Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:41:
[...]
heel tof!
ik vind het zelf een beetje jammer dat er OVERAL depht of field opzit, het is een leuk effect wat wat kan toevoegen, maar om het overal en zo sterk te gebruiken vind ik zelf wat overdone.
vind je karakter ook erg vet, ik zou het gezicht nog iets meer persoonlijkheid geven, wat scherpe lijnen of een overdreven neus oid.
ingeval, heel tof project, ben benieuwd naar je updates
Thanks beide voor de crits.
De DoF is inderdaad een tikkeltje te overdreven. Alle renders zijn delen uit de short die ik snel ter illustratie had gemaakt voor mijn leraar(heb snel lensblur gebruikt in PS).
Bij afbeelding 1 komt er bij de prullenbak/dozen een zwerver op de grond die bedelt.
Bij de 2e afbeelding hoor je de tasjesdief op de voorgrond te zien die een plannetje verzint, vandaar de sterke DoF.
Bij afbeelding 3 moet er een focus shift gebeuren.
Je kunt hier de animatic vinden mocht je geïnteresseerd zijn(ja de animatie en timing is slecht, ging me meer om de camera standpunten. Geluiden zijn ook niet final)
http://www.ayanik.net/short/
Het verhaal in een paar regels:
- Dief ziet oude oma geld geven aan zwerver, dief heeft interesse in haar tas
- Dief loopt langs zwerver, zwerver bedelt, maar dief kijkt boos weg alsof hij beter is
- Dief jat tas, vlucht in park
- Dief raakt gefrustreerd door bij/wesp, tas vliegt per ongeluk uit z'n handen tegen een bijenkorf
- Dief wordt verkracht door bijen
- Oma ziet tas op grond liggen
- Oma ziet onherkenbare "zwerver" op de grond liggen
- Oma geeft vriendelijk geld aan dief/zwerver
- Zwerver valt neer uit schaamte
De short heb ik "Change!" genoemt omdat de dief uiteindelijk wordt gezien als zwerver. Change betekend ook wisselgeld. En de short speelt zich ook af tijdens de verkiezingen(denk aan Obama's leus).
@ Apnia, je hebt helemaal gelijk. Met kleine torso+langere benen ziet ie er nog grappiger uit. Ook moet ik delen wat spitser maken, zoals bijvoorbeeld zijn oren. Ik fix het binnenkort allemaal wel.
Mocht iemand tips hebben voor het maken van cartoony bomen, en met name alle bladeren, laat het me weten.