KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
eymey schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:49:
De 1960 (zelf gehad) maakte onacceptabel veel herrie. Maar de 1903 en 1963 zijn fanloos, heb ik gehoord. Maar heb de apparaten zelf nooit kunnen 'beluisteren'. Digitenne decoder weet ik niet, maar de meeste Digitenne decoders die ik ken zijn 100% fanloos.
Dat is fijn om te horen, bedankt!
En wat speculatie betreft #1: Als jij nu al lagere lijnsnelheden krijgt dan je abbo (wat ik uit je verhaal opmaak), dan heb je neem ik aan technisch al het maximum haalbare. Wat het erbij nemen van ITV dan doet kan je wrs. zelf bedenken ;)
Dat dacht ik al, echter door die xs4all FAQ die "dynamic line management" noemt dat ik dat er wellicht toch nog wat rek in zat, maar dat geld denk ik alleen voor Start en Lite abo's die nog niet op hun max. zitten.
Thijs1 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:50:
Ik ben echter met je eens dat dit wel proeftuintje zou kunnen zijn om naar een klantvriendelijke benadering te gaan,dus klanten zelf laten kiezen waren ze naar willen kijken en wat ze daar voor over hebben.

Echter ben ik bang dat het helaas nog lang niet zo ver is.

Vriendelijke groeten
Ja dat zou echt wat zijn :) Bedankt!
Robinski schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:33:
Weet je zeker dat je VDSL geleverd krijgt? De upload van 1 Mbit/s lijkt sterk te wijzen op ADSL welke een max upload kent van 1 Mbit/s
Jup, tenminste de router trained in op 24/1,2 maar in de praktijk is 't ietsje minder, er staat echter wel dat 't VDSL2 (Annex A) is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RM2jL.gif
In de stad natuurlijk, +/- 1200 meter van de centrale (volgens de BBned postcodecheck). Ik heb 't nu bijna een maandje of twee, hopend dat wellicht de wijkcentrale een upgrade krijgt of zo, maar wellicht is het realistischer om toch maar naar Lite te downgraden, now that you mention it. :)
De lijn gaat niet opeens sneller intrainen als je je TV box aanzet.
Heb zelf een 20/2 abbo bij XS4ALL, maar mijn lijn traint wel in op 42/3. Hierdoor heb ik ruim 20 Mbit/s over om TV streams te laten verwerken.
Ah ok, dat beantwoord mijn bandbreedte vraag, als je router max op 24/1,2 intrained dan is er dus geen ruimte meer over, en vreet de tv dus wel aan je internet snelheid. Mmmm lastige keuze wordt 't; op glasvezel hoef ik niet te wachten want dat duurt nog enkele jaren maar het is wel erg aantrekkelijk om van UPC af te zijn..
Omdat mijn lijn zeer kort is, heeft DLM bij mij zelfs de lijn zo bij getuned dat ik minder hoge latency's heb. Heb nog niet specifiek gekeken wat er gebeurt als ik de decoder aan zet.
Dus als ik het goed begrijp zal 't met 1200 meter wat mindere resultaten geven, maar geen onspeelbare latency o.i.d. Bedankt voor de prompte antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
Als het je puur erom gaat om van UPC af te zijn en als je toch het gemak van analoog (onbeperkt verdelen) niet gaat missen, dan zou ik als ik jou was gewoon eens met XS4ALL gaan babbelen.

Die latency hoef je denk ik niet bang voor te zijn. Kijk dan gewoon welk abbo haalbaar is om jou de goede mix te geven tussen ITV (evt. met 2 ontvangers) en internetbandbreedte. Je kan misschien wel downgraden qua internet abbo, maar dan loop je de kans dat je ook van VDSL af gaat ondanks dat je straks ook bandbreedte kwijt gaat zijn voor ITV.

Aan de andere kant lees ik uit de pagina's van XS4ALL dat ze er alles aan willen doen om je én de snelheid van je abbo te laten halen, én ITV te geven. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat, ookal heb je qua abbo geen recht op een VDSL2 aansluiting, je dit evt. toch zou kunnen krijgen als je ook ITV erbij neemt.

Maar dat laatste weet ik dus niet zeker.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

jacobvdm schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 03:28:
Dus als ik het goed begrijp zal 't met 1200 meter wat mindere resultaten geven, maar geen onspeelbare latency o.i.d. Bedankt voor de prompte antwoorden!
Ik zou er rekening mee houden dat DLM je lijn mogelijk zelfs iets lager gaat zetten dan wat je nu hebt.
Televisie vereist een profiel dat stabieler is (met minder fouten op de lijn), dan alleen internet.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:28
giant2000 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:41:
[...]

Helaas weten die lieden te weinig van hun eigen producten af. Laatst hoorde ik een verhaal van iemand die contact opnam met de helpdesk en de KPN klant aanraadde Ziggo te nemen...
Dat is in sommige situaties voor de klant gewoon beter. Het komt niet vaak voor, maar een enkele keer kan ik dat me wel voorstellen. Overigens weet het merendeel ruim voldoende over de producten om elke klant goed te woord te kunnen staan en vragen te kunnen beantwoorden.

Ik kan overigens niet wachten tot begin Juli voor al het moois wat gaat komen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Damocles.NL op 26-06-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zijn er al glasvezel klanten die de nieuwe firmware binnen hebben? Update zou deze week uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:36:
Zijn er al glasvezel klanten die de nieuwe firmware binnen hebben? Update zou deze week uitgerold worden.
De uitrol Is stop gezet na de storing van vorige week woensdag. Eerst wordt uitgezocht wat de oorzaak van deze storing was. Nieuwe datum is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:35:
[...]

De uitrol Is stop gezet na de storing van vorige week woensdag. Eerst wordt uitgezocht wat de oorzaak van deze storing was. Nieuwe datum is nog niet bekend.
Begrijpelijk, maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Gisteren Motorola VIP1963 binnengekregen van XS4ALL ten behoeve van "Televisie van XS4ALL".

Ik ben nog steeds abonnee van KPN-Digitenne al meer dan ruim anderhalf jaar. Ik heb het bij XS4ALL aangevraagd als "Tweede televisie" en ik hoef dan geen abonnementskosten van digitenne te betalen, alleen wel de huurkosten.

Ik heb vragen over de Motorola VIP1963:

#1: De opnametijd is niet wekelijks, maandelijks in te stellen, maar alleen een willekeurig dag. Hoe is het voor elkaar om wekelijks of maandelijks in te stellen?

#2: Kan ik gewoon de harddisk van motorola eruithalen en aan SATA2USB koppelen om wat opgenomen bestanden naar PC laten te kopieren?

#3: Ik heb eigengemaakte HTPC, die momenteel in contact met de KPN-Digitenne-ontvanger. Is het mogelijk te werken met interactieve TV? Als het zo is, hoef ik de antwoorden van bovenstaande vragen niet krijgen. ;)

Voorbaat dank.

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:06
huijaa schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:33:
Gisteren Motorola VIP1963 binnengekregen van XS4ALL ten behoeve van "Televisie van XS4ALL".

Ik ben nog steeds abonnee van KPN-Digitenne al meer dan ruim anderhalf jaar. Ik heb het bij XS4ALL aangevraagd als "Tweede televisie" en ik hoef dan geen abonnementskosten van digitenne te betalen, alleen wel de huurkosten.

Ik heb vragen over de Motorola VIP1963:

#1: De opnametijd is niet wekelijks, maandelijks in te stellen, maar alleen een willekeurig dag. Hoe is het voor elkaar om wekelijks of maandelijks in te stellen?
Nog niet, schijnt met nieuwe software binnenkort te komen.
#2: Kan ik gewoon de harddisk van motorola eruithalen en aan SATA2USB koppelen om wat opgenomen bestanden naar PC laten te kopieren?
Nope, encrypted
#3: Ik heb eigengemaakte HTPC, die momenteel in contact met de KPN-Digitenne-ontvanger. Is het mogelijk te werken met interactieve TV? Als het zo is, hoef ik de antwoorden van bovenstaande vragen niet krijgen. ;)

Voorbaat dank.
Nope, encrypted

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN start vannacht opnieuw met de uitrol van de update bij de eerste 25.000 xDSL klanten (glas komt altijd later)

- Snellere reboot
- Herhaald opnemen
- Pay per view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:03:
KPN start vannacht opnieuw met de uitrol van de update bij de eerste 25.000 xDSL klanten (glas komt altijd later)

- Snellere reboot
- Herhaald opnemen
- Pay per view
Snellere reboot??? Heel graag zelfs, want telkens als ik het uit en weer aan doe, kreeg ik een melding dat het vanuit internet wordt gedownload of zo, het duurt irritant erg lang.

