Het ATi HD4XXX Serie Ervaringen Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 51.369 views

Onderwerpen

Alle 102 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Topicstarter
De HD4770 is in feite een HD4850 maar dan even snel of sneller en is ook een stuk zuiniger. De HD4870 is weer een snellere kaart dan de HD4770.
De HD4770 is over het algemeen iets langzamer, maar zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Drie vriendelijke mensen is al heel wat, alleen jammer dat forum niet realtime je waarschuwt dat anderen ook al reageren :P
Anoniem: 134818 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:51:
Er word bijna altijd wel een 2x molex naar 6 pins mee geleverd.
Dat is een punt waar ik graag van andere mensen wil weten: bij welke merken videokaarten is extra kabel meegeleverd en welke niet.
Anders moet ik voor zekerheid extra onderdeel bestellen maar ik wil ook niet dubbelop als de kabel al bij de videokaart zit.

En ja, ik heb 480W van Antec Truepower 2.0, en 4 hdd + dvd + brander zitten erin. (waarvan 2 greenpowers, en dat zal nog meer greenies worden...) Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:28
Bij mijn Sapphire HD4890 was een 1xMolex naar 1x 6Pin verloop stekkertje..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MrDummy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:11:
Drie vriendelijke mensen is al heel wat, alleen jammer dat forum niet realtime je waarschuwt dat anderen ook al reageren :P

[...]

Dat is een punt waar ik graag van andere mensen wil weten: bij welke merken videokaarten is extra kabel meegeleverd en welke niet.
Anders moet ik voor zekerheid extra onderdeel bestellen maar ik wil ook niet dubbelop als de kabel al bij de videokaart zit.

En ja, ik heb 480W van Antec Truepower 2.0, en 4 hdd + dvd + brander zitten erin. (waarvan 2 greenpowers, en dat zal nog meer greenies worden...) Geen probleem.
Op de website van de maker van de videokaart kijken? Staat bijna altijd wel wat er geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Anoniem: 134818 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:17:
Op de website van de maker van de videokaart kijken? Staat bijna altijd wel wat er geleverd word.
Die van MSI kaart: "optional".
Dus niet standaard bij de kaart MSI R4870-T2D1G in elk geval.

Ik ga dus de verkoper erbij vermelden dat extra stukje kabel nodig is, en of hij hiervoor na wil trekken of het klopt.
Dat moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm, ik denk dat ie er wel bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
Heb niet alles gelezen in dit forum...maar mijn ervaring met Ati (een HD4670) is dat dit de laatste keer is dat ik een Ati kaart koop.
Elke keer als ik van profiel wissel moet ik runtime restarten. ik heb via hdmi de 4670 aangesloten op een plasma en via vga op een dell monitor.
Blijf maar instellen en instellen.
Nooit meer een Ati!
Elke maand nieuwe drivers...doe het in een keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 10:02
juari schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:01:
Heb niet alles gelezen in dit forum...maar mijn ervaring met Ati (een HD4670) is dat dit de laatste keer is dat ik een Ati kaart koop.
Elke keer als ik van profiel wissel moet ik runtime restarten. ik heb via hdmi de 4670 aangesloten op een plasma en via vga op een dell monitor.
Blijf maar instellen en instellen.
Nooit meer een Ati!
Elke maand nieuwe drivers...doe het in een keer goed!
Lekkere klaag reactie. Heb vandaag een ex nvidia gebruiker op het forum gezien en die zweerd nu dat ATI nu beter is (http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32213769). Die runtime is zeker CCC ? Dan is er waarschijnlijk wat mis met je .NET framework. Ik zou zeggen gooi CCC en .NET framework eraf en installeer het opnieuw.

Ik heb er totaal geen problemen met de nieuwe drivers en CCC. Zelfs met de BETA's is het tot nu bijna altijd goed gegaan op 1 na waardoor ik een bluescreen kreeg tijdens het installeren. Daarom is het ook een beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
Dit topic heet : Het ATi HD4XXX Serie Ervaringen Topic ,en ik vertel je over mijn ervaringen. Maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze ervaring.

De runtime is inderdaad CCC. Ik dank je voor je tip en zal het zeker proberen. Of het werkt of niet zal ik hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De verkoper heeft gemeld dat MSI geen adapter kabel heeft. Dat wordt bijbestellen.
Wat heeft XFX kaart wel / niet in huis (bijna zelfde prijs)?
Het staat vast dat adapterkabel voor pci-e niet altijd bij zit.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 07-07-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juari schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:49:
[...]
Maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze ervaring.
Lijkt er wel op iig, vast niet de enige maar dat het heel weinig voorkomt dat sowieso.

Zou altijd eerst uitzoeken waardoor het komt als iets niet werkt zo als het hoort, want de meeste fabrikanten brengen niet echt troep uit. ;)

@hierboven: Ik heb het nog altijd gehad bij redelijke videokaarten twee verschillende HD 3850 van Club3D en een HD 4850 van Asus hadden het alle drie. En van XFX weet ik ook dat ze het doen misschien niet bij alle kaarten maar soms iig wel.
Heeft hij trouwens wel echt gekeken of gewoon internet af gestreunt en kwam die 1 keer bij een oud AGP kaartje zonder die aansluiting tegen dat het verloopje er niet bij zat. :P

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 07-07-2009 23:49 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-04 19:51

AlexanderB

7800 rpm

xfx hd4870 xxx zaten 2 kabeltjes bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

[...]

Dit topic heet : Het ATi HD4XXX Serie Ervaringen Topic ,en ik vertel je over mijn ervaringen. Maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze ervaring.

De runtime is inderdaad CCC. Ik dank je voor je tip en zal het zeker proberen. Of het werkt of niet zal ik hier posten.
Misschien kan je ALLES even updaten...

BIOS, drivers, windows... Dan weet je iig dat het daar (hoogstwaarschijnlijk) niet aan ligt als je problemen ondervindt. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:18
Bij mijn Sapphire HD 4870 Vapor-X 1GB zaten ook twee verloopstekkertjes. Gisteren twee van deze kaartjes binnen gekregen, het is wachten op de rest van de onderdelen voor ik ze kan gaan testen >:)

Na leveringsproblemen van de 4890 Black Edition en de verhalen over het vele geluid wat deze maakt gekozen voor deze kaartjes in crossfire.

[ Voor 26% gewijzigd door Millert op 08-07-2009 10:20 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:14
Zenix schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:31:
Vandaag Vista SP2 geïnstalleerd op mijn HD4870. Elke keer als ik ATI driver wil instaleren en ik ga rebooten, dan wordt mijn beeld zwart. En moet ik mijn computer resetten, heb catalyst 8.8 tot 9.6 geprobeerd.
Heb je dit probleem op kunnen lossen? Ik heb namelijk een soortgelijk probleem denk ik.
Gisteren heb ik mijn 8800GTS(320) vervangen door een xfx 4870xxx(512), maar na rebooten vanuit Windows kom ik vaak (soms lukt 't wel gewoon) niet meer door de boot heen. Na een cold boot kan ik wel zo vaak naar bios en resetten als ik wil lijkt 't, dus 't lijkt erop dat Vista(SP2) of de Ati driver (9.6) iets doet met de kaart voordat de pc reboot? :?

Mijn systeem: GigaByte 965P ds3, Intel E6600 @ 3,2 (8x400), 4GB (4 x 1GB) DDR2 800mhz, 1 SATA HDD, XFX HD4870 XXX 512MB, 2 PATA DVD branders, Asus Xonar pci-express kaartje.

