KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:15:
[...]

De 1690 (die platte witte) ondersteunt ook MPEG-4 (h.264), maar door de toekomstige softwareupdate is deze tuner straks niet meer bruikbaar (zegt KPN).
De 1e 1760 was grijs/zilver, de 2e wit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03-2022
Bij mij doet de teletekst het niet meer op mijn 1760. Meer mensen met dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Gebeurt wel is bij mij ook, als die al langere tijd niet meer een koude herstart heeft gehad.
Heb je dit al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
:-) Same here. Ik heb bijna de neiging gewoon een klik aan klik uit module die ik nog heb liggen tussen de 1960 en het stekkerblok te zetten zodat ie 's nachts tussen 01:00 en 's ochtends 07:00 gewoon automatisch uit is. Krijgt ie ook z'n reboot :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Ja, dat helpt. Teletext doet het weer. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_degeus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-07-2010
Vanuit de HD begrepen dat half november een nieuwe poging gedaan wordt met encoding op MPEG 4....

Ander probleem dat ik heb met de 1960 is de AB: heb deze ook op de TV ingesteld, zodra de TV aanstaat reageert echter de 1960 niet meer op de AB! Ik heb al een nieuwe tuner gekregen (had eerst de witte), maar dat heeft het probleem niet verholpen. Heb de AB al meermalen geprobeerd te resetten, zonder resultaat. Het vreemde is, dat ik nu geprobeerd heb dit ´luxe´ op te lossen met de Logitech Harmony One, maar daar reageert de 1960 ook al niet op.´

Bij KPN komen ze niet veel verder dan nieuwe AB opsturen... ik vraag me af of dat helpt. Zijn er meer mensen met it soort klachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Heb die AB zo niet aan de praat gekregen icm met mijn TV, maar is het niet de bedoeling dat je moet schakelen tussen TV en STB met die bijbehorende knoppen in de bovenhoeken van je STB AB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Yippie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:43:
Heb die AB zo niet aan de praat gekregen icm met mijn TV, maar is het niet de bedoeling dat je moet schakelen tussen TV en STB met die bijbehorende knoppen in de bovenhoeken van je STB AB ?
Met de langwerpige wel, de brede met volume aan de zijkant niet, alleen volume, AV en standby kun je dan bedienen. Heeft de TV in kwestie misschien een activiteits-sensor? Die doen dat ook vaak infrarood en sommige apparaten reageren daar apatisch op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verrek zeg, als ik op de oude langwerpige AB op TV klik reageert de STB wel.
Ga er verder niet mee aan de slag om het werkend te krijgen icm TV maar wellicht interessant voor de post boven die van mij.

Gebruik nu 1 STB in de slaapkamer, en de ander in de woonkamer.
Heb geen zin om met AB's te gaan zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb ook een 8/1 lijn afgenomen van KPN een half jaar geleden en heb eigenlijk hele erge spijt hiervan. Ik had geen idee dat de service van KPN zo dramatisch was. Het begon ermee dat ik de eerste drie weken niet langer dan 5 minuten online kon zijn en dat daarna me modem (speedtouch 787) eruit klapte. Dit was na 6 keer bellen opgelost... was een foutje in de centrale (paar instellingen verkeerd ofzo). Vervolgens klapte me modem er elke keer uit als ik me IPTV decoder aandeed, hier zijn ook weer vele belletjes overheen gegaan en kwamen ze er uiteindelijk achter dat ik idd te weinig bandtwijdte kreeg (had ik al bij me eerste telefoontje doorgegeven dat de testen op speedtest.nl erge lage waardes aangeven)

Maargoed na een week of 5/6, veel frustratie en veel telefoontjes (stuk of 11 totaal) had ik eindelijk werkend internet en IPTV. Vervolgens wou ik verbinding maken met VPN op werk en dit lukte niet omdat de modem dit niet doorliet. Ik vervolgens weer een keer of 5 moeten bellen voordat ik 1 iemand aan de telefoon kreeg die gewoon een scriptje uploadde en daarna werkte het. Dus eventjes samengevat:
- inmiddels een stuk of 16 X gebeld
- verschillende bullshit moeten aanhoren als: Nee meneer wij ondersteunen geen VPN, Nee ons systeem kan het niet aan om het oudere modem uit te leveren "780", Portforwarding ondersteunen wij niet, Als er iets mis is met de modem dient u contact op te nemen met de fabrikant... wie bieden hier geen support voor. Etc etc etc...

Nu zit ik nog steeds met het volgende probleem:
- Portforwarden lukt niet, bij het openzetten van poorten valt de modem uit en moet die volledig reset worden om te kunnen functioneren. (dan ben ik dus ook het VPN script weer kwijt en moet ik weer een belletje geven)

Ik wil dus eigenlijk helemaal van die modem af en deze vervangen voor een Draytek, nu vraag ik me echter wel af wat dit betekend voor IPTV gezien dit over een andere VLAN loopt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Eventjes een nieuwe post omdat deze een andere insteek heeft... in het begin van het topic zag ik dit staan:

VLAN 4 QoS ITV (pppoe bridge) Cos 5 : Premium
VLAN 6 QoS Internet (pppoe routed) Cos 1 : Best effort
VLAN 7 QoS Telefonie (pppoe routed) Cos : 5 Premium

Ook heb ik de volgende zaken vernomen:
- Als je in de modem je internet connectie verbreekt schijnt IPTV het nog gewoon te doen
- Doordat IPTV over een andere VLAN loopt heeft dit geen betrekking op de bandtwijdte van je normale internet connectie.

Als ik het eventjes voor mezelf beredeneer is het dus theoretisch mogelijk om van 2 modems gebruik te maken op 1 ADSL lijn. Eentje voor IPTV (de experia box) en eentje voor het internet ( de nieuwe Draytek).Als eerste sluit je dus de experia box aan en zorg je ervoor dat die geen verbinding maakt met het internet (vanuit de instellingen op het modem zelf) en daarna sluit je de draytek aan en die laat je verbinding maken met het internet. Ik heb geen telefonie dus denk zelf wel dat het zou kunnen werken (althans... dat hoop ik)

En als je een andere modem gebruikt voor het internet... welke VPI/VCI en USER/PASS gegevens kun je dan hanteren om het werkend te krijgen?

Ben erg benieuwd hoe jullie erover denken want misschien kunnen we op deze wijze met z'n allen een manier vinden om eindelijk volledig gebruik te kunnen maken van het internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@CaveFish: Twee modems op 1 lijn aansluiten (hetzelfde RJ11 stekkertje) lijkt me onmogelijk :D.

Verder is het bij alleen internet helemaal niet moeilijk om een ander modem aan te sluiten: VPI/VCI (8.48) en user/pass (kpn@direct-adsl/kpn) zijn hierbij welbekend. Je probleem zit 'm in het IPTV gebeuren.

De Experiabox kan je absoluut niet instellen: Op de TG787v schijnt port forwarden nu stabiel te zijn, evenals VPN maar daarnaast kan je ongeveer alleen het SSID en wpa key van je wireless aanpassen. Voorkomen dat de Experiabox verbinding opzet met Internet kan je dus helaas wel vergeten. De VLAN's die je noemt gelden op KPN Glasvezel netwerken.

Als je kon voorkomen dat de Experiabox verbinding legt met VPI/VCI 8.48, dan kon je daarachter nog een router/modem hangen via Ethernet die zelf de PPP tunnel opzet om een publiek IP te verkrijgen, maar helaas.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja, ik klaag al tijden bij KPN en www.ipbforum.nl over de onmogelijkheid om met een eigen router gewoon zelf je internetverbinding op te zetten, maar zowel moderators van dat forum als KPN zelf zeggen "dat je maar geen KPN moet nemen, als je dit wil kunnen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
En wat nou als ik eens een RJ11 splitter zou kopen en daarmee ga lopen spelen.. zoiets als dit:
http://www.startech.com/S...ll/RJ11SPLITTER.small.jpg

Signaal technisch gezien zou dit dus wel kunnen werken zolang de experia en de draytek maar niet tegelijk proberen connectie te maken over dezelfde vpi/vci instellingen. Je kunt volgens mij gewoon in de 787v de verbinding verbreken en dan wordt aldus de geruchten IPTV nog gewoon gerouteerd. Met een RJ11 splitter zou je dus misschien het internet alsnog op de andere modem kunnen laten draaien?

Ook zou ik kunnen proberen het KPN script van de modem aan te passen... Ik zie hier een uitdaging om het werkend te krijgen. Daarnaast zat ik te denken aan de aanschaf van een Draytek Vigor 2820 gezien deze zowel een ADSL2+ als WAN verbinding heeft. Mocht het dus niet geheel lukken dan kan ik in de toekomst deze modem/router ook inzetten voor een breedband/fiber verbinding met modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hoe denk je dat een DSLAM reageert als hij met 2 modems tegelijk over de zelfde lijn moet 'communiceren'?
De modems zullen elkaar in de weg zitten tijdens het syncen op de lijn.
De maniier waarop je het kan doen is een modem in bridge zetten, dan een modem erachter met PPPoE waarbij je iets van 5-8 verschillende VC's op kan instellen en naar een VLAN voor ITV kan doorleiden.

[ Voor 36% gewijzigd door Loekie op 23-10-2009 11:54 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Maar zoals ik al aangaf kun je in de Experiabox de verbinding met internet verbreken en zal het IPTV signaal alsnog worden doorgestuurd. Vervolgens neemt je 2e modem alleen de taak over van de verbinding met internet en niet van je IPTV. Qua communicatie lijkt het mij dat er niet veel vervanderd naar je DSLAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Mijn kennis gaat niet vergenoeg om bovenstaande bijdragen goed te begrijpen. Wat ik wel weet is dat ik met de nieuwste modem van KPN (Motorola) prima kan forwarden. Als forwarden niet lukt, dan gaat er toch iets niet helemaal goed en is een nieuw modem de oplossing. Paar weken terug ook een nieuwe gekregen, ging heel soepel (toen ze na alle afdelingen gesproken te hebben eindelijk doorhadden wat ik bedoelde met "volgens mij is mijn modem kapot").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
CaVeFiSh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:20:
Maar zoals ik al aangaf kun je in de Experiabox de verbinding met internet verbreken en zal het IPTV signaal alsnog worden doorgestuurd. Vervolgens neemt je 2e modem alleen de taak over van de verbinding met internet en niet van je IPTV. Qua communicatie lijkt het mij dat er niet veel vervanderd naar je DSLAM?
Tuurlijk, maar dat signaal loopt nog steeds over dezelfde ingesteld lijn van DSL, met meerdere VC's(die er nodig zijn voor ITV) kun je dus best 1 van die VC's sluiten(jouw voobeeld die van internet). Maar je kunt niet 2 modems aansluiten zonder speciale firmware aan beide zijden van de lijn. Je blijft dus beperkt tot 1 modem of de bridge router combo die ik je gaf. Ik ken maar weinig routers die VC-instellingen doen en geen die er minimaal 5 beheersen.
Ivootje schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:41:
Mijn kennis gaat niet vergenoeg om bovenstaande bijdragen goed te begrijpen. Wat ik wel weet is dat ik met de nieuwste modem van KPN (Motorola) prima kan forwarden. Als forwarden niet lukt, dan gaat er toch iets niet helemaal goed en is een nieuw modem de oplossing. Paar weken terug ook een nieuwe gekregen, ging heel soepel (toen ze na alle afdelingen gesproken te hebben eindelijk doorhadden wat ik bedoelde met "volgens mij is mijn modem kapot").
Dan ben je de eerste met een motorola modem, Motorola is de STB(kijkdoos) en Speedtouch of Siemens is het modem(Experiabox).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
CaVeFiSh schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:20:
Jawel, dat doet het dus wel. Voor zover ik weet hoe het werkt (ben geen expert) zet je modem m.b.v. bepaalde moduleatie technieken een SYNC op met je D-SLAM. Pas daarna, een laag hoger, krijg je het ATM gebeuren met VPI/VCI. Er is dus 1 apparaat dat de verbinding met je D-SLAM opzet en vanaf daar kunnen andere apparaten op die verbinding kanalen openen.

Je hebt er sowieso al een stuk of 5-6 nodig, want voor internet moet je 8.48 openen en dan zijn er nog zo'n 5 nodig voor de IPTV verbindingen. En zoals Loekie al aangeeft ken ik idd geen andere fabrikanten behalve Thomson die dat kunnen. In Duitsland doet T-com iets soortgelijks met AVM Fritzboxen via VDSL, maar die zijn dan ook aangepast en werken weer gewoon met VLANs.

Dus zoals Loekie al aangeeft heb je dan een modem nodig dat: OF 6 VPI/VCI's kan openen OF 8.48 gebruiken voor internet en de overige ATM-ondersteund bridgen voor de Experiabox. Probleem is echter dat die Experiabox zo dicht getimmerd zal zitten dat HIJ altijd degene wil zijn die direct aan de ADSL lijn zit.

De internet verbinding in de Experiabox uitschakelen is niet mogelijk, iig niet blijvend (na een reboot of update bv). En zelfs dan is het maar de vraag of hij het toestaat dat een apparaat dat aan 1 van z'n LAN poorten hangt probeert over het internet kanaal te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat maakt het dus ook het lullige: KPN hoeft alleen maar in hun Experiabox web interface een knopje te programmeren om geen PPP tunnel voor intenret op te bouwen en kanaal 8.48 te bridgen naar een LAN poort, dan had je met tiedere PPPoE capable router een eigen internetverbinding kunnen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Helaas kun je de experiabox niet instellen als modem, en poorten forwarden gaat bij mij ook nog niet lekker. Is allemaal lekker k*t dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep :S. Het is dat ik graag iTV bij ze afneem vanwege de redelijke prijs/kwaliteit verhouding (voor de frequentie waarmee ik tv kijk), anders waren ze me alweer kwijt als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Hoe hilarisch... kom ik thuis en zet ik de I-TV aan.... allemaal blokken en rar zooi in me scherm. Ik heb het ding een resetje gegeven maar helaas... nog steeds niet goed. Wederom aangemeld bij HP, kreeg een vriendelijke kerel aan de lijn de me helaas niet kon helpen en me heeft doorgezet naar de technische dienst. Maar weer afwachten dus hoelang het deze keer gaat duren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Cavefish, je kan natuurlijk wel MP en V&A in de gaten houden voor een SX551 of 780WL.
Beide ondersteunen wel portforwarding, en die SX551 nog meer zelfs. Weet alleen niet hoe lang ze die blijven ondersteunen. Uiteraard moet je natuurlijk ook de Experiabox variant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
Loekie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:46:
[...]

Tuurlijk, maar dat signaal loopt nog steeds over dezelfde ingesteld lijn van DSL, met meerdere VC's(die er nodig zijn voor ITV) kun je dus best 1 van die VC's sluiten(jouw voobeeld die van internet). Maar je kunt niet 2 modems aansluiten zonder speciale firmware aan beide zijden van de lijn. Je blijft dus beperkt tot 1 modem of de bridge router combo die ik je gaf. Ik ken maar weinig routers die VC-instellingen doen en geen die er minimaal 5 beheersen.

[...]

Dan ben je de eerste met een motorola modem, Motorola is de STB(kijkdoos) en Speedtouch of Siemens is het modem(Experiabox).
Ehhh, ja, Thomson bedoelde ik. Motorola is inderdaad voor de TV.
Toch begrijp ik de discussie niet zo goed, want ik kan de Thomson prima forwarden naar alle apparaten in mijn netwerk, inclusief mijn server. Er is zelfs al een hele lijst van allerlei protocollen en applicaties ingebouwd waar je alleen maar uit hoeft te kiezen. E-mule, bittorrent, ftp, alleen een kwestie van aanvinken en alles wordt doorgestuurd.
Anders had ik aan mijn webserver ook niets. Maar wellicht mis ik de essentie van de discussie, dat zou zomaar kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ivootje op 25-10-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
er zou ergens in Oktobher een update komen en we zouden een brief ontvangen... ik heb alleen hier nog niks van gemerkt... ben ik gek of.. (we hebben het hier niet over glasvezel he !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ivootje schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:53:
[...]

Ehhh, ja, Thomson bedoelde ik. Motorola is inderdaad voor de TV.
Toch begrijp ik de discussie niet zo goed, want ik kan de Thomson prima forwarden naar alle apparaten in mijn netwerk, inclusief mijn server. Er is zelfs al een hele lijst van allerlei protocollen en applicaties ingebouwd waar je alleen maar uit hoeft te kiezen. E-mule, bittorrent, ftp, alleen een kwestie van aanvinken en alles wordt doorgestuurd.
Anders had ik aan mijn webserver ook niets. Maar wellicht mis ik de essentie van de discussie, dat zou zomaar kunnen.
De essentie van de discussie is een beetje dat de TG787v, totdat ie een poosje terug een firmware update ge-pushed kreeg, enorm slecht reageerde op de port foward instellingen. Het klopt inderdaad dat er al een hele lijst van protocollen en applicaties ingebouwd is, maar het werkte gewoon domweg niet, of apparaten werden niet herkend.

Maar wat nog belangrijker is: Er zijn genoeg redenen om meer in het modem in te willen stellen, zoals bepaalde DHCP opties (als je PXE boot in je LAN wil), of een smallere DHCP-range omdat je meer apparaten statisch ingesteld wil, of je wil bv. een andere DNS server (OpenDNS) gebruiken ipv die van je provider, zonder dat in al je pc's in te moeten stellen. Ook een ander subnet dan wat de EB standaard hanteert kan een wens zijn.

En het probleem is dus dat KPN dit onmogelijk maakt: Omdat de EB zelf verplicht als NAT router dient richting internet en z'n firewall heel restrictief is ingesteld kan je ook niet een eigen router met daarachter je gewenste subnet hangen. Want de EB zal alleen zijn eigen subnet kennen om pakketjes heen te routeren en niet het subnet achter je routertje. Dus zul je die router ook gewoon moeten laten NAT' en (alle ip adressen translaten naar het IP adres wat hij in het subnet van de EB heeft) .En dubbel NAT kan voor veel protocollen allerlei ongewenste effecten teven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTV Nieuws: Nieuwe release
bron ITV forum van KPN

Vanaf aankomende dinsdagochtend is het mogelijk om de nieuwe software release van ITV op te halen. Dit doe je door je box aan de achterkant uit te zetten en weer aan. Een dag laten zullen alle TV ontvangers automatisch de nieuwe software ophalen.

Wat is er verbeterd?
Je kunt nu zelf via jouw Interactieve TV ontvanger bepalen of je alle uitzendingen oprekt naar breedbeeld, of om deze in het 4:3 formaat te laten zien.

Hoe stel ik dit in?

Ga naar menu >>
Ga naar Instellingen>>
Vul je pincode in>>
Ga naar Systeeminstellingen>>
Ga naar Beeldschermverhoudingen

Hier staan nu 3 keuzes.

4:3LB Instelling voor een normale (niet-breedbeeld) TV.

16:9 Instelling voor breedbeeld TV (TV ontvanger geeft het beeld schermvullend weer, 4:3 uitzendingen worden opgerekt)

16:9PB Instelling voor breedbeeld TV (TV ontvanger laat bij 4:3 uitzendingen origineel zien, met zwarte balken aan de zijkant)

Voordeel
Met deze aanpassing stel je op de TV Ontvanger de door jouw gewenste beeldschermverhouding in. De televisie kan hierdoor op automatisch blijven staan.

Wat verandert er als ik een 1760 heb?
Voor 1760 klanten zal er geen wijzigingen plaatsvinden. Op de 1760 zijn momenteel ook geen problemen met de beeldschermverhouding.

Ter verduidelijking. Je hebt dus de keuze of je morgen de software ophaalt. Als je dat wil volg dan bovenstaande procedure.

Anders volgt er een dag later dus een automatische veegactie waarbij alle tuners worden voorzien van de nieuwe software. Indien de tuner aanstaat zal deze 's nachts een keer rebooten. Mocht de tuner niet aanstaan zal deze bij de volgende keer opstarten de nieuwe software krijgen.

Iedereen die vanavond zijn tuner uitzet, en morgen weer aanzet zal sowieso dus de update binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Ik ga binnenkort een draytek aanschaffen en wil eigenlijk helemaal van KPN af heb ik onlangs besloten. Echter wel een draytek gekocht waarop zowel een ADSL2+ (rj11) als WAN poort zit zodat ik hem in de toekomst ook op een kabelmodem kan aansluiten

[ Voor 78% gewijzigd door CaVeFiSh op 27-10-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Update is gelukt, optie's voor beeldinstellingen inderdaad beschikbaar zoals omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
leuke update, alle opgenomen programma's zijn gewist en de geplande programma's zijn na de uitzending nog steeds ingepland... Zijn er meer met deze problemen?

edit: Kolere zeg, mijn oploscapaciteiten zijn lager dan ze ooit geweest zijn, een keer opnieuw opstarten verhelpt het probleem...

[ Voor 29% gewijzigd door Kassad op 29-10-2009 21:07 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier is de update ook geslaagd, in die zin dat de nieuwe beeldinstellingen beschikbaar zijn. Ik heb 'm overigens weer op 16:9 PB gezet, dus gewoon zwarte balken. Het smart-zoom werk laat ik wel aan de TV over. Die kan dat beter. :P

Wel hebben we hier het probleem dat de Teletekst functie niet meer werkt :(. Erg lastig omdat de ontvanger alleen nog maar met HDMI aan de tv hangt. Gelukkig heb ik ook nog een DVB-T feed op de TV zelf zitten met een Conax smartcardje erin. Ik zit erover te denken de helpdesk hiervoor te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem van mij aan dat je niet veel verder kom HDMI word niet ondersteund.
Dus ook ik moest aan de scart voor txt en beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, ik begrijp je opmerking maar vind 'm toch een beetje raar, Mr itv ;-).

Ten eerste: Teletext is wel degelijk in de juli FW update door KPN geintroduceerd om mensen ook te kunnen laten teletexten als ze de ontvanger via HDMI aangesloten hebben (en via scart is ie natuurlijk ook bruikbaar).

Verder snap ik je "beter beeld" optie niet.... via SCART komt de beeldkwaliteit niet eens in de buurt van die via HDMI... op geen enkele manier te vergelijken. Verder werkt bij mij HDMI hier uitstekend: Nog nooit vastlopers oid. gehad die ik niet ook had toen ik nog via scart werkte.

Ik snap je opmerking omdat een of andere KPN official op www.ipbforum.nl vindt dat het nog niet officieel werkt bij gebrek aan HD (en de glasvezel klanten dan???), maar de helpdesk kan zich hier niet achter verschuilen. Aangezien de teletekst functie notabene nog via een (dure) mailing schriftelijk naar de klanten is gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er ook niet mee eens .
Maar ik kan geen kant op slecht beeld en daarom moet ik het via scart aansluiten meer kunnen ze er niet mee doen.
Of word ik hier besodemieterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Waaruit maak je op dat je met HDMI slechter beeld hebt dan met scart?

Bij mij wordt met scart alles waziger. Met HDMI is alles scherp. Het voordeel van scart is misschien als je van zachter beeld houdt, dat je wat minder de blokjes ziet die het resultaat zijn van de huidige mpeg2 codec, maar ik weet niet...... een onscherp beeld vind ik erger ;-).

Of de upscaler in je tv moet heel erg goed zijn en minder compatible met de HDMI van de 1960, dat kan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij normaal is aangesloten op hdmi is het beeld een rommeltje.
Ik denk dat dit komt omdat je dan meer details ziet en scherpte.
Als ik dan bel dat het beeld er niet uitziet oftewel een slechte kwaliteit heeft
Dan weten ze zelf ook wel dat er teveel fouten inzitten maar ze kunnen er niks aan doen.
Dus hun advies was aansluiten met scart dan zie je onze belabberde kwaliteit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey

Teletekst via HDMI na de update werkt wel. Heb je wel eens de firmware en software laten verwijderen in het start menu?

Ik ben verder geen melding tegen gekomen op het andere forum dat teletekst niet zo werken. Ben benieuwd waar webcare mee komt???

Bij een Philips hdtv heb ik via teletekst het probleem dat horizontaal de tekst helemaal wordt uitgerekt dat er de
eerst letter van iedere zin buiten beeld staat. Heb jij dit ook ??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vorige maand ook problemen met de HDMI uitgang gehad in combinatie met een philips HDTV. Ik heb in de ontvanger de firmware en software laten verwijderen via het start menu. Verder ik de afstand vergroot tussen de HDMI en 220 V kabels. Voor de zekerheid ik gebruik wel een afgeschermde HDMI kabel.

Heb nu 4 weken geen problemen meer. Mocht dit niet werken zou ik nooit voor scart keizen maar voor de Component uitgang. Hierbij is de beveiliging niet aanwezig niet wel bij HDMI wordt gebruikt.
Component geeft altijd een beter beeld (wel bij korte kabels)
Wikipedia: Component video

Verder heb ik ook het idee dat bij een hdtv de gevoeligheid voor storingen in het beeld hoger is dan bij een 10-12 jaar ouder Philips breedbeeld TV.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:09:
Als hij normaal is aangesloten op hdmi is het beeld een rommeltje.
Ik denk dat dit komt omdat je dan meer details ziet en scherpte.
Als ik dan bel dat het beeld er niet uitziet oftewel een slechte kwaliteit heeft
Dan weten ze zelf ook wel dat er teveel fouten inzitten maar ze kunnen er niks aan doen.
Dus hun advies was aansluiten met scart dan zie je onze belabberde kwaliteit niet.
Kwaliteit zal altijd subjectief aangemerkt worden, meer dan aanraden beeld op 720p te zetten, en 16:9 in te stellen als verhouding kunnen ze op de HD niet aanraden.
Daarnaast is het aan te raden beeldverbeterende technieken uit te zetten, dit laatste lijkt met name bij Samsung TV's het een en ander op te lossen.
Is het beeld dan niet goed, heb je een probleem...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik op iptv van KPN een probleem.
Niet op de sat..
En ook niet op de mediaplayer.
En zeker niet op de dvd.
Conclusie iptv is niet voldoende van kwaliteit terwijl men reclame maakt met haarscherp beeld.
Alle verbeteraars staan uiteraard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een ander forum staat een interessant stuk

"Wat hij ook aangaf is dat de Hdmi uitgang van de 1960 geen 720 P uitstuurt maar minder en dat mijn tv dit niet goed kon weergeven.
Ook zou de 1080I uitgang niet helemaal correct zijn. Maar met de scart zou het moeten lukken."

voor het hele verhaal ( hoe gaat KPN om met klachten van gebruikers)

http://kpn.gebruikers.eu/...410&rowstart=20#post_2211

Officieel zal KPN nooit gaan toegeven dat er problemen zijn met HDMI poort van de 1960
Alleen als glasvezel gebruikers moeten gaan betalen voor HD op dat moment moet KPN wel ondersteuning geven.

http://www.kpnglasvezel.nl/web/zowerkthet/televisie/hd.htm

HD kanalen worden doorgeven als test dus nu geen ondersteuning

gr hans

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:18:
Op een ander forum staat een interessant stuk

"Wat hij ook aangaf is dat de Hdmi uitgang van de 1960 geen 720 P uitstuurt maar minder en dat mijn tv dit niet goed kon weergeven.
Ook zou de 1080I uitgang niet helemaal correct zijn. Maar met de scart zou het moeten lukken."

voor het hele verhaal ( hoe gaat KPN om met klachten van gebruikers)

http://kpn.gebruikers.eu/...410&rowstart=20#post_2211

Officieel zal KPN nooit gaan toegeven dat er problemen zijn met HDMI poort van de 1960
Alleen als glasvezel gebruikers moeten gaan betalen voor HD op dat moment moet KPN wel ondersteuning geven.

http://www.kpnglasvezel.nl/web/zowerkthet/televisie/hd.htm

HD kanalen worden doorgeven als test dus nu geen ondersteuning

gr hans
1 reden die ik kan bedenken voor het SCART-verhaal: PAL is het signaal dat wordt doorgegeven: 720*576. Als je dit over de 720p gooit, moet de STB dus gaan upscalen. Dit beeld wordt vervolgens via de TV weergegeven, heb je echter Full_HD gaat je Tv ook dat signaal nogmaals upscalen.
Beeld-artifacten worden dan versterkt door opeenvolgende upscalers.
Het beste zou zijn te kiezen voor 1 upscaler, ofwel TV, ofwel STB. De meeste TV's zijn geoptimaliseerd om 576i up te scalen naar 1080(p/i), dus dat kan via SCART een mooi resultaat opleveren. Je kan dan echter wel wat ruis hebben.
Het mooiste zou zijn dat de upscaler in de STB ook direct doorgaat naar 1080p en dat deze daar ook goed in is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb de 1960 op dit moment op 576 staan (alleen staat me ff niet meer bij of dit i of p is, de TV zegt 576p). Wat ik wel merk is (mijn tv doet geen 100hz en dat soort dingen) is dat bij veel horizontale 'pan' bewegingen het beeld een soort van 'flikkert'. Dit lijkt er toch op dat er een beetje een discrepantie is tussen wat de TV optimaal kan weergeven en wat de ontvanger uitstuurt.

In ieder geval: Met scart (een kwalitatief goede) werd het beeld op de tv echt onacceptabel 'zacht'. Dit was vooral te merken bij de ingebouwde teletekst van de 1960. De letters waren zo onscherp dat ze pijn doen aan je ogen.

@spaceone: Ik zal later vanavond eens de "verwijder software en opnieuw laden" procedure uitproberen.

Overigens: He beeld is niet uitgesproken super slecht (zeker met mijn slechte ogen op normale tv->bank afstand niet :P) maar als ik er van dichtbij expres op ga letten dan zijn er toch enorm veel blokjes. In sommige situaties lijkt de ingebouwde DVB-T tuner van de tv het haast beter te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Na de update geen koude start meer gedaan, en teletekst via HDMI werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:09:
[...]

1 reden die ik kan bedenken voor het SCART-verhaal: PAL is het signaal dat wordt doorgegeven: 720*576. Als je dit over de 720p gooit, moet de STB dus gaan upscalen. Dit beeld wordt vervolgens via de TV weergegeven, heb je echter Full_HD gaat je Tv ook dat signaal nogmaals upscalen.
Beeld-artifacten worden dan versterkt door opeenvolgende upscalers.
Het beste zou zijn te kiezen voor 1 upscaler, ofwel TV, ofwel STB. De meeste TV's zijn geoptimaliseerd om 576i up te scalen naar 1080(p/i), dus dat kan via SCART een mooi resultaat opleveren. Je kan dan echter wel wat ruis hebben.
Het mooiste zou zijn dat de upscaler in de STB ook direct doorgaat naar 1080p en dat deze daar ook goed in is.
Duidelijk de 1960 geeft geen 1080P signaal maar dit zou beste keuze zijn voor een full hdtv. Als je bijvoorbeeld hd ready 1280×720 tv gebruikt is dan de 720P beste keuze ?

Het HD signaal (nl1,2 en3 al beschikbaar bij glasvezel) wordt als een 1080i verstuurd vanuit de bron in Hilversum. Onbekend in welk formaat de KPN de hd zenders streamd. Zet je de 1960 op 1080i dan vindt ervoor dat signaal geen omzetting meer plaats door de 1960 maar alleen eventueel in de full hd tv.
Bepaalt de resolutie van het stream de instelling van de 1960 om zo weinig mogelijk omzettingen plaats te laten vinden.?

Ik heb de 1960 op 1080i en 720p getest en eindelijk voor 1080i gekozen, maar op dit moment is de beeld kwaliteit van sd nl1,2,3 haast gelijk aan de hd nl1,2 en3 en zeker niet als ik het op de satelliet vergelijk . Maar in de eerste 2 weken van september was zeker het signaal van de Discovery HD een stuk scherper bijv. in de ondertitels of dit een omzetting van mpeg2 naar mpeg4 eind september is geweest???

van de kpn website: de laatste zin!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Daarnaast heb je een digitale tv ontvanger nodig
Het HD signaal wordt doorgegeven via de digitale tv ontvanger. De digitale tv ontvanger krijg je standaard geleverd als je een Glasvezel pakket hebt waar ook tv in zit. Zorg ervoor dat je televisie verbonden is met een HDMI-kabel in plaats van een scartkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:11:
Duidelijk de 1960 geeft geen 1080P signaal maar dit zou beste keuze zijn voor een full hdtv. Als je bijvoorbeeld hd ready 1280×720 tv gebruikt is dan de 720P beste keuze ?

Het HD signaal (nl1,2 en3 al beschikbaar bij glasvezel) wordt als een 1080i verstuurd vanuit de bron in Hilversum. Onbekend in welk formaat de KPN de hd zenders streamd. Zet je de 1960 op 1080i dan vindt ervoor dat signaal geen omzetting meer plaats door de 1960 maar alleen eventueel in de full hd tv.
Bepaalt de resolutie van het stream de instelling van de 1960 om zo weinig mogelijk omzettingen plaats te laten vinden.?
vziw worden std streams alleen in PAL doorgestuurd. HD-streams worden alleen via glasvezel doorgestuurd, maar of die ook daadwerkelijk een hogere reso en bitrate hebben durf ik niet te zeggen
Ik heb de 1960 op 1080i en 720p getest en eindelijk voor 1080i gekozen, maar op dit moment is de beeld kwaliteit van sd nl1,2,3 haast gelijk aan de hd nl1,2 en3 en zeker niet als ik het op de satelliet vergelijk . Maar in de eerste 2 weken van september was zeker het signaal van de Discovery HD een stuk scherper bijv. in de ondertitels of dit een omzetting van mpeg2 naar mpeg4 eind september is geweest???

van de kpn website: de laatste zin!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Daarnaast heb je een digitale tv ontvanger nodig
Het HD signaal wordt doorgegeven via de digitale tv ontvanger. De digitale tv ontvanger krijg je standaard geleverd als je een Glasvezel pakket hebt waar ook tv in zit. Zorg ervoor dat je televisie verbonden is met een HDMI-kabel in plaats van een scartkabel.
Dat zou ik ook aanraden voor HD, wat zou aangeven dat de resolutie van HD hoger ligt, hopelijk ook de bitrate.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Weet iemand toevallig over welke VPI/VCI channels ITV verloopt via de experiabox. Ik heb nu de Draytek 2820Vn staan waarmee ik meerdere VPI/VCI instellingen kan regelen en dus misschien ook ITV erover heen kan laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vanaf dit moment mogelijk om de HD zenders op te nemen. :)

HD zenders zijn ook gewoon te bekijken via scart op een breedbeeld TV met als voordeel beter beeld dan bij de normale SD kanalen

Geldt helaas nog niet voor adsl gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Hoe is die kwaliteit van die HD zenders eigenlijk ?
Weet iemand ook hoe dat in verhouding staat met HD van de kabelaars ?

Graag je persoonlijke mening als je hier ervaringen mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:10
Yippie schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:02:
Hoe is die kwaliteit van die HD zenders eigenlijk ?
Weet iemand ook hoe dat in verhouding staat met HD van de kabelaars ?

Graag je persoonlijke mening als je hier ervaringen mee hebt.
Discovery HD is echt goed. Vergelijkbaar met de kabelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Ik heb nu het volgende resultaten:
- ITV maakt connectie doormiddel van de username en pass die je voor direct-adsl gebruikt. het verhaal dat je zonder direct-adsl verbinding kan maken is een fabeltje. Heb opstelling draaien gehad met 2 modems om het uit te testen. De experia box aangesloten maar geen connectie over adsl en een draytek aangesloten met een actieve internet verbinding.
- Internet via de draytek werkt prima, ITV werkt niet via de draytek (blijft hangen op "zender pakket ophalen" scherm)

Het komt er dus op neer dat je echt de VPI/VCI waardes van ITV moet weten om ervan gebruik te kunnen maken. Iemand een idee hoe hierachter te komen is? De medewerkers van KPN willen het niet vertellen en heb geen idee waarom ze dat niet zouden willen doen. Als consument heb je toch gewoon het recht om van je eigen apparatuur gebruik te kunnen maken? Als er dan iets niet werkt dan los ik het zelf wel op. Maar ik hang nu vaker aan de lijn met problemen met de experiabox dan dat ik zal hebben met de draytek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
CaVeFiSh schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:17:
Ik heb nu het volgende resultaten:
- ITV maakt connectie doormiddel van de username en pass die je voor direct-adsl gebruikt. het verhaal dat je zonder direct-adsl verbinding kan maken is een fabeltje. Heb opstelling draaien gehad met 2 modems om het uit te testen. De experia box aangesloten maar geen connectie over adsl en een draytek aangesloten met een actieve internet verbinding.
- Internet via de draytek werkt prima, ITV werkt niet via de draytek (blijft hangen op "zender pakket ophalen" scherm)

Het komt er dus op neer dat je echt de VPI/VCI waardes van ITV moet weten om ervan gebruik te kunnen maken. Iemand een idee hoe hierachter te komen is? De medewerkers van KPN willen het niet vertellen en heb geen idee waarom ze dat niet zouden willen doen. Als consument heb je toch gewoon het recht om van je eigen apparatuur gebruik te kunnen maken? Als er dan iets niet werkt dan los ik het zelf wel op. Maar ik hang nu vaker aan de lijn met problemen met de experiabox dan dat ik zal hebben met de draytek ;)
Waarschijnlijk omdat ze het niet ondersteunen? Hoeveel verschillende VC's kun je daar trouwens mee instellen? stuk of 8?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Een gebruiker op adslforum.nl, waar ik contact mee heb gehad, wist een 'oudere' Speedtoucn 780 Experiabox te modden door er een "JTAG" connector op te maken waardoor hij de door KPN gepushte user.ini kon ontfutselen. En daar staan de VPI/VCI waarden in.

Maar goed, KPN ondersteunt het zelf idd niet. Ergens kan ik het me voorstellen: Je iTV 1960 krijgt gewoon zonder meer een directe (bridged) connectie met die VC's en ik kan me wel weer voorstellen dat KPN niet wil dat jan en alleman hier op gaat zitten klooien.

@Cavefish: Ik onderschrijf helemaal je standpunt: Geef geavanceerde gebruikers gewoon wat pointers om hun eigen apparatuur in te kunnen stellen of bouw een knop in de web interface van de Experiabox waarmee de internetverbinding direct door ge-bridged wordt naar een eigen routertje en bied daar verder gewoon geen support op (problemen = harde reset modem = default instellingen, zoals nu ook al gebeurt).

Maar goed, los van wat 'nerds' zoals wij onderschrijven heel weinig mensen deze mening en zal er nooit wat veranderen....

Op ipbforum.nl wordt bijna letterlijk gezegd: "Als je die Experiabox niet wil, dan moet je maar geen KPN nemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Je kunt er inderdaad 8 totaal mee instellen, indien je dus geen telefonie heb hou je er dus 7 over zoals mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Zojuist op het forum geplaatst door de KPN medewerker:
Morgenochtend zullen de vernieuwde ‘mijn info’ pagina’s voor Interactieve TV van KPN beschikbaar zijn voor alle klanten.

Je kunt deze pagina’s raadplegen door in het menu te kiezen voor de optie ‘mijn info’

De wijzigingen op een rijtje:
-Nieuws: bij het nieuws zijn een aantal extra categorieën toegevoegd. .
-Weer: de weer informatie komt via Buienradar.nl. Er zal nu ook een scherm van de Buienradar getoond worden.
-Verkeer: er wordt nu naast het file overzicht ook een flitsers overzicht getoond.
-“Instellingen” gaat “KPN Services” heten.
-Onder “KPN Services” wordt Service informatie getoond, hierop zullen storingen en geplande werkzaamheden vermeld worden. Ook is een FAQ lijst toegevoegd, met de 10 meest gestelde vragen en antwoorden.
-De pakketinformatie wordt zonder pincode getoond, pas wanneer je wijzigingen wilt doorvoeren in de pakketten, zul je de pincode moeten invullen.

Met deze wijzigingen hoopt KPN beter te kunnen voldoen aan de behoeften van de kijker.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pffff... wat een kul en poeha informatie zeg :{. Laat KPN eerst eens energie steken in de meest elementaire requirements van een fatsoenlijke IPTV dienst. Dat nieuws en weer is nagenoeg onbruikbaar omdat het achter loopt en bovendien het systeem zo ontzettend traag is.

Maar toch bedankt voor het doorgeven, @giant2000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dat is waar... ik weet niet waarom de bediening van IPTV zo tergend traag is. het lijkt wel alsof elke knop die je op de ab. indruk eerst gecontroleerd moet worden in Australie of zo. Hebben andere providers met interactieve tv (in het buitenland) dit ook?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

giant2000 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:29:
Dat is waar... ik weet niet waarom de bediening van IPTV zo tergend traag is. het lijkt wel alsof elke knop die je op de ab. indruk eerst gecontroleerd moet worden in Australie of zo. Hebben andere providers met interactieve tv (in het buitenland) dit ook?
ik heb het idee dat het sinds de laatste update alleen maar erger is geworden.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb sinds gisteren glasvezel van KPN waarbij dus ook IPTV hoort .

MIjn ervaringen:
Minpunten:
- Erg traag met zappen & Menu's. Dit was met Ziggo niet zo, alhoewel Ziggo geen interactieve tv had.
- Beeldkwaliteit is matig slecht. Blokjes etc. Was bij Ziggo een stuk scherper!
- Opstarten van de iptv decoder duurt lang, of je moet hem in standby laten staan. Ik heb liever snacht's de stroom er af.

Pluspunten:
- Tv Pauzeren & opnemen op de hdd.
- Weg met de Coax!

Weet iemand of er nog wordt gewerkt aan de minpunten? En dan vooral de eerste 2.

[ Voor 11% gewijzigd door Ballantines op 06-11-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Punt 1: Ik heb de indruk dat KPN hier nog wel mee bezig is. Op www.ipbforum.nl wordt hier toch regelmatig over geklaagd, dus hoop het in ieder geval.

Punt 2: Tot begin september was het beeld best goed. Ik denk nog steeds niet zo goed als bij Ziggo (heb Ziggo nooit gezien) maar sinds ze een keer een mislukte switch naar mpeg4 hebben gedaan en weer terug naar mpeg2 zijn gegaan is het inderdaad slecht. Wel zijn er geluiden dat ze half November weer een nieuwe poging gaan doen.

Punt 3: Helaas. Het lijkt KPN geen bal te interesseren dat het ding standby best veel stroom verbruikt (18 watt als hij net standby staat, 12 watt als de harddisk uit staat). Op vragen of het opstarten niet wat sneller kan (want ik zou 'm zelf ook liever helemaal uit willen) wordt niet geantwoord.

Het is natuurlijk van de zotte dat je zelfs op glasvezel de beeldkwaliteit krijgt van een product wat eigenlijk bedoeld is voor de ADSL-markt maar ja.... Ik sta zelf in Almere in de wacht voor KPN glasvezel maar hoop eigenlijk dat er een betere provider opstaat voor ik aan de beurt ben.

Voor het geld wat ik er via ADSL voor betaal ben ik er best tevreden mee (16 euro p/mnd bij UPC + 4 euro voor digitaal is in ieder geval echt helemaal geen optie), maar voor glasvezel zou ik toch hogere eisen stellen, zeker omdat hun internetsnelheden aanbod ook niet zo 'compelling' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat je bij het opstarten in een menu kunt komen. Maar hoe moet dit ook alweer?

En hoe doe ik een harde reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@mvaanholt

Dacht dat dit soort info in te TS stond, maar niet dus ( VFRRijder idee om toe te voegen en om in ieder geval mee te nemen voor volgend deeltje ? )

Als de STB helemaal uit staat, houdt dan de MENU toets ingedrukt.

Harde reset is dus aan de achterkant uit zetten als de STB in de STANDBYE mode staat.
Als die net in standbye is gezet, wacht dan 30 sec totdat de HD is uitgespint.
Doe je dit niet dan kan je problemen krijgen.

Verder kan je door het ingedrukt houden van de aan/uit knop op de AB na harde reset, een systeem informatie scherm krijgen met MAC / IP etc. Is alleen zoals de naam al zegt informatief bedoelt.

[ Voor 49% gewijzigd door Yippie op 08-11-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Van het officiele ITV forum van KPN:
In de vroege ochtend van 10, 12 en 17 november vinden er werkzaamheden op het Interactieve TV platform plaats.

Tijdens de werkzaamheden is het mogelijk dat er korte onderbrekingen te zien zijn (tussen 01:00 en 06:00 uur)

Na de werkzaamheden kunnen klanten ervaren dat zelf gemaakte opnames bij afspelen zwart beeld geven.

Dit is eenvoudig op te lossen door de TV ontvanger aan de achterkant uit te zetten en weer aan.

Na de reboot zijn de opnames weer te bekijken.

Niet alle klanten gaan last hebben van deze werkzaamheden. De klanten waar wel impact is worden op de hoogte gebracht met een email of een brief.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
Is de harddisk in de 1960 eigenlijk vanaf het netwerk te benaderen? zodat ik mijn opnames ook nog op mijn pc kan opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Ballantines

Helaas dat is niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
En al ZOU het kunnen, de opnames zijn gecodeerd.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Ik wordt helaas niet toegelaten op het IPB forum, geen idee waarom dit is. Maar de admins laten me niet toe. Vind ik wel jammer weer gezien ik echt wel wil werken aan goede oplossingen qua modem changing enzo, maarja anders kan KPN van mij aan het gas. We hilarisch is dat ik op me werk internet van KPN afneem en als je daar belt (zakelijk) is het altijd ja meneer, nee meneer... we gaan gelijk voor u aan de slag en zoeken naar een oplossing (mogelijk wordt ik ook serieuzer genomen omdat ik bel vanuit mij functie als "IT-Specialist") En als ik dan thuiskom en bel naar de consumenten lijn behandeld word als een 1 of andere retard. Misschien dat ik het toch overweeg nu zowel zakelijk als prive een volledige overstap te maken omdat KPN gewoon hun eindgebruikers niet genoeg tegemoet kan komen (ook zakelijk schiet het soms wel tekort aan kennis)

Snap ook totaal niet waarom er zo geheim word gedaan over de VCI/VPI settings van IPTV (er is daar letterlijk niemand die me er iets over kan vertellen (ook niet bij zakelijk). Verder is het dan aan iedereen zelf wat je ermee doet. Wil je geen gezeik en gewoon je consumenten dingetje doen, dan blijf je lekker bij de experiabox. Wil je wat dieper gaan er in dan koop je een echte router en stel je alles zelf naar wens in. Lijkt mij niet zo moeilijk. Het probleem van KPN is gewoon simpel:
- Geen goed opgeleid personeel (dan met name op de consumenten lijn)
- Er werken een hoop hardhoofden die voet bij stuk blijven en niet flexibel omspringen met hun klanten.
- Het is veel geld voor weinig (voor dat geld zou je toch wel bepaalde service mogen verwachten)

Of ze geven die informatie of ik ben weg. Zijn genoeg andere aanbieders die wel hun klanten tegemoed willen komen. Denkend aan XS4ALL... zelf bij Ziggo werd ik velen malen beter ondersteund op consumenten gebied :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivootje
CaVeFiSh schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:08:
Snap ook totaal niet waarom er zo geheim word gedaan over de VCI/VPI settings van IPTV (er is daar letterlijk niemand die me er iets over kan vertellen (ook niet bij zakelijk). Verder is het dan aan iedereen zelf wat je ermee doet. Wil je geen gezeik en gewoon je consumenten dingetje doen, dan blijf je lekker bij de experiabox. Wil je wat dieper gaan er in dan koop je een echte router en stel je alles zelf naar wens in. Lijkt mij niet zo moeilijk. Het probleem van KPN is gewoon simpel:
- Geen goed opgeleid personeel (dan met name op de consumenten lijn)
- Er werken een hoop hardhoofden die voet bij stuk blijven en niet flexibel omspringen met hun klanten.
- Het is veel geld voor weinig (voor dat geld zou je toch wel bepaalde service mogen verwachten)

Of ze geven die informatie of ik ben weg. Zijn genoeg andere aanbieders die wel hun klanten tegemoed willen komen. Denkend aan XS4ALL... zelf bij Ziggo werd ik velen malen beter ondersteund op consumenten gebied :X
Die lui bij de service lijnen van de KPN hebben echt geen flauw benul waar ze het over hebben. Ik denk dat als je de Cup-A-Soup lijn belt, dat je dezelfde mensen aan de lijn krijgt. Als je meldt dat je het spuugzat bent om voor de 5e keer doorverbonden te worden, dan willen ze, als je geluk hebt, je nog wel eens doorverbinden met een echt deskundige afdeling. Dan zijn de problemen binnen 2 minuten opgelost, maar dan hang je wel al een uur aan de telefoon.
De verkoopafdeling van KPN moet je ook goed voor oppassen. Twee maal gebeld voor aanpassing abonnement (eerst van i+b basis naar i+b+itv extra, later activering 2 gratis abo's digitenne) en tweemaal een volledig nieuw abonnement aangesmeerd gekregen. Krijgen de verkopers meer premie voor. Sta je toch even te kijken als je een brief krijgt met je nieuwe telefoonnumer.

