Dat is goed nieuws. Ik ben zeer benieuw wat je ervaringen zullen zijn.
Nieuw STB's worden naar ik begrepen heb vanaf midden/eind deze maand uitgeleverd aan alle klanten.
Zoals eerdere post, is dat zelfs per direct wellicht al van kracht, aangezien de 1ste glas klanten nu ook bediend worden met de nieuwe generatie STB's.
Voor diegene met een kooptuner is dat niet mogelijk. Er zit wel een kans dat dit mogelijk gaat worden, zou dan 50E gaan kosten.
Dit is echter nog niet (officieel) bevestigd, kan ik hopelijk binnen 1 maand uitsluitsel over geven.
Tevens van KPN begrepen, dat het zappen/navigeren stuk sneller is.
Wat dat in de praktijk inhoudt, dat moeten we nog even zien.
Wellicht dat 1 van de huidige gebruikers ( hint voor AvK (profiel) ) een filmpje kan posten op Youtube of zo ?
Zoals eerdere post, is dat zelfs per direct wellicht al van kracht, aangezien de 1ste glas klanten nu ook bediend worden met de nieuwe generatie STB's.
Omruil zou op korte termijn mogelijk moeten zijn voor bestaande klanten die deze nu huren.AvK schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:47:
[...]
Oh wonder, oh vreugde!
Zojuist wordt hier een groot pakket afgeleverd. En wat denken jullie? Jawel, de 1903 en de 1963 zitten erin. Voor dit moment ben ik tevreden. Nu nog even wachten tot KPN komt installeren. Is nog wel wat mis want vanwege de plaatselijke actie zou ik 2 HD recorders krijgen. Dus 2x de 1963. Maar even bellen denk ik.
Voor diegene met een kooptuner is dat niet mogelijk. Er zit wel een kans dat dit mogelijk gaat worden, zou dan 50E gaan kosten.
Dit is echter nog niet (officieel) bevestigd, kan ik hopelijk binnen 1 maand uitsluitsel over geven.
Tevens van KPN begrepen, dat het zappen/navigeren stuk sneller is.
Wat dat in de praktijk inhoudt, dat moeten we nog even zien.
Wellicht dat 1 van de huidige gebruikers ( hint voor AvK (profiel) ) een filmpje kan posten op Youtube of zo ?

[ Voor 24% gewijzigd door Yippie op 09-02-2011 22:12 ]
Inderdaad!!! Ik ben heel benieuwd naar de boot snelheid en die van de menubediening en het zappen
. Een youtube filmpje zou geweldig zijn
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
ik wil best een keer een filmpje maken van mijn 1903 op DSL, als dat is wat jullie interessant vinden..
Graag datadevil, en als AvK het dan van zijn 1963 op Glas doet kunnen we gelijk een goed beeld vormen
Dan kunnen we gaan vergelijken met onze 1960 op glas. Zijn er trouwens al mensen die een Arcadyan hebben i.c.m. KPN glas? Hier moeten we toch wel meerdere keren per jaar de TG789VN (8.4.2.U) herstarten, omdat opeens niks meer werkt.
Nee ik zit ook nog altijd in conflict met KPN, mogelijk samen een actie opzetten.datadevil schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:32:
drama de laatste paar dagen, met vanavond als dieptepunt. TV stotterd als een gek, en internet viel ook keer weg.
Sowieso haal ik nooit meer dan 3/4Mbit op mijn 8Mbit abonnement, mensen die hier ervaring mee hebben en heeft het zin om de 'helpdesk' te bellen?
Samen staan we immers sterk.
Wil best een filmpje maken hoor. Maar dat kan nog niet omdat de installatie van de router door KPN precies in mijn vakantie valt. Hierdoor pas begin maart de dienst werkelijk binnen.Yippie schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:51:
Graag datadevil, en als AvK het dan van zijn 1963 op Glas doet kunnen we gelijk een goed beeld vormen
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja, maar bij mij lijkt het nu te zijn verbeterd, dus ik denk dat ik niet meer mee hoef te doen.MrN schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:05:
[...]
Nee ik zit ook nog altijd in conflict met KPN, mogelijk samen een actie opzetten.
Samen staan we immers sterk.
arcadyan modem gaat niet werken aangezien deze geen wan aansluiting heeft, in combinatie met fttc gaat het ook niet werken omdat de arcadyan alleen adsl doet en geen vdslDj-sannieboy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:55:
Dan kunnen we gaan vergelijken met onze 1960 op glas. Zijn er trouwens al mensen die een Arcadyan hebben i.c.m. KPN glas? Hier moeten we toch wel meerdere keren per jaar de TG789VN (8.4.2.U) herstarten, omdat opeens niks meer werkt.
Hallo alle,
Ik heb nu kpnglasvezel extra inclusief hd pakket,
mijn vraag is zit er in het premium pakket hd of moet je dit zoals bij extra los erbij nemen?
Ik heb nu kpnglasvezel extra inclusief hd pakket,
mijn vraag is zit er in het premium pakket hd of moet je dit zoals bij extra los erbij nemen?
De Consumentenbond heeft de 1963 in december al getest:
Plus ook hier moet nog de nodige firmware tegenaan. Echte verschillen gaan we op dit moment (nog) niet zien.Voordelen:
Start snel op vanuit stand-by
Toont begin- en eindtijd van het programma op het televisiescherm
Toont naam en begintijd van het volgende programma op het televisiescherm
Extra tijd rondom opname standaard instelbaar
EPG start snel op
Zuinig in energieverbruik in bedrijf
Nadelen:
Geen HDMI-kabel meegeleverd
Zappen gaat zeer langzaam
Het duurt lang voordat bij zappen de zenderinformatie in beeld komt
Van geplande opnames is zendernaam niet te zien
Zendernaam wordt niet getoond in de lijst met opnames
Verbruikt veel energie in stand-by
Geen harde aan/uit schakelaar
Dan ben ik waarschijnlijk in de war met de KPN ExperiaBox ZTEharryslinger schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:31:
[...]
arcadyan modem gaat niet werken aangezien deze geen wan aansluiting heeft, in combinatie met fttc gaat het ook niet werken omdat de arcadyan alleen adsl doet en geen vdsl
http://www.kpn.com/prive/...nternet-handleidingen.htm
Verwijderd
Dan gok ik dat er een nieuw model op de markt is, mijn Arcadyan heeft wel degelijk een WAN-aansluiting en ik zit hier op VDSL.harryslinger schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:31:
[...]
arcadyan modem gaat niet werken aangezien deze geen wan aansluiting heeft, in combinatie met fttc gaat het ook niet werken omdat de arcadyan alleen adsl doet en geen vdsl
Iemand hier trouwens een idee bij, ik had bij het bestellen van ITV enkel EredivisieLive genomen, opleverdatum was de 8ste en aangezien ik in het menu geen pakketten kon wijzigen/toevoegen heb ik gebeld en die hebben het voor me geactiveerd (2 dagen geleden), wat ook te zien is op MijnKPN.
Enkel krijg ik geen andere kanalen te zien op de TV dan de standaard en het Eredivisie-pakket en in dat menu staat ook enkel Eredivisie Live als zijnde aangemeld.
Modem en de TV-tuner heb ik beiden van de stroom afgehaald trouwens, maar geen verschil.
Dj-sannieboy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:57:
[...]
Dan ben ik waarschijnlijk in de war met de KPN ExperiaBox ZTE
http://www.kpn.com/prive/...nternet-handleidingen.htm
er is nog geen vdsl variant van de arcadyan, de zte bestaat inderdaad wel, dit is het nieuwe vdsl/glas modem.Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:56:
[...]
Dan gok ik dat er een nieuw model op de markt is, mijn Arcadyan heeft wel degelijk een WAN-aansluiting en ik zit hier op VDSL.
