[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.751 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46

M_V

Ik heb een AMD 4850e met 2 gig geheugen (verder redelijk standaard bak). Is het voor mij aan te raden om de 32bits-versie te nemen ivm. mijn beperkte geheugen, of draait de 64bits net zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Rudy_V schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:08:
Ik heb een AMD 4850e met 2 gig geheugen (verder redelijk standaard bak). Is het voor mij aan te raden om de 32bits-versie te nemen ivm. mijn beperkte geheugen, of draait de 64bits net zo goed?
2GB RAM is genoeg voor beide versies, loopt prima deluxe daarmee. Ik zelf opteer voor de 32-bitter, puur omdat ik geen reden zie om de 64-bit te gebruiken. Dus test zelf, zou ik zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Rudy_V schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:08:
Ik zou niet weten waarom je 64-bit zou willen installeren. Tenzijn je denkt aan upgraden naar 4GB. Persoonlijk zou ik 32-bit erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

joon schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 03:18:
Hallo luitjes,

Na een hoop geklooi met vorige builds toch maar weer geprobeerd om de RC te installeren, jammer genoeg heb ik nog steeds hetzelfde probleem dat ik had met ALLE vorige builds.
Windows7 Installeert vrolijk, herstart etc, de eerste startup waarna je je gebruikersnaam moet invoeren enzo (die wizard) komt niet, beeld blijft mooi zwart en ik zie rechtsonderin witte text dat het een evaluatieversie is en dat het build 7100 is, hij heeft op dat beeld gestaan tot de computer vanzelf in standby ging :/

Wat ik zelf heb geprobeerd:

Geen dual boot, vista hdd ontkoppeld en raid controller uitgezet.
een van mn videokaarten eruitgehaald(crossfire)

Veilige modus gebeurt er wel meer, maar dan zegt windows dat ie de wizard niet kan voltooien in veilige modus 8)7

in een virtual machine installeren werkt trouwens prima maarja van zo een testomgeving wordt ik niet bepaald vrolijk.

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken ?

Dit heb ik met elke build die voorheen is uitgekomen.
Het zou nu al handig zijn om je sig in te vullen dan weten we waar we mee te maken hebben :o ;)

Wellicht is het een idee om je PC met memtest en of Prime 95 of vergelijkbaar programma ook even te testen op stabiliteit / errors.

Is het systeem overgeklokt dan zou ik het standaard klokken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07 13:56

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

joon schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 03:18:
... beeld blijft mooi zwart en ik zie rechtsonderin witte text dat het een evaluatieversie is en dat het build 7100 is...

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken ?
En kan je je muis binnen en buiten het beeld krijgen (alsof er een tweede scherm is?). Bij mij gaf het de main-screen op de TV-out. Gelukkig had ik een kabel om het op m'n TV te krijgen en kon ik het oplossen... :)

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al wat gedaan met Windows Virtual PC Beta op de RC? Ik heb de beta geinstalleerd van Virtual PC (x64) op een Windows 7 RC x64 versie. Na wat klooien met de bios settings kan ik nu VM's aanmaken en starten. (Trusted Execution moet uit staan.)

Klopt het dat er alleen maar x86 VM's gebruikt kunnen worden? Ik krijg namelijk een melding dat mijn CPU geen x64 aan zou kunnen in de VM.

/edit

Ik kan nergens echt veel documentatie vinden van de pakket, in de help staat zeer weinig en in de release notes staat dit ook niet vermeld.

/edit2

De 64-bit guests zullen inderdaad niet ondersteund worden aangezien de core gewoon VPC 2007 is. Jammer. Weet misschien iemand of dit later nog erin komt?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 02-05-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 105569 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:21:
Heeft iemand al wat gedaan met Windows Virtual PC Beta op de RC? Ik heb de beta geinstalleerd van Virtual PC (x64) op een Windows 7 RC x64 versie. Na wat klooien met de bios settings kan ik nu VM's aanmaken en starten. (Trusted Execution moet uit staan.)

Klopt het dat er alleen maar x86 VM's gebruikt kunnen worden? Ik krijg namelijk een melding dat mijn CPU geen x64 aan zou kunnen in de VM.
Klopt :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Werkt het standaard Cisco VPN tooltje al onder RC; die werkt nl. nog niet onder die public beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:45:
[...]
Die drivers van cd zijn natuurlijk per definite te oud ;)

Maar deze (32bit) of deze (64bit) werken niet?
Lol op een videokaart die 4 dagen uit is oude drivers? daar kan ik wel om lachen :D Ik ga de x64 even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Defeater schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:36:
[...]

Lol op een videokaart die 4 dagen uit is oude drivers? daar kan ik wel om lachen :D Ik ga de x64 even proberen.
Lach er maar om, ik weet zeker dat er niet de laatste Windows 7 drivers op die cd staan :>
(En ik weet redelijk zeker dat bovenstaande driver wel werkt ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 02-05-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:35:
Werkt het standaard Cisco VPN tooltje al onder RC; die werkt nl. nog niet onder die public beta.
De oude Cisco VPN Client 5.x? Welke niet meer ondersteund wordt door Cisco? Het zou moeten werken via wat omwegen. Zie: http://weblogs.asp.net/bh...-client-on-windows-7.aspx

Ik heb dit echter nooit aan het werk gekregen, kreeg alleen maar BSOD's. Ik ben overgestapt naar x64 met AnyConnect. Die werkt prima. (En op x64 werkt de oude Cisco client in ieder geval niet.) Moet je alleen wel licenties voor hebben op je Cisco device, en een device hebben die AnyConnect ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Anoniem: 105569 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:39:
[...]

De oude Cisco VPN Client 5.x? Welke niet meer ondersteund wordt door Cisco? Het zou moeten werken via wat omwegen. Zie: http://weblogs.asp.net/bh...-client-on-windows-7.aspx
Ik bedoel deze: http://www.cisco.com/en/US/products/sw/secursw/ps2308/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wellicht een handig lijstje :)

If you run Setup from within Windows:
  • You can upgrade Windows Vista or Windows 7 Build 7077 or later.
  • You cannot run x64 Setup on a system running an x86 build of Windows, or vice-versa.
  • You cannot upgrade Windows XP or any pre-7077 build of Windows 7 (unless you use the workaround I describe later in this post).
  • You can install Windows 7 on the same volume as an existing Windows version. (I describe the best way to accomplish this in #4.)
  • You cannot make any changes to the layout of a disk; you must use existing partitions, and Setup will not recognize unallocated space.
If you boot from the Windows 7 DVD:
  • You cannot upgrade an existing Windows version. Your only option is a custom install.
  • You can delete existing partitions, create new partitions, extend an existing disk partition to unallocated space, or designate a block of unallocated space as the setup location.
  • You can install Windows 7 on the same volume as an existing Windows version.
En de link

Hoeven we daar ook geen vragen meer over te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik vraag me af of je de map Downloads uit je User map kan vastzetten op het start menu, zoals Pictures en Music?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 10:15

Knaak

It's me, Mario!

Hacku schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:00:
Ik vraag me af of je de map Downloads uit je User map kan vastzetten op het start menu, zoals Pictures en Music?
Rechtermuis op start > properties > start menu > customise en daar aanvinken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

yep, dat kan hier gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gek, ik Vista zocht ik me ook al kapot hiernaar :X

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

W7 X64 geinstalleerd als dual boot met Vista. Origineel stond Vista op C: en W7 moets op E: .Leuk om te merken dat Vista de 'oude' indeling C:-E: aanhoudt, maar W7 zichzelf intern ook op C: positioneert en Vista naar E: :) Als ik nu Vista opstart staat Vista ook weer op C:. Handig.

Verder opmerkelijk dat mijn ATI x1950 het tot nu toe moet doen de standaard MS drivers en de laatste ATi driversets er niet op willen. Ben benieuwd of ATi dat beleid mbt legacy producten nog aanpast, ze geven ergens aan dat ze de x1950 niet meer actief zullen ondersteunen voor W7. Lekker is dat, kan ik niet meer gamen zonder een nieuwe videokaart te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07
@pwm: dus je kan wel ongebruikte hd bij een partitie trekken, je moet alleen wel van de DVd booten? Waarom kan dat niet mooi in Win7 zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:30
Anoniem: 105569 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Ik heb dit echter nooit aan het werk gekregen, kreeg alleen maar BSOD's. Ik ben overgestapt naar x64 met AnyConnect. Die werkt prima. (En op x64 werkt de oude Cisco client in ieder geval niet.) Moet je alleen wel licenties voor hebben op je Cisco device, en een device hebben die AnyConnect ondersteund.
ShrewSoft VPN kan het ook. Ik zat nl met hetzelfde x64 probleem (onder vista ook :x)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:18:
@pwm: dus je kan wel ongebruikte hd bij een partitie trekken, je moet alleen wel van de DVd booten? Waarom kan dat niet mooi in Win7 zelf...
Dat kan ook gewoon als je Windows 7 hebt geinstalleerd. Is optie onder Disk Management. Alleen tijdens in de installatie kan dat dus niet. Geen idee waarom, maar er zal toch wel iets achter zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 16:57
Vraagje of dit kan in windows 7:

Als je met je muis over de taakbalk schuift komt de AERO functie, preview schermen omhoog.
Als ik iets download met Firefox bijvoorbeeld, dan komt er altijd dat download schermpje omhoog dat er voor zorgt dat het knippert op je taakbalk.
Idemdito voor MSN. Soms wil je snel een venster wegklikken via de taakbalk..

Is er een mogelijkheid om een preview scherm in je taakbalk, dus een openstaand venster te killen met een combinatie, muis toetsenbord, en dus NIET met je muis naar het kruisje moet gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Tomino op 02-05-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-07 22:55
Tijdens mijn installatie van 7 x64 (RC) blijft de setup hangen bij 'checking video performance'. Als ik dan handmatig reboot vervolgt hij gewoon de installatie maar dan loopt hij vast na het inloggen op het aangemaakte useraccount. Dit probleem blijkt al Googelend veel vaker voor te komen, maar oplossing heb ik niet kunnen vinden. De installatie is op een schone partitie vanuit een bootdisc.
Weet iemand hier de oorzaak dan wel oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door wortest op 02-05-2009 15:52 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Ik vind het jammer dat in de RC nog steeds standaard heel de Users folder gedeeld wordt als je de locatie 'Home network' kiest. Dit is erg slordig! Je kan het wel manueel aanpassen, maar ik denk dat de doorsnee gebruiker hier niet bij stil staat. Jammer, ik hoop dat ze dit euvel alsnog in de RTM aanpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

wortest schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:44:
Tijdens mijn installatie van 7 x64 (RC) blijft de setup hangen bij 'checking video performance'.
Hoe lang heb je gewacht? Bij mijn HP laptop deed hij daar 10 minuten over, en leek hij niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:50

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb vandaag mijn hele dag verknoeit tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn HD-MKV's.

De processor die het geheel draaiende houd is niet krachtig genoeg om 1080P video's zonder haperingen weer te geven. Ik heb er een HD4350 kaartje bij geprikt die deze taak deels van de CPU over zou moeten nemen. Dat gebeurt helaas niet. Ik heb van allerlei codec's geprobeerd: Microsofts eigen DTV/DVD codec, MPC Video Dec, CoreAVC (logisch, die ondersteunt alleen CUDA, maar ook deze codec is te zwaar voor de cpu).

Systeem:

CPU: Athlon X2 3800+ (AM2)
MOBO: M2A-VM
RAM: 2GB
GPU: HD4350

Build:

Windows 7 7100 x64

Player:

Windows media center (andere players werken in sommige gevallen wel met DXVA/Hardware encoding)

Is het iemand gelukt om UVD werkend te krijgen icm de 64bit's versie van Windows 7 Mediacenter?

[ Voor 6% gewijzigd door DesertShooter op 02-05-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:10

RnB

Wow, dat is wel lang.
Mijn laptop deed er maar een minuut of 2 over en het is niet zo dat ik een monsterlaptop heb.
Na 5 minuten zou ik ook denken dat ie vastloopt. :p

Ik ben trouwens zeer te spreken over deze Windows versie, Vista draaide al als een speer, maar W7 weet nog beter te performen.
Maar ik heb wel een aantal kleine probleempjes/irritaties:

- Bij 'Devices and printers' komt er niets te staan. Hij lijkt even te initialiseren, te zien aan de progressbar, maar het groene stopt net voor het eind en het schermpje blijft leeg.

- Wanneer ik een bluetooth device wil toevoegen, wordt er niets gevonden. Ik dacht dat het mss aan de standaard driver zou liggen, maar ook met de Lenovo driver worden er geen devices gevonden.

- Er wordt geen screensaver weergegeven, terwijl ik dit wel heb aangezet.

- Unreal Tournament 2004 draait als een zonnetje, maar er worden geen instellingen onthouden, heel gek..

Zijn er mensen die weten wat er mis kan zijn en een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-07 22:55
PWM schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:56:
[...]

Hoe lang heb je gewacht? Bij mijn HP laptop deed hij daar 10 minuten over, en leek hij niets te doen.
Gister nacht even snel de installatie aangezet en vanochtend stond hij daar nog op dus dat is wel een paar uur. Vandaag nog eens toen was ik het na 15 min. al zat. Voor een desktop dualcore 3.0 ghz / 4 gb / Geforce 9800 GT lijkt mij dat te lang. Bovendien de loading-animation stopt op het moment van vastlopen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
[b]RnB schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:29
- Unreal Tournament 2004 draait als een zonnetje, maar er worden geen instellingen onthouden, heel gek..
Simpelste gok is dat de instellingen worden opgeslagen in een map waarin het spel geen schrijfrechten heeft. (al crashen spellen dan meestal bij het proberen op te slaan).

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 21:58

CoolGamer

What is it? Dragons?

RnB schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:29:
Het zou kunnen dat UT probeert de data op te slaan in dezelfde map waar de exe staat, maar daar geen schrijfrechten heeft. Als je het spel draait als Administrator werkt het dan wel? Zo ja, dan zou je de instellingen van de bestanden die de configuratie bij houden kunnen aanpassen zodat de instellingen onthouden worden.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:04

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Heb nu W7 draaien op mn MSI wind en op een aparte schijf van mn pc (dualboot met vista via bios), het gekke is dat de Wind de PC eruit trekt qua boottijd (POST niet meegerekend) en ook sneller voelt in windows.

En dat terwijl mn pc niet de traagste is (e8500, 4GB). Ook de programma's die mee opstarten zijn exact hetzelfde: F-secure Win7 Beta, OpenOfficeOrg quickstart en Pidgin. En ook nog de klok, processor/geheugenmeter en kalender gadgets.

Ik denk zelf dat de drivers voor mn 8800 de boosdoener zijn, lijkt me dat deze wel groter (en vooral heel erg bloated) zijn dan die voor de GMA950 van de wind

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Iemand die ook problemen heeft met de Linksys WUSB300N-adapter onder Win7 RC 64-bit?

In Vista SP1 64-bit had ik continu stotterend geluid door deze adapter. Geen driver die dat kon oplossen. Ik weet nog steeds niet waarom ie dat doet, maar ik vermoed een combo-probleem tussen mijn Gigabyte X48T-DQ6-mobo en de WUSB300N. Ik heb deze adapter er tenslotte maar weer uitgehaald en vervangen door mijn oude, maar trouwe WUSB54G. Geen enkel probleem in Vista. Heel vaag dus.

Nu draai ik al weer enkele dagen Win7 RC 64-bit en heb de WUSB300N-adapter maar weer es in gebruik genomen. Zonder problemen de Vista 64-bit driver hiervoor kunnen installeren en gebruiken. Ik heb dus onder Win7 geen stotterend geluid meer, maar na een uur of 2 a 3 krijg ik een BSOD met een verwijzing naar de WUSB300N-driver.

Dus maar weer de adapter losgekoppeld en vervangen voor de WUSB54G met Vista 64-bit driver. Natuurlijk weer niets aan de hand.

Ik heb die WUSB300N-adapter nou al weer een jaartje of 3 geloof ik, maar nooit kunnen gebruiken vanwege de problemen in Vista en dus ook in Win7 blijkbaar.

Zijn er hier mensen die hem wel zonder problemen kunnen gebruiken in Win7 (en Vista) ?
Heb ff gegoogled, maar vind niets omtrend dit euvel.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Windows 7 pikte m nog steeds niet, en toen was ik het zat en heb er weer xp op gezet. :) lang leve XP!
Drivers pakte m nu in 1 keer.

[ Voor 13% gewijzigd door tjverhagen op 02-05-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Defeater schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:52:
Windows 7 pikte m nog steeds niet, en toen was ik het zat en heb er weer xp op gezet. :) lang leve XP!
Tja, als ze na 6 jaar nog geen driver daarvoor hadden dan zou het erg triest zijn....
En voor gebrekkige driverondersteuning moet je echt bij de fabrikant van het dingetje zijn.

En voor de analogie: En er rijden nog steeds mensen in paard-en-wagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-07 09:45
Defeater schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:52:
Ook niet met die nieuwste 9.4 drivers van ATI zelf ?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PWM schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:26:
[...]

Dat kan ook gewoon als je Windows 7 hebt geinstalleerd. Is optie onder Disk Management. Alleen tijdens in de installatie kan dat dus niet. Geen idee waarom, maar er zal toch wel iets achter zitten ;)
Ik ken die opties van Vista ja, maar ik kan hem nu om een of andere reden niet vinden als ik op een leeg stuk schijf ga staan. Zit het ernog wel in? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoe kan ik in godsnaam dit terug krijgen zoals in vista
zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.computerperformance.co.uk/images/Vista/vista_start_menu2.jpg

Hiermee doel ik dus het vakje waar internet explorer en windows mail standaard vergrendeld in staat, Kan dit ook in windows 7??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 14:54

Pinobigbird

doesn't share food!

Ja, 'Pin to Start Menu'

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:18:
[...]

Ik ken die opties van Vista ja, maar ik kan hem nu om een of andere reden niet vinden als ik op een leeg stuk schijf ga staan. Zit het ernog wel in? :)
Als je op een bestaande partitie gaat staan, kan je als het goed is op Extend drukken, en dan moet hij het lege stuk (gedeeltelijk) kunnen bijvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok tx, ware het niet dat extend greyed-out is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212730

Wie weet hoe je de bureaublad achtergrond slideshow kan instellen dat deze ook de foto's uit subdirectories/submappen laat zien?
Ik kan nu alleen maar 1 map aangeven, maar dan worden niet de foto's uit de submappen weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 12:40
anandus schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:01:
[...]
Misschien een tweede scherm aangesloten?
dat was m! zelfs toen mn tv uitstond pakte w7 het op als het primary schem, nu draait ie perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206066

Ik heb me vandaag ook maar eens aan de W7 RC gewaagd, en ik moet zeggen..het stelt niet teleur. Heb het geinstalleerd op m'n laptop in Dual-Boot. Houdt Vista Home Premium er lekker naast, ook al vind ik dat echt butt werken.

Geen gekke dingen mee beleefd. Installatie ging lekker vlot. Nagenoeg alle drivers zaten blijkbaar al ingebakken. Wel even W7 catalyst beta-driver voor de Radeon HD3450 chip er overheen gedraait, en dat leverde ook geen problemen op. Verder de voor mij gebruikelijk progjes en apps er wat opgezet, en tot nu toe levert dat geen enkel probleem op.

De overall feel vind ik tot nu toe gewoon echt 'tig keer beter dan Vista. Het 'voelt' (bij gebrek aan een beter woord) gewoon niet zo top-zwaar en over-done als Vista. Het reageerd en werkt gewoon veel vlugger dan Vista.

Ik heb deze laptop nog maar net, en het was imho een heel gedonder en gedoe om de daarbij meegeleverde Vista HP installatie zodanig te tweaken en aan te passen zodat het voormij op een acceptabele manier werkt (en all in all werkt het nog steeds 100% naar m'n zin). Dat idee had ik bij W7 dus totaal niet. Gewoon OS-je installeren, voor jou noodzakelijke software over bij zetten en gaan off you go, zonder allemaal getweak en onzinnige/onpraktische en bovenal tijdrovende kunstgrepen....precies zoals het wat mij betreft hoort.

Kan niet zeggen dat ik in detail alle features en nieuwigheden al uitvoerig heb bekeken en getest, maar gewoon relatief 'oppervlakkig' de dingen heb gedaan die ik met m'n PC-tje wil kunnen doen, en over de hele linie is de ervaring veel belovend. Kan niet wachten op de uiteindelijk versie. Als de ervaringen zo blijven, dan kan het Hoofdstuk Vista wat mij betreft heel snel worden gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

Anoniem: 212730 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 19:20:
Wie weet hoe je de bureaublad achtergrond slideshow kan instellen dat deze ook de foto's uit subdirectories/submappen laat zien?
Ik kan nu alleen maar 1 map aangeven, maar dan worden niet de foto's uit de submappen weergegeven.
De map kiesen waar de fotos staan en die fotos aanvinken en ok..
Dan laat ie alleen aangevinkte zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norendal73
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-04-2022
Heb afgelopen week W7 RC op een 2e HD geinstalleerd (standaard XP draaiend, nu dual boot), duurde iets van 20 minuten (oud beestje van Dell, 2,4 GHz, 1 Gb werk, 2x120 GB HD's, 128 Mb GT6600 AGP videokaart.....ik weet het, het begint nu echt tijd te worden voor een flinke upgrade, ben een fervent lezer van de Best Buy!) en ik moet zeggen, het is een prachtproduct geworden. Ik heb maar 1 probleem gehad, geluidskaart werd niet herkend, maar ff bij Creative de laatste drivers gehaald en spelen maar. De echte testen met m'n ouwe jongen gaat nog gebeuren, maar ik kan nu al met zekerheid zeggen dat hier een upgraadje aan zit te komen (zolang die het nog doet, als back-up pc altijd handig...of voor mijn digibeetje mee etertje...vriendin dus! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Windows 7, een verademing in vergelijking met Vista. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zijn er nog meer hun euro teken kwijt sinds 7? Rechteralt + 5 werkt hier niet meer. Gewoon US kb setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 20:22
Weet niet of dit al gepost is, maar dit stond net in de mail die ik van Microsoft keeg:
Please note: All users of the Windows 7 Release Candidate (including Windows Vista users who have upgraded to the Release Candidate) must do a clean installation of Windows 7 RTM. Please keep this is mind as you consider downloading the Release Candidate as opposed to waiting for the general availability release.
Ik had tot nu toe overal gelezen dat je van RC kon upgraden naar RTM, of ben ik gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 11:34
Olep schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:28:
In welke zin dan? Ik draai Vista 32 bit SP1 nu een klein jaar en dit gaat echt als een zonnetje. Bij XP had ik altijd het idee dat mn pc steeds trager werd over tijd door allerlei software vervuiling, maar in Vista gebeurt dit helemaal niet. Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen en twijfel tussen wat ik zal installeren: Vista 64 bit service pack 2 of windows 7 RC...neig naar vista omdat ik daar toch wat minder tegen incompatibiliteit issues zal aanlopen schat ik in. (wel oplosbaar ws maar vergt weer uitzoekwerk etc.)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:10

RnB

Sjah schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:29:
Zijn er nog meer hun euro teken kwijt sinds 7? Rechteralt + 5 werkt hier niet meer. Gewoon US kb setting.
Ben je niet gewoon de ctrl vergeten? :p
Ik klik altijd ctrl+alt+5 voor het euroteken.

@hierboven: Je zal met Vista idd met minder compatibiliteitsproblemen zitten, maar dat zal na een tijd wel weer meevallen. De fabrikanten gaan niet stil zitten en maken natuurlijk gewoon drivers voor W7.

[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 02-05-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee laatmaar, ik heb hem terug, met wat spelen met internationale standaards in het desbetreffende (kb)config-scherm.

ja, ctrl alt werkt ook, kom ik net achter, maar rechteralt maakt die ctrl overbodig.. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 02-05-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Ik draai nu al een tijdje Windows 7.
Heb een schone installatie gedaan met build 7000, daarover 7057, daarover 7077 en nu heb ik vanaf maandag de RC draaien.
Bij elke build had ik hetzelfde probleem: Als mijn laptop een poosje aanstaat, zonder dat ik er iets mee doe, komt er na zo'n 15 minuten zo'n melding voor: [operating system not found] :S
Heel irritant, want dan moet ik mijn laptop uitdrukken en opnieuw opstarten om weer te kunnen werken.
Verder heeft het gelukkig geen gevolgen, maar ik heb geen idee hoe ik het kan verhelpen...
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Brinkman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10-2021
anathema schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:37:
[...]

In welke zin dan? Ik draai Vista 32 bit SP1 nu een klein jaar en dit gaat echt als een zonnetje. Bij XP had ik altijd het idee dat mn pc steeds trager werd over tijd door allerlei software vervuiling, maar in Vista gebeurt dit helemaal niet. Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen en twijfel tussen wat ik zal installeren: Vista 64 bit service pack 2 of windows 7 RC...neig naar vista omdat ik daar toch wat minder tegen incompatibiliteit issues zal aanlopen schat ik in. (wel oplosbaar ws maar vergt weer uitzoekwerk etc.)
Windows Vista loopt bij mij in elk geval niet slechter dan Windows 7 (build 7000 dan). Ik moet zeggen dat na verloop van tijd (half jaartje ongeveer) wel een aantal dingetjes mank (vreemde vastlopertjes van willekeurige applicaties die naar een herstart weer voor een tijdje verdwenen zijn) beginnen te gaan, maar in elk geval lang niet zo dramatisch als een intensief gebruikte XP installatie. Dit is dan ook meestal het moment dat ik een verse kopie ga terugzetten, dus kan net zo goed de nieuwe RC eens gaan uitproberen. Mijn belang is vooral dat applicaties als Flux en UltraMon naar behoren werken onder 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 09:19

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Anoniem: 221425 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:06:
Ik draai nu al een tijdje Windows 7.
Heb een schone installatie gedaan met build 7000, daarover 7057, daarover 7077 en nu heb ik vanaf maandag de RC draaien.
Bij elke build had ik hetzelfde probleem: Als mijn laptop een poosje aanstaat, zonder dat ik er iets mee doe, komt er na zo'n 15 minuten zo'n melding voor: [operating system not found] :S
Heel irritant, want dan moet ik mijn laptop uitdrukken en opnieuw opstarten om weer te kunnen werken.
Verder heeft het gelukkig geen gevolgen, maar ik heb geen idee hoe ik het kan verhelpen...
Iemand een idee?
Misschien komt dat door het uitschakelen van de HDD en kan je laptop daar niet mee overweg? Dat kun je eens proberen door in de energiesettings de hdd niet uit te laten gaan ofzo.
Bij mij (Desktop) worden de hdd's ook vrij snel in stilstand geparkeerd. Gaat overigens wel gewoon goed hier.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Olep schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 21:28:
Om eerlijk te zijn vind ik het wel meevallen wat betreft het verschil tussen Vista en Windows 7. Natuurlijk is de nieuwe taakbalk compleet anders en werkt het allemaal wat soepeler. Maar Vista (met SP1) draaide niet veel slechter op mijn laptop. Het verschil tussen Windows XP en Vista vond ik groter.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:29
Ik vind niet dat er een gigantisch verschil is qua performance (Heb ook geen lullige systemen in gebruik), maar het is vooral een verademing met usability. Alles werkt beter, het voelt veel logischer aan, en Windows 7 is naar mijn mening een net zo grote stap als XP->Vista, wat ik trouwens ook een verademing vond. Vista was wel trager in het begin, maar de usability was en is veel beter.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vond het verschil tussen xp en Vista groter , dan tussen Xp en 7, hoe raar dat ook mag overkomen.
Bij Vista moest ik teveel wennen,als die WEER eens mijn aandacht nodig had, en die sidebar vond ik ook wennen (nouja die ging uit), verder vond ik de performance ook iets minder dan Xp, en het HD-ratelen waardeerde ik ook niet zo.

7 is gewoon wat Xp ook was......" gewoon Windows".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Weet iemand ondertussen al waar en wanneer de Launch plaatsvindt ? Na wat googlen komt 23 oktober er het beste uit, maar dan weet ik nog steeds niet waar... Ik zie er echt naar uit, niet alleen naar de goodiebags, maar ook het evenement zelf (ja echt :p ) en de mensen. En mag iedereen daar zomaar binnen, of moet je je eerst nog registreren ? Alleszinds wil ik het echt niet missen, en ik hoop dat iemand alle geinteresseerde tweakers op de hoogte wil houden :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212730

ik ben er al achter gekomen.

De map met submappen Includen in de PicturesLibrary (rechtermuisknop op de map)
Vervolgens in de Aero Theme bij Background de map PicturesLibrary selecteren.

Dan zie je zowel de hoofdmap als de submappen met daarin de foto's. Nu kan je hier de gewenste foto's selecteren zodat deze als bureaublad slideshow worden weergegeven.

En hoe kunnen de foto's die in de onderliggende submappen opgeslagen zijn getoond worden, dus als selectie van de slidehow?

als voorbeeld

MAP FOTO GEZIN
+ map Dierentuin
+ map Speeltuin

Dus ik wil de foto's van Dierentuin en Speeltuin als slideshow laten zien
Anoniem: 258898 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:55:
[...]

De map kiesen waar de fotos staan en die fotos aanvinken en ok..
Dan laat ie alleen aangevinkte zien..

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 212730 op 02-05-2009 23:15 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[b][message=31886300,noline] 7 is gewoon wat Xp ook was......" gewoon Windows".
7 is wat Vista had moeten zijn: ik kan eindelijk mijn Downloads map in het start menu weergeven :*)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:45:
Weet iemand ondertussen al waar en wanneer de Launch plaatsvindt ? Na wat googlen komt 23 oktober er het beste uit, maar dan weet ik nog steeds niet waar... Ik zie er echt naar uit, niet alleen naar de goodiebags, maar ook het evenement zelf (ja echt :p ) en de mensen. En mag iedereen daar zomaar binnen, of moet je je eerst nog registreren ? Alleszinds wil ik het echt niet missen, en ik hoop dat iemand alle geinteresseerde tweakers op de hoogte wil houden :)
Je moet je registreren :+ Dat moest voor het Vista event ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
jelmervos schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 22:25:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het wel meevallen wat betreft het verschil tussen Vista en Windows 7. Natuurlijk is de nieuwe taakbalk compleet anders en werkt het allemaal wat soepeler. Maar Vista (met SP1) draaide niet veel slechter op mijn laptop. Het verschil tussen Windows XP en Vista vond ik groter.
Grafisch valt het allemaal wel mee, maar het draait gewoon allemaal net wat soepeler, en alles werkt net iets beter.
Ik zie Windows 7 ook niet als een nieuw OS, meer als een patch voor Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
hmm twijfel of ik de 64 bit versie moet gaan runnen. Heb nog nooit een 64 bit os gedraaid, maar heb nu 4 gig geheugen. Ga ik performancewinst boeken in games als ik naar 64 bit toe ga? (3,25gig- -> 4gig zeg maar) en welke nadelen zitten er aan de 64 bit os?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
jouke_buissink schreef op zondag 03 mei 2009 @ 03:58:
hmm twijfel of ik de 64 bit versie moet gaan runnen. Heb nog nooit een 64 bit os gedraaid, maar heb nu 4 gig geheugen. Ga ik performancewinst boeken in games als ik naar 64 bit toe ga? (3,25gig- -> 4gig zeg maar) en welke nadelen zitten er aan de 64 bit os?
Een veelgestelde vraag welke lastig te beantwoorden is. Performancewinst zal je waarschijnlijk wel boeken ja, maar ga je het merken? Het verschil is erg klein. Ik merk zelf helemaal geen verschil tussen 3 en 4GB geheugen. Alles zal dus gewoon even snel draaien of het verschil zal zeer minimaal zijn.

Nadelen zijn er vrijwel niet. Je hebt het driver verhaal maar waarschijnlijk zal je al je drivers kunnen bemachtigen tenzij je met echt exotische hardware bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29
Gister Win 7 RC eens even geinstalled op mijn oude Centrino laptop met 1.4 ghz cpu en 1gig geheugen en was eigenlijk verbaasd dat het zo vlot werkt.

Bijna alle hardware weet ie ook in een keer te vinden. Ik heb alleen problemen om mijn grafische kaart aan de praat te krijgen. Betreft een Nvidea FX5200Go 64mb.
Ik kan nu alleen met maximale resolutie van 1024x768 werken ipv 1280x800.
Mocht iemand daar nog tips voor hebben hoor ik dat graag.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
[off topic]

als je 32 bits versie van win7 op je laptop hebt staan kan hij max (iets meer) dan 3GB adresseren. als ik nu toch 4GB in mijn laptop stop kan ik dan bv 750 MB als shared video geheugen gebruiken waarbij er toch (iets meer) dan 3GB overblijft voor win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-07 19:52
Draai het sinds gisteren op mijn Acer Aspire One netbook en moet zeggen dat het heel soepel loopt. Alle hardware werd direct herkend en Aero werkt ook zonder problemen. Ben zeer tevreden tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ikke4 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:27:
[off topic]

als je 32 bits versie van win7 op je laptop hebt staan kan hij max (iets meer) dan 3GB adresseren. als ik nu toch 4GB in mijn laptop stop kan ik dan bv 750 MB als shared video geheugen gebruiken waarbij er toch (iets meer) dan 3GB overblijft voor win7?
Voor zover ik het begrepen heb kan de 32bits versie 4Gb geheugen gebruiken (waarbij een deel door het systeem opgeslurpt wordt), maar daar zit videogeheugen bij.
Als je dus een videokaart van 1Gb hebt en 3Gb geheugen dan zit je al aan de max.

In jouw geval zou je dus 3,25Gb minus systeemresources overhouden (2,nogwatGb).
Maar met shared geheugen ben je dat geheugen natuurlijk sowieso kwijt.

Maar zeker weten doe ik het niet.
Kan iemand anders zijn licht hierop laten schijnen? :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-05-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:18

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

mavi schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:11:
Draai het sinds gisteren op mijn Acer Aspire One netbook en moet zeggen dat het heel soepel loopt. Alle hardware werd direct herkend en Aero werkt ook zonder problemen. Ben zeer tevreden tot nu toe :)
Ben je nu je orginele restore partitie met windows xp kwijt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:32:
[...]
Voor zover ik het begrepen heb kan de 32bits versie 4Gb geheugen gebruiken (waarbij een deel door het systeem opgeslurpt wordt), maar daar zit videogeheugen bij.
Als je dus een videokaart van 1Gb hebt en 3Gb geheugen dan zit je al aan de max.

In jou geval zou je dus 3,25Gb minus systeemresources overhouden (2,nogwatGb)

Volgens mij heb jij gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-07 19:52
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:32:
[...]

Ik had de versie met Linux erop. Ik heb alle bestaande partities verwijderd en de HDD verdeeld in 2 partities (Systeem en Data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
TheVMaster schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:09:
[...]

Je moet je registreren :+ Dat moest voor het Vista event ook...
En euh... waar ?
TechNet Plus, MS Connect ?
En is de pagina daarvoor dan al up ?

Heeft er hier iemand al veranderingen gemerkt tussen de RC (7100) en eerdere builds (7077, 7068,...) ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 04:38
Gisteren ook W7 geïnstalleerd (verse installatie). Na ongeveer 25 min kon ik er al mee aan de slag. Denk dat installatie van Vista langer duurt.
Ik heb direct enkele programma's geinstalleerd:

Autocad 2010, Photoshop CS4, PS3 media server, ... alles werkt perfect.
Er zijn wel 2 hardware zaken die niet werken: DVB-T USB stick (van B merk) en Hercules Dj console.

Voor de rest zijn mijn bevindingen heel goed. Werkt beter dan Vista al vind ik wel dat Windows 7 weinig vernieuwend is. Ik zie Windows 7 meer als opvolger van Windows XP en niet van Vista.
Ik ga W7 houden als mijn enige OS. Als de RTM uit is zal ik deze den wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

Ik heb eens liggen spelen met de Windows Virtual PC functie van Win 7 en ik moet zeggen dat deze me erg bevalt! De installatie is een fluitje van een cent. Het knapste is de integratie van de windows xp applicaties in de gui windows 7. Je installeert gewoon een programma in de virtual machine en het komt automatisch in het win 7 start menu onder het mapje Virtual Windows XP Applications. Vandaar kan je alles opstarten. Het werkt al vrij goed al heb ik af en toe enkele grafische glitches (o.a. bij het verslepen van een win xp venster in de win 7 omgeving). Klembord werkt ook direct tussen win 7 en de virtuele XP.

Mooi werk Microsoft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204827

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:32:
[...]

Als het goed is niet, alleen weet ik niet precies hoe dit bij Acer geregeld is.

Bij HP staan er twee partities op mijn harde schijf:

C: Local Disk
D: HP_Recovery

Als ik nu de C schijf aanwijs om Win 7 op te installeren dan blijft de recovery partitie gespaard, zelfs al zou je de C: partitie nieuw formatteren dan moet de D: partitie gespaard blijven geloof ik.

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Petervanakelyen schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:00:
[...]

En euh... waar ?
TechNet Plus, MS Connect ?
En is de pagina daarvoor dan al up ?

Heeft er hier iemand al veranderingen gemerkt tussen de RC (7100) en eerdere builds (7077, 7068,...) ?
Gewoon, op de Ms nederland site. Maar wacht maar op linkjhe van V-master voor de reserveringmogelijkheid, of linkje van mij. Alleen voorlopig niet, er is nog niet eens bekend wanneer dat feest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Edgarz schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:58:
[...]

Tja, als ze na 6 jaar nog geen driver daarvoor hadden dan zou het erg triest zijn....
En voor gebrekkige driverondersteuning moet je echt bij de fabrikant van het dingetje zijn.

En voor de analogie: En er rijden nog steeds mensen in paard-en-wagen >:)
De videokaart is niet zo oud, dus 6 jaar zal het vast niet zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
FF terug werd er gesproken over een nederlands taalpakket voor RC1, hoe staat het daar eigenlijk mee?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
DesertShooter schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:22:
Ik heb vandaag mijn hele dag verknoeit tijdens het zoeken naar een oplossing voor mijn HD-MKV's.

De processor die het geheel draaiende houd is niet krachtig genoeg om 1080P video's zonder haperingen weer te geven. Ik heb er een HD4350 kaartje bij geprikt die deze taak deels van de CPU over zou moeten nemen. Dat gebeurt helaas niet. Ik heb van allerlei codec's geprobeerd: Microsofts eigen DTV/DVD codec, MPC Video Dec, CoreAVC (logisch, die ondersteunt alleen CUDA, maar ook deze codec is te zwaar voor de cpu).

Systeem:

CPU: Athlon X2 3800+ (AM2)
MOBO: M2A-VM
RAM: 2GB
GPU: HD4350

Build:

Windows 7 7100 x64

Player:

Windows media center (andere players werken in sommige gevallen wel met DXVA/Hardware encoding)

Is het iemand gelukt om UVD werkend te krijgen icm de 64bit's versie van Windows 7 Mediacenter?
Ik gebruik onder Vista de decoder van Cyberlink, via PowerDVD. Ik heb dan via ffdshow CoreAVC uitgeschakeld staan. Alle AVC/H.264 materiaal pakt ie dan in WMP via m'n Nvidia kaart 4% CPU oid.
Geen idee of dat voor de ATI kaarten net zo gaat. Moet het zelfde verhaal nog proberen in W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
bornin7ty2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:18:
FF terug werd er gesproken over een nederlands taalpakket voor RC1, hoe staat het daar eigenlijk mee?
Ik gok dat we daar nog even op moeten wachten maar ik maak denk ik deze week al gewoon de switch van Vista NL naar W7 engels. Nederlands installen kan vast later ook nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14

Arfman

Drome!

kokorico schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:05:
Gisteren ook W7 geïnstalleerd (verse installatie). Na ongeveer 25 min kon ik er al mee aan de slag. Denk dat installatie van Vista langer duurt.
Da's nog wel vreemd bij mij nu ik dit zo lees. De installatie hing bij mij op "Setting up Windows" (of iets in die trant), duurde zeker 10 minuten voordat hij verder ging. Geen harddiskactivity, helemaal niks. Iemand een idee waarom dat zo lang duurde? Had build 7068 ook al, en nu met de RC weer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Lijkt mij een hardware-probleempje, want zoiets mag niet voorkomen natuurlijk.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 13:28

Sa1

Heb zojuist Windows 7 RC geinstalleerd op m'n laptop, werkt echt prima, alles wordt in één keer herkend en hij werkt prima.

Wat ik alleen echt niet begrijp is de XP mode. Wat is dit, heb het nu geinstalleerd (nogal een gezeik overigens, kreeg iedere keer de melding dat de hardware virtualisatie uit stond, maar die optie had ik pas na een bios update :), daarna moest ik de update en het programma opnieuw installeren).
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit gewoon virtual pc is, dan is die XP mode toch altijd al beschikaar geweest? je kon toch altijd al vmware of virtual pc installeren en daarin een XP image knallen? Of is het nu alleen licentietechnisch afgedekt...

Als dit het echt is, dan snap ik al die ophef niet. Of zie ik nu gewoon iets heel geniaals over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is nu veel beter in Windows geïntegreerd, je start het programma vanuit het start menu en Windows regelt de rest voor je, je hoeft dus niet constant een virtual machine te hebben draaien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Als je een programma installeert dan kan je die vanuit je 7 desktop gebruiken.
Dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/win7/virtualxp.jpg

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

anandus schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:32:
[...]

In jouw geval zou je dus 3,25Gb minus systeemresources overhouden (2,nogwatGb).
Maar met shared geheugen ben je dat geheugen natuurlijk sowieso kwijt.

Je idee klopt, maar het verhaaltje is niet helemaal waar. Om driver compatiblity te behouden reserveert Windows Vista (en daarmee ook 7 neem ik aan) een vast deel van het adresruimte, ongeacht de aanwezige hardware. Daarom zul je in Windows Vista nooit meer dan 3,12 GB aan beschikbare RAM geheugen hebben met 4GB fysiek RAM. Dat wordt vanzelfsprekend minder als je hardware meer vereist.

Bron: The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik heb nog niet al te lang RC1 draaien, en ik ben erg onder de indruk, ik heb alleen een probleempje, ik kan niet inloggen op netwerk schijven van andere computers, is daar een speciaal truukje voor oid? ik heb al even gezocht, maar ik kon nergens een bruikbaar advies vinden.

als ik in een explorer scherm typ: \\computernaam, dan krijg ik een venster voor gebruikersnaam en wachtwoord, net als onder vista en xp. maar als ik hier de gebruikersnaam en wachtwoord invoer werkt dit niet,
het venster veranderd de avatar in het login venstertje in die van mijn windows 7 profiel, en er staat COMPUTERNAAMwindows 7 machine\login naam van server 2003 en de melding dat de username of password niet klopt.

Ik probeer te verbinden met een windows server 2003 pc en gebruik de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord als voor mijn windows 7 machine, maar ook met een andere login werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 107960 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:49:
[...]

Je idee klopt, maar het verhaaltje is niet helemaal waar. Om driver compatiblity te behouden reserveert Windows Vista (en daarmee ook 7 neem ik aan) een vast deel van het adresruimte, ongeacht de aanwezige hardware. Daarom zul je in Windows Vista nooit meer dan 3,12 GB aan beschikbare RAM geheugen hebben met 4GB fysiek RAM. Dat wordt vanzelfsprekend minder als je hardware meer vereist.

Bron: The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed
Uiteraard, maar wat ik wilde zeggen is dat je je videogeheugen 'van je geheugen af moet trekken', omdat daar ook adresruimte voor gereserveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Windows 7 RC1 doet het bij mij perfect, afgzeien van 1 probleem dat ik had met mijn Asus P5Q moederbord - de netwerkcontroller "Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller" wou niet werken nadat de PC uit standby komt. Dit probleem is op te lossen door de 1.0.0.38 beta driver te gebruiken die op de support site van Asus staat.

[ Voor 25% gewijzigd door rodie83 op 03-05-2009 13:08 . Reden: foute url/fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204827

rodie83 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:04:
Windows 7 RC1 doet het bij mij perfect, afgzeien van 1 probleem dat ik had met mijn Asus P5Q moederbord - de netwerkcontroller "Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller" wou niet werken nadat de PC uit standby komt. Dit probleem is op te lossen door de [url="javascript:downloadfile(this,'P5Q','lan/Atheros/AR81FamilyWinSetup_V10038_WHQL.RAR','1','22','60','3','AR81FamilyWinSetup_V10038_WHQL.RAR','0','0')"]1.0.0.38 beta driver[/url] te gebruiken die op de support site van Asus staat.
Je link werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ik heb het aangepast, het bleek een vies javascriptje te zijn in plaats een degelijke download url (leve Asus support), ik heb nu maar verwezen naar de algemene supportsite van Asus, dan kunnen mensen het indien nodig zelf wel vinden :)

Edit: dank aan de poster boven me 8)

[ Voor 6% gewijzigd door rodie83 op 03-05-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Ik heb de RC dit weekend geinstalleerd en het werkt vrij goed. Echter ligt het aan mij over hebben sommige programma's een slechte performance qua opstarttijd onder win7?
Utorrent: 7 seconden
Flashfxp: 6 seconden
ImgBurn: 5 seconden
Damn nfo viewer: 5 seconden

Onder XP starten deze toch vrijwel direct.
Damn Nfo viewer heb ik al vervangen door NFOpad, deze start wel direct (http://thd.dyndns.org/s_nfopad.php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Soms blijft ie trouwens erg lang hangen. Ik downloadde net Java RE in Opera. Bij 99% bleef ie zeker 5 minuten hangen. Wellicht komt dat met de combinatie NOD32, maar bij XP was dat iig niet zo.

Die aero fades zijn ook irritant als je veel file management doet dus die zet ik maar uit.

De taakbalk is enorm verbeterd alleen jammer dat ie belachelijk groot moet zijn (ok voor HD monitors maar irri voor kleinere laptops - kleine iconen hebben veel te veel spacing en pixelverspilling dus is ook niet wat) en dat het startmenu nu alleen in de uselessmode kan. Die gebruik ik dus nooit meer.

Verder niet zoveel verbetering in gebruikerservaring TOV XP. Libraries zijn voor sommige mensen een uitkomst maar als ze alleen in de weg zitten is het jammer dat je ze niet naar de onderkant van de lijst kunt verplaatsen. Explorer geeft niet langer aan hoeveel ruimte er vrij is, nasty voor veel file management.

Wel lekker DirectX 11, veel out of the box ondersteuning en een hedendaags OS. Ik ga graag met mijn tijd mee. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Striker2k2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:15:
Ik heb de RC dit weekend geinstalleerd en het werkt vrij goed. Echter ligt het aan mij over hebben sommige programma's een slechte performance qua opstarttijd onder win7?
Utorrent: 7 seconden
Flashfxp: 6 seconden
ImgBurn: 5 seconden
Damn nfo viewer: 5 seconden

Onder XP starten deze toch vrijwel direct.
Damn Nfo viewer heb ik al vervangen door NFOpad, deze start wel direct (http://thd.dyndns.org/s_nfopad.php)
Utorrent start hier vrijwel direct, iets van 0,2 seconden ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:04

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Sando schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:16:
Soms blijft ie trouwens erg lang hangen. Ik downloadde net Java RE in Opera. Bij 99% bleef ie zeker 5 minuten hangen. Wellicht komt dat met de combinatie NOD32, maar bij XP was dat iig niet zo.
Dat probleem ligt bij Opera, niet bij Windows, ik heb t onder XP, Vista, 7 en ook onder Ubuntu en Fedora. Ik denk dat t komt omdat Opera eerst naar zn cache downloadt en het dan naar de goede locatie kopieert ofzo

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Anoniem: 218213 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:20:
[...]

Utorrent start hier vrijwel direct, iets van 0,2 seconden ofzo :)
uTorrent start bij mij ook direct met 350 torrents. Bij Vista en XP startte die juist erg traag op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Welke versie van Utorrent hebben jullie draaien dan?
Weet er iemand hoe je explorer kan laten starten in Computer ipv Libraries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Striker2k2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:28:
Welke versie van Utorrent hebben jullie draaien dan?
Weet er iemand hoe je explorer kan laten starten in Computer ipv Libraries?
utorrent 1.8.2 build 15285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

CorpseFeaster schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:24:
[...]
Dat probleem ligt bij Opera, niet bij Windows, ik heb t onder XP, Vista, 7 en ook onder Ubuntu en Fedora. Ik denk dat t komt omdat Opera eerst naar zn cache downloadt en het dan naar de goede locatie kopieert ofzo
Ik heb Opera ook voor XP32, XP64, Ubuntu64 en Xubuntu32 en ik heb dit nooit gehad. Misschien een paar seconden, maar geen minuten! Ik vind dat Win7 hier de enige is die een uitzondering maakt om apps (welliswaar van derden) te doen laggen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....