KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Dus als ik het goed begrijp levert Lijbrandt wél de hoge kwaliteit streams, zoals o.a. Ziggo dat doet? Bijvoorbeeld bij dit pakket.

[ Voor 35% gewijzigd door Perzikvrucht op 26-04-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt levert de hoge kwaliteit Technicolor streams sowieso via DVB-C. Zowel in de KPN (WBA) gebieden als in de Reggefiber (WGDO) gebieden.

IPTV van Lijbrandt is een ander verhaal... Dat hangt af van het gebied waar je het afneemt.

In de WBA gebieden gebruikt Lijbrandt voor IPTV de lage kwaliteit streams van KPN (in dat geval kun je het dus het beste bij DVB-C houden).
In de WGDO gebieden gebruikt Lijbrandt voor IPTV wel de originele Technicolor streams.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
In Houten zou het niet moeten kunnen gebeuren:

"De infrastructuur wordt een open netwerk, wat betekent dat via het netwerk straks diensten kunnen worden afgenomen van alle aanbieders. Voor het gebruik van het netwerk moet vastrecht worden betaald aan Reggefiber, een bedrag wat landelijk wordt vastgesteld net zoals nu bij het telefoon- en elektriciteitsnetwerk gebeurt."

Hopelijk garandeert dit dat er niet ellende komt zoals KPN die alles gaat tegenhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houten is een WGDO gebied. Dus met Reggefiber als Operator en originele hoge kwaliteits Technicolor streams bij IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:10:
Houten is een WGDO gebied. Dus met Reggefiber als Operator en originele hoge kwaliteits Technicolor streams bij IPTV.
En wat levert KPN dan?
En hopelijk houdt de NMA KPN dan aan deze afspraken:

Het glasnetwerk moet wel open blijven, de tarieven redelijk en het aandeel van KPN niet te groot.

http://webwereld.nl/nieuw...fiber-glasvezelfusie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN levert er ook gewoon.
Yogoi schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:51:
Houten, zowel WGDO als WBA. Per provider verschillend.
Zo ver mij bekend is momenteel Lijbrandt de enige glas provider die zowel WGDO als WBA levert. Echter leveren wij in Houten WGDO (je maakt een keuze per stad waar dit nodig is)
Welke provider wat leverd weet ik niet 100% zeker maar in houten is het denk ik:
WBA: KPNglas/Plinq/Tweak
WGDO: Lijbrandt/Concepts/Solcon
maar ik weet dit neit zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
verwarrend, dus die netwerken zijn dus wel compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
In sommige plaatsen draaien schijnbaar Reggefiber-WGDO en KPN-WBA netwerken naast elkaar. Dat zou inhouden dat er in iedere area-pop dubbele apparatuur staat opgesteld. Een infrastructuur voor KPN en een infrastructuur voor Reggefiber Operations.

Naar ik begreep zou dit voor de meeste netwerken in Oost Gelderland eerst ook gaan gelden (zie ook de link die ik hier eerder plaatste richting Ben's Weblog) maar wordt het daar nu dus KPN/WBA only, getuige de strekking van de brief van KickXL aan klanten aldaar.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 26-04-2011 22:10 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:07:
Ja, in sommige plaatsen draaien schijnbaar Reggefiber-WGDO en KPN-WBA netwerken naast elkaar. Dat zou inhouden dat er in iedere area-pop dubbele apparatuur staat opgesteld. Een infrastructuur voor KPN en een infrastructuur voor Reggefiber Operations.

Naar ik begreep zou dit voor de meeste netwerken in Oost Gelderland eerst ook gaan gelden (zie ook de link die ik hier eerder plaatste richting Ben's Weblog) maar wordt het daar nu dus KPN/WBA only.
Wel luxe...vind het zo apart dat niemand dit echt lijkt te weten, er moeten toch mensen die dingen inrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Vraag me hetzelfde af. Het is ook niet echt consequent.

In Almere is bijvoorbeeld bijna alles KPN/WBA only, op een klein gebiedje in Almere Buiten na waar je zowel de KPN Wholesale aanbieders kan krijgen (KPN, Tweak Fiber) als ook de WGDO aanbiedingen (Tweak R+, XMS, Solcon, Concepts ICT). Lijbrandt biedt in heel Almere hetzelfde aan: TV van Glashart Media gebaseerd op het KPN WBA signaal.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:42:
Lijbrandt levert de hoge kwaliteit Technicolor streams sowieso via DVB-C. Zowel in de KPN (WBA) gebieden als in de Reggefiber (WGDO) gebieden.

IPTV van Lijbrandt is een ander verhaal... Dat hangt af van het gebied waar je het afneemt.

In de WBA gebieden gebruikt Lijbrandt voor IPTV de lage kwaliteit streams van KPN (in dat geval kun je het dus het beste bij DVB-C houden).
In de WGDO gebieden gebruikt Lijbrandt voor IPTV wel de originele Technicolor streams.
Bedankt voor de heldere uitleg! Had ik nog één vraagje: welke zenders kun je allemaal ontvangen met DVB-C via Lijnbrandt? Zijn dit exact dezelfde zenders als bij Ziggo? Ik kan het zelf niet vinden op de site, maar heb wel het gevoel dat het erop zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:50:
Vraag me hetzelfde af. Het is ook niet echt consequent.

In Almere is bijvoorbeeld bijna alles KPN/WBA only, op een klein gebiedje in Almere Buiten na waar je zowel de KPN Wholesale aanbieders kan krijgen (KPN, Tweak Fiber) als ook de WGDO aanbiedingen (Tweak R+, XMS, Solcon, Concepts ICT). Lijbrandt biedt in heel Almere hetzelfde aan: TV van Glashart Media gebaseerd op het KPN WBA signaal.
Ik weet dat hier in Houten niemand er wat van snapt, en ook de aanbieders (helpdesk) het vaak niet goed weten. Dan weet je dus als consument niet welke zenders, en in welke kwaliteit je gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:18:
[...]

Net als Dj-sannieboy kan ik me hier totaal niet in vinden.
Wij hebben nu geruime tijd KPN glas en heb me al regelmatig verbaasd over dergelijke opmerkingen.
Heb er mede door dit topic al een aantal malen bewust naar gekeken maar mensen hebben gewoon rimpels, hebben meerdere tinten en huizen zijn ook gewoon van bakstenen gemaakt.
Het beeld kan ongetwijfeld beter/scherper maar als je dit soort topic zou moeten geloven is het alsof de weergave een en al drama is wat wat mij betreft absoluut niet waar is.
En ondanks dat jij het je niet voor kunt stellen zijn wij in ieder geval zeer tevreden (en dat zal vast voor veel meer mensen gelden).
We zijn in het pre-Ziggo tijdperk overgestapt naar Digitenne wat een zucht van verlichting gaf kwa beeld. Inmiddels geen beeldbuis meer, IPTV beschikbaar via koper voor een euro p/m extra met de digitale diensten, zenderaanbod ed. een goede keuze. Zeker nu er BBC bijkomt (alhoewel ik toch al een schoteltje had aangeschaft hiervoor, want dat vond ik nog altijd HET grote gemis van KPN) ben ik goed tevreden over het beeld van KPN. Maar... als je het vergelijkt met mensen die Ziggo hebben dan zie je wel verschil... als ik glasvezel zou hebben was ik niet tevreden genoeg.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Vraagje, klopt het dat voor KPN (glasvezel) nog steeds de Thomson TG789vn uitgeleverd wordt (met alleen 100Mbit poorten), of wordt er inmiddels een 1Gbit versie gebruikt ?
[edit] never mind, lees net dat dit de ZTE H220N is. Nog steeds geen 1Gbit helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 27-04-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Komt andere mensen dit probleem ook voor? Zo een beetje elke dag gebeurd het wel een keer dat me afstandsbediening niet meer werkt, probleem lijkt niet me afstandsbediening zelf, want als ik het uitknopje indruk van de bediening, reageert de ontvanger met het standbyscreen, als ik het knopje los laat springt ie weer terug naar het kanaal. Geen 1 andere knop werkt, en de enige oplossing is de ontvanger aan en uitzetten. Aangezien dit ruim 10 minuten duurt is dat erg hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

raptorix schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:31:
Komt andere mensen dit probleem ook voor? Zo een beetje elke dag gebeurd het wel een keer dat me afstandsbediening niet meer werkt, probleem lijkt niet me afstandsbediening zelf, want als ik het uitknopje indruk van de bediening, reageert de ontvanger met het standbyscreen, als ik het knopje los laat springt ie weer terug naar het kanaal. Geen 1 andere knop werkt, en de enige oplossing is de ontvanger aan en uitzetten. Aangezien dit ruim 10 minuten duurt is dat erg hinderlijk.
Zelf nog niet meegemaakt, maar van de week wel gezien bij een kennis van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpink83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Begrijp ik het nu goed dat er met de motorola 1963 mogelijkheden zijn om externe hardeschijven via usb te verbinden en zo films af te spelen?

Of zijn deze usb poorten nog steeds niet bruikbaar (zoals bij de 1960)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mrpink83 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:10:
Begrijp ik het nu goed dat er met de motorola 1963 mogelijkheden zijn om externe hardeschijven via usb te verbinden en zo films af te spelen?

Volgens mij is de USB poort niet bruikbaar. Wil er vanavond wel een USB schijf aanhangen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Dj-sannieboy schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:36:
[...]

Zelf nog niet meegemaakt, maar van de week wel gezien bij een kennis van me.
Echt super irritant, ben nu weer me ontvanger aan het booten, het probleem speelt sinds een week of 4, en ben zeker dat het niet aan de afstandbediening zelf ligt, want "zappen" via de receiver doet het zelfde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
raptorix schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:14:
[...]

Echt super irritant, ben nu weer me ontvanger aan het booten, het probleem speelt sinds een week of 4, en ben zeker dat het niet aan de afstandbediening zelf ligt, want "zappen" via de receiver doet het zelfde :(
Speelt dit toevallig bij de 1963 tuner? Ik heb de oude 1960 en herken dit niet.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
mrpink83 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:10:

Mogelijkheden wel, maar KPN heeft deze poorten met eigen software uitgeschakeld, zie pagina 25 van de gebruiksaanwijziging:
[USB 1/2] Deze aansluitpunten worden niet gebruikt.
http://www.kpn.com/prive/...ieve-tv-handleidingen.htm

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:32:
[...]

Speelt dit toevallig bij de 1963 tuner? Ik heb de oude 1960 en herken dit niet.
Een kennis van me had dit met de 1903. STB reageerde niet meer op de AB. Lampje op STB ging wel knipperen, maar er gebeurde verder niets. Reboot verhielp het probleem. Ik heb zelf een 1963 en ben dit probleem nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
raptorix schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:14:
[...]

Goedemiddag

Misschien gewoon even KPN bellen en een storing melden.
Lijkt mij de juist route ipv het forum hier. 8)7

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

Inderdaad, gewoon bellen met KPN. Ze doen niet moeilijk, als er iets niet werkt sturen ze zonder rare vragen nieuwe apparatuur op.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Thijs1 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:04:
[...]

Goedemiddag

Misschien gewoon even KPN bellen en een storing melden.
Lijkt mij de juist route ipv het forum hier. 8)7

mvg
Goh, heb je er last van dan?
Overigens weer een reboot nodig nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb een vraag: Ik heb ook Interactieve TV van KPN sinds kort. Nu wil ik een Full HD scherm om mn kamer hebben waarmee ik TV kan kijken. Kan dit gewoon een monitor zijn die ik ook gewoon op mn PC aansluit bijvoorbeeld?

Ohja even voor de duidelijkheid, ik heb een draadloze set en ik hoef in principe alleen mijn HDMI kabel aan te sluiten op de monitor. Ik heb alleen wel ingebouwd geluid nodig in de monitor...

alvast bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door AFCAjax op 02-05-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ja dat kan. Als er maar een HDMI aansluiting op zit. Maar ja, waar zit dat tegenwoordig niet op?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
AvK schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:01:
Ja dat kan. Als er maar een HDMI aansluiting op zit. Maar ja, waar zit dat tegenwoordig niet op?
Weet je dat zeker? Ik hoorde namelijk rare verhalen over bepaalde beveiligingen in de Experia Box of wat dan ook. Ook begrijp ik dat ik een monitor moet hebben met ingebouwd geluid.

EDIT: Ik zou het erg op prijs stellen als iemand dit bijvoorbeeld met zijn eigen monitor zou willen testen voor me. Gewoon met de HDMI van monitor naar de KPN-tuner

[ Voor 17% gewijzigd door AFCAjax op 02-05-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Onzin!
Een monitor met ingebouwde luidsprekers is handig..... anders hoor je niks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
AvK schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:33:
Onzin!
Een monitor met ingebouwde luidsprekers is handig..... anders hoor je niks.....
Harstikke bedankt!
Dat wordt misschien vanavond nog een ritje mediamarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Iemand naast het standaard 0900 ook een ander goedkoper nummer voor interactieve tv klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:13
SuperChasin schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:03:
[...]

Weet je dat zeker? Ik hoorde namelijk rare verhalen over bepaalde beveiligingen in de Experia Box of wat dan ook. Ook begrijp ik dat ik een monitor moet hebben met ingebouwd geluid.

EDIT: Ik zou het erg op prijs stellen als iemand dit bijvoorbeeld met zijn eigen monitor zou willen testen voor me. Gewoon met de HDMI van monitor naar de KPN-tuner
Ik heb op de slaapkamer een 2e tuner aangesloten op een monitor met een HDMI-aansluiting. Dit werkt prima. Ik weet niet wat het resultaat is als er ook een computer wordt aangesloten op de monitor, het lijkt me het ene of het andere.
Enige waar ik niet over had nagedacht, is dat ik nu mn bed uit moet om het geluid harder of zachter te zetten, da's een beeeeeeeetje jammer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoeft overigens niet perse een monitor met speakers te zijn. Je kunt het geluid ook apart laten lopen via de rood/witte tulp stekkers. Je zou daar gewoon een speakersetje (met tulp aansluitingen) of versterker op kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
MrN schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:27:
Iemand naast het standaard 0900 ook een ander goedkoper nummer voor interactieve tv klantenservice?
Probeer eens 0800-0115 of via de zakelijke ingang 0800-0403 zit ook een keuze consumenten, maar wat daat verder achter komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Ga ik morgen eens proberen hier op kantoor bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02-2024
Hopelijk is dit niet reeds behandeld, maar zoeken in 100+ pagina's op "meer dan 5 tuners" werkt een beetje lastig.

We gaan binnenkort in mijn woongroep (9 mensen over 1 uitgestrekte verdieping) overschakelen op glasvezel van KPN (hebben nu UPC, waarvoor iedereen vreemd genoeg eigen abonnementskosten afdraagt, of hij nou kijkt of niet), en bij het abonnement kan je maximaal 5 tv-tuners huren. Nu is mijn vraag wat de opties zijn als blijkt dat er meer dan 4 mensen (één tv komt in de algemene ruimte) tv op hun eigen kamer willen hebben. Kan je zelf tuners aanschaffen en die op het netwerk aansluiten? Aannemende dat het signaal gewoon via dezelfde kabel binnenkomt als het internet. Zou KPN dit door hebben en er iets tegen ondernemen? Ik kan zo snel niets vinden over het gebruik van meer dan de door hun verhuurde 5 tuners.

Als jullie 't niet weten ga ik uiteraard bellen, maar eventueel ben ik geïnteresseerd in oplossingen die niet door KPN gesanctioneerd zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je moet sowieso naar iedere kamer een aparte netwerkkabel trekken. Vanuit de Experiabox gaan het LAN en het IPTV netwerk over een aparte aansluiting. Je kan wel investeren in voor iedere kamer een Switch die met 'VLAN's" 2 netwerken over 1 fysieke kabel kan sturen, maar wellicht is 2 aparte kabels naar iedere kamer goedkoper :P.

Wat betreft het aantal tuners: Ik heb echt geen idee of meer dan 5 zal werken. E.e.a. zal misschien ook afhangen van het internet abbo wat jullie erbij afsluiten ( 9-10 tuners X 3,7 mbit voor SD of 8 mbit voor HD ). Want voor zover ik weet communiceert de Experiabox op 100 mbit met de glasvezelmodule en daar moet dus zowel internet als telefonie als tv overheen. Maar ik zou iig toch als ik jou was KPN er ff over bellen.

Een ander alternatief kan wellicht zijn om te kijken of je Lijbrandt kan krijgen. Dan heb je iig ook nog gewoon analoog (en wrs. dvb-c) op iedere kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
Bedankt voor je reactie, maar weet je dat van die dubbele kabels naar elke kamer (1 voor internet, 1 voor tv) zeker? Op de site van KPN staat het volgende, onder de vraag "Op hoeveel tv's kan ik digitale tv kijken?":
Je kunt Interactieve TV op één televisie aansluiten.

Toch kun je op meerdere tv's in huis van scherp, digitaal beeld genieten. Want je kan namelijk extra tv-tuners bestellen. Je betaalt dan geen aansluitkosten of abonnementsgeld, alleen de huur van de ontvanger. Hiervoor geldt:
€ 4,- per maand per ontvanger zonder harddiskrecorder.
€ 8,- per maand per ontvanger met harddiskrecorder.

Zo is het ook mogelijk om scherp digitaal beeld op een andere tv in huis te krijgen - zonder dat je een draad door het hele huis hoeft aan te leggen!

Je kunt het aantal extra tuners tijdens het bestellen toevoegen.
Even los van dat ze verwarrend genoeg digitale tv en interactieve tv door elkaar lijken te gebruiken, impliceert die één na laatste zin dat de tuners een draadloos signaal krijgen, toch?
We gaan overigens vrijwel zeker het 100mbit abonnement nemen en Lijbrandt is volgens hun website weer niet beschikbaar op ons adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Roel_D schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:29:
Bedankt voor je reactie, maar weet je dat van die dubbele kabels naar elke kamer (1 voor internet, 1 voor tv) zeker? Op de site van KPN staat het volgende, onder de vraag "Op hoeveel tv's kan ik digitale tv kijken?":
Dan gaan ze er vanuit dat je voor TV die Devolo Home Plug (LAN over stroomnetwerk) gebruikt en dus 'draadloos'. Dit schijnt echter niet voor iedereen zo vlekkeloos te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Roel_D schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:29:

[...]

Even los van dat ze verwarrend genoeg digitale tv en interactieve tv door elkaar lijken te gebruiken, impliceert die één na laatste zin dat de tuners een draadloos signaal krijgen, toch?
We gaan overigens vrijwel zeker het 100mbit abonnement nemen en Lijbrandt is volgens hun website weer niet beschikbaar op ons adres.
De 2e, 3e en 4e TV krijgen een draadloos signaal ja......

Van Digitenne :').

Maar nu heb je het over "Interactieve TV", het product dat ze via ADSL bezorgen en dat maar 1 IPTV ontvanger ondersteunt. Voor dat product gebruiken ze Digitenne voor de 2e en volgende ontvanger... en Digitenne wordt "digitale tv" genoemd.

Alle interactieve ontvangers hebben gewoon een netwerkkabel nodig die is verbonden met poort 3 op de Experiabox (bij meerdere ontvangers, bv. bij glasvezel, dus via een aparte switch los van je LAN verbinden).

De devolo homeplugs waar @sverzijl het over heeft hebben geen betrekking op het "draadloos" waar KPN het op de productpagina van Interactieve TV bij de extra tv's over heeft.
De devolo homeplugs lossen weer een ander 'probleem' op, namelijk dat sommige klanten geen utp naar hun TV-hoek kunnen/willen trekken (en dat kan dus ook voor de 1e ontvanger gelden).

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 17-05-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

eymey schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:56:
[...]

De 2e, 3e en 4e TV krijgen een draadloos signaal ja......

Van Digitenne :').

Maar nu heb je het over "Interactieve TV", het product dat ze via ADSL bezorgen en dat maar 1 IPTV ontvanger ondersteunt. Voor dat product gebruiken ze Digitenne voor de 2e en volgende ontvanger... en Digitenne wordt "digitale tv" genoemd.

Alle interactieve ontvangers hebben gewoon een netwerkkabel nodig die is verbonden met poort 3 op de Experiabox (bij meerdere ontvangers, bv. bij glasvezel, dus via een aparte switch los van je LAN verbinden).

De devolo homeplugs waar @sverzijl het over heeft hebben geen betrekking op het "draadloos" waar KPN het op de productpagina van Interactieve TV bij de extra tv's over heeft.
De devolo homeplugs lossen weer een ander 'probleem' op, namelijk dat sommige klanten geen utp naar hun TV-hoek kunnen/willen trekken (en dat kan dus ook voor de 1e ontvanger gelden).
waar ROEL_D het over heeft is het Glas product en daar kun je 4 ontvangers huren (à 5 euro per maand) Het draadloze product waar KPN het daarbij overheeft zijn devolo's (als zijnde, je hoeft er geen extra kabels voor te leggen.

@roel_d Als je echt geen kabels kan/wil leggen in je studentenflat heb je voor ITV een gescheiden netwerk nodig (aantal homeplugs = aantal ontvangers +1) en voor je internet kun je draadloos werken misschien aangevuld met een paar repeaters.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet dat roel_d het over het glas product heeft, daarom wilde ik ook een correctie geven dat hij in z'n initiele reactie op mijn advies een stuk van de interactieve TV website van KPN quote

( ( zie ook http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv.htm en dan de veelgestelde vragen over interactieve tv ).

Ook bij "Interactieve TV" en met de Digitenne tuners gelden die extra huurbedragen namelijk.

Nou is zijn twijfel over mijn bewering wel valide, echter niet middels de quote die hij plaatste. In principe zijn alleen de extra digitenne ontvangers bij "Interactieve TV" draadloos. De interactieve TV ontvangers die je bij glasvezel krijgt bevatten geen draadloze netwerk interface ofzo dus zonder extra kunstgrepen zoals Devolo powerline adapters moet je gewoon kabels trekken. Dus mijn initiele advies dat iedere interactieve TV ontvanger bij glasvezel via UTP bedraad moet worden klopt.

Als "workaround" om toch geen kabels te hoeven trekken (op de kpn site het stukje "geen zin om kabels te trekken?" kan je dus met die Devolo powerline/homeplug adapters aan de slag. Echter, meer dan een stuk of 4 TV-ontvangers via powerline van 'draadloos' (bedraad via je stroomnet) signaal voorzien zal erg tricky worden. Onder zeer gunstige omstandigheden haalt een powerline netwerk ongeveer 60 mbps tussen 2 powerline adapters. Maar als je in het worst case scenario 9 tv-ontvangers op het powerline netwerk wil aansluiten met dus ook 9+1 powerline adapters (los van de vraag hoeveel ontvangers KPN toestaat), dan vraag ik me af of dat nog wel zo lekker werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 17-05-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

4 STB's op een glasvezel verbinding kan prima, maar ik denk dat 9 toch wat lastiger wordt. Het zal misschien niet direct aan de internet snelheid liggen (die kan met de huidige apparatuur tot 100Mbit), maar je zult ook een goede switch moeten hebben. Daarnaast vraag ik me af wat de Thomson 789 doet wanneer er 9 STB zijn aangesloten op de IPTV poort. Ik zou het iig niet met powerline adapters proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:08:
4 STB's op een glasvezel verbinding kan prima, maar ik denk dat 9 toch wat lastiger wordt. Het zal misschien niet direct aan de internet snelheid liggen (die kan met de huidige apparatuur tot 100Mbit), maar je zult ook een goede switch moeten hebben. Daarnaast vraag ik me af wat de Thomson 789 doet wanneer er 9 STB zijn aangesloten op de IPTV poort. Ik zou het iig niet met powerline adapters proberen.
Goedemiddag

Bovenstaande lijkt mij geen probleem KPN kan een Switch leveren dit zal je dus kenbaar moeten maken voor de installatie.
Je zult alleen niet 1 maar 2 x deze switch nodig hebben ,de eerste switch sluit men aan op de bestemde poort van de 789 de tweede op de extra poort van 789 of als dit niet werkt op de eerste switch zelf.
Vervolgens kan je met de switch 1 en 2 10 poorten gebruiken voor TV signaal of te wel STB boxen.
De switch die ik heb van KPN is overigens een 3Com met 5 poorten.

Succes
:)

[ Voor 4% gewijzigd door Thijs1 op 17-05-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Thijs1 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:19:
[...]

Goedemiddag

Bovenstaande lijkt mij geen probleem KPN kan een Switch leveren dit zal je dus kenbaar moeten maken voor de installatie.
Je zult alleen niet 1 maar 2 x deze switch nodig hebben ,de eerste switch sluit men aan op de bestemde poort van de 789 de tweede op de extra poort van 789 of als dit niet werkt op de eerste switch zelf.
Vervolgens kan je met de switch 1 en 2 10 poorten gebruiken voor TV signaal of te wel STB boxen.
De switch die ik heb van KPN is overigens een 3Com met 5 poorten.

Succes
:)
We hebben hier thuis ook de 3Com switch gekregen. Echter zoals ik zei, 9 STB's belasten het modem en de switch aardig. Geen idee of dat problemen gaat oplveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:08:
Daarnaast vraag ik me af wat de Thomson 789 doet wanneer er 9 STB zijn aangesloten op de IPTV poort. Ik zou het iig niet met powerline adapters proberen.
Theoretisch zou hij geen krimp moeten geven, want zelfs de HD zenders van ITV zijn slechts 7.9Mbit/sec, dus zelfs met negen verschillende HD zenders is de totale ITV load slechts 72Mbit, of wel officieel nog geen 75% van de beschikbare bandbreedte als de vezel met 100Mbit gevoed wordt. Maar aangezien de Thomson nogal wat overhead heeft vrees ik dat 9 STB's erg theoretisch wordt.

Bij alle andere providers wordt IPTV via een virtuele LAN over een aparte 100 of 1000Mbit poort uit het glasvezelmodem aangeboden, dus kan je de volle 100 (en als de fiber 1Gb is gevoed zelfs 1Gbit uit die poort trekken, mits je ook een Gbit Genexis hebt).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik zou ernstig onderzoeken wat de behoefte is. Als iedereen inderdaad Full HD op z'n eigen kamer wil kijken kun je bovenstaande suggesties in acht nemen, maar indien dit niet zo is, waarom houd je dan niet de analoge kabel van UPC aan?
Wellicht weet KPN een (eventuele professionele) aangepaste oplossing te verzinnen, want dit probleem zal vaker aan de orde zijn, bijvoorbeeld bij bedrijven die meerdere tv aansluitingen nodig zijn.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_D
Heel erg bedankt voor de reacties allemaal! Dit bereid me in ieder geval voor op dingen die KPN wellicht anders zou schetsen. Ik ga ze uiteraard nog wel een keertje gezellig bellen voordat ik iets bestel.

Even ter verduidelijking: het stuk tekst wat ik kopieerde kwam van de KPN site onder "veelgestelde vragen" bij het glasvezel "internet & tv" pakket, kijkt u zelf maar: http://www.kpn.com/glasve...internet-en-televisie.htm

Maar zoals ik het nu dus begrijp:
Er is voor elke tv een verbinding met de KPN box (Thomson 789, blijkbaar) nodig, die zou parallel lopen aan de internetverbinding (indien niet draadloos) van de betreffende bewoner. Dit kan eventueel met stroomnet adapters (onzeker of dit überhaupt stabiel zou zijn) of via switches (waarbij belasting van de Thomson bij 9 gebruikers wel eens heftig zou kunnen zijn).

Aangezien het op dit moment erop lijkt dat niet alle 9 bewoners tv willen hebben hoeft dit geen direct probleem te zijn. De kans dat men allemaal tegelijk kijkt is ook vrij klein, dus al met al ben ik voorzichtig positief gestemd over de mogelijkheden. Het zal alleen wat hoofdbrekens met het aanleggen van een netwerk opleveren, maar dat komt voor mijn rekening. Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag, maar vooralsnog nogmaals bedankt voor de informatie!

edit, voor Giant2000: dat is in principe een idee (volgens mij zit niemand hier op een HD-tv), alleen hadden we om de één of andere reden voor elke bewoner een apart abonnement met UPC tot nu toe. Ik geloof 17,50 pp, weet niet hoe ze destijds daaraan gekomen zijn. Dus we zouden dan opnieuw een abonnement moeten aansluiten en dat doorlussen. Even opzoeken hoeveel beperkingen dat weer heeft.
Bovendien bedacht ik me net dat we eventueel ook twee 50mbit abonnementen kunnen afsluiten, aangezien onze woongroep over twee huisnummers is verspreid. Dit zou wel relatief duur zijn, maar de belasting per Thomson zou lager liggen en het scheelt waarschijnlijk ook een hoop met kabels trekken.

[ Voor 20% gewijzigd door Roel_D op 18-05-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Roel_d: Zo heb je het (functioneel) ongeveer wel goed samengevat.

Als je die quote die je origineel plaatste van een productpagina van KPNGlasvezel hebt gehaald, dan is iemand van de marketing afdeling van KPN wel een beetje erg enthousiast geweest met knippen en plakken van de gewone "Interactieve TV" productpagina of technisch niet helemaal volledig.

Alle KPN ontvangers zijn namelijk dus gewoon bedraad en (vanuit de ontvanger gezien) NIET draadloos. Dat ze een Powerline/homeplug oplossing bieden die het draadloos laat 'lijken' is natuurlijk leuk, maar de stabiliteit is 'hit or miss'. Ik ken mensen die 3 digitale ontvangers met KPNGlasvezel probleemloos met die Powerline oplossing gebruiken maar ik ken ook mensen bij wie het niet zo functioneert als je zou willen.

Dus dat KPN er direct 'zonder een kabel te trekken' bij zet voor het glasvezelproduct is wel heel optimistisch.

Overigens, m.b.t. de opmerking van @Spikecity over de thomson: Wat betreft IPTV valt deze (weet ik uit ervaring) heel erg mee. De 'overhead' waar Spike het over heeft geldt alleen voor de snelheid van de internetverbinding (en schijnt door KPN tegenwoordig in de PPP verbindingssnelheid gecompenseerd te worden). De IPTV dienst van de lijn strippen is iig voor die Thomson erg straightforward. Je zal bij 9 tv's dus eerder beperking zien in de totale beschikbare bandbreedte, je evt. powerline netwerk of hoeveel ontvangers KPN op 1 abbo toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:20:
Overigens, m.b.t. de opmerking van @Spikecity over de thomson: Wat betreft IPTV valt deze (weet ik uit ervaring) heel erg mee. De 'overhead' waar Spike het over heeft geldt alleen voor de snelheid van de internetverbinding (en schijnt door KPN tegenwoordig in de PPP verbindingssnelheid gecompenseerd te worden). De IPTV dienst van de lijn strippen is iig voor die Thomson erg straightforward. Je zal bij 9 tv's dus eerder beperking zien in de totale beschikbare bandbreedte, je evt. powerline netwerk of hoeveel ontvangers KPN op 1 abbo toestaat.
Ik doelde eigenlijk meer op de experiabox waar vanuit het ITV signaal komt... en waarvan ik me afvraag of die qua QoS zodanig is dat hij zonder problemen 72Mbit ITV (in theorie 9x HD verschillend) tegelijk met het internetverkeer en mogelijke telefonie zonder hikken gaat verhapstukken.
Sowieso niet meer van deze eeuw dat je op moderne dedicated FttH aansluiting nog met PPP een verbinding moet maken.

Ik heb overigens geen idee of KPN de Thomsons op ID kan zien op het ITV netwerk, zoals dat bijv bij GHM het geval is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ITV gaat niet via een PPP tunnel. ITV wordt (met wat mazzel al direct in de switch chipset) van z'n VLAN tag ontdaan en met ethernetpoort 3 ge-bridged. De enige QOS die daarvoor plaatsvindt zal wrs. al in het netwerk van KPN plaatsvinden. De switch in een router (TP-Lin WR1043ND) die ik een tijd gebruikt heb voor ITV via Glasvezel kon dit zonder enige CPU-inmenging afhandelen (router was een keer softwarematig helemaal gecrashed maar de switch liet ITV nog steeds door).

KPN kan de Motorola settopboxen zeker op ID zien. Het begint namelijk al als je een (nieuwe) settopbox aansluit: Je moet een aantal gegevens invullen. Ook worden via koper meerdere settopboxen sinds een jaar actief gewijgerd om obvious bandbreedte-technische redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:38:
.../
Ook worden via koper meerdere settopboxen sinds een jaar actief gewijgerd om obvious bandbreedte-technische redenen :)
Maar er gaan geruchten in de (KPN) ronde dat dit binnenkort weer terug gedraait gaat worden, mits beschikbaar. Er zal dan gebruik gemaakt gaan worden van volledige bedrading Op dit moment worden er immers maar 2 van de 4 koperdraadjes gebruikt en KPN overweegt de inhaalslag met de kabel voor een deel te compenseren door alles te benutten en daarmee in 1 klap de bandbreedte minimaal te verdubbelen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Had het gelezen ja :). Zien is geloven.

Toch zal ik persoonlijk voortaan, indien mogelijk nooit meer kiezen voor een aanbod met alleen maar IPTV :). Tenzij ik weer ergens kom te wonen waar geen glas voorhanden is en waar UPC de lokale kabelleverancier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
@VFRRijder: volgens mij wordt het tijd om de startpost even af te stoffen.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giant2000 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:59:
[...]

Maar er gaan geruchten in de (KPN) ronde dat dit binnenkort weer terug gedraait gaat worden, mits beschikbaar. Er zal dan gebruik gemaakt gaan worden van volledige bedrading Op dit moment worden er immers maar 2 van de 4 koperdraadjes gebruikt en KPN overweegt de inhaalslag met de kabel voor een deel te compenseren door alles te benutten en daarmee in 1 klap de bandbreedte minimaal te verdubbelen.
Ik neem aan dat KPN hiermee doelt op de aangekondigde gestapelde AD/VDSL verbindingen die ze gaan verkopen, waarbij je dus in essentie inderdaad twee ADSL/VDSL verbindingen over 2 pairs laat lopen en ze aan de gebruikerszijde opstapelen qua bandbreedte (dus theoretisch in plaats van 20 of 40, dus 40 of 80Mbit zou kunnen halen als je naast de centrale woont). In de praktijk haalt niemand nu al de technisch max haalbare snelheid op ADSL/VDSL, dus zal ook het stapelen altijd een optelsommetje worden van wat beide pairs maximaal samen gaan halen, en blijft afstand een issue voor deze manier van datatransport.

Om te kunnen blijven concurreren met kabelaars en FttH zullen ze dit soort fratsen inderdaad wel moeten gaan verkopen om uberhaupt straks in de high speed markt niet heel veel terrein te verliezen.
Kabelaars hebben het afstand probleem niet omdat ze veelal totaan de wijkcentrales al met glasvezel werken, en pas vanaf daar een bepaalde overboeking hebben, en FttH heeft uberhaupt geen issues met afstand of delen van gezamenlijke verbindingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Stapelen van verbindingen over meerdere koper aders zijn geen 'fratsen'. Dat is een bestaande techniek die al heel veel wordt toegepast. Alleen tot nu toe niet binnen de consumentenmarkt. De meeste woonhuizen hebben 2 koperen ader paren in huis. In totaal dus 4 aders. Daar kan je best leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Absoluut. Op m'n werk wordt de WAN verbinding van 10/10 gerealiseerd met 4 gebundelde sdsl-lijnen.

Echter, ik voorzie toch nog wel (administratieve) problemen als ze dit op de consumentenmarkt willen gaan doen. Met een enkelpaars verbinding is het vaak al gokken op welk aderpaar je 'm opgeleverd krijgt omdat telco's bij problemen op een bestaand aderpaar voor het gemak maar op het andere paar patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

KPN gaat er voor zorgen dat de verantwoordelijk monteur zijn werk kan doen van de centrale tot aan de meterkast van de klant. Hij zal 'persoonlijk' verantwoordelijk zijn om de verbinding goed op te leveren. Er is geen mogelijkheid meer om te wijzen naar andere afdelingen die eerst nog wat moeten doen, wat natuurlijk weer de nodige tijd kost. Er gaat de komende tijd eea veranderen bij KPN. Veranderen ten goede. Let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Laten we het hopen. Zou mooi zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
wanneer kwam die prijsverhoging nu, oftewel, per wanneer kan ik nog opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Daar krijg je automatisch bericht van. Als je die 1 Euro per maand niet kunt op brengen mag je rustig opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
AvK schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:50:
Daar krijg je automatisch bericht van. Als je die 1 Euro per maand niet kunt op brengen mag je rustig opzeggen.
Nou het klinkt wat anders, maar het gaat erom dat ik een abo heb tot ergens in november, en ik waarschijnlijk eerder al glas krijg, en ik op glas niet op KPN wil, dus het zou mooi uitkomen in deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Waarom zou je niet op glas van KPN willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daar kunnen verschilende redenen voor zijn. Het kan zijn dat hij nu op zich tevreden is met ITV van KPN maar toch ook wel het analoge signaal mist. Of dat hij, mochten er alternatieven zijn, liever een alternatief wil waar je niet de Experiabox als router hoeft te gebruiken.

En op glas zijn er in de meeste plaatsen tegenwoordig naast KPN aanbieders die die alternatieven bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hier is Lijbrandt de grote concurrent. Daar zijn helaas relatief veel klachten over. KPN is niet altijd alles (zelf heb ik overigens totaal geen problemen met de Experia-box) .....maar de concurrentie kan er ook wat van. Kwa prijs komt het allemaal op het zelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ondanks de relatief vele klachten over Lijbrandt werkt uiteindelijk alles wel en zijn mensen over het algemeen daarna tevreden (en hieronder reken ik mezelf ook). Zie ook betreffende topic hier op GoT

Don't get me wrong, KPN biedt over het algemeen prima service en hun offering is 'acceptabel', maar niet ales je meerdere tv's hebt en niet bij iedere TV een settopbox wil. Ook willen sommige mensen flexibeler zijn in hun TV setup en dan biedt Lijbrandt gewoon meer mogelijkheden (IPTV, analoog en onversleutelde dvb-c).

Bovendien kan je bij Lijbrandt zelf je eigen router kiezen. Voor veel mensen zal de Experiabox prima voldoen en volgens mij is bv. de Experiabox van ZTE ook weer wat flexibeler in instellingsmogelijkheden (bv. een DMZ optie). Maar de Thomson Experiaboxen 787 en 789 waren complete disasters (en dat heb ik helaas uit eigen ervaring 'mogen' meemaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Tuurlijk zijn Lijbranders ook tevreden als het eenmaal goed werkt. Dat haalt je de koekoek. Zelf ben ik een zeer tevreden KPN gebruiker. Wat ik ook weet is dat KPN de komende tijd een 'inhaal' slag gaat maken om de concurrentie van de kabelaars en andere glas-aanbieders het hoofd te bieden. Betere snelheden (op koper) en nog betere diensten. Glas gebruikers krijgen straks de maximum kwaliteit op Internet en IPTV gebied. KPN gaat daarop maximaal investeren. Gewoon nog even geduld hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
AvK schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:20:
Glas gebruikers krijgen straks de maximum kwaliteit op Internet en IPTV gebied.
Betekent dit concreet dat de bitrate van SD/HD kanalen omhoog gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Ik zou inderdaad graag weer coax hebben, meer bandbreedte voor IPTV en een minder arrogante aanbieder (packet inspection anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@AvK: Zien is geloven. Als ze ook eindelijk hun arrogantie op gebied van eigen router keuze loslaten, dan zou ik ze zowaar misschien ooit nog eens in overweging nemen.

@Datadevil: Op TV/coax gebied is er misschien hoop.

De wholesale-accessdienst, via welke Lijbrandt en KickXL analoog en dvb-c van Glashart Media via KPN-Glasvezel aanbieden, lijkt nu ook een officieel wholesale product van KPN te zijn:

http://www.kpnwholesale.c...televisie/w/wba-plus.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

sverzijl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:54:
[...]

Betekent dit concreet dat de bitrate van SD/HD kanalen omhoog gaat ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@AvK: Heb je daar ook een bron van?

Richting glasvezel wholesale-partijen zoals Tweak en Lijbrandt is namelijk gecommuniceerd dat er tussen nu en juli wel wat nieuwe encoders komen, maar dat ze verder aan de bitrate van SD kanalen compleet niets zullen veranderen. Alleen die van de HD kanalen gaat ' iets' omhoog. Zou ook raar zijn als dit drastisch omhoog ging, want dat zou betekenen dat KPN voor glas en koper eindelijk verschillende encoder-instellingen gaat gebruiken (anders zou KPN de winst aan ADSL-doelgroep die ze hebben behaald door in 2009/2010 op mpeg4 over te stappen weer teniet doen).

Verder is het ook interessant om te weten of KPN ooit nog wat gaat doen aan meerdere geluidssporen met de IPTV streams mee geven. Bij UPC en bij de Technicolor streams op glasvezelnetwerken met WGDO als operator is dit namelijk al voor elkaar. Maar bij de KPN streams is alles stereo wat de klok slaat en maar 1 taal.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 21-05-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

eymey schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:11:
@AvK: Heb je daar ook een bron van?
Past allemaal binnen de kwaliteitsslag en nieuwe strategie van KPN. Dit is wat mij verteld is. Ik heb dus geen 'aantoonbare' bron in de zin van een stukje op internet ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jammer. KPN heeft namelijk al wel meer "verteld" in het verleden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 23:14:
Jammer. KPN heeft namelijk al wel meer "verteld" in het verleden.......
Laat ik AvK even het voordeel van de twijfel gunnen, zeker omdat er vanuit diverse officiële hoeken mij nog steeds de toezegging is gedaan dat er daadwerkelijk iets op wba gebied gaat veranderen als het gaat over IPTV kwaliteit....
Hoe betrouwbaar zijn die bronnen?
Tja, degene die mij iets langer kennen weten dat ik inmiddels wat goede contacten heb binnen het GHM/Reggefiber/Lijbrandt territorium... dus doe het daar maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 16:03:
Stapelen van verbindingen over meerdere koper aders zijn geen 'fratsen'. Dat is een bestaande techniek die al heel veel wordt toegepast. Alleen tot nu toe niet binnen de consumentenmarkt. De meeste woonhuizen hebben 2 koperen ader paren in huis. In totaal dus 4 aders. Daar kan je best leuke dingen mee doen.
Dat is het in zoverre wel dat XS4ALL in Schiedam mij al maanden probeert over te krijgen naar gestapelde VDSL en dat het harde feit is dat KPN in de wijk waarin ik dat wil hebben KPN voorlopig tot eind 2011 (gok ik) nog niet eens gewone VDSL kan leveren, dus mag ik het voorlopig in het gebied waarin ik het graag zou willen hebben nog even fratsen noemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eymey schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:04:
@AvK: Zien is geloven. Als ze ook eindelijk hun arrogantie op gebied van eigen router keuze loslaten, dan zou ik ze zowaar misschien ooit nog eens in overweging nemen.

@Datadevil: Op TV/coax gebied is er misschien hoop.

De wholesale-accessdienst, via welke Lijbrandt en KickXL analoog en dvb-c van Glashart Media via KPN-Glasvezel aanbieden, lijkt nu ook een officieel wholesale product van KPN te zijn:

http://www.kpnwholesale.c...televisie/w/wba-plus.aspx
DVB-C zou leuk zijn, maar zoals je zegt, de arrogantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op zondag 22 mei 2011 @ 07:58:
[...]

DVB-C zou leuk zijn, maar zoals je zegt, de arrogantie...
Als ik dit verhaal een beetje door de oogharen interpreteer en met een beetje eigenbelang, dan kiest KPN er hopelijk voor om GHM IPTV/analoge/DVB-C diensten te gaan leveren op glas, in plaats van haar eigen ADSL waardige ITV...

Als je er met een beetje boerenverstand over nadenkt is dat technisch en kostenmatig wellicht goedkoper als voor elke zender die je aanbiedt een dubbele streaming server neer te zetten om je glasvezelklanten echt glaswaardige TV aan te kunnen bieden. En door analoog en DVB-C van GHM te leveren is dat ook goedkoper dan zelf je hele TV straat te onderhouden op dat gebied, want dat was ook het excuus van KPN om ermee te stoppen destijds.... de te hoge kosten.

Ik zou heel blij zijn als Lijbrandt klant op een wba netwerk met de door mij ooit beloofde echte GHM streams, en als dit echt betekent wat ik vermoed dan draait KPN het verhaal gewoon om op wba netwerken en krijgen niet KPN klanten dus nu echte GHM (onder de naam wba+) en KPN klanten echte GHM onder de naam KPN+ of iets dergelijks... Ik weet zeker dat glasvezelklanten van KPN ook reteblij gaan worden met het echte GHM spul op hun settopbox...
Dat je dan als KPN klant ook weer gewoon via de tweede fiber de CATV module kan in laten pluggen en GHM analoog en DVB-C kan kijken zou een logisch gevolg van een dergelijke samenwerking zijn.

Het mes zou op die manier aan beide kanten snijden, en KPN kan dit simpelweg oplossen door betere multicast routers in de PoP's te hangen, wat in verhouding tot dubbele encoderingsstraten minder kostbaar is qua initiele kosten en qua onderhoud.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:11:
Verder is het ook interessant om te weten of KPN ooit nog wat gaat doen aan meerdere geluidssporen met de IPTV streams mee geven. Bij UPC en bij de Technicolor streams op glasvezelnetwerken met WGDO als operator is dit namelijk al voor elkaar. Maar bij de KPN streams is alles stereo wat de klok slaat en maar 1 taal.
Eindelijk iemand die dit gemis ook onderkend. Vele zenders bieden meerdere geluidssporen. Bij HD kanalen is dat met name de Dolby Digital, andere kanalen, zoals Eurosport, leveren meerdere talen. KPN geeft aan dat dit technisch met de huidige tuner (1960) niet mogelijk is.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, als het met de huidige tuner niet mogelijk is, is het nog tot daar aan toe (ookal geloof ik het niet).

Maar op dit moment leveren zij (willens en wetens, of door technische problemen, whatever) hun streams ook aan partijen zoals Glashart Media, die van oudsher wel de goede streams kunnen//willen doorgeven. Maar dus niet als ze op netwerken van KPN moeten werken omdat ze dan alleen bij de streams van KPN kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:05:
[...]

Eindelijk iemand die dit gemis ook onderkend. Vele zenders bieden meerdere geluidssporen. Bij HD kanalen is dat met name de Dolby Digital, andere kanalen, zoals Eurosport, leveren meerdere talen. KPN geeft aan dat dit technisch met de huidige tuner (1960) niet mogelijk is.
Zonde dat ze idd niet in dolby (5.1) uitzenden. Ik dacht overigens dat de Motorola's gewoon Dolby ondersteunen?
Maargoed laat ze eerst maar eens de bitrate opkrikken. Ik verwacht echter wel dat dit zal gaan gebeuren gezien de nieuwsberichten van de afgelopen tijd. :)

nieuws: KPN: Telfort en Xs4all gaan tripleplay-pakketten aanbieden
nieuws: KPN maakt mobiel internet duurder en ziet af van chatheffing - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:26:
[...]
Zonde dat ze idd niet in dolby (5.1) uitzenden. Ik dacht overigens dat de Motorola's gewoon Dolby ondersteunen?
Maargoed laat ze eerst maar eens de bitrate opkrikken. Ik verwacht echter wel dat dit zal gaan gebeuren gezien de nieuwsberichten van de afgelopen tijd. :)
Het strippen van alles behalve beeld en stereo hoort bij een ITV pakket wat ADSL waardig moet zijn, dus puur belang van KPN om het leeuwendeel van hun koperklanten te vriend te houden.
Dat wij als glasvezelklanten hiervan de zure druiven moeten plukken is helaas het resultaat hiervan...

KPN gaat het glasvezel ITV pakket ook echt glasvezelwaardig maken in de loop van dit jaar, dus zullen ze minimaal het echte GHM pakket qua kwaliteit moeten evenaren om nog enigszins geloofwaardig te blijven op het medium van de toekomst.
Eigenlijk moet KPN de ballen hebben om aan te kondigen dat het koper binnen een aantal jaar niet meer wordt ondersteund en glasvezel de nieuwe standaard wordt, net zoals ze na de faal van de Kermit/Green Point telefoon zonder problemen tigduizend Kermit klanten aan het gas hingen na een paar jaar goedkoop mobiel telefoneren (in het ATF tijdperk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat gaan ze niet doen.

Ookal gaat de uitrol van glas gestaag door, het is alweer even geleden dat een echt grote plaats helemaal verglaasd werd. Arnhem is bv. nog een groot open gebied (op wat "portaal" woningen na) en ook in Apeldoorn biedt KPN in een handjevol wijken 'glasvezel' (maar dan de FttC variant). Bovendien is nu ook bekend geworden dat Lelystad wederom geen glas krijgt omdat UPC het weer eens voor elkaar heeft gekregen om met lastercampagnes de Lelystedelingen bang te maken voor overlast. Dat houdt overigens ook in dat Lelystad zo ongeveer de enige grotere plaats in Flevoland is waar nog geen glas ligt. Maar ook Almere begint alweer lekker versnipperd te raken nu een heel nieuw stadsdeel bij voorbaat zonder glas gebouwd wordt....

Ik ben bang dat koper qua ITV voor KPN voorlpoig dus nog te belangrijk zal blijven.

Geeft allemaal ook niet, Interactieve TV via ADSL is qua prijs-kwaliteitverhouding absoluut goed in orde (zeker met de 1963/1903 die ook gewoon echt snel zijn, heb ik laatst mogen zien).

Maar laat ze op glasvezel alsjeblieft de ervaring en expertise van Glashart Media gaan aanwenden en op glasnetten gewoon alleen nog maar de Technicolor streams leven. Doen ze in 1 klap al hun eigen abonnees een groot plezier mee, alsmede ook de groep abonnees die via Wholesale verbonden zijn. Want UPC heeft deels nog gelijk ook (op TV gebied iig) als ze zeggen alles al te bieden. Daar krijg je iig wel DD5.1 geluid als je het HD pakket hebt. Als ze nu ook nog met het basispakket en de prijsstelling van dat van Ziggo zouden gaan werken, hell, dan zou ik via glas denk ik alleen maar internet afnemen :$

Maar goed, KPN heeft z'n (middel)lange termijnvisie ongetwijfeld allang klaar liggen en de ervaring leert dat die meestal niet technology-driven is maar stakeholder-driven.....

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 24-05-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
[...]
Zonde dat ze idd niet in dolby (5.1) uitzenden. Ik dacht overigens dat de Motorola's gewoon Dolby ondersteunen? /.../
De Motorola's hebben alles aan boord, dat is ook grote onzin. Op enkele HD kanalen is het DD5.1 geluid ook te ontvangen. Het zit hem gewoon in de software die KPN bied. Ik heb al eens geopperd om via een van de kleurenknopen (bijvoorbeeld [BLAUW] voor opties) die extra gelkuidsporen actief te maken.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:26:
[...]

De Motorola's hebben alles aan boord, dat is ook grote onzin. Op enkele HD kanalen is het DD5.1 geluid ook te ontvangen. Het zit hem gewoon in de software die KPN bied. Ik heb al eens geopperd om via een van de kleurenknopen (bijvoorbeeld [BLAUW] voor opties) die extra gelkuidsporen actief te maken.
Het zal hem waarschijnlijk, zoals al gezegd, te maken hebben dat IPTV op (V)(A)DSL gericht is.
Hopenlijk gaan ze de kwaliteit voor glasvezel flink opschroeven. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:30
[...]

Doen ze wel, maar niet voor alle zenders. Discovery HD is in 5.1 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Signum666 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:17:
[...]

Doen ze wel, maar niet voor alle zenders. Discovery HD is in 5.1 bij mij.
Dat wist ik niet. Maar we hebben ook niet het HD pakket :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discovery HD heeft van zichzelf geen MPEG2 stereo stream. Alleen maar AC3 (5.1). Kijk maar bij diverse providers op www.dtvmonitor.nl

Dus dat is dus ook de reden dat Discovery HD bij KPN ook gewoon 5.1 is. Als Discovery ook een stereo stream had gehad dan had KPN de 5.1 stream er zeker uitgesloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Heb sindskort ook Interactieve TV van KPN. Werkt allemaal prima alleen ik zou 20mb internet krijgen en 2mb upload. Had hiervoor 8mb internet.

De intrain waardes van mijn modem zijn:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 773 / 10.524

Meer hier last van? Voordat Interactieve TV geinstalleerd was, was de upload rond de 1100kbps..
Al met de klantenservice gebeld en die vertelde dat ik het hier maar mee moest doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lijkt me eerder dat je gewoon op een brakke adsl-kaart gezet bent. Ik zou het hier zeker niet mee doen. Zo te zien betaal je dus voor een "premium" abbo en dat krijg je nu niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Kan best zijn dat die snelheid omhoog nog gaat de komende dagen vanwege de DLM.
Als alles goed aangesloten is kan je een ticket maken bij de HD, die doen een DLM reset of sturen een monteur. Mocht alles niet goed aangesloten zijn, dan kan het zijn dat er een rekening volgt voor de monteur.

Mijn advies kijk na 2-3 dagen nogmaals of die al is herstart, zo niet dan kontact opnemen. Zowel dan is de DLM dus nog bezig om de best mogelijke snelheid te bepalen door deze in stapjes te verhogen zolang deze stabiel blijft.

Voor de duidelijkheid heb je al getest wat je max snelheid is met TV +opname en dan proberen een 100MB bin bestand bijv. te downloaden. Overigens je hebt tot 20Mbit is wat anders dan 20Mbit, en nu dus iets meer als 10+4.

[ Voor 18% gewijzigd door Yippie op 28-05-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Yippie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:52:
Kan best zijn dat die snelheid omhoog nog gaat de komende dagen vanwege de DLM.
Als alles goed aangesloten is kan je een ticket maken bij de HD, die doen een DLM reset of sturen een monteur. Mocht alles niet goed aangesloten zijn, dan kan het zijn dat er een rekening volgt voor de monteur.

Mijn advies kijk na 2-3 dagen nogmaals of die al is herstart, zo niet dan kontact opnemen. Zowel dan is de DLM dus nog bezig om de best mogelijke snelheid te bepalen door deze in stapjes te verhogen zolang deze stabiel blijft.

Voor de duidelijkheid heb je al getest wat je max snelheid is met TV +opname en dan proberen een 100MB bin bestand bijv. te downloaden. Overigens je hebt tot 20Mbit is wat anders dan 20Mbit, en nu dus iets meer als 10+4.
Als ik de TV aanzet en download iets, haal ik 800kbps. Dit klopt dus met ongeveer 8mb internet. Als de tv uit is haal ik 1,1mb/s als download. Vind het wel vreemd want had hiervoor altijd netjes 1mb upload maar nu amper 70kb/s.

Dat de snelheid tot 20Mbit is klopt. Denk dat hier ongeveer 11/12 Mbit max. is. Dan nog moet mijn upload van 1Mbit naar 2Mbit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Lijkt me dat wat voor je download geldt, ook voor je upload geldt. Aangezien je iets meer als de helft van de max down haalt, is de upload dus wel in lijn.

Heb je al is met de HD gebeld voor een DLM reset ?
Bekabeling in orde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.spitsnieuws.nl...rno_voor_klanten_kpn.html

Mmm... kom maar op GHM met dezelfde deal... niet dat ik nu zo nodig naar Kim moet kijken in de harde versie, maar gewoon omdat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat? Wordt in het artikel nou echt "Digitenne" genoemd? Daar zat toch al langere tijd Private Spice op? Bovendien: Hoe groot/belangrijk moet de groep pornoliefhebbers zijn om hieraan kostbare ruimte in de ether te spenderen?

Ik hoop dan ook dat men het Interactieve TV pakket van KPN bedoelt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Yippie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:10:
Lijkt me dat wat voor je download geldt, ook voor je upload geldt. Aangezien je iets meer als de helft van de max down haalt, is de upload dus wel in lijn.

Heb je al is met de HD gebeld voor een DLM reset ?
Bekabeling in orde ?
Bekabeling is goed.
Heb een tijd met de HD gebeld maar die vrouw was alles behalve vriendelijk. Ben dus naar een KPN winkel gegaan en daar kon een man wél zien dat de snelheid nog moet komen. Ze zijn hier nog mee bezig.. Eindelijk meer duidelijkheid! ;)

Nu nog achter het nieuwe modem aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

eymey schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:38:
Wat? Wordt in het artikel nou echt "Digitenne" genoemd? Daar zat toch al langere tijd Private Spice op? Bovendien: Hoe groot/belangrijk moet de groep pornoliefhebbers zijn om hieraan kostbare ruimte in de ether te spenderen?

Ik hoop dan ook dat men het Interactieve TV pakket van KPN bedoelt.....
in het ITV plus pakket is Kim al aanwezig met twee zenders. Daarnaast ook private spice.
het gaat echt over digitenne zie ook (http://www.bluedonkeymedia.nl/)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Die prijsverhoging van KPN, die is dus al onlangs doorgevoerd? Ik had begrepen dat ik nog een brief moet krijgen over dat soort verhogingen, wil namelijk opzeggen om die reden.
Dat kan nu denk ik niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Wow! BBC1, BBC2 en BBCHD! Die laatste had ik niet verwacht.

Ik heb dan wel XS4ALL TV, maar dat is toch gewoon wederverkoop van KPN IPTV?

Nou nog m'n MythTV-systeem migreren naar Digitenne (gratis onderdeel van zowel IPTV als XS4ALL TV) en dan kan UPC Analoog met een grote boog de deur uit.

[ Voor 36% gewijzigd door TwOkkie op 01-06-2011 15:19 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste