Nice topic
Software: 3ds Max, Illustrator, Photoshop en Vray

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
me like!Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:07:
Nice topic![]()
[afbeelding]
Verwijderd
netjes, maar had dan Montana 94 kannen genomenVerwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:07:
Nice topic![]()
[afbeelding]
Verwijderd
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
[ Voor 17% gewijzigd door .Sjoerd op 07-06-2009 19:34 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
In 3D studio max kan je je model converteren naar editable mesh en dan krijg je vanzelf tri's.
[ Voor 24% gewijzigd door gybrus op 08-06-2009 23:30 . Reden: quote toegevoegd ]
KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB
Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik bedoel, als je show Edges Faces doet in max, moet je alleen maar driehoekjes ziengybrus schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:28:
[...]
In 3D studio max kan je je model converteren naar editable mesh en dan krijg je vanzelf tri's.
Dit doe je door je object te selecteren -> rechtermuisknop -> convert to editable mesh.
Kijk eerst bij Customize -> Preferences -> Viewports Tab -> Configure driver knop of "Display All Triangle Edges" aan staatStalllone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:46:
[...]
Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik bedoel, als je show Edges Faces doet in max, moet je alleen maar driehoekjes zien
Dat probeer ik te bereiken.
[ Voor 18% gewijzigd door Dutchie! op 09-06-2009 13:07 ]
Het model wat ik moet maken komt gewoon uit een opdracht van een vriend. En daarbij waren de eisen dat het allemaal in Tri's moet zijnDe Hupie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:07:
Mag ik vragen wat je doel is en in welke engine je wilt gaan werken? Ik werk veel met de unreal 3 engine en heb me hier nog nooit druk over hoeven te maken. Bij het importeren maakt de unreal editor er zelf al allemaal triangles van. Verder is het tijdens het modeleren meestal ook niet handig om alleen maar in tri's te werken, je raakt dan meestal je overzicht kwijt van hoe je model is opgebouwd.
Je bent er bewust van dat elk polygoon 3d model uit triangles bestaat? Een vierkant bestaat uit 2 triangles, een 5hoek uit 3, etc.. Volgens mij hoef je je er niet veel van aan te trekken dat je nu opeens in triangles zou moeten werken.Stalllone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:24:
[...]
Het model wat ik moet maken komt gewoon uit een opdracht van een vriend. En daarbij waren de eisen dat het allemaal in Tri's moet zijn
Het word verder niet gebruikt in een game engine e.d.
Maar ik wilde het wel doen, goede oefening voor mij
KloptDe Hupie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:46:
[...]
Je bent er bewust van dat elk polygoon 3d model uit triangles bestaat? Een vierkant bestaat uit 2 triangles, een 5hoek uit 3, etc.. Volgens mij hoef je je er niet veel van aan te trekken dat je nu opeens in triangles zou moeten werken.
Beetje miereneuken, maar op die blauwe dop bovenaan zit een vage witte veeg (boven de twee weerspiegelingen van het licht)Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:07:
Nice topic![]()
[afbeelding]
Self reflection is the school of wisdom
Bedoel je niet het deukje wat ook zichtbaar is in de gele dop?Ventrigo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:32:
[...]
Beetje miereneuken, maar op die blauwe dop bovenaan zit een vage witte veeg (boven de twee weerspiegelingen van het licht)
AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty
Nee die lange witte veeg op de rand van de dop. Had het deukje nog geen eens gezienVillean schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:40:
[...]
Bedoel je niet het deukje wat ook zichtbaar is in de gele dop?
Self reflection is the school of wisdom
Het kan zijn dat we wat langs elkaar heen aan het praten zijn maar je zou het model wat je als voorbeeld geeft ook net zo goed grotendeels uit vierkantjes laten bestaan (en enkele tri's misschien). Dat maakt voor de vorm en de tricount niks uit. Bij dit model is het wellicht niet zo nuttig om perse in quads te werken aangezien het een organisch object is zonder duidelijke edgeloops.Stalllone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:27:
[...]
