KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Zucht... wat een gepruts. Nou ja, misschien beter ook, wie weet wat we dan weer gaan krijgen.

En hoe kom ik in de "tesgroep van ITV"? Lijkt me wel eens grappig. Op www.ipbforum.nl blijft het ook akelig stil de laatste week en op forum.kpn.tv nog steeds geen access.....

Ik mag echt hopen dat ik in de loop van komend jaar kan zeggen: "Bye bye KPN, heb jullie niet meer nodig! Jullie zijn ingehaald door innovatiever en kwalitatief beter diensten"

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
eymey schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:39:
Zucht... wat een gepruts. Nou ja, misschien beter ook, wie weet wat we dan weer gaan krijgen.

En hoe kom ik in de "tesgroep van ITV"? Lijkt me wel eens grappig. Op www.ipbforum.nl blijft het ook akelig stil de laatste week en op forum.kpn.tv nog steeds geen access.....

Ik mag echt hopen dat ik in de loop van komend jaar kan zeggen: "Bye bye KPN, heb jullie niet meer nodig! Jullie zijn ingehaald door innovatiever en kwalitatief beter diensten"
Met deze laatste zin in acht nemende denk ik niet dat KPN geïnteresseerd is jou als testpersoon te vragen ;)

2,00 m. + begane grond

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
giant2000 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:44:
[...]

Met deze laatste zin in acht nemende denk ik niet dat KPN geïnteresseerd is jou als testpersoon te vragen ;)
Je zou het ook andersom kunnen bekijken, voor het gros van de mensen zal dit voldoen. Een kleiner groepje mensen met uitgebreide wensen kunnen ervoor zorgen dat je dienst juist beter, mooier wordt en voor een nog groter gros van de mensen aantrekkelijk wordt.
Een kritische klant is niet per definitie een slechte klant, het is een klant met duidelijker gedefinieerde wensen.

[ Voor 10% gewijzigd door Loekie op 19-11-2009 10:49 ]

specs

• eymey
@Loekie: Precies!

Als KPN ook maar enigszins ietsiepietsie had laten blijken echt geinteresseerd te zijn in een klant met duidelijke ideeën over hoe een dienst nog aan trekkelijker kan worden (en voor een bredere groep), dan had ik bovenstaande nooit gezegd.

Ik heb ooit in een servicedesk training geleerd dat een klagende of kritische klant een klant is die graag een reden wil hebben om van je diensten en producten gebruik te blijven maken. Well, als je dit topic leest of bv. het "Glasvezel in heel Almere" topic, dan zul je zien dat hier bij KPN nauwelijks sprake van lijkt te zijn:

* Als je kritische vragen hebt over de mate van dicht timmeren van de Experiabox en constructieve suggesties aandraagt om het ook voor gevorderde klanten met een eigen router aantrekkelijker te maken, dan krijg je simpelweg de opmerking "Dan moet je maar geen KPN nemen"

* Het iTV product dobbert al jaren maar een beetje aan: er zit nauwelijks ontwikkeling in en tot overmaat van ramp wordt de kwaliteit, die best goed was, NOG slechter gemaakt. En dat OOK nog eens voor de glasvezel klanten die in vergelijking met de concurrentie (zelfs de concurrentie op de kabel) duur betalen.

* Er worden op semi-besloten KPN fora soms mededelingen gedaan die voor andere abonnees (of iig de technisch geinteresseerde) ook van belang kunnen zijn, waarvan er soms wat naar dit topic door sijpelen, maar het kan net zo goed dat je het niet te lezen krijgt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• giant2000
Begrijp me niet verkeerd, ik geef jullie gelijk hoor. Maar ik revereerde naar je oprechte wens binnen een jaar van KPN af te zijn. Ik kan me niet voorstellen dat KPN je dan zal uitkiezen als proefpersoon.
Over het doorsijpelen van informatie: ik probeer de meest relevante berichten die er toe doen hier te plaatsen. Op het enige (?) officiele forum van KPN is men erg geinteresseerd in klachten die met zender, tijd, datum en type tuner genoemd. Dit geeft voor mij aan dat ze zeker bezig zijn het product stabiel met goede beeldkwaliteit te krijgen.

2,00 m. + begane grond

• eymey
Begrepen, giant2000. Het wordt ook gewaardeerd dat je die info doorspeelt, maar toch.

Ik ben gewoon bang dat KPN op de lange duur de boot gaat missen. De kwaliteit is voor adsl-begrippen best aardig (altijd nog beter dan Digitenne) maar in Almere en Enschede hoor ik bijna alleen maar teleurgestelde geluiden over de kwaliteit op FttH (en logisch, want op de kabel is het stukken beter en diezelfde kabel concurreert nou juist direct met het FttH aanbod) en het is derhalve gewoon te duur voor wat je krijgt.

Combineer dat met de niet-indrukwekkende internet snelheden en het feit dat je een 'hack' moet verzinnen om internet met je eigen router te kunnen gebruiken en het is wel dduidelijk (iig voor mij en vele anderen met mij) dat KPN, in ieder geval op de glasvezel, het niet gaat worden.

Dus ja, ik blijf op ITV via ADSL hangen tot XMSNet (die de zaakjes wel FttH-waardig en competitief voor elkaar heeft, waar je je publieke IP gewoon op een UTP krijgt en met een eigen router mag verdelen, waar men 8 mbit mpeg2 streams heeft en haarscherp analoog beeld, en ga nog maar door) in mijn wijk beschikbaar komt. En mocht ik ooit naar buiten Almere verhuizen, dan zal ik in het geval dat in het betreffende gebied UPC of Ziggo heerscht waarschijnlijk wel weer terugkeren bij iTV, maar dat is dan ook alleen maar omdat ik voor digitaal TV kijken geen basistarief van 20 eur/mnd over heb en iTV dan second best is.

• giant2000
XMS... dat willen ze er in onze stad ook doorheen drukken. Ik vond het nogal een duur aanbod.

2,00 m. + begane grond

Verwijderd

giant2000 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:21:
XMS... dat willen ze er in onze stad ook doorheen drukken. Ik vond het nogal een duur aanbod.
http://www.xmsnet.nl/90_I...,_Radio_en_Televisie.html

39 tv zenders.
50Mb down/50 Mb up
niet gratis bellen binnen nederland
setopbox 89,-
Analoge en digitale tv
54,95 euro

KPN: brons
het standaard itv pakket
30 Mb down / 3 MB up,
gratis bellen na vaste nummers binnen nederland
2 ITV ontvangers 3 of 4 extra ontvanger 5 euro per ontvanger /maand
65 euro.

KPN zilver:
50Mb / 5 Mb
itv + pluspakket
gratis bellen na vaste nummers binnen nederland
2 ITV ontvangers 3 of 4 extra ontvanger 5 euro per ontvanger /maand
80 euro

Maar als bijv. de streams van xmsnet 8 Mb ipv bij 4 Mb bij KPN leverd dat natuurlijk wel een verschil op. Zeker als je een grotere tv gebruikt.
Waar KPN als eerste provider komt heb je verder geen keuze in een andere provider bij glasvezel. Schijnbaar duurd dat min 1 jaar voordat er andere providers worden toegelaten op het netwerk van glashart.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 15:41 ]

• eymey
Hmmm... in de link die je quote staat toch echt dat XMSnet ook digitale TV aanbiedt. En ik snap je vraagtekens bij analoge TV niet? Veel mensen (in ieder geval in Almere) raakten de laatste tijd juist upset omdat KPN het analoge signaal op glasvezel gestopt heeft. En van bestaande XMSnet abonnees weet ik dat het analoge signaal haarscherp is.

Verder kan KPN me niet wijsmaken met de huidige kwaliteit dat de IPTV streams nog steeds 4 MB zijn.

Oftewel, alleen het stukje "Niet onbeperkt bellen" is misschien ten nadele van het XMS aanbod. Voor de rest is het aanbod op alle punten beter dan dat van KPN.... Oh ja, nog iets: vooralsnog zijn de IPTV streams van XMS -niet- encrypted!

Oftewel: Hier in Almere wordt de directeur van XMS nog "net niet" gehuldigd voor net naar Almere komen. Ik snap dus niet wat je duur vindt aan het XMS aanbod, @giant2000.... Het is conform het gemiddelde aanbod van andere glasvezel providers (onsbrabantnet, concepts ict, solcon) met KPN als by far de duurste.

@Spaceone: Op zich is "KPN 1 jaar als enige" juist op de minderheid van alle glashartprojecten im frage :). Alleen in Almere, Enschede, Elburg, Son&Breugel en nog een enkele. In Zeewolde, Deventer, Brabant, Amersfoort, Dronten, etc. zijn het allemaal XMS of 1 van de andere net genoemde kleine providers.

Bovendien is die 1 jaar bv. in Almere ook niet aan de orde. -Officieel- moet contractueel van de gemeente het net vanaf het begin open staan voor alle providers. Oh ja: In Son&Breugel is naast KPN inmiddels ook "Ons Brabant Net" actief met zelfs tot 150 mbit symmetrische verbindingen!

Maar goed, deze discussie is dan wel net ff off-topic tov. Kpn iTV. Maar het illustreert wel de positie van KPN hierin.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 19-11-2009 14:53 ]

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:51:
Hmmm... in de link die je quote staat toch echt dat XMSnet ook digitale TV aanbiedt. En ik snap je vraagtekens bij analoge TV niet? Veel mensen (in ieder geval in Almere) raakten de laatste tijd juist upset omdat KPN het analoge signaal op glasvezel gestopt heeft. En van bestaande XMSnet abonnees weet ik dat het analoge signaal haarscherp is.

Verder kan KPN me niet wijsmaken met de huidige kwaliteit dat de IPTV streams nog steeds 4 MB zijn.
de vraagtekens hadden betrekking op of je bij XMSnet wel een analoge/coax kon gebruiken. ( settop box is altijd digitaal). Ik heb zelf ook nog itv en analoge besteld van KPN in het begin van het jaar, maar bij de oplevering begin september alleen nog 2 itv ontvangers geleverd gekregen (derde ontvanger al besteld in augustus maar tot op vandaag nog steeds niks ontvangen dit is echter goede reclame voor KPN)

Als het goed is zijn ze nu de mpeg2 zenders 4 MB of ze voor september hoger zijn geweest weet ik niet.?
Ik heb via een aantal 2 uur opnames van diverse zenders SD en HD en aan de hand van de ruimte welke zijn in nemen op de hardeschijf berekend wat ongeveer de bitrate is. ( uitgaande dat NL1 nu 4 MB is)
eurosport mpeg 3,2 MB mpeg4
NDR kanaal 47 2.8 MB mpeg4
NL1 HD en Discovery HD 9,0-9,2 MB
Is namelijk een duidelijk kwaliteit verschil zichtbaar tussen de mpeg4 zenders eurosport en NDR kanaal 47
Of mpeg4 nu wel zoveel bandbreedte bespaard als vooraf bedoeld is lijkt mij niet.
eymey schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:51:

@Spaceone: Op zich is "KPN 1 jaar als enige" juist op de minderheid van alle glashartprojecten im frage :). Alleen in Almere, Enschede, Elburg, Son&Breugel en nog een enkele. In Zeewolde, Deventer, Brabant, Amersfoort, Dronten, etc. zijn het allemaal XMS of 1 van de andere net genoemde kleine providers.

Bovendien is die 1 jaar bv. in Almere ook niet aan de orde. -Officieel- moet contractueel van de gemeente het net vanaf het begin open staan voor alle providers. Oh ja: In Son&Breugel is naast KPN inmiddels ook "Ons Brabant Net" actief met zelfs tot 150 mbit symmetrische verbindingen!

Maar goed, deze discussie is dan wel net ff off-topic tov. Kpn iTV. Maar het illustreert wel de positie van KPN hierin.
In mijn gemeente heb ik dus alleen de keuze uit glashart/KPN. Is glashart wel eigenaar van het netwerk in de gemeentes waar XMSnet aktief is??? Omdat KPN aandeelhouder is van glashart!!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2009 16:08 ]

• giant2000
Hier wordt alleen glasvezel aangelegt bij voldoende inschrijvingen. Vooral deze "* voor het bekijken van Digitale Televisie is een settop box (€89,-) vereist" deed mij doen afhaken, ik heb net een KPN tuner gekocht voor 99 euro. Bovendien vond ik de redelijk agressieve benadering van bewoners niet dat ik er warm voor liep. Vooralsnog is de inschrijfbereidheid vrij laag hier, dus tegen de tijd dat we dat hier hebben (5 jaar?) hoop ik dat KPN alles voorelkaar heeft dat ik niet hoef te switchen.
edit: je hebt trouwens wel gelijk dat KPN niet één van de goedkoopsten is. Maar de kwaliteit is er dan ook naar ;)
edit 2: een XMS internet+bellen+tv abo kost 54,95. Bij KPN Itv is dit nog altijd een tientje goedkoper en kan ik ook nog gratis bellen naar vaste nummers en heb er nog 3x digitenne bij ook. Zie je wel, ik wist wel waarom ik voor KPN had gekozen...

[ Voor 26% gewijzigd door giant2000 op 19-11-2009 16:13 ]

2,00 m. + begane grond

• eymey
@eerste edit: Sorry, kwaliteit? De kwaliteit van iTV is bagger in vergelijking met bijna alles!!!! Behalve Digitenne. Sateliet, digitaal via UPC, Ziggo, XMS: alles is beter dan ITV! En voor die duurdere prijs is het ook nog langzamer. Hoezo "de kwaliteit is er dan ook naar"?

@edit 2: Met wat van KPN vergelijk je nou? Met de ADSL internet+bellen+interactieve tv combi? Tsja, zo kan ik het ook. Maar je hebt dan niet de kwaliteit van een haarscherp analoog signaal en zelfs een matige kwaliteit digitaal signaal. En ook 3 extra tv's met OF een settopbox, OF ingebouwde dvb-t support in plaats van dat je de keuze hebt om die gewoon analoog aan te sluiten (met in potentie een onbeperkt aantal extra aansluitingen)

Bovendien is die 89 euro van XMSNet voor een settopbox dus de standaard prijs van dat ding. Bij KPN ligt die standaardprijs altijd veeeel hoger en moeten ze altijd een zogenaamde "aanbieding" verzinnen om 'm goedkoper te maken.

Als je net al een KPN tuner heb gekocht snap ik dat je niet staat te springen om a la minute te switchen. Maar qua kwaliteit heeft KPN nog een langggggge weg te gaan.

Nee ik waag het zelfs anders te bekijken: Ik betaal nu 47,50 per maand aan KPN voor Internet (8/1) en iTV. Voor slechts een paar grijpstuivers meer per maand kan ik straks mogelijk glasvezel van XMS krijgen en ga ik er op alle fronten op vooruit.

Hierbij laat ik bellen trouwens buiten beschouwing: Ik gebruik dit per definitie van geen enkele aanbieder die me geen SIP toegang biedt, dus niet van KPN en ook niet van XMS.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 19-11-2009 16:45 ]

• eymey
Voor degenen die het toch interesseert:

[Almeernet] Glasvezel in heel Almere

En dan met name: The Wizard in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Giant2000: Het klopt dus wel dat misschien qua zender-aanbod KPN het pakket wat beter voor elkaar heeft dan XMS (hoewel die daar ook hard mee bezig zijn). En voor "de gewone man/vrouw" is de Experiabox die zonder gedoe alles regelt misschien ook wel een zegen.

Maar zelfs al moet je voor digitaal kijken daar zelf nog de settopbox aanschaffen en voor flat fee bellen een aanvulling op het pakket nemen, dan nog heb je die kosten er in no time uit door de veel lagere abonnementskosten in het algemeen (als je het vergelijkt met een KPN glasvezel pakket van 50/5) en is de kwaliteit van TV gewoon stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Gistermiddag/avond weer drama: NL3, RTL4 en RTL5 vielen continu weg bij ons. Niet naar te kijken. Meerdere mensen daar last van?

Gelukkig werkt de Ziggo van de vorige eigenaar nog...
KPN doet het credo 'kost nie veul, maar dan heppie ook nix' volledig recht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:09
Ivootje schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:08:
Gistermiddag/avond weer drama: NL3, RTL4 en RTL5 vielen continu weg bij ons. Niet naar te kijken. Meerdere mensen daar last van?

Gelukkig werkt de Ziggo van de vorige eigenaar nog...
Hier was het ook, zie profiel voor exacte locatie :)
RTL 7 en Discovery stoorde overigens ook, niets lekker aan de kleine tafel eten en tv kijken. :X

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:43:
@eerste edit: Sorry, kwaliteit? De kwaliteit van iTV is bagger in vergelijking met bijna alles!!!! Behalve Digitenne. Sateliet, digitaal via UPC, Ziggo, XMS: alles is beter dan ITV! En voor die duurdere prijs is het ook nog langzamer. Hoezo "de kwaliteit is er dan ook naar"?
Het ;) knipoogje was cynisch bedoelt, als je dat nog niet door had, haha!! Ik vind het itv project helemaal niet zo'n drama als jij zegt trouwens hoor. Ik ben op enkele dingen na (zoals labiliteit waar aan gewerkt word en het trage menu) super tevreden. Staar je niet blind op iets wat je nog niet hebt: XMS moet zich eerst nog maar bewijzen daadwerkelijk zonder storingen en betere kwaliteit te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door giant2000 op 20-11-2009 09:42 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:04
giant2000 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:40:
[...]

Het ;) knipoogje was cynisch bedoelt, als je dat nog niet door had, haha!! Ik vind het itv project helemaal niet zo'n drama als jij zegt trouwens hoor. Ik ben op enkele dingen na (zoals labiliteit waar aan gewerkt word en het trage menu) super tevreden. Staar je niet blind op iets wat je nog niet hebt: XMS moet zich eerst nog maar bewijzen daadwerkelijk zonder storingen en betere kwaliteit te zijn.
Slechter dan KPN itv kan toch haast al niet. Ik denk erover m'n abonnement te downgraden naar internet only (55 euro). Dat mag nog wel van KPN namelijk. En daarna bij Ziggo voor 16 piek basis televisie aan te vragen. Ben ik nog wel duurder uit dan alleen brons van KPN, maar dan heb ik wel fatsoenlijke tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Fanatix schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:38:
[...]

Hier was het ook, zie profiel voor exacte locatie :)
RTL 7 en Discovery stoorde overigens ook, niets lekker aan de kleine tafel eten en tv kijken. :X
Wij zitten in Utrecht, dus vermoedelijk zijn de bitjes op de A12 ter hoogte van Gouda gestrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivootje schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:08:

Storing Interactieve TV (opgelost)

Als gevolg van een storing kon u mogelijk problemen ervaren met Interactieve TV. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

Starttijd: 2009-11-19 17:45 Eindtijd: 2009-11-19 19:10

Om 19:10 opgelost !!!! volgens mij moeten ze bij KPN ook nog leren klok kijken. Bij ons van 5 tot 8 uur last gehad van storing (via glasvezel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
giant2000 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:40:
[...]

OK. Thanx voor clarifying ;-).

XMS bewijst zich op dit moment al ruim in dorpen als Zeewolde, delen van Utrecht, Arnhem en Amersfoort. Vandaar dat iedereen ook zo lyrisch erover is. Op een paar dingen na hebben ze alles gewoon goed voor elkaar.

Ik vind het iTV project ook absoluut veel potentie hebben hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen de labiliteit, het trage menu, de slechte beeldkwaliteit van dit moment (waar die eerder dit jaar nog prima was) zijn toch best wel belangrijke dingen voor mij die het plezier danig verpesten.

Mijn punt was dus ook vooral dat iTV op glasvezel gewoon absoluut NIET is wat je ervan mag verwachten. Echter, zoals KPN het via ADSL aanbiedt en tegen die kosten is het een prima dienst (mits dus die slechte puntjes snel opgelost worden), zeker als je geen glasvezel voorhanden hebt als alternatief of als je UPC en/of Ziggo zat bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier gisteravond op Ned. 1 en SBS6 (stukje "House" gekeken) trouwens verder geen probs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

Tacoos

i am i

Had je tijdens house geen rare waas om witte objecten?
Hier op m'n cheap ass 42 inch plasma (scart aangesloten) is de kwaliteit sinds de laatste update zichtbaar minder.
Vanavond bij popstars (weer SBS dus) zagen de gezichten in close up er ook niet goed uit.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm zooo close up kijk ik niet :). Ook omdat ik slechte ogen heb ziet SD op onze 40 inch LCD er vanaf de bank voor mij in principe nog best wel goed uit :). Wil ik kwaliteit beoordelen, dan moet ik dus op anderen af gaan of dichterbij gaan zitten.

Ik zie wel dat om sommige dingen heen (bij groot contrast) idd iets 'wazigs' lijkt te zitten, of een soort 'ghosting', maar verder viel het wel mee :). Ik heb 'm dan wel via HDMI aangesloten zitten. Via scart is idd waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik twijfel nog steeds of ik interactieve TV van KPN moet nemen..

Heb op dit moment al Digitale TV van UPC. De beeldkwaliteit is okee, maar On Demand doet het zo goed als nooit, en de monteur die langs is geweest was een n00b eerste klas.

Omdat ik al ADSL en telefonie van KPN heb, zit ik erover te denken te switchen naar IPTV.. bijkomend voordeel is dat ik er ruim 10 euro per maand mee kan besparen, omdat ik dan alles in 1 pakket kan stoppen.

Echter als ik dan weer lees dat de beeldkwaliteit minder goed is, de Kreatel heel traag is en mensen last hebben van allerlei artifacts dan vraag ik mij af of ik het niet beter kan laten zoals het nu is :)

We zijn hier namelijk redelijk TV verslaafd.. toen UPC hier op een NCIS avond helemaal geen signaal meer gaf, zaten we gewoon nog rustig op de bank naar het blauwe scherm van onze TV te kijken :+

Ik heb overigens een Philips 32" HD Ready TV. Beeldkwaliteit van UPC vind ik tot nu toe redelijk, maar zou het dus absoluut niet slechter willen hebben.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Lethalis: Misschien is het verstandig om eens een telecom-winkel te bezoeken die iTV als demo in de winkel heeft draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Lethalis

Wat eymey^^ zegt:

En als toevoeging, let wel goed op de bron, DSL of Glas.
Lijkt me in een demo oplossing dat het de 2de zal zijn, zeker bij een Primafoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Yippie op 22-11-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ook ik heb wat vragen in mijn zoektocht naar de beste TV+Internet oplossing in mijn 'nieuwe' woning.
Vanaf december ga ik in een huis (bouwjaar 1998) wonen in SCHIEDAM.
Ik wil in dit huis digitale televisie én draadloos internet van minimaal 3MBIT/s hebben.
Ik was altijd UPC (met HD-ontvanger) gewend, wat mij altijd goed beviel, maar dat wordt niet in Schiedam aangeboden.
Ik heb in Schiedam twéé Samsung HD televisies. Slaapkamer 26" en woonkamer 40".
Vele aanbieders bekeken, waaronder CaiWay KPN en Tele2.

Het Internet Basis en Interactieve TV abonnement van KPN (€34,95 p/m) lijkt mij het aantrekkelijkst.
In de slaapkamer kan ik, voor zover ik nml. heb begrepen dan 'gratis' gebruik maken van een Digitenne kastje. Wat, mits de ontvangst goed is, voldoende is op de 26" slaapkamer tv.

Maar waar moet ik op letten?
Ik wil alles nml. goed regelen alvorens ik er ga wonen (om zsm alles in orde te hebben en fatsoenlijk tv te kunnen kijken en te internetten).
Ik heb nml. nog nooit KPN interactieve TV gezien. Hoe is de beeldkwaliteit?
Ligt dit nog aan het 'soort' bekabeling in Schiedam?
Wat ligt hier? Glasvezel? Dsl? Wat is het beste?
Wat voor bekabeling moet er in het huis getrokken worden? Ervanuitgaande dat het hoofdaansluitpunt in de meterkast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Allewijn

De keuze zal je zelf moeten maken, en zoals hierboven eigenlijk geadviseerd, kijk is of je bij een Primafoon een demo opstelling kan bekijken.

Als je voor ITV kiest, moet je een UTP kabel van de electriciteitskast naar de woonkamer trekken. ( uitgaande dat daar zoals 99.9% van de huizen je ISRA punt zit )
Idem voor slaapkamer als je daar besluit geen digitenne voor te nemen. Je kan mbv een 2de STB namelijk gebruik maken van ITV. Hoe en wat kan je even op zoeken in dit topic.

Kies je voor Glas dan krijg je tegewoordig al 2 STB's, maar gezien je naar een goede prijs/kwaliteit oplossing zoekt, denk ik dat die optie niet interessant is, lees duur. Dit nog los van het feit of het mogelijk is op dat adres. Op deze link staat iets meer info, incl een pc check die het mogelijk tijdelijk niet doet: http://www.kpn.com/nieuwbouw.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Yippie schreef op maandag 23 november 2009 @ 02:00:
Als je voor ITV kiest, moet je een UTP kabel van de electriciteitskast naar de woonkamer trekken. ( uitgaande dat daar zoals 99.9% van de huizen je ISRA punt zit )
Op dit moment heb ik een telefoonsnoer lopen van mijn ISRA punt tot aan mijn computerkamer. Vanaf dat moment gaat het de Experiabox in.

Ik neem aan dat ik het Kreatel kastje gewoon aan de ExperiaBox kan hangen of moet dit direct ergens aan? Alles vanaf de computerkamer vind ik prima.. maar ik had al genoeg problemen met het wegwerken van dat telefoonsnoertje en wil er in de hal iig geen kabels meer bij. In de buurt van mijn ISRA punt heb ik ook geen stroom.. (iig niet zonder dat ik dwars door een muur naar de meterkast moet gaan boren om het aan te leggen).

Oude flat uit 1950 ofzo, don't ask :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Allewijn schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:25:
Een collega van mij woont in Maassluis en is helemaal blij met z'n CaiWay abonnement.

Ze schijnen ook behulpzaam te zijn etc.. iets wat tegenwoordig niet meer zo vaak voorkomt. Ik zit zelf helaas in een UPC gebied.. volgende keer als ik een huis koop controleer ik dat eerst ff lol :)

[ Voor 13% gewijzigd door Lethalis op 23-11-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij ben je bij Caiway inderdaad beter af dan bij UPC (voor zover ik de geluiden hoor). Volgens mij biedt Caiway zelfs ook (maar check dat ff) een digitaal signaal wat je met een eventuele ingebouwde dvb-c tuner van je TV kan ontvangen.

Maar goed, wat betreft KPN: De UTP naar je settopbox gaat voor ITV inderdaad vanuit je Experiabox. Je Experiabox aan een langere telefoonkabel kan -in theorie- wel, maar dan moet je signaal al wel goed zijn en het moet liefst UTP zijn (pak twee aders op dezelfde twist voor je DSL signaal).
Wat betreft kwaliteit zou ik het wel beoordelen als minder goed dan bij UPC Digitaal. Je ziet duidelijk wat meer artefacten e.d. maar het is wel bekend dat ze hier nog mee aan het sleutelen zijn.

@Yippie: Voor zover ik weet hebben de standard definition zenders zowel op glas als via DSL dezelfde bron, dus de kwaliteit is even 'goed' of 'slecht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Lethalis schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:57:
[...]
Ik neem aan dat ik het Kreatel kastje gewoon aan de ExperiaBox kan hangen of moet dit direct ergens aan? Alles vanaf de computerkamer vind ik prima.. maar ik had al genoeg problemen met het wegwerken van dat telefoonsnoertje en wil er in de hal iig geen kabels meer bij. In de buurt van mijn ISRA punt heb ik ook geen stroom.. (iig niet zonder dat ik dwars door een muur naar de meterkast moet gaan boren om het aan te leggen).
Je ITV-kastje hangt in je netwerk, dus dat kan rechstreeks in de Experia, of via een hubje, al dan niet hangend in een draadloos netwerk.
Zelf zou ik de ITV-kast niet aan een draadloos netwerk hangen, gezien de energiekosten die dat met zich mee gaat brengen als alles draadloos gestreamd moet worden.

@Letalis: ITV bevalt op zich prima, behalve dat eens per zoveel tijd de verbinding wegvalt. Dat gebeurt niet zo vaak. Verder is het menu erg traag, maar dat went wel. On demand werkt prima. Ikzelf heb bij de Praxis in de aanbieding 2 Digitenne kastjes gokocht voor de prijs van 1. Twee gratis abo'tjes. 1 digi gebruiken we voor de tv boven. de 2e staat standby voor als de ITV wegvalt. Nu heb ik nog beckup van de Ziggo van de vorige eigenaar, maar de Ziggo heeft gemeld dat ze die binnenkort af gaan sluiten.
En zoals je al aangeeft: KPN ITV is wel een stuk goedkoper dan de concurrenten. Zeker in combin met InternetPlusBellen. Bij KPN bel je gratis naar alle vaste lijnen, bij Ziggo alleen gratis naar Ziggoklanten. Hoe dat bij UPC zit weet ik niet, want die heb ik in debenchmark niet mee hoeven nemen, omdat die bij ons niets aanbieden.

Al met al is de prijskwalitiet verhouding best redelijk. Zeker als je bedenkt dat het bij KPN eenvoudig is om extra tv's aan te sluiten via gratis Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
eymey schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:38:
Volgens mij ben je bij Caiway inderdaad beter af dan bij UPC (voor zover ik de geluiden hoor). Volgens mij biedt Caiway zelfs ook (maar check dat ff) een digitaal signaal wat je met een eventuele ingebouwde dvb-c tuner van je TV kan ontvangen.
Klopt, doen ze idd.
ITV bevalt op zich prima, behalve dat eens per zoveel tijd de verbinding wegvalt. Dat gebeurt niet zo vaak. Verder is het menu erg traag, maar dat went wel. On demand werkt prima.
Wat is eens per zoveel tijd? :)

Ik heb gelezen dat er mensen zijn die een afstandsbediening programmeren op Kreatel (de oorspronkelijke maker van de box), waardoor de bediening wat soepeler verloopt. Geen idee verder hoeveel dat uitmaakt.

[ Voor 37% gewijzigd door Lethalis op 23-11-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Allewijn schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:25:

Ik heb in Schiedam twéé Samsung HD televisies. Slaapkamer 26" en woonkamer 40".
Zou zeker Caiway nemen die biedt al HD zenders gratis in pakket aan (Ned 1,2,3, Eurosport en vanaf 30 november Net5) en daarnaast ook veel zenders in digitale basis pakket (BBC 1,2 maar ook VH1 Classic). Ook is de beeldkwaliteit van de standaard SD zender bij Caiway ook een hogere bitrate dan die van KPN of Tele2.

Afhankelijk van je tv's kun je DVB-C of T (maar beperkt zenderaanbod van 18 zenders en lagere kwaliteit - alleen optie als geen kabel wilt doortrekken naar slaapkamer of geen decoder wilt neerzetten) kijken door ingebouwde CI+ Cam slot in tv of eenmalig decoders (HD) aanschaffen. De abo prijs is 15.90 p/mnd ipv 9.95 bij KPN maar je krijgt ook wel heel wat meer (HD) zenders en beeldkwaliteit. Om de HD zenders te kijken moet je echter wel een HD decoder aanschaffen.

[ Voor 15% gewijzigd door funrider op 23-11-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Helemaal goed, @funrider: Als ik in een Caiway gebied had gewoond, dan had ik het wel geweten. Zeker nu ik een TV met ingebouwde dvb-c ontvanger heb. Dan had ik direct 15,90 p/mnd er voor over gehad om gewoon zonder extra kastjes het basis pakket in digitale kwaliteit te kunnen ontvangen.

Helaas ben je hier bij UPC :r 20 euro in de maand kwijt wil je digitaal kunnen ontvangen EN dan moet je ook nog een kastje hebben.... dus in mijn geval is KPN iTV op dit moment de beste optie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Lethalis schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:43:
[...]

Wat is eens per zoveel tijd? :)
Sinds half september, keer of 3... varierend van even tot een paar uurtjes. Als ik de vastlopers meetel misschien 4 of 5 keer in totaal. Vastloper betekent cold boot en dan moet hij een minuut of 5 initialiseren voordat je tv kunt kijken. Dus ook wel irritant als je in een programma zit, want terugspoelen werkt dan uiteraard niet.

Dat Kreatel verhaal zegt mij niet zo veel. Geldt dat voor de nieuwe of de oude kast? Hebben mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Lethalis schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:11:
Ik twijfel nog steeds of ik interactieve TV van KPN moet nemen..

Heb op dit moment al Digitale TV van UPC. De beeldkwaliteit is okee, maar On Demand doet het zo goed als nooit, en de monteur die langs is geweest was een n00b eerste klas.

Omdat ik al ADSL en telefonie van KPN heb, zit ik erover te denken te switchen naar IPTV.. bijkomend voordeel is dat ik er ruim 10 euro per maand mee kan besparen, omdat ik dan alles in 1 pakket kan stoppen.

Echter als ik dan weer lees dat de beeldkwaliteit minder goed is, de Kreatel heel traag is en mensen last hebben van allerlei artifacts dan vraag ik mij af of ik het niet beter kan laten zoals het nu is :)

We zijn hier namelijk redelijk TV verslaafd.. toen UPC hier op een NCIS avond helemaal geen signaal meer gaf, zaten we gewoon nog rustig op de bank naar het blauwe scherm van onze TV te kijken :+

Ik heb overigens een Philips 32" HD Ready TV. Beeldkwaliteit van UPC vind ik tot nu toe redelijk, maar zou het dus absoluut niet slechter willen hebben.
Weet wel dat hier alleen de klachten leest, dat er ook heel veel tevreden klanten zijn lees je bijna nooit. Ik heb itv nu een half jaar en buiten enkele dingetjes om ben ik super tevreden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ivootje schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:26:
[...]
Dat Kreatel verhaal zegt mij niet zo veel. Geldt dat voor de nieuwe of de oude kast? Hebben mensen hier ervaring mee?
Het zou kunnen zijn dat de Kreatel 1760 de oude kast is. Ik ben erg benieuwd wat voor type de nieuwe dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Lethalis schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:39:
[...]
Het zou kunnen zijn dat de Kreatel 1760 de oude kast is. Ik ben erg benieuwd wat voor type de nieuwe dan is.
De 1760 is de oude, die werkt na de jaarwisseling niet meer.
De 1960 is de nieuwe, AB-codes zijn gelijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Loekie schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:24:
[...]

De 1760 is de oude, die werkt na de jaarwisseling niet meer.
De 1960 is de nieuwe, AB-codes zijn gelijk.
Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de 1960? Die kan ik nergens vinden :)

http://www.vimkom-tv.ru/pdf/Kreatel_IP-STB1900.pdf

http://www.motorola.com/B...IP+Set-tops/VIP1960_US-EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

34 cm x 24 cm hoogte 7 cm

@Lethalis

Ter informatie de eerste 10 zenders zijn nog mpeg2 de overige mpeg4 maar wel met verschilde bitrates.
Bijv. eurosport is beter van kwaliteit dan de Duitse zender NDR kanaal 47. Mocht je bij KPN gaan kijken
kun je met bovenstaande informatie een wat beter vergelijk maken. Op termijn gaan de zenders eerste 10 ook wel naar mpeg4

Itv geeft op een oude Philips breedbeeld tv van 66 cm via scart een prima beeld . Maar op een Philips Full HD 26 inch uit de 5000 serie is het beeld minder. Maar door bijvoorbeeld Pixel Plus HD uit te schakelen wordt het beeld wel beter. Ik gebruik een 1960 via HDMI. De beoordeling van de kwaliteit van het beeld is iets persoonlijk de kwaliteit wordt ook bepaald op welke afstand zit je tv te kijken t.o.v van de diameter van het scherm

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
funrider schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:15:
[...]

Zou zeker Caiway nemen die biedt al HD zenders gratis in pakket aan (Ned 1,2,3, Eurosport en vanaf 30 november Net5) en daarnaast ook veel zenders in digitale basis pakket (BBC 1,2 maar ook VH1 Classic). Ook is de beeldkwaliteit van de standaard SD zender bij Caiway ook een hogere bitrate dan die van KPN of Tele2.

Afhankelijk van je tv's kun je DVB-C of T (maar beperkt zenderaanbod van 18 zenders en lagere kwaliteit - alleen optie als geen kabel wilt doortrekken naar slaapkamer of geen decoder wilt neerzetten) kijken door ingebouwde CI+ Cam slot in tv of eenmalig decoders (HD) aanschaffen. De abo prijs is 15.90 p/mnd ipv 9.95 bij KPN maar je krijgt ook wel heel wat meer (HD) zenders en beeldkwaliteit. Om de HD zenders te kijken moet je echter wel een HD decoder aanschaffen.
Allen die mij gequote/geantwoord hebben, bedankt! Ik heb hier veel aan.
Helaas zijn mijn beiden Samsung Tft toestellen niet voorzien van een ingebouwde dvb-c ontvanger / CI-sleuf.
Ik zal het dus met twee 'losse' decoderkastjes en dus extra afstandbedieningen moeten doen als ik CaiWay ga kiezen. Ik zou dan voor de woonkamer een HD-kastje willen, de Humax IRHD-5000 C HDTV á 199,- euro en in de slaapkamer een gewoon digitaal kastje, de Humax IR-FOX C ontvanger á 59,- euro.
Al met al een hoop centjes voor de ontvangers.
Misschien toch KPN interactieve tv + basis internet dan maar, want daar krijg ik voor maar 49,95 een gratis harddisk recorder decoderkastje voor de woonkamer (welk merk type is deze nou?) en een gratis digitenne kastje (of moet ik hier wel eenmalig voor betalen?) met gratis digitenne abbo voor de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allewijn schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:05:
[...]
Allen die mij gequote/geantwoord hebben, bedankt! Ik heb hier veel aan.
Helaas zijn mijn beiden Samsung Tft toestellen niet voorzien van een ingebouwde dvb-c ontvanger / CI-sleuf.
Ik zal het dus met twee 'losse' decoderkastjes en dus extra afstandbedieningen moeten doen als ik CaiWay ga kiezen. Ik zou dan voor de woonkamer een HD-kastje willen, de Humax IRHD-5000 C HDTV á 199,- euro en in de slaapkamer een gewoon digitaal kastje, de Humax IR-FOX C ontvanger á 59,- euro.
Al met al een hoop centjes voor de ontvangers.
Misschien toch KPN interactieve tv + basis internet dan maar, want daar krijg ik voor maar 49,95 een gratis harddisk recorder decoderkastje voor de woonkamer (welk merk type is deze nou?) en een gratis digitenne kastje (of moet ik hier wel eenmalig voor betalen?) met gratis digitenne abbo voor de slaapkamer.
de ontvanger 1960 (geen usb bij KPN, het is niet mogelijk om er bestanden vanaf te halen)
http://www.motorola.com/B...IP+Set-tops/VIP1960_US-EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:46:
34 cm x 24 cm hoogte 7 cm

@Lethalis

Ter informatie de eerste 10 zenders zijn nog mpeg2 de overige mpeg4 maar wel met verschilde bitrates.
Bijv. eurosport is beter van kwaliteit dan de Duitse zender NDR kanaal 47. Mocht je bij KPN gaan kijken
kun je met bovenstaande informatie een wat beter vergelijk maken. Op termijn gaan de zenders eerste 10 ook wel naar mpeg4

Itv geeft op een oude Philips breedbeeld tv van 66 cm via scart een prima beeld . Maar op een Philips Full HD 26 inch uit de 5000 serie is het beeld minder. Maar door bijvoorbeeld Pixel Plus HD uit te schakelen wordt het beeld wel beter. Ik gebruik een 1960 via HDMI. De beoordeling van de kwaliteit van het beeld is iets persoonlijk de kwaliteit wordt ook bepaald op welke afstand zit je tv te kijken t.o.v van de diameter van het scherm
Mja.. dus eigenlijk moet ik gewoon naar de standaard zenders gaan kijken daar om een vergelijk te maken.

Anyway, ik heb op mijn TV sowieso een hoop dingen bijgesteld zodat het beeld wat minder 'hard' is en wat meer natuurlijk lijkt. Ik weet nog dat ik net dit scherm had gekocht en helemaal gek werd van alle pixels die ik zag :)

Daarnaast moet ik nog ff checken hoe het zit met de opzegtermijn bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Van het kpn forum van de KPN woordvoerder:
In de volgende release worden geloof ik weer een paar potentiële oorzaken van vastlopers opgelost. Dat vindt KPN ook belangrijker omdat dat gewoon meer hinder veroorzaakt.

Maar in 2010 staat ook op de agenda geloof ik dat stapje bij stapje de bedienings snelheid moet toenemen. Je hebt dat min of meer al kunnen zien bij het intoetsen van de kanaalnummers. Als je 2 of 3 cijfers moest intoetsen kwam dat vaak niet goed. Inmiddels is dat opgelost en horen we daar geen klachten meer over. Oftewel wij vinden dat ook belangrijk, alleen andere dingen waren net iets belangrijker tot nu toe.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Van KPN woordvoerder: .....geloof ik ??

Lekkere woordvoerder..zeg dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Yippie schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:43:
Van KPN woordvoerder: .....geloof ik ??

Lekkere woordvoerder..zeg dan niks.
Nee hoor, het is de enige KPN medewerker die iets meldt, ook al weet ook hij het niet zeker. Liever deze informatie dan helemaal niets.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Allewijn schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:05:
[...]
ITV-kastje betaal je een eenmalig bedrag voor, ik meen 100e, maar dat is op de site wel op te zoeken.
Digitenne abo is gratis, maar je moet wel zelf voor de Digitenne kastjes zorgen. 3,5e per maand huur, of aanschaffen voor 100e. Maar er zijn ook regelmatig aanbiedingen van kastjes links en rechts. Tweedehands zijn kastjes vast ook wel te krijgen. Ik heb er twee voor de prijs van één bij de Praxis gehaald. Je hebt recht op drie gratis Digitenne-abo's, dus met de ITV erbij kun je thuis 4 tv's van signaal voorzien op basis van je 10'tje in de maand van ITV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Ivootje schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:36:
[...]

ITV-kastje betaal je een eenmalig bedrag voor, ik meen 100e, maar dat is op de site wel op te zoeken.
Digitenne abo is gratis, maar je moet wel zelf voor de Digitenne kastjes zorgen. 3,5e per maand huur, of aanschaffen voor 100e. Maar er zijn ook regelmatig aanbiedingen van kastjes links en rechts. Tweedehands zijn kastjes vast ook wel te krijgen. Ik heb er twee voor de prijs van één bij de Praxis gehaald. Je hebt recht op drie gratis Digitenne-abo's, dus met de ITV erbij kun je thuis 4 tv's van signaal voorzien op basis van je 10'tje in de maand van ITV.
Alleen lopen ze altijd te kloten met Digitenne. Het signaal is goed bij mij maar ik krijg vaak de melding dat ik geen 'recht om te kijken' heb. Zo'n groo rood vlak.

Ze hebben kanalen een paar keer uitgesloten (Eredivisie LIve bijvoorbeeld). Volgens mij hebben ze iemand in dienst zitten die betaald wordt om klanten te fucken ofzo.

Dit gebeurd natuurlijk altid als er wat leuks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
RedHat schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:39:
[...]

Alleen lopen ze altijd te kloten met Digitenne. Het signaal is goed bij mij maar ik krijg vaak de melding dat ik geen 'recht om te kijken' heb. Zo'n groo rood vlak.

Ze hebben kanalen een paar keer uitgesloten (Eredivisie LIve bijvoorbeeld). Volgens mij hebben ze iemand in dienst zitten die betaald wordt om klanten te fucken ofzo.

Oei, dit ken ik helemaal niet Redhat, ik heb al jaren Digitenne, één heeft mijn dochter op kamers in gebruik, 1 voor 's zomers buiten en 1 in de computer en allemaal werken ze 100% (behalve als er een brommertje stoort natuurlijk). Nou heb ik geen voetbalpakket moet ik erbij zeggen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ivootje schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:36:
[...]

Tuner met harde schijf kost nu €49,95. Daarnaast kost itv €9,95 p.m. extra op het internetabonnement van kpn.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

ik heb mijn tweede itv ontvanger maandag ontvangen. deze is geïnstalleerd met de codes die ik toegestuurt heb gekregen. Echter zie ik alleen het basis pakket (terwijl ik een zilver pakket zou moeten hebben).

nu wil ik graag de codes gebruiken die ik bij de eerste ontvanger heb gekregen om hem te activeren (dit heb ik op een ander adres ook gedaan, op aanwijzing van de kpn monteur)

ik heb in het systeem menu alle software verwijderd en ook de ontvanger terug in fabrieksinstellingen gezet. hiermee hoopte ik het scherm terug te krijgen waar je de codes in kan voeren, dat is dus niet zo. Weet iemand hoe ik daar weer bij kan komen?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
roelbb schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:13:
ik heb mijn tweede itv ontvanger maandag ontvangen. deze is geïnstalleerd met de codes die ik toegestuurt heb gekregen. Echter zie ik alleen het basis pakket (terwijl ik een zilver pakket zou moeten hebben).

nu wil ik graag de codes gebruiken die ik bij de eerste ontvanger heb gekregen om hem te activeren (dit heb ik op een ander adres ook gedaan, op aanwijzing van de kpn monteur)

ik heb in het systeem menu alle software verwijderd en ook de ontvanger terug in fabrieksinstellingen gezet. hiermee hoopte ik het scherm terug te krijgen waar je de codes in kan voeren, dat is dus niet zo. Weet iemand hoe ik daar weer bij kan komen?
Helpdesk bellen, als je via glasvezel ITV afneemt: 0900-0747. Ze kunnen dan de STB deregistreren, je kunt deze dan met de gewenste gegevens weer registreren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
[...]

Nog nooit last van gehad (Utrecht), maar nu gebruik ik de Digitenne niet zo vreselijk vaak.
Je kijkt natuurlijk ook alleen als er iets leuks is :9 Het gebeurt vast ook als er niets leuks is, maar dan ben jij wat anders aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig nieuws

Nieuwe internet-profielen voor iTV klanten
Vanaf donderdag 26 oktober zullen de profielen voor iTV worden geupdate.

Het modem zal een korte onderbreking van 30 seconden ervaren tijdens de update.

De updates van de profielen zullen tot 14 december duren.

Door het efficiënter inzetten van de maatregelen om de lijn te beschermen tegen packet loss (zichtbare glitches in beeld), zal de beschikbare internet snelheid bij bijna alle iTV klanten toenemen. De kwaliteit zal na deze change hetzelfde blijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal
De oude 1760 tuners worden vanaf volgende week omgewisseld.

Meer informatie over de omruil actie is te vinden op: http://www.kpn.com/web/show/id=77507

Je kunt eventuele opnames veilig stellen door deze over te zetten op een video, DVD of harddisk recorder: http://kpn-customer.custhelp.com/cgi...?p_faqid=11200

Het omwisselen gebeurd op basis van de achternaam. Begint je naam dus met een A dan ben zul je je tuner volgende week krijgen. Begint je naam met een Z dan krijg je de tuner in week 51. In principe 1 week voor de omwisseling krijg je een brief thuis gestuurd met meer informatie.

Deze omwissel actie gaat alleen om de 1e 1760 tuner.

De oude 1760 tuner kun je ter recycling aanbieden bij de gemeente of in de verpakking van de 1960 terug sturen naar KPN.
De uitrol is iets aangepast. Er worden iets minder tuners per week verstuurd waardoor week 52 er ook bij wordt getrokken.

De planning is ongeveer als volgt:

Week 48: A t/m B
Week 49: B t/m H
Week 50: H t/m M
Week 51: M t/m S
Week 52: S t/m Z

Verzending gebeurd op basis van de achternaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderhoud Nieuwsgroepen

Als gevolg van gepland onderhoud kunt u momenteel geen gebruik maken van onze dienst Nieuwsgroepen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Starttijd: 2009-11-26 07:00 Eindtijd: 2009-11-26 09:00

Onderhoud Interactieve TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Weet iemand waar je ergens een kloppend schema van radiozenders bij ITV kan krijgen, want die op de site van KPN klopt niets van...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Diegene die jou zit te "fucken" stopt daar onmiddelijk mee als je voor het eredivisie pakket gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:05
Ik ben best tevreden over interactieve TV.
Alleen één ding ben ik zeer ontevreden over!
Dat het zo langzaam is, als je op 'gids' klikt, duurt het zeker 15 seconden voordat je in de gids bent.
Maarja hier valt niks aan te doen, want dan zal je hem open moeten maken, en dan is de garantie eraf hè.

Heeft iemand hier misschien een tip voor?

Bedankt,
gr. Alain

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
alaintje schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:11:
Ik ben best tevreden over interactieve TV.
Alleen één ding ben ik zeer ontevreden over!
Dat het zo langzaam is, als je op 'gids' klikt, duurt het zeker 15 seconden voordat je in de gids bent.
Maarja hier valt niks aan te doen, want dan zal je hem open moeten maken, en dan is de garantie eraf hè.

