Moisture is the essence of wetness!
Verwijderd
Inderdaad. Zet gewoon de muziek die je op je iphone wil in itunes, niet meer en niet minder. Sync dan handmatig! (sleep dus de muziek gewoon naar de iphone) en er is niks aan de hand, hetzelfde geldt voor je video's.Verbal_Kint schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:56:
Als je manually manage music and videos aanvinkt zou het ook goed moeten gaan volgens mij..
Tip: haal een .m3u playlist weg voordat je een map importeert in iTunes, anders pakt ie ze dubbel.
En dan nog ontopic: ik heb een universal dock voor m'n iPod Nano. Volgens de Apple site moet een iPhone daar ook in werken. Zijn er nog grote verschillen tussen de iPhone dock en de universal? Die van de iPhone is wat lager, waardoor de home button beter zichtbaar/bruikbaar is volgensmij. Verder nog verschillen, en wat is aan te raden?
In de topicwaarschuwing staat de link: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussiet1mmy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:51:
Thnx, had het artikel al gezien ja (Heb de google feed op me startpagina), er was hier zo'n topic waar je elkaar applicaties aan kon raden?Kon hem niet vinden
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
... D'oh! Thnx!Hoedje schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:13:
[...]
In de topicwaarschuwing staat de link: [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
Handmatig synchroniseren FTW. Gewoon slepen met de muziek die je wilt hebben en klaar. Ik heb echt geen zin om iedere keer al die vinkjes aan/uit te gaan zetten.Verbal_Kint schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:56:
Als je manually manage music and videos aanvinkt zou het ook goed moeten gaan volgens mij..
Study everything, You'll find something you can use
Je kan ook gewoon een playlist maken en syncen met je iPhone. Dan kun je daar de muziek inslepen die je op je iPhone wil hebben. Dan kun je het ook beheren als je iPhone niet is aangesloten. Daarbij nog een paar smartplaylists (o.a. voor video, zodat altijd de drie minst nieuwe onbekeken afleveringen er opstaan) en alles gaat vrijwel volledig automagisch. iTunes ftwCastor385 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:27:
[...]
Handmatig synchroniseren FTW. Gewoon slepen met de muziek die je wilt hebben en klaar. Ik heb echt geen zin om iedere keer al die vinkjes aan/uit te gaan zetten.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat hangt er vanaf. Als je de iPhone aansluit dan kun je kiezen om bepaalde playlists of alle content te syncen. Aangezien ik denk dat er weinig mensen zijn met een bibiotheek van minder dan 14 GB, zal er al snel met playlists gesynced worden. Dan moet je die wel even aanvinkenLt. Marx schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:11:
^^ mijn iphone weigert dus om videoplaylists automatisch te syncen, mis ik ergens iets?
Dat betekent voor mij dat ik de tracks die ik wil syncen van mijn library naar mijn telefoon sleep. Ik doe (nog) niks met playlists.
Doodziek van die crashende safari. Nu blijft die weer hangen en m uitzetten lukt ook weer niet. Moet ik weer 5 minuten wachten totdat die opstart.
Heb ik 2 vensters geopend want ik moet switchen tussen 2 verschillende sites, maar iedere keer als ik switch gaat die de pagina opnieuw laden......wachten wachten wachten.
Het is een leuke gimmick etc, maar voor mij geen iphone meer
Maar ik snap dat het frusterend is. Het is mij in ieder geval een raadsel waarom de ervaringen met Safari zoveel verschillen. Hier echt nog nooit (afkloppen) een crash gehad van Safari! Nu draai ik al weer een maand jailbroken, en ook nog steeds geen crash. Ik snap het niet. Zal wel aan de sites liggen dan.
Nee je snapt me niet. Playlists automatisch syncen gaat prima. Maar zodra ik een slimme of normale afspeellijst maak en deze aanvink om te syncen dan doet hij dat niet. Hij synct alleen maar eventuele audio bestanden in die lijst!Hoedje schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:16:
[...]
Dat hangt er vanaf. Als je de iPhone aansluit dan kun je kiezen om bepaalde playlists of alle content te syncen. Aangezien ik denk dat er weinig mensen zijn met een bibiotheek van minder dan 14 GB, zal er al snel met playlists gesynced worden. Dan moet je die wel even aanvinken
met een hamer past alles
Ik ook gelukkig niet, maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je er wel last van hebtUltraSub schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:45:
Hehe.. als je dadelijk gaat surfen op een andere telefoon, dan kom je er pas achter hoe goed Safari op de iPhone eigenlijk is
Maar ik snap dat het frusterend is. Het is mij in ieder geval een raadsel waarom de ervaringen met Safari zoveel verschillen. Hier echt nog nooit (afkloppen) een crash gehad van Safari! Nu draai ik al weer een maand jailbroken, en ook nog steeds geen crash. Ik snap het niet. Zal wel aan de sites liggen dan.
Vreemd, ik zal eens kijken welke playlists ik heb. Ik gebruik voor de series geen playlists, dat doe je gewoon in de tab van de iPhone syncen, maar voor video's wel (alleen die zijn volgens mij niet slim).Lt. Marx schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:49:
[...]
Nee je snapt me niet. Playlists automatisch syncen gaat prima. Maar zodra ik een slimme of normale afspeellijst maak en deze aanvink om te syncen dan doet hij dat niet. Hij synct alleen maar eventuele audio bestanden in die lijst!
Dat is gewoon een kwestie van het een keer juist instellen. Daarbij krijg je nog een extra bevestiging, dus het is niet zo dat je muziek er zomaar vanaf wordt gegooid.Punksmurf schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:53:
Pfff, nou, waar ik helemaal kneitergek van wordt is dat ik m'n iPhone vul vanaf mijn vaste bak, alles handmatig synchroniseren. Helemaal goed. Hang ik hem daarna een keer aan m'n laptop, flikkert hij de helft er weer vanaf (en dan staat er ook weer dat ik gewoon synchroniseer, ipv dat hij bijhoudt dat ik het handmatig wil doen). Bagger, dat is het (iTunes dan).
[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 11-02-2009 21:05 ]
Ik ken de waarschuwing die jij bedoelt, maar die heb ik niet gehad toen hij m'n video's eraf gooide.
Eerder heb ik ook nog eens gehad dat hij alles er af gooide, althans, uit de library; de bestanden stonden er nog gewoon op, aangegeven onder 'overig'. Ik heb die er toen met een 3rd party tool eraf moeten halen.
Er zitten nog een paar serieuze bugs in dat programma.
[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 11-02-2009 21:26 ]
met een hamer past alles
Bizar in het begin van de iPhone en sowieso met m'n iPod touch syncte ik ook met meerdere Mac's en PC's en nooit dat soort problemen gehad. Als je alles op handmatig zet of zelfs als op automatisch syncen laat staan (dan krijg je eerst de waarschuwing om het aan te passenPunksmurf schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:25:
Wat moet ik dan juist instellen? Ik stel in dat hij de muziek enzo niet moet syncen, waarom hij dan later eigenwijs dat vinkje weer omgooit is mij een raadsel. Overigens, het was zo dat hij m'n muziek liet staan (zowel op vaste bak en laptop handmatig aangevinkt) en video gooide hij er vanaf toen ik hem aan mijn laptop hing, en dát vinkje stond op mijn laptop magischerwijs ook weer op normaal synchroniseren en muziek nog steeds op handmatig. Overigens na een paar keer, want eerst ging het wel goed.
Ik ken de waarschuwing die jij bedoelt, maar die heb ik niet gehad toen hij m'n video's eraf gooide.
Eerder heb ik ook nog eens gehad dat hij alles er af gooide, althans, uit de library; de bestanden stonden er nog gewoon op, aangegeven onder 'overig'. Ik heb die er toen met een 3rd party tool eraf moeten halen.
Er zitten nog een paar serieuze bugs in dat programma.
Maar goed, volgens mij gewoon een erg vervelende bug waar niemand hier wat aan kan doen
met een hamer past alles
Vandaag al een brief in de bus, waterschade. Nou ik ben dus woedend, geef mij maar mijn telefoon terug want dit slaat nergens op. Dat ding heb ik altijd super goed behandeld. Het rare is mijn broertje had zijn telefoon ook ingeleverd en die heeft ook waterschade te horen gekregen. Volgens mijn wordt hier niet ethisch gehandeld.
Meer mensen dit probleem gehad?
sinds 2 dagen krijg ik te pas en te onpas een popup scherm te zien met de boodschap network failure, geen netwerk of provider voorhanden. bij het scannen dan naar een netwerk ziet de iphone ook geen t-mobile NL meer dan alleen andere netwerken. Wat wel vreemd is dat ik in de rechterbovenhoek wel bereik zie met de naam T-Mobile!!! en ik kan bellen en gebeld worden.
Iemand meer dit meegemaakt?
Verwijderd
Als je het echt niet geloofd kun je foto's van de waterschade opvragen. Dan laten ze zien waar precies de (roest) plekjes zijn geconstateerd.Maeslant schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:36:
Afgelopen Zaterdag mijn iPhone bij een T-Mobile point ingeleverd. Haarscheurtjes was het antwoord van de verkoper, en ik zou een nieuwe opgestuurd krijgen.
Vandaag al een brief in de bus, waterschade. Nou ik ben dus woedend, geef mij maar mijn telefoon terug want dit slaat nergens op. Dat ding heb ik altijd super goed behandeld. Het rare is mijn broertje had zijn telefoon ook ingeleverd en die heeft ook waterschade te horen gekregen. Volgens mijn wordt hier niet ethisch gehandeld.
Meer mensen dit probleem gehad?
Ik gebruik op het moment mijn Outlook om mijn agenda en contact personen te syncen.
Graag zou ik nu met Google Sync mijn Outlook agenda willen syncen met Google Agenda.
Iemand enig idee of dat kan?
Artist - Album - Grouping
"ZZ-Top" - "Greatest Hits" - "ZZ-Top - Greatest Hits"
"Bruce Springsteen" - "Greatest Hits" - "Bruce Springsteen - Greatest Hits"
"Creedence Clearwater Revival" - "Greatest Hits" - "Creedence Clearwater Revival - Greatest Hits"
In iTunes, perfect gegroupte albums. Sync naar iPhone, alleen Bruce Springsteen album is te zien. Kies je voor Bruce Springsteen, en gaat scrollen, dan zie je alle drie de bovengenoemde albums. Zeer irritant, en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Ik snap dat het heeft te maken met de tag album, maar omdat de albumtitle Greatest Hits natuurlijk vaker voorkomt, heb ik gekozen voor een unieke grouping tag.
Iemand?
Verwijderd
dit hoef je maar een keer te doen, daarna blijft die groep in de lijst met verzonden smsén staan.matinez schreef op zondag 08 februari 2009 @ 01:57:
[...]
Een kleine aanvulling op de wens, graag alle contacten in een handeling toevoegen en smsen.
Zonder handmatige tussenkomst van het toevoegen van elk specifiek contact.
En als je in iTunes het veld 'Album Artist' invult?UltraSub schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:39:
Ik heb wat raars met album sortering. Op de iPhone, in iTunes staat alles perfect, vandaar dat ik het in dit topic vraag. 3 albums, staan in iTunes getagged als:
Artist - Album - Grouping
"ZZ-Top" - "Greatest Hits" - "ZZ-Top - Greatest Hits"
"Bruce Springsteen" - "Greatest Hits" - "Bruce Springsteen - Greatest Hits"
"Creedence Clearwater Revival" - "Greatest Hits" - "Creedence Clearwater Revival - Greatest Hits"
In iTunes, perfect gegroupte albums. Sync naar iPhone, alleen Bruce Springsteen album is te zien. Kies je voor Bruce Springsteen, en gaat scrollen, dan zie je alle drie de bovengenoemde albums. Zeer irritant, en ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Ik snap dat het heeft te maken met de tag album, maar omdat de albumtitle Greatest Hits natuurlijk vaker voorkomt, heb ik gekozen voor een unieke grouping tag.
Iemand?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Is ingevuld, is gelijk aan Artist, en dus ook verschillend voor de genoemde 3 albums.vooghel schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:23:
[...]
En als je in iTunes het veld 'Album Artist' invult?
Ah, bij jou ook al. Die van mij ziet er op het moment ongeveer zo uit:Mich schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 09:57:
Even geen discussie voor mij, mijn iPhone was ongelukkig gevallen en men LCD is stuk. Kheb uit America een LCD besteld voor 50 euro, deze kan ik zelf wel inbouwen gelukkig. In Nederland vragen ze al snel 80 euro voor een LCD en 30 euro inbouwkosten.

Ik heb nu maar een glass+digitizer op eBay in de UK gekocht;is hopelijk wat sneller binnen dan via de US. Repair store in de buurt (Helsinki) rekent minimaal € 276 ... dus daar doe ik het wel zelf voor.
Ik sta op het punt mijn Iphone 3g aan te sluiten op mijn nieuwe pc, wat raak ik nu precies kwijt? En als ik mijn programma's kwijtraak, is er dan een manier om deze allemaal in 1x via Itunes terug te laten zetten.
Verwijderd
Waarom weigeren mensen toch even wat te lezen voordat ze een vraag stellen die echt al tientallen keren is gesteld en ook beantwoord?VulcanRaven schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 12:49:
Mensen even een domme vraag maar toch
Ik sta op het punt mijn Iphone 3g aan te sluiten op mijn nieuwe pc, wat raak ik nu precies kwijt? En als ik mijn programma's kwijtraak, is er dan een manier om deze allemaal in 1x via Itunes terug te laten zetten.
http://support.apple.com/kb/HT1414
Hier vind je waarschijnlijk wat je zoekt, via google in ongeveer 10-15 seconden...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 13:58 ]
Verwijderd
Ene gaatje is de speaker, de andere is de mic.VulcanRaven schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:11:
Ja sorry...had even gezocht maar kon niks vinden alleen met de oude firmware. Maar dan heb ik nog een vraagje, het linker boxje werkt niet op mijn Iphone als ik muziek afspeel. Is het normaal dat ie daar maar 1 voor gebruikt? En als ik hem hiervoor moet opsturen om te late maken, krijg ik dan een hele nieuwe Iphone of word deze gewoon gemaakt. Ivm bestanden enz die erop staan.
Hopelijk snel binnen.Repair opening tools kit for Apple iPhone 3G iPod PSP
iPhone 3G Glass Digitizer Screen Adhesive Kit.
Apple iPhone 3G Touch Screen Digitizer 8GB 16GB
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal: 50 EUR
Heeft iemand ervaringen met cases die én het scherm goed beschermen én nog in het 3G dock past?
De achterkant maakt me vrij weinig uit; daar heb ik een invisibleshield op zitten dus die bekrast sowieso niet, maar na m'n iPhone's eerste aanvaring met een hard bevroren weggetje wil ik dat in het vervolg graag voorkomen.
Nu plaats ik hem wel dagelijks in z'n dock, en om dan iedere keer de case eraf te moeten halen is ook weer niks.
Eventueel switchen naar een universal dock is geen probleem, als het daar beter mee lukt
Zie topic start en de iPhone pagina op apple.com. Kijk dan ook eens vooral goed naar de plaatjes die er staan, met name die bij apple.com op de specificaties pagina worden getoond. In dit topic en in vorige delen zoeken geeft je ongetwijfeld ook diverse posts met het antwoord. Voor de toekomst misschien handig: zoek even in voorgaande iPhone topics naar wat je weten wilt, grote kans dat het antwoord er al staat. Zoekveld zit hier rechtsbovenin het scherm.VulcanRaven schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:11:
Ja sorry...had even gezocht maar kon niks vinden alleen met de oude firmware. Maar dan heb ik nog een vraagje, het linker boxje werkt niet op mijn Iphone als ik muziek afspeel. Is het normaal dat ie daar maar 1 voor gebruikt? En als ik hem hiervoor moet opsturen om te late maken, krijg ik dan een hele nieuwe Iphone of word deze gewoon gemaakt. Ivm bestanden enz die erop staan.
Die iPhone 3G dock is wel zo op maat gemaakt voor de iPhone 3G dat je ook echt alleen een kale iPhone 3G erin kunt zetten. Ding met een case erom gaat niet werken. Je hebt een aantal mogelijkheden: geen dock gebruiken, iPhone steeds weer uit de case halen, andere case nemen (eentje waarbij je de onderkant eraf kunt halen waardoor hij weer wel in het dock kan) of een andere dock nemen waarbij het wel kan.r0b schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:56:
Heeft iemand ervaringen met cases die én het scherm goed beschermen én nog in het 3G dock past?
8<
Nu plaats ik hem wel dagelijks in z'n dock, en om dan iedere keer de case eraf te moeten halen is ook weer niks.
[ Voor 27% gewijzigd door ppl op 12-02-2009 20:03 ]
Ik heb deze onzin dus ook gehad. Er zal best wel ergens wat geroest zijn, maar wat heeft het met haarscheurtjes te maken??Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 01:00:
[...]
Als je het echt niet geloofd kun je foto's van de waterschade opvragen. Dan laten ze zien waar precies de (roest) plekjes zijn geconstateerd.
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:18:
[...]
Ene gaatje is de speaker, de andere is de mic.

...hoe vaak heb ik die vraag over die kapotte speaker niet gelezen
Ik gebruik zelf de 3G Juice (zit een Nederlands mannetje achterthemonsman schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:54:
Wat is een goeie backup batterij voor de iPhone? Zeker voor als ik naar festivals of andere plaatsen ga waar geen stopcontact voor handen is is zoiets wel erg gewenst! Ik heb wel de STORM 1900mAh Battery gezien, die lijkt me wel wat. Nog mooier zou zijn als hij ook kon opladen via zonneenergie. Dacht dat ik die wel eens had gezien...
[ Voor 66% gewijzigd door autoreverse op 12-02-2009 22:25 ]
Hoe is het bij jou opgelost? Ik ben blij dat de verkoper heeft beloofd dat het toestel wordt omgeruild. Dus Zaterdag even stennis schoppen bij de T-Mobile shop. Ik ga anders ook nog foto's opvragen.zAo schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:08:
[...]
Ik heb deze onzin dus ook gehad. Er zal best wel ergens wat geroest zijn, maar wat heeft het met haarscheurtjes te maken??
De T-Mobile helpdesk medewerker (1200) zei, "Ja, meneer het kan ook komen door de telefoon in uw hand te houden of in uw broekzak te stoppen." Waarop ik dus mezelf echt afvroeg hoe je anders je telefoon gebruikte.
Ik vrees het ergste.. Is de accu te vervangen ?
Hoe kunnen wij onze garantie claimen want dit is echt belachelijk.
Juistppl schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:00:
[...]
Die iPhone 3G dock is wel zo op maat gemaakt voor de iPhone 3G dat je ook echt alleen een kale iPhone 3G erin kunt zetten. Ding met een case erom gaat niet werken. Je hebt een aantal mogelijkheden: geen dock gebruiken, iPhone steeds weer uit de case halen, andere case nemen (eentje waarbij je de onderkant eraf kunt halen waardoor hij weer wel in het dock kan) of een andere dock nemen waarbij het wel kan.
Ik ga gewoon bij Apple eens klagen, kijken wat daar uit komt. Maar het zal wel weer een lang traject worden!Valderrama schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:41:
Mijn iPhone is twee keer opgestuurdgeweest voor een haarscheur wat ook in de winkel is geconstateerd en op de bon is gezet maar beide keren vrolijk terug gestuurd met een standaardbrief waarin ook twee keer exact hetzelfde stond. Dat het toestel technisch en softwarematig functioneerd zoals het hoort, wat dus geen fluit te maken heeft met die haarscheur...
Hoe kunnen wij onze garantie claimen want dit is echt belachelijk.
Dus is het wel eens iemand gelukt om de iPhone op fabrieksgarantie te laten 'repareren' op haarscheurtjes?
PSN: Rich_E1988
met een hamer past alles
Wanneer het haarscheurtje niet voelbaar is dan valt het onder fabrieksgarantie. Wanneer het haarscheurtje wel voelbaar is, valt het ook niet onder de fabrieksgarantie. Ze gaan er dan van uit dat je hem gewoon hebt laten vallen.
Voor meer informatie over de garantie bij haarscheurtjes zie:
http://www.iphoneclub.nl/...hoe-zit-het-met-garantie/
PSN: Rich_E1988
Hmm die Juice klinkt ook wel goed. Bedankt voor de tip!autoreverse schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:21:
[...]
Ik gebruik zelf de 3G Juice (zit een Nederlands mannetje achter) naar volle tevredenheid. Ontlaadt niet als je hem lange tijd niet gebruikt en hij zit altijd in mijn jaszak. Dagelijks opladen is voor mij geen must meer.
Verwijderd
Je kan eenvoudig je iphone benaderbaar maken over het internet, kan iedereen files van/naar je iphone kopieren. Bandbreedte is natuurlijk een bottleneck.
Installeer de apps "Files lite" en "UpDynDNS lite".
1ste app is een gratis fileserver (app moet dus wel aan staan), 2de koppelt je ip adres aan je dyndns domein.
Werkt dus ook via 3G
Je kunt je iPhone laten herstellen in iTunes, zonder daarna de iPhone te configureren als nieuwe telefoon / danwel een reserve kopie terug te zetten. Dan heb je hem fabriek-af geloof ik (icoontje met iTunes als je hem aanzet met: "slide for emergency call" o.i.d.)Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:32:
Nu is alleen mijn vraag. Moet ik nog wat doen voordat ik hem inlever zodat die iphone niet meer aan mijn I-tunes account gekoppeld is? Omdat ie dit namelijk in het begin doet als je hem aan je pc hebt zitten. Anders kan ik straks niet m'n nieuwe iphone koppelen aan mijn Itunes?
Op Je nieuwe iPhone kun je gewoon je laatste reserve kopie terug laten zetten in iTunes.
Is het niet meer een iPod touch met een extra toegevoegde bel functie?Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:17:
[...]
Het is en blijft wel een telefoon waar je ook spelletjes mee kan spelen.
Ik weet het niet. Je ziet toch een zekere overlap. De DS zou primair een game handheld zijn voor typische console games, maar je ziet een sterke ontwikkeling naar edutainment (dingen als Engels of Frans leren, etc). Laat dit nu precies de markt zijn die ook op de iPhone van toepassing is. Wat de iPhone voor sommige toepassingen nog mist is misschien een standaard stylus support. Voor de meeste dingen werkt de touch bediening perfect, maar het kunnen schrijven i.p.v. typen vind ik op mijn DS toch wel erg leuk werken.Ik hoef geen DS of PSP waar ik ook mee kan bellen.
Nja, theoretisch zou je van de home knop best wel een scroll+drukknop van kunnen maken ala de iPod nano. Je hebt nog een halve cm aan beide kanten van de home knop, dus deze zou kunnen groeien en dan net aan groot genoeg kunnen zijn voor dit doel.Hoe lelijk gaat dat eruit zien als je er een vierpuntsdruktoets op zet of nog erger, een joystickje gaat plaatsen.
Wat ook zou kunnen: een extentie controller die je in de dock connector plugged en die netjes over de home button valt. Dan kun je gewoon een vierpuntsdruktoets toevoegen ala de PSP of DS. Het kan ook een totale body zijn die aan de linkerkant die vierpuntsdruktoets toevoegt en aan de rechterkant 2 of 4 action buttons.
Nu zal je zeggen: LELIJK! Tsja, dat zou kunnen, maar als je nu ziet in wat voor lelijke beschermhoezen sommige mensen hun iPhone (of iPod) nu stoppen dan vraag ik me af of dat wel zo'n groot probleem is. In de tijd van de GB, GBC en GBA had je ook diverse opzet stukken, zoals vergrootglazen, grotere controllers, etc. Er is zeker wel een markt hiervoor.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Dat is zeker wel een groot probleem. Van al mijn vrienden/kennissen/collega's om me heen die een iPhone hebben, weet ik zeker, hoef ik niet eens te vragen, dat ze dan geen iPhone hadden gekocht.flowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:04:
[...]
Nu zal je zeggen: LELIJK! Tsja, dat zou kunnen, maar als je nu ziet in wat voor lelijke beschermhoezen sommige mensen hun iPhone (of iPod) nu stoppen dan vraag ik me af of dat wel zo'n groot probleem is. In de tijd van de GB, GBC en GBA had je ook diverse opzet stukken, zoals vergrootglazen, grotere controllers, etc. Er is zeker wel een markt hiervoor.
Opzetstuk? Sja, zelf weten. Voor mij is het een bellert, geen game toestel.
Bij zo'n veelzijdig apparaat als de iPhone gebruiken mensen hem natuurlijk allemaal op een andere manier. Voor mij is het in de eerste instantie een portable media device en gewoon een mini computer. Ik gebruikte al een tijdje de iPod functie, keek er complete series op, gebruikte de kaart intensief en natuurlijk safari en mail, maar bellen had ik nog geen 1 keertje gedaan.UltraSub schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:32:
Voor mij is het een bellert, geen game toestel.
De hele iPhone is ook zo opgezet dat de bel applicatie ook echt overkomt als gewoon 1 van de vele applicaties die dat ding kan draaien.
Mensen die de iPhone primair als 'bellert' (? vage term) zien hadden misschien beter zo'n oude Nokia met 2 regelig monochroom grafisch scherm (wat in de praktijk alleen text betekende) kunnen houden. Ik zie de iPhone toch meer als apparaat voor een nieuwe generatie, waarbij ouderwets bellen niet perse helemaal centraal staat. Kijk b.v., eens naar je gedrag op de computer. Nagenoeg al je contacts in je IM list zijn waarschijnlijk wel voice capable, maar hoe vaak start je een voice chat? Waarschijnlijk niet zo heel vaak.
Op een veelzijdige 'mobile computing solution' als de iPhone is gaming gewoon helemaal niet zo'n gekke toepassing. Gezien een groot gedeelte van de doelgroep eigenlijk zelfs een vrij logische toepassing. Het scherm, de graphics en de CPU power is er helemaal perfect voor (zoals diverse games al demonstreren). Het enige kleine, maar wel essentiele puntje wat nog mist is een traditionele input.
Als ik zie wat voor add-ons voor de iPhone je nu al hebt (complete cases met ingebouwde extra accu), dan lijkt me een simpele controller + action buttons absoluut niet moeilijk.
edit:
zie deze: http://i.gizmodo.com/5041...-enhance-gameplay-tenfold
Een tikkeltje lomp (kan vast beter), maar het idee is er dus al:

[ Voor 8% gewijzigd door flowerp op 15-02-2009 12:35 . Reden: en fimpje :) ]
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Is goed johflowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:15:
[...]
Mensen die de iPhone primair als 'bellert' (? vage term) zien hadden misschien beter zo'n oude Nokia met 2 regelig monochroom grafisch scherm (wat in de praktijk alleen text betekende) kunnen houden. Ik zie de iPhone toch meer als apparaat voor een nieuwe generatie, waarbij ouderwets bellen niet perse helemaal centraal staat. Kijk b.v., eens naar je gedrag op de computer. Nagenoeg al je contacts in je IM list zijn waarschijnlijk wel voice capable, maar hoe vaak start je een voice chat? Waarschijnlijk niet zo heel vaak.
Denk dat je me verkeerd begrijpt. De basisfunctionaliteit van het ding is bellen. Ik had hier voor een WM6 device, maar dat zuigt mega, omdat het bellen niet stabiel werkt. Als jij eens wist waarvoor ik mijn telefoon allemaal gebruikte.... Zo is ssh megabelangrijk voor mij ivm serverbeheer. Kan niet zonder push, en heb al jaren al mijn contacts gesynched met Outlook. Eigenlijk vanaf de eerste Nokias die dat konden.
Nee, tuurlijk gebruik je een smart phone waar hij voor bedoeld is. Maar ik denk als je aan Jobs vraagt wat zijn primaire doel van de iPhone was, dan zul jij niet horen: "Gamen". Want dan had hij wel een iGamer uitgebracht, waar je toevallig ook mee kon bellen.
Wellicht, maar denk eens iets verder. Biedt Jobs niet voornamelijk een platform aan waarbij het aan de creativiteit van mensen wordt overgelaten wat ze er mee doen? Als het primaire doel van de iPhone was om te draaien wat Apple wilde dat jij draaide dan hadden ze het platform niet geopend en er geen SDK voor gemaakt.UltraSub schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:34:
[...]
Maar ik denk als je aan Jobs vraagt wat zijn primaire doel van de iPhone was, dan zul jij niet horen: "Gamen". Want dan had hij wel een iGamer uitgebracht, waar je toevallig ook mee kon bellen.
Bekijk eens de Mac. Er is geen Mac Game. Wel een Mac Mini, een iMac en een Mac Pro onder anderen. Volgens jouw redenatie; als Jobs had gewild dat je kon gamen op de Mac, dan had ie ook wel een USB game pad met de Mac meegeleverd ofzo? Snap je waar ik heen wil? Het is niet de bedoeling om bijdehand te doen ofzo hoor
Misschien wil ik de iPhone gebruiken om te gamen en misschien wil mijn buurjongen hem aan z'n scooter koppelen voor de engine management. Had jobs dat in gedachten? Vast niet, maar dat is ook wat een platform zo leuk maakt. De gebruiker komt altijd met ideeen die wij als developer niet hadden voorzien
Verwijderd
Links om of rechts om, de iPhone is in eerste instantie een telefoon, je krijgt hem niet voor niks alleen bij een T-mobile abonnement. Hij heet i"Phone", telefoon dus. Het is een smart"phone". Uitgebreide telefoon dus. Je kunt allemaal hippe termen gaan bedenken maar het zal altijd in eerste instantie een telefoon zijn. Wat de gebruiker er verder mee doet staat daar los van.flowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:20:
[...]
Wellicht, maar denk eens iets verder. Biedt Jobs niet voornamelijk een platform aan waarbij het aan de creativiteit van mensen wordt overgelaten wat ze er mee doen? Als het primaire doel van de iPhone was om te draaien wat Apple wilde dat jij draaide dan hadden ze het platform niet geopend en er geen SDK voor gemaakt.
Een probleem waar je tegen aan gaat lopen bij het maken van aparte game controlls die als een cover om de iTelefoon heen gaan is dat games ook controller afhankelijk worden.Er komen tig fabrikanten met die dingen uit en het is maar de vraag welk spel werkt met welke controlls. Het kan alleen als Apple zelf met een universeel iets komt, maar dat zie ik Apple niet doen.
ziet er van de voorkant niet onaardig uit. Maar check die prijs!

Ik vind de telefoonfunctie van de iPhone behoorlijk beperkt en het is voor mij ook absoluut niet de functie die ik het vaakst gebruik. Wat ik ten opzichte van een gemiddelde Nokia mis, is een weergave van de totale gespreksduur (inkomend en uitgaand), een uitgebreidere belhistorie per contactpersoon dus iets als journaling en er zijn in tegenstelling tot bij Windows Mobile ook geen applicaties die deze functionaliteit later kunnen toevoegen. Een grafische weergave van je laatste telefoongesprekken voor analyse, bellergroepen met aparte ringtones en toegangsniveaus gebaseerd op je aanwezigheidsstatus in je agenda, automatische sms-reply bij afwezigheid... het enige wat een echte toevoeging is op de telefoonfunctie is de visual voicemail.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:56:
[...]
Links om of rechts om, de iPhone is in eerste instantie een telefoon, je krijgt hem niet voor niks alleen bij een T-mobile abonnement. Hij heet i"Phone", telefoon dus. Het is een smart"phone". Uitgebreide telefoon dus.
Ik vind het jammer dat de applicaties zo gescheiden zijn van elkaar, ik mis een 'today-scherm' waarvoor je als developer plugins kunt schrijven bij je applicatie. Het zou leuk zijn als je bijvoorbeeld de aanwezigheid van andere iPhone-gebruikers kunt zien op je beginscherm, vergelijkbaar met Xbox Live, met hun topscores van spellen, of iets als Growl voor notificaties van third party applicaties, een dahsboard met alle springboard tellers etc. etc.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Nee hoor, dat heet product placement. De fabrikant market deze instantie als voornamelijk een telefoon en jij neemt klakkeloos over dat het dan ook voornamelijk een telefoon is, met wat andere dingen als extra.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:56:
[...]
Je kunt allemaal hippe termen gaan bedenken maar het zal altijd in eerste instantie een telefoon zijn.
Zo zit de wereld echter niet in elkaar.
De iPhone en de iPod touch zijn grotendeels identiek aan elkaar. De iPod touch is feitelijk een iPhone die niet kan bellen (via GSM). Hoe kun je dan nog stellen dat de iPhone in eerste instantie een telefoon is? Het is een iPod touch met als extra'tje een GSM module.
Jij bent waarschijnlijk net zo iemand die vind dat je op een monitor die gemarket wordt als computer monitor geen TV mag kijken, want het is hoofdzakelijk een computer monitor. Ondanks dat er een panel in zit wat identiek is een panel wat ook in een 'TV' scherm gebruikt wordt.
Deze grapjes bestaan al heel lang. In de jaren 80 bracht Commodore een Amiga uit met een CD speler in een aparte behuizing en mensen wilden denken dat het een compleet andere apparaat was. Maar dat was niet zo, het was gewoon precies het geen dat het was: "een Amiga met een CD speler in een aparte behuizing".
Dat is gedeeltelijk waar ja. Apple zelf hoeft niet perse met zo'n controller te komen maar zou er wel goed doen om in haar SDK tenminste een up, down, left, right, action 1, action 2, action 3, action 4, start, select te defineren. Op die manier kunnen diverse controllers in dit framework pluggen en bij afwezigheid van een controller kunnen on-screen controls of de tilt functie van de iPhone hiervoor gebruikt worden.Een probleem waar je tegen aan gaat lopen bij het maken van aparte game controlls die als een cover om de iTelefoon heen gaan is dat games ook controller afhankelijk worden.Er komen tig fabrikanten met die dingen uit en het is maar de vraag welk spel werkt met welke controlls. Het kan alleen als Apple zelf met een universeel iets komt, maar dat zie ik Apple niet doen.
flowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 12:15:
[...]
...
Mensen die de iPhone primair als 'bellert' (? vage term) zien hadden misschien beter zo'n oude Nokia met 2 regelig monochroom grafisch scherm (wat in de praktijk alleen text betekende) kunnen houden.
...
Weet je wat jij zou moeten doen?flowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:43:
[...]
...
De fabrikant market deze instantie als voornamelijk een telefoon en jij neemt klakkeloos over dat het dan ook voornamelijk een telefoon is
...
Jij bent waarschijnlijk net zo iemand die vind dat je op een monitor die gemarket wordt als computer monitor geen TV mag kijken, want het is hoofdzakelijk een computer monitor.
...
Eens niet klakkeloos mensen in een hokje stoppen
Het is jouw mening, geen vaststaand feit.
Wat wél een vaststaand feit is (volgens mij), is dat bijna iedereen met een iPhone dat ding primair in zijn broekzak heeft zitten om te bellen (en wat te mailen en te surfen).
Ik doe 't niet klakkeloos hoor, maar 'k zal 't proberenUltraSub schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:20:
Weet je wat jij zou moeten doen?
Eens niet klakkeloos mensen in een hokje stoppen
Contradictio in terminis?Wat wél een vaststaand feit is (volgens mij)
Klinkt mij in de oren als een hangende app. Even rebooten en het probleem is opgelost. Maar ik neem aan dat je dat inmiddels al hebt bedacht.macmouse schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:41:
Hmm gisteravond was mijn 3G ineens helemaal leeg, nog nooit echt eerder meegemaakt. Vanmorgen was hij wel weer opgeladen maar voelde hij warm aan. 2u later was hij weer helemaal leeg en heb hem vandaag al 3x op moeten laden. Vanavond 4u aan de lader gehad en nog niet voor de helft vol..
Ik vrees het ergste.. Is de accu te vervangen ?
Verwijderd
Product placement is heel wat anders, dat heeft hier niks mee te maken. De fabrikant zet de iPhone als telefoon in de markt omdat het ook een telefoon is, alles wat je er ook mee kan is extra, ik zou zeggen vraag het aan Apple. Ik denk dat ze zeggen dat het een smartphone is, een telefoon dus.flowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:43:
[...]
Nee hoor, dat heet product placement. De fabrikant market deze instantie als voornamelijk een telefoon en jij neemt klakkeloos over dat het dan ook voornamelijk een telefoon is, met wat andere dingen als extra.
Nee het is andersom. De iPod is een iPhone zonder belfunctie. Dat lijkt hetzelfde maar is het niet. Apple bracht een telefoon op de markt en om ff makkelijk wat centen te verdienen hebben ze in Europa (die toen nog geen iPhone had) de iPod touch geïntroduceerd.De iPhone en de iPod touch zijn grotendeels identiek aan elkaar. De iPod touch is feitelijk een iPhone die niet kan bellen (via GSM). Hoe kun je dan nog stellen dat de iPhone in eerste instantie een telefoon is? Het is een iPod touch met als extra'tje een GSM module.
Appels en peren...Jij bent waarschijnlijk net zo iemand die vind dat je op een monitor die gemarket wordt als computer monitor geen TV mag kijken, want het is hoofdzakelijk een computer monitor. Ondanks dat er een panel in zit wat identiek is een panel wat ook in een 'TV' scherm gebruikt wordt.
Ik ben uitgekomen op een kastje van GROM Audio. Die plug je aan de ene kant aan je iPhone en aan de andere kant in je (fabrieks)radio. De iPod laadt netjes op en de bediening kan op de iPhone en via het stuurwiel (volume, mute, next/previous track).

Het systeem is beschikbaar voor verschillende auto's, dus wellicht ook interessant voor andere Tweakers. De inbouw is voor een Mazda 6 even wat werk, omdat het dashboard eruit moet en ik een mod moest doen in mijn autoradio. Voor de meeste auto's is het minder werk.
Voor het aansluiten heb ik een Brodit pass-thru houder gebruikt en dat zit stevig en werkt prima. De iPhone kan ook 90 graden gedraait worden voor video, maar dat vind ik een beetje te gevaarlijk voor onderweg. Dat gaan we dus niet te vaak doen.
Conclusie:
- Goede geluidskwaliteit. Alleen als de telefoon op zoek moet naar een netwerk dan hoor je soms wat typische GSM storing op de achtergrond.
- Automatisch opladen van de iPhone 3G (dit is niet triviaal, want de 3G heeft geen standaard iPod interface).
- Bediening op het stuurwiel werkt prima en lockt de de iPhone niet.
- Inbouwen vereist wat werk en soms lef voor sommige auto's.
- Bij het inpluggen van de iPhone krijg je een melding dat er een niet ondersteunde accessoire is aangesloten. Dit kun je wegdrukken en that's it.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Er wordt per contactpersoon wel een belhistorie weergegeven (iets wat andere telefoons zoals mijn Nokia N95 niet doen). Die historie is alleen wel vrij beperkt en verdwijnt op den duur dus die mag inderdaad wel wat meer worden uitgebreid. Je ziet ongeveer de laatste 3 gesprekken die er zijn geweest in het kaartje van de contactpersoon staan (wat imho een hele logische plek is, ook de enige plek waar je het neer kunt zetten) maar helaas is dat dan weer alleen het kaartje wat je onder de recent knop vindt. Dat zou gewoon overal moeten zijn waar je dat adreskaartje hebt. Daarnaast mag het totaal overzicht van belletjes ook wel wat beter worden vormgegeven. De N95 is daarin wel sterker. Als ik kijk naar een aantal andere telefoons daarentegen dan kom je echter ook vaak genoeg dat soort beperkingen tegen. Best wel jammer eigenlijk, vooral voor mensen die hun belgedrag willen analyseren.Canaria schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:33:
[...]
Ik vind de telefoonfunctie van de iPhone behoorlijk beperkt en het is voor mij ook absoluut niet de functie die ik het vaakst gebruik. Wat ik ten opzichte van een gemiddelde Nokia mis, is een weergave van de totale gespreksduur (inkomend en uitgaand), een uitgebreidere belhistorie per contactpersoon dus iets als journaling en er zijn in tegenstelling tot bij Windows Mobile ook geen applicaties die deze functionaliteit later kunnen toevoegen. Een grafische weergave van je laatste telefoongesprekken voor analyse, bellergroepen met aparte ringtones en toegangsniveaus gebaseerd op je aanwezigheidsstatus in je agenda, automatische sms-reply bij afwezigheid... het enige wat een echte toevoeging is op de telefoonfunctie is de visual voicemail.
Letterlijke uitspraak van een commodore medewerker destijds: "Damn it! CDTV is NOT an Amiga!". (ik kan even niet op z'n naam komen, maar dat was een Nederlander die ik ook nog wel eens op tweakers heb gezien hier).Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:20:
[...]
Product placement is heel wat anders, dat heeft hier niks mee te maken. De fabrikant zet de iPhone als telefoon in de markt omdat het ook een telefoon is, alles wat je er ook mee kan is extra, ik zou zeggen vraag het aan Apple. Ik denk dat ze zeggen dat het een smartphone is, een telefoon dus.
Het is lood om oud ijzer. De iPod mensen zullen bij hoog en laag beweren dat hun apparaat hoofdzakelijk een iPod is en in de verste weg niets van een telefoon weg heeft. Feit is dat het 2 nagenoeg identieke apparaatjes zijn. Wie heeft er nu gelijk?Nee het is andersom. De iPod is een iPhone zonder belfunctie. Dat lijkt hetzelfde maar is het niet. Apple bracht een telefoon op de markt en om ff makkelijk wat centen te verdienen hebben ze in Europa (die toen nog geen iPhone had) de iPod touch geïntroduceerd.
Het is duidelijk dat Apple in de eerste instantie een computer fabrikant is. De toevoeging computer (Apple computer) hebben ze pas recent laten vallen.
De iPhone is qua placement een hele slimme truuk. Het is vrij moeilijk om zo zonder meer een totaal nieuwe markt aan te boren. "Portable computing device". Dat klinkt niet als iets wat Johan en Peter van de administratie op kantoor zouden gaan gebruiken. Dat is meer iets voor die nerds en geeks van de development afdeling zouden ze zeggen.
Stop er echter een simpele GSM module in, brand hem volledig als 'telefoon' en mensen vinden het opeens niet eng meer. Met een "portable computing device" ben je namelijk 'raar', terwijl je met een nieuwe mobiel juist hip en stoer bent. Mobiels kennen mensen namelijk en je bent zeker niet raar als je die bij je hebt. Stiekum raken mensen dan aan de functies gewend die bij deze 'mobiel' zitten.
Apple heeft dus ook groot gelijk dat ze zo de nadruk leggen op dat het een telefoon is. Dit is puur om de grotere markt aan te kunnen boren. Dat het feitelijk niet puur een telefoon is maar heel oneerbiedig gezegd een computertje met een telefoon applicatie, weten ze bij Apple ook wel.
Als je apps bouwt voor de iPhone en iPod touch (en ja, ik maak die apps), dan zie je nog veel beter dat de iPhone echt in de core niet een telefoon is. Het is een portable computerje waarvan 1 specifieke uitvoering heel sterk wordt gemarked als zijnde telefoon (om de bovengenoemde redenen dus).
Sowieso gaat dit voor veel en veel meer spullen gelden. Het is al jaren voorspeld dat computer techniek en andere appliances steeds meer naar elkaar toe gaan groeien. Ik snap dat de eind gebruiker af en toe nog gewoon een "telefoon" ziet en een "blu ray speler", maar vergeet niet dat developers al lang een veel bredere blik op deze materie hebben.
Verwijderd
Niet zo overdrijven...flowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:42:
[...]
Apple heeft dus ook groot gelijk dat ze zo de nadruk leggen op dat het een telefoon is. Dit is puur om de grotere markt aan te kunnen boren. Dat het feitelijk niet puur een telefoon is maar heel oneerbiedig gezegd een computertje met een telefoon applicatie, weten ze bij Apple ook wel.
Als je apps bouwt voor de iPhone en iPod touch (en ja, ik maak die apps), dan zie je nog veel beter dat de iPhone echt in de core niet een telefoon is. Het is een portable computerje waarvan 1 specifieke uitvoering heel sterk wordt gemarked als zijnde telefoon (om de bovengenoemde redenen dus).
Sowieso gaat dit voor veel en veel meer spullen gelden. Het is al jaren voorspeld dat computer techniek en andere appliances steeds meer naar elkaar toe gaan groeien. Ik snap dat de eind gebruiker af en toe nog gewoon een "telefoon" ziet en een "blu ray speler", maar vergeet niet dat developers al lang een veel bredere blik op deze materie hebben.
Dat de iPhone meer is dan enkel een telefoon (bellen) ontkend niemand en ziet iedereen. Dat is een HTC, een blackberry of een G1 ook. Toch is en blijft het een telefoon. Een Nokia 3310 heet toch ook nog steeds een telefoon, daar zijn ze ook niet meer opgehouden toen sms werd bedacht, een display, druk toetsen en mms. Toen werd het toch ook niet ineens een "expanded communications device" of weet ik wat voor termen hippe communicatie boys tegenwoordig allemaal bedenken.
Apple wilde enkel de telefonie markt betreden en zijn met de iPhone op de proppen gekomen. Dat ze daarin vooruitstrevend zijn ontkend niemand. Dat Apple het een telefoon noemt om de acceptatie te vergroten is onzin, de doelgroep zal het aan hun poeper roesten hoe dat ding heet als het maar doet wat ze willen en nog meer. Mensen zoals mijn ouders zullen de iPhone nooit kopen, of het nu een "internet communications device" heet of een telefoon, zij zien ook wel dat dat niks voor hun is.
Je moet niet te ver doordenken over dit soort dingen. Apple heeft een vooruitstrevende telefoon op de markt gezet. Doordat telecom aanbieders hun services kunnen uitbreiden worden telefoons derhalve ook steeds gevanceerder, internet etc.
De iPhone is gemarket als zijnde een apparaat dat een combinatie is van 3 dingen (telefoon, iPod en een internetdevice). Het heeft dus 3 primaire functies, niet 1. De iPod Touch werd in de markt gezet als een iPod met multitouch mogelijkheden. Met de nieuwe versie is het ding in de markt gezet als een iPod waarmee je kunt gamen.flowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:43:
Nee hoor, dat heet product placement. De fabrikant market deze instantie als voornamelijk een telefoon en jij neemt klakkeloos over dat het dan ook voornamelijk een telefoon is, met wat andere dingen als extra.
Dat ze technisch gezien eigenlijk hetzelfde zijn waarbij de ene dingen mist die de ander wel heeft is dan weer een heel ander verhaal. Dat heeft met de techniek te maken en niets met marketing. Het is alleen wel zo dat als je ook wil bellen je natuurlijk geen iPod Touch gaat aanschaffen maar een iPhone, simpelweg omdat de iPod Touch zoiets alleen zou kunnen via een wifi netwerk (die je onderweg veelal niet hebt). Buiten dat bepaald marketing ook niet waarvoor mensen het ding in de praktijk gebruiken. Je ziet nu echter wel steeds meer dingen opduiken mbt gaming op de iPhone waardoor de praktijk dus eerder laat zien dat het een gaming device is dan een telefoon/ipod/internetdevice zoals bedoeld. Het is niet raar dat apparaten op een heel andere wijze worden gebruikt in de praktijk en ook voor heel andere dingen dan waar de fabrikant het voor bedoeld en gemarket heeft.
Overigens klopt de stelling dat er niemand is die ontkend dat Apple vooruitstrevend is met de iPhone totaal niet. Als er ergens veel over te doen is en er allerlei parodieën voor worden gemaakt zoals vergelijkingen met een Nokia 3310 en een steen dan is het de iPhone wel. Het is nou net 1 van de apparaten waarbij de vooruitstrevendheid uiterst zwaar wordt betwist. Ik zou zeggen...zoek eens naar bluetooth en copy-paste...genoeg klachten waarbij mensen toch echt veelal roepen dat een veel goedkopere telefoon dat allemaal wel kan. Wel erg naïef om dan te roepen dat niemand het ontkend aangezien dat nou juist ontzettend massaal gebeurd. Of het terecht is en of je er nou mee eens bent of niet is dan weer een heel andere discussie.
[ Voor 19% gewijzigd door ppl op 15-02-2009 20:34 ]
Verwijderd
Ik denk dat de iPhone voornamelijk een Apple Media Device is (zie naam van dit sub forumflowerp schreef op zondag 15 februari 2009 @ 18:42:
Het is lood om oud ijzer. De iPod mensen zullen bij hoog en laag beweren dat hun apparaat hoofdzakelijk een iPod is en in de verste weg niets van een telefoon weg heeft. Feit is dat het 2 nagenoeg identieke apparaatjes zijn. Wie heeft er nu gelijk?
Voor de iPhone had ik diverse smartphones en hoewel die ook al deze richting op gingen was de default mode daar toch helemaal 'telefoon'. Net nadat je die aanzette kwam je als eerste in de telefoon applicatie. Drukte je b.v. op een nummer toets dan begon ie dat meteen als telefoon nummer te bellen.
Bij de iPhone kom je na opstarten op een scherm waar diverse applicaties staan. Phone is dan 1 van die applicaties, maar niets geeft enig gevoel dat Phone de overheersende default applicatie is. Dat is misschien een klein subtiel verschil met oudere smartphones, maar toch. Het voelt een beetje aan zoals op computers waar je in het modem tijdperk af en toe ook wel eens een telefoon applicatie had staan.
Verwijderd
Ik heb namelijk wel een verzekering op mn iphone maar die is nu dus gejat. Ik vraag me dus af of ik die verzekering kan overzetten op een iphone waarvan ik dan misschien geen bon heb... iemand ervaring mee?
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Verwijderd
Terwijl dat ik deze helemaal niet heb of kan vinden.
Wie weet zo hier een oplossing voor. Heb onderhand al mijn smsjes gewist en het blijft in beeld staan dat er 1 nieuw bericht is.
Verwijderd
Wis ze eens allemaal, dan moet het wel weg zijnVerwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 21:07:
Ik heb sinds vandaag een bericht dat ik 1 sms heb, die ongelezen is.
Terwijl dat ik deze helemaal niet heb of kan vinden.
Wie weet zo hier een oplossing voor. Heb onderhand al mijn smsjes gewist en het blijft in beeld staan dat er 1 nieuw bericht is.
Mijn ervaringen zijn toch heel anders en het maakt niet uit op welke site ik zit. Ik schat dat Safari bij mij wel 3 keer per dag uitvalt. Dat had ik op mn Mio met windows mobile 3 keer per maand en dat was nog gprs.UltraSub schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:45:
Hehe.. als je dadelijk gaat surfen op een andere telefoon, dan kom je er pas achter hoe goed Safari op de iPhone eigenlijk is
En het zou mij niets uitmaken, als de iphone de pagina maar niet opnieuw ging laden, waardoor ik mn ingevoerde tekst kwijt zou zijn.
Ook heb ik toch al vaker dat ik geen 3G bereik heb. Ben benieuwd of Vodafone dit ook heeft.
Het uitvallen van Safari, niet kunnen copy paisten en het niet ondersteunen van flash zijn toch wel behoorlijke dompers.
Verwijderd
Nokia heeft het ondertussen al sinds de introductie van de N series over "multimedia computers"...Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:27:
[...]
Niet zo overdrijven...
Dat de iPhone meer is dan enkel een telefoon (bellen) ontkend niemand en ziet iedereen. Dat is een HTC, een blackberry of een G1 ook. Toch is en blijft het een telefoon. Een Nokia 3310 heet toch ook nog steeds een telefoon, daar zijn ze ook niet meer opgehouden toen sms werd bedacht, een display, druk toetsen en mms. Toen werd het toch ook niet ineens een "expanded communications device" of weet ik wat voor termen hippe communicatie boys tegenwoordig allemaal bedenken.
Kijk maar eens op http://www.nseries.com, je zal het woord "phone" daar niet vinden.
Een vriendin van mij heeft foto's van haar IPhone op haar laptop gezet, en daarna de foto's verwijderd. Helaas is haar laptop die avond gestolen en nu wil ze graag haar foto's recoveren van haar IPhone.
Weet iemand hoe dit te recoveren is?
[ Voor 6% gewijzigd door /TheDuke\ op 16-02-2009 23:05 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Punksmurf op 16-02-2009 23:13 ]
met een hamer past alles
iPhone aan computer hangen, wilde er nog even snel wat muziek opzetten voor vandaag. 'Muziek en Films handmatig beheren' aangevinkt, dat stond blijkbaar weer uit ofzo. Natuurlijk het probleem dat hij met een andere bibliotheek is gesynct, oké, gooi maar leeg.
Daarna voeg ik muziek aan m'n iTunes toe, en gaat hij dat gelijk allemaal naar m'n iPhone kopiëren. Ik zeg toch handmatig beheren?! Dan is aan iTunes toevoegen toch niet direct aan telefoon toevoegen? Wat een kutprogramma, echt.
met een hamer past alles
Ben er helemaal tevreden over.. heerlijk om alles op zak te hebben(Ipod,telefoon,email,internet) en het werkt allemaal superfijn.
Enige jammere vind ik dat je niet echt veel bel/sms statistieken kan bijhouden, of is hier een app voor?
Vodafone heeft al maanden last van het feit dat je niet je tegoed kan opvragen
Voor T-Mobile is er het programma Belstatus. Of er voor andere providers zulke programma's zijn weet ik niet.irongangster schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:32:
Zo, net 5 daagjes m'n iphone 3g(uit belgie) ingebruik.. in combinatie met m'n vodafone abbo.
Ben er helemaal tevreden over.. heerlijk om alles op zak te hebben(Ipod,telefoon,email,internet) en het werkt allemaal superfijn.
Enige jammere vind ik dat je niet echt veel bel/sms statistieken kan bijhouden, of is hier een app voor?
Vodafone heeft al maanden last van het feit dat je niet je tegoed kan opvragen.
Ai - dat is zeker klote! Je verzekering is dus ook niet ingegaan zeker?Jaapoes schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:11:
Heb ik weer, mn iphone net 3 weken in mn bezit en mn nieuwe t-mobile abbo is nog niet eens ingegaan, word mn toestel gejat!! afgelopen zaterdag gebeurd![]()
Echt megaklote.. Nu probeer ik via marktplaats een nieuwe te kopen en vroeg ik me af of ik een nieuwe iphone kan verzekeren zonder bon?
Ik heb namelijk wel een verzekering op mn iphone maar die is nu dus gejat. Ik vraag me dus af of ik die verzekering kan overzetten op een iphone waarvan ik dan misschien geen bon heb... iemand ervaring mee?
Ik heb eventueel een Iphone 3G voor je - ik gebruik hoofdzakelijk mijn werk telefoon omdat ik voor een applicatie WM nodig heb. Toestel ziet er zgan uit - is uit augustus 2008 geloof ik. Misschien interessant?
Gravity sucks...
Ik lees wel berichten van vorig jaar dat TomTom en Telenav met iets zou komen. Echter kan ik hiervoor in de App store helemaal niks van vinden.
Iemand al een navigatie a la TomTom of Sygic Mcguider werkend gekregen?
Xroad is hier iig mee bezig: http://www.xroadgps.com/M...e/tabid/2463/Default.aspx. Versies voor de VS zijn al uit, en de versie voor Europa zou dit kwartaal nog moeten komen.yorroy schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:38:
Hoe zit dat nou eigenlijk met (gesproken) navigatie op de iPhone. Het enige wat ik hierover kan vinden is Google Maps (niet gesproken)
Ik lees wel berichten van vorig jaar dat TomTom en Telenav met iets zou komen. Echter kan ik hiervoor in de App store helemaal niks van vinden.
Iemand al een navigatie a la TomTom of Sygic Mcguider werkend gekregen?
Geen idee wat het gaat kosten, maar de VS versies zijn met 16 euro erg schappelijk geprijsd.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Best kansloos imho; kom dan in ieder geval zelf met een navigatieoplossing.
Speculatie: wellicht willen ze voorkomen dat de iPhone voor navigatie wordt gebruikt, omdat de GPS sensor niet heel erg nauwkeurig is (volgens mij in ieder geval niet te vergelijken met dedicated navigatiesystemen) en ze gezeur en eventuele aanklachten hierover willen voorkomen.
Nog een iTunes nuisance: Ik had audioboeken aan m'n library toegevoegd, ingesteld als audiobook, maar weergegeven werden ze nergens. Oudere audioboeken die ik al eerder heb toegevoegd waren ook allang verdwenen. Na veel zoeken bleek dat ik ergens in m'n preferences kon kiezen welke onderdelen (muziek, films, audioboeken, ...) ik wilde weergeven. Audioboeken stonden uitgeschakeld.
Ik weet dat dit heel erg klinkt als de reactie van mijn moeder als ze de taakbalk heeft verkleind tot een onzichtbaar formaat of de zoveelste toolbar heeft geinstalleerd, maar ik heb dat vinkje echt niet uitgezet (wáárom überhaupt, aangezien audioboeken bijna het enige is waar ik iTunes voor gebruik). Waarom onthoudt dat ***programma niet gewoon mijn voorkeuren!? Ik begin het echt steeds zatter te worden...
[ Voor 39% gewijzigd door Punksmurf op 17-02-2009 22:49 ]
met een hamer past alles
Ja dat is zeker klote! Nee ik had hem niet voor diefstal verzekerd en als ik dat wel had gedaan was het waarschijnlijk toch niet gelukt... Ja dat is misschien wel interessant! Ik ben namelijk hard opzoek naar een vervanger maar op marktplaats moet je er:1-0-Ed schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:56:
[...]
Ai - dat is zeker klote! Je verzekering is dus ook niet ingegaan zeker?
Ik heb eventueel een Iphone 3G voor je - ik gebruik hoofdzakelijk mijn werk telefoon omdat ik voor een applicatie WM nodig heb. Toestel ziet er zgan uit - is uit augustus 2008 geloof ik. Misschien interessant?
A: als de kippen bij zijn
B: moeilijk om oplichters er tussen uit te vissen
Worden echt gemiddeld om de 3 minuten nieuwe advertenties geplaatst

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 06-05-2010 23:49 ]
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Er is altijd nog de mogelijkheid om bij Interpolis een "BuitenDeDeur" verzekering af te sluiten.Jaapoes schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:11:
Heb ik weer, mn iphone net 3 weken in mn bezit en mn nieuwe t-mobile abbo is nog niet eens ingegaan, word mn toestel gejat!! afgelopen zaterdag gebeurd![]()
Echt megaklote.. Nu probeer ik via marktplaats een nieuwe te kopen en vroeg ik me af of ik een nieuwe iphone kan verzekeren zonder bon?
Deze kost 7,- per maand.
Diefstal van een mobiele telefoon is dan gedekt tot een bedrag van E250,- het is niet veel maar toch een deel
Bij aanschaf van een nieuw toetstel (T-Mobile) is het iig mogelijk het toestel te verzekeren tot 2 weken na aankoop datum van je 3G.
Mijn ervaring is echter dat die verzekering van T-mobile (pro assist?) erg moeilijk doet met uitkeren na diefstal, dit moet namelijk uit een gesloten ruimte zijn geweest etc etc (of zijn de voorwaarden eindelijk een keer versoepeld?).
het moet inderdaad uit een gesloten ruimte gestolen zijn en er moeten sporen van inbraak zijn.
soms gaan ze daarin nog verder; als je hem in je auto hebt liggen krijg je ook niks vergoedt bij diefstal. Dan ligt hij in het zicht vinden ze en dan lok je het uit (zelfs als hij in het handschoenen kastje ligt). Echter heb je hem in de kofferbak liggen krijg je het wel weer vergoed (tenzij je een see-through klep hebt ofzo
ff weer ontopic: heb eergister (na 2 weken wachten) een nieuw toestel gekregen van de verzekering (Connor&Davis/SafeSure) ivm met valschade. lekker snel imo! gelijk gejailbreaked, wat ik met mijn vorige niet had gedaan, en ben ook daar erg tevreden mee.
vraag me alleen nog 1 ding af; op de reparatienota spreken ze over een boardswap. dit klinkt bij mij in de oren als het interne gedeelte in een nieuwe behuizing zetten. toch heb ik een nieuw imei-nummer. begrijp ik de term boardswap dan niet goed of heeft dat niet veel met imei-nummers te maken?
Ik denk dat Boardshap gewoon staat voor nieuw een nwe phone..Zky_ schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 09:28:
begrijp ik de term boardswap dan niet goed of heeft dat niet veel met imei-nummers te maken?
Of dat ze een nieuw board in je oude behuizing hebben gedaan, dit zou je snel genoeg zien denk ik
denk inderdaad ook dat het staat voor een nieuwe phone. lijkt me de meest logische conclusie als ik er ook een nieuw imei- en serienummer bij krijg.
Dan overnieuw je username/wachtwoord invullen en daarna worden je rechten of iets dergelijks weer goed gezet en werkt alles weer. dat heeft het bij mij iig al meerdere malen opgelost.
Hm dat had ik moeten weten. Heb de software hersteld en het lijkt nu weer allemaal te werken.fZeroNewbie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:50:
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad (dat alle apps gelijk terug gaan naar springboard). en een mogelijke oplossing is om naar de app store te gaan en gewoon ff iets te downen, bijv een gratis spelletje ofzo.
Dan overnieuw je username/wachtwoord invullen en daarna worden je rechten of iets dergelijks weer goed gezet en werkt alles weer. dat heeft het bij mij iig al meerdere malen opgelost.
Het is duidelijk dat iTunes niet je programma is, mocht je geen alternatief willen gebruiken en toch willen blijven ranten doe dat dan in [iTunes 8] Ervaringen & Discussie - Deel 3Punksmurf schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:11:
iTunes rant #
Dat kan, zolang je inderdaad maar dezelfde account gebruikt (zoals hierboven ook gezegd wordt).Jaapoes schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 17:25:
Sry maar effe nog een rare vraag: Als ik straks nou een andere iphone heb, is het dan mogelijk om al mijn gekochte apps enzo daarop over te zetten? Ik heb hierop lopen googlen maar kan het niet vinden...
Ook heb ik gehoord dat aankomende iphone patch je ook laat smsen met een landscape keyboard. Ik kan hier niet veel meer over terug vinden, is dit slechts een gerucht? En zoja; hoe aannemelijk is het? En is het landscape keyboard ook echt beter/fijner dan het portrait keyboard?
Verwijderd
Ik had hiervoor een HTC Tytn II, speciaal uitgezocht omdat er een uitschuifbaar toetsenbord op zat. Na dat ding een jaar te hebben gehad heb ik moeten concluderen dat ik het toetsenbordje zelden gebruikt heb. Werkte altijd met de stylus.Mag schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:09:
Zijn er van jullie bij die veel gebruik hebben gemaakt van een toestel met uitschuifbaar toetsenbord én de iphone en mij kunnen vertellen in hoeverre ze bij een iphone het toetsenbord echt missen. Ik snap dat omdat je de toetsen niet voelt een (uitschuifbaar) toetsenbord per definitie al een voordeel heeft maar ik zie soms mensen behoorlijk snel typen met een iphone.
Ook heb ik gehoord dat aankomende iphone patch je ook laat smsen met een landscape keyboard. Ik kan hier niet veel meer over terug vinden, is dit slechts een gerucht? En zoja; hoe aannemelijk is het? En is het landscape keyboard ook echt beter/fijner dan het portrait keyboard?
Ik heb een toetsenbord op de iPhone nog geen dag gemist. Typen gaat gewoon prima. Lekker snel met de predictive text, al moet de autocorrectie in het begin nog wel het een en ander leren. Al met al zeer tevereden!
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.