[3D] Post je 3D-stuff maar weer - part 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Tempo van lopen is wel goed vind ik. Alleen je mag ook best eens af en toe stil staan om naar een atractie te kijken en die volledig in beeld te nemen. Als je zelf voor het eerst ergens een kijkje neemt sta je ook stil om even iets te bekijken.

Gezien er in beeld altijd iets beweegt hoeft de camera dat niet nonstop te doen. Misschien het Licht nog iets helder/harder maken? Het ziet er allemaal brij speels en "plasic" uit dus dat de keuren nog meer naar buiten komen.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum. (maar ik lees al een tijdje dit topic en de wedstrijd topic mee). 'k dacht dat ik al wat kon moddellen en renderen, maar als ik jullie projecten zo zie. ben ik nog maar een beginneling :).

nu heb ik mijn moed bijeengeraapt om mij te registreren want ik zou beroep willen doen op jullie expertise _/-\o_

Ik zit met deze afbeelding. Maar ik vind die wat flets en wazig uitzien. Het is een afbeelding om in een catalogus voor eindprojecten te staan, dus ik zou echt een strakke afbeelding verkrijgen. En vooraleer ik zit te klooien in Photoshop, wou ik eens weten of je in Vray al een afbeelding kan krijgen met strakke lijnen en dergelijke.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/michael.gryson/13.png
afbeelding

greetz :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32
Wat denk ik vooral eigelijk mist, zijn harde schaduwen en wat meer balans in de belichting. Het is nu een beetje of overbelicht (links) of amper belicht (rechts). Er is namelijk schijnbaar een felle lichtbron (ook gelijk de enige?) op een erg rare plek, die vreemd genoeg zachte schaduwen werpt op de muren, terwijl hij erg dichtbij staat. Schroom niet om meer dan 1 lamp te gebruiken. Parket vloer mag wel een beetje glimmen btw :P
Je kan ook altijd nog je anti aliasing hoger zetten bij het renderen, en een sharpness nabewerking in photoshop kan ook net dat scherpe randje geven wat je wilt (doe ik zelf altijd).

Misschien dat als je dat verhelpt dat dat al wat scheelt :)

[ Voor 57% gewijzigd door Schuey op 18-05-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Schuey schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:27:
Wat denk ik vooral eigelijk mist, zijn harde schaduwen en wat meer balans in de belichting. Het is nu een beetje of overbelicht (links) of amper belicht (rechts). Er is namelijk schijnbaar een felle lichtbron (ook gelijk de enige?) op een erg rare plek, die vreemd genoeg zachte schaduwen werpt op de muren, terwijl hij erg dichtbij staat. Schroom niet om meer dan 1 lamp te gebruiken. Parket vloer mag wel een beetje glimmen btw :P
Je kan ook altijd nog je anti aliasing hoger zetten bij het renderen, en een sharpness nabewerking in photoshop kan ook net dat scherpe randje geven wat je wilt (doe ik zelf altijd).

Misschien dat als je dat verhelpt dat dat al wat scheelt :)
Een lichtbron dichterbij plaatsen geeft zachtere schaduwen omdat de lichtbron relatief groter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel eigenlijk zit ik met 4 licht bronnen 1 direct light (ik zie dat licht altijd terug komen in tutorials e.d. maar veel verschil zie ik niet) 1 Vray op multiplier 4.0 aan het raam en dan 2 vray light onder camera (zie reflectie) ook op 4.0.

De parket heb ik speciaal een lager glimming gegeven omdat die teveel reflecteerde in het linkse toestel :). Ik zal hier nog wat mee spelen dan.

Bedankt voor je tips en mening, ik zal nog wat spelen met de lichten e.d. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
ikanobori schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:01:
[...]

Een lichtbron dichterbij plaatsen geeft zachtere schaduwen omdat de lichtbron relatief groter is :)
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

tsjolie het eerste wat mij opvalt is dat het licht van onder (laag) komt en schaduwen van objecten naar boven werpt. Een beetje vreemd vind ik iniedergeval ;). Het kan natuurlijk wel via weerkaatsing van bv vloer en muren maar dan is het allemaal een stuk zachter licht. Zelfs de ballen op de grond casten een schaduw op de muur :)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
Heren, i kben al een tijdje bezig met het tekenen van een schip. Dit is mijn afstudeer project. Er moet een mooie render van het schip komen. Ik ben erg benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden.

De enige programma's die ik ervoor heb zijn:
AutoCAD
Rhinoceros
Flamingo.

Meer heb ik niet. Ik hoop dat jullie mij nog wat advies kunnen geven.

"Waarom kan ik geen image uploaden? Hoe doen jullie dat?''
Wanneer het lukt edit ik dit wel.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

stevens20 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:24:
Heren, i kben al een tijdje bezig met het tekenen van een schip. Dit is mijn afstudeer project. Er moet een mooie render van het schip komen. Ik ben erg benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden.

De enige programma's die ik ervoor heb zijn:
AutoCAD
Rhinoceros
Flamingo.

Meer heb ik niet. Ik hoop dat jullie mij nog wat advies kunnen geven.

"Waarom kan ik geen image uploaden? Hoe doen jullie dat?''
Wanneer het lukt edit ik dit wel.
Plaatjes zetten op je eigenwebspace en hier naar door linken (bijv. met de [img] of [url] tag) of via ene gratis image hosting :)

@Stukfruit: Hoest met de OP O-)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
offtopic:
Nog heel even.. :) (in dagen, niet uren)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand hoe je blendshapes kan toevoegen in maya?

ik heb dus gewoon een blendshape met daarin één target.
vervolgens wil ik daarbij nog een toevoegen(zodat ik niet allemaal verschillende blendshapes krijg, maar eentje met verschillende targets erin).

hoe doe ik dat:P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:38:
weet er iemand hoe je blendshapes kan toevoegen in maya?

ik heb dus gewoon een blendshape met daarin één target.
vervolgens wil ik daarbij nog een toevoegen(zodat ik niet allemaal verschillende blendshapes krijg, maar eentje met verschillende targets erin).

hoe doe ik dat:P?
Maya is toch niet zoveel anders dan 3dsmax?

- Gewoon je huidige mesh dupliceren in neutrale stand(blendshape weights op 0).
- Je object vervormen
- Nieuwe blendshape object selecteren, daarna de neutrale
- Edit deformers->Blendshape->Add

Je kunt altijd je blendshapes verwijderen. Ze blijven dan gewoon bestaan in je eerste mesh, zo lang je maar niet je originele mesh verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanik schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:27:
[...]

Maya is toch niet zoveel anders dan 3dsmax?

- Gewoon je huidige mesh dupliceren in neutrale stand(blendshape weights op 0).
- Je object vervormen
- Nieuwe blendshape object selecteren, daarna de neutrale
- Edit deformers->Blendshape->Add

Je kunt altijd je blendshapes verwijderen. Ze blijven dan gewoon bestaan in je eerste mesh, zo lang je maar niet je originele mesh verwijderd.
ok what the hell.

nou werkt het ineens wel... toenet kreeg ik de hele tijd een error, ''DAG item does not exist'' of iets dergelijks.
het zal wel..

weet je toevallig ook of je dan je blendshape nog kan instellen(parrallel, front of chain, default etc).
of neemt ie dit gewoon over van de blendshape node waar je hem bij stopt?

thnx ingeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Volgende week donderdag End User Event :9

Neil Blevins (Technical Director, Pixar) die uit gaat leggen over problemen bij Wall-E _/-\o_
Ken Pimental (Gesloten sessie, heb ik een NDA voor moeten tekenen ;)) Product Advisory Council 3ds Max _/-\o_

En uiteindelijk met zijn allen eten :9~

Zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

BcMe doe eens een cameraatje meenemen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

BcMe schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:54:
Volgende week donderdag End User Event :9

Neil Blevins (Technical Director, Pixar) die uit gaat leggen over problemen bij Wall-E _/-\o_
Ken Pimental (Gesloten sessie, heb ik een NDA voor moeten tekenen ;)) Product Advisory Council 3ds Max _/-\o_

En uiteindelijk met zijn allen eten :9~

Zin in :D
Cool :) Ik ga er vrijdag's heen :P Ik moet alleen nog ff uitdokeren naar welke ik allemaal ga luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Mag dit ook? :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/28951/temps.png

het is 3d! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Mooi is het niet, maar misschien kan je 't wat toelichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:41
Bronzen beeld en gipsen mal zijn gescanned met een witlicht 3d scanner. Vervolgens de puntenwolken/mesh die daaruit komen op elkaar gepast. De kleuren die zijn de verschillen (deviations) tussen de twee in mm.

Bedoeling is om te tonen dat dit inderdaad de originele gipsenmal is en om de ontbrekende stukken erweer in te passen (grijs) en later te 3d printen.

Niks aan gemodelleerd dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zoals al eerder beloofd...

Ik ben bezig met een stage project. Hiervoor moet ik een schip in Rhino zetten en renderen.
Ik kende het programma niet en moet in 20 weken alles af hebben. Dit is wat ik tot nu toe heb Graag hoor ik commentaar. Dan kan ik daar wat aan doen.

De programma's die ik tot mijn beschikking heb zijn:
Rhinocros
Flamingo
Autocad (Daar komt het schip vandaan)

Ik mag geen foto's van internet gebruiken enzo.. ik moet het volledig met de programma's doen..

Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/7315/98320042.th.png

(Sorry dat het met imashack is maar ik weet niks beters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
@ stevens20: bijvoorbeeld Flickr oid?
inhoudelijk: ik heb het gevoel dat de boot veel te lang is in verhouding met zijn breedte en hoogte. Dit zou natuurlijk ook kunnen komen door het persprectief, maar ik vind het er nu een beetje uitzien als een dutch barge. verder zou ik de poot van de tafels een andere kleur doen, mij leken het eerst namelijk allemaal vaten olie. Pas later zag ik dat het stoeltjes en tafels zijn. ten slotte zie ik nog een klein lijntje aan de zijkant van de boot (de overgang van de boot naar het water), en de schaduwen zijn een beetje hard.

voor de rest heel mooi :) leuk die bogen in ongeveer het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjet2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03-2021
hallo allemaal,
Ik was erg onder de indruk van al het moois wat jullie maakte en besloot zelf ook eens een kijkje te nemen of het wat voor mij is. Ik gebruik 3DS MAX (eerste 30 dagen gratis) en heb het een en ander uitgeprobeerd. ik heb 2 dingen gemaakt met succes en wou deze graag met jullie delen. Ik weet het stelt niet zo veel voor. Maar ik ben er super trots op! en ik kijk er ook erg naar uit meer te leren. :)
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/2760/glase.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/6034/fles.th.jpg

ik heb nog geen idee hoe ik de matrealen maak en een etiket erop plak, mischien moet ik het dan uit meerderre delen laten bestaan?

iemand nog tips, links voor hulp die zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Work in Progres:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept29.jpg
Gemodelleerd in sketchup, gerenderd in kerkythea :9

edit:
Velgen komen van een eerder modelletje, vandaar de lagere kwaliteit en klopt het merkje niet ;)
edit 2:
Kerky maakt helaas nog steeds een zootje van de textures van het dak...

[ Voor 44% gewijzigd door .Sjoerd op 21-05-2009 00:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Weer is ff wat gemaakt in blender:
Afbeeldingslocatie: http://uploader.polorix.net//files/70/magnumrender2.jpg

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

aegis3d, geinspireerd geraakt door de Spy Update van vandaag van Team Fortress 2? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Een beetje, ik had al is de loop gemaakt, en na het zien van meet the spy had ik zin om hem af te maken :P

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, de laarsje zijn af, volgende week aan de handjes beginnen :)
klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Schuey schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:09:
Zo, de laarsje zijn af, volgende week aan de handjes beginnen :)
klikje
Erg tof en ziet er ook clean uit (voor zover je dat echt kunt zeggen zonder wire). Doet me denken aan Underworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zijn er een beetje low end/houtjetouwtje oplossingen om bijv gezichtexpressies met een webcam te capturen en op een model in MAX te plakken, bijv met stickers op de kop? Iemand ooit zoiets gedaan? software tips?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
KneoK schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:05:
[...]

Erg tof en ziet er ook clean uit (voor zover je dat echt kunt zeggen zonder wire). Doet me denken aan Underworld.
Thx, blij dat je dat laatste opvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Sjoerd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:38:
Work in Progres:
[afbeelding]
Gemodelleerd in sketchup, gerenderd in kerkythea :9

edit:
Velgen komen van een eerder modelletje, vandaar de lagere kwaliteit en klopt het merkje niet ;)
edit 2:
Kerky maakt helaas nog steeds een zootje van de textures van het dak...
Als je in sketchup de textures uitzet, is het dak dan wit of blauw, en dan voornamelijk de stukken die niet goed renderen? Als ze blauw zijn dan moet je even rechter muisknop/reverse faces klikken. Kerkythea heeft nog wel eens problemen om blauwe faces te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:12:
[...]

weet je toevallig ook of je dan je blendshape nog kan instellen(parrallel, front of chain, default etc).
of neemt ie dit gewoon over van de blendshape node waar je hem bij stopt?

thnx ingeval
Heb helaas ook geen idee.

Ben zo goed als klaar met het modeleren van de park omgeving voor mijn short. Dit is een shot waar de tasjesdief tegen de prullenbak aan ligt en door de bijen wordt aangevallen. In de achtergrond zie je later de oma haar tas oprapen.

Moet nog wat puin rond om de prullenbak plaatsen, ik heb het al gemodeleerd. Alleen er nog niet geplaatst, de prullenbak zit vol met rommel, alleen van dit standpunt zie je het niet. Het bankje mist een poot omdat ik die eerst moet uv-mappen voordat ik hem kloon.

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/7416/render8.th.jpg

@ Schuey

Ziet er tot nu toe erg netjes uit. Ga je je karakter ook riggen en animeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Yanik voor het geval je het interessant vindt, in de 3D World deze maand veel info over character animation... denk wel de moeite waard voor je voor de fijne details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
apNia schreef op zondag 24 mei 2009 @ 06:35:
Yanik voor het geval je het interessant vindt, in de 3D World deze maand veel info over character animation... denk wel de moeite waard voor je voor de fijne details
Dankjewel voor de tip! Ik had een paar jaar terug een abbonement er op. De laatste issue ziet er echt interessant uit.
Enig idee waar je hem goedkoop kunt kopen/bestellen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zie 'm altijd alleen maar bij die keten die je op stations ziet, naam is me even ontschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
AKO :) maar daar is hij niet goedkoop...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij de Bruna zie ik hem ook regelmatig liggen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Afgelopen dagen beetje bezig geweest met ray transparency en reflection in Blender.
Viel me vies tegen hoe lang het renderen duurde. Als de vloeistof erbij komt had een dualcore pc er soms wel 1.5 uur per frame voor nodig op 720p . Jammer dat Blender niet de lens werking van de vloeistof laat zien maar ik vind het resultaat toch best mooi :) .
[Vimeo: http://www.vimeo.com/4809103]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-j-k- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:02:
Afgelopen dagen beetje bezig geweest met ray transparency en reflection in Blender.
Viel me vies tegen hoe lang het renderen duurde. Als de vloeistof erbij komt had een dualcore pc er soms wel 1.5 uur per frame voor nodig op 720p . Jammer dat Blender niet de lens werking van de vloeistof laat zien maar ik vind het resultaat toch best mooi :) .
[video]
Erg gaaf gemaakt :) Ziet er stoer uit :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

render testje in maya.

weet iemand waarom schaduw af en toe wat "artifacts'' geeft, zwarte driehoekjes e.d.?
(de mesh is clean, zit wel een normal map op)
en hoe zet ik maya op ''scherper'', vind het renderen nog redelijk blurry gaan.
en schaduwen zijn vaak lelijk, hoe krijg ik een soft schadow?

anyway, hier is het testje. binnenkort nog wat poses doen, daarna animatie. en dan klaar.

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/3374/rendertest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Anti Aliasing verhogen in je mental ray tab, en met je filter spelen in je raytraced shadows tab van het licht wat schaduw cast. Gaat je wel rendertijd kosten though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:11:
Anti Aliasing verhogen in je mental ray tab, en met je filter spelen in je raytraced shadows tab van het licht wat schaduw cast. Gaat je wel rendertijd kosten though :P
thnx, ga het een uitproberen
weet je toevallig ook hoe je een blendshape kan verwijderen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Denk dat dat hypergraph werk wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:04:
update

render testje in maya.

weet iemand waarom schaduw af en toe wat "artifacts'' geeft, zwarte driehoekjes e.d.?
(de mesh is clean, zit wel een normal map op)
en hoe zet ik maya op ''scherper'', vind het renderen nog redelijk blurry gaan.
en schaduwen zijn vaak lelijk, hoe krijg ik een soft schadow?

anyway, hier is het testje. binnenkort nog wat poses doen, daarna animatie. en dan klaar.

[afbeelding]
Ziet er wel mooi uit, is dat licht enkel niet wat hard?

offtopic:
Als ik naar je website ga krijg ik een melding dat er een exploit op je site zit. (FF3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:24:
[...]

Ziet er wel mooi uit, is dat licht enkel niet wat hard?

offtopic:
Als ik naar je website ga krijg ik een melding dat er een exploit op je site zit. (FF3)
licht is idd nog te hard, was meer voor mezelf een test, aangezien ik normaal alles in 3dsmax doe.

verrek mijn website is een rerapporteerde aanvalsite geworden??
hoe kan dat nou weer...
zodra ik tijd heb ga ik er eens achteraan zitten.
volgens mij heeft een of andere piemel hacker mijn site naar de k geholpen..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Na 8 maanden weer eens 3dsmax opgepakt. Omdat ik een nieuwe baan heb (niet in de 3D scene) heb ik 8 maanden 3dsmax niet aangeraakt. Toch is het weer erg gaan kriebelen en heb ik mijn TW Steel horloge maar eens nagemaakt. gemaakt met 3dsmax2009 en V-ray doormiddel van poly moddeling.

Afbeeldingslocatie: http://features.cgsociety.org/newgallerycrits/g08/29208/29208_1243429763_large.jpg

Binnenkort ook mijn website weer een update geven :)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:18:
Na 8 maanden weer eens 3dsmax opgepakt. Omdat ik een nieuwe baan heb (niet in de 3D scene) heb ik 8 maanden 3dsmax niet aangeraakt. Toch is het weer erg gaan kriebelen en heb ik mijn TW Steel horloge maar eens nagemaakt. gemaakt met 3dsmax2009 en V-ray doormiddel van poly moddeling.

[afbeelding]

weet je wat nou echt een leuke uitdaging is.

een heel character erbij maken met die level of detail. dan ben je mijn god ;)

echt heel nice gedaan man! net niet fotorealistisch.. komt wel heel dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
Inderdaad, als het metaal wat echter zou zijn en er duidelijker een glasplaat onder lag, dan was het een stuk moeilijker geweest om te zien dat het 'fake' is. Ook het leer is nog wat te vierkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

mooie plaat idd. Maar iets "te" clean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik vind hem er erg mooi uitzien :) mischien iets te ''strak''.
Er mag wat meer leven in het plaatje.
(reflexie van het glas, schaduwtje van de wijzers)
Verder mag het klokje ,dat wat onder het glas zit, volgens mij iets meer diepte krijgen. Alle horloges hebben in het midden (de draai-as van de wijzers) een soort van ''piramide'' waarmee de wijzeres verbonden zijn aan het kloksysteem, deze ontbreekt hier nog. Verder is het een mooi plaatje.

Ik heb even een vraagje voor de mensen hier.
Ik ben redelijk nieuw in het 3d wereldje. Maar ik begin er verslaafd aan te raken.. nu heb ik voor mijn zelf ''opgestarte project'' wat foto's nodig van mensen die hun koffiekopje aan het oortje vasthouden. Graag zou ik van jullie een foto ontvangen (PM) zodat ik deze kan analyseren. Jullie zouden mij hiermee erg helpen.

Het mooist zou zijn als er foto's zijn vanuit verschillende views.

alvast bedankt.
stevens20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zou graag beginnen met het maken van 3d ontwerpen.
Hoewel ik door de bomen het bos niet meer zie, is volgens mij 3DS max het beste programma.
Welke proggie raden jullie mij aan om eens mee te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Aan de hand van de vorige 3D Contest, ben ik nog verder gegaan met mijn Tank:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.stalllone.nl/Temp/Render.017s.jpg
Klikbaar.

Nu weet ik alleen niet of ik hem ga afmaken, want er zitten genoeg fouten in. :P

En even een kleine draai:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K_a93zrc31k&feature=channel_page]

En ik kan zeggen dat mijn renders (vele) malen sneller worden gerenderd op mijn Vista 64bit (en max64bit - 2.5 ghz c2d) dan op mijn Xp 32bit. (max 32bit - 3.0ghz c2d).

Morgen naar EUE *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:35:
Hallo,
Ik zou graag beginnen met het maken van 3d ontwerpen.
Hoewel ik door de bomen het bos niet meer zie, is volgens mij 3DS max het beste programma.
Welke proggie raden jullie mij aan om eens mee te starten?
Een heel cliché reactie, maar er is geen 'beste'. 3DS Max is denk ik de meest gebruikte, en dat kan in je voordeel werken om hulp te vinden op forums op Google. Maya is erg populair, maar heeft een net iets hogere drempel geloof ik om mee te beginnen, en is iets minder vaak gebruikt (maar ook erg vaak hoor). Verder heb je nog wat grote namen, en ik kan alles wel toelichten met voors en tegens, maar imo blijft Max wel een goeie keuze voor een beginner. Moeilijk blijft het toch, welk pakket je ook kiest, dan kan je maar beter een populaire nemen waar je veel spul over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:00:
[...]

Een heel cliché reactie, maar er is geen 'beste'. 3DS Max is denk ik de meest gebruikte, en dat kan in je voordeel werken om hulp te vinden op forums op Google. Maya is erg populair, maar heeft een net iets hogere drempel geloof ik om mee te beginnen, en is iets minder vaak gebruikt (maar ook erg vaak hoor). Verder heb je nog wat grote namen, en ik kan alles wel toelichten met voors en tegens, maar imo blijft Max wel een goeie keuze voor een beginner. Moeilijk blijft het toch, welk pakket je ook kiest, dan kan je maar beter een populaire nemen waar je veel spul over kan vinden.
mee eens.

max en maya zijn in mijn ogen de meest geruikte programma's, hierdoor is er dus ook de meeste hulp voor
en ga ik er dan vanuit dat dit ook de ''betere'' pakketten zijn. hoewel dat van de gebruiker en het doeleinde
afhangt.

max is veel gebruiksvriendelijker dan maya.
maya is wat meer hardcore, ook programmeren en scripts schrijven komt hier wat bij kijken, voordeel
is wel dat je hiermee dus veel verder kan gaan noujuist omdat je zoveel meer controle hebt.

ik zou echt met 3dsmax beginnen. heel veel hulp en tutorials te vinden op internet, zit ook zelf een goede help file bij, dus je kan meteen beginnen.

good luck dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:49:
[...]

mee eens.

max en maya zijn in mijn ogen de meest geruikte programma's, hierdoor is er dus ook de meeste hulp voor
en ga ik er dan vanuit dat dit ook de ''betere'' pakketten zijn. hoewel dat van de gebruiker en het doeleinde
afhangt.

max is veel gebruiksvriendelijker dan maya.
maya is wat meer hardcore, ook programmeren en scripts schrijven komt hier wat bij kijken, voordeel
is wel dat je hiermee dus veel verder kan gaan noujuist omdat je zoveel meer controle hebt.

ik zou echt met 3dsmax beginnen. heel veel hulp en tutorials te vinden op internet, zit ook zelf een goede help file bij, dus je kan meteen beginnen.

good luck dude.
Ga ik gelijk doen,

gelezen dat 64bit besturingssystemen de voorkeur hebben, ook maak even gelijk installeren?
specs:
AMD AThlon 4600+ X2 @ 2.6Ghz
2GB DDR II 588Mhz
9600GT
320GB HDD

Of is dat als beginner niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Nergens voor nodig nog joh, leuk als je het hebt maar anders lekker laten doen. Het is niet dat je na een week ineens dat allemaal nodig hebt omdat je allerhande shaders gaat bakken of simulaties draaien ;) (en als je ziet op wat voor systeempjes ik werk :X )

[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 28-05-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Gewoon een trail downloaden en beginnen. Ik zou me niet gelijk te druk maken om je systeem (tenzij het echt van 4jaar terug is ;) ).

Gewoon Tutorials gaan volgen en kijken hoe het gaat :) Misschien handig om bijv. via youtube wat tutorials te bekijken van de verschillende programma's. Misschien zie je dan voor jezelf wat je handigt/duidelijk vind.

Edit: to slow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

met slechts 2GB geheugen haal je geen voordeel uit 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Voor mensen die twijfelden voor het gaan naar de EUE, ben vandaag geweest en het was tof :) ! Presentaties gezien van Chris Robson (3D-Palace) Neil (van Pixar over 'zijn prive dingen die hij maakt), Ted Boardman over loft technieken in max (inc. mappen! erg intressant!) en nog een aantal.

Leuke setting, voldoende eten en drinken :) goed geregeld. :P !

Grote kans dat bij de volgende EUE ik er 2 dagen bij ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Stalllone schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:06:
Voor mensen die twijfelden voor het gaan naar de EUE, ben vandaag geweest en het was tof :) ! Presentaties gezien van Chris Robson (3D-Palace) Neil (van Pixar over 'zijn prive dingen die hij maakt), Ted Boardman over loft technieken in max (inc. mappen! erg intressant!) en nog een aantal.

Klinkt allemaal erg cool. Ik zag helaas een paar dagen terug dat er zo'n event was en heb het dus allemaal moeten missen. Misschien dat ik volgend jaar wel kom als ik het dan niet weer mis.

Kun je wat meer vertellen over de EUE? Hoe druk was het? Heb je de kans gehad om met de "grote lui" te praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Stalllone schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:06:

Same hier. Ik ben dan donderdag gegaan. Ook een Presentatie van Cris Robson (zonder H :P) Dus daar zou ik nog een biertje gaan drinken als hij weer in Nederland is :)

Neil Blevins nog gezien. (Over hoe de "trash planet" in Wall-E is gemaakt.) Daarna nog even met hem staan praten over 3d progs, maxscript e.d. (Hij is van Soulburnscripts)

Nog even met een andere gast die maxscript zou doen (Alex Morris). Vond ik persoonlijk niets. Ik wist meer dan die gast. Zaal met 40 mensen, zaten 3 die maxscript deden. Ik was de enige die maxscript's maakte die meerdere personen gebruikte. Dus ik heb daarom ook maar besloten om een tutorial site te gaan bouwen voor maxscript. :)

En als laatste Ken Pimental. Advisory Council for 3ds Max. Onder NDA alles gehoord over de toekomst van 3ds max. Kan daar dus helaas niets over vertellen. Maar erg tof dat we zelf ook suggesties konden doen _/-\o_
Yanik schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:17:
[...]
Kun je wat meer vertellen over de EUE? Hoe druk was het? Heb je de kans gehad om met de "grote lui" te praten?
Donderdag 210 man en ik geloof dat er vrijdag 250 zouden komen. Het was dus best druk, maar erg gezellig. En ja, met de "grote lui" praten kan ook zeker. Ik heb met Cris Robson, Ted Boardman, Neil Blevins, Zap Anderson staan praten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door BcMe op 30-05-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

ElmarNieser schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:18:

[afbeelding]

Dat het niet fotorealistisc is komt denk ik grotendeels door de doodse reflecties

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

BcMe schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:18:
[...]

Same hier. Ik ben dan donderdag gegaan. Ook een Presentatie van Cris Robson (zonder H :P) Dus daar zou ik nog een biertje gaan drinken als hij weer in Nederland is :)

Neil Blevins nog gezien. (Over hoe de "trash planet" in Wall-E is gemaakt.) Daarna nog even met hem staan praten over 3d progs, maxscript e.d. (Hij is van Soulburnscripts)

Nog even met een andere gast die maxscript zou doen (Alex Morris). Vond ik persoonlijk niets. Ik wist meer dan die gast. Zaal met 40 mensen, zaten 3 die maxscript deden. Ik was de enige die maxscript's maakte die meerdere personen gebruikte. Dus ik heb daarom ook maar besloten om een tutorial site te gaan bouwen voor maxscript. :)

En als laatste Ken Pimental. Advisory Council for 3ds Max. Onder NDA alles gehoord over de toekomst van 3ds max. Kan daar dus helaas niets over vertellen. Maar erg tof dat we zelf ook suggesties konden doen _/-\o_

[...]

Donderdag 210 man en ik geloof dat er vrijdag 250 zouden komen. Het was dus best druk, maar erg gezellig. En ja, met de "grote lui" praten kan ook zeker. Ik heb met Cris Robson, Ted Boardman, Neil Blevins, Zap Anderson staan praten. :)
Cool :) Jij hebt dus het modelingsgedeelte gezien van Cris. Ik een stukje animatie en dat ging snel! Ik heb nog bijna niks met animatie gedaan, dus dan gaat het zoiezo al snel. Wel aardige gast overgens ;)

Heb jij trouwens nog een Pixar poster kunnen krijgen :P ? Bij ons had Neil er zomaar een paar van zijn eigen werk, die hij gaf wie als snelste een antwoord kon geven over vragen van zijn presentatie. En hij gebruikt echt veel van z'n eigen scripts. Wel gaaf om te zien. (die je ook van z'n site kan afhalen).

Ik heb zelf niet zoveel met de 3D mannen gepraat meer omdat ik nogmaar relatief kort bezig ben en ik berg veel nieuwe info kreeg :o ! Maar de mogelijkheid is er zeker aanwezig (ook bijv. in de pauzes waar ze gewoon rondlopen en aangesproken werden).

Hoe man er vrijdag was, geen idee. Iedereen stond binnen en buiten in de pauze dus best wel wat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

Stalllone schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:16:
[...]

Cool :) Jij hebt dus het modelingsgedeelte gezien van Cris. Ik een stukje animatie en dat ging snel! Ik heb nog bijna niks met animatie gedaan, dus dan gaat het zoiezo al snel. Wel aardige gast overgens ;)

Heb jij trouwens nog een Pixar poster kunnen krijgen :P ? Bij ons had Neil er zomaar een paar van zijn eigen werk, die hij gaf wie als snelste een antwoord kon geven over vragen van zijn presentatie. En hij gebruikt echt veel van z'n eigen scripts. Wel gaaf om te zien. (die je ook van z'n site kan afhalen).

Ik heb zelf niet zoveel met de 3D mannen gepraat meer omdat ik nogmaar relatief kort bezig ben en ik berg veel nieuwe info kreeg :o ! Maar de mogelijkheid is er zeker aanwezig (ook bijv. in de pauzes waar ze gewoon rondlopen en aangesproken werden).

Hoe man er vrijdag was, geen idee. Iedereen stond binnen en buiten in de pauze dus best wel wat mensen.
Ja dat heb ik bij Cris gezien inderdaad. Hij zat ook nog te bitchen over max 2010 :P Zoals het hoort. Zat hij bij jullie ook steeds water aan te bieden? :P

Die Pixar poster was niet te doen. Die sessie over Wall-E was _te_ druk, iedereen gilde door elkaar.

En scripting is erg nuttig om te leren. Dus ik denk dat ik binnen nu en twee weken een site online gooi met tutorials voor beginners. Dat post ik hier nog wel even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

BcMe schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:20:
[...]

Ja dat heb ik bij Cris gezien inderdaad. Hij zat ook nog te bitchen over max 2010 :P Zoals het hoort. Zat hij bij jullie ook steeds water aan te bieden? :P

Die Pixar poster was niet te doen. Die sessie over Wall-E was _te_ druk, iedereen gilde door elkaar.

En scripting is erg nuttig om te leren. Dus ik denk dat ik binnen nu en twee weken een site online gooi met tutorials voor beginners. Dat post ik hier nog wel even :P
Haha Cris vertelde dat gister idd :) Stond blijkbaar _veel_ water voor eigenlijk voor hem alleen was ;) . Ik ben wel benieuwd naar de Site als je die hebt. Zoiezo heb ik nog niks met scripten gedaan, maar als je het kan is het super handig. Dus kom maar op. :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahahaha even tussendoor lachen hoor, deze gast z'n stem klinkt net als een naaktkat die gedroogd wordt met schuurpapier

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 31-05-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:22:
Hahahahaha even tussendoor lachen hoor, deze gast z'n stem klinkt net als een naaktkat die gedroogd wordt met schuurpapier
[video]
hahaha

omg, zijn engels is ook WAARDELOOS, half nederlands half engels...
men der is echt iets mis met die kerel :P

maar goed, tof dat ie het probeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe

BcMe

BcM

apNia schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:22:
[video]
The subdivisions in polygons. The beginning.

Klinkt als een topfilm :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Euh, dit is niet zo heel sympatiek. Misschien komt die jongen hier wel.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest ook lachen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:31

MsG

Forumzwerver

Wahhaa meesterlijk. Volgens mij is zijn engels prima opzich, met bepaalde uitspraken die niet iedereen kan, maar kan hij het gewoon niet goed uitspreken :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand in de comments ook:
lol, sounds like the old man from Family Guy
klopt nog ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
noooooh. Kan niet veel meer uitbrengen dan dat.. Dit is cool.

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=071414

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dit is daarom wel een partij gaaf ja. Als Mudbox dat ook kan, zou tof zijn. (misschien kan het wel, maar ik heb Mudbox nog nooit gebruikt momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

SICK! Nu wachten tot Mudbox dat heeft :)
Zal wel weer 2 jaar duren. Mudbox loopt toch beetje achter de feiten aan steeds. Misschien toch ooit maar de stap maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
Als eerste post toch even de admins bedanken die mij hebben geholpen in het registratie proces.. =D
Hierbij bedankt.

En dan gelijk maar het forum onveilig maken..
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/7555/alienw.jpg

edit: en een oor :9
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/959/oor.jpg

Ik zie tijdens het posten een melding dat ik op check images moet klikken, is daar een speciale knop voor of is dat alleen een vierkantje dat standaard is aangevinkt?

PS:indien ik nu enkele regels overtreed hoor ik dat natuurlijk graag. O-)

edit2:
@Stukfruit: 3DStudio Max 9

[ Voor 11% gewijzigd door gybrus op 02-06-2009 13:57 ]

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
gybrus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:23:
Ik zie tijdens het posten een melding dat ik op check images moet klikken, is daar een speciale knop voor of is dat alleen een vierkantje dat standaard is aangevinkt?
Dat vinkje staat nu inderdaad standaard aangevinkt. Lekker aanlaten en niet over nadenken verder, dan verhoog je automatisch het leesplezier van al je medeforummers :)

Welk programma gebruik je trouwens? :)

Hmm, ik ben er steeds meer voor om iedere gebruiker in /85 een tagje mee te geven.. dan reserveer ik bij deze alvast: "Blender, Silo, Mudbox" :9~

Status update: nog steeds bezig met het nieuwe topic. Nog even geduld svp <+:).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 19:55
stukfruit, is die sinterklaas een hint van hoe lang het gaat duren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hangt er van af hoeveel tijd ik nodig heb om oa. al die mieterig kleine icoontjes een beetje stijlvol af te maken :+

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2z8nmae.jpg

Maar het komt, het komt. Geduld is een schone zaak ;) ben er hard mee bezig, het is alleen veel werk :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He hoi.

Ik ben weer eens lekker bezig in Blender.
Alleen nu heb ik een probleempje (waar ik zonder het internet) niet uit kom.
En hier iemand mij vast in twee tellen kan helpen

Ik ben bezig met een 'kamer' te maken, met daarin ramen. Alleen wanneer ik het glas er inzet, dan is er niet echt licht inval meer.
Dan zijn de scherpe randen van het raam, worden uitgeblurd. Die ik wel heb, op het moment dat ik geen 'glas' heb.

Ik render met Yafray.
Wat is het? Als het niet duidelijk is wil ik het nog wel verduidelijken met screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:39
Ik ben nu wat aan het maken, alleen is het allemaal redelijk groot, ik gebruik dus tileable textures. Nou dat Tilen gaat wel goed, alleen wil ik om het allemaal niet te symetrisch te maken wel wat veranderd hebben op sommige plekken. Hoe pak ik dat aan?

Ik heb dus een asfalt map, met witte strepen, nou zijn die echt helemaal wit, nou wil ik dus op sommige plekken hebben dat die strepen vervaagd zijn.

Mijn idee was om meerdere materials te gebruiken, een asfalt map, een witte strepen map en dan nog een map die op random plekken de witte strepen iets vervaagd, iemand een idee hoe ik dat aanpak? Ik heb eigenlijk nog nooit echt getextured, maar die tutorials zijn meestal echt heel basic en gaan hier dus niet op in.

Als ik nu echt te veel wil dan kan ik wel de map in photoshop al gaan tilen en daar de strepen al iets weghalen, of het gewoon zo laten, bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Over de getilede textures kan je andere (grotere, tilende) textures gooien en mixen met die eerste. Procedurele textures zijn hier vaak ideaal voor :) Verder zit je heel goed met hoe je het wil gaan aanpakken en die verschillende lagen (muv het idee om ze in PS weg te halen). Meer hoef je eigenlijk niet te weten :)

En Maartenvb, een screenshot zou inderdaad handig zijn ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/316w476.jpg
Zonder glas

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2b8v4l.jpg
Met glas

Je ziet het verschil ;)
Dus nu de vraag hoe krijg ik het zelfde effect met glas (dus ook met reflectie en dergelijke, maar wel het licht.)

En owja let niet op die groene bank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je glas werpt zo te zien een schaduw, maar het laatste deel van de vraag in je vorige reactie begrijp ik nog steeds niet. Ik zal het er maar op houden dat het iets met de groene bank te maken had :P
-j-k- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:02:
Jammer dat Blender niet de lens werking van de vloeistof laat zien maar ik vind het resultaat toch best mooi :) .
[video]
Als je dispersion bedoelt:
Afbeeldingslocatie: http://mke3.net/blender/devel/raytracing/dispersion06.jpg

..dan ligt daar al een patch (tracker-url kan ik even niet vinden) voor te wachten in de tracker. Als je geluk hebt komt die na of zelfs voor 2.5 in Blender terecht :)

Het zou trouwens ook mogelijk moeten zijn om het te faken via de compositor (geen lens blur).

[ Voor 63% gewijzigd door Stukfruit op 03-06-2009 16:24 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

@Maarten: Vray? Dan: "affect shadows" aanvinken in je glas material

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Belangrijke Vraag: Zouden Milky, Hymn en The Underminer misschien hun DM aan kunnen zetten of het op een andere manier voor mij mogelijk maken om contact met hen op te nemen? :)

Alvast bedankt!
Hint: Het gaat over de startpost...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

En ik ben weer niet nodig voor de start post :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
@stukfruit: ik bedoelde eigenlijk meer dat het glas normaal het licht op een bepaalde plek focust waarmee die plek een hogere helderheid dan de omringende grond heeft. Het voorbeeld wat je geeft zat volgens mij wel al aardig in m'n animatie :) .

@Maartenvdb. Heb je wel bij het materiaal van de grond bij shaders op trashadow geklikt?

[ Voor 15% gewijzigd door -j-k- op 03-06-2009 18:49 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Caustics.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem aangezet stukfruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden :)

Ik had Shadbuf aanstaan, wat zorgde dat het glas een schaduw had. Die uitgezet en nu nog alleen de benodigde reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:14:
Belangrijke Vraag: Zouden Milky, Hymn en The Underminer misschien hun DM aan kunnen zetten of het op een andere manier voor mij mogelijk maken om contact met hen op te nemen? :)

Alvast bedankt!
Hint: Het gaat over de startpost...
Heb een half uur moeten zoeken maar staat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:51

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn hier nog mac users die 3DsMax onder Bootcamp hebben draaien?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Weet niet wie er pas wires voor een hand zocht, maar die heeft bij deze geluk ;)
Handjes gemaakt vanavond :)
Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/98/79686951.jpg

Mijlpaal: alle ledematen aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 12-09 13:07
Ik ben van plan binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen, dit systeem zal vooral gebruikt worden voor 3d-en en af en toe gamen. nu heb ik al een systeem in mn hoofd maar zit ik te twijfelen tussen een core 2 quad 9550 en een core i7 920 de core i7 is echter wel 300 euro duurder... nu is mijn vraag dus of de i7 die 300 euro meer waard is wat betreft 3d en gamen. voor 3d gebruik ik 3ds max en als renderers vooral v-ray en maxwell. hopelijk hebben jullie een antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

De quad is 40 euro duurder dan de core i7 920 hoor...

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
het totale systeem komt uit op 300 euro meer (ook ander mobo etc waars), de systemen waar ik naar kijk worden verkocht bij de computerland, het gaat om deze twee:
- c2q: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00677975
- ci7: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00654449

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik zou gaan voor de Core i7:
http://en.expreview.com/2...formance-than-qx9770.html
http://www.hardware.info/...enchmarks_van_de_Core_i7/
Dit is even wat ik snel vind, maar volgens mij is die i7 zoiezo sneller met 3D (met name renderen). Pin me er niet op vast :P want ik heb het niet allemaal gelezen enzo. Ik volg de processors niet meer zo. Alleen als ik zelf weer een upgrade doe, dan volg ik het weer even. :P

Ik zou graag een Core i7 willen als render bak. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Het klopt inderdaad dat de i7 sneller is met renderen, maar voor de 300 euro die ik bespaar kan ik ook 2 22inch schermen kopen. wat ook wel lekker werkt >:) het wordt hoe dan ook een hele grote verbetering ten opzichte van mn huidige pc (pentium 4 2.8ghz) ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Let op:

WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.