Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Voor de duidelijkheid: iphone kan niet filmen of wel? Enkele foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34

vooghel

Cunning linguist

Placid_K schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:22:
Klopt.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Klopt het dat je met de iphone niet kan "alt-tabben" zoals met andere telefoons en dat er uberhaupt geen programmas op de achtergrond kunnen draaien? Dus je kan niet MSN (Palringo?) op de achtergrond draaien terwijl je aan het internetten (of iets willekeurigs anders) aan het doen bent?

Verwijderd

Mag schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:34:
Klopt het dat je met de iphone niet kan "alt-tabben" zoals met andere telefoons en dat er uberhaupt geen programmas op de achtergrond kunnen draaien? Dus je kan niet MSN (Palringo?) op de achtergrond draaien terwijl je aan het internetten (of iets willekeurigs anders) aan het doen bent?
Nope, alleen de ipod functie en de telefoon functie zijn multi-task compatible ;)

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:46

yok

Met IM+ kun je online blijven @ msn en zodra je een message hebt, ontvang je een e-mail. Daadwerkelijk online blijven (zodat MSN opeens @ iPhone verschijnt), kan niet.

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Al kun je met een jailbreak de "program kill switch" van Apple eenvoudig uitzetten.

• Zky_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 00:58
Placid_K schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:22:
Mag schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:34:
Is beiden wel mogelijk na een jailbreak (voor het laatste punt: dan doel ik op het op de achtergrond laten draaien van progs). heb het er zelf allemaal op staan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zky_ op 19-02-2009 09:21 ]

Moisture is the essence of wetness!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 08:15
Mensen,

volgende week zit ik in het buitenland (sneeuw! :D) en vraag me af hoe dit nou precies zit:
-dataverkeer zet ik uit door WiFi uit te schakelen en data roaming uit
-bellen /sms gaat simpel buiten m'n bundel, maar dat is iets met provider, niet met de iPhone
-GPS, gaat dit buiten je provider om? Kortom, kan ik zonder ook maar 1kb aan dataverkeer te versturen / ontvangen even mijn huidige positie bepalen?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• vooghel
  • Laatst online: 09:34

vooghel

Cunning linguist

De iPhone schakelt bij roaming automatisch het dataverkeer uit. dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. GPS werkt wel buiten je provider om, maar om je plaats te bepalen heb je doorgaans wel kaarten nodig, die dan weer dataverkeer kosten.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• LtMarx
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Nog een vraagje over hetzelfde onderwerp dan. Ik gebruik google sync voor calendar en contacts. Nu ga ik naar het buitenland en wil ik daar niet roamen. Blijf ik wel gewoon mijn huidige contacten en calendar items zien?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

stevenP schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:04:
Mensen,

volgende week zit ik in het buitenland (sneeuw! :D) en vraag me af hoe dit nou precies zit:
-dataverkeer zet ik uit door WiFi uit te schakelen en data roaming uit
-bellen /sms gaat simpel buiten m'n bundel, maar dat is iets met provider, niet met de iPhone
-GPS, gaat dit buiten je provider om? Kortom, kan ik zonder ook maar 1kb aan dataverkeer te versturen / ontvangen even mijn huidige positie bepalen?
Je kunt bij T-Mobile voor noppes je abonnement uitbreiden met 'Grenzeloos' waardoor je veel gunstiger datatarieven en beltarieven hebt. Altijd doen, kun je tenminste normaal een mailtje versturen zonder meteen arm te worden. Bellen is maar 17 cent per minuut, dus ook nog te overzien.

Zie: http://www.t-mobile.nl/Pe...uitenland/grenzeloos.aspx

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Lt. Marx schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:29:
^^ Nog een vraagje over hetzelfde onderwerp dan. Ik gebruik google sync voor calendar en contacts. Nu ga ik naar het buitenland en wil ik daar niet roamen. Blijf ik wel gewoon mijn huidige contacten en calendar items zien?
Natuurlijk, dat is het hele idee van synchroniseren. Het is niet zo dat je je contacten, agenda e.d. constant van een server af trekt ofzo.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Standaard staat dataroaming in het buitenland uit, maar je kan het ook aanzetten. Het is dus handig deze setting even te checken.
Hoedje schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:38:
[...]

Het is duidelijk dat iTunes niet je programma is, mocht je geen alternatief willen gebruiken en toch willen blijven ranten doe dat dan in [iTunes 8] Ervaringen & Discussie - Deel 3 ;) .
Ja, sorry, het voegt allemaal weinig toe. Ik wíl iTunes overigens ook helemaal niet gebruiken, maar er is niks anders. Althans, ik heb niks kunnen vinden. Met een gewone iPod is het allemaal geen probleem maar de touch en de iPhone schijnen het allemaal flink moeilijker te maken.

met een hamer past alles

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:29:
[...]

Je kunt bij T-Mobile voor noppes je abonnement uitbreiden met 'Grenzeloos' waardoor je veel gunstiger datatarieven en beltarieven hebt. Altijd doen, kun je tenminste normaal een mailtje versturen zonder meteen arm te worden. Bellen is maar 17 cent per minuut, dus ook nog te overzien.

Zie: http://www.t-mobile.nl/Pe...uitenland/grenzeloos.aspx
Wel nog 70ct verbindingskosten. Ik heb het zelf ook sinds een paar weken en vind het fantastisch. Maar ik wist niet dat data ook goedkoper werd! Score!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
offtopic:
Ja, maar tov Buitenland plus is het wel duur als je maar 1 minuut of iets meer belt! Of erger, als je iemand vanuit het buitenland belt, en je krijgt voicemail. Hoppa, 70ct aan je broek :)
Ik twijfel nog of ik het wil activeren. Heb wel al buitenland plus. Kun je ook terug?

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
UltraSub schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:38:
offtopic:
Ja, maar tov Buitenland plus is het wel duur als je maar 1 minuut of iets meer belt! Of erger, als je iemand vanuit het buitenland belt, en je krijgt voicemail. Hoppa, 70ct aan je broek :)
Ik twijfel nog of ik het wil activeren. Heb wel al buitenland plus. Kun je ook terug?
Bij T-Mobile kan je dit maandelijks instellen als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hidde schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:40:
[...]

Bij T-Mobile kan je dit maandelijks instellen als ik het goed heb.
Aha! Thanks. Goed om te weten, voor we op vakantie gaan :P
UltraSub schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:39:
Ik heb wat raars met album sortering. Op de iPhone, in iTunes staat alles perfect, vandaar dat ik het in dit topic vraag. 3 albums, staan in iTunes getagged als:

Artist - Album - Grouping
"ZZ-Top" - "Greatest Hits" - "ZZ-Top - Greatest Hits"
"Bruce Springsteen" - "Greatest Hits" - "Bruce Springsteen - Greatest Hits"
"Creedence Clearwater Revival" - "Greatest Hits" - "Creedence Clearwater Revival - Greatest Hits"

In iTunes, perfect gegroupte albums. Sync naar iPhone, alleen Bruce Springsteen album is te zien. Kies je voor Bruce Springsteen, en gaat scrollen, dan zie je alle drie de bovengenoemde albums. Zeer irritant, en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Ik snap dat het heeft te maken met de tag album, maar omdat de albumtitle Greatest Hits natuurlijk vaker voorkomt, heb ik gekozen voor een unieke grouping tag.

Iemand?
Toch nog eens omhoog trappen. Zeer irritant, en nog steeds geen oplossing. ;(

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 20-02-2009 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
Het enige wat ik me kan bedenken (doe het zelf ook zo alleen heb toevallig niet meerdere albums met dezelfde titel) is het veld 'album artiest' invullen.
Kan nu niet bij mijn iTunes anders had ik mijn instellingen even kunnen posten.
Zal proberen dit weekend even voor je te kijken.

Edit: ook wel handig om erbij te zeggen is dat ik, voordat ik een album in iTunes zet, ik het eerst door een mp3 tag editor haal.

[ Voor 18% gewijzigd door Zky_ op 20-02-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35

KroeT

[...]

Misschien leuk om te weten, Sygic heeft een werkende iPhone TBT-navigatie applicatie: http://www.theiphoneblog....turn-turn-gps-app-iphone/

En nu maar hopen dat Apple het goedkeurt... :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik bel meestal wel langer dan 1 minuut, ben echt een beller in plaats van SMS-er want dat kost me minder tijd. Dus dat Grenzeloos haal ik er makkelijk uit.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
vooghel schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:23:
De iPhone schakelt bij roaming automatisch het dataverkeer uit. dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. GPS werkt wel buiten je provider om, maar om je plaats te bepalen heb je doorgaans wel kaarten nodig, die dan weer dataverkeer kosten.
Je kan wel je locatie bepalen met maps, alleen je krijgt de kaart niet te zien. Ik heb dit opgelost door gewoon een pin te droppen op die loc en toen toe te voegen aan mijn favorieten(en later dus de kaart er bij halen)

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Niox schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:13:
[...]

Xroad is hier iig mee bezig: http://www.xroadgps.com/M...e/tabid/2463/Default.aspx. Versies voor de VS zijn al uit, en de versie voor Europa zou dit kwartaal nog moeten komen.

Geen idee wat het gaat kosten, maar de VS versies zijn met 16 euro erg schappelijk geprijsd.
Waarom niet gewoon een goede navigatie van TomTom? Ik zie ook geen automatische zoom erin.
Ik hou mn hart vast. Al is de prijs er ook weer naar, 16 euro is voor niks natuurlijk.
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:27:
[...]

Ik had hiervoor een HTC Tytn II, speciaal uitgezocht omdat er een uitschuifbaar toetsenbord op zat. Na dat ding een jaar te hebben gehad heb ik moeten concluderen dat ik het toetsenbordje zelden gebruikt heb. Werkte altijd met de stylus.

Ik heb een toetsenbord op de iPhone nog geen dag gemist. Typen gaat gewoon prima. Lekker snel met de predictive text, al moet de autocorrectie in het begin nog wel het een en ander leren. Al met al zeer tevereden!
Kan de autocorrectie woorden leren dan? Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Was blij dat de optie kwam om dit uit te zetten, want dat ding veranderde om de haverklap woorden die ik goed typte!

Het typen gaat heel goed, maar ik mis een stylus zodat ik de cursor gemakkelijk tussen 2 woorden of letters kan zetten. Een optie om naar het volgende woord te springen zou me al enorm helpen. Mn vinger op het schem leggen om van daaruit naar het betreffende woord te schuiven vind ik lastig en tijdrovend.

[ Voor 48% gewijzigd door Ferry34 op 20-02-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:47:
Kan de autocorrectie woorden leren dan? Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Was blij dat de optie kwam om dit uit te zetten, want dat ding veranderde om de haverklap woorden die ik goed typte!
Als je een woord correct typt, maar de iphone maakt er wat anders van, kun je dat overrulen door op het kruisje te tikken. Na een aantal keer (dacht 3) leert hij dat woord dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Nou, hier niet echt. Dan gaat hij het woord alleen niet meer vervangen door het woord dat je wegklikt, maar door de volgende in zijn lijstje.

Maar in de meeste gevallen doet hij het gewoon goed, en zeker icm met die variabele toetsgrootte kan ik echt vrij snel en foutloos typen, mits je niet teveel rare woorden gebruikt. Het enige wat ik vervelend vind aan het aanpassen van die toetsgrootte is dat hij echt sommige letters niet typbaar maakt. Zorg dan in ieder geval voor een kleine zone waarin je toch die letter kan intypen want soms is dat natuurlijk gewoon wel nodig.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Aankomende firmware, waarin blijkbaar het landscape keyboard bij meer apps toegankelijk is, zal dat iig verhelpen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Probeer het iig eerst in het [iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2. De verschillende topics zijn er niet voor niets :)

[ Voor 61% gewijzigd door Hoedje op 20-02-2009 15:23 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Mag schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:16:
Aankomende firmware, waarin blijkbaar het landscape keyboard bij meer apps toegankelijk is, zal dat iig verhelpen toch?
Het is Apple dus dat soort dingen zijn nooit vooraf bekend. Ik vind trouwens het landscape toetsenbord alleen maar vervelend. Het is eigenlijk te groot, als je het "normale" toetsenbord gewend bent. Ik typ daar ook veel trager op, dan gewoon met twee duimen op het "normale" toetsenbord.

Overigens is het volgens mij inderdaad zo dat bij 3 keer wegklikken een suggestie genegeerd wordt en dat na 3 keer iets tikken het wordt toegevoegd aan de suggestielijst (mits het er natuurlijk nog niet in staat :)).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Nou, 3x of niet, 'Groetjes' BIíjft bij mij veranderd worden in 'Grietjes' |:(
Doe ik dan iets fout?

[ Voor 16% gewijzigd door autoreverse op 20-02-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
@Ultrasub:
om nog even op mijn belofte terug te komen :P :
ik gebruik het progje Tag&Rename om alle tags goed te zetten voordat ik het in iTunes ga importeren.
de volgende instellingen gebruik ik hiervoor:

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/1418878/1024/Picture-Box/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/1418879/1024/Picture-Box/2.jpg

Je kan een beetje met de instellingen spelen om te kijken wat voor jouw werkt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
autoreverse schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:47:
Nou, 3x of niet, 'Groetjes' BIíjft bij mij veranderd worden in 'Grietjes' |:(
Doe ik dan iets fout?
Haha, dat heb ik ook gehad!
Nu doet hij het bij mij niet meer, maar hij deed dat heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb sinds kort een klein krasje op mijn scherm van mijn iphone, ik heb hem sinds november. Krasje stoort eigenlijk alleen als je er naar kijkt, het scherm werkt nog gewoon.

Daarnaast is hij me wel een keer gevallen en is er een stuk uit de case en heel veel krassen op de achterkant. Maar dat komt gewoon door het gebruik.

Nu heb ik mijn telefoon verzekerd via t-mobile toen ik hem gekocht had, alleen niet de diefstal erbij. Nu is mijn vraag kan ik dit nu laten repareren, kostenloos?En hoe lang ben ik ongeveer mijn telefoon kwijt. Want ik heb hem eigenlijk dagelijks nodig. Heeft iemand dit al eerder gehad en gedaan die er mij misschien meer over kan vertellen?

Anders stap ik volgende week de winkel even binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
Ik heb begin deze week zonder extra kosten een nieuwe iPhone ontvangen omdat ik hem opgestuurd had ivm valschade.
Ik had hem verzekerd (alleen niet via T-Mobile maar bij de Belcompany) bij Conner & Davis (de naam Safe & Sure word ook wel eens genoemd daarbij).
Dit duurde 2 weken terwijl van te voren gezegd werd dat het tussen de 3 en 5 weken kon duren, opzich best snel dus.
Hoe je het moet afhandelen ligt een beetje aan welke verzekeraar je hebt volgens mij. bij bovengenoemde verzekeraar hoefde ik niet naar de BC maar kon ik de schade online melden en werd hij op een gewenst adres opgehaald en afgeleverd.

Over het algemeen geld dat als jij een verzekering hebt die valschade dekt (even goed de polis doorlezen hoe valschade precies gedekt wordt) jouw iPhone gerepareerd/ vervangen wordt. Sommige verzekeringen kunnen nog wel eens moeilijk doen over de ontstane schade en zeggen dat het door eigen gebrek/nalatigheid komt.
Vandaar again; Lees goed de polisvoorwaarden door over valschade.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 14-09 21:22
Ook mooie grappenmakers, die jongens van Invisable Shield. Ik had zo'n ding gekocht en heb heb vrijdagavond erop geplakt. Precies volgens de instructies. Echt onzichtbaar, zoals beloofd, vond ik hem niet dus hij zit er inmiddels ook niet meer op. De iPhone werk veel fijner zonder.

Het punt is echter dat na het erop plakken en het overtollige vocht er onder vandaan gehaald te hebben heeft de iPhone de nacht op het nachtkastje doorgebracht. Er stond 24 uur op de verpakking, maar een nachtje zou ook wel voldoende moeten zijn leek me. Toen ik zaterdagochtend wakker werdt stond de iPhone uit. Vreemd, want de nacht ervoor had ik hem aangelaten. Je weet nooit wie er 's nachts belt. Dus de iPhone weer opgestart en toen kwam ik dus tot de schikbarende conclusie dat de camera het niet meer deed. Het beeld blijft gewoon zwart en je kunt de cameraknop (onderin beeld) ook niet gebruiken. Hij 'maakt' dus ook geen foto's meer, zelfs geen zwarte.

Toen ik aan de achterkant keek, zag ik dat het lensje wel een beetje beslagen was aan de binnenkant, dus de iPhone heeft een ochtendje op de verwarming gelegen. Maar de camera doet het daarna nog steeds niet. Ik vrees dus dat er toch wat vocht in de iPhone terrecht is gekomen uit dat busje wat bij de Invisable Shield zat, tijdens het erop plakken.

Dit is wel zwaar kl**te, want ik heb de iPhone nog maar 1 week en de vraag is of dit onder de garantie valt. Daarnaast wil ik de iPhone graag mee op vakantie over 4 week. Ik ga hem maandag toch maar even langsbrengen bij de T-Mobile winkel en hoop dat de reparatieduur inmiddels niet zo lang meer is als er op internet verteld wordt?

Direct omruilen doen ze nog steeds niet aan denk ik? Ik las wel iets over 8 dagen. Als je hem binnen 8 dagen na ontvangst terugbrengt dan wordt ie wel omgeruild?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
rimave schreef op zondag 22 februari 2009 @ 10:51:
Ook mooie grappenmakers, die jongens van Invisable Shield. Ik had zo'n ding gekocht en heb heb vrijdagavond erop geplakt. Precies volgens de instructies. Echt onzichtbaar, zoals beloofd, vond ik hem niet dus hij zit er inmiddels ook niet meer op. De iPhone werk veel fijner zonder.

Het punt is echter dat na het erop plakken en het overtollige vocht er onder vandaan gehaald te hebben heeft de iPhone de nacht op het nachtkastje doorgebracht. Er stond 24 uur op de verpakking, maar een nachtje zou ook wel voldoende moeten zijn leek me. Toen ik zaterdagochtend wakker werdt stond de iPhone uit. Vreemd, want de nacht ervoor had ik hem aangelaten. Je weet nooit wie er 's nachts belt. Dus de iPhone weer opgestart en toen kwam ik dus tot de schikbarende conclusie dat de camera het niet meer deed. Het beeld blijft gewoon zwart en je kunt de cameraknop (onderin beeld) ook niet gebruiken. Hij 'maakt' dus ook geen foto's meer, zelfs geen zwarte.

Toen ik aan de achterkant keek, zag ik dat het lensje wel een beetje beslagen was aan de binnenkant, dus de iPhone heeft een ochtendje op de verwarming gelegen. Maar de camera doet het daarna nog steeds niet. Ik vrees dus dat er toch wat vocht in de iPhone terrecht is gekomen uit dat busje wat bij de Invisable Shield zat, tijdens het erop plakken.

Dit is wel zwaar kl**te, want ik heb de iPhone nog maar 1 week en de vraag is of dit onder de garantie valt. Daarnaast wil ik de iPhone graag mee op vakantie over 4 week. Ik ga hem maandag toch maar even langsbrengen bij de T-Mobile winkel en hoop dat de reparatieduur inmiddels niet zo lang meer is als er op internet verteld wordt?

Direct omruilen doen ze nog steeds niet aan denk ik? Ik las wel iets over 8 dagen. Als je hem binnen 8 dagen na ontvangst terugbrengt dan wordt ie wel omgeruild?
dan heb je iets te veel vocht gebruikt bij het erop plakken. het uitzetten is trouwens nodig o het gelekte vocht je electronica niet defect kan maken.

indien je een verzekering heb deze raadplegen. garantie is het iig niet

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
foutje

[ Voor 92% gewijzigd door autoreverse op 23-02-2009 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
To_Tall schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:05:
[...]

dan heb je iets te veel vocht gebruikt bij het erop plakken. het uitzetten is trouwens nodig o het gelekte vocht je electronica niet defect kan maken.

indien je een verzekering heb deze raadplegen. garantie is het iig niet
Die waarschuwing stond ook gewoon in de handleiding (niet de telefoon aan laten, als er vocht in komt en de telefoon is aan is de kans op schade groter dan wanneer die uit staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vanochtend plotseling het probleem dat als ik op het knopje aan de bovenkant druk, het scherm niet meer aan gaat. Wanneer ik de iphone aan het stroom hangt dan komt het scherm weer op. Als ik hem dan weer uit doe door op de bovenste knop te drukken dan gaat hij ook niet meer aan, totdat ik hem weer in het stopcontact steek.
Iemand een idee?

Het speelt eigenlijk sinds gisteren en dat is toevallig ook de dag dat mijn niewue contract met iphone bij Tmobile is ingegaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Jigs op 24-02-2009 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 14-09 18:21
@Jigs

Heb je dan wel je Iphone opnieuw geactiveerd met je T-mobile simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Laatst online: 17-01-2024
MEGATRON schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:26:
@Jigs

Heb je dan wel je Iphone opnieuw geactiveerd met je T-mobile simkaart?
Mijn simkaart zat er gewoon in en ik heb hem de afgelopen maanden gewoon gebruikt.
Hoe zou ik hem opnieuw moeten activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg aanstaande donderdag ook een iphone van de zaak :P

zijn er nog applicaties waar je eigenlijk echt niet zonder kunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zky_ schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:51:
@Ultrasub:
om nog even op mijn belofte terug te komen :P :
ik gebruik het progje Tag&Rename om alle tags goed te zetten voordat ik het in iTunes ga importeren.
de volgende instellingen gebruik ik hiervoor:

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kan een beetje met de instellingen spelen om te kijken wat voor jouw werkt.

Succes!
Hmm.. Ik zet altijd alles goed na de import in iTunes. Maar dat is het hem net, mijn tags zijn perfect in orde. Ook zoals jij het hierboven doet. Vandaar dat het er in iTunes zelf ook goed uit ziet. Alleen de iPhone maakt er een zootje van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 14-09 19:59
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:33:

NU, Journaal, Teletekst, Remote, Nimbuzz, Hyves :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
iPity ;)

Maarja, ik kan heel goed zonder Nimbuzz. Nee, MSN is absoluut niet ideaal op de iPhone helaas :(

[ Voor 23% gewijzigd door Póg mo Thóin op 24-02-2009 10:49 . Reden: oops message vergeten! ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57

tunin.fm | journaal | ebay | JAAP.nl | en als je twittert: TwitterFon of Twinkle

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Voordat we hier al die applicaties gaan opnoemen, daarvoor is er al een topic: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

Tweakers,

zojuist mn 16 GB iPhone binnen gehad. Nu wil ik hem morgen gaan verzekeren, maar is het verstandig om er een invisible shield bij te bestellen? Of krast het scherm niet zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bartaz schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:11:
Tweakers,

zojuist mn 16 GB iPhone binnen gehad. Nu wil ik hem morgen gaan verzekeren, maar is het verstandig om er een invisible shield bij te bestellen? Of krast het scherm niet zoveel?
Als het je alleen om het scherm gaat kun je ook bij DealExtreme voor twee dollar 2 screenprotectors kopen. Zijn hardstikke stevig, het touchscreen werkt nog perfect en je ziet hem nauwelijks (als het scherm aanstaat, zie je hem helemaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Het scherm is nou net het enige dat niet bekrast aan dat ding.

Op youtube vind je filmpjes van allerhande mishandelingen. Goed, mocht je het héél bont maken dan lukt het je wel er een kras op aan te brengen maar ik vraag me af of een normale screenprotector dat zou overleven.

[ Voor 72% gewijzigd door Punksmurf op 24-02-2009 22:36 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Laatst online: 14-08 23:01
Bartaz schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:11:
Tweakers,

Ik heb mijn iPhone sinds september vorig jaar en heb 'm altijd in m'n broekzak of jaszak zitten zonder enige vorm van bescherming en heb nog steeds geen krassen op het scherm. Aan de achterkant zie je heel licht wat krasjes op het zilvere Apple logo maar dit stoort me verder niet. Volgens mij moet je het heel bont maken wil het scherm zelf krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Erikdevries schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:07:
[...]

Ik heb mijn iPhone sinds september vorig jaar en heb 'm altijd in m'n broekzak of jaszak zitten zonder enige vorm van bescherming en heb nog steeds geen krassen op het scherm. Aan de achterkant zie je heel licht wat krasjes op het zilvere Apple logo maar dit stoort me verder niet. Volgens mij moet je het heel bont maken wil het scherm zelf krassen.
Hm, heb er voor de zekerheid een keer een screenprotector opgeplakt, maar die is dus niet per se nodig. Ok, weet ik dat ook weer. Die krassen op de achterkant heb ik ook, op de plek waar hij rust, dus bij het Apple logo en onderaan bij de serial number tekst. Maar dat is nauwelijks te zien van meer dan 10 centimeter afstand, daar ga ik geen lelijke invisible shield voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Nee zeker voor normaal gebruik is zo'n protector niet nodig. Zie die filmpjes maar, dat is echt niet normaal en nog moet je geluk hebben om er een kras op te krijgen.

Weet niet wat ze gedaan hebben, maar eenzelfde coating op de achterkant had wel tof geweest ;). Maar de achterkant kan mij ook niet echt boeien.

met een hamer past alles

• Nilco
Ik heb ook mijn Iphone binnen en wil er nu zo'n lederen tasje voor kopen echter zitten daar bij een heleboel van die magneetsluitingen op. Kan dit geen kwaad voor mijn Iphone? Mij is altijd gezegd dat electronica en magneten niet samen gaan.

• Punksmurf
Onzin, kan prima. Je moet alleen oppassen bij niet afgeschermde magnetische gegevensdragers (floppy's, tape).

met een hamer past alles

• autoreverse
Punksmurf schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:17:
Onzin, kan prima. Je moet alleen oppassen bij niet afgeschermde magnetische gegevensdragers (floppy's, tape).
en natuurlijk vooral PINpassen!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

Tweakers,

van de week ben ik erachter gekomen dat je geen eigen SMS geluid kan gebruiken. Wél heb ik gelezen dat je een bestaand geluid van de iPhone zelf, kan vervangen met een geluid van jezelf.
Nu vraag ik me af: moet de telefoon daarvoor jailbroken zijn, omdat je moet gaan rommelen in de verkenner van de iPhone?!

• Hoedje
Bartaz schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:07:
Tweakers,

van de week ben ik erachter gekomen dat je geen eigen SMS geluid kan gebruiken. Wél heb ik gelezen dat je een bestaand geluid van de iPhone zelf, kan vervangen met een geluid van jezelf.
Nu vraag ik me af: moet de telefoon daarvoor jailbroken zijn, omdat je moet gaan rommelen in de verkenner van de iPhone?!
Ik heb geen idee hoe dat zou moeten werken. Maar het bestandsysteem van de iPhone is inderdaad alleen toegankelijk als je hem hebt gejailbreakt :) . Anders kun je dus geen bestanden wijzigen.

• yok

yok

Ik heb mijn Gmail ingesteld via Mail -> Gmail op de iPhone 3G. Doet het allemaal prima, maar als ik een label toevoeg dan gaat deze mail ook in de map en blijft deze niet in de inbox staan, terwijl juist mijn inboxberichten vaak gelabeld zijn (zelfs meerdere labels). Is hier iets tegen te doen?

• Diddle
  • Niet online
yok schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:41:
Ik heb mijn Gmail ingesteld via Mail -> Gmail op de iPhone 3G. Doet het allemaal prima, maar als ik een label toevoeg dan gaat deze mail ook in de map en blijft deze niet in de inbox staan, terwijl juist mijn inboxberichten vaak gelabeld zijn (zelfs meerdere labels). Is hier iets tegen te doen?
Dat is de manier waarop IMAP van GMail werkt, ik denk niet dat dat te veranderen valt zonder dat een speciale GMail app. Misschien dat het in dat Advanced IMAP Controls Labs zit.

• Mag

Mag

Die push notification service, die apple op de keynote van halverwege 2008 oid aankondigde, komt die ooit nog een keer?
En iemand had het eerder al over een IM app (incl WLM) die zijn eigen push notification had gemaakt, namelijk dmv sms of email als je een bericht hebt ontvangen en je de app op dat moment niet draait, welke IM app is dit precies?

• yok

yok

Bij die advanced iMap controlers staat het ook niet. Is het dan gewoon niet mogelijk? Zou wel raar zijn.

• yok

yok

Mag schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:45:
Die push notification service, die apple op de keynote van halverwege 2008 oid aankondigde, komt die ooit nog een keer?
En iemand had het eerder al over een IM app (incl WLM) die zijn eigen push notification had gemaakt, namelijk dmv sms of email als je een bericht hebt ontvangen en je de app op dat moment niet draait, welke IM app is dit precies?
IM+, werkt prima. Altijd online en als ik een bericht krijg, krijg ik een e-mail.

• Mag

Mag

yok schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:49:
[...]

IM+, werkt prima. Altijd online en als ik een bericht krijg, krijg ik een e-mail.
Die email zegt "Je hebt een bericht" of zegt "Je hebt bericht van X, bericht is: [...]" ?

• yok

yok

Hij laat ook het bericht zien + van wie het bericht is.

• RobbieB
  • Laatst online: 13-09 12:07
Hmm.

Net al mijn contactgegevens overgezet in het adresboek, gesynct. Maar hij neemt niet alle personen over. van de 70 neemt hij er maar 49 over. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? De personen zijn ook random gekozen volgens mij.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers

Ik heb een probleem met mijn iphone. Ik had eerst een iPhone 2g die is kapot gegaan door dat ik hem op een steen heb laten vallen (scherm gebarsten)

Voordat hij kapot ging had ik er al een probleem mee. De microfoon van de iPhone was ervoor al kapot. Het klonk alsof de microfoon interfereerde met het bellen. Hierdoor was ik genoodzaakt altijd een headset te gebruiken. Ik dacht dat kwam doordat ik mischien niet altijd even netjes was met mijn telefoon.

Eerder gister heb ik een nieuwe telefoon (iphone 3g) geregeld die uit zichzelf simlock vrij is. Ik heb er gelijk een hoesje om gedaan en ben er heel netjes mee geweest. Nu heb ik hetzelfde probleem. Ik snap niet hoe. Mijn microfoon interfereerd als ik bel.

Weet iemand wat er aan de hand is of heeft iemand hier ervaringen mee?

soms werkt hij wel normaal. Ik heb al wifi uit geprobeerd en ook een volledige reset (die 2 uur duurt)

Ik gebruik de iphone met vodafone

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien wel leuk artikel over hoe over een IPhone wordt gedacht in Japan:

Why Japan Hates the iPhone

"With a high level of technical sophistication, critical customers, and high innovation rate, Japan is the toughest cell phone market in the world. So it's not surprising that although Apple is the third-largest mobile supplier in the world, selling 10 million units in 2008, in Japan the iPhone is selling so poorly it's being offered for free. The country is famous for being ahead of its time when it comes to technology, and the iPhone just doesn't cut it. For example, Japanese handset users are into video and photos — and the iPhone has neither a video camera, multimedia text messaging, nor a TV tuner. Pricing plans in Japan are also very competitive, and the iPhone's $60-and-up monthly plan is too high compared to competitors; a survey lat year showed that among Japanese consumers, 91% didn't want to buy an iPhone. The cellular weapon of choice in Japan would be the Panasonic P905i, a fancy cellphone that doubles as a 3-inch TV and features 3-G, GPS, a 5.1-megapixel camera, and motion sensors for Wii-style games. 'When I show this to visitors from the US, they're amazed,' according to journalist Nobi Hayashi, who adds, 'Carrying around an iPhone in Japan would make you look pretty lame.

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 27-02-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
Ik wordt de laatste tijd helemaal mekriegel van mn iPhone wat betreft bereikbaarheid. Op het traject Den Helder -> A'dam Amstel verlies ik welgeteld 5-6x mn verbinding, uiteraard met melding dat al het signaal weg is. Alsof ik gewoon geen fatsoenlijke handover krijg van die GSM-master waar ik voorbij raas.

Frustrerender is ook dat ik het heb midden in Alkmaar, ineens klapt dan mn gesprek eruit met dezelfde melding van signaalverlies. Zit nog even te dubben wat ik het beste kan doen, T-Mobile bellen heeft denk ik weinig effect aangezien het niet constant gebeurd maar de mislukte handovers kunnen ze misschien wel zien...

Werd er vanmiddag helemaal gefrustreerd door omdat alles qua applicaties begint te bokken als het gebeurd... Dit gebeurd ook al voor de vorige software update dus hij is al een keer helemaal gerestored...

Iemand nog tips of trics toevallig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje flauw maybe maar minder bellen tijdens het rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar zie door de bomen het bos niet meer en kan het juiste antwoord er niet tussen vinden.

Vraag: als ik een video convert naar een 720xXXX resolutie en via een AV-cable afspeel op m'n TV, geeft m'n iPhone G3 dan een 720xXXX output signaal of gewoon een 480xXXX (resolutie scherm)?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De silent/ringer switch van mijn iPhone 2G is kapot. De zit nu gewoon los in de iPhone. Hij staat dus nu altijd op stil en kan hem niet meer op luid zetten. Is er nog geen prgm om dat softwarematig te doen? Een zoektocht op google leverde niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 10:43:
De silent/ringer switch van mijn iPhone 2G is kapot. De zit nu gewoon los in de iPhone. Hij staat dus nu altijd op stil en kan hem niet meer op luid zetten. Is er nog geen prgm om dat softwarematig te doen? Een zoektocht op google leverde niks op.
Volgens mij is dat best wel moeilijk te verhelpen ja.. Ik zou zeggen: laat hem repareren. Garantie heb je toch nog?

Mijn iPhone vertoont een klein scheurtje in de plastic behuizing, bij de vergrendelknop. Niet groter dan 3 mm, maar ik merk wel dat er wat speling in de hele body is gekomen. Als ik hem ook vaak een beetje stevig vastpak 'kraakt' m'n iPhone een beetje.

Op zich best netjes voor een telefoon die al meerdere keren is gevallen 8)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Toen ik net mijn Iphone aanzette zag ik dat ik gebeld was door een geblokkeerde beller... Heeft iemand enig idee wat dit te betekenen heeft? Ik heb niemand geblokkeerd zover ik weet...zou ook niet weten hoe ik dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VulcanRaven schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 15:05:
Toen ik net mijn Iphone aanzette zag ik dat ik gebeld was door een geblokkeerde beller... Heeft iemand enig idee wat dit te betekenen heeft? Ik heb niemand geblokkeerd zover ik weet...zou ook niet weten hoe ik dit moet doen.
Dan heeft iemand zijn nummer herkenning uitstaan. Op andere telefoons is dat 'Privé nummer belt' Of 'Onbekend belt' En bij de iPhone geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Interessant stukje Thombias. Heb je een link naar het hele artikel (of was dit alles)?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Niet online
Punksmurf schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:47:
Interessant stukje Thombias. Heb je een link naar het hele artikel (of was dit alles)?
http://blog.wired.com/gadgets/2009/02/why-the-iphone.html

Zijn quote komt van slashdot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:53:
Ik wordt de laatste tijd helemaal mekriegel van mn iPhone wat betreft bereikbaarheid. Op het traject Den Helder -> A'dam Amstel verlies ik welgeteld 5-6x mn verbinding, uiteraard met melding dat al het signaal weg is. Alsof ik gewoon geen fatsoenlijke handover krijg van die GSM-master waar ik voorbij raas.

Frustrerender is ook dat ik het heb midden in Alkmaar, ineens klapt dan mn gesprek eruit met dezelfde melding van signaalverlies. Zit nog even te dubben wat ik het beste kan doen, T-Mobile bellen heeft denk ik weinig effect aangezien het niet constant gebeurd maar de mislukte handovers kunnen ze misschien wel zien...

Werd er vanmiddag helemaal gefrustreerd door omdat alles qua applicaties begint te bokken als het gebeurd... Dit gebeurd ook al voor de vorige software update dus hij is al een keer helemaal gerestored...

Iemand nog tips of trics toevallig? :P
3G uitzetten helpt ook vaak in gebieden meet een slecht bereik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd opvallend vaak een zeer storend metaal-achtig en krakend geluid als ik iemand aan de telefoon heb. De verbinding valt dan weg en ik kan opnieuw beginnen met bellen... Als ik op het scherm kijk (meteen na het bellen) zie ik dat ik inmiddels geen 3G verbinding meer heb maar een GPRS verbinding.

Nu heb ik hier ergens wel eens gelezen dat de iPhone tijdens een gesprek schakelt tussen 3G en GPRS, kan dat de oorzaak van het lawaai zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:33:
Beste tweakers

Ik heb een probleem met mijn iphone. Ik had eerst een iPhone 2g die is kapot gegaan door dat ik hem op een steen heb laten vallen (scherm gebarsten)

Voordat hij kapot ging had ik er al een probleem mee. De microfoon van de iPhone was ervoor al kapot. Het klonk alsof de microfoon interfereerde met het bellen. Hierdoor was ik genoodzaakt altijd een headset te gebruiken. Ik dacht dat kwam doordat ik mischien niet altijd even netjes was met mijn telefoon.

Eerder gister heb ik een nieuwe telefoon (iphone 3g) geregeld die uit zichzelf simlock vrij is. Ik heb er gelijk een hoesje om gedaan en ben er heel netjes mee geweest. Nu heb ik hetzelfde probleem. Ik snap niet hoe. Mijn microfoon interfereerd als ik bel.

Weet iemand wat er aan de hand is of heeft iemand hier ervaringen mee?

soms werkt hij wel normaal. Ik heb al wifi uit geprobeerd en ook een volledige reset (die 2 uur duurt)

Ik gebruik de iphone met vodafone
Hmm dit probleem ken ik, dat mijn iphone soms echo-ed met verbindingen... Erg irritant, maar ik kan er geen peil op trekken met wie en wanneer :S

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nou, ik heb écht weer een lekker verhaal..

Ik was op wintersport en wilde mijn telefoon mee de piste op nemen, dus had even m'n simkaart in een oud toestelletje gestopt, zodat mijn iPhone niet mee hoefte. Toen ik de simkaart terug wilde doen, paste de simtray niet meer :S Ik kreeg hem niet meer de telefoon in.. Na goed kijken / vrotten bleek er een los schroefje door mijn sim-slot te zwerven! 8)7 Ik ga morgen dus even langs bij de vrienden van 2call voor garantie, want dit klopt natuurlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:52:
[...]

3G uitzetten helpt ook vaak in gebieden meet een slecht bereik...
Heb hier volledig bereik in Alkmaar, dus het moet haast wel een handover fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem en was benieuwd of het een van jullie bekend voorkwam.
November vorig jaar heb ik een Italiaanse Iphone 3G gekocht en daarbij een super sim-only abonnement van Telfort genomen. Het gaat hier om een abonnement met onbeperkt gebruik van internet en email, 500 belminuten en 300 smsjes per maand. Maar sinds ik deze iPhone in gebruik heb, worden door mij verstuurde lange smsjes (d.w.z. langer dan 1 sms) meestal niet ontvangen. Nou heb ik het idee dat dit aan de iPhone ligt aangezien ik er geen last van heb als ik een ander toestel gebruik.
Het probleem is dus dat als ik een sms verstuur die in feite bestaat uit meerdere smsjes achter elkaar (dus meer dan 166 tekens) dan wordt die meestal niet ontvangen. Hij komt gewoon nooit aan. Dit terwijl hij bij mij, op de Iphone, wel gewoon als verzonden wordt weergegeven.

Mijn vraag is of iemand dit probleem herkent en weet wat te doen, want het is nogal irritant. Ik hoop dat jullie iets weten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murderer schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:21:
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem en was benieuwd of het een van jullie bekend voorkwam.
November vorig jaar heb ik een Italiaanse Iphone 3G gekocht en daarbij een super sim-only abonnement van Telfort genomen. Het gaat hier om een abonnement met onbeperkt gebruik van internet en email, 500 belminuten en 300 smsjes per maand. Maar sinds ik deze iPhone in gebruik heb, worden door mij verstuurde lange smsjes (d.w.z. langer dan 1 sms) meestal niet ontvangen. Nou heb ik het idee dat dit aan de iPhone ligt aangezien ik er geen last van heb als ik een ander toestel gebruik.
Het probleem is dus dat als ik een sms verstuur die in feite bestaat uit meerdere smsjes achter elkaar (dus meer dan 166 tekens) dan wordt die meestal niet ontvangen. Hij komt gewoon nooit aan. Dit terwijl hij bij mij, op de Iphone, wel gewoon als verzonden wordt weergegeven.

Mijn vraag is of iemand dit probleem herkent en weet wat te doen, want het is nogal irritant. Ik hoop dat jullie iets weten.

Bedankt!
Ik heb precies hetzelfde... heel erg raar.. hopelijk weet iemand de oplossing.... ik heb mijn toestel trouwens pas een maand, gewoon nieuw met abonn. T-mobile (3G - 16GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik had afgelopen zondag een flink probleem met mijn 3G iPhone, was op visite en nadat ik een telefoontje had beantwoord wilde ik een beetje patsen :+ maar dat viel tegen. De iPone gaf geen beeld meer en welke knop ik ook indrukte ( inclusief uitzetknop vasthouden ) er gebeurde niets meer. Wel werd ik opnieuw gebeld en hij rinkelde vrolijk, kon echter niet meer doen vanwege het uitgevallen scherm.Thuis heb ik hem eerst op de oplader aangesloten via het stopcontact maar hij werkte gewoon niet.Ik had al visioenen om hem weken kwijt te zijn maar nadat ik hem op de computer had aangesloten kon ik hem weer aan de gang krijgen door in Itunes op herstellen te drukken. Daarna werkte hij wel maar ben nog een flinke tijd bezig geweest om alles terug te zetten.Heb geen idee wat er nu precies aan de hand was maar hoop dat het niet vaker gaat gebeuren want lastig was het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Even een algemeen vraagje.

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar stel:

Ik ben muziek aan het luisteren met m'n iPhone en ik gebruik dopjes zonder headset erin. Ik word gebeld. Kan ik dan gewoon opnemen en het ding naar m'n oor brengen om het gesprek te voeren met de koptelefoon er nog in? Of moet ik die er dan eerst uithalen.
Ik kan het natuurlijk ook even proberen, maar heb nu geen extra telefoon bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hij moet er uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Da's dan weer jammer.. Toch maar eens gaan zoeken naar een goede headset dan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

joopata schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 08:30:
Ik had afgelopen zondag een flink probleem met mijn 3G iPhone, was op visite en nadat ik een telefoontje had beantwoord wilde ik een beetje patsen :+ maar dat viel tegen. De iPone gaf geen beeld meer en welke knop ik ook indrukte ( inclusief uitzetknop vasthouden ) er gebeurde niets meer.
Uitvallen van scherm en doorgaan met afspelen muziek heb ik ook al een keer of drie gehad. Resetten door uitzetknop + homeknop ingedrukt te houden helpt in dat geval. Opnieuw opstarten duurt dan opvallend lang :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe weiger je eigenlijk een gesprek :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
FiXeR.nl schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:41:
Niet opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Knopje bovenop. Beltoon muten door 1x op het volume omlaag knopje te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RobbieB schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:45:
Even een algemeen vraagje.

Ik heb het nog niet meegemaakt, maar stel:

Ik ben muziek aan het luisteren met m'n iPhone en ik gebruik dopjes zonder headset erin. Ik word gebeld. Kan ik dan gewoon opnemen en het ding naar m'n oor brengen om het gesprek te voeren met de koptelefoon er nog in? Of moet ik die er dan eerst uithalen.
Ik kan het natuurlijk ook even proberen, maar heb nu geen extra telefoon bij de hand.
Je kan dan gewoon het geluid horen door de headset koptelefoon en je kan dan praten in de microfoon van de iPhone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Muthas schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:45:
Knopje bovenop. Beltoon muten door 1x op het volume omlaag knopje te drukken.
Dan weiger je dus niet, maar denkt de andere kant dat je niet opneemt.
Weigeren, dus actief wegdrukken, doe je door 2x te drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Twee keer de knop bovenop.. :)
Één keer is muten, twee keer is ophangen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Heeft iemand een screenshot van hoe het eruit ziet als je gebeld wordt?
Ik begrijp dat je dan dus maar 1 knop op je scherm hebt? Om op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:35

KroeT

[...]

Als je telefoon gelockt is (dus: standby) verschijnt er een schuif in beeld die je naar rechts moet schuiven om op te nemen. Als je het ding toevallig al aan het gebruiken bent (filmpje kijken, afspraak plannen) dan verschijnen er twee knoppen: groen en rood.

Boven de knoppen of de schuif staan overigens de naam en evt een foto van de beller.

Screenshot heb ik even niet voor je, excuses :)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

KroeT schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 16:40:
Als je telefoon gelockt is (dus: standby) verschijnt er een schuif in beeld die je naar rechts moet schuiven om op te nemen. Als je het ding toevallig al aan het gebruiken bent (filmpje kijken, afspraak plannen) dan verschijnen er twee knoppen: groen en rood.

Boven de knoppen of de schuif staan overigens de naam en evt een foto van de beller.

Screenshot heb ik even niet voor je, excuses :)
Ah, goed; geen knoppen omdat als die op standby staat je wellicht opneemt of neergooit per ongeluk, op zich wel logisch.
Snap echter niet waarom ze de schuif niet 2 kanten op laten gaan ofzo (zoals bij HTC), dus de ene kant op schuiven zou opnemen zijn en de andere kant neergooien. Lijkt me wat praktischer dan 2 keer op het knopje bovenop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Dat knopje bovenop is een stuk makkelijker dan met zo'n schuif kloten hoor. Spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Als de iPhone gelocked is, dus bijvoorbeeld in je broekzak krijg je dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2278/2427752890_bbe51e4c5f.jpg?v=0

Ben je actief op je iPhone, komt het zo in beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.321iphone.com/wp-content/uploads/2008/11/iphone_incoming_call_screen.png

En zoals hierboven ook gezegd, het is een stuk makkelijk om het knopje te dubbeldrukken. Hiervoor hoef je hem namelijk niet uit je jas / broek te halen, maar gewoon in je zak even dubbel klikken. Het kan overigens ook met het knopje op je microfoon van je oortjes. :)
offtopic:
disclaimer, het zijn gewoon ge-google-de foto's, geen eigen screenshots hoor ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.