KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 46 Laatste
Acties:

Verwijderd

TwOkkie schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:18:
Wow! BBC1, BBC2 en BBCHD! Die laatste had ik niet verwacht.

Ik heb dan wel XS4ALL TV, maar dat is toch gewoon wederverkoop van KPN IPTV?

Nou nog m'n MythTV-systeem migreren naar Digitenne (gratis onderdeel van zowel IPTV als XS4ALL TV) en dan kan UPC Analoog met een grote boog de deur uit.
Sterker nog, ik zie hier BBC 1 t/m 4, Entertainment, World en HD (niet te verwarren met One HD).
En het lijkt me vreemd als dochter XS4ALL iets anders zou leveren dan KPN...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 00:38 ]

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11 16:56

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Dan heb jij vast een pluspakket, want dan krijg je BBC 3 en 4 ook.

BBC World en Entertainment hadden we toch al? Niet echt veel nieuwswaarde om dat te vermelden. Ik zat met smart te wachten op BBC 1 en 2 zodat ik UPC eruit kan gooien. Zou me toch geen leven meer voor kunnen stellen zonder Snooker en Top Gear. ;-)

Wat is One HD dan? Is dat BBC 1 in HD, zoals we ook Nederland 1 HD hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door TwOkkie op 02-06-2011 10:48 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
BBC One HD is inderdaad de HD simulcast van BBC One (BBC 1).

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
ik222 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:07:
BBC One HD is inderdaad de HD simulcast van BBC One (BBC 1).
Goedemiddag

Niet alleen BBC1 en BCC2 in het pluspakket zit naast BBC3 kanaal 25 en BBC4 kanaal 26 ook 13the street op kanaal 33 en op kanaal 411 Slam TV.
Op kanaal 301 zit ook nieuw SYFY en op kanaal 311 RTL lounge ohja HD kanaal BBC op 723.

Dat was het volgens mij wel met de nieuwe zenders overigens is NDR nu verdwenen.deze zender is dus opgeheven.

Verder prachtige uitbreidingen.

Vriendelijke groeten

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Thijs1 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:35:
[...]

Goedemiddag

Niet alleen BBC1 en BCC2 in het pluspakket zit naast BBC3 kanaal 25 en BBC4 kanaal 26 ook 13the street op kanaal 33 en op kanaal 411 Slam TV.
Op kanaal 301 zit ook nieuw SYFY en op kanaal 311 RTL lounge ohja HD kanaal BBC op 723.

Dat was het volgens mij wel met de nieuwe zenders overigens is NDR nu verdwenen.deze zender is dus opgeheven.

Verder prachtige uitbreidingen.

Vriendelijke groeten
Hier geen pluspakket, maar dus nu wel BBC1 en BBC2. Tevens ook SlamTV. (:) eindelijk weer eens een muziekzender, aangezien TMF weg is en MTV bijna geen clips meer uitzend) 13th street nog niet tegengekomen.

• Thijs1
Dj-sannieboy schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:35:
[...]

Hier geen pluspakket, maar dus nu wel BBC1 en BBC2. Tevens ook SlamTV. (:) eindelijk weer eens een muziekzender, aangezien TMF weg is en MTV bijna geen clips meer uitzend) 13th street nog niet tegengekomen.
Middag

Volgens het lijstje wat ik hier heb moet 13th street op kanaal 33 zitten van het basispakket.
Nou heb ik glas incl het pluspakket dus weet niet of dat enig verschil maakt.

Ik heb hier staan:

Uitbreidingen

Basis pakket:

kanaal 23 BBC1
kanaal 24 BBC2
kanaal 33 13th street
kanaal 411 Slam TV

Plus pakket

kanaal 25 BBC3
kanaal 26 BBC4
kanaal 301 SYFY
kanaal 311 RTL Lounge

HD pakket

kanaal 723 BBC HD

Vriendelijke groeten

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:34
Ik heb het basispakket, maar ik ontvang ook;
kanaal 301 SYFY
kanaal 311 RTL Lounge
BBC 3 & 4 geven zwart beeld, maar ik ben wel blij met de extra kanalen uit het pluspakket te ontvangen.

• Thijs1
Arjantje72 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:57:
kanaal 301 SYFY
kanaal 311 RTL Lounge
BBC 3 & 4 geven zwart beeld, maar ik ben wel blij met de extra kanalen uit het pluspakket te ontvangen.
Goedemiddag

Dat klopt de hele maand juni is het gratis kijken voor de nieuwe zenders.

Vriendelijke groeten

Verwijderd

TwOkkie schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:47:
Dan heb jij vast een pluspakket, want dan krijg je BBC 3 en 4 ook.

BBC World en Entertainment hadden we toch al? Niet echt veel nieuwswaarde om dat te vermelden. Ik zat met smart te wachten op BBC 1 en 2 zodat ik UPC eruit kan gooien. Zou me toch geen leven meer voor kunnen stellen zonder Snooker en Top Gear. ;-)

Wat is One HD dan? Is dat BBC 1 in HD, zoals we ook Nederland 1 HD hebben?
Geen idee of KPN dezelfde pakketindeling gebruikt als GHM, maar in de basis zitten (op wba met GHM=ITV KPN streams) sinds 1 juni BBC 1 en 2, in het plus pakket BBC 3 en 4 en in het HD pakket BBC HD (de HD compilatiezender van "the best of" alle BBC's).
BBC One HD is inderdaad de HD versie van BBC 1, net als Ned 1 HD enz.... ;)

Voor niet KPN ITV klanten zitten BBC 1 en 2 dus nu op de plaats van World en Entertainment op analoog en DVB-C (GHM providers only). Dat was dus de enige reden dat ik World en Entertainment even specifiek noemde, omdat die analoog verdwenen zijn maar nog wel ITV geleverd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 18:04 ]

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
KPN zit hier behoorlijk met de snelheid te klooien!
Vandaag:

Download: 9022 Kbps.
Upload: 773 Kbps.

Gister was de download in de 11.000 en mijn upload was voorheen ook altijd 1024kbps.
Heb inmiddels een nieuw modem, maar de snelheid is sinds ik interactieve tv heb drastisch gedaald!
Via de klantenservice kom ik ook niet verder, iemand een idee? :(

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Yrck schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:08:
Vandaag:

Gister was de download in de 11.000 en mijn upload was voorheen ook altijd 1024kbps.
Heb inmiddels een nieuw modem, maar de snelheid is sinds ik interactieve tv heb drastisch gedaald!
Misschien kan het KPN webcare team wat voor je betekenen?

Verwijderd

Yrck schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:08:
Vandaag:

Hiervoor had je geen ITV? Of zijn die lagere waarden pas later gekomen terwijl je al ITV had?
Als ik zo je beide downloadwaarden eens van elkaar aftrek dit daar nog geen 3Mbit tussen, precies een ITV SD stream die bij ITV uiteraard direct afgaat van je totale bandbreedte, bij een HD stream zelfs rond de 7-8Mbit.
Zet je settopbox eens uit en check dan of je download weer omhoog gaat? als dat zo is, dan heb je direct de verklaring. Maakt dat niets uit dan lijkt met me dat je KPN eens aan de oren moet gaan hangen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 21:29 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand ervaring met meerdere STB's en het verbergen van zenders?
We hebben hier meerdere STB's en als ik op mijn kamer een aantal zenders verberg, dan worden deze op de andere STB's ook verborgen. Hetzelfde geld voor het instellen van leeftijdsblokkering bij bepaalde zenders. Het is dus niet per STB apart in de stellen.

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 10:05
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:06:
Iemand ervaring met meerdere STB's en het verbergen van zenders?
We hebben hier meerdere STB's en als ik op mijn kamer een aantal zenders verberg, dan worden deze op de andere zenders ook verborgen. Hetzelfde geld voor het instellen van leeftijdsblokkering bij bepaalde zenders. Het is dus niet per STB apart in de stellen.
Klopt, ik heb hetzelfde ondervonden. Dit lijkt per abonnement te gaan en niet per STB.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

p.m. schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:19:
[...]

Klopt, ik heb hetzelfde ondervonden. Dit lijkt per abonnement te gaan en niet per STB.
Heel vervelend, aangezien ik dus ook bij programma's geschikt voor 12 jaar en ouder de pincode moet invoeren. Daarnaast kan ik ook niet alle zenders gaan verbergen die ik niet wil, want dan zijn ze bij de rest ook verborgen.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

AvK

Ready Set Go

Je stelt de blokkering in op het netwerk niet op een STB. Vind dit zelf wel logisch omdat anders mijn puberende zoon pron gaat kijken op onze slaapkamer bijvoorbeeld. Zenders die je niet wil kan je toch gewoon niet kiezen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

AvK schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:20:
Je stelt de blokkering in op het netwerk niet op een STB. Vind dit zelf wel logisch omdat anders mijn puberende zoon pron gaat kijken op onze slaapkamer bijvoorbeeld. Zenders die je niet wil kan je toch gewoon niet kiezen?
Ik gebruik het niet want op de honden na is alles hier ruim boven de zuurballenwet, en weten ze waar Abraham de mosterd verstopt, maar volgens mij blokkeer en verberg je zenders in je account en niet op je STB, dus als je er drie hebt zoals ik dan verdampen ze ook op alle drie in dat geval.

Pincode is echter wel per STB en wordt ook op de STB opgeslagen is mij verteld.

Wel kan GHM op STBID niveau zaken extra aan en uitzetten op die bewuste STB, waardoor ik op mijn PVR een extra testmenu zie (als testdummy), maar op mijn twee 130m's niet.

Wellicht dat onze Yogoi als ingewijde hier een zinniger antwoord op kan geven?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 21:33 ]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dat is wat ik zeg.
Je blokkeert zenders op het netwerk / je account. Dat account geldt voor al je STB's. Je hoeft maar op 1 STB wijzigingen aan te brengen (geldt ook voor je pincode) en de overige STB's nemen die instelling over omdat ze uitlezen op je account.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

AvK schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:38:
Dat is wat ik zeg.
Je blokkeert zenders op het netwerk / je account. Dat account geldt voor al je STB's. Je hoeft maar op 1 STB wijzigingen aan te brengen (geldt ook voor je pincode) en de overige STB's nemen die instelling over omdat ze uitlezen op je account.
Volgens mij zijn pincodes STB gebonden.... zal het vandeweek eens proberen door op een van de STB's de standaard 0000 te veranderen.... als jouw versie klopt dan hoor ik het gefoeter van boven vanzelf wel ;)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De pincode is overigens ook op alle STB's hetzelfde, dus ook account gebonden.
Ik had op mijn kamer een aantal zenders verborgen die ik nooit kijk en ook niet wil tegenkomen tijdens het zappen, maar mijn vader heeft gister bijvoorbeeld weer alle zenders zichtbaar gemaakt. Hier in huis hebben we verder 1 iemand onder de twaalf, vandaar dat er een leeftijd beperking opzit. Dat betekend wel dat als er een film of programma is voor 12 jaar en ouder dat ik dus op mijn kamer de pincode moet invoeren. Ik vind het dus jammer dat het niet per STB is in te stellen.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
Ik heb nu ruim een jaar IPTV en toen ik het kreeg de afstandsbediening meteen in de la geflikkerd omdat ik toch een Logitech Harmony gebruik. Nu kwam ik hem gister tegen omdat ik een kabeltje aan het zoeken was, maar de AB is helemaal geel verkleurd behalve de knoppen :/ Hoe kan dat als hij onderin een la ligt :S De onderkant is nog wel wit...

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/24mck6f.jpg

Ik vind overigens de box de laatste tijd wel erg traag worden. Het was altijd al drama, maar sinds een paar weken reageert ie soms zelfs gewoon niet meer op de AB.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Voor de glasvezel klanten:

Nieuw: HD in het basispakket
Vanaf 7 juli zijn de 10 Nederlandse zenders inbegrepen in het basispakket van Glasvezel. Deze zenders zijn te vinden op kanaal 701 t/m 710.

Daarnaast bieden wij dan ook het HD Extra pakket aan voor € 7,50 per maand met de volgende zenders: Discovery Channel HD, Animal Planet HD,BBC HD, één HD, Ketnet/Canvas HD en Nat Geo Wild HD.

http://www.kpn.com/glasve...-glasvezel-klant/hdtv.htm

• Thijs1
Goedenavond

Vreemde actie van KPN.
Met andere woorden betaal ik nu voor 15 HD zenders 10 euro pm vanaf volgende maand
betaal ik dan ineens voor 5 HD zenders die niet meer in het HD pakket zitten 7,50 ???
Vreemde actie,mischien toch maar overwegen om te stoppen met het HD pakket als je de meeste HD zenders toch al krijgt in het basispakket.

Vriendelijke groeten

• Yrck
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:26:
[...]

Hiervoor had je geen ITV? Of zijn die lagere waarden pas later gekomen terwijl je al ITV had?
Als ik zo je beide downloadwaarden eens van elkaar aftrek dit daar nog geen 3Mbit tussen, precies een ITV SD stream die bij ITV uiteraard direct afgaat van je totale bandbreedte, bij een HD stream zelfs rond de 7-8Mbit.
Zet je settopbox eens uit en check dan of je download weer omhoog gaat? als dat zo is, dan heb je direct de verklaring. Maakt dat niets uit dan lijkt met me dat je KPN eens aan de oren moet gaan hangen ;)
Hiervoor had ik Internetplusbellen. Dus gewoon 8mb/1mb internet met bellen. Altijd perfect snelheid gehad. Toen vanaf begin mei kon ik met 10mb downloaden, en uploaden was ook 1mb. Op 26 mei zal ITV ingaan, en sindsdien is de verbinding bagger..

Haal geen 1mb upload meer, en de downloadsnelheid is 900kb. Als de tv aan is haal ik rond de 500/600 kb.

De klantenservice zegt dat ik maximaal 16mb op mijn adres kan krijgen en dus niet sneller kan. Waarom staat modem dan op 9000 en upload op slechts 700?

Wordt nergens fatsoenlijk geholpen. Webcare reageerd niet en de klantenservice komt met het lul smoesjes dat alles goed werkt en ik hier maar genoegen mee moet nemen. Hiervoor was alles sneller, en niet zoals nu langzaam! Onacceptabel! :(

[ Voor 9% gewijzigd door Yrck op 09-06-2011 19:20 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Thijs1 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:08:
Goedenavond

Vreemde actie van KPN.
Met andere woorden betaal ik nu voor 15 HD zenders 10 euro pm vanaf volgende maand
betaal ik dan ineens voor 5 HD zenders die niet meer in het HD pakket zitten 7,50 ???
Vreemde actie,mischien toch maar overwegen om te stoppen met het HD pakket als je de meeste HD zenders toch al krijgt in het basispakket.

Vriendelijke groeten
Ik vind het juist een goede actie! Misschien hadden ze het HD pakket nu beter 5 euro kunnen maken.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55
Yrck schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:18:
[...]

Hiervoor had ik Internetplusbellen. Dus gewoon 8mb/1mb internet met bellen. Altijd perfect snelheid gehad. Toen vanaf begin mei kon ik met 10mb downloaden, en uploaden was ook 1mb. Op 26 mei zal ITV ingaan, en sindsdien is de verbinding bagger..

Haal geen 1mb upload meer, en de downloadsnelheid is 900kb. Als de tv aan is haal ik rond de 500/600 kb.

De klantenservice zegt dat ik maximaal 16mb op mijn adres kan krijgen en dus niet sneller kan. Waarom staat modem dan op 9000 en upload op slechts 700?

Wordt nergens fatsoenlijk geholpen. Webcare reageerd niet en de klantenservice komt met het lul smoesjes dat alles goed werkt en ik hier maar genoegen mee moet nemen. Hiervoor was alles sneller, en niet zoals nu langzaam! Onacceptabel! :(
Herkenbaar. Voordat wij iTV hadden, haalde ik net geen 1 megabyte download. Toen iTV inging is de snelheid gezakt naar max 695 kb/sec en als de tv aanstaat nog maar 350kb/sec. Ik ben de strijd nog aan gegaan, maar heb op een gegeven moment maar opgegeven. Zij zeggen dat dit zo hoort, terwijl we voordat de iTV inging, toch echt een stuk hogere snelheid hadden. Als het je lukt, hoor ik het graag. Dan ga ik er ook weer eens achteraan.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:46:

Vanaf 7 juli zijn de 10 Nederlandse zenders inbegrepen in het basispakket van Glasvezel. Deze zenders zijn te vinden op kanaal 701 t/m 710.

Daarnaast bieden wij dan ook het HD Extra pakket aan voor € 7,50 per maand met de volgende zenders: Discovery Channel HD, Animal Planet HD,BBC HD, één HD, Ketnet/Canvas HD en Nat Geo Wild HD.

Mijn eerdere mededeling dat KPN voor de glasvezel klanten het Interactieve TV pakket zou gaan verbeteren begint een beetje vorm aan te nemen. Het is nog maar een begin maar een mooi begin.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:11:
Ik vind het juist een goede actie! Misschien hadden ze het HD pakket nu beter 5 euro kunnen maken.
Heb je nu al een HD pakket t.w.v. € 10,-? Dan zullen de maandelijkse kosten vanaf 7 juli verlaagd worden naar € 7,50.

• Yrck
Ophidian schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:51:
[...]

Herkenbaar. Voordat wij iTV hadden, haalde ik net geen 1 megabyte download. Toen iTV inging is de snelheid gezakt naar max 695 kb/sec en als de tv aanstaat nog maar 350kb/sec. Ik ben de strijd nog aan gegaan, maar heb op een gegeven moment maar opgegeven. Zij zeggen dat dit zo hoort, terwijl we voordat de iTV inging, toch echt een stuk hogere snelheid hadden. Als het je lukt, hoor ik het graag. Dan ga ik er ook weer eens achteraan.
Het is dus een herkenbaar probleem! :(
Ze hebben mij een week lang gebeld met een aanbod (ITV, normale tv, Internet extra en onbeperkt bellen) voor 36 euro per maand. Als de snelheid echt zo blijft, dan stuur ik alle zooi terug en bekijken ze het maar bij KPN. Dit is geen manier van zaken doen.

Wat voor waardes staan er in je modem?

Kleine edit: op MijnKPN staat nu het volgende:
InternetPlusBellen Extra en Interactieve TV - 12 maanden 15 euro korting € 51,00 tot 20 Mb/s
Vorige week stond hier nog Basis dus dat is tot 8mb. In mijn modem staat nog steeds 9, en dit moet 20 worden toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Yrck op 10-06-2011 10:24 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AvK schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:19:
[...]

Heb je nu al een HD pakket t.w.v. € 10,-? Dan zullen de maandelijkse kosten vanaf 7 juli verlaagd worden naar € 7,50.
Ja dat weet ik, ik had het echt wel gelezen voordat ik het hier plaatste. Thijs1 vond het alleen een rare actie, omdat hij nu 7,50 gaat betalen voor de 'overige' 5 HD zenders. Daarom zei ik, wellicht was 5 euro beter geweest voor het HD pakket.

Is het mogelijk om met behulp van profielen ervoor te zorgen dat de HD zenders gewoon op 1,2,3 etc. komen?
(HD zenders zitter geloof ik op kanaal 7xx)

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-06-2011 10:21 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 14:46
Dat vond ik idd nog een grote ergernis bij het platform van KPN (toen ik glasveze van Tweak had met het HD pakket er een half jaar gratis bij): Je moet op kanaal 7xx gaan zitten als je HD wil kijken :(

Bij Glashart Media pakt de settopbox voor 1, 2, 3, 4, etc. automatisch de HD-zender indien beschikbaar en geabonneerd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• AvK

AvK

Ready Set Go

eymey schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:49:
Dat vond ik idd nog een grote ergernis bij het platform van KPN (toen ik glasveze van Tweak had met het HD pakket er een half jaar gratis bij): Je moet op kanaal 7xx gaan zitten als je HD wil kijken :(

Bij Glashart Media pakt de settopbox voor 1, 2, 3, 4, etc. automatisch de HD-zender indien beschikbaar en geabonneerd.
Het lijkt mij inderdaad erg onhandig als je de HD kanalen voor 1 2 3 4 enz zover moet zoeken.
Iemand die een oplossing weet?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als oplossing voor het zenders verbergen per abonnement systeem, bedacht ik me dat ik dus ook gewoon een profiel kan aanmaken op m'n STB :) Denk alleen niet dat het mogelijk is om de HD zenders op 1,2,3 etc. te krijgen, maar ga ermee aan de slag :P

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 10:05
AvK schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:58:
[...]

Het lijkt mij inderdaad erg onhandig als je de HD kanalen voor 1 2 3 4 enz zover moet zoeken.
Iemand die een oplossing weet?
een Logitech Harmony kopen, en die zo programmeren dat'ie onderwater naar 7xx gaat als je naar Ned1,2,3,etc gaat. Werkt dan niet als je een kanaal omhoog of omlaag zapt, maar you get the point...

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

p.m. schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:39:
[...]

een Logitech Harmony kopen, en die zo programmeren dat'ie onderwater naar 7xx gaat als je naar Ned1,2,3,etc gaat. Werkt dan niet als je een kanaal omhoog of omlaag zapt, maar you get the point...
Dat ga ik eens proberen met m'n Hamony!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-10 13:33
Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:46:

Zeer vreemd. Waarom krijgen de glasvezel klanten ineens de basiszenders in HD en de ADSL klanten niet? Dit is meten met twee maten. Bovendien is het extra pakket bij glas straks 7,50 en bij ADSL blijft dat 10 euro.

2,00 m. + begane grond

• giant2000
Arjantje72 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 11:57:
kanaal 301 SYFY
kanaal 311 RTL Lounge
BBC 3 en 4 zenden pas uit vanaf 20:00 uur. Op de satelliet delen ze deze kanalen met CBBS en CeeBees: 2 BBC zenders voor de kleintjes en voor de jeugd.

2,00 m. + begane grond

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:31:
[...]

Zeer vreemd. Waarom krijgen de glasvezel klanten ineens de basiszenders in HD en de ADSL klanten niet? Dit is meten met twee maten. Bovendien is het extra pakket bij glas straks 7,50 en bij ADSL blijft dat 10 euro.
Omdat glasvezelklanten de zelfde streams krijgen als ADSL klanten, terwijl er op glasvezel veel meer mogelijk is. Bij ADSL is de bandbreedte beperkt, terwijl je dat probleem niet hebt bij glasvezel. (De streams zijn daarom ook gecomprimeerd) Dit is de eerste stap om de beeldkwaliteit voor glasvezel klanten op te krikken.

Eigenlijk zou KPN IPTV voor ADSL en glasvezel apart moeten doen. Glasvezel klanten worden nu alsware beperkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-06-2011 10:36 ]

• eymey
Nogal logisch: Een belangrijke groep ADSL klanten heeft amper bandbreedte beschikbaar om uberhaupt SD op te nemen of daarnaast nog fatsoenlijk te internetten. Laat staan om standaard HD binnen te krijgen. Als KPN ook voor ADSL klanten HD standaard zou moeten maken, dan zou het pas meten met twee maten worden. Want dan moet de STB of wijkcentrale per klant gaan bepalen of ie genoeg bandbreedte heeft voor HD of alsnog terug moet vallen op SD.

Bovendien gaat op glasvezel naar verluidt de HD kwaliteit stukken omhoog door de bitrate fors te verhogen ( denan in "Lijbrandt: vragen en klachten" ).

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 14-06-2011 10:38 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• giant2000
En toch ben ik het niet eens met de padstelling van KPN om in geval van glasvezel 10 Nederlandse HD zenders in het basispakket te stoppen en de rest voor €7,50 aan te bieden terwijl ADSL klanten die 10 zenders in het HD pakket te laten en daar een tientje per maand voor te vragen.
Buiten kwaliteit en beschikbaarheid is dit op zijn minst merkwaardig, maar eigenlijk meten met 2 maten, discriminerend en bovendien klantverlakkerij.

2,00 m. + begane grond

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Glasvezel en ADSL zijn twee aparte producten, dus het is zeker geen discriminatie.
Ik begrijp dat je het als ADSL klant vervelend vind, maar op dit moment worden de glasvezel klanten benadeeld.
Dit omdat exact dezelfde streams worden aangeboden, welke gecomprimeerd zijn vanwege de beperkte bandbreedte van ADSL.

(Ik zou zeggen verhuis naar een regio waar wel glasvezel is.)

Bij glasvezel betaal je nu 7,50 voor de overige HD zenders. (zijn er 6, zo uit het hoofd)
Bij ADSL betaal je 10 euro voor alle HD zenders. Voor 10 euro krijg je bij ADSL dus meer dan voor 7,50 bij glasvezel.

• giant2000
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:19:
Bij glasvezel betaal je nu 7,50 voor de overige HD zenders. (zijn er 6, zo uit het hoofd)
Bij ADSL betaal je 10 euro voor alle HD zenders. Voor 10 euro krijg je bij ADSL dus meer dan voor 7,50 bij glasvezel.
Reken jezelf rijk.... Glasvezelklanten hebben alle HD zenders voor 7,50 waar de DSL klanten 10 euro voor betalen. Ik wil ook helemaal geen HD pakket, maar de Nederlandse 10 zenders in HD wel... voor alle klanten in het basispakket dus.
Dat glasvezelklanten benadeeld worden met mindere kwaliteit ben ik helemaal met je eens. Net als dat ik met VDSL bandbreedthe genoeg heb om HD op te nemen of 2 tuners kan aansluiten. Maar dat kan ook niet.
KPN mag best 2 soorten pakketten leveren. Maar wel tegen dezelfde prijs.

2,00 m. + begane grond

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Yrck schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:18:
[...]

Hummm.... maak eens een som van de max 16MB, zonder klapperen zal er +- max. 12MB overblijven dan 2X iptv-stream(1xhd) + bellen er af trekken dan zal je zien dat er weinig over blijft.
Maar het modem kan ook een beperkende factor zijn, hier wordt het met een ZTE alleen maar sneller, lekker aan het intrainen.
Mijn broer heeft een fritzbox(xs4-all)en die boert alleen maar terug in snelheid, klapperen 30-40 disconnects op een dag,
Dus het type modem schijnt toch heel veel te doen, mbt. de snelheid die overblijft.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:33:
[...]

Reken jezelf rijk.... Glasvezelklanten hebben alle HD zenders voor 7,50 waar de DSL klanten 10 euro voor betalen. Ik wil ook helemaal geen HD pakket, maar de Nederlandse 10 zenders in HD wel... voor alle klanten in het basispakket dus.
Dat glasvezelklanten benadeeld worden met mindere kwaliteit ben ik helemaal met je eens. Net als dat ik met VDSL bandbreedthe genoeg heb om HD op te nemen of 2 tuners kan aansluiten. Maar dat kan ook niet.
KPN mag best 2 soorten pakketten leveren. Maar wel tegen dezelfde prijs.
Zijn de alles in 1 prijzen van glasvezel gelijk aan die van ADSL(VSDL)?

EDIT:

Even opgezocht:

Glasvezel:

Brons 55,-
Zilver € 65,-
Goud € 85,-

ADSL:

Voodeelpakket € 45,-
Meer TV € 59,-
Sneller internet € 55,-
Meer TV + Sneller internet € 69,-

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 15-06-2011 12:29 ]

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11 18:41
Sinds kort hebben wij hier thuis interactieve TV. Werkt heel fijn en veel mooier beeld dan met digitenne. Ook de extra functionaliteiten zoals uitzending gemist zijn fijn. :) We hebben hiervoor de Motorola VIP 1963 ontvangen.

Maar we hebben helaas ook een probleem. Om de ongeveer 8 minuten valt het SCART-singaal weg. Na ongeveer 10 seconden komt het beeld weer terug. Het televisiebeeld zelf loopt gewoon door. Heb al verschillende SCART-poorten gebruikt op de TV. :( Wie heeft de oplossing?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Henkie-Jan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:39:
Sinds kort hebben wij hier thuis interactieve TV. Werkt heel fijn en veel mooier beeld dan met digitenne. Ook de extra functionaliteiten zoals uitzending gemist zijn fijn. :) We hebben hiervoor de Motorola VIP 1963 ontvangen.

Maar we hebben helaas ook een probleem. Om de ongeveer 8 minuten valt het SCART-singaal weg. Na ongeveer 10 seconden komt het beeld weer terug. Het televisiebeeld zelf loopt gewoon door. Heb al verschillende SCART-poorten gebruikt op de TV. :( Wie heeft de oplossing?
Met behulp van een hdmi kabel je decoder aansluiten...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• Henkie-Jan
DaLuca schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:42:
[...]

Met behulp van een hdmi kabel je decoder aansluiten...
Dat gaat niet op onze CRT Aristona breedbeeld TV...

• AvK

AvK

Ready Set Go

Koop zo snel mogelijk een flatscreen. En die hoeven helemaal niet duur te zijn. Je doet jezelf te kort op dit moment.

• Henkie-Jan
Dat weet ik. Maar dat zit er momenteel niet in. Daarnaast is het niet voor mijzelf. ;)

• AvK

AvK

Ready Set Go

Op de slaapkamer van mijn zoon staat een CRT met scart aansluiting. Werkt probleemloos.
Al een andere scart-kabel geprobeerd?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-11 22:04

Je kunt het beste het één en ander uitsluiten, sluit de Motorola eens tijdelijk aan op een ander toestel. Maar het kan ook in de ontvanger zitten natuurlijk! Als je een UHF-modulator (of VHS-recorder) hebt kun je hier ook mee testen.

My favorite programming language is solder.

• giant2000
Is het niet een bandbreedte probleem? Sluit dit uit door KPN even een meting te laten doen.

2,00 m. + begane grond

• rev
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11 08:15

rev

Hier werkt SCART prima op een old-skool Blaupunkt. Heb je bij de beeldscherminstellingen het type aansluitkabel op SCART gezet?

Bel anders de helpdesk, als er iets deugt aan de KPN zijn zij het wel.

• giant2000
Probeer ook even via harde reset en nieuwe software installeren. Trek in geval van jouw tuner de stekker eruit en druk hem er na 10 sec. weer in. Toets ondertussen op [menu] van de ab en houd deze ingedrukt tot je in een menu komt waar je de software kunt verwijderen. Na afsluiten zal de software vanzelf weer worden geinstalleerd, na ong. 10 minuten moet je weer beeld hebben. Wellicht is je klacht dan ook weg.

2,00 m. + begane grond

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:49
Ik denk dat Henkie Jan meedoet aan de pilot van Telfort. Tot zover de dienstmededelingen...

• giant2000
Dj-sannieboy schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:26:
[...]

Zijn de alles in 1 prijzen van glasvezel gelijk aan die van ADSL(VSDL)?

EDIT:

Even opgezocht:

Glasvezel:

Brons 55,-
Zilver € 65,-
Goud € 85,-

ADSL:

Voodeelpakket € 45,-
Meer TV € 59,-
Sneller internet € 55,-
Meer TV + Sneller internet € 69,-
Uitgaande van het goedkoopste tv pakket met internet:
Glasvezel incl. 10 Ned. HD zenders: €50 (brons)
Koper: €45 en met de 10 Ned. HD zenders €55

2,00 m. + begane grond

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

giant2000 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:33:
[...]

Uitgaande van het goedkoopste tv pakket met internet:
Glasvezel incl. 10 Ned. HD zenders: €50 (brons)
Koper: €45 en met de 10 Ned. HD zenders €55
Glasvezel brons (goedkoopste) is toch echt 55 euro. (Kijk ik verkeerd?)
Dan heb je dus 10 Ned. HD zenders.
Bij ADSL heb je voor 55 euro dus hetzelfde. (Buiten de internet snelheid om natuurlijk)

• giant2000
Pakket met Internet en TV van KPN
Brons
Prijs na 3 maanden: € 50,- /mnd
http://www.kpn.com/glasve...internet-en-televisie.htm

2,00 m. + begane grond

• giant2000
van het KPN forum:
Nieuwe software uitrol

--------------------------------------------------------------------------------

In de nacht van woensdag op donderdag zullen de 1e set van klanten een nieuwe versie van de software krijgen uitgerold op hun tuner.

Belangrijkste wijzigingen:

Snellere reboot
De nieuwe software maakt het herstarten van de tuner veel sneller. Nu duurt het gemiddeld nog zo'n 7 minuten voor de tuner weer is opgestart met deze software update wordt deze tijd terug gebracht tot 2 á 3 minuten.

Dit is mogelijk doordat de software op de achtergrond de programma gids (EPG) gaat laden. De eerste 5 minuten is het menu en de programma info nog niet beschikbaar. Wanneer van toepassing wordt dit duidelijk aangegeven met een melding in de mini-EPG balk en een pop up wanneer er op de menu knop wordt gedrukt.

Herhaald opnemen
Deze functionaliteit was al reeds beschreven in de handleiding maar nu is de functionaliteit er dan ook: herhaald opnemen.
In de handleiding staat uitgelegd hoe dit werkt. Je kunt in het opname menu aangeven dat je een bepaalde opname bijvoorbeeld elke week wilt herhalen. Deze optie werkt voor iedereen met een harddisk tuner.

Voor de mensen die geen handleiding (meer) hebben waar de herhaald opname functie in staat beschreven de handleiding kan hier worden gevonden: http://www.kpn.com/prive/service/han...dleidingen.htm (zie hoofdstuk 4.3 van de 1963 handleiding)

Pay per view
Met deze software wordt de mogelijkheid ingebouwd om 'on demand' een programma te kijken. Bijvoorbeeld 1 voetbal wedstrijd kijken zonder dat je een abonnement moet afsluiten. Deze functionaliteit zit nu al in de software maar zal pas later gebruikt gaan worden.

Zoals gezegd de 1e batch met (xDSL) klanten ontvangt deze software aankomende nacht. Overige klanten (waaronder de glas klanten) ontvangen de software in de loop van de aankomende week.

2,00 m. + begane grond

• eymey
Erg goed !!!!!

Straks streeft de kwaliteit en functionaliteit van de KPN settopboxen die van Glashart Media (Amino) nog voorbij :o

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pay per view
Met deze software wordt de mogelijkheid ingebouwd om 'on demand' een programma te kijken. Bijvoorbeeld 1 voetbal wedstrijd kijken zonder dat je een abonnement moet afsluiten. Deze functionaliteit zit nu al in de software maar zal pas later gebruikt gaan worden.
Eindelijk! Kan je dus de mooie wedstrijden van het seizoen los kopen :) Daarnaast is herhaald opnemen ook zeer welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-06-2011 12:52 ]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:23
giant2000 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:12:
van het KPN forum:

Snellere reboot
De nieuwe software maakt het herstarten van de tuner veel sneller. Nu duurt het gemiddeld nog zo'n 7 minuten voor de tuner weer is opgestart met deze software update wordt deze tijd terug gebracht tot 2 á 3 minuten.

Dit is mogelijk doordat de software op de achtergrond de programma gids (EPG) gaat laden. De eerste 5 minuten is het menu en de programma info nog niet beschikbaar. Wanneer van toepassing wordt dit duidelijk aangegeven met een melding in de mini-EPG balk en een pop up wanneer er op de menu knop wordt gedrukt.
8)7
Dat hadden ze toch wel initieel kunnen bedenken? Blijft het me verbazen dat het uberhaupt zo lang moet duren, bestaat dat ding uit bitmaps ipv uit losse teksten ofzo?

• eymey
Ach ja, beter laat dan nooit :). Ik denk dat KPN zich hier ook deels toe gedwongen ziet omdat ze qua user experience gewoon aan alle kanten voorbij gehold worden door de kabelaars en deels door Glashart Media en Tele2.

KPN is in en in commercie en concurrentie gericht...... helaas

• datadevil
is er een storing ofzo? Ik zet mijn (adsl) tv kastje altijd uit als ik weg ben, en moet normaal zo'n 8 minuten wachten voordat het werkt, maar nu blijft hij maar EPG laden...

• AvK

AvK

Ready Set Go

Kan hier mee te maken hebben:

"Nieuwe software uitrol

--------------------------------------------------------------------------------

In de nacht van woensdag op donderdag zullen de 1e set van klanten een nieuwe versie van de software krijgen uitgerold op hun tuner.

Snellere reboot

Dit is mogelijk doordat de software op de achtergrond de programma gids (EPG) gaat laden. De eerste 5 minuten is het menu en de programma info nog niet beschikbaar. Wanneer van toepassing wordt dit duidelijk aangegeven met een melding in de mini-EPG balk en een pop up wanneer er op de menu knop wordt gedrukt."

• datadevil
AvK schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:07:
Kan hier mee te maken hebben:

"Nieuwe software uitrol

Snellere reboot

Dit is mogelijk doordat de software op de achtergrond de programma gids (EPG) gaat laden. De eerste 5 minuten is het menu en de programma info nog niet beschikbaar. Wanneer van toepassing wordt dit duidelijk aangegeven met een melding in de mini-EPG balk en een pop up wanneer er op de menu knop wordt gedrukt."
ja, maar bij mij blijft hij nu dus hangen, dan zou de upgrade dus mislukt moeten zijn ofzo?

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10 10:30
Exact hetzelfde probleem hier. Ontvanger blijft hangen op "de elektronische programmagids wordt opgehaald"

Geen idee vanwaar die opgehaald wordt, maar duurt hier al een dag ;)

Helpdesk is niet te bereiken omdat het erg druk is.

Verwijderd

Hier ook na 2 uur (op 2 verschillende decoders) nog steeds geen EPG

• datadevil
lekker dan...

• datadevil
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:15:
Hier ook na 2 uur (op 2 verschillende decoders) nog steeds geen EPG
Geen EPG of geen tv. Geen EPG zou me maar matig boeien, maar blijkbaar heb ik *en* geen nieuwe software die de EPG op de achtergrond laad, *en* geen EPG

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-11 14:23
Al eens standby geprobeerd in te drukken? Dat leverde bij kennissen daarna ineens beeld op.
Anders kun je lokale software nog eens verwijderen om te zien wat dat doet.

specs

Verwijderd

Bellen, en na 3 minuten menu-keuzes hoor je dat het te druk is; probeer later nog maar een keer. Tjonge tjonge

• Rendier2710
Loekie schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:16:
Al eens standby geprobeerd in te drukken? Dat leverde bij kennissen daarna ineens beeld op.
Anders kun je lokale software nog eens verwijderen om te zien wat dat doet.
Hoe kan ik die verwijderen?

Verwijderd

@datadevil: Nee, geen EPG en geen TV; blijft hangen op laden EPG

Verwijderd

... en wat ook f**ing irritant is, dat je geen opgenomen films kan bekijken;

• Rendier2710
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:22:
... en wat ook f**ing irritant is, dat je geen opgenomen films kan bekijken;
Ik hang nu in de wacht :)

Verwijderd

Hier ook geen itv (glas) landelijke storing

http://www.kpn.com/web/show/id=1983274

• Rendier2710
Men vertelde mij dat er een storing is en dat deze rond 11 uur vanavond opgelost zou moeten zijn.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:05

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heb nergens last van (koperklant, 1963 ontvanger). TV 20:00 aangezet.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 20:46

riffey#4

aka Beever#4

Hier ook geen TV meer.
Problemen begonnen vlak nadat ik zwaar bestanden aan het heen-en-weer schuiven was.
Vriendin pissig, want die wilde wat zien. Dus de ontvanger maar even gereset, want alles hing.

Dat was om half 8.

Hij staat nu nog zogenaamd de electronische programmagids op te halen.. :(

Verwijderd

We hebben weer beeld [22:33 uur] :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 22:35 ]

• riffey#4
  • Laatst online: 01-11 20:46

riffey#4

aka Beever#4

Ik zat net "Hier niet" te typen, toen ook hier het beeld terugkwam.
Vlak daarvoor lag ook mijn internet er uit... Zal wel de laatste stap geweest zijn.

Onbegrijpelijk dat ze zoiets midden op een avond uitvoeren.
Hoe is Ziggo tegenwoordig?

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

riffey#4 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:56:
Ik zat net "Hier niet" te typen, toen ook hier het beeld terugkwam.
Vlak daarvoor lag ook mijn internet er uit... Zal wel de laatste stap geweest zijn.

Onbegrijpelijk dat ze zoiets midden op een avond uitvoeren.
Hoe is Ziggo tegenwoordig?
Eerste melding van die storing was al rond 15:00 bekend. De update die eerder vandaag was aangekondigd is uitgesteld.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Ziggo werkt prima. Mijn ouders zijn tevreden over. En zelfs geen decoder nodig gewoon met CI+ module in tv. Beeldkwaliteit (bitrate) ook stukje beter dan KPN streams.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik meld me hierbij ook in dit topic :) Ik heb sinds begin mei ITV van KPN over koper.
Interactief is het niet echt bij mij, want ik heb geen recordingmogelijkheid met m'n ontvanger (dat wilde ik niet).

Ben vooralsnog heel tevreden, installatie was het spreekwoordelijke fluitje van een cent en de beeldkwaliteit is goed (SD). Heb nog niet met HD getest.
Ik zit er wel over te denken om ook een ontvanger aan te schaffen voor in de slaapkamer. Kan dat eigenlijk?

Wellicht offtopic (dat mag een mod bepalen): maar ik heb het nu aangesloten via de "draadloze" oplossing via de elektriciteit (twee "stekkerdoosjes" met netwerkaansluiting van KPN). Kan dit ook werken met meerdere van dit soort doosjes (voor m'n TV in de slaapkamer)? Of moet ik dan wel UTP gaan trekken...?

• eymey
Met meerdere Powerline (netwerk via stroomnet) doosjes kan prima, mits je stroomnetwerk geen onaangename verrassingen in petto heeft. Ik ken hier in Almere meerdere mensen die minimaal 2 ITV-ontvangers op zo'n manier van netwerksignaal voorzien. Maar die hebben glasvezel.

Echter, via koper biedt KPN i.p. GEEN tweede ITV-ontvanger voor de slaapkamer aan. Zoals hier ook al meerdere keren voorbij is gekomen en volgens mij ook duidelijk op de site van KPN staat: Voor 2e, 3e of 4e TV kan je er Digitenne bij krijgen waarbij je dan alleen de evt. huur van ontvangertjes betaalt.

Overigens geldt dit bij ITV via ADSL. Ik weet niet of dit ook geldt in gevallen waar over koper meer bandbreedte beschikbaar is.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 14:42

Releases

Ja maar!

Volgens een verkoper van KPN Glasvezel in een verkoop container is het mogelijk dat ik mijn Humax 5050C en HD Dune D1 Smart iptv kan ontvangen. Kan iemand dit bevestigen? Ik lees tegenstrijdige verhalen.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ik zou niet weten hoe je die Humax dan wil aansluiten aangezien dat een DVB-C opntvanger is via Coax en geen netwerkaansluiting heeft om IPTV te ontvangen. Die HD Dune D1 ken ik niet.

• Releases

Releases

Ja maar!

Joen schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:31:
Ik zou niet weten hoe je die Humax dan wil aansluiten aangezien dat een DVB-C opntvanger is via Coax en geen netwerkaansluiting heeft om IPTV te ontvangen. Die HD Dune D1 ken ik niet.
De Humax heeft gewoon een netwerk aansluiting en mogelijk IPTV ondersteuning.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 12:38
Releases schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:35:
[...]

De Humax heeft gewoon een netwerk aansluiting en mogelijk IPTV ondersteuning.
Volgens mij kansloos om te proberen, zelfs die motorola dingen van KPN worden in een speciale KPN uitvoering geleverd. Ik denk dat zelfs als die humax echt IP TV ondersteund (wat volgens mij niet het geval is) e.a. fout loopt op de encryptie van KPN.

• Releases

Releases

Ja maar!

Wat ik tot dusver begreep van desbetreffende verkoper, volgens hem zijn de tv kanalen niet encrypted dus zou je zo theoretisch gezien zo op kunnen pikken.
Binnenkort anders maar gewoon proberen en anders toch de kastjes die hun aanbieden gebruiken.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat is onmogelijk, KPN ITV heet Verimatrix encryptie over alle streams. Die kuin je dus echt alleen maar met de originele KPN Motorola stb's ontvangen.

• Releases

Releases

Ja maar!

Staan de verkopers dus weer compleet stront te verkopen. Zucht

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

eymey schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:19:
Met meerdere Powerline (netwerk via stroomnet) doosjes kan prima, mits je stroomnetwerk geen onaangename verrassingen in petto heeft. Ik ken hier in Almere meerdere mensen die minimaal 2 ITV-ontvangers op zo'n manier van netwerksignaal voorzien. Maar die hebben glasvezel.

Echter, via koper biedt KPN i.p. GEEN tweede ITV-ontvanger voor de slaapkamer aan. Zoals hier ook al meerdere keren voorbij is gekomen en volgens mij ook duidelijk op de site van KPN staat: Voor 2e, 3e of 4e TV kan je er Digitenne bij krijgen waarbij je dan alleen de evt. huur van ontvangertjes betaalt.

Overigens geldt dit bij ITV via ADSL. Ik weet niet of dit ook geldt in gevallen waar over koper meer bandbreedte beschikbaar is.
Via de VDSL lijn (glasvezel tot in de wijk, laatste stukje koper) worden door kpn wel 2 iTV ontvangers aangeboden en als je wilt zelfs 3. Alleen bij het premium pakket wordt een harddiskrecorder aangeboden (bandbreedte).

Via de DVS (draadloze verbindings set) worden door KPN maximaal 3 adapters (2 iTV's) ondersteund. Er zijn mensen die wel 5 of 6 ontvangers hebben aangesloten werkend, maar dat wordt door KPN niet ondersteund.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• giant2000
Releases schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:00:
Staan de verkopers dus weer compleet stront te verkopen. Zucht
Helaas weten die lieden te weinig van hun eigen producten af. Laatst hoorde ik een verhaal van iemand die contact opnam met de helpdesk en de KPN klant aanraadde Ziggo te nemen...

2,00 m. + begane grond

• jacobvdm
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik heb een paar vraagjes over Xs4all ITV voor de gebruikers;

Ik heb nu een Basic VDSL2 abo, 40/3 dus in theorie, maar in praktijk komt het neer op 22/1. Nu verneem ik uit deze FAQ dat xs4all z'n best doet om ITV zo min mogelijk effect te laten hebben op de internetsnelheid, echter wordt in het voorbeeld dat ze gebruiken alleen over Start en Lite-abo's uitleg gegeven, wat me doet vermoeden dat de impact op de bandbreedte in mijn geval veel groter is (aangezien er nauwelijks of geen "rek" meer in zit voor xs4all, dwz 22/1 is het maximum haalbare, in tegenstelling tot VDSL2-Lite abo's waar enorm veel rek in zit).

Enfin, #1
Dus begrijp ik goed dat als je met een Basic-40/3 abo maar maximaal 22/1 haalt, ITV daar ongeveer 8-10Mbit downstream van af snoept, of kan xs4all op de een of andere manier die 22/1 opkrikken naar 30/1 wanneer je de decoder aanzet, zodat de schade beperkt blijft? (zoals te zien in dit plaatje op deze pagina, maar dan met Basic ipv Lite) Nog afgezien van de vraag die dit oproept over waarom dit opkrikken niet standaard gebeurt om elke verbinding (ook zonder ITV) zo'n hoogst mogelijke snelheid (of i.i.g. zo dicht mogelijk tegen de geadverteerde snelheid) te geven. :?

Klopt het, zoals ik hier en daar op fora heb gelezen, dat het feitelijk onmogelijk is om een normaal ping te krijgen met online gaming terwijl je de decoder/tv aan hebt staan? Ik hoor horrorverhalen van pings die naar 600ms schieten zodra je de decoder inschakelt. Dat lijkt me sterk, maar als er enige invloed op ping is zou ik het graag horen (van iemand anders dan xs4all zelf).

Maken de VIP1963 decoders veel herrie? (aan en standby?). En de tweede Digitenne decoder?

#Bonusvraag :+
Waarom kan je niet je eigen TV pakket samenstellen? Dus bijvoorbeeld: alle RTL/SBS/Net5 zenders eraf in ruil voor BBC3/4 en AJE in je "custom" zender-pakket. IPTV lijkt me uitermate geschikt hiervoor, en xs4all is niet vies van innovatie. Of is dit technisch/praktisch onmogelijk?

Alvast enorm bedankt! :)

• eymey
Wat betreft je laatste vraag: Televisiepakketten fine-grained aanbieden is voor aanbieders nauwelijks interessant. Vaak zijn ze al verplicht om pakketten integraal in te kopen (bv. óf alle RTL's of niets, óf alle SBS of niets).

Verder is interactieve tv van Xs4ALL zoals je wrs. wel weet gewoon KPN en als die het niet kunnen zal xs4all het wrs. ook niet kunnen. Het is gewoon een wholesale product en inhoudelijk dus hetzelfde als KPN.

Je vraag #2: Toen ik ITV en ADSL van KPN had heb ik nooit een verschil gemerkt in ping latency. Mss dat dat met de Fritz!box die xs4all als modem levert anders is maar dat lijkt me sterk .

Je vraag #3: De 1960 (zelf gehad) maakte onacceptabel veel herrie. Maar de 1903 en 1963 zijn fanloos, heb ik gehoord. Maar heb de apparaten zelf nooit kunnen 'beluisteren'. Digitenne decoder weet ik niet, maar de meeste Digitenne decoders die ik ken zijn 100% fanloos.

En wat speculatie betreft #1: Als jij nu al lagere lijnsnelheden krijgt dan je abbo (wat ik uit je verhaal opmaak), dan heb je neem ik aan technisch al het maximum haalbare. Wat het erbij nemen van ITV dan doet kan je wrs. zelf bedenken ;)

• Thijs1
Voor Jacobvdm

Maken de VIP1963 decoders veel herrie? (aan en standby?). En de tweede Digitenne decoder?

#Bonusvraag
Waarom kan je niet je eigen TV pakket samenstellen? Dus bijvoorbeeld: alle RTL/SBS/Net5 zenders eraf in ruil voor BBC3/4 en AJE in je "custom" zender-pakket. IPTV lijkt me uitermate geschikt hiervoor, en xs4all is niet vies van innovatie. Of is dit technisch/praktisch onmogelijk?

Alvast enorm bedankt!

Wat andwoorden op je derde en bonusvraag:

De Vip 1963 is geruisloos dit komt doordat er geen fan zit in deze uitstekende en zeer snelle STB .
De vorige STB daarin tegen was wel gehorig doordat hier wel stroom vretende fan in zat,overigens was dit een zeer trage STB,de huige generatie VIP 1963 is een hele verbetering.

De vraag om ITV in persoonlijke pakketten te gieten lijkt mij een utopie ik heb dit nog nooit gezien bij geen enkele ISP ik vraag mij ook af of dit technische mogelijk is.
Wat je wel kan doen is je eigen profiel creeren met voorkeuze zenders,ook kan je gebruik maken van een aantal zenders te verbergen.
Je kan dan tot slot met een logitech Harmony nog wat voorkeuze instellingen maken.

Deze laatste 3 optie's is het maximale wat momenteel mogelijk is bij KPN

Ik ben echter met je eens dat dit wel proeftuintje zou kunnen zijn om naar een klantvriendelijke benadering te gaan,dus klanten zelf laten kiezen waren ze naar willen kijken en wat ze daar voor over hebben.

Echter ben ik bang dat het helaas nog lang niet zo ver is.

Vriendelijke groeten

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

jacobvdm schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:12:
Ik heb een paar vraagjes over Xs4all ITV voor de gebruikers;

Ik heb nu een Basic VDSL2 abo, 40/3 dus in theorie, maar in praktijk komt het neer op 22/1. Nu verneem ik uit deze FAQ dat xs4all z'n best doet om ITV zo min mogelijk effect te laten hebben op de internetsnelheid, echter wordt in het voorbeeld dat ze gebruiken alleen over Start en Lite-abo's uitleg gegeven, wat me doet vermoeden dat de impact op de bandbreedte in mijn geval veel groter is (aangezien er nauwelijks of geen "rek" meer in zit voor xs4all, dwz 22/1 is het maximum haalbare, in tegenstelling tot VDSL2-Lite abo's waar enorm veel rek in zit).
Weet je zeker dat je VDSL geleverd krijgt? De upload van 1 Mbit/s lijkt sterk te wijzen op ADSL welke een max upload kent van 1 Mbit/s
Enfin, #1
Dus begrijp ik goed dat als je met een Basic-40/3 abo maar maximaal 22/1 haalt, ITV daar ongeveer 8-10Mbit downstream van af snoept, of kan xs4all op de een of andere manier die 22/1 opkrikken naar 30/1 wanneer je de decoder aanzet, zodat de schade beperkt blijft? (zoals te zien in dit plaatje op deze pagina, maar dan met Basic ipv Lite) Nog afgezien van de vraag die dit oproept over waarom dit opkrikken niet standaard gebeurt om elke verbinding (ook zonder ITV) zo'n hoogst mogelijke snelheid (of i.i.g. zo dicht mogelijk tegen de geadverteerde snelheid) te geven. :?
De lijn gaat niet opeens sneller intrainen als je je TV box aanzet.
Heb zelf een 20/2 abbo bij XS4ALL, maar mijn lijn traint wel in op 42/3. Hierdoor heb ik ruim 20 Mbit/s over om TV streams te laten verwerken.
Klopt het, zoals ik hier en daar op fora heb gelezen, dat het feitelijk onmogelijk is om een normaal ping te krijgen met online gaming terwijl je de decoder/tv aan hebt staan? Ik hoor horrorverhalen van pings die naar 600ms schieten zodra je de decoder inschakelt. Dat lijkt me sterk, maar als er enige invloed op ping is zou ik het graag horen (van iemand anders dan xs4all zelf).
Omdat mijn lijn zeer kort is, heeft DLM bij mij zelfs de lijn zo bij getuned dat ik minder hoge latency's heb.
Heb nog niet specifiek gekeken wat er gebeurt als ik de decoder aan zet.
Een ping van 600ms heb ik overigens nog nooit gezien op mijn lijn (MRTG welke elke 5 min naar ping.xs4all.nl test)
Die van mij niet. Digitenne geen idee.
#Bonusvraag :+

Alvast enorm bedankt! :)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1 ... 27 ... 46 Laatste