In je Mijn KPN Glasvezel omgeving kun je bij 'Pakketten' zien welke pakketten nog geactiveerd moeten worden. In mijn geval kon ik hier het HD-pakket eerder activeren dan dat ik de bevestigingse-mail kreeg.
Verwijderd
wat is laatste firmware versie van de 1960?
SW he30.mpp2.rel6-10
of rel6_18
Het opstarten van de ontvangers duurde gisteren veel langer dan normaal. De rel6-10 is volgens mij van september 2010. KPN heeft geen nieuwe update gemeld volgens mij.
SW he30.mpp2.rel6-10
of rel6_18
Het opstarten van de ontvangers duurde gisteren veel langer dan normaal. De rel6-10 is volgens mij van september 2010. KPN heeft geen nieuwe update gemeld volgens mij.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 11:10 ]
Ik had voor een koude start, 6-18, en ook daarna, dus ik ga ervanuit dat dat de laatste versie is.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:09:
SW he30.mpp2.rel6-10
of rel6_18
gister nacht ging mijn 1960 in update mode.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:09:
SW he30.mpp2.rel6-10
of rel6_18
dus het lijkt mij dat er wel degelijk een andere firmware is
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Tweakers,
Ik zit te overwegen om een KPN alles in 1 (extra) pakket te bestellen. Nu voel ik er weinig voor om 4 euro per maand te betalen om te pauzeren en op te nemen. Ik heb gezien dat de 1960 met HD voor vijf a zes tientjes op de kop te tikken is op een tweedehands-site. Kan ik deze dan gewoon gebruiken (door de smartcard om te wisselen)? Of zit hier nog een addertje onder het gras?
Hoor graag van jullie.
(waarschijnlijk is deze vraag wel al een keer gesteld in een van de drie delen, ofwel in een van de 6000 posts).
Ik zit te overwegen om een KPN alles in 1 (extra) pakket te bestellen. Nu voel ik er weinig voor om 4 euro per maand te betalen om te pauzeren en op te nemen. Ik heb gezien dat de 1960 met HD voor vijf a zes tientjes op de kop te tikken is op een tweedehands-site. Kan ik deze dan gewoon gebruiken (door de smartcard om te wisselen)? Of zit hier nog een addertje onder het gras?
Hoor graag van jullie.
(waarschijnlijk is deze vraag wel al een keer gesteld in een van de drie delen, ofwel in een van de 6000 posts).
Nope, er is nl geen smartcard te wisselen en je zult er ws ook 0 ondersteuning op krijgen...Narc schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:36:
Tweakers,
Hoor graag van jullie.
(waarschijnlijk is deze vraag wel al een keer gesteld in een van de drie delen, ofwel in de van de 6000 posts).
Misschien dat dit werkt. Iemand ervaring?Master_duck schreef op zondag 26 september 2010 @ 08:46:
[...]
Als de tuner door KPN geleverd is kan je hem gebruiken. ook als er een ander abbonee nummer in staat.
op een en ander manier ziet de STB dat deze op een ander verbinding zit en vraagt op nieuw je gegevens.
als het toevalig niet werkt, druk dan tijdens de cold boot op menu. je krijgt dan een setup menu.
hier kan je beeld uitgang kiezen en resolutie. maar ook kan je hier de STB resetten naar factory default.
ik heb zelf 4 tunners. gebruik 1 nieuwe van glasvezel (lees vdsl) en een oude van adsl.
het enige wat opvalt is dat ik maar op 1 STB HD kanalen op kan ontvangen. ik ben er nog niet achter gekomen waarom dat is, of dat het een beperking die KPN oplegt.
[ Voor 5% gewijzigd door Narc op 17-01-2011 16:12 ]
Ik heb interactieve TV van kpn opgezegd, maar heb de tuner nog wel.
Iemand enig idee of ik hem ook kan blijven gebruiken als recorder?
Misschien door andere firmware ofzo?
Zou mooi zijn.
Iemand enig idee of ik hem ook kan blijven gebruiken als recorder?
Misschien door andere firmware ofzo?
Zou mooi zijn.
Tot nu toe is het nog niemand (afaik) gelukt om andere firmware op dat apparaat te zetten (zou wel cool zijn, als Linux doos is ie nog best wel leuk denk ik
).
Iig: Zodra hij van het ITV netwerk af is heb je er niets meer aan..... zelfs je opnames die er op staan zijn dan worthless .
Iig: Zodra hij van het ITV netwerk af is heb je er niets meer aan..... zelfs je opnames die er op staan zijn dan worthless .
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
http://www.tienfan.nl/Blog/?p=17956Alle TV abonnees van aanbieder KPN kijken van 19 tot en met 31 januari gratis naar Eredivisie Live.
Op deze manier kan de liefhebber op eenvoudige wijze en zonder extra kosten of verplichtingen kennis maken met de nationale voetbalzender. Met ingang van deze week is Eredivisie Live bij KPN tevens beschikbaar in HD en is de service Eredivisie Live Gemist gelanceerd. Morgen staat bovendien De Klassieker Ajax – Feyenoord op het programma.
Ajax – Feyenoord
Voetballiefhebbers met een TV abonnement bij KPN vallen deze week met de neus in de boter. Want woensdag 19 januari staat de hervatting van de Eredivisie gepland, met onder anderen het inhaalduel Ajax – Feyenoord. Tevens staan deze avond op het programma de derby FC Twente – Heracles Almelo, VVV-Venlo – FC Utrecht en AZ – N.E.C. Als klap op de vuurpijl kan er ook rechtstreeks worden genoten van het FA Cup duel Leeds United – Arsenal.
Volgende week biedt Eredivisie Live de kwartfinales van de KNVB Beker, met onder meer op woensdag 26 januari exclusief de kraker tussen FC Twente en PSV. In het weekend van 29 januari staat de vierde ronde van de FA Cup op het programma. Ook dit legendarische bekertoernooi is met ingang van dit seizoen exclusief te zien op Eredivisie Live.
Technisch gezien kan je gewoon een 2e hands tuner met HDD aansluiten. Maar bij elke update kan je problemen krijgen, want het serienummer zal niet meer kloppen. Misschien dat ze bij de helpdesk zo aardig zijn om dit nummer voor je te wijzigen.Narc schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:36:
Tweakers,
Hoor graag van jullie.
Betaal er beslist geen 50 a 60 euro voor alsjeblieft! In de tijd dat je nog vrij een 2e tuner kon aansluiten was de prijs zo rond de 40 euro en dan met gegarandeerde werking. Dat heb je nu niet meer, 2 tientjes. Hooguit. Kan je altijd nog de harde schijf eruit halen.
2,00 m. + begane grond
Al iemand de 1963 STB in huis of nieuws over de intro, van het"ding'
In de KPN winkel zeggen ze bel de klanten info maar wij weten nog van niets, 2X gebelt en 1x ja - 1x nee gehad.
Daar kan ik dus niks mee.......... dus de praktijk dan maar, wie o wie
In de KPN winkel zeggen ze bel de klanten info maar wij weten nog van niets, 2X gebelt en 1x ja - 1x nee gehad.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Volgens mij als je nu klant wordt, krijg je de 1963, zo lees ik op de KPN forums.Supertip schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:52:
Al iemand de 1963 STB in huis of nieuws over de intro, van het"ding'
Maar als bestaande klant en je wilt graag de 1960 omruilen voor een 1963 dan gaat dat niet. KPN gebruikt een krom systeem waardoor haar medewerkers niet kunnen aangeven of ze een 1960 of 1963 sturen.
Heb zelf geprobeerd mijn 1960 om te ruilen voor een 1963. Medewerker was dus niet in staat om aan te vinken dat ik echt een 1963 wou. Toen heeft de medewerker er van gemaakt dat ik zogenaamd al een 1963 had. Dag later staat de omruilservice vrolijk met een 1960 in handen.
Echt belachelijk gaat bijvoorbeeld net jouw nieuw gekregen 1963 stuk, krijg je een waardeloze 1960...
Denk dat ze uberhaupt niet een losse 1963 kunnen leveren, anders had ik nu wel een 1963 gehad.
Verwijderd
Even reageren op een oud bericht.Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:46:
Thx voor jullie hulp. De kabel splitten gaat het denk ik worden
Kan ik de kabel splitten naar ITV én naar een simpele switch (deze)
voor mediaplayer + PS3?
Zo ja, kan dat splitten dan ook icm powerline?
Zo nee, naar wat voor switch moet ik kijken om dmv 1 kabel ITV + inet te verbinden met experiabox? (powerline of vaste kabel maakt niet uit toch)
Als je dat via 1 kabel wil doen, dan heb je 2 opties:
* De kabel splitten naar aan elk einde 2 stekkertjes (dat kan dan uiteraard niet via powerline)
* Aan beide kanten een switch zetten waarop je VLAN's kan maken. Da tussen biede kanten een powerline zit, zou niet uit moeten maken (tenzij er toevallig powerline apparaten bestaan die VLAN tags niet doorgeven, maar dat lijkt me sterk).
* De kabel splitten naar aan elk einde 2 stekkertjes (dat kan dan uiteraard niet via powerline)
* Aan beide kanten een switch zetten waarop je VLAN's kan maken. Da tussen biede kanten een powerline zit, zou niet uit moeten maken (tenzij er toevallig powerline apparaten bestaan die VLAN tags niet doorgeven, maar dat lijkt me sterk).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Cheers.
Toch nog aantal vragen:
* Ik kan dus met de Thomson TG789v vanuit poort 3 (TV) '-> 'managed' switch (VLAN?) -> powerline -> 'managed' switch - > ITV + INET (2 - 3 aansluitingen) ?
* Is het niet mogelijk om die Thomson om te ruilen voor een eentje die geen toegewezen poort voor TV heeft + een managed switch?
* Experiabox in woonkamer zetten bij telefoonaansluiting en daar vandaan 1 gesplitte kabel?
Toch nog aantal vragen:
* Ik kan dus met de Thomson TG789v vanuit poort 3 (TV) '-> 'managed' switch (VLAN?) -> powerline -> 'managed' switch - > ITV + INET (2 - 3 aansluitingen) ?
* Is het niet mogelijk om die Thomson om te ruilen voor een eentje die geen toegewezen poort voor TV heeft + een managed switch?
* Experiabox in woonkamer zetten bij telefoonaansluiting en daar vandaan 1 gesplitte kabel?
* Nee. Zowel de TV poort als de LAN poort van de Thomson hang je aan de managed switch. Beide poorten dicht je op de managed switch een apart VLAN toe en je zorgt dat beide VLAN's tagged over de poort richting kabel/powerline gaan. In de woonkamer keer je dat om.
* Wat wil je met dit punt bereiken? (los dat KPN niet zo omruilerig is als je dingen wil doen waarvan zij zoiets hebben "dat supporten wij niet"
* Waar staat je EB nu dan als ie niet bij de telefoonaansluiting staat? Leg eens uit wat je nou precies wil en wat je structuur is
* Wat wil je met dit punt bereiken? (los dat KPN niet zo omruilerig is als je dingen wil doen waarvan zij zoiets hebben "dat supporten wij niet"
* Waar staat je EB nu dan als ie niet bij de telefoonaansluiting staat? Leg eens uit wat je nou precies wil en wat je structuur is
Verwijderd
* Duidelijk, nu alleen nog 2 switches aanschaffen die dit kennen, suggesties (gaat er geen 100-en euro's aan spenderen) ?
* heb van aantal mensen gehoord die een speedtouch hebben waarbij er maar 1 kabel getrokken hoeft te worden en de switch regelt verkeer naar ITV + INET
* EB staat nu in meterkast
Huidige structuur:
EB (in meterkast) -> LAN naar PC + LAN via kabel naar switch (mediaplayer+PS3) + LAN 3 naar ITV via powerline
Toekomstige structuur:
EB -> LAN naar PC + LAN via powerline naar ITV + mediaplayer&PS3 (wil dus vermijden dat ik een kabel van aardig wat meters door me huis moet trekken voor aparte INET verbinding)
* heb van aantal mensen gehoord die een speedtouch hebben waarbij er maar 1 kabel getrokken hoeft te worden en de switch regelt verkeer naar ITV + INET
* EB staat nu in meterkast
Huidige structuur:
EB (in meterkast) -> LAN naar PC + LAN via kabel naar switch (mediaplayer+PS3) + LAN 3 naar ITV via powerline
Toekomstige structuur:
EB -> LAN naar PC + LAN via powerline naar ITV + mediaplayer&PS3 (wil dus vermijden dat ik een kabel van aardig wat meters door me huis moet trekken voor aparte INET verbinding)
Dat zou een 780 moeten zijn, daar werkt het doorgaans op alle poorten net als de SX551.Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:41:
* Duidelijk, nu alleen nog 2 switches aanschaffen die dit kennen, suggesties (gaat er geen 100-en euro's aan spenderen) ?
Als je op VDSL zit heb je geen andere (officiële) keus dan de TG789(7).
Verwijderd
Geen idee, maar kan niet eens de downloadsnelheid kan verhogen (heb nu basis internet).Loekie schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:31:
[...]
Dat zou een 780 moeten zijn, daar werkt het doorgaans op alle poorten net als de SX551.
Als je op VDSL zit heb je geen andere (officiële) keus dan de TG789(7).
Ik heb het sinds vandaag hier draaien en moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben.
* Kwaliteit beeld is voor mij beter dan het oude, analoge(ziggo) signaal.
* De stb is inderdaad traag, maar ik moet zeggen dat ik mij er niet aan erger. Als je tot het standaard man-zap-profiel behoort kan het je btw wel opbreken
* Ik heb met de 1910 gewoon uitzendinggemist, iets wat ik niet had verwacht.
Dus al met al ben ik zeer tevreden.
* Kwaliteit beeld is voor mij beter dan het oude, analoge(ziggo) signaal.
* De stb is inderdaad traag, maar ik moet zeggen dat ik mij er niet aan erger. Als je tot het standaard man-zap-profiel behoort kan het je btw wel opbreken
* Ik heb met de 1910 gewoon uitzendinggemist, iets wat ik niet had verwacht.
Dus al met al ben ik zeer tevreden.
Met die gratis Eredivisie live actie, moet het HD kanaal dan ook werken als je normaal geen HD pakket hebt of niet?
Bij mij wel in iedergeval, ook opnemen werkt etc.datadevil schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:41:
Met die gratis Eredivisie live actie, moet het HD kanaal dan ook werken als je normaal geen HD pakket hebt of niet?
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
werkt bij mij niet. Het gekke is, ik krijg ook bij het gratis HD demo kanaal de melding dat ik moet kijken of er een service onderbreking is, of dat ik mijn apparaat moet herstarten. Nu zet ik dat ding elke nacht uit dus dat lijkt me onzin.Bobswa schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:01:
[...]
Bij mij wel in iedergeval, ook opnemen werkt etc.
Iemand ook dit probleem?
[ Voor 36% gewijzigd door datadevil op 22-01-2011 13:55 ]
via instellingen kan je de optie selecteren dat er een HD decoder wordt gebruikt.
misschien dat dit helpt
misschien dat dit helpt
[ Voor 9% gewijzigd door Killerbert op 22-01-2011 20:37 ]
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
nou ja, het gekke is dat dat gratis kanaal wel gewerkt heeft...Killerbert schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:37:
via instellingen kan je de optie selecteren dat er een HD decoder wordt gebruikt.
misschien dat dit helpt
Net nog even geprobeerd, en dat stond al goed...rare boel.
T'is dat de helpdesk om te janken is, anders had ik die gebeld.
[ Voor 15% gewijzigd door datadevil op 22-01-2011 21:48 ]
Had ik dat eerder gewetenBobswa schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:01:
[...]
Bij mij wel in iedergeval, ook opnemen werkt etc.
Appart, hoe bedoel je trouwens uitzetten? op de remote of handmatig op de achterkant van het kastje?datadevil schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:06:
[...]
werkt bij mij niet. Het gekke is, ik krijg ook bij het gratis HD demo kanaal de melding dat ik moet kijken of er een service onderbreking is, of dat ik mijn apparaat moet herstarten. Nu zet ik dat ding elke nacht uit dus dat lijkt me onzin.
Iemand ook dit probleem?
Heb me zusje(wannebe holi) aardig blij mee gemaakt, snap alleen niet waarom je Ajax terug zou willen zienDj-sannieboy schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:29:
[...]
Had ik dat eerder gewetenIk ging er van uit dat het HD kanaal niet zou werken aangezien ik geen HD pakket heb. Had ik Ajax in HD kunnen kijken.
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Vandaag de 'Glas' helpdesk gebeld ivm wat onduidelijkheden over mijn order. Uiteraard ook even gevraagd of de nieuwe Motorola's al uitgevent werden. Volgens de helpdesk medewerker werd er op beperkte schaal getest met de nieuwe 1903 en de 1963 en dat er zeer binnenkort volop geleverd zou worden. Hij wist ook dat de nieuwe types al bij adsl klanten geleverd werden. Natuurlijk kon hij niet zeggen of 'ik' op mijn glas ook al de nieuwe zou ontvangen. Maar dat was geen probleem want ik zou zo kunnen omruilen (gratis) zodra de tests gereed waren.
Voor wat het waard is.
Voor wat het waard is.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik heb er een stekkerblok tussen, hele multimedia gebeuren gaat uit als we niet thuis zijn. Beetje irritant dat het opstarten dan vervolgens 5 minuten duurt met dat KPN ding, magoe.Bobswa schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:28:
[...]
Appart, hoe bedoel je trouwens uitzetten? op de remote of handmatig op de achterkant van het kastje?
[...]
Heb me zusje(wannebe holi) aardig blij mee gemaakt, snap alleen niet waarom je Ajax terug zou willen zien
Ik snap wel waarom je Ajax terug wilt zien, als je tenminste de wedstrijd van zondag bedoeld
Op de Interactieve TV site van KPN staat een heuglijk bericht:
Nieuw: vanaf juni 2011 zit BBC in het standaard zenderpakket
Is het ze dan toch gelukt! Nu kan de concurrentie pas echt gaan beginnen.
En wat kunnen we verwachten, ik neem aan BBC 1, 2, 3 en 4.
En ook de radiozenders?
En hoe zit het met Digitenne? Gaan de 2 bestaande BBC zenders (World en Entertainment) vervangen worden door BBC 1 en 2?
Edit: BBC World is ooit al eens vervangen door NGC
Als dat laatste zal gebeuren dan vrees ik de doodsklap voor de analoge kabel. Dat kan nog een onrustige zomer worden...
En ook de radiozenders?
En hoe zit het met Digitenne? Gaan de 2 bestaande BBC zenders (World en Entertainment) vervangen worden door BBC 1 en 2?
Als dat laatste zal gebeuren dan vrees ik de doodsklap voor de analoge kabel. Dat kan nog een onrustige zomer worden...
[ Voor 5% gewijzigd door giant2000 op 26-01-2011 09:43 ]
2,00 m. + begane grond
Dat zou echt goed nieuws zijn!!!!! Niet dat ik nu nog bij KPN zit, maar toch. Ook rond Glashart Media gonst het namelijk van de geruchten dat BBC 1 en 2 rond juni weer in het analoge en dvb-c basispakket komen (waar ze tot vorige zomer ook illegaal in hebben gezeten).
Dus als KPN dit in juni doet, dan is het heel aannemelijk dat de andere partijen dit ook mogen doen als ze hier over onderhandelen.
Dus als KPN dit in juni doet, dan is het heel aannemelijk dat de andere partijen dit ook mogen doen als ze hier over onderhandelen.
tof..ik mis de BBC best wel!giant2000 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:06:
Op de Interactieve TV site van KPN staat een heuglijk bericht:
En ook de radiozenders?
Zijn er ook al plannen om een app te maken netzoals upc heeft om je interactive tv in te stellen, lijkt mij ideaal
Het is al weer een tijd geleden maar Pascal heeft op het ITV forum aangegeven dat de prioriteit ligt bij andere zaken. Begrijpelijk wat mij betreft want aan de firmware mag een hoop verbeterd worden (snelheid bv).Marc3l schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:27:
Zijn er ook al plannen om een app te maken netzoals upc heeft om je interactive tv in te stellen, lijkt mij ideaal
Verwijderd
Die geruchten zijn inmiddels geen geruchten meer hoor, ook niet voor GHM.eymey schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:31:
Dat zou echt goed nieuws zijn!!!!! Niet dat ik nu nog bij KPN zit, maar toch. Ook rond Glashart Media gonst het namelijk van de geruchten dat BBC 1 en 2 rond juni weer in het analoge en dvb-c basispakket komen (waar ze tot vorige zomer ook illegaal in hebben gezeten).
En waarom pas juni? Heeft te maken met aflooptermijnen van oude contracten voor zover mij bekend.
Hog ze wisten dit keer zowaar iets meer. Heb 2 keer gebeld en toen wisten ze alleen dat ADSL klanten de nieuwe STB's kregen. Wanneer glasvezel klanten deze geleverd krijgen wisten ze niet en of hij omgeruild kan worden ook niet. Probeer het nu via een andere weg, want de 1960 is gewoon te traag. Daarnaast kan die geen 1080P, draait de fan constant en is die niet echt zuinig.AvK schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:52:
Vandaag de 'Glas' helpdesk gebeld ivm wat onduidelijkheden over mijn order. Uiteraard ook even gevraagd of de nieuwe Motorola's al uitgevent werden. Volgens de helpdesk medewerker werd er op beperkte schaal getest met de nieuwe 1903 en de 1963 en dat er zeer binnenkort volop geleverd zou worden. Hij wist ook dat de nieuwe types al bij adsl klanten geleverd werden. Natuurlijk kon hij niet zeggen of 'ik' op mijn glas ook al de nieuwe zou ontvangen. Maar dat was geen probleem want ik zou zo kunnen omruilen (gratis) zodra de tests gereed waren.
Voor wat het waard is.
Uiteraard bedoelde ik de wedstrijd van zondag. Maar ik had die al gezien, dus wil wilde hem niet terug zien ofzo. Kwam er alleen pas later achter dat de HD zender ook actief is.datadevil schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:34:
[...]
Ik heb er een stekkerblok tussen, hele multimedia gebeuren gaat uit als we niet thuis zijn. Beetje irritant dat het opstarten dan vervolgens 5 minuten duurt met dat KPN ding, magoe.
Ik snap wel waarom je Ajax terug wilt zien, als je tenminste de wedstrijd van zondag bedoeld
[ Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 26-01-2011 17:28 ]
Ik sta persoonlijk op het standpunt dat ik een 'state of the art' product afneem bij KPN met een fors prijskaartje. En daar verwacht dan ik ook een 'state of the art' STB bij. Dat de adsl-klanten eerst de verbeterde versie krijgen kan ik me nog wel iets bij voorstellen. De reactiesnelheid op glas zal toch wel iets hoger zijn dan op koper?
*stil in een hoekje zit te hopen*
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik betwijfel of de reactie snelheid sneller is bij glasvezel klanten. Misschien dat het zappen iets sneller gaat, maar dat denk ik eerlijk gezegd ook niet. Door de menu's navigeren heeft gewoon met de traagheid van het apparaat te maken en niet met ADSL of Glasvezel.AvK schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:27:
Ik sta persoonlijk op het standpunt dat ik een 'state of the art' product afneem bij KPN met een fors prijskaartje. En daar verwacht dan ik ook een 'state of the art' STB bij. Dat de adsl-klanten eerst de verbeterde versie krijgen kan ik me nog wel iets bij voorstellen. De reactiesnelheid op glas zal toch wel iets hoger zijn dan op koper?
Ok bedankt voor je reactieTimmy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:02:
[...]
Het is al weer een tijd geleden maar Pascal heeft op het ITV forum aangegeven dat de prioriteit ligt bij andere zaken. Begrijpelijk wat mij betreft want aan de firmware mag een hoop verbeterd worden (snelheid bv).
sorry, ook op glasvezel HUILEN!Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:06:
[...]
Ik betwijfel of de reactie snelheid sneller is bij glasvezel klanten. Misschien dat het zappen iets sneller gaat, maar dat denk ik eerlijk gezegd ook niet. Door de menu's navigeren heeft gewoon met de traagheid van het apparaat te maken en niet met ADSL of Glasvezel.
Ik vind het gewoon pure misleiding, wat de KPN hier in het daglicht stelt. Het scrollen gaat zo traag als stront.
Maar niet als we de KPN reclame moeten geloven:
YouTube: Interactieve TV van KPN
Ik wil ook wel even graag weten of glasvezel klanten zo'n soort menu hebben, als in dat YouTube filmpje? Ik als koper klant heb dit niet.
Zit af en toe wel aan de Reclame code commissie te denken. Was in het filmpje met Swen Kramer toen ook al zo. Alleen is dat zo'n rompslomp, de RCM.
KPN moet eens opschieten met een goede ontvanger, huilen met de pet op.
Maar niet als we de KPN reclame moeten geloven:
YouTube: Interactieve TV van KPN
Ik wil ook wel even graag weten of glasvezel klanten zo'n soort menu hebben, als in dat YouTube filmpje? Ik als koper klant heb dit niet.
Zit af en toe wel aan de Reclame code commissie te denken. Was in het filmpje met Swen Kramer toen ook al zo. Alleen is dat zo'n rompslomp, de RCM.
KPN moet eens opschieten met een goede ontvanger, huilen met de pet op.
Nope. De snelheid van ITV via glasvezel is net zo erbarmelijk als via ADSL!!!! Dat filmpje is dan ook pure misleiding. De bediening van de set top box in de reclame is gewoon een schandalige artist impression.
Ik ben blij dat ik sinds een maandje nu van de KPN meuk af ben! De set top box van Glashart Media (via Lijbrandt) is wél snel!
Maar ja, als je dan het volgende weer leest....
http://glasvezelnetwerkaa...lledige-overname-van.html
Is het nog maar de vraag hoe lang Glashart Media nog bestaat.... of dat alle providers straks toch weer veroordeeld zijn tot het verkopen van KPN troep omdat KPN wel eens kon besluiten om Glashart Media dan ook op te doeken.....
Ik ben blij dat ik sinds een maandje nu van de KPN meuk af ben! De set top box van Glashart Media (via Lijbrandt) is wél snel!
Maar ja, als je dan het volgende weer leest....
http://glasvezelnetwerkaa...lledige-overname-van.html
Is het nog maar de vraag hoe lang Glashart Media nog bestaat.... of dat alle providers straks toch weer veroordeeld zijn tot het verkopen van KPN troep omdat KPN wel eens kon besluiten om Glashart Media dan ook op te doeken.....
Verwijderd
Vergeet niet dat Reggefiber deels ook leunt op subsidie en leningen. Zo hebben ze een tijd terug een lening van 285 miljoen euro gekregen van de Europese Investeringsbank, ABN Amro en ING voor de uitrol van glasvezel in 33 gemeenten.
Ik denk dus dat de investerende partijen het nooit toe gaan staan dat Reggefiber volledig wordt overgenomen door KPN. Deze partijen weten dondersgoed dat de uitrol/verglazing/afname van glasvezel in Nederland dan alleen nog maar bergafwaarts gaat en ze hun investering minder snel terug gaan verdienen.
Reggefiber heeft vanaf het begin af aan de juiste keuzes gemaakt door zich te verdiepen in wat de klant wil: namelijk een ander productaanbod met meer kwaliteit en openheid en service dan de huidige monopolisten bieden als UPC en KPN.
Als het dus zo gaat zijn dat die Ad Scheepbouwer straks de boel gaat dicteren dan is het binnen 1 jaar afgelopen met glasvezel in Nederland.
Ik denk dus dat de investerende partijen het nooit toe gaan staan dat Reggefiber volledig wordt overgenomen door KPN. Deze partijen weten dondersgoed dat de uitrol/verglazing/afname van glasvezel in Nederland dan alleen nog maar bergafwaarts gaat en ze hun investering minder snel terug gaan verdienen.
Reggefiber heeft vanaf het begin af aan de juiste keuzes gemaakt door zich te verdiepen in wat de klant wil: namelijk een ander productaanbod met meer kwaliteit en openheid en service dan de huidige monopolisten bieden als UPC en KPN.
Als het dus zo gaat zijn dat die Ad Scheepbouwer straks de boel gaat dicteren dan is het binnen 1 jaar afgelopen met glasvezel in Nederland.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 05:44 ]
Ik ben bang dat je dan heel teleurgesteld gaat raken, KPN heeft een deal waarmee ze uiteindelijk reggefiber kunnen overnemen en ING en ABN AMRO willen gewoon dat er winst gemaakt wordt op hun investering. Als er publieke druk is dan willen de gemeentes zich misschien een beetje druk maken maar verder interesseert het echt niemand iets. Voor KPN is het verhaal simpel, glas moet aantrekkelijk blijven t.o.v. de kabel en glas wordt alleen uitgerold als er van het telefoonnetwerk teveel klanten afvallen en 3G/LTE niet een goedkoper alternatief is voor hun in dat gebied.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:03:
Vergeet niet dat Reggefiber deels ook leunt op subsidie en leningen. Zo hebben ze een tijd terug een lening van 285 miljoen euro gekregen van de Europese Investeringsbank, ABN Amro en ING voor de uitrol van glasvezel in 33 gemeenten.
BBC HD bij KPN Interactieve TV
Vandaag hebben KPN en BBC Worldwide Channels in Nederland een belangrijke distributieovereenkomst gesloten. In 2011 zal KPN vijf Britse zenders van BBC TV aanbieden via TV van KPN: klanten van KPN Interactieve TV(iTV) kunnen later dit jaar BBC One, BBC Two, BBC Three, BBC Four en BBC HD kijken, en klanten van KPN Digitenne BBC One en BBC Two. Bestaande klanten worden binnenkort persoonlijk geïnformeerd.
Albert Vergeer, Directeur TV, Internet en Telefonie bij KPN: “We zijn zeer verheugd met de uitbreiding van ons pakket met de wereldberoemde BBC-zenders”. De BBC biedt een verscheidenheid aan interessante programma’s. Uit eigen klantenonderzoek blijkt dat veel van onze klanten de programma’s van de BBC waarderen en graag willen kijken.”
“Het doet ons genoegen om televisiekijkers in Nederland de kans te geven om deze zenders te bekijken via de snelgroeiende TV-platforms zoals Interactieve TV en Digitenne. De overeenkomst omvat ons pronkstuk BBC HD, dat een scala aan BBC HD-programma’s biedt: van belangrijke sportevenementen zoals Wimbledon tot het muziekprogramma The Proms, maar ook gerespecteerde historische dramaseries,” zegt Ian McDonough, Senior Vice-President en General Manager EMEA bij BBC Worldwide Channels.
Klanten van KPN iTV ontvangen al BBC Entertainment, het internationale amusementskanaal van BBC Worldwide. Dit kanaal biedt comedyseries, dramaseries en amusementprogramma’s met Nederlandse ondertiteling. Dit blijft in het pakket.
De BBC-kanalen
• BBC One is het meest populaire ‘mixed genre’-kanaal van de BBC en biedt een reeks programma’s van hoge kwaliteit.
• BBC Two brengt op feiten gebaseerde inhoud die van belang is voor de hedendaagse maatschappij samen met vernieuwende comedy en opvallende drama.
• BBC Three richt zich op kijkers tussen de 16 en 34 jaar oud met een innovatieve mix van comedy, amusement, muziek, drama en nieuws.
• BBC Four is een ‘mixed genre’-kanaal en biedt een ambitieus scala aan baanbrekende programma’s van hoge kwaliteit, die daarnaast ook nog intellectueel en cultureel verrijkend zijn.
• BBC HD toont het beste van alle andere BBC-zenders op het gebied van drama, amusement, sport, optredens en nieuwsprogramma’s in adembenemende HD-kwaliteit. Het beste van de BBC nu nóg beter in HD.
Bron: KPN
http://www.kpn.com/corpor...stributieovereenkomst.htm
http://www.hdtvnieuws.nl/...interactieve-tv-20110127/
http://www.broadbandtvnew...et-domestic-bbc-channels/
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/01/27/H051.htm
Vandaag hebben KPN en BBC Worldwide Channels in Nederland een belangrijke distributieovereenkomst gesloten. In 2011 zal KPN vijf Britse zenders van BBC TV aanbieden via TV van KPN: klanten van KPN Interactieve TV(iTV) kunnen later dit jaar BBC One, BBC Two, BBC Three, BBC Four en BBC HD kijken, en klanten van KPN Digitenne BBC One en BBC Two. Bestaande klanten worden binnenkort persoonlijk geïnformeerd.
Albert Vergeer, Directeur TV, Internet en Telefonie bij KPN: “We zijn zeer verheugd met de uitbreiding van ons pakket met de wereldberoemde BBC-zenders”. De BBC biedt een verscheidenheid aan interessante programma’s. Uit eigen klantenonderzoek blijkt dat veel van onze klanten de programma’s van de BBC waarderen en graag willen kijken.”
“Het doet ons genoegen om televisiekijkers in Nederland de kans te geven om deze zenders te bekijken via de snelgroeiende TV-platforms zoals Interactieve TV en Digitenne. De overeenkomst omvat ons pronkstuk BBC HD, dat een scala aan BBC HD-programma’s biedt: van belangrijke sportevenementen zoals Wimbledon tot het muziekprogramma The Proms, maar ook gerespecteerde historische dramaseries,” zegt Ian McDonough, Senior Vice-President en General Manager EMEA bij BBC Worldwide Channels.
Klanten van KPN iTV ontvangen al BBC Entertainment, het internationale amusementskanaal van BBC Worldwide. Dit kanaal biedt comedyseries, dramaseries en amusementprogramma’s met Nederlandse ondertiteling. Dit blijft in het pakket.
De BBC-kanalen
• BBC One is het meest populaire ‘mixed genre’-kanaal van de BBC en biedt een reeks programma’s van hoge kwaliteit.
• BBC Two brengt op feiten gebaseerde inhoud die van belang is voor de hedendaagse maatschappij samen met vernieuwende comedy en opvallende drama.
• BBC Three richt zich op kijkers tussen de 16 en 34 jaar oud met een innovatieve mix van comedy, amusement, muziek, drama en nieuws.
• BBC Four is een ‘mixed genre’-kanaal en biedt een ambitieus scala aan baanbrekende programma’s van hoge kwaliteit, die daarnaast ook nog intellectueel en cultureel verrijkend zijn.
• BBC HD toont het beste van alle andere BBC-zenders op het gebied van drama, amusement, sport, optredens en nieuwsprogramma’s in adembenemende HD-kwaliteit. Het beste van de BBC nu nóg beter in HD.
Bron: KPN
http://www.kpn.com/corpor...stributieovereenkomst.htm
http://www.hdtvnieuws.nl/...interactieve-tv-20110127/
http://www.broadbandtvnew...et-domestic-bbc-channels/
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/01/27/H051.htm
[ Voor 3% gewijzigd door giant2000 op 27-01-2011 15:22 ]
2,00 m. + begane grond
BBC HD, eens kijken of ze dat in Engeland ook een beetje kunnen.
Ach ze kunnen het wel maar gelukkig is er KPN die de bitrate zo omlaag trekt dat Youtube zich er nog voor zou schamen......
Zouden alle kanalen in het basispakket komen, zoals nu op de website van KPN staat?
Ik heb de laatste week kennis gemaakt met HD via (gratis) Eredivisie Live en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt! Een HD pakket a 10 euro vind ik te duur, mede omdat er maar een aantal zenders bij zitten die alles in HD brengen.
Ik heb de laatste week kennis gemaakt met HD via (gratis) Eredivisie Live en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt! Een HD pakket a 10 euro vind ik te duur, mede omdat er maar een aantal zenders bij zitten die alles in HD brengen.
2,00 m. + begane grond
Dat is echt super nieuws dat KPN (en eerder werd al gemeld Glashart Media ook) eindelijk ook BBC 1,2 (Interactieve tv en Digitenne) maar ook 3,4 en HD (Interactieve tv, glasvezel) gaan uitzenden!!
Is dit ook inclusief de kinder zenders (CBBC,CeeBeebies) die overdag uitzenden op frequenties van BBC 3,4?
Ik heb dan wel geen KPN of Glashart Media maar dit maakt een eventuele overstap wel een stuk makkelijker.
Tot op heden hield o.a. het ontbreken van deze zenders mijn overstap tegen (nog los van de bitrate/kwaliteit) van KPN producten.
Is ook bekend of Glashart Media ook het hele scala aan BBC zenders gaat aanbieden?
Is dit ook inclusief de kinder zenders (CBBC,CeeBeebies) die overdag uitzenden op frequenties van BBC 3,4?
Ik heb dan wel geen KPN of Glashart Media maar dit maakt een eventuele overstap wel een stuk makkelijker.
Tot op heden hield o.a. het ontbreken van deze zenders mijn overstap tegen (nog los van de bitrate/kwaliteit) van KPN producten.
Is ook bekend of Glashart Media ook het hele scala aan BBC zenders gaat aanbieden?
Ik weet dat laatste niet zeker (en is hier misschien ook wat off-topic), maar over het algemeen biedt Glashart Media van alle zenders een behoorlijk breed scala aan (bv. Brava, Eurosport) dus ik ga er eigenlijk een beetje van uit dat dit voor de BBC ook wel zal gelden.
Is er ergens informatie beschikbaar over hoe IPTV bij KPN werkt ? Welke technieken worden gebruikt ? Hoe is dit beveiligd ?
Als ik naar glas zou switchen, kan ik man m'n eigen ontvanger bouwen (XBMC met een plugin voor IPTV) of zit ik vast aan een brak werkend KPN kastje ? Kan ik op m'n download bak wat software installeren en deze als DVR laten werken ?
Als ik naar glas zou switchen, kan ik man m'n eigen ontvanger bouwen (XBMC met een plugin voor IPTV) of zit ik vast aan een brak werkend KPN kastje ? Kan ik op m'n download bak wat software installeren en deze als DVR laten werken ?
[ Voor 17% gewijzigd door Aaargh! op 27-01-2011 16:28 ]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
KPN stuurt alles gecodeerd uit in h.264. Je zal de eerste zijn die dat weet te kraken en mocht je dat lukken dan hou ik mij aanbevolen!Aaargh! schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:28:
Is er ergens informatie beschikbaar over hoe IPTV bij KPN werkt ? Welke technieken worden gebruikt ? Hoe is dit beveiligd ?
2,00 m. + begane grond
Yep. H.264 met Verimatrix er overheen. Als je echt KPN als ISP neemt heb je eigenlijk maar 1 optie:
Een capture kaart kopen met component ingang en met een IR-blaster vanuit je mediasoftware het brakke KPN boxje aansturen.
Maar je kan ook eens gaan kijken welke glasvezel opties er nog meer in je woonplaats zijn (qua providers) en vooral ook op welke operator die zitten. Als je R+ kan kiezen van Tweak, of Lijbrandt, dan krijg je het basispakket ook in dvb-c via coax aangeboden.
Een capture kaart kopen met component ingang en met een IR-blaster vanuit je mediasoftware het brakke KPN boxje aansturen.
Maar je kan ook eens gaan kijken welke glasvezel opties er nog meer in je woonplaats zijn (qua providers) en vooral ook op welke operator die zitten. Als je R+ kan kiezen van Tweak, of Lijbrandt, dan krijg je het basispakket ook in dvb-c via coax aangeboden.
Dat is lame, t.z.t. maar eens gaan uitzoeken dan of dit te kraken is, op zich zou dit te doen moeten zijn aangezien je een decoder krijgt die dit ook al doet.giant2000 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:32:
[...]
KPN stuurt alles gecodeerd uit in h.264. Je zal de eerste zijn die dat weet te kraken en mocht je dat lukken dan hou ik mij aanbevolen!
Ze versleutelen alles en je krijgt de wachtwoorden niet. Je krijgt wel een wachtwoord om in je router te komen maar die is zelfs beperkt ingesteld. De "root" user is afgeschermd en krijg je niet. Ik vermoed dat KPN een "red button" heeft. Als ze op die knop drukken gaan alle routers in Kill modus en hebben zij eindelijk wereld overheersing...Aaargh! schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:47:
[...]
Dat is lame, t.z.t. maar eens gaan uitzoeken dan of dit te kraken is, op zich zou dit te doen moeten zijn aangezien je een decoder krijgt die dit ook al doet.
Oke misschien wat overdreven maar je snapt het idee...
All-Round nerd | iRacing Profiel
Je krijgt het wachtwoord wel, hoe kan je anders TV kijken ? Je moet een ontvanger hebben met daarin de nodige keys voor het decoderen v/h signaal. De vraag is alleen hoe makkelijk de keys uit 't kastje te slopen zijn. Waarschijnlijk een kwestie van een paar ontvangers opofferen voordat je daar achter bent.w4rguy schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:53:
[...]
Ze versleutelen alles en je krijgt de wachtwoorden niet.
Je krijgt bij KPN een router ipv. alleen een modem ? Da's wel een dealbreaker voor mij.Je krijgt wel een wachtwoord om in je router te komen maar die is zelfs beperkt ingesteld.
Weet iemand trouwens welke bitrates KPN hanteert voor HDTV ? Lijkt me dat dat over glas flink meer is dan de 12 a 13 Mbit die Ziggo gebruikt ?
[ Voor 9% gewijzigd door Aaargh! op 27-01-2011 17:05 ]
Verwijderd
Bitrate overzicht van de gereëncode H.264 KPN streams:http://www.ipbforum.nl/ex...4e6a7fa9770c32afbc#p28936
Dit zijn de stream verdelingen van Interactieve TV:
1 Single Stream is 3.7 Mb/s
1 Dual Stream is 7.4 Mb/s
1 HD Stream is 8-12 Mb/s**
NEW! ** de gestelde waar de van 1 HD stream is ongeveer 8Mbit.
Met vriendelijke groet,
Stef
KPN Webcare Team
webcare@kpn.com
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?
Ervaringen met de gereëncode streams van KPN in vergelijking met de originele streams van Technicolor:
eymey schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:56:
En dat de SD versie op IPTV idd veel minder details heeft dan die op dvb-c.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:16:
Je kunt duidelijk zien (vooral bij de laatste 3 vergelijkingen) dat het detail minder is bij de 8mbit HD versie. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de gezichten in de plaatjes, dan zie je dat de rimpels en details in de huid bij de 8mbit HD versie worden weggemoffeld door de lage bitrate. Het ziet er dan dof en vegerig uit in vergelijking met de 8mbit SD versie van Technicolor.
Oftewel, steek geen moeite in deze brakke streams. Je kunt beter een andere provider kiezen dan beunhaas/oplichter KPN.KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:12:
Het voorhoofd van de nieuwslezer is gewoon een vlak van één kleur, zonder nuances. Zoals een plaatje die je omzet in gif met maar 128 kleuren of een jpeg met teveel compressie. Het analoge signaal is weliswaar minder scherp, maar bevat echt meer details en kleuren nuances en dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de scherpte. Want het HD signaal is bijna alsof je naar een tekenfilm kijkt, scherp, maar qua kleuren en details bijna als een tekenfilm dus.
- Als je glasvezel wil is kijk dan of je in een WGDO gebied woont waar Reggefiber de actieve netwerkoperator is. Hier worden wel gewoon netjes 1:1 de originele onversleutelde Technicolor streams geleverd.
- Als je glasvezel wil en je woont in een WBA gebied waar KPN de actieve netwerkoperator is: blijf dan bij je kabelprovider!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 17:58 ]
Verwijderd
En jij denkt dat er meer winst wordt gemaakt als KPN aan het roer staat straks? Geloof maar dat het dan een leegloop wordt waar de investeerders absoluut niet blij mee zijn.joop99 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 06:51:
[...]
Ik ben bang dat je dan heel teleurgesteld gaat raken, KPN heeft een deal waarmee ze uiteindelijk reggefiber kunnen overnemen en ING en ABN AMRO willen gewoon dat er winst gemaakt wordt op hun investering. Als er publieke druk is dan willen de gemeentes zich misschien een beetje druk maken maar verder interesseert het echt niemand iets. Voor KPN is het verhaal simpel, glas moet aantrekkelijk blijven t.o.v. de kabel en glas wordt alleen uitgerold als er van het telefoonnetwerk teveel klanten afvallen en 3G/LTE niet een goedkoper alternatief is voor hun in dat gebied.
Alles wat KPN aanraakt wordt een flop.
Dit bedrijf melkt zijn klanten uit met producten van lage kwaliteit die tot de nok toe dichtgetimmerd zijn en waarvoor men dan de hoofdprijs vraagt.
Als KPN Reggefiber overneemt dan weet ik zeker dat ze weer meteen op kwaliteit gaan bezuinigen en de boel gaan dichttimmeren om van glasvezel een melkoe te maken. De consument merkt dat en stapt weer over naar zijn kabelprovider. Bijvoorbeeld Ziggo waar hij dan meer kwaliteit en openheid krijgt en ook gewoon een HTPC kan gebruiken.
Gevolg: steeds minder klanten op het glasvezelnetwerk en steeds minder uitrol naar nieuwe gebieden omdat de vraag achterblijft. En door de leegloop in de huidige gebieden gaan investeerders minder snel hun investering terugverdienen.
Hoe vind ik dit uit ? Is hier ergens een overzicht van ? Een snelle google search levert niks op.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:37:
- Als je glasvezel wil is kijk dan of je in een WGDO gebied woont waar Reggefiber de actieve netwerkoperator is. Hier worden wel gewoon netjes 1:1 de originele onversleutelde Technicolor streams geleverd.
Verwijderd
Op de site van de providers kun je een postcode check doen.
Bijvoorbeeld op Tweak:
http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html
R+ abonnementen = Reggefiber/WGDO gebied
Niet R+ abonnementen = KPN/WBA gebied.
En dan heb je nog:
http://www.lijbrandt.nl/beschikbaarheid/
http://www.concepts-ict.nl/
http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid/
http://www.solcon.nl/
http://www.plinq.nl/
Bijvoorbeeld op Tweak:
En dan heb je nog:
http://www.lijbrandt.nl/beschikbaarheid/
http://www.concepts-ict.nl/
http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid/
http://www.solcon.nl/
http://www.plinq.nl/
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 18:08 ]
KPN heeft ook Digitenne, daarvan is indien een geldige smartcard gebruikt wordt de TS gewoon op te slaan. Niks dichtgetimmerd. OK, geen HD.
Anders dan kabel-tv werkt interactieve tv van KPN met een internet protocol. Beveiliging open gooien en de hele wereld gratis meekijken, ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren.
Anders dan kabel-tv werkt interactieve tv van KPN met een internet protocol. Beveiliging open gooien en de hele wereld gratis meekijken, ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren.
[ Voor 14% gewijzigd door giant2000 op 27-01-2011 18:33 ]
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Ja digitenne is zo'n baggerkwaliteit. Dat wil ik niet eens opslaan of kijken op een HTPC.
En voor IPTV kunnen ze het ook gewoon op netwerk-niveau afschermen in plaats van encryptie te gebruiken. GHM gebruikt voor IPTV ook een apart VLAN met vendor-id+mac authenticatie. Dat is voordeel ten opzichte van DVB-C/S/T. Je hebt meer mogelijkheden voor conditional access. Encryptie is geen pré meer. Maar ja, bij KPN moet altijd alles weer potdicht zitten inclusief de lokale zenders en publieke omroep NL1/2/3. Er zou maar eens iemand via z'n PC willen kijken in plaats van via die gare Experiabox.
KPN is gewoon een autoritair en arrogant machtsbedrijf. Totaal geen klantvriendelijkerheid of enigsinds de wil om ook maar iets tegemoet te komen aan de nieuwe generatie gebruikers. Het is een grootgraaier 1e klas dat net als UPC dikke vriendjes is met de contentmaffia.
En voor IPTV kunnen ze het ook gewoon op netwerk-niveau afschermen in plaats van encryptie te gebruiken. GHM gebruikt voor IPTV ook een apart VLAN met vendor-id+mac authenticatie. Dat is voordeel ten opzichte van DVB-C/S/T. Je hebt meer mogelijkheden voor conditional access. Encryptie is geen pré meer. Maar ja, bij KPN moet altijd alles weer potdicht zitten inclusief de lokale zenders en publieke omroep NL1/2/3. Er zou maar eens iemand via z'n PC willen kijken in plaats van via die gare Experiabox.
KPN is gewoon een autoritair en arrogant machtsbedrijf. Totaal geen klantvriendelijkerheid of enigsinds de wil om ook maar iets tegemoet te komen aan de nieuwe generatie gebruikers. Het is een grootgraaier 1e klas dat net als UPC dikke vriendjes is met de contentmaffia.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 19:08 ]
Da's nu net het probleem, op mijn adres is zowel R+ als niet R+ beschikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:04:
Op de site van de providers kun je een postcode check doen.
Bijvoorbeeld op Tweak:
Dan zou ik altijd voor R+ gaan. Dan heb je namelijk de hoge kwaliteit streams. Blijkbaar kan het netwerk bij jou beide varianten aan. In sommige plaatsen (ik dacht waaronder Enschede) kan dat
. Magoed, wordt wel erg off-topic aan ITV. Behalve dan dat ITV op glasvezel eigenlijk gewoon een ondermaats product is
Verwijderd
Tja, maar als dat dan weer op de beruchte 8mbit KPN ADSL manier over je glas huppelt dan zal er van het HD beeld van de BBC waarschijnlijk net zo weinig overblijven als van alle andere HD zenders die KPN nu als ITV levert, of ze moeten hun belofte gedaan op wba netwerken waarmaken en medio 2011 met een echt glasvezelwaardig ITV pakket komen met dikke streams zonder een bak compressie erop.Splinter Cell schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:53:
BBC HD, eens kijken of ze dat in Engeland ook een beetje kunnen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 22:10 ]
Mijn opmerking ging over de winst bij verkoop van reggefiber aan KPN, niet over de manier waarop KPN zijn bedrijf runt.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:53:
[...]
En jij denkt dat er meer winst wordt gemaakt als KPN aan het roer staat straks? Geloof maar dat het dan een leegloop wordt waar de investeerders absoluut niet blij mee zijn.
Alles wat KPN aanraakt wordt een flop.
Dit bedrijf melkt zijn klanten uit met producten van lage kwaliteit die tot de nok toe dichtgetimmerd zijn en waarvoor men dan de hoofdprijs vraagt.
Als KPN Reggefiber overneemt dan weet ik zeker dat ze weer meteen op kwaliteit gaan bezuinigen en de boel gaan dichttimmeren om van glasvezel een melkoe te maken. De consument merkt dat en stapt weer over naar zijn kabelprovider. Bijvoorbeeld Ziggo waar hij dan meer kwaliteit en openheid krijgt en ook gewoon een HTPC kan gebruiken.
Gevolg: steeds minder klanten op het glasvezelnetwerk en steeds minder uitrol naar nieuwe gebieden omdat de vraag achterblijft. En door de leegloop in de huidige gebieden gaan investeerders minder snel hun investering terugverdienen.
We kunnen hier allemaal vinden dat KPN een K product levert en vanuit ons perspectief hebben we misschien ook nog wel gelijk maar er zijn nog altijd een heleboel klanten bij KPN die tevreden of niet ontevreden genoeg zijn om er weg te gaan. Ik heb zelf het gevoel dat KPN het tot een kunst verheven heeft om te weten hoe ver ze kunnen gaan voor de klanten massaal weglopen.
Als ik bijvoorbeeld naar IPTV kijk dan weet ik ook dat het beter kan maar het beeld zal door vrij veel klanten acceptabel gevonden worden en dus is er veel druk nodig om KPN zo ver te krijgen dat ze dit veranderen..
[ Voor 6% gewijzigd door joop99 op 28-01-2011 20:54 ]
ellende is inderdaad dat de massa tevreden is met gemiddelden. Er zijn (waren) genoeg goeie aanbieders voor de mensen die net iets beters willen, maar zodra KPN die gaat opkopen verdwijnt hun niveau in het lager niveau, waarmee op een gegeven moment je alleen nog maar een massa product kan afnemen, wat gewoon niet goed genoeg is voor sommigen helaas
Verwijderd
Ik hoop van harte dat je er helemaal naast zit met dit sombere plaatje wat je nu schetst...datadevil schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:05:
Er zijn (waren) genoeg goeie aanbieders voor de mensen die net iets beters willen, maar zodra KPN die gaat opkopen verdwijnt hun niveau in het lager niveau, waarmee op een gegeven moment je alleen nog maar een massa product kan afnemen, wat gewoon niet goed genoeg is voor sommigen helaas
ik ook ,maar in de ADSL markt zie je het ook redelijk zo gaan. Als er al positieve uitschieters zijn worden die toch vaak door de grijze muizen opgekocht (XS4All > KPN, Alice > Tele2)Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:37:
[...]
Ik hoop van harte dat je er helemaal naast zit met dit sombere plaatje wat je nu schetst...
Verwijderd
Wat mij in het scenario het meeste angst aanjaagt is het feit dat alle ADSL/VDSL providers sowieso afhankelijk zijn van KPN omdat het nu eenmaal over hun koper de woning inkomt.datadevil schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:15:
[...]
ik ook ,maar in de ADSL markt zie je het ook redelijk zo gaan. Als er al positieve uitschieters zijn worden die toch vaak door de grijze muizen opgekocht (XS4All > KPN, Alice > Tele2)
Nu hebben we eindelijk een modern concurrerend en open alternatief in de vorm van Reggefiber, en dan zit je straks weer vast aan KPN.
Ik vraag me af of dit niet onder monopolie of kartelvorming valt... het kan toch nooit zo zijn dat we één bedrijf hebben wat straks behalve de coax zo'n beetje de hele koper en glasmarkt in handen krijgt?
Nogmaals... ik hoop dat het alleen maar een financieel geschetst plaatje is en dat meneer Dick Wessels zijn ziel niet verkoopt aan KPN.
Dat hoop ik ook van harte!
Het kan toch ook niet zo zijn dat KPN dit niet inziet? Waarom zouden ze anders in Almere en andere WBA netwerken een breder dienstenaanbod (te beginnen met Lijbrandt in de vorm van GHM en analoog en dvb-c) zijn gaan toestaan? Niet omdat met een paar jaar weer de nek om te draaien, lijkt me.
Ik hoop dan ook dat de onderliggende ISP's en Glashart Media gewoon zullen blijven voortbestaan, zodat er nog enige diversiteit is in de markt. Het lijkt me ook dat Opta/NMA het anders al helemaal niet zouden toestaan.
KPN moet toch ook ingezien hebben dat aanvankelijk maar bitter weinig mensen op glasvezel zaten te wachten vanwege de vele nadelen tov. UPC (geen analoog, een crappy Experiabox, etc.).
Trouwens, tegenover XS4ALL sta ik nog steeds een beetje ambivalent. In het laatste jaar dat ik bij ze zag merkte ik hoe ze qua serviceniveau en innovatiedrang afzakten naar triest KPN-niveau. Aan de andere kant, als je dan bv. hun nieuwste ontwikkeling weer ziet (die volgens mij redelijk uniek is): Die reclame van "toch internet als ADSL storing heeft". Waarbij ze gebruik maken van de Fritz!box feature om via een 3g dongle te switchen naar mobiel internet
. Dan denk ik ineens weer "hey, ze kunnen het nog steeds!" Ook het feit dat XS4ALL gewoon native ipv6 verbindingen kan bieden spreekt voor ze.
De tijd zal het leren....
Tot nu toe geniet ik toch best van m'n uiterst flexibele Lijbrandt verbinding. Vooral met de interne DVB-C -> IP streaming mogelijkheid die ik nu thuis heb gecreëerd ben ik erg in m'n nopjes. XBMC op de netbook en hoppa, ik kan via het netwerk alle DVB-C zenders kijken die m'n Synology van een dvb-c stickje trekt

Volgende stap wordt om OpenVPN op te tuigen op m'n Fritz!Boxje met 'freetz' erop. Dan kan ik vanaf overal waar ik over een fatsoenlijk snelle wi-fi verbinding kan beschikken op m'n netwerk komen en dus ook bij de tv-streams
Het kan toch ook niet zo zijn dat KPN dit niet inziet? Waarom zouden ze anders in Almere en andere WBA netwerken een breder dienstenaanbod (te beginnen met Lijbrandt in de vorm van GHM en analoog en dvb-c) zijn gaan toestaan? Niet omdat met een paar jaar weer de nek om te draaien, lijkt me.
Ik hoop dan ook dat de onderliggende ISP's en Glashart Media gewoon zullen blijven voortbestaan, zodat er nog enige diversiteit is in de markt. Het lijkt me ook dat Opta/NMA het anders al helemaal niet zouden toestaan.
KPN moet toch ook ingezien hebben dat aanvankelijk maar bitter weinig mensen op glasvezel zaten te wachten vanwege de vele nadelen tov. UPC (geen analoog, een crappy Experiabox, etc.).
Trouwens, tegenover XS4ALL sta ik nog steeds een beetje ambivalent. In het laatste jaar dat ik bij ze zag merkte ik hoe ze qua serviceniveau en innovatiedrang afzakten naar triest KPN-niveau. Aan de andere kant, als je dan bv. hun nieuwste ontwikkeling weer ziet (die volgens mij redelijk uniek is): Die reclame van "toch internet als ADSL storing heeft". Waarbij ze gebruik maken van de Fritz!box feature om via een 3g dongle te switchen naar mobiel internet
De tijd zal het leren....
Volgende stap wordt om OpenVPN op te tuigen op m'n Fritz!Boxje met 'freetz' erop. Dan kan ik vanaf overal waar ik over een fatsoenlijk snelle wi-fi verbinding kan beschikken op m'n netwerk komen en dus ook bij de tv-streams
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 29-01-2011 22:49 ]
Verwijderd
Dat is mijn grootste zorg, dat we straks niet een glasvezelnetwerk hebben waarop de keuze bestaat uit WC-eend, WC-eend of WC-eend.eymey schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:46:
Er moet gezonde concurrentie komen en blijven op het open glasvezelnetwerk, want dat houdt de markt levendig en de prijzen concurrerend.
Niets zo erg als een keuze om in je zak gescheten te worden door om het even welke provider omdat de eigenaar ervan alle touwtjes in handen heeft en dus bepaald. Als het enige wat je als klant nog kan kiezen is welke kleur poep je in je zak krijgt dan zou het het zoveelste medium zijn wat in handen is van een monopolist.
Maar op wat administratief geneuzel na en een storing voor het eerst in maanden ben ook ik een heel tevreden gebruiker van een zeer vrije Lijbrandt aansluiting.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 22:59 ]
Hoewel deze discussie wel wat offtopic gaat, toch ook mijn gedachten over dit onderwerp:
Kan me vinden in de zorgen over het feit dat 1 partij, niet over het koper en glas netwerk mag/kan beschikken, maar dat is bij de COAX ook zo goed als het geval nu. Ja er zijn meerdere aanbieders, maar dat komt omdat er geen partij is met een landelijk dekkend eigen netwerk.
Mijns inziens, zouden alle nutsbedrijven en andere voor de maatschappij, belangrijke diensten/voorzieningen (sociale voorzieningen, zorg, OV ) onder centrale, non profit organisatie's moeten vallen. Via openbare aanbesteding mogen bedrijven dan steeds bieden om hun diensten voor een bepaalde periode aan te bieden.
De overheid moet er dan zorg voor dragen, dat er landelijke dekking komt, ook voor economisch minder interesante gebieden, want ook dit zijn belasting betalende burgers ( zegt iemand uit de randstad ).
Kappen met alle privatisering, die alleen maar op korte termijn een kostenbesparing oplevert, om vervolgens de kosten stapsgewijs omhoog te gooien.
Kan me vinden in de zorgen over het feit dat 1 partij, niet over het koper en glas netwerk mag/kan beschikken, maar dat is bij de COAX ook zo goed als het geval nu. Ja er zijn meerdere aanbieders, maar dat komt omdat er geen partij is met een landelijk dekkend eigen netwerk.
Mijns inziens, zouden alle nutsbedrijven en andere voor de maatschappij, belangrijke diensten/voorzieningen (sociale voorzieningen, zorg, OV ) onder centrale, non profit organisatie's moeten vallen. Via openbare aanbesteding mogen bedrijven dan steeds bieden om hun diensten voor een bepaalde periode aan te bieden.
De overheid moet er dan zorg voor dragen, dat er landelijke dekking komt, ook voor economisch minder interesante gebieden, want ook dit zijn belasting betalende burgers ( zegt iemand uit de randstad ).
Kappen met alle privatisering, die alleen maar op korte termijn een kostenbesparing oplevert, om vervolgens de kosten stapsgewijs omhoog te gooien.
Nou ja... via aanbestedingen een bepaalde partij voor een bepaalde tijd diensten laten aanbieden (als enige) is misschien ook niet helemaal een optie. Maar meer overheidsinmenging lijkt me wel handig ja.
Of kijk als voorbeeld naar het kabelnetwerk in Harderwijk. Daar is het coax netwerk nog in handen van een stichting (zonder winstoogmerk). Dat zie je aan de tarieven, aan de vrij digitaal te ontvangen basispakketten maar ook naar de innovatie (meerdere internetproviders, met sinds kort zelfs symetrische snelheden).
Ik stel voor dat alle "last mile" verbindingen gewoon in handen komen van de overheid of non-profit organisaties die als netwerk operator optreden. Vanaf de centrale/area-pop mogen commerciele bedrijven elkaar beconcurreren.
Of kijk als voorbeeld naar het kabelnetwerk in Harderwijk. Daar is het coax netwerk nog in handen van een stichting (zonder winstoogmerk). Dat zie je aan de tarieven, aan de vrij digitaal te ontvangen basispakketten maar ook naar de innovatie (meerdere internetproviders, met sinds kort zelfs symetrische snelheden).
Ik stel voor dat alle "last mile" verbindingen gewoon in handen komen van de overheid of non-profit organisaties die als netwerk operator optreden. Vanaf de centrale/area-pop mogen commerciele bedrijven elkaar beconcurreren.
Tjonge net ff gebeld met kpn over de stb en het modem, geen info, geen info van een zeer onbeleefde limbo bitch.
Het schijnt dat ze nog steeds de stb 1960 uitleveren als ik op het kpn forum kijk.
Wachten dan maar, tenzij hier nog iemand nieuws heeft.
Het schijnt dat ze nog steeds de stb 1960 uitleveren als ik op het kpn forum kijk.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Soms denk ik zelfs dat de informatie die je hier van elkaar krijgt nuttiger als wat je van de helpdesk rampendesk krijgtSupertip schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:49:
Tjonge net ff gebeld met kpn over de stb en het modem, geen info, geen info van een zeer onbeleefde limbo bitch.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ja, KPN kijkdagen zijn voorbij.bartburg schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:48:
is de gratis voetbal weer afgelopen?
Dat is de reden dat de glasvezel markt gereguleerd is op infrastructuur niveau (de verbinding tussen de huizen en de city pop), Er is kennelijk ingezien dat er op dit niveau geen concurrentie gaat ontstaan. Je kunt dit keurig zien in het volgende plaatje wat KPN zo'n beetje standaard bij zijn kwartaal/jaar cijfers heeft zitten (pag 73 in de volgende presentatie met rode lijntjes voor het gereguleerde gedeelte).eymey schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:05:
Nou ja... via aanbestedingen een bepaalde partij voor een bepaalde tijd diensten laten aanbieden (als enige) is misschien ook niet helemaal een optie. Maar meer overheidsinmenging lijkt me wel handig ja.
Ik stel voor dat alle "last mile" verbindingen gewoon in handen komen van de overheid of non-profit organisaties die als netwerk operator optreden. Vanaf de centrale/area-pop mogen commerciële bedrijven elkaar beconcurreren.
Het probleem is alleen dat het er op lijkt dat het zeer moeilijk is om op basis van deze infrastructuur zelf een dienst in elkaar te zetten waardoor we het vrijwel alleen maar met het WDGO en WBA netwerk moeten doen.
Het is kennelijk (zeker voor de kleinere providers) te lastig om zelf voor een TV aanbod te zorgen. Als je het voorbeeld van Tweak ziet dan zie je dat ze het internet gedeelte en het telefonie gedeelte wel zelf doen maar voor TV volledig op KPN varen.
Precies. Nou heeft Tweak het nog redelijk 'luxe': Op de WBA netwerken betrekken ze de TV van KPN (inclusief de set top box en Experiabox, dus echt 'wholesale'). Op WGDO netwerken betrekken ze het van Glashart Media met bijbehorende set top boxen.
Een leuke 'vreemde' is in dit geval Lijbrandt: Die bieden óók op WBA netwerken de televisie van Glashart Media. Maar uit kostenoverwegingen biedt Glashart Media op WBA netwerken voor live tv wel weer de streams van KPN (gelukkig niet de set top box
) .
Jammar genoeg kan je bij Tweak op WBA nog niet voor Glashart Media televisie kiezen, of de WGDO-achtige manier van internet en telefonie doorgeven (waarbij alles gewoon op je Genexis wordt gesplitst ipv een gare Experiabox).
Anyway, prima als KPN wat meer consolidatie op financieel of operator niveau wil.... als ze straks de ISP's maar niet weer -hun- manier van diensten bij de eindgebruiker brengen opleggen en als Glashart Media maar mag blijven bestaan.
Een leuke 'vreemde' is in dit geval Lijbrandt: Die bieden óók op WBA netwerken de televisie van Glashart Media. Maar uit kostenoverwegingen biedt Glashart Media op WBA netwerken voor live tv wel weer de streams van KPN (gelukkig niet de set top box

Jammar genoeg kan je bij Tweak op WBA nog niet voor Glashart Media televisie kiezen, of de WGDO-achtige manier van internet en telefonie doorgeven (waarbij alles gewoon op je Genexis wordt gesplitst ipv een gare Experiabox).
Anyway, prima als KPN wat meer consolidatie op financieel of operator niveau wil.... als ze straks de ISP's maar niet weer -hun- manier van diensten bij de eindgebruiker brengen opleggen en als Glashart Media maar mag blijven bestaan.
[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 31-01-2011 14:49 ]
Vanaf Maandag 7 Feb. t/m 20 Feb, of zolang de voorraad strekt
Voor geinteresserden die de ITV dienst icm bellen en internet overwegen ( vanaf E40,- p/m) , er is een actie waarbij je een Sony KDL32ex402 pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX402 voor 249,- kan krijgen zolang de voorraad strekt.
Bron, flyer (voor- en achterkant) via de post en kpn.com/tvtopper
OK, die 300E voordeel is wat optimistisch, maar toch niet slecht.
Op de website zie ik dan weer dit staan:
Voor geinteresserden die de ITV dienst icm bellen en internet overwegen ( vanaf E40,- p/m) , er is een actie waarbij je een Sony KDL32ex402 pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX402 voor 249,- kan krijgen zolang de voorraad strekt.
Op = Op actie: Wil je zeker zijn van de korting op deze TV?
Download dan hier de TV Topper bon, vul de bon in en ga naar de winkel en je krijgt gegarandeerd de Sony Full HD LCD-TV met de TV-topper korting. De actie loopt maar tot 28 februari 2011, dus zorg dat je er snel bij bent!
[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 31-01-2011 22:35 ]
En bestaande klanten dan????Yippie schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:19:
Vanaf Maandag 7 Feb. t/m 20 Feb, of zolang de voorraad strekt
[...]
Verwijderd
Iemand enig idee waar de plakstrip geplaatst moet worden van de infra rood extender.
Geen idee waar het "ontvangst oog" van de Motorola 1910 zit.
Geprobeerd aan voorzijde achterkant bovenkant maar geen reactie.
Ff erin schijnen met een zaklamp, dan is hij wel te vinden. Anders ff openschroeven :-pVerwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:53:
Iemand enig idee waar de plakstrip geplaatst moet worden van de infra rood extender.
Verwijderd
open geschroefd, met zaklamp gekeken en zelfs sensor van IR extender op diverse mogelijke plekken geplaatst echtr nog steeds geen soelaas!!
Volgens het KPN webcare team word apparatuur alleen vervangen indien deze defect is. De huidige STB en EB omruilen voor een nieuw type is er dus niet bij.
Niet verbazingwekkend, ze hebben nu 300.000+ abonnees voor IPTV, bedenk eens wat het kost (alleen al aan de administratieve afhandeling) om deze om te ruilen. Dat is nog los van de kosten van het voortijdig afschrijven van de oude boxen en de kosten van de nieuwe boxen.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:28:
Volgens het KPN webcare team word apparatuur alleen vervangen indien deze defect is. De huidige STB en EB omruilen voor een nieuw type is er dus niet bij.
Vergeet niet dat de meeste STB's eigendom zijn, en dat je er nu huur voor betaald dmv 4E p/m als ik me niet vergis. Heb net gebeld met de HD, om eventueel naar Premium te upgraden.
Het is in ieder geval wel mogelijk om het pakket zonder STB te bestellen (heb ik al,2 zelfs +1 oude).
Ik zou het alleen overwegen als ik zeker weet dat ik het nieuwe model krijg, maar dat kunnen ze niet zien.
Stond alleen Motorola volgens de call agent.
Moet nog even uitzoeken of ik dan voor de gratis LCD (zie vorige post) in aanmerking zou komen, heb nu nog een pakket van HetNet. Wat in ieder geval kan, is opzeggen (kan per direct) en opnieuw klant worden, want dan krijg ik die LCD in ieder geval.
Kosten stijgen wel aanzienlijk, van 35,- naar 65,- p/m(eerste 3 maanden 55,-), maar verbinding wordt wel stukken sneller. Wat ik in de praktijk haal van de 40Mbit VDSL2 snelheid, moet ik dan nog zien, maar gok toch wel op 75% of hoger (wijkcentrale zit in de buurt). Dat is dan bijna 4x zo snel als nu.
Even de voorwaarden goed lezen, zolang ik niet aan jaarcontract vastzit, overweeg ik het te proberen.
Als dat zou betekenen dat ik dan geen 10,- eerste 3 maanden korting krijg, so be it.
Wat ze in ieder geval wel kunnen vertellen, is dat ik een nieuwe EB krijg, maar dat is wel mijn laatste wens.
Het is in ieder geval wel mogelijk om het pakket zonder STB te bestellen (heb ik al,2 zelfs +1 oude).
Ik zou het alleen overwegen als ik zeker weet dat ik het nieuwe model krijg, maar dat kunnen ze niet zien.
Stond alleen Motorola volgens de call agent.
Moet nog even uitzoeken of ik dan voor de gratis LCD (zie vorige post) in aanmerking zou komen, heb nu nog een pakket van HetNet. Wat in ieder geval kan, is opzeggen (kan per direct) en opnieuw klant worden, want dan krijg ik die LCD in ieder geval.
Kosten stijgen wel aanzienlijk, van 35,- naar 65,- p/m(eerste 3 maanden 55,-), maar verbinding wordt wel stukken sneller. Wat ik in de praktijk haal van de 40Mbit VDSL2 snelheid, moet ik dan nog zien, maar gok toch wel op 75% of hoger (wijkcentrale zit in de buurt). Dat is dan bijna 4x zo snel als nu.
Even de voorwaarden goed lezen, zolang ik niet aan jaarcontract vastzit, overweeg ik het te proberen.
Als dat zou betekenen dat ik dan geen 10,- eerste 3 maanden korting krijg, so be it.
Wat ze in ieder geval wel kunnen vertellen, is dat ik een nieuwe EB krijg, maar dat is wel mijn laatste wens.
drama de laatste paar dagen, met vanavond als dieptepunt. TV stotterd als een gek, en internet viel ook keer weg.
Sowieso haal ik nooit meer dan 3/4Mbit op mijn 8Mbit abonnement, mensen die hier ervaring mee hebben en heeft het zin om de 'helpdesk' te bellen?
Sowieso haal ik nooit meer dan 3/4Mbit op mijn 8Mbit abonnement, mensen die hier ervaring mee hebben en heeft het zin om de 'helpdesk' te bellen?
Als je sowieso al niet veel meer dan 3/4 mbit haalt, dan is het ook wel duidelijk dat de lijnsnelheid erg krap is. Met wat pech ben je maar op 8 of 12 mbit ingetraind met je Experiabox.....
ingetrained..moet dat ding dan weer op trainingskamp?eymey schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:03:
Als je sowieso al niet veel meer dan 3/4 mbit haalt, dan is het ook wel duidelijk dat de lijnsnelheid erg krap is. Met wat pech ben je maar op 8 of 12 mbit ingetraind met je Experiabox.....
Da's de term die er voor staat.datadevil schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:13:
[...]
ingetrained..moet dat ding dan weer op trainingskamp?
Met de helpdesk zal je volgende doormoeten:
Kabels controleren, EB zo dicht mogelijk bij ISRA, splitter verwijderen(als je IPB hebt en geporteerd bent of als je geen telefonie hebt). Wordt het dan niet beter zal er waarschijnlijk een monteur moeten komen.
ok. Dus zelf alvast met korte betrouwbare kabel rechtstreeks aan EPB en dan speedtest.net doen? EPB hangt al op 30 centimeter van ISRA, kan nog even kijken of de spitter er nog tussen zit...Loekie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:30:
[...]
Da's de term die er voor staat.
Met de helpdesk zal je volgende doormoeten:
Kabels controleren, EB zo dicht mogelijk bij ISRA, splitter verwijderen(als je IPB hebt en geporteerd bent of als je geen telefonie hebt). Wordt het dan niet beter zal er waarschijnlijk een monteur moeten komen.
EB gewoon met een zo kort mogelijke kabel aansluiten op het ISRA punt. Als speedtest zou ik http://speedtest.kpn.net/ gebruiken.datadevil schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:02:
[...]
ok. Dus zelf alvast met korte betrouwbare kabel rechtstreeks aan EPB en dan speedtest.net doen? EPB hangt al op 30 centimeter van ISRA, kan nog even kijken of de spitter er nog tussen zit...
Ze brengen toch zelf een nieuw type uit? Momenteel zit ik nog met 2 (huur) VIP1960 STB's die traag zijn, niet zuinig zijn, geen 1080P aankunnen en waarvan de fan constant draait. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze deze omruilen voor de VIP1963. Nieuwe klanten krijgen wel een nieuwe STB met alle voordelen, maar oude klanten hebben pech? Die moeten maar het abo opzeggen en opnieuw aanvragen of naar een andere aanbieder?joop99 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:59:
[...]
Niet verbazingwekkend, ze hebben nu 300.000+ abonnees voor IPTV, bedenk eens wat het kost (alleen al aan de administratieve afhandeling) om deze om te ruilen. Dat is nog los van de kosten van het voortijdig afschrijven van de oude boxen en de kosten van de nieuwe boxen.
[ Voor 48% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-02-2011 14:25 ]
Ok dan...je roept iets en het lijkt ineens de volgende dag beter..ik haal nu 6,5 bij die speedtest van KPn..Dj-sannieboy schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:22:
[...]
EB gewoon met een zo kort mogelijke kabel aansluiten op het ISRA punt. Als speedtest zou ik http://speedtest.kpn.net/ gebruiken.
[...]
dat is inderdaad wel de enige manier. Ik heb het al eens eerder in een ander forum gezegd. 10 jaar adsl klant. met antiek ethernet modem (geen router) krijgt geen nieuwe apparatuur van KPN om draadloos te kunnen werken. Volgens de klantenservice zit er maar 1 ding op: neem een andere provider.Ze brengen toch zelf een nieuw type uit? Momenteel zit ik nog met 2 (huur) VIP1960 STB's die traag zijn, niet zuinig zijn, geen 1080P aankunnen en waarvan de fan constant draait. Ik vind het niet meer dan logisch dat ze deze omruilen voor de VIP1963. Nieuwe klanten krijgen wel een nieuwe STB met alle voordelen, maar oude klanten hebben pech? Die moeten maar het abo opzeggen en opnieuw aanvragen of naar een andere aanbieder?
Ik heb toen op het andere aderpaar een nieuwe adsl lijn aangevraagd waar nieuwe apparatuur voor geleverd is, daarna oude adsl lijn opgezegd.
roelbb
@roelbb, dat vind ik wel een raar verhaal ( waarmee ik niet wil zeggen dat je ervaring niet klopt ) , heb ongevraagd sinds begin ADSL periode, minstens ongevraagd al 5 modems/routers ontvangen.
Ik ben persoonlijk ook nooit overgestapt of van abbo veranderd, althans niet uit eigen wil, maar dat is een ander en lang verhaal.
Aan de andere kant, waarom zou je nieuwe apparatuur moeten ontvangen, zolang zij het ondersteunen, en de afgenomen diensten naar verwachting werken.
ITV icm de bijbehorende STB vind ik wel een ander verhaal, omdat er zeker in de reclame's op TV een andere "browse" ervaring wordt getoond, dan in werkelijkheid het geval is ( dan druk ik me nog heel mild uit ).
Ik ga binnenkort wel bij een Primafoon of iets dergelijks een handson ervaring bekijken, waarna ik beslis wat ik doe.
Ik ben persoonlijk ook nooit overgestapt of van abbo veranderd, althans niet uit eigen wil, maar dat is een ander en lang verhaal.
Aan de andere kant, waarom zou je nieuwe apparatuur moeten ontvangen, zolang zij het ondersteunen, en de afgenomen diensten naar verwachting werken.
ITV icm de bijbehorende STB vind ik wel een ander verhaal, omdat er zeker in de reclame's op TV een andere "browse" ervaring wordt getoond, dan in werkelijkheid het geval is ( dan druk ik me nog heel mild uit ).
Ik ga binnenkort wel bij een Primafoon of iets dergelijks een handson ervaring bekijken, waarna ik beslis wat ik doe.
Oh wonder, oh vreugde!AvK schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:52:
Voor wat het waard is.
Zojuist wordt hier een groot pakket afgeleverd. En wat denken jullie? Jawel, de 1903 en de 1963 zitten erin. Voor dit moment ben ik tevreden. Nu nog even wachten tot KPN komt installeren. Is nog wel wat mis want vanwege de plaatselijke actie zou ik 2 HD recorders krijgen. Dus 2x de 1963. Maar even bellen denk ik.