Iemand hier trouwens een idee bij, ik had bij het bestellen van ITV enkel EredivisieLive genomen, opleverdatum was de 8ste en aangezien ik in het menu geen pakketten kon wijzigen/toevoegen heb ik gebeld en die hebben het voor me geactiveerd (2 dagen geleden), wat ook te zien is op MijnKPN.
Enkel krijg ik geen andere kanalen te zien op de TV dan de standaard en het Eredivisie-pakket en in dat menu staat ook enkel Eredivisie Live als zijnde aangemeld.![]()
Modem en de TV-tuner heb ik beiden van de stroom afgehaald trouwens, maar geen verschil.
als je het eredivisie kanaal niet kunt zien is er waarschijnlijk iets verkeerd gegaan bij het aanzetten en kun je het beste het pakket laten deactiveren en weer heractiveren
Zijn er al ervaringen met het ZTE modem? Ben benieuwd hoe die het doet tegenover de TG789VN (8.4.2.U).
Heb de ZTE hier nu een week draaiende. Neem op dit moment (nog) geen Interactieve Televisie af. Heb een internet premium abonnement, snelheid down ongeveer 35 Mbit,up 3 Mbit. Prima modem, dhcp range is niet aanpasbaar maar de pool size wel. Gamen icm de PS3 gaat prima, Nat type2. (zit nog een router tussen) Ping is ook acceptabel. Ik heb zelfs mijn voip via voipbuster aan de praat via mijn oude telfort modem
Ben benieuwd welke ik ga krijgen komende week. Opleverdatum upgrade naar Premium is 16 Feb, maar nog niks gezien. Aan de tel werd wel gezegd dat ik een nieuwe EB zou krijgen.
Heb een opleverdatum van 23 februari (upgrade van IPB Premium naar IPB+ITV Premium).
Brieven gehad met instructies om nieuwe ExperiaBox aan te sluiten ter vervanging van de oude.
Heb ook het pakket binnen gekregen afgelopen zaterdag met daarin de ExperiaBox 789vn en motorola VIP1963.
Wel vreemd in de meterkast had ik al de 789vn hangen (VDSL over koper, blijft het ook)... welke ik dus moet vervangen met de nieuwe 789vn volgens de brieven?
Bij het aansluiten krijg ik foutcode 12, zal nog wel zijn omdat de opleverdatum de 23e is. Geduldig afwachten dan maar
Brieven gehad met instructies om nieuwe ExperiaBox aan te sluiten ter vervanging van de oude.
Heb ook het pakket binnen gekregen afgelopen zaterdag met daarin de ExperiaBox 789vn en motorola VIP1963.
Wel vreemd in de meterkast had ik al de 789vn hangen (VDSL over koper, blijft het ook)... welke ik dus moet vervangen met de nieuwe 789vn volgens de brieven?
Bij het aansluiten krijg ik foutcode 12, zal nog wel zijn omdat de opleverdatum de 23e is. Geduldig afwachten dan maar

Hier sinds vandaag ook de 1963 draaiend. Dit door een fout van KPN (abbo ten onrechte beeindigd door KPN)
De oude STB had ik gekocht destijds voor 100 euro. Op de nieuwe zit een huurcontract, dit moet nog rechtgezet worden, want daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord.
De 1963 werkt inderdaad een stuk vlotter. Ik start hem altijd koud op, dat was met de 1960 zo'n 7 min, misschien dat daar iets vanaf is maar niet veel. Voornamelijk het zappen gaat nu op een acceptabele snelheid. Het is nog steeds niet zo vlot als digitenne maar komt in de buurt. Het menu openen en door de EPG wandelen gaat echt stukken beter. Ik heb nu niet meer dat ik nog maar eens druk op de ab omdat er nog niets was verschenen.
Met de oude kan ik helaas niet veel, daar gaat de hdd uit denk ik, of als reserve...
Ik heb bdw adsl
De oude STB had ik gekocht destijds voor 100 euro. Op de nieuwe zit een huurcontract, dit moet nog rechtgezet worden, want daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord.
De 1963 werkt inderdaad een stuk vlotter. Ik start hem altijd koud op, dat was met de 1960 zo'n 7 min, misschien dat daar iets vanaf is maar niet veel. Voornamelijk het zappen gaat nu op een acceptabele snelheid. Het is nog steeds niet zo vlot als digitenne maar komt in de buurt. Het menu openen en door de EPG wandelen gaat echt stukken beter. Ik heb nu niet meer dat ik nog maar eens druk op de ab omdat er nog niets was verschenen.
Met de oude kan ik helaas niet veel, daar gaat de hdd uit denk ik, of als reserve...
Ik heb bdw adsl
Zet de oude op marktplaats, zeker als hij niet al te oud is levert dat 50 euro o.i.d. op. Ik was er als glasvezel abonnee hartstikke blij mee want daar kun je wel meer dan 1 ontvanger aansluiten en het scheelt weer geld voor extra ontvangers.wmeester schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:02:
Hier sinds vandaag ook de 1963 draaiend. Dit door een fout van KPN (abbo ten onrechte beeindigd door KPN)
Ik heb bdw adsl
Ik twijfel erover om ook Interactieve TV te nemen in m'n nieuwe appartement. Echter, ik moet 2 deuren en heel wat meters overbruggen. Weten jullie of het ook snel genoeg is om via een draadloze 802.11g verbinding aan te sluiten? Ik heb nog een router die ook "andersom" kan werken namelijk: UTP in het interactieve tv kastje en draadloos verbinding maken met het modem.
Wireless (zeker -G) is absoluut niet geschikt voor betrouwbare streaming netwerken. Bovendien, de Access Point in de Experiabox die je erbij gaat krijgen zal uitsluitend verbinding met je eigen LAN geven, NIET met het IPTV lan. Je moet dan dus ook nog minstens een extra wireless apparaat bij je Experiabox zetten en die op de TV poort aansluiten.
Als je dat al moet gaan doen, dan ken je veel beter een powerline setje aanschaffen (of evt. eerst lenen van iemand om uit te proberen). Laat je dan NiET verleiden tot de oude 85 mbps modellen die her en der in de dump zijn, maar gewoon de AV200 standaard.
Als je dat al moet gaan doen, dan ken je veel beter een powerline setje aanschaffen (of evt. eerst lenen van iemand om uit te proberen). Laat je dan NiET verleiden tot de oude 85 mbps modellen die her en der in de dump zijn, maar gewoon de AV200 standaard.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Oké, zoiets vreesde ik al. Die powerline setjes werken toch alleen als beide stopcontacten in dezelfde groep zitten? Volgens mij zijn het bij mij compleet verschillende groepen, dus zal ik toch met UTP aan de slag moeten...eymey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:21:
Wireless (zeker -G) is absoluut niet geschikt voor betrouwbare streaming netwerken. Bovendien, de Access Point in de Experiabox die je erbij gaat krijgen zal uitsluitend verbinding met je eigen LAN geven, NIET met het IPTV lan. Je moet dan dus ook nog minstens een extra wireless apparaat bij je Experiabox zetten en die op de TV poort aansluiten.
Neuh, gaat gewoon over groepen heen normaal gesproken, geloof dat alleen fases nog wel eens lastig zijn..orillion schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:26:
[...]
Oké, zoiets vreesde ik al. Die powerline setjes werken toch alleen als beide stopcontacten in dezelfde groep zitten? Volgens mij zijn het bij mij compleet verschillende groepen, dus zal ik toch met UTP aan de slag moeten...