Herhaald opnemen??? ja, heel graag, wekelijks of maandelijks of zo.

Ik vraag me af waarvoor de usbpoorten dienen? Misschien bij latere update kan videobestanden vanuit sticks/harddisk gespeeld worden of het opslaan?

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huijaa schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:48:
[...]

Snellere reboot??? Heel graag zelfs, want telkens als ik het uit en weer aan doe, kreeg ik een melding dat het vanuit internet wordt gedownload of zo, het duurt irritant erg lang.

Herhaald opnemen??? ja, heel graag, wekelijks of maandelijks of zo.

Ik vraag me af waarvoor de usbpoorten dienen? Misschien bij latere update kan videobestanden vanuit sticks/harddisk gespeeld worden of het opslaan?
Van het itv forum van KPN

Snellere reboot
De nieuwe software maakt het herstarten van de tuner veel sneller. Nu duurt het gemiddeld nog zo'n 7 minuten voor de tuner weer is opgestart met deze software update wordt deze tijd terug gebracht tot 2 á 3 minuten.

Dit is mogelijk doordat de software op de achtergrond de programma gids (EPG) gaat laden. De eerste 5 minuten is het menu en de programma info nog niet beschikbaar. Wanneer van toepassing wordt dit duidelijk aangegeven met een melding in de mini-EPG balk en een pop up wanneer er op de menu knop wordt gedrukt.

Herhaald opnemen
Deze functionaliteit was al reeds beschreven in de handleiding maar nu is de functionaliteit er dan ook: herhaald opnemen.
In de handleiding staat uitgelegd hoe dit werkt. Je kunt in het opname menu aangeven dat je een bepaalde opname bijvoorbeeld elke week wilt herhalen. Deze optie werkt voor iedereen met een harddisk tuner.

Voor de mensen die geen handleiding (meer) hebben waar de herhaald opname functie in staat beschreven de handleiding kan hier worden gevonden: http://www.kpn.com/prive/...ieve-tv-handleidingen.htm (zie hoofdstuk 4.3 van de 1963 handleiding)

Pay per view
Met deze software wordt de mogelijkheid ingebouwd om 'on demand' een programma te kijken. Bijvoorbeeld 1 voetbal wedstrijd kijken zonder dat je een abonnement moet afsluiten. Deze functionaliteit zit nu al in de software maar zal pas later gebruikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
huijaa schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 19:48:
In de KPN-uitvoering nergens voor, het is duurder om het model aan te laten passen dan het in de firmware niet te gebruiken.
Een ding wat je kunt onthouden, een officiële ontvanger van een KPN/Ziggo/XS4all zal nooit de mogelijkheid bieden content op eenvoudige verliesvrije manier uit hun box te halen. Was dat wel het geval dan zouden de SBS en RTL's hun content niet meer leveren, zij kunnen op hun beurt dan de rechten van programma's en films niet meer krijgen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 23:19

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Loekie schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:57:
Een ding wat je kunt onthouden, een officiële ontvanger van een KPN/Ziggo/XS4all zal nooit de mogelijkheid bieden content op eenvoudige verliesvrije manier uit hun box te halen. Was dat wel het geval dan zouden de SBS en RTL's hun content niet meer leveren, zij kunnen op hun beurt dan de rechten van programma's en films niet meer krijgen...
Nou, dan stopt SBS/RTL toch met het leveren van content. Eens kijken hoe lang ze dan nog blijven bestaan.

Zenders hebben belang bij kijkers. Zolang wij als kijker en masse ons spiegeltjes en kraaltjes laten verkopen met dit soort redeneringen eromheen, zal er inderdaad niks gebeuren. Als wij afhaken, drogen de inkomstenbronnen voor die zenders op en zullen ze hun taktiek moeten veranderen.

Vergeet niet dat wij het product zijn dat zij verkopen. Als wij weglopen, hebben ze geen handel meer.

offtopic:
Zelf ben ik al gestopt met het kijken naar die zenders. Ik probeer ook merken met hoge reclamebudgetten zoveel mogelijk te vermijden om te voorkomen dat mijn zuurverdiende centjes alsnog bij die flutzenders terecht komen. Helemaal bij merken met reclame's die expres irritant zijn in de hoop beter onthouden te worden. Ik probeer dan die negatieve associatie vast te houden tot in de winkel om te voorkomen dat ik het produkt per ongeluk koop. Niet dat ik denk dat het helpt, maar als meer mensen dit zouden doen...

Wat kosten betreft zijn de publieke omroepen een stuk eerlijker, daarbij weet je tenminste nog ongeveer hoeveel je ervoor betaalt en kun je daar nog in theorie via democratische weg invloed op uitoefenen. Helaas denkt men dat al die commerciele zenders gratis zijn, terwijl je er uiteindelijk misschien wel meer voor betaalt dan voor de publieken. Maar dit terzijde.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 3 Juli: Het Opnemen Pakket voor Interactieve TV

Wat is het Opnemen Pakket?

Met het Opnemen Pakket kun je voortaan ook zonder harddisk recorder programma's opnemen van Interactieve TV.

Er verandert verder niets aan de manier waarop programma’s moeten worden opgenomen. Net als voorheen kunnen programma's via de programmagids of via de rode snelknop ‘record‘ eenvoudig worden opgenomen.

Alle opnames worden maximaal één jaar bewaard. Het opnameoverzicht blijft vertrouwd en is even duidelijk als altijd

Met het Opnemen Pakket kun je op twee tv’s met ontvanger tot maar liefst 6 programma’s tegelijk en tot 200 uur opnemen: ruimte genoeg voor al je favoriete series en films. En als je op de ene tv iets anders wilt opnemen of afspelen dan op de andere, dan is dat ook mogelijk.

HD Pakket

Neem je een programma op dat wordt uitgezonden op een HD zender wordt het programma ook in HD opgenomen.

Het HD Pakket is op slechts 1 ontvanger te bekijken. Opnemen en afspelen in HD kan alleen op deze ontvanger.

Maandelijk opzegbaar

Het Opnemen Pakket is maandelijks opzegbaar. Voor Premium klanten is het Opnemen Pakket gratis. Voor Basis en Extra klanten kost dit 5 Euro in de maand.

Activeren van het Opnemen Pakket kan via de afstandsbediening. Bij het stopzetten van het Opnemen Pakket worden uw opnames verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 3 Juli is het mogelijk om 2 ontvangers aan te sluiten op iTV.

De ontvangers kunnen op 3 manieren worden aangesloten:

Beide ontvangers worden bedraad aangesloten via een switch
Beide ontvangers worden aangesloten via een draadloze verbindingsset van KPN
1 ontvanger wordt bedraad aangesloten en 1 ontvanger wordt via een draadloze verbindingsset aangesloten. Ook voor deze oplossing is een switch noodzakelijk.

Het hangt af van uw verbinding of u daadwerkelijk een 2e ontvanger kunt aansluiten. Indien uw verbinding wel snel genoeg is voor 2 ontvangers aan te sluiten kan het zijn dat u niet op 2 TV ontvangers TV kunt kijken en ook nog kunt opnemen. In dat geval kunt u het 'Opnemen Pakket' aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Het omwisselen van de 1960 tuner wordt binnenkort mogelijk tegen eenmalige kosten.

- Reclames kun je gewoon doorspoelen, alles werkt net zoals normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik hoop niet dat gratis Digitenne nu verdwijnt.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
giant2000 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:25:
Ik hoop niet dat gratis Digitenne nu verdwijnt.
Gratis Digitenne blijft. Straks is ontvangst dus mogelijk tot 5 tv's.

Maar een 2e itv ontvanger is straks handig in de tuin, zou handig zijn als die draadloze verbindingset in de tuner verwerkt zou worden.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Goedemiddag

Hier begrijp ik even niets van ( het opneem pakket ??) is dit een pakket dat aangeboden gaat worden voor klanten zonder HD in hun STB ? tegen de maandelijkse prijs van 5 euro.
Opnemen op een ondemand manier neem ik aan Webbased? vreemd

Als dit 5 euro gaat kosten kunnen deze klanten toch beter de STB omruilen voor een model met HD lijkt mij dan dat je alsnog goedkoper uit bent.

Of zie ik dit verkeerd !

Een en ander klinkt vreemd
opnemen van 200 uur hoe groot is de HD dan wel niet grote dan 320 GB ? of toch webbased dus client server met andere woorden kan een klant dan films opnemen op een KPN server? en zodra de klant zijn abbonement opzegt is klant alles kwijt pffff wat een narigheid.

vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 15:30
De verkoopster die ITV van KPN via de telefoon aan mijn moeder verkocht, zei dat de set-top box ook via ons eigen router zou moeten werken, d.w.z. zonder een experiabox in het netwerk.

Op dit moment heb ik namelijk een USRobotics modem/router en een Linksys E2000 als switch in de woonkamer, de USR is de gateway, maar de Linksys doet DHCP/DNS.

Ik sluit vervolgens de Motorola VIP1963 aan: "Fout 14: Software probleem Haal ontvanger uit stopcontact, zet modem uit .....". Maar als ik vervolgens de instellingen die het kastje krijg bekijk (IP, DNS, gateway, etc) zou het gewoon verbinding moeten kunnen maken.

Ik heb nu sterk het vermoeden dat hij niet werkt zonder een experiabox. Is dit waar?

Iets anders wat die verkoopster zei: "het zou geen invloed moeten hebben op de snelheid van het internet". Ik krijg op dit moment op een 20/2 Mbps abbonnement ("KPN Internet Extra") slechts 1,2 MB down en 100Kbps up. Ik heb sowieso twijfels over de haalbaarheid van ITV over deze verbinding, zeker als er op 1 kanaal wordt opgenomen, en iets anders bekeken. Dus: zijn mijn zorgen gefundeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Thijs1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:52:
Goedemiddag

Hier begrijp ik even niets van ( het opneem pakket ??) is dit een pakket dat aangeboden gaat worden voor klanten zonder HD in hun STB ? tegen de maandelijkse prijs van 5 euro.
Opnemen op een ondemand manier neem ik aan Webbased? vreemd

Als dit 5 euro gaat kosten kunnen deze klanten toch beter de STB omruilen voor een model met HD lijkt mij dan dat je alsnog goedkoper uit bent.

Of zie ik dit verkeerd !

Een en ander klinkt vreemd
opnemen van 200 uur hoe groot is de HD dan wel niet grote dan 320 GB ? of toch webbased dus client server met andere woorden kan een klant dan films opnemen op een KPN server? en zodra de klant zijn abbonement opzegt is klant alles kwijt pffff wat een narigheid.

vriendelijke groeten
Stel je hebt twee televisies thuis staan en je neemt beneden een film op. Dan kan je deze film alleen beneden kijken. Ook zijn er schijnbaar veel mensen die de behoefte hebben aan het opnemen van meerdere programma's tegelijkertijd.

Je moet het eigenlijk zien als een soort cloud opnemen. Dus alles wordt centraal bij KPN opgenomen en jij kan het bekijken voor die 5 euro op elke STB in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
theguyofdoom schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:59:
De verkoopster die ITV van KPN via de telefoon aan mijn moeder verkocht, zei dat de set-top box ook via ons eigen router zou moeten werken, d.w.z. zonder een experiabox in het netwerk.

Op dit moment heb ik namelijk een USRobotics modem/router en een Linksys E2000 als switch in de woonkamer, de USR is de gateway, maar de Linksys doet DHCP/DNS.

Ik sluit vervolgens de Motorola VIP1963 aan: "Fout 14: Software probleem Haal ontvanger uit stopcontact, zet modem uit .....". Maar als ik vervolgens de instellingen die het kastje krijg bekijk (IP, DNS, gateway, etc) zou het gewoon verbinding moeten kunnen maken.

Ik heb nu sterk het vermoeden dat hij niet werkt zonder een experiabox. Is dit waar?

Iets anders wat die verkoopster zei: "het zou geen invloed moeten hebben op de snelheid van het internet". Ik krijg op dit moment op een 20/2 Mbps abbonnement ("KPN Internet Extra") slechts 1,2 MB down en 100Kbps up. Ik heb sowieso twijfels over de haalbaarheid van ITV over deze verbinding, zeker als er op 1 kanaal wordt opgenomen, en iets anders bekeken. Dus: zijn mijn zorgen gefundeerd?
Bij xDSL is er altijd invloed van televisie op de download snelheid naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
theguyofdoom schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:59:

Euh weet niet welke verkoopster jou moeder gesproken heeft maar dit gaat niet werken zonder experiabox.
Waarschijnlijk bedoelt de verkoopster dat na de Experiabox een router of switch na eigen inzicht geplaatst kan worden dat is correct.
Maar de eerste situatie gaat niet werken.
Je kan namelijk gerust stellen dat als er een netwerk dicht zit, dan is het wel het betreffende net van KPN er is geen speld tussen te krijgen dus zeker geen vreemde router zonder experiabox (:")

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Stel je hebt twee televisies thuis staan en je neemt beneden een film op. Dan kan je deze film alleen beneden kijken. Ook zijn er schijnbaar veel mensen die de behoefte hebben aan het opnemen van meerdere programma's tegelijkertijd.

Je moet het eigenlijk zien als een soort cloud opnemen. Dus alles wordt centraal bij KPN opgenomen en jij kan het bekijken voor die 5 euro op elke STB in je huis.

Ok dus gaat mij verhaal wel op dat men webbased op kan gaan nemen cloud op afstand sharing'.
Ok zou interessant kunnen zijn maar moet je afvragen of men dit gaat willen op meerdere STB's kijken naar een film die ergens anders opgenomen is bv de STB in de woonkamer en dan vervolgens de film kijken in de slaapkamer op je STB zonder HD.

Iedere klant krijgt dus een stukje server ruimte om vol te spuwen.

Ps heb een beetje zitten te klieren in de quote zie ik excuus aan de schrijver 8)7

fijne dag

[ Voor 16% gewijzigd door Thijs1 op 30-06-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
Thijs1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:07:
[...]

Euh weet niet welke verkoopster jou moeder gesproken heeft maar dit gaat niet werken zonder experiabox.
Waarschijnlijk bedoelt de verkoopster dat na de Experiabox een router of switch na eigen inzicht geplaatst kan worden dat is correct.
Maar de eerste situatie gaat niet werken.
Je kan namelijk gerust stellen dat als er een netwerk dicht zit, dan is het wel het betreffende net van KPN er is geen speld tussen te krijgen dus zeker geen vreemde router zonder experiabox (:")

Vriendelijke groeten
* theguyofdoom knoopt een paar mensen op

Jippieeeee nog meer kastjes. :r

Dus, ben benieuwd of ik er een kan krijgen bij de KPN winkel, want 3/7 gaat UPC op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

theguyofdoom schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:21:
[...]

* theguyofdoom knoopt een paar mensen op

Jippieeeee nog meer kastjes. :r

Dus, ben benieuwd of ik er een kan krijgen bij de KPN winkel, want 3/7 gaat UPC op zwart.
In mijn ervaring is KPN niet zo moeilijk hierin. Bel ze op, leg je probleem uit en grote kans dat ze direct een Experiabox opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ok zou interessant kunnen zijn maar moet je afvragen of men dit gaat willen op meerdere STB's kijken naar een film die ergens anders opgenomen is bv de STB in de woonkamer en dan vervolgens de film kijken in de slaapkamer op je STB zonder HD.

Iedere klant krijgt dus een stukje server ruimte om vol te spuwen.
Sterker: KPN schaft de tuner met harde schijf af, klanten kunnen na 3 juli alleen nog maar op deze manier opnemen. Maar het maakt in wezen ook niks uit. Voor 1 euro meer kan je bijna onbeperkt opnemen en op beide tuners kijken. Dus je kan een film boven afkijken als je naar bed wil. Ook HD opnemen kan, helaas is dat wel weer beperkt tot 1 tuner.
en zodra de klant zijn abbonement opzegt is klant alles kwijt pffff wat een narigheid.
Dat is niet anders dan nu. Je kan de film van de harde schijf alleen bekijken met een iptv verbinding.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
giant2000 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:30:
[...]
Voor 1 euro meer kan je bijna onbeperkt opnemen en op beide tuners kijken.
[...]
Ik ben net bij de winkel geweest:

€5 voor "normale" klanten, €0,00 voor de mensen met een premium abbonnement.

Over het lot van de harde schijf was niets bekend.

Ondertussen ga ik nu dan KPN bellen: bij de winkel gaf men mij een 0800-nummer. Toch niet helemaal voor niets gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
theguyofdoom schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:57:
[...]

Ik ben net bij de winkel geweest:

€5 voor "normale" klanten, €0,00 voor de mensen met een premium abbonnement.

Over het lot van de harde schijf was niets bekend.

Ondertussen ga ik nu dan KPN bellen: bij de winkel gaf men mij een 0800-nummer. Toch niet helemaal voor niets gegaan.
Zoals Pascal het op het KPN forum uitlegt blijft de situatie gelijk zoals die nu is voor bestaande abonnees. Heb je een harde schijf aan boord dan kan je deze blijven gebruiken. Sluit je het Opnemen pakket af (voor 5 euro) dan vervalt de functie van de harde schijf, behalve dan het pauzeren tijdens live kijken.
Abonnees van ná 3 juli krijgen geen tuner met harde schijf meer. Of zij ook nog pauzeren kunnen is niet aangegeven, maar dat zal vast wel.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
Inderdaad: het harde schijf pakket blijft in de huidige vorm bestaan voor bestaande klanten. Mocht je dit nieuwe "Opnemen-pakket" willen hebben, dan moet je idd €5 bijbetalen bovenop de €4 die je nu al voor je HDD decoder betaalt. Omruilen van een hdd decoder naar niet-hdd kost doodleuk €50.

(De meneer aan de telefoon was erg vriendelijk, vertelde mij vrolijk alle acties van kpn voor de komende paar maanden _/-\o_ - iets met half jaar gratis ITV in augustus, dan in September iets met 3 mnd gratis bij ITV + ADSL, .... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
theguyofdoom schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:18:
Inderdaad: het harde schijf pakket blijft in de huidige vorm bestaan voor bestaande klanten. Mocht je dit nieuwe "Opnemen-pakket" willen hebben, dan moet je idd €5 bijbetalen bovenop de €4 die je nu al voor je HDD decoder betaalt. Omruilen van een hdd decoder naar niet-hdd kost doodleuk €50.
Dat is niet leuk. Ik heb destijds 100 euro moeten betalen voor de harddisk recorder, een versie zonder harde schijf was er niet. Ik betaal dan welliswaar geen 4 euro per maand, maar om nog eens 50 euro te betalen voor een versie zonder harde schijf is erg veel.
Als je een tuner met harde schijf hebt en het opnemen pakket afneemt dan lijkt het mij sterk dat je dat 9 euro per maand gaat kosten.
Met al die acties van half jaar gratis ed. loont het zo bijna de moeite om je abo maar op te zeggen en meteen weer een nieuwe af te sluiten. Trouwe abonnees worden nogal benadeeld zo.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
giant2000 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:27:
[...]
Als je een tuner met harde schijf hebt en het opnemen pakket afneemt dan lijkt het mij sterk dat je dat 9 euro per maand gaat kosten.
Met al die acties van half jaar gratis ed. loont het zo bijna de moeite om je abo maar op te zeggen en meteen weer een nieuwe af te sluiten. Trouwe abonnees worden nogal benadeeld zo.
€9 /mnd was idd wat die persoon aan de telefoon zei.

Jouw 2e punt was één van zijn voorstellen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay... ik heb een paar pagina's teruggelezen, maar ik weet niet of ik het helemaal snap. Dus excuses als ik een domme vraag stel..

Ik heb sinds gisteren (DSL) TV van XS4ALL maar dat is hetzelfde als KPN toch? Ik heb hiervoor gekzoen omdat mijn DVD/HD recorder stuk is en dat soort recorders blijkbaar bijna niet meer gemaakt worden. Bovendien heeft het niet zoveel zin om zo'n recorder te hebben als je digitale TV hebt, omdat je dan alleen kan opnemen wat je zelf kijkt.
Dus heb ik digitv met HD recorder genomen omdat ik ervan overtuigd was dat die dat wel zou kunnen. Dacht dat die dingen altijd 2 tuners hadden?? Maar ik kom er net achter dat als de recorder opneemt, ik dus niet tegelijkertijd een andere zender kan kijken...
...of doe ik iets fout?

En nou lees ik dus ook nog dat ik die hele HD recorder niet nodig had gehad omdat binnenkort dat cloud opnemen komt? Moet wel 50 euro betalen aan xs4all voor 'de aansluiting'... ben ik nou opgelicht? Ik voel me opgelicht... ik voelde me al opgelicht toen ik er gisteren achter kwam dat ik opnames niet op herhalen kan zetten (maar dat wordt dus hopelijk binnenkort opgelost?) maar nou weet ik het helemaal niet meer...

Of kan ik nu het beste toch die gratis Digitenne erbij nemen (ik had 'nee' gezegd want ik heb toch maar 1 tv) zodat ik die ingang kan gebruiken als ik iets anders wil zien terwijl de HD recorder opneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is de dezelfde ITV dienst.

Met de 1963 kun alleen de SD zenders opnemen geen HD (wordt niet toegestaan door KPN). Sommige KPN klanten kunnen ook niet openen maar dan is de modem snelheid heel laag. Een SD stream is 3 Mbit en HD 8 Mbit. Bij SD kijken en opnemen heb je dan minimaal 7 Mbit nodig

Wat is jouw modemsnelheid en pakket ?

http://www.xs4all.nl/consument/3in1/

Ik heb even de pakketten bekeken bij start zullen nooit alle klanten TV kunnen kijken en opnemen tegelijk omdat de pakket snelheid daar eigenlijk te laag voor is. Alleen klanten waarbij ook echt 7-8 Mbit wordt geleverd in huis kunnen dat. Ik heb trouwens hiervan geen opmerking kunnen vinden op de website.

KPN zelf levert als klanten alleen maar kunnen kijken een andere ontvanger de 1913 deze heeft geen harddisk.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:44:

Met de 1963 kun alleen de SD zenders opnemen geen HD (wordt niet toegestaan door KPN). Sommige KPN klanten kunnen ook niet openen maar dan is de modem snelheid heel laag. Een SD stream is 3 Mbit en HD 8 Mbit. Bij SD kijken en opnemen heb je dan minimaal 7 Mbit nodig

Ik heb even de pakketten bekeken bij start zullen nooit alle klanten TV kunnen kijken en opnemen tegelijk omdat de pakket snelheid daar eigenlijk te laag voor is. Alleen klanten waarbij ook echt 7-8 Mbit wordt geleverd in huis kunnen dat. Ik heb trouwens hiervan geen opmerking kunnen vinden op de website.

KPN zelf levert als klanten alleen maar kunnen kijken een andere ontvanger de 1913 deze heeft geen harddisk.
Via KPN glasvezel kan ik met de 1963 gewoon HD opnemen hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door GoTyce op 30-06-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:44:

Met de 1963 kun alleen de SD zenders opnemen geen HD (wordt niet toegestaan door KPN).
Ik heb ook geen HD, vind ik te duur en niet nodig. Ik heb dus gewoon SD.
Sommige KPN klanten kunnen ook niet openen maar dan is de modem snelheid heel laag.
Wat bedoel je met openen?
Een SD stream is 3 Mbit en HD 8 Mbit. Bij SD kijken en opnemen heb je dan minimaal 7 Mbit nodig

Dus ik had wel goed begrepen dat het ding 2 tuners heeft, maar het ligt dus aan mijn pakket? Ik heb inderdaad Light en mijn werkelijke snelheid ligt op 1,9 mb... daar wordt helemaal niet voor gewaarschuwd. Er staat alleen op de site dat je internetsnelheid omlaag kan gaan als je ook TV hebt, maar niet dat je dan niet 2 verschillende programma's kan kijken en opnemen tegelijk
Darn.. wat kan ik nu dan het beste doen? Een duurder abonnement zie ik niet zitten. Moet ik dan toch op UPC overstappen? Ik kan er nog binnen 10 dagen vanaf.. maar UPC is ook weer duurder...
Bij UPC is het goedkoopste abonnement wel 20 MB..

Of zou dat idee van mij om de extra Digitenne op dezelfde TV aan te sluiten en dan via dat signaal te kijken terwijl ik via de DSL opneem, ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zal typo voor opnemen zijn ;)
Dus ik had wel goed begrepen dat het ding 2 tuners heeft, maar het ligt dus aan mijn pakket? Ik heb inderdaad Light en mijn werkelijke snelheid ligt op 1,9 mb... daar wordt helemaal niet voor gewaarschuwd. Er staat alleen op de site dat je internetsnelheid omlaag kan gaan als je ook TV hebt, maar niet dat je dan niet 2 verschillende programma's kan kijken en opnemen tegelijk
Als je de 1963 hebt, kan je opnemen als de snelheid van je lijn het toelaat en het abo dit toestaat. Snelheid kun je zelf checken via web-interface van modem(Fritz!Box of Experiabox?) die zou voor opnemen en TV kijken minimaal 9Mbit moeten zijn.
Darn.. wat kan ik nu dan het beste doen? Een duurder abonnement zie ik niet zitten. Moet ik dan toch op UPC overstappen? Ik kan er nog binnen 10 dagen vanaf.. maar UPC is ook weer duurder...
Bij UPC is het goedkoopste abonnement wel 20 MB..

Of zou dat idee van mij om de extra Digitenne op dezelfde TV aan te sluiten en dan via dat signaal te kijken terwijl ik via de DSL opneem, ook werken?
In principe moet je bij XS4all zijn voor ondersteuning ITV, lukt het niet, dan zal XS4all vermoedelijk niet moeilijk doen over ontbinding overeenkomst.
Extra digitenne zou je om je probleem heen kunnen helpen, vraag is of je dat wilt(omslachtig, minder mooi beeld enz).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah okay, dankjewel. 9 Mbit is ongeveer 1,1 Mbyte, toch? Dan zou ik dat mijn met mijn 1,9 Mb toch moeten halen?
Mijn abonnement is niet Light, maar Start -sorry haalde de namen even door elkaar. Mijn snelheid zou max 8 Mb kunnen zijn, maar is dus in werkelijkheid maar een kwart daarvan.

Dat is tenminste wat ik altijd zie in allerlei snelheidsmeter die ik heb geprobeerd.

In de web interface van de Fritzbox kan ik niet vinden wat volgens mijn modem de snelheid is. Weet iemand hoe ik dat kan zien? (Of moet ik dan in een ander topic zijn?)

Edit:
Ik heb ondertussen XS4ALL gebeld en daar werd aangegeven dat zowel de herhaal-functie voor het opnemen als de functie waarbij je een andere zender kan kijken terwijl je wat opneemt uit de software is gehaald omdat het achterliggende netwerk daar nog niet klaar voor is. Maar dat gebeurt 'binnenkort' wel. Of 'binnenkort' binnen een week betekent of pas binnen een jaar dat kan niemand mij vertellen. Heb de vraag ook nog maar een keer gemaild, maar sta op het punt om de overeenkomst te ontbinden en over te stappen op UPC.
Ik doe het liever niet want ik vind het geen fijn bedrijf en de helpdesk of klantenservice bellen kost al 10 ct per minuut... maar ik ga toch de UPC draad maar eens lezen om te kijken wat daar dan weer de voor- en nadelen van zijn...
:-(

Edit 2
Ben er ondertussen achter dat een extra digitenne ontvanger niet gratis is, maar me 4 euro per maand extra gaat kosten... en ik had net besloten het zo maar te houden maar dan met extra ontvanger, maar nu denk ik toch weer over het contract ongedaan te laten maken...

Hoe is het ondertussen met de KPN HD-recorders? Hebben jullie allemaal je herhaal-functie al hersteld gekregen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16
Deze maand krijgen we de sleutel van onze woning, ik wil dan de voorbereidingen gaan treffen voor internet & tv (lees kabels trekken). Denk dat een Voordeel-TV pakket wordt, inclusief bellen en internet (8 Mb/s of 20 Mb/s). Het uiteindelijke abonnement ga ik in september/oktober kiezen. Ik heb geen vertrouwen in een 'draadloos' verbindingsset via het elektriciteitsnet. Dus wil ik bedrading gaan aanleggen naar beide Interactieve TV-ontvangers (onder en boven), maar hierover is de informatie van Kpn erg beperkt.

De Experia-box komt in de meterkast te staan, vanaf daar een korte netwerkkabel naar een 'splitter' en vervolgens twee netwerkkabels naar de tv's. Over de laatste punten heb ik een paar vraagjes.
Wat voor 'splitter' moet ik toepassen? Een 3 (of meer)-poort switch? 100Mbps is voldoende?
Zijn er nog specifieke aandachtspunten voor de netwerkkabels? CAT 5 moet voldoende zijn toch?

PS.: Glasvezel is nog geen optie in ons dorp en UPC is ook geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

AvK

Ready Set Go

Als je bij KPN twee STB's besteld zit daar automatisch een 5 poorts 3Com switch bij. Cat5 kabel is meer dan voldoende. Als je een beetje bandbreedte wilt hebben zou ik sowieso voor de 20Mb/s gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door AvK op 05-07-2011 14:49 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar een keertje proberen:

Hoe is het ondertussen met de KPN HD-recorders? Hebben jullie allemaal je herhaal-functie al hersteld gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand uit Berkel en Rodenrijs met KPN ITV die al vanaf 23:00 uur vandaag geen ITV meer heeft?
Inmiddels 41 minuten durende storing op de GHM (=KPN op WBA netwerken) streams hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Alles draait hier normaal door (glas pakket). Alleen vanochtend even na achten resette het modem zich. Dus ff geen beeld en internet. Na enkele minuten alles weer normaal. Heeft mogelijk met de HD zenders te maken die vanaf morgen te ontvangen zouden moeten zijn?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Zojuist even gekeken, ik heb de HD zenders al! :)
Edit: KPN glas, ftth, 50/50

[ Voor 23% gewijzigd door AvK op 06-07-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:23
Koper krijgt dus niet de gratis HD, terwijl we hetzelfde betalen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Volgens mij betalen glasklanten meer voor hun abbo......
Koper krijgt inderdaad (nog) geen gratis HD. Hangt van je snelheid / bandbreedte af. Volgens mij gaan VDSL klanten wel de mogelijkheid krijgen om voor een klein bedrag ook HD te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:23:
Koper krijgt dus niet de gratis HD, terwijl we hetzelfde betalen?!
FttH klanten betalen aanzienlijk meerhetzelfde (vanaf 55/mnd na het eerste jaar) voor hun triple play abo dan koperklanten volgens mij, dus mogen ze dan ook iets niets meer krijgen voor het geld (behalve retesnel internet) ;)

EDIT
Wtf... koperklanten betalen dus ook 55/mnd voor maar max 20Mbit + TV zonder HD kanalen... of wel voor KPN geldt de stelling koper=glasvezel????

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]spikecity schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:02:
EDIT
Wtf... koperklanten betalen dus ook 55/mnd voor maar max 20Mbit + TV zonder HD kanalen... of wel voor KPN geldt de stelling koper=glasvezel????
Is vast een manier om alle klanten zover te krijgen dat ze gaan eisen dat er bij hen in de wijk/gemeente ook glasvezel wordt aangelegd. Dat is toch wat KPN wil? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:02:
[...]

FttH klanten betalen aanzienlijk meerhetzelfde (vanaf 55/mnd na het eerste jaar) voor hun triple play abo dan koperklanten volgens mij, dus mogen ze dan ook iets niets meer krijgen voor het geld (behalve retesnel internet) ;)

EDIT
zei het je...sneue toestand he? Voor mij de reden om zodra hier glas is KPN gedag te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Eind mei zou interactieve tv actief worden. Prima, want zou dan ook 20MB internet krijgen.
Op MijnKPN staat echter nog steeds "binnen 1 maand geleverd" en mijn upload is nog steeds bagger.
Begin er een beetje moe van te worden. Mooie beloftes en niks waar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 12:01
Yrck schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:32:
Eind mei zou interactieve tv actief worden. Prima, want zou dan ook 20MB internet krijgen.
Op MijnKPN staat echter nog steeds "binnen 1 maand geleverd" en mijn upload is nog steeds bagger.
Begin er een beetje moe van te worden. Mooie beloftes en niks waar maken.
Ach ja KPN he
Als eenmaal iets werkt dat werkt het meestal ook wel maar als je iets moet aanvragen/aanpassen begint het gedonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 09:12

P-ter

...

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:57:
Er is nu een aanbieding voor *knip* wat zeggen jullie doen of niet?

Heb nu ziggo alles in 1
Onthoud wel dat je interactieve tv niet los van internet kan bestellen. Je zult dus naast de 7,50 nog voor kpn a/vdsl moeten betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door SmartDoDo op 05-08-2011 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo is ook ellende, maar om nou op KPN over te stappen voelt voor mij een beetje als van de regen in de drup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Klagen heeft geholpen:

Oude situatie
Download: 9022Kbps.
Upload: 774 Kbps.

Nieuwe situatie
Download: 10281 Kbps.

Vraag me alleen af of dit het maximale is. Upload was voorheen altijd 1mb en nu amper 75kb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:59:
Nog maar een keertje proberen:

Het is inmiddels typisch KPN om ineens met nieuwe firmware en functies te komen, deze na een paar dagen weer ongedaan te maken omdat het niet goed werkt en het klachten regent om het vervolgens in afgeslankte versie (maar nog steeds mét bugs) weer te proberen. De promotiemachine is dan inmiddels wel op gang gekomen en zo komt KPN maar niet af van het aanbieden van een wankel produkt.
De herhaal functie lijkt op dit moment nog steeds niet te werken, laat staan dat het on-the-cloud opnemen feilloos werkt...

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde inderdaad van een andere Xs4all klant dat hij de functie ineens wel had, maar dat hij steeds foutmeldingen kreeg en dat niets hielp om het weer werkend te krijgen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
mijn box startte vanmorgen wel lekker snel op, dus de update is blijkbaar uitgevoerd en heeft geholpen.
Wel zo fijn, ik zet dat ding altijd uit met een stekkerschakelaar, dus moest vaak 8+ minuten wachten s'ochtends..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@datadevil, heb je ook de herhaalfunctie bij Timeropname? En werkt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Krijgt iedereen nieuwe firmware? Die herhaalfunctie lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
giant2000 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:11:
[...]

Het is inmiddels typisch KPN om ineens met nieuwe firmware en functies te komen, deze na een paar dagen weer ongedaan te maken omdat het niet goed werkt en het klachten regent om het vervolgens in afgeslankte versie (maar nog steeds mét bugs) weer te proberen. De promotiemachine is dan inmiddels wel op gang gekomen en zo komt KPN maar niet af van het aanbieden van een wankel produkt.
De herhaal functie lijkt op dit moment nog steeds niet te werken, laat staan dat het on-the-cloud opnemen feilloos werkt...
Ben het helemaal met je eens dat KPN hier slecht product neerzet.

Heb inmiddels sinds gisteren op 3 STB'd VIP 1963 deze firmware binnen gekregen.
Zeer vreemd wat KPN hier doet.
Men stuurt een firmware upgrade uit die als extra voor de gebruiker heeft herhaald opnemen .
Op zich een goede verbetering ! tot dat ik zag dat deze optie een foutmelding gaf en totaal niet werkt.
Met andere woorden stuurt men nadrukkelijke een foutieve firmware upgrade.

Ik werk zelf in automatisering maar als ik dit zo zou afleveren zou ik mijn koffer kunnen pakken!
Firmware hoort getest,getest en nog eens getest te worden net zo lang tot men er zeker van is
dat de upgrade werkt.Zo niet is het namelijk een downgrade dus een verslechtering en mag het niet gebruikt worden.

Dit is echt een wanpresstatie 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs1 op 09-07-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...zie inderdaad ook mijn bericht van 8 juli 13.16 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:07:
@datadevil, heb je ook de herhaalfunctie bij Timeropname? En werkt hij?
Ik heb geen opname functie op deze, dus geen idee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
datadevil schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:24:
[...]

Ik heb geen opname functie op deze, dus geen idee :-)
Dat klopt als jij een opneem pakket heb(klopt het inderdaad dat ook deze firmware upgrade dus via cloud opnemen nog niet werkt !!
Kortom deze firmware bevat meerdere bugs.
Heb hier over gebeld met KPN en die kunnen niet aangeven wanneer deze problemen zijn opgelost.

Dus afwachten maar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kap
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

kap

Het opneempakket werkt bij mij sinds deze week en dus kan ik ook tegelijk programma's opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Thijs1 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:20:
[...]

Dat klopt als jij een opneem pakket heb(klopt het inderdaad dat ook deze firmware upgrade dus via cloud opnemen nog niet werkt !!
Kortom deze firmware bevat meerdere bugs.
Heb hier over gebeld met KPN en die kunnen niet aangeven wanneer deze problemen zijn opgelost.

Dus afwachten maar :z
ik heb geen opname pakket. Normale decoder, geen opname vanuit die, en ook geen opname pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:24

SkyStreaker

Move on up!

Wellicht zit ik ietwat in het verkeerde topic, maar de kabel van de Experia Box naar de Receiver, is die crosslinked? Ik neem aan van wel... Kan iemand dit even voor mij bevestigen?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
SkyStreaker schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:33:
Wellicht zit ik ietwat in het verkeerde topic, maar de kabel van de Experia Box naar de Receiver, is die crosslinked? Ik neem aan van wel... Kan iemand dit even voor mij bevestigen?
een normale netwerkkabel, ben ff kwijt of die standaard crosslinked zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

datadevil schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:38:
[...]

een normale netwerkkabel, ben ff kwijt of die standaard crosslinked zijn...
Een "normale", dat snap ik ook wel. En een normale zou "straight" behoren te zijn. Maar zoals ik het even gezien heb aan de hand van wat plaatjes, zou ik zeggen dat ze "cross-linked" zijn.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
SkyStreaker schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Een "normale", dat snap ik ook wel. En een normale zou "straight" behoren te zijn. Maar zoals ik het even gezien heb aan de hand van wat plaatjes, zou ik zeggen dat ze "cross-linked" zijn.
daarom zeg ik dat ik het ff niet meer weet, en dat het een normale is volgens mij...dus straight dan..dan heb je nog 2 types, maar dat boeit dan weer niet als aan beide kanten dezelfde kleur maar op dezelfde plek uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Is een gewone 'straight' Cat5e patch-kabel. Deze wordt door KPN meegeleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door AvK op 10-07-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
SkyStreaker schreef op zondag 10 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Welke plaatjes heb je dan gezien en waaruit maak je op dat ze cross-linked zijn?

Ik heb in geen jaren meer een cross-linked netwerkkabel gezien of uberhaupt hoeven gebruiken.

Tussen de Experiabox en settopbox gaat gewoon een 'normale' netwerkkabel. 'normaal' als in 'normaal' bedraad voor een switch/hub<->device verbinding.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Het is voor mij ook al lang geleden dat ik een crossed cable gebruikt heb. Zelfs van hub naar hub is tegenwoordig geen probleem. Moderne apparatuur is allemaal 'auto-sensing'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain-Cr
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03-2022
Ik heb sinds 2 weken Glasvezel Alles-in-Een Goud van KPN en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Zoals velen was ik bang dat ik achteruit zou gaan op de kwaliteit van de tv uitzendingen. Na 2 weken kan ik concluderen dat dat heel erg mee valt. Op de SD zenders ben ik misschien ietsjes kwaliteit kwijt, maar de HD zenders zijn op zijn minst net zo scherp als bij UPC.

Ik kijk momenteel naar F1 (RTL7 HD) en het ziet er werkelijk prachtig uit. Ik zou bijna zeggen dat het scherper is, maar ik heb geen vergelijkings materiaal meer. We hebben hier 4 pc's en 4 tv kastjes probleemloos aangesloten. Geen hapering, geen zenders die kwaliteit verlies hebben.

Juiste overstap van UPC naar KPN? Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

AvK schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:06:
Is een gewone 'straight' Cat5e patch-kabel. Deze wordt door KPN meegeleverd.
Okay, nu moet ik ook zeggen dat ik maar 1 uiteinde heb gezien hoor. Die andere zit zo tussen de rest verward. Had ik geen zin aan. Nu weet ik genoeg, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brain-Cr schreef op zondag 10 juli 2011 @ 14:59:
Ik heb sinds 2 weken Glasvezel Alles-in-Een Goud van KPN en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
(..)
Juiste overstap van UPC naar KPN? Zeker weten.
Helaas bestaat er blijkbaar nogal wat kwaliteitsverschil tussen KPN dsl-TV en glasvezel..
Ik zit bij Xs4all, maar hun dsl-TV-pakket blijkt helemaal KPN te zijn, en ik denk dat ik toch ga laten annuleren (omdat het maar half werkt) en overstap met alles naar UPC... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
sinds de update van mijn settopbox gaat hij nu elke keer aan als ik de stroom er weer opzet, wat het lastig maakt om mijn harmony te gebruiken omdat die er van uit gaat dat dingen uit zijn als je ze aan gaat zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
datadevil schreef op maandag 11 juli 2011 @ 07:19:
sinds de update van mijn settopbox gaat hij nu elke keer aan als ik de stroom er weer opzet, wat het lastig maakt om mijn harmony te gebruiken omdat die er van uit gaat dat dingen uit zijn als je ze aan gaat zetten....
Dat vind een groot nadeel van die programmeerbare afstandsbedieningen. Hoevaak bij ons wel niet de tv aangaat maar de tuner uit... omdat-ie op één of andere manier nog aanstond... ik mocht wensen dat afzonderlijke aan- en uitknoppen standaard waren.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here. De Amino settopbox die ik hier van Glashart Media heb heeft ook geen discrete aan en uit maar alleen een toggle.

Beetje offtopic, maar ook bij de TV gaat het overigens vaak fout. Onze Sony Bravia 40 inch van 2009 moet overdag (heb ik zo ingesteld vanwege energiebesparing) ong. 20 seconden starten voor ie beeld geeft en op de afstandsbediening reageert. Op 'primetime' (17:00 tot 0:00) is ie wel op hot standby. Ook daar kan de Harmony niet echt goed mee omgaan.

Maar goed, het is dus niet zozeer een nadeel van programmeerbare afstandsbedieningen maar meer van de apparaten zelf. Hier thuis is het vooral voor m'n vriendin nog steeds een zegen. De "help" functie helpt d'r altijd wel weer op weg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
giant2000 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:14:
[...]

Dat vind een groot nadeel van die programmeerbare afstandsbedieningen. Hoevaak bij ons wel niet de tv aangaat maar de tuner uit... omdat-ie op één of andere manier nog aanstond... ik mocht wensen dat afzonderlijke aan- en uitknoppen standaard waren.
Ik kan overigens als het mis gaat nog wel gewoon het apparaat kiezen en dat los bedienen overigens met mijn Harmony, of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Iemand ervaring met snelheid verhogen bij KPN?
Duurt nu al 2 maanden, sinds paar dagen is de snelheid:

Sinds vanmorgen staat er:
Download: 11006 Kbps.
Upload: 900 Kbps.

Betekent dat mijn snelheid nog steeds niet helemaal doorgevoerd is?
(In de modem staat Attainable Rate: UP 1215 Down: 13124. Betekent dat dit mijn maximale snelheid is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 00:08
Sinds de update werkt de component ingang en de HDMI niet helemaal meer...
Als de box opstart zie je beeld zoals het hoort en zodra de tv "applicatie" wordt gestart valt het signaal uit.
Fabrieksinstellingen gedaan, software verwijderd menu gecontroleerd...kabels werken want je ziet beeld totdat de tv app wordt gestart..voor de zekerheid via hdmi en later weer via component aangesloten...alleen Scart werkt volledig...mis ik iets?

Edit: xs4all heeft geen update gehad..toch grappig dat mijn beeldscherminstellingen op een of andere manier zijn gewijzigd zonder mijn bemoeienis. (Beeldscherminstellingen op automatisch en alles werkt weer. Stond op 025)

[ Voor 20% gewijzigd door Ierlandfan op 13-07-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Yrck schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:38:
Iemand ervaring met snelheid verhogen bij KPN?
Duurt nu al 2 maanden, sinds paar dagen is de snelheid:

Sinds vanmorgen staat er:
Download: 11006 Kbps.
Upload: 900 Kbps.

Betekent dat mijn snelheid nog steeds niet helemaal doorgevoerd is?
(In de modem staat Attainable Rate: UP 1215 Down: 13124. Betekent dat dit mijn maximale snelheid is?)
Mijn ervaring met de snelheid is dat deze schommelt door het DLM systeem van KPN. Het kan best zo zijn dat ik een aantal weken 10500 haal en de week daarop weer 9600. Dit wordt bijgesteld door DLM aan de hand van de stabiliteit van je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Ierlandfan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:01:
Als de box opstart zie je beeld zoals het hoort en zodra de tv "applicatie" wordt gestart valt het signaal uit.
Fabrieksinstellingen gedaan, software verwijderd menu gecontroleerd...kabels werken want je ziet beeld totdat de tv app wordt gestart..voor de zekerheid via hdmi en later weer via component aangesloten...alleen Scart werkt volledig...mis ik iets?

Edit: xs4all heeft geen update gehad..toch grappig dat mijn beeldscherminstellingen op een of andere manier zijn gewijzigd zonder mijn bemoeienis. (Beeldscherminstellingen op automatisch en alles werkt weer. Stond op 025)
Dit probleem herken ik niet,ik weet wel dat na een reboot beeldscherminstellingen soms veranderen.
Dit kan je makkelijk oplossen door gewenste instellingen weer in te stellen.
Volgens mij heeft dit ook niets met de firmware upgrade van j,l te maken.

Een groot probleem was zie eerder bericht hierover was de nieuwe optie van herhaald opnemen deze bleek na de upgrade een foutmelding te geven,dit is inmiddels opgelost.
Echter het volgende probleem dient zicht al weer aan van de deze firmware upgrade is dat het herhaald opnemen niet werkt als men een eindtijd ingeeft na 00.00 uur bv 22.00 uur dagelijks tot 00.15, hier ontstaat het volgende probleem foutmelding eindtijd kan niet ingesteld worden.

Vreselijk wat ze daar aan het knoeien zijn bij KPN ik heb hier inmiddels als weer over gebeld en ze weten weer niet hoe en wanneer dit opgelost gaat worden pfffffffffff :? 8)7

Hoop dat ze de volgende firmware eens fatsoenlijk gaan testen want dit is echt geklungel.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xs4all heeft wel de update gehad hoor. Ik kan nu bij een Timeropname ingeven dat hij moet worden herhaald. Dat het niet werkt als je over middernacht heen gaat wist ik niet, maar dat kun je nog oplossen door er twee Timeropnames van te maken.
Op zich blijft het belachelijk natuurlijk, maar ik ben al wel blij dat er een workaround voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Thijs1 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:49:
[...]
Echter het volgende probleem dient zicht al weer aan van de deze firmware upgrade is dat het herhaald opnemen niet werkt als men een eindtijd ingeeft na 00.00 uur bv 22.00 uur dagelijks tot 00.15, hier ontstaat het volgende probleem foutmelding eindtijd kan niet ingesteld worden.

Vreselijk wat ze daar aan het knoeien zijn bij KPN ik heb hier inmiddels als weer over gebeld en ze weten weer niet hoe en wanneer dit opgelost gaat worden pfffffffffff :? 8)7

Hoop dat ze de volgende firmware eens fatsoenlijk gaan testen want dit is echt geklungel.

Vriendelijke groeten
HET grote probleem van bij de eerste generatie videorecorders. Die stopten er ook mee na middernacht (wij hadden een Thomson, maar ook Philips kon er wat van). Ik begrijp niet dat KPN hun features wat beter en langer uittest.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1

Middag

Ik heb dit probleem nu ook ervaren na een reboot met fabrieksinstelling terugzetten. :(
De oplossing is simpel weer een reboot doen even de stekker een minuut uit stopkontakt.
En vervolgens wordt de laatste firmware geladen en nu kan de HDMI instelling beeldformaten weer
gewijzigd worden naar 1080p.

Dus kortom na een harde reboot met terugzetten fabrieksinstelling wordt de HDMI instelling op defauld gezet
dus 720p.
De orginele software wordt nu geladen.
Vervolgens bij de volgende harde reboot wordt de nieuwe firmware geladen en zodra de STB volledig is opgestart kan men de juiste HDMI instelling weer maken.
;)

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik heb al bijna 2 jaar glasvezel van KPN (internet + bellen Brons) en daarnaast kabel-tv van Ziggo (met daarop aangesloten een HUMAX 5050c). Vanwege de huidige aanbieding van KPN-glasvezel met IPTV (1e jaar 50% korting) heb ik de klantenservice van glasvezel gebeld. Helaas kunnen bestaande glasvezelklanten niet van deze aanbieding gebruik maken. Ik kan wel een eenmalige korting krijgen van 45 E en word morgen teruggebeld of ik hier al dan niet op insteek.

Echter kan ik op de KPN-website en dit forumtopic toch bepaalde info niet terugvinden. Ik heb namelijk de volgende vragen:
Weet iemand welk kastje KPN op dit moment uitlevert voor IPTV?
Aangezien ik geen behoefte heb aan het opnemen van programma's maar wel graag programma's wil kunnen pauzeren: kun je wel pauzeren zonder de aanvullende opname-optie van 5 Euro p.m.? Mij lijkt van niet, want op de Humax heb je daar de ingebouwde HD voor nodig.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Louise525 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:46:
Ik heb al bijna 2 jaar glasvezel van KPN (internet + bellen Brons) en daarnaast kabel-tv van Ziggo (met daarop aangesloten een HUMAX 5050c). Vanwege de huidige aanbieding van KPN-glasvezel met IPTV (1e jaar 50% korting) heb ik de klantenservice van glasvezel gebeld. Helaas kunnen bestaande glasvezelklanten niet van deze aanbieding gebruik maken. Ik kan wel een eenmalige korting krijgen van 45 E en word morgen teruggebeld of ik hier al dan niet op insteek.

Echter kan ik op de KPN-website en dit forumtopic toch bepaalde info niet terugvinden. Ik heb namelijk de volgende vragen:
Aangezien ik geen behoefte heb aan het opnemen van programma's maar wel graag programma's wil kunnen pauzeren: kun je wel pauzeren zonder de aanvullende opname-optie van 5 Euro p.m.? Mij lijkt van niet, want op de Humax heb je daar de ingebouwde HD voor nodig.
Beste

Afhankelijk van het pakket dat je besteld heb moet je er van uit gaan dat onderstaande types is aanmerking komen:

Motorola:1903/1910 zonder Harddisk
Motorola:1963 met Harddisk

Mocht je een opneempakket besteld hebben krijg je 2 ontvangers thuis waarschijnlijk type 1903 of 1910 beide zonder harddisk in dit geval gaat het openen via Cloud.
Zie onderstaande:

http://kpn-glasklanten.cu...answers/detail/a_id/14846

Geen opneempakket zie onderstaande:

Zie onderstaande link.
Voor specs even verder klikken op onderstaande link.

http://kpn-glasklanten.cu...-1903-afbeelding,-lampjes

vriendelijke groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Thijs1 op 17-07-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Louise525 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:46:

Live tv pauzeren is nu standaard gratis voor elke klant, daar heb je geen harddisc recorder meer voor nodig, alleen voor het opnemen van uitzendingen moet er extra betaald worden. Dit is die 5 euro per maand voor het opnemen pakket. Er is sinds 3 juli ook nog maar 1 soort tuner die de deur uitgaat bij KPN, dus pauzeren moet geen probleem voor je zijn mocht je interactieve tv bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik zie geen optie tot "herhaaldelijk opnemen", terwijl ik bij mijn opnames wel de optie zie staan voor programma's die ik herhaaldelijk opneem -_-

En begrijp ik nu goed dat ik de ontvanger heb met HDD dat ik dat opneempakket niet nodig heb?

En passant vertel ik even tussendoor dat ik voor heel even op 1000Kb/s zat en nu weer op en rondom 800Kb/s XD.

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 18-07-2011 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 15:21
SkyStreaker schreef op maandag 18 juli 2011 @ 06:11:
Ik zie geen optie tot "herhaaldelijk opnemen", terwijl ik bij mijn opnames wel de optie zie staan voor programma's die ik herhaaldelijk opneem -_-

En begrijp ik nu goed dat ik de ontvanger heb met HDD dat ik dat opneempakket niet nodig heb?
1. Dat herhaaldelijk opnemen zou binnenkort weer beschikbaar moeten zijn. Ik weet niet wanneer.
2. Klopt. Dat opnemen-pakket heeft enkele voordelen, maar vooral als je meer dan 1 ontvanger hebt. Heb je er 1 met een HDD, dan heeft dat pakket m.i. weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
heeft koper nu ook SBS HD, of ben ik gewoon slechtziend aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Is er onlangs iets verander in de software van de Thompson router?

Ik heb hier 3 telefoons aan hangen, en alledrie hebben ze last van moeilijk kunnen verbinden.
Als ze eenmaal verbonden zijn gaat het vaak lang goed, maar zowel mijn oude G1 (Cyanogen 6.1) als mijn Desire Z (Cyanogen 7.1) als de Desire HD van mijn vriendin (stock HTC) hebben er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

riffey#4 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:35:
Is er onlangs iets verander in de software van de Thompson router?

Ik heb hier 3 telefoons aan hangen, en alledrie hebben ze last van moeilijk kunnen verbinden.
Als ze eenmaal verbonden zijn gaat het vaak lang goed, maar zowel mijn oude G1 (Cyanogen 6.1) als mijn Desire Z (Cyanogen 7.1) als de Desire HD van mijn vriendin (stock HTC) hebben er last van.
Hier geen problemen met een HTC Desire (stock rom) op de Thomson tg789vn. Kan het zijn dat er een netwerk is bijgekomen in je straat/gebouw en dat die op hetzelfde kanaal uitzend?

Hier heb ik in het begin wel problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Heb momenteel Interactieve TV en één insteekkaart. Nu ben ik van plan om een derde tv te voorzien van Digitenne. Nu zie ik op MijnKPN dat ik dan een Settopbox krijg? Kosten zijn 4 euro per maand. Is het mogelijk om ook een tweede insteekkaart te krijgen voor 4 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

P-ter schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:55:
[...]

Kan het zijn dat er een netwerk is bijgekomen in je straat/gebouw en dat die op hetzelfde kanaal uitzend?

Hier heb ik in het begin wel problemen mee gehad.
Bedankt voor je tip. Even met kanalen gespeeld (stond op 6, automatisch). Dat leek niet te helpen, dus weer op automatisch gezet (en hij ging weer naar kanaal 6). Maar het lijkt nu wel beter te gaan.. Vaag probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Download even het progje ' inSSIDer ' .
Kan je direct zien welk kanaal nog vrij is in je omgeving. Zeer handig progje.

http://www.metageek.net/products/inssider/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

AvK schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:18:
Download even het progje ' inSSIDer ' .
Kan je direct zien welk kanaal nog vrij is in je omgeving. Zeer handig progje.
Dank je. Maar 't zijn telefoons die het niet doen. Mijn PC is met een kabel verbonden (gamer, he?) dus daar kan ik niks draadloos op nakijken. Heb nu wel WiFi Analyzer op mijn telefoon, dus dankzij jouw tip kan ik al wel wat meer zien.
Als iemand een beter tool voor Android weet hou ik me aanbevolen (er zijn wat van die Chinese programmas met zo weinig downloads dat ik ze niet aandurf ;) )

Overigens is de interactieve TV er hier een uur geleden mee opgehouden (regio Groningen)
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
riffey#4 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 20:42:
[...]

Dank je. Maar 't zijn telefoons die het niet doen. Mijn PC is met een kabel verbonden (gamer, he?) dus daar kan ik niks draadloos op nakijken. Heb nu wel WiFi Analyzer op mijn telefoon, dus dankzij jouw tip kan ik al wel wat meer zien.
Als iemand een beter tool voor Android weet hou ik me aanbevolen (er zijn wat van die Chinese programmas met zo weinig downloads dat ik ze niet aandurf ;) )

Overigens is de interactieve TV er hier een uur geleden mee opgehouden (regio Groningen)
Meer mensen last van?
wifi analyzer is wel de betere, je hebt ook nog weergaves in db en grafiekjes, geeft heldere info.

specs

Pagina: 1 ... 28 ... 46 Laatste