Heel erg bedankt voor de reacties allemaal! Dit bereid me in ieder geval voor op dingen die KPN wellicht anders zou schetsen. Ik ga ze uiteraard nog wel een keertje gezellig bellen voordat ik iets bestel.
Even ter verduidelijking: het stuk tekst wat ik kopieerde kwam van de KPN site onder "veelgestelde vragen" bij het glasvezel "internet & tv" pakket, kijkt u zelf maar:
http://www.kpn.com/glasve...internet-en-televisie.htm
Maar zoals ik het nu dus begrijp:
Er is voor elke tv een verbinding met de KPN box (Thomson 789, blijkbaar) nodig, die zou parallel lopen aan de internetverbinding (indien niet draadloos) van de betreffende bewoner. Dit kan eventueel met stroomnet adapters (onzeker of dit überhaupt stabiel zou zijn) of via switches (waarbij belasting van de Thomson bij 9 gebruikers wel eens heftig zou kunnen zijn).
Aangezien het op dit moment erop lijkt dat niet alle 9 bewoners tv willen hebben hoeft dit geen direct probleem te zijn. De kans dat men allemaal tegelijk kijkt is ook vrij klein, dus al met al ben ik voorzichtig positief gestemd over de mogelijkheden. Het zal alleen wat hoofdbrekens met het aanleggen van een netwerk opleveren, maar dat komt voor mijn rekening. Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag, maar vooralsnog nogmaals bedankt voor de informatie!
edit, voor Giant2000: dat is in principe een idee (volgens mij zit niemand hier op een HD-tv), alleen hadden we om de één of andere reden voor elke bewoner een apart abonnement met UPC tot nu toe. Ik geloof 17,50 pp, weet niet hoe ze destijds daaraan gekomen zijn. Dus we zouden dan opnieuw een abonnement moeten aansluiten en dat doorlussen. Even opzoeken hoeveel beperkingen dat weer heeft.
Bovendien bedacht ik me net dat we eventueel ook twee 50mbit abonnementen kunnen afsluiten, aangezien onze woongroep over twee huisnummers is verspreid. Dit zou wel relatief duur zijn, maar de belasting per Thomson zou lager liggen en het scheelt waarschijnlijk ook een hoop met kabels trekken.
[
Voor 20% gewijzigd door
Roel_D op 18-05-2011 10:11
]