Eventjes een nieuwe post omdat deze een andere insteek heeft... in het begin van het topic zag ik dit staan:
VLAN 4 QoS ITV (pppoe bridge) Cos 5 : Premium
VLAN 6 QoS Internet (pppoe routed) Cos 1 : Best effort
VLAN 7 QoS Telefonie (pppoe routed) Cos : 5 Premium
Ook heb ik de volgende zaken vernomen:
- Als je in de modem je internet connectie verbreekt schijnt IPTV het nog gewoon te doen
- Doordat IPTV over een andere VLAN loopt heeft dit geen betrekking op de bandtwijdte van je normale internet connectie.
Als ik het eventjes voor mezelf beredeneer is het dus theoretisch mogelijk om van 2 modems gebruik te maken op 1 ADSL lijn. Eentje voor IPTV (de experia box) en eentje voor het internet ( de nieuwe Draytek).Als eerste sluit je dus de experia box aan en zorg je ervoor dat die geen verbinding maakt met het internet (vanuit de instellingen op het modem zelf) en daarna sluit je de draytek aan en die laat je verbinding maken met het internet. Ik heb geen telefonie dus denk zelf wel dat het zou kunnen werken (althans... dat hoop ik)
En als je een andere modem gebruikt voor het internet... welke VPI/VCI en USER/PASS gegevens kun je dan hanteren om het werkend te krijgen?
Ben erg benieuwd hoe jullie erover denken want misschien kunnen we op deze wijze met z'n allen een manier vinden om eindelijk volledig gebruik te kunnen maken van het internet