KloptMaar ik zit ook een maximum limiet wat erg lastig is. Want Low Poly = King.
Daarom ook dit voorbeeld. Omdat het (iig lijkt) dat dit model niet alleen is opgebouwt uit vierkantjes(2x driehoek) maar dat bijna alles uit echte driehoeken bestaat en dus minder Poly's inneemt.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Dat is een foto ?robin222 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:43:
Woei ik heb eindelijk weer eens wat te laten zien. Een 43 meter mega jacht, ontworpen voor een chineese werf. Groot deel van het ontwerp heb ik voor m'n rekening mogen nemen en daarnaast ook het 3d model + de rendering. Dit najaar hoopt de werf te kunnen beginnen met de bouw.
[afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
water is foto? anders is dat echt enorm goed gedaan.robin222 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:43:
Woei ik heb eindelijk weer eens wat te laten zien. Een 43 meter mega jacht, ontworpen voor een chineese werf. Groot deel van het ontwerp heb ik voor m'n rekening mogen nemen en daarnaast ook het 3d model + de rendering. Dit najaar hoopt de werf te kunnen beginnen met de bouw.
[afbeelding]
Water is inderdaad een foto, het is bijna onmogelijk om een mooi golfpatroon te krijgen en waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Ik heb nog een aantal andere renderingen van andere hoeken die wat spectaculairder zijn maar op deze is de boot het beste te zien vandaar dat we voor deze zijn gegaan. Verder heb ik alle overige zooi uit de foto geshopt vandaar dat het wat kaal lijkt.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:29:
[...]
water is foto? anders is dat echt enorm goed gedaan.
scheepje vind ik kwa kwaliteit ook niet op t zelfde niveau als het water.
ook vin de omgeving wat leeg en de camera angle niet echt spannend.
op die puntjes na is het wel echt nice gedaan!
Voor op de boeg zit een rvs plaat die de romp beschermd voor de ankerketting als het schip gaat draaien. Dan gaat niet gelijk je lak er aan.Stalllone schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:36:
Wat is dat aan de voorkant van het schip? Waar hij het water snijd. Lijkt net of dat doorzichtig is of een stuk eruit ofzo.
Verder ziet er boot er goed uit man.!
[ Voor 5% gewijzigd door FreezingPixels op 11-06-2009 21:14 ]
Zoals gewoonlijk ziet het er weet goed uit!robin222 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:43:
[afbeelding]
Ga je der een jas geven? Heb je al die detail van der korset helemaal voor niks gemodeld!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
[ Voor 27% gewijzigd door aegis3d op 14-06-2009 21:14 ]
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 16:30 ]
Pfffff.. ik snap je verhaal wel redelijk maar ik kan me er nog geen plaatje bij verzinnen. Dus als je een tekening kan inscannen/maken in paint dan maakt het het mssn wat duidelijker.-J00P- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:24:
Voor mijn studie moet ik op de één of andere manier een weergave maken van een scaffold. Een scaffold is een drager van weefsel of medicatie die ergens in het lichaam ingebracht wordt ingebracht. Het scaffold verdwijnt waarna de rest achter blijft.
Graag zou ik van zo'n dergelijk scaffold een mooi 3d model maken, echter is de vorm te complex en de kennis die ik op dit gebied bezit te minimaal waardoor ik tegen een aantal problemen aanloop.
Het scaffold bestaat (in dit geval) uit een 3dimenstionaal rooster in een cilinder (eigelijk een lange draad).
De basis vormen krijg ik nog wel op het scherm, maar op dit moment loop ik voornamelijk vast op het rooster.
Hoe kan ik het best zo'n dergelijk rooster tekenen? Ik heb geprobeerd om vanuit een kubus te werken, door er vervolgens door de top, front en side view balkjes doorheen te tekenen en die weg te halen (boolean). Alleen is volgens mij een hele omslachtige manier en geeft dit verre van het juiste resultaat.
De software die ik hiervoor beschikbaar heb is Rhino 4. Is er iemand die mij hiermee opweg kan helpen?
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
This too shall pass
Daar heeft het inderdaad mee te maken. En ik denk ook dat mijn videokaart problemen heeft want als ik naar openGL overschakel loopt m'n hele computer vast, dat had ik ook al met een ander programma dus aan max zal het niet liggen. Bedankt voor je snelle antwoordapNia schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:04:
Schakel eens om van software renderer. Dus heb je DirectX naar OpenGL of vice versa.
This too shall pass
Het wordt aangeraden om de nieuwste drivers te gebruiken voor je VideokaartSharky schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:41:
[...]
Daar heeft het inderdaad mee te maken. En ik denk ook dat mijn videokaart problemen heeft want als ik naar openGL overschakel loopt m'n hele computer vast, dat had ik ook al met een ander programma dus aan max zal het niet liggen. Bedankt voor je snelle antwoord
Verwijderd
Verwijderd
Het is misschien handig om te vermelden welke 3d programma je gebruiktVerwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:14:
Hey allemaal,
Echt te vette dingen die ik hier zie en ik hoop dat ik er ook zal komen.
Ik heb net de Tutorial gedaan van het cola flesje.en die was er goed geschreven.
Nou ben ik alleen op zoek naar de Tutorial om een schaakset te maken.
Kan iemand mij die linken?
Thnx
Verwijderd
Verwijderd
Sorry dat klopt. Ik ben begonnen met 3Ds Max. Ik zag af en toe hier op het forum wat staan over die tutorial maar nergens een link. Vandaar dat ik het hier even vraag.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:01:
[...]
Het is misschien handig om te vermelden welke 3d programma je gebruikt
En met een google search op: tutorial 'naam 3d programma' 'onderwerp' kom je vaak een heel eind.
Wat is het doel/verhaal van het filmpje?icemancool schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:20:
Een tijdje geleden ingeleverd als opdracht voor m'n opleiding:
[video]
Project afgerond met een 9 \o/
Verwijderd
Openen in Maxwell?? Maxwell is een renderer voor gebruik in Rhinoceros.stevens20 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:59:
Heren, ik ben al een tijdje bezig geweest met Rhinoceros, ik was een schip aan het tekenen. Nu zag ik dat er een (nieuw?) render programma is daarvoor, het staat zelfs op hun site . Ik heb deze demo versie gedownload maar nu kan ik er geen Rhino bestanden in openen, lijkt me een betje raar.
Ik gebruik Rhinoceros 4.0
Hoe kan ik nu zorgen dat ik mijn schip wel kan openen in maxwell?
(ik heb hem al als 3ds opgeslagen en geopent maar dan is het gen schip maar, ik mis dan verschillende onderdelen en de rest daat door elkaar heen.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Dank u, ik heb dus een beetje de verkeerde versie zitten downloaden XD (shame on me)Scipionyx schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:08:
[...]
Openen in Maxwell?? Maxwell is een renderer voor gebruik in Rhinoceros.
Zie ook dit filmpje (wat je zelf ook had kunnen vinden..) http://www.maxwellrender....no/files/installation.htm (via http://www.maxwellrender.com/plugins/rhino/index.php)
[ Voor 27% gewijzigd door stevens20 op 18-06-2009 12:38 ]
WHAT'S UP? Gaming
Kleine Zaal | 20:00-22:30
Een videogame staat of valt met de kwaliteit van de wereld waarin het spel zich afspeelt. Maar hoe creëer je zo'n wereld? Hoe belangrijk is het verhaal van een videogame en wat zijn de mogelijkheden van nieuwe platforms als WiiWare en de iPhone? Boris van de Ven (Gamekings) praat met grootheden uit de vaderlandse game-industrie. Met Jan-Bart van Beek (Guerrilla Games), Ton Roosendaal (Blender), Jan-Johan Belderok (Blammo Events), Ronald Lenz (7scenes), Jasper Koning (Ronimo Games) en Triumph Studios (Overlord).
Voor C&C op het model is het handig om wireframes te posten. Ik zie wat meshfoutjes, misschien even de smoothing groups checken op de auto en proberen zoveel mogelijk in quads te werken..Sjoerd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:47:
het grappige is is dat er nog nooit op mijn 3d model is gereageerd, is ie zo slecht?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Die scene heb ik alleen met m'n eigen computer gerenderd. Er stonden ondertussen wel andere computers aan een andere scene te rekenen...-j-k- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:31:
Ontzettend gaaf gedaan. En @hierboven: die 7.2 min per frame is dan nog met meerdere computers he.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Thx, zoals Spikewolf terecht opmerkt, het is een leren jas, die hebben gewichtBozozo schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:25:
@Shuey:
Ik vind de jas erg mooi, al betwijfel ik of hij echt zo over de borsten zou vallen. Er lijkt te veel spanning op te staan voor een lap stof die in principe vrij kan bewegen.
Klopt, dat is precies wat het moest zijn ookJe hand vind ik ook erg goed gelukt (krijg het zelf nooit zo mooi) al doen de vingers een beetje lang en dun aan.
Dat is niet echt een meshfout, allemaal quads daar, denk dat ik gewoon daar iets heb meegepakt tijdens sculpten ofzo, zal er eens naar kijken want het was me zelf niet opgevallenVerder zit er zo te zien een meshfout in de aanhechting van het oor. Tot slot kan de mondhoek (imo het rottigste stukje om goed te krijgen) nog wat beter; probeer hem eens wat te chamferen.
Nouja ik moet toegeven dat ik best trots op dit model ben, hopelijk wordt dat met dat realistische shader ding nog meerJe zou ook eens een enigszins realistische skin shader kunnen uitproberen. Voor mijn gevoel beoordelen je hersenen een hoofd dan op een meer instinctmatige en kritische manier. Het nadeel daarvan is alleen dat je al snel in de uncanny valley komt te zitten waardoor je je model totaal crap vindt
Verwijderd
nogmaals, heel vet gedaan.Schuey schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:30:
Heb mijn meshes verfijnt in mudboxEn een expression test gedaan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
MVG, Frank
[ Voor 8% gewijzigd door DP Kunst op 22-06-2009 20:30 ]
Verwijderd
wat minder realistisch dan je render, maar ok..DP Kunst schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:29:
Tnx allemaal! Samen met die gasten van C4Real hebben we dr wat moois van gemaakt. Zo ziet de auto er btw in het echt uit:
[afbeelding]
Echt een supermooie auto geworden!
Ik vind het anders zeer knap gedaan. Blender is in mijn ogen nu niet het makkelijkste programma om realistische plaatjes te maken.Schuey schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:19:
Tja, vind dat er wel wat meer moeite in de render gestoken kon worden om eerlijk te zijn. Ik zie nu eigelijk gewoon alleen maar primitives met een diffuse erop.
[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 23-06-2009 13:12 ]
[ Voor 11% gewijzigd door -j-k- op 23-06-2009 19:16 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat is dacht ik de enige manier om een Blender dat effect te krijgen, heb er wel eens naar gezocht.Acid_Burn schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:20:
Voor bumpmaps heb je per definitie geen extra vertices nodig. Ik denk dat je met mesh displacement in de war bent.
[ Voor 13% gewijzigd door -j-k- op 23-06-2009 19:25 ]
[ Voor 6% gewijzigd door -j-k- op 23-06-2009 19:48 ]
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 24-06-2009 10:38 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 24-06-2009 11:06 ]
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!
Dank voor uw aandacht.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq