2,00 m. + begane grond
Echter, een algehele switch naar HD zal noooooit gebeuren. Niet zonder forse veranderingen bij KPN in ieder geval. Het is nu al zo 'triest' dat ook de glasvezel klanten gewoon dezelfde low bitrate streams krijgen die de DSL-klanten (vanwege de techniek helemaal terecht) ook krijgen. En aangezien KPN de HD streams niet aanbiedt aan de DSL klanten (wat bij iedereen die minimaal 16 mbit haalt best zou moeten kunnen) denk ik dat we dat wel kunnen vergeten....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Ja werkt zonder problemen beeld is glashelder. Alleen 1 probleem de hoge bitrate van 9 Mb is eigelijk te hoog om overal toe te passen in het ADSL netwerk.giant2000 schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:38:
kan je de HD zenders eigenlijk op een beeldbuis ontvangen via SCART? Geen HD dan misschien, maar vast wel scherper als de SD zenders. Lijkt me geweldig als KPN dan op HD overgaat.
Het is inderdaad jammer van de lage bitrates bij glasvezel. Het zal wel te duur zijn voor KPN zijn om het hele pakket met 2 verschillende bitrates in te kopeneymey schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:29:
Echter, een algehele switch naar HD zal noooooit gebeuren. Niet zonder forse veranderingen bij KPN in ieder geval. Het is nu al zo 'triest' dat ook de glasvezel klanten gewoon dezelfde low bitrate streams krijgen die de DSL-klanten (vanwege de techniek helemaal terecht) ook krijgen. En aangezien KPN de HD streams niet aanbiedt aan de DSL klanten (wat bij iedereen die minimaal 16 mbit haalt best zou moeten kunnen) denk ik dat we dat wel kunnen vergeten....
Bij glasvezel maakt KPN reclame met : Tv-kijken alsof je er zelf bij bent en iedere zender haarscherp!!!!!
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 14:13 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
KPN heeft zelf geen encoders die staan allemaal bij kpn broadcast services ( vroeger Nozema ).eymey schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:13:
Nou voor zover ik weet krijgen zij gewoon een feed en doet KPN het omzetten in de gewenste bitrate zelf. Als ze willen staat eigenlijk alleen de extra investering in encoders en misschien zelfs een apart igmp infrastructuur (eentje voor FttH en eentje voo (v)DSL) ze in de weg.
Ik neem aan dat de zenders helemaal ingesteld worden aangeleverd
website kpn broadcast services :
BCS kan een compleet pakket aan radio en tv zenders leveren voor service providers die bijvoorbeeld via glas of IPTV zelf de distributie willen verzorgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 14:25 ]
Verwijderd
Nederland 3 en RTL4 vanaf morgen in MPEG4 encodering
In de nacht van dinsdag 8 op woensdag 9 december worden 2 Interactieve TV kanalen overgezet naar MPEG4.
Het gaat om Nederland 3 en RTL4.
Indien u op deze kanalen de melding ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’ krijgt kunt u even tijdelijk overschakelen naar een andere zender en vervolgens weer op Nederland 3 of RTL4 afstemmen. De tuner 'leert' op zo'n moment de nieuwe instellingen van het kanaal en zal deze melding niet meer tonen.
OK, dat is voor bedrijven zoals XMSnet en Hertzinger en zo (en de kabelaars), waarschijnlijk, Maar KPN heeft op het IPTV platform toch wel degelijk invloed op het encoderen hoor, zeker wel. Waarom zouden ze hier anders zo flexibel mee om kunnen springen vwb iTV? En waarom zou er anders verschil zijn tussen de bitrates die KPN aanbiedt en bv. Ziggo, UPC en XMS?Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:19:
[...]
KPN heeft zelf geen encoders die staan allemaal bij kpn broadcast services ( vroeger Nozema ).
Ik neem aan dat de zenders helemaal ingesteld worden aangeleverd
website kpn broadcast services :
BCS kan een compleet pakket aan radio en tv zenders leveren voor service providers die bijvoorbeeld via glas of IPTV zelf de distributie willen verzorgen.
Verwijderd
het signaal van bijv. XMSnet komt gewoon uit een andere encoder. De klant heeft neem ik aan gewoon invloed op o.a de geleverde bitrates en ander instellingen. XMS heeft als voordeel dat zij kun het signaal alleen op glasvezel gebruiken en niet zo als KPN ook op ADSL waardoor het voor XMS het gemakkelijke is om de bitrate te verhogen. Waarom kiest KPN voor mp4 ? o.a om bandbreedte te besparen anders hadden ze wel de mpeg4 zenders op 4 MB laten staan. Wat de beeldkwaliteit zeker te goede zou komen.eymey schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:29:
[...]
OK, dat is voor bedrijven zoals XMSnet en Hertzinger en zo (en de kabelaars), waarschijnlijk, Maar KPN heeft op het IPTV platform toch wel degelijk invloed op het encoderen hoor, zeker wel. Waarom zouden ze hier anders zo flexibel mee om kunnen springen vwb iTV? En waarom zou er anders verschil zijn tussen de bitrates die KPN aanbiedt en bv. Ziggo, UPC en XMS?
Voor kabelproviders geldt dat zij geen ip in het laatste deel naar de klant toe gebruiken maar DVB-C waardoor er altijd al een extra omzetting nodig is .
