![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 100% gewijzigd door Zeror op 30-01-2009 13:42 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 100% gewijzigd door Zeror op 30-01-2009 13:42 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
![]() | ||
| ||
![]() |
[ Voor 99% gewijzigd door Zeror op 21-01-2009 15:32 ]
Memories, zo herkenbaar uit de Resisted tijd.Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:29:
Maar wij moeten ook ook altijd vechten om wie epics wil hebben.. wil jij hem.. nou minor upgrade, wil jij hem niet? nee, neem jij maar, etc. tot de RL het zat is en het item in iemand zn inventory dumpt
Denk dat onze guild met veel van dat soort dingen een uitzondering is. En daarom ben ik er ook zo blij mee.
Yeah precies, zorgt altijd wel voor hele gemoedelijke sfeerExitium schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:36:toon volledige bericht
First!
[...]
Memories, zo herkenbaar uit de Resisted tijd.
"You grab this, I won something last week"
"You sure?"
"Yeah"
Volgende boss.
"Ooh, nice chest"
"You grab it, I got an item from the last boss"
"Nah, your chest is still crap, take it"
"No, you take it"
"No, it's only a small upgrade for me"
Net zolang tot iemand dan uiteindelijk toch opgaf.
Meestal heroic, craftable gear. Om een kleine indicatie te geven. Dit hadden we gisteren op Anub (onze eerste boss in naxx downMektheb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 13:20:
Maar bij wat voor soort gear moet ik dan denken als je 1400 1500 dps doet ? , want ik ben nog al attached aan de 1500 1600 1700 dps van Shammy's Locks / hunters op Killjeaden pre Lichking...
En met die mensen raid ik nu dus 25 mans en dan staan ze met 3000+ in dps
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
No guts, no glory!
Wij hanteren gewoon het EKP systeem. Mensen krijgen die EKP per raid en mogen het uitgeven, met verder geen restricties qua offspec loot of niet. Wij verwachten uiteraard wel wat common sense, maar het is mogelijk om offspec gear te krijgen voordat een main spec person em krijgt. Verder hanteren wij ook een AFK forum. Iedereen staat standaard aangemeld voor een raid. Als je niet kan geef je dit aan op het forum in een speciale thread. Werkt over het algemeen iets beter, is mijn ervaring, dan het moeten aanmelden.DizzyWeb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:46:
Mja, loot verdelen gaat bij ons over het algemeen ook vrij gemoedelijk, alhoewel wij wel een aantal regels hebben. 1 tier item en 1 drop voor main spec per persoon per raid, max. Daar hebben ze wel eens iets te strikt mee gedaan, tot bijna een keer een duidelijke balance druid staff bijna DE'ed werd terwijl het een grote upgrade was voor de enige balance druid die mee was. Want hij had zijn loot alDaar gingen ook 24 man tegen de lootmaster in
Maar raid planning... nee, da's een ramp. Ik wil bij voorkeur vooraf weten waar ik aan toe ben, zeker omdat het hele opzetten van een raid zo een uur kan duren. 4 avonden per week me haasten met eten, dan een uur voor joker wachten om dan alsnog offline te gaan zonder iets... da's gewoon niet handig.
No guts, no glory!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Dast is inderdaad niet echt een goed systeem. Je zou juist de mensen die op komen dagen voor wiperuns meer DKP geven. Zo hebben wij 2 type raids. Een farmrun, en een progressionraid. Progressionraids geven meer DKP per uur dan farmruns. Met bovenstaande verhaal reward je juist de mensen die alleen op farmruns komen. Dit werkt ook niet echt motiverend.MrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:53:
Heb net een post of de guild fora gepost over de klachten de "we" hebben over het DKP system. Een avond wipen op Sath3D geeft geen DKP of attendency maar een easy run in Naxx25 geeft dus wel een lading DKP en Attendency. Beetje matig dus.
No guts, no glory!
Dat gaat bij ons dus absoluut niet werken. We hebben er ook een flink aantal die in principe amper raiden en zo nu en dan eens mee willen. Sja, hangt natuurlijk ook helemaal van de guild af.KillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:51:
[...]
Wij hanteren gewoon het EKP systeem. Mensen krijgen die EKP per raid en mogen het uitgeven, met verder geen restricties qua offspec loot of niet. Wij verwachten uiteraard wel wat common sense, maar het is mogelijk om offspec gear te krijgen voordat een main spec person em krijgt. Verder hanteren wij ook een AFK forum. Iedereen staat standaard aangemeld voor een raid. Als je niet kan geef je dit aan op het forum in een speciale thread. Werkt over het algemeen iets beter, is mijn ervaring, dan het moeten aanmelden.
Klopt. Maar het systeem wat jullie hebben werkt ook niet. Het werkt leechers te veel in de hand.DizzyWeb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:57:
[...]
Dat gaat bij ons dus absoluut niet werken. We hebben er ook een flink aantal die in principe amper raiden en zo nu en dan eens mee willen. Sja, hangt natuurlijk ook helemaal van de guild af.
No guts, no glory!
LOL hoor je zelf toch eens over al dat DKP geneuzelMrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:53:toon volledige bericht
Heb net een post of de guild fora gepost over de klachten de "we" hebben over het DKP system. Een avond wipen op Sath3D geeft geen DKP of attendency maar een easy run in Naxx25 geeft dus wel een lading DKP en Attendency. Beetje matig dus.
Op deze manier kunnen de spelers die geen Naxx kunnen doen maar wel vaak bij Sath3D zijn geen loot krijgen terwijl de anderen die alleen Naxx komen doen en niet up zijn voor wipenights pakken dan wel veel DKP.
In de post heb gezet dat we de DKP voor naxx keihard moeten nerfen naar 1DKP en bij het bieden moet je minimaal 10DKP boven het hoogste bod zitten. Dat raisen met 1DKP is toch wel zo kut. Verder buff je de DKP voor sath met like 5DKP voor 2D per uur en 10DKP voor 3D per uur. Geef je Sath3D 50DKP per kill en 2D 30DKP per kill. En geef eventueel per wipe 1DKP op deze manier is het veel interresanter voor de DKP om dus Sath3D te gaan doen dan Naxx25.
Niet dat het zo heel veel uitmaakt want de DKP is onderhand al flink fucked en attendency is per boss gedaan ipv per instance dus als je 1x naxx mist dan mis je al heel wat attendency. Niet dat dat heel erg is maar dan lijkt het op het eerste gezicht wel alsof die mensen bijna niet active zijn terwijl ze er wel vaak zijn met Sath/Malygos.
En selecteer raiders voor Naxx die het hoogste staan op attendency voor Sath.
Mwah, als je die hebt wel ja. Maar vooralsnog nog nooit problemen mee gehad. Needers rollen, wil niemand, dan mag offspec rollen. En heb je je item al gehad in die raid, dan roll je niet meer. Maar komt geregeld voor dat iemand zegt "goh, da's maar een kleine upgrade voor mij, jouw item is een stuk minder, pak 'm maar". Als iedereen tevreden is, is er dus niks aan de hand. Een systeem werkt pas niet als mensen er problemen mee hebben.KillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:59:
[...]
Klopt. Maar het systeem wat jullie hebben werkt ook niet. Het werkt leechers te veel in de hand.
Kheb al ergens gelezen dat in plaats van rond de 170G er nog maar rond de 55G dropt. Cannot confirm, jij mag de eerste zijn hierAnoniem: 236827 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:31:
/cry
[...]
Als ze maar van Ony afblijven!
Die regel hadden we in Vision/Resisted ook. Eén epic per avond, tenzij niemand anders de tweede drop willen. (of iedereen al een epic heeft gehad)DizzyWeb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:46:
Mja, loot verdelen gaat bij ons over het algemeen ook vrij gemoedelijk, alhoewel wij wel een aantal regels hebben. 1 tier item en 1 drop voor main spec per persoon per raid, max. Daar hebben ze wel eens iets te strikt mee gedaan, tot bijna een keer een duidelijke balance druid staff bijna DE'ed werd terwijl het een grote upgrade was voor de enige balance druid die mee was. Want hij had zijn loot alDaar gingen ook 24 man tegen de lootmaster in
Wat ik opzich ook wel een voordeel vind hiervan is dat als je eens iemand van buiten de guild mee neemt, diegene ook kans kan maken op loot. Bij ons gelden de loot regels voor iedereen in de raid, ongeacht waar je vandaan komt. Maar, dat moet natuurlijk wel kunnen. Zijn tegenwoordig veel teveel lootwhores, kan gewoon lang niet overal. In tegendeel.Exitium schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:06:
[...]
Die regel hadden we in Vision/Resisted ook. Eén epic per avond, tenzij niemand anders de tweede drop willen. (of iedereen al een epic heeft gehad)
Zo hebben we wel eens iemand gehad die nog een baggerhelm had. (twee tiers lager ofzo) Lootte een epic van een boss, en natuurlijk dropte toen later de helm. Iedereen gepassed zodat hij eindelijk een fatsoenlijke helm had.
Grote voordeel van een hechte groep is dat je geen DKP of wat dan ook nodig hebt. Lootdrama komt dan toch niet voor.
Lekker is dat als je een nieuw iemand meeneemt, dan wil je bij ons nog wel eens met 5-7 epics de avond afsluitenExitium schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:06:
[...]
Die regel hadden we in Vision/Resisted ook. Eén epic per avond, tenzij niemand anders de tweede drop willen. (of iedereen al een epic heeft gehad)
Zo hebben we wel eens iemand gehad die nog een baggerhelm had. (twee tiers lager ofzo) Lootte een epic van een boss, en natuurlijk dropte toen later de helm. Iedereen gepassed zodat hij eindelijk een fatsoenlijke helm had.
Grote voordeel van een hechte groep is dat je geen DKP of wat dan ook nodig hebt. Lootdrama komt dan toch niet voor.
Jij gaat liever rollen? Hoezo werkt DKP niet dan?Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:02:
[...]
LOL hoor je zelf toch eens over al dat DKP geneuzelIk schiet er gewoon van in de lach!
DKP is zooooo 2006. Als onze guild nog DKP had gehanteerd, had ik waarschijnlijk niet meer geraid.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Liever dat dan verplicht zijn om de meuk te disenchanten omdat niemand het nodig heeft en er dus geen punten aan uit gaven, terwijl die ene die het hard nodig heeft nergens aanspraak op kan maken. Dat vind ik pas zonde.Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:09:
[...]
Lekker is dat als je een nieuw iemand meeneemt, dan wil je bij ons nog wel eens met 5-7 epics de avond afsluiten
idd alles behalve rollen, dan krijgt iemand die 1 dag in de guild zit alle loot waar ik al 2 maanden op geil nee dankjeMrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:10:
[...]
Jij gaat liever rollen? Hoezo werkt DKP niet dan?
Dat is bij ons niet anders.Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:09:
[...]
Lekker is dat als je een nieuw iemand meeneemt, dan wil je bij ons nog wel eens met 5-7 epics de avond afsluiten
Deden we niet, tenzij het naar offnight raids was. (MC, Kara, etc)DizzyWeb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:09:
[...]
Wat ik opzich ook wel een voordeel vind hiervan is dat als je eens iemand van buiten de guild mee neemt, diegene ook kans kan maken op loot. Bij ons gelden de loot regels voor iedereen in de raid, ongeacht waar je vandaan komt. Maar, dat moet natuurlijk wel kunnen. Zijn tegenwoordig veel teveel lootwhores, kan gewoon lang niet overal. In tegendeel.
Was ideaal. Nieuwe recruit of een social die raider status kreeg kon zo snel gegeared worden, en op drops die door anderen nog wel gewild waren pasten ze dan. Zo konden we met name shamans in no time gearen.Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:09:
Mja, stel je voor, dat iemand nog wat doet met loot die toch niemand anders wilde hebbenMrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:28:
En dan leaven ze applyend voor een andere guild waar toevallig wat vrienden in zitten.
Bij ons werk je maar voor de loot.
En dat. Geef liever iemand die twijfelt een item zodat 'ie kan testen, dan dat er wat geshard wordt.DizzyWeb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:29:
[...]
Mja, stel je voor, dat iemand nog wat doet met loot die toch niemand anders wilde hebben
[ Voor 44% gewijzigd door Exitium op 21-01-2009 16:31 ]
Er is nog niet echt veel loot dat niemand nodig heeft...DizzyWeb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:29:
[...]
Mja, stel je voor, dat iemand nog wat doet met loot die toch niemand anders wilde hebben
Bij ons wel redelijk wat al.MrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:32:
[...]
Er is nog niet echt veel loot dat niemand nodig heeft...
No guts, no glory!
Wij hebben progressruns en FFA runs. Sarth (geen dragons) is FFA op dit moment. Krijg je geen DKP voor, maar voor items wordt gerolled. Naxx is nu nog progress, krijg je DKP voor. Ook wordt pas op het laatste moment gemeld welke wing / targets we gaan doen zodat je je eigenlijk uberhaupt niet in kunt schrijven voor 'farmruns' want je weet pas na inschrijven wat je gaat doen in Naxx.KillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:55:
Dast is inderdaad niet echt een goed systeem. Je zou juist de mensen die op komen dagen voor wiperuns meer DKP geven. Zo hebben wij 2 type raids. Een farmrun, en een progressionraid. Progressionraids geven meer DKP per uur dan farmruns. Met bovenstaande verhaal reward je juist de mensen die alleen op farmruns komen. Dit werkt ook niet echt motiverend.
Zie het probleem niet. Het reward gewoon attendance.Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:02:
DKP is zooooo 2006. Als onze guild nog DKP had gehanteerd, had ik waarschijnlijk niet meer geraid.
Dat heeft niks met DKP perse te maken. Bij ons kan je altijd het minimum bieden, ook als je op 0 staat. Dus als iemand loot kan gebruiken gaat het altijd naar die persoon. Er wordt alleen spul gedissed dat niemand wil hebben.DizzyWeb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:12:
Liever dat dan verplicht zijn om de meuk te disenchanten omdat niemand het nodig heeft en er dus geen punten aan uit gaven, terwijl die ene die het hard nodig heeft nergens aanspraak op kan maken. Dat vind ik pas zonde.
https://niels.nu
Anoniem: 236827
Ik blijf nog bij Discipline, zeker omdat Rapture nu gefixed is.MrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:38:
Wat vinden we van de patch? Ik ben nu dus meteen Disc gespecced en ga vanavond eens kijken of het wat is. Maar toch denk ik dat ik terug ga naar holy aangezien CoH gewoon een erg goede spell is (18k healing + enorm veel kans op crit = gratis healing etc). Wat doen de andere priests, nog respeccen or what?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 236827 op 21-01-2009 16:49 ]
[ Voor 15% gewijzigd door KillGhost op 21-01-2009 16:56 ]
No guts, no glory!
Voordeel van shapeshift in de lucht hangen op ongeveer 40yd hoog. Dan kunnen ze je niets (?) maken.KillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:53:
Patch tot nu toe bevalt goed. Ik heb lekker veel rep er nu bij voor sons of hodir. Verder kan ik verder gaan met enchanting te lvl'en omdat ik een shitload aan dream shards heb. Ongeveer 140 stuks nu. Verder heb ik gisteren op de valreep nog 20 epic leg patches gemaakt. Zonder frozen orb dusMoet straks weer iets extra winst opleveren.
*edit* net nog geganked door een horde toen ik dit berichtje aan het typen was. Als ik em te pakken krijg is ie van mij!
Wat is het grote verschil tussen holy en disc gear dan? Ik ben nu vooral spir stacked en een disc build moet ik meer naar haste kijken?Anoniem: 236827 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:48:
[...]
Ik blijf nog bij Discipline, zeker omdat Rapture nu gefixed is.
Maar als de spec zo onbegrepen blijft zoals het nu is: minder spellpower door gemis van Spiritual Guidance in Holy, lagere netto HPS maar meer absorbs, andere voorkeur qua gear... dan vrees ik dat een respec onvermijdelijk is. Zelfs na ellelange threads op forums en whispers, snapt men nog steeds niet hoe Discipline werkt en wat je ervan kunt verwachten.
Misschien gaat het dan tijdelijk naar Shadow, omdat de gear vrijwel hetzelfde is voor deze specs, al heeft Shadow natuurlijk hit nodig, maar daar valt afzonderlijke trinkets/andere gear voor te verzamelen. Minder ingrijpend dan spirit gear verzamelen voor Holy.
[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 21-01-2009 17:12 ]
Wij hebben een loot council.MrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:10:
[...]
Jij gaat liever rollen? Hoezo werkt DKP niet dan?
Precies.. alleen attendance.Hydra schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:39:
[...]
Zie het probleem niet. Het reward gewoon attendance.
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 21-01-2009 17:17 ]
hehe, ik zat daar ook over te denken. Uiteindelijk niet gedaan, want:KillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 16:53:
Verder heb ik gisteren op de valreep nog 20 epic leg patches gemaakt. Zonder frozen orb dusMoet straks weer iets extra winst opleveren.
Zoals die US Guild die de eerste Thor'idal drop aan een rogue (vriend van de GM/ML) gaf omdat de aanwezige hunters, ondanks goede skill, opkomst en inzet, nog "maar" 3 maanden in de guild zaten.....Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:13:
[...]
Wij hebben een loot council.
Het nadeel van DKP is dat het maar 1 ding meet, en dat is opkomst.
Loot council kan met alles rekening houden. Upgrades, opkomst, inzet (enchants/gems/craftables/flaskgebruik/etc), side/offspec, wat men eerder al heeft gehad, etc
WHAT THE FU*K??KillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:15:
[...]
Dat kan met DKP ook. DKP is maar net wat je ervan maakt. Je kan mensen extra belonen voor extra inzet. Als mensen een hele avond failen geef je - dkp bijvoorbeeld. Er zijn vele mogelijkheden. Om te zeggen dat DKP bij voorbaalt faalt is erg kort door de bocht.
[ Voor 50% gewijzigd door Seraphin op 21-01-2009 17:21 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Dat kan met DKP ook. DKP is maar net wat je ervan maakt. Je kan mensen extra belonen voor extra inzet. Als mensen een hele avond failen geef je - dkp bijvoorbeeld. Er zijn vele mogelijkheden. Om te zeggen dat DKP bij voorbaalt faalt is erg kort door de bocht.Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:13:
[...]
Wij hebben een loot council.
Het nadeel van DKP is dat het maar 1 ding meet, en dat is opkomst.
Loot council kan met alles rekening houden. Upgrades, opkomst, inzet (enchants/gems/craftables/flaskgebruik/etc), side/offspec, wat men eerder al heeft gehad, etc
No guts, no glory!
Ik zeg niet dat DKP faalt, ik zeg dat DKPKillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:15:
[...]
Dat kan met DKP ook. DKP is maar net wat je ervan maakt. Je kan mensen extra belonen voor extra inzet. Als mensen een hele avond failen geef je - dkp bijvoorbeeld. Er zijn vele mogelijkheden. Om te zeggen dat DKP bij voorbaalt faalt is erg kort door de bocht.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 21-01-2009 17:24 ]
Precies.Mektheb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:21:
Tis maar net wat je zelf er van maakt
wie je het zelf gunt in sommige gevallen
of hoe goed je je officer kent
of hoe erg je ze "piep" likt
DKP / Loot councill / Rollen alles voor en nadelen
No guts, no glory!
Het is wel makkelijker te meten en bij te houden als administratie dan een loot council wat vaak ook een gevoel is. Over het algemeen is loot council gevoeliger voor vriendjes politiek dan bijvoorbeeld DKP. Maar ja, DKP kan ook nadelen hebben. Zoals al eerder gezegd, maakt het niet veel uit welk systeem je gebruikt, als iedereen in je guild er maar blij mee isBosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:21:toon volledige bericht
[...]
Ik zeg niet dat DKP faalt, ik zeg dat DKP
1. Te gefocust is op attendance
2. Te complex is (dat blijkt wel uit de verhalen hier)
3. Teveel gezeik oplevert
Dat laatste zeker als je -DKP uit gaat delen. Ik zou echt niet in een guild willen zitten die DKP-penalties uitdeelt.. zit toch niet meer op de basisschoolDaarnaast zijn dat soort dingen gewoon zelden in exacte punten te beschrijven. Iemand vergeet z'n flask.. wat doe je? Is dat -2 dkp? of -5? Iemand heeft geen enchant op zn nieuwe shoulders. Hoeveel is dat? Iemand heeft te lage DPS.. wat nu?
Ik zou helemaal knetter worden in zo'n raid.
En daarmee denk ik dat DKP niet echt meer van deze tijd is. Maar het zal verschillen per guild of een loot council werkt of dat je toch beter met de puntjes aan de slag kan.
Als de loot council eindigt in vriendjes politiek, dan is de guild daar blijkbaar niet voor geschikt.
No guts, no glory!
1. Het is een council, dus meerdere officers. De beslissing is dus verdeeld.Mektheb schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:21:
Tis maar net wat je zelf er van maakt
wie je het zelf gunt in sommige gevallen
of hoe goed je je officer kent
of hoe erg je ze "piep" likt
DKP / Loot councill / Rollen alles voor en nadelen
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 21-01-2009 17:31 ]
Als je dit bij individuen gaat toepassen krijg je onvermijdelijk dat mensen zich genaaid gaan voelen.KillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:15:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Nivado op 21-01-2009 17:35 ]
Je moet ook helemaal niet melden hoe en waar er geraid gaat worden. Als je gewoon vaste raidtijden hanteert (3x per week van 7 tot 11 bijv.), dan moet je gewoon inschrijven wanneer je kan. En als de raid compleet is wordt besloten wat er gebeurt (farmen of wipen hehe). Ok, als je echt niets meer nodig hebt van instance X, kun je switchen, maar dat kan altijd met je gear gecontroleerd worden. Als het een wipe-fest wordt en de helft van de raid heeft plots toch bezoek of DCt vanwege internetproblemen, dan weet je dat de guild ruk isKillGhost schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:55:
[...]
Dast is inderdaad niet echt een goed systeem. Je zou juist de mensen die op komen dagen voor wiperuns meer DKP geven. Zo hebben wij 2 type raids. Een farmrun, en een progressionraid. Progressionraids geven meer DKP per uur dan farmruns. Met bovenstaande verhaal reward je juist de mensen die alleen op farmruns komen. Dit werkt ook niet echt motiverend.
Dit dus.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Vergeef me als ik sarcastish overkom, maar welke "raids" doel je op?Auredium schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:37:
Hmmzzz, bij ons in de raids was het altijd need or greed.
[ Voor 7% gewijzigd door Seraphin op 21-01-2009 17:45 ]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Mwa, we hebben er meerdere gedaan in de guild ook Naxx (was ik overigens niet bij aanwezig). Niet iedere raid meld ik hier. ;PSeraphin schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:43:
[...]
Vergeef me als ik sarcastish overkom, maar welke "raids" doel je op?
Als ik me goed herinner was je vrij recent begonnen en heb je nooit endgame raidcontent gezien.
(eventueel een lvl 70 heroic na WotLK launch daargelaten, maar -in alle eerlijkheid- zie ik dat niet echt als een voorbeeld voor lootdistributie)
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
[ Voor 11% gewijzigd door _Peter2_ op 21-01-2009 17:56 ]
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Noem eens iets anders wat meetbaar je inzet in de raid toont? Als mensen er wel altijd zijn maar geen flikker uitvoeren moet je ze daar gewoon op aanspreken. Ik ga ervanuit dat als je er bent je ook je best doet.Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:13:
Precies.. alleen attendance.
Het is denk ik afhankelijk van je groep. Zowel in de huidige raidgroep als in m'n oude raidgroep nooit problemen gehad met DKP. Er waren wat mensen in m'n 40-man 'bedroefd' dat er meer DKP gegeven ging worden voor wipefests, maar dat scheidt mooi het kaf van het koren.Bosmonster schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:29:
Ik moet wel zeggen dat ik met DKP waarschijnlijk niet meer zou raiden. Het is toen ik terugkwam van mn break (waar ik eigenlijk dacht casual te gaan spelen en niet meer te raiden), zo extreem meegevallen hoe het werkt. Voor mn break gebruikten we nog DKP en de druk en het gezeik was gewoon veel hoger. Nu is elke raid relax en doe ik alsnog bijna elke raid mee.
Wij hebben alleen een -DKP regel voor te laat (-1) en niet (-3) op komen dagen. Maar zoals ik al gezegd heb, een bosskill is 2DKP, dus het is niet alsof dat een issue is. Ik ben ook niet voor -DKP als iemand om wat voor'n reden underperformed. Daar kun je iemand gewoon op aanspreken lijkt me.Nivado schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:31:
Als je dit bij individuen gaat toepassen krijg je onvermijdelijk dat mensen zich genaaid gaan voelen.
Nee, ze hebben veel oude dungeons solobaar gemaakt, dit was een van de wijzigingen._Peter2_ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:51:
Heb er helaas niks aan met mijn hunter. Maar betekent dit ook dat hij niet meer nodig is voor die gong in Zul'Farrak?
https://niels.nu
Dat heb ik eerder al genoemd, mag je zelf even terugzoekenHydra schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:58:
[...]
Noem eens iets anders wat meetbaar je inzet in de raid toont? Als mensen er wel altijd zijn maar geen flikker uitvoeren moet je ze daar gewoon op aanspreken. Ik ga ervanuit dat als je er bent je ook je best doet.
Lid1 wint de eerste keer met rollen, maar omdat er opnieuw gerolled wordt wint lid2, lid1 wordt gek, want hij heeft gewoon de roll gewonnen.Auredium schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:37:toon volledige bericht
Hmmzzz, bij ons in de raids was het altijd need or greed. Ben jij de juiste classe en juiste spec en is het een verbetering mag je needen. Al het andere standaard greed. Passen mag ook maar das je eigen keuze.
Uitzondering was bij bazen die tier sets enzo deden droppen daar werd standaard 'master loot' aangezet. Dat is rag-irritant omdat het zeer lang duurt maar de enigste manier om het volledig eerlijk te doen.
mja ging meestal zo:
/GM /rw Okay [naam item] anyone with [naam klassen] may roll
/lid1 /roll
/lid2 /roll
/lid3 /roll
/lid7 Hey, lid3 has no right on that thing!
/GM ...sight...
/GM /rw Okay Do Over, only [naam klassen] may roll for this item...
In zo'n geval behoor je ook de roll van diegene die niet mee mag doen te negeren. Rerollen is niet handig is zo'n geval vanwege de drama ja.winkelwagen schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:10:
[...]
Lid1 wint de eerste keer met rollen, maar omdat er opnieuw gerolled wordt wint lid2, lid1 wordt gek, want hij heeft gewoon de roll gewonnen.
Riekt naar drama.
Zowel in BC als in Vanilla hielden de raid guilds waarin ik gespeeld heb gewoon per tier een aparte DKP tabel bij. Daardoor was het nutteloos om alleen op te dagen voor farm raids.MrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 15:53:
Op deze manier kunnen de spelers die geen Naxx kunnen doen maar wel vaak bij Sath3D zijn geen loot krijgen terwijl de anderen die alleen Naxx komen doen en niet up zijn voor wipenights pakken dan wel veel DKP.
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 21-01-2009 18:44 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Anoniem: 117217
Had ik ook, ik heb toen de patch .exe (van torrent gedownload/ of patch mirror) naar de wow directory gecopied en vanuit daar gestart. Bij mij gaf ie aan dat de versie van wow.exe niet goed was. Misschien helpt het.Anoniem: 117217 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:46:
Probleempje met de patch:
Ik heb windows dit weekend opnieuw moeten installeren en had wow naar een externe drive gecopieerd en na de windows install teruggecopieerd.
Nu met de patch komt die Blizzard Updater mij vertellen dat wow.exe niet gevonden kan worden (terwijl wow gisteren nog perfect werkte).
Hoe krijg ik dit opgelost?
[ Voor 22% gewijzigd door junglebeast op 21-01-2009 19:58 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Anoniem: 117217
Thanks!junglebeast schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:55:Had ik ook, ik heb toen de patch .exe (van torrent gedownload/ of patch mirror) naar de wow directory gecopied en vanuit daar gestart. Bij mij gaf ie aan dat de versie van wow.exe niet goed was. Misschien helpt het.
Anoniem: 225504
Dat is gewoon de schuld van de leader, natuurlijk ga je in zo'n geval niet re-rollen, daar krijg je gezeur mee.winkelwagen schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:10:
[...]
Lid1 wint de eerste keer met rollen, maar omdat er opnieuw gerolled wordt wint lid2, lid1 wordt gek, want hij heeft gewoon de roll gewonnen.
Riekt naar drama.
This is the Way.
Grmz, het leek zo leuk, maar bij mij doet hij een 'normale' summon zoals ook voor de patch. Als klap op de vuurpijl zit er nu ook nog eens een cooldown van 2 minuten op. Meer mensen die daar last van hebben, of doe ik gewoon iets fout?Ritual of Summoning: Will now create a summoning portal object which can be re-used for multiple summons for 5 minutes.
[ Voor 13% gewijzigd door Dricus op 22-01-2009 00:16 ]
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Of je zorgt ervoor dat farm raids significant minder dkp opleveren.Zowel in BC als in Vanilla hielden de raid guilds waarin ik gespeeld heb gewoon per tier een aparte DKP tabel bij. Daardoor was het nutteloos om alleen op te dagen voor farm raids
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Start je eerst het spel op via wow.exe en dat hij via die weg probeert te updaten? Dat had mijn vrouw gisteren ook, daarna geprobeerd via Launcher.exe (zoals ik zelf altijd opstart, altijd al fijner gevonden) en dat ging meteen goed. Kleine upgrade van de launcher (ziet er anders uit, meer opties) en dan zo door naar de patch installatie.Anoniem: 117217 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:46:
Probleempje met de patch:
Ik heb windows dit weekend opnieuw moeten installeren en had wow naar een externe drive gecopieerd en na de windows install teruggecopieerd.
Nu met de patch komt die Blizzard Updater mij vertellen dat wow.exe niet gevonden kan worden (terwijl wow gisteren nog perfect werkte).
Hoe krijg ik dit opgelost?
When all else fails, resurrect and start over
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ligt er aan waar je voor gaat. Mijn BM hunter is 72 en bijna volledig gericht op m'n pets. Dingen zoals Invigoration en Ferocious Inspiration zijn dan erg prettig. Wel wat Lethal Shots nu toegevoegd zodat ik wat meer crits krijg, maar die ruimte heb ik nu voor mezelf omdat ik m'n pets wel goed vind zo._Peter2_ schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:06:
Ik zat net eens te kijken naar de talent builder voor mijn hunte ren kwam tot een volgende build:
Idee voor BM hunter build
Ik geloof niet dat dit een standaard build is, dus graag commentaar.
(Ik ben pas level 53 dus nog lang geen level 80, maar vooruit zien is regeren)
Mijn huidige talent tree
[ Voor 9% gewijzigd door -BB- op 22-01-2009 08:46 ]
When all else fails, resurrect and start over
Locked tot de fixUdiBenLudi schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:49:
Iemand enig idee hoe het nu met Wintergrasp verder gaat? Gister was bij onze server (Doomhammer) de battle geblokkeerd, Allience bleef de buff houden (en vendors). Hoop dat ze het of weer open gooien voor battle of elke dag die buff wisselen anders wordt het wel erg lam. (geen 5% xp, geen portal naar WG, geen greater elementals in WG).
Verder werkt het minen wel lekker...
Onze ele-shammy zit de laatste tijd ook altijd bovenaan de dmg-meters, hij deed al een hele poos heal'en maar is sinds een paar weken over op ele, in het begin was zijn dmg maar mondjesmaat maar nu knalt die gast lekker mee. Maar ik hoorde dat enhancement shammies na de patch ook behoorlijk omhoog schieten qua damage, ben zo benieuwd als ik de mijne op 80 heb en wat leuke gear heb verzameld.Bokkie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:14:
Kon alleen de elemental shaman niet bijhouden, kolere wat doet die veel dmg
Misschien in die hotfix van vanochtend? Ik had geen tijd meer om uit te zoeken wat de hotfix inhield namelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Zjanzjak op 22-01-2009 09:24 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 22-01-2009 09:33 ]
Dit dus.
Haste is voor holy priests een aardige stat om aan te vullen in combinatie met crit. Aangezien je redelijk trage heals cast (gheal / flash heal) kan je met haste een leuke versnelling krijgen zodat je er meer hps uit kan persen. Op elitistjerks hebben ze er een stukje over geschreven in de priest healing compendium, wel interessant om te lezen.Betthen schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:21:
Pff; 4 dagen over gedaan om alles bij te lezen omdat het zo f***ing druk op werk was, maar ben weer bij
Kwam ergens een post tegen over Holy priests in een guild, die Haste stacken.... is dat nou echt goed? Begin nu een beetje gear te krijgen (1975sp,350/750mana/5s unbuffed), maar mijn haste rating is inmiddels wel teruggelopen van 150 naar 8 die ik alleen nog krijg door een socketbonus....
Ik zat zelf te denken als holy priest te stacken in healing, regen, en crit , en haste zoveel mogelijk te laten voor wat het is ,is dit dom gedacht?
bekende bug, gaat gefixed worden in volgende run. Zal alleen niet zo'n hoge prio hebben. Heb liever dat ze sneller de OB bug fixen.Zjanzjak schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:58:
[...]....................
Oh ja, logde op de DK in na de raid en ging nog wat sons of hodir dailies doen en zag ik dat de icoontjes verwisseld zijn van mijn paardje en mijn vliegende skeletje, mouse over de charger zegt me dat het de flying mount betreft en andersom. Andere DK's dit ook?
................
"Don't let your dreams be memes"
WG en lock pet HP.Zjanzjak schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:58:
Misschien in die hotfix van vanochtend? Ik had geen tijd meer om uit te zoeken wat de hotfix inhield namelijk.
[ Voor 97% gewijzigd door Wootlock op 22-01-2009 09:48 ]
"Don't let your dreams be memes"
Bokkie zou je je spec of je char naam + server eens kunnen posten? ben wel benieuwd hoe die spec er uit ziet.Bokkie schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 08:14:
Zelf ook gerespecced naar 2/13/56 en moet zeggen bevalt prima.
glyphs: Immo, Conflag en CoA
CoA, immo, conflag, chaos, inc inc
en dan CoA en immo up houden conflag en chaos elke cooldown burnen en fillen met inc
Kon alleen de elemental shaman niet bijhouden, kolere wat doet die veel dmg
This is the Way.
Da's wel heel erg laag. Haalde op m'n Kara geared lock op lvl 70 al 900-1200 DPS met een destro spec. Demo nooit echt actief geprobeerd behalve nu, maar nog niet eens 450 is wel erg laag.Maduth schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:58:
Gisteren door 2 instances geramd met mijn lock (Azjol-Nerub & Ahn'kahet:The Old Kingdom). Mocht mij gelukkig prijzen dat enkele guildies (2x80 en 2x 75-78) mij wilde helpen (ben zelf 74). Maar ik ging mijn DPS eens in de gaten houden maar ik schrok me rot. Ik hoor hier allemaal lvl 80's roepen dat zij op DPS van 1300-1800 zitten, ik kom op lvl 74 pas op 441. Gaat het hard per lvl omhoog dat DPS? Ter info: demo specced
Lvl 75 Afflicition lock, 1100dps dus 450 erg laagExitium schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:01:
[...]
Da's wel heel erg laag. Haalde op m'n Kara geared lock op lvl 70 al 900-1200 DPS met een destro spec. Demo nooit echt actief geprobeerd behalve nu, maar nog niet eens 450 is wel erg laag.
http://www.wowhead.com/?talent=IbZcLc0cZVcGVr0uVsAcstNoTimeRemains schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:59:
[...]
Bokkie zou je je spec of je char naam + server eens kunnen posten? ben wel benieuwd hoe die spec er uit ziet.
[ Voor 32% gewijzigd door Bokkie op 22-01-2009 10:06 ]
Anoniem: 236827
Discipline moet als gear hebben: Spellpower, Intellect, Crit... daarna pas mp5, Spirit, Haste.MrVegeta schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 17:11:
[...]
Wat is het grote verschil tussen holy en disc gear dan? Ik ben nu vooral spir stacked en een disc build moet ik meer naar haste kijken?
Die CoH nerf maakt mij ook heel weinig uit maar ben wel benieuwd naar een andere spec en hoe dit speelt.
Anoniem: 201730
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Als holy zal je aanzienlijk meer flashheal gaan gebruiken, dus sinds 3.0.8 is haste ook weer nuttig geworden voor holy. (al is het vanwege de serverside lag bij sommige encounters zinloos - ik vraag me af wanneer ze al de nieuwe bugs in 3.0.8 gaan fixen, het is echt een record aan bugs wat ze er met deze patch ingestopt hebben)Kwam ergens een post tegen over Holy priests in een guild, die Haste stacken.... is dat nou echt goed? Begin nu een beetje gear te krijgen (1975sp,350/750mana/5s unbuffed), maar mijn haste rating is inmiddels wel teruggelopen van 150 naar 8 die ik alleen nog krijg door een socketbonus....
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Dat is inderdaad een stuk saaier dan CoH spammen... Je vergeet trouwens de beste spell die we hebben: Greater Healnog minder variatie (pom/flash en af en toe coh als ie van cd is)
Gisteren hebben wij tijdens de Naxx run vooral op Maexxna nog wel wat last van lag gehad. Mijn latency zat toen boven de 500ms. Na Maexxna geen noemenswaardige lag meer gehad.chromeeh schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:06:
Hoe zijn de bevindingen mbt tot lag in de instances?
Raar maar waar gisteren geen meldingen over "Additional instances could not be launched".
Zou het uitschakelen van de Wintergrasp battle echt zo veel hebben uitgemaakt
Okay... nieuwe opdracht voor het weekend...DPS OMHOOG!.Mektheb schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:03:
[...]
Lvl 75 Afflicition lock, 1100dps dus 450 erg laag
Tip: Neem ipv glyph of CoA de glyph voor Imp. Aangezien je imp ongeveer 15-20% van je DPS doet is 10% daarvan veel meer dan wat je uit de glyph voor CoA haalt.NoTimeRemains schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:59:
[...]
Bokkie zou je je spec of je char naam + server eens kunnen posten? ben wel benieuwd hoe die spec er uit ziet.
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 22-01-2009 10:21 ]
Met een matige build en wat questgear moet je met een goede rotatie al snel boven die 441 DPS uit gaan komen. Kijk om te beginnen eens naar je build en je rotatie. Gear heeft nog niet zoveel zin om in te investeren als je nog geen 80 bent.Maduth schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:14:
[...]
Okay... nieuwe opdracht voor het weekend...DPS OMHOOG!.
Trouwens, ik zit zonder enchants ed. Dacht dat mijn gear wel mee viel maar toch maar iets gaan verbeteren. Zal waarschijnlijk ook aan mijn build liggen (denk ik).
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq