Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 17:36

Mac mini

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S0Zws0ycUTJk3XY1RiOzCUWp/full.png
Mac mini specificaties:

• 2,26GHz of 2,53GHz Intel Core 2 Duo
• 2 GB of 4 GB DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 4 GB)
• 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen
• PCI Express-architectuur
• 160 GB (5400 rpm), 320 GB (5400 rpm) of (2x) 500 GB (5400 rpm) Seriële ATA-schijf
• NVIDIA GeForce 9400M met 256MB DDR3 SDRAM gedeeld werkgeheugen
• Mini DisplayPort
• Mini DVI-poort (incl. verloop naar DVI)
• Één FireWire 800-poort
• Vijf USB 2.0-poorten
• Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer en ingebouwde luidspreker
• Slot-loading 8x DL SuperDrive (niet voor de server)
• AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd
• Mac OS X (Server) Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer
Fysieke dimensies:

• Hoogte: 5,08cm
• Breedte: 16,51cm
• Diepte: 16,51cm
• Gewicht: 1,31kg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4NYqKokMdwv6AUEzHMrGEfp7/full.jpg
Prijzen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ZQSZwxNX8YgJ74pcvY3JjJg/full.png
• 2,26GHz - 2GB DDR3 - 160GB: €549
• 2,53GHz - 4GB DDR3 - 320GB: €749
• 2,53GHz - 4GB DDR3 - 2x 500GB: €949 (Server-editie)
Meer informatie:

• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/macmini/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2IWGOR4k2Yt612pl9sHlNkXh/full.jpg
Oude topics:

[Mac mini Intel] Discussietopic en Mini-FAQ
[Mac mini Intel] Discussies en ervaringen - deel 2

Met dank aan leon1e en Daedalus voor de eerste twee delen

[ Voor 12% gewijzigd door JottemJ op 22-10-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Extra info:

Verbruik idle: ongeveer 12 watt
Verbruik max: rond de 29 watt

[ Voor 83% gewijzigd door JottemJ op 28-04-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-06 15:40

RD

focus

2,4GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Het is nog vroeg ;) Heb het aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
Biff schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:38:
Op onemorething heb ik nog wat meer out of box plaatjes neergezet voor de geinteresseerden.. dat allemaal weer hier dubbel posten is ook weer zoiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mdenie/MacMini/IMG_3132.JPG

Lekker zootje op dat bureau... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mdenie/MacMini/IMG_3117.JPG

Zaten beide verloopjes er al bij, Biff? En hoe bevalt hij nou? Heb je vergelijkingsmateriaal?

[ Voor 38% gewijzigd door torp op 03-03-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 15:23
Bij de vorige Mac Mini kreeg je er een verloopje van DVI->VGA bij. Omdat ik overweeg een Mac Mini te kopen, en daarvoor hier nog een mooi, maar oude TFT heb staan met een VGA-aansluiting: is het nog steeds mogelijk die aan te sluiten? Ik neem aan dat het via de DisplayPort sowieso niet gaat omdat dat helemaal digitaal is, maar wellicht is er nog een analoog signaal op de mini-DVI aansluiting.... ik kan dat alleen niet vinden op de Apple-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

De dual screen Mac Mini! Hij wordt volwassen ;)

Het gaat hier dus om 2 DVI-D uitgangen, dus zonder analog signaal. Of er ook een VGA verloopje is weet ik niet..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mdenie/MacMini/IMG_3109.JPG

[ Voor 33% gewijzigd door Biff op 03-03-2009 22:58 ]

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
MisterData schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:56:
Bij de vorige Mac Mini kreeg je er een verloopje van DVI->VGA bij. Omdat ik overweeg een Mac Mini te kopen, en daarvoor hier nog een mooi, maar oude TFT heb staan met een VGA-aansluiting: is het nog steeds mogelijk die aan te sluiten? Ik neem aan dat het via de DisplayPort sowieso niet gaat omdat dat helemaal digitaal is, maar wellicht is er nog een analoog signaal op de mini-DVI aansluiting.... ik kan dat alleen niet vinden op de Apple-site.
Ja, er is nog steeds de mogelijkheid om een MiniDVI naar VGA adapter aan te schaffen, staat bij de technische specificaties op de Apple site.
Een MiniDVI naar DVI verloop wordt meegeleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door JottemJ op 03-03-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

torp schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:55:
Lekker zootje op dat bureau... :P
Hehe jawel staan nog een boel PCs omheen en zo.. :o
Zaten beide verloopjes er al bij, Biff? En hoe bevalt hij nou? Heb je vergelijkingsmateriaal?
Nee alleen de mini DVI naar DVI zit erbij, de displayport naar DVI heb ik er los bij gekocht a EUR 29

Mijn vergelijkingsmateriaal is m'n ouwe iBook G4 met Tiger dus dat voelt allemaal een stuk beter aan, maar echt veel heb ik er nog niet mee kunnen doen.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Okee, zeer bedankt voor de snelle foto's! Wel een lage refresh rate voor je monitors (60Hz)...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mdenie/MacMini/IMG_3142.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
torp schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:15:
Okee, zeer bedankt voor de snelle foto's! Wel een lage refresh rate voor je monitors (60Hz)...
60Hz is heel normaal op een TFT, meer heeft meestal zelfs geen zin, sneller kunnen ze meestal toch niet updaten. Bovendien zie je ze niet flitsen.

@Biff: Bedankt voor het uitproberen, de dual-screen functie is ook iets wat ik al heel lang miste op mijn Mini! Maakt de nieuwe ook weer een stuk interessanter in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor het samenstellen van een htpc.

Een mogelijkheid is de Aopen MP45. Deze heeft dezelfde afmetingen als de MAC Mini
en wordt geleverd met een graphische Intel G45 chipset. De Aopen moet je helemaal
zelf samenstellen. Als je alles gaat meenemen inclusief bluetooth en wireless dan kom
je dik boven 600 euro uit. Al met al is de MAC Mini dus best goed geprijst. Ik vind het
een echte winner. DDR3 geheugen is ook helemaal van deze tijd.

Klasse Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Is er een verloop van dvi naar hdmi beschikbaar?
Is dat ding op een Tv aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Anoniem: 160183 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:08:
Is er een verloop van dvi naar hdmi beschikbaar?
Is dat ding op een Tv aan te sluiten?
Ja. Wel Dvi-D - HDMI pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Wie van jullie heeft de mac mini op een Full HD tv aangesloten via DVI -> HDMI?

Ik ben nl. benieuwd naar de resolutie, of deze dan 1920 x 1080 of 1920 x 1200 wordt, en hoe het met overscan zit, en wat er gebeurt als je PLEX draait en een 1080p film afspeelt en je dan 1:1 pixel verhouding hebt. En hoe loopt het geluid dan, vanuit de optical out direct naar de receiver/tv (sjiek is anders - geef mij maar 1:1 hdmi)?

Dat zijn imho toch ook wel vereisten voor een dedicated HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:20
js303 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 01:53:

Ik ben nl. benieuwd naar de resolutie, of deze dan 1920 x 1080 of 1920 x 1200 wordt, en hoe het met overscan zit, en wat er gebeurt als je PLEX draait en een 1080p film afspeelt en je dan 1:1 pixel verhouding hebt. En hoe loopt het geluid dan, vanuit de optical out direct naar de receiver/tv (sjiek is anders - geef mij maar 1:1 hdmi)?

Ik heb mijn vorige generatie mini (2.0ghz, 2gig geheugen) via mini dvi - dvi -hdmi op mijn full hd philips zitten (1920x1080p). Geen last van overscan 1:1 pixel mapping, geluid gaat van mini naar de receiver.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
js303 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 01:53:

In Plex is het netjes geregeld. Misschien dat je OS X wel overscant maar je kunt in Plex zelf de randen van je scherm aangeven doormidden van calibratie, daar past hij zelf de video's naar aan. Zelfde gebeurd namelijk op mijn plasma, en met Plex is het echt zo heerlijk opgelost :)

Zometeen even bellen of ie ergens in Utrecht op voorraad is en dan vanmiddag maar eens ophalen (moet vandaag toch naar Driebergen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:52
Bij a-mac heb ik hem gereserveerd, ze verwachten hem daar binnen een week.

Ik zit nog wel te twijfelen of ik mijn reservering ook echt omzet in een mac-mini, de gf heeft toch liever een laptop en ik wil mijn oude macbook nog niet vervangen. (pas als snow-leopard uit is en het is een beetje mijn traditionele verjaardagscadeau aan mezelf)

En voor een htpc weet ik het zo net nog niet, mijn laptop is nu ook zo aangesloten. (kortom ja, ik struikel over 100 euro meer :+ )

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

joint_me schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:01:
Bij a-mac heb ik hem gereserveerd, ze verwachten hem daar binnen een week.

Ik zit nog wel te twijfelen of ik mijn reservering ook echt omzet in een mac-mini, de gf heeft toch liever een laptop en ik wil mijn oude macbook nog niet vervangen. (pas als snow-leopard uit is en het is een beetje mijn traditionele verjaardagscadeau aan mezelf)

En voor een htpc weet ik het zo net nog niet, mijn laptop is nu ook zo aangesloten. (kortom ja, ik struikel over 100 euro meer :+ )
Als de goedkoopste Mini uitbreid naar 2GB intern ben je 645 kwijt, dat scheelt toch nog 300 euro ivm de goedkoopste Macbook. Neemt niet weg dat je bij de Mini dan nog wel een apart scherm moet hebben. Heb je die nog niet (zoals ik zelf) dan gaat dat dus nog eens 550 extra kosten (zodra de nieuwe ACD 20inch er is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14
Ik zat echt te wachten op de Mac Mini voor vervanging van mijn MediaCenter... Maar ik vind de prijzen zo duur.

Of vinden jullie het rechtvaardig? Zit nu eraan te denken om de Asus D204 te kopen als Media Center...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 02:44
Jammer dat er geen MagSafe aansluiting op zit. Dat zou i.c.m. het LED Cinema Display weer een stel kabels schelen. Misschien trekt de Mac mini iets meer stroom dan een MacBook (Pro) en levert het LED Cinema Display niet genoeg stroom. Ik kan geen andere reden bedenken waarom ze dit niet mogelijk hebben gemaakt.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Daros schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:08:
Ik zat echt te wachten op de Mac Mini voor vervanging van mijn MediaCenter... Maar ik vind de prijzen zo duur.

Of vinden jullie het rechtvaardig? Zit nu eraan te denken om de Asus D204 te kopen als Media Center...
Zoals hierboven al is uitgelegd en in vorige topic het is nu gelijk getrokken met de koersen weer. Het blijft een klap geld, maarja alle producten van apple kosten een klap met geld. Dat is bekend van te voren :P

De upgrades zijn trouwens best wel aan de prijzige kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
SaURoN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:44:
[...]

Zoals hierboven al is uitgelegd en in vorige topic het is nu gelijk getrokken met de koersen weer. Het blijft een klap geld, maarja alle producten van apple kosten een klap met geld. Dat is bekend van te voren :P

De upgrades zijn trouwens best wel aan de prijzige kant!
Als je kijkt naar de huidige macbook dan vind ik die niet overdreven duur. Als je dit systeem wilt samenstellen zelf (helaas dan een grotere kast en geluid) maar ben je voor 400 euro echt wel klaar, bij Apple is dat 800.

Daarnaast vind ik het toch erg jammer dat er nog geen HDMI kabel beschikbaar is, dit voor het geluid. zodat je maar 1 kabel hoeft aan te sluiten op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Voor degene die hem te duur vindt: mijn advies is om dan een Mac Mini 2008 EOL te kopen. Het instapmodel kostte 499, dus waarschijnlijk worden die binnenkort voor 449 (of 399) aangeboden. Met dat model kun je prima 720p en 1080p afspelen via Plex. En het verschil tussen 720p en 1080p is niet te zien op een plasma van 1 meter tenzij je op 1 meter zit.

Ik heb nog de oude 1.83 Core Duo 1 met 1GB en dat voldoet prima als Media Center.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 04-03-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Hm.. ik heb nu nog de oude 1,83GHz C2D, maar zie nog te weinig om de mini voor in te ruilen. Ik zou wel meer spelletjes willen spelen dus die 9400M zie ik wel zitten. Maar die 0,17 GHz die ik er dan nog op vooruit ga en dat voor zoveel extra geld, nee....
Bovendien heb ik al 2GB geheugen een 320GB harddisk erin, waarmee ik nog lang zat vooruit kan...

Wel goed dat er _eindelijk_ standaard een dvd-brander in zit (..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Daros schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:58:
[...]

Als je kijkt naar de huidige macbook dan vind ik die niet overdreven duur. Als je dit systeem wilt samenstellen zelf (helaas dan een grotere kast en geluid) maar ben je voor 400 euro echt wel klaar, bij Apple is dat 800.

Daarnaast vind ik het toch erg jammer dat er nog geen HDMI kabel beschikbaar is, dit voor het geluid. zodat je maar 1 kabel hoeft aan te sluiten op je TV.
Nouja ik heb ook een macbook, helemaal geupgrade etc maar je bent zo 1800 kwijt hoor incl applecare, 4gb, en het dure macbook model.

Voor dat geld kan je ook een andere laptop hallen die kwa specs wel iets sneller is hoor ;)

Maar goed daar is dit topic niet voor.

De afmetingen en behuizing zijn zover ik kan zien gelijk gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
SaURoN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:02:
[...]

Nouja ik heb ook een macbook, helemaal geupgrade etc maar je bent zo 1800 kwijt hoor incl applecare, 4gb, en het dure macbook model.

Voor dat geld kan je ook een andere laptop hallen die kwa specs wel iets sneller is hoor ;)

Maar goed daar is dit topic niet voor.

De afmetingen en behuizing zijn zover ik kan zien gelijk gebleven?
Applecare 120 Euro op ebay en 4GB is 70 euro. (heb ik zelf ook gedaan) dus 1800 klopt niet helemaal :)

Maar ik denk dat ik even wacht en dan het oude model ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Iemand enig idee waarom geen 2 DisplayPort'en?

Als je wel oppervlakte nodig hebt (bijv. voor 2 LED schermpjes van Apple), maar geen brute PC ala een Mac Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240060

Is het wachten op snow leopard nog een optie voor de mac mini?

of heeft dat geen voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Ik kreeg een berichtje van appledealer a-mac uit Utrecht; de twee oude mac mini modellen gaan ze verkopen voor 499,- (geen prijswijziging) en 549,- (was 699,-). Kortom, niet interessant dus. Want het nieuwe instapmodel van 599,- heeft betere specs dan het oude topmodel dat nu maar 50,- goedkoper is dan de nieuwe instapper. (zuinigere CPU, betere GPU)
De prijzen zijn wel te verklaren, omdat de nieuwe mini's duurder zijn geworden hoef je de oude modellen niet te verlagen om toch goedkopere varianten te kunnen leveren...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Daros schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:30:
[...]

Applecare 120 Euro op ebay en 4GB is 70 euro. (heb ik zelf ook gedaan) dus 1800 klopt niet helemaal :)

Maar ik denk dat ik even wacht en dan het oude model ga kopen.
Ik had het over de prijzen van apple op de site zelf. Dat je het zelf goedkoper kan doen doet niks af aan het feit dat de dingen bij apple dus wel duurder zijn. Dat bevestig je hier zelf mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

estorino schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:06:
Ik kreeg een berichtje van appledealer a-mac uit Utrecht; de twee oude mac mini modellen gaan ze verkopen voor 499,- (geen prijswijziging) en 549,- (was 699,-). Kortom, niet interessant dus. Want het nieuwe instapmodel van 599,- heeft betere specs dan het oude topmodel dat nu maar 50,- goedkoper is dan de nieuwe instapper. (zuinigere CPU, betere GPU)
De prijzen zijn wel te verklaren, omdat de nieuwe mini's duurder zijn geworden hoef je de oude modellen niet te verlagen om toch goedkopere varianten te kunnen leveren...
Dat is inderdaad de ellende met die prijsverhoging.

Wat je nu nog kunt proberen is een EOL mini in Engeland te bemachtigen, maar ik denk dat men daar ook op de oude versie (en prijs) aast. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
wil ik net een mac mini kopen om hem op mijn nieuwe 46" LCD aan te sluiten, zie ik dat de nieuwe is uitgekomen, maar wel iets duurder is.

Misschien dat ik een oude op de kop probeer te tikken op ebay. De nieuwe ziter er in ieder geval wel veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 16:17
De discussie AppleTV versus MacMini is hiermee denk ik wel in het voordeel van de mini beslecht.
Waarom zou je die nog nemen? En is dit niet de reden dat Apple de MacMini nog meer updates heeft gegeven?
Dan verkoopt de AppleTV helemaal niet meer.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Bbfreak schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:09:
De discussie AppleTV versus MacMini is hiermee denk ik wel in het voordeel van de mini beslecht.
Waarom zou je die nog nemen? En is dit niet de reden dat Apple de MacMini nog meer updates heeft gegeven?
Dan verkoopt de AppleTV helemaal niet meer.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Nu is de AppleTV wat mij betreft geen optie, ook niet tegenover het 2008 model van de Mini. Puur vanwege het niet af kunnen spelen van 1080p materiaal.
Ik verwachtte een AppleTV met een Atom 330 (dual core 1,6Ghz). Deze zou, met de juiste software, best veel 1080p rips kunnen spelen. In dat geval had het zeker de overweging waar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 13:54

RKD

Dieter schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:38:
wil ik net een mac mini kopen om hem op mijn nieuwe 46" LCD aan te sluiten, zie ik dat de nieuwe is uitgekomen, maar wel iets duurder is.

Misschien dat ik een oude op de kop probeer te tikken op ebay. De nieuwe ziter er in ieder geval wel veelbelovend uit!
Hint hint, kijk in vraag en aanbod of op www.tweedehandsmac.nl

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Voor de studenten onder ons, via Surfspot krijg je 10% korting, via studenten ingang van Apple zelf krijg je 6%.

Een verloop naar HDMI? En dan met geluid, is dat er? Komt dat er?

En ik had ergens gelezen dat er maar ruimte is voor 1 geheugenbank, klopt dit?
Je kan 2x 2GB selecteren als optie. Dus dan heeft hij er 2 :)

[ Voor 29% gewijzigd door Daros op 04-03-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Daros schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:30:
Een verloop naar HDMI? En dan met geluid, is dat er? Komt dat er?
Niet aangekondigd dat ik weet en is er ook niet. Ik weet ook niet of het mogelijk is aangezien de Mini alleen een analoge output heeft? (MiniJack). Edit: De uitgang is wel gewoon digitaal. Samen met de miniDVI zou dat tot een HDMI signaal kunnen leiden..

[ Voor 15% gewijzigd door zAo op 04-03-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

K'heb een low-end mac-mini besteld met 1gb extra geheugen. Al mijn media staat hier op de server dus locale hd ruimte heb ik geen nood aan op de mini. Verder komt er plex.app op.

De aansluitingswijze interesseert mij ook wel, ideaal zou zijn combinatiekabel van de optical-out/mini-displayport meteen naar hdmi, aangezien ik gisteren achter zo'n oplossing heb gezocht en niet gevonden ga ik momenteel voor de mini-dvi->dvi+dvi->hdmi & optical direct naar receiver.

Ik ga zeker aan de slag met wat hd materiaal (1080p) wanneer ik hem heb en dan post ik hier wel wat resultaten.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Laatst online: 18-05 22:31
Zou de nieuwe mac mini krachtig genoeg zijn voor een webdeveloper?

Bij de oude mac mini ben ik bang dat hij grafisch net niet krachtig genoeg is. Ik zelf denk dat de nieuwe mac mini het wel aan kan, maar daar ben ik dus niet zeker van!

Het gaat er dus om dat ik kan werken in meerdere programma's tegelijk, bijvoorbeeld Adobe Dreamweaver, Flash en Photoshop of Illustrator moeten tegelijk soepel kunnen draaien. Daarnaast nog wat programma's voor de communicatie (mail, twitter, chat).

Gaat een mac mini met 2gb geheugen dit trekken, of kan ik beter kijken naar een macbook of een Imac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Volgens mij maakt het niet uit of je een MacBook of een Mini neemt. Zolang er maar een sloot (snel) geheugen inzit. Ik zou je zeker 4GB adviseren.

Ik weet niet hoe vaak je tools aanspraak doen op de harde schijf (PS wel in ieder geval), maar hou er rekening mee dat de harde schijf in de Mini traag is (2,5" versie). Die van de iMac is een desktop schijf (3,5") en dus sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Je kan ook de goedkope versie nemen, zelf 320GB 7200rpm disk in gooien van 80 euro, plus 80 euro 4gb. Dan heb je sowieso meer voor je geld dan wanneer je de "dure" optie neem van Apple. Zelf kan je nog overwegen om via Ebay een P9600 intel cpu te bestellen, als de huidge cpu weer op een voetje zit tenminste (moet haast wel). Daarmee heb je dan 2,66Ghz voor 225,- euro extra.

Goed het kan altijd goedkoper, maar een mini met 4GB, 320GB@7200, 2,66GHz voor rond 950E een leuke desktop staan. Gezien ik nog steeds een erg goede 20inch ACD heb, zie ik niet zoveel in een 20imac of 24imac.

Het is maar een idee. Iemand hier die zeker weet of de cpu van de nieuwe mini in een socket zit of gesoldeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je de harde schijf gewoon vervangen??

meteen maximum van 320gb..of is dit de enige schijf die erin past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Volgens mij gewoon de 2,5inch 9,5mm sata laptop disk kan erin. Die zijn er ook groter, maar dan niet meer 7200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 23:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan ben je zeker wel gelijk van je garantie af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
ronaldlokers schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:15:
Zou de nieuwe mac mini krachtig genoeg zijn voor een webdeveloper?

Bij de oude mac mini ben ik bang dat hij grafisch net niet krachtig genoeg is. Ik zelf denk dat de nieuwe mac mini het wel aan kan, maar daar ben ik dus niet zeker van!

Het gaat er dus om dat ik kan werken in meerdere programma's tegelijk, bijvoorbeeld Adobe Dreamweaver, Flash en Photoshop of Illustrator moeten tegelijk soepel kunnen draaien. Daarnaast nog wat programma's voor de communicatie (mail, twitter, chat).

Gaat een mac mini met 2gb geheugen dit trekken, of kan ik beter kijken naar een macbook of een Imac?
Ik werk al jaren op mac mini's (websites en grafisch), lekker rustig zonder zo'n grote bak onder tafel. Momenteel op een 1.83GHz met 2GB RAM en een te volle hd, en dan wil het switchen soms wel wat stroever gaan als er veel geheugenvretende programma's en fonts tegelijk open staan. Dus 4GB en een 7200 hd lijkt me inderdaad wel prettig (mijn oude G4 Mini met 7200 hd voelt nauwelijks langzamer). Met de nieuwe Mini gaat het vast lekker soepel. Je kunt natuurlijk ook een iMac nemen, die goedkoopste is ook prima. Maar je hoeft echt geen MacPro aan te schaffen, dat is overkill.

[ Voor 3% gewijzigd door torp op 04-03-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-06 21:07
Apache schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:44:
K'heb een low-end mac-mini besteld met 1gb extra geheugen. Al mijn media staat hier op de server dus locale hd ruimte heb ik geen nood aan op de mini. Verder komt er plex.app op.

De aansluitingswijze interesseert mij ook wel, ideaal zou zijn combinatiekabel van de optical-out/mini-displayport meteen naar hdmi, aangezien ik gisteren achter zo'n oplossing heb gezocht en niet gevonden ga ik momenteel voor de mini-dvi->dvi+dvi->hdmi & optical direct naar receiver.

Ik ga zeker aan de slag met wat hd materiaal (1080p) wanneer ik hem heb en dan post ik hier wel wat resultaten.
Ben zeer benieuwd hoe dat bevalt. Want dat is exact de opstelling die ik in gedachten had. Ik wacht denk alleen nog even op Snow Leopard. Hoef ik die straks niet los te kopen. Enige nadeel is de HDD ruimte. Zijn er NAS units die goed communiceren (eventueel via FW800) met Mac OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288620

Drobo heeft een FW aansluiting, ik dacht ook FW800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is 120 GB genoeg voor twee besturingssystemen (Mac OS/X en Windows XP) en nog een aantal applicaties? Data komt grotendeels op een externe HD. Of is het toch beter dan een grotere HD te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:53:
Is 120 GB genoeg voor twee besturingssystemen (Mac OS/X en Windows XP) en nog een aantal applicaties? Data komt grotendeels op een externe HD. Of is het toch beter dan een grotere HD te hebben?
Ik heb een 120Gb HD in mijn macbook en dat is voor mij meer dan genoeg, ik heb 80gb voor leopard en 40gb voor windows xp (bootcamp). Ik heb zon beetje elke app geinstalleerd die ik wou, en ruimte zat. Ik heb mijn mp3 collectie in iTunes, maar verder geen xvid/dvd's of andere videobestanden.
Ik heb wel bij de installatie alle printerdrivers weggelaten en alle talen die ik toch niet gebruik, dat scheelt aardig wat gb's bij een mac installatie...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

120GB is genoeg voor OS/X en XP en apps. Ik heb om mijn MPB ook 120GB ruimte, en het kan er allemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apache schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:44:

Vanaf 15 maart is er een verloop ' mini-displayport' naar ' hdmi'. Zie http://www.appleinsider.c..._adapter_coming_soon.html en rechtstreekse link naar de webwinkel http://www.monoprice.com/...&p_id=5311&seq=1&format=2
Helaas blijft er dan nog steeds een aparte optical nodig voor audio.

Waarom is er eigenlijk nog geen kabel die ' mini dpp' en ' optical out' combineert tot hdmi. Dan ben je in een keer klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 04-03-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Emanresu en Estorino: Thx. Dan ga ik vermoedelijk voor de Mini van 599 plus upgrade naar 4GB intern geheugen. Stel dat je later om wat voor reden ook toch een grotere HDD in de Mini wilt. Is dat makkelijk zelf in te bouwen of doet een Apple Premium Reseller dat eventueel ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
De mac mini is niet echt ontworpen om zelf onderdelen in te vervangen, maar het is wel mogelijk.

Op deze link staat een aflevering van The Mac Show waarbij ze laten zien hoe je dit zelf kan doen.

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Zo, net thuis vanuit Utrecht met een lesser Mac Mini. Zometeen maar eens aansluiten, 1.5TB externe HD aansluiten en Plex installeren. Heb dr helemaal zin in ;)

Uiteraard laat ik weten wat mijn ervaringen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53
Plex, tss. Bagger programma...

Dit soort flames worden niet gewaardeerd. Probeer altijd te onderbouwen waarom je het vindt :)

[ Voor 63% gewijzigd door Hoedje op 05-03-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 21-06 21:07
Anoniem: 288620 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:47:
Drobo heeft een FW aansluiting, ik dacht ook FW800
Zal eens kijken, kun je die ook in NFS+ formateren? Dat zou geniaal zijn. Een Mac mini, upgrade doen met meer geheugen. Een NAS ernaast met een paar TB. En je ultra geile mediacenter is klaar. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Japsuh schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:13:
Heb je een beter alternatief?

[ Voor 18% gewijzigd door Noxa op 04-03-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NFS+ staat er niet bij http://www.drobo.com/products/drobo.php Technology tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
tipex schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:02:
[...]Ik heb mijn vorige generatie mini (2.0ghz, 2gig geheugen) via mini dvi - dvi -hdmi op mijn full hd philips zitten (1920x1080p). Geen last van overscan 1:1 pixel mapping, geluid gaat van mini naar de receiver.
OK dan zal dat met de nieuwe mini toch ook wel werken neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:04:
[...]

Waarom is er eigenlijk nog geen kabel die ' mini dpp' en ' optical out' combineert tot hdmi. Dan ben je in een keer klaar.
ja dat vraag ik mij ook af.
Serieus? Wat is er zo bagger aan dan?

Voor de PLEX / HTPC'ers onder ons die zich afvragen hoe het met de Nvidia GPU video decoding support zit, dit zijn ook interessante topics: new mac mini's and 1080p en GPU hardware accelerated video decoder

[ Voor 51% gewijzigd door js303 op 04-03-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Hij lijkt het helemaal geweldig te doen met 1080p, dus ik ben erg blij. Nu alleen nog een paar dingetjes achterhalen:

- Hoe start ik Plex dmv de "Menu" button op de remote? Ik vind alleen RemoteBuddy en Sofacontrol, maar ik ga geen ±$15,- uitgeven aan een app die (voor mij) 1 knopje wijzigd...
zAo schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 21:06:
In Plex moet je de remote op 'Always Apple Remote' oid zetten.
Got it, thank you :). Dacht dat ie al aanstond maar zag dat het lampje uitstond.

* FailFr8er is helemaal happy met mn Mac Mini!

[ Voor 33% gewijzigd door FailFr8er op 04-03-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

In Plex moet je de remote op 'Always Apple Remote' oid zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee of er binnenkort nog een nieuw 20inch beeldscherm komt? Momenteel zijn alleen nog de 24 inch LED ACD en de 30inch (oud model) verkrijgbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 04-03-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Wat denken jullie is het beste MediaCenter programma?

- FrontRow te weinig opties
- Plex ziet er prachtig uit, maar wat irritant wat betreft filmtitels niet herkennen en ook niet echt goed met streams. B.v. Daily Show die ik dagelijks wil kijken.
- Boxee kan wel Daily Show etc, maar programma is veel minder aantrekkelijk dan Plex, en heeft issues met het vinden van mijn itunes/iphoto library.

Alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:53:
Beste is om te booten vanaf een externe Firewire 800 disk, daar wordt je systeem een stuk sneller door. De interne 2,5" disk van de mini gebruik ik enkel voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Mac en Windows passen samen op 25gb met gemak.

Houd je nog 100gb over voor iphoto en itunes en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:20
@Niek1616: In plex moet je de films in een map plaatsen met de filmtitel + jaartal zoals deze te vinden is in imdb, dan gaat het practisch altijd goed.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291618

cornelixnootje1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 04:13:

- Plex ziet er prachtig uit, maar wat irritant wat betreft filmtitels niet herkennen en ook niet echt goed met streams. B.v. Daily Show die ik dagelijks wil kijken.
- Boxee kan wel Daily Show etc, maar programma is veel minder aantrekkelijk dan Plex, en heeft issues met het vinden van mijn itunes/iphoto library.

Alternatieven?
Win 7 (build 7048) - gratis MCE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Ik vind de interface en besturing ook ruk. Front Row vind ik door het minimalistische design mooier- daarbij kan een kind de was doen qua besturing. Toch os er nog geen enkel mediaplayer die hd spul met zo weinig cpu kracht goed afgespeeld krijgt. Ik sta elke keer weer versteld,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 16:30
cornelixnootje1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 04:13:

Alternatieven?
Dit soort vragen horen niet thuis in ACS en hebben ook weinig met specifiek de Mac Mini te maken. Open daarom liever een (iets uitgebreider) topic in Apple Software & Diensten of kijk naar de bestaande topics. Zoals bijv. \[1080p] goeie player hiervoor, [Mac Media Center] Tover je Mac (mini) om tot media center & Mac Mini als mediadoos. De laatste twee zijn een beetje oud, maar reden te meer om een nieuw topic te openen :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Weet iemand trouwens een goede plek om 2x 2GB gebeugen voor de nieuwe mini te bemachtigen? Een upgrade van 2 naar 4 gig kost 90 euro bij apple.. dat moet geodkoper kunnen :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Spike_wolf schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:08:
Weet iemand trouwens een goede plek om 2x 2GB gebeugen voor de nieuwe mini te bemachtigen? Een upgrade van 2 naar 4 gig kost 90 euro bij apple.. dat moet geodkoper kunnen :P
Zag bij Azerty de Kingston Valueram ddr3 modules voor 35 per stuk. Scheelt maar 2 tientjes met de prijs van Apple en dan vind ik eerlijk gezegd dat Apple een prima prijs vraagt voor de geheugenupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

De gasten van http://www.macminicolo.net/ hebben aangegeven dat de CPU gesoldeerd zit in de mini, dus dat wordt geen upgrade. Jammer. Er zit namelijk nogal wat ruimte tussen de Mac Mini en de Mac Pro. Aangezien ik een goed 20"inch ACD heb, is een iMac nog geen optie.

Iemand 20" ACD kopen ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

JottemJ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:34:
[...]

Zag bij Azerty de Kingston Valueram ddr3 modules voor 35 per stuk. Scheelt maar 2 tientjes met de prijs van Apple en dan vind ik eerlijk gezegd dat Apple een prima prijs vraagt voor de geheugenupgrade.
Hmm, dat valt idd nog reuze mee ja.
Kan me nog herinneren dat ik met m'n macbook veel meer uitspaarde door het zelf te doen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Gisteren een Mac Mini gehaald (de 128 MB versie) maar wel met een 320 GB 7200RPM harde schijf en 4 GB geheugen. Verder een externe harde schijf aangesloten (Lacie One Click 1 TB) via FW800 en ik moet zeggen dat het allemaal echt geweldig werkt!

Klik voor plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 22:12

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Spike_wolf schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:08:
Dat is de upgrade bij het duurdere model. Dan krijg je dus 1 extra reepje voor 90 euro.
Bij het goedkope model kost de upgrade naar 4GB 135 euro.
Het scheelt dus zeker wel om het zelf te doen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 13:31
autoreverse schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:59:
Hm.. ik heb nu nog de oude 1,83GHz C2D, maar zie nog te weinig om de mini voor in te ruilen. Ik zou wel meer spelletjes willen spelen dus die 9400M zie ik wel zitten. Maar die 0,17 GHz die ik er dan nog op vooruit ga en dat voor zoveel extra geld, nee....
Bovendien heb ik al 2GB geheugen een 320GB harddisk erin, waarmee ik nog lang zat vooruit kan...

Wel goed dat er _eindelijk_ standaard een dvd-brander in zit (..)
Dit heb ik dus ook en zeker waarvoor ik hem gebruik.

- Itunes (makkelijk muziek beheren en afspelen op de huiskamer installatie)
- Downloaden
- Full-HD materiaal bekijken indien ik daar eens zin in heb.

Voor mij voldoet mijn oude mini nog prima en voorlopig ook gezien de meerwaarde/meerprijs ga ik hem niet wegdoen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
RD schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:42:
De gasten van macminicolo.net hebben aangegeven dat de CPU gesoldeerd zit in de mini, dus dat wordt geen upgrade.
Deze aangepaste link brengt je naar hun artikel over de mini ipv. naar de colocatie-service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:46:
Gisteren een Mac Mini gehaald (de 128 MB versie) maar wel met een 320 GB 7200RPM harde schijf en 4 GB geheugen. Verder een externe harde schijf aangesloten (Lacie One Click 1 TB) via FW800 en ik moet zeggen dat het allemaal echt geweldig werkt!

Klik voor plaatje
128 mb bedoel je de videokaart ? Als jij 4gb geheugen hebt is hij gewoon 256 , 128mb is gewoon de minimum als je maar 1gb geheugen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

RedFox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:57:
[...]

Dat is de upgrade bij het duurdere model. Dan krijg je dus 1 extra reepje voor 90 euro.
Bij het goedkope model kost de upgrade naar 4GB 135 euro.
Het scheelt dus zeker wel om het zelf te doen.
Als je het duurdere model koopt dan is het dus niet zozeer de moeite waard ;) :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

torp schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:03:
[...]

Deze aangepaste link brengt je naar hun artikel over de mini ipv. naar de colocatie-service.
Zo dan, via 123macmini.com;

http://www.123macmini.com...topic.php?p=152957#152957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 22:12

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Spike_wolf schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:06:
[...]

Als je het duurdere model koopt dan is het dus niet zozeer de moeite waard ;) :P
Het zelf doen niet? ik houd die 90-35=55 euro toch liever in mijn eigen zak ;) .

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

RedFox schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:10:
[...]

Het zelf doen niet? ik houd die 90-35=55 euro toch liever in mijn eigen zak ;) .
Die 35 euro die genoemd werd is PER STUK ;)
Kom je dus op 70 uit. Scheelt je dan dus 20 euro. Daarvoor kun je het net zo goed laten doen, is het gelijk (goed) gedaan, hoef je niet weer ergens anders geheugen te halen, geen verzend kosten, dus tja..

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Spike_wolf schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:22:
[...]

Die 35 euro die genoemd werd is PER STUK ;)
Kom je dus op 70 uit. Scheelt je dan dus 20 euro. Daarvoor kun je het net zo goed laten doen, is het gelijk (goed) gedaan, hoef je niet weer ergens anders geheugen te halen, geen verzend kosten, dus tja..
Exact, dit geldt dus alleen als je het duurdere model koopt, daarbij zit er dus 2x1GB in en moet je beide vervangen om 4GB te krijgen.

Voor de 1GB versie geldt een ander verhaal, dan kost het 135 euro bij Apple en 70 euro als je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 22-06 14:35

DeFeCt

je wéét toch

SpoekGTi schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:59:
[...]
Voor mij voldoet mijn oude mini nog prima en voorlopig ook gezien de meerwaarde/meerprijs ga ik hem niet wegdoen.
Biedt de oude de mogelijkheid om full HD materiaal vloeiend te bekijken? Ik vraag dit omdat ik een mac mini overweeg als boxee / plex oplossing naast mijn tv. Aangezien ik er verder niks mee ga doen vind ik het nogal veel geld, zeker vergeleken met een apparaat als de popcorn hour. Als de oude ook voldoende presteert dan is marktplaats wellicht ook een alternatief..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SaURoN schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:05:
[...]

128 mb bedoel je de videokaart ? Als jij 4gb geheugen hebt is hij gewoon 256 , 128mb is gewoon de minimum als je maar 1gb geheugen hebt
Ik bedoel de videokaart inderdaad. Ik heb ervoor gekozen om de goedkope Mac Mini (a €599,-) te kopen, en die te laten upgraden naar een 320GB 7200RPM harde schijf en 4GB 1066 MHz.

Eigenlijk heb ik dus gewoon de duurdere versie, maar dan met minder grafisch geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, en dat is dus niet waar, het grafisch geheugen wordt toegewezen aan de hand van de hoeveelheid RAM geheugen. Als je meer dan 1GB installeert wordt dit automatisch 256MB.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Precies. Je hebt dus gewoon de duurdere versie :P
Alleen is je HDD anders, je kunt er toch alleen 5400RPM schijven in laten zetten?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

DeFeCt schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:53:
[...]
Biedt de oude de mogelijkheid om full HD materiaal vloeiend te bekijken? Ik vraag dit omdat ik een mac mini overweeg als boxee / plex oplossing naast mijn tv. Aangezien ik er verder niks mee ga doen vind ik het nogal veel geld, zeker vergeleken met een apparaat als de popcorn hour. Als de oude ook voldoende presteert dan is marktplaats wellicht ook een alternatief..
Nog geen 25 posts boven je..

Ja hij kan 99% van de 1080p rips, maar op zijn teentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:46:
Precies. Je hebt dus gewoon de duurdere versie :P
Alleen is je HDD anders, je kunt er toch alleen 5400RPM schijven in laten zetten?
Nope, dat dacht ik dus ook i.v.m. warmteontwikkeling. Mij is echter verteld dat het geen probleem is, dus ik heb gewoon een 7200 RPM schijf laten inbouwen. Heb het overigens laten doen bij iCentre in Uitgeest (iCentre XL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 22-06 14:35

DeFeCt

je wéét toch

zAo schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:47:
[...]
Nog geen 25 posts boven je..
Ja hij kan 99% van de 1080p rips, maar op zijn teentjes.
Ik dacht dat ik er toch goed doorheen had gelezen, misschien de post waar jij naar refereerd gemist.
"op z'n teentjes" is niet waar ik voor wil gaan, de oude is dus geen optie... blijft het een duur alternatief.
*twijfel*

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 111703 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:50:
[...]

Nope, dat dacht ik dus ook i.v.m. warmteontwikkeling. Mij is echter verteld dat het geen probleem is, dus ik heb gewoon een 7200 RPM schijf laten inbouwen. Heb het overigens laten doen bij iCentre in Uitgeest (iCentre XL).
Waren daar extra kosten aan? En hoeveel performance zou je ongeveer meer hebben ivm een 5400rpm schijfje?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:33:
[...]

Ik bedoel de videokaart inderdaad. Ik heb ervoor gekozen om de goedkope Mac Mini (a €599,-) te kopen, en die te laten upgraden naar een 320GB 7200RPM harde schijf en 4GB 1066 MHz.

Eigenlijk heb ik dus gewoon de duurdere versie, maar dan met minder grafisch geheugen.
je hebt dus gewoon 256mb grafisch geheugen. Die 128 is als je maximaal maar 1gb geheugen hebt. Jij hebt 4gb dus heb je ook 256mb grafisch geheugen ;) Je hebt dus gewoon de dure versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:03:
[...]

Waren daar extra kosten aan? En hoeveel performance zou je ongeveer meer hebben ivm een 5400rpm schijfje?
Inbouwkosten waren er niet voor mij, betaalde alleen de harde schijf (weet niet meer precies hoeveel die kostte, ik geloof €100,- of iets dergelijks).

Grappig dat ik nu gewoon de duurdere versie heb eigenlijk, met dat gedeelde grafische werkgeheugen. Cool :)

Overigens, ik zou niet durven zeggen wat de snelheidswinst zou zijn met een 7200 rpm schijf vergeleken met een 5400 rpm schijf. Uiteraard lagere seek tijden, maar ik heb hem gewoon erin laten zetten vanwege het luttele prijsverschil. Plus het feit dat meer snelheid altijd is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
DeFeCt schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:01:
[...]

Ik dacht dat ik er toch goed doorheen had gelezen, misschien de post waar jij naar refereerd gemist.
"op z'n teentjes" is niet waar ik voor wil gaan, de oude is dus geen optie... blijft het een duur alternatief.
*twijfel*
Mwah, op zijn teentjes vind ik heel erg cru genomen hoor, stream van mijn externe hdd via usb naar de mini speel met plex af op een samsung LE40N87 FullHD paneel en ik zie geen haperingen ook niet met heel veel actie e.d. en dan staan op de achtergrond nog mijn downloads gewoon aan.

Heb wel de mini uitgebreid dus met in totaal 2gb memory

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
SpoekGTi schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:34:
[...]

Mwah, op zijn teentjes vind ik heel erg cru genomen hoor, stream van mijn externe hdd via usb naar de mini speel met plex af op een samsung LE40N87 FullHD paneel en ik zie geen haperingen ook niet met heel veel actie e.d. en dan staan op de achtergrond nog mijn downloads gewoon aan.

Heb wel de mini uitgebreid dus met in totaal 2gb memory
Ik vind het ook meer software gerelateerd dan hardware gerelateerd eigenlijk. De codec ondersteuning was/is gewoon nog iets minder in OSX. Zodra daar echt het maximale is uitgehaald (weet echt niet of dat nu al het geval is) kan hij het inderdaad makkelijk aan. Heb zelf er ook geen problemen mee met het oude model mini (4gb en 7200rpm schijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Mmm ook de mainstream Tweakerblogs zijn niet echt heel positief:

http://reviews.cnet.com/d...j=re&tag=TOCmoreStories.0

Ouw, 3 van de 4 performancebenchmarks voorbijgestreefd door een Acer....
Powerconsumption is dan wel erg netjes!

[ Voor 9% gewijzigd door vogelaarke135 op 05-03-2009 15:53 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Technische vraag, al zou ik mijn aug 2007 Mini upgraden naar 4gb (prijs technisch wel intressant) gaat hij dan hetzelfde als een windows bak maar 3,2G gebruiken ofzo?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.