Nee, eerder dat hij die officiële max van 4 GB dan aanhoudt. Je kunt er dan wel meer dan 4 GB inproppen aan geheugen, dat zal hij ook wel zien (je ziet het in "about this mac" enzo) maar hij doet er alleen niets mee.
ja, dat denk ik ook, dus ik moet toch investeren boven het instap model...lastig...
het gaat voornamelijk voor het spul wat ik direct gebruik vanaf de macmini
zoals software...itunes muziek collectie...en hd filmpjes (die zijn al snel 8g) die ik wil gaan kijken..de rest store ik allemaal op de TC
Die muziekcollectie is wel aardig handig om lokaal te hebben, software ook wel. Die hd filmpjes zou je weer prima op een netwerkschijf (op de TC) zetten net als met je documenten, etc. Je zult zelf even moeten neuzen wat je lokaal zou willen en kunnen hebben en wat niet. Als je dat weet kun je het simpelweg bij elkaar optellen en zien hoeveel het in beslag neemt, weet je ook meteen of 120 GB genoeg is of niet

Overigens kun je prima het basis model nemen en die dan upgraden met een grotere harde schijf en meer geheugen. De meeste mensen doen dat ook (sommigen doen het inbouwen zelf, anderen laten het de APR doen).
alleen zal apple of de APR deze niet gebruiken ook niet als ik het vraag..en wat zouden ze rekenen...2x2gb is 140,- extra...en een losse 4gb is iets van 300...of zouden ze de 1x1gb in mindering kunnen brengen...
Ik vraag me ook af, welke reseller zo'n operatie wil doen in omgeving rotterdam,.. ik had niet het idee dat Machouse's of iFactors daar bedreven in zijn...
Ik heb geen idee wat die zullen doen en wat men gaat rekenen voor dingen als schijf, geheugen en het inbouwen. Daarvoor zul je even rond moeten bellen bij de winkels in de buurt. Gelukkig hebben ze een locator waar je makkelijk de dichtstbijzijnde APR's kunt spotten:
http://www.apple.com/nl/buy/locator/
Nog een kleine huishoudelijke mededeling, zou je je reply nog even willen reviseren en de juiste quote tags willen plaatsen want het is nu niet echt duidelijk wat mijn stukjes zijn en wat jouw reply daar op is. Alvast bedankt en succes trouwens.
Er gaat ddr2 sodimm in en je hebt 2 sloten dus je kunt er 2x 2GB in stoppen waarbij er (zoals gezegd) maar max 3 GB daadwerkelijk gebruikt kan en zal worden. Qua merk maakt het allemaal niet veel uit maar pas wel een beetje op met Kingston aangezien daar een aantal types niet lekker werken in bepaalde Macs. Je kunt shoppen bij de lokale APR, iets als 4launch.nl (een gewone computerwinkel dus) of macstuff.nl (een online winkel specifiek voor Macs).
Tevens zit ik er over te denken om mijn Harde Schijf uit te breiden naar een grotere. Er zit nu 120GB in. Weet iemand ook een leuke HD voor de Mac Mini?
Mja, er zijn heel veel leuke hdd's

De Mac mini doet 2,5" sata drives die je normaliter ook in een laptop stopt en dus niet hoger dan 9,5mm mag zijn. Zolang je je daar maar aan houdt is er niks aan de hand (je moet overigens daarna wel de boel opnieuw installeren of iets van een backup terugzetten van bijv. Time Machine of CarbonCopyCloner maar dat spreekt voor zich).
Dat heeft ook vaak te maken met waar je de Mac mini hebt gekocht. Als je de boel bij de APR koopt net als het geheugen en je ze daarna vraagt om dat geheugen incl. je eigen hdd in het ding willen zetten dan willen ze vaak niet moeilijk doen. Ze lopen wat harder voor hun eigen klanten zeg maar. Sommigen willen er ook wel eens gewoon wat geld voor vragen (euro of 50 ofzo). Laat ze anders gewoon eens een offerte samenstelling met de config die je zou willen en daarbij de optie om de door jou geleverde hdd of ssd erbij in te laten bouwen (als ze het geheugen gaan upgraden moet het ding toch al open).
[
Voor 10% gewijzigd door
ppl op 14-09-2009 19:38
]