Idd. Normaal gesproken moet het over groepen heen gewoon werken
Bekabelen is nog altijd de beste oplossing. Hier thuis ook 3 nieuwe kabels getrokken terwijl ik al een netwerk had............ Als bekabelen echt niet kan dan is de powerline oplossing een goede. Volgens mij hoeven die niet perse op dezelfde groep te zitten. Gewoon proberen dus.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik wil graag een alles-in-een pakket nemen en heb een vraag omtrent Interactieve TV van KPN.
Als ik een abo neem met 20MBit voor internet, is dit dan alleen voor het internetten of maakt Interactieve TV ook gebruik van de 20Mbit?
Op dit moment is mijn maximale snelheid met XS4all 10Mbit, is dit ook mijn maximale haalbare snelheid bij KPN?
Als ik een abo neem met 20MBit voor internet, is dit dan alleen voor het internetten of maakt Interactieve TV ook gebruik van de 20Mbit?
Op dit moment is mijn maximale snelheid met XS4all 10Mbit, is dit ook mijn maximale haalbare snelheid bij KPN?
max is 100mb geloof ik maar niet overal verkrijgbaar zal je op postcode moeten checken.ChiMan schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:58:
Ik wil graag een alles-in-een pakket nemen en heb een vraag omtrent Interactieve TV van KPN.
Nee 20mb is 20mb de televisie staat hier los van!
Met A- ( tot 8 of 20 Mbit ) of VDSL ( tot 40Mbit )
Zoals je hier kunt zien, is de 20Mbit variant Extra, en aangezien dit ADSL is, is de snelheid minus ITV als je beide tegelijkertijdgebruikt.
Zoals je hier kunt zien, is de 20Mbit variant Extra, en aangezien dit ADSL is, is de snelheid minus ITV als je beide tegelijkertijdgebruikt.
Ik kan hier alleen de Extra abo nemen van KPN. Kabel internet van UPC is nu een van de weinige opties die ik kan nemen icm met TVYippie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:38:
Met A- ( tot 8 of 20 Mbit ) of VDSL ( tot 40Mbit )
Digitenne? Als je tevreden bent met je huidige adsl pakket kan je er ook digitenne bij nemen. En anders inderdaad naar de kabel boer.
Vermeld er dan bij dat Digitenne gratis is voor ITV abboneehouders, voor een 2de tv / camping etc.
@Chiman
Overigens ben ik wel benieuwd waarom je alleen de Extra variant zou kunnen nemen .... ?
Als je bij DSL wilt blijven, kan je ook nog kiezen voor Tele2, en anders misschien SAT overwegen als kabel of koper geen soelaas biedt.
@Chiman
Overigens ben ik wel benieuwd waarom je alleen de Extra variant zou kunnen nemen .... ?
Als je bij DSL wilt blijven, kan je ook nog kiezen voor Tele2, en anders misschien SAT overwegen als kabel of koper geen soelaas biedt.
Op mijn adres is de maximale snelheid 10Mbit.Yippie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:30:
Vermeld er dan bij dat Digitenne gratis is voor ITV abboneehouders, voor een 2de tv / camping etc.
@Chiman
Volgens mij geldt dit ook voor Tele2, of niet?
Zit nu bij XS4all de kosten in verhouding met levering/kwaliteit klopt niet meer. XS4all gaat per april kosten reken wat nu gratis is. Een voorbeeld, een VOIP nummer is nu gratis, straks 2,50euro per maand.
Als je nu 10mbit haalt dan zal dat met iedere adsl boer hetzelfde zijn.ChiMan schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:22:
[...]
Op mijn adres is de maximale snelheid 10Mbit.
Volgens mij geldt dit ook voor Tele2, of niet?
Zit nu bij XS4all de kosten in verhouding met levering/kwaliteit klopt niet meer. XS4all gaat per april kosten reken wat nu gratis is. Een voorbeeld, een VOIP nummer is nu gratis, straks 2,50euro per maand.
In principe staat tv los van je download snelheid, maar als je tegen de max aan zit van wat je verbinding aan kan, zal de tv snelheid afsnoepen van de download snelheid. Als je dan KPN neemt kan je dus het beste de 8Mb/s variant nemen, alleen vrees ik dan wel dat HDTV niet mogelijk is(al moet ik zeggen dat SD op een 32inch zeer goed te doen is) Dus als je tv kijkt kan het zijn dat je zo rond de 6Mb/s download snelheid over houd.
Euhm, volgens mij klopt die info niet 100% (of het moet in de tussentijd veranderd zijn).
Als je een ADSL abbo van KPN neemt waar een bepaalde downloadsnelheid voor staat (bv. 8 mbit) en je neemt er ook ITV bij, dan zullen ze proberen om je een hogere intrainsnelheid van de lijn te geven! Het is dus niet zo dat ITV van je gekozen 8 mbit pakket af gaat. Dat is alleen het geval wanneer je lijn niet geschikt is voor sneller of wanneer er geen ADSL2+ meer voor handen is....
Als je een ADSL abbo van KPN neemt waar een bepaalde downloadsnelheid voor staat (bv. 8 mbit) en je neemt er ook ITV bij, dan zullen ze proberen om je een hogere intrainsnelheid van de lijn te geven! Het is dus niet zo dat ITV van je gekozen 8 mbit pakket af gaat. Dat is alleen het geval wanneer je lijn niet geschikt is voor sneller of wanneer er geen ADSL2+ meer voor handen is....
Recent van de kpn klantenservice gehoord dat ik mijn abo beter niet van 16 naar 8 kan laten wijzigen(ik haal maar 9 tot 10), omdat de lijn dan zeer waarschijnlijk rond de 7 zal intrainen. Ik houdt nu effectief van de 9 a 10 maar 6 a 7 over als de tuner aanstaat.eymey schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:30:
Euhm, volgens mij klopt die info niet 100% (of het moet in de tussentijd veranderd zijn).
Nu aan het wachten tot Glashart hier klaar is met glasvezel (mijn koperlijn schijnt nogal een toeristische route naar de centrale te maken op het moment)
Ja klopt.... een SD zender heeft zo'n 3 tot 3.7 mbit van je bandbreedte nodig.
Ik snap eigenlijk ook helemaal niet meer hoe het zit met ADSL. Het lijkt een enorme zooi. Zowel hier als in het Internetplusbellen topic (dat ik af en toe nog eens volg) lees ik regelmatig ook verhalen van mensen die eigenlijk bijvoorbeeld een 16 mbit abbo hebben, maar die ondanks dat nog steeds 'expres' op een ADSL-kaart (ipv ADSL2+) gezet worden uit zuinigheidsoverweging of omdat er geen ADSL2+ aansluitingen meer in de centrale zijn.
Het verhaaltje van afstand zou ik dus niet altijd geloven.....
Ik ben wat dat betreft ook zeer blij dat ik nu glasvezel heb (Almere). En dat ik ook uit een aanbieder kan kiezen die niet tot nauwelijks afhankelijk is van het aanbod van KPN (op de bron van de IPTV streams na).....
Ik snap eigenlijk ook helemaal niet meer hoe het zit met ADSL. Het lijkt een enorme zooi. Zowel hier als in het Internetplusbellen topic (dat ik af en toe nog eens volg) lees ik regelmatig ook verhalen van mensen die eigenlijk bijvoorbeeld een 16 mbit abbo hebben, maar die ondanks dat nog steeds 'expres' op een ADSL-kaart (ipv ADSL2+) gezet worden uit zuinigheidsoverweging of omdat er geen ADSL2+ aansluitingen meer in de centrale zijn.
Het verhaaltje van afstand zou ik dus niet altijd geloven.....
Ik ben wat dat betreft ook zeer blij dat ik nu glasvezel heb (Almere). En dat ik ook uit een aanbieder kan kiezen die niet tot nauwelijks afhankelijk is van het aanbod van KPN (op de bron van de IPTV streams na).....
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 01-03-2011 10:21 ]
Je kunt het toch gratis veranderen? Als het niet bevalt kun je weer terug. Het kost toch 10 euro extra per maand.P-ter schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:33:
[...]
Recent van de kpn klantenservice gehoord dat ik mijn abo beter niet van 16 naar 8 kan laten wijzigen(ik haal maar 9 tot 10), omdat de lijn dan zeer waarschijnlijk rond de 7 zal intrainen. Ik houdt nu effectief van de 9 a 10 maar 6 a 7 over als de tuner aanstaat.
Nu aan het wachten tot Glashart hier klaar is met glasvezel (mijn koperlijn schijnt nogal een toeristische route naar de centrale te maken op het moment)
Klopt, maar zat de eerste drie maanden met een kortingsbundel die dan zou vervallen (plus dat downgraden binnen 3 maanden niet mogelijk is).My-life schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:44:
[...]
Je kunt het toch gratis veranderen? Als het niet bevalt kun je weer terug. Het kost toch 10 euro extra per maand.
Nu kan elk moment (volgens Glashart medio maart aansluiting meterkast en wijkcentrale) mijn glasvezel abo ingaan (overigens ook bij KPN). Mocht deze datum verschuiven dan is het inderdaad de moeite waard te downgraden.
Heb in december vorig jaar de afspraak met kpn gemaakt dat als de nieuwe ontvanger er zou zijn deze zou worden verstuurd. Nu is deze er maar reageert kpn niet meer op de eerdere belofte, op email en telefoon word niet gereageerd.
Iemand die tips heeft om het toch nog voor elkaar te krijgen met KPN?
De ontvanger die ik nu heb stoort namelijk erg en reageert soms erg traag of helemaal niet.
Iemand die tips heeft om het toch nog voor elkaar te krijgen met KPN?
De ontvanger die ik nu heb stoort namelijk erg en reageert soms erg traag of helemaal niet.
ontvanger is en blijft traag ook bij een nieuwe!
De huidige word elke week trager en trager, dus dit begint behoorlijk irritant te worden.
Bij het lezen van de (online verkrijgbare) gebruiksaanwijzing voor de nieuwe 1963 tuner staan 2 zaken die we nog niet kenden:
- serie opnemen
- live voetbal
Heeft de 1963/1903 tuner nieuwe software of hoe zit dat? Ik kan dat niet controleren met mijn oude 1960 tuner.
- serie opnemen
- live voetbal
Heeft de 1963/1903 tuner nieuwe software of hoe zit dat? Ik kan dat niet controleren met mijn oude 1960 tuner.
2,00 m. + begane grond
Vandaag is eindelijk mijn glas pakket geïnstalleerd incluis IPTV middels de nieuwe 1963. Het zappen gaat prima vind ik. Het is maar nauwelijks trager dan met mijn oude analoge CAI aansluiting. Ook navigeren door het menu gaat voor mijn gevoel prima. Moet nog een beetje wennen aan de knopjes enzo. Maar dat gaat goed komen! Op normale kijk afstand is het beeld prima. Van dicht bij (met je kop pal voor het scherm) kan je zien dat het gecomprimeerd is. Het HD proef kanaal heeft beter beeld maar is eigenlijk nauwelijks scherper als je op afstand zit. Nu is mijn TV ook niet supergroot, slechts 32". Ik ben dik tevreden!bartburg schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:58:
ontvanger is en blijft traag ook bij een nieuwe!
Beloofd is Beloofd!AvK schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:01:
Wil best een filmpje maken hoor. Maar dat kan nog niet omdat de installatie van de router door KPN precies in mijn vakantie valt. Hierdoor pas begin maart de dienst werkelijk binnen.
Edit: Even voor de duidelijkheid, onderstaand filmpje is KPN IPTV op glas (ftth), abbo 50/50,
met de Motorola VIP1963
YouTube: IPTV 1963 demo.AVI
.
[ Voor 13% gewijzigd door AvK op 04-03-2011 17:44 ]
Bedankt, is een bevestiging dat die zeker wel sneller is.
Met name UZG service, en hoe snel je kon bladeren.
Met name UZG service, en hoe snel je kon bladeren.
Ziet er idd een stuk beter uit dan bij de 1960. Je ziet dat de menu's en het bladeren inderdaad sneller werken.
Alleen waar er met het netwerk gecommuniceerd moet worden, zoals bij het ophalen van UZG gegevens, is het nog steeds niet om over naar huis te schrijven (maar dat ligt natuurlijk meer aan het netwerk). Verder zou het wel een gemis blijven als een cold boot bijvoorbeeld ook zo traag gaat (vanwege in 1 keer blocking ophalen van EPG).
Alleen waar er met het netwerk gecommuniceerd moet worden, zoals bij het ophalen van UZG gegevens, is het nog steeds niet om over naar huis te schrijven (maar dat ligt natuurlijk meer aan het netwerk). Verder zou het wel een gemis blijven als een cold boot bijvoorbeeld ook zo traag gaat (vanwege in 1 keer blocking ophalen van EPG).
Ik wil ook best een filmpje maken met de cold boot hoor, als daar behoefte aan is tenminste?
Als het niet te veel moeite is
. Ik ben vooral benieuwd of er op de 1963 nog iets aan de cold boot veranderd is. En dan niet zozeer de sequence van het ophalen van software en zo, maar vooral dat ellenlange "bezig met ophalen van de EPG" wat soms wel 5 minuten kon duren.
Zelfs zonder filmpje kan ik je uit de droom helpen. Het ophalen van de EPG gegevens duurt nog steeds op de kop af 5 minuten. Het lijkt me dat dit vanuit het netwerk zo is ingesteld.
Dat lijkt me erg stug, op mijn 1960 duurt het langer dan 6min uit me hoofd.
Los van het feit dat 5 al beter is dan 6, is dat natuurlijk nog te lang.
Aangezien er genoeg bandbreedte gereserveerd is, en ook beschikbaar is, bij mij en ook in jou geval, blijft dit raar. Die EPG is toch niet een paar GB's groot, HD lijkt me ook snel genoeg.
Misschien dat die (te) lang bezig is met uitpakken van een gecomprimeerd bestand (en misschien zelfs nog wel encryptie & validatie) of iets dergelijks.
Aangezien er genoeg bandbreedte gereserveerd is, en ook beschikbaar is, bij mij en ook in jou geval, blijft dit raar. Die EPG is toch niet een paar GB's groot, HD lijkt me ook snel genoeg.
Misschien dat die (te) lang bezig is met uitpakken van een gecomprimeerd bestand (en misschien zelfs nog wel encryptie & validatie) of iets dergelijks.
tis erg bizar ja die EPG laadtijden, en ook vaag dat ze niet gewoon al de tv laten werken zonder gids en de gids gegevens op de achtergrond laden...brak ding
Zou best kunnen ja. Maar ik vond het zo frappant dat het bij mij op de seconde nauwkeurig de door jou genoemde 5 minuten was.Yippie schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:29:
Dat lijkt me erg stug, op mijn 1960 duurt het langer dan 6min uit me hoofd.
Ik heb nu Lijbrandt (Met TV van Glashart Media via een Amino settopbox) en dat ding boot in ong. 2-3 minuten en is dan ook klaar om TV te kijken.
Gids wordt op de achtergrond opgevraagd, iig voor wat betreft de 'courante' programma-informatie. Bij het opvragen van de EPG of hierin scrollen zie je hem zo af en toe even gegevens opvragen. Dat is pas snel
Gids wordt op de achtergrond opgevraagd, iig voor wat betreft de 'courante' programma-informatie. Bij het opvragen van de EPG of hierin scrollen zie je hem zo af en toe even gegevens opvragen. Dat is pas snel
Kennis van me heeft intussen ook glasvezel van KPN aangevraagd en hierbij werd een VIP1963 geleverd. Zoals bekend heeft deze dus geen irritante fan en is hij een stuk compacter dan de VIP1960. Binnenkort maar weer even contact opnemen met KPN. Ze kunnen me dit keer moeilijk weer gaan vertellen dat ze niet weten wanneer de 'nieuwe' STB's geleverd gaan worden aan glasvezel klanten.
Alle nieuwe klanten ontvangen nu de 1903/1963. Alleen bij garantie kwesties wil het nog wel vaak voorkomen dat het oude model geleverd gaat worden.Dj-sannieboy schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:12:
Kennis van me heeft intussen ook glasvezel van KPN aangevraagd en hierbij werd een VIP1963 geleverd. Zoals bekend heeft deze dus geen irritante fan en is hij een stuk compacter dan de VIP1960. Binnenkort maar weer even contact opnemen met KPN. Ze kunnen me dit keer moeilijk weer gaan vertellen dat ze niet weten wanneer de 'nieuwe' STB's geleverd gaan worden aan glasvezel klanten.
De cold boot duurt iets korter als de oude variant alleen als dat eenmaal klaar is zapt hij wel heerlijk snel en merk je duidelijk het verschil met het oude model
[ Voor 11% gewijzigd door SmoothTweaker op 06-03-2011 19:45 ]
Daarnaast heeft de 1963 dus geen fan en kan hij 1080P aan, waar de 1960 nog een fan heeft die continu aanstaat en max 1080i aankan. Vanavond eens contact opnemen met de helpdesk om te vragen wat ze voor bestaande klanten met een 1960 kunnen doen.SmoothTweaker schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:43:
[...]
Alle nieuwe klanten ontvangen nu de 1903/1963. Alleen bij garantie kwesties wil het nog wel vaak voorkomen dat het oude model geleverd gaat worden.
De cold boot duurt iets korter als de oude variant alleen als dat eenmaal klaar is zapt hij wel heerlijk snel en merk je duidelijk het verschil met het oude model
Dan wordt de hamvraag natuurlijk wel, als je die 1903/1963 op 1080p zet: Geeft dat nog een beetje smoelend beeld?
Want zowel SD als HD zijn van origine interlaced. Ik weet bv. dat SD met output op 720p er altijd beroerd uit zag op de 1960.
Dus de vraag is: Hoe goed is de de-interlacer in de nieuwe versies?
Want zowel SD als HD zijn van origine interlaced. Ik weet bv. dat SD met output op 720p er altijd beroerd uit zag op de 1960.
Dus de vraag is: Hoe goed is de de-interlacer in de nieuwe versies?
Hier staan de 1960's ook op 1080i en dat geeft prima beeld. Hopenlijk wordt dat op 1080P nog beter, maar de 1903/1963 zijn in ieder geval voorbereid op Full HD. Mocht de streams ooit uitgezonden worden in progressive scan, dan heb je er tenminste wat aan.
EDIT: Kunnen 1903/1963 bezitters aangeven of het beeld er op 1080P goed uit ziet tegenover 1080i?
EDIT: Kunnen 1903/1963 bezitters aangeven of het beeld er op 1080P goed uit ziet tegenover 1080i?
[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-03-2011 16:09 ]
In m'n interactieve TV tijd bij KPN (en nu ook trouwens bij Glasvezel van Lijbrandt) staat de settopbox op 1080i en dat geeft idd mooi beeld. Dit houdt in dat de box zelf geen poging zal doen om te de-interlacen en dat zal laten afhandelen door de TV
.
In het meest slechte geval kan de beeldkwaliteit van de 'normale' interlaced zenders dus slechter worden als je de box naar een -P modus schakelt (behalve bij alles wat native progressive wordt doorgegeven dan )
In het meest slechte geval kan de beeldkwaliteit van de 'normale' interlaced zenders dus slechter worden als je de box naar een -P modus schakelt (behalve bij alles wat native progressive wordt doorgegeven dan )
Er is eindelijk wat meer meer informatie over de komende zenderwijzigingen.
Er wordt een datum genoemd (1 juni) en naast BBC volgen ook de zenders SyFy en 13th Street (eindelijk!!!!!). Ook RTL Lounche komt erbij.
De bron is van Tweak, die de fiberverbinding hebben via KPN. Niet van KPN dus, hou daarom een slag om de arm.
De wijzigingen:
NDR (Duitsland 3) verdwijnt.
waarom is mij een raadsel, dit zullen vooral oudere kijkers uit het noorden van het land niet leuk vinden
BBC1, BBC2, 13th Street en 13th Street gemist (1 dag) komen in het basispakket.
BBC was al bekend en jaja, 13th Street erbij!
BBC3, BBC4, SyFy, SyFy gemist (10 dagen), RTL Lounche en 13th Street gemist (10 dagen) komen in het pluspakket.
BBC 3/4 zoals ik al had verwacht, maar de 2 grootste wenzen van de kijkers, t.w. SyFy en RTL Louche in het pluspakket... gemengde gevoelens. Waarom 13th Street wél in het basispakket?
En wat kunnen we verwachten van de "gemist" pakketten? Net als OUT TV op dit moment, dus inclusief buitenlandse series?
BBC HD komt in het HD pakket
Zoals verwacht
Nick Toon komt in het Kidspakket
bron: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=127
Er wordt een datum genoemd (1 juni) en naast BBC volgen ook de zenders SyFy en 13th Street (eindelijk!!!!!). Ook RTL Lounche komt erbij.
De bron is van Tweak, die de fiberverbinding hebben via KPN. Niet van KPN dus, hou daarom een slag om de arm.
De wijzigingen:
NDR (Duitsland 3) verdwijnt.
waarom is mij een raadsel, dit zullen vooral oudere kijkers uit het noorden van het land niet leuk vinden
BBC1, BBC2, 13th Street en 13th Street gemist (1 dag) komen in het basispakket.
BBC was al bekend en jaja, 13th Street erbij!
BBC3, BBC4, SyFy, SyFy gemist (10 dagen), RTL Lounche en 13th Street gemist (10 dagen) komen in het pluspakket.
BBC 3/4 zoals ik al had verwacht, maar de 2 grootste wenzen van de kijkers, t.w. SyFy en RTL Louche in het pluspakket... gemengde gevoelens. Waarom 13th Street wél in het basispakket?
En wat kunnen we verwachten van de "gemist" pakketten? Net als OUT TV op dit moment, dus inclusief buitenlandse series?
BBC HD komt in het HD pakket
Zoals verwacht
Nick Toon komt in het Kidspakket
bron: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=127
2,00 m. + begane grond
Op Tweak is het bericht ineens aangepast (omdat ik dit op alle fora heb neerzet?
of toch het bericht dat telecompaper (http://www.telecompaper.c...i-toe-aan-interactieve-tv) hierover verspreide? Vaag allemaal...), er wordt niet meer gesproken over SyFy, 13th Street en RTL Lounche. Foutje van de persvoorlichter? Te vroeg uitgelekt terwijl de onderhandelingen nog bezig zijn?
Hier het oorspronkelijke bericht:
Hier het oorspronkelijke bericht:
Vanaf 1 juni zullen voor alle Tweak Glasvezelklanten, die een fiberverbinding hebben via KPN, een aantal wijzigingen plaatsvinden in de te ontvangen televisiezenders. De zender "NDR" zal niet langer worden doorgegeven.
Er komen echter ook een aantal zenders bij:
Basispakket:
- BBC 1
- BBC 2
- 13th Street
- 13th Street gemist (1 dag)
Pluspakket:
- BBC 3
- BBC 4
- SyFy
- SyFy gemist (0-10 dagen)
- RTL Lounge
- 13th street gemist (2-10 dagen)
HD Pakket:
- BBC HD
Kidspakket:
- Nick Toons
Geplaatst op: 09-03-2011
[ Voor 4% gewijzigd door giant2000 op 10-03-2011 12:42 ]
2,00 m. + begane grond
Moet zeggen dat het wel relaxt zou zijn als ze er daadwerkelijk bij zouden komen allemaal.
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Hier ineens vage problemen met de 1960:
na een tijdje reageert hij niet meer op de AB en ook niet op de onzichtbare knopen op het front; Alleen als je op de standbye knop drukt (ab of front), verschijnt het blauwe scherm met de bubbles en de tekst 'de ontvanger wordt opgestart', wat raar is omdat ie al aan staat.
Enige wat helpt, maar ook dan nog geen uur, is met de knop op de achterkant uitzetten en dan weer aan. Hierna kun je em weer even bedienen.
Herkent iemand dit?
na een tijdje reageert hij niet meer op de AB en ook niet op de onzichtbare knopen op het front; Alleen als je op de standbye knop drukt (ab of front), verschijnt het blauwe scherm met de bubbles en de tekst 'de ontvanger wordt opgestart', wat raar is omdat ie al aan staat.
Enige wat helpt, maar ook dan nog geen uur, is met de knop op de achterkant uitzetten en dan weer aan. Hierna kun je em weer even bedienen.
Herkent iemand dit?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Hij is stuk lijkt me. Even KPN bellen en ze sturen direct een nieuwe. Met een beetje geluk zelfs de 1963.
Ik had precies hetzelfde vorige week. KPN heeft hem omgeruild voor een 1960.AvK schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:56:
Hij is stuk lijkt me. Even KPN bellen en ze sturen direct een nieuwe. Met een beetje geluk zelfs de 1963.
Alleen nieuwe klanten krijgen een VIP1963.
Natuurlijk, waarom zou je trouwe klanten belonen met de betere spullen? Die lopen toch niet zo snel weg
We hebben nog niet gebeld want t gaat weer ff goed

We hebben nog niet gebeld want t gaat weer ff goed
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Dat hoop ik maar, voor mezelf dan.Dj-sannieboy schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:30:
Alleen nieuwe klanten krijgen een VIP1963.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Nieuwe klanten krijgen de VIP1963 geleverd. Bij bestaande klanten wordt nog de VIP1960 geleverd, maar deze zullen er (lijkt mij) helemaal uit gaan op den duur.
Maandag met de helpdesk aan de telefoon gezeten en me beklaag gedaan over de snelheid, wat blijkt ze kunnen een bepaalde order doen dat ze de nieuwe(1963) opsturen via koerier en die neem de oude dan mee. De box staat dus gwn in de lijst bij hun. Vanochtend hier koerier geweest en box omgewisseld, 2 min. werk.
Dus stuur hem niet op ter reparatie want dan maken ze eerste de voorraad op, en die is in Houten nog groot wist hij me te vertellen. Dus doe er jullie voordeel mee.
Dus stuur hem niet op ter reparatie want dan maken ze eerste de voorraad op, en die is in Houten nog groot wist hij me te vertellen. Dus doe er jullie voordeel mee.
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Vandaag bij de kpn-winkel alles in 1 pakket genomen, wat mij vreemd overkwam was dat je de digitenne kaart voor 4 euro per maand erbij moet huren???? strange.
Ik ben nu bij elkaar 48 euro pmnd kwijt(incl/ 1963), wel dat ik toch echt begrepen had dat digitenne er gratis bijzat, echt weer zo'n kpn truc.
Verkoper zei; ja meneer digitenne is gratis geen abbo kosten, maarrrrrrrrrrrrrrrr wel 4 euro huurkosten voor de card.
Ik ben nu bij elkaar 48 euro pmnd kwijt(incl/ 1963), wel dat ik toch echt begrepen had dat digitenne er gratis bijzat, echt weer zo'n kpn truc.
Verkoper zei; ja meneer digitenne is gratis geen abbo kosten, maarrrrrrrrrrrrrrrr wel 4 euro huurkosten voor de card.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Ik weet dat KPN bezig is met een nieuwe firmware waarbij het opstarten je na 2 minuten beeld heb. De EPG wordt dan op de achtergrond geladen, die tijd blijft hetzelfde.
Zappen zou ook iets sneller moet gaan.
Zappen zou ook iets sneller moet gaan.
@supertip
Voor Digitenne betaal je in principe ook niks (tot 3 Digitenne Abbo's). die huurkosten kun je voorkomen door zelf een kastje/smartkaart aan te schaffen is volgens mij 50eu. dus na 13 maanden heb je het er al uit.
moet je KPN wel op de hoogte stellen van een eigen box.
Voor Digitenne betaal je in principe ook niks (tot 3 Digitenne Abbo's). die huurkosten kun je voorkomen door zelf een kastje/smartkaart aan te schaffen is volgens mij 50eu. dus na 13 maanden heb je het er al uit.
Humm.. keb alleen de kaart genomen, ci-module moet ik nog kopen.thvers schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:50:
@supertip
Zal ik de kaart nog af kunnen bestellen om zo een complete module aan te schaffen incl. kaart.
Maar dan moet je toch een compleet diggi abbo activeren met de volle kosten?
Hoe gaat(werkt) dat icm. iptv-abbo??
Is DIT wat???
Iemand voip uitbel icm. interact-tv abbo, of heeft kpn de poort dicht getimmerd?
[ Voor 10% gewijzigd door Supertip op 16-03-2011 21:28 . Reden: mp-link&voip vraag ]
Hoe kan ik het beste mijn monitor via VGA (RGB) of DVI-D op de tv-ontvanger aansluiten?
Mijn monitor heeft geen audio mogelijkheden, dus de audio moet apart uit de tulpstekkers of evt. S/PDIF komen.
Ik heb verschillende mogelijkheden overwogen:
HDMI > DVI kabel
Met een HDMI naar DVI kabel mis ik het geluid omdat dit dan alleen maar met de HDMI mee kan en niet via tulp of s/pdif.
HDMI > VGA converter
Het geluid scheiden van het HDMI signaal is lastig en de kastjes hiervoor zijn dus gigantisch duur.
Component (YPbPr) > VGA converter
Er zijn een paar kastjes te koop op Amazon.co.uk maar deze kosten minimaal rond de 50 euro en de kwaliteit zal vast niet best zijn voor die prijs, als het al werkt. Geen idee waar je zoiets in Nederland kunt krijgen voor minder dan 50 euro.
Component (YPbPr) > DVI converter
Erg duur (100+), als je dit al kunt vinden.
Scart > VGA kabel
Eigenlijk geen idee of dit kan werken. Als het werkt zal dit wel de laagste kwaliteit opleveren.
Scart > DVI
Bestaat dit überhaupt?
2 ontvangers gebruiken
Ok, dit gaat misschien een beetje ver, maar ik heb 2 ontvangers. Zou het mogelijk zijn om de ene te gebruiken voor video (HDMI > DVI) en de andere voor audio (tulp)? Zouden ze allebei precies gelijk lopen?
Mischien zijn er nog meer mogelijkheden, iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen, of ervaring met één van de mogelijkheden of converters?
Mijn monitor heeft geen audio mogelijkheden, dus de audio moet apart uit de tulpstekkers of evt. S/PDIF komen.
Ik heb verschillende mogelijkheden overwogen:
HDMI > DVI kabel
Met een HDMI naar DVI kabel mis ik het geluid omdat dit dan alleen maar met de HDMI mee kan en niet via tulp of s/pdif.
HDMI > VGA converter
Het geluid scheiden van het HDMI signaal is lastig en de kastjes hiervoor zijn dus gigantisch duur.
Component (YPbPr) > VGA converter
Er zijn een paar kastjes te koop op Amazon.co.uk maar deze kosten minimaal rond de 50 euro en de kwaliteit zal vast niet best zijn voor die prijs, als het al werkt. Geen idee waar je zoiets in Nederland kunt krijgen voor minder dan 50 euro.
Component (YPbPr) > DVI converter
Erg duur (100+), als je dit al kunt vinden.
Scart > VGA kabel
Eigenlijk geen idee of dit kan werken. Als het werkt zal dit wel de laagste kwaliteit opleveren.
Scart > DVI
Bestaat dit überhaupt?
2 ontvangers gebruiken
Ok, dit gaat misschien een beetje ver, maar ik heb 2 ontvangers. Zou het mogelijk zijn om de ene te gebruiken voor video (HDMI > DVI) en de andere voor audio (tulp)? Zouden ze allebei precies gelijk lopen?
Mischien zijn er nog meer mogelijkheden, iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen, of ervaring met één van de mogelijkheden of converters?
[ Voor 10% gewijzigd door Blackice09 op 16-03-2011 21:57 ]
Ik snap niet helemaal wat je probleem is? 
Als jouw monitor HDCP ondersteunt op de DVI ingang en je kan aan een hdmi -> dvi kabel komen (als dat bestaat), wat is dan het issue? De TV ontvanger heeft gewoon tulp en s/pdif (zowel optisch als coax) voor audio uitgang
dus die hang je gewoon aan je audio versterker of whatever je gebruikt. Waarom moet het zo moeilijk als sommige opties die jij voorstelt?
2 ontvangers kan je vergeten, het gaat niet synchroon.
Als jouw monitor HDCP ondersteunt op de DVI ingang en je kan aan een hdmi -> dvi kabel komen (als dat bestaat), wat is dan het issue? De TV ontvanger heeft gewoon tulp en s/pdif (zowel optisch als coax) voor audio uitgang

2 ontvangers kan je vergeten, het gaat niet synchroon.
HDMI naar DVI kabels zijn goed verkrijgbaar en zijn niet duur.
Maar ik heb gevraagd bij KPN of ik tegelijk HDMI en tulp kon gebruiken, en dat gaat niet omdat het dan zowel audio als video via de HDMI uitgang verzend. De analoge tulp audio kan ik dan niet gebruiken zei de beste man. Het is het een of het ander.
Of ik wel Toslink of S/dif kan gebruiken weet ik eerlijk gezegd niet. Als die wel tegelijk met HDMI werken, zijn daar dan kabels voor om er 3.5mm of tulp van te maken?
of mijn monitor HDCP ondersteund weet ik eigenlijk niet..
Maar ik heb gevraagd bij KPN of ik tegelijk HDMI en tulp kon gebruiken, en dat gaat niet omdat het dan zowel audio als video via de HDMI uitgang verzend. De analoge tulp audio kan ik dan niet gebruiken zei de beste man. Het is het een of het ander.
Of ik wel Toslink of S/dif kan gebruiken weet ik eerlijk gezegd niet. Als die wel tegelijk met HDMI werken, zijn daar dan kabels voor om er 3.5mm of tulp van te maken?
of mijn monitor HDCP ondersteund weet ik eigenlijk niet..
[ Voor 16% gewijzigd door Blackice09 op 16-03-2011 22:21 ]
Hilarisch, die 'voorlichting' van de KPN. Ik heb hier 2 jaar lang Motorola 1960's gebruikt met tegelijkertijd HDMI en Sp/dif. En analoog volgens mij ook, aangezien ik een hele tijd met een "zone 2 opstelling" met m'n AVR heb gewerkt om IP Radio zenders van KPN in een andere ruimte te kunnen luisteren. En die ondersteunde alleen output naar zone 2 van analoge ingangsbronnen.
Dus óf die medewerker van KPN kletst, of ze hebben het in nieuwere firmware of hardware revisies aangepast
. Kan het nu niet meer testen overigens, aangezien ik geen IPTV van KPN meer heb.
Je haalt trouwens wel de terminologie een beetje verwarrend door elkaar. SPDIF kan zowel toslink als (wat jij noemt) "tulp" zijn. Allebei digitaal, alleen het ene optisch en het andere elektrisch. Bedoel jij nou "tulp" voor spdif of voor analoog? (wat dan eigenlijk 2x tulp is voor stereo).
Er van uitgaande dat je bedoelt of je de digitale uitgang op een analog tulp-ingangen van een versterker of boxensetje kan aansluiten: Nee, dat kan niet. In ieder geval niet met een "simpel kabeltje". Daar heb je dan een losse "DAC" voor nodig. En die bestaan er in uiteenlopende prijsklasses (maar ga er maar van uit dat je dan bij €150,- begint).
Dus óf die medewerker van KPN kletst, of ze hebben het in nieuwere firmware of hardware revisies aangepast
Je haalt trouwens wel de terminologie een beetje verwarrend door elkaar. SPDIF kan zowel toslink als (wat jij noemt) "tulp" zijn. Allebei digitaal, alleen het ene optisch en het andere elektrisch. Bedoel jij nou "tulp" voor spdif of voor analoog? (wat dan eigenlijk 2x tulp is voor stereo).
Er van uitgaande dat je bedoelt of je de digitale uitgang op een analog tulp-ingangen van een versterker of boxensetje kan aansluiten: Nee, dat kan niet. In ieder geval niet met een "simpel kabeltje". Daar heb je dan een losse "DAC" voor nodig. En die bestaan er in uiteenlopende prijsklasses (maar ga er maar van uit dat je dan bij €150,- begint).
[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 16-03-2011 22:49 ]
Op de achterkant van de ontvanger staan S/PDIF en TOSLINK. Met tulp bedoel ik de twee analoge RCA Audio L+R aansluitingen.
Mochten deze analoge tulp aansluitingen niet werken dan heb ik toch een probleem. Je zegt dat het minimaal 150 euro kost om die digitale audio te converteren, maar kan het niet met zoiets http://www.amazon.co.uk/Ex-Pro-Analogue-Converter-converting-amplifiers/dp/B004BEPZ7O/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1300312780&sr=1-8 voor slechts 40 euro?
Overigens weet ik niet of mijn monitor HDCP compliant is, als dat nodig is. En ik kan het ook nergens vinden.. het is een Samsung 2043BW
Mochten deze analoge tulp aansluitingen niet werken dan heb ik toch een probleem. Je zegt dat het minimaal 150 euro kost om die digitale audio te converteren, maar kan het niet met zoiets http://www.amazon.co.uk/Ex-Pro-Analogue-Converter-converting-amplifiers/dp/B004BEPZ7O/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1300312780&sr=1-8 voor slechts 40 euro?
Overigens weet ik niet of mijn monitor HDCP compliant is, als dat nodig is. En ik kan het ook nergens vinden.. het is een Samsung 2043BW
[ Voor 9% gewijzigd door Blackice09 op 16-03-2011 23:03 ]
Dat is wel vreemd. Ik heb een tijd terug gewoon zo'n kaart gekocht voor (dacht iets van) €15,-Supertip schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:23:
Vandaag bij de kpn-winkel alles in 1 pakket genomen, wat mij vreemd overkwam was dat je de digitenne kaart voor 4 euro per maand erbij moet huren???? strange.
Ik ben nu bij elkaar 48 euro pmnd kwijt(incl/ 1963), wel dat ik toch echt begrepen had dat digitenne er gratis bijzat, echt weer zo'n kpn truc.![]()
Is dit niet inclusief huur van de ontvanger, die €4,-?
edit: Dit staat op de site bij KPN, dat je alleen betaald voor de huur van de ontvanger
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htmJe betaalt daar geen aansluit- of abonnementskosten voor, alleen € 4,-/ mnd huur van de digitale ontvanger.
[ Voor 17% gewijzigd door Marc3l op 17-03-2011 09:35 ]
@Blackice09: Die DAC van Amazon zou wel eens kunnen werken ja. Geen idee wat de kwaliteit is maar goed, voor ITV maakt dat wellicht ook niet zo veel uit. Tsja, of je monitor HDCP compliant is zou in de manual moeten staan. Anders is het een gok die je neemt. Ik weet niet of de 1960 of 1963 wil verbinden met een apparaat dat geen HDCP doet.
En wat staat er helaas>>>>>Voordelig meerdere tv's aansluiten:Marc3l schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:26:
[...]
Dat is wel vreemd. Ik heb een tijd terug gewoon zo'n kaart gekocht voor (dacht iets van) €15,-
Is dit niet inclusief huur van de ontvanger, die €4,-?
edit: Dit staat op de site bij KPN, dat je alleen betaald voor de huur van de ontvanger
[...]
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm
€ 4,- / mnd
In de slaapkamer kijk je ook tv. Digitaal en draadloos.
Net ffe gebeld met kpn, je digitenne-kaart zit gelinkt aan je interactieve-tv abbo.
Dus heb je bv.plus pakket op interactief dan ook op digitenne.
Dus daar zullen de kosten in zitten denk ik, het zal wel nieuw zijn.
Ene vandaag de tnt al langs geweest met een kpn-pakket, was helaas niet thuis.
[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 17-03-2011 15:35 ]
Ik hoor echt goede dingen over de 1963!! Meteen ook maar een vervanging aangevraagd.
Hoe doe je dat dan? wat is op dit moment het risico dat wanneer je hem als defect aan meld je een oude krijgt?Damocles.NL schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:32:
Ik hoor echt goede dingen over de 1963!! Meteen ook maar een vervanging aangevraagd.
@Bartburg:
.
Denk dat KPN dit wel zal aanvoelen en die 1960's ook als een behoorlijke last zal zien op dit moment. Want niemand wil zo'n trage lawaaibak meer.
Ik gok dat ze er wel redelijk gevoelig voor zullen zijn als je bij de servicedesk klaagt over de traagheid van de 1960 en desnoods dreigt op te zeggen als dit niet wordt opgelostBobswa schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:27:
Maandag met de helpdesk aan de telefoon gezeten en me beklaag gedaan over de snelheid, wat blijkt ze kunnen een bepaalde order doen dat ze de nieuwe(1963) opsturen via koerier en die neem de oude dan mee. De box staat dus gwn in de lijst bij hun. Vanochtend hier koerier geweest en box omgewisseld, 2 min. werk.

Denk dat KPN dit wel zal aanvoelen en die 1960's ook als een behoorlijke last zal zien op dit moment. Want niemand wil zo'n trage lawaaibak meer.
Iemand ervaring met de 1910 en de 1903? Dit zijn tuners zonder HDD. Zijn deze verder gelijk aan de 1960
en de 1963?
en de 1963?
zo het wachten is begonnen op de afronding van mijn bestelling. 13 april is de oplever datum.
Nu wil ik 2 netwerk kabels trekken richting tv-stb-xbox 360 1 voor itv stb-1963 en 1 voor de xbox 360 4GB, maakt het nog uit wat voor kabel cat.5-6-7 of is cat 5 genoeg van kwaliteit.
Oja lengte per kabel 12,5 mtr.
Ik weet nog niet wat voor modem ik krijg, hier adsl2+ en 550mtr. van de tel.centrale.
Iemand een vaag vermoeden??
Ik weet dat de xbox ook draadloos kan maar ik doe dat niet, ik gebruik die 2e nu voor de x-box en later als we een andere tv hebben voor die tv, dan kan de xbox dan altijd nog via wifi.
Nu wil ik 2 netwerk kabels trekken richting tv-stb-xbox 360 1 voor itv stb-1963 en 1 voor de xbox 360 4GB, maakt het nog uit wat voor kabel cat.5-6-7 of is cat 5 genoeg van kwaliteit.
Oja lengte per kabel 12,5 mtr.
Ik weet nog niet wat voor modem ik krijg, hier adsl2+ en 550mtr. van de tel.centrale.
Iemand een vaag vermoeden??
Ik weet dat de xbox ook draadloos kan maar ik doe dat niet, ik gebruik die 2e nu voor de x-box en later als we een andere tv hebben voor die tv, dan kan de xbox dan altijd nog via wifi.
[ Voor 10% gewijzigd door Supertip op 18-03-2011 21:31 ]
@Supertip
Met ADSL kan je geen 2de tv via ITV aansluiten, dat zou dan Digitenne worden, of opwaarderen indien mogelijk naar VDSL of Glas.
Met ADSL kan je geen 2de tv via ITV aansluiten, dat zou dan Digitenne worden, of opwaarderen indien mogelijk naar VDSL of Glas.
[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 18-03-2011 22:05 ]
verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door RoyVi op 23-03-2011 14:46 ]
Was ik ook niet van plan, maar ik bedoel als onze huidige tv beneden word vervangen, het is nog een lcd van de eerste generatie 12 cm dik hd-ready 720P 1x hdmi en dat was een paa rjaar geleden al heel wat.Yippie schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:05:
@Supertip
En de evt. nieuwe wordt een multimedia tv, en daar gaat dan die netwerk kabel op van de xbox.
Times fly......
verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door RoyVi op 23-03-2011 14:47 ]
Vdsl ik heb de snelheid (nog) niet nodig, en upgraden is een fluitje van een cent bij kpn, maar downgraden........ je raad het al.
Lijkt me heel sterk dat dit met nieuwe software kan. Het is namelijk puur een kwestie van "heeft je verbinding genoeg bandbreedte voor 2 of meer streams". Sommige ITV klanten hebben door hun ADSL verbindingssnelheid (of gebrek daaraan) nu al geen mogelijkheid om de PVR optie te nemen. Dus zoiets als "een 2e ITV box" zal slechts voor een relatief beperkte groep huishoudens mogelijk zijn.RoyVi schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:10:
Ik heb de 1963 en hij werkt erg goed, gewoon zoals je verwacht dat het product zou moeten werken. Het reactie vermogen is sterk verbeterd. 1080p is mogelijk en verbruikt niet veel energie.
Binnen kort wordt het ook mogelijk om een 2e iTV box op adsl te gebruiken. Er wordt nu getest met nieuwe software die het mogelijk maakt
@RoyVi: Lijkt me dat het geen kwestie van "kiezen voor VDSL" is. Je kiest voor een bepaalde internetsnelheid die je denkt nodig te hebben en afhankelijk daarvan wordt gekozen of je op ADSL of VDSL komt.
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 19-03-2011 00:16 ]
Ze komen de 1960 van mij die bromt morgen vervangen hij gaf aan met een nieuwere type hopelijk de 1963
moet ik hier nog wat voor doen? hoe zit het met de instellingen enzo
moet ik hier nog wat voor doen? hoe zit het met de instellingen enzo
Als je in je huidige 1960 geen aparte dingen hebt ingesteld zal dat bij de nieuwe 1963 ook niet hoeven.
Je hoeft niets in te stellen bij de 1963. Natuurlijk wel even registreren met abonneenummer en pincode. Wij hebben inmiddels ook een 1963 en dat is een stuk beter dan de 1960! Veel sneller in gebruik, apparaat is compacter, kan 1080P aan en heeft tenminste geen fan.
heren toch nog ff 1 vraag die jullie met al jullie ervaring vast kunnen beantwoorden
moet ik de oude 1960 bij de ruil aanbieden in een doos of neemt de koerier hem zonder doos ook aan?
moet ik de oude 1960 bij de ruil aanbieden in een doos of neemt de koerier hem zonder doos ook aan?