[3D] Post je 3D-stuff maar weer - part 41 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice topic :9~

Software: 3ds Max, Illustrator, Photoshop en Vray

Afbeeldingslocatie: http://www.fikretakgul.nl/images/3d/paint.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:07:

[afbeelding]
me like!
hele nette render, mooie belichting, mooie textures, mooie materialen.

ik vind alleen die vloer er net wat nep uit zien... wat te blurry denk ik, mss net iets meer bump
toevoegen? mieren neuken hoor, dat vind ik het enige wat niet op dezelfde kwaliteit is als de rest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Milky

Klopt, alle materialen wat je hier ziet zijn gemaakt behalve de vloer. Probleem is dat ik het plaatje niet opnieuw kan renderen omdat ik de originele kwijt ben geraakt.. Deze is inmiddels een jaar of 4 oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

[afbeelding]
netjes, maar had dan Montana 94 kannen genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ apNia

ja... had gekund. Maaaarrrr alles wat je daar ziet is zelf gemaakt, inclusief het logo op de cans. Leek me leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept69.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept66.jpg
dat blauwe is een soort van sfeerverlichting. Porsche doet reflectoren tussen de remlichten ik doe dit..

Gemodelleerd in sketchup, gerendered in kerkythea

[ Voor 8% gewijzigd door .Sjoerd op 05-06-2009 11:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Wat is er mis met die achterkant? :P
Je zou eens wat met belichting en materialen moeten doen, denk dat hij dan wat leuker overkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
De achterkant moet nog afgemaakt worden :P

Wel een goed idee inderdaad om wat andere belichtingen er op te gooien. zal ik is doen zodra hij af is en ik wat tijd heb.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Jammer van de meshfoutjes in de wielkasten. Het lijkt te komen door tri's. Probeer zoveel mogelijk zoveel mogelijk quads te maken, die smoothen veel beter.

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
klopt, maar als je in sketchup alleen maar quads wil gebruiken kun je nauwelijks goeie vormen creëren

voorkant van de achterwielkast verbreding is af. klokkenwinkel gemaakt en ingebouwd. Klinkt misschien als weinig werk, ik ben er wel 5,5 / 6 uur mee zoet geweest :P
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept72.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept71.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept75.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept74.jpg

op de laatste twee renders is te zien dat ik wel een goede smooth functie kan gebruiken.
Dit is echter alleen te zien op de renders van kerky, in sketchup zelf zijn de oneffenheden niet te zien

Update:(7juni half 8 )
Navigatie, climate control, transmissie, bekerhouders, obergvakje en entertainment voor achterpassagiers gemaakt. zo vind ik 't wel genoeg voor deze week :+
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept79.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door .Sjoerd op 07-06-2009 19:34 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik moet nu een model gaan maken met Tri's. Iemand nog een goede tip hoe je dat doet :P ? Ik heb nog nooit Tri's - modellen gemaakt. Het is meestal gewoon een zooitje vanalles en nog wat omdat ik het nog nooit voor een game heb gedaan. Deze keer is het wel voor een game en moet het in Tri's.

Wat is de bekende aanpak hier?
- object modelen (welke manier dan ook).
- model until done.
- object optimalizeren naar Tri's?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
In 3D studio max kan je je model converteren naar editable mesh en dan krijg je vanzelf tri's.
Dit doe je door je object te selecteren -> rechtermuisknop -> convert to editable mesh.

[ Voor 24% gewijzigd door gybrus op 08-06-2009 23:30 . Reden: quote toegevoegd ]

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

gybrus schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:28:
[...]

In 3D studio max kan je je model converteren naar editable mesh en dan krijg je vanzelf tri's.
Dit doe je door je object te selecteren -> rechtermuisknop -> convert to editable mesh.
Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik bedoel, als je show Edges Faces doet in max, moet je alleen maar driehoekjes zien :P

Dat probeer ik te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-04 09:51

BcMe

BcM

Stalllone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:46:
[...]

Ik weet niet of dat hetzelfde is, maar ik bedoel, als je show Edges Faces doet in max, moet je alleen maar driehoekjes zien :P

Dat probeer ik te bereiken.
Kijk eerst bij Customize -> Preferences -> Viewports Tab -> Configure driver knop of "Display All Triangle Edges" aan staat ;)
Daarna editable mesh et voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nee dat bedoel ik eigenlijk ook niet. dit bedoel ik. Random plaatje via google, maar dit is opgebouwd uit alleen maar Tris. Hoe krijg ik dit voor elkaar :) ?

Edit: als ik het omzet naar: Editable Patch dan krijg ik wel allemaal driehoekjes te zien. :) :D

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchie! op 09-06-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als je er een Editable Patch van maakt is het geen mesh meer natuurlijk :P Als je de 'turn to mesh' modifier pakt, en invisible edges uitvinkt heb je wat je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:27
Mag ik vragen wat je doel is en in welke engine je wilt gaan werken? Ik werk veel met de unreal 3 engine en heb me hier nog nooit druk over hoeven te maken. Bij het importeren maakt de unreal editor er zelf al allemaal triangles van. Verder is het tijdens het modeleren meestal ook niet handig om alleen maar in tri's te werken, je raakt dan meestal je overzicht kwijt van hoe je model is opgebouwd.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De Hupie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:07:
Mag ik vragen wat je doel is en in welke engine je wilt gaan werken? Ik werk veel met de unreal 3 engine en heb me hier nog nooit druk over hoeven te maken. Bij het importeren maakt de unreal editor er zelf al allemaal triangles van. Verder is het tijdens het modeleren meestal ook niet handig om alleen maar in tri's te werken, je raakt dan meestal je overzicht kwijt van hoe je model is opgebouwd.
Het model wat ik moet maken komt gewoon uit een opdracht van een vriend. En daarbij waren de eisen dat het allemaal in Tri's moet zijn :)

Het word verder niet gebruikt in een game engine e.d.

Maar ik wilde het wel doen, goede oefening voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ben begonnen aan Papervision3D trouwens
3Den in Flash, erg geinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Stalllone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:24:
[...]

Het model wat ik moet maken komt gewoon uit een opdracht van een vriend. En daarbij waren de eisen dat het allemaal in Tri's moet zijn :)

Het word verder niet gebruikt in een game engine e.d.

Maar ik wilde het wel doen, goede oefening voor mij ;)
Je bent er bewust van dat elk polygoon 3d model uit triangles bestaat? Een vierkant bestaat uit 2 triangles, een 5hoek uit 3, etc.. Volgens mij hoef je je er niet veel van aan te trekken dat je nu opeens in triangles zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

De Hupie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:46:
[...]

Je bent er bewust van dat elk polygoon 3d model uit triangles bestaat? Een vierkant bestaat uit 2 triangles, een 5hoek uit 3, etc.. Volgens mij hoef je je er niet veel van aan te trekken dat je nu opeens in triangles zou moeten werken.
Klopt :) Maar ik zit ook een maximum limiet wat erg lastig is. Want Low Poly = King. ;) Daarom ook dit voorbeeld. Omdat het (iig lijkt) dat dit model niet alleen is opgebouwt uit vierkantjes(2x driehoek) maar dat bijna alles uit echte driehoeken bestaat en dus minder Poly's inneemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

[afbeelding]
Beetje miereneuken, maar op die blauwe dop bovenaan zit een vage witte veeg (boven de twee weerspiegelingen van het licht)

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00
Ventrigo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:32:
[...]

Beetje miereneuken, maar op die blauwe dop bovenaan zit een vage witte veeg (boven de twee weerspiegelingen van het licht)
Bedoel je niet het deukje wat ook zichtbaar is in de gele dop?

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Villean schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:40:
[...]

Bedoel je niet het deukje wat ook zichtbaar is in de gele dop?
Nee die lange witte veeg op de rand van de dop. Had het deukje nog geen eens gezien :P O+ .

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Stalllone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:27:
[...]

Klopt :) Maar ik zit ook een maximum limiet wat erg lastig is. Want Low Poly = King. ;) Daarom ook dit voorbeeld. Omdat het (iig lijkt) dat dit model niet alleen is opgebouwt uit vierkantjes(2x driehoek) maar dat bijna alles uit echte driehoeken bestaat en dus minder Poly's inneemt. :)
Het kan zijn dat we wat langs elkaar heen aan het praten zijn maar je zou het model wat je als voorbeeld geeft ook net zo goed grotendeels uit vierkantjes laten bestaan (en enkele tri's misschien). Dat maakt voor de vorm en de tricount niks uit. Bij dit model is het wellicht niet zo nuttig om perse in quads te werken aangezien het een organisch object is zonder duidelijke edgeloops.

Je kunt idd zo werken zoals je zelf al aandroeg, eerst gewoon modelleren en dan optimaliseren door bijvoorbeeld de 'optimize' modifier te gebruiken in max waardoor je model oa in triangles wordt verdeelt. Je kunt ook kijken naar mootools polycruncher , die werkt een heel stuk beter dan de optimize modifier maar kost ook zon 150-200 euro helaas.

Voor hardsurface modellen zoals machines zou ik gewoon met de hand optimizen en zoveel mogelijk een nette mesh overhouden, dat scheelt ook bij het unwrappen en texturen. Maar het hangt dus een beetje van de situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Was nooit zo'n fan van Zbrush, maar dit ziet er toch wel erg cool uit! :)
http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=071829 (via www.3dhype.com)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:11
Woei ik heb eindelijk weer eens wat te laten zien. Een 43 meter mega jacht, ontworpen voor een chineese werf. Groot deel van het ontwerp heb ik voor m'n rekening mogen nemen en daarnaast ook het 3d model + de rendering. Dit najaar hoopt de werf te kunnen beginnen met de bouw.

