Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/8389/iphoneheaderua2.png

Momenteel is de iPhone in Nederland enkel te koop met abonnement bij T-Mobile, hij is niet te koop zonder abonnement. Wil je een toestel zonder abonnement dan zul je moeten uitwijken naar het buitenland. Echter hebben deze toestellen soms een simlock.

Simlock vrij :?

In het schema hieronder staan landen opgesomd waar de iphone los verkocht wordt. Hierbij is ook vermeld is of deze al 'Out of the Box' geheel simlockvrij is, of dat deze dat niet is. De simlock vrije toestellen in onderstaande tabel werken probleemloos met iedere telefoon aanbieder.

Het unlocken van een gesimlockte telefoon is soms mogelijk met een unlock sim, echter werkt het bij het ene toestel wel en het andere niet. Een software matige unlock is er nog niet.

Country lock :?

Soms wordt er ook over een country lock gesproken, ook door verkopers. Op een iPhone zit geen country lock. Dus een toestel uit bijv. België is probleemloos te gebruiken in Nederland, Duitsland, etc. Hij kan enkel gelocked zijn op een bepaalde sim (van een provider). Dit wordt misschien gezegd om buitenlanders te weren uit de shops...aangezien de shops liever een toestel met abonnement verkopen.

Wat kost een iPhone in het buitenland :?

Hieronder een opsomming van landen welke de iPhone verkopen als los toestel, dus zonder abonnement!

De meest interessante landen zijn al een tijdje België en Italië, aangezien deze landen de iPhone simlockvrij verkopen.

LandLosse prijs 8gbLosse prijs 16gbProviderSimlock?
Australië€ 442,-€ 515,-OptusJa
België€ 525,-€ 615,-MobistarNee
Finland€ 429,-€ 519,-SoneraJa
Frankrijk€ 509,-€ 609,-OrangeJa
Griekenland€ 499,-€ 569,-VodafoneNee
Hong Kong± € 475,-± € 546,-OnbekendNee
Italië€ 499,-€ 569,-TIMNee
Italië€ 499,-€ 569,-VodafoneNee
Nieuw-Zeeland€ 469,-€ 540,-VodafoneJa
Oostenrijk€ 399,-€ 499,-OneJa
Portugal€ 500,---OptimusJa
Portugal€ 499,-€ 599,-VodafoneJa
Slowakije*€ 530,-€ 630,-OrangeNee
Tsjechië± € 492,-± € 578,- TelefonicaJa
Zwitserland**€ 323,-€ 385,-SwisscomJa
Zwitserland**€ 475,-€ 560,-OrangeJa

Bron: www.iphoneprijzen.nl

* Slowakije: álleen in Bratislava (tegenover de Tesco in het centrum) simlockvrij te koop.
** Zwitserland: voor het aankopen van een toestel in Zwitserland ben je een Zwitsers paspoort / ID / verblijfsvergunning nodig.

Ik wil/kan niet naar het buitenland, kan ik in Nederland niet een iPhone kopen bij een andere provider dan T-Mobile :?

Er zijn steeds meer sites die de iPhone aanbieden i.c.m. een niet T-Mobile abonnement. Zij bieden de iPhone aan met bijv. Vodafone, Hi, etc. Dit kan een overweging waard zijn als je niet naar het buitenland kunt of wilt rijden. Een aantal aanbieders zijn:Let hierbij wel op eventuele kleine lettertjes e.d.! Het kan zijn dat het bijvoorbeeld op bestelling gaat en je paar weken moet wachten. Kun je bij de 'winkel' terecht bij problemen? Is het toestel simlock vrij? Of heeft het een sim-adapter? Etc.

In Amerika is de iPhone toch heel goedkoop verkrijgbaar :?

Het kopen van een iPhone in de VS is niet meer mogelijk zonder abonnement, dus iedereen die denkt dat hij of zij voor 300 dollar een 16gb kan hebben, komt bedrogen uit. Er gaan geruchten dat dit binnenkort anders wordt, en de iPhone daar 599 en 699 USD gaat kosten. Dit is nu echter nog niet aan de orde.

Vliegtuig en douane :?

Houdt er rekening mee dat als je met het vliegtuig gaat, je aan gehouden kunt worden door de douane en nog extra kosten in rekening kunnen worden gebracht, afhankelijk van de locatie waar je de iPhone hebt gekocht.

De belasting en douane :?
Punksmurf schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:49:
True enough, ik kan de redenatie volgen :). En wat een eer, ik in de startpost :P.

Voor producten van buiten de EU (dus ook Zwitserland) nog het volgende:

Artikelen die zonder omzetbelasting €175 of minder kosten belastingvrij mag je gratis invoeren als reizigersbagage. Je hoeft daar dus geen omzetbelasting over te betalen. Het bedrag geldt overigens voor het totaal aan aan te geven goederen boven de €175 dat je bij je hebt. Over het deel onder €175 hoef je dus niets te betalen. Dit lijkt wel te gaan op productbasis, dus als je iets bij hebt van €176 betaal je over de hele €176 belasting.

[...]

Omdat de iPhone duurder is dat is dat niet erg van toepassing, maar ik meld de regeling voor de volledigheid wel even. Ook heb ik gehoord dat deze grens omhoog gaat, naar ergens rond de €400. Ik heb hier geen officiële bevestiging van. Wellicht heeft iemand anders die, ik ga nog even doorzoeken.
Volgens Anoniem: 192470 in "[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de moge..." is dit bedrag €430 en gaat dat in per 1 december (paar posts omlaag).

Wel van belang voor je iPhone: als het totaal aan goederen dat je bij je hebt niet meer is dan €350 zal er een speciaal reizigerstarief gelden. Dat 'speciale tarief' houdt in dat je 3,5% invoerbelasting betaalt en, uiteraard, 19% BTW. In totaal betaal je dan dus 22,5% aan belastingen.

Let erop, dat dit niet geldt voor internetaankopen, dat zit heel anders in elkaar. Als je producten via internet koopt, moet je deze aangeven. Gelukkig hoef je dat niet zelf te gaan doen.

[...]

Uit mijn hoofd geldt dat voor telefoons een invoerbelasting van 2% betaald moet worden, en uiteraard weer die vermaledijde omzetbelasting van 19%.

Voor zendingen die exclusief vervoers- en verzekeringskosten een waarde van €22 of minder hoeft er niets te worden betaald van onze vrienden bij de douane.

Dit bedrag vag €22 gaat per 1 december omhoog naar €175, volgens Anoniem: 192470 in "[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de moge..." (post hieronder).

Die grens voor belastingvrij invoeren van goederen ligt dus een stuk lager dan wanneer je zelf op reis gaat! Vooralsnog maakt dat overigens geen verschil omdat je iPhone sowieso meer kost dan €175, en ben je dus 1,5% goedkoper uit door hem via internet te bestellen. Daarnaast scheelt het aardig wat reiskosten ;).

En ja, ik heb eigenlijk wel wat beters te doen :P
Vorige delen :?

[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden?

Andere interessante links :?

Met dank aan --Christiaan-- voor de TS van deel 1. Het staat een ieder vrij om content uit deze TS te gebruiken voor andere doeleinden op GoT. Opmerkingen / toevoegingen / etc. betreffende de TS kunnen via een DM gestuurd worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 06-04-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:34
Slowakije:
8GB 530 euro
16GB 630 euro
www.orange.sk
Simlock NEE

Heb zelf een witte en ben er super tevreden mee. De iPhone is echter álleen in Bratislava (tegenover de Tesco in het centrum) simlockvrij te koop.

Lekker!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@ TS, hier in Zwitserland is de iPhone ook zonder abonnement bij Orange te koop:
MaZo in "[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de moge..."

• Guik63
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02-2024
FF nog een korte vraag van een onzekere koper; zijn de verhalen van de country lock nu echt naar het land van de fabeltjes verwezen? Met ander woorden ik kan er in Belgie een kopen en thuis met m'n simple KPN abbo gewoon activeren en gebruiken?

• Vos
@MaZo

Heb het er in gezet...weet je ondertussen al of deze simlock vrij zijn? Wel een erg hoge prijs...
Guik63 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:05:
FF nog een korte vraag van een onzekere koper; zijn de verhalen van de country lock nu echt naar het land van de fabeltjes verwezen? Met ander woorden ik kan er in Belgie een kopen en thuis met m'n simple KPN abbo gewoon activeren en gebruiken?
Ja dit kan gewoon. Heb het ook meegenomen in de TS.

Ik heb zelf een toestel uit Italië en alles gaat probleemloos...(ook de 2.1 update)

[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 20-09-2008 13:31 ]

• MaZo
  • Niet online
Vos schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:23:
@MaZo
Heb het er in gezet...weet je ondertussen al of deze simlock vrij zijn? Wel een erg hoge prijs...
[...]

Ja dit kan gewoon. Heb het ook meegenomen in de TS.

Ik heb zelf een toestel uit Italië en alles gaat probleemloos...(ook de 2.1 update)
Ho wacht, de prijzen die jij noemt kloppen niet. Het is namelijk in Zwitserse Frank, en niet in euro's. Oftewel, de 8 GB versie kost omgerekend zo'n 475 euro, de 16 GB versie zo'n 560 euro.

De toestellen zijn overigens met simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Iemand al ervaringen met de prepaid iPhone uit de UK?

Ik weet dat ze gesimlocked zijn, maar ben vooral benieuwd of je als niet-engelsman zo'n iPhone kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Vodafone Italië bied de iPhone ook in 16GB aan voor 569 euro:

http://www.shop.vodafone....ache=true&pageTypeId=9893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

sjempie schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:46:
Iemand al ervaringen met de prepaid iPhone uit de UK?

Ik weet dat ze gesimlocked zijn, maar ben vooral benieuwd of je als niet-engelsman zo'n iPhone kan kopen?
Ik heb zelf een iPhone gehaald hier in de UK, heb dan wel een UK pinpas maar denk niet dat het voor een buitenlander moeilijk zal zijn hier een iPhone te kopen (prepaid)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Royal schreef op zondag 21 september 2008 @ 18:58:
[...]

Ik heb zelf een iPhone gehaald hier in de UK, heb dan wel een UK pinpas maar denk niet dat het voor een buitenlander moeilijk zal zijn hier een iPhone te kopen (prepaid)
Maar wel simlocked neem ik aan?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Slasher schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:10:
[...]

Maar wel simlocked neem ik aan?
Hij zit nog in seal :X

Er zit inderdaad een simlock op, volgens de verkoper zijn dit exact dezelfde iPhones die O2 met een contract mee geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33
Mijn zwarte iPhone 16gb ligt klaar in Italië, wordt van de week opgehaald, heb hem over ± 1 weekje in mijn bezit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Superhuuper schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:58:
Mijn zwarte iPhone 16gb ligt klaar in Italië, wordt van de week opgehaald, heb hem over ± 1 weekje in mijn bezit! :)
Zijn ze daar dan nog in voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
brambest schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:37:
[...]

Zijn ze daar dan nog in voorraad?
Ja hoor gewoon in de shops :)
Mijn zwarte 16GB van vodafone wordt hopelijk deze week ook meegebracht, maar anders binnenkort wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Ik heb hem door Italiaanse kennissen van men schoonouders op laten halen, die vertelde me dat de zwarte 16gb nog steeds best lastig te krijgen was. Ik weet verder niet of diegene veel winkels is afgegaan en ik weet ook niet in welk deel van Italië diegene woont, maar de iPhones zijn dus nog niet 'volop' verkrijgbaar in Italië.

Anoniem: 250885

Zo, net terug van Antwerpen en met succes! Bij Mobistar (huidervetterstraat) hadden ze nog voldoende 16GB wit en zwart op voorraad en kon je zo meenemen. Een vrouw voor me had er 2 gekocht. Maar omdat ik had gereserveerd bij Mobistar Meir heb ik daar mijn 16GB zwart afgehaald. Ik heb gelijk gevraagd of ze nog meer 16GB's op voorraad hadden en jawel hoor, ze hadden nog witte en zwarte 16GB's op voorraad en ik heb er een extra gekocht.

Dus ren morgen snel even naar beide Mobistar's in Antwerpen!

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 15:24
Misschien een idee om de Vodafone abonnementen in de TS te zetten?

http://www.vodafone.nl/prive/favorieten/Super_SIM_Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
In de TS staat dat de iPhone 3G uit HK een simlock heeft, ik denk dat die nu kan worden aangepast vanwege dit:
http://www.pcworld.com/bu...hone_3g_in_hong_kong.html

5400 Hong Kong dollars = 475.64 Euros (8 GB versie)
6200 Hong Kong dollars = 546.10 Euros (16 GB versie)

[ Voor 20% gewijzigd door falcon4ever op 28-09-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
OK duidelijk :) aangepast.

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 28-09-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf5
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 21:53
Ik weet niet of het in deze topic hoort, maar volgens mij past dit het beste hier.

Na wat surfen kwam ik de volgende aanbieding tegen:
http://www.studentmobiel.nl/gsmshop/product_plus/14#tab-3

Ik heb even wat berekeningen gemaakt over 2 jaar abo.

Als je een iphone uit België neemt, dan kom je in totaal op 851 euro.

Als ik het nu voor deze aanbieding uitreken (verlenging voor mij), dan:
12*26,50 + 12*33,95 + 75 = 800,40

Scheelt 50 euro en je hoeft niet naar België of Italië.

To good to be true???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Die prijs kan best kloppen, maar dit geldt dan wel voor een specifieke situatie. En zulk soort sites stampen uit de grond de laatste tijd...ik zal een algemeen iets zetten m.b.t. die sites in de TS.

En misschien is het meer iets voor [iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6 ?

TS uitgebreid:

Ik wil/kan niet naar het buitenland, kan ik in Nederland niet een iPhone kopen bij een andere provider dan T-Mobile :?

Er zijn steeds meer sites die de iPhone aanbieden i.c.m. een niet T-Mobile abonnement. Zij bieden de iPhone aan met bijv. Vodafone, Hi, etc. Dit kan een overweging waard zijn als je niet naar het buitenland kunt of wilt rijden. Een aantal aanbieders zijn:Let hierbij wel op eventuele kleine lettertjes e.d.!

[ Voor 67% gewijzigd door Vos op 29-09-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

scorpie

Supra Addict

iPhones uit Duitsland die dmv een veiling op ebay verkocht worden.
http://stores.ebay.nl/Xtrem-Ware-Computer

Alleen die prijzen... ik vertrouw er geen fluit van, het is dan wel een veiling, maar die phones zullen toch niet in 1 dag nog verdubbelen qua prijs?

Op hun reguliere site staan ze voor +/- 700:
http://www.xtremware.de/catalog/index.php?cPath=21

Maarja, aan de andere kant, toch wel 100% positieve buyers feedback. Iemand ervaringen met deze toko?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

scorpie schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:02:
iPhones uit Duitsland die dmv een veiling op ebay verkocht worden.
http://stores.ebay.nl/Xtrem-Ware-Computer

Alleen die prijzen... ik vertrouw er geen fluit van, het is dan wel een veiling, maar die phones zullen toch niet in 1 dag nog verdubbelen qua prijs?

Op hun reguliere site staan ze voor +/- 700:
http://www.xtremware.de/catalog/index.php?cPath=21
In het laatste uur gaat het meestal het hardst op eBay.
Maarja, aan de andere kant, toch wel 100% positieve buyers feedback. Iemand ervaringen met deze toko?
54x feedback is niet een hele grote sample, daarnaast heeft hij de afgelopen maand niks verkocht en je kan ook niet meer zien wat hij hiervoor verkocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
In een dag gaat een prijs zeker wel over de kop....want waarom zou je bij een veiling een dag van te voren al flink gaan bieden? Dan drijf je enkel de prijs op...dus de meeste bieden in het laatste uur. Heb ook wel eens meegeboden op wat iPhones, in de laatste minuut ging hij soms nog bijna wel over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk3
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11-2022

mk3

is er echt geen mogelijkheid om een iphone uit Amerika te halen?? want ik hoor vanuit verschillende hoeken dat het wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Duur, maar voor de gemakzuchtigen:
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Intertoys.nl de iPhone 3G 8GB (simlockvrij) gaat aanbieden voor € 599,-.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268500

Ik lees dat ze bij Swisscom de iPhone aanbieden voor €323 euro :o Dat is toch een héél stuk goedkoper dan de rest.. Zijn er zeker geen misverstanden gebeurt met het omzetten van CHF naar Euro? Anders kan ik hem daar toch gemakkelijk halen. En dan gewoon unlocken met de software ven het Dev-Team die wel binnenkort zal uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:48
Anoniem: 268500 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:33:
Ik lees dat ze bij Swisscom de iPhone aanbieden voor €323 euro :o Dat is toch een héél stuk goedkoper dan de rest.. Zijn er zeker geen misverstanden gebeurt met het omzetten van CHF naar Euro? Anders kan ik hem daar toch gemakkelijk halen. En dan gewoon unlocken met de software ven het Dev-Team die wel binnenkort zal uitkomen.
Je redenatie en het bedrag kloppen, maar je moet wel een Zwitsers paspoort overleggen, heb je dat of ken je iemand die dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265519

Hoe zit dat nu? als je een iphone koopt in zwisterland en deze kun je laten unlocken door middel van een unlock kaartje en dan heb je een gewoon legaal werkende iphone?

Of vervalt de garantie gelijk als je hem unlockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:17
dan unlock je hem niet, maar omzeil je de lock slechts. De sim-adapter zorgt ervoor dat de telefoon "denkt" dat er een juiste sim in zit...
Garantie blijf je dus gewoon houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 11:57
Dav1d schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 15:32:
Duur, maar voor de gemakzuchtigen:

[...]

:z
Hij staat nu op de site http://www.intertoys.nl/epages/intertoys.storefront/EN/Product/555500
Vraag me toch hoe ze dat nou flikken, ik dacht dat T-mobile alleen recht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bracha25 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:35:
dan unlock je hem niet, maar omzeil je de lock slechts. De sim-adapter zorgt ervoor dat de telefoon "denkt" dat er een juiste sim in zit...
Garantie blijf je dus gewoon houden
Dus eigenlijk is dat een hele veilige manier om een iphone te krijgen? Dan heb je dus voor max 350 een iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:17
ware het niet dat er toch ook wel veel problemen met die sim-adapters zijn. Zo schijnen ze wel eens te haperen en kunnen ze de sim-sleuf vernachelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

TUX2K schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:38:
[...]

Hij staat nu op de site http://www.intertoys.nl/epages/intertoys.storefront/EN/Product/555500
Op zich zou T-Mobile hier wel een probleem van kunnen maken. Zij hebben het recht de iPhone exclusief te verkopen in NL. Als andere partijen vervolgens ook de iPhone gaan verkopen zou T-Mobile bij Apple zijn/haar beklag kunnen doen. T-Mobile verliest op die manier namelijk inkomsten.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

scorpie

Supra Addict

Een kennis komt binnenkort vanuit de States naar Nederland en hij zegt iPhones zonder abonnement te kunnen regelen. Ik heb ook al gezegd dat je hem in de winkel moest activeren, maar hij zou even kijken of dat anders kon. Ik weet niet wat ik kan verwachten, maar als het lukt, neemt ie er eentje voor me mee en als het niet lukt, dan niet. Dan nog simlock eraf halen, maar dat is stap 2 ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Vos schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:07:
Die prijs kan best kloppen, maar dit geldt dan wel voor een specifieke situatie. En zulk soort sites stampen uit de grond de laatste tijd...ik zal een algemeen iets zetten m.b.t. die sites in de TS.

En misschien is het meer iets voor [iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6 ?

TS uitgebreid:

Er zijn steeds meer sites die de iPhone aanbieden i.c.m. een niet T-Mobile abonnement. Zij bieden de iPhone aan met bijv. Vodafone, Hi, etc. Dit kan een overweging waard zijn als je niet naar het buitenland kunt of wilt rijden. Een aantal aanbieders zijn:Let hierbij wel op eventuele kleine lettertjes e.d.!
Dit zijn toch wel mooie aanbiedingen. Beter dan verplicht T-Mobile te moeten gebruiken.

Welke kleine lettertjes bedoel je trouwens? Ik heb de meeste aanbiedingen doorgelezen, maar kan niet echt vreemde dingen vinden, behalve dat ze het hebben over kortingen e.d. en je dus wel even moet kijken wat je bijvoorbeeld na 12 maanden betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Bosmonster schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:11:
[...]

Dit zijn toch wel mooie aanbiedingen. Beter dan verplicht T-Mobile te moeten gebruiken.

Welke kleine lettertjes bedoel je trouwens? Ik heb de meeste aanbiedingen doorgelezen, maar kan niet echt vreemde dingen vinden, behalve dat ze het hebben over kortingen e.d. en je dus wel even moet kijken wat je bijvoorbeeld na 12 maanden betaalt.
Eventuele heb ik er neer gezet, sommige werken inderdaad met kortingen o.i.d. Het kan ook zijn dat het bijvoorbeeld op bestelling gaat en je paar weken moet wachten. Kun je bij de 'winkel' terecht bij problemen? Is het toestel simlock vrij? Of heeft het een sim-adapter? Etc.

Dat je vantevoren even goed alles doorleest ipv er direct één aan te schaffen :).

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 09-10-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220164

ik kan melden dat een swisscom met zo een extra overlay pcb'tje prima werkt. Ik had de gsm in zwitserland gekocht met het idee "iets duurdere ipod touch" tot er iets softwarematig zou uitkomen. Het was een prepaid pakket, dus geen abonnement met maandelijkse betalingen

Echter kon ik het niet laten toch zo een sim overaly te kopen. (universal sim)

Het was even zweten bij de installatie maar nu werkt het als een trein. Ben nu al 6 dagen standby zonder enig probleem, bellen smsen gprs edge alles werkt.

3G heb ik nog niet kunnen testen aangezien men sim wat te oud is.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 220164 op 09-10-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan alleen nergens meer op de swisscom site vinden dat ze hem prepaid verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Ik zal ook mijn ervaringen even met jullie delen:
Heb nu een week geleden mijn zwarte iPhone 3G 16gb ontvangen uit Italië. (Meegenomen door schoonvader)
Alles werkt en hij bevalt me verder ook prima. iPhone uit de doos, mijn Vodafone sim erin, aansluiten op mijn Macbook, een paar keer op 'OK' klikken en alles werkt als een zonnetje :)
Moest alleen de instellingen voor Vodafone 3G internet zelf nog even invullen, maar ook dit was zo gebeurd!
Ben echt enorm tevreden met het toestel.
Mochten er mensen nog twijfels hebben over het importeren vanuit Italie: Das nergens voor nodig, alles werkt perfect, zo uit de doos, zonder jailbreak of turbosim of iets dergelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf5
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04 21:53
Superhuuper schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:22:
Ik zal ook mijn ervaringen even met jullie delen:
Heb nu een week geleden mijn zwarte iPhone 3G 16gb ontvangen uit Italië. (Meegenomen door schoonvader)
Alles werkt en hij bevalt me verder ook prima. iPhone uit de doos, mijn Vodafone sim erin, aansluiten op mijn Macbook, een paar keer op 'OK' klikken en alles werkt als een zonnetje :)
Moest alleen de instellingen voor Vodafone 3G internet zelf nog even invullen, maar ook dit was zo gebeurd!
Ben echt enorm tevreden met het toestel.
Mochten er mensen nog twijfels hebben over het importeren vanuit Italie: Das nergens voor nodig, alles werkt perfect, zo uit de doos, zonder jailbreak of turbosim of iets dergelijks!
Over het feit dat de iphone uit Italië simlock-vrij is twijfelde ik ook niet. De problemen met garantie houden me eerder tegen om er één uit Italië te halen. Italië ligt toch iets verder weg dan België bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terentio
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:02
Hey, mensen ik heb speciaal een Tweakers account gemaakt voor de volgende vraag :

Mijn broer zit nu momenteel op vakantie in Amerika en hij overnacht bij zijn/mijn tante.
Ik wil namelijk misschien een iphone 3G 8gb kopen, ik heb ook een hele tijd gekeken en gezocht op internet en weet dat je ze nu alleen nog bij AT&T stores kan kopen(volgens mij).
Ik zie dat het daar 200 dollar kost en met een 2 jarig abbonement, maar welke abonnement? Ik zie er daar veel en de goedkoopste is die van die senior (30 dollar p.m.). Is het handig om het daar te halen? of is het uberhaupt nog handig om ze in Amerika te kopen? Zo nee, dan koop ik gewoon een ipod Touch 2G in Amerika, zonder het hele zooi :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Terentio schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:13:
Hey, mensen ik heb speciaal een Tweakers account gemaakt voor de volgende vraag :

Mijn broer zit nu momenteel op vakantie in Amerika en hij overnacht bij zijn/mijn tante.
Ik wil namelijk misschien een iphone 3G 8gb kopen, ik heb ook een hele tijd gekeken en gezocht op internet en weet dat je ze nu alleen nog bij AT&T stores kan kopen(volgens mij).
Ik zie dat het daar 200 dollar kost en met een 2 jarig abbonement, maar welke abonnement? Ik zie er daar veel en de goedkoopste is die van die senior (30 dollar p.m.). Is het handig om het daar te halen? of is het uberhaupt nog handig om ze in Amerika te kopen? Zo nee, dan koop ik gewoon een ipod Touch 2G in Amerika, zonder het hele zooi :) .
google enzo:

http://www.wireless.att.c...rvice/specials/iPhone.jsp
http://www.wireless.att.c...center/iPhone3G/index.jsp (klik rate plans voor tarieven)

Wat ik me trouwens wel afvraag is of die amerikaanse iPhone 3G's van AT&T wel simlock vrij zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terentio
falcon4ever schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:03:
[...]

google enzo:

http://www.wireless.att.c...rvice/specials/iPhone.jsp
http://www.wireless.att.c...center/iPhone3G/index.jsp (klik rate plans voor tarieven)

Wat ik me trouwens wel afvraag is of die amerikaanse iPhone 3G's van AT&T wel simlock vrij zijn...
Thanks, maar wat ik me afvraag bij rate plans zie ik ook eentje voor $5 p.m. , het lijkt me sterk dat ik die kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Terentio schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 07:33:
[...]

Thanks, maar wat ik me afvraag bij rate plans zie ik ook eentje voor $5 p.m. , het lijkt me sterk dat ik die kan kiezen?
Dat van die 5 dollar is voor 200 SMS-jes.

Maar volgens mij heeft zo'n iPhone een AT&T lock er op...en aangezien wij hier geen AT&T hebben heb je er vrij weinig aan? Of je moet met een unlock sim willen werken...wat niet gegarandeerd werkt op dit moment volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terentio
Vos schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:07:
[...]

Dat van die 5 dollar is voor 200 SMS-jes.

Maar volgens mij heeft zo'n iPhone een AT&T lock er op...en aangezien wij hier geen AT&T hebben heb je er vrij weinig aan? Of je moet met een unlock sim willen werken...wat niet gegarandeerd werkt op dit moment volgens mij.
Dus ik kan hem eigenlijk voor $199,- + $5 x 24 maanden halen(of is het $30 x 24 maanden?)?
En wachten op simunlock/hack of een unlockssim gebruiken,want ik hoef namelijk niet gelijk te bellen heb namelijk nog mijn mobieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 26-01 22:03
Net in Mexico een iPhone 3G white gekocht, 800 dollar inclusief prepaid simkaart met maand gratis 3g.
Zo kom ik de dagen hier wel door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04 15:35
Ik heb even een vraag met grote spoed!
Mijn vader heeft vandaag tot morgen vroeg in de middag de mogelijkheid om de iPhone voor me te kopen in Italië, maar de medewerker van de winkel heeft hem verteld dat hij er zeker van is dat internet niet zal werken in het buitenland, dus dat ik alleen zou kunnen bellen... Omdat de 'APN' of iets dergelijks (dat is wat ik heb doorgekregen) geblokkeerd zou zijn.

Kan iemand mij hier alsjeblieft snel toelichting bij geven? Iemand ervaring met een Italiaanse TIM iPhone icm internet? :/

PS: ik heb zelf een Vodafone SIM

[ Voor 3% gewijzigd door VR46 op 16-10-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

cbernardini schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:03:
Ik heb even een vraag met grote spoed!
Mijn vader heeft vandaag tot morgen vroeg in de middag de mogelijkheid om de iPhone voor me te kopen in Italië, maar de medewerker van de winkel heeft hem verteld dat hij er zeker van is dat internet niet zal werken in het buitenland, dus dat ik alleen zou kunnen bellen... Omdat de 'APN' of iets dergelijks (dat is wat ik heb doorgekregen) geblokkeerd zou zijn.

Kan iemand mij hier alsjeblieft snel toelichting bij geven? Iemand ervaring met een Italiaanse TIM iPhone icm internet? :/
Je kan met de iPhone Config Utility de APN settings veranderen mochten ze geblokkeerd zijn. Maar volgens mij is dat niet het geval bij de TIM iPhones.

Eventueel kan het via deze website (zelf geen ervaring mee, dus be careful)

Edit; Ik heb zelf alleen maar ervaring met italiaanse iPhone 3g icm Vodafone UK sim

[ Voor 10% gewijzigd door Royal op 16-10-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Terentio schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:35:
[...]

Dus ik kan hem eigenlijk voor $199,- + $5 x 24 maanden halen(of is het $30 x 24 maanden?)?
En wachten op simunlock/hack of een unlockssim gebruiken,want ik hoef namelijk niet gelijk te bellen heb namelijk nog mijn mobieltje.
Je kunt geen abonnement afsluiten zonder inwoner te zijn van de VS. Daarnaast, wie wil er $920 betalen voor een simlocked iPhone :?

Je kunt ze nu in nederland krijgen voor <100 euro met een 2 jarig abonnement, simlock vrij (niet T-Mobile dus). Zie hiervoor de startpost.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
M'n vader heeft zojuist de iPhone 8GB bij een TIM-shop in Italië gehaald
Hij heeft zelfs €5 korting gekregen, omdat ze hem de telefoon zonder SIM kaart gaven :)
Apart hoor, dat ze hem zelfs gewoon zonder sim willen leveren...
Zodra ik hem in gebruik heb laat ik weten hoe het met de geblokkeerde APN-settings staat!
Kennelijk heeft Apple met de 2.0 software update de mogelijk toegevoegd voor providers om die settings te blokkeren.

[ Voor 15% gewijzigd door VR46 op 17-10-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoe staat het op dit moment met de voorraden in Belgie? Is dat nog steeds zo dramatisch, want op de website is er nog steeds geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 22:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In Antwerpen was een week geleden helemaal niets te krijgen in ieder geval. :)
(Ben bij BASE en Switch geweest.)

[ Voor 18% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-10-2008 14:42 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien nuttig om het Vodafone Super SIM only in de TS te zetten; ik heb onlangs contact gehad met de klantenservice naar aanleiding van hun vage fair use policy in de onbeperkt internet blox, daar staat namelijk "Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers."

Antwoord was: "Hartelijk dank voor uw e-mail.
De Gemiddelde gebruiker verbruikt 250mb"

Nou betwijfel ik of dit echt een gemiddelde is en niet gewoon een gekozen hoeveelheid, maar je zou dus in ieder geval tot 2,5GB/maand kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Lijkt mij meer iets voor [iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 6 ?

Hier vind je alles om het toestel op een andere manier te kopen dan via een abo bij TM...en in het andere topic kun kijken voor een abo.

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 20-10-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
cbernardini schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:28:
M'n vader heeft zojuist de iPhone 8GB bij een TIM-shop in Italië gehaald
Hij heeft zelfs €5 korting gekregen, omdat ze hem de telefoon zonder SIM kaart gaven :)
Apart hoor, dat ze hem zelfs gewoon zonder sim willen leveren...
Zodra ik hem in gebruik heb laat ik weten hoe het met de geblokkeerde APN-settings staat!
Kennelijk heeft Apple met de 2.0 software update de mogelijk toegevoegd voor providers om die settings te blokkeren.
Ik heb 2 weken geleden ook een iPhone van TIM Italië ontvangen (16gb) en gebruik deze nu ook met een Vodafone abonnement.
De APN-settings zijn gewoon handmatig in te voeren, dit is geen probleem!
Ik heb alleen een tijdje lopen klooien om de Vodafone instellingen juist te krijgen. Vrijwel overal wordt namelijk aangegeven dat dit de juiste instellingen zijn:
APN: live.vodafone.nl
User: vodafone
Pass: vodafone
Dit werkte bij mij echter niet. De instelling die wel werkt voor mij is:
APN: live.vodafone.com

Alvast succes en veel plezier ermee! Hij bevalt mij in ieder geval prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
@Superhuuper
Had jij hem gekocht met 2.0 software (of hoger) erop? Ik ben ontzettend benieuwd, morgen gaan we 't zien :)
Heb je trouwens gewoon een Vodafone Basis-abonnement, of een super sim only? Toen ik een medewerker van de helpdesk aan de telefoon had, en ik zei dat ik een nieuw sim only abonnement wilde hebben voor gebruik met een italiaanse iphone, zei die dat ik daarvoor naar een verkooppunt moest omdat je daarvoor een speciaal abonnement zou moeten hebben met aparte sim en aparte instellingen... Proberen ze me gewoon die super sim aan te smeren en is het dus gewoon verkooponzin, of zit daar een kern van waarheid in?

[ Voor 71% gewijzigd door VR46 op 21-10-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
cbernardini schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:10:
@Superhuuper
Had jij hem gekocht met 2.0 software (of hoger) erop? Ik ben ontzettend benieuwd, morgen gaan we 't zien :)
Heb je trouwens gewoon een Vodafone Basis-abonnement, of een super sim only? Toen ik een medewerker van de helpdesk aan de telefoon had, en ik zei dat ik een nieuw sim only abonnement wilde hebben voor gebruik met een italiaanse iphone, zei die dat ik daarvoor naar een verkooppunt moest omdat je daarvoor een speciaal abonnement zou moeten hebben met aparte sim en aparte instellingen... Proberen ze me gewoon die super sim aan te smeren en is het dus gewoon verkooponzin, of zit daar een kern van waarheid in?
Voor de Super Sim moet je inderdaad naar een Vodafone winkel. Het abonnement wordt gekoppeld aan je imei nummer...en mag enkel gebruikt worden op de iphone.

Voor andere Vodafone abonnementen hoef je niet persé naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
cbernardini schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:10:
@Superhuuper
Volgens mij stond er 2.0.2 op toen ik hem uit de doos haalde, maar heb de iPhone meteen ge-update naar 2.1.
Ik heb gewoon een standaard Vodafone abonnement (€35 per maand) + Internet BloX (€9,50 per maand).
Mijn abonnement loopt nog tot september 2009 dus kan helaas geen super-sim-only afsluiten, anders had ik dat zeker wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267624

TUX2K schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:38:
[...]

De advertentie is al sinds enkele dagen van de site gehaald. Is er iemand die er eentje heeft gekocht ? Of was het toch "gebakken" lucht ? Ben benieuwd...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:43

Mex

Ik ben gister terug gekomen uit New York en daar kun je de 3g op iedere straathoek simlockvrij krijgen, goedkoopste die ik tegen ben gekomen was $649, vond het zelf net wat teveel geld met de huidige dollarkoers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Superhuuper schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:58:
[...]

Ik heb 2 weken geleden ook een iPhone van TIM Italië ontvangen (16gb) en gebruik deze nu ook met een Vodafone abonnement.
De APN-settings zijn gewoon handmatig in te voeren, dit is geen probleem!
Ik heb alleen een tijdje lopen klooien om de Vodafone instellingen juist te krijgen. Vrijwel overal wordt namelijk aangegeven dat dit de juiste instellingen zijn:
APN: live.vodafone.nl
Dit werkte bij mij echter niet. De instelling die wel werkt voor mij is:
APN: live.vodafone.com

Alvast succes en veel plezier ermee! Hij bevalt mij in ieder geval prima! :)
Hoe heb je hem gekocht, zelf ernaar toe geweest, of iemand hem laten ophalen? Kan je dat eventueel PM-en, mits je het op een andere manier heb gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

cbernardini schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:28:
Die optie zit er idd in, maar alleen voor bekende operators. Dat werkt door middel van de carrier bundles die aan boord zijn, en daarvan is er geen voor Vodafone NL. (Ik heb er een gemaakt voor jailbreaked phones overigens.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
CyBeR schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:23:
[...]

Dat werkt door middel van de carrier bundles die aan boord zijn, en daarvan is er geen voor Vodafone NL. (Ik heb er een gemaakt voor jailbreaked phones overigens.)
Ik begrijp je hier niet helemaal meer, kan je me dat nog eens uitleggen alsjeblieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Plecky schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:13:
Misschien nuttig om het Vodafone Super SIM only in de TS te zetten; ik heb onlangs contact gehad met de klantenservice naar aanleiding van hun vage fair use policy in de onbeperkt internet blox, daar staat namelijk "Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers."

Antwoord was: "Hartelijk dank voor uw e-mail.
De Gemiddelde gebruiker verbruikt 250mb"

Nou betwijfel ik of dit echt een gemiddelde is en niet gewoon een gekozen hoeveelheid, maar je zou dus in ieder geval tot 2,5GB/maand kunnen gebruiken.
Ik weet uit ervaring dat het knap lastig is om uberhaupt aan de 250MB te komen in een maand op je mobieltje alleen, dus als je die 2.5GB haalt vind ik het aardig knap!

Ik haal misschien 20-30MB/maand en dat is met regelmatig nieuwssites kijken en mail checken. Dat gemiddelde zal dan ook wel kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 22-10-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143942

edit: verkeerd topic

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 143942 op 25-10-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 20:37
Via de topicstart kwam ik bij de site 2call.nl terecht, waar ze de iPhone aanbieden voor 99 Euro icm een Vodafone Basic abbonement (22 Euro per maand). Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog goed moet uitzoeken of er eventueel nog kleine lettertjes zijn, en die zijn er ongetwijfeld, maar ik vond het een aantrekkelijke aanbieding.

Nu is mijn vraag: kan je via de site ook je abbo verlengen en eventueel aanpassen? Ik heb nu een hoger Vodafone abbo, en ik werd een week terug al gebeld met de mededeling dat ik een nieuw toestel mocht uitzoeken en eventueel mijn abbo kon aanpassen omdat ik de laatste periode minder gebeld/gesmst heb. Nu snap ik dat je via Vodafone normaal gesproken geen iPhone kan krijgen, maar ik dacht: als je via die site aan een iPhone kan komen, waarom dan niet verlengen?

Ik heb 2call vanmiddag al een mail gestuurd, maar helaas nog geen bericht terug dus misschien dat jullie me alvast antwoord kunnen geven?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:42
Ik heb een vraagje over de garantie, mocht ik een iphone in belgie kopen, heb ik hier dan in nederland gewoon garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
DenMan schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:50:
Via de topicstart kwam ik bij de site 2call.nl terecht, waar ze de iPhone aanbieden voor 99 Euro icm een Vodafone Basic abbonement (22 Euro per maand). Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog goed moet uitzoeken of er eventueel nog kleine lettertjes zijn, en die zijn er ongetwijfeld, maar ik vond het een aantrekkelijke aanbieding.
Best aantrekkelijk inderdaad, maar vergeet niet dat het een 2-jarig abonnement betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Aanstaand weekend gaat mijn nieuwe surf & mail unlimited abonnement van Telfort in. Aangezien ik nog steeds met een simlocked hi toestel rond loop, was ik van plan zaterdag op en neer te gaan naar Antwerpen om een 8GB Iphone aan te schaffen. Hoe hebben de meeste van jullie dat gedaan? Van tevoren even bellen met de vraag of ze er een apart kunnen leggen? En hoe zit het uberhaupt met de voorraden? Of is het handiger om naar een kleiner stadje in de buurt van Antwerpen te gaan om daar naar zo'n shop te gaan?
Goed, stel dat ik mijn Iphone zaterdag heb, hoe werkt het dan? Ik kan gewoon mijn telfort kaart erin doen, de boel activeren en vervolgens bellen, internetten etc?
En hoe zit het precies met garantie? Krijg je gewoon dezelfde garantie en kan je daar in Nederland mee werken of moet je dan terug naar belgie?
Daarnaast vroeg ik me af of er meer bekend is over de 3G dekking van Telfort? Dat gaat toch via het KPN-netwerk en is dan toch veel beter dan dat van T-mobile? Met andere woorden de dekking zou toch beter moeten zijn en dus vaker bereik? En hoe zit het precies met de batterij? Ik hoor van veel kanten dat als je hem beetje intensief gebruikt je hem elke dag moet opladen? Is dit zo?
Ik hoor het graag. alvast bedankt.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
KPN umts dekking: http://145.7.218.175/covcheck/main.asp
Batterij: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16
Garantie: Daedalus in "[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de moge..."

En het is natuurlijk handig om eerst ff te bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ronwiel op 29-10-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Kan iemand mij hier svp even mee helpen.
Ik probeer dus zo'n mobistar centrum in Antwerpen te bereiken. En daarvoor heb ik de volgende contactgegevens gevonden:

MOBISTAR ANTWERPEN - DE KEYSERLEI
De Keyserlei 28,
2018 ANTWERPEN
Contact
Tel. 03/2312540
Fax. 03/2325031
Openingsuren
Ma - Zat 10:00 tot 18:00

Ik bel dus naar het volgende nummer +32 03 231 25 40, maar krijg dan de mededeling dat het nummer niet in gebruik is terwijl ik die gegevens van de mobistar site zelf heb. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Probeer +32 3 231 25 40 eens? Internationaal voornummer (+**) is altijd 1e nul weghalen bij rest van het nummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
DenMan schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:50:

Nu is mijn vraag: kan je via de site ook je abbo verlengen en eventueel aanpassen? Ik heb nu een hoger Vodafone abbo, en ik werd een week terug al gebeld met de mededeling dat ik een nieuw toestel mocht uitzoeken en eventueel mijn abbo kon aanpassen omdat ik de laatste periode minder gebeld/gesmst heb. Nu snap ik dat je via Vodafone normaal gesproken geen iPhone kan krijgen, maar ik dacht: als je via die site aan een iPhone kan komen, waarom dan niet verlengen?

Ik heb 2call vanmiddag al een mail gestuurd, maar helaas nog geen bericht terug dus misschien dat jullie me alvast antwoord kunnen geven?
Ik heb mijn Iphone van 2call net binnen. Vond het ook een prima aanbieding. Het betreft bij mij een Tsjechie's toestel. Zolang hij simlockvrij is vind ik het allemaal prima. Hangt nu aan de lader dus heb er nog niets mee gedaan, handen jeuken wel.
Voor jou is het wel een nadeel dat je al bij Vodafone zit nu, aangezien het toestel waarschijnlijk veel duurder zal zijn bij verlenging dan bij een nieuw abo. Heb weleens iets gehoord over constructies waarbij je eerst je nummer laat overzetten naar prepaid en vervolgens met nummerbehoud weer een nieuw abo afsluit. Misschien weet een andere forummer hier meer over te vertellen of gebruik google eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267624

Gisteren een 3G zwart 16 GB gekocht bij iphoneservicepoint.nl Ik heb hem persoonlijk afgehaald in Utrecht. Ik heb lang getwijfeld of ik het zou doen. Al die "negatieve" verhalen over oplichting die je leest. Maar ik ben keurig geholpen. Netjes in dichte ( sealed ) doos en simlockvrij. Met factuur en geen dubieuze praktijken. Wel duur, dat geef ik toe, maar hij werkt en ik ben dik tevreden. Nu nog alles uitzoeken en lekker spelen.

PS eerst een aantal malen gebeld met Mobistart in Turnhout, maar kreeg steeds de voicemail. Dus dat was helaas geen optie als je niet zeker weet of er een op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Vandaag aantal keer geprobeerd de mobistar winkel Antwerpen te bereiken om te vragen hoe het zit met hun voorraad. Er wordt echter niet opgenomen. Nou zag ik dat je ook via de website van mobistar telefoons kan bestellen, en dan wordt die opgestuurd. Maar dan loop je natuurlijk risico dat je alsnog importbelasting moet betalen bij de grenscontrole of niet?
Zijn er nog andere optie om de voorraad in Antwerpen te checken? Wil er niet zaterdag heen gaan en het risico lopen dat ze geen iphone hebben. Iemand toevallig vandaag of gister nog geweest?
Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Sterker nog, je kunt niet eens via de website van Mobistar bestellen als Nederlander. Daarnaast is er toch vrij verkeer van goederen binnen de eu, dus voor de douane hoef je ook neit beang te zijn.

Maar tip: bel ook naar de kleinere plaatsjes rond Anterwerpen en anoniem, dikke kans dat je dan wel iemand krijgt te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
ronwiel schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:46:
Sterker nog, je kunt niet eens via de website van Mobistar bestellen als Nederlander. Daarnaast is er toch vrij verkeer van goederen binnen de eu, dus voor de douane hoef je ook neit beang te zijn.

Maar tip: bel ook naar de kleinere plaatsjes rond Anterwerpen en anoniem, dikke kans dat je dan wel iemand krijgt te spreken.
Bedankt. Ik heb vandaag eindelijk iemand van mobistar antwerpen te pakken gekregen en ze hadden geen iphones op voorraad. Kon ze alleen bestellen, moest ik wel 3 tot 4 weken wachten voordat ze hem binnen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Vraagje. Ik kan via een kennis in Belgie wellicht de iPhone via de website van Mobistar bestellen. Weet iemand hoe het zit met de betaling hiervan? Moet dat ook gebeuren via een Belgische bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 18:31
Ransom_nl schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:24:
[...]

Ik heb mijn Iphone van 2call net binnen. Vond het ook een prima aanbieding. Het betreft bij mij een Tsjechie's toestel. Zolang hij simlockvrij is vind ik het allemaal prima. Hangt nu aan de lader dus heb er nog niets mee gedaan, handen jeuken wel.
Voor jou is het wel een nadeel dat je al bij Vodafone zit nu, aangezien het toestel waarschijnlijk veel duurder zal zijn bij verlenging dan bij een nieuw abo. Heb weleens iets gehoord over constructies waarbij je eerst je nummer laat overzetten naar prepaid en vervolgens met nummerbehoud weer een nieuw abo afsluit. Misschien weet een andere forummer hier meer over te vertellen of gebruik google eens.
Volgens de TS is de Tsjechische versie wel gesimlockt, ik ga ervanuit dat je er inmiddels al meegespeeld hebt. Is het gewoon Vodafone sim induwen en klaar, alle swerkt? (bellen/sms/gps locate me/3g)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 20:37
6killer schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 03:12:
[...]

Volgens de TS is de Tsjechische versie wel gesimlockt, ik ga ervanuit dat je er inmiddels al meegespeeld hebt. Is het gewoon Vodafone sim induwen en klaar, alle swerkt? (bellen/sms/gps locate me/3g)?
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik sta op het punt om bij 2call m'n Vodafone contract te verlengen icm de iPhone. Dan is het wel zo handig als m'n SIM kaart het straks ook echt doet in die telefoon :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 18:31
DenMan schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:42:
[...]

Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik sta op het punt om bij 2call m'n Vodafone contract te verlengen icm de iPhone. Dan is het wel zo handig als m'n SIM kaart het straks ook echt doet in die telefoon :)
Mn antwoord van 2call was dat het een simlockvrije telefoon is, maar er werd niet geantwoord of ook daadwerkelijk alles zonder problemen werkt. Ik ga er dan wel vanuit, maar toch zie ik er liever een bevestiging van. Uodaten kon volgens hun ook gewoon zonder problemen maar garantie gaat wel via Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik ben net terug uit Antwerpen, bij de Meir (hartje centrum) was de 8 gb nog volop op voorraad. De 16 gb was nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Volgens Apple is de Tsjechische versie wél simlockvrij. Ik heb zelf een witte van Orange SK (MB500SL) en deze is 100% simlockvrij. Werkt op alle Nederlandse netwerken en ook een simmetje uit Indonesië werkt gewoon. Ik acht de kans groot dat dat bij de Tsjechische versie niet anders zal zijn.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-04 11:08
ronwiel schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:33:
Ik ben net terug uit Antwerpen, bij de Meir (hartje centrum) was de 8 gb nog volop op voorraad. De 16 gb was nergens te krijgen.
Bedankt voor de tip! Vandaag om 10.00 's ochtends langsgeweest en nu een trotse bezitter van een 8GB iPhone :9

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253649

Oke nu zegt iedereen dat je in amerika gene iphone kan kopen,,. Maar mijn oom beweer wat anders:

Je koopt er daar een voor 200 dollar inc abonnement, en je kan het abonnement dan verbreken voor ook weer verbreken voor 200 dollaar, waardoor je dus voor +- 400 dollar een Iphone 3g 8 gb hebt! Maar volgens mij kan dit toch helemaal niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
En dan heb je een iPhone gelocked op AT&T denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252687

Als je hem zou verbreken moet je geloof ik gewoon het maand bedrag * nog de volle maanden van je contract.
Dan kom je wel duurder uit denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253649

Hij gaat volgende weer naar amerika dus ik post daarna wel even hoe het is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Importeren was uiteindelijk niet nodig bij mij. Afgelopen zaterdag een 16gb iphone opgehaald bij een zaakje in Den Haag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Iets meer details? Welk zaakje / welk modelnummer / welke prijs / simlock?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

themonsman schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:09:
Importeren was uiteindelijk niet nodig bij mij. Afgelopen zaterdag een 16gb iphone opgehaald bij een zaakje in Den Haag. :D
Misschien wel zo leuk omdat even met ons te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Het is een 3G 16Gb toestel en kostte 450 euro. De telefoon werd zonder doos verkocht. Ik heb verder wel een bonnetje enz gekregen dus ik neem aan dat het wel verder allemaal legaal is. Toch voelde het enigzins vreemd aan. Maar ik heb het toestel nu dus 2 dagen en hij werkt perfect. Dus voor wie er nog op zoek is het zeker de moeite om daar even heen te bellen. Zaterdag hadden ze na de verkoop van twee 16gb iphones (die andere was voor een maat van me) nog een 8gb versie liggen. Die moest 350 euro opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

themonsman schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:42:
Het is een 3G 16Gb toestel en kostte 450 euro. De telefoon werd zonder doos verkocht. Ik heb verder wel een bonnetje enz gekregen dus ik neem aan dat het wel verder allemaal legaal is. Toch voelde het enigzins vreemd aan. Maar ik heb het toestel nu dus 2 dagen en hij werkt perfect. Dus voor wie er nog op zoek is het zeker de moeite om daar even heen te bellen. Zaterdag hadden ze na de verkoop van twee 16gb iphones (die andere was voor een maat van me) nog een 8gb versie liggen. Die moest 350 euro opbrengen.
Nu weten we nog niet waar die toko is.. Den Haag is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Oh excuus vergeten... :O
Topshop in Den Haag, tel: 0703882345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
En hij is ook echt simlock vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Nee hij is niet simlock vrij (had ik toch niet gezegd?). Voor mij is dat geen probleem want ik had al een t-mobile sim-only abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
Hmm, helaas, dan gaat het voor mij er niet in zitten. Zit nog een jaar aan vodafone abbonement vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 17:33
themonsman schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:29:
Nee hij is niet simlock vrij (had ik toch niet gezegd?). Voor mij is dat geen probleem want ik had al een t-mobile sim-only abonnement.
Ik heb ook een t-mobile sim only, maar kan jij nu ook onbeperkt internetten op je iPhone? Of kan je dat niet erbij nemen voor 10tje per maand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadWampa
Hidde schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:10:
[...]

Ik heb ook een t-mobile sim only, maar kan jij nu ook onbeperkt internetten op je iPhone? Of kan je dat niet erbij nemen voor 10tje per maand ofzo?
Je kunt gewoon een los web 'n walk abonnement afsluiten. Voor een tientje heb je de standaard en voor 15 de 1mbit versie. Helaas is die van het iPhone abonnement niet los beschikbaar.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.