Heeft iemand hier misschien een tip voor?
De tv-gids niet meer gebruiken... :P
Maar ff serieus. Als het echt 15 seconden duurt, dan zou ik maar gauw eens de KPN bellen en zeggen dat er iets niet goed gaat, want dat is wel erg lang. Het gaat bij mij niet snel, maar toch wel wat sneller.
Wat ik irritanter vind van het gids is dat bladeren langzaam gaat en als je dan bij een zender komt zonder informatie (de verticale gids) dat hij terugspringt naar middernacht. De volgende zender die je aandoet zie je dan ook vanaf middernacht. Verer vind ik de snelgids (pijltje links en rechts) te snel weer verdwijnen. Je wil niet al te snel drukken, want hij onthoudt alles, maar dan weet je op een gegeven moment niet of hij zit na te denken over de volgende zender, of wacht op een nieuw commando, met het gevolg dat de minigids weer verdwijnt. Kun je weer voorafaan beginnen. Zeker als je de gele knop info gebruikt, dan moet je er behoorlijk tegenaan lezen. Bovendien zou ik niet weten hoe je in de minigids de rest van de informatietekst kan lezen, want als je pijltje naar beneden drukt krijg je het volgende programma... Iemand een idee?

Overigens heb ik zelf maar een zenderlijstje gemaakt. Als er mensen interesse hebben, laat het even weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Ivo

meer info is "geel" optie's is "blauw"
Ivootje schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:29:
Weet iemand waar je ergens een kloppend schema van radiozenders bij ITV kan krijgen, want die op de site van KPN klopt niets van...?
De link uit deze post is actueel: Verwijderd in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

[ Voor 79% gewijzigd door Yippie op 30-11-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Kopieer en plak in een excelblad:

RADIO kaart Interactieve TV van KPN
kanaal zender land taal genre
801 Radio 1 Nederland Nederlands Informatief
802 Radio 2 Nederland Nederlands Licht
803 3FM Nederland Nederlands Pop
804 Radio 4 Nederland Nederlands Klassiek
805 Radio 5 Nederland Nederlands Informatief
806 Radio 6 Nederland Nederlands Informatief
808 Skyradio 101 FM Nederland Nederlands Licht
809 Radio 538 Nederland Nederlands Populair
810 Caz! Nederland Nederlands Populair
811 Q-Music Nederland Nederlands Populair
812 Classic FM Nederland Nederlands Klassiek
813 Radio 10 Gold Nederland Nederlands Populair
814 Arrow Classic Rock Nederland Nederlands Rock
815 BNR Nieuwsradio Nederland Nederlands Informatief
816 Slam! FM Nederland Nederlands Populair
817 TMF Radio Nederland Nederlands Populair
818 Arrow Jazz 90.7 Nederland Nederlands Jazz
829 Radio Veronica Nederland Nederlands Populair
820 Kink FM Nederland Nederlands Rock
821 Fun X Nederland Nederlands
822 Radio Decibel Nederland Nederlands Rock
823 100%NL Nederland Nederlands
824 Concertzender Nederland Nederlands Klassiek
825 RADIONL Nederland Nederlands
827 KX Radio Nederland Nederlands
828 Wild FM Nederland Nederlands
841 VRT Radio 1 België Nederlands Informatief
842 VRT Klara België Nederlands Klassiek
843 MNM België Nederlands Populair
844 Studio Brussel België Nederlands Populair
845 RTBF International België Frans
849 WDR 3 Duitsland Duits Klassiek
850 Deutschland Funk Duitsland Duits
851 Radio Ujala Nederland Hindoes
880 Omrop Fryslân Nederland Fries Regionaal
881 Radio Noord Nederland Nederlands Regionaal
882 Radio Drenthe Nederland Nederlands Regionaal
883 Radio Oost Nederland Nederlands Regionaal
884 Radio Gelderland Nederland Nederlands Regionaal
885 Omroep Flevoland Nederland Nederlands Regionaal
886 Omroep Brabant Nederland Nederlands Regionaal
887 Radio M Utrecht Nederland Nederlands Regionaal
888 Radio Noord-Holland Nederland Nederlands Regionaal
889 Radio West Nederland Nederlands Regionaal
890 Radio Rijnmond Nederland Nederlands Regionaal
891 L1 Radio Nederland Nederlands Regionaal
892 Omroep Zeeland Nederland Nederlands Regionaal
900 XLnt Kiddo FM Nederland Non Stop
901 XLnt Hotpop NU Nederland Non Stop Populair
902 XLnt Hotpop GOLD Nederland Non Stop Populair
903 XLnt Nederpop NU Nederland Non Stop Populair
904 XLnt Nederpop GOLD Nederland Non Stop Populair
905 XLnt Comedy Nederland Non Stop
906 XLnt Nederlandse luisterlied Nederland Non Stop Nederlands
907 XLnt Classical Nederland Non Stop Klassiek
908 XLnt Classical Jazz Nederland Non Stop Jazz
909 XLnt Contemporary Jazz Nederland Non Stop Jazz
910 XLnt Lounge Nederland Non Stop Licht
911 XLnt Chill out Nederland Non Stop Licht
912 XLnt Love Songs Nederland Non Stop Licht
913 XLnt New age Nederland Non Stop Licht
914 XLnt Lite Nederland Non Stop Licht
915 XLnt Reggae Nederland Non Stop Reggae
916 XLnt Motown Nederland Non Stop Dance
917 XLnt Salsa Nederland Non Stop Dance
918 XLnt Dance Classics Nederland Non Stop Dance
919 XLnt Hits Nederland Non Stop Populair
920 XLnt Party Nederland Non Stop Dance
921 XLnt Dance Nederland Non Stop Dance
922 XLnt R&B Nederland Non Stop Dance
923 XLnt Hip Hop Nederland Non Stop Dance
924 XLnt Hard House / Trance Nederland Non Stop Dance
925 XLnt Hard Rock Nederland Non Stop Rock
926 XLnt Rock Nederland Non Stop Rock
927 XLnt Alternative Rock Nederland Non Stop Rock
928 XLnt Classic Rock Nederland Non Stop Rock
929 XLnt Blues Nederland Non Stop Blues
930 XLnt Country Nederland Non Stop Country
931 XLnt Rock ‘n Roll Nederland Non Stop Rock 'n roll
932 XLnt Nostalgie Nederland Non Stop
933 XLnt Piratenhits Nederland Non Stop Nederlands
934 XLnt Schlager Nederland Non Stop Duits
935 XLnt Italië Nederland Non Stop Italiaans
936 XLnt Frankrijk Nederland Non Stop Frans
937 XLnt Spanje Nederland Non Stop Spaans
938 XLnt Arabian Nights Nederland Non Stop Arabisch
939 XLnt Turk Nederland Non Stop Turks

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik heb vandaag dus de nieuwe tuner bij mijn moeder geinstalleerd. Dat ging allemaal prima. Verbonden via een hdmi kabel op een fulll hd samsung. Helaas is het beeld duidelijk minder dan met de oude tuner! vol verbazing de nieuwe tuner even via scart aangesloten (dus enige verschil is dan de tuner zelf) en ook is het beeld dan slechter. Omwisselen gaat helaas niet meer want de oude tuner krijgt geen verbinding meer met de experiabox.

Vraag is dus: waarom geeft de nieuwe tuner slechter beeld ? Het zou toch, zeker over hdmi, een flinke verbetering moeten zijn ? Of is het bronsignaal gewoon zo brak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar problemen met opnemen.
1, De opnames zijn niet terug te zien. Ze staan wel in de lijst, maar na selecteren en afspelen heb ik enkel zwart beeld.
2. Wanneer ik opneem kan ik de andere kanalen niet meer zien. Zwart beeld...... Na het cancellen van het opnemen werkt het ineens wel......

Weet iemand wat hier aan te doen is?
Het resetten van de motorola box helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Ray schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:32:
ik heb vandaag dus de nieuwe tuner bij mijn moeder geinstalleerd. Dat ging allemaal prima. Verbonden via een hdmi kabel op een fulll hd samsung. Helaas is het beeld duidelijk minder dan met de oude tuner! vol verbazing de nieuwe tuner even via scart aangesloten (dus enige verschil is dan de tuner zelf) en ook is het beeld dan slechter. Omwisselen gaat helaas niet meer want de oude tuner krijgt geen verbinding meer met de experiabox.

Vraag is dus: waarom geeft de nieuwe tuner slechter beeld ? Het zou toch, zeker over hdmi, een flinke verbetering moeten zijn ? Of is het bronsignaal gewoon zo brak ?
is discovery hd ook slecht? staat je tuner ook op 1080i?

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Loekie schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:23:
[...]

Helpdesk bellen, als je via glasvezel ITV afneemt: 0900-0747. Ze kunnen dan de STB deregistreren, je kunt deze dan met de gewenste gegevens weer registreren.
diverse telefoontjes gehad met kpn, ze komen er niet uit. ze kunnen niet meer terug gaan de begin situatie. waarschijnlijk kan ie terug naar kpn.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

roelbb schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:50:
[...]

is discovery hd ook slecht? staat je tuner ook op 1080i?
ik heb geen discovery hd kunnen vinden (is die beschikbaar bij het normale abbo?) ook is het niet mogelijk de output handmatig in te stellen maar hij staat op 720P wat volgens de handleiding ook max is (en waarschijnlijk ook beter dan 1080i verwacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Ray: Nee, HD zenders zijn niet beschikbaar bij het normale (ADSL) abonnement, alleen als je glasvezel hebt.

Wat betreft 720p: Het -kan- beter zijn dan 1080i. Echter, zolang je een FULL HD tv hebt aangesloten hebt moet ook 1080i kiesbaar zijn. Het is even een afweging die je moet maken of gewoon uitproberen wat er het beste uit ziet.

1080i is qua GUI het mooist als je een FULL HD tv hebt. De upscaler in de 1960 zorgt dat de normale zenders ge-upscaled worden. Bij mijn TV kon ik echter zien dat het beeld interlaced was (horizontale lijntjes) dus dat vond ik niet direct fijn, maar bij normaal TV kijken valt het je waarschijnlijk niet op.

720p is een tussen-instelling die je eigenlijk niet wil maken bij een FULL HD tv. Omdat dus eerst de 1960 de standaard zenders gaat upscalen (die zijn namelijk waarschijnlijk 576i) en vervolgens moet je TV ook nog een keer het beeld upscalen naar zijn native resolutie. Op een HD ready tv kan het een optie zijn.

