Zo, donderdag kreeg ik eindelijk mijn Sapphire HD4890 Vapor-X 1GB binnen

Hier de rest van de pics....
Eerst even met Catalyst 9.5 geprobeerd, maar al snel naar 9.6 over gegaan. Ik had waarschijnlijk een beetje een typische instelling gedaan, dus 9.5 ging na het opstarten direct over zijn nek .. nadat 9.6 er op stond dit gelukkig niet weer gehad
Ati TrayTools eraf gehaald, welke ik met veel plezier voor mijn 1900XT gebruikt heb, maar ik zag dat deze kaart zich al heel netjes begon terug te klokken wanneer ie idle is. 240 MHz voor de GPU, maar het geheugen heb ik maar even een paar keer naar 550 zien gaan ofzo, daarna heb ik hem alleen nog maar volgas zien staan en ik was ook in de veronderstelling dat dit idd een 'probleem' was. Nog even zien dit te fixen..
Het geluid van de fan valt me mee. Als je hem volluit draait, hoor je hem wel behoorlijk, maar in geen geval zo hinderlijk als die van de 1900XT. Bij het overklokken en het draaien van 3DMark 06 en Vantage gaat de fan trouwens wel volluit en wordt de gpu ook behoorlijk heet. Bij 975/1175 ging hij dan ook onderuit toen de gpu 105,5 graden bereikte. 't Is nu natuurlijk ook niet zulk fantastisch weer om dit te doen

Bij 960/1160 heeft ie geen moeite iig de benchmarks te voltooien.
De benchmarks (Core2duo E6600 @ 3,2GHz / Vista 32bit / 3,1GB ram),
Zou op zich nog wel wat hoger mogen
Wat betreft het stroomverbruik. Idle 310 Watt, Average 460 Watt, Peak 525 Watt (960/1160)
Mijn Thermaltake Thougpower 700W moet er redelijk aan trekken en wordt ook erg warm, waardoor diens fan nu ineens de luidruchtigste van mijn hele systeem geworden is
Morgen eens zien of ik er eens wat games mee kan draaien.
[
Voor 6% gewijzigd door
Alfa Novanta op 27-06-2009 21:18
]