Overigens vraag ik mij af of de service van XS4ALL beter is. Zal mij niet verbazen als je ook dan dezelfde Cup-A-Soup-brigade aan de lijn krijgt. Maar daar heb ik geen ervaring mee, dus misschien praat ik voor mijn beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:32
Ik denk dat KPN het prima vind als je naar XS4ALL overstap aangezien je dan nog steeds gedeeltelijk gebruikt maakt van hun diensten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
My-life schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:29:
Ik denk dat KPN het prima vind als je naar XS4ALL overstap aangezien je dan nog steeds gedeeltelijk gebruikt maakt van hun diensten toch?
Dan gaan alle centen door naar KPN, XS4all is volledig dochter...

specs

• giant2000
De afgelopen dagen waren een aantal kanalen op MPEG-4 gezet, waaronder Ned3 en RTL5. Het is gebleken dat sommige centrales deze switch niet aankonden dus is met afwachting voor een oplossing van de leverancier alles weer terug naar MPEG-2 gezet.
(bron: forum itv van KPN)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik heb zojuist het pakket ontvangen voor de tweede digitale tuner. Daar zit in:

* 5 ports 100 mbit 3Com switch
* 2 van die stroom/netwerk adapters
en de ontvanger zelf e.d.

Helaas heb ik maar 1 tv. Misschien moet ik zo maar een 2e plasma tv halen :)

Ik heb gister trouwens wederom even een aantal zenders kunnen vergelijken met bijvoorbeeld ziggo. Dit is mijn conclusie, de SD zenders bij ziggo zijn van beduidend betere kwaliteit. Maar de KPN HD zenders zijn scherper dan die van ziggo en veel minder blokkerig bij bewegende beelden.

[ Voor 35% gewijzigd door Adlermann op 14-11-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bedankt voor je bijdrage ivm vergelijking Ziggo<>KPN ITV Adlerman.

Wat betreft dat pakket voor 2de tuner, is dat alleen verkrijgbaar voor KPN ITV over glas, en zo ja, wordt het ook ondersteund ?

Dat de mogelijkheid bestond wisten wij natuurlijk al, maar vind het toch wel heel wat dat ze dit aanbieden icm met ethernet over power adapters. Dat werkt in een hoop gevallen lang niet zoals het zou moeten/wordt geadverteerd ( in het algemeen met poweradapters bedoel ik dan ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij glasvezel kun je maximaal 4 ontvangers aansluiten.

Vanaf een bepaalde datum dit jaar heeft KPN geen coax signaal meer geleverd bij glasvezel. Bij ons dus ook. Wij wachten onderhand al 10 weken (besteld in augustus) op een derde ontvanger. (bij oplevering worden alleen de standaard 2 ontvangers geleverd) . Deze ontvangers is zelfs op 8 oktober extra besteld via de helpdesk. Resultaat 0,0 zelfs geen berichtje

De klantvriendelijkheid is dus ver te zoeken bij KPN. Normaal zou je denken we sturen de eerste ontvangers na de gebruikers welke geen coax aansluiting meer hebben gekregen. Vaak hebben deze mensen gewoon een pakket met 1 itv ontvanger en coax voor de andere tv's in huis besteld.

Ik heb zelf een linksys powerline adapters getest in combinatie met een itv ontvanger. 1 HD kanaal opnemen en SD kijken gaat net. 2 HD kanalen opnemen en kijken gaat niet meer.
Terwijl als ik de powerline adapters voor het normale internet verkeer gebruik haal ik zeker meer dan 30 Mb .
Neem aan dat de itv ontvanger heel gevoelig is voor schommelingen in signaal.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vraagjes wat betreft ITV, en aangezien ik al vaker oplossingen voor andere vragen op tweakers.net heb gevonden leek dit me de plek om die te stellen =). Ik heb nu nog allemaal losse pakketten voor internet, telefonie en televisie. Dit ga ik per december om laten zetten naar het premium-plus pakket van KPN (glasvezel is niet beschikbaar in mijn omgeving) en tijdens het telefoongesprek waarin dit geregeld werd, kwam de vraag of ik Digitenne wilde of ITV..

Nu is dus mijn vraag:
Wat zijn de voor/nadelen van ITV? Waarmee ik hoofdzakelijk doel op eventuele nadelen t.o.v. Digitenne. Ik lees nu namelijk dat ITV via de ADSL-verbinding gaat, betekent dit dan dat mijn 20mb verbinding aanzienlijk in snelheid moet inleveren voor ITV? En hoe is de kwaliteit van ITV tegenwoordig? (las net posts van juli waarin redelijk enthousiast gedaan werd, alleen in de laatste posts lees ik verhalen over afstandsbedieningen met lag en zo)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de beslissing ;) Alvast bedankt!!

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik kan hier heel kort over zijn.. je wilt GEEN digitenne voor een mooie full hd tv... Helaas kan je maar een decoder per huishouden hebben en moet ik het zelf doen met digitenne maar erger me hier vaak aan. Bij tv kijken merk ik eigenlijk geen snelheids verlies, wel als er daarnaast nog iets word opgenomen met de decoder ( 400 kb/s eraf :< ) Beeldkwaliteit is mooi.. stukken beter als digitenne! Lag met afstandsbedieningen.. ik denk dat er gedoeld word op een traag menu.. ja ik heb ook wel eens ongeduldig omhoog geswitched met zenders en moest ik een minuut wachten voordat de decoder bij was..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zou sowieso voor ITV gaan! Los van de vraag of je uberhaupt de 20 MB al zou halen (dit haal je alleen onder optimale omstandigheden via ADSL) is iTV normaal gesproken beter dan Digitenne, zeker als je een grote TV hebt.

Echter, de laatste paar maanden loopt KPN ontzettend te kl*** met de kwaliteit van het signaal. Op dit moment is het op veel zenders nauwelijks beter dan Digitenne :( (kan beide Picture in Picture aanzetten omdat m'n TV ook een ingebouwde dvb-t tuner heeft). Maar goed, deze week is KPN daar hopelijk verandering in aan het brengen.

Wat betreft de snelheid: Klopt wat Bananenspin zegt. De ontvanger kan soms rete-traag zijn, vooral bij het zoeken in de gids en een opname schedulen of in alles wat GUI werk van het apparaat vraagt.

Ondanks dit alles ben ik toch tevreden met de prijs-kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Wij hebben de Samsung LE32B650 gekocht en hebben ITV van KPN, zijn redelijk tevreden. Toch blijft er altijd wat te klagen ;-)
Wij kijken via ITV van KPN en vinden de kwaliteit nogal slecht. Als wij de tv aanzetten staat er linksboven zo'n kader met hetvolgende: (1280 x 720) 50HZ. Aangezien het een 100HZ tv is moet er tocht iets van 1920 × 1080 100HZ staan? Staat er dan een instelling nog niet goed? TV is aangesloten d.m.v. HDMI.
Weet iemand trouwens de meest ideale instellingen?
Daarnaast hebben wij vertraging van het geluid via onze Home Cinema Set. Is daar ook een oplossing voor?

Alvast dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:56:
Beste allemaal,

Wij hebben de Samsung LE32B650 gekocht en hebben ITV van KPN, zijn redelijk tevreden. Toch blijft er altijd wat te klagen ;-)
Wij kijken via ITV van KPN en vinden de kwaliteit nogal slecht. Als wij de tv aanzetten staat er linksboven zo'n kader met hetvolgende: (1280 x 720) 50HZ. Aangezien het een 100HZ tv is moet er tocht iets van 1920 × 1080 100HZ staan? Staat er dan een instelling nog niet goed? TV is aangesloten d.m.v. HDMI.
Daarnaast hebben wij vertraging van het geluid via onze Home Cinema Set. Is daar ook een oplossing voor?

Je zou kunnen proberen om de ontvanger op 1080i te zetten. Maar de kwaliteit gaat daar niet beter van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:56:
Beste allemaal,

1280x720p 50 Hz is je ingangssignaal, dit komt van je STB af. Dit is waarschijnlijk beter dan de 1080i afhankelijk van je TV, testen dus.
Die 1920x1080 100Hz is de eigenschap van je eigen scherm, die 100 Hz wordt vaak weergegeven d.m.v. interpolatie. Dus 50x2.
Heb je HDMI vanaf STB naar TV of eerst via Home cinema? Meeste homecinema-sets met HDMI preferen eerst aangesloten te worden en van daar uit naar TV.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt @Loekie: Bij mijn weten bestaat er geeneens "100hz" als mogelijke ingangsfrequentie.

100hz. is in de LCD-/plasma wereld voor zover ik begrijp (net als 200hz.) niet meer dan een marketing term die moet suggereren dat het beeld vloeiender wordt door de beweging tussen 2 beelden te interpoleren zodat alles "smooth" lijkt. Dit schijnt meestal best aardig te werken maar kan (afhankelijk van de algoritmes en rekenkracht van de TV) ook nogal eens voor extra artefacten zorgen.

Overigens, @comeverb: Het beste is (denk ik) om de ontvanger gewoon op 576i als uitgang te zetten. Dit betekent bij gewone standard definition uitzendingen dat het beeld gewoon 1 op 1 wordt doorgezet naar de TV en vervolgens door deze wordt ge-upscaled. Bij 720p (of 1080i) doet eerst de KPN tuner een upscale slag en vervolgens gaat de TV daar mogelijk nog een keer overheen....

Qua vertraging: Ik had in het begin juist dat het geluid op de homecinema receiver eerder kwam dan het beeld en het geluid van de TV zelf. Dit was overigens wel met de ontvanger direct via HDMI op de TV en het geluid via s/pdif op de homecinema receiver. Een delay van rond de 80ms. instellen op de homecinema receiver was voldoende om alles synchroon te krijgen.
Hoe dat bij geluid via HDMI werkt weet ik eigenlijk niet. Volgens mij heeft mijn home cinema versterker (een Yamaha RX-V663) een optie om bij geluid via HDMI het synchroniseren zelf in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@All: dank voor de reacties!

@Adlermann: Weet jij ook hoe ik het naar 1080i om moet zetten? Kan het namelijk nergens vinden..

@Loekie: We hebben STB met TV verbonden via HDMI. Home Cinema heeft geen HDMI aansluiting..

@eymey: Hoe zet ik de ontvanger (daar bedoel je de STB toch mee?) op 576i? Zorgt dit voor de beste kwaliteit?

Over vertraging: helaas heeft mijn Home Cinema geen vertraging optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@corneverb

1 pag terug bijv zie je hoe: Yippie in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanx for pointing, Yippie ;)

En @comeverb: Hmm, dan vrees ik helaas dat je toch altijd sync issues blijft houden, eigenlijk met álles dat je en naar je tv en naar je homecinema stuurt. Je TV zal namelijk altijd wel enige vertraging introduceren vanwege z'n eigen processing e.d.. Misschien dat het minder wordt als je echt alle beeldverbetering opties in je TV uit zet.

Voor wat betreft 10809, 720p en 576i: Je zal helaas zelf moeten ervaren wat je de beste kwaliteit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt iedereen voor de reacties!!
Ik denk dat dit het besluit wel makkelijker gaat maken ;)

Ik heb overigens toch geen HD-ready TV dus wat dat betreft maakt het niet zo heel veel uit xD
Iedereen raadt me dus aan om ITV te nemen? Hoe zit het trouwens met meerdere televisies? Ik heb namelijk 3 televisies in huis staan en daar wil ik wel allemaal televisie op kunnen kijken als mijn (veel te dure) UPC contractje eruit knalt :P.

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrob
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-02 10:10

Coolrob

Lekker hoor...

ITV van KPN kan maar op 1 tv of je moet meerdere tuners hebben of met digitene oplossen

Samsung Galaxy S4,Samsung Galaxy Tab2 10.1 / Intel Core i7-3770 @4.2GHz / MSI Z77A-GD55 / MSI GeForce GTX 970 Gaming / 4x2GB DDR3 Kingston HyperX / Samsung SSD 830 128GB / Seagate HDD 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, je kan voor je extra tv's Digitenne nemen, waarbij je dan alleen de huur van de ontvangers betaalt:

http://www.kpn.com/tv/int...vpdp:benjealklant:extratv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
er mag binnenkort wel weer eens een software update komen. De hele decoder is me nu al twee keer vastgelopen in een half uur tijdens het traag navigeren door de Menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Als het goed is die vannacht geweest.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33

Tacoos

i am i

giant2000 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:04:
Als het goed is die vannacht geweest.
changelog?
Iets met de traagheid van de ontvanger gebeurd? Of weer gegoochel met wel/geen mpeg4 ?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Is nu alleen de 'bandbreedte bezuiniging' definitief doorgevoerd? (iets anders kan ik het niet noemen, want de "pilot" zenders Ned. 3, rtl4 en rtl5 vind ik nog steeds niet van het niveau van hoe de kwaliteit tot een paar maanden terug was). Of is de software in de ontvanger nu ook weer bruikbaar ipv. onwerkbaar traag?

Nah, iig doet tv het.... en gelukkig heb ik nog nooit de ontvanger vast zien lopen tijdens het tv kijken zelf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De door jouw genoemde zenders zijn inderdaad waardeloos qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Een paar wijzigingen in het zenderpakket: BBC Prime heet nu BBC Entertainment en Out TV wordt vanaf 1 december uit het homo-pakket(?) gehaald en vervangt de zender Weer en Verkeer.
Wanneer zouden zenders als Sci-Fi en 13th Street worden toegevoegd?

[ Voor 23% gewijzigd door giant2000 op 18-11-2009 16:29 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mis ik al vanaf het begin dat is een van de beste zenders wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:17:
De door jouw genoemde zenders zijn inderdaad waardeloos qua beeld.
Nou ik heb het idee dat het wel wat beter is dan de "eerdere mpeg4 poging" en ook beter dan het mpeg2 dat nu op bv. ned. 1 en 2 staat maar het is gewoon nog steeds niet zoals het ooit was.

Helaas gaan na de updates ALLE zenders naar dat matige beeld .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het op dat moment einde verhaal en spijt dat ik er ooit aan ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach ik kijk het nog even aan :). Als het beter is dan dat nu ned. 1, 2 en dergelijke zijn, dan blijf ik voorlopig nog wel..... TOT ik in mijn wijk in Almere XMSNet glasvezel kan aanvragen, gna, gna.

Tov UPC vind ik iTV (helaas) nog steeds een betere prijs-kwaliteit ratio vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ze moeten natuurlijk prijs technisch eronder blijven.
Qua snelheid of hd content heeft men de snelheid van een slak nog niet gehaald.

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:20:
Inderdaad. Is nu alleen de 'bandbreedte bezuiniging' definitief doorgevoerd? (iets anders kan ik het niet noemen, want de "pilot" zenders Ned. 3, rtl4 en rtl5 vind ik nog steeds niet van het niveau van hoe de kwaliteit tot een paar maanden terug was). Of is de software in de ontvanger nu ook weer bruikbaar ipv. onwerkbaar traag?

Nah, iig doet tv het.... en gelukkig heb ik nog nooit de ontvanger vast zien lopen tijdens het tv kijken zelf.....
KPN is zins vorige week alweer gestopt met de " nieuwe " mpeg4 test. wegens problemen met kaarten in sommige telefooncentrales. Hiervoor moet eerst een oplossing gevonden worden door de leverancier van de kaarten. Voorlopig dus geen mpeg4 test op de eerste 10 kanalen.

Als alles goed gaat wordt eind december een update voor de 1960 getest met waarin de functie handmatig opnemen is opgenomen. ;) Het testen gebeurd eerst in de testgroep van ITV.
Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste