Op dit moment heb ik thuis een Airport Extreme en Time Capsule. De AE is ingesteld als primairy base station (direct verbonden met adsl modem) en staat beneden in de meterkast. Op de eerste verdieping heb ik de TC staan die het netwerkbereik vergroot en fungeert als Time Machine backup.
Ik kan me voorstellen dat dit niet de ideale situatie is, maar wil dit bevestigd hebben. Mijn Macs moeten op deze wijze steeds via de AE, de TC benaderen voor de backups. Kan me voorstellen dat deze omweg wel wat doet met de algehele performance. Dus is het niet beter om de TC in te stellen als primairy base station in de meterkast en de AE als wireless extender?
Of maakt het allemaal niet zo uit?
Ik kan me voorstellen dat dit niet de ideale situatie is, maar wil dit bevestigd hebben. Mijn Macs moeten op deze wijze steeds via de AE, de TC benaderen voor de backups. Kan me voorstellen dat deze omweg wel wat doet met de algehele performance. Dus is het niet beter om de TC in te stellen als primairy base station in de meterkast en de AE als wireless extender?
Of maakt het allemaal niet zo uit?
Apple | Marantz | B&W