Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 11:40

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:31:
Ik kijk hooguit een minuutje of 5 want het is vreselijk irritant en dan staat de teller op iets van 75 frames dropped
Ik neem aan dat je ook al verschillende instellingen op je TV hebt geprobeerd ?. Ik hem zo uit mijn hoofd op "just scan" staan, als ik hem op 16:9 zet loopt het ook niet echt 100% uit .

Als het echt een cpu issue zou zijn dan zou je geluid ook weg moeten vallen ( bij mij gaat het dts lampje dan ook meteen uit), is dat het geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:31:
Ik kijk hooguit een minuutje of 5 want het is vreselijk irritant en dan staat de teller op iets van 75 frames dropped
Is dat een probleem dan?

5x60x25=7500 frames. Dus je bent 1% kwijt. Ik kan me niet voorstellen dat dat uperhaupt merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ook niet dat de framedrop dan zorgt voor het haperen van de film, maar echt geen idee wat het dan wel is

Echt veel kan ik niet instellen op de TV als ik hem op HDMI heb staan, uit mijn hoofd kan ik 50/100 hz kiezen
en nog wat kleine zaken zoals de kleur van de balken etc maar dat ga ik zo pgelijk ff proberen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 06:40:
Denk ook niet dat de framedrop dan zorgt voor het haperen van de film, maar echt geen idee wat het dan wel is

Echt veel kan ik niet instellen op de TV als ik hem op HDMI heb staan, uit mijn hoofd kan ik 50/100 hz kiezen
en nog wat kleine zaken zoals de kleur van de balken etc maar dat ga ik zo pgelijk ff proberen
Als je TV alleen 50 of 100 Hz doet, dan kun je op je vingers natellen dat 24p niet vloeiend gaat afspelen. 50 en 100 zijn niet deelbaal door 24 dus dat gaat gegarandeerd stotteren. Ik zou als ik jou was in elk geval proberen om het beeld op 25p te krijgen, dan is je refreshrate een veelvoud daarvan en is het mogelijk om de video te laten syncen. Een andere optie is om je TV op 120 Hz te laten lopen (of 60 als dat wel kan) dan loopt een 24p of 30p film beter in sync.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Heb je wellicht gewoon last van judder?

Wikipedia: Telecine

(Simpel te testen door te kijken of die ook schokt op een CRT of DLP scherm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bekend met het fenomeen judder en uiteraard loopt een 24hz Bluray niet soepel als je de TV alleen maar 50/100 hz aankan.

De macmini kan de tv aansturen met 1080P op 24/50/60 hz, ik kies dan ook de juiste Hz die past bij de framerate van de film, voor zover ik die kan achterhalen.

Nee het is echt te hakkerig voor judder....

Ik kan via het menu van de Tv deze alleen op 50/100hz zetten, echter was dit een van de eerste series die ook 24hz aan zou moeten kunnen (het is de panasonic TH-42PY70FA)..
Het judder effect valt me ook niet op als ik een Bluray disc afspeel middels mijn ps3. maar wellicht doet die het signaal aanpassen ?

Edit: Hoe kan je het beeld op 25P krijgen ? Ik wil best uittesten of dit het probleem kan zijn, dat mijn TV toch niet echt 24hz aankan....
En ik zal hem ook eens aan mijn Samsung Monitor aansluiten eens kijken wat dat doet...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:18:
Ik kan via het menu van de Tv deze alleen op 50/100hz zetten, echter was dit een van de eerste series die ook 24hz aan zou moeten kunnen (het is de panasonic TH-42PY70FA)..
Het judder effect valt me ook niet op als ik een Bluray disc afspeel middels mijn ps3. maar wellicht doet die het signaal aanpassen ?
Vaak is dat marketing. "aankunnen" betekent niet "judder vrij".
En ik zal hem ook eens aan mijn Samsung Monitor aansluiten eens kijken wat dat doet...
En? En? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:05
Ik ben ook erg benieuwd of het gelukt is :) Lag het nu aan je TV, of nog steeds problemen op je andere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen/Dames,

Ik heb nog geen tijd gehad de tv aan mijn samsung monitor te hangen, echter heb ik nu wel een goed beeld
tot/met .mkv / dvd's tot ongeveer 15 GB...

Raw Blurays doen het nog steeds niet goed !

Waarom ?? Ehhh dat vraag ik me echt ook af... ik heb de tv een keer naar zijn factory settings gezet en de mini op 24hz 1920*1080pvoor de .mkv en 50hz voor de dvd's en hoppa goed beeld en synchroon geluid...

Ik heb alle oplossingen die jullie aan hebben gedragen geprobeerd tot ik van ellende maar de tv heb gereset en voila.....

Ik kan niet beredeneren waarom het nu wel werkt, ik zal ergens iets in tv hebben veranderd waarom het beeld zo slecht was....Het was namelijk in mijn ogen geen telecine judder want het beeld versprong soms echt een seconde (of 2)..
Maar goed de mini doet zijn werk nu werk weer goed tot nu toe en nu ga ik kijken waarom de raw bluray
het nog niet goed doet....

Bedankt allemaal voor de oplossingen en meedenken !!!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb afgelopen week een mini gehaald en zelf het geheugen uitgebreid naar 4GB met twee modules die ik hier nog had liggen. Dat werkt allemaal goed, maar nu heb ik een probleem met de behuizing. Als ik de bovenkant terugplaats en de mini aanzet, ratelt de fan, het lijkt alsof hij ergens aanloopt. Ik heb de bovenkant nu wel teruggezet, maar niet helemaal aangeduwd, het scheelt ongeveer een halve centimeter, maar de fan loopt niet meer aan. Dit is wel onhandig omdat de dvd-drive nu niet toegankelijk is.

Heeft iemand dat ook meegemaakt, en weet iemand toevallig waartegen de fan aanloopt?
Ik dacht eerst dat het de witte nokjes waren, maar die heb ik al naar buiten geduwd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Laatst online: 16-09 12:40
Canaria schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:10:
Ik heb afgelopen week een mini gehaald en zelf het geheugen uitgebreid naar 4GB met twee modules die ik hier nog had liggen. Dat werkt allemaal goed, maar nu heb ik een probleem met de behuizing. Als ik de bovenkant terugplaats en de mini aanzet, ratelt de fan, het lijkt alsof hij ergens aanloopt. Ik heb de bovenkant nu wel teruggezet, maar niet helemaal aangeduwd, het scheelt ongeveer een halve centimeter, maar de fan loopt niet meer aan. Dit is wel onhandig omdat de dvd-drive nu niet toegankelijk is.

Heeft iemand dat ook meegemaakt, en weet iemand toevallig waartegen de fan aanloopt?
Ik dacht eerst dat het de witte nokjes waren, maar die heb ik al naar buiten geduwd.
Misschien de bedrading van de antennes niet goed teruggelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Op iFixit kan je goed zien hoe alles vast hoort te zitten. Kijk daar eens of je iets vreemds ziet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ā”ƒ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15Āŗ ā”ƒ WTW: Zehnder Q600 ā”ƒ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04:51
Mijn Mac Mini is nu een weekje binnen en ben er erg blij mij. De kosten vielen ook mee. Ik had hem bij AM Bridge besteld met exta geheugen, waarbij ik uitging van de Apple prijzen voor de 4 GB geheugen. Maar AM Bridge heeft de upgrade gedaan voor €65. Ook het plaatsen van mijn SSD was goedkoper.

Er zit nu een Super Talent Ultradrive ME 120GB (vergelijkbaar met een OCZ Vertex) in, waardoor de Mini zeer snel is. Vanaf het moment dat ik op de Powerknop heb gedrukt, duurt het 35 seconden voordat Firefox open is. En dan verlies ik nog even bij het invullen van het password. Zeker een aanrader om er een SSD in te zetten. Hij is nu een stuk sneller dan de 20" 2,6 Ghz iMacs op mijn werk. Voor de data heb ik een Ministack V3 met een WD Green 1 TB-schijf via FW800 aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Rogier schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:35:
[...]
Misschien de bedrading van de antennes niet goed teruggelegd?
Ik zie aan de buitenkant geen bedrading die vreemd zit. Dat er aan de binnenkant iets niet goed zit, lijkt me raar, omdat de mini nu bijna dicht is en niet 'ratelt', zie onderstaande foto's voor details.

Bij het openen en vervangen van het geheugen heb ik de handleiding van iFixit gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DV3cVDJhuY5EiwhGJ6vlt66V/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FAhlQ5PF3G2CXbhaH7UEI4Zl/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aan de achterkant, zitten die metalen pinnetjes van de behuizing wel helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:56
Ik overweeg de aanschaf van de mini.

Wanneer ik naar de prijzen in de online store van Apple kijk is het prijsverschil tussen het basismodel en de versie met 2 GB geheugen en 320 GB harddisk 200 euro (599 vs 799 euro)
Uitbreiden van het basismodel van 1 naar 2 GB geheugen kost 45 euro, en van 120 naar 320 GB harddisk 135 euro. Samen dus 180 euro, verschil van 20 euro.
Zijn er nog meer verschillen in features tussen de modellen waardoor Apple meer vraagt voor de 2 GB versie, of zijn de twee verder indentiek?

Overigens begrijp ik dat het zelf geheugen en harddisk uitbreiden goedkoper is, dat is voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:21

Nerpissad

~ett korstƄg mot lƄngsam kƤng~

Wally2002 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:31:
Ik overweeg de aanschaf van de mini.

Wanneer ik naar de prijzen in de online store van Apple kijk is het prijsverschil tussen het basismodel en de versie met 2 GB geheugen en 320 GB harddisk 200 euro (599 vs 799 euro)
Uitbreiden van het basismodel van 1 naar 2 GB geheugen kost 45 euro, en van 120 naar 320 GB harddisk 135 euro. Samen dus 180 euro, verschil van 20 euro.
Zijn er nog meer verschillen in features tussen de modellen waardoor Apple meer vraagt voor de 2 GB versie, of zijn de twee verder indentiek?

Overigens begrijp ik dat het zelf geheugen en harddisk uitbreiden goedkoper is, dat is voor mij geen optie.
voor mij was het ook geen optie om zelf die uitbreidingen te doen, maar ik heb voor €85 (dacht ik) geüpgrade van 1 naar 4GB. mijn mini wordt alleen gebruikt als plex media center, dus een grotere interne HD is verder ook niet zo relevant.
als jij 'm voor andere zaken gaat gebruiken zou ik ook zeggen dat het verschil van €20 te verwaarlozen is.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:56
Mijn punt is dat het prijsverschil van 20 euro volgens mij tussen twee indentieke machines zit. Dus wanneer je het basismodel koopt in de online store en daarbij geheugen en hardeschijf uitbreidt naar de grootte volgens het duurdere model ben je 20 euro minder kwijt dan direct te kiezen voor het duurdere model.

Mijn vraag anders gesteld: is het enige verschil tussen de basis en de uitgebreide variant alleen het geheugen en de harddisk of zijn er nog meer verschillen, waardoor Apple 799 euro vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Wally2002 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:12:
Mijn punt is dat het prijsverschil van 20 euro volgens mij tussen twee indentieke machines zit. Dus wanneer je het basismodel koopt in de online store en daarbij geheugen en hardeschijf uitbreidt naar de grootte volgens het duurdere model ben je 20 euro minder kwijt dan direct te kiezen voor het duurdere model.

Mijn vraag anders gesteld: is het enige verschil tussen de basis en de uitgebreide variant alleen het geheugen en de harddisk of zijn er nog meer verschillen, waardoor Apple 799 euro vraagt.
Volgens mij zijn er geen verschillen, dus waarom er een prijsverschil tussen beide zit snap ik niet. Mogelijk wordt het geupgrade basismodel gezien als een CTO/BTO en heeft daardoor ene langere levertijd. Maar dat weet ik niet zeker.

Overigens heb ik de geheugenupgrade laten doen door een Mac-verkooppunt: ongeveer even goedkoop als zelf doen, maar met garantie (ook mijn 3 jaar AppleCare vervalt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nerpissad schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:17:
voor mij was het ook geen optie om zelf die uitbreidingen te doen, maar ik heb voor €85 (dacht ik) geüpgrade van 1 naar 4GB. mijn mini wordt alleen gebruikt als plex media center, dus een grotere interne HD is verder ook niet zo relevant.
als jij 'm voor andere zaken gaat gebruiken zou ik ook zeggen dat het verschil van €20 te verwaarlozen is.
Als het geen optie is zou ik eens bij de dichtstbijzijnde Apple dealer vragen wat het bij hun zou gaan kosten. Vaak is het zo dat die mensen heel wat minder vragen dan Apple, zo kun je dus ook weer wat geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

SaURoN schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:52:
Aan de achterkant, zitten die metalen pinnetjes van de behuizing wel helemaal goed?
Ja die heb ik ook weer teruggebogen. Ik ga er dit weekend weer verder naar kijken. Blijf het toch vreemd vinden.

Het is trouwens wel leuk dat het geheugen dat in mijn MacBook voor kernel panics en het niet meer ontwaken uit de slaapstand zorgde, in de Mac mini de hele week nog geen enkel probleem heeft gegeven :)
En ik merk weer hoeveel verschil een geheugenupdate maakt. De oorspronkelijk 2GB was toch echt te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard Wobbel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Sinds een aantal dagen de nieuwe Mac mini en ik ben helemaal gelukkig....
Helaas krijg ik de exterene HD Coolermaster X Craft 360 niet aan de praat. Nu heb ik al heel wat Mac mini gebruikersgroepen bezocht, en het lijkt er op dat de meeste zwarte pieten richting Coolermaster gaan, omdat vanaf Leopard 10.4.x (?) er geen fatsoenlijke USB drivers ontwikkeld zijn. En met de eSATA aansluiting kun je met de nieuwe mac mini ook niet veel beginnen vrees ik ;-).
Einde oefening, of kan er iemand nog een konijjn uit de hoge hoed toveren?
Mocht ik een andere externe HD - 0.5 tot 1.0 GB - moeten aanschaffen; welk merk / type geeft geen problemen en past ook nog eens mooi bij het geheel? Het liefst met een extreem laag energieverbruik....

Mijn dank is mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De vraag hoe je het werkend moet krijgen kan ik helaas niet beantwoorden... Welke externe hdd er leuk past bij de mini zijn de Iomega MiniMax deze hebben zelfde afmeting en kleur als de mini. Je kunt ze dus mook stapelen ;-)

Heb er zelf twee van liggen en aangesloten via firewire. (de minimax is in bezit van een usb en firewire hub)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:19
Dat is toch wel een stuk goedkoper dan de ministack waar je de hd nog los moet kopen. Enige verschil; de usb en firewire poort aan de zijkant? Wat voor hd zit er in die van Iomega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verdicampo schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:16:
Dat is toch wel een stuk goedkoper dan de ministack waar je de hd nog los moet kopen. Enige verschil; de usb en firewire poort aan de zijkant? Wat voor hd zit er in die van Iomega?
Specs van de Iomega zijn te vinden op de Iomega site.
http://go.iomega.com/en/p...max-minimax/?partner=4740

De minimax is voorzien van een USB en Firewire hub

Afbeeldingslocatie: http://static.iomega.com/img/iom/sections/minimax_large.png

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 28-06-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard Wobbel
Ziet er mooi uit. Hoeveel warmte / herrie (?) produceren deze schitterende brootrommeltjes? Ik zal me in de specs Googlen, maar helaas wil de praktijk wel eens anders uitpakken (X Craft 360 i.c.m. Mac OS X....).
De LaCie variant schijnt echt loeiheet te worden, dus die valt al af. Uiteraard kan ik de 750 GB uit de X Craft halen en in een geschikte, lege broodtrommel stoppen. Dit werkt ook allemaal probleemloos i.c.m. Time machine? Zijn er ook draadloze -WiFi - varianten? En wie is jullie hofleverancier?
Alvast bedankt voor de bruikbare tips. Ik ben benieuwd of er nog een Ueber-Tweaker is, die een X Craft truuk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Je hoeft geen ubber tweaker te zijn om de zoek functie te hanteren. Met een simpele Google search vind ik nagenoeg alle antwoorden al 8)7

http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

Hitte van de Iomega valt reuze mee en herrie heb ik geen last van hoor ze niet. Staan in een open kast aangezien ze vast geknopt zitten aan de Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard Wobbel
Met de ueber tweaker bedoelde ik de Mac nerd die de Coolermaster X Craft 360 toch nog met de Mac mini kan laten praten!
Volgens "de doos" van Coolermaster zou het moeten werken met Mac OS X. In theorie misschien tot versie 10.4.x (Google oogst) en laat ik nu net 10.5.7 hebben....
Misschien dat Snow Leopard nog een leuke verrassing in petto heeft. Scheelt een hoop geld!
De Iomega Minimax is overigens eens serieuze kandidaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

hier zou vast het antwoord tussen staan. Zou niet weten waarom het niet zou werken met os x 10.5.7

http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
De Minimax heeft enkel FW400. Ik gebruik hem ook om programma's vanaf te starten en dan vind ik FW400 te traag. De MiniStack heeft wel FW800 en heb daarom voor hem gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi....

Mooie hd's die iomega's... maar ik zit toch meer te denken richting een NAS achtige oplossing.
Omdat ik al best een aantal externe hd's heb voor mijn foto's, sources en voor timemachine wordt het
een "zooitje" en heb ik al eens gehad dat zo'n externe hd crashte....

Maar nu de grootte vraag ... welke "NAS" ??

Ik zat erg te denken aan de Drobo http://www.drobo.com/
maar daar lees ik weer mixed dingen over.. aan de ene kant een geweldig apparaat aan de andere kant dat het ding te traag is en ik wil er wel rechtstreeks mijn mooie 20GB .mkv bestanden vanaf kunnen lezen over mijn netwerk (bekabeld) :) Tevens moeten er wel de nodige TB's in kunnen want dat gaat natuurlijk lekker snel zo met die blurays

Ik heb al wat pagina's doorgeworsteld over NAS hier op GOT maar niet iets specifieks gevonden over de combinatie met de macmini en streamen van 1080P content...

Dus de vraag is gebruiken jullie een NAS en zo ja welke ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Laatst online: 16-09 12:40
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 06:34:
Hoi....

Dus de vraag is gebruiken jullie een NAS en zo ja welke ?
Ja! Deze: http://qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

goed onderwerp van CanonUser.

ik zit zelf ook te denken om een drobo te nemen. ik vertrek over een maand naar amerika op vakantie en daar zijn ze op dit moment €260. toch redelijk goed geprijsd voor een raid-NAS.
in eerste instantie zat ik ook te denken aan de readynas NV+, maar die zijn toch een stuk duurder.
ik vind het zelf ook moeilijk om te bepalen welke NAS oplossing de betere is. over de drobo heb ik zelf slechte verhalen gelezen, maar veel daarvan zijn afkomstig van de eerste versie.
ik ben van plan om de drobo via FW aan te sluiten omdat die droboshare overdreven duur is en de mac mini toch 24/7 aan staat en daarmee de drobo ook altijd bereikbaar is.
ik ben verder wel benieuwd naar de oplossing van anderen m.b.t. NAS en de mini.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Ik ben ook bezig met een NAS uit te zoeken. Die Drobo's zijn grappig. Helemaal volgens het Apple concept. Easy does it. Maar net iets te easy. Ze zijn niet stand alone beschikbaar in een netwerk. Daar moet je apparaat bij kopen wat als netwerk kaart fungeert. Vind ik een gemis. En er is alleen een keuze uit een 4 Bay of 8 Bay (1200$) Drobo. Jammer.

Ik heb mijn keuzes nu uitgekristaliseerd tot of een QNAP TS-509 PRO of de Thecus N5200B Pro. 5 Bay's lijkt mij voorlopig voldoende. 8 Bay Rogier. Damn... kun je iig nog ff vooruit met HD content.

Denk dat beide een goede optie zijn. Dus ga eerdaags maar eens wat aanschaffen. Of kan iemand me vertellen waarom ik de 1 wel moet nemen of de ander niet.

Dan nog een probleem.

Ik heb nu mijn Media Center een week of 2 draaien. Maar heb wel een bug gevonden. Als de media center een tijdje aanstaat en ik ben bezig in iTunes. Dan spring het beeld opeens sneeuw. Dat houdt soms een paar minuten aan, soms seconden. (heb er nog geen foto van, die volgt als ik er op tijd bij ben met de camera).

Het gaat om een Mac Mini uit 2009, 2 Ghz, 2 GB geheugen. Hij is verbonden via Mini DVI > HDMI > HDMI naar Panasonic 42" Plasma (42G10). In Plex heeft het probleem zich nog niet voorgedaan.

Kan geen visuele defecten ontdekken aan de kabel of aansluitingen. Rommelen met de stekkertjes heeft ook geen zin. Alleen de HDMI kabel uit de tv trekken en terug steken heeft direct effect.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:47

Nitai

Live the life you love.

Mjah, ik heb zelf de CH3SNAS, werkt perfect icm de Mini en m'n iMac. Als je meer info wilt:
Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3
[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

ā€œBelieve and act as if it were impossible to fail.ā€ —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard Wobbel
Ik heb alle goed bedoelde Google searches nagelopen, maar ik ben geen enkele werkende oplossing tegen gekomen. Wel een enkele Macgebruiker die na een update vanaf 10.4.x zijn Coolermaster X Craft 360 niet meer kon benaderen.

Wil de echte Uebertweaker nu opstaan ?
Een link naar de werkende oplossing volstaat ;-) .

Voorlopig ga ik me richten op een rock solid solution en ik ben hier al wat interessante opties tegen het lijf gelopen.

PS de Coolermaster patch voor de Coolermaster X Craft 360 werkt overigens niet onder 10.5.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

woei! hoor er nu half bij in dit topic.
net een Mac Mini gescoord. G4 1.25Ghz. Echter zonder harde schijf en de adapter had geen 220V kabel. Daar was de prijs ook dik naar.

werkt de mac mini op een 2 pools philips stekker? Of moet ik speciale 220V kabel kopen (tot aan de adapter dus).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jazzper schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:20:
werkt de mac mini op een 2 pools philips stekker? Of moet ik speciale 220V kabel kopen (tot aan de adapter dus).
Nee, maar hij werkt wel op een 3-polige voedings kabel zoals je die vaak ziet bij laptop voedingen. Het is een IEC C5 stekker, dacht ik. Alleen heb ik wel gehoord dat sommige laptop kabels te breed zijn (qua plastic behuizing van de stekker, niet de stekker zelf) om er goed in te passen. Ze zijn vast ook wel op ebay te vinden.

Edit: Gefeliciteerd trouwens met de G4! Ik heb er ook nog een draaien, als servertje. Ze zijn erg zuinig en stil, ze hebben het wel een beetje zwaar met het Leopard / Safari 4 geweld tegenwoordig (vooral met zware flash sites schiet de CPU gelijk naar de 100%), maar de mijne draait lekker op Leopard met skype, MSN, en mail open.

Een beetje websurfen gaat trouwens prima hoor, alleen als hoofd-bak heb ik nu een nieuwe mini met 2 Ghz intel en nVidia 9400m, en het verschil is erg duidelijk te merken. Maar een G4 werkt nog steeds prima als je niet te veeleisend bent. Ik zou hem wel uitbreiden tot de maximum 1GB trouwens, daar knapt hij ook erg van op.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 29-06-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dat zou briljant zijn dat het niet werkt met 2-polig. De vorige eigenaar dacht dat hij het niet deed (ook via marktplaats net als ik nu weer) en had alleen 2-polig getest. Verklaart een hoop en indien hij het gewoon doet met 3-polig heb ik echt een steal!

edit: grrr, nergens wordt een losse A1105 apple mac mini power cord verkocht. Google me suf.
edit2: vd week maar naar de Handyman. Originele part number is: 922-4725

[ Voor 24% gewijzigd door Jazzper op 30-06-2009 00:05 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 disk "nassen" geven mij te weinig opslagcapaciteit zeker als je ze in raid 1 zet voor max veiligheid dan hou je nog maar 1TB over en dat is veel te weinig voor een beetje HD bibliotheek waar een gem .mkv al gauw tussen de 10 -20 GB is....

De QNAP TS-509 PRO lijkt me wel een goed apparaat maar ruim 800 euries zonder HD's is me toch een beetje te gortig....

Maar misschien moet je wel dit soort bedragen gaan betalen om een NAS te hebben met veel opslag capaciteit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Voor meer dan de helft van de prijs van die QNAP schroef jezelf iets inelkaar met ubuntu erop. Nog sneller ook.

Raid1 in zon dualbay nas lijkt me ook niet slim. Als je namelijk een filesysteem hebt wat stuk is helpt raid1 je ook niet meer.

[ Voor 37% gewijzigd door lowfi op 30-06-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:37:
Voor meer dan de helft van de prijs van die QNAP schroef jezelf iets inelkaar met ubuntu erop. Nog sneller ook.

Raid1 in zon dualbay nas lijkt me ook niet slim. Als je namelijk een filesysteem hebt wat stuk is helpt raid1 je ook niet meer.
Ben ik met je eens daar loop ik nu ook aan te denken, echter zit je dan weer met een 'complete' pc die je weer ergens moet neer zetten en managen.....

En zou een hardwarematige raid (wat deze nassen zijn volgens mij) niet duurder uitpakken in een standaard pc kast ?

Ik neem aan dat een raid 1 oplossing onder ubuntu een softwarematige zou worden ?
En hoe zit het dan met de snelheid, kan je dan nog HD content streamen?

En uiteraard helpt een raid1 niet tegen een corruptie op file niveau maar goed het houdt ergens op voor de thuisgebruiker ... en ik heb vaker een kapotte HD gehad dan dat ik een filesysteem had die naar de knoppen was.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hardware raid is onzin in een NAS omdat de gigabit lijn de limiterende factor is. Software raid is goedkoper en "veiliger". Mijn NAS staat in de meterkast omdat die dingen toch altijd meer herrie maken dan je wil ;) Ook de kant en klare. Managen gaat via ssh en webmin je hebt geen keyboard en muis nodig. Zelf haal ik zon 85MB/s via AFP. Meeeeerrrr dan genoeg voor zelfs de zwaarste mkv.

Het is even wat meer werk natuurlijk. Maar je krijgt er meer snelheid en flexibiliteit voor terug. Voor ubuntu zijn zeer veel guides op internet te vinden.

Kijk ook hier:

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Ik heb nu een DIY. Hiervoor had ik een netgear die evenduur was als die QNAP die je aanhaalt. Alles aan mijn DIY is beter. Zelfs stroom verbruik :P

[ Voor 9% gewijzigd door lowfi op 30-06-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK... thanks ga ik me in verdiepen......

edit: Zit net deze te bekijken http://www.youtube.com/watch?v=dCFvEYNwbXw&feature=fvst
de drobo is wel weer erg uitgebreid geworden......
Maar ook hier weer die snelheid..... 11mbit up/down over een gigabit netwerk is volgens
mij te langzaam voor HD content... maaaaaar dat is weer op de vorige versie..

Weet iemand of de nieuwe drobo die gebruikt wordt als NAS dus met die extra drobo share
snel genoeg is voor full HD content (30Mbit/sec volgens mij ?)

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ik zit zelf aan een NAS oplossing te denken die mij RAID5 functionaliteit biedt. ik begrijp dat ik daarvoor een harwarematige RAID config zou moeten hebben. is het dan niet meteen eenvoudiger en goedkoper om voor een 'kant en klare' oplossing te gaan?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Denk je dat een kant en klare raid5 nas wel hw raid heeft? Nee dus. Het is eenvoudiger maar niet goedkoper. Zie ook de links die ik 2 posts hoger aanhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

lowfi schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:50:
Denk je dat een kant en klare raid5 nas wel hw raid heeft? Nee dus. Het is eenvoudiger maar niet goedkoper. Zie ook de links die ik 2 posts hoger aanhaal.
ik doelde dan ook op dit stukje:
SATA (RAID) Controllers:
In de meeste gevallen zal software raid wel voldoen, zeker als je RAID0, 1 of zelfs 1+0 gaat draaien. RAID5 is echter een ander verhaal. Hierbij moet immers bij elke write pariteit worden berekend en weggeschreven. Dat resulteert in een lagere write-performace. Zeker als je de standaard onboard RAID5 implementatie van je moederbord of die van windows gaat gebruiken kan de performance bedroevend zijn (minder dan 15MB/sec writes zijn eerder regel dan uitzondering). Gelukkig bestaan er wel goede implementaties, bijvoorbeeld geom_raid5 voor FreeBSD, MDADM voor Linux en de voor het ZFS filesystem beschikbare "RAID-Z".
ik zit niet te wachten op die bedroevende performance, vandaar mijn opmerking.
zeg jij nou dat het met die beperkte performance wel meevalt?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Performance : Ik zit net een .mkv (11GB) af te spelen via plex op mijn mini vanaf een usb HD die aan mijn airport extreme hangt en noppes problemen... Nu is dit niet een film met de meeste actie in de scenes maar goed dit is in ieder geval geen probleem...

Dus hoeveel performance heb je eigenlijk nodig van je nas op het gebied van doorvoor over het netwerk
om 1080P content te kunnen streamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

3 polige kabel gevonden voor de adapter. Geeft geen soelaas, mini nog steeds dood. Maar... ik heb een vermoeden dat het aan de adapter ligt. Eens even kijken of ik bij iemand een adapter kan lenen ter test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nerpissad schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:34:
[...]

ik doelde dan ook op dit stukje:

[...]

ik zit niet te wachten op die bedroevende performance, vandaar mijn opmerking.
zeg jij nou dat het met die beperkte performance wel meevalt?
Ik haal zelf 85MB/s zoals ik al aangaf. Dat is met een cpu van 4 tientjes. Met de meeste ARM (cpu) nassen mag je blij zijn als je de helft haalt. De 4,5 & meer bay nassen komen tegenwoordig wel vaker met atom of lowvotage core duo maar zijn erg duur (600 of meer euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

meten = weten. Mac Mini adapter geeft keurig voeding af. Maar Mac Mini zelf is zo dood als een pier. Heb al ander reepje geheugen in gedaan, maar niets.
Batterijtje meet keurig 3V dus dat is het ook niet.
Wat kan ik nog meer checken? Er zit overigens (nog) geen hdd in, wel een combo-drive, maar dan zou hij toch wel een kik moeten geven?

edit: pmu reset (power inhouden en dan pas kabel erin) mocht ook niet baten.
nog een hardwarematige manier om SMC te resetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Jazzper op 30-06-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Jazzper schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:44:
ik geloof dat de voeding loskoppelen langer dan 20 sec. >:) ook een SMC reset geeft.
Let op: bij de G4 moest je het power knopje ingeduwd houden, terwijl je de voedingskabel terugstopte. Als je dat bij een Intel doet, slaat je fan op hol (eigen ervaring)
Edit: laat jij nu een G4 hebben.... :O

[ Voor 3% gewijzigd door autoreverse op 01-07-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Jazzper schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:44:
meten = weten. Mac Mini adapter geeft keurig voeding af. Maar Mac Mini zelf is zo dood als een pier. Heb al ander reepje geheugen in gedaan, maar niets.
Batterijtje meet keurig 3V dus dat is het ook niet.
Wat kan ik nog meer checken? Er zit overigens (nog) geen hdd in, wel een combo-drive, maar dan zou hij toch wel een kik moeten geven?

Hoeveel USB poorten heeft je Mac mini en hoeveel watt is de adapter?

ā€œYou know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!ā€ | å®‡å¤šē”°ćƒ’ć‚«ćƒ« \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Om mijn Mac Mini 1,83 ghz core2duo (vorige gen) uit te breiden naar 2gb geheugen, welk type geheugen heb ik dan nodig?

En zit er standaard 1x1gb in of standaard 2x512mb? Anders moet ik 2x1gb bestellen namelijk :) Of 1x2gb wanneer er 1x1gb in zit voor 3gb geheugen :)

[ Voor 43% gewijzigd door shorty op 03-07-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

shorty schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:29:
Om mijn Mac Mini 1,83 ghz core2duo (vorige gen) uit te breiden naar 2gb geheugen, welk type geheugen heb ik dan nodig?

En zit er standaard 1x1gb in of standaard 2x512mb? Anders moet ik 2x1gb bestellen namelijk :) Of 1x2gb wanneer er 1x1gb in zit voor 3gb geheugen :)
In System Profiler (Applications > Utilities > System Profiler) kun je de antwoorden op je vragen vinden.

ā€œYou know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!ā€ | å®‡å¤šē”°ćƒ’ć‚«ćƒ« \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Daedalus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:08:
[...]
In System Profiler (Applications > Utilities > System Profiler) kun je de antwoorden op je vragen vinden.
Bedankt voor je antwoord! Toch wil ik graag nu weten welk type ik moet halen zodat ik het geheugen vandaag nog kan bestellen zodat ik het morgen in huis heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Morgen zul je het niet in huis hebben ten zie je het zelf gaat ophalen. Heb je al eens gezocht met google? Diverse sites geven aan welk geheugen je nodig hebt voor de core 2 duo. Houd er wel rekening mee dat er verschil is met de 2009 modellen.

Houd er ook rekening mee dat geheugen vervangen van de intel Mini's een stuk lastiger is dan bij de G4 Mini's ;)
meer info: http://superdaantje.nl/ge...angen-apple-mac-mini.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gebruikt er skype op zijn mini icm. een externe usb headset/microfoon/ webcam met mic en ondervind het probleem dat bij het bellen continue het geluid wordt aangepast?

Op diverse sites zag ik de codes die je in het bestand shared.xml moet toevoegen, maar geen van alle werken bij mij. Iemand ervaring hiermee?

Code:

<VoiceEng>
<MicBoost>0</MicBoost>
<MicVolume>44</MicVolume>
<AEC>0</AEC>
<AGC>0</AGC>
<SpeakerVolume>100</SpeakerVolume>
</VoiceEng>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Laatst online: 16-09 16:05
Na veel gelezen te hebben over de Mac Mini heb ik eindelijk voor mezelf de knoop doorgehakt en er ook ƩƩn besteld! :)

Ik ga de Mini gebruiken als Mediacenter met Plex. Kan niet wachten tot Apple hem opestuurd! Eindelijk probleemloos Full HD/Blue Ray films kijken op mijn plasma scherm. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou probleemloos wil ik niet zeggen :-)

Zolang je maar niet de raw 30+GB probeert te spelen gaat het goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Daedalus schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:52:
[...]
Hoeveel USB poorten heeft je Mac mini en hoeveel watt is de adapter?
Goeie idd, heb je wel de adapter geprobeerd die hoort bij de G4 versie? (is dacht ik 80 watt en de intel versies hebben dacht ik 110 watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik ga in oktober ergens een mac mini kopen, maar is deze geschikt voor games? Ik heb al erg veel websites en forums doorgespit waar verteld wordt dat dit matig is. Ik ben geen die-hard gamer want ik game ook nog altijd op m'n oude Playstation 2. Verder wil ik 'm voor webdevelopen gebruiken, maar daar is 'ie wel voor geschikt, heb ik gelezen.
Ik kan natuurlijk later nog het geheugen naar 4gb uitbreiden...

[ Voor 8% gewijzigd door SpaceK33z op 07-07-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Kees Kluskens schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:45:
Ik ga in oktober ergens een mac mini kopen, maar is deze geschikt voor games? Ik heb al erg veel websites en forums doorgespit waar verteld wordt dat dit matig is. Ik ben geen die-hard gamer want ik game ook nog altijd op m'n oude Playstation 2. Verder wil ik 'm voor webdevelopen gebruiken, maar daar is 'ie wel voor geschikt, heb ik gelezen.
Dat ligt eraan welke games je wil gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
Kees Kluskens schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:45:
De nieuwe mini is voornamelijk lastig uit te breiden, behalve dan het geheugen en de harddisk wat je allebei moet laten doen (tenzij je goed bent in prutsen). Het is snel genoeg voor web-development en de rest van je normale computer-zaken. Video's en hoge resolutie-foto's bewerken zou ik er dan weer niet snel mee doen. Games, er zijn er niet zo gek veel voor de Mac, maar in principe draaien die wel aangezien de Mini ook de nieuwe gpu-chips heeft. Games via bijv. Windows, wat je er ook op kan zetten, is matig, je moet niet verwachten dat je er de nieuwste op kan spelen. Zo is de GPU er 1 die ook in de Macbook zit, laptops dus, en laptops zijn geen echte game-monsters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Oke, bedankt voor je hulp :).
Ik wil ook niet erg veel gaan gamen, en de games die ik de Apple Store heb staan zijn er al genoeg :P. Ik ben wel van plan om oude games die ik eerst op XP draaide te gaan spelen, maar ik denk wel dat dit kan aangezien deze spellen minstens 2 jaar oud zijn.
De interne harddisk wil ik zozo niet uitbreiden, als ik meer geheugen nodig heb dan koop ik er wel een externe harddisk bij. Het geheugen laat ik dan inderdaad nog een keer uitbreiden, maar dat zie ik dan wel.

Heeft iemand hier goede of slechte ervaringen met (bepaalde) games op de mac mini?

Edit: Als ik het goed lees in de reacties kan je dus gewoon de mac mini aansluiten op de tv en dan bijvoorbeeld rechtstreeks films afspelen, zonder dat je ze eerst op dvd hoeft te zetten??

[ Voor 21% gewijzigd door SpaceK33z op 07-07-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Edit: Als ik het goed lees in de reacties kan je dus gewoon de mac mini aansluiten op de tv en dan bijvoorbeeld rechtstreeks films afspelen, zonder dat je ze eerst op dvd hoeft te zetten??
Ja dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Da's zeker leuk! Lekker films downloaden zonder dat je een paar cent voor een dvd hoeft te betalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Kees Kluskens schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:49:

Dat is zo ongeveer de meest gebruikte functie van een mini... als media-speler. Ik heb er speciaal daarvoor ook 1 gekocht. :) Plex erop (media-interface), aansluiten op de tv en je hebt een schitterend interface om films, muziek, foto's, e.d. te bekijken. Ik gebruik een oude versie hiervoor, aangezien ik een oude tv heb. De nieuwe mini heeft een mini-display poort waar er nu wellicht 1 kabel te koop is om het op een tv aan te sluiten, dus men heeft het wel wat lastiger gemaakt wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik stuit op een probleem. Ik heb m'n Mac Mini (2009 editie) middels een Mini DVI > HDMI > HDMI op m'n Panasonic Plasma aangesloten. Maar zo nu en dan verandert het beeld in een sneeuw storm.

Het gebeurt eigenlijk nooit als ik in Plex een film kijk. Alleen als ik aan het surfen ben, of iTunes heb open staan gebeurt het.

Zo ziet het er uit:
Voor: (normaal beeld)
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/timkoppelaarphotography/foto-s/ruismacmini.jpg
Na: (met ruis)
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/timkoppelaarphotography/foto-s/ruismacmini-1.jpg

Ik heb de kabel al getest op de PS3, die doet het zonder problemen. Kan het aan de hardware van de mini liggen. Of is de Mini DVI naar HDMI connector de zwakste schakel? Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Foto's doen het hier niet. Maar als je het echt alleen altijd ziet buiten Plex om, dan zou je haast denken aan iets softwarematigs. Maar ik heb er nog nooit van gehoord. Je schijft "eigenlijk nooit", is dat ook echt nooit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
vgroenewold schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:56:
Foto's doen het hier niet. Maar als je het echt alleen altijd ziet buiten Plex om, dan zou je haast denken aan iets softwarematigs. Maar ik heb er nog nooit van gehoord. Je schijft "eigenlijk nooit", is dat ook echt nooit? :)
Foto tags ge-edit.

Ja voor zover ik het gebruikt heb kan ik het me niet herinneren dat het ooit in Plex is gebeurd. Dus hou het maar op nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:57:
[...]

Ja voor zover ik het gebruikt heb kan ik het me niet herinneren dat het ooit in Plex is gebeurd. Dus hou het maar op nooit.
Andere HMDI poort van je TV geprobeerd ? INstellingen van de TV vor HDMI doorlopen, voor zover het mogelijk is ? Gebeurt het random of steeds na een x aantal minuten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op internet wel eens gelezen dat Mini DVI adapters die niet officieel door Apple zijn gemaakt, niet goed werken in Macs. Dus gewoon Mini DVI > DVI - DVI>HDMI kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:22
Hey jongens, dit viel mij op.
je hebt dus twee varianten mac minis. eentje van 599e en eentje van 799e. Verschil is het werkgeheugen en de hardeshijf.
Nu viel mij op, wanneer je de 599 variant opwaardeert naar een "799" versie, het totaalkosten plaatje minder is, namelijk 779,01.
Ik gooi er dus een extra gig werkgeheugen bij (totaal 2x1gb) en van 120gb naar 320 schijf.
Zie ik hier nou iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 07:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Guids schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:31:
je hebt dus twee varianten mac minis. eentje van 599e en eentje van 799e. Verschil is het werkgeheugen en de hardeshijf.
Nu viel mij op, wanneer je de 599 variant opwaardeert naar een "799" versie, het totaalkosten plaatje minder is, namelijk 779,01.
Ik gooi er dus een extra gig werkgeheugen bij (totaal 2x1gb) en van 120gb naar 320 schijf.
Alleen dat als je het zelf uitvoert je garantie vervalt. Verder heb je helemaal gelijk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ā”ƒ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15Āŗ ā”ƒ WTW: Zehnder Q600 ā”ƒ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Als je dat zelf doet, hoeft je garantie niet te vervallen, mits je de oude componenten weer netjes terugstopt als je de boel ter reperatie anbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik denk dat hij bedoelt dat je in de Online Apple store van de goedkoopste mini de specs kan upgraden naar die duurdere. Die BTO is dan €20 goedkoper dan de duurdere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Guids schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:31:
Voorheen was er nog een verschil in CPU snelheid tussen de goedkope en dure variant, maar dat lijkt nu niet te zijn. Dus het lijkt er idd op dat de goedkope opwaarderen in de store een betere deal is dan meteen de dure selecteren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
zonoskar schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:41:
[...]

Voorheen was er nog een verschil in CPU snelheid tussen de goedkope en dure variant, maar dat lijkt nu niet te zijn. Dus het lijkt er idd op dat de goedkope opwaarderen in de store een betere deal is dan meteen de dure selecteren.
Volgens mij is er inderdaad gene verschil tussen de "goedkope" versie met upgrades en de "duurdere" versie. Zelf heb ik het geheugen laten upgraden door een Apple Premium Reseller en dat was veel goedkoper (€65 ipv €127) dan het geheugen laten upgraden door Apple zelf. De garantie blijft dan behouden.

De harde schijf heb ik laten vervangen door een (zelf meegenomen) Super Talent UltraDrive ME (een SSD, vergelijkbaar met een OCZ Vertex). Dus of dat ook scheelt weet ik niet, maar vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een verschil tussen de huidige 2 Mac Mini varianten.
Zat nml. te kijken voor een nieuwe Mini i.c.m. een 30" ACD toen het mij opviel.

Het verschil zit hem in de NVIDIA GeForce 9400M grafische processor.
De goedkope variant heeft 128MB DDR3 SDRAM geheugen en de duurdere variant heeft 256MB DDR3 SDRAM.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Beide kaarten zijn gelijk hoor. Als je 2GB in de goedkope versie stopt, gaat ook deze 256mb gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Ik zie het nu staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:22:
Er is wel een verschil tussen de huidige 2 Mac Mini varianten.
Zat nml. te kijken voor een nieuwe Mini i.c.m. een 30" ACD toen het mij opviel.

Het verschil zit hem in de NVIDIA GeForce 9400M grafische processor.
De goedkope variant heeft 128MB DDR3 SDRAM geheugen en de duurdere variant heeft 256MB DDR3 SDRAM.

:)
Nee, dat verschil komt door hoeveelheid werkgeheugen dat in die versies aanwezig is. Als je in de goedkopere configuratie meer geheugen zet krijg je automatisch 256MB videogeheugen. Geen echt verschil dus :)

Edit: ik moet eens sneller reageren 8)

[ Voor 3% gewijzigd door tweak_dude op 09-07-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Er moet toch wel een verschil zijn? Het lijkt me echt heel sterk als je dan gewoon €20 kan besparen :s. Ik heb nog geen verschil kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Kees Kluskens schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:02:
Er moet toch wel een verschil zijn? Het lijkt me echt heel sterk als je dan gewoon €20 kan besparen :s. Ik heb nog geen verschil kunnen vinden...
Niet zo paranoĆÆde :P Volgens mij is het gewoon een som van afrondingsfouten. Ze rekenen namelijk prijzen van dollars om naar euro's en ronden die af op mooie bedragen. Waarschijnlijk kom je dan met al die upgrades net iets lager uit. Ik zou me er niet druk om maken.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Digistorm schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:13:
Niet zo paranoĆÆde :P Volgens mij is het gewoon een som van afrondingsfouten. Ze rekenen namelijk prijzen van dollars om naar euro's en ronden die af op mooie bedragen. Waarschijnlijk kom je dan met al die upgrades net iets lager uit. Ik zou me er niet druk om maken.
Inderdaad, als je in de US store hetzelfde truukje uithaalt, kom je op gelijke prijs uit. Maar in de NL store is de HDD en geheugen iets goedkoper waardoor het voordeliger is om de goedkope variant op te waarderen. Wordt tijd dus dat de dure variant in prijs zakt :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb de mac mini van €599 gepakt en daarna er 2GB i.p.v 1GB geheugen in gezet. De ruimte op de harde schijf is dan maar 120GB, maar ik denk dat ik gewoon later een externe harde schijf ga kopen aangezien ik nu niet zoveel geld heb :(. Weet iemand of dit een goede keuze kan zijn?
De processor ga ik misschien later nog upgraden naar 2,26GHz, maar als ik dat doe, is het verschil dan echt merkbaar in verhouding tot een 2GHz processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Kees Kluskens schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:00:
2,26GHz, maar als ik dat doe, is het verschil dan echt merkbaar in verhouding tot een 2GHz processor?
Nee, daar zul je niks van merken :)

Als je een CPU upgrade doet moet je minstens 50% sneller nemen om echt een verschil te maken. Een slordige 10% extra in kloksnelheid ga je tijdens het gebruik van je computer echt niet merken.

[ Voor 34% gewijzigd door Exirion op 14-07-2009 11:20 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Kees Kluskens schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:00:
Ik heb de mac mini van €599 gepakt en daarna er 2GB i.p.v 1GB geheugen in gezet. De ruimte op de harde schijf is dan maar 120GB, maar ik denk dat ik gewoon later een externe harde schijf ga kopen aangezien ik nu niet zoveel geld heb :(. Weet iemand of dit een goede keuze kan zijn?
De processor ga ik misschien later nog upgraden naar 2,26GHz, maar als ik dat doe, is het verschil dan echt merkbaar in verhouding tot een 2GHz processor?
Ik heb een Ministack V3 als externe harde schijf. Het voordeel tegenover de meeste externe schijven is dat deze een FW800 aansluiting heeft en een ingebouwde firewire/USB-hub. Een nadeel is dat er een relatief felle blauwe LED in zit die niet uitgaat als je de Mac Mini uitgezet wordt (de harde schijf zelf wordt wel uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

LuukNouwen schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:01:
[...]

Ik heb een Ministack V3 als externe harde schijf. Het voordeel tegenover de meeste externe schijven is dat deze een FW800 aansluiting heeft en een ingebouwde firewire/USB-hub. Een nadeel is dat er een relatief felle blauwe LED in zit die niet uitgaat als je de Mac Mini uitgezet wordt (de harde schijf zelf wordt wel uitgeschakeld).
ze zijn wel redelijk aan de prijs die ministacks (als je tenminste FW800 wilt). maar ze passen dan weer wel goed bij de mini.
gelukkig ga ik over 3 weken naar de VS en hoop een drobo (€250) mee terug te smokkelen (geen idee hoe dat zit met douane). daarmee zijn ook mijn opslagproblemen, voorlopig, de wereld uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Nerpissad op 14-07-2009 15:11 . Reden: link toegevoegd ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

LuukNouwen schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:01:
[...]

Dankje!! Deze ga ik later misschien wel kopen O-). Wel erg jammer van dat blauwe lichtje. Ik wil 'm namelijk op mijn slaapkamer neer zetten, ik weet niet hoe erg dat lichtje is....

Maar hij is toch niet zo duur? Zo rond de 100 euro voor 1TB schijf dacht ik. Als ik erop google kom ik alleen maar erg vage websites tegen waarop nauwelijks staat hoeveel GB je nou eigenlijk koopt :?. Kent iemand een winkel in Eindhoven waar ze deze verkopen?

[ Voor 7% gewijzigd door SpaceK33z op 14-07-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Nerpissad schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:10:
[...]

ze zijn wel redelijk aan de prijs die ministacks (als je tenminste FW800 wilt). maar ze passen dan weer wel goed bij de mini.
gelukkig ga ik over 3 weken naar de VS en hoop een drobo (€250) mee terug te smokkelen (geen idee hoe dat zit met douane). daarmee zijn ook mijn opslagproblemen, voorlopig, de wereld uit.
FW800 heeft alleen nauwelijks voordeel tegenover FW400 aangezien de bottleeck de drive zelf word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees Kluskens schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:40:
[...]

Dankje!! Deze ga ik later misschien wel kopen O-). Wel erg jammer van dat blauwe lichtje. Ik wil 'm namelijk op mijn slaapkamer neer zetten, ik weet niet hoe erg dat lichtje is....

Maar hij is toch niet zo duur? Zo rond de 100 euro voor 1TB schijf dacht ik. Als ik erop google kom ik alleen maar erg vage websites tegen waarop nauwelijks staat hoeveel GB je nou eigenlijk koopt :?. Kent iemand een winkel in Eindhoven waar ze deze verkopen?
Lampje kun je gewoon loshalen, heb ik hier ook gedaan om dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Kees Kluskens schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:40:

op die site staat dat de FW800/eSATA variant $109,95 kost zonder HD. de FW400 kost dan weer $59,95, maar ook daar geldt add your own drive ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op die Drobo had ik ook mijn zinnen gezet echter lees ik overal dat die niet snel genoeg zou zijn om HD films vanaf te streamen ..
Iemand dit al eens geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 08:00:
Op die Drobo had ik ook mijn zinnen gezet echter lees ik overal dat die niet snel genoeg zou zijn om HD films vanaf te streamen ..
Iemand dit al eens geprobeerd ?
gaat het dan om via ethernet, USB of FW aangesloten drobo's?
ik lees overigens dat het bij veel mensen juist wel goed gaat, maar dat het langzamer wordt wanneer ze de drobo direct aan hun AEBS of TC hangen. ik ben eigenlijk van plan niet de veel te dure droboshare erbij te kopen, maar 'm direct aan de mini te hangen.
hier nog wat ervaringen uit het plex forum, als je die niet allang gelezen hebt ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Sn0wblind schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:04:
[...]

FW800 heeft alleen nauwelijks voordeel tegenover FW400 aangezien de bottleeck de drive zelf word
Als je het alleen om een harde schijf zou doen en er een ouderwetse mechanische disk erin zet wel ja. Met een SSD wordt het al een ander verhaal net als wanneer je meerdere disks of meerdere firewire devices eraan gaat haken. Dan is de totale bandbreedte die fw800 brengt een heel erg groot voordeel t.o.v. die van fw400. Ik zou de term "nauwelijks" dan ook niet gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Maar even voordat ik het verkeerd snap... Als je dus bijvoorbeeld de FW800 koopt dan heb je toch dat ding inclusief de harde schijf zelf (dus met 500GB/1TB/2TB)? Want dat wordt niet zo goed aangegeven (of ik ben gewoon gek :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Kees Kluskens schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:20:
Maar even voordat ik het verkeerd snap... Als je dus bijvoorbeeld de FW800 koopt dan heb je toch dat ding inclusief de harde schijf zelf (dus met 500GB/1TB/2TB)? Want dat wordt niet zo goed aangegeven (of ik ben gewoon gek :P).
nee ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42
De kleine opslagcapaciteit van de Mac Mini wil ik compenseren d.m.v. een Airport Extreme + 2 TB WD Mac Edition. Denk je dat de Mac Mini vloeiend (max. 8 GB) .mkv's kan afspelen via Plex?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.