Het ATi HD4XXX Serie Ervaringen Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 51.571 views

Onderwerpen

Alle 102 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 290112 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:02:
Na een aantal jaar Nvidia kaarten te hebben gehad heb ik sinds 2 dagen een HD4770 crossfire setup, maar ik ben er totaal niet tevreden mee. Reden: het werkt gewoon niet, wat ik ook doe.
Als ik een XFX HD4890 BE koop, heb ik dan meer kans dat alles gewoon werkt?

Mensen roepen altijd dat drivers van ATI kut zijn.. ben er volmondig mee eens na 2 dagen ermee te kloten :r
Een beetje meer nuancering kan geen kwaad als je hier hulp verwacht...

"Het werkt gewoon niet".
Wat werkt er precies niet? Zie je geen beeld? Artefacts op je scherm? Slechts 1 GPU werkt?

"Wat ik ook doe"
Wat heb je precies allemaal gedaan om het te verhelpen? CrossFire interconnects verbonden? 1 Interconnect geprobeerd ipv 2? CrossFire in de drivers geactiveerd? Complete windows reinstall gedaan? Drivercleaner gebruikt?

"drivers van ATI kut"
Wat vind je er precies kut aan, want miljoenen andere mensen hebben er geen problemen mee. Of heb je het nu over het Catalyst Control Center? In mijn ogen zijn ze zelfs intuitiever en simpeler dan nVidia drivers/CP, maar je kan natuurlijk altijd zelf een third party applicatie installeren als ATI Tools.

Beetje kort door de bocht om na 2 dagen te zeggen dat de boel niet werkt en kut is als je niet eens verduidelijkt wat je allemaal gedaan hebt om het te verhelpen. Misschien ben je wel compleet verkeerd bezig en is nVidia inderdaad een betere oplossing voor je? Los daarvan is ook nV niet vrij van SLI problemen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

CJ schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:09:
[...]

Een beetje meer nuancering kan geen kwaad als je hier hulp verwacht...

"Het werkt gewoon niet".
Wat werkt er precies niet? Zie je geen beeld? Artefacts op je scherm? Slechts 1 GPU werkt?

"Wat ik ook doe"
Wat heb je precies allemaal gedaan om het te verhelpen? CrossFire interconnects verbonden? 1 Interconnect geprobeerd ipv 2? CrossFire in de drivers geactiveerd? Complete windows reinstall gedaan? Drivercleaner gebruikt?

"drivers van ATI kut"
Wat vind je er precies kut aan, want miljoenen andere mensen hebben er geen problemen mee. Of heb je het nu over het Catalyst Control Center? In mijn ogen zijn ze zelfs intuitiever en simpeler dan nVidia drivers/CP, maar je kan natuurlijk altijd zelf een third party applicatie installeren als ATI Tools.

Beetje kort door de bocht om na 2 dagen te zeggen dat de boel niet werkt en kut is als je niet eens verduidelijkt wat je allemaal gedaan hebt om het te verhelpen. Misschien ben je wel compleet verkeerd bezig en is nVidia inderdaad een betere oplossing voor je? Los daarvan is ook nV niet vrij van SLI problemen.
Ook jij mag dit lezen als je me kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:42

Zenix

BOE!

Klopt, drivers van ATI zijn stukken minder dan van NVIDIA. Mijn HD4870 heb ik 5 driver releases moeten wachten voordat enemy territory quake wars eens artifact free was. Ze maken goeie kaarten, alleen drivers laten het nog weleens afweten, vooral op openGL gebied. Na 9600pro, 9800pro, x800pro, en HD3870 heb ik het wel weer gezien met ATI. Ik vind het echt jammer en zonde van deze goeie kaarten, als je ziet hoeveel mensen elke keer problemen hebben met de drivers. Kijk maar eens naar de comments als er nieuwe driver is meuk: ATI Catalyst 9.6. Met smacht wachten mensen altijd op de nieuwe drivers van ATI, in de hoop dat het beter wordt. Maar meestal wordt je teleurgesteld. Ik hoop dat het veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb je het ook op het forum gevraagd waar je waarschijnlijk het beste antwoord krijgt?

AMD ATi CrossFireX forum

Daar lopen wat topics en daaruit blijkt dat bepaalde merken HD4770s het liefst twee CrossFireX ribbons nodig hebben om goed samen te werken. Sapphire kaarten zouden slechts 1 ribbon nodig hebben, terwijl Gigabyte, MSI, Powercolor vaak beter werken met twee interconnect-kabels.

Technisch gezien zou 1 kabel voldoende moeten zijn. Anders zou bijvoorbeeld tripple CrossFireX ook niet mogelijk kunnen zijn. Maar het schijnt dat sommige fabrikanten van videokaarten iets raars doen met de bios/pin detection waardoor in sommige gevallen er geen performanceboost is als je slechts 1 interconnect cable gebruikt. In deze gevallen moet je dus twee bridges gebruiken voordat de drivers ook echt 'zien' dat je een CFX opstelling hebt en het niet alleen maar aangeven (maar dus ook echt een boost geven).

Verder hebben bepaalde moederborden ook liever twee interconnects dan een enkele. Aangezien je dit nog niet geprobeerd het, lijkt me niet dat je dit direct moet uitsluiten omdat het bij anderen toevallig wel met 1 enkele interconnect werkt.... zeker als je al aangeeft dat beide kaarten afzonderlijk wel goed werken.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290112

CJ schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:00:
[...]

Heb je het ook op het forum gevraagd waar je waarschijnlijk het beste antwoord krijgt?

AMD ATi CrossFireX forum

Daar lopen wat topics en daaruit blijkt dat bepaalde merken HD4770s het liefst twee CrossFireX ribbons nodig hebben om goed samen te werken. Sapphire kaarten zouden slechts 1 ribbon nodig hebben, terwijl Gigabyte, MSI, Powercolor vaak beter werken met twee interconnect-kabels.

Technisch gezien zou 1 kabel voldoende moeten zijn. Anders zou bijvoorbeeld tripple CrossFireX ook niet mogelijk kunnen zijn. Maar het schijnt dat sommige fabrikanten van videokaarten iets raars doen met de bios/pin detection waardoor in sommige gevallen er geen performanceboost is als je slechts 1 interconnect cable gebruikt. In deze gevallen moet je dus twee bridges gebruiken voordat de drivers ook echt 'zien' dat je een CFX opstelling hebt en het niet alleen maar aangeven (maar dus ook echt een boost geven).

Verder hebben bepaalde moederborden ook liever twee interconnects dan een enkele. Aangezien je dit nog niet geprobeerd het, lijkt me niet dat je dit direct moet uitsluiten omdat het bij anderen toevallig wel met 1 enkele interconnect werkt.... zeker als je al aangeeft dat beide kaarten afzonderlijk wel goed werken.
Hmm, toch maar eens proberen dan.
Ik laat het wel weten als het gewerkt heeft, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:58
Had je niet beter een enkele HD4890 BE kunnen bestellen? Kost minder/net zoveel en heb je dat crossfire gezeur niet :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29
Over die XFX HD4890 Black Edition, ik heb afgelopen vrijdag twee van deze kaartjes opgehaald in Raalte. Voor 173 euro per stuk echt de beste deal die je maar kunt krijgen in het high-end segment. Qua prestaties doet deze kaart met 1 GHz core clock niet onder voor een GTX 285 en in Crossfire loopt het helemaal bloedjesnel.

Deze kaart is 30 euro goedkoper dan een GTX 275 en 100 euro goedkoper dan een GTX 285, lijkt me dus vrij duidelijk welke je het beste kunt kopen :)

Ik ga nog een uitgebreide review schrijven als ik meer tijd heb. Hier alvast de foto's en benchmarks.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uO8paQDyXJ3Zvn0FyrMpd7NM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K16Qkx07kMIhBlZN4WD1n96p/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ex4dtnkBUr0lsGBaxuGIasVG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JXiNuJAstSnCjNUjSLv55wCU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wQRCOCC6BjQUCfIR0zXSbLXN/full.jpg

Het zijn echt prachtige kaarten. Enig nadeel dat ik totnogtoe heb gevonden is dat ze niet echt stil zijn. De koeler wil de core op maximaal 70 graden houden terwijl deze kaartjes normaal richting de 85 C gaan. Blijkbaar wil XFX gewoon een veilige marge inbouwen om de overklok naar 1 GHz stabiel te houden. Ik denk dat een GTX 275/285 wel een heel stuk stiller is, maar of je daar ook zoveel meer voor wilt betalen.. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EZtHj0c8SkEDUwa93Ngz1ico/full.png
Alle games op 1920x1200 met 4x AA. GTA IV met hoogste instellingen en dan 20/100/30/16 detail settings.
In Far Cry 2 alles hoogste en DX10 renderpath. In Crysis alles op High en motion blur uitgeschakeld. 3DMark Vantage zijn de framerates in GPU test #1 en #2.

Rest van systeem is: Core i7 @ 3,89 GHz (19x205) / 6 GB DDR3 / Gigabyte X58 UD5 moederbord.

Ik had voorheen een HD4870 X2 2 GB, waar ik eigenlijk tot op de laatste dag zeer tevreden over ben geweest. De reden dat ik deze kaartjes heb gekocht is de gunstige prijs en het feit dat ik gewoon erg nieuwsgierig was geworden. Ik kan zeggen dat ik zeer tevreden ben over het resultaat. De stap van HD4870 X2 naar HD4890 is echt voelbaar en die extra MHz geven zeker een duwtje in de rug. Ik speel nu GTA IV met framerates van 50 tot 90 fps en in Call of Juarez en Car Cry 2 (beide GPU limited) ga ik van ~65 naar ~85 fps.

[ Voor 38% gewijzigd door frankknopers op 21-06-2009 15:28 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Even een vraagje:

laatst heb ik een Club3D 4870 OC kaart gekocht, maar na installatie geeft deze een vreemd probleem. De rest van de hardware was als volgt en werkte prima:

Asus P5K-E Wifi/AP
Intel E8400
OCZ platinum geheugen 2x2GB
Asus HD3450 kaartje passief (vorige kaart)
Zalman ZM500-HP voeding
Samsung F1 750GB en Intel X25-M
Lite-On DVD drive (IDE aangesloten)
Creative Audigy kaartje
3x 12cm nexus fan in een CM centurion kast

Nu wilde ik video gaan bewerken en ook eens een game gaan draaien, dus vandaar de keuze voor een wat stevigere ATI kaart. Echter na installatie van de kaart herstart de pc zichzelf steeds na een seconde of 10 (fans gaan even uit, daarna weer aan) en lijkt het erop dat hij het weer ''opnieuw probeert''.

Er wordt dus ook geen beeld weergegeven en ik kan dus niet zien waar het eventueel aan ligt. Ik weet wel dat de kaart beeld kan uitsturen, want als je maar 1 van de 2 6-polige voedingskabeltjes aansluit vraagt ie om het aansluiten van beide.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan de voeding het niet aan? Of is er een instelling in de setup van het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
Tkima schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:30:
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan de voeding het niet aan? Of is er een instelling in de setup van het moederbord?
Probeer eens een CMOS Clear. Dit verhelpt vaak dit soort vreemde detectieproblemen. Probeer ook eens om de monitor op de andere DVI poort aan te sluiten, misschien detecteert ie hem daar wel goed. Ik neem aan dat je beide stroomaansluitingen correct hebt aangesloten op de voeding.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
frankknopers schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:35:
[...]

Probeer eens een CMOS Clear. Dit verhelpt vaak dit soort vreemde detectieproblemen. Probeer ook eens om de monitor op de andere DVI poort aan te sluiten, misschien detecteert ie hem daar wel goed. Ik neem aan dat je beide stroomaansluitingen correct hebt aangesloten op de voeding.
Bedankt voor je berichtje, andere DVI poort had ik al geprobeerd, maar geen resultaat. CMOS clear helpt ook niet, ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Videokaart die DOA is misschien? Kan altijd voorkomen natuurlijk.
Heb je misschien een andere PC om hem in te testen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSirhc
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
frankknopers schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:14:
Het zijn echt prachtige kaarten. Enig nadeel dat ik totnogtoe heb gevonden is dat ze niet echt stil zijn. De koeler wil de core op maximaal 70 graden houden terwijl deze kaartjes normaal richting de 85 C gaan. Blijkbaar wil XFX gewoon een veilige marge inbouwen om de overklok naar 1 GHz stabiel te houden.
Leuke impressie van de 4890 Black Edition :)

Is het mogelijk de manual fan speed op een lager percentage te zetten i.v.m. de herrie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Wat voor mogelijkheden voor aftermarket luchtkoeling hebben crossfire HD 4890 gebruikers eigenlijk?
Hebben de meeste moederborden niet te weinig ruimte voor een Musashi of een Twin turbo of een S1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Het probleem met een aftermarket koeler is dat de VRM's op de kaart erg heet worden. Daar heb ik geen geschikt koelblok voor gezien.

Dat is ook de reden dat ik mijn Scyth Musashi & ArtiC Accelero koeler niet op mijn HD4870 zet.

Had laatst ook Zalman geheugenkoelblokjes gehaald om ze erop te plaatsen, maar ze worden echt heet (100c+).

Echt jammer.

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

frankknopers schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:14:
Over die XFX HD4890 Black Edition, ik heb afgelopen vrijdag twee van deze kaartjes opgehaald ..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uO8paQDyXJ3Zvn0FyrMpd7NM/full.jpg
offtopic:
nice, nog iemand met dezelfde ramplank! :) Kun je mij ook vertellen of je de multimediaknoppen onder Vista aan de praat hebt kunnen krijgen? En dan bedoel ik de media, play/pauze, next, previous, stop. Lukt mij namelijk niet. Logitech heeft geen Vista drivers uitgebracht voor deze versie .. en ik ken geen andere plank met een scrollwiel links, fatsoenlijke insert, home, page up/down, delete, end layout.

_o_ @ 2x XFX 4890 BE !!

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-06-2009 19:10 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
ing._Buttje schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:07:
[...]

offtopic:
nice, nog iemand met dezelfde ramplank! :) Kun je mij ook vertellen of je de multimediaknoppen onder Vista aan de praat hebt kunnen krijgen? En dan bedoel ik de media, play/pauze, next, previous, stop. Lukt mij namelijk niet. Logitech heeft geen Vista drivers uitgebracht voor deze versie .. en ik ken geen andere plank met een scrollwiel links, fatsoenlijke insert, home, page up/down, delete, end layout.

_o_ @ 2x XFX 4890 BE !!

Mediakeys werken hier ook niet out of the box in Vista. Alleen scrollen en volume doen het goed, prev/next en start/stop werkt niet.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Even een Bump.
Een vraagje aan de 4890 owners.
Ik lees overal dat de fan veel geluid produceert. Kun je met de fancontroller in de drivers het niveau van geluid met temp. goed onder controle houden.

Ik lees op fora's dat mensen hem op 70 graden hebben. Sommige reageren dan alsof dit veel te hoog is.
Voor Gpu's ligt de temp. toch altijd rond de 70 of hoger stressed?

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
70 is geen probleem, ze mogen richting de 100, worden ze bij mij overigens niet, bij full load ( heb er 2 ) komen ze niet boven de 75 graden met 40 % fanspeed

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Ik ging onlangs een Sapphire HD 4890 Toxic aanschaffen maar de verdeler kan mij deze niet meer aanbieden. Nu heb ik twee opties:

1. ik koop de graka in een andere shop in België
2. ik koop een goedkoper en lager model en koop mij binnen enkele maanden een nieuwe ATI kaart aan

Deze tweede keuze ligt mij beter. Nu ik zou toch graag gamen aan een deftige framerate met een resolutie van 1920 * 1200. Ik wil ook een stillere graka vandaar de keuze voor de toxic. Welke modellen raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Jammer genoeg niet, ze kunnen enkel de 4890 OC nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 09-07 23:18
Pepperana schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:54:
Even een Bump.
Een vraagje aan de 4890 owners.
Ik lees overal dat de fan veel geluid produceert. Kun je met de fancontroller in de drivers het niveau van geluid met temp. goed onder controle houden.

Ik lees op fora's dat mensen hem op 70 graden hebben. Sommige reageren dan alsof dit veel te hoog is.
Voor Gpu's ligt de temp. toch altijd rond de 70 of hoger stressed?
Het valt wel mee. In mijn Antec 900 case wordt de kaart in windows zown 45 graden gewoon idle. Dit is dan op 25% en dan hoor je hem gewoon niet.. Vaak is de airflow of een andere cooler uit je kast die er bovenuit komt. Daarnaast heb ik altijd muziek op staan dus hoor het sowieso niet..

Tijdens games zet ik de cooler op 35 of 40 % de kaart komt dan niet boven de 65 graden uit, behalve als het een hele warme dag is, dan klimt hij nog wel eens naar de 75.. mijn kaart draait wel op 950/1100 met het voltage op 1.35v.

Tijdens het gamen hoor ik het geluid van de videokaart op 40% niet echt er doorheen.. Ligt natuurlijk wel aan welke game je speelt. Als je een game speelt waar weinig geluiden zijn, bijvoorbeelde FEAR dan hoor je het natuurlijk wel.
Met mijn G11 toetsenbord heb ik een macro aangemaakt samen met Rivatuner. Als ik op G10 druk gaat de fan naar 25%, op G11 naar 30% en op G12 naar 40%. Zo kan ik in-game snel de fan status veranderen en zodra ik in windows kom meteen weer op zachtjes zetten... :)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

-The_Mask- schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:28:
Je zou ook een HD4870 1GB Vapor-X of Toxic kunnen nemen als ze die hebben. :)
ik zou het geld retour vragen en hem elders bestellen. 4870 != 4890
Kuhr89 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:49:
Met mijn G11 toetsenbord heb ik een macro aangemaakt samen met Rivatuner. Als ik op G10 druk gaat de fan naar 25%, op G11 naar 30% en op G12 naar 40%. Zo kan ik in-game snel de fan status veranderen en zodra ik in windows kom meteen weer op zachtjes zetten... :)
ghehe .. koel :)

/me hoopt deze week zijn 4890 Vapor-X in huis te krijgen

[ Voor 106% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-06-2009 22:53 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nou, 4890 Toxic installed dit weekend. Wat een kaart :~. Lekker stil, blijft goed gekoelt en is rete snel. Fallout 3 op 1900x1200 op ultra settings :>

Wat betreft geluidsproductie van de fan: deze valt echt enorm mee. Op 40%~ is hij nog steeds niet echt te horen en blijft de kaart netjes rond de 60 graden stressed. Kwestie van spelen met de settings dus ;)

Alleen heb ik een probleem met mijn 2de scherm aan te sturen. Zodra ik boot, doen mijn 2 schermen ( 24"via HDMI-->DVI-D en 19" via DVI-D) het beide in clone mode. Als Vista laat dito. Maar zodra Vista geladen is, valt het 2de scherm uit. Wat ik ook instel, hij blijft aangeven dat er een 'nog signal is. Wat heb ik tot nu toe gedaan:

-Hotpluggen van het scherm (dus booten met de kabel eruit, zodra er geboot is kabel erin en enablen) --> werkt niet
-Booten zonder scherm, scherm uitzetten in Vista, rebooten MET scherm, enablen van scherm --> noppes
-Booten met scherm en ook aan in Vista als extended of clone --> Werkt niet.

CCC geeft wel aan dat hij het scherm herkent, juiste resolutie enz. Ik kan ook gewoon vrolijk met mijn muis naar de andere kant toe, alleen doet de damn thing niks :(. Enkel als ik deze instel als primary, wil die werken..... Vaag, wellicht dat ik het scherm via D-SUb moet aansluiten met een DVI verloop stukje? Ik zou het ander niet weten....

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 22-06-2009 08:24 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
@Superkuhrtje van welk merk is jouw HD 4890? Ik heb een gans systeem uitgewerkt dat vrij stil zou moeten zijn. En de graka is nog mijn enige probleem. Zijn de vele "lawaai" verhalen overrated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
masura schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:55:
@Superkuhrtje van welk merk is jouw HD 4890? Ik heb een gans systeem uitgewerkt dat vrij stil zou moeten zijn. En de graka is nog mijn enige probleem. Zijn de vele "lawaai" verhalen overrated?
Zoals je misschien in mijn Sig kon lezen heb ik een Sapphire.. Ik heb wel de normale versie, dus geen Toxic of Vapor-X. Als je voor complete stilte wilt gaan kun je beter een Vapor-X versie nemen..

Ik weet niet of het systeem ook stil moet zijn tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Ah srr, de sig niet gelezen :). de Vapor-X of de Toxic kan ik niet bestellen. Tijdens het gamen mag dat ding gerust wat lawaai maken ... De audio zal het toch overtreffen. Maar in idle toestand wil ik de kaart zo stil mogelijk. Bah het werk mij serieus op mijn systeem dat de stillere HD4890 moeilijk te krijgen zijn in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masura schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:05:
Ah srr, de sig niet gelezen :). de Vapor-X of de Toxic kan ik niet bestellen. Tijdens het gamen mag dat ding gerust wat lawaai maken ... De audio zal het toch overtreffen. Maar in idle toestand wil ik de kaart zo stil mogelijk. Bah het werk mij serieus op mijn systeem dat de stillere HD4890 moeilijk te krijgen zijn in België.
In idle zijn bijna alle HD4890's wel aardig stil en anders maak je hem nog stiller met een simpel fan profiel.

Dus de XFX HD4890 BE lijkt mij wel een goede keuze. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Hmja die verkoopt hij standaard ook niet :). Mss dat ik er ene kan bestellen. Is die zoveel beter dan de saphires? De shop is btw www.codima.be (goeie shop imho!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247627

Ik heb sinds een week de XFX 4890 Black edition, En als ik HAWX ga spelen dan begint hij een raar piepend geluid te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
De XFX HD4890 Black Edition heeft de Core lopen op een frequentie van 1Ghz. De normale die ik heb van sapphire doet de core op 850Mhz. Dat zijn de normale waarden. De kaarten clocken meestal een voor een goed over.

Voor Idle is de kaart gewoon stil zoals je misschien in mijn eerdere post had kunnen lezen. Ik ben zelf een beetje een mierenneuker maar ik heb in windows mijn kaart liever in de 40 graden. De fan staat dan op 25% en is niet echt hoorbaar.
Tijdens gamen kun je de fan op Auto zetten waardoor de kaart gewoon heel warm wordt en als hij denkt dit is de te warm gaat hij in 1x heel veel geluid produceren voor een tijdje... Ik draai met games dan ook op 40%. Hij is dat niet warmer dan 65 graden... Denk er wel aan dat het type kast uitmaakt. Ik heb een Antec 900 waarbij de airflow redelijk optimaal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masura schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:47:
Hmja die verkoopt hij standaard ook niet :). Mss dat ik er ene kan bestellen. Is die zoveel beter dan de saphires? De shop is btw www.codima.be (goeie shop imho!)
Hele dure shop imho!, maar volgens mij is alles in Belgie veel duurder. ;)
Zou voor deze gaan is volgens mij de goedkoopste.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Hmja in België is alles inderdaad veeeel duurder :). Hun prijzen zijn redelijk scherp en hun service is super. Is zeker 1 van de betere (mss beste) in vlaanderen. Ik ga voor een antec p182, zou een stille case moeten zijn. Daarom dat ik zwaar doorram op die geluidsproductie :). Mss inderdaad gewoon die asus nemen. Ik ben het een beetje beu, ik stel mijn aankoop al een week uit door de graka twijfels :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Ik zou als ik jou was gewoon voor de HD4890 gaan. Het maakt qua merk niet zoveel uit als er de standaart cooler opzit. Ik zelf stoor me nooit zo aan het geluid. Daarnaast heb ik altijd zelf muziek op staan of maak ik zelf muziek. Tijdens gamen hoor ik het niet zo erg. In windows zet je gewoon de fan op 20 of 25 % en je hoort hem ook niet erg hoor. Daarnaast ik de Antec p182 beter geisoleerd dan mijn case aangezien mijne lekker gatenkaasje is ;).... Ik zou me er niet zo heel druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 12:54
Ik vind het idd ook redelijk onzin dat mensen zich ergeren aan geluids productie van een fannetje onder load... als je gamed heb je toch geluid? Je kan natuurlijk ook gewoon een goede koptelefoon kopen met een gesloten systeem, gegarandeerd dat je niets meer hoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
masura schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:47:
dit is een belgse winkel kan je zo de toxic bestellen:

http://www.perfect-system...1-gb-pcie-hdmi-2xdvi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Mooi, inc de verzendingskosten kom ik op 230 euro, dit is minder dan als ik de saphire HD 4890 zou kopen. Mss dat ik mij eens waag aan het kopen van hardware in het buitenland, hopelijk is de shop te vertrouwen ^^.

PS: de shop verkoopt enkel de Vapor-X niet de Toxic (niet dat er zoveel verschil tss is).

Edit:
maxict.nl verkoopt de toxic blijkbaar en krijgen vrij goede reviews, ik denk de kaart daar aan te kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door masura op 22-06-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Heb je niemand in nederland die je kent, of net over de grens woont? Dan kun je het via diegene doen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Nee, jammer genoeg niet, maar ik ga het er gewoon op wagen. Enkel de graka in het buitenland bestellen, de rest zal ik wel in het belgenland aanschaffen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 09:52
ik heb toch wel een raar probleem, vandaag een sapphire 4850 gehaald omdat mijn 8800gts was overleden.

hij werk en de drivers werken ook alleen....de CCC panel krijg ik niet geinstaleert heb al meerdere malen alles opgeschoont met driver sweeper en die verwijdert alles maar als ik de cc installert dat zegt ie met install nu via console omdat je dan de foutmelding beter ziet..geen ati hardware gevonden... das toch wel raar hij staat gewoon in windows hardware en werkend.

iemand bekend met dit probleem?

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Heb je al een verse Windows install gedaan? Vaak kun je problemen krijgen na het wisselen van Nvidia naar Ati of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 09:52
Kuhr89 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:52:
Heb je al een verse Windows install gedaan? Vaak kun je problemen krijgen na het wisselen van Nvidia naar Ati of andersom.
ben niet zo happerig om dat te doen.....lees tweakers graag maar geen zin om zoveel werk te doen voordat het echt niet anders kan :P

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tntkiller schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:01:
[...]

ben niet zo happerig om dat te doen.....lees tweakers graag maar geen zin om zoveel werk te doen voordat het echt niet anders kan :P
Als je beslist CCC wilt hebben zit er niks anders op. ;)
Of je moet een andere driver sweeper/cleaner proberen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Bekijk myReact van SuperkuhrtjeBekijk de gallery van SuperkuhrtjeBerichten: 511
Reg. datum: 27 september 2007
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben tot nu toe totaal niet tevreden met de Catalyst 9.6.
De problemen stapelen zich alleen maar op....

Bij Unreal engine 3 games crashed hij echt ongelooflijk vaak. Bijvoorbeel bij Medal of Honor Airborne slaat hij vaak na 10 minuten uit. Soms dan herstelt hij maar vaak is het gewoon hangen en een harde reset..

Bij AA3 heb ik vaak een BSOD.. En bij Brothers in Arms Hells Highway crashed ie ook nog welleens..
Dit is allemaal met een Overclock en zonder overclock... Met 9.5 was hij gewoon stabiel maar nu echt totaal niet meer bij die games... Hebben hier meer mensen last van?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zonder de GPU overclock crashed hij ook, maar dan duurt het wat langer. Het is geen hitte probleem want hij komt niet boven de 65 graden..
Het is ook pas sinds ik die 9.6 erop heb gezet. Ik heb ook gister een nieuwe bios in mijn moederbord gezet, maar dat lijkt me niet de stichter..

Eerst draaide hij ook die games gewoon stabiel op 950/1100... Ik snap het niet...

Okee. Ik heb een beetje zitten testen.. Elke game doet het normaal op de clockspeeds van 950/1100 zoals altijd.. Alleen bij Medal Of honor Airborne zit de game te kl*ten.. Dus stel dat ik die game ooit weer eens ga spelen even de clocks omlaag gooien. Dan doet hij het langer dan wanneer de clocks hoger staan.. Ook vreemd natuurlijk, want hij crashed sowieso

Edit 2:

Net even gekeken naar de voltages. Ik heb in de bios van de videokaart gezet dat hij op 3d naar het voltage van 1.35 moet gaan.. Dit doet hij ook gewoon. Het enige is. Bij GPU-Z leest hij bij stress gewoon 1.35v uit. Bij everest leest hij 1.35v uit. Alleen bij CPUID Hardware Monitor leest hij als maximum waarde maar 1.31V uit.... Wat moet ik nu geloven eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Notna schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:23:
Nou, 4890 Toxic installed dit weekend. Wat een kaart :~. Lekker stil, blijft goed gekoelt en is rete snel. Fallout 3 op 1900x1200 op ultra settings :>

Wat betreft geluidsproductie van de fan: deze valt echt enorm mee. Op 40%~ is hij nog steeds niet echt te horen en blijft de kaart netjes rond de 60 graden stressed. Kwestie van spelen met de settings dus ;)

Alleen heb ik een probleem met mijn 2de scherm aan te sturen. Zodra ik boot, doen mijn 2 schermen ( 24"via HDMI-->DVI-D en 19" via DVI-D) het beide in clone mode. Als Vista laat dito. Maar zodra Vista geladen is, valt het 2de scherm uit. Wat ik ook instel, hij blijft aangeven dat er een 'nog signal is. Wat heb ik tot nu toe gedaan:

-Hotpluggen van het scherm (dus booten met de kabel eruit, zodra er geboot is kabel erin en enablen) --> werkt niet
-Booten zonder scherm, scherm uitzetten in Vista, rebooten MET scherm, enablen van scherm --> noppes
-Booten met scherm en ook aan in Vista als extended of clone --> Werkt niet.

CCC geeft wel aan dat hij het scherm herkent, juiste resolutie enz. Ik kan ook gewoon vrolijk met mijn muis naar de andere kant toe, alleen doet de damn thing niks :(. Enkel als ik deze instel als primary, wil die werken..... Vaag, wellicht dat ik het scherm via D-SUb moet aansluiten met een DVI verloop stukje? Ik zou het ander niet weten....
Ik had dus gelijk, beeldscherm aangesloten vie D-SUB naar DVI-D en het beeldscherm werkt wel. Te vaag voor woorden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ook mijn 2x sapphire 4890 toxic binnen geinstalleerd en crossfire enabled.

maar als ik me 2e scherm eraan hangt maakt hij er auto cloning van.

dit wil ik niet want wil 2 verschillende resoluties draaien op beide schermen.

weet iemand dit hoe op te lossen?

opgelost.

2e monitor verwijderen en dan kan je er settings op wijzigen voor expand

draait heerlijk in crossfire 1000/1100

[ Voor 19% gewijzigd door jorisw86 op 23-06-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladeoffury
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-02-2024
Bij het samenstellen van mijn nieuwe pc wou ik eerst gaan voor een passieve 4670 maar aangezien de 4770 zoveel meer rekenkracht heeft dan de 4670 voor een iets hogere prijs is deze keuze moeilijk geworden.

Mijn nieuw systeem moet idle echt stil zijn (gaat zich op mijn kamer bevinden, en ook tijdens de nacht draaien).
De kaart moet zeker niet high-end zijn, omdat het voornamelijk voor video's te bekijken zal zijn.
Aan de andere kant is het wel handig om toch wat te kunnen gamen.
Dit dan voor games als team fortress 2, portal, counter strike, ...

De kaart zou in een antec solo kast komen te zitten. Ik zou dus eigenlijk willen weten of een 4770 zo goed als volledig stil zou zijn (idle). Anders zal het toch de 4670 moeten worden, tenzij iemand anders nog een goed (en niet te duur) alternatief weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Laatst online: 17:49
Nou dan is dit wat je zoekt:

nieuws: Gigabyte en Powercolor voorzien HD 4770 van passieve koeling

Ik weet alleen niet of hij al te bestellen is. Laat staan of er verder informatie over is.

Maar ga je je systeem waterkoelen? Want anders zul je altijd nog vennetjes moeten gebruiken. Dan kan een stille 4770 prima bij.

[ Voor 17% gewijzigd door harydoo op 24-06-2009 09:10 . Reden: koeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladeoffury
  • Laatst online: 27-02-2024
harydoo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:08:
Nou dan is dit wat je zoekt:

nieuws: Gigabyte en Powercolor voorzien HD 4770 van passieve koeling

Ik weet alleen niet of hij al te bestellen is. Laat staan of er verder informatie over is.

Maar ga je je systeem waterkoelen? Want anders zul je altijd nog vennetjes moeten gebruiken. Dan kan een stille 4770 prima bij.
Ik weet dat deze eraan komt, maar ik vind niks van info wanneer deze juist te koop zou zijn :?
Waterkoelen ga ik niet doen, het is nog maar de eerste pc dat ik samenstel dus dat is al genoeg nieuws voor mij. Waterkoeling lijkt me trouwens ook wel duur.
Er zal airflow zijn door noctua fans op de case, maar wel op low-med toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Gisteren mijn XFX 4890 geinstalleerd en de performance is zeer goed!
Alleen die Fan wat een herrie zeg. Maar meteen een Scythe Musashi SCVMS-1000 besteld.

Nu regel ik de fan met rivatuner bij maar wat is een beetje de max. qua temps van de 4 serie.
80 graden?

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Topicstarter
Max? 120 ofzo. 100 is geen probleem, zou hem in idle ook gewoon richting de 100 laten gaan, zijn ze voor gemaakt.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 24-06-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Anoniem: 134818 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:14:
Max? 120 ofzo. 100 is geen probleem, zou hem in idle ook gewoon richting de 100 laten gaan, zijn ze voor gemaakt.
tja, de kaart kan het wel aan, maar om nu te zeggen dat het erg bevorderlijk is voor de ambient temp in je case is punt 2

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb een benchtable als case dus dat is geen probleem. Er zit niks in een case opgesloten.
Maar echt 100 graden onder load is geen probleem? Het lijk me zo veel. Zeker als je kijkt dat die xfx koeler hem rond de 70 graden wil houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Pepperana op 24-06-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
de kaarten kunnen het makkelijk hebben. heb ook tijdje gezeten met 2 4850's die met stock koeler naar 106 gingen. het belemmert alleen je mogelijkheid tot overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pepperana schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:13:
Nu regel ik de fan met rivatuner bij maar wat is een beetje de max. qua temps van de 4 serie.
80 graden?
Max is over het algemeen 120 graden voor videokaarten, maar ik zou die kaart gewoon rond de 80 graden houden, zoals ATI zelf ook doet bij de 48xx serie :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik ga binnenkort een laptop kopen maar ik heb 2 keuze's

Nu kan ik niet kiezen vanwege de videokaarten want ze zijn allebei best goed.

Het gaat hier om de 3650 en 4570, de benchmarks van 3650 liggen gemiddeld hoger maar daarintegen is de 4570 weer een iets betere kaart voor DX10. Dus ik zit nogal in een dilemma. Ik weet niet of dit de goede topic is hiervoor maar het heeft er wel een beetje mee te maken ;). Wanneer moet ik de 3650 kiezen en wanneer 4570?

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor games en photoshop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-07 20:43
Met die 4570 ga je echt geen spellen kunnen spelen in dx10 dus ik zou voor de 3650 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 14:11
Hoi,

Heb zojuist mijn 4890 Black Edition binnen gekregen... Ik heb dus de Nvidia (8800GT) drivers verwijderd in safe mode --> reboot in safe mode --> nasty file remover gebruikt --> uitgezet --> 4890 erin, 9.6 drivers erop gezet, en alles geïnstalleerd... Nougoed, even 3dmark06 proberen, en de score daarvan is (naar mijn mening) nogal laag? Heb ik iets verkeerds gedaan? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik zou kunnen proberen om het wat hoger te krijgen, dus alle hulp is welkom...

Info:

Antec 900
Intel Core 2 Duo E8400 (niet ge-oc'd)
Asus P5K mobo
620W Cooler master
XFX 4890 Black Edition
4GB DDR2-800 ram (2x2GB)

Screenie:

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/2428/3dmarkj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
wizkid_niels schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:10:
Heb ik iets verkeerds gedaan?

Info:
Intel Core 2 Duo E8400 (niet ge-oc'd)
Dat lijkt me duidelijk. Voer de beste E8400 eens op tot pak hem beet 3,6Ghz, dan zul je een veel mooiere score te zien krijgen ;)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd 3DM06 is zwaar cpu limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nero355 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Max is over het algemeen 120 graden voor videokaarten, maar ik zou die kaart gewoon rond de 80 graden houden, zoals ATI zelf ook doet bij de 48xx serie :)
Mijn stock HD4850 ging toch richting de 90 graden hoor. Ze hebben nu hem wat lager gezet omdat zo veel mensen er over miepen dat ie 'te heet' zou zijn. Niet nodig, dus lekker zacht dat ding op idle en onder load lekker laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 14:42

Format-C

Tracing Rays

Vraagje; zijn er Crossfire profielen voor:

-Prototype
-Riddick AODA
-Godfather 2
-Wolverine
-Empire Total War

???

Schalen deze games een beetje?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:19:
[...]

En de overklok mogelijkheden, imo altijd de HD 4770 nemen. Behalve als die nergens te krijgen is, maar dat is niet zo. ;)
ja, da's leuk natuurlijk.. maar hij is in het systeem geschroeft met de bedoeling om gewoon te gamen, niet om te OCen of te benchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
PassieWassie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:14:
[...]

Dat lijkt me duidelijk. Voer de beste E8400 eens op tot pak hem beet 3,6Ghz, dan zul je een veel mooiere score te zien krijgen ;)
Hoi,

Zojuist gedaan: Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/6504/3dmark2r.jpg

Is dat een wat betere score voor het systeem? Ik speel ook WoW waar ik eigenlijk wat meer fps verwacht had (als ik "Ultra" settings selecteer zit ik in drukke gebieden(Dalaran) op 15-20fps, als ik die uitzet staat het op ~30-35fps... Is WoW dan toch té CPU based? Dus dat het een stuk beter gaat met betere CPU's?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
wizkid_niels schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:29:
[...]

Hoi,

Zojuist gedaan: [afbeelding]

Is dat een wat betere score voor het systeem? Ik speel ook WoW waar ik eigenlijk wat meer fps verwacht had (als ik "Ultra" settings selecteer zit ik in drukke gebieden(Dalaran) op 15-20fps, als ik die uitzet staat het op ~30-35fps... Is WoW dan toch té CPU based? Dus dat het een stuk beter gaat met betere CPU's?

Alvast bedankt,
Jazeker WoW is echt heel erg CPU Based, Je kan ook gewoon shadows uitzetten dat scheelt je sowieso al 20fps.

Nog meer mensen die de 3650 boven de 4570 vinden? ik kan nog steeds niet kiezen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Proxzor op 24-06-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wizkid_niels schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:29:
Hoi,

Zojuist gedaan: [afbeelding]

Alvast bedankt,
Nice :)

btw, er is een nieuwere versie van 3D Mark06 .. check je eigen screenshot maar eens ;)

Morgen komt als het goed is dan eíndelijk mijn 4890 Vapor-X binnen incl. 3D Mark Vantage & Co.
Kan ik die mooi eens hier tegenaf zetten. Qua CPU kom ik hier niet aan maar het is toch een leuk uitgangspunt. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-06-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik ben benieuwd hoe ver je die Vapor-X kan klokken. Ik lees in de meeste reviews dat die kaart maar zo'n 945 tot 970MHz doet.

De Toxic van Sapphire is op 960 geklokt. En kan "dik" boven de 1000Mhz in de meeste reviews. Het zou kunnen dat op de Vapor X de wat mindere chips zitten, en op de Toxic de goede.

Alleen weet ik niet of dit technisch mogelijk is voor Sapphire. Om zo te cherrypicken.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RappieRappie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:10:

Alleen weet ik niet of dit technisch mogelijk is voor Sapphire. Om zo te cherrypicken.
Volgens mij doet ATi dit ook al. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Idd. En je moet de kaarten zien in de volgorde Vapor-X, Toxic en dan de Atomic. Maargoed, in de basis is het dezelfde kaart. De Vapor-X neem ik om de aansluitmogelijkheden en de stille koeling. En als hij dan ook nog 970 MHz doet zul je mij niet horen klagen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-06-2009 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

verwacht dat de spanning op de core ook toch wel zal verschillen of zijn die default t zelfde bij alledrie de modellen!? :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
wizkid_niels schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:10:
Hoi,

Heb zojuist mijn 4890 Black Edition binnen gekregen... Ik heb dus de Nvidia (8800GT) drivers verwijderd in safe mode --> reboot in safe mode --> nasty file remover gebruikt --> uitgezet --> 4890 erin, 9.6 drivers erop gezet, en alles geïnstalleerd... Nougoed, even 3dmark06 proberen, en de score daarvan is (naar mijn mening) nogal laag? Heb ik iets verkeerds gedaan?
Wat je verkeerd hebt gedaan is 3Dmark 06 opstarten. Deze benchmark is totaal niet representatief voor de performance. Het beste kun je eens een test doen met een spel als Call of Juarez, Race driver Grid of Far Cry 2. Deze games zijn bij uitstek GPU limited en trekken dus het maximale uit je videokaart.

In het algemeen zou je kunnen stellen dat je processor de beperkende factor gaat worden in bepaalde games. Je kunt kijken of je hem nog wat over kunt klokken. Een snelheid van 3,6 GHz moet makkelijk haalbaar zijn op een E8400, terwijl dit al 20% sneller is. Welke games wil je gaan spelen met die videokaart?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Na gisteren de Fan van mijnXFX 4890 op 30% te hebben gezet is het geluid om te doen.

Maar nu maakt mijn kaart een hoog geluidje met elke 3d applicatie.
Het geluidje klinkt als een harddisk die aan het denken is. Dit is niet met 2d applicatie zoals de windows desktop of de menu van games maar zodra ik de game echt ga spelen in 3d begint het hoog te rattelen.
Het is dus geen piepje maar echt een trilling/ratel zeg maar.

Nu heb ik de kaart van het mobo gehaald en gekeken naar defecten maar niks gevonden.
Als ik de fan stilzet dan blijft het geluid.

RMA?
Morgen komt mijn Scythe Musashi SCVMS-1000. Misschien als ik er die op zet is het geluid weg.
Maarja dit weet ik niet zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door Pepperana op 25-06-2009 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Waarschijnlijk zown condensator.. Dit komt bij heeel veel kaarten voor. Hiet alleen bij videokaarten maar ook bij moederborden. Ik heb het bijvoorbeeld ook als ik Medel of Honor Airborne opstart tijdens de introfilmpjes..
Tijdens het gamen heb ik het bijna nooit. Alleen als de FPS echt dermate hoog is... Maar dat is niet zovaak bij de moderne games ;)

Vind je het geluid echt zo erg? Ik heb hem in windows op 25% staan en hoor hem niet zo hoor.. Alleen met games op 40% maar dan heb je game geluiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

nee, fancontrol is gewoon n beetje trip, bij sommige fanspeeds en/of sommige fan control programma's gaat die fan ratelende geluiden maken..
probeer eens n ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Pepperana schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:05:
Maar nu maakt mijn kaart een hoog geluidje met elke 3d applicatie.
Het geluidje klinkt als een harddisk die aan het denken is. Dit is niet met 2d applicatie zoals de windows desktop of de menu van games maar zodra ik de game echt ga spelen in 3d begint het hoog te rattelen.
Het is dus geen piepje maar echt een trilling/ratel zeg maar.

Nu heb ik de kaart van het mobo gehaald en gekeken naar defecten maar niks gevonden.
Als ik de fan stilzet dan blijft het geluid.
Ik heb bij mijn neef zijn Sapphire 4870x2 anders ook die debiele geluiden gehoord. Wordt je toch écht niet vrolijk van :/ Echt van die hoogfrequente krassende, piepende geluiden.

Volgens mij een klassiek geval van coil whine, bekende geluiden die spoelen kunnen genereren.
E.g. http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-263071_15_0.html
of http://forums.anandtech.c...catid=27&threadid=2243618

We konden alleen niet goed lokaliseren waar het vandaan kwam. Je zou zeggen de 4870x2 maar aan de andere kant verdacht ik toch ook de voeding ervan. Die krijgt natuurlijk ook behoorlijk op de fl*kker. Dus je zou dan eerst een andere zware/zwaardere voeding moeten proberen om dat eigenlijk te kunnen uitsluiten. Als het dan tóch de grafische kaart zou zijn, zou het voor mij wel genoeg reden zijn hem RMA te sturen.

[ Voor 45% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-06-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

De meeste (veel) grafische kaarten maken een soort squeek geluiden. Miujn GTX280's maken in 3DMark ook squeek geluiden... Alleen is dat geluid bij ATi (naar mijn ervaring) iets erger dan bij nV.

Je kan de kaart wel RMA sturen, maar de kans is zeer groot dat je er 1 terugkrijgt die het ook doet.

Ik weet 100% zeker dat de kaart dat geluid maakt iig. Ik heb zelf ook een aantal Ati's gehad, en die deden dat allemaal. En de HD4870X2 maakte het meeste "squeek" geluid.

Het is imho iig geen reden de kaart RMA te gaan sturen.

Edit; moet je zien wat een hits:

http://www.google.nl/sear...+noise&hl=nl&start=0&sa=N
http://www.google.nl/sear...l+whine&btnG=Zoeken&meta=
http://www.google.nl/sear...h+noise&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 25-06-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Daarom, het is gewoon een slechte constructie. Vaak zijn het deze spoelen die men dan gebruikt die dit kunnen veroorzaken;

Afbeeldingslocatie: http://tbn3.google.com/images?q=tbn:xicvOS5ayj4MeM

Het zou al opgelost zijn als men spoelen in een materiaal giet, zoals hier;
Afbeeldingslocatie: http://www.jetcham.com.tw/images/no-1b.jpg

Ze hebben het bij een TV van mij al eens opgelost door lijm over de wikkelingen te doen.

Ik weet niet of er ook andere componenten zijn die dergelijke geluiden kunnen produceren. Je ziet namelijk wel dat ze steeds minder spoelen gaan gebruiken omdat de borden steeds meer digitaal gevoed worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-06-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-07 16:55
Ik heb zojuist, naar 2 weken wachten, mijn HD4770's van sapphire binnen gekregen.

Tot mijn verbazing zaten hier geen Crossfire bridges bij, en deze heb ik ook niet bij mijn moederbord.

Weet iemand of deze in Almere te kopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
frankknopers schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:54:
[...]

Wat je verkeerd hebt gedaan is 3Dmark 06 opstarten. Deze benchmark is totaal niet representatief voor de performance. Het beste kun je eens een test doen met een spel als Call of Juarez, Race driver Grid of Far Cry 2. Deze games zijn bij uitstek GPU limited en trekken dus het maximale uit je videokaart.

In het algemeen zou je kunnen stellen dat je processor de beperkende factor gaat worden in bepaalde games. Je kunt kijken of je hem nog wat over kunt klokken. Een snelheid van 3,6 GHz moet makkelijk haalbaar zijn op een E8400, terwijl dit al 20% sneller is. Welke games wil je gaan spelen met die videokaart?
Hij staat nu op 3.6, ga misschien nog effe 4.0 Ghz proberen, kijken hoe het dan loopt. Veel verder hoeft van mij ook niet. Ik speel vooral WoW nu, maar met de graka wil ik ook veel GTA4 en later ook Assasin's creed 2 gaan spelen. Ga er trouwens ook een andere koeler opzetten, want dit ding is echt een straaljager in games ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dorest0rm schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:03:
Ik heb zojuist, naar 2 weken wachten, mijn HD4770's van sapphire binnen gekregen.

Tot mijn verbazing zaten hier geen Crossfire bridges bij, en deze heb ik ook niet bij mijn moederbord.

Komt sowieso niet bij het mobo, daar komen wel Sli bridges mee als het tenminste een SLi mobo is. ;)
Bel gewoon winkels uit Almere op, dan weet je het zeker.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24

Plaats eens een berichtje in vraag en aanbod, waarschijnlijk zijn er genoeg tweakers die er nog wel eentje hebben liggen die je gratis af kunt halen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

RappieRappie schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:26:
De meeste (veel) grafische kaarten maken een soort squeek geluiden. Miujn GTX280's maken in 3DMark ook squeek geluiden... Alleen is dat geluid bij ATi (naar mijn ervaring) iets erger dan bij nV.

Je kan de kaart wel RMA sturen, maar de kans is zeer groot dat je er 1 terugkrijgt die het ook doet.

Ik weet 100% zeker dat de kaart dat geluid maakt iig. Ik heb zelf ook een aantal Ati's gehad, en die deden dat allemaal. En de HD4870X2 maakte het meeste "squeek" geluid.

Het is imho iig geen reden de kaart RMA te gaan sturen.

Edit; moet je zien wat een hits:

http://www.google.nl/sear...+noise&hl=nl&start=0&sa=N
http://www.google.nl/sear...l+whine&btnG=Zoeken&meta=
http://www.google.nl/sear...h+noise&btnG=Zoeken&meta=
Maar zoals ik leest zijn dit allemaal piepende geluiden en geen ratelende geluiden.
Anyway ik ga de scythe er opzetten en dan kijken of het daarme opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238040

Twee weken maar? Dat valt reuze mee. Ik heb gisteren na 6 weken wachten voor de tweede keer mijn order geannuleerd. Heb eerst bijna vier weken op Azerty gewacht en daarna nog eens twee bij Salland. Ik kap er nu maar gewoon helemaal mee. Weet iemand een webshop die hem in ieder geval op voorraad heeft of snel kan leveren? Vast wel toch? Als ik zie hoeveel mensen deze kaart blijkbaar wel zonder problemen kunnen krijgen. Salland zou hem in beginsel binnen 5 dagen kunnen leveren maar dat werd keer op keer opgeschoven. Ben echt een beetje geirriteerd hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Anoniem: 238040 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:53:
[...]

Twee weken maar? Dat valt reuze mee. Ik heb gisteren na 6 weken wachten voor de tweede keer mijn order geannuleerd. Heb eerst bijna vier weken op Azerty gewacht en daarna nog eens twee bij Salland. Ik kap er nu maar gewoon helemaal mee. Weet iemand een webshop die hem in ieder geval op voorraad heeft of snel kan leveren? Vast wel toch? Als ik zie hoeveel mensen deze kaart blijkbaar wel zonder problemen kunnen krijgen. Salland zou hem in beginsel binnen 5 dagen kunnen leveren maar dat werd keer op keer opgeschoven. Ben echt een beetje geirriteerd hierdoor.
Alternate & Cdromland heeft nog HD4770 liggen :) .

Als je 6 weken aan het wachten bent doe je toch iets niet goed hoor :/ .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heb de xfx 4890 black edition ook binnen, geen gekke piepjes oid, dus ik zou 'm lekker omruilen als die van jou wel piept Pepperana.

De koeler is idd wel net een stofzuiger, ook in windows als je zit te internetten.
Morgen dus ff de Accelero Twin Turbo erop zetten, hopelijk is ie dan een stuk stiller als nu.

Heb nu 16620 in 3dmark06 ism een q9650 op stock settings, maar dat haalde ik met m'n 4870 1gb ook als ik m'n processor overklokte naar 3,6ghz, jammer dat vantage niet op xp wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambamja
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02 12:17
Ga binnenkort een 4850x2 2gig kopen, heb gezien dat deze kaart een stuk beter presteert dan een hd4890, maar is dit in crossfire ook het geval? Aangezien ik nu een bord heb met 1 pci-e 16x slot heb ik er nu niet veel aan maar als ik in de toekomst een nieuwe mobo heb is een hd4850 x2 dan nog steeds interessanter dan een 4890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik heb nu dus ook last van Coil Whine, maar bij mij komt hij uit de CoolerMaster M700. Ook enorm veel hits over terug te vinden op het internet. Dit is al de 2de voeding van Coolermaster die dit doet (de eerste was RMA gegaan vanwege hetzelfde probleem). Nu maar voor een Corsair TX750 gaan :P

Stomme is, is dat het alleen gebeurt bij 3D applicaties. Als ik Fallout 3 speel is het niet om aan te horen. Als ik dan op Esc druk (en in het menu zit) stopt het ermee, om vervolgens weer verder te gaan :'). Denk dat de kart beetje teveel power trekt ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Hallo,

Ik heb hier een HIS HD4850, maar de fan slaat niet aan. Als de kaart heel erg heet wordt zo'n ~85 graden slaat ie nog steeds niet aan. Als ik 'm dan opnieuw opstart dan doet ie 't wel. Het is wel erg irritant, want 't wordt ontzettend heet op míjn kamer dan. Meestal geef ik 'm een klein tikje bij het opstarten waarna hij aanslaat.
Maar dan nog komen de idle temperaturen op ~58 graden.
zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/4536/0906262.th.jpg

is dit normaal?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:47
Wel, ik heb de HD4850 en ik ben er zeer tevreden mee, behalve dat ik in games soms de Catalyst A.I. moet afzetten of anders krijg ik zwarte textures, ook de fan is luidruchtig maar daar had ik maar aan moeten denken toen ik een singleslot kocht :|

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.Sjoerd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:44:
Hallo,

Ik heb hier een HIS HD4850, maar de fan slaat niet aan. Als de kaart heel erg heet wordt zo'n ~85 graden slaat ie nog steeds niet aan. Als ik 'm dan opnieuw opstart dan doet ie 't wel. Het is wel erg irritant, want 't wordt ontzettend heet op míjn kamer dan. Meestal geef ik 'm een klein tikje bij het opstarten waarna hij aanslaat.
Maar dan nog komen de idle temperaturen op ~58 graden.
zie hier:
[afbeelding]

is dit normaal?
85 graden is nog vrij koel voor de videokaart, maar naar mijn weten hoort de fan wel te draaien. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Sorry vergeten m'n bericht te editen 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door peakaboo op 26-06-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
thomasf schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:18:
Heb de xfx 4890 black edition ook binnen, geen gekke piepjes oid, dus ik zou 'm lekker omruilen als die van jou wel piept Pepperana.

De koeler is idd wel net een stofzuiger, ook in windows als je zit te internetten.
Morgen dus ff de Accelero Twin Turbo erop zetten, hopelijk is ie dan een stuk stiller als nu.

Heb nu 16620 in 3dmark06 ism een q9650 op stock settings, maar dat haalde ik met m'n 4870 1gb ook als ik m'n processor overklokte naar 3,6ghz, jammer dat vantage niet op xp wil draaien.
Ben best tevreden over mijn 4890 BE, idle temp is 49 graden op fanspeed (auto) op 24%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb net 2 HD4890 Toxics besteld (960/1050). Zijn een stuk duurder dan de BE's, maar er zit een fan op die onhoorbaar is, klokken goed over, en ik hoef de koeler zelf niet te vervangen waardoor ik garantie verlies. :)

-Ben benieuwd naar de prestaties, en de hoe de (CF) drivers ervoor staan momenteel. :) Het is alweer 5 maanden geleden dat ik een HD4870X2 had. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 26-06-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
peakaboo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:50:
[...]

Ben best tevreden over mijn 4890 BE, idle temp is 49 graden op fanspeed (auto) op 24%....
Ik ben ook tevreden met mijn HD4890.. Draait in windows gewoon op 25% ik hoor hem dan niet echt hoor..
Mijne draait niet op 1ghz maar op 950. Kga als ik straks vakantie heb en tentamens voorbij zijn kijken hoever ik nog kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
RappieRappie schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:58:
Ik heb net 2 HD4890 Toxics besteld (960/1050). Zijn een stuk duurder dan de BE's, maar er zit een fan op die onhoorbaar is, klokken goed over, en ik hoef de koeler zelf niet te vervangen waardoor ik garantie verlies. :)

-Ben benieuwd naar de prestaties, en de hoe de (CF) drivers ervoor staan momenteel. :) Het is alweer 5 maanden geleden dat ik een HD4870X2 had. :)
Eeuwige switcher dat je bent :P

CF draait lekker hoor, kijk maar naar Frank zijn resultaten tot zo ver... Ben wel benieuwd naar of je er echt wat aan hebt door die andere koeler? Heb liever die stock koeler die alles met hoge snelheid naar buiten blaast... Hij zal wel een stukje koeler zijn denk ik die toxic, laat maar horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

peakaboo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:37:
[...]

Eeuwige switcher dat je bent :P
Dat valt de laatste tijd mee. :) Ik had mijn GTX280's alweer 5 maanden, en mijn i7 + mobo + mem alweer 8 maanden. Het is gewoon een super setup. Iets beters is er niet.

Ik ga toch nog even naar ATi terug, omdat ik de meeste games die goed draaien op nV wel gezien heb, en er een aantal games zijn die ik heb waarvan ik 100% zeker weet dat ze beter draaien op ATi. Het kost me geen euro, dus waarom niet? En ik vind het wel leuk om wat te rommelen. :+
peakaboo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:37:
[...]CF draait lekker hoor, kijk maar naar Frank zijn resultaten tot zo ver... Ben wel benieuwd naar of je er echt wat aan hebt door die andere koeler? Heb liever die stock koeler die alles met hoge snelheid naar buiten blaast... Hij zal wel een stukje koeler zijn denk ik die toxic, laat maar horen!
De Toxic koeler blaast ook alles naar buiten. :)

Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2zedkkj.jpg

En deze is onhoorbaar volgens de reviews. Zelfs stressed hoor je hem niet. :)

Ik zal zeker wel laten horen wat ik ervan vind. Aangezien ik ook al heel tevreden was met de HD4870X2, kan ik me niet voorstellen dat dit niet goed is. :) Al helemaal niet als dit een procentje of 30 sneller is in sommige games dan de HD4870X2 op 1920x1200 met veel AA en AF.

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 26-06-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
RappieRappie schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:42:
[...]
Dat valt de laatste tijd mee. :) Ik had mijn GTX280's alweer 5 maanden, en mijn i7 + mobo + mem alweer 8 maanden. Het is gewoon een super setup. Iets beters is er niet.

Ik ga toch nog even naar ATi terug, omdat ik de meeste games die goed draaien op nV wel gezien heb, en er een aantal games zijn die ik heb waarvan ik 100% zeker weet dat ze beter draaien op ATi. Het kost me geen euro, dus waarom niet? En ik vind het wel leuk om wat te rommelen. :+

[...]
De Toxic koeler blaast ook alles naar buiten. :)

Kijk maar:

[afbeelding]

En deze is onhoorbaar volgens de reviews. Zelfs stressed hoor je hem niet. :)

Ik zal zeker wel laten horen wat ik ervan vind. Aangezien ik ook al heel tevreden was met de HD4870X2, kan ik me niet voorstellen dat dit niet goed is. :)
Hij blaast niet ALLES naar buiten hoor... Dat kan sowieso niet omdat de koeler niet 'dicht' is zoals bij de stock versie ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je post, lees eerst de regels van dit topic!

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen over de HD4XXX kaarten. Basic vragen zoals 'welke moet ik kopen', 'is mijn voeding sterk genoeg' en 'werkt CF op een SLI moederbord' etc etc, zijn al heel vaak beantwoord. Gebruik dus de Search.

Veel antwoorden kan je vinden in de topic start of in de FAQ van het ATI Nieuwsdiscussie Topic. Staat je antwoord hier niet en brengt Google geen soelaas? Dan heb je vast een goeie vraag!