Afbeeldingslocatie: http://www.superyachttimes.com/articles/Image/Companies/Kingship/Kingdship-138-big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
robin222 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:43:
Woei ik heb eindelijk weer eens wat te laten zien. Een 43 meter mega jacht, ontworpen voor een chineese werf. Groot deel van het ontwerp heb ik voor m'n rekening mogen nemen en daarnaast ook het 3d model + de rendering. Dit najaar hoopt de werf te kunnen beginnen met de bouw.

[afbeelding]
Dat is een foto ? :/
Zo niet, holy shit gozer! Erg vet!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
water is foto? anders is dat echt enorm goed gedaan.

scheepje vind ik kwa kwaliteit ook niet op t zelfde niveau als het water.
ook vin de omgeving wat leeg en de camera angle niet echt spannend.

op die puntjes na is het wel echt nice gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Volgens mij gebruikt Robin222 toch altijd foto's voor het water. Tell me if I'm wrong.

Sowieso lijkt het me wel sterk dat hij het water zo ongelooflijk realistisch kan maken terwijl de boot niet 100% foto-realistisch is en dat terwijl water wel een wat moeilijker materiaal is om te maken :P

(don't get me wrong, blijft vet)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Wat is dat aan de voorkant van het schip? Waar hij het water snijd. Lijkt net of dat doorzichtig is of een stuk eruit ofzo.

Verder ziet er boot er goed uit man. :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:29:
[...]

water is foto? anders is dat echt enorm goed gedaan.

scheepje vind ik kwa kwaliteit ook niet op t zelfde niveau als het water.
ook vin de omgeving wat leeg en de camera angle niet echt spannend.

op die puntjes na is het wel echt nice gedaan!
Water is inderdaad een foto, het is bijna onmogelijk om een mooi golfpatroon te krijgen en waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Ik heb nog een aantal andere renderingen van andere hoeken die wat spectaculairder zijn maar op deze is de boot het beste te zien vandaar dat we voor deze zijn gegaan. Verder heb ik alle overige zooi uit de foto geshopt vandaar dat het wat kaal lijkt.
Stalllone schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:36:
Wat is dat aan de voorkant van het schip? Waar hij het water snijd. Lijkt net of dat doorzichtig is of een stuk eruit ofzo.

Verder ziet er boot er goed uit man. :D !
Voor op de boeg zit een rvs plaat die de romp beschermd voor de ankerketting als het schip gaat draaien. Dan gaat niet gelijk je lak er aan. :)

[ Voor 5% gewijzigd door FreezingPixels op 11-06-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo, de basemesh voor de jas is af :)
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/2999/57416091.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39

[afbeelding]
Zoals gewoonlijk ziet het er weet goed uit!
Je moet wel mazzel hebben dat je in je biblio een goeie foto van water hebt zitten met een exact even grote boot...
Schuey schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:40:
Zo, de basemesh voor de jas is af :)
[afbeelding]
Ga je der een jas geven? Heb je al die detail van der korset helemaal voor niks gemodeld!
Maar ziet er ook lekker uit. Lekker in de zin van goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

je bedoelt gewoon lekker in de zin van geil

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heb dat detail niet voor niks gemodelled hoor, als ik bijvoorbeeld in een animatie haar jas uit wil laten heb ik dat al :) Of ze doet haar jas uit, kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 20:35
Ik vond een leuk satin material op het internet en was al aan het spelen met de cloth sim:
Afbeeldingslocatie: http://uploader.polorix.net//files/70/satindress_pic2.jpg

edit:
Beetje enviroment omheen geprutst:
Afbeeldingslocatie: http://uploader.polorix.net//files/70/satindress_enviro1.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door aegis3d op 14-06-2009 21:14 ]

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jammer van de render met omgeving. Die is simpelweg lelijk :P Die andere is mooi

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

^^ eens met stupid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook nog is een keer een persoonlijk projectje gestart.

Texturen nog wat tweaken, het zwijn in pose zetten,
en dan wachten op de haarshader in Modo 401 :9
Afbeeldingslocatie: http://www.jedha.com/warthog_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoe heb je dat gemaakt jong? Erg mooi! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniaal! Zo'n stinkbeest in een cleane omgeving }:O
Ziet er mooi uit! Niks op aan te merken. Ga binnenkort ook eens een kijkje nemen bij Modo. Kriebelt al een hele tijd. Werk nu met Lightwave maar de layout van Modo ziet er op de 1 of andere manier erg fijn uit en ze hebben aardig wat toffe functies in 401 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx,

hier is het model.
Afbeeldingslocatie: http://www.jedha.com/warthog_wire_sm.jpg

De texturen zijn bijeen gecloond van referentiemateriaal.

Hey, jupjup
zeker doen. was ook Lightwaver, maar sinds ik Modo heb, nooit meer naar omgezien.
Kan trouwens een evaluatieversie downloaden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept96.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 22:13
Voor mijn studie moet ik op de één of andere manier een weergave maken van een scaffold. Een scaffold is een drager van weefsel of medicatie die ergens in het lichaam ingebracht wordt ingebracht. Het scaffold verdwijnt waarna de rest achter blijft.

Graag zou ik van zo'n dergelijk scaffold een mooi 3d model maken, echter is de vorm te complex en de kennis die ik op dit gebied bezit te minimaal waardoor ik tegen een aantal problemen aanloop.

Het scaffold bestaat (in dit geval) uit een 3dimenstionaal rooster in een cilinder (eigelijk een lange draad).
De basis vormen krijg ik nog wel op het scherm, maar op dit moment loop ik voornamelijk vast op het rooster.

Hoe kan ik het best zo'n dergelijk rooster tekenen? Ik heb geprobeerd om vanuit een kubus te werken, door er vervolgens door de top, front en side view balkjes doorheen te tekenen en die weg te halen (boolean). Alleen is volgens mij een hele omslachtige manier en geeft dit verre van het juiste resultaat.

De software die ik hiervoor beschikbaar heb is Rhino 4. Is er iemand die mij hiermee opweg kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
-J00P- schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:24:
Voor mijn studie moet ik op de één of andere manier een weergave maken van een scaffold. Een scaffold is een drager van weefsel of medicatie die ergens in het lichaam ingebracht wordt ingebracht. Het scaffold verdwijnt waarna de rest achter blijft.

Graag zou ik van zo'n dergelijk scaffold een mooi 3d model maken, echter is de vorm te complex en de kennis die ik op dit gebied bezit te minimaal waardoor ik tegen een aantal problemen aanloop.

Het scaffold bestaat (in dit geval) uit een 3dimenstionaal rooster in een cilinder (eigelijk een lange draad).
De basis vormen krijg ik nog wel op het scherm, maar op dit moment loop ik voornamelijk vast op het rooster.

Hoe kan ik het best zo'n dergelijk rooster tekenen? Ik heb geprobeerd om vanuit een kubus te werken, door er vervolgens door de top, front en side view balkjes doorheen te tekenen en die weg te halen (boolean). Alleen is volgens mij een hele omslachtige manier en geeft dit verre van het juiste resultaat.

De software die ik hiervoor beschikbaar heb is Rhino 4. Is er iemand die mij hiermee opweg kan helpen?
Pfffff.. ik snap je verhaal wel redelijk maar ik kan me er nog geen plaatje bij verzinnen. Dus als je een tekening kan inscannen/maken in paint dan maakt het het mssn wat duidelijker.

Ik heb nu zelf ongeveer 15 weken ervaring met Rhino (lees 12 weken, de andere tijd zit ik te wachten op mijn veeeel te langzame pc). Is het de bedoeling dat hier goede renders van gaan komen? of een basis film waarin de essentie duidelijk is?

1: zorg dat je alle plugins die je tot je beschikking gelijk installeerd, wanneer je dit later doet kan dit problemen geven.
2: ik neem aan dat je wel wat ervaring hebt met andere programma's wat dit werk betreft. Probeer wat dingen uit waarvan je denk dat je je opdracht op die manier kan afronden.
3: werk in layers! dit houd het overzichtelijk en je kan later makkelijk materialen toevoegen over veranderen, tevens kun je layers uitzetten om een beter overzicht te behouden.

Hier is een afbeelding van wat ik gemaakt heb in de 15 weken met rhino 4.0 (ik had hiervoor nog nooit met rhino gewerkt, alleen een paar uurtjes Solid Works). Dit is niet het mooiste plaatje dat ik heb trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/525/s10.th.png

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

Na een paar jaar niets met 3D gedaan te hebben wil ik er toch weer mee gaan stoeien, destijds modelde ik alles in Rhino maar nu wil ik alles in Max gaan doen.
Het probleem is alleen dat als ik in max op 'zoom extents all' klik, dat de viewports opeens grijs worden (grid is helemaal weg) en dat ding rechtsboven in je viewport om een aanzicht te kiezen verdwijnt ook. Als ik reset of gewoon 'new...' doe helpt dat helemaal niets. Hoe kan dat?

heb Google al gebruikt en vond deze vraag niet echt een nieuw topic waard

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Schakel eens om van software renderer. Dus heb je DirectX naar OpenGL of vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

apNia schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:04:
Schakel eens om van software renderer. Dus heb je DirectX naar OpenGL of vice versa.
Daar heeft het inderdaad mee te maken. En ik denk ook dat mijn videokaart problemen heeft want als ik naar openGL overschakel loopt m'n hele computer vast, dat had ik ook al met een ander programma dus aan max zal het niet liggen. Bedankt voor je snelle antwoord :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Sharky schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:41:
[...]

Daar heeft het inderdaad mee te maken. En ik denk ook dat mijn videokaart problemen heeft want als ik naar openGL overschakel loopt m'n hele computer vast, dat had ik ook al met een ander programma dus aan max zal het niet liggen. Bedankt voor je snelle antwoord :)
Het wordt aangeraden om de nieuwste drivers te gebruiken voor je Videokaart :) Ik weet niet wat je voor kaart hebt... en of je de nieuwste drivers hebt. Maar dat kan je nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Echt te vette dingen die ik hier zie en ik hoop dat ik er ook zal komen.
Ik heb net de Tutorial gedaan van het cola flesje. :D en die was er goed geschreven.
Nou ben ik alleen op zoek naar de Tutorial om een schaakset te maken.
Kan iemand mij die linken?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:14:
Hey allemaal,

Echt te vette dingen die ik hier zie en ik hoop dat ik er ook zal komen.
Ik heb net de Tutorial gedaan van het cola flesje. :D en die was er goed geschreven.
Nou ben ik alleen op zoek naar de Tutorial om een schaakset te maken.
Kan iemand mij die linken?
Thnx
Het is misschien handig om te vermelden welke 3d programma je gebruikt ;)
En met een google search op: tutorial 'naam 3d programma' 'onderwerp' kom je vaak een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 15:18
Een tijdje geleden ingeleverd als opdracht voor m'n opleiding:

Project afgerond met een 9 \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste keer dat ik iets post hier:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3307/3632277081_3c072d73fc_b.jpg

Het model had ik al een tijdje geleden gemaakt. Vandaag geëxperimenteerd met Maxwell Render for Solidworks, en het resultaat mag er van mij best zijn. Kleine details kunnen nog wat meer uitgewerkt worden (deurscharnier, handvat, ventilatiegaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Mooie render ja :) Is die HDRI/Environment map te delen met ons? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:01:
[...]

Het is misschien handig om te vermelden welke 3d programma je gebruikt ;)
En met een google search op: tutorial 'naam 3d programma' 'onderwerp' kom je vaak een heel eind.
Sorry dat klopt. Ik ben begonnen met 3Ds Max. Ik zag af en toe hier op het forum wat staan over die tutorial maar nergens een link. Vandaar dat ik het hier even vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

icemancool schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:20:
Een tijdje geleden ingeleverd als opdracht voor m'n opleiding:
[video]
Project afgerond met een 9 \o/
Wat is het doel/verhaal van het filmpje?

Ik vind een 9 imho nogal hoog. De animatie van de auto is niet mooi (of het nou cartoonstyle is of niet), de omgeving is wel errug simpel en leeg.
Welke opleiding is het? Voor een opleiding als CMD had ik er een 7 voor gegeven denk ik. Want er zitten best een aantal leuke dingen in, alleen is het naar mijn idee wat te houterig en simpel voor een 9.

Maar felicita anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Roy. Leuk filmpje! Rijgedrag is inderdaad een beetje vreemd maar verder tof gedaan. Zie alleen dat je skytracer hebt gebruikt in je filmpje. Duurt dat niet onmundig veel langer om te renderen? Hier met alleen al een render komt er heel veel tijd bij. :o

Na een half uur geleden op de setup van modo gedrukt te hebben (voor de 100x) krijg ik dan toch de verschrikkelijk lelijke setup van modo302 te voorschijn.. Dat beloofd al veel goeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Heren, ik ben al een tijdje bezig geweest met Rhinoceros, ik was een schip aan het tekenen. Nu zag ik dat er een (nieuw?) render programma is daarvoor, het staat zelfs op hun site . Ik heb deze demo versie gedownload maar nu kan ik er geen Rhino bestanden in openen, lijkt me een betje raar.

Ik gebruik Rhinoceros 4.0

Hoe kan ik nu zorgen dat ik mijn schip wel kan openen in maxwell?
(ik heb hem al als 3ds opgeslagen en geopent maar dan is het gen schip maar, ik mis dan verschillende onderdelen en de rest daat door elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
stevens20 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:59:
Heren, ik ben al een tijdje bezig geweest met Rhinoceros, ik was een schip aan het tekenen. Nu zag ik dat er een (nieuw?) render programma is daarvoor, het staat zelfs op hun site . Ik heb deze demo versie gedownload maar nu kan ik er geen Rhino bestanden in openen, lijkt me een betje raar.

Ik gebruik Rhinoceros 4.0

Hoe kan ik nu zorgen dat ik mijn schip wel kan openen in maxwell?
(ik heb hem al als 3ds opgeslagen en geopent maar dan is het gen schip maar, ik mis dan verschillende onderdelen en de rest daat door elkaar heen.
Openen in Maxwell?? Maxwell is een renderer voor gebruik in Rhinoceros.
Zie ook dit filmpje (wat je zelf ook had kunnen vinden..) http://www.maxwellrender....no/files/installation.htm (via http://www.maxwellrender.com/plugins/rhino/index.php) ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Scipionyx schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:08:
[...]

Openen in Maxwell?? Maxwell is een renderer voor gebruik in Rhinoceros.
Zie ook dit filmpje (wat je zelf ook had kunnen vinden..) http://www.maxwellrender....no/files/installation.htm (via http://www.maxwellrender.com/plugins/rhino/index.php) ;)
Dank u, ik heb dus een beetje de verkeerde versie zitten downloaden XD (shame on me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
en waarom werkt dit bij mij weer niet?

Ik zie dat hij daar een versie vorRhinoV4 installeerd maar ik krijg iets met 1.8.2 (x86) ofzoiets...

ik krijg bovendien die MAXWELL_ROOT error, en la sik ga kijken bij de FAQ ervan dan klopt alles gewoon...

[ Voor 27% gewijzigd door stevens20 op 18-06-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Slightly off topic, maar vanavond is What's Up? gaming. Gezien er hier ook wat gamedevs zitten (Ronimo jongens die het nog hier volgen? :)) is het misschien interessant. In A'dam btw:
WHAT'S UP? Gaming
Kleine Zaal | 20:00-22:30

Een videogame staat of valt met de kwaliteit van de wereld waarin het spel zich afspeelt. Maar hoe creëer je zo'n wereld? Hoe belangrijk is het verhaal van een videogame en wat zijn de mogelijkheden van nieuwe platforms als WiiWare en de iPhone? Boris van de Ven (Gamekings) praat met grootheden uit de vaderlandse game-industrie. Met Jan-Bart van Beek (Guerrilla Games), Ton Roosendaal (Blender), Jan-Johan Belderok (Blammo Events), Ronald Lenz (7scenes), Jasper Koning (Ronimo Games) en Triumph Studios (Overlord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
ik verveelde me:
MB CLR vision P
Er zat eerst andere muziek onder, maar dat mocht niet omdat ik de rechten niet heb 8)7
en in de youtube rechten basis zit alleen k u t muziek....

Met originele muziek, maar niet in HD:
klik!

Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/MBconcept108.jpg
klikken voor megaformaat

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
het grappige is is dat er nog nooit op mijn 3d model is gereageerd, is ie zo slecht? :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heb mijn meshes verfijnt in mudbox :) En een expression test gedaan :P
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/7194/jasp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/4783/handje.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/7025/hoofd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
.Sjoerd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:47:
het grappige is is dat er nog nooit op mijn 3d model is gereageerd, is ie zo slecht? :/
Voor C&C op het model is het handig om wireframes te posten. Ik zie wat meshfoutjes, misschien even de smoothing groups checken op de auto en proberen zoveel mogelijk in quads te werken.

Verder kwa materiaal, hoort zon snelle auto niet mooi te glimmen? :P Misschien even een reflecterend materiaal toevoegen.

Heb je de audi a3 tutorial ook gezien? Lijkt me erg handig voor jou, kun je zien hoe de edgeloops lopen en hoe je de juiste hoeken krijgt. Moet je even googlen, staat volgens mij wel op meerdere plekken gratis op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

grootste probleem met je model is dat het in een inferieur programma is gemaakt. Eigenlijk leent SU zich alleen voor simpel architectuur werk en niet voor complexe vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Zo, afgelopen tijd redelijk druk geweest. Donderdag onze nieuwe zonneauto gepresenteerd aan de pers, gisteren aan publiek. Super groot scherm geregeld (6x3m) met 2 gigantische beamers erachter (2x Barco FLM HD18 met 18.000 Lumen). Waar dat voor nodig was? Dit filmpje wat ik samen met C4Real gemaakt heb!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Echt een onwijs vette animatie! hulde.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Die close-ups zijn waanzinnig. Heb je dat met HDRI maps gedaan of heb je de hele omgeving gemodelleerd?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Eerste deel is absoluut geweldig!

Jammer dat die laatste minuut er nog aan zit. ik zat maar te wachten op meer, beetje dwaas dat je anderhalve minuut naat 2 stilstaande logo's moet kijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nice filmpje DP Kunst! Hoe heb je alles zo mooi scherp gekregen? (welk 3D prog / welke render gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Het model heb ik gemaakt in 3Dsmax, die vervolgens geëxporteerd naar Cinema4D. Daar zijn de gasten van C4Real mee aan de gang gegaan. Er zitten 2 HDRI maps in, 1 van binnen in de hangar en 1 van buiten de hangar.

Alles is uitgerenderd op 1920 x 1080. Dit koste ongeveer een week op meerdere computers. C4Real heeft het meeste gerenderd, ik zelf 1 scene. Dit duurde 60 uur voor 500 frames, reken maar uit ;). Daarna is alles nog nabewerkt met After Effects.

En ja, die aftiteling, dat komt omdat dit filmpje ook echt bij onze presentatie is gebruikt. Bij het stuk waar ons logo komt kwamen wij met z'n allen de trap af ;) (zie dit filmpje)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

7,2 min per frame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Ontzettend gaaf gedaan. En @hierboven: die 7.2 min per frame is dan nog met meerdere computers he ;) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Zeer netjes hoor, een rendertijd van 7,2 min per frame. :P

Het ziet er echt prachtig uit, ik doe het niet 1-2-3 na. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
-j-k- schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:31:
Ontzettend gaaf gedaan. En @hierboven: die 7.2 min per frame is dan nog met meerdere computers he ;) .
Die scene heb ik alleen met m'n eigen computer gerenderd. Er stonden ondertussen wel andere computers aan een andere scene te rekenen...

Ojah, en dat is dan dus gerenderd op een Q9650 @ 3,7GHz met 8GB geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@Shuey:

Ik vind de jas erg mooi, al betwijfel ik of hij echt zo over de borsten zou vallen. Er lijkt te veel spanning op te staan voor een lap stof die in principe vrij kan bewegen.
Je hand vind ik ook erg goed gelukt (krijg het zelf nooit zo mooi) al doen de vingers een beetje lang en dun aan. Verder zit er zo te zien een meshfout in de aanhechting van het oor. Tot slot kan de mondhoek (imo het rottigste stukje om goed te krijgen) nog wat beter; probeer hem eens wat te chamferen.

Je zou ook eens een enigszins realistische skin shader kunnen uitproberen. Voor mijn gevoel beoordelen je hersenen een hoofd dan op een meer instinctmatige en kritische manier. Het nadeel daarvan is alleen dat je al snel in de uncanny valley komt te zitten waardoor je je model totaal crap vindt :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

@ Bozozo:
De jas is van leer gemaakt, en beweegt dus anders dan stof. Ik geloof dat hij er aardig realistisch uit ziet zo :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bozozo schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:25:
@Shuey:

Ik vind de jas erg mooi, al betwijfel ik of hij echt zo over de borsten zou vallen. Er lijkt te veel spanning op te staan voor een lap stof die in principe vrij kan bewegen.
Thx, zoals Spikewolf terecht opmerkt, het is een leren jas, die hebben gewicht :)
Je hand vind ik ook erg goed gelukt (krijg het zelf nooit zo mooi) al doen de vingers een beetje lang en dun aan.
Klopt, dat is precies wat het moest zijn ook :D Kate Beckinsale is een tenger vrouwtje, en zeker als ze al die kleren aanheeft, zie je dat nog steeds goed terug in de handen :)
Verder zit er zo te zien een meshfout in de aanhechting van het oor. Tot slot kan de mondhoek (imo het rottigste stukje om goed te krijgen) nog wat beter; probeer hem eens wat te chamferen.
Dat is niet echt een meshfout, allemaal quads daar, denk dat ik gewoon daar iets heb meegepakt tijdens sculpten ofzo, zal er eens naar kijken want het was me zelf niet opgevallen :P Die mondhoeken hebben genoeg detail in zich, maar zou niet weten hoe ik deze moet verbeteren als ik eerlijk ben. Heb je misschien een voorbeeld van wat je precies bedoeld?
Je zou ook eens een enigszins realistische skin shader kunnen uitproberen. Voor mijn gevoel beoordelen je hersenen een hoofd dan op een meer instinctmatige en kritische manier. Het nadeel daarvan is alleen dat je al snel in de uncanny valley komt te zitten waardoor je je model totaal crap vindt :P
Nouja ik moet toegeven dat ik best trots op dit model ben, hopelijk wordt dat met dat realistische shader ding nog meer :P

Thx voor je C&C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Niks anders dan lof DP :)
Gruwelijk eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:30:
Heb mijn meshes verfijnt in mudbox :) En een expression test gedaan :P
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nogmaals, heel vet gedaan.

het enige wat ik fout zie zijn de oren.
zoek wat reference op(oorlel is te groot en er zit volgens mij een mesh foutje in het onder hoekje?), het klopt ongeveer wel, maar ik vind de vorm gewoon niet heel overtuigend.

Afbeeldingslocatie: http://209.132.96.165/zbc/attachment.php?attachmentid=68791

hier zit veel meer volume in. je oor is anatomisch gezien volgens mij wel correct.
moeilijk uit te leggen, ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Thx dude :)
Ik denk dat je het exact goed verwoord hebt en ik snap je. Volume idd! Ik zit nu een beetje in dubio wat ik eerst ga doen. Ik ga denk ik eerst verder met het subtiel detailen van het corset en schoeisel. Paar kleine vouwtjes bij de hiel en dergelijke :) Wil eerst dingen echt afronden en dan als laatste voor het uv-en het hoofd nog een tweak beurt geven :) Het is namelijk zo dat als ik eenmaal met uv-en begonnen met, ik in principe geen polygoon meer aan wil raken. Want anders ben ik over een jaar nog aan het tweaken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
@DP:

Een van de mooiste animaties die ik ooit heb gezien!

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Tnx allemaal! Samen met die gasten van C4Real hebben we dr wat moois van gemaakt. Zo ziet de auto er btw in het echt uit:

Afbeeldingslocatie: http://solarteam.nl/fotoalbum/2009_06_18_Perspresentatie/solar6.jpg

Echt een supermooie auto geworden!

[ Voor 8% gewijzigd door DP Kunst op 22-06-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DP Kunst schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:29:
Tnx allemaal! Samen met die gasten van C4Real hebben we dr wat moois van gemaakt. Zo ziet de auto er btw in het echt uit:

[afbeelding]

Echt een supermooie auto geworden!
wat minder realistisch dan je render, maar ok..

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Een vriend van me doet z'n bachelor-eindwerk over een drijvend platform van bamboe dat levens moet redden bij een overstroming in Burma ergens. Heb ik dit filmpje even voor gemaakt :) wat vinden jullie ervan ?
Raytracing houdt niet van zoveel bamboestaven trouwens :P daarom ook maar het water niet transparant gemaakt.

[Vimeo: http://www.vimeo.com/5276434]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tja, vind dat er wel wat meer moeite in de render gestoken kon worden om eerlijk te zijn. Ik zie nu eigelijk gewoon alleen maar primitives met een diffuse erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Schuey schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:19:
Tja, vind dat er wel wat meer moeite in de render gestoken kon worden om eerlijk te zijn. Ik zie nu eigelijk gewoon alleen maar primitives met een diffuse erop.
Ik vind het anders zeer knap gedaan. Blender is in mijn ogen nu niet het makkelijkste programma om realistische plaatjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
In sketchup kan je ook realistische dingen maken als je wilt, zoals OzBozz weleens laat zien hier. Programma zie ik niet als excuus, hoe moeilijk kan het zijn even een bump te bakken bijvoorbeeld?

Het idee vind ik verder wel goed though, ik denk ook dat ik snap hoe het in elkaar zit :) Ik vind alleen de uitwerking er afbreuk aan doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 23-06-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik vind het ook wel een goed filmpje voor zijn doel. Het doel is volgens mij niet dat het superrealistisch of mooi moet worden maar dat het de werking duidelijk uitlegt, en dat doet het.

Wellicht dat je het allemaal iets langzamer en uitgebreider kunt doen zodat je er zelf ook tussendoor kan praten en uitleg geven. En dat het waterniveau stijgt en daarmee ook het vlot zou eventueel nog iets duidelijker kunnen, misschien met een zijaanzicht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Tja het gaat natuurlijk om een technische opleiding, dus functie voor vorm, in principe. Het was zeker niet het doel om een fotorealistisch geheel te maken, dat zou me eerlijk gezegd veel te lang kosten :P .
Bumpmaps in Blender gaan trouwens niet zo makkelijk als je doet voorkomen Schuey, het object moet uit tamelijk veel vertices bestaan om het hele bump-idee een beetje te zien imho.

Om mezelf een beetje in te dekken: voor mij is het niet zoiets als een eindproject voor een of andere cg-academie, het is puur een vriendendienst omdat ik iets in 3d kan.

Het stijgen van het vlot hoopte ik duidelijk te maken met de close-up aan het einde, je ziet duidelijk dat de ringen omhoog schuiven langs de boomstammen.

Blender had trouwens al iets van 2 minuten per frame nodig. 637k faces dacht ik, dus ik vond het wel mooi eigenlijk :P . Die bamboe dingen tikken echt aan, per stam had ik 317 vertices.

[ Voor 11% gewijzigd door -j-k- op 23-06-2009 19:16 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Voor bumpmaps heb je per definitie geen extra vertices nodig. Ik denk dat je met mesh displacement in de war bent.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Acid_Burn schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:20:
Voor bumpmaps heb je per definitie geen extra vertices nodig. Ik denk dat je met mesh displacement in de war bent.
Dat is dacht ik de enige manier om een Blender dat effect te krijgen, heb er wel eens naar gezocht.
Edit: kom nu toch weer wat nieuws tegen, kan misschien nu wel :P .

[ Voor 13% gewijzigd door -j-k- op 23-06-2009 19:25 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Misschien heb je aan deze pagina wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
Ben er niet helemaal bij met m'n hoofd, net tentamen gemaakt :P . Zat idd met m'n hoofd bij disp-maps.
Een normalmap toepassen in Blender kan ik wel, heb ik bijvoorbeeld ook bij die ijsblokjes in dat whiskeyglas gedaan. Ik herinner me nu dat ik het ff heb uitgeprobeerd maar het te lang vond kosten met renderen en te veel werk om al die bamboestaven goed te krijgen.

Ach, die jongen was er blij mee, en ook bij de presentatie voor het bedrijf vonden ze het mooi :) , anders was ie met een paar autocad tekeningen aan komen zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door -j-k- op 23-06-2009 19:48 ]

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Als jullie je CV maken hoe doen jullie het dan met je portfolio erbij? zet je er een weblink in? print je wat werk uit en stuur je mee? of zet je alleen je kennis op je CV? Wel leuk natuurlijk online portfolio maar als iemand om je CV vraagt is het toch minder handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Had ik nog niet gepost volgens mij. Moest er weer aan denken door schuey's oor. Lage kwaliteit uitrenderen geeft het (geluk bij een ongelukkig) een lekker arty farty gevoel ;)

(Mudbox trouwens O+ )

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 24-06-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik vind hem goed gelukt, afgezien van het feit dat hij eigelijk volkomen plat is :)
Gaat nog even duren voordat ik met het gezicht verderga denk ik :P

Selene heeft namelijk ook nog een beretta + holster dus die moet ook nog gemaakt worden. Vanavond eerst nog het catsuit en de schoenen wat leuke wrinkles geven :) Morgen dan maar aan haar beretta's beginnen, lang geleden dat ik een pistool gemodeled heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 24-06-2009 11:06 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Let op:

WaarschuwingAls je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!

Dank voor uw aandacht.