Zou mijn kaart kapot geleverd zijn? Of heeft iemand een idee wat ik met dit reboot probleem aan moet? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Exar op 08-07-2009 10:40 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 09:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je wel een volledige reinstall van je systeem gedaan? Ja, dat betekent ook een nieuw OS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Edmin schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:21:
Heb je wel een volledige reinstall van je systeem gedaan? Ja, dat betekent ook een nieuw OS...
Nee, wel drivercleaner en handmatig nog wat nvidia rommel uit de registry gehaald.
Maar zou het niet opnieuw installeren van het OS dan dit niet goed booten kunnen veroorzaken?
Zal vanavond dan maar aan de slag gaan met een nieuwe install, zie er alleen wat tegenop en hoop dat 't helpt.
Bedankt voor je idee in elk geval. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Exar op 08-07-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 22:36

Zenix

BOE!

Exar schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:28:
[...]

Nee, wel drivercleaner en handmatig nog wat nvidia rommel uit de registry gehaald.
Maar zou het niet opnieuw installeren van het OS dan dit niet goed booten kunnen veroorzaken?
Zal vanavond dan maar aan de slag gaan met een nieuwe install, zie er alleen wat tegenop en hoop dat 't helpt.
Dat maakt bij mij niks uit, dit was bij mij volledig reinstall. Ik heb het niet kunnen oplossen, het werkt wel als je een VGA kabel gebruikt inplaats van DVI kabel met een DVI adapter. Het is een puur driver probleem. Ik had dus precies hetzelfde. Je kan met F8 voordat windows start naar laast goed werkende instellingen gaan. Dan kom je wel weer in windows maar zonder driver.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 08-07-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik begrijp echt niet hoe jullie aan de problemen komen hoor :D Sinds de 9700Pro heb ik zoveel ATi kaartjes gehad en nog NOOIT een software probleem gehad, ik ben bang dat jullie zelf iets verkeerds doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Zenix schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:29:
[...]

Dat maakt bij mij niks uit, dit was bij mij volledig reinstall. Ik heb het niet kunnen oplossen, het werkt wel als je een VGA kabel gebruikt inplaats van DVI kabel met een DVI adapter. Het is een puur driver probleem. Ik had dus precies hetzelfde. Je kan met F8 voordat windows start naar laast goed werkende instellingen gaan. Dan kom je wel weer in windows maar zonder driver.
Hmmm, ik kan niet op F8 drukken, want bij mij boot ie dus gewoon niet... helaas niet hetzelfde probleem dus.
Q_7 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:42:
Ik begrijp echt niet hoe jullie aan de problemen komen hoor :D Sinds de 9700Pro heb ik zoveel ATi kaartjes gehad en nog NOOIT een software probleem gehad, ik ben bang dat jullie zelf iets verkeerds doen :)
Ik weet nog niet of 't bij mij een software of een hardware probleem is.... misschien is mijn kaart DOA of is er iets anders mis in mijn geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Exar op 08-07-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279609

Zenix schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:29:
Heb een radeon 4870 512mb. Had ook probleem dat ik een zwart scherm kreeg bij het opstarten van windows (ook zonder de drivers dus met standaard windows driver), ook windows installeren ging maar tot een bepaald moment, daarna black screen. Probleem heeft te maken met de monitor (samsung syncmaster T220HD) volgens mij, niet elke monitor kan het aan ofzo. Een andere monitor (iiyama) gaat het wel gelijk goed. Draai windows 7 64 bit. Had vanalles geprobeerd (zijn veel problemen mee op diverse fora als je bv zoekt op black screen windows 7 ofzo), uiteindelijk een adapter van DVI naar HDMI ertussen gezet, dat werkt wel probleemloos. Maar goed, mochten er meer mensen met dit probleem zijn dan is dit een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 279609 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:49:
[...]

Heb een radeon 4870 512mb ... Probleem heeft te maken met de monitor (samsung syncmaster T220HD) volgens mij, niet elke monitor kan het aan ofzo.
Bij mij werkt een HD4850 + T200 prima, ik weet niet of er grote verschillen tussen de T200 en T220HD zitten, maar tussen de HD4850 en HD4870 in ieder geval niet. Dus toch raar dan...

Dat is trouwens met Vista 64-bit.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 08-07-2009 12:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe komt het dat we in plaats van rond de 500 posts al bijna 50% daar overheen zitten?
Tijd voor een nieuw deel? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 22:36

Zenix

BOE!

Exar schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:47:
[...]

Hmmm, ik kan niet op F8 drukken, want bij mij boot ie dus gewoon niet... helaas niet hetzelfde probleem dus.

[...]

Ik weet nog niet of 't bij mij een software of een hardware probleem is.... misschien is mijn kaart DOA of is er iets anders mis in mijn geval.
Heb je niet dat eerst vista laadbar ziet en dat hij dan zwart wordt? Gewoon daarvoor F8 drukken he.
Ik draai trouwens Vista 64 bit
Anoniem: 279609 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:49:
[...]

Heb een radeon 4870 512mb. Had ook probleem dat ik een zwart scherm kreeg bij het opstarten van windows (ook zonder de drivers dus met standaard windows driver), ook windows installeren ging maar tot een bepaald moment, daarna black screen. Probleem heeft te maken met de monitor (samsung syncmaster T220HD) volgens mij, niet elke monitor kan het aan ofzo. Een andere monitor (iiyama) gaat het wel gelijk goed. Draai windows 7 64 bit. Had vanalles geprobeerd (zijn veel problemen mee op diverse fora als je bv zoekt op black screen windows 7 ofzo), uiteindelijk een adapter van DVI naar HDMI ertussen gezet, dat werkt wel probleemloos. Maar goed, mochten er meer mensen met dit probleem zijn dan is dit een optie.
Nee ligt niet aan beeldscherm, heb zelf benq G2200HD, en ook met een LG geprobeerd. Deed hetzelfde. Probleem komt veel vaker voor. Ik vind het best een groot en erg irritant probleem. Na al die driver problemen die ik al had met ETQW, nu dit weer. ATI bevestigd elke keer maar bij mij dat hun drivers niet goed zijn.
Q_7 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:42:
Dat slaat dus nergens op, dat jij geen problemen hebt wil niet betekenen dat een ander dat niet kan hebben. En, nee helaas ligt het meestal aan de driver zelf en niet aan de persoon. We zijn hier op tweakers. Dus mensen weten wel wat ze doen. Zoek maar eens met google naar dit probleem, op veel meer tech forums wordt erover gepraat. Doen die mensen dan allemaal iets verkeerds? En ik zou zeggen speel eens een opengl game zoals ETQW met ATi drivers. Leuk als je zwarte mannetjes en zwarte gebouwen wilt hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 08-07-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Zenix schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:02:
[...]

Heb je niet dat eerst vista laadbar ziet en dat hij dan zwart wordt? Gewoon daarvoor F8 drukken he.
Ik draai trouwens Vista 64 bit
Nee, als ie niet boot dan zie ik ook gewoon helemaal niks. Daarom vraag ik me ook af of dit wel met Windows of drivers te maken kan hebben...
Maargoed ik zal vanavond een nieuwe OS install proberen. Maar ik vrees dat deze 4870 kapot is ofzo.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ik krijg morgen mijn 2e 4870 voor mijn crossfire setup.
Kan ik hier nou ook nog een goedkoop (8800gt ofzo, misschien nog goedkoper) nvidia kaartje bij hangen voor Physx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdj84nl schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:11:
ik krijg morgen mijn 2e 4870 voor mijn crossfire setup.
Kan ik hier nou ook nog een goedkoop (8800gt ofzo, misschien nog goedkoper) nvidia kaartje bij hangen voor Physx ?
Kan maar alleen onder XP of Windows 7, maar gemakkelijk zal het niet gaan iig. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ghehe .. die 4890 is echt vet :)

Zo speel ik altijd nog Oblivion, die onmetelijk grote wereld waar je letterlijk eindeloos in rond kunt dolen .. heb hem grafisch door en door getweaked en ziet er dan ook gelikt uit. Heb er in ATI CCC apart een extra profiel voor aangemaakt waarin ik ondermeer AA 4x en AAA op Quality heb. In-game heb ik HDR ingeschakeld en ik speel op 1680x1050

Met mijn ATI 1900XT moest hij er toch wel aan trekken en op de lastigere stukken, regen, rook, in het bos met al die bladeren enz. De FPS doken dan ook wel onder de 20 fps dus met wat tweaken bleef het ook dan nipt speelbaar.

Met de Sapphire HD4890 Vapor-X die ik nu heb, heb ik eerst op default gespeeld, dus 870MHz en standard memory. Hierbij zat de fps op de rustigere stukken, dus e.g. in de grotten op 140-160 fps 8)7 .. en in de bossen nog altijd op 60+ De frequenties waren uiteraard op max load en met GPU-Z kun je mooi de GPU load uitlezen. Deze zat steeds zo rond de 70%. Toen had ik zoiets van, dit gaat eigenlijk nergens over, die kaart doet meer dan mijn monitor weer kan geven. Hierop heb ik V-sync ingeschakeld. Nu capt hij de fps op 60 en duikelt de GPU load terug naar 30-40%. De fan gaat minder hard draaien en de temps zakken. De fps zijn dan nog altijd 60 fps op de rustigere stukken, maar ook in het bos nog altijd 40+

Je kunt natuurlijk ook met CCC de freqs gewoon lager instellen. Da's ook een mogelijkheid ;)
Aan de andere kant, nu kan hij onder de 60 fps gewoon alle zeilen bijzetten indien nodig en kan hij boven de 60 fps het gewoon op zijn sloffen doen 8)

Mij hoor je niet klagen :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ultraman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:35:
Hoe komt het dat we in plaats van rond de 500 posts al bijna 50% daar overheen zitten?
Tijd voor een nieuw deel? ;)
Zal ik van het weekend doen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien een tip. ATi Tray Tools is een goede, snelle vervanger voor CCC. En heeft geen .Net nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dan mag je ook meteen even de startpost updaten. ;)
HD4890:
De RV790 GPU is op dit moment nog niet geheel duidelijk wat deze gaat worden. De speculaties zijn op dit moment van een simpele speed bump naar een speed bump+shaders+sneller geheugen. De geruchten gaan dat deze 192 SPU's krijgt, 850mhz+ core clock en 4Ghz GDDR5 op een 256bits bus. Wat het echt gaat worden, is nog even af wachten.
Onder het kopje: toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat was ook de bedoeling. Daarom doe ik dat ook van het weekend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
warp schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:04:
[...]

Misschien een tip. ATi Tray Tools is een goede, snelle vervanger voor CCC. En heeft geen .Net nodig. ;)
Alleen kan je daar niet meer je DVI/HDMI/VGA/Composiet aansluiting instellen. Sinds eem HD38xx beta versie als ik niet vergist is het eruit gesloopt omdat er te veel problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986

Shit man, waarom is die XFX BE zo slecht leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:20
Ik heb bij 2 games problemen met mijn club3d 4870x2. De weergave van water en aanverwante landschappen is heel vreemd.. deze worden weergegeven met spots erin of als grote witte vlakken of paarsachtige vlakken. De games waar het over gaat is Age of Empires 1 en 2 (ja oldschool)...Lijkt wel op particles, blokken en dat vooral in water gedeelten van de game. Bij de meeste mensen helpt een paar keer alt-tabben in en uit de game, bij mij niet. Ik gebruik Catalyst 9.6 icm Windows 7 Build 7100.

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 09-07-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-04 14:50
wvkreg schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:05:
Ik heb bij 2 games problemen met mijn club3d 4870x2. De weergave van water en aanverwante landschappen is heel vreemd.. deze worden weergegeven met spots erin of als grote witte vlakken of paarsachtige vlakken. De games waar het over gaat is Age of Empires 1 en 2 (ja oldschool)...Lijkt wel op particles, blokken en rate vooral in water gedeeltje van de game. Bij de meeste mensen helpt een paar keer alt-tabben in en uit de game, bij mij niet. Ik gebruik Catalyst 9.6 icm Windows 7 Build 7100.
Dit probleem heb ik ook, helaas nog niet op kunnen lossen :(

Catalyst 9.6 icm Windows 7 RC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 13:35
wvkreg schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:05:
Ik heb bij 2 games problemen met mijn club3d 4870x2. De weergave van water en aanverwante landschappen is heel vreemd.. deze worden weergegeven met spots erin of als grote witte vlakken of paarsachtige vlakken. De games waar het over gaat is Age of Empires 1 en 2 (ja oldschool)...Lijkt wel op particles, blokken en dat vooral in water gedeelten van de game. Bij de meeste mensen helpt een paar keer alt-tabben in en uit de game, bij mij niet. Ik gebruik Catalyst 9.6 icm Windows 7 Build 7100.
Wellicht een overbodige vraag, maar heb je de compatibility mode al ingesteld? Probeer het eens op standje winXP of win98. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
Exar schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:13:
[...]

Nee, als ie niet boot dan zie ik ook gewoon helemaal niks. Daarom vraag ik me ook af of dit wel met Windows of drivers te maken kan hebben...
Maargoed ik zal vanavond een nieuwe OS install proberen. Maar ik vrees dat deze 4870 kapot is ofzo.... :|
Ok, ik heb het probleem opgelost. Het lag helemaal niet aan m'n nieuwe 4870 kaart.
Het lag uiteindelijk aan BIOS settings die blijkbaar waren veranderd na het omwisselen van de videokaarten... :?
Door de verkeerde settings wilde de pc soms niet meer booten met de CPU flink overclocked.

Verder heb ik de kaart maar eens getest in de Crysis demo die ik nog had staan op m'n pc en wow, wat gaat dat lekker vloeiend met alle settings op high en 1600x1200 zeg. 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Exar op 09-07-2009 21:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
THE_FIREFOX schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:00:
Alleen kan je daar niet meer je DVI/HDMI/VGA/Composiet aansluiting instellen. Sinds eem HD38xx beta versie als ik niet vergist is het eruit gesloopt omdat er te veel problemen mee waren.
Een beetje tweaker kan toch wel overweg met regedit? Het is nu niet bepaald een instelling die je honderden keren moet doen of zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Laatst online: 06:44

itarix

404 soul not found

Ik heb nu zelf ook een HD4870 kaart genomen (van club 3d)
Alleen kan ik op de tweede DVI port helemaal geen LCD scherm gedetecteert krijgen.
Als ik boot met alleen een scherm via de DVI kabel op de tweede port zie ik ook helemaal geen beeld.
Van alles geprobeert binnen windows met drivers / kabels en uiteindelijk kan ik via een DVI naar VGA convertor beeld krijgen op mijn tweede scherm. :?

Daarna een downgrade naar Windows Vista en dus ook een volledige clean install (om Nvidia complot drivers te omzeilen 8) ) Had uiteindelijk ook geen effect.

Ik heb niet voor niks een 5meter lange DVI kabel gekocht. (Ik heb ook een korte kabel geprobeert daar ligt het dus niet aan)

Weet iemand waarom het niet lukt om met de tweede port een DVI verbinding te maken?

Wordt er toch een beetje pissig van dat het niet lukt met een kaart van 138,50euro...

Of is dit een DOA?

[ Voor 9% gewijzigd door itarix op 11-07-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je met verschillende beeldschermen en kabels nog steeds geen beeld krijgt in het bios (kan het geen driver issue zijn) is hoogstwaarschijnlijk de videokaart (half) kapot. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Laatst online: 06:44

itarix

404 soul not found

-The_Mask- schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:20:
[...]

Als je met verschillende beeldschermen en kabels nog steeds geen beeld krijgt in het bios (kan het geen driver issue zijn) is hoogstwaarschijnlijk de videokaart (half) kapot. ;)
De kaart hoort dus op de tweede port al beeld te geven in BIOS? (indien er niks aan de eerste port zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itarix schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:22:
[...]

De kaart hoort dus op de tweede port al beeld te geven in BIOS? (indien er niks aan de eerste port zit)
Naar mijn weten geven ze alle twee beeld in het bios. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
warp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:00:
[...]

Een beetje tweaker kan toch wel overweg met regedit? Het is nu niet bepaald een instelling die je honderden keren moet doen of zo. ;)
Dat is het probleem niet maar je moet wel weten welke regkey percies moet hebben en wat voor waarde erin moet en dat kost tijd. ATI Tray Tools deed de regkeys aanpassen maar omdat er zoveel problemen mee waren met de nieuwere catalyst versies is hij ermee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb tot nog toe eigenlijk alleen maar problemen met de Sapphire HD4870 512mb.Ik heb in het najaar 2008 gekocht om crysis op wat hogere settings te kunnen spelen.De XT1950pro trok al dat geweld niet goed.

Het grote probleem zijn de spontane freezes in games(COD 4,5 crysis,warhead) (willekeurig door de levels) waarna het beeld grijs wordt of met allemaal stilstaande,gekleurde strepen.Daarna blijft het geluid hangen op een repeterende toon totdat alles uitvalt en de PC reboot.

Hard/soft ware:

* MSI K9A2GM v3
* Phenom X4 9850 BE
* 4gb OCZ Gold XTC
* Sapphire HD4870 512mb + accelero twin turbo
* Samsung HD502IJ SATAII
* Acer AL2216W
* Antec NEO power 550W
* Windows 7 RC
* catalyst 9.6

Ik ben er vandaag wat verder ingedoken en het blijkt dat mijn Sapphire versie met een foutieve bios was geleverd(24-07-2008) Deze heb ik dus eerst geflashed.Waarna ik hoopte dat na een herinstallatie van Windows,drivers en games het probleem misschien opgelost zou zijn.Maar nog geen 5 minuten in crysis stopte het beeld weer.
Ik heb toen met ATI tool gescand op artifacts,waar ook niets uit kwam.Wat ik toen wel zag met 98% load,waren de,in mijn ogen hoge temperaturen in Everest ultimate bij een aantal GPU diodes.

dispIO = 60C
memIO = 92C
shader = 74C
VRM = 105C

Zou ik hier misschien de oorzaak hebben voor de spontane freezes?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:51:
Heb je de VRM's wel goed gekoeld? Lijkt er niet echt op he. ;)
Toch wel, de meegeleverde heatsinkjes zijn volgens gebruiksaanwijzing gemonteerd.Het nadeel is alleen dat ze overlappend gemonteerd dienden te worden waardoor ze relatief onstabiel op de VRM's zitten.Ik zal dan toch weer eens kijken of ik daar wat aan kan veranderen.Ik heb de twin turbo al eens eerder helemaal opnieuw gemonteerd met nieuwe pasta en thermaltape omdat ik niet zeker van de temps was.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kendo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:10:
Ik zal dan toch weer eens kijken of ik daar wat aan kan veranderen.Ik heb de twin turbo al eens eerder helemaal opnieuw gemonteerd met nieuwe pasta en thermaltape omdat ik niet zeker van de temps was.
Lijkt mij niet dat het er allemaal goed opzit, alle temps zijn vrij hoog voor een aftermate koeler.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Lockerdepokpok!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je post, lees eerst de regels van dit topic!

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen over de HD4XXX kaarten. Basic vragen zoals 'welke moet ik kopen', 'is mijn voeding sterk genoeg' en 'werkt CF op een SLI moederbord' etc etc, zijn al heel vaak beantwoord. Gebruik dus de Search.

Veel antwoorden kan je vinden in de topic start of in de FAQ van het ATI Nieuwsdiscussie Topic. Staat je antwoord hier niet en brengt Google geen soelaas? Dan heb je vast een goeie vraag!