Crossfire werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van 2 Powercolor HD4770's die ik in Crossfire wil laten lopen.
Maar ik zie geen enkele FPS boost t.o.v een enkele kaart. In benchmarks en bijv. Crysis niet.

- Crossfire bridge is aangesloten (meedere manieren geprobeerd).
- Kaarten hebben voeding, en beide fans draaien.
- HWmonitor ziet beide kaarten: http://img189.imageshack.us/img189/9823/hwmon.jpg
- CCC ziet niet beide kaarten (moet dat eigenlijk?) maar zegt wel dat crossfire aanstaat: http://img189.imageshack.us/img189/8532/cccpub.jpg

Overige hardware:
Q6600 @ 3GHz
4GB DDR2 RAM
Gigabyte GA-x48-DS5

OS: Windos Vista 64bit (schone install, had eerst een 8800GT)

Heeft iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

wat voor benchmarks draai je , als je bijv. 3dmark draait op 1280x1024 hebben je videokaarten bijna niks de toen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Denk wel dat CCC alle twee kaarten moet zien.

Chipset drivers geinstalleerd? Andere drivers geprobeerd?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Patjeee schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:19:
wat voor benchmarks draai je , als je bijv. 3dmark draait op 1280x1024 hebben je videokaarten bijna niks de toen ;)
Mijn gevoel zegt Crysis. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Herkent GPU-Z wel beide videokaarten?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Patjeee schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:19:
Ik heb PassMark gedraait, met directX10 becn daar hangt hij rond de 15fps. Crysis @ 1680x1050 alles very high en 16x AA draait ook rond de 15fps, kaart(en)? :P worden genoeg gestressed.

Edit: Ja, ik heb de laatste chipset drivers geinstalleerd, geen verbetering. Ik ga nu ff GPU-Z downloaden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Doen die Crossfire Diagnostics eigenlijk nog iets nuttigs?
Welke drivers gebruik je? Drivers al eens opnieuw geinstalleerd?

Kijken wat GPU-Z zegt vind ik ook een goede opmerking.

Wissel de kaarten ook eens om. Probeer bijvoorbeeld eens eerst met enkel kaart1 in het primaire PCIe x16 slot in je systeem te draaien, dan met enkel kaart2 in het primaire x16 slot.
En vervolgens kaart1 erbij zetten in de secundaire slot en kijken wat Crossfire dan doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 20-06-2009 13:24 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, GPU-Z ziet ze wel allebei, maar is onzeker of CrossFire aanstaat.
http://img5.imageshack.us/img5/1327/naamloosbmu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:23:
Doen die Crossfire Diagnostics eigenlijk nog iets nuttigs?
Welke drivers gebruik je? Drivers al eens opnieuw geinstalleerd?
Nieuwste drivers, is schone install. Nog niet opnieuw geinstalleerd.
Wissel de kaarten ook eens om. Probeer bijvoorbeeld eens eerst met enkel kaart1 in het primaire PCIe x16 slot in je systeem te draaien, dan met enkel kaart2 in het primaire x16 slot.
En vervolgens kaart1 erbij zetten in de secundaire slot en kijken wat Crossfire dan doet.
Zal ik proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe BIOS uit van 24-4-2009, kun je proberen :

http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2766

Maar wat mij opvalt is dat in de laatste Crossfire chart de 4770 nog niet in voorkomen, kan ook wel kloppen aangezien deze pas uit is :

http://ati.amd.com/technology/crossfire/faq.html

http://ati.amd.com/techno.../CF_combo_chart_Nov08.jpg

Die is wel is waar van november 2008 maar sindsdien niet geupdate.

Verder vraag ik me af wat voor voeding je gebruikt en of je het spulletje op een schone install heb draaien. BIOS settings doorlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nog mooier is om bij elke stap in datt wisselproces ook even te benchmarken trouwens.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:40:
Verder vraag ik me af wat voor voeding je gebruikt
Complete specs zouden idd fijner zijn.
en of je het spulletje op een schone install heb draaien.
Lezen blijft blijkbaar een vak, uit de TS:
OS: Windos Vista 64bit (schone install, had eerst een 8800GT)

[ Voor 74% gewijzigd door Ultraman op 20-06-2009 13:47 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer, heb bij elke wissel een benchmark gedaan en er was geen verschil. Enkele kaart of niet, maakt geen reet uit.
Voeding is een Corsair TX750. Heeft 60ampére op de 12v, moet genoeg zijn toch?
Ik denk dat mijn volgende stap het opnieuw installeren van de ATI drivers is.

Mocht dat allemaal niet baten, dan word het een bios flash.

Bedankt voor zover voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik er aan moeten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:50:
Ben ik weer, heb bij elke wissel een benchmark gedaan en er was geen verschil. Enkele kaart of niet, maakt geen reet uit.
Voeding is een Corsair TX750.
Een goede 400 Watt voeding ook wel. :z
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:04:
[...]

Wat zou ik er aan moeten veranderen?
Niks, 99% kans dat het een driver probleem is ;)

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 20-06-2009 14:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Driver opnieuw installeren werkt niet. Ik heb de nieuwste versie van de ATI site en de CD versie geprobeerd.
Iemand nog ideen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Far Cry 2 benchmark crashed elke keer en dan zie ik allemaal flikkerende textures en objects. Het zijn wel gameobjects, geen artifacts dus.
Zelfde ingame met Crysis. Maar de kaarten zijn niet kapot, met een enkele kaart heb ik dat niet.

Temps zijn niet te hoog. Word nu al strontziek van die kaarten, en ik heb ze pas 2 dagen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En als je de kaarten afzonderlijk test met OCCT/Furmark heb je dan ook ergens last van?
En in CrossFire?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://img268.imageshack.us/img268/3952/naamloosxbw.jpg

Met of zonder crossfire scheelt 1 miezerig FPSje wat net zo goed toeval kan zijn.
Geen artifacts of wat dan ook gehad in Furmark. Samen niet en afzonderlijk niet.

Dit slaat echt helemaal nergens op :S

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:07

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik maak hieruit op dat crossfire met de 4770 nog niet ondersteund wordt door de nieuwste Ati Drivers. Misschien even langsgaan op een Ati forum? Waarschijnlijk weten ze daar meer.

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter.S op 20-06-2009 15:26 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Had ik ook toen ik net mijn 4850's had (week na release). Duurde een maand voordat CF werkte.

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou moeten werken met Catalyst 9.5 maar hier dus niet. Slaat toch nergens op -als het zo is- dat men een videokaart released waar nog geen drivers voor zijn?

Hoe komen sites zoals Tom's Hardware dan aan drivers? Zij draaiden namelijk ook 2 4770's in Crossfire.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:34:
Het zou moeten werken met Catalyst 9.5 maar hier dus niet.
Waarom gebruik je dan niet de nieuwste drivers?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:43:
[...]

Waarom gebruik je dan niet de nieuwste drivers?
Pardon, bedoel 9.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:55:
[...]

Dan wordt CrossFire met een HD 4770 gewoon ondersteund.
Inderdaad, behalve hier :P
ATI control center ziet ook maar 1 videokaart, terwijl andere progsels wel 2 kaarten zien. ATI geeft wel aan dat crossfire is ingeschakeld en werkt, maar ik geloof er geen flikker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:57:
[...]

Inderdaad, behalve hier :P
ATI control center ziet ook maar 1 videokaart, terwijl andere progsels wel 2 kaarten zien. ATI geeft wel aan dat crossfire is ingeschakeld en werkt, maar ik geloof er geen flikker van.
Alle drivers er weer even afgooien en alleen display driver installeren zonder CCC, want volgens mij kun je met ATiTrayTools ook CrossFire aanzetten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:02:
[...]

Alle drivers er weer even afgooien en alleen display driver installeren zonder CCC, want volgens mij kun je met ATiTrayTools ook CrossFire aanzetten. :)
Ik hoorde ergens dat dat niet werkt onder vista 64. Klopt dat?

EDIT: http://img188.imageshack.us/img188/4868/naamloosfdz.jpg |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:03:
[...]

Ik hoorde ergens dat dat niet werkt onder vista 64. Klopt dat?
Volgens mij niet. ;)

Hobbel anders even dit forum door.

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 20-06-2009 16:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:25:
[...]

Volgens mij niet. ;)

Hobbel anders even dit forum door.
Sorry, daar staat ook geen echt handige info.
Probleem is nog niet eens zo zeer dat Crossfire niet werkt, grootste probleem is nu dat ik flikkerende textures enzo krijg. Terwijl dat niet gebeurd met enkele kaarten.
Reboot your PC and press F8 repeatedly until the Windows boot options appear. Select the option that says "Disable Driver Signature Enforcement". After Windows loads reinstall the program and it should work fine.

Only catch is you have to use the "Disable Driver Signature Enforcement" option every time you boot Windows otherwise it will screw up the program. There is no way to automate the process so that means you have to press F8 and select that option each time you boot up your PC. Have fun!
Dat is geen optie.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 19:17
Wat mij opvalt is dat je geen Service Pack hebt geïnstalleerd...
of maakt dit geen verschil uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:41:

[...]
Lezen blijft blijkbaar een vak, uit de TS:
Mjah, wat is de definitie van een schone install, waar ik op doel, hoeveel drivers zijn er intussen op/af gegaan, zijn de MoBo .inf files geinstalleerd etc etc :)

Kijk eerst eens naar je PEG settings in je moederbord, bladzijde 42 :

http://europe.giga-byte.c...d_manual_ga-x48-ds5_e.pdf

Verder hier een post over dezelfde CPU, welke mogelijk een bottleneck is voor je 2 kaarten :

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-264050_15_0.html

En nog wat forum links over PEG settings/init van je videokaarten :

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-264163_15_0.html

Verder een discussie waar ik niet helemaal over uit kom, het gebruik van 1 of 2 bridges tussen de kaarten wat mogelijk fabrikant afhankelijk is, mogelijk:

http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

http://www.google.com/sea...urceid=ie7&rlz=1I7GGLL_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PEG settings zijn goed.

Ik heb de CPU nu maar omhoog gegooid naar 3,6GHz. Lijkt me sterk dat tie nu nog steeds bottlenecked.

tsja.. die discussies over 1 of 2 bridges zijn al zo oud als crossfire zelf volgens mij :P
De winkel waar ik de kaarten heb gekocht verzekerde mij dat ik maar 1 bridge nodig heb, ik kreeg ook geen bridges bij de kaarten, dus ik kan er niet zomaar nog ff 1 bij gooien.

FarCry2 benchmark crashed nu al na een seconde of 20, zelfde voor Fallout3. Kaarten worden dan 60graden ofzo max. Temps zijn dus heel goed.

Is het misschien slimmer om de kaarten terug te brengen en een HD4890 te halen? Ik word hier echt strontziek van :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de manier ook gevolgd zoals bij de gebruiker bij Tomshardware link ? Drivers uninstallen, booten met 1 videokaart om te initialiseren, drivers installeren, booten en dan de 2de kaart erbij ? Overigens raden veel sites 2 bridges aan. Maar goed, moeilijk te tackelen probleem, zou niet meer weten waar je het zoeken moet, behalve dat de mgelijkheid bestaat dat je bridge niet goed is of 1 van de kaarten niet in CF wil werken.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-245454_15_0.html

http://www.legitreviews.com/article/966/1/

http://www.google.com/sea...urceid=ie7&rlz=1I7GGLL_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:51:

Is het misschien slimmer om de kaarten terug te brengen en een HD4890 te halen? Ik word hier echt strontziek van :r
Als je geen zin meer hebt in het prutsen en gewoon wilt gamen wel. ;)
Maar als de kaarten het individueel wel doen en samen niet ligt het meestal niet aan de videokaarten, dus de vraag is als je nog wel kunt om wisselen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BluRay schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:09:
Wat mij opvalt is dat je geen Service Pack hebt geïnstalleerd...
of maakt dit geen verschil uit ?
Die is inmiddels geinstalleerd, heb geen verschil gemerkt.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:24:
[...]

Heb je de manier ook gevolgd zoals bij de gebruiker bij Tomshardware link ? Drivers uninstallen, booten met 1 videokaart om te initialiseren, drivers installeren, booten en dan de 2de kaart erbij ? Overigens raden veel sites 2 bridges aan. Maar goed, moeilijk te tackelen probleem, zou niet meer weten waar je het zoeken moet, behalve dat de mgelijkheid bestaat dat je bridge niet goed is of 1 van de kaarten niet in CF wil werken.
Ik heb die manier inmiddels ook al geprobeerd, maakte niks uit.

2 Bridges.. Ik betwijfel het. Bovendien heb ik hier geen 2e bridge liggen. Veel reviewers maken ook gebruik van maar 1 bridge.

Bridge niet goed lijkt me sterk aangezien CCC wel aangeeft dat crossfire is ingeschakeld en alle 2 de kaarten worden gezien behalve in CCC.

1 van de kaarten niet in crossfire werken? Dan zou ik de kaarten terug kunnen brengen naar de winkel, maar dan nog... CCC geeft aan dat Crossfire is ingeshakeld en geeft geen errors of wat dan ook.

Heb furmark bench gedaan, met 1 kaart of 2 kaarten in Crossfire: Exact dezelfde score.

Ik snap er helemaal niks meer van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: De 2e kaart lijkt niks te doen in Crossfire. De primaire kaart word wel warm, maar de 2e kaart is gewoon koel na een tijdje furmarken. HWmonitor zegt wel dat beide kaarten even warm zijn, maar dat geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
furmark kan je 2e kaart niet aansturen, deze ondersteunt geen crossfire, vandaar dat hij dus niks doet. ik heb onlangs ook wat problemen gehad met het initialiseren van crossfire. beste optie is toch verschillende manieren van installeren,

beide tegelijk met bridge en dan 9,6 erop, beide kaarten zonder bridge en dan 9.6, reboot, afsluiten, bridge erop en gaan. of eerst 1e kaart, dan reboot, 2e kaart , reboot, afsluiten, bridge erop en gaan.

overigens heb je maar 1 bridge nodig.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nedernakker schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:39:
overigens heb je maar 1 bridge nodig.
CJ schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:00:
[...]

Heb je het ook op het forum gevraagd waar je waarschijnlijk het beste antwoord krijgt?

AMD ATi CrossFireX forum

Daar lopen wat topics en daaruit blijkt dat bepaalde merken HD4770s het liefst twee CrossFireX ribbons nodig hebben om goed samen te werken. Sapphire kaarten zouden slechts 1 ribbon nodig hebben, terwijl Gigabyte, MSI, Powercolor vaak beter werken met twee interconnect-kabels.

Technisch gezien zou 1 kabel voldoende moeten zijn. Anders zou bijvoorbeeld tripple CrossFireX ook niet mogelijk kunnen zijn. Maar het schijnt dat sommige fabrikanten van videokaarten iets raars doen met de bios/pin detection waardoor in sommige gevallen er geen performanceboost is als je slechts 1 interconnect cable gebruikt. In deze gevallen moet je dus twee bridges gebruiken voordat de drivers ook echt 'zien' dat je een CFX opstelling hebt en het niet alleen maar aangeven (maar dus ook echt een boost geven).

Verder hebben bepaalde moederborden ook liever twee interconnects dan een enkele. Aangezien je dit nog niet geprobeerd het, lijkt me niet dat je dit direct moet uitsluiten omdat het bij anderen toevallig wel met 1 enkele interconnect werkt.... zeker als je al aangeeft dat beide kaarten afzonderlijk wel goed werken.
;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 08:32
Heb je in CCC Catalyst A.I. op advanced gezet? Dan worden de Crossfire profielen van ATi ingeschakeld voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toaby schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:19:
Heb je in CCC Catalyst A.I. op advanced gezet? Dan worden de Crossfire profielen van ATi ingeschakeld voor zover ik weet.
Jup.

Ik ga denk ik eerst maar eens een 2e bridge regelen. Deze kwamen niet bij mijn kaarten of moederbord, waar kan ik die kopen en wat kost dat? Elke PC shop, zoals dynabyte enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:35:
[...]

Jup.

Ik ga denk ik eerst maar eens een 2e bridge regelen. Deze kwamen niet bij mijn kaarten of moederbord, waar kan ik die kopen en wat kost dat? Elke PC shop, zoals dynabyte enzo?
Normaal gesproken zit gewoon bij elke ATi kaart een CrossFire bridge en bij elk mobo met een nVidia SLi chipset een SLi bridge.

Denk niet dat elke PC shop dus zo'n bridge heeft liggen, eerst even bellen kan iig geen kwaad. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta echt op het punt om die kaarten door de plee heen te spoelen :P
Iedereen zegt dat je die bridges bij je kaarten en mobo krijgt, behalve hier natuurlijk -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Je mag ze ook wel aan mij geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:04:
Iedereen zegt dat je die bridges bij je kaarten en mobo krijgt, behalve hier natuurlijk -.-
Bij de kaarten zelf komen geen bridges, zal wel een kostenbesparing zijn, omdat het grote gros geen crossfire draait. Het had wel netjes geweest waar je ze gekocht had dat ze daaraan even zouden herinneren :) Ben benieuwd hoe je het probleem gaat tackelen, niets is frustrerender dan hardware die niet werkt.

Ik zou gelijk even een mailtje naar ATi en Gigabyte uit laten gaan waar het aan kan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
hmmmz, dat wist ik niet, weer iets geleerd, iig heb ik hier met 3 verschillende sets crossfire aan een brug genoeg, vandaar mijn veronderstelling

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:36:
[...]

Bij de kaarten zelf komen geen bridges, zal wel een kostenbesparing zijn, omdat het grote gros geen crossfire draait. Het had wel netjes geweest waar je ze gekocht had dat ze daaraan even zouden herinneren :) Ben benieuwd hoe je het probleem gaat tackelen, niets is frustrerender dan hardware die niet werkt.

Ik zou gelijk even een mailtje naar ATi en Gigabyte uit laten gaan waar het aan kan liggen :)
Er is mij aan herrinert, maar zij hadden ook geen bridge liggen.
Maar er werd mij wel verzekerd dat ik aan 1 bridge genoeg had, als dat niet blijkt te zijn is het op zen minst apart te noemen. Toevallig kende ik iemand die nog een bridge had, daardoor was het op zich niet zo een probleem voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Zelfs met een 2e bridge is er geen verschil :S
Iemand nog enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:02:
Update:

Zelfs met een 2e bridge is er geen verschil :S
Iemand nog enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
Zoals CJ al zei hier kunnen ze je vast verder helpen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor als iemand het nog intereseert: Ik ben er niet uitgekomen wat er nou mis is, en heb een HD4870 1GB gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:56:
Voor als iemand het nog intereseert: Ik ben er niet uitgekomen wat er nou mis is, en heb een HD4870 1GB gehaald :)
Jammer dat je het zo snel hebt opgegeven maar ik kan het wel begrijpen, je wil lekker knallen met een nieuwe graka :)

Succes
Pagina: 1