Ik heb een paar vraagjes over Xs4all ITV voor de gebruikers;
Ik heb nu een Basic VDSL2 abo, 40/3 dus in theorie, maar in praktijk komt het neer op 22/1. Nu verneem ik uit
deze FAQ dat xs4all z'n best doet om ITV zo min mogelijk effect te laten hebben op de internetsnelheid, echter wordt in het voorbeeld dat ze gebruiken alleen over Start en Lite-abo's uitleg gegeven, wat me doet vermoeden dat de impact op de bandbreedte in mijn geval veel groter is (aangezien er nauwelijks of geen "rek" meer in zit voor xs4all, dwz 22/1 is het maximum haalbare, in tegenstelling tot VDSL2-Lite abo's waar enorm veel rek in zit).
Enfin, #1
Dus begrijp ik goed dat als je met een Basic-40/3 abo maar maximaal 22/1 haalt, ITV daar ongeveer 8-10Mbit downstream van af snoept, of kan xs4all op de een of andere manier die 22/1 opkrikken naar 30/1 wanneer je de decoder aanzet, zodat de schade beperkt blijft? (
zoals te zien in dit plaatje op deze pagina, maar dan met Basic ipv Lite) Nog afgezien van de vraag die dit oproept over waarom dit opkrikken niet standaard gebeurt om elke verbinding (ook zonder ITV) zo'n hoogst mogelijke snelheid (of i.i.g. zo dicht mogelijk tegen de geadverteerde snelheid) te geven.
Klopt het, zoals ik hier en daar op fora heb gelezen, dat het feitelijk onmogelijk is om een normaal ping te krijgen met online gaming terwijl je de decoder/tv aan hebt staan? Ik hoor horrorverhalen van pings die naar 600ms schieten zodra je de decoder inschakelt. Dat lijkt me sterk, maar als er
enige invloed op ping is zou ik het graag horen (van iemand anders dan xs4all zelf).
Maken de VIP1963 decoders veel herrie? (aan en standby?). En de tweede Digitenne decoder?
#Bonusvraag
Waarom kan je niet je eigen TV pakket samenstellen? Dus bijvoorbeeld: alle RTL/SBS/Net5 zenders eraf in ruil voor BBC3/4 en AJE in je "custom" zender-pakket. IPTV lijkt me uitermate geschikt hiervoor, en xs4all is niet vies van innovatie. Of is dit technisch/praktisch onmogelijk?
Alvast enorm bedankt!