Hertzinger kan wel eens een concurrent zijn van kpn broadcast services
http://www.hertzinger.nl/...p?id=11&w=Kabelexploitant
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 14:37 ]
Maar wat ik me afvroeg: hoe bevalt het filmaanbod van Videoland? Ook wel filmhuis werkjes?
Verwijderd
Je moet in de winkel niet met je neus voor het scherm gaan staan, maar de normale afstand aanhouden. Diverse zenders zijn al in MPEG4.amarok schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:44:
.... al viel de kwaliteit me pas geleden bij de Primafoon me ietwat tegen. Hopelijk dat MPEG4 een verbetering zal zijn...
Maar wat ik me afvroeg: hoe bevalt het filmaanbod van Videoland? Ook wel filmhuis werkjes?
En moet ik anders maar de boel via component>component aansluiten? (dat heeft mijn tv namelijk ook) Is dat dan nog de moeite waard om de HD zenders wat beter te 'bekijken'?
Verwijderd
Ik heb zelf vorige maand tijdelijk een samsung pc monitor met DVI/component aansluitingen gebruikt met 1960. Ik heb alleen de component uitgang getest en dat werkt prima. Op mijn huidige tv heb ik de component en HDMI aansluitingen ook nog vergeleken met elkaar en ik zie niet een echt verschil tussen die twee uitgangen. Ik heb getest met een standaard component kabel van 1 meter vergelijkbaar met standaard tulp audio kabel. Als je geen component kabel hebt kun je ook om te testen tijdelijk 2 standaard tulp audio kabels gebruiken.Sideshowbobbie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:53:
Sinds kort heb ik iptv via glasvezel van KPN. Nu was het kastje (1960) standaard via scart aangesloten natuurlijk. Aangezien mijn (wat verouderde) tv enkel een dvi aansluiting heeft, heb ik geprobeerd om via HDMI>DVI beeld te krijgen op mijn tv. In eerste instantie lukt dit; kastje uitgezet en vervolgens menu gedrukt om 720p te selecteren. Kastje slaat gewoon de instellingen op en start vervolgens opnieuw op. Helaas krijg ik vervolgens geen signaal meer. Wat kan ik hier nog aan veranderen? Het lijkt mij dat ik alle handelingen juist heb gedaan...
En moet ik anders maar de boel via component>component aansluiten? (dat heeft mijn tv namelijk ook) Is dat dan nog de moeite waard om de HD zenders wat beter te 'bekijken'?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 07:34 ]
Verwijderd
Normaal kijk ik op een 26 inch HDTV op een grotere afstand dan 1 meter. Maar bij 1 meter zie ik vergeleken metVerwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:27:
[...]
Je moet in de winkel niet met je neus voor het scherm gaan staan, maar de normale afstand aanhouden. Diverse zenders zijn al in MPEG4.
satelliet zenders bij itv gewoon een slechter beeld zeker de oude mpeg4 zenders. Bij een 26 inch HDTV verwacht ik van itv ook nog op 1 meter een goed beeld de mpeg2 zien er veel beter uit op 1 meter.
update: ik heb net even naar de nieuwe mpeg4 zenders nl3 en rtl4 gekeken en ze zien er tot nu toe beter uit dan de oude mpeg4 zenders
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 07:53 ]
Vanavond bij de voetbalwedstrijd kunnen we een goede test op Ned. 3 doen t.a.v. snelle bewegende delen.
2,00 m. + begane grond
misschien bitrate x 10 doeneymey schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:19:
Ben benieuwd naar de voetbal-prestaties, dit keer van KPN. Als dat ook goed is, dan hoop ik dat KPN alle zenders omzet en er dan nooooit meer aan komt
.
Met Fiber had het leuk geweest. Maar goed.... als het beeld in SD zonder blokjes is e.d. en zo scherp als SD kan zijn, dan vind ik het al prima.
Verwijderd
Ik heb de afgelopen weken dit forum een beetje doorgespit , opzoek naar concrete berichten over mogelijke software updates van de 1960. (met name een update waardoor het systeem wat sneller wordt)
Echt duidelijke berichten heb ik niet kunnen vinden, dus ik vroeg me af of hier al wat meer duidelijkheid over is?
Verwijderd
Je mag voor jezelf verwachtingen hebben, maar de globale regel is dat de kijkafstand 3 tot 5 keer groter moet zijn dan de diameter van je lcd-tv. Dus je kijkafstand zal min. 26x2.54x3= 2m moeten zijn.Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 07:49:
[...]
Normaal kijk ik op een 26 inch HDTV op een grotere afstand dan 1 meter. Maar bij 1 meter zie ik vergeleken met
satelliet zenders bij itv gewoon een slechter beeld zeker de oude mpeg4 zenders. Bij een 26 inch HDTV verwacht ik van itv ook nog op 1 meter een goed beeld de mpeg2 zien er veel beter uit op 1 meter.
update: ik heb net even naar de nieuwe mpeg4 zenders nl3 en rtl4 gekeken en ze zien er tot nu toe beter uit dan de oude mpeg4 zenders
Na de grote 1760-1960 vervanging actie van dit moment zal er een grote software update volgen begin volgend jaar.Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:45:
Hallo,
Ik heb de afgelopen weken dit forum een beetje doorgespit , opzoek naar concrete berichten over mogelijke software updates van de 1960. (met name een update waardoor het systeem wat sneller wordt)
Echt duidelijke berichten heb ik niet kunnen vinden, dus ik vroeg me af of hier al wat meer duidelijkheid over is?
2,00 m. + begane grond
Dat is onzin. Voor 1080p materiaal op een 42" mag de maximale kijkafstand maar 1,5 meter zijn. Anders verlies je al kwaliteit omdat je het al niet meer op kan nemen.Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:38:
[...]
Je mag voor jezelf verwachtingen hebben, maar de globale regel is dat de kijkafstand 3 tot 5 keer groter moet zijn dan de diameter van je lcd-tv. Dus je kijkafstand zal min. 26x2.54x3= 2m moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Adlermann op 09-12-2009 16:50 ]
Verwijderd
Jou verhaal gaat alleen op voor HDTV-uitzendingen en niet bij gewone breedbeelduitzendingen.Adlermann schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:49:
[...]
Dat is onzin. Voor 1080p materiaal op een 42" mag de maximale kijkafstand maar 1,5 meter zijn. Anders verlies je al kwaliteit omdat je het al niet meer op kan nemen.
[afbeelding]
bron:De kijkafstand is een belangrijk punt bij de aanschaf van een HD Ready-televisie waarop je naar HDTV-uitzendingen wilt gaan kijken. Hiermee bedoelen we heel simpel de afstand van de zitpositie in de kamer tot het scherm. Bij normale televisies geldt dat de kijkafstand minimaal vier maal de hoogte van het scherm moet zijn en bij breedbeeld tv’s zelfs zes maal de hoogte; anders zou je de afzonderlijke beeldlijnen te duidelijk kunnen zien. Heb je dus een televisie waarvan het beeld 40 centimeter hoog is, dan moet je er minimaal 1,60 meter vanaf zitten en in het geval van een breedbeeld-tv zelfs 2,40 meter. In de praktijk is dit zelden een probleem, want in de meeste huiskamers is de afstand tot de tv zelfs nog veel groter.
Bij HDTV gaat dat verhaal niet langer op. Sterker nog, omdat HD-beelden zoveel meer scherpte bevatten, geldt eigenlijk dat je niet langer rekening moet houden met een minimale kijkafstand, maar eerder met een maximale! In het geval van een televisie met 1920x1080 beeldpunten geldt dat je, om alle details van een HDTV-uitzending te kunnen zien, ongeveer drie maal de hoogte van het beeld als kijkafstand moet aanhouden. Bij televisies met een lagere resolutie – zoals de gangbare 1366x768-modellen – kan die afstand wat groter zijn. Maar bij het bekijken van HD-uitzendingen is het voor optimale beleving in ieder geval geen goed idee om op meer dan zes maal de schermhoogte te gaan zitten. Dat betekent dus dat bij een 32 inch-televisie met een beeldhoogte van 40 centimeter, je bij HDTV-uitzendingen eigenlijk niet verder dan 2,40 meter bij het scherm vandaan moet zitten. Dat komt dus overeen met de minimale kijkafstand voor normale televisies en is tevens een goed compromis aangezien vrijwel alle televisie-uitzendingen nog steeds gewoon in PAL-resolutie uitgezonden worden.
http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=38
Je koopt een lcd/plasma toch alleen voor HD materiaal?! Dus rekening houden met de afstand van 3-5x van je diameter is dus sowieso onzin bij een HD tv.Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:19:
[...]
Jou verhaal gaat alleen op voor HDTV-uitzendingen en niet bij gewone breedbeelduitzendingen.
Verwijderd
Hoeveel HDTV-zenders heb je... Hoeveel opnames zijn er in HD...Adlermann schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:49:
[...]
Je koopt een lcd/plasma toch alleen voor HD materiaal?! Dus rekening houden met de afstand van 3-5x van je diameter is dus sowieso onzin bij een HD tv.
Ik heb 50 films op bluray, tig HD films bij video on demand , en 600 1080 p films op mijn NAS. En dan ook nog eens alle series in HD die ik kijk. Normale tv kijk ik nooit eigenlijkVerwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:09:
[...]
Hoeveel HDTV-zenders heb je... Hoeveel opnames zijn er in HD...
wellicht oftopic maar welke nas heb je ?? Ik krijg er met moeite 30/35 op een 1tb schijf. Als je er 600 hebt dammzz hoeveel tb praten we dan in welke config want dat zoek ik ookAdlermann schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:35:
[...]
Ik heb 50 films op bluray, tig HD films bij video on demand , en 600 1080 p films op mijn NAS. En dan ook nog eens alle series in HD die ik kijk. Normale tv kijk ik nooit eigenlijk
Niet echt een NAS hoor, maar een aparte pc met meer dan voldoende harde schijven. Collega van me woonde op de campus van de UT met de grootste HD film collectie daar. Eens in dezvoeel weken ging daar een schijf of wat heen en kreeg ik 200 films terugRay schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:53:
[...]
wellicht oftopic maar welke nas heb je ?? Ik krijg er met moeite 30/35 op een 1tb schijf. Als je er 600 hebt dammzz hoeveel tb praten we dan in welke config want dat zoek ik ook
dan nog heb ik wel interesse in je config. ik gebruik zelf ook een losse pc met 2 x 1 tb intern en 5 x 1 tb exetrn via usb. Echter met 'slechts' 7 tb heb ik veel te weinig ruimte. Los van het feit dat ik voor de meeste zaken dus geen backup heb op deze manier.Adlermann schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:57:
[...]
Niet echt een NAS hoor, maar een aparte pc met meer dan voldoende harde schijven. Collega van me woonde op de campus van de UT met de grootste HD film collectie daar. Eens in dezvoeel weken ging daar een schijf of wat heen en kreeg ik 200 films terug
Verwijderd
In de nacht van woensdag 9 op donderdag 10 december worden de laatste Interactieve TV kanalen overgezet naar MPEG4.
Het gaat om de volgende zenders:
* Nederland 1
* Nederland 2
* RTL5
* RTL7
* RTL8
* Net5
* Veronica/Jetix
* SBS6
* Eredivisie live 1
* Eredivisie live 2
Indien u op deze kanalen de melding ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’ krijgt kunt u even tijdelijk overschakelen naar een andere zender en vervolgens weer op hetzelfde kanaal af te stemmen. De tuner 'leert' op zo'n moment de nieuwe instellingen van het kanaal en zal deze melding niet meer tonen.
-------------------------------------
Ik heb gisteren als test een opname van 2 uur gemaakt op ned 2 en rtl4 (mpeg2 en nieuwe mpeg4)
Op ned 2 had de opname 2:19 uur ruimte nodig op de hardeschijf van de 1960 en op rtl4 1:58.
Verschil 20 minuten op 2 uur geeft aan dat er niet echt een besparing wordt bereikt door een overschakeling naar mpeg4. Er zijn wel zenders waar een lagere bittrate voor wordt gebruikt kanaal 47 .
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 08:31 ]
Verwijderd
Normaal kijk ik ook op 2 -3 meter op deze HDTV. KPN gebruikt bij glasvezel het woord "haarscherp" en dit geldtVerwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:38:
Je mag voor jezelf verwachtingen hebben, maar de globale regel is dat de kijkafstand 3 tot 5 keer groter moet zijn dan de diameter van je lcd-tv. Dus je kijkafstand zal min. 26x2.54x3= 2m moeten zijn.
niet bij een bepaalde afstand. De ned zenders gebruiken op de satelliet tussen 2,5 en 4,5 Mb (ned 1,2,3 gebruiken 4,5 Mb) bij de ned1,2 en 3 levert dit gewoon een prima beeld . Daartegen gebruiken de Duitse zenders een bitrate tussen 6 en 8 Mb dit levert in de praktijk een gewoon beter beeld op (haarscherp voor SD) . Aangezien satelliet capaciteit duur is gaat geen 1 provider extra geld uitgegeven als daar geen reden voor is. Dus als KPN het woord "haarscherp" gebruikt hoort daar ook een bitrate bij welke op 1,5 meter bj een 26 inch ook nog een mooi beeld oplevert
Ook heb ik nu de 1960 op 1080i gezet (voorheen had ik altijd 576p of 720p). Dat het interlaced is zie je alleen als je met je neus bovenop het scherm zit (wat ik ook altijd doe als ik de kwaliteit beoordeel, slechtziend
Al met al denk ik wel dat die MPEG4 overschakeling onder de parameters als die van ned. 3 en rtl4 acceptabel is.
Bij bewegende beelden is het nog steeds drama. Ik keek gister naar een programma met spelende kinderen, als ze stilstonden was het prima, maar zodra ze gingen bewegen werden hun gezichtjes een soort Odo uit Star Trek DS9eymey schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:06:
Ik vind de nieuwe instellingen voor Ned. 3 en RTL 4 zeer acceptabel! Ik heb het idee dat alles wel weer ietsje 'zachter' is maar er is duidelijk minder block noise e.d. te zien ten opzichte van Ned. 1 en 2.
Ik zal vanaond even rtl 7 controleren. Ik neem elke avond law en order op van rtl 7 en ik was erg tevreden over de kwaliteit. Zal het eens vergelijken met de nieuwe instellingen. Heb de opnames toch nog
Ik heb 8 TB. Gemiddelde 1080p is rond de 9-12 gig (niet helemaal blu-ray kwaliteit dus). Dan kom je precies op +- 600 filmsRay schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:11:
[...]
dan nog heb ik wel interesse in je config. ik gebruik zelf ook een losse pc met 2 x 1 tb intern en 5 x 1 tb exetrn via usb. Echter met 'slechts' 7 tb heb ik veel te weinig ruimte. Los van het feit dat ik voor de meeste zaken dus geen backup heb op deze manier.
Volgens mij is de opnametijd fictief, een aanname dus omdat je vantevoren nooit kan weten hoeveel een opname precies aan Gb nodig heeft. Neem maar het verschil tussen een nieuwslezer met betrekkelijk weinig informatie en golvend water met zeer veel. Bovendien kan het ook maar zo zijn dat Nederland 2 als publieke omroep standaard een hogere bitrate heeft dan RTL 4Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:20:
Ik heb gisteren als test een opname van 2 uur gemaakt op ned 2 en rtl4 (mpeg2 en nieuwe mpeg4)
Op ned 2 had de opname 2:19 uur ruimte nodig op de hardeschijf van de 1960 en op rtl4 1:58.
Verschil 20 minuten op 2 uur geeft aan dat er niet echt een besparing wordt bereikt door een overschakeling naar mpeg4. Er zijn wel zenders waar een lagere bittrate voor wordt gebruikt kanaal 47 .
2,00 m. + begane grond
De kijkafstand heeft niet met het detail van de HD tv te maken maar met met de kijkhoek van je ogen. Een 16:9 verhouding is zo ontwikkeld dat je met je ogen recht vooruit kijkt zonder "scheel" te kijken, zoals een 4:3 verhouding. Dit geeft je ogen rust en maakt het kijken minder vermoeiend. Als je op dichte afstand gaat kijken dan haal je dit effect weg.Adlermann schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:49:
[...]
Dat is onzin. Voor 1080p materiaal op een 42" mag de maximale kijkafstand maar 1,5 meter zijn. Anders verlies je al kwaliteit omdat je het al niet meer op kan nemen.
Als je op minder dan 1,5 meter afstand van een 42" scherm gaat kijken om geen detail te hoeven missen sla je toch echt door hoor. Vergelijk het met de Grand Canyon bekijken op 2 m afstand.
Je bent wellicht nu nog jong dat je ogen nog voldoende kracht hebben om scherp te stellen maar denk erom dat je met zo'n kijkgedrag eerder aan een bril toe bent.
[ Voor 21% gewijzigd door giant2000 op 10-12-2009 10:02 ]
2,00 m. + begane grond
Alleen Ned. 3 en RTL4 hebben op dit moment toch de nieuwe instellingen?Adlermann schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:13:
[...]
Bij bewegende beelden is het nog steeds drama. Ik keek gister naar een programma met spelende kinderen, als ze stilstonden was het prima, maar zodra ze gingen bewegen werden hun gezichtjes een soort Odo uit Star Trek DS9
Ik zal vanaond even rtl 7 controleren. Ik neem elke avond law en order op van rtl 7 en ik was erg tevreden over de kwaliteit. Zal het eens vergelijken met de nieuwe instellingen. Heb de opnames toch nog
Alle zenders inmiddels.eymey schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:01:
[...]
Alleen Ned. 3 en RTL4 hebben op dit moment toch de nieuwe instellingen?
Ik zit zelf wel iets verder weg, maar ik heb toch al -5giant2000 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:55:
[...]
De kijkafstand heeft niet met het detail van de HD tv te maken maar met met de kijkhoek van je ogen. Een 16:9 verhouding is zo ontwikkeld dat je met je ogen recht vooruit kijkt zonder "scheel" te kijken, zoals een 4:3 verhouding. Dit geeft je ogen rust en maakt het kijken minder vermoeiend. Als je op dichte afstand gaat kijken dan haal je dit effect weg.
Als je op minder dan 1,5 meter afstand van een 42" scherm gaat kijken om geen detail te hoeven missen sla je toch echt door hoor. Vergelijk het met de Grand Canyon bekijken op 2 m afstand.
Je bent wellicht nu nog jong dat je ogen nog voldoende kracht hebben om scherp te stellen maar denk erom dat je met zo'n kijkgedrag eerder aan een bril toe bent.
Haha. En ik was de RSI in de nek nog vergeten.Adlermann schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:10:
[...]
Ik zit zelf wel iets verder weg, maar ik heb toch al -5
2,00 m. + begane grond
Few... 600 films op 8 tbAdlermann schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:15:
Ik heb 8 TB. Gemiddelde 1080p is rond de 9-12 gig (niet helemaal blu-ray kwaliteit dus). Dan kom je precies op +- 600 films

2,00 m. + begane grond
Ziggo HD valt me tegen. KPN HDTV is een stuk beter. Heel veel beter. Natuurlijk wint blu-ray het altijdgiant2000 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:17:
Ik moet trouwens zeggen dat ik laatst bij mijn buurman was die trots zijn HDtv liet ziet met het all inn Ziggo abonnement. Ik vond het verschil van de Nederlandse publieke zenders tussen SD en HD als ik eerlijk ben bedroevend weinig uitmaken dat ik me echt afvraag wat de hype van HD ineens is. En ik heb nog goede ogen
Bron? :-). En sinds wanneer? Gisteren vond ik Ned. 1 en 2 nog redelijk bedroevend in vergelijking met Ned. 3 en RTL 4
edit: Nevermind, zie de post eerder op de page net
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 10-12-2009 10:32 ]
Het menselijke gezichtsveld met twee ogen is ongeveer 140 graden horizontaal en 80 graden verticaal.1 Dit geeft een verhouding van ongeveer 1.75:1 (140 gedeeld door 80). Ergonomisch ligt 16:9, oftewel 1,78:1, dicht bij 1,75:1.
Ik vraag mij trouwens nog steeds af wie de grafiek, het verhaal van max. 1,5 m. voor een 47" tv bedacht heeft: de Videofiel die alles uit zijn HD tv wil halen of de verkoper die het liefst zo groot en zo duur mogelijke tv's wil verkopen.
2,00 m. + begane grond
Het journaal, dat is volgens mij in HD.eymey schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:30:
@Giant2000: Was er op je vergelijkingsmoment wel een HD uitzending bezig? :-) Anders is het verschil natuurlijk ook wel erg klein.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Ik ben van plan een nieuwe tv aan te schaffen. Vermoedelijk een Philips 37pfl9604. De afstandsbedening is universeel in te stellen voor andere apparaten oa middels desbetreffende rc code.
Weet iemand of de Motorola 1960 ook met een universelen afstandsbediening is te bedienen en zo ja;
- wat is dan de rc code
- evt andere methole voor het instellen
- ervaring motorola 1960 met een universelen afstandsbediening
En ik heb in mijn computer nog 40 eerlijk van tv opgenomen films te bekijken (waar de reclame uiteraard in is weggeknipt) en daar zie ik al tegenopIvootje schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:14:
[...]
Few... 600 films op 8 tb... wanneer wil je die gaan kijken? Ik krijg al vierkante ogen als ik er aan denk
. Heb al moeite om mijn circa 100 eerlijk aangeschafte dvd's allemaal te bekijken... Met zoveel films heb je ITV niet meer nodig.
2,00 m. + begane grond
Zonder een leerfunctie zal dat niet gaan frees ik voor je. De software is van KPN zelf, inclusief de afstandsbediening, dus een universele rc code is er niet zover ik weet.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:40:
Hoi
Ik ben van plan een nieuwe tv aan te schaffen. Vermoedelijk een Philips 37pfl9604. De afstandsbedening is universeel in te stellen voor andere apparaten oa middels desbetreffende rc code.
Weet iemand of de Motorola 1960 ook met een universelen afstandsbediening is te bedienen en zo ja;
- wat is dan de rc code
- evt andere methole voor het instellen
- ervaring motorola 1960 met een universelen afstandsbediening
Er zijn wel alternatieven zoals Logitech of Philips programeerbare afstandsbedieningen. Je kan wel de rc code van je tv in die van de itv tuner doen. Je kan dan het geluid regelen en de tv uitdoen... (jaja..)
2,00 m. + begane grond
En als de afstandsbediening van je (toekomstige) philips een leerfunctie heeft zal het ook vast te doen zijn
Verwijderd
Iemand hier ervaring met het gebruik van een universele ab als bijvoorbeeld de logitech of phillips.
http://www.p4c.philips.co...37pfl9604h_12_dfu_nld.pdf
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Ik was ook al die gebruiksaanwijzing door aan het spitten.
Volgens mij als ik het zo goed lees kan je de afstandsbediening laten zien naar rc codes van het desbetreffende apparaat. Hier de Motorola dus. In sommige gevallen zal het niet mogelijk zijn wordt er vermeld.
Tja eh daar wordt ik nu dus nog niet echt veel wijzer van. Vandaar mijn hoop hier op het forum.
zij mijn post even voor jouVerwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:23:
Volgens mij heeft de afstandsbediening van de 37pfl9604 een leerfunctie dacht ik. Zal dat nog even uitzoeken.
Iemand hier ervaring met het gebruik van een universele ab als bijvoorbeeld de logitech of phillips.
Met de Logitech Harmony wordt de 1960 perfect bediend. Hij reageert zelfs gevoeliger dan met de eigen AB.
Ik kijk tv, ontvang de zenders met de itv tuner en doe het geluid via mijn cinema set. Verder heb ik een 220 knop waarmee alle apparaen van de stroom te schakelen zijn (behalve de itv tuner) en ik kan met 1 knop alles aan- en uitzetten.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Klopt maar dit geldt alleen bij een variabele bitrate. Volgens mij gebruikt KPN een vaste bitrate ook aan de hand van eerdere opnames in oktober zit er tussen bijv de eerste 10 zenders weinig verschil in de hoeveelheid harddisk ruimte dien een opname nodig heeft. Bij ADSL is in sommige gevallen bij gebruik van 2 zenders tegelijk ook maar weinig bandbreedte meer over om een variabele bitrate toe te passen. Bij glasvezel zou dat geen probleem zijn. De bitrate van de publiek zenders op de kabel kan wel rond de 8 Mb liggen. Op de satelliet, kabel of itv wordt dat gewoon verlaagd. In de meeste gavallen zal het niet 1:1 zijn, maar voor een goed beeld is dat ook niet altijd nodig tenzij je de bitrate te veel verlaagd als provider.giant2000 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:39:
[...]
Volgens mij is de opnametijd fictief, een aanname dus omdat je vantevoren nooit kan weten hoeveel een opname precies aan Gb nodig heeft. Neem maar het verschil tussen een nieuwslezer met betrekkelijk weinig informatie en golvend water met zeer veel. Bovendien kan het ook maar zo zijn dat Nederland 2 als publieke omroep standaard een hogere bitrate heeft dan RTL 4
De volgende programma's zijn volgens mij in HDgiant2000 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:32:
[...]
Het journaal, dat is volgens mij in HD.
ned 1 kunst en kitsch, studio voetbal
ned 2 rail away en Beagle
ned 3 voetbal en Dexter
Het journaal is niet HD. Deze uitzending worden altijd geupscaled vanaf SD en dat levert niet altijd een goed beeld op bijv. het schaatsen afgelopen weekend.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 13:26 ]
Verwijderd
http://kpn.gebruikers.eu/...id=411&pid=2560#post_2560
Ik dl veel tv programma's van de Amerikaanse tv in HD, ja, zelfs de TS (dus de originele stream) en het beeld is erg mooi maar toch, al die ophef vind ik toch wel overdreven. In Amerika is HD naast het fletse NTSC in 4:3 een enorm verschil. Ze gebruiken daar ook 60 fps tegen de Europese 25(?). Eigenlijk is ons PAL beeld zo slecht nog niet...
2,00 m. + begane grond
Echter, PAL beeld blijf ik digitaal (iig via KPN) meestal maar matig vinden.... daar zou dus wel degelijk verschil in kunnen zitten.
Jammer, ben bang dat ITV dus toch altijd een dienst zal blijven van "matig beeld door bandbreedte bezuiniging"....
2,00 m. + begane grond
En bij deze mpeg4 encoders die ze nu gebruiken gaat er gewoon een te erge 'softener' ofzo overheen. Ik wil best geloven dat mpeg4 bij een lagere bandbreedte vergelijkbaar of beter is dan mpeg2 bij 4-5 mbit ofzo, maar dan moet dat wel ook in praktijk zo zijn.....
Verwijderd
er is wel een probleem
als ik mijn kastje met component wil aansluiten werkt dit niet. ik sluit de groene blauwe en rode van component aan en de rode en witte van geluid, maar toch krijg ik niks op mijn component zender. steek ik de scart kabel vervolgens in krijg ik wel beeld via scart.
wie kan me helpen?
Thx
Contact met KPN opnemen, je kan ook een paar van de beschikbaarheids testen overwegen, alhoewel die niet altijd correcte info geven. vb. www.adslwinkel.nl & www.breedbandwinkel.nlvlietame schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:08:
Weet iemand hoe je kan zien wanneer interactieve tv voor mij beschikbaar komt. Hangt sterk vanaf welke apparatuur ik wil gaan kopen. Als het nog een jaar of wat duurdt moet ik maar in kabel gaan investeren.
Verwijderd
Even een kort vraagje. Ik heb al een tijdje interactieve tv van kpn (glasvezel). Deze heb ik via hdmi aangesloten op de tv. Wanneer ik schakel naar bijv. Nederland 1, 2 of 3 HD (of Discovery HD), dan geeft de tv (samsung 32B550) aan dat het beeld een resolutie heeft van 576. Volgens mij zou dit 720p of zelfs 1080i moeten zijn.
Echter, wanneer ik mijn macbook aansluit en tussen de resoluties ga schakelen op de macbook, dan geeft de tv dit ook keurig aan. Met andere woorden, het is niet zo dat de tv 576 aangeeft, terwijl het wel degelijk 720 is.
In het menu vd decoder kan ik ook nergens instellen dat ik 720, of 1080p/i wil, of wel?
Ik begin een beetje te twijfelen aan de decoder.. Wie kan mij vertellen wat het probleem is?
Alvast dank.
Verwijderd
Alvast bedankt , Henk
@VirtualHenk: Lees alsjeblieft eens gewoon de nodige topics door. Dan had je tig keer kunnen lezen dat dit niet kan..... Bovendien is dit ook geen KPN support forum maar een ervaringen topic, dus het "beste" en "met vriendelijke groet" hoeft hier niet.... dat hoeft alleen maar als je KPN support benadert
Zelfs dan nieteymey schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:11:
"dat hoeft alleen maar als je KPN support benadert
Ik sluit mijn brief naar de customer support altijd af met:eymey schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:36:
Ik wist dat ik op die regel commentaar ging krijgen![]()
"als je nog levend thuis wilt komen zorg dan snel voor een goed zappend apparaat"
2,00 m. + begane grond
dan past het inderdaad:) maar hoe heb jij het gedaan ? via een losse controller ? alles intern ? raid ?Adlermann schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:15:
[...]
Ik heb 8 TB. Gemiddelde 1080p is rond de 9-12 gig (niet helemaal blu-ray kwaliteit dus). Dan kom je precies op +- 600 films
Verwijderd
Bij mij beginnen 60% van de opnames de eerste keer met een zwart beeld. Het enige wat helpt is terug gaan naar het menu en de opname opnieuw starten bij de meeste opnames krijg ik de tweede keer wel gewoon beeld.raptorix schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:59:
Gebeurd het jullie ook wel eens dat als je een programma opneemt, en later terugkijkt dat bijvoorbeeld eerste kwartier gewoon zwart is?
Als jij dat een passende afsluiting vind van een brief/email, dan zou ik het helemaal niet raar vinden dat je geen antwoord krijgt. Klant of niet, maar dat is mijn mening...giant2000 schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:37:
of "de hartelijke tering"?
Wat dat zwarte beeld bij opnames betreft, heb daar nog nooit last van gehad, vreemd om te lezen dat het blijkbaar geen incident is. Hebben jullie dit sinds de laatste update, of al langer ?
Verwijderd
Wat ik niet snap is, dat ik een eenvoudige vraag had en beleefd was.
Dat ik daar dan 1 antwoord krijg die een klein beetje over mijn vraag gaat ( ik had meer moeten zoeken en wilde een snel antwoord) en dan een hoop wjisheid over het zo
' leuk' mogelijk in de zeik zetten. Waar dan nog meer wijsheid over wordt tentoongestel. Dat is dan blijkbaar
' ervaringen topic' beleefdheid. Vreemd hoor, maar toch bedankt en met vriendelijke groet.
Henk
Alles intern.Ray schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:43:
[...]
dan past het inderdaad:) maar hoe heb jij het gedaan ? via een losse controller ? alles intern ? raid ?
okz. als je geen uitleg wilt geven prima hoor maar anders svp wat meer specs graag
- kast
- mobo
- voeding
- welke HD's ?
ik heb nog geen 'standaard' systeem kunnen vinden waar ik het in kwijt kan namelijk
Vier 2TB schijven passen toch wel in een beetje behuizing en dito mobo?
yepz alleen zijn die in verhouding nog weer erg prijzig tov 1 tb. dus ik ben benieuwd hoe hij het heeft gedaan. Daarnaast natuurlijk de vraag hoe zit het met redundancy ?My-life schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:00:
offtopic:
Vier 2TB schijven passen toch wel in een beetje behuizing en dito mobo?
ik wil eigenlijk wel iets hebben met 40 a 50 tb opslag met een goede backup / redundancy echter is dat of onbetaalbaar of praktisch een probleem............
[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 14-12-2009 22:32 ]
Open een eigen topic of een stuur een DM naar Adlermann ofzo.
Het is niet mogelijk, je STB zit in een ander netwerk dan de rest van je PC's/NAS-en.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:35:
Beste
Wat ik niet snap is, dat ik een eenvoudige vraag had en beleefd was.
Dat ik daar dan 1 antwoord krijg die een klein beetje over mijn vraag gaat ( ik had meer moeten zoeken en wilde een snel antwoord) en dan een hoop wjisheid over het zo
' leuk' mogelijk in de zeik zetten. Waar dan nog meer wijsheid over wordt tentoongestel. Dat is dan blijkbaar
' ervaringen topic' beleefdheid. Vreemd hoor, maar toch bedankt en met vriendelijke groet.
Henk
Groeten hoeft echt niet
Ik heb inderdad 4 x2 tb. Ik doe niets aan mirroring/redundacy etc. Als een schijf stuk gaat, dan is hij stuk. Ik heb 4x sata op m'n ion based mobotje. En daar heb ik dus 4x een 2tb schijf op hangen. De hardeschijven verbruiken meer stroom dan m'n pctje die ik daarvoor gebruikRay schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:30:
[...]
yepz alleen zijn die in verhouding nog weer erg prijzig tov 1 tb. dus ik ben benieuwd hoe hij het heeft gedaan. Daarnaast natuurlijk de vraag hoe zit het met redundancy ?
ik wil eigenlijk wel iets hebben met 40 a 50 tb opslag met een goede backup / redundancy echter is dat of onbetaalbaar of praktisch een probleem............
[edit]
Maar nu weer ontopic natuurlijk!
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 15-12-2009 08:27 ]
Zie de frontpage!, er komt een HD pakket en synchrone snelheden!eymey schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:45:
Ik denk dat dat wel zal meevallen, Adlermann. Ze zullen bestaande fiber klanten en netwerken vast niet in de steek laten en het product wordt sowieso doorontwikkeld voor de VDSL2 markt, die ze ook HD willen kunnen bieden.
Verwijderd
De symmetrische snelheden voor glasvezel is dan wel een voordeel ( wie gebruikt nu bij normaal gebruik een upload van 30 MB of nog hoger ). Maar de andere wijzingen zijn een groot nadeel.Adlermann schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:19:
[...]
Zie de frontpage!, er komt een HD pakket en synchrone snelheden!
- Betalen voor de tweede ITV ontvanger 4 euro extra
- Betalen voor de PVR optie 4 euro extra
- Alleen onbeperkt bellen avond's en weekend bij het brons pakket (nu altijd)
Wordt een 3 en 4 ontvanger niet meer toegestaan bij glasvezel is ingevoerd als compensatie voor het stoppen van de analoge tv ?? moet iedereen daar maar digitenne voor gebruiken ????
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1260876831.jpeg
Nu wordt het gat met andere providers zoals XMSnet alleen maar nog groter
HD pakket geldt dit voor alle zenders of zijn de nl zenders gratis in het basis pakket zoals bij ziggo, caiway en satelliet??
Of zit KPN op de lijn van UPC als het om HDTV gaat en om alle HD zenders in een extra pakket te stoppen ??
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:35 ]
2,00 m. + begane grond
Ik denk dat de mensen die al twee PVR's hebben volgens bepaalde voorwaarden niet opeens extra moeten betalen. Als we dat wel moeten mogen we per direct opzeggen. Dat is dan ook wel weer een voordeelgiant2000 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:53:
Maar we hebben toch al een PVR, moeten we daar dan straks 4 euro per maans voor betalen? Of gaat het net zo als op de Digitenne markt: KPN verkoopt niks meer maar verhuurd alleen nog maar. Kun je een apparaat zelf bemachtigen dan hoef je de huur niet te betalen?
Ehm, volgens mij kan KPN die apparaten alleen door nieuwe klanten of klanten die bijbestellen laten huren, alle andere klanten hebben de ontvanger gekocht(voor 0 of meer Euro).Adlermann schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:02:
[...]
Ik denk dat de mensen die al twee PVR's hebben volgens bepaalde voorwaarden niet opeens extra moeten betalen. Als we dat wel moeten mogen we per direct opzeggen. Dat is dan ook wel weer een voordeel
Verwijderd
Dat kan gewoon want alle ontvangers bij glasvezel en VDSL zijn op huurbasis ( huur voor de eerste twee ontvangers zit gewoon al in de pakket prijs)Loekie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:40:
[...]
Ehm, volgens mij kan KPN die apparaten alleen door nieuwe klanten of klanten die bijbestellen laten huren, alle andere klanten hebben de ontvanger gekocht(voor 0 of meer Euro).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 10:54 ]
Verwijderd
PVR kan gewoon worden uitgeschakeld en alleen als optie weer worden aangeschakeld door KPN.giant2000 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:53:
Maar we hebben toch al een PVR, moeten we daar dan straks 4 euro per maans voor betalen? Of gaat het net zo als op de Digitenne markt: KPN verkoopt niks meer maar verhuurd alleen nog maar. Kun je een apparaat zelf bemachtigen dan hoef je de huur niet te betalen?
Je moet niet raar opkijken dat er volgend jaar ook bij ADSL ook voor de PVR functie betaald moet worden