[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.742 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13

BM

Moderator Spielerij
Striker2k2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:28:
Weet er iemand hoe je explorer kan laten starten in Computer ipv Libraries?
Windows toets + E gebruiken ipv explorer icoontje? Dan opent ie in Computer ipv Libraries :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 12:27
Voor de Trend Micro gebruikers is hier een beta te vinden van Trend Micro Internet Security voor Windows 7. Heeft iemand een beta gevonden van Internet Security Pro? Mijn key voor Internet Security Pro werkt namelijk niet in de normale Internet Security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:59

Arfman

Drome!

MelvinB schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:28:
Lijkt mij een hardware-probleempje, want zoiets mag niet voorkomen natuurlijk.
Nee, dat is het niet, PC is zo stabiel als wat. Zat meer te denken aan hardware wat hij niet meteen herkent ofzo, en vroeg me af of meer mensen dit hadden gehad.
Westereen schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:07:
Voor de Trend Micro gebruikers is hier een beta te vinden van Trend Micro Internet Security voor Windows 7. Heeft iemand een beta gevonden van Internet Security Pro? Mijn key voor Internet Security Pro werkt namelijk niet in de normale Internet Security.
Offtopic, maar waarom zou je Trend Micro willen gebruiken? Het is volgens av-comparatives.org niet de beste scanner, en hij vertraagt je systeem aanmerkelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Arfman op 03-05-2009 14:13 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

HKS-Skyline schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:53:
Ik heb nog niet al te lang RC1 draaien, en ik ben erg onder de indruk, ik heb alleen een probleempje, ik kan niet inloggen op netwerk schijven van andere computers, is daar een speciaal truukje voor oid? ik heb al even gezocht, maar ik kon nergens een bruikbaar advies vinden.

als ik in een explorer scherm typ: \\computernaam, dan krijg ik een venster voor gebruikersnaam en wachtwoord, net als onder vista en xp. maar als ik hier de gebruikersnaam en wachtwoord invoer werkt dit niet,
het venster veranderd de avatar in het login venstertje in die van mijn windows 7 profiel, en er staat COMPUTERNAAMwindows 7 machine\login naam van server 2003 en de melding dat de username of password niet klopt.

Ik probeer te verbinden met een windows server 2003 pc en gebruik de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord als voor mijn windows 7 machine, maar ook met een andere login werkt dit niet.
toevoeging:
ik kan wel bij een share gemaakt op een windows vista machine, ik snap er niets van, want ik kan op de windows vista machine zonder problemen op de server 2003 machine komen, windows 7 ziet de 2003 server ook, maar geeft gewoon aan dat het password en de username niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:32
Arfman schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:12:
Nee, dat is het niet, PC is zo stabiel als wat. Zat meer te denken aan hardware wat hij niet meteen herkent ofzo, en vroeg me af of meer mensen dit hadden gehad.
Ja heb ik hier ook. Ook met Vista x64. Eerste keer hardmatig gereset omdat ik dacht dat ie vast was gelopen. Maar neen dus, liep na 10-15 minuten opeens weer verder. Heel vaag. Verder geen exotische dingen in zitten. Merk wel dat bij verwijderen van een USB-stick en de externe disks het booten véél sneller gaat. Ga over een kwartier de RC installeren, zonder die er in te hebben. Eens kijken of dat scheelt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gisteren heb ik de RC van Windows 7 geïnstalleerd. Helaas heb ik regelmatig dat Windows volledig vastloopt. Er komt geen blue-screen, maar het systeem zit helemaal vast. Niks anders dan een harde reset werkt dan nog. Heeft iemand dit toevallig ook mee gemaakt? Kan het met de RAID driver voor mijn P5Q-pro moederbord of met een USB apparaat te maken hebben?

Het systeem bestaat uit een P5Q-pro, een Intel Q9650 en een Sapphire Radeon 4870. Windows XP draait hier al twee maanden zonder problemen op. Ik heb de laatste driver van de Ati website al geïnstalleerd, maar dit lost het probleem niet op. Voor de moederbord drivers heb ik nog geen tijd gehad. Het vreemde is dat het systeem altijd vastloopt als ik iets nieuws opstart, (nog) niet als een programma eenmaal draait. Het gebeurd ook niet altijd met hetzelfde programma of bij dezelfde handeling. Aan mijn geheugen kan het waarschijnlijk ook niet liggen, want dan zal ik er in XP ook last van moeten hebben.

Heeft iemand toevallig hetzelfde meegemaakt?

EDIT: Zojuist een forum gevonden waar iemand hetzelfde heeft. Bij hem ligt het aan een oude PCI wireless-lan kaart. Die heb ik er ook nog inzitten, maar die gebruik ik eigenlijk niet. Helaas ben ik nu niet thuis en kan ik het niet proberen, maar dat lost het hopelijk op.

[ Voor 11% gewijzigd door Skating_vince op 03-05-2009 14:59 . Reden: Nieuwe informatie gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:34:
[...]

Ja heb ik hier ook. Ook met Vista x64. Eerste keer hardmatig gereset omdat ik dacht dat ie vast was gelopen. Maar neen dus, liep na 10-15 minuten opeens weer verder. Heel vaag. Verder geen exotische dingen in zitten. Merk wel dat bij verwijderen van een USB-stick en de externe disks het booten véél sneller gaat. Ga over een kwartier de RC installeren, zonder die er in te hebben. Eens kijken of dat scheelt.
Net na mijn post zie ik deze reactie. Hij kan dus na 10-15 minuten gewoon weer verder gaan? Zoveel geduld heb ik nog niet gehad ;). Volgende keer dat hij crasht zal ik eens wat langer wachten. Misschien de indexing service die bezig is? Ook zal ik al mijn USB apparaten (behalve m'n muis) eens ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 20:54

Cis

anandus schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:43:
[...]
Ik had dat ook, snap er niets van. Heb de melding in het action center maar uitgezet. Maar beetje vreemd is het wel.
Zie:
http://freeforum.avg.com/read.php?12,184161,backpage=3,sv=

Kortom: gaat nog gefixed worden :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:30

[...]

Offtopic, maar waarom zou je Trend Micro willen gebruiken? Het is volgens av-comparatives.org niet de beste scanner, en hij vertraagt je systeem aanmerkelijk.
Heb hier al een tijd naar tevredenheid TrendMicro AntiVirus + Antispyware draaien. Als deze zo vertraagd heb ik daar echt nog nooit wat van gemerkt (heb daarvoor o.a. McAfee en Avira gedraait, die eerste vertraagde enorm, de tweede niet). Dat het niet de beste scanner is, zou prima kunnen, maar ik heb er nog geen problemen mee ondervonden. Virussen zijn netjes herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 11:48
wortest schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:44:
Tijdens mijn installatie van 7 x64 (RC) blijft de setup hangen bij 'checking video performance'. Als ik dan handmatig reboot vervolgt hij gewoon de installatie maar dan loopt hij vast na het inloggen op het aangemaakte useraccount. Dit probleem blijkt al Googelend veel vaker voor te komen, maar oplossing heb ik niet kunnen vinden. De installatie is op een schone partitie vanuit een bootdisc.
Weet iemand hier de oorzaak dan wel oplossing?
Oplossing: Flash BIOS update
Nieuwe grafische kaart werd niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Laatst online: 06-07 11:58

ikbenwouter

! w t R

Is het jullie al gelukt om uxtheme te patchen in W7? Zodat je custom themes kan draaien (net zoals ik in XP altijd heb gedaan). Ik heb hier 6.1.7100.0_XX.rar gedownload met de benodigde DLL's.

Verder heb ik deze tutorial ervoor gebruikt. Hier wordt uitgelegd hoe je ownership neemt over de DLL's welke je gaat vervangen en hoe je de DLL's unlocked zodat je ze kunt hernoemen. Vervolgens schrijf je de DLL's die je hebt gedownload naar windows/system32.

Nadat ik dit had gedaan en W7 herstartte liep explorer.exe en nog een andere exe vast (wdm.exe dacht ik). Gelukkig had ik de originele DLL's hernoemd naar dll.bak en kon ik die via XP (welke ik in dualboot nog heb draaien) terugzetten.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
Ja ik heb het ook gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Comodo CIS 3.9 RC2 wordt niet opgepikt door Action Center als firewall.. bij anderen ook niet?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226739

HKS-Skyline schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:20:
[...]

toevoeging:
ik kan wel bij een share gemaakt op een windows vista machine, ik snap er niets van, want ik kan op de windows vista machine zonder problemen op de server 2003 machine komen, windows 7 ziet de 2003 server ook, maar geeft gewoon aan dat het password en de username niet kloppen.
zit je wel in het zelfde workgroup of domain? bij mij werkt het namelijk prima, heb een mix van win home win xp win 7 en win 2003 server.

voor de mensen die niet in libaries willen starten kijk hier ff

http://www.neowin.net/new...windows-7-tips-and-tricks

edit: probeer je schijf te koppelen in mijn comp dat werkt bij mij goed

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 226739 op 03-05-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik draai hier nu al een tijdje build 7077, maar ik heb wat problemen met de Ati Catalyst 9.3 en 9.4 driver..
Als ik 1 van deze versies installeer, dan kan ik niet zelf kiezen wat mijn primaire en secundaire beeldscherm moet worden. Standaard wordt mijn Panasonic TV als primair beeldscherm ingesteld en mijn Samsung 226BW als secundair beeldscherm. Mijn Pana is via een DVI->HDMI adapter aangesloten op mijn HD4850 en de Samsung via DVI.
In het control panel is de display manager verdwenen en in de quick setup is de "Go" knop grijs.

Ben benieuwd of jullie ook zulke problemen hebben gehad en of er een oplossing is. Is het een bekend issue (heb er nog niets over gelezen), of heb ik iets fout gedaan?
Ik heb inmiddels de RC klaarliggen, maar voordat ik de 9.4 driver ga installeren zou ik graag weten of dit issue verholpen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
Change the Windows 7 Explorer default target from Libraries to My Computer

In the new Windows 7 task bar there is a pinned shortcut to ‘Windows Explorer’. Clicking it always brings you to the ‘Libraries’ section (new in Windows 7). This annoys me, because I prefer to see ‘My Computer’, especially because the Libraries are prominent available from the left side of the Explorer window.

Here’s how to change it:

•Right-click the Windows Explorer icon on the Task Bar
•In the Task List popup, right-click again on Windows Explorer and choose Properties
•On the Shortcut tab, in the Target textbox, add the following text after %SystemRoot%\explorer.exe:
::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} (note the two prefix colons)
•Click OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Striker2k2 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:28:
Weet er iemand hoe je explorer kan laten starten in Computer ipv Libraries?
Als je explorer opstart vanaf een snelkoppeling, moet je ff de target aanpassen.

Standaard is de target
%windir%\explorer.exe.
Deze moet je ff aanpassen naar
%windir%\explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

Zie ook: Change default folder of Windows Explorer

edit: cool, je kunt nu gewoon je system volume extenden! :D
Voorheen moest je eerst je pc opstarten vanaf een ander volume (andere windows), en dan extenden. Maar nu kan het dus on-the-fly :)

[ Voor 29% gewijzigd door Cis op 03-05-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226739

heeft iemand een oplossing voor Americasarmy. ik word elke keer gekicked omdat ik een unknown api heb.
heel jammer is dat, anders was win7 nu mijn main os. ik haat t om te rebooten als ik wil gaan gamen.

als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Striker, je beschrijving werkt niet bij mij..
Als ik dit stukje:

::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

achter explorer.exe zet en op OK klik, krijg ik een foutmelding dat de filename niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:15

Knaak

It's me, Mario!

Anoniem: 226739 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:32:
heeft iemand een oplossing voor Americasarmy. ik word elke keer gekicked omdat ik een unknown api heb.
heel jammer is dat, anders was win7 nu mijn main os. ik haat t om te rebooten als ik wil gaan gamen.

als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag
Virtual XP eens proberen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Genji schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:33:
Striker, je beschrijving werkt niet bij mij..
Als ik dit stukje:

::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}

achter explorer.exe zet en op OK klik, krijg ik een foutmelding dat de filename niet goed is.
Spatie ertussen gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Cis schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:43:
[...]

Spatie ertussen gezet?
Haha, damn, wat een domme fout van me.. Niet helemaal goed gelezen. Thanx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Anoniem: 226739 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:23:
[...]

zit je wel in het zelfde workgroup of domain? bij mij werkt het namelijk prima, heb een mix van win home win xp win 7 en win 2003 server.

voor de mensen die niet in libaries willen starten kijk hier ff

http://www.neowin.net/new...windows-7-tips-and-tricks

edit: probeer je schijf te koppelen in mijn comp dat werkt bij mij goed
handige link! thnx.

maar het verbinden met mijn server2003 systeem lukt nogsteeds niet, ze staan in de zelfde gebruikersgroep, unieke computernamen, ze kunnen elkaar pingen, remote desktop werkt, ik kan mijn server 2003 systeem via remote desktop benaderen vanaf mijn win 7 systeem, het mappen van een network drive (als je dat bedoeld met koppelen) lukt tot op het moment dat ik het wachtwoord in moet voeren, dat accepteerd hij gewoon niet, ik heb verschillende logins van mijn server 2003 systeem geprobeerd, zelfs administrator werkte niet.

ik heb alles geprobeerd dat ik hier tegen kwam:
http://www.sevenforums.co...windows-7-windows-xp.html

niets werkte of kwam overeen met mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik vind dit er trouwens erg cool uit zien :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.van-brakel.eu/plaatjes/2009-05-03_155314-small.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 03-05-2009 16:15 . Reden: Plaatje was te groot. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

en ik vond 'm te groot (net als je plaatje trouwens ;) vergeleken bij de XP/Vista versie :P

Maar goed, voor elck wat wils dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Compleet overbodig nieuws, maar de globalization themes zijn gefixt in de RC.
In de beta waren AU, Ca en Za hetzelfde, nu heeft elk land z'n eigen themepje :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik weet niet of het al in Vista zat, maar je kunt instellen in Windows 7 dat je iedere 10 minuten, of een andere interval een andere wallpaper te zien krijgt, ook erg cool. Leuk zo spelen, met een nieuw OS. Windows Vista vond ik echt een ramp, Windows 7 is echt super. Ik vergelijk het altijd zo. Windows Vista was te vergelijken met Windows ME, Windows 7 is te vergelijken met Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Wat ik mis (of overheen kijk) is de optie om de "Recent' lijst bij een applicatie in 1x leeg te kunnen halen.
Als ik items uit een lijst wil verwijderen, moet ik dat nu 1 voor 1 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Anoniem: 111246 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:23:
Wat ik mis (of overheen kijk) is de optie om de "Recent' lijst bij een applicatie in 1x leeg te kunnen halen.
Waarom zet je de optie niet gewoon uit als je die lijst eigenlijk niet wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:23:
Heb je het over het start menu of de taakbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
shadowman12 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:20:
Ik weet niet of het al in Vista zat, maar je kunt ook instellen dat je iedere 10 minuten, of een andere interval een andere wallpaper te zien krijgt, ook erg cool. Leuk zo spelen, met een nieuw OS. Windows Vista vond ik echt een ramp, Windows 7 is echt super. Ik vergelijk het altijd zo. Windows Vista was te vergelijken met Windows ME, Windows 7 is te vergelijken met Windows XP.
Jazeker kan dat. Rechter muisknop op je desktop -> Personalize en dan onderaan het geopende nieuwe scherm "Desktop Background" aanklikken.
In het volgende scherm kan je plaatjes zetten en dan een interval kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Als ik de size van XPM in Virtual PC Beta aan pas dan vraagt Virtual PC me meteen om het password van de gebruiker die ik in XPM gebruik. Hebben jullie dit ook? (bv als ik naar full-screen ga.) Het lijkt er dus op dat hij weer opnieuw in gaat loggen in de VM.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 03-05-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295783

Komt er dinsdag ook een Nederlandse versie van de RC beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Genji schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:53:
[...]

Jazeker kan dat. Rechter muisknop op je desktop -> Personalize en dan onderaan het geopende nieuwe scherm "Desktop Background" aanklikken.
In het volgende scherm kan je plaatjes zetten en dan een interval kiezen. :)
Ik weet dat het kan, ik wist alleen niet zeker of het ook in Vista zat ;) .

Anoniem: 295783 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:16:
Zoals eerder door mij aangegeven verschijnt de RC alleen in de volgende taal:
Engels
De language packs die je kunt krijgen zijn verkrijgbaar in de volgende talen:
Engels,Frans, Duits, Japans, Spaans

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 03-05-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Anoniem: 295783 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:16:
Op TechNet of MSDN staat hij al in NL, dus ik denk het wel :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204827

Petervanakelyen schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:37:
[...]

De Vista die nu op mijn laptop draait is Engels,gaat dat nog problemen opleveren of kan de NL versie er gewoon overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:42:
[...]

Waarom zet je de optie niet gewoon uit als je die lijst eigenlijk niet wilt hebben?
Voor sommige applicaties (zoals RDP) vind ik die lijst juist wel weer ontzettend handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik heb XPM in het Nederlands en werkt perfect , alleen ie8 lukt mij niet in het Nederlands heeft iemand een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

Sa1

kenles schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:46:
Ik heb XPM in het Nederlands en werkt perfect , alleen ie8 lukt mij niet in het Nederlands heeft iemand een oplossing.
mediacenter ook in het nderlands? dan kan ik over met m'n htpc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Windows Media Player ook in het Nederlands
Sa1 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:57:
[...]

mediacenter ook in het nderlands? dan kan ik over met m'n htpc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-06 12:19
Even een vraagje:

Heeft iemand enig idee wáár in Windows 7 Media Center het hele 'Online TV' gebeuren zit? Ik heb geen TV-kaart in de PC maar het leek me wel leuk om eens in W7MC te spelen met IPTV. Maar ik kan nérgens ook maar íets vinden wat lijkt op IPTV, online TV, web TV of wat dan ook in die richting terwijl het er toch obviously wel ergens in moet zitten? XP en Vista hadden die functionaliteit ook. Iemand? :S

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Petervanakelyen schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:37:
[...]

Op technet in iedergeval nog niet...

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Laatst online: 18-05 20:11
Aangezien ik met de vorige builds ook problemen had met mijn systeem heb ik mij maar gewaagd om de RC te installeren, maar tevergeefs...

Het probleem is dat Windows na willekeurige handelingen gedaan te hebben (openen van IE, configuratiescherm, etc...) zich voor een aantal minuten freezed. De muisaanwijzer kan nog bewogen worden maar programma's starten lukt dan voor een aantal minuten nietmeer.

Wat mij dan opvalt is dat de hdd-led continue aan is maar in de resource monitor is er geen activity... ook niet voor de cpu.

Kan dit te maken hebben dat mijn sata controller als ACHI ingesteld is in het bios?
Voor de rest geven Windows XP en Vista geen problemen.

Specs:
Asus P5B-E, Intel E6600, Nvidia 8600GT, onboard Lan, Hauppage pvr-150, audiotrak prodigy 7.1 hifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik heb een p5k met een E4500, geforce 8400 en een hauppage pvr150, geen problemen hier qua stabiliteit, misschien is je geluidskaart het probleem? kijk eens wat hij doet zonder de geluidskaart en de drivers daarvan.

[ Voor 3% gewijzigd door HKS-Skyline op 03-05-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
The_wave schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:20:
Aangezien ik met de vorige builds ook problemen had met mijn systeem heb ik mij maar gewaagd om de RC te installeren, maar tevergeefs...

Het probleem is dat Windows na willekeurige handelingen gedaan te hebben (openen van IE, configuratiescherm, etc...) zich voor een aantal minuten freezed. De muisaanwijzer kan nog bewogen worden maar programma's starten lukt dan voor een aantal minuten nietmeer.

Wat mij dan opvalt is dat de hdd-led continue aan is maar in de resource monitor is er geen activity... ook niet voor de cpu.

Kan dit te maken hebben dat mijn sata controller als ACHI ingesteld is in het bios?

Specs:
Asus P5B-E, Intel E6600, Nvidia 8600GT, onboard Lan, Hauppage pvr-150, audiotrak prodigy 7.1 hifi
Ik heb ongeveer hetzelfde met een P5Q-pro, alleen ik kan de muisaanwijzer ook niet meer bewegen. Wellicht heeft het te maken met de onboard-lan of de SATA controller van de asus moederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:43
Lijkt alsof je schijf op PIO draait ipv DMA? check dat eens?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vroeger was het zo dat ik met m'n muiswiel op een link kon klikken. Deze werd dan geopend in een nieuw window. Nu moet ik er op dubbel klikken.
Zowel in IE8 als FF3.0.10
Weet iemand waar dat is aan te passen? In het Control Panel kan ik dat niet vinden, ook de drivers van Logitech halen niks uit (MX510).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Laatst online: 06-07 22:42
In de setpoint drivers de functie van het klikken met het wiel op 'Algemene Functie' zetten heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

HKS-Skyline schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:20:
[...]

toevoeging:
Probleem opgelost, na het uitzetten van IPv6 werkte het als een zonnetje, en hij logt zelfs automatisch in omdat de username en pw van mn account het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-07 19:32
De oplossing voor afspeelproblemen in WMP en WMC: De laatste Nvidia drivers installeren(voor mijn laptop is dat 185.81). Bij mij doet het beeld het nu, en de spelers lopen niet langer meer vast.

[ Voor 8% gewijzigd door hellboy123 op 03-05-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Forcepoint schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:58:
In de setpoint drivers de functie van het klikken met het wiel op 'Algemene Functie' zetten heeft bij mij geholpen.
Thanks, "Generic Button" (onder Other) was het in de Engelse versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

tjtristan schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:19:
[...]

Op technet in iedergeval nog niet...
Inderdaad, is op technet/msdn zeker niet te vinden. Hoor veel van dit soort geruchten maar een linkje is dan teveel gevraagd (c.q. onmogelijk :) )

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 03-05-2009 20:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:13
Moet je echt perzee zon speciale processor hebben voor Virtual XP? Mijn processor is de Core2Duo E7400 van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

The_wave schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:20:

Specs:
Het probleem (bij mij) zat in de harde schijf cache. Zodra ik die uitzette (in Windows), kon ik gewoon doorgaan. Wat precies het probleem was, weet ik nog steeds niet. Ik vermoed dat het een driverprobleem is van Intel, maar Intel (lijkt) hier weinig aan te willen doen. Het kan overigens ook aan Asus liggen.

Mbt online tv: kijk even in het bovenste rijtje, waar ook 'extra's' in staat. Als het goed gaat staat er een map 'verkennen', daar staat alles in.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

gerbenp schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:55:
Moet je echt perzee zon speciale processor hebben voor Virtual XP? Mijn processor is de Core2Duo E7400 van Intel.
Ja, je hebt een processor nodig die Virtualization ondersteunt. De Core2Duo E7400 ondersteunt dat niet (http://www.intel.com/cd/p...top/processors/319641.htm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft iemand 'het truukje' gevonden je icoontjes' positie te onthouden, ditmaal voor Win7?
Of het liefst zels iets wat window posities/maten onthoudt?

Als ik een spelletje speel waarmee mijn schermresolutie anders is, of als ik Terminal Service Client voor remote desktop gebruik (Ik ga vaak even op mijn ubuntucomputer in de woonkamer remote desktoppen met mijn werkcomputer), dan staat alles door elkaar en alle vensters zomaar ergens.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Laatst online: 18-05 20:11
Krisp schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:56:
[...]

Het probleem (bij mij) zat in de harde schijf cache. Zodra ik die uitzette (in Windows), kon ik gewoon doorgaan. Wat precies het probleem was, weet ik nog steeds niet. Ik vermoed dat het een driverprobleem is van Intel, maar Intel (lijkt) hier weinig aan te willen doen. Het kan overigens ook aan Asus liggen.

Mbt online tv: kijk even in het bovenste rijtje, waar ook 'extra's' in staat. Als het goed gaat staat er een map 'verkennen', daar staat alles in.
Na lang zoeken heeft een Bios update uiteindelijk geholpen... raar maarja :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 12:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Edgarz schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:00:
[...]

Ja, je hebt een processor nodig die Virtualization ondersteunt. De Core2Duo E7400 ondersteunt dat niet (http://www.intel.com/cd/p...top/processors/319641.htm).
Ik kwam dit tooltje tegen wat gelijk laat zien of je processor ondersteuning heeft voor hardware virtualisatie. http://www.grc.com/securable.htm
Misschien wat makkelijker dan eerst de juiste tabel opzoeken en dan kijken of er een vinkje bij je processor staat.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gerbenp schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:55:
Virtual PC 2007 doet het ook zonder hardware virtualisatie ondersteuning? Kan XP Mode hier nog niet uitproberen omdat m'n laptop weg is voor reparatie, maar volgens mij zou het gewoon moeten werken zonder.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

XPM is built on the next generation Microsoft Virtual PC 7 product line, which requires processor-based virtualization support (Intel and AMD) to be present and enabled on the underlying PC, much like Hyper-V, Microsoft's server-side virtualization platform.

Dus je zal idd een processor nodig hebben die het ondersteund. Erg vervelend helaas, mijn laptop (T8300) doet het wel maar mijn processor (E7300) doet het weer niet :(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Net overgegaan van Beta (build 7048) naar de RC. Helaas kan ik in Windows 7 Media Center nog niets vinden in de trant van IPTV, WebTV of Online-TV. Hoop echt heel hard dat dat er nog in komt zodat je à la bij VMC gewoon UitzendingGemist e.d. kan integreren.

Overigens heb ik nog even wat dieper gekeken naar de Users-opbouw en dat blijft voor mij een knaagpuntje. Bij Windows XP had men de 'Mijn Documenten' structuur met daarin de mappen Mijn Muziek, Mijn afbeeldingen e.d. Bij Vista werd het '$Username' met daarin allerlei submappen voor Muziek, Afbeeldingen, Downloads etc. En nu bij W7 heeft men dan het Libraries concept erover gegooid. Bovendien zit het ook nog vol met snelkoppelingen: '$Username' bevat nog steeds 'My Documents.lnk' met daarin weer 'My Music.lnk' etc, die in feite doorverwijzen naar de huidige structuur.

In de essentie is de indeling van 'Users' echter nog gewoon de Vista-opbouw: '$Username' met direct de submappen zoals Muziek, e.d. En dat vind ik gewoon jammer. Niet zozeer omdat die structuur niet werkt maar omdat het een rommeltje is. Want álle programma's dumpen hun informatie daar: soms zelfs in je Documenten-map zelf, maar anders wel in Appdata en dergelijke. Mappen en structuren die in mijn ogen bij het verleden horen en die men nu gewoon met de invoering van het Libraries-concept moet afschaffen.

Ik snap wel dat dat technisch enorm lastig zou zijn, omdat 95% van de huidige software nog steeds die mappen opzoekt en desnoods zelf aanmaakt, maar het wordt er uiteindelijk niet beter op. Wat mij betreft moet de 'Users'-structuur vervangen worden door een aantal mappen die de basis-mappen voor de Libraries vormen maar waar verder niks komt dan usergenerated-content. Alle 'hidden' programmabestanden die nu in Application Data e.d. staan? Bij Vista introduceerde men C:\ProgramData daarvoor. Gooi het daar maar in.

/me Thijs droomt verder.. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 18:17
Sando schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:37:
Heeft iemand 'het truukje' gevonden je icoontjes' positie te onthouden, ditmaal voor Win7?
Of het liefst zels iets wat window posities/maten onthoudt?

Als ik een spelletje speel waarmee mijn schermresolutie anders is, of als ik Terminal Service Client voor remote desktop gebruik (Ik ga vaak even op mijn ubuntucomputer in de woonkamer remote desktoppen met mijn werkcomputer), dan staat alles door elkaar en alle vensters zomaar ergens.
Ik gebruikte vroeger Iconsaver. Dit werkte nog onder Windows Vista. Tegenwoordig heb ik een dual monitor setup en gebruik ik Ultramon, welke vergelijkbare functionaliteit heeft, maar welke ik niet gebruik (omdat ik sinds Vista alles lekker snel kan bereiken door de eerste letters in het Start menu in te toetsen).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het eigenlijk prima zoals het nu is geregeld. Ja ze maken er een gigantisch zooitje van wat met XP begonnen is doordat er gewoon geen algemeen geldende regels zijn waar programma's die bestanden moeten opslaan.

Maar juist het libraries gedeelte vind ik wel een goede toevoeging. Ik verwijder namelijk meteen al die standaard mappen en voeg mijn eigen systeem toe. Ik heb namelijk altijd 2 partities. Een partitie voor programma's, games en het OS, dus eigenlijk alles wat geïnstalleerd moet worden. En daarnaast een partitie voor data en bestanden. Bij een reinstall is het dus gewoon de OS partitie overschrijven met een nieuwe install, dan zijn alle applicaties en games weg. Dat is geen punt want die moeten toch opnieuw geïnstalleerd worden om goed te werken. Echter juist mijn data blijft gewoon bewaard en hoef ik verder niks aan te veranderen.

Dus ik heb op mijn data partitie een map met daarin dus Documenten, Bestanden en Muziek (video doe ik niets mee op werksystemen) en die mappen worden dan toegevoegd aan de libraries. Dit zorgt er voor dat ik dus enkel mijn documenten er heb staan en geen programma bestanden die er niet horen. En Windows gaat ook direct naar deze mappen toe met opslaan, dus onnodig bladeren is ook voorbij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
alt-92 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:29:
[...]

Virtual PC 2007 doet het ook zonder hardware virtualisatie ondersteuning? Kan XP Mode hier nog niet uitproberen omdat m'n laptop weg is voor reparatie, maar volgens mij zou het gewoon moeten werken zonder.
Nee, je moet hardware virtualisatie hebben anders werkt de modus niet. Mijn processor hier ondersteunt geen hardware virtualisatie en na het proberen lukt het mij niet. De melding zie je hieronder staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.van-brakel.eu/plaatjes/2009-05-04_001253.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 04-05-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
@ Tsurany: Ik heb inderdaad ook de documenten e.d. op een andere partitie staan maar ik vind het vooral jammer dat het dus out of the box al een rommeltje is. Je hebt de XP structuur én Vista structuur in elkaar gepropt zodat Programma X met standaard "dump files in $User\My Docs\Programmamap" installatie-opdrachten altijd goed geplaatst wordt, ook al is het een programma uit 2002 toen XP net uit was. En ik snap die noodzaak van backwards-compatability heel goed maar toch vind ik het jammer. Net zoals je nu programma's kan verwijderen die essentieel zijn (Media Player, IE (min of meer..)) zou het mogelijk moeten zijn om die hele $Users-structuur ook naar eigen wens vorm te geven. Lees: weg te laten.

Overigens, ik heb net zelf ook dat XPM geïnstalleerd. Leuk en aardig, ik kan nu een virtuele XP machine draaien, maar weet iemand hoe je applicaties daadwerkelijk op je host-machine kan draaien? Dus dat je de XP-desktopomgeving etc. er niet bij krijgt, maar het gewoon lijkt alsof je op je eigen systeem dat programma draait? Zoals dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187361

@Thijs_o, wanneer je in die virtuele machine software installeert, kun je deze starten in je Windows 7 installatie via het startmenu onder "Virtual Windows XP Applications" starten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Dat lijkt niet te werken. Ik heb MPTagThat (van Mediaportal) geïnstalleerd alsmede Chrome, in de VM. Op mijn hostpc vind ik bij het startmenu onder 'Windows Virtual PC' enkel 'Virtual Machines' en 'Virtual Windows XP'. Ik weet dat onder 'Virtual Windows XP' nog een lijst met software zou moeten staan (gezien op een printscreen ergens) maar dat staat er dus niet. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Thijs_O schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:20:
@ Tsurany: Ik heb inderdaad ook de documenten e.d. op een andere partitie staan maar ik vind het vooral jammer dat het dus out of the box al een rommeltje is. Je hebt de XP structuur én Vista structuur in elkaar gepropt zodat Programma X met standaard "dump files in $User\My Docs\Programmamap" installatie-opdrachten altijd goed geplaatst wordt, ook al is het een programma uit 2002 toen XP net uit was. En ik snap die noodzaak van backwards-compatability heel goed maar toch vind ik het jammer. Net zoals je nu programma's kan verwijderen die essentieel zijn (Media Player, IE (min of meer..)) zou het mogelijk moeten zijn om die hele $Users-structuur ook naar eigen wens vorm te geven. Lees: weg te laten.
Dat ben ik helemaal met je eens maar ik heb die hoop allang opgegeven. Technisch zou het nog wel mogelijk kunnen zijn door middel van virtual directory's er iets van te maken maar dan blijf je altijd programma's houden die er niet mee om kunnen gaan. Het is inderdaad een zooitje en het wordt steeds erger, maar er is niks aan te doen. Heb er een paar topics terug ook al over geklaagd.
Gewoon je eigen structuur aanhouden en proberen die mappen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik kan via pyNeighbourhood of fusesmb niet meer Windows 7 bereiken. Zou dat ook aan IPv6 kunnen lggen?
HKS-Skyline schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:08:
Probleem opgelost, na het uitzetten van IPv6 werkte het als een zonnetje
Waar zet je dat uit?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

vriesdude schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:49:
[...]
Ik gebruikte vroeger Iconsaver. Dit werkte nog onder Windows Vista.
Dankje! Shareware vind ik wel een beetje brak voor zoiets. Ik weet dat er ook freeware alternatieven zijn, maar ik kan er zo snel niet op komen en heb het ziezo nooit in Vista geprobeert. Ik weet wel dat de helft van de tools voor XP het niet deden in XP x64.
Tsurany schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:54:
Bij een reinstall is het dus gewoon de OS partitie overschrijven met een nieuwe install, dan zijn alle applicaties en games weg. Dat is geen punt want die moeten toch opnieuw geïnstalleerd worden om goed te werken. Echter juist mijn data blijft gewoon bewaard en hoef ik verder niks aan te veranderen.
Naja.. ik heb al mijn apps ook op een andere partitie, en ik gebruik veel (al dan niet out of the box) portable apps. Zo kan ik na een reinstall alle spellen (behalve Fallout 3) gewoon meteen spelen. Open Office werkt meteen. Image viewer XnView, CD Brander, FTP, VNC, pidgin, foobar etc werken meteen. Ik heb ook het start menu van XP nog op een andere schijf en die plaats ik na installatie in de taakbalk als 'werkbalk' en dan is alles mooi klaar :)

Adobe CS3 kan ik helaas niet omheen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 04-05-2009 00:51 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Net nog even verder gespeeld met het Libraries-concept en ik dacht dat de Libraries in grotere mate gekoppeld waren aan de hele 'Users'-directory dan blijkbaar het geval is. :P Ik kwam er dus zonet achter dat je heel simpel de 'standaard' folder van je Libraries kan wijzigen. Oftewel: in het geval van Pictures de folder waar standaard je Paint-prestaties worden gedumpt, in het geval van Documents de folder waar standaard je Word-fabricage neergezet wordt etc. etc.

Nu ik die 'standaard'-mappen heb kunnen toewijzen aan mijn eigen archiefmappen op de andere partitie (wat ik vroeger met XP ook altijd deed, maar in Windows 7 nog niet had teruggevonden) heeft het Libraries-systeem voor mij weer wat extra toegevoegde waarde gekregen. :)

Enige minpuntje is dat we het straks 'Bibliotheken' mogen gaan noemen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Thijs:

Hoe bedoel je precies? Je kunt toch elke folder toevoegen aan een library waardoor ie alle content naar keuze gewoon door elkaar zet? Of bedoel je iets anders?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Standaard gebruik je in Windows een aantal 'standaardmappen', waar bepaalde bestanden standaard worden opgeslagen. Als je in Paint een afbeelding maakt en dan kiest voor 'Opslaan als' zal hij dat doen in de 'Pictures' maken in $Username. Als je in Wordpad een document typt, komt dat in 'Documents' in $Username tenzij anders aangegeven. Heel veel programma's naast de twee genoemde gaan uit van die 'Standaardlocatie'. Door je Libraries goed in te stellen, kan je bij Windows 7 dus zelf bepalen wat die 'Standaardlocatie' is. Dat scheelt, want zo kan ik de $Users-map veel makkelijker vermijden: Nieuwe afbeeldingen, documenten e.d. komen nu al direct in de goede map op een andere partitie. :)

Overigens nog verder gespeeld met Virtual Windows XP en op mijn Windows 7 hostsysteem is nu zowaar een geïnstalleerde application (@XP) virtueel te draaien in de Windows 7 omgeving: Total Commander. Leuk en aardig, maar een andere applicatie - MPTagThat, zie ik nog niet in de lijst. Internet Explorer 8 @ XP idem. Enig idee of dit in te stellen is ergens? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

shadowman12 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:09:
[...]

Nee, je moet hardware virtualisatie hebben anders werkt de modus niet. Mijn processor hier ondersteunt geen hardware virtualisatie en na het proberen lukt het mij niet. De melding zie je hieronder staan.
Heb je gecontroleerd of je proc het niet heeft? Standaard staat het namelijk uit in je Bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:25
Thijs_O schreef op maandag 04 mei 2009 @ 03:14:
Standaard gebruik je in Windows een aantal 'standaardmappen', waar bepaalde bestanden standaard worden opgeslagen.
Maar die standaardmappen kan je toch al verplaatsen vanaf Vista. In de map users: naam ->eigenschappen en dan locatie veranderen.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
jbr schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:28:
[...]

Dit had XP ook, met ditzelfde bord. Je kunt ook even de netwerk adapter disablen -> enablen. Dat werkte i n XP iig wel.
Dat was het eerste dat ik ook probeerde, maar dat werkte niet; hij blijft dan bezig met het disablen (dus je ziet em nog wel als enabled, maar als status staat er "disabling") Je kunt dan niks meer doen met die kaart, na een reboot is ie wel disabled en kun je em weer enablen. Maar dat heeft dus weinig zin, kun je net zo goed meteen rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222961

He, ik heb niet de hele discussie gevolgd :+ , maar weet er iemand of er al een Nederlandse MUI te vinden is voor Windows 7 RC (build 7100)?

Op Microsoft Connect kan ik 'm niet vinden, maar er zijn mensen die hem al hebben.

edit: Of komt de Dutch MUI pas over 14 dagen...? 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 04-05-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Thijs_O schreef op zondag 03 mei 2009 @ 23:42:
Net overgegaan van Beta (build 7048) naar de RC. Helaas kan ik in Windows 7 Media Center nog niets vinden in de trant van IPTV, WebTV of Online-TV. Hoop echt heel hard dat dat er nog in komt zodat je à la bij VMC gewoon UitzendingGemist e.d. kan integreren.
Ik gebruik 't ook als HTPC, dus dan is zoiets ook wel fijn. Ik heb wel met succes RTL gemist geinstalleerd, maar voor uitzendinggemist heb ik nog geen aparte installer gevonden. Misschien ga ik eens kijken of dat makkelijk te maken is, want je hoeft alleen maar deze URL in WMC te hangen:
http://www.omroep.nl/themakanaal/wmc/nl4/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
En ook de post hier boven..

In 7077 zit het er in. wel even zoeken maar er is een knop explore (of verkennen), zit naast online games. Daar vind je uitzending gemist, radio 538 en al die andere dingen die ook in Vista zaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
.Johnny schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:53:
[...]

Dat was het eerste dat ik ook probeerde, maar dat werkte niet; hij blijft dan bezig met het disablen (dus je ziet em nog wel als enabled, maar als status staat er "disabling") Je kunt dan niks meer doen met die kaart, na een reboot is ie wel disabled en kun je em weer enablen. Maar dat heeft dus weinig zin, kun je net zo goed meteen rebooten.
Ik herhaal even mijn post van een tijdje terug, ik meen dat jij ook een P5Q moederbord gebruikt:
Windows 7 RC1 doet het bij mij perfect, afgzeien van 1 probleem dat ik had met mijn Asus P5Q moederbord - de netwerkcontroller "Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller" wou niet werken nadat de PC uit standby komt. Dit probleem is op te lossen door de 1.0.0.38 beta driver te gebruiken die op de support site van Asus staat.
De downloadlink van de driver vind je hier.

[ Voor 4% gewijzigd door rodie83 op 04-05-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
^^ kudos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Anoniem: 222961 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:53:
He, ik heb niet de hele discussie gevolgd :+ , maar weet er iemand of er al een Nederlandse MUI te vinden is voor Windows 7 RC (build 7100)?

Op Microsoft Connect kan ik 'm niet vinden, maar er zijn mensen die hem al hebben.

Ikk kan niets vinden op technet/msdn. Ook niemand die een link kan verschaffen...dus ik twijfel aan de beschikbaarheid. Of het moet een MS medewerker zijn die al voor de release een kopie heeft (de MUI's zijn natuurlijk al lang klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Heeft iemand al W7 draaien op een Via C7 CPU? Die zit nl. in m'n netbook (HP Mininote 2133). Ik ben benieuwd of hij op deze CPU ook lekkerder draait (zit 2 GB in m'n netbook met 120GB HD). Onder XP heb ik toch nog last van 'hick-ups' regelmatig.

Ik vraag het even want ik moet toch nog wachten op de official public W7 RC release, voor ik het zelf kan testen. Die gelekte versies op torrent-sites vertrouw ik toch niet helemaal ivm backdoors en keyloggers etc en andere troep.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 04-05-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Anoniem: 222961 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:53:

Je moet daar inloggen en ik denk niet dat mensen een account gaan aanmaken om dat plaatje te zien. Heb je ander linkje?
Die tweede link gaat over RTM, geen RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JBS schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:01:
[...]
Je moet daar inloggen en ik denk niet dat mensen een account gaan aanmaken om dat plaatje te zien. Heb je ander linkje?
Plaatje even geupload: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1551008.html

Gekregen via zijn bedrijf zegt hij. Zoals je zien klopt het wel, en het is de RC build 7100.
JBS schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:01:
Die tweede link gaat over RTM, geen RC.
[noobquestion]Waar staat RTM voor?[/noobquestion]

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 04-05-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:40

wontcachme

You catch me? No you wont

Anoniem: 222961 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:05:[...]

Release To Manufacturer

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204827

Anoniem: 222961 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:05:

RTM = Release To Manufacture

Klaar voor productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu vraag ik me dus echt af hoe die gast het via zijn bedrijf heeft geregeld. :p

Ik hoop dat er morgen wat meer info komt over de MUI's.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 04-05-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:00:
Heeft iemand al W7 draaien op een Via C7 CPU?
offtopic:
Ik bedenk me opeens een grappig parallel met XP.
Toen was er Windows XP, en opeens werd alles XP, meest duidelijk de Athlon XP.

En nu zijn er C7 cpu's en uiteraard de i7 cpu, en hebben we Windows 7.
Toeval of marketing? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mils schreef op maandag 04 mei 2009 @ 09:42:
[...]

Maar die standaardmappen kan je toch al verplaatsen vanaf Vista. In de map users: naam ->eigenschappen en dan locatie veranderen.
Je kan de standaardmappen verplaatsen, maar je kan ze niet wisselen voor een andere map. Ik kan ze wel naar een andere partitie plaatsen, maar nog steeds komt het vol met rommel zoals save games en profiles.
Met libraries zeg je ik wil die troep niet, ik wil mijn eigen documenten map, dan kies je die als standaard map zonder dat die savegames en profiles er tussen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om een bepaalde "playback device" te koppelen aan een applicatie. Wanneer ik MPC start moet het geluid via S/PDIF naar m'n TV gaan, wanneer ik Winamp start moet 't gewoon naar m'n PC speakers gaan. Dat is allemaal wel steeds handmatig in te stellen door het in onderstaand venster aan te klikken, maar kan ik dit niet koppelen aan een applicatie? Heb al heel wat dezelfde vragen gevonden op diverse fora maar nog zonder handige oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://www.jbscomputers.nl/sound_devices.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Laatst online: 13:19

Grozno

acts without consequence!

Sinds Vista kun je helaas maar één audio-output tegelijkertijd gebruiken.
Ik heb ook wel eens zo'n constructie als jij geprobeerd, maar ik kwam niet verder dan handmatig schakelen...

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Edgarz schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:56:
[...]

Ikk kan niets vinden op technet/msdn. Ook niemand die een link kan verschaffen...dus ik twijfel aan de beschikbaarheid. Of het moet een MS medewerker zijn die al voor de release een kopie heeft (de MUI's zijn natuurlijk al lang klaar).
Er zijn heel veel mensen met een NL Windows 7 installatie :) Blijkbaar hebben de mensen in NL wel het fatsoen om het niet meteen te gaan verspreiden met de hele wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 06:29
JBS schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:24:
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om een bepaalde "playback device" te koppelen aan een applicatie. Wanneer ik MPC start moet het geluid via S/PDIF naar m'n TV gaan, wanneer ik Winamp start moet 't gewoon naar m'n PC speakers gaan. Dat is allemaal wel steeds handmatig in te stellen door het in onderstaand venster aan te klikken, maar kan ik dit niet koppelen aan een applicatie? Heb al heel wat dezelfde vragen gevonden op diverse fora maar nog zonder handige oplossing.

[afbeelding]
Meestal moet je dit soort dingen gewoon in de applicatie zelf aanpassen. Gewoon ergens bij de output settings van de betreffende applicatie de gewenste output kiezen. Ik weet dat dat met Wimamp bijvoorbeeld wel kan.
Ik doe dit zelf namelijk ook, teamspeak staat ingesteld op me headset en de rest gaat automatisch over me speakers, omdat die als default device staan ingesteld.
Zover ik weer is dit in Windows zelf verder niet te regelen.

Edit: Bij MPC zie ik ook een soortgelijke optie om het default output device aan te passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Deismyna op 04-05-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 18:17
PWM schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:29:
[...]

Er zijn heel veel mensen met een NL Windows 7 installatie :) Blijkbaar hebben de mensen in NL wel het fatsoen om het niet meteen te gaan verspreiden met de hele wereld ;)
Windows Connect... Ik heb er zelf helaas geen toegang toe :(

[ Voor 14% gewijzigd door vriesdude op 04-05-2009 11:36 . Reden: Directe connect URL ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Deismyna schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:31:
[...]

Meestal moet je dit soort dingen gewoon in de applicatie zelf aanpassen. Gewoon ergens bij de output settings van de betreffende applicatie de gewenste output kiezen. Ik weet dat dat met Wimamp bijvoorbeeld wel kan.
Ik doe dit zelf namelijk ook, teamspeak staat ingesteld op me headset en de rest gaat automatisch over me speakers, omdat die als default device staan ingesteld.
Zover ik weer is dit in Windows zelf verder niet te regelen.

Edit: Bij MPC zie ik ook een soortgelijke optie om het default output device aan te passen.
Ik was inmiddels wat aan te rommelen met "Vista Audio Changer" (dat doet volgens de beschrijving precies wat ik wil) maar het kan inderdaad ook gewoon per applicatie. Was alles maar zo makkelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

PWM schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:29:
[...]

't is maar wat je fatsoen noemt, nietwaar? ;)
Erg interessant ook, die NL versie, voor "de rest van de wereld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Edgarz schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:51:
[...]

't is maar wat je fatsoen noemt, nietwaar? ;)
Erg interessant ook, die NL versie, voor "de rest van de wereld"
Nouja, er zijn in NL duizenden mensen die Windows 7 draaien, als het LP word gedeeld zou het dus snel opvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel toegang tot Microsoft Connect maar kan er geen Dutch MUI vinden. Wel andere MUI's (overigens nog niet voor de build 7100, maar ik denk dat die morgen worden gepost).

Mensen die wel de Nederlandse pack hebben, hebben die waarschijnlijk via hun bedrijf ofzo en mogen die niet verspreiden. Die gast waarvan ik zo-even die screenshot plaatste wil het ook niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 222961 op 04-05-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 10:59

DizzyWeb

Ondertiteld

JBS schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:24:

[afbeelding]
In de settings van MPC, bij Output, kan je bij DirectShow Audio de output device selecteren.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....