Dat is fijn om te horen, bedankt!eymey schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:49:
De 1960 (zelf gehad) maakte onacceptabel veel herrie. Maar de 1903 en 1963 zijn fanloos, heb ik gehoord. Maar heb de apparaten zelf nooit kunnen 'beluisteren'. Digitenne decoder weet ik niet, maar de meeste Digitenne decoders die ik ken zijn 100% fanloos.
Dat dacht ik al, echter door die xs4all FAQ die "dynamic line management" noemt dat ik dat er wellicht toch nog wat rek in zat, maar dat geld denk ik alleen voor Start en Lite abo's die nog niet op hun max. zitten.En wat speculatie betreft #1: Als jij nu al lagere lijnsnelheden krijgt dan je abbo (wat ik uit je verhaal opmaak), dan heb je neem ik aan technisch al het maximum haalbare. Wat het erbij nemen van ITV dan doet kan je wrs. zelf bedenken
Ja dat zou echt wat zijnThijs1 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:50:
Ik ben echter met je eens dat dit wel proeftuintje zou kunnen zijn om naar een klantvriendelijke benadering te gaan,dus klanten zelf laten kiezen waren ze naar willen kijken en wat ze daar voor over hebben.
Echter ben ik bang dat het helaas nog lang niet zo ver is.
Vriendelijke groeten
Jup, tenminste de router trained in op 24/1,2 maar in de praktijk is 't ietsje minder, er staat echter wel dat 't VDSL2 (Annex A) is:Robinski schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:33:
Weet je zeker dat je VDSL geleverd krijgt? De upload van 1 Mbit/s lijkt sterk te wijzen op ADSL welke een max upload kent van 1 Mbit/s

In de stad natuurlijk, +/- 1200 meter van de centrale (volgens de BBned postcodecheck). Ik heb 't nu bijna een maandje of twee, hopend dat wellicht de wijkcentrale een upgrade krijgt of zo, maar wellicht is het realistischer om toch maar naar Lite te downgraden, now that you mention it.
Ah ok, dat beantwoord mijn bandbreedte vraag, als je router max op 24/1,2 intrained dan is er dus geen ruimte meer over, en vreet de tv dus wel aan je internet snelheid. Mmmm lastige keuze wordt 't; op glasvezel hoef ik niet te wachten want dat duurt nog enkele jaren maar het is wel erg aantrekkelijk om van UPC af te zijn..De lijn gaat niet opeens sneller intrainen als je je TV box aanzet.
Heb zelf een 20/2 abbo bij XS4ALL, maar mijn lijn traint wel in op 42/3. Hierdoor heb ik ruim 20 Mbit/s over om TV streams te laten verwerken.
Dus als ik het goed begrijp zal 't met 1200 meter wat mindere resultaten geven, maar geen onspeelbare latency o.i.d. Bedankt voor de prompte antwoorden!Omdat mijn lijn zeer kort is, heeft DLM bij mij zelfs de lijn zo bij getuned dat ik minder hoge latency's heb. Heb nog niet specifiek gekeken wat er gebeurt als ik de decoder aan zet.