Ik heb de tuner gewoon op 576i gezet. De TV doet dan al het upscale werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:32:

Je zult waarschijnlijk nog wat instellingen in de tuner aan moeten passen... en evt. ook de TV instellingen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
roelbb schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:52:
[...]

diverse telefoontjes gehad met kpn, ze komen er niet uit. ze kunnen niet meer terug gaan de begin situatie. waarschijnlijk kan ie terug naar kpn.
Gheh, weird, het schijnt copy-pasta werk te zijn om de tuner uit het systeem te wippen. Ze hebben bij ons lang geleden gevraagd voor het serienummer van de nieuwe om te registreren en met de zelfde handeling werd ook de oude verwijderd. Dat serienummer hadden ze al.
Ray schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:01:
ik heb geen discovery hd kunnen vinden (is die beschikbaar bij het normale abbo?) ook is het niet mogelijk de output handmatig in te stellen maar hij staat op 720P wat volgens de handleiding ook max is (en waarschijnlijk ook beter dan 1080i verwacht ik)
Check even of de beeldverhouding wel op 16:9 staat ingesteld, zet tuner op SCART aan TV en instelling op 576. of probeer beeldverbeterende technieken van je TV eens uit te zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Loekie op 02-12-2009 01:13 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@ Reacties, bedankt!

Echter kan ik niet in een instellingen menu komen waar ik kan kiezen voor de output resolutie. Volgens de handleiding kan dit enkel bij het opstarten, dat lukt nog niet, en de 1080i optie zou dan ook niet beschikbaar zijn. Ik ga vanavond weer een poging wagen en eens kijken of ik het ook niet op 571i kan krijgen (maar dat is feitelijk wat de scart ook uitstuurt...)

Ik had de tv juist zo ingesteld dat er geen enkele verbetering plaatsvond. Dus puur verwerking van het inkomende hdmi signaal. Dat zag er echt slechter uit. Ik heb nu wel het digitaal noise filter aan en nog wat dingen. Dat scheelt wel iets maar het beeld in nog niet wat het eerst was (ook niet via scart)

de tuner staat op 16:9 dus dat moet kloppen (verder valt er ook niets in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op woensdag 02 december 2009 @ 07:32:
@ Reacties, bedankt!

Echter kan ik niet in een instellingen menu komen waar ik kan kiezen voor de output resolutie. Volgens de handleiding kan dit enkel bij het opstarten, dat lukt nog niet, en de 1080i optie zou dan ook niet beschikbaar zijn. Ik ga vanavond weer een poging wagen en eens kijken of ik het ook niet op 571i kan krijgen (maar dat is feitelijk wat de scart ook uitstuurt...)

Ik had de tv juist zo ingesteld dat er geen enkele verbetering plaatsvond. Dus puur verwerking van het inkomende hdmi signaal. Dat zag er echt slechter uit. Ik heb nu wel het digitaal noise filter aan en nog wat dingen. Dat scheelt wel iets maar het beeld in nog niet wat het eerst was (ook niet via scart)

de tuner staat op 16:9 dus dat moet kloppen (verder valt er ook niets in te stellen)
Bij het opstarten van de ontvanger menu knop drukken via de pincode kom je in een menu waar de 1080i ook is in te stellen. 1080i geeft bij mij ook het beste resultaat op een Philips HDTV
Zoals al door een andere gebruiker is aangegeven schakel de beeldbewerkings technieken van de tv mar eens uit. Ik heb hier zelf ook goede ervaringen mee, zeker op het gebied van de kleurweergave van het gezichten in closeup. Zie je verschil tussen de eerste 10 zenders (mpeg2) en de rest (mpeg4).
Zoals je misschien al hebt gelezen KPN ondersteund nog niet de HDMI uitgang je moet maar de scart gebruiken.

.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Loekie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 01:11:
[...]

Gheh, weird, het schijnt copy-pasta werk te zijn om de tuner uit het systeem te wippen. Ze hebben bij ons lang geleden gevraagd voor het serienummer van de nieuwe om te registreren en met de zelfde handeling werd ook de oude verwijderd. Dat serienummer hadden ze al.
ik heb van beide ontvangers de serie en mac adressen door moeten geven. Ze zijn er inmiddels wel uit dat het abo nummer en de pincode aan een verkeerd abonnement hangen. Dit echter wijzigen naar mijn abo schijnt dat weer moeilijk te zijn......

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:14:
[...]

Bij het opstarten van de ontvanger menu knop drukken via de pincode kom je in een menu waar de 1080i ook is in te stellen. 1080i geeft bij mij ook het beste resultaat op een Philips HDTV
Zoals al door een andere gebruiker is aangegeven schakel de beeldbewerkings technieken van de tv mar eens uit. Ik heb hier zelf ook goede ervaringen mee, zeker op het gebied van de kleurweergave van het gezichten in closeup. Zie je verschil tussen de eerste 10 zenders (mpeg2) en de rest (mpeg4).
Zoals je misschien al hebt gelezen KPN ondersteund nog niet de HDMI uitgang je moet maar de scart gebruiken.

.
die laatste zin snap ik niet helemaal in verband je stelling daarvoor. HDMI niet ondersteund maar je gebruikt hetzelf wel ?

Afin ik heb inderdaad het menu gevonden en er staat zeker 1080i in. Ik heb diverse settings geprobeerd maar ben uiteindelijk bij scart rgb uitgekomen. Dit ziet er weer super uit (vergelijkbaar met vorige tuner) Dus ik laat heel het hdmi maar voor wat het is. Moeder is weer blij dus ik ga er verder niet mee klooien hoewel ik het wel vreemd vind dat de combinatie hdmi en full hd tv geen beter resultaat kan geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:48:
[...]

die laatste zin snap ik niet helemaal in verband je stelling daarvoor. HDMI niet ondersteund maar je gebruikt hetzelf wel ?

Afin ik heb inderdaad het menu gevonden en er staat zeker 1080i in. Ik heb diverse settings geprobeerd maar ben uiteindelijk bij scart rgb uitgekomen. Dit ziet er weer super uit (vergelijkbaar met vorige tuner) Dus ik laat heel het hdmi maar voor wat het is. Moeder is weer blij dus ik ga er verder niet mee klooien hoewel ik het wel vreemd vind dat de combinatie hdmi en full hd tv geen beter resultaat kan geven.....
HDMI werkt wel gewoon bij de 1960 maar bij problemen (bijv. slecht beeld) bied KPN geen ondersteuning ook niet bij glasvezel klanten die 4 HD kanalen hebben.

op het forum kpn.gebruikers.eu staat een bericht:

http://kpn.gebruikers.eu/...410&rowstart=20#post_2211

"Wat hij ook aangaf is dat de Hdmi uitgang van de 1960 geen 720 P uitstuurt maar minder en dat mijn tv dit niet goed kon weergeven. Ook zou de 1080I uitgang niet helemaal correct zijn. Maar met de scart zou het moeten lukken. "

Als het HDMI niet helemaal correct wordt uitgestuurd zal niet iedere tv een even goed beeld kunnen weergeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:10
Ik heb sinds een week de nieuwe compleet zwarte 1960 in huis. Werkt allemaal prima maar ik krijg geen geluid uit de spdif aansluiting op de tuner. Er komt wel gewoon geluid uit de tv via hdmi en via toslink op de tuner werkt het ook. Moet ik het geluid via de tv naar de versterker laten lopen of is er ergens een setting waar ik coaxiaal kan kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen middag bij thuis komst de tuner (1960) moeten herstarten.
En dit slaat echt alles wat een bagger zeg zo slecht heb ik het nog nooit gezien.
Waardeloos.
Op een schaal van 1 tot 10 een nul.

Reactie KPN:
Wazig Beeld/ Aura's en Schaduwen op beeld.

Dit heeft te maken met Datacompressie

Instructie:
Dit probleem is ook wel bekend onder de noemer datacompressie. De oorzaak ligt namelijk in de combinatie tussen de TV van de klant en de Tv-ontvanger. Het probleem treedt maar op bij een klein gedeelte van alle TV's.

In sommige gevallen kunt u de symptomen verminderen door te spelen met een aantal instellingen van de TV. Denk hierbij aan, noise reduction, MPEG noise reduction, kiezen van een analoog ingangssignaal ipv een digitaal ingangssignaal (of vice versa).
Met vriendelijke groet,

Stef

KPN Webcare Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Echt zo'n lekker wazig pruts antwoord (overigens Stef niet aan te rekenen, die helpt meestal best goed).

Maar wel echt gewoon complete nonsense... met een term "data compressie" gaan gooien in 1 zin met suggestie om maar eens naar de beeld instellingen van je TV te kijken, terwijl het voorheen gewoon goed was met die zelfde instellingen.

Pfff.... iedere keer wanneer ik denk "het komt wel goed" veprutsen ze het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Jeroenske schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:47:
Ik heb sinds een week de nieuwe compleet zwarte 1960 in huis. Werkt allemaal prima maar ik krijg geen geluid uit de spdif aansluiting op de tuner. Er komt wel gewoon geluid uit de tv via hdmi en via toslink op de tuner werkt het ook. Moet ik het geluid via de tv naar de versterker laten lopen of is er ergens een setting waar ik coaxiaal kan kiezen ?
Ik gebruik de HDMI niet omdat ik nog een oude beeldbuis heb, dus kan het volgende niet controleren, maar volgens mij moet je kiezen tussen HDMI of SCART. In het eerste geval gaat ook al het geluid via HDMI, in het tweede heb je overal geluid: SCART, tulp of SP/DIF. Handig vooral als je de tuner ook als radio-ontvanger wil gebruiken... Niet dus... weer één van die stomme software bugs waar de tuner vol mee zit.
Nou moet ik je waarschuwen: de radio-ontvangst geeft op de 1960 in tegenstelling tot de oude 1760 een waardeloos geluid via de SP/DIF. Het tv geluid gaat wonder boven wonder wel goed, al meerdere keren doorgegeven maar er is nog nooit wat mee gedaan.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm.... ik heb al tijden de 1960 via SPDIF (de tos-link aansluiting) aan een Yamaha RX-V663 hangen en het radio geluid is hier prima! Alleen de eerste 1-20 seconden is ie aan het jitteren/ploppen maar daarna wordt het recht getrokken is er niets mis mee! Vooral Omroep Gelderland (heerlijke muziek op zondagmorgen) en Classic FM klinken eigenlijk prima.

Verder hangt hij met HDMI aan de TV, dus het HDMI geluid gebruik ook alleen maar voor TV. Op de Yamaha heb ik ong. een delay van 60-80 ms. moeten instellen om het geluid synchroon te krijgen met de verwerking in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ja, die 20 seconden jitteren, dat bedoel ik, maar ook daarna gebeurt dat om de paar minuten. Een half uurtje gaat nog, maar daarna is het ongelovelijk irritant. En dat terwijl het TV geluid het perfect doet. En het gekke is dat ik nu de 1760 in de huiskamer heb aangesloten en deze heeft dat jitteren wat jij ook noemt helemaal niet! Het is dus wel degelijk een bug in de software van de 1960.
Ik zal dit euvel nog een keer in het KPN forum aan de kaak stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door giant2000 op 04-12-2009 13:23 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
goed idee. Jammer dat ik er nog steeds niet in kan om je bijval te geven.

Hoewel ik ook na uren luisteren die jitters niet hoor.... :-). Het lijkt dus ook nog een beetje aan de combi clockgenerator in 1960 en DAC in je Home Ciname receiver te liggen.....

Ach als fallback heb ik ook nog de 1960 analoog aan m'n receiver hangen. Aangezien z'n zone2 naar boven toe alleen maar vanaf analoge bronnen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik druk ook mijn H/K in de analoge stand bij radio luisteren (ik ben een Studio Brussel luisteraar), dan doet hij het namelijk prima.
Maar het gekke is dat de 1760, die veel ouder is dan de 1960, er helemaal geen last van heeft.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach ja, het blijft gewoon een rot apparaat, die 1960..... Voor dagelijks tv kijken merk ik dat we al weer steeds vaker maar gewoon de ingebouwde Digitenne tuner van de TV gebruiken.

Alleen erger ik me daarbij direct weer aan het geluid (nog haast onacceptabeler dan het beeld, zelfs bij de journaal leader hoor je artefacts).

[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 04-12-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ach een rot apparaat... de software is labiel en traag... maar verder ben ik wel tevreden.
Ik ken die geluidsproblemen niet, ik heb Digitenne jaren gebruikt met een Topfield via dezelfde S/PDIF en nu nog gebruik ik hem in mijn computer met een Firedtv kaart.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoor zowel met m'n sony TV als en Topfield COT3000D om de haverklap artefacts (alsof het een 112 kbps mp3 is met slechte encoder) bij TV en Radio. Om die reden heb ik sowieso ook nog een goede FM antenne op zolder hangen :).

Het is overigens niet obvious, maar doordat ik het een paar keer wel duidelijk heb gehoord hebben m'n oren zich er wrs. op ingesteld :).

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 04-12-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Van Pascal uit het KPN Forum:
Het is toegevoegd aan de problemen lijst en onze tuner mensen gaan het dus onderzoeken en als het in de software zit zullen ze een bug indienen bij de bouwers van de software.
Ik heb inderdaad ook aan mijn H/K een 76 cm lang draadje hangen en ontvang daarmee de meeste radiozenders perfect. Voor de rest hoop ik dat radio luisteren via ITV binnenkort weer mogelijk is zonder al te veel poespas.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, radio luisteren via ITV gaat hier dus verder eigenlijk prima :D. Ook zonder de TV aan te zetten direct het nummer van de radiozender indrukken gaat prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:10
Bedankt voor de reply(s). Jammer dat je niet kan kiezen het geluid niet over hdmi kan versturen maar via coax. Maar ja, ik doe het wel via analoog. Ik wil hier geen aan toslink opofferen :)

Nu heb ik nog een vraag over de snelheid waar het modem op staat. Ik heb ipb+itv 8mb adsl2+ en nog een oude grijze experia box. Deze staat sinds een tijd op 13028 kbps downstream rate. Dit was eerst altijd rond de 15000 kbps. Is dit een reden om kpn eens te bellen of klopt dit zo ivm de nieuwe compressie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik weet niet wat KPN de afgelopen weken gedaan heeft, maar het lijkt er verdomd veel op dat het beeld een stuk beter is geworden. De zenders zijn super strak en ik dacht net, oh dit is gewoon dvd kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
tsja al die beeldverbeteraars in je tv uit zetten wil ook best helpen , en moet zeggen dat artifacts enzo flink verdwenen zijn , laat beeld kwaliteti dus over aan de tuner, gaat prima moet ik zeggen maar ik denk dat het zo per combi van tuner en tv aardig kan verschillen !

Weet iemand ook een site waar je kan zien of er ook al (al dan niet in gebruikt maar wel in ieder geval al aangelegd ) glasvezel in de grond ligt ? Ik weet dat er in capelle op het bedrijven terrein glasvezel ligt maar ben benieuwd of er ook al glasvezel ligt tot de zogenaamde (kop ? ) kasten in de wijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bij mij staat er overal opeens "geabboneerd"bij in de OSD ( links van de klok ) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Yippie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:59:
Bij mij staat er overal opeens "geabboneerd"bij in de OSD ( links van de klok ) :?
heb je de favorieten verzet van "alle zenders" naar " geabonneerd" (de zenders waar je niet voor betaald staan dan ook niet meer in de gids.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
roelbb schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:24:
[...]

heb je de favorieten verzet van "alle zenders" naar " geabonneerd" (de zenders waar je niet voor betaald staan dan ook niet meer in de gids.
Verrek, je hebt gelijk, bij de gids zie ik staan dat profiel "geabboneerd" is geselecteerd.
Vreemde is dat ik zelf niks heb veranderd, en er ook geen ander profiel beschikbaar is (GROEN=ander profiel)

Bij wijzigen profiel vraagt die om wachtwoord, en gaat vervolgens naar het instellingen menu waar je een profiel zou kunnen selecteren. Kan daar met de groene knop wel weer een nieuw profiel maken.

Voorheen zag ik ook alle HD zenders, maar deze zijn niet meer zichtbaar.
Nu maakt dat niet zoveel uit, ze doen het toch niet aangezien ik ITV over DSL heb.
Adlermann schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:20:
Ik weet niet wat KPN de afgelopen weken gedaan heeft, maar het lijkt er verdomd veel op dat het beeld een stuk beter is geworden. De zenders zijn super strak en ik dacht net, oh dit is gewoon dvd kwaliteit...
Wel ben ik het met Adlermann eens dat de kwaliteit van de zenders veel beter is.
Lijkt of de compressie beter is geregeld, de snelheid van downloaden blijft nu goed, ook als ik tv kijk en tegelijk nog opneem. In zijn geval zal het nog beter zijn omdat hij Glas heeft, zijn er anderen met Glas die dat kunnen beamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:43:

Verrek, je hebt gelijk, bij de gids zie ik staan dat profiel "geabboneerd" is geselecteerd.
Vreemde is dat ik zelf niks heb veranderd, en er ook geen ander profiel beschikbaar is (GROEN=ander profiel)
Is schijnbaar door KPN gewijzigd. Bij de EPG is het wel handig. Alles werkt daar toch al niet zo snel.
[b][message=33054706,noline]
Wel ben ik het met Adlermann eens dat de kwaliteit van de zenders veel beter is.
Lijkt of de compressie beter is geregeld, de snelheid van downloaden blijft nu goed, ook als ik tv kijk en tegelijk nog opneem. In zijn geval zal het nog beter zijn omdat hij Glas heeft, zijn er anderen met Glas die dat kunnen beamen ?
Ook glas is de verbetering alleen zichtbaar bij de eerste 10 zenders???

Ik heb gisteren nog eursport gekeken maar deze was gewoon slecht van kwaliteit (mpeg4). Zeker bij sport uitzendingen met wat meer bewegingen.

Ik kijk liever na de mpeg2 zenders voor mij hoeft KPN bij deze zenders niet na mpeg4 over te schakelen als het beeldkwaliteit vergelijkbaar wordt met de andere mpeg4 zenders.

Trouwens het schaatsen is slecht dit weekend maar dit zit vermoedelijk in de feed welke de NOS gebruikt
rond de 5 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Oh ja, dat schaatsen kwam van een hele primitieve NTSC feed. Grappig dat we hier nu over klagen terwijl we decennialang deze kwaliteit accepteerden bij sportwedstrijden van over de grote plas.
Ik hoop dat we straks wel een HD feed tijdens de olympische spelen kunnen verwachten.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:42:
Oh ja, dat schaatsen kwam van een hele primitieve NTSC feed. Grappig dat we hier nu over klagen terwijl we decennialang deze kwaliteit accepteerden bij sportwedstrijden van over de grote plas.
Ik hoop dat we straks wel een HD feed tijdens de olympische spelen kunnen verwachten.
De feeds van NASA TV via eutelsat 7 oost zijn altijd bijzonder scherp met een bitrate van rond de 8 Mb eerste deel gaat via glasvezel dit is omdat de Eutelsat op 7 oost geen directe upload mogelijkheid heeft vanuit Amerika.
Voor het schaatsen werd ook deze satelliet gebruikt en een bitrate van 5-6 Mb

Of de HD feed van de olympische spelen door de NOS worden gebruikt is nog niet zeker. Wat wel zeker is dat het WK voetbal in HD . De NOS gebruikt alleen HD feeds als er geen extra kosten aan verbonden zijn. Normaal komen voor de olympische spelen EBU feeds SD en HD beschikbaar (gezamelijk betaald door alle europese omroepen). Omdat de NOS zelf verantwoordelijk is voor de registratie van het schaatsenwedstrijden tijdens de olympische zijn er berichten dat alleen deze schaatswedstrijden in HD komen en de rest helaas in SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... ik vind de kwaliteit van zenders 1 t/m 10 nog steeds niet top hoor. Volgens mij wel beter en 'rustiger' maar rondom de logo's zie ik nog wel degelijk artefacts e.d.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de zenders tot en met 796 niet voldoende van kwaliteit(beeld dan )bedoel ik.
Onscherp veel aura en slecht geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik ben zeer tevreden over 781,782,783 en 795.
Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste