Is het niet gewoon echte footage van een smeltende telefoon, met extreem enge geluiden en flink opgeknipt met flitsen?
Oh, misschien had ik het beter niet kunnen posten want nu begin ik heel erg te twijfelen (het was vroeg, zullen we maar zeggen
).
Het lijkt er op dat de gast achter dit filmpje wel dingen als stopmotion doet maar of het ook echt 3d is... Het zou in ieder geval wel nep zijn, volgens de sarcastische omschrijving.
Nou goed, laten we snel ontopic verder gaan dan
Het lijkt er op dat de gast achter dit filmpje wel dingen als stopmotion doet maar of het ook echt 3d is... Het zou in ieder geval wel nep zijn, volgens de sarcastische omschrijving.
Nou goed, laten we snel ontopic verder gaan dan
Dat zit wel Schnorr.
Toch hou ik van je 
Thanks voor de link nog, zal me er even in verdiepen. Gelukkig doe ik een cartoonesk poppetje dus hoef ik me niet zo heel ernstig aan anatomische correctheid te houden
Thanks voor de link nog, zal me er even in verdiepen. Gelukkig doe ik een cartoonesk poppetje dus hoef ik me niet zo heel ernstig aan anatomische correctheid te houden
Does the word 'vampire' ring a bell?Stukfruit schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 04:32:
De hoektanden zijn wel erg scherp, en de kiezen zijn wel erg vierkantigMaar ziet er goed uit verder!
Wheheh, het blijkt dus toch echt verschrikkelijk nep te zijn: http://www.the-mill.com/index.php?A=765 
En ik had nog niet gezien dat het om een vampier ging, sorry
En ik had nog niet gezien dat het om een vampier ging, sorry
Dat zit wel Schnorr.
Pffff knap hoor, ik had 't er echt niet aan afgezien dat het CGI was. Op CGtalk was er ook zo'n battle aan de gang of die viral met die pongende schapen nou CGI of echt was 
Eindelijk eindstation bereikt, CGartists die ruzie maken of iets CGI is of niet
Dan hebben je wel geslapen toen jullie dat filmpje keken
Waarom word zoveel "weird" stuff gemaakt in 3D
Gaan er nog mensen naar het End User Event van 3Dstudio.nl? Ik ga misschien
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ja, leuk toch als de kenners er om vechten? Dat lijkt me echt een geweldig compliment 

Op zich lijken die master class van Neil Blevins en het Mudbox-uurtje van Wayne Robson me wel interessant.
Geen idee, ik had er tot nu toe iig nog niet van gehoordStalllone schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:17:
Gaan er nog mensen naar het End User Event van 3Dstudio.nl? Ik ga misschien
Op zich lijken die master class van Neil Blevins en het Mudbox-uurtje van Wayne Robson me wel interessant.
edit:
Maar minstens 90 Euro voor deelname, exclusief diner.. dat is meer dan een kaartje voor U2
Ik denk dat ik er nog even over na ga denken
Maar minstens 90 Euro voor deelname, exclusief diner.. dat is meer dan een kaartje voor U2
[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 07-04-2009 14:41 ]
Dat zit wel Schnorr.
Op zich is het wel interessant, maar idd.. wel ff €90,- 
We kunnen er ook een GoT GFX - uitje van maken

We kunnen er ook een GoT GFX - uitje van maken

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Dat filmpje is toch geen CGI?apNia schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:38:
Pffff knap hoor, ik had 't er echt niet aan afgezien dat het CGI was. Op CGtalk was er ook zo'n battle aan de gang of die viral met die pongende schapen nou CGI of echt was
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ja ik zit zelf ook wel te denken aan Neil. Ik zit nog even te kijken of ik het gewoon onder werktijd kan doen (met het laten betalen natuurlijkStukfruit schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:36:
Ja, leuk toch als de kenners er om vechten? Dat lijkt me echt een geweldig compliment
[...]
Geen idee, ik had er tot nu toe iig nog niet van gehoord
edit:
90 is idd best wat en voor mij moet ik ook nog eens treinkaartje kopen en wat uurtjes reizen, maar volgens mij is dat het wel waard 
Ben er nog niet overuit, maar ik zou wel willen.
Ook zag ik vandaag de 3D World liggen, maar ik heb hem niet gekocht. Ik ga echt nog eens kijken of ik wat online kan kopen ofzo want 15euro per nummer is me toch te veel... vooral omdat er niet zoveel max-gerelateerde dingen instaan (wel algemene dingen natuurlijk
) you get the point.
Als jullie een object hebben gemaakt in poly mode, en je gooit er een turbosmooth overheen. Welke laag moet je dan gebruiken als je er zelf een texture voor wilt maken? (poly of turbosmooth?)
Ben er nog niet overuit, maar ik zou wel willen.
Ook zag ik vandaag de 3D World liggen, maar ik heb hem niet gekocht. Ik ga echt nog eens kijken of ik wat online kan kopen ofzo want 15euro per nummer is me toch te veel... vooral omdat er niet zoveel max-gerelateerde dingen instaan (wel algemene dingen natuurlijk
Als jullie een object hebben gemaakt in poly mode, en je gooit er een turbosmooth overheen. Welke laag moet je dan gebruiken als je er zelf een texture voor wilt maken? (poly of turbosmooth?)
Als iemand ooit behoefte heeft naar een artiekeltje uit 3D World ofzo, wil ik dat best even klikken met m'n camera. Ik vind namelijk LANG niet alles even interessant, dus soms wou ik dat iemand dat kon doen voor mij *snik* 
Maar ik koop 'm dus vooralsnog BIJNA elke maand. Dus bij dezen als dat niet tegen de regelementen is blue?
Maar ik koop 'm dus vooralsnog BIJNA elke maand. Dus bij dezen als dat niet tegen de regelementen is blue?
[ Voor 21% gewijzigd door apNia op 08-04-2009 11:14 ]
Erg netjes! Ook leuk dat iemand eens een lichttafel doet. Puntje van kritiek is dat ik de schuifjes wat groot vind ten op zichte van de tafel. Of is de tafel gewoon zo klein?Stoney3K schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:27:
Eerste model wat ik from scratch maak, feedback welkom:
[afbeelding]
Klikbaar voor heel groot. En ja, ik weet dat de UV coordinaten van mijn display niet helemaal 100% kloppen
Modeled in Google Sketchup Pro, daarna gerenderd in Blender 2.48.
Binnenkort meer te zien op www.openlightdesk.org
Je zou kunnen overwegen hem te renderen in V-ray, nogmaals
De discussie hierboven over dat 3D-event en zo meer vind ik zo leuk om te lezen! Dat brengt gezelligheid in dit topic. Keep it going!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Heren,
Ik ga straks aan een opleiding tot architect beginnen en wil eigenlijk wel vast een beetje oefenen met 3D plaatjes maken.
Ik heb een beetje ervaring met Solid Works en Rhinocros 4.0
Solid Works ligt mij niet, op een of andere manier gaat dat ALTIJD fout.
Rhinoceros lukt me wel aardig. ik ben nu in dat programma bezig met een afstudeerproject. Ik moet een 130 meter lang cruiseschip maken.
Ik ben erg benieuwd naar welk programma('s) ik het beste kan gaan gebruiken.
Op de opleiding zal ik veel met autoCAD moeten werken. Ik doe dat nu ook met mijn afstudeer project. eerst een algemeenplan uit autocad in rhino importeren en dan vanuit daar gaan werken. Straks is dat waarschijnlijk ook het makkelijkst maar dan teken ik gebouwen. Weten jullie een geschikt programma om dit te doen?
Qua PC vermogen is er geen probleem denk ik zo. ik heb hier een i7 systeem met een GTX285xxx 1gb staan.
Ik ga straks aan een opleiding tot architect beginnen en wil eigenlijk wel vast een beetje oefenen met 3D plaatjes maken.
Rhinoceros lukt me wel aardig. ik ben nu in dat programma bezig met een afstudeerproject. Ik moet een 130 meter lang cruiseschip maken.
Op de opleiding zal ik veel met autoCAD moeten werken. Ik doe dat nu ook met mijn afstudeer project. eerst een algemeenplan uit autocad in rhino importeren en dan vanuit daar gaan werken. Straks is dat waarschijnlijk ook het makkelijkst maar dan teken ik gebouwen. Weten jullie een geschikt programma om dit te doen?
Qua PC vermogen is er geen probleem denk ik zo. ik heb hier een i7 systeem met een GTX285xxx 1gb staan.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Van AutoCAD naar 3Ds Max ? beide van Autodesk en volgens mij kun je daar alle lagen gewoon perfect in importeren. Dan heb je splines die je kan extruden als je basis.
En vanuit daar, de rest maken.
Of iedergeval kun je er Ref. Images van maken.
En vanuit daar, de rest maken.
Of iedergeval kun je er Ref. Images van maken.
De tafel is 19"/6U groot en ik heb alle onderdelen op echte componenten gebaseerd, sinds het een daadwerkelijk hardware-project gaat worden, maar ik vind de schuiven, en met name de knoppen, uiteindelijk ook wat groot uitvallen. Dat kan ook aan de spacing tussen de schuiven in liggen, die mag naar het midden toe misschien nog wat groter. Zelf ben ik overigens wel fan van wat grotere schuiven (ik heb redelijk grote handen), maar ik heb met mijn eerste zoekpogingen nog geen faders gevonden die langer dan 60mm zijn. Of je moet naar 100mm gaan, maar dan wordt de hele tafel ineens een stuk groter.Dark Blue schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:54:
[...]
Erg netjes! Ook leuk dat iemand eens een lichttafel doet. Puntje van kritiek is dat ik de schuifjes wat groot vind ten op zichte van de tafel. Of is de tafel gewoon zo klein?
Je zou kunnen overwegen hem te renderen in V-ray, nogmaalsik zag daar laatst leuke resultaten mee.
Ik vind zelf 90 euro ook niet weinig geld, en ik heb al genoeg evenementen dit jaar die flink geld kosten (waaronder Hacking at Random van de zomer). Maar we kunnen er natuurlijk altijd voor kiezen om een GFX- of 3D-meeting te organiserenDe discussie hierboven over dat 3D-event en zo meer vind ik zo leuk om te lezen! Dat brengt gezelligheid in dit topic. Keep it going!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ey,stevens20 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:57:
Heren,
Als je hulp nodig hebt moet je het even zeggen, voeg me maar toe op msn. Ik doe het truukje wat je wilt doen namelijk dagelijks :+(Bootjes tekenen in rhino en een AP in rhino zetten etc)
Jeeej, ik mag eindelijk m'n renders laten zien. Vandaag hebben wij ons nieuwe ontwerp van de zonneauto gepresenteerd met onderstaand filmpje. Alle renders erin zijn van mij. Daarnaast ngo een paar stills:

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ok dank u :D:D:D.. (ik kijk vanavond even voor je msnrobin222 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:35:
[...]
Ey,
Als je hulp nodig hebt moet je het even zeggen, voeg me maar toe op msn. Ik doe het truukje wat je wilt doen namelijk dagelijks :+(Bootjes tekenen in rhino en een AP in rhino zetten etc)
Autocad, photoshop, illustrator (en de rest van die reeks) heb ik nu samen met Google scetch-up, SolidWorks en cinema 4D.
Nu alles nog even installeren en dan kan ik lekker aan de slag.
Dan mag ik met filmpjes natuurlijk niet achterblijven:
Design Presentatie University Racing Eindhoven URE05, 29 januari 2009
Opener
Bumper
Sluiter (tip!)
Alles gerenderd in 3DS MAX, de outline renders in het laatste filmpje hebben me (vreemd genoeg) een weekend aan Mental Ray-werk gekost op een Q6600. Editing + FX met Sony Vegas 8.0c. De models zijn rechtstreeks uit de CAD-modellen van de auto geconverteerd.
Had ze graag willen embedden, maar de [video] tag snapt jammer genoeg geen DailyMotion.
Design Presentatie University Racing Eindhoven URE05, 29 januari 2009

Alles gerenderd in 3DS MAX, de outline renders in het laatste filmpje hebben me (vreemd genoeg) een weekend aan Mental Ray-werk gekost op een Q6600. Editing + FX met Sony Vegas 8.0c. De models zijn rechtstreeks uit de CAD-modellen van de auto geconverteerd.
Had ze graag willen embedden, maar de [video] tag snapt jammer genoeg geen DailyMotion.
[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 09-04-2009 22:17 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
@Stoney3K: Best netjes gemaakt! Ik had alleen andere muziek gedaan 
De scatter object van 3Ds Max 2009 is een onhandig ding
De helft van de objecten scatterd hij gewoon stukje in de lucht, terwijl andere wel goed "erop geplakt" worden
(mijn Pivot van het scatter object staat goed).
En als je daarna weer een object wilt scatteren op hetzelfde stuk, plaats Max alles eerst dubbel neer op exact dezelfde plaats
(maar met Local Translation) fixte ik dat weer.
Weet iemand hoe je nu de objecten weer snel los kan maken van elkaar? enigste methode die ik nu weet is omzetten naar editbale opject, dan aantal poly's selecteren en detachen. Maar dit is veel werk + elk object moet ik zijn Pivot goed terug zetten
Ik word hier niet blij van. Ik kan bijna beter alles los eropplaatsen en uitlijnen voor zover dat nodig is.
De scatter object van 3Ds Max 2009 is een onhandig ding
En als je daarna weer een object wilt scatteren op hetzelfde stuk, plaats Max alles eerst dubbel neer op exact dezelfde plaats
Weet iemand hoe je nu de objecten weer snel los kan maken van elkaar? enigste methode die ik nu weet is omzetten naar editbale opject, dan aantal poly's selecteren en detachen. Maar dit is veel werk + elk object moet ik zijn Pivot goed terug zetten
Ik word hier niet blij van. Ik kan bijna beter alles los eropplaatsen en uitlijnen voor zover dat nodig is.
mooi gedaan Stoney! en ook het werk van DP kunst is erg indrukwekkend, dat zijn nog eens presentaties
damn DP, wat prachtig gemaaktDP Kunst schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:26:
Jeeej, ik mag eindelijk m'n renders laten zien. Vandaag hebben wij ons nieuwe ontwerp van de zonneauto gepresenteerd met onderstaand filmpje. Alle renders erin zijn van mij. Daarnaast ngo een paar stills:
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is nu echt wat je nuttig gebruik van 3D kunt noemen (in tegenstelling tot filmpjes als de smeltende mobiel xD)
heel mooi
Moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van de stills, maar het filmpje ziet er erg goed uit!DP Kunst schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:26:
[...]
Ben benieuwd naar de auto.
Dan zou ik daar eerst eens even naar gaan kijken. Ik gebruik geen Vray, maar in Lightwave (huh, wie wat? ja LightwaveT!m0n schreef op zondag 05 april 2009 @ 17:04:
Dat plaatje is een viewport screenshot, ik moet hem nog renderen maar dat duurt lang, mijn m-14 duurde ook iets van 6uur : http://i43.tinypic.com/1zouu0h.jpg
Dus geeeen idee welke settings je fout hebt, maar die 6 uur moet je ruim onder de 1 minuut krijgen. Lijkt me ook een wat relaxtere workflow.. als je soms kan zien wat je doet. Als dat lekker rap is, kan je dan aan je materials en shaders werken.
Hmm wat area lights, GI en reflections op die zonnepanelen hadden je shots wel wat strakker gemaakt. En misschien wat contrast erin door niet een witte ondergrond te kiezen.DP Kunst schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:26:
Weet niet in welke package je het gedaan hebt, misschien dat dat in een CAD programma niet zo simpel/snel is.
edit: ow veel plezier en succes met de wagen Down Under ofcourse
[ Voor 5% gewijzigd door JahunP op 14-04-2009 11:53 ]
Jaaa geweldig! Ik ben een groot fan van de zonneauto van Twente!DP Kunst schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:26:
[video]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het filmpje ziet er geweldig uit en de renders ook. Ik hoop dat de auto het goed doet!

Ik ben nog aan het twijfelen of ik zonnecellen ga kopen
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Nou mensen, met zo'n onderwerp moet je wel zin hebben om mee te doen 
3D Contest 68: World War II
Suc7
!
3D Contest 68: World War II
Suc7
mijn laatste werkje voor een speed modelling challenge:
erhmm.
is nog bezig tot woensdag en uitslag is altijd pas weken laterVerwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:35:
Mooi gemaakt! Gewonnen in de challenge?
erhmm.
Verwijderd
ja precies ik snap hem ook niet.Multensor schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:42:
[...]
is nog bezig tot woensdag en uitslag is altijd pas weken later. Maar ik gok het enit aangezien het een modellign challenge is. En het een spline met extrude modifier is.
ongeveer 1 min werk en dan even copy paste paar keer ;P.
een speed modelling challenge en dan kaarten maken
het ziet er geinig uit, maar kwa modelling is het natuurlijk niks waard (niet slecht bedoelt, maar you get my point).
Nou, ik krijg er anders wel een leuk idee van
'onmogelijke kaartenhuizen' maken! Ik voel 'n onderwerp voor de 3D-contest van mei aankomen!
Wil je daar echt een hele contest aan ophangen? Zal leuk worden

Verwijderd
Is in principe makkelijk te maken, het irritantste is om de kaarten afwisselend te maken 
Is goed te doen, was gisteren iets van 10 min bezig met een kaartenhuis, en 8 min was unwrappen (snap het nog niet helemaal) en plaatjes van kaarten zoeken
Is goed te doen, was gisteren iets van 10 min bezig met een kaartenhuis, en 8 min was unwrappen (snap het nog niet helemaal) en plaatjes van kaarten zoeken
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:30:
Is in principe makkelijk te maken, het irritantste is om de kaarten afwisselend te maken
Dat is weer zo tegen de tweakers-spirit in he, eerst proberen, daarna vragen.
[ Voor 59% gewijzigd door Knaak op 15-04-2009 19:56 ]
Verwijderd
tsss, vragenSchuey schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:53:
[...]
Als je dat voortaan hier bijvoorbeeld vraagt, heb je dikke kans dat je het snapt voordat je aan zoiets begint
Ik wist wel hoe het moest maar omdat ik op de verkeerde volgorde op de knopjes drukte deed ik er wat langer over. en die 8 min was inclusief het zoeken van plaatjes (die ik uiteindelijk uit de patience van windows geknipt heb
Buiten dat, zelf 8 min aankloten is soms toch wel sneller als hier iets vragen, ook zo vervelend als ik iets vraag en het zelf al uitgevogeld heb in de tussentijd
Raar dat ik niet gesnapt word..
Ik bedoel dus, zoek dat dan uit voor je aan die contest begint, zodat je niet verkeerde knopjes indrukt als je je tijd nuttiger kan besteden
lol, er heerst wat verwarring hier
!
De gast(en) van 3D-Palace komen ook naar het End User Event
Volgens de site iedergeval. Best grappig, heb er laatst een dvd bij gekocht
De gast(en) van 3D-Palace komen ook naar het End User Event
zoo ik heb een hoop reacties losgemaakt merk ik
. Ik moet zeggem dat ik het ook best leuk vond om te maken. En idd qua model is het helemaal niks natuurlijk. Ik moest ook weer even oefenen met UVW uwrap aangezien ik daar NOOIT mee werk maar iemand hier wel een mooie pdf voor me heeft gemaakt. Voor deze week is de SMC een computermonitor.... (is trouwens op 3dtotal voor de liefhebber)
erhmm.
MOAW schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:56:
Dat is weer zo tegen de tweakers-spirit in he, eerst proberen, daarna vragen.
Goed, om nog maar even een leuk plaatje erbij te doen. Ik ben ook aan het leren unwrappen. Namelijk, ik ben het schoolgebouw hier in Finland aan het modelen als deel van mijn visualisaties in mijn afstudeerproject.
Kijk, eindelijk het nuttige met het aangename combineren.
Kijk en lach, hoe ik mijn zojuist geunwrapte UVW-map probeer terug te vinden in mijn PSD, en hoe ik aan de hand daarvan mijn gebouwtje kleur

Hij lijkt nu nog wat vaal, dat komt omdat ik de Luminance van de texture heel hoog heb staan. Dat gaat nog beter worden als ik deze color map ook op dat kanaal gooi. Er komen nog wat details in en wat boompjes / lantaarntjes op de parkeerplaats, maar de focus komt ergens anders op te liggen dus dit is alleen als referentie.
Oja, de leuke spaghettistreepjes in de achtergrond zijn de panelen die niet zichtbaar gaan worden
3den leek me wel leuk zodoende ben ik er ook mee begonnen, heb de trial van allerlei programma's maar gedownload en besloten om met 3ds max te beginnen.
Gelijk even naar tutorials gezocht, maar kwam toch weer hier uit en met wat zoekwerk kwam ik uiteindelijk bij de startpost van dit topic (allerlei topics erover gelezen en uiteindelijk eentje met een slotje gevonden dat naar dit topic verwees (naja een oude versie er van
)
En hier begonnen met het cola flesje tutorial maar ik kom vast te zitten bij het samenvoegen van vertices, mijn flesje ziet er na de extrudes namelijk anders uit.
Namelijk zo:
Waar in de tutorial het er zo uitziet:
Iemand enig idee wat ik fout doe?
Gelijk even naar tutorials gezocht, maar kwam toch weer hier uit en met wat zoekwerk kwam ik uiteindelijk bij de startpost van dit topic (allerlei topics erover gelezen en uiteindelijk eentje met een slotje gevonden dat naar dit topic verwees (naja een oude versie er van
En hier begonnen met het cola flesje tutorial maar ik kom vast te zitten bij het samenvoegen van vertices, mijn flesje ziet er na de extrudes namelijk anders uit.
Namelijk zo:

Waar in de tutorial het er zo uitziet:

Iemand enig idee wat ik fout doe?
Als je extrude kan je ook aangeven of je dit per polygon wil of als group. Misschien dat jij per polygon hebt gedaan.
Phenom II X4 945 @ 3.6Ghz-/-Scythe Mugen 2-/-Gigabyte GA-MA790XT-UD4P-/-Club3D HD4890 1GB-/-Kingston 4GB DDR3-1333-/-Samsung Spinpoint F1 DT 500GB http://eu.battle.net/wow/en/character/Doomhammer/Chreaker/simple
Jorde89: inderdaad je hebt waarschijnlijk per polygoon geextrude. In dit schermpje kan je bepalen hoe je wilt extruden:

Dat moet dus als Group of Local Normal, een van de twee

Dat moet dus als Group of Local Normal, een van de twee
Kijk bedankt heren, dat was het inderdaad
Is het vreemd als ik nog helemaal het inzicht niet heb waar ik wat mee moet doen ( hoe ik het zal gaan vormen om uiteindelijk de gewenste vorm te krijgen ( kwa settings ) ) Ik snap al wel wat de hoeveelheid van settings ongeveer betekend voor hoe het er uit gaat zien.
Edit: Kom ik het volgende tegen, ben bij de shell modifier in die tutorial, en gebruik de settings, maar mijn flesje word daar niet hol van, iemand enig idee wat ik fout doe?
Is het vreemd als ik nog helemaal het inzicht niet heb waar ik wat mee moet doen ( hoe ik het zal gaan vormen om uiteindelijk de gewenste vorm te krijgen ( kwa settings ) ) Ik snap al wel wat de hoeveelheid van settings ongeveer betekend voor hoe het er uit gaat zien.
Edit: Kom ik het volgende tegen, ben bij de shell modifier in die tutorial, en gebruik de settings, maar mijn flesje word daar niet hol van, iemand enig idee wat ik fout doe?
[ Voor 21% gewijzigd door jorde op 19-04-2009 21:54 ]
Je flesje is een edit poly denk ik of niet?
Ik denk dat je flesje wel hol is maar je ziet het niet omdat het een gesloten vorm is.
Als je de polygons aan de bovenkant selecteert (hals van de fles) dan word ie al hol maar nog niet dubbelwandig als je dan vervolgens de shell modifier eroverheen gooit moet het werken volgens mij.
(Als je dat al gedaan had dan weet ik het even niet zo snel.)
Ik doel er op dat wanneer hij in de tutorial alles selecteerd en dan de shell modifier gebruikt met die settings het hol word (je kunt er in kijken) terwijl hij bij mij dicht blijft.

Verwijderd
wss is dat een instelling.Jorde89 schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:29:
Ik doel er op dat wanneer hij in de tutorial alles selecteerd en dan de shell modifier gebruikt met die settings het hol word (je kunt er in kijken) terwijl hij bij mij dicht blijft.
[afbeelding]
namelijk; je kan instellen dat je de achterkant van je faces wel of niet ziet, dit heet ''backface culling'' , als je dit aan hebt staan zie je de binnenkant altijd, terwijl het er eigenlijk niet is... aangezien de normal de andere kant op wijst.
simpel uitgelegt bij jou is het ingesteld dat je altijd de binnenkant/achterkant van je polygonen ziet, bij hem wss niet waardoor je er dan doorheen kijkt.
weet niet zeker of dit het is want het kunnen meerdere dingen zijn.
mijn advies, word niet lui en zoek zelf dingen op. als je er echt niet uitkomt hier posten en dan helpen we graag, denk zelf ingeval dat je veel meer leert als je zelf dingen gaat uitzoeken en echt probeert te begrijpen ipv een quick fix. maar dat is aan jou natuurlijk
Agree met Milky.
Als je vast zit en je moet wachten op een antwoord in een topic, kan je wel eens maanden over een klein projectje doen
wat je anders in 3dagen af kan hebben
!
Veel googlen en forums doorspitten.
Als je vast zit en je moet wachten op een antwoord in een topic, kan je wel eens maanden over een klein projectje doen
Veel googlen en forums doorspitten.
Jep, ik. Je moet eerst de bovenste polygoon verwijderen, die waar het gat zit. Daarna de shell modifier erop plakken. Dat zou moeten werken.Jorde89 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:33:
Kijk bedankt heren, dat was het inderdaad![]()
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Tja daar hebben jullie wel gelijk in natuurlijk, heb gelukkig de oplossing gevonden
. Alleen gewoon door zelf te experimenteren, wat denk ik een van de beste methodes blijft (al helemaal als je net begint
)
Nu gauw kijken of ik snel kan dingen bij kan leren zodat ik nog mooi mee kan doen met de ww2 contest
Nu gauw kijken of ik snel kan dingen bij kan leren zodat ik nog mooi mee kan doen met de ww2 contest
ZBrush 4 aangekondigd: http://www.pixolator.com/zbc/showthread.php?t=070018
Volgens mij Mudboxt iedereen hier, maar goed
Verwijderd
netjes man.
vooral als je er naderhand nog wat rimpeltjes in mudbox inmaakt moet het er gaaf uitzien.\
kan je ook een wire posten?
Thx, ja dit is eigelijk een uit de hand gelopen test die eigelijk zeer goed bevallen is, dat ik er mee verder ga

Ik had eerst de basics van het pak gemaakt, toen de proporties goed gefixed in mdbox (ideaal daarvoor) en toen terg naar maya, 1 sbdiv hoger. Dan netjes de naden lekker strak gemaakt. Straks dit model op (weliswaar op lagere resolutie) terug naar mudbox voor finetuning en verdere detailing. Die wrinkles maken heb ik echt zin in, is mooi werk
Toch zit het gezicht me nog steeds dwars, als ik dat niet goed krijg, geeft dat heel het project een bittere nasmaak bij mij. Ik laat dat nu express liggen, om er later verder mee te gaan. Hopelijk pak ik dan in 1 keer de punten eruit die ik zou kunnen veranderen. En anders post ik als ik weer met het gezicht verder ga nog wel een keer hier een turnaround ofzo, voor optimale critics 
wire
Ik had eerst de basics van het pak gemaakt, toen de proporties goed gefixed in mdbox (ideaal daarvoor) en toen terg naar maya, 1 sbdiv hoger. Dan netjes de naden lekker strak gemaakt. Straks dit model op (weliswaar op lagere resolutie) terug naar mudbox voor finetuning en verdere detailing. Die wrinkles maken heb ik echt zin in, is mooi werk
wire

[ Voor 6% gewijzigd door Schuey op 21-04-2009 17:14 ]
Heeft er hier al iemand ervaringen met 3ds max 2010? ik ga hem zo eens uitproberen en vroeg me af of meer mensen op dit idee gekomen waren
Ja ik gebruik hem al een tijdje op mijn werk maar thuis heb ik toch liever 2009. Opzich werkt de ribbon wel aardig maar het kost veel ruimte. En daarnaast moeten de meeste pluggins nog voor 2010 omgezet worden.marabunta2048 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:31:
Heeft er hier al iemand ervaringen met 3ds max 2010? ik ga hem zo eens uitproberen en vroeg me af of meer mensen op dit idee gekomen waren
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Wie kent er dit: http://www.wuacademia.org/ ? staan best leuke cursussen/opleidingen volgens mij op. Ik weet alleen niet of het wat is... ? Volgens de site staan ze wel ingeschreven bij de kvk e.d.
Wie kent dit?
Wie kent dit?
Ik vind het nogal ironisch dat ze met zo'n site overal "We teach you how to become a professional artist" onder durven te zetten. Niet dat je als "professioneel artiest" op een ander vlak gelijk weet hoe je een mooie site moet maken, maar je zou dan toch zeker wel netjes genoeg moeten zijn om de spelfouten eruit te halen en mooie kleurtjes moeten kunnen kiezen.
De voorbeelden die ze laten zien zijn verder allemaal werken van mensen die absoluut geen opleiding bij hun hebben gevolgd, dus ik vraag me een beetje af hoe ze mensen willen overhalen om bij hun te komen leren...
De voorbeelden die ze laten zien zijn verder allemaal werken van mensen die absoluut geen opleiding bij hun hebben gevolgd, dus ik vraag me een beetje af hoe ze mensen willen overhalen om bij hun te komen leren...
Dat zit wel Schnorr.
Ik doe Zbrush. Geen modderdoos.apNia schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:43:
ZBrush 4 aangekondigd: http://www.pixolator.com/zbc/showthread.php?t=070018
[ Voor 10% gewijzigd door pgerrits op 24-04-2009 09:39 ]
Bezig geweest met het maken van een realistische vuurbal in 3DS Max. Het heeft me ongeveer 4 dagen gekost in totaal om te maken. Ik ben er zelf wel tevreden over maar ik ben ook erg benieuwd naar jullie mening.
Hier een screen uit het 9 seconden durende filmpje. Klik het plaatje voor het filpje. (6MB)
Hier een screen uit het 9 seconden durende filmpje. Klik het plaatje voor het filpje. (6MB)

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Ik vind hem echt super strak geworden 
Ook dat rook erbij en dat detail, mooi gedaan!
Ook dat rook erbij en dat detail, mooi gedaan!
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Awesome dudeVillean schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:17:
Bezig geweest met het maken van een realistische vuurbal in 3DS Max. Het heeft me ongeveer 4 dagen gekost in totaal om te maken. Ik ben er zelf wel tevreden over maar ik ben ook erg benieuwd naar jullie mening.
[afbeelding]
Verwijderd
Weet bijna zeker dat het met FumeFX is gedaanStalllone schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:20:
[...]
Awesome dude! Heb je nog tutorials gebruikt (die je met ons wilt delen
) of iets? want ik vind dit er echt goed uitzien. Gewoon gerenderd met mental ray? nog plugings gebruikt?
in 1 woord: verbazingwekkend goed geluktVillean schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:17:
[afbeelding]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Verwijderd
Deze is inderdaad erg goed gelukt, ik ben ook erg benieuwd naar welke methode je gebruikt hebt.Villean schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:17:
[afbeelding]
Persoonlijk denk ik pflow met fumefx, als je geen plugins gebruikt hebt, is het natuurlijk helemaal brilliant! als je meer werk hebt om te laten zien; graag
Verwijderd
Jezus, dat vuur is echt zo gedetailleerd. Echt zó mooi.
Het zou leuk zijn als je hem zo maakt, dat als je hem een loop geeft, je het niet ziet verspringen van het eind tot het begin frame, snappie?
Het zou leuk zijn als je hem zo maakt, dat als je hem een loop geeft, je het niet ziet verspringen van het eind tot het begin frame, snappie?
Tnx all voor de complimenten. Ik ben blij dat de vuurbal in de smaak valt.Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:55:
[...]
Weet bijna zeker dat het met FumeFX is gedaan
Klopt helemaal FumeFX all the way. Er is geen enkele particle te vinden. Het is gerenderd met scanline render van Max want dat geeft toch de beste en snelste renders voor dingen zoals FumeFX of Afterburn. Het had wel gekunt met PFlow maar dat was zoveel werk geweest om goed op te zetten en het was uiteindelijk minder "natuurlijk" geweest dan met FumeFX.
Verwijderd
heeft iemand ENIG idee hoe je splines kan samenvoegen in maya?
ik heb verschillende splines, bv tekst(waarin maya alles letters als losse splines ziet), deze wil ik samenvoegen tot 1 spline, dat maya het dus gewoon ziet als 1 object/spline..
enorm frustrerend, ik kom er niet uit ingeval.
ik heb verschillende splines, bv tekst(waarin maya alles letters als losse splines ziet), deze wil ik samenvoegen tot 1 spline, dat maya het dus gewoon ziet als 1 object/spline..
enorm frustrerend, ik kom er niet uit ingeval.
Nope, tergend idd, gewoon groupen..
Als je via create->text text curves maakt, worden ze ook zo gegrouped zelfs.
Als je via create->text text curves maakt, worden ze ook zo gegrouped zelfs.
[ Voor 52% gewijzigd door Schuey op 25-04-2009 17:38 ]
Ik wilde net zeggen, main hall van het Saxion Enschede? maar je komt uit België, ik denk niet dat je het dan ambieert om daar modellen van te gaan maken.Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:02:
na lange tijd ook eens terug wat aan het prutsen in blender
[afbeelding]
Maar, het ziet er goed uit met je vallende licht - waarschijnlijk al door glas heen. Wat is je uitdaging in deze plaat? Goed modelen, goed texturen, goed belichten...? of een beetje van allemaal?
Hier een rendertje van iets waar ik de laatste tijd mee bezig ben:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pl0HASqw4cw]
De lucht doet zo raar omdat het geheel gerenderd is tot een avi, en met imovie geupload naar youtube, maar imovie vindt avi's blijkbaar niet zo lief
Enniewee, het gaat bij dit geheel niet om schoonheid of realistisch, het moet vooral duidelijk zijn.
Het is een bestaand strand wat opnieuw opgebouwd gaat worden, waarbij mijn opdrachtgever wat shots wil van de huidige situatie en zijn visie voor de nieuwe situatie.
Ik heb geprobeerd simpel maar toch duidelijk het bestaande geheel neer te zetten. De opdracht gever is erg tevreden, maar ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Ik weet dat de camera af en toe wat debiel rond kijkt, maar ik had zijn path al geanimeerd toen de opdrachtgever vond dat het restaurant waar de tocht begint er ook bij moest komen waardoor het geheel een stuk langer werd, en ik heb het path van de cam gewoon simpel uitgerekt
De uiteindelijke shots gaan allemaal van bovenaf naar een bepaald punt toe om wat toe te lichten tijdens een presentatie, dit filmpje is meer fun, en hem laten zien hoe en wat.
Alles is gemoddeld is 3ds Max 09, textures allemaal hand getekend in Photoshop CS2.
Wat standaard max lichtjes en renderer.
C&C is welkom.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pl0HASqw4cw]
De lucht doet zo raar omdat het geheel gerenderd is tot een avi, en met imovie geupload naar youtube, maar imovie vindt avi's blijkbaar niet zo lief
Enniewee, het gaat bij dit geheel niet om schoonheid of realistisch, het moet vooral duidelijk zijn.
Het is een bestaand strand wat opnieuw opgebouwd gaat worden, waarbij mijn opdrachtgever wat shots wil van de huidige situatie en zijn visie voor de nieuwe situatie.
Ik heb geprobeerd simpel maar toch duidelijk het bestaande geheel neer te zetten. De opdracht gever is erg tevreden, maar ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Ik weet dat de camera af en toe wat debiel rond kijkt, maar ik had zijn path al geanimeerd toen de opdrachtgever vond dat het restaurant waar de tocht begint er ook bij moest komen waardoor het geheel een stuk langer werd, en ik heb het path van de cam gewoon simpel uitgerekt
De uiteindelijke shots gaan allemaal van bovenaf naar een bepaald punt toe om wat toe te lichten tijdens een presentatie, dit filmpje is meer fun, en hem laten zien hoe en wat.
Alles is gemoddeld is 3ds Max 09, textures allemaal hand getekend in Photoshop CS2.
Wat standaard max lichtjes en renderer.
C&C is welkom.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Het eerste wat me opvalt, en ik ook gelijk tergend vind; elke palmboom is identiek, ze zijn zelfs allemaal hetzelfde geroteerd lijkt wel (of juist niet). Dat is echt een doorn in het oog/filmpje 
Verder zou ik idd toch eens grondig uit gaan zoeken hoe je leuker kan belichten en misschien wat shaders gaan gebruiken die je zand zand laten lijken. Voorderest voor de sfeer is het misschien wel vet om gewoon strand geluiden erbij te gooien, misschien doet het iets
Ik weet dat het niet perse om realisme ging enzo, maar als je c&c wil kun je dat krijgen
Fijn dat de klant al tevreden is, kat in het bakkie!
Verder zou ik idd toch eens grondig uit gaan zoeken hoe je leuker kan belichten en misschien wat shaders gaan gebruiken die je zand zand laten lijken. Voorderest voor de sfeer is het misschien wel vet om gewoon strand geluiden erbij te gooien, misschien doet het iets
Ik weet dat het niet perse om realisme ging enzo, maar als je c&c wil kun je dat krijgen
Fijn dat de klant al tevreden is, kat in het bakkie!
ook mudbox aan het leren, best leuk opzich,
heb tot nu toe alleen aandacht besteed aan de buik/borst nek en de rug, de rest moet ik nog doen maar ik weet nog niet of ik dat helemaal ga doen want er komen toch kleding stukken overheen,
ps: het moest niet anatomisch perfect zijn,...

heb tot nu toe alleen aandacht besteed aan de buik/borst nek en de rug, de rest moet ik nog doen maar ik weet nog niet of ik dat helemaal ga doen want er komen toch kleding stukken overheen,
ps: het moest niet anatomisch perfect zijn,...

Verwijderd
Wow dat is inderdaad mooi werk!
Had vorige week al een trial van mudbox geload maar autodesk heeft wat tegen me
"some files are missing" bla bla..
Zal nog eens een pogingwagen.
Had vorige week al een trial van mudbox geload maar autodesk heeft wat tegen me
Zal nog eens een pogingwagen.
gespierd ruggetje
Hee... waar heb je mijn foto vandaan gehaald?!?
[ Voor 13% gewijzigd door JaWSnl op 28-04-2009 14:57 ]
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Op zich is het anatomisch niet zo raar hoor. Die spieren rond die buik zien er raar uit, maar verder klopt het redelijk. Schouders zijn wat naar achteren gedrukt, maar da ken
Die deuk in de triceps ziet er ook nogal pijnlijk uit
Verwijderd
Kleine update, snel een colourmap er over heen geramt en wat details toegevoegt
Ben nog niet helemaal kapot van de kleur.
Ben nog niet helemaal kapot van de kleur.

Het gaat nu wel aardig op een Protos lijken of een Dranei:

(hij is daarom nog steeds wel vet hoor
!!)

(hij is daarom nog steeds wel vet hoor
Verwijderd
Staat er onderaan op dat "bekertje" dan niet iets van Protoss?
Ik vind het persoonlijk heel erg vet! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ik vind het persoonlijk heel erg vet! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 18:44 ]
Verwijderd
@sabaman.
is dat niet gewoon de standaard generic human die met mudbox komt?(behalve natuurlijk je details, die zeer netjes zijn gedaan).
zo niet, waarom model je hem met zijn mond dicht? als in dat hij nu onmogelijk open gaat kunnen, zelfde voor de ogen?
en als je wel zelf het basis model hebt gemaakt, zou je dan een wire kunnen posten, de edgeflow lijkt wel lekker lopen in je model. hoe dan ook, ziet er goed uit ingeval
is dat niet gewoon de standaard generic human die met mudbox komt?(behalve natuurlijk je details, die zeer netjes zijn gedaan).
zo niet, waarom model je hem met zijn mond dicht? als in dat hij nu onmogelijk open gaat kunnen, zelfde voor de ogen?
en als je wel zelf het basis model hebt gemaakt, zou je dan een wire kunnen posten, de edgeflow lijkt wel lekker lopen in je model. hoe dan ook, ziet er goed uit ingeval
Ik zou inderdaad zeggen die Protos ja!Stalllone schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:25:
Het gaat nu wel aardig op een Protos lijken of een Dranei:
[afbeelding]
[afbeelding]
(hij is daarom nog steeds wel vet hoor!!)
hoewel ik toen ik voor het eerst naar die vlechten keek gelijk moest denken aan een Deutsches Oktoberfest Mädel met vlechten...
@ schuey, ik had em gemaakt met een holle rug (heb ik zelf ook) maar al iets aangepast 
@ apNia, ook aangepast
de buikspieren ligt maar net aan wat je als referentie gebruikt maar die van mij kloppen zover ik weet redelijk (ook het gedeelte eromheen)
@ milky, klopt, das gewoon het standaard model, die handen en het gezicht gaven het weg he
rede daarvoor is omdat ik niet kan polymodelen, ik ben een cadtekenaar van oorsprong en stel ik zou een basic model maken dan komen er triangles in voor en ik geloof niet dat mudbox met triangles goed overweg kan,
dit is ook gewoon een oefening, mn eerste mudbox model, er zitten ook genoeg fouten in dus echt serieus neem ik het niet, misschien maak ik het ook nieteens af,
maar ik wil hierna een pose gaan modelen maar dan moet ik eerst meer vorm controle hebben en dat kan ik hierop oefenen,....
@ apNia, ook aangepast
@ milky, klopt, das gewoon het standaard model, die handen en het gezicht gaven het weg he
dit is ook gewoon een oefening, mn eerste mudbox model, er zitten ook genoeg fouten in dus echt serieus neem ik het niet, misschien maak ik het ook nieteens af,
maar ik wil hierna een pose gaan modelen maar dan moet ik eerst meer vorm controle hebben en dat kan ik hierop oefenen,....
HeheDark Blue schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:13:
[...]
Ik zou inderdaad zeggen die Protos ja!spuit 11...
hoewel ik toen ik voor het eerst naar die vlechten keek gelijk moest denken aan een Deutsches Oktoberfest Mädel met vlechten...

Verwijderd
Protoss inderdaad 
Hem een pose gegeven, moet nog aardig wat maps maken maar gaat de goede richting op
Hem een pose gegeven, moet nog aardig wat maps maken maar gaat de goede richting op

Ziet er goed uit allemaal 
Het nieuwe topic kan trouwens even duren tot of vlak na het weekend...
Het nieuwe topic kan trouwens even duren tot of vlak na het weekend...
Dat zit wel Schnorr.
Ik zit met een probleempje. Ik wil een scherpe rand, over laten gaan in een ronde vorm, haaks.

Nu heb ik even zitten kloten door er keihard met een triangle een overgang in te maken, dat werd niks. Ik zie het even niet, suggesties?

Nu heb ik even zitten kloten door er keihard met een triangle een overgang in te maken, dat werd niks. Ik zie het even niet, suggesties?
Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!
Dank voor uw aandacht.