[Mac Media Center] Tover je Mac (mini) om tot media center

Pagina: 1
Acties:
  • 6.394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97768

Topicstarter
De heren van The Mac Media Center Project zijn pas begonnen met het ontwikkelen van een media center voor de Mac. Er kan binnenkort gestemd worden voor een GUI, er zijn al vele mockups gemaakt waar uit te kiezen valt.
Ben benieuwd of het wat gaat worden, er zitten leuke ideeen tussen, en ik zie zeker mogelijkheden.

Het zal trouwens niet gebaseerd zijn op MythTV:
Despite the quality of the MythTV project, MCC will not be based on it.
The frontend is not necessarily the best way to go under MacOS X:

* We can do much better with Cocoa/Core Graphics/OpenGL
* X11 dependency is really not a desired feature
* People here do not seem to have a very good QT knowledge
* For video, we should go as native as we can

The backend is quite tied up to Linux and the porting will monopolise to much resources.
Er is overigens wel een versie van MythTV voor OS X

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Had ongeveer 1,5 week geleden al hun site uitgechecked en ik moet zeggen dat het wel veelbelovend is. De MMC logo's op het forum waren aan het begin een beetje n00b maar er zitten nu al hele mooie tussen zoals eentje van een italiaan die ook de VLC logo ontworpen heeft. De GUI mockups waren ook wel mooi maar het deed me heeeeeel erg veel denken aan media center van MS.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alpha-sphere schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:54:
De GUI mockups waren ook wel mooi maar het deed me heeeeeel erg veel denken aan media center van MS.
Ja dat was mij ook opgevallen. Apple is misschien zelf ook wel bezig aan iets dergelijks, dat zal wel een heel vernieuwende interface hebben zoals gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Anoniem: 97768 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:00:
[...]

Ja dat was mij ook opgevallen. Apple is misschien zelf ook wel bezig aan iets dergelijks, dat zal wel een heel vernieuwende interface hebben zoals gebruikelijk.
Dat is waar ik ook bang voor ben. Deze jongens gaan iets moois maken maar straks komt apple of een ander groot software bedrijf met zoiets en dan is alles voor niets geweest. Dat zou heel jammer zijn.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 10:04

chem

Reist de wereld rond

Mjah, ik denk dat dit wel heel kewl kan worden, als ze een interface kunnen bouwen die, a la Konfabulator/Dashboard/AppleScript, uitgebreid kan worden met eigen code (simpele).

Maar goed - met de Mac mini is het allemaal een stuk interessanter geworden - wie zet er nou een > G4/800 in, kolos als het is, als media center.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Alpha-sphere schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:04:
[...]

Dat is waar ik ook bang voor ben. Deze jongens gaan iets moois maken maar straks komt apple of een ander groot software bedrijf met zoiets en dan is alles voor niets geweest. Dat zou heel jammer zijn.
Hoezo jammer? Misschien kunnen ze het beste van twee versies wel gaan ondersteunen? Is voor de gebruiker alleen maar goed. Zowieso is dit wel een stap die Apple moet gaan maken (en naar ik verwacht ook gaat maken, marktonderzoek is een sterk punt van Apple) om tegen Windows Media center op te boxen. In combinatie met een Mac Mini is dit ideaal!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15132

chem schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:11:
Maar goed - met de Mac mini is het allemaal een stuk interessanter geworden - wie zet er nou een > G4/800 in, kolos als het is, als media center.
Jammer dat je geen 5.1 hebt in de mini. Om er dan weer een groot apparaat aan te gaan hangen is ook jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie het nog wel gebeuren dat Apple een add-on box gaat uitbrengen (met bv een tuner, 5.2 geluid, line input) in het design van de mini die eronder te zetten is. De power supply socket heeft namelijk veel meer pinnen dan wat nodig is. Het is dus mogelijk dat de extra pinnen gebruikt worden om met peripherals te communiceren in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb een beetje de site doorgekeken, maar ik ben een beetje septisch over het project. Naar mijn mening is het op dit moment een beetje een chaos en de planning die er tot nu toe staat lijkt me erg onrealistisch (of ze hebben 30 full-time programmeurs in dienst).

Nou ja, hoop doet leven... En anders is Apple er misschien nog wel...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Geen flame op open-source, alle respect er voor.
Maar die projecten zijn altijd wazig en de planning is niet altijd even duidelijk, maar goed dat wil ik niet met software, ik doe er ook een beetje aan en je denkt heel ver te zijn en dan kom je een bug oid tegen.
MS lukt het vaak ook niet, en met games is het altijd gissen.

Ik vind het een mooi project,alleen verwacht ik in september een soort media addon van Apple, omdat er een soort van firewire connector in de poweradapter zit ingebouwd, die ook zo werkt als je de macmini aanzet, dat de addon ook gelijk aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-07 18:39
Anoniem: 97768 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:06:
De power supply socket heeft namelijk veel meer pinnen dan wat nodig is.
Vergeet niet dat er 6 van worden gebruikt voor stroom! De voeding levert nl 3 verschillende voltages...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Ballebek weet jij dan hoeveel pinnetjes er zijn? kan het zo 123 niet zien of vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ballebek schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:11:
[...]
Vergeet niet dat er 6 van worden gebruikt voor stroom! De voeding levert nl 3 verschillende voltages...
Oh ja daar heb je gelijk in, had ik niet aan gedacht.het hele voedingsblok is natuurlijk extern, dus er wordt niks meer intern omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Qorne schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:07:
Ballebek weet jij dan hoeveel pinnetjes er zijn? kan het zo 123 niet zien of vinden.
Al je op dit plaatje kijkt dan lijken het 2 x 6 pinnen. Dat kan geheel voor de spanningsvoorziening nodig zijn, maar wie weet. Is het zowieso niet mogelijk om een add-on via FireWire aan te sluiten en te laten meestarten?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
breinonline schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:37:
[...]
Al je op dit plaatje kijkt dan lijken het 2 x 6 pinnen. Dat kan geheel voor de spanningsvoorziening nodig zijn, maar wie weet. Is het zowieso niet mogelijk om een add-on via FireWire aan te sluiten en te laten meestarten?
Dan zijn er alsnog 6 pinnen vrij. Bovendien geeft FireWire natuurlijk ook stroom af aan aangesloten apparatuur alleen is dat ook zo als de Mac Mini uit staat.
Denk denk denk...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Ballebek schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:37:
[...]

Dan zijn er alsnog 6 pinnen vrij. Bovendien geeft FireWire natuurlijk ook stroom af aan aangesloten apparatuur alleen is dat ook zo als de Mac Mini uit staat.
Denk denk denk...
Ik kan je vertellen dat FireWire geen stroom meer af geeft als een Mac uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
themaxter schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:22:
[...]

Ik kan je vertellen dat FireWire geen stroom meer af geeft als een Mac uit staat.
Mijn iPod laad anders wel op als mijn G4 uit staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 10:58

themaxter

Bugged..

Ballebek schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:42:
[...]

Mijn iPod laad anders wel op als mijn G4 uit staat...
Bijzonder, mijn harddisk die stroom via firewire krijgt gaat namelijk wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

hier heb ik ook stroom op me iPod als me iMac in de slaapstand staat, als die echt uit is zou het wel niet zo zijn, maar dat kan ik niet testen, want hij staat nooit uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ook mijn iPod laat netjes op via de FireWire poort op mijn Mac, ook als die uit staat.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ze zijn er in ieder geval bijzonder serieus mee bezig daar. Ik heb me ingeschreven op het forum, en ga de ontwikkelingen hier omheen zeker volgen.
Nu moet Apple zich alleen nog even aan ons conformeren een een 5.1 extension box uitbrengen voor de Mac mini, en de 23" Cinema HD displays in de uitverkoop gooien ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123315

kwijl...
maar ik vraag me wel af hoe dat dan geregeld wordt met een afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15132

Anoniem: 123315 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 07:46:
kwijl...
maar ik vraag me wel af hoe dat dan geregeld wordt met een afstandsbediening
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=TB638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123315

dank, alhoewel ik me wel afvraag of dat goed werkend te krijgen is, maargoed dat zien we wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Je kan ook bijvoorbeeld je bluetooth-telefoon gebruiken. Dan krijg je een aantal menu-opties erbij in je telefoon en dan zit je in ieder geval niet meer met line-of-sight van IR te prutsen. :)

Uiteraard moet je telefoon het wel ondersteunen, maar voor zover ik weet kunnen in ieder geval Nokia en SonyEricsson het.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AntiChris schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 08:56:
Je kan ook bijvoorbeeld je bluetooth-telefoon gebruiken. Dan krijg je een aantal menu-opties erbij in je telefoon en dan zit je in ieder geval niet meer met line-of-sight van IR te prutsen. :)

Uiteraard moet je telefoon het wel ondersteunen, maar voor zover ik weet kunnen in ieder geval Nokia en SonyEricsson het.
Yep, als het goed is met het programmatje Salling Clicker. Ga binnenkort een Sony Ericsson T630 halen, icm Salling Clicker en m'n bestelde Mac mini wordt dat wel cool denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De officiele titel is nu bekend:
CenterStage - The Mac Media Center Project

Het domein CenterStageProject.com is al geregistreerd. Binnenkort word het logo gekozen.
Ook is er een Final Feature Set uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wow, versie 0.1-alpha is ondertussen alweer een tijdje uit, en zondag wordt 0.2-alpha uitgebracht.
Screenshots zien er veelbelovend uit! Zelfs officiele support van ATI hebben ze gekregen voor de remote controls.

Net even 0.1-alpha gedownload, intro ziet er mooi uit maar dan crasht ie. Is in 0.2-alpha opgelost staat al op de mainpage ;). Maar even wachten tot zondag dan.

Ze hebben in ieder geval niet stilgezeten.

Edit: Nog een keertje opgestart, nu casht ie niet bij het begin. Je kan wel leuk door de menu keuzes wandelen maar geen optie werkt nog. In 0.2-alpha kan je al een DVD afspelen, hehe.

De website is dus nu http://www.centerstageproject.com

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 97768 op 01-04-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Tai-z je kan wel filmpjes bekijken hoor, in 0.1 dat werkt, maar de rest idd nog niet.
Alleen vind ik de "3D" navigatie bijzonder irritant, ik had liever gewoon buttons, dus zodra die uitis maar eens een skin ontwerpen :P, want het navigeert niet echt snel... maar goed het is nog een zeeer vroege Aplha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad, vond ik ook. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat ze al zo snel resultaat zouden hebben.
Haha ok, dat heb ik over het hoofd gezien van die filmpjes :)
Pagina: 1