KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

bartburg schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:01:
heren toch nog ff 1 vraag die jullie met al jullie ervaring vast kunnen beantwoorden
moet ik de oude 1960 bij de ruil aanbieden in een doos of neemt de koerier hem zonder doos ook aan?
Je kunt 'm zo meegeven zonder doos, wel het netsnoer meegeven. Een nieuwe afstandbediening krijg je niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
Splinter Cell schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:03:
[...]

Je kunt 'm zo meegeven zonder doos, wel het netsnoer meegeven. Een nieuwe afstandbediening krijg je niet. ;)
hmm de afstandbediening voor de 1960 werkt dus ook op de 1963?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
sorry sorry toch nog 1 heeeeel klein vraagje :P
abonnements nummer en pincode moet je invullen bij de nieuwe hoorde ik!
abonnee nummer is dat het nummer dat op de factuur(pdf) staat en me pincode is dat de 4 cijferige code die ik ook gebruik als ik een film wil bestellen bij videoland?
:P eigenlijk 2 vragen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Abbonee nummer is een heel lang nummer, die je speciaal in de brief gekregen hebt met daarbij jouw pincode. Die pincode is inderdaad dezelfde als je een film wil huren.

Bij de 1960 moest je ook al je nummer en zo invullen. Lijkt me niks nieuws. ;)

Als je je abboneenummer niet meer weet, even de KPN bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Rustig hier, heeft KPN alles op orde? goede zaak lijkt me.

Of zit iedereen hier te braaien op een manier om aan de 1963 te komen, en zijn oude te retouneren.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:49

BrammT

The one and only!

Iedereen zit inderdaad plannetjes te smeden om zo'n 1963 tuner te pakken te krijgen..

Ben er zelf ook mee bezig, maar kijk de laatste tijd niet zoveel televisie, dus erger me er ook minder aan.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Ik heb ook een nieuwe tuner gekregen door de aanhoudende traagheid met de oude.
Maar moet eerlijk toegeven dat de nieuwe echt vele malen sneller is als de oude, en ook de helft kleiner.
Start veel sneller op en reageert vele malen sneller.

Als je dus veel tv kijkt is het echt een aanrader en adviseer ik om gewoon vol te houden bij KPN.
Dit heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
BrammT schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:26:
Iedereen zit inderdaad plannetjes te smeden om zo'n 1963 tuner te pakken te krijgen..

Ben er zelf ook mee bezig, maar kijk de laatste tijd niet zoveel televisie, dus erger me er ook minder aan.
die van mij bromde heeel erg ;) echt hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik geloof je (had ik ook met een 1960, toen ik KPNGlasvezel had via Tweak )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
giant2000 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:59:
[...]

Technisch gezien kan je gewoon een 2e hands tuner met HDD aansluiten. Maar bij elke update kan je problemen krijgen, want het serienummer zal niet meer kloppen. Misschien dat ze bij de helpdesk zo aardig zijn om dit nummer voor je te wijzigen.
Betaal er beslist geen 50 a 60 euro voor alsjeblieft! In de tijd dat je nog vrij een 2e tuner kon aansluiten was de prijs zo rond de 40 euro en dan met gegarandeerde werking. Dat heb je nu niet meer, 2 tientjes. Hooguit. Kan je altijd nog de harde schijf eruit halen.
Inmiddels heb ik tweedehands een 1960 gekocht, nieuw in doos zeg maar. Die was volgens mij nog nooit aangesloten geweest en ik kon keurig mijn abo# en pin invoeren. Werkt perfect! Weet niet wat er gebeurd was als deze wel al eerder gebruikt was.

Tijdens het bestellen van het KPN pakket heb ik nog gevraagd of de technische dienst een STB overzet naar een nieuwe gebruiker. Voor degenen die niet de 4 euro per maand willen betalen zeg maar. Toen is mij verzekerd dat ze daar wel aan meewerken. Behalve het abo# moet volgens hun ook het verstuurde signaal aangepast worden. Wat dat ook moge betekenen.

Ik bump hiermee een oude post, maar ik vind het wel handig om te delen dat het dus wel mogelijk is om een STB tweedehands aan te schaffen. Op naar de 1963, want die 1960 test wel je geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2021

DonCorleo

Jif, omdat er geen andere if

Vandaag maar even gemaild met KPN.

Het antwoord:
Op 28 maart heeft u een e-mail gestuurd met hierin de melding dat u ontevreden bent over de tijd die tussen
het schakelen van het ene naar het andere kanaal zit met de VIP 1960 TV-ontvanger.

In antwoord op uw melding kan ik u meedelen dat het bekend is dat het schakelen een aantal seconden in beslag neemt. De VIP 1963 is inderdaad de nieuwste TV-ontvanger waar KPN Glasvezel een beperkte oplage van heeft uitgebracht aan nieuwe klanten, met de nadruk op beperkte oplage. Helaas is het voor alsnog niet mogelijk
om een VIP 1960 om te ruilen voor een VIP 1963. De bedoeling is dat dit in de toekomst wel mogelijk wordt tegen omruilkosten van 50 euro per TV-ontvanger. Voor alsnog kan ik u helaas niet helpen aan de nieuwe
TV-ontvanger.

Ik ga er van uit u voldoende geinformeerd te hebben.

Toch maar kijken naar een andere aanbieder...

De decolleté is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Je moet ook gewoon zeggen dat jouw ontvanger defect is en blijven mailen.
Ze wouden hem bij mij eerder ook niet omruilen ondanks eerder gemaakte afspraken van KPN.

Ik ben volblijven houden en heb nu een nieuwe, en het is echt de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo

DonCorleo

Ik heb inmiddels alweer gereageerd op de reactie van KPN. Dreiging van opzeggen, onvrede, onacceptabel en zo.. Ook nog eens geen woord van gelogen.

Nog geen antwoord trouwens.

De decolleté is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Waar wil je dan heen als je bij KPN weggaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Jullie moeten niet mailen maar bellen. Naar de technische helpdesk laten doorschakelen.

Probleem uitleggen; 1960 is langzaam, bromt te veel ook in standbymode, en is duidelijk hoorbaar. En dat je gewoon graag een 1963 wil. Nu is het probleem, dat je nog de goede helpdesk medewerker aan te lijn moet krijgen. Het systeem bij de KPN is te krom voor woorden. Meeste medewerkers kunnen niet aangegeven dat ze specifiek een 1963 opsturen. Als de helpdeksmedewerker dat niet kan, vragen om doorschakelen naar een collega die dat wel kan.

Zo heb ik mijn 1963 ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo

DonCorleo

Terug naar Ziggo (of hèèèèl misschien Lijbrandt)

Net een reactie gehad:
Op 28 maart heeft u een e-mail gestuurd waarin u onbegrip uit jegens het bericht dat ik u eerder vandaag
gezonden heb.

U geeft aan dat ook het terugkijken van zenders bijvoorbeeld met een trage snelheid gaat. Wellicht heb ik
dit in vorig bericht verkeerd uitgedrukt, mijn excuus daarvoor, maar ook dit valt onder de snelheid van
het schakelen.

Het feit dat het schakelen traag wordt bevonden is inderdaad al enige tijd bekend. Middels software
updates wordt gepoogd telkens de snelheid iets omhoog te krijgen.

De VIP 1963 is beperkt opgeleverd, dit om eerst te zien hoe deze aanslaat bij de consumenten voor er verder
mee gehandeld wordt, met als reden dat de VIP 1960 afgezien van de snelheid erg goed functioneert.
Bovendien is het niet de bedoeling, ik hoop dat u dat ook begrijpt, om alle TV-ontvangers die op dit moment
in omloop zijn, tegelijk te vervangen voor een nieuwere versie. Uw TV-ontvanger lijkt normaal te
functioneren, immers, we hebben al een omruil voor u gerealiseerd, dus de kans dat uw TV-ontvanger ander
gedrag vertoond dan andere TV-ontvangers is minimaal. Gezien er nu nog geen omruil mogelijk is met een VIP 1963, wil ik u adviseren daar op te wachten, zodra dat mogelijk is, kunt u hier gebruik van maken.

*klomp ... krak*

Morgen dus maar even bellen.

[ Voor 93% gewijzigd door DonCorleo op 28-03-2011 14:40 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zit zelf bij Lijbrandt.

Bevalt los van de ontzettend crappy servicedesk en repons in technisch opzicht verder prima.

Hiervoor zat ik bij Tweak Fiber (dat middels KPNGlasvezel ook de Motorola 1960 leverde). Kan me erg goed voorstellen dat je hier van af wil.

Die van mij bromde ook continu duidelijk hoorbaar en storend en verbruikte bovendien ook altijd 12 watt standby.

Bij Lijbrandt zit een stille Amino 130m (Of bijna onhoorbare M532 als je PVR wil). Bovendien kan je, als het alleen om tv kijken gaat, ook gewoon kiezen voor het dvb-c signaal (zeker als je TV dit ondersteunt is het een heerlijk altternatief). Helaas kent de M532 nog wat kinderziektes maar je hebt in ieder geval geen ziekelijk sloom apparaat.

De houding van KPN spreek trouwens ook alweer boekdelen (wat dat betreft is KPN qua service dus net zo slecht).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

DonCorleo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:36:
...snip...

Het feit dat het schakelen traag wordt bevonden is inderdaad al enige tijd bekend. Middels software

...snip...
Dan heb ik nieuws voor ze: dat lukt voor geen meter.
Op dit moment issie trager dan ooit, zo lijkt t.

Vorige week een brief gekregen dat er bij ons waarschijnlijk glasvezel gaat komen met keus uit 3 aanbieders voor de hele mikmak.....als er een bij zit met een fatsoenlijke prijs is het dagdag KPN denk ik....

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

DonCorleo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:36:
Terug naar Ziggo (of hèèèèl misschien Lijbrandt)

Net een reactie gehad:
Op 28 maart heeft u een e-mail gestuurd waarin u onbegrip uit jegens het bericht dat ik u eerder vandaag
gezonden heb.

U geeft aan dat ook het terugkijken van zenders bijvoorbeeld met een trage snelheid gaat. Wellicht heb ik
dit in vorig bericht verkeerd uitgedrukt, mijn excuus daarvoor, maar ook dit valt onder de snelheid van
het schakelen.

De VIP 1963 is beperkt opgeleverd, dit om eerst te zien hoe deze aanslaat bij de consumenten voor er verder
mee gehandeld wordt, met als reden dat de VIP 1960 afgezien van de snelheid erg goed functioneert.
Bovendien is het niet de bedoeling, ik hoop dat u dat ook begrijpt, om alle TV-ontvangers die op dit moment
in omloop zijn, tegelijk te vervangen voor een nieuwere versie. Uw TV-ontvanger lijkt normaal te
functioneren, immers, we hebben al een omruil voor u gerealiseerd, dus de kans dat uw TV-ontvanger ander
gedrag vertoond dan andere TV-ontvangers is minimaal. Gezien er nu nog geen omruil mogelijk is met een VIP 1963, wil ik u adviseren daar op te wachten, zodra dat mogelijk is, kunt u hier gebruik van maken.

*klomp ... krak*

Morgen dus maar even bellen.
Dit is bullshit want ik heb er uiteindelijk ook gewoon een gekregen.

PM me als je een normaal telnummer wil voor kpn itv en niet het dure 0900 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo

DonCorleo

Net even gebeld....
Bijna hetzelfde verhaal. Ik moet 2 maanden wachten...

Toch maar naar ziggo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Gewoon volhouden KPN geeft wel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo

DonCorleo

Ik krijg eerder de indruk dat ze behoorlijk volhouden aan hun verhaal. Mijn stemming lijdt er in ieder geval wel onder.

Even off topic: Hoe kan ik een PM sturen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Tacoos schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:21:
[...]

Dan heb ik nieuws voor ze: dat lukt voor geen meter.
Op dit moment issie trager dan ooit, zo lijkt t.
tja die 1963 heeft veel betere spec's, en als ze om de problemen heen programeren met de firmware updates wordt de schil alleen maar dikker met meer traagheid als gevolg.
De harware van de 1960 is eigenlijk niet op zijn taak berekent, lijkt meer op een try out, dat was voor mij ook de reden om te wachten op de 1963.
Ik had de eeste 19 versie gezien bij de kpn store in Emmen en viel bijna in slaap bij het zappen :O

Orderstatus nu 46% opleverdatum 13 apr. zou de stb al onderweg zijn??

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonCorleo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:46:
Ik krijg eerder de indruk dat ze behoorlijk volhouden aan hun verhaal. Mijn stemming lijdt er in ieder geval wel onder.

Even off topic: Hoe kan ik een PM sturen? :?
Pffff.... het al eeuwen bestaande grote en betrouwbare KPN blijkt dus op dit gebied net zo onbetrouwbaar als het net opgerichte Lijbrandt...... pak van mijn hart, er is hoop voor de toekomt (in relatieve zin en de oprechte hoop voor Lijbrandt dat het niet een KPN organisatie wordt). :)

Of wel, het maakt niet uit of je een probleem met KPN hebt met tigduizend personeel of met Lijbrandt, met ik gok een man of 30..... als men niet gewillig is om de klant tegemoet te komen dan maakt het geen ruk uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik gok ook dat KPN inmiddels gewoon door heeft dat sommige klanten een tactiek gebruiken om aan de nieuwe ontvanger te komen en dat de servicedesk medewerkers hier nu extra alert op moeten zijn.

Vanuit bedrijfmatig oogpunt natuurlijk wel logisch (volgens mij is het nog amper 1,5 jaar geleden dat KPN massa's 'verouderde' Kreatel settopboxen heeft omgeruild voor 1960's ). Maar het zal op middellange termijn denk ik onhoudbaar zijn voor KPN om klanten nog langer op te zadelen met die trage meuk.

Heb hier trouwens nog een 1960 in doos liggen (eigendom) uit m'n ITV (zelfs nog pre-Tweak-ITV) tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:39:
Ik gok ook dat KPN inmiddels gewoon door heeft dat sommige klanten een tactiek gebruiken om aan de nieuwe ontvanger te komen en dat de servicedesk medewerkers hier nu extra alert op moeten zijn.

Vanuit bedrijfmatig oogpunt natuurlijk wel logisch (volgens mij is het nog amper 1,5 jaar geleden dat KPN massa's 'verouderde' Kreatel settopboxen heeft omgeruild voor 1960's ). Maar het zal op middellange termijn denk ik onhoudbaar zijn voor KPN om klanten nog langer op te zadelen met die trage meuk.

Heb hier trouwens nog een 1960 in doos liggen (eigendom) uit m'n ITV (zelfs nog pre-Tweak-ITV) tijdperk.
Als de STB eigendom is dan is het een goed recht van KPN om niet zomaar om te ruilen voor nieuwe hardware. Is het daarentegen huur/bruikleen (zoals bij sommige providers) dan kan je als klant verlangen dat ze hun hardware up to date houden, zeker als dit verband houdt met optimaal kunnen gebruik maken van de diensten.

Traagheid is helaas niet echt een "fout", alleen maar hinderlijk, en dus geen reden om hardware vroegtijdig om te ruilen.

Zijn die KPN Motorola's eigendom of in bruikleen?

Hetzelfde geldt voor de FTU/NTU van glasvezelaansluitingen. Als ik zou besluiten 200Mbit te gaan nemen dan is het aan Reggefiber om mijn FTU/NTU kostenloos om te ruilen voor het nieuwe Gig model, ook al is de huidige FTU/NTU pas 6 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heb zelf trouwens ook nog een oude 1960 te koop.
Iemand die belangstelling heeft mag dmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In het begin van ITV verkocht KPN die dingen in bij het afsluiten van het abonnement :). Voor de mijne heb ik iets van 100 euro betaald, initieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
eymey schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:39:

Ze zijn inderdaad traag en KPN zal niet gaan betalen voor vervanging als het niet echt moet. Je kunt het echter ook omdraaien: Wie zou er dat zelf doen? Ik heb 3 van die ontvangers, 2 gehuurd en 1 van marktplaats (ik zou eigenlijk nog 1 van de gehuurde ontvangers door een marktplaats exemplaar moeten vervangen). Er is echter geen haar op mijn hoofd die er over denkt om een nieuwe snelle te huren i.p.v. dat marktplaats ding wat een paar tientjes gekost heeft, ik heb er dus net zo min geld voor over als KPN en ik denk dat dit voor veel klanten ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:24:
In het begin van ITV verkocht KPN die dingen in bij het afsluiten van het abonnement :). Voor de mijne heb ik iets van 100 euro betaald, initieel.
Alles wat geen eigendom is van de klant zal uiteraard door de provider up-to-date gehouden moeten worden, met navenante kosten hiervoor.
KPN heeft nog niet eens zo lang geleden een major update gedaan toen men overging naar Verimatrix, en dus alle STB's een firmware upgrade hebben gehad.

Als provider zal je ongetwijfeld eens aanlopen tegen het feit dat bepaalde hardware die je hebt weggezet ineens niet meer voldoen kan aan de nieuwste eisen en coderingen (denk aan de Amino 110 op wba netwerken, omdat deze geen MPG4 aankon).
Dit betekent dus dat je versneld een flinke hoeveelheid hardware moet afschrijven en vervangen voor wel werkende.

Ik meen dat GHM ergens in de pers al had aangekondigd dat ze medio 2011 alle Genexis NTU/FTU units zullen gaan uitwisselen voor de Gig versie, en waarschijnlijk zelfs hun eigen ontwikkelde universele FTU/NTU.

In B&R hangen de huidige Genexis modems nog niet eens een jaar, dus lijkt me dat ook een voortijdige afschrijving van hardware die eigenlijk nog steeds voldoet, tenzij men de 100Mbit barrierre voor eens en altijd wil doorbreken en UPC de laatste nekslag gaat geven met 200 en hoger Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
hoi interactieve luitjes

Vandaag het hele spul binnen gehad vip 1963, en het modem is een..... ZTE h220 maar dat is toch al een vdsl geschikt modem?(besteld- Basis)
Als het net zo goed werkt als het er uit ziet, dan ben ik dik tevreden.
Iemand al voipbuster draaiend op de zte of moet er een aparte ATA aan gehangen worden?staat ook gepost op voipbuster-topic deel 5 >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Supertip op 03-04-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Andere ook gemerkt dat dit weekend Sport 1 te bekijken is/was? Viel me zaterdag ochtend ineens op tijdens het zappen. Stuk of 4 kanalen van Sport 1 erbij die ik gewoon kon bekijken zonder een abonnement te hebben voor Sport 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Dj-sannieboy schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:45:
Andere ook gemerkt dat dit weekend Sport 1 te bekijken is/was? Viel me zaterdag ochtend ineens op tijdens het zappen. Stuk of 4 kanalen van Sport 1 erbij die ik gewoon kon bekijken zonder een abonnement te hebben voor Sport 1.
Ja klopt is een actie tot 1 mei daarna kan je voor 3 maanden afsluiten voor 5 euro pm tijdelijk.
ook is er op programma plaats 20 de zender gekomen DZVDM of te wel (de zender van de maand)

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsw84
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb nu al een paar dagen last van haperingen in het beeld. In het verleden kwam het misschien eens in de 2 a 3 maand tijd voor dat het beeld een keertje stokte, maar nu gebeurd het vijf keer in één film. Ik krijg dan die gele storingstekst te zien. Ik moet dan echt naar een andere zender en dan weer terug gaan. Ik dacht eerst dat het aan de HD kanalen lag maar het gebeurd ook op de gewone zenders. Hebben meer mensen hier last van?

(Ik woon in Groningen en heb de VIP1960 met de standaard modem van 3 jaar terug.)

[ Voor 8% gewijzigd door karsw84 op 04-04-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zag de vriend van m'n zusje (die in Apeldoorn woont) er gisteren ook over klaag-tweeten ;). Heeft ITV met een Motorola VIP 1903 (maar kan ook nog de 1900 zijn) met ZTE modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
eymey schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:56:
Ik zag de vriend van m'n zusje (die in Apeldoorn woont) er gisteren ook over klaag-tweeten ;). Heeft ITV met een Motorola VIP 1903 (maar kan ook nog de 1900 zijn) met ZTE modem.
Er zullen nog weinig oplossingen/ervaringen zijn met het zte modem cq haperen tv.
Aangezien er hier nog heel weinig mensen zijn die er eén hebben laat staan er iets van weten.

De tijd zal het leren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47

RKD

karsw84 schreef op maandag 04 april 2011 @ 07:40:
Ik heb nu al een paar dagen last van haperingen in het beeld. In het verleden kwam het misschien eens in de 2 a 3 maand tijd voor dat het beeld een keertje stokte, maar nu gebeurd het vijf keer in één film. Ik krijg dan die gele storingstekst te zien. Ik moet dan echt naar een andere zender en dan weer terug gaan. Ik dacht eerst dat het aan de HD kanalen lag maar het gebeurd ook op de gewone zenders. Hebben meer mensen hier last van?

(Ik woon in Groningen en heb de VIP1960 met de standaard modem van 3 jaar terug.)
Hmm ik heb hier een 1963 en daarbij blijft het beeld ook af en toe hangen (geluid stokt ook even) en soms zelf zo erg dat ik ruis in beeld krijg, en dan een paar seconden later krijg ik pas weer beeld. Kent iemand dit ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
vorige week even gespeeld met het zte modem, maar wat een heerlijk ding.
FTP/Samba icm externe usb hdd en DMZ

wie meer informatie wilt over de zte moet mij maar even een dm sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Smoothtweaker

Eerste wat me binnenschiet:

- werkt telnet ?
- NAT2 voor PS3/X360 ?
- dekking & prestaties WLAN ?
- kan je IP ranges aanpassen ?
- is er een poort gereserveerd voor ITV zoals bij zijn recente voorgangers 787/789 ?

Dat de USB poort werkt is wel mooi, kan je dus ook shared storage aanhangen.
Werkt bijv. een webcam ook ?

Geen PM gestuurd omdat er vast ook wel anderen zijn die dit willen weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Yippie op 04-04-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Yippie schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:45:
@Smoothtweaker

Eerste wat me binnenschiet:

- werkt telnet ? Ja!
- NAT2 voor PS3/X360 ? Blijf ik schuldig
- dekking & prestaties WLAN Beter als de T789 je kan ook het wifi signaal op uitzendpercentages instellen zoals 80%?
- kan je IP ranges aanpassen ? 192.168.2.X waarbij als het goed is alleen de X range te wijzigen is.
- is er een poort gereserveerd voor ITV zoals bij zijn recente voorgangers 787/787 ? Ja poort 3, de overige poorten zijn te gebruiken voor pc's

Dat de USB poort werkt is wel mooi, kan je dus ook shared storage aanhangen.
Werkt bijv. een webcam ook ? Kom ik ook op terug hij ondersteunt iig wel NTFS

Geen PM gestuurd omdat er vast ook wel anderen zijn die dit willen weten.
Idd dat is net zo handig, ik hoop dat ik er komende periode ergens een bemachtig dan ga ik alles eens haarfijn uittesten. De NAT2 kom ik zsm op terug en zal ik even navragen voor je

ps leuk trucje @T789. Koppel TV poort 3 terug naar poort 2 en gebruik 1 en 4 dan in je netwerk op deze manier kan je over 1 kabel zowel iTV als PC sturen. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/jpy2hc.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door SmoothTweaker op 04-04-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
DMZ zie ik staan in de specs, als dat werkt is dus NAT2 geen probleem voor de consolegamers.
Wel jammer dat de downstream max 24Mbps \ upstream 1Mpbs is voor VDSL2 klanten.

Bedankt voor je overige antwoorden voorzover.

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 05-04-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

SmoothTweaker schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:37:
vorige week even gespeeld met het zte modem, maar wat een heerlijk ding.
FTP/Samba icm externe usb hdd en DMZ

wie meer informatie wilt over de zte moet mij maar even een dm sturen ;)
Ik heb dit geprobeerd met de arcadyn met een USB Stick. Echter was de film die eropgezet was door mij niet te benaderen, dit door traagheid. Zou dit met USB mass storage beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Maar deze ZTE is dus niet geschikt voor de glasvezel klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Laatst online: 17:22
MrN schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:06:
[...]

Ik heb dit geprobeerd met de arcadyn met een USB Stick. Echter was de film die eropgezet was door mij niet te benaderen, dit door traagheid. Zou dit met USB mass storage beter zijn?
Bij mij met mijn nieuwe modem werkte het bestanddelen ook niet bepaald soepel..hoor graag of anderen positievere ervaringen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja ben ik ook benieuwd naar of eventuele instellingen waardoor het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:41:
Maar deze ZTE is dus niet geschikt voor de glasvezel klanten?
Deze is specifiek voor glasvezel klanten. Er loopt nu een test en als het goed is word hij week 17 uitgerold. Of hij ook voor ADSL/VDSL gebruikt gaat worden is nog niet 100% zeker volgens mij. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen
MrN schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:06:
[...]

Voor zover ik nog kan herinneren in de informatie avond bleek dat er ook een bug zat bij bestanden groter dan >4GB. Weet nog niet of dit verholpen is. Op jouw vraag heb ik geen antwoord.
Ik hoop hem snel zelf te kunnen bezitten om ook het eea uit te testen

[ Voor 40% gewijzigd door SmoothTweaker op 05-04-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wellicht dat ik dan, als er geen haperingen zijn in het beeld, wel een ZTE aanvraag ter vervangen van de TG789VN, aangezien de ZTE dus DMZ heeft en de TG789VN nog wel eens spontaan wil rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

[b][message=35819384,noline]SmoothTweaker schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:42[/messageVoor zover ik nog kan herinneren in de informatie avond bleek dat er ook een bug zat bij bestanden groter dan >4GB. Weet nog niet of dit verholpen is. Op jouw vraag heb ik geen antwoord.
Ik hoop hem snel zelf te kunnen bezitten om ook het eea uit te testen
Dit waren bestanden van 6 a 700 mb ( divx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
KPN slaagt er toch el-le-ke keer weer in positief nieuws negatief te eindigen. wat een @#$%$# bedrijf is het toch ook.

Een week vóór de zenderuitbreiding van 1 juni a.s. (5x BBC, RTL Lounche, 13th Street, SyFy) staat de klant een bittere prijsverhoging te wachten van maar liefts 10%!

Goede marketing strategie hoor. Oftwel: hoe jaag je potentiele klanten weg.

:(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Yippie schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:08:
DMZ zie ik staan in de specs, als dat werkt is dus NAT2 geen probleem voor de consolegamers.
Wel jammer dat de downstream max 24Mbps \ upstream 1Mpbs is voor VDSL2 klanten.

Bedankt voor je overige antwoorden voorzover.
de 24 Mbps/1Mbps is voor een aansluiting op adsl2+ modem doet gewoon hogere snelheden bij vdsl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Help>>>>>>>...........

Mijn nieuwe Experia Box ZTE H220N zie ik wel via cmd/netstat ik kan ook pingen 3ms. maar ik kan niet via de internet explorer op inlogpagina komen.

Hoe??? eerst de dsl kabel aansluiten?? hij is nog vers uit de doos.

Maar het lijkt mij dat je er zo ook in moet kunnen, zonder eerst een adsl connect te hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
Supertip schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:51:
Help>>>>>>>...........

Mijn nieuwe Experia Box ZTE H220N zie ik wel via cmd/netstat ik kan ook pingen 3ms. maar ik kan niet via de internet explorer op inlogpagina komen.

Hoe??? eerst de dsl kabel aansluiten?? hij is nog vers uit de doos.

Maar het lijkt mij dat je er zo ook in moet kunnen, zonder eerst een adsl connect te hebben gehad?
van de 789 weet ik dat je niet op de modempagina kan komen als deze geen line sync heeft of dit bij de zte ook zo is weet ik niet zeker maar zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Gaat hij dan eerst via linesync de fw. van kpn laden, of is het een deel van de dsl-line activatie?
Ik heb nu nog telfort(speedlinq) tot 13 apr. dus of het verstandig om nu al een dsl con. aan te gaan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo

DonCorleo

giant2000 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:39:
Een week vóór de zenderuitbreiding van 1 juni a.s. (5x BBC, RTL Lounche, 13th Street, SyFy) staat de klant een bittere prijsverhoging te wachten van maar liefts 10%!
Waar is het nieuws van die prijsverhoging te lezen?

[ Voor 73% gewijzigd door DonCorleo op 06-04-2011 12:12 . Reden: Quote toegevoegd voor de verheldering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
Supertip schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:12:
Gaat hij dan eerst via linesync de fw. van kpn laden, of is het een deel van de dsl-line activatie?
Ik heb nu nog telfort(speedlinq) tot 13 apr. dus of het verstandig om nu al een dsl con. aan te gaan weet ik niet.
de nieuwste firmware gaat hij alleen laden als hij daadwerkelijk op een kpn netwerk zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
DonCorleo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:11:
[...]

Waar is het nieuws van die prijsverhoging te lezen?
Op de website http://www.kpn.tv

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoe zit het met de prijsverhoging voor de glasvezelklanten. Wordt het complete pakket gewoon een euro duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dj-sannieboy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:34:
Hoe zit het met de prijsverhoging voor de glasvezelklanten. Wordt het complete pakket gewoon een euro duurder?
Vooralsnog niet.

Ik vraag mij af wat de reactie van KPN gaat worden nu TotaalTV inmiddels n.a.v. verontwaardigde KPN klanten een artikel op de website heeft geplaatst over de prijsverhoging en dit koppelt met de komst van de BBC kanalen. Het lijkt me lastig uit te leggen om uit eigen beweging zenders toe te voegen en tegelijk de abonnementsprijs met 10% te verhogen. Lijkt me een leuke voor de koude douche van Radar.
Ik overweeg in elk geval sterk om het extra pakket maar af te schaffen. Dat bespaart mij 10 euro, eeeh, 9 euro per maand.

Goeoeoeie deal. NOT

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook over na aan het denken om de extra kanalen af te schaffen. Vroeger bij Ziggo keek ik er heel vaak na. Nu duurt het gewoon te lang om er naar toe te zappen, waardoor ik enkel mijn vaste programma's/HD zenders kijk. Een rondje zappen is er gewoon niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb het extra pakket puur voor Eurosport2, ESPN America en Cultura24. Dat is dus €3,33 per zender per maand. En dan ook nog eens in belabberde kwaliteit (vergelijk Eurposport 1 en 2 maar eens met elkaar). Eigenlijk is het te breed en zou het beter zijn het op te delen in 5 paketten en aan te bieden voor 2 euro. Ik heb het idee dat dat ook meer opleverd. Ook zou je van 10 dagen Programma Gemist een extra pakket moeten maken. Adminstratieve handelingen komen er niet aan te pas, want je kan alles zo uit de luie stoel activeren.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
RKD schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:31:
[...]

Hmm ik heb hier een 1963 en daarbij blijft het beeld ook af en toe hangen (geluid stokt ook even) en soms zelf zo erg dat ik ruis in beeld krijg, en dan een paar seconden later krijg ik pas weer beeld. Kent iemand dit ?
Goedemorgen

Ik herken dit maar twijvel of dit door de 1963 komt of door de TV bij mij begint het beeld te tikken en zie ik een kleine pixelregen.
Ik dacht eventjes dat het mischien te maken had met de 1080p instelling op de STB?
Ook heb ik dit dan tijdens het overschakelen naar andere bronnen.
Ik zit te twijvelen waar dit vandaan komt als ik de TV en de STB uitzet en daarna weer aan is het over.

Hoe ziet dat bij jou eruit?

Vriendelijke groeten

[ Voor 5% gewijzigd door Thijs1 op 12-04-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
giant2000 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:39:
KPN slaagt er toch el-le-ke keer weer in positief nieuws negatief te eindigen. wat een @#$%$# bedrijf is het toch ook.

Goede marketing strategie hoor. Oftwel: hoe jaag je potentiele klanten weg.
:(
Krijg vandaag een brief binnen, en voor mij pakt het toch een stuk positiever uit als dat jij het schetst.
Er is inderdaad een prijsverhoging van 1,- EUR oftewel 10% wanneer op 1 Juni o.a. BBC wordt toegevoegd.

Daar tegenover wordt bijv. Internet Premium 5 EUR goedkoper, dus per saldo ben ik 4 EUR goedkoper uit p/m. Laat die 4 EUR verschil nou net de huur p/m van de STB zijn voor nieuwe klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:42
Kreeg het foldertje net wel een mooie zenderuitbreiding, wat me ook opvalt is dat KPN een veel groter basispakket heeft dan Ziggo, ik noem onder andere SLAMTV en Journaal24.

[ Voor 193% gewijzigd door Julius op 12-04-2011 23:01 . Reden: verkeerde reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwe ZTE router kan je daar wel een open/type2 NAT krijgen?
en kan je deze router krijgen bij een IPB abbo?
zo ja wat moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Julius schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:57:
Kreeg het foldertje net wel een mooie zenderuitbreiding, wat me ook opvalt is dat KPN een veel groter basispakket heeft dan Ziggo, ik noem onder andere SLAMTV en Journaal24.
Op een heel essentieel verschil na: Ziggo biedt in het basispakket de 3 nationale publieke zenders en Eurosport in HD.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo

DonCorleo

Overigens heeft KPN Glasvezel geen BBC en BRT in het pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
DonCorleo schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:30:
Overigens heeft KPN Glasvezel geen BBC en BRT in het pakket zitten.
Hoe kom je aan deze wijsheid?
BRT is een oude naam voor wat tegenwoordig VRT heet en de zenders één en Ketnet/canvas verzorgd. In de volksmond wordt nog wel eens gesproken over BRT1 en BRT2. Deze zenders zitten al in het pakket, zelfs de HD versies zijn beschikbaar.
Er zijn nu al 2 BBC zenders te ontvangen (Entertainament en World) en dat wordt op 1 juni uitgebreid tot 11 tv- en radiozenders. De tv zenders BBC One en Two en de radiozenders komen in het basispakket.

[ Voor 6% gewijzigd door giant2000 op 13-04-2011 14:37 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo

DonCorleo

De wijsheid is wat ik thuis ontvang van KPN... :F

Overigens heb je gelijk wat de BRT betreft. Niet goed opgelet blijkbaar en zal straks thuis even checken.

[ Voor 52% gewijzigd door DonCorleo op 13-04-2011 14:59 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

http://www.kpn.com/glasve...nteractieve-televisie.htm

Nieuw: vanaf juni 2011 zitten BBC 1 en 2 in het standaard zenderpakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
.. en het tarief wordt verhoogd van 10 naar 11 euro. Fijn zeg, en als ik nou die extra zenders niet wil, en ook niet meer wil gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Kaspers schreef op donderdag 14 april 2011 @ 18:42:
.. en het tarief wordt verhoogd van 10 naar 11 euro. Fijn zeg, en als ik nou die extra zenders niet wil, en ook niet meer wil gaan betalen?
dan mag je opzeggen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

Procentueel is de prijsverhoging inderdaad fors. Maar absoluut stelt die natuurlijk niks voor. Je kunt er niet eens een bakkie thee voor krijgen. BBC 1 en BBC 2 komen erbij. Dat is me meer waard dan veel andere 'onzin' zenders, waar overigens ook best een markt voor zal zijn anders zaten ze niet in het pakket.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Uit de nieuwsbrief April ITV: Sport1 is gratis in April, meer info
Sport1 Live op kanaal 231

Met meer dan 5000 uur live programmering per jaar dé zender voor liefhebbers van internationaal voetbal. Met o.a. Premier League, Primera Division, Bundesliga, Serie A en de UEFA Champions League.

Sport1 Golf op kanaal 232

Al het Nederlandse en internationale topgolf: European en US PGA Tour, Augusta Masters, US Open, British Open, PGA Championship en alle World Golf Championships.

Sport1 Tennis op kanaal 233

Jaarlijks maar liefst 38 weken live tennis: Roland Garros, Wimbledon, ATP World Tour Masters 1000, ATP World tour 500 en 250.

Met Sport1 beschikt u bovendien over 3 extra kanalen die worden ingezet als er meerdere wedstrijden tegelijk worden gespeeld. Als er bijvoorbeeld 2 UEFA Champions League-wedstrijden tegelijkertijd worden gespeeld, dan zendt Sport1 ze gewoon allebei uit. Voor u het weet, volgt u op ‘drukke’ dagen topsport op 6 kanalen tegelijk! U vindt de extra Sport1-zenders op de kanalen 234 t/m 236.
Leuk met o.a. 4x Real Madrid vs Barcelona de komende 18 dagen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 14-04-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
En je verwacht dat Sport1 de UEFA Europa League uitzend... mooi niet dus, maar gelukkig hebben we RTL7, Sporza, ITV4 en Channel 5 nog.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sport 1 zend dan weer wel Champions League uit. Voor Europa League is er RTL7 en Eredivisie Live.

EDIT: Was toch al lang bekend dat Sport 1 deze maand gratis is?

Gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35805382

[ Voor 42% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-04-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Vandaag op de HN220 een DMZ naar de PS3 gedaan en een test uitgevoerd en hij geeft NATv2 nu aan ;)
DMZ was trouwens ff een snelle test :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Okee mooi man! En die HN220 is je gitaar ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hij bedoelt de ZTE HN220 waar weinig info over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SmoothTweaker schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:12:
Vandaag op de HN220 een DMZ naar de PS3 gedaan en een test uitgevoerd en hij geeft NATv2 nu aan ;)
Stel je eens voor dat je oma dit bericht leest. Zou ze snappen waar het over gaat? :)

[ Voor 40% gewijzigd door giant2000 op 19-04-2011 12:10 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kan je denk ik beter hier even melden: [KPN] Glasvezel
Of worden die ZTE's niet geleverd aan glasvezelklanten?

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 19-04-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

rev

Dit is vast de Tweakers variant van Hubert Both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toch snap ik best waar hij het over had :S 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Vraagje, we krijgen over een paar maanden KPN Glasvezel, waarbij we vaarwel zullen moeten zeggen tegen de coax die we nu nog op een 2-tal plaatsen voor (kabel)radio-ontvangst gebruiken.

Nu begrijp ik dat het via de Motorola ontvanger mogelijk is ook radiozenders te ontvangen, waarbij ik bijv. de stereo-out (analoog/tulp) op de AUX ingang van de receiver/radio kan aansluiten (gaat hier om een simpel radio-CD speler op de slaapkamer, geen fancy HDMI receiver). Als ik dit doe, wordt de audio output dan automatisch zowel verstuurd naar de stereo-out als ook over HDMI (die direct op TV wordt aangesloten), of alleen nog maar naar de stereo-out ? Of moet ik in de Motorola setup aangeven waar de audio output naar toe moet ? (Voor TV wil ik de audio via HDMI, voor radio via stereo-out).

@AvK: tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wordt 'automatisch' verstuurd over zowel hdmi als via de tulp stekkertjes. Je kunt dus luisteren via je TV of via je audio-set.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 21:46
Hoe is jullie algehele ervaring (kwaliteit, storingen etc.) met IPTV van KPN (via glasvezel)? Ik twijfel namelijk om mezelf bij Ziggo aan te sluiten of bij KPN via glasvezel.

[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 25-04-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tja, ik ben erg tevreden over glasvezel van KPN. Heb het nu sinds een paar maanden. Kwaliteit is goed, goede up en down (bij mij 50/50, in werkelijkheid iets van 46/42). De nieuwe STB's zijn prima. Heb al wel 1x een storing gehad, was na een uurtje weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:55:
Hoe is jullie algehele ervaring (kwaliteit, storingen etc.) met IPTV van KPN (via glasvezel)? Ik twijfel namelijk om mezelf bij Ziggo aan te sluiten of bij KPN via glasvezel.
Je weet dat KPN bij zijn IPTV dienst zelf de streams encodeert lage bitrates (SD 3-4mbit, HD 7-8mbit)?
KPN gebruikt namelijk niet zoals Ziggo de originele Technicolor streams uit Hilversum (SD 8mbit, HD 12-13mbit). Gevolg hiervan is dat de KPN HD streams nog niet eens het detailniveau halen van de Technicolor SD streams. Bekijk de volgende vergelijkingen maar:

Nederland 1 SD Technicolor
Nederland 1 HD KPN

Nederland 1 SD Technicolor
Nederland 1 HD KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik vind het beeld van KPN IPTV er goed uit zien. (STB op 1080i) Zeker als je het vergelijkt met analoge kabel. Uiteraard hoop ik dat KPN de bitrate voor glasvezel flink opschroeft, omdat glasvezel voldoende bandbreedte heeft. Voor (A)(V)DSL begrijp ik dat ze liever geen 8Mbit streams doorgeven vanwege de beperkte bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemorgen

IPTV van KPN is prima helemaal nu met de Motorola VIP 1963 snel veel opslagruimte 320GB en goed beeld op 1080I snel met zappen.
1080p ook mogelijk maar is wel storingsgevoeliger sneeuwregens af en toe en knipperen van beeld.
Maar goed het is aanwezig en nogmaals 1080i is prima beeld.

Aanbod is ook goed erg tevreden over KPN al mag de prijs wel naar beneden wel aan de prijs dus.

Vriendelijke groeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:22:
Ik vind het beeld van KPN IPTV er goed uit zien. (STB op 1080i) Zeker als je het vergelijkt met analoge kabel. Uiteraard hoop ik dat KPN de bitrate voor glasvezel flink opschroeft, omdat glasvezel voldoende bandbreedte heeft. Voor (A)(V)DSL begrijp ik dat ze liever geen 8Mbit streams doorgeven vanwege de beperkte bandbreedte.
Het is niet een kwestie of je tevreden bent met het beeld. Je mag Digitenne best vergelijken met de analoge kabel, maar hun IPTV diensten moeten wel degelijk vergeleken worden met het digitale aanbod van de kabel. En dan schiet KPN nogal te kort. Het is zuur als je beeld zo gecomprimeerd wordt terwijl je wel een luxe glasvezel aansluiting hebt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Thijs1: Voor een aanbieding via een netwerk met lage bandbreedte zoals ADSL biedt KPN inderdaad een zeer mooie dienst.

Ik kan me echter niet voorstellen dat je hier ook nog tevreden mee bent als je het via glasvezel afneemt. Het is en blijft namelijk gewoon slechter dan het beeld bij UPC of Ziggo, als je SD met SD vergelijkt. Dat kan zelfs ik met m'n slechte ogen duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb wel eens digitale tv van UPC gezien, maar kan niet oordelen of dit veel beter is dan IPTV van KPN. Mijn broer heeft momenteel UPC digitale tv, maar kijkt (nog) op een oude beeldbuis. Als hij straks een LCD of Plasma heeft kan ik pas vergelijken. Op een 42" plasma ziet het beeld er op kijkafstand van KPN IPTV er strak uit. Ga je echt van dichtbij kijken, dan zie je wel dat er compressie wordt gebruikt. Wij hebben hiervoor Digitenne gehad en daar vergelijken we dan ook mee. Digitenne is overigens bij rustige beelden ook strak. Geen ruis zoals bij de analoge kabel, maar bij snelle beelden merk je dat er veel compressie wordt gebruikt en MPEG2.

Ik dacht overigens dat de Motorola STB's een 1Gb aansluiting hadden, maar dit is gewoon een 10/100Mbit aansluiting. Wij hebben hier in huis overal CAT6 kabels gebruikt voor het netwerk (internet en IPTV) en ik kan me herinneren dat de 3COM switch die geleverd werd bij KPN glasvezel voor het TV signaal een gigabit switch is.

We hadden een 2e switch nodig en heb gekozen voor een gigabit switch, maar daarop zag ik al gauw dat deze zijn werk doet op 10/100Mb. Had dus net zo goed een 10/100Mbit switch kunnen gebruiken, maar nu zijn we iig future proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb nog liever wat (analoge) ruis dan het 'strakke' beeld van Digitenne danwel IPTV. Dat 'strakke' is nou net het probleem.

Zo op het eerste gezicht ziet het er zonder artefacten of ruis uit. Best strak. Totdat je ziet dat gezichten van mensen geen rimpels en maar 1 tint hebben, pakken en stropdassen een egale kleur hebben of huizen niet meer van bakstenen zijn gemaakt.

Want dat is precies wat er aan de hand is bij het beeld dat KPN geeft. Op dezelfde TV met dezelfde instellingen is het een wereld van verschil of je naar KPN IPTV kijkt, Glashart Media DVB-C (met de originele stream van de Technicolor medigateway) of zelfs analoog..... Qua detaillering komt KPN er het slechtst van af.

Nogmaals, als je slechts 11 euro p/mnd betaalt zoals in het geval van ADSL het geval is een prima prijs-kwaliteits-zenderaanbod verhouding, maar met glasvezel mag je meer verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eergisteren voetbal gekeken, Studio Sport, en je ziet op mijn 42inch vanaf 4 meter gewoon de compressie als het beeld snel beweegt.
Een en al blokken.
Het lijkt ook wel slechter dan eerst te zijn....

Dit is wel via ADSL, maar ook daar moet die bandbreedte beschikbaar zijn.

Op deze manier stap ik zodra glasvezel er is over naar een Lijbrandt of een andere niet KPN-beel provider... (nu nog uitzoeken welke dat zijn, schijnt dat veel hun beeld bij KPN betrekken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Datadevil: Klopt. In erg veel gebieden waar KPN nu de enige operator is (WBA) wordt door Lijbrandt en KickXL wel het pakket (en prijsstelling) van "Glashart Media" aangeboden voor wat betreft de TV, maar bij IPTV wordt wel gebruik gemaakt van de door KPN geëncodeerde streams, terwijl in gebieden met Reggefiber als operator (wgdo) functioneert de originele streams van Technicolor worden gebruikt.

Helaas maak ik uit http://glasvezelnetwerkaa...erk-kpn-kpn-ka-pe-en.html op dat het aantal gebieden met Reggefiber als operator steeds kleiner zal worden en dat uiteindelijk in alle nieuwe gebieden KPN wel de operator zal zijn.

Als KPN het niet voor elkaar gaat krijgen om voor providers en klanten van Glashart Media alsnog de Technicolor-streams te routeren, dan moet uiteindelijk iedereen op glasvezel aan het KPN beeld.

Gelukkig is er dan nog wel keuze in de vorm van prijsstellingen en settopboxen (KPN en Tweak KPN leveren de Experiabox en Motorola settopboxen op glasvezel terwijl Lijbrandt, KickXL en consorten de Amino's van Glashart Media leveren). Overigens, de providers die ook analoog en dvb-c leveren halen het beeld voor die laatste nog wel van de Technicolor mediagateway :).

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 26-04-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:25:
Ik heb nog liever wat (analoge) ruis dan het 'strakke' beeld van Digitenne danwel IPTV. Dat 'strakke' is nou net het probleem.

Zo op het eerste gezicht ziet het er zonder artefacten of ruis uit. Best strak. Totdat je ziet dat gezichten van mensen geen rimpels en maar 1 tint hebben, pakken en stropdassen een egale kleur hebben of huizen niet meer van bakstenen zijn gemaakt.

Want dat is precies wat er aan de hand is bij het beeld dat KPN geeft. Op dezelfde TV met dezelfde instellingen is het een wereld van verschil of je naar KPN IPTV kijkt, Glashart Media DVB-C (met de originele stream van de Technicolor medigateway) of zelfs analoog..... Qua detaillering komt KPN er het slechtst van af.

Nogmaals, als je slechts 11 euro p/mnd betaalt zoals in het geval van ADSL het geval is een prima prijs-kwaliteits-zenderaanbod verhouding, maar met glasvezel mag je meer verwachten.
Een kennis van mij is laatst overgestapt van analoge kabel naar KPN glas. Het beeld van de analoge kabel was op een 42" LCD TV gewoon vies van de ruis, ook op normale kijk afstand. Het beeld van KPN IPTV ziet er goed uit en wat jij aangeeft, (geen/weinig details) daar kan ik me niet in vinden. Uiteraard kan/mag je meer verwachten van IPTV via glasvezel, maar ik denk dat de gemiddelde consument het beeld prima vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:25:
Net als Dj-sannieboy kan ik me hier totaal niet in vinden.
Wij hebben nu geruime tijd KPN glas en heb me al regelmatig verbaasd over dergelijke opmerkingen.
Heb er mede door dit topic al een aantal malen bewust naar gekeken maar mensen hebben gewoon rimpels, hebben meerdere tinten en huizen zijn ook gewoon van bakstenen gemaakt.
Het beeld kan ongetwijfeld beter/scherper maar als je dit soort topic zou moeten geloven is het alsof de weergave een en al drama is wat wat mij betreft absoluut niet waar is.
En ondanks dat jij het je niet voor kunt stellen zijn wij in ieder geval zeer tevreden (en dat zal vast voor veel meer mensen gelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik me best kan voorstellen dat er mensen tevreden kunnen zijn als ze het via ADSL afnemen, maar ik vind het gewoon belachelijk dat tov. glasvezel UPC en Ziggo Digital het nog steeds winnen, netals DVB-C bij glasvezelproviders die dat erbij leveren.

Tot ik een jaar terug glasvezel nam heb ik ook 2 jaar lang Interactieve TV via ADSL gehad en ik nam de wat mindere beeldkwaliteit toen voor lief omdat ik UPC gewoon belachelijk duur vind. Maar op het moment dat glasvezel net zo belachelijk duur wordt maar alsnog van mindere kwaliteit dan concurrerende digitale aanbiedingen, dan is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:14:
@Thijs1: Voor een aanbieding via een netwerk met lage bandbreedte zoals ADSL biedt KPN inderdaad een zeer mooie dienst.

Ik kan me echter niet voorstellen dat je hier ook nog tevreden mee bent als je het via glasvezel afneemt. Het is en blijft namelijk gewoon slechter dan het beeld bij UPC of Ziggo, als je SD met SD vergelijkt. Dat kan zelfs ik met m'n slechte ogen duidelijk zien.
Ja dat moet ik beamen wat betreft UPC-KPN-Glas wat ziggo betreft heb ik geen menig want dat weet ik gewoon niet.
Maar inderdaad het beeld is prima maar voor een vezelverbinding zou het beter kunnen.

mvg
Pagina: 1 ... 25 ... 46 Laatste