you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Verwijderd
Ik ben nieuw hier op dit forum. (maar ik lees al een tijdje dit topic en de wedstrijd topic mee). 'k dacht dat ik al wat kon moddellen en renderen, maar als ik jullie projecten zo zie. ben ik nog maar een beginneling
nu heb ik mijn moed bijeengeraapt om mij te registreren want ik zou beroep willen doen op jullie expertise
Ik zit met deze afbeelding. Maar ik vind die wat flets en wazig uitzien. Het is een afbeelding om in een catalogus voor eindprojecten te staan, dus ik zou echt een strakke afbeelding verkrijgen. En vooraleer ik zit te klooien in Photoshop, wou ik eens weten of je in Vray al een afbeelding kan krijgen met strakke lijnen en dergelijke.

afbeelding
greetz
Je kan ook altijd nog je anti aliasing hoger zetten bij het renderen, en een sharpness nabewerking in photoshop kan ook net dat scherpe randje geven wat je wilt (doe ik zelf altijd).
Misschien dat als je dat verhelpt dat dat al wat scheelt
[ Voor 57% gewijzigd door Schuey op 18-05-2009 12:32 ]
Een lichtbron dichterbij plaatsen geeft zachtere schaduwen omdat de lichtbron relatief groter isSchuey schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:27:
Wat denk ik vooral eigelijk mist, zijn harde schaduwen en wat meer balans in de belichting. Het is nu een beetje of overbelicht (links) of amper belicht (rechts). Er is namelijk schijnbaar een felle lichtbron (ook gelijk de enige?) op een erg rare plek, die vreemd genoeg zachte schaduwen werpt op de muren, terwijl hij erg dichtbij staat. Schroom niet om meer dan 1 lamp te gebruiken. Parket vloer mag wel een beetje glimmen btw
Je kan ook altijd nog je anti aliasing hoger zetten bij het renderen, en een sharpness nabewerking in photoshop kan ook net dat scherpe randje geven wat je wilt (doe ik zelf altijd).
Misschien dat als je dat verhelpt dat dat al wat scheelt
Verwijderd
De parket heb ik speciaal een lager glimming gegeven omdat die teveel reflecteerde in het linkse toestel
Bedankt voor je tips en mening, ik zal nog wat spelen met de lichten e.d.
Heb je daar een bron van?ikanobori schreef op maandag 18 mei 2009 @ 13:01:
[...]
Een lichtbron dichterbij plaatsen geeft zachtere schaduwen omdat de lichtbron relatief groter is
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
De enige programma's die ik ervoor heb zijn:
AutoCAD
Rhinoceros
Flamingo.
Meer heb ik niet. Ik hoop dat jullie mij nog wat advies kunnen geven.
"Waarom kan ik geen image uploaden? Hoe doen jullie dat?''
Wanneer het lukt edit ik dit wel.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Plaatjes zetten op je eigenwebspace en hier naar door linken (bijv. met de [img] of [url] tag) of via ene gratis image hostingstevens20 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:24:
Heren, i kben al een tijdje bezig met het tekenen van een schip. Dit is mijn afstudeer project. Er moet een mooie render van het schip komen. Ik ben erg benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden.
De enige programma's die ik ervoor heb zijn:
AutoCAD
Rhinoceros
Flamingo.
Meer heb ik niet. Ik hoop dat jullie mij nog wat advies kunnen geven.
"Waarom kan ik geen image uploaden? Hoe doen jullie dat?''
Wanneer het lukt edit ik dit wel.
@Stukfruit: Hoest met de OP

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Nog heel even..
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
ik heb dus gewoon een blendshape met daarin één target.
vervolgens wil ik daarbij nog een toevoegen(zodat ik niet allemaal verschillende blendshapes krijg, maar eentje met verschillende targets erin).
hoe doe ik dat:P?
Maya is toch niet zoveel anders dan 3dsmax?Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:38:
weet er iemand hoe je blendshapes kan toevoegen in maya?
ik heb dus gewoon een blendshape met daarin één target.
vervolgens wil ik daarbij nog een toevoegen(zodat ik niet allemaal verschillende blendshapes krijg, maar eentje met verschillende targets erin).
hoe doe ik dat:P?
- Gewoon je huidige mesh dupliceren in neutrale stand(blendshape weights op 0).
- Je object vervormen
- Nieuwe blendshape object selecteren, daarna de neutrale
- Edit deformers->Blendshape->Add
Je kunt altijd je blendshapes verwijderen. Ze blijven dan gewoon bestaan in je eerste mesh, zo lang je maar niet je originele mesh verwijderd.
Verwijderd
ok what the hell.Yanik schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:27:
[...]
Maya is toch niet zoveel anders dan 3dsmax?
- Gewoon je huidige mesh dupliceren in neutrale stand(blendshape weights op 0).
- Je object vervormen
- Nieuwe blendshape object selecteren, daarna de neutrale
- Edit deformers->Blendshape->Add
Je kunt altijd je blendshapes verwijderen. Ze blijven dan gewoon bestaan in je eerste mesh, zo lang je maar niet je originele mesh verwijderd.
nou werkt het ineens wel... toenet kreeg ik de hele tijd een error, ''DAG item does not exist'' of iets dergelijks.
het zal wel..
weet je toevallig ook of je dan je blendshape nog kan instellen(parrallel, front of chain, default etc).
of neemt ie dit gewoon over van de blendshape node waar je hem bij stopt?
thnx ingeval
Neil Blevins (Technical Director, Pixar) die uit gaat leggen over problemen bij Wall-E
Ken Pimental (Gesloten sessie, heb ik een NDA voor moeten tekenen
En uiteindelijk met zijn allen eten
Zin in
CoolBcMe schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:54:
Volgende week donderdag End User Event![]()
Neil Blevins (Technical Director, Pixar) die uit gaat leggen over problemen bij Wall-E![]()
Ken Pimental (Gesloten sessie, heb ik een NDA voor moeten tekenen) Product Advisory Council 3ds Max
![]()
En uiteindelijk met zijn allen eten![]()
Zin in
Bedoeling is om te tonen dat dit inderdaad de originele gipsenmal is en om de ontbrekende stukken erweer in te passen (grijs) en later te 3d printen.
Niks aan gemodelleerd dus

Ik ben bezig met een stage project. Hiervoor moet ik een schip in Rhino zetten en renderen.
Ik kende het programma niet en moet in 20 weken alles af hebben. Dit is wat ik tot nu toe heb Graag hoor ik commentaar. Dan kan ik daar wat aan doen.
De programma's die ik tot mijn beschikking heb zijn:
Rhinocros
Flamingo
Autocad (Daar komt het schip vandaan)
Ik mag geen foto's van internet gebruiken enzo.. ik moet het volledig met de programma's doen..

(Sorry dat het met imashack is maar ik weet niks beters)
inhoudelijk: ik heb het gevoel dat de boot veel te lang is in verhouding met zijn breedte en hoogte. Dit zou natuurlijk ook kunnen komen door het persprectief, maar ik vind het er nu een beetje uitzien als een dutch barge. verder zou ik de poot van de tafels een andere kleur doen, mij leken het eerst namelijk allemaal vaten olie. Pas later zag ik dat het stoeltjes en tafels zijn. ten slotte zie ik nog een klein lijntje aan de zijkant van de boot (de overgang van de boot naar het water), en de schaduwen zijn een beetje hard.
voor de rest heel mooi
Ik was erg onder de indruk van al het moois wat jullie maakte en besloot zelf ook eens een kijkje te nemen of het wat voor mij is. Ik gebruik 3DS MAX (eerste 30 dagen gratis) en heb het een en ander uitgeprobeerd. ik heb 2 dingen gemaakt met succes en wou deze graag met jullie delen. Ik weet het stelt niet zo veel voor. Maar ik ben er super trots op! en ik kijk er ook erg naar uit meer te leren.

ik heb nog geen idee hoe ik de matrealen maak en een etiket erop plak, mischien moet ik het dan uit meerderre delen laten bestaan?
iemand nog tips, links voor hulp die zijn altijd welkom

Gemodelleerd in sketchup, gerenderd in kerkythea
edit:
Velgen komen van een eerder modelletje, vandaar de lagere kwaliteit en klopt het merkje niet
edit 2:
Kerky maakt helaas nog steeds een zootje van de textures van het dak...
[ Voor 44% gewijzigd door .Sjoerd op 21-05-2009 00:42 ]

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Erg tof en ziet er ook clean uit (voor zover je dat echt kunt zeggen zonder wire). Doet me denken aan Underworld.Schuey schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:09:
Zo, de laarsje zijn af, volgende week aan de handjes beginnen
klikje
Thx, blij dat je dat laatste opvaltKneoK schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:05:
[...]
Erg tof en ziet er ook clean uit (voor zover je dat echt kunt zeggen zonder wire). Doet me denken aan Underworld.
Verwijderd
Als je in sketchup de textures uitzet, is het dak dan wit of blauw, en dan voornamelijk de stukken die niet goed renderen? Als ze blauw zijn dan moet je even rechter muisknop/reverse faces klikken. Kerkythea heeft nog wel eens problemen om blauwe faces te renderen..Sjoerd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:38:
Work in Progres:
[afbeelding]
Gemodelleerd in sketchup, gerenderd in kerkythea
edit:
Velgen komen van een eerder modelletje, vandaar de lagere kwaliteit en klopt het merkje niet
edit 2:
Kerky maakt helaas nog steeds een zootje van de textures van het dak...
Heb helaas ook geen idee.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:12:
[...]
weet je toevallig ook of je dan je blendshape nog kan instellen(parrallel, front of chain, default etc).
of neemt ie dit gewoon over van de blendshape node waar je hem bij stopt?
thnx ingeval
Ben zo goed als klaar met het modeleren van de park omgeving voor mijn short. Dit is een shot waar de tasjesdief tegen de prullenbak aan ligt en door de bijen wordt aangevallen. In de achtergrond zie je later de oma haar tas oprapen.
Moet nog wat puin rond om de prullenbak plaatsen, ik heb het al gemodeleerd. Alleen er nog niet geplaatst, de prullenbak zit vol met rommel, alleen van dit standpunt zie je het niet. Het bankje mist een poot omdat ik die eerst moet uv-mappen voordat ik hem kloon.

@ Schuey
Ziet er tot nu toe erg netjes uit. Ga je je karakter ook riggen en animeren?
Dankjewel voor de tip! Ik had een paar jaar terug een abbonement er op. De laatste issue ziet er echt interessant uit.apNia schreef op zondag 24 mei 2009 @ 06:35:
Yanik voor het geval je het interessant vindt, in de 3D World deze maand veel info over character animation... denk wel de moeite waard voor je voor de fijne details
Enig idee waar je hem goedkoop kunt kopen/bestellen in NL?
Dat zit wel Schnorr.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Viel me vies tegen hoe lang het renderen duurde. Als de vloeistof erbij komt had een dualcore pc er soms wel 1.5 uur per frame voor nodig op 720p . Jammer dat Blender niet de lens werking van de vloeistof laat zien maar ik vind het resultaat toch best mooi
[Vimeo: http://www.vimeo.com/4809103]
Erg gaaf gemaakt-j-k- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:02:
Afgelopen dagen beetje bezig geweest met ray transparency en reflection in Blender.
Viel me vies tegen hoe lang het renderen duurde. Als de vloeistof erbij komt had een dualcore pc er soms wel 1.5 uur per frame voor nodig op 720p . Jammer dat Blender niet de lens werking van de vloeistof laat zien maar ik vind het resultaat toch best mooi.
[video]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
render testje in maya.
weet iemand waarom schaduw af en toe wat "artifacts'' geeft, zwarte driehoekjes e.d.?
(de mesh is clean, zit wel een normal map op)
en hoe zet ik maya op ''scherper'', vind het renderen nog redelijk blurry gaan.
en schaduwen zijn vaak lelijk, hoe krijg ik een soft schadow?
anyway, hier is het testje. binnenkort nog wat poses doen, daarna animatie. en dan klaar.

Verwijderd
thnx, ga het een uitproberenSchuey schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:11:
Anti Aliasing verhogen in je mental ray tab, en met je filter spelen in je raytraced shadows tab van het licht wat schaduw cast. Gaat je wel rendertijd kosten though
weet je toevallig ook hoe je een blendshape kan verwijderen
Verwijderd
Ziet er wel mooi uit, is dat licht enkel niet wat hard?Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:04:
update
render testje in maya.
weet iemand waarom schaduw af en toe wat "artifacts'' geeft, zwarte driehoekjes e.d.?
(de mesh is clean, zit wel een normal map op)
en hoe zet ik maya op ''scherper'', vind het renderen nog redelijk blurry gaan.
en schaduwen zijn vaak lelijk, hoe krijg ik een soft schadow?
anyway, hier is het testje. binnenkort nog wat poses doen, daarna animatie. en dan klaar.
[afbeelding]
Als ik naar je website ga krijg ik een melding dat er een exploit op je site zit. (FF3)
Verwijderd
licht is idd nog te hard, was meer voor mezelf een test, aangezien ik normaal alles in 3dsmax doe.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 11:24:
[...]
Ziet er wel mooi uit, is dat licht enkel niet wat hard?
offtopic:
Als ik naar je website ga krijg ik een melding dat er een exploit op je site zit. (FF3)
verrek mijn website is een rerapporteerde aanvalsite geworden??
hoe kan dat nou weer...
zodra ik tijd heb ga ik er eens achteraan zitten.
volgens mij heeft een of andere piemel hacker mijn site naar de k geholpen..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 15:13 ]
Milk, meer info dus op http://safebrowsing.clien...://www.graphicvizion.com/

Binnenkort ook mijn website weer een update geven
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Verwijderd
weet je wat nou echt een leuke uitdaging is.ElmarNieser schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:18:
Na 8 maanden weer eens 3dsmax opgepakt. Omdat ik een nieuwe baan heb (niet in de 3D scene) heb ik 8 maanden 3dsmax niet aangeraakt. Toch is het weer erg gaan kriebelen en heb ik mijn TW Steel horloge maar eens nagemaakt. gemaakt met 3dsmax2009 en V-ray doormiddel van poly moddeling.
[afbeelding]
een heel character erbij maken met die level of detail. dan ben je mijn god
echt heel nice gedaan man! net niet fotorealistisch.. komt wel heel dichtbij
Er mag wat meer leven in het plaatje.
(reflexie van het glas, schaduwtje van de wijzers)
Verder mag het klokje ,dat wat onder het glas zit, volgens mij iets meer diepte krijgen. Alle horloges hebben in het midden (de draai-as van de wijzers) een soort van ''piramide'' waarmee de wijzeres verbonden zijn aan het kloksysteem, deze ontbreekt hier nog. Verder is het een mooi plaatje.
Ik heb even een vraagje voor de mensen hier.
Ik ben redelijk nieuw in het 3d wereldje. Maar ik begin er verslaafd aan te raken.. nu heb ik voor mijn zelf ''opgestarte project'' wat foto's nodig van mensen die hun koffiekopje aan het oortje vasthouden. Graag zou ik van jullie een foto ontvangen (PM) zodat ik deze kan analyseren. Jullie zouden mij hiermee erg helpen.
Het mooist zou zijn als er foto's zijn vanuit verschillende views.
alvast bedankt.
stevens20
Verwijderd
Ik zou graag beginnen met het maken van 3d ontwerpen.
Hoewel ik door de bomen het bos niet meer zie, is volgens mij 3DS max het beste programma.
Welke proggie raden jullie mij aan om eens mee te starten?

Klikbaar.
Nu weet ik alleen niet of ik hem ga afmaken, want er zitten genoeg fouten in.
En even een kleine draai:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=K_a93zrc31k&feature=channel_page]
En ik kan zeggen dat mijn renders (vele) malen sneller worden gerenderd op mijn Vista 64bit (en max64bit - 2.5 ghz c2d) dan op mijn Xp 32bit. (max 32bit - 3.0ghz c2d).
Morgen naar EUE

Een heel cliché reactie, maar er is geen 'beste'. 3DS Max is denk ik de meest gebruikte, en dat kan in je voordeel werken om hulp te vinden op forums op Google. Maya is erg populair, maar heeft een net iets hogere drempel geloof ik om mee te beginnen, en is iets minder vaak gebruikt (maar ook erg vaak hoor). Verder heb je nog wat grote namen, en ik kan alles wel toelichten met voors en tegens, maar imo blijft Max wel een goeie keuze voor een beginner. Moeilijk blijft het toch, welk pakket je ook kiest, dan kan je maar beter een populaire nemen waar je veel spul over kan vinden.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:35:
Hallo,
Ik zou graag beginnen met het maken van 3d ontwerpen.
Hoewel ik door de bomen het bos niet meer zie, is volgens mij 3DS max het beste programma.
Welke proggie raden jullie mij aan om eens mee te starten?
Verwijderd
mee eens.apNia schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:00:
[...]
Een heel cliché reactie, maar er is geen 'beste'. 3DS Max is denk ik de meest gebruikte, en dat kan in je voordeel werken om hulp te vinden op forums op Google. Maya is erg populair, maar heeft een net iets hogere drempel geloof ik om mee te beginnen, en is iets minder vaak gebruikt (maar ook erg vaak hoor). Verder heb je nog wat grote namen, en ik kan alles wel toelichten met voors en tegens, maar imo blijft Max wel een goeie keuze voor een beginner. Moeilijk blijft het toch, welk pakket je ook kiest, dan kan je maar beter een populaire nemen waar je veel spul over kan vinden.
max en maya zijn in mijn ogen de meest geruikte programma's, hierdoor is er dus ook de meeste hulp voor
en ga ik er dan vanuit dat dit ook de ''betere'' pakketten zijn. hoewel dat van de gebruiker en het doeleinde
afhangt.
max is veel gebruiksvriendelijker dan maya.
maya is wat meer hardcore, ook programmeren en scripts schrijven komt hier wat bij kijken, voordeel
is wel dat je hiermee dus veel verder kan gaan noujuist omdat je zoveel meer controle hebt.
ik zou echt met 3dsmax beginnen. heel veel hulp en tutorials te vinden op internet, zit ook zelf een goede help file bij, dus je kan meteen beginnen.
good luck dude.
Verwijderd
Ga ik gelijk doen,Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:49:
[...]
mee eens.
max en maya zijn in mijn ogen de meest geruikte programma's, hierdoor is er dus ook de meeste hulp voor
en ga ik er dan vanuit dat dit ook de ''betere'' pakketten zijn. hoewel dat van de gebruiker en het doeleinde
afhangt.
max is veel gebruiksvriendelijker dan maya.
maya is wat meer hardcore, ook programmeren en scripts schrijven komt hier wat bij kijken, voordeel
is wel dat je hiermee dus veel verder kan gaan noujuist omdat je zoveel meer controle hebt.
ik zou echt met 3dsmax beginnen. heel veel hulp en tutorials te vinden op internet, zit ook zelf een goede help file bij, dus je kan meteen beginnen.
good luck dude.
gelezen dat 64bit besturingssystemen de voorkeur hebben, ook maak even gelijk installeren?
specs:
AMD AThlon 4600+ X2 @ 2.6Ghz
2GB DDR II 588Mhz
9600GT
320GB HDD
Of is dat als beginner niet nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 28-05-2009 16:25 ]
Gewoon Tutorials gaan volgen en kijken hoe het gaat
Edit: to slow
Leuke setting, voldoende eten en drinken
Grote kans dat bij de volgende EUE ik er 2 dagen bij ben.
Klinkt allemaal erg cool. Ik zag helaas een paar dagen terug dat er zo'n event was en heb het dus allemaal moeten missen. Misschien dat ik volgend jaar wel kom als ik het dan niet weer mis.Stalllone schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:06:
Voor mensen die twijfelden voor het gaan naar de EUE, ben vandaag geweest en het was tof! Presentaties gezien van Chris Robson (3D-Palace) Neil (van Pixar over 'zijn prive dingen die hij maakt), Ted Boardman over loft technieken in max (inc. mappen! erg intressant!) en nog een aantal.
Leuke setting, voldoende eten en drinkengoed geregeld.
!
Kun je wat meer vertellen over de EUE? Hoe druk was het? Heb je de kans gehad om met de "grote lui" te praten?
Same hier. Ik ben dan donderdag gegaan. Ook een Presentatie van Cris Robson (zonder HStalllone schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:06:
Voor mensen die twijfelden voor het gaan naar de EUE, ben vandaag geweest en het was tof! Presentaties gezien van Chris Robson (3D-Palace) Neil (van Pixar over 'zijn prive dingen die hij maakt), Ted Boardman over loft technieken in max (inc. mappen! erg intressant!) en nog een aantal.
Leuke setting, voldoende eten en drinkengoed geregeld.
!
Neil Blevins nog gezien. (Over hoe de "trash planet" in Wall-E is gemaakt.) Daarna nog even met hem staan praten over 3d progs, maxscript e.d. (Hij is van Soulburnscripts)
Nog even met een andere gast die maxscript zou doen (Alex Morris). Vond ik persoonlijk niets. Ik wist meer dan die gast. Zaal met 40 mensen, zaten 3 die maxscript deden. Ik was de enige die maxscript's maakte die meerdere personen gebruikte. Dus ik heb daarom ook maar besloten om een tutorial site te gaan bouwen voor maxscript.
En als laatste Ken Pimental. Advisory Council for 3ds Max. Onder NDA alles gehoord over de toekomst van 3ds max. Kan daar dus helaas niets over vertellen. Maar erg tof dat we zelf ook suggesties konden doen
Donderdag 210 man en ik geloof dat er vrijdag 250 zouden komen. Het was dus best druk, maar erg gezellig. En ja, met de "grote lui" praten kan ook zeker. Ik heb met Cris Robson, Ted Boardman, Neil Blevins, Zap Anderson staan praten.Yanik schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:17:
[...]
Kun je wat meer vertellen over de EUE? Hoe druk was het? Heb je de kans gehad om met de "grote lui" te praten?
[ Voor 13% gewijzigd door BcMe op 30-05-2009 11:20 ]
Dat het niet fotorealistisc is komt denk ik grotendeels door de doodse reflectiesElmarNieser schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:18:
Na 8 maanden weer eens 3dsmax opgepakt. Omdat ik een nieuwe baan heb (niet in de 3D scene) heb ik 8 maanden 3dsmax niet aangeraakt. Toch is het weer erg gaan kriebelen en heb ik mijn TW Steel horloge maar eens nagemaakt. gemaakt met 3dsmax2009 en V-ray doormiddel van poly moddeling.
[afbeelding]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
CoolBcMe schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:18:
[...]
Same hier. Ik ben dan donderdag gegaan. Ook een Presentatie van Cris Robson (zonder H) Dus daar zou ik nog een biertje gaan drinken als hij weer in Nederland is
Neil Blevins nog gezien. (Over hoe de "trash planet" in Wall-E is gemaakt.) Daarna nog even met hem staan praten over 3d progs, maxscript e.d. (Hij is van Soulburnscripts)
Nog even met een andere gast die maxscript zou doen (Alex Morris). Vond ik persoonlijk niets. Ik wist meer dan die gast. Zaal met 40 mensen, zaten 3 die maxscript deden. Ik was de enige die maxscript's maakte die meerdere personen gebruikte. Dus ik heb daarom ook maar besloten om een tutorial site te gaan bouwen voor maxscript.![]()
En als laatste Ken Pimental. Advisory Council for 3ds Max. Onder NDA alles gehoord over de toekomst van 3ds max. Kan daar dus helaas niets over vertellen. Maar erg tof dat we zelf ook suggesties konden doen
[...]
Donderdag 210 man en ik geloof dat er vrijdag 250 zouden komen. Het was dus best druk, maar erg gezellig. En ja, met de "grote lui" praten kan ook zeker. Ik heb met Cris Robson, Ted Boardman, Neil Blevins, Zap Anderson staan praten.
Heb jij trouwens nog een Pixar poster kunnen krijgen
Ik heb zelf niet zoveel met de 3D mannen gepraat meer omdat ik nogmaar relatief kort bezig ben en ik berg veel nieuwe info kreeg
Hoe man er vrijdag was, geen idee. Iedereen stond binnen en buiten in de pauze dus best wel wat mensen.
Ja dat heb ik bij Cris gezien inderdaad. Hij zat ook nog te bitchen over max 2010Stalllone schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:16:
[...]
CoolJij hebt dus het modelingsgedeelte gezien van Cris. Ik een stukje animatie en dat ging snel! Ik heb nog bijna niks met animatie gedaan, dus dan gaat het zoiezo al snel. Wel aardige gast overgens
Heb jij trouwens nog een Pixar poster kunnen krijgen? Bij ons had Neil er zomaar een paar van zijn eigen werk, die hij gaf wie als snelste een antwoord kon geven over vragen van zijn presentatie. En hij gebruikt echt veel van z'n eigen scripts. Wel gaaf om te zien. (die je ook van z'n site kan afhalen).
Ik heb zelf niet zoveel met de 3D mannen gepraat meer omdat ik nogmaar relatief kort bezig ben en ik berg veel nieuwe info kreeg! Maar de mogelijkheid is er zeker aanwezig (ook bijv. in de pauzes waar ze gewoon rondlopen en aangesproken werden).
Hoe man er vrijdag was, geen idee. Iedereen stond binnen en buiten in de pauze dus best wel wat mensen.
Die Pixar poster was niet te doen. Die sessie over Wall-E was _te_ druk, iedereen gilde door elkaar.
En scripting is erg nuttig om te leren. Dus ik denk dat ik binnen nu en twee weken een site online gooi met tutorials voor beginners. Dat post ik hier nog wel even
Haha Cris vertelde dat gister iddBcMe schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:20:
[...]
Ja dat heb ik bij Cris gezien inderdaad. Hij zat ook nog te bitchen over max 2010Zoals het hoort. Zat hij bij jullie ook steeds water aan te bieden?
Die Pixar poster was niet te doen. Die sessie over Wall-E was _te_ druk, iedereen gilde door elkaar.
En scripting is erg nuttig om te leren. Dus ik denk dat ik binnen nu en twee weken een site online gooi met tutorials voor beginners. Dat post ik hier nog wel even
[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 31-05-2009 12:24 ]
Verwijderd
hahahaapNia schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:22:
Hahahahaha even tussendoor lachen hoor, deze gast z'n stem klinkt net als een naaktkat die gedroogd wordt met schuurpapier
[video]
omg, zijn engels is ook WAARDELOOS, half nederlands half engels...
men der is echt iets mis met die kerel
maar goed, tof dat ie het probeert
The subdivisions in polygons. The beginning.apNia schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:22:
Hahahahaha even tussendoor lachen hoor, deze gast z'n stem klinkt net als een naaktkat die gedroogd wordt met schuurpapier
[video]
Klinkt als een topfilm
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
klopt nog ooklol, sounds like the old man from Family Guy
http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=071414
Dit is daarom wel een partij gaaf ja. Als Mudbox dat ook kan, zou tof zijn. (misschien kan het wel, maar ik heb Mudbox nog nooit gebruikt momenteel).maratropa schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:27:
noooooh. Kan niet veel meer uitbrengen dan dat.. Dit is cool.
SICK! Nu wachten tot Mudbox dat heeftmaratropa schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:27:
noooooh. Kan niet veel meer uitbrengen dan dat.. Dit is cool.
Zal wel weer 2 jaar duren. Mudbox loopt toch beetje achter de feiten aan steeds. Misschien toch ooit maar de stap maken
Hierbij bedankt.
En dan gelijk maar het forum onveilig maken..

edit: en een oor

Ik zie tijdens het posten een melding dat ik op check images moet klikken, is daar een speciale knop voor of is dat alleen een vierkantje dat standaard is aangevinkt?
PS:indien ik nu enkele regels overtreed hoor ik dat natuurlijk graag.

edit2:
@Stukfruit: 3DStudio Max 9
[ Voor 11% gewijzigd door gybrus op 02-06-2009 13:57 ]
KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB
Dat vinkje staat nu inderdaad standaard aangevinkt. Lekker aanlaten en niet over nadenken verder, dan verhoog je automatisch het leesplezier van al je medeforummersgybrus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:23:
Ik zie tijdens het posten een melding dat ik op check images moet klikken, is daar een speciale knop voor of is dat alleen een vierkantje dat standaard is aangevinkt?
Welk programma gebruik je trouwens?
Hmm, ik ben er steeds meer voor om iedere gebruiker in /85 een tagje mee te geven.. dan reserveer ik bij deze alvast: "Blender, Silo, Mudbox"
Status update: nog steeds bezig met het nieuwe topic. Nog even geduld svp

Dat zit wel Schnorr.

Maar het komt, het komt. Geduld is een schone zaak
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Ik ben weer eens lekker bezig in Blender.
Alleen nu heb ik een probleempje (waar ik zonder het internet) niet uit kom.
En hier iemand mij vast in twee tellen kan helpen
Ik ben bezig met een 'kamer' te maken, met daarin ramen. Alleen wanneer ik het glas er inzet, dan is er niet echt licht inval meer.
Dan zijn de scherpe randen van het raam, worden uitgeblurd. Die ik wel heb, op het moment dat ik geen 'glas' heb.
Ik render met Yafray.
Wat is het? Als het niet duidelijk is wil ik het nog wel verduidelijken met screenshots
Ik heb dus een asfalt map, met witte strepen, nou zijn die echt helemaal wit, nou wil ik dus op sommige plekken hebben dat die strepen vervaagd zijn.
Mijn idee was om meerdere materials te gebruiken, een asfalt map, een witte strepen map en dan nog een map die op random plekken de witte strepen iets vervaagd, iemand een idee hoe ik dat aanpak? Ik heb eigenlijk nog nooit echt getextured, maar die tutorials zijn meestal echt heel basic en gaan hier dus niet op in.
Als ik nu echt te veel wil dan kan ik wel de map in photoshop al gaan tilen en daar de strepen al iets weghalen, of het gewoon zo laten, bedankt alvast
En Maartenvb, een screenshot zou inderdaad handig zijn
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd

Zonder glas

Met glas
Je ziet het verschil
Dus nu de vraag hoe krijg ik het zelfde effect met glas (dus ook met reflectie en dergelijke, maar wel het licht.)
En owja let niet op die groene bank
Als je dispersion bedoelt:-j-k- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:02:
Jammer dat Blender niet de lens werking van de vloeistof laat zien maar ik vind het resultaat toch best mooi.
[video]

..dan ligt daar al een patch (tracker-url kan ik even niet vinden) voor te wachten in de tracker. Als je geluk hebt komt die na of zelfs voor 2.5 in Blender terecht
Het zou trouwens ook mogelijk moeten zijn om het te faken via de compositor (geen lens blur).
[ Voor 63% gewijzigd door Stukfruit op 03-06-2009 16:24 ]
Dat zit wel Schnorr.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Alvast bedankt!
Hint: Het gaat over de startpost...
Dat zit wel Schnorr.
@Maartenvdb. Heb je wel bij het materiaal van de grond bij shaders op trashadow geklikt?
[ Voor 15% gewijzigd door -j-k- op 03-06-2009 18:49 ]
Verwijderd
Ik had Shadbuf aanstaan, wat zorgde dat het glas een schaduw had. Die uitgezet en nu nog alleen de benodigde reflectie.
Verwijderd
Heb een half uur moeten zoeken maar staat aanStukfruit schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:14:
Belangrijke Vraag: Zouden Milky, Hymn en The Underminer misschien hun DM aan kunnen zetten of het op een andere manier voor mij mogelijk maken om contact met hen op te nemen?
Alvast bedankt!
Hint: Het gaat over de startpost...
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Handjes gemaakt vanavond

Mijlpaal: alle ledematen aanwezig!
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
- c2q: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00677975
- ci7: http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00654449
http://en.expreview.com/2...formance-than-qx9770.html
http://www.hardware.info/...enchmarks_van_de_Core_i7/
Dit is even wat ik snel vind, maar volgens mij is die i7 zoiezo sneller met 3D (met name renderen). Pin me er niet op vast
Ik zou graag een Core i7 willen als render bak.
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!
Dank voor uw aandacht.