Ja klopt, ze komen hem of tegelijk omruilen (heb ik 2x gehad), of er wordt een nieuwe gebracht en dag later oude opgehaald (1x gehad). De laatste keer ben ik zelf naar hem toe gegaan...
Kan ik hieruit opmaken dat Qsix nog steeds gratis pixelgarantie geeft? Op de oude site stond dat bij de monitorbeschrijving, maar nu is het weg. Ik zag ook dat ze voor €19 een pixelcheck hebben. Is dat ervoor in de plaats gekomen of is dat een extra service, zodat je niet perfecte monitoren niet meer hoeft terug te sturen? Dat laatste is misschien wel zo logisch.pimpimmers schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:44:
[...]
Ik hoop dat ik direct een nieuwe krijg aan de deur en dat ze de andere met de kapotte pixel in het midden dan mee nemen.
Edit: Net mail van Rob gehad.
Hij wordt bij thuis omgeruild. Of ik krijg eerst een andere en dan later wordt mijn huidige opgehaald.
Goed geregeld dus
Ik kan alle voorwaarden ook niet checken, want al die linkjes onder information doen niets, buiten contact dan. Daar staat een Rotterdams adres met 030 telefoonnummer(Regio Utrecht), terwijl ik dacht dat ze in Amersfoort zaten. Erg vaag. Ze mogen die site weleens afmaken, staat niet zo professioneel.
Qsix is rond het nieuwe jaar verhuisd naar Rotterdam.
En hij biedt nog altijd pixelperfect, staat ook nog steeds in de advertentie op E-bay. Wat er dan wordt bedoeld met dat 'pixelperfect' van 19 euro vond ik ook al erg merkwaardig.
En hij biedt nog altijd pixelperfect, staat ook nog steeds in de advertentie op E-bay. Wat er dan wordt bedoeld met dat 'pixelperfect' van 19 euro vond ik ook al erg merkwaardig.

[Voor 92% gewijzigd door dion_b op 17-01-2009 00:13]
Voor die 19 euro controleren zij hem op defecte pixelsm dus je scherm zou pixelperfect aan moeten komen.
Pixelgarantie zal waarschijnlijk zijn dat als hij met defecte pixel(s) aankomt je een omruilrecht hebt?
Pixelgarantie zal waarschijnlijk zijn dat als hij met defecte pixel(s) aankomt je een omruilrecht hebt?
Waarschijnlijk betaal je die €19 dan zodat je zeker weet dat je gelijk een dode-pixel-loze monitor krijgt en je dus nog eens terug hoeft als je net pech hebt en wel een dode pixel hebt 

The devil is in the details.
Pixelperfect is wat mij betreft hetzelfde als pixelperfect, of dat nu gratis is (zoals hij zegt) of betaald voor 19 EUR. Waarom zou je betalen voor iets dat hij standaard aanbiedt? Beetje vreemd vind ik hoor.
Maargoed ik heb dan misschien 'mazzel' dat ik tot twee keer toe een pixelperfect scherm heb ontvangen, in tegenstelling tot een aantal anderen hier.
Maargoed ik heb dan misschien 'mazzel' dat ik tot twee keer toe een pixelperfect scherm heb ontvangen, in tegenstelling tot een aantal anderen hier.

Ik speel op dit moment vooral Call of duty world at war.MineMine schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:57:
[...]
Wat voor games speel je? Snelle schietspellen of spellen zoals WoW?
Daarnaast poker, maar das niet echt snel

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Het is een verschil tussen extra service en de gewone garantie. 2 verschillende dingen dus.Donderbij schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:07:
Pixelperfect is wat mij betreft hetzelfde als pixelperfect, of dat nu gratis is (zoals hij zegt) of betaald voor 19 EUR. Waarom zou je betalen voor iets dat hij standaard aanbiedt? Beetje vreemd vind ik hoor.
Als je een 24-27-30" scherm koopt heb je zowiezo 5 jaar "premium garantie", al heb je maar 1 hot subpixel dan mag je hem al omruilen. Die Pixel-error check voor 19,- wil alleen zeggen dat ze hem zelf controleren voor ze hem opsturen, zodat je zeker weten geen dooie/hot (sub)pixels hebt (heb je dan na een paar jaar of zo toch een dooie/hot (sub)pixel blijft die premium garantie natuurlijk gewoon gelden).
Met die 19,- voorkom je dus bij voorbaat dat je je scherm moet gaan terugsturen met alle rompslomp er omheen omdat je toch een dooie/hot (sub)pixel hebt...
Heeft iemand hier ook toevallig de 3008WFP die Call of duty world at war speelt ?
Off-topic misschien: moet de discussie over qsix niet in het Shopping forum gevoerd worden? Lijkt me hier niet de plaats... Correct me if I'm wrong
De 2407 bevalt uitstekend! Wát een groot scherm (als je van een 19"CRT af komt zeker!). Wel heeft 'ie het bekende euvel met de powerbutton, dus ik laat hem altijd maar aan staan, ook in power safe modus.
Ik heb hem nog niet gekalibreerd, maar weet ook niet zeker of dit nodig is. Kleuren komen op mij erg goed over, foto's bewerken is een droom op deze monitor!
Van inputlag, ghosting, bleeding etc is niets te merken op deze rev A03. Misschien als ik het verschil zie met een 2408 dat het opvalt, maar het is dus zeker niet storend.
De 2407 bevalt uitstekend! Wát een groot scherm (als je van een 19"CRT af komt zeker!). Wel heeft 'ie het bekende euvel met de powerbutton, dus ik laat hem altijd maar aan staan, ook in power safe modus.
Ik heb hem nog niet gekalibreerd, maar weet ook niet zeker of dit nodig is. Kleuren komen op mij erg goed over, foto's bewerken is een droom op deze monitor!
Van inputlag, ghosting, bleeding etc is niets te merken op deze rev A03. Misschien als ik het verschil zie met een 2408 dat het opvalt, maar het is dus zeker niet storend.
Anoniem: 95166
Ik had de pixelperfect aangeschaft.
1 stuck-pixel op rood en de monitor werd omgeruild (hadden ze waarschijnlijk gemist, want hij was gecheckt).
Geen probleem (behalve dat de monitor bij DPD kwijt is geraakt, ik heb nu wel een nieuwe).
Er staat iets in de trant van pixel-error vrij. Dat betekent alle pixel problemen, niet alleen de overleden pixies.
1 stuck-pixel op rood en de monitor werd omgeruild (hadden ze waarschijnlijk gemist, want hij was gecheckt).
Geen probleem (behalve dat de monitor bij DPD kwijt is geraakt, ik heb nu wel een nieuwe).
Er staat iets in de trant van pixel-error vrij. Dat betekent alle pixel problemen, niet alleen de overleden pixies.
[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 95166 op 14-01-2009 11:52]
Anoniem: 160457
Ik heb een 3008WFP en ik speel CoD 4 en heb nergens last van, heb hiervoor een 19'' Iiyama vmp 454 gehad en merk geen enkel verschil betreft ghosten en inputlag.Le_Freak ! schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:49:
Heeft iemand hier ook toevallig de 3008WFP die Call of duty world at war speelt ?
Zelfs met CS S kan ik niks merken, en met BF2 ook niet. Verder doet ie het ook perfect wanneer je op 1280x1024 speeld (met crysis bijv.). Oftewel, upscalen (zo heet dat toch?) doet ie zeer goed, zodat je niet op de native res van 2560x1600 hoeft te spelen (wat met crysis een probleem vormde hier, 9800GTX).
CoD World at war heb ik alleen singleplayer gedaan maar kon ook daar niks merken wat negatief was. Alleen dat het er gewoon mooi uitziet op 2560x1600/high

Je hoeft geen enkele game te spelen op native om het mooi te laten zijn hoor. Zoals je zelf zegt, upscalen van lagere resoluties (1280x1024, 1600x1200, 1920x1200) doetie prima. Maar als je PC het niet trekt op hogere resolutie, kun je bv 1280x800 spelen, dat is exact de helft van 2560x1600.
En het kan nog verschil maken of je je videokaart het beeld laat upscalen of dat je de monitor laat upscalen.
En het kan nog verschil maken of je je videokaart het beeld laat upscalen of dat je de monitor laat upscalen.
Klopt, maar moet wel even kwijt dat met BF2 waar ik voorheen 1920x1200 speelde op deze 3008wfp, dit heb ik nu veranderd naar 2560x1600, en ik kan toch wel verschil zien, het is zeker geen groot verschil maar bijv de kleinere details vallen eerder op, zoals de groeven in een F18 bijvoorbeeld.Knightwolf schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:23:
Je hoeft geen enkele game te spelen op native om het mooi te laten zijn hoor. Zoals je zelf zegt, upscalen van lagere resoluties (1280x1024, 1600x1200, 1920x1200) doetie prima. Maar als je PC het niet trekt op hogere resolutie, kun je bv 1280x800 spelen, dat is exact de helft van 2560x1600.
En heb dan ook geen enkele lag in elke game die ik tot nu toe speel op 2560x1600, alleen crysis dan maar dat gaat perfect op 1280x1024.
Edit
Screenshot van BF2 @2560x1600/alles high
http://screenshot.xfire.c...5c1f9c715fe48319aa174.png
daar zie ik die 'groeven' van de F18 duidelijker, met 1920x1200 viel het minder op.
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 160457 op 14-01-2009 17:21. Reden: Added screen]
Jep, dat zijn idd de extreme details die je op die resolutie kan zien 
Maar als je de videokaart je beeld laat upscalen dan krijgt je monitor gewoon 2560x1600 aan signaal binnen, ook al draai je je game maar op 1280x800 of 1920x1200, dus de inputlag die erger wordt door het gebruikmaken van de scalerchip in de monitor heb je dan niet

Maar als je de videokaart je beeld laat upscalen dan krijgt je monitor gewoon 2560x1600 aan signaal binnen, ook al draai je je game maar op 1280x800 of 1920x1200, dus de inputlag die erger wordt door het gebruikmaken van de scalerchip in de monitor heb je dan niet

Huh? hoe zorg je ervoor dat je je videokkaart het beeld laat upscalen en hoe dat je monitor het doet ?Knightwolf schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:23:
Is het niet hetzelfde ?
Heb gewoon de 3008wfp aangesloten via dual link dvi en verder niks aan gedaan, geen enkele inputlag of andere klachten ofzow met die dingen.
Mijn vorige LCD (2709W) deed dit ook gewoon goed, net zoals de 3008.
Dat upscalen via de videokaart, kan ik dat per game instellen? dan zou het betekenen dat ik Crysis op 2560x1600 kan spelen zonder lag met een 9800gtx?
En dat ziet er dan ook werkelijk hetzelfde uit als 'echt' 2560x1600 via de game zelf?
Dat upscalen via de videokaart, kan ik dat per game instellen? dan zou het betekenen dat ik Crysis op 2560x1600 kan spelen zonder lag met een 9800gtx?
En dat ziet er dan ook werkelijk hetzelfde uit als 'echt' 2560x1600 via de game zelf?
Hmm ik denk dat ie bedoeld dat het signaal word berekend op 2560x1600 voor dat het aankomt bij de 3008wfp... zodat de monitor het niet hoeft te verwerken. Maargoed, ben hier wel benieuwd naar, gaat dit dan niet extra rekenkracht voor de gpu zorgen? (wat nog kan resulteren in 'lag'?)Le_Freak ! schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:13:
[...]
Huh? hoe zorg je ervoor dat je je videokkaart het beeld laat upscalen en hoe dat je monitor het doet ?
Is het niet hetzelfde ?
Wij hebben diverse problemen met enkele Dell 2408WFP's schermen.
Op oudere systemen (denk hierbij aan een simpele P4, 512 ram) geeft de monitor bij het opstarten van het systeem de melding dat hij in de "power saving state" komt.
In deze systemen zitten sinds kort HD2400Pro kaartjes. (AGP)
Zowel op VGA, als DVI-1 als DVI-2 komt er bij het opstarten geen beeld. en geeft de monitor een "power saving state" weer.
We dachten eerst dat het een defect was, maar bij ons op kantoor sluiten we hem aan op een X2 systeem met onboard videokaart, en dan werkt het wel. Het gekke is dat als ik aan andere Dell 2408WFP op die oude computer aansluit dat hij het zelfde effect geeft (dit zou dus betekenen dat de monitor in orde is).
Echter blijft het op die simpele P4, 512 ram niet goed werken (en het is niet de enige computer met die specs binnen het bedrijf).
Software matig, en Qua instellingen op de monitor zelf hebben we al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.
Drivers van de videokaart zijn up to date...
Iemand enig idee wat wij nog kunnen proberen?

Op oudere systemen (denk hierbij aan een simpele P4, 512 ram) geeft de monitor bij het opstarten van het systeem de melding dat hij in de "power saving state" komt.
Zowel op VGA, als DVI-1 als DVI-2 komt er bij het opstarten geen beeld. en geeft de monitor een "power saving state" weer.
We dachten eerst dat het een defect was, maar bij ons op kantoor sluiten we hem aan op een X2 systeem met onboard videokaart, en dan werkt het wel. Het gekke is dat als ik aan andere Dell 2408WFP op die oude computer aansluit dat hij het zelfde effect geeft (dit zou dus betekenen dat de monitor in orde is).
Echter blijft het op die simpele P4, 512 ram niet goed werken (en het is niet de enige computer met die specs binnen het bedrijf).

Software matig, en Qua instellingen op de monitor zelf hebben we al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.

Drivers van de videokaart zijn up to date...
Iemand enig idee wat wij nog kunnen proberen?

Ah, had niet verwacht dat zoveel het nog niet weten
Even uitleggen dan.
In het ATi Catalyst Control Center kun je vanalles aan de driver instellen, waaronder die scaling functies. Het zit in dit tabblad "Digital Panel (DVI) > Attributes", en het ziet er zo uit:
De uitleg bij de verschillende onderdelen in gele popup-windowtjes is het volgende:
De andere 2 opties scalen het beeld naar 2560x1600, al dan niet met zwarte balken er naast. Dat betekent dat ongeacht welke resolutie je in je game instelt, je monitor zal altijd zeggen datie 2560x1600 aan beeldsignaal binnen krijgt. Dat betekent vervolgens ook dat het veranderen van de aspect-ratio mode in het OSD van de monitor niks veranderd aan je beeld, aangezien die functie niks doet als het scherm native wordt aangestuurd. Ook als je je game bv op 1024x768 instelt, je monitor wordt native 2560x1600 aangestuurd.
Ik moet wel zeggen dat ik zelf nog geen verschil heb ondervonden door het wel of niet aanvinken van "Enable GPU Scaling", aangezien deze 3 opties ook werken als dit niet is aangevinkt. Misschien dat als dat wel aangevinkt wordt het beter en 'accelerated' verwerkt wordt door de videokaart, maar dat heb ik nooit echt onderzocht of zo.
Dit moet dus aangevinkt staan om de functie te gebruiken, zojuist even vanalles uitgeprobeerd.
Zelf heb ik hem (zie ik nu blijkbaar) al lange tijd ingesteld met "Enable GPU scaling" uitgevinkt, en het selectievakje op "Scale image to full panel size". Dat betekent dus dat ik de monitor laat scalen
daar werk ik zelf ook nog steeds mee. Met een HD2600XT 512 MB AGP kaart, dus aardig soortgelijk aan de jouwe. Ik herken je probleem ook.
Maar dit doetie bij mij alleen de eerste keer nadat het scherm van het 220-stopcontact los is geweest.
Bij mij bleek de oplossing door de connector van de monitor kabel op de andere DVI-poort van de videokaart te steken. Die kaarten hebben namelijk 2 DVI-connectors. Meer heb ik niet gedaan
daarna het probleem niet meer gezien. Hoe dit zo'n verschil maakt, ik heb werkelijk geen idee, maar het verschil is er blijkbaar 
Ik hoop dat dat voor jou ook werkt

In het ATi Catalyst Control Center kun je vanalles aan de driver instellen, waaronder die scaling functies. Het zit in dit tabblad "Digital Panel (DVI) > Attributes", en het ziet er zo uit:
De uitleg bij de verschillende onderdelen in gele popup-windowtjes is het volgende:
Als je je scherm met 1:1 pixelmapping wil gebruiken moet je User Centered Timings gebruiken.Enable GPU scaling:
Performs all image scaling functions using the scaling features of your GPU.
Maintain aspect ratio:
Enable to maintain the aspect ratio of the original image when scaling the image up.
Scale image to full panel size:
This expands the image to the full size of the digital panel for non-native resolutions (not always available on the secondary display).
Use centered timings:
Turns off scaling and centers image for non-native panel resolutions (may result in blak bars around image).
De andere 2 opties scalen het beeld naar 2560x1600, al dan niet met zwarte balken er naast. Dat betekent dat ongeacht welke resolutie je in je game instelt, je monitor zal altijd zeggen datie 2560x1600 aan beeldsignaal binnen krijgt. Dat betekent vervolgens ook dat het veranderen van de aspect-ratio mode in het OSD van de monitor niks veranderd aan je beeld, aangezien die functie niks doet als het scherm native wordt aangestuurd. Ook als je je game bv op 1024x768 instelt, je monitor wordt native 2560x1600 aangestuurd.
Ik moet wel zeggen dat ik zelf nog geen verschil heb ondervonden door het wel of niet aanvinken van "Enable GPU Scaling", aangezien deze 3 opties ook werken als dit niet is aangevinkt. Misschien dat als dat wel aangevinkt wordt het beter en 'accelerated' verwerkt wordt door de videokaart, maar dat heb ik nooit echt onderzocht of zo.
Dit moet dus aangevinkt staan om de functie te gebruiken, zojuist even vanalles uitgeprobeerd.
Zelf heb ik hem (zie ik nu blijkbaar) al lange tijd ingesteld met "Enable GPU scaling" uitgevinkt, en het selectievakje op "Scale image to full panel size". Dat betekent dus dat ik de monitor laat scalen

Heej heej, een P4 is nog niet 'oud' heb00ster schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:54:
Wij hebben diverse problemen met enkele Dell 2408WFP's schermen.

Maar dit doetie bij mij alleen de eerste keer nadat het scherm van het 220-stopcontact los is geweest.
Bij mij bleek de oplossing door de connector van de monitor kabel op de andere DVI-poort van de videokaart te steken. Die kaarten hebben namelijk 2 DVI-connectors. Meer heb ik niet gedaan

Ik hoop dat dat voor jou ook werkt

[Voor 22% gewijzigd door Knightwolf op 15-01-2009 16:04]
Nee dit heb je niet juist:
Dit is gewoon een mogelijkheid om 1:1 pixelmapping toe te passen op monitoren die dit niet ondersteunen.
Probeer het maar uit: Stel maar eens in waarbij de kaart volgens zou zou upscalen naar 2560*1600 en ga dan in je monitormenu eens kijken welk signaal 'ie ontvangt. Wedden dat het geen 2560*1600 is?
Wel graag onderbouwen met een fotootje natuurlijk
Dit is gewoon een mogelijkheid om 1:1 pixelmapping toe te passen op monitoren die dit niet ondersteunen.
Probeer het maar uit: Stel maar eens in waarbij de kaart volgens zou zou upscalen naar 2560*1600 en ga dan in je monitormenu eens kijken welk signaal 'ie ontvangt. Wedden dat het geen 2560*1600 is?

Waarom zou ik dat niet juist hebben? Dit heb ik allemaal al uitgeprobeerd en het is gewoon zo, anders zou ik dat hier ook niet zo verkondigen. Als ik game op 1024x768 of op 1600x1200 zegt de monitor vrolijk 2560x1600 bij Display Information in het OSD-menu. Als ik die functie niet inschakel zegt de monitor in het OSD wel gewoon 1024x768 of 1600x1200.
[Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 15-01-2009 15:25]
En is de beeldkwaliteit ook beter?
Ik heb hier nog nóóit van gehoord... lijkt me ook erg stug want dan zou je ieder nieuw spel kunnen blijven draaien met oudere videokaarten omdat je toch upscaled (schrijf je dat zo trouwens?)...
Ik heb hier nog nóóit van gehoord... lijkt me ook erg stug want dan zou je ieder nieuw spel kunnen blijven draaien met oudere videokaarten omdat je toch upscaled (schrijf je dat zo trouwens?)...
Dat was idd mijn volgende vraag, maakt het verschil of je het door de 1 of de ander laat doen en wat is dan de beste manier zodat je geen input lag of zo min mogelijke andere blurry effecten krijgt.Knightwolf schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:12:
Zelf heb ik hem al lange tijd ingesteld met "Enable GPU scaling" uitgevinkt, en het selectievakje op "Scale image to full panel size".
ps. ik heb een nvidia kaarrt.
Hangt ervan welk apparaat sneller is: je videokaart of je monitor.
Ik verwacht dat over het algemeen de videokaart het snellere apparaat zal zijn om te scalen.
Ik verwacht dat over het algemeen de videokaart het snellere apparaat zal zijn om te scalen.
Heeft dat zin dan om dat te doen ? ik heb dezelfde monitor en dezelfde videokaart maar nog nooit gehoord dat het kan en zin heeft om hem dual link aan te sluiten.Anoniem: 160457 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:38:
Heb gewoon de 3008wfp aangesloten via dual link dvi en verder niks aan gedaan, geen enkele inputlag of andere klachten ofzow met die dingen.
Helpt dat echt ? en heb je het ook gewoon met 1 kabel geprobeerd ?
Nee de beeldkwalteit is natuurlijk niet beterwoelders schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:27:
En is de beeldkwaliteit ook beter?

Als je gebruik maakt van de scalerchip in de monitor is er kans dat je meer inputlag krijgt omdat het scherm nu moet gaan rekenen en daar meer tijd voor nodig heeft voor hij het kan laten zien. Of je het inputlag-verschil ook echt gaat merken weet ik niet. Ik zelf niet in ieder geval, dus voor mij maakt het niks uit of ik de videokaart of de monitor laat scalen. Maar het verschil kan er dus wel zijn

Dat is inderdaad het hele idee achter de scalerfuncties van de videokaartRaymond schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:31:
Hangt ervan welk apparaat sneller is: je videokaart of je monitor.

Speciaal voor jou heb ik dat net gedaan, moet de foto's dalijk nog ff inladen en uploaden.woelders schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:16:
Edit: fotootjes dus

- Enable GPU scaling
- Scale to full panel size
- Enable GPU scaling
- Maintain aspect ratio
- Enable GPU scaling
- Maintain aspect ratio
Hier zie je dat de monitor op "Fill" instellen geen effect heeft op de wide-mode, hij blijft op Aspect-ratio weergeven.
- Disable GPU scaling
- maakt niet uit waar hij op staat
Hier zie je datie zowel de actuele resolutie weergeeft als de resolutie die optimaal zou zijn (native dus).
Hier kun je een rarretje met de originele rauwe onbewerkte foto's van m'n camera downloaden (23 MB)
http://www.megaupload.com/?d=KRTBA9LS
Ho ho, hier moet even een misverstand uit de wereld geholpen wordenLe_Freak ! schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:33:
[...]
Heeft dat zin dan om dat te doen ? ik heb dezelfde monitor en dezelfde videokaart maar nog nooit gehoord dat het kan en zin heeft om hem dual link aan te sluiten.
Helpt dat echt ? en heb je het ook gewoon met 1 kabel geprobeerd ?

Dual-Link is NIET het scherm aansluiten met 2 kabels!
Single of Dual-Link is het aantal pinnetjes binnen 1 kabel die gebruikt worden
Single-Link heeft minder pinnetjes in de DVI-connector zitten.
Single link kan maximal 1920x1200 doorgeven, dus voor een 30" scherm met 2560x1600 moet je perse een (1 dus) Dual-Link kabel hebben.
Dit staat als het goed is ook ergens in de TS

Dus als jij 2560x1600 op je scherm krijgt dan heb je al een Dual-Link kabel.
[Voor 77% gewijzigd door Knightwolf op 15-01-2009 18:28]
Het ligt wel aan je scherm. Mijn 3007WFP heeft intern geen scaler. Ik ben bekend met de optie in CCC om de GPU te laten scalen maar heb dat uitstaan. Want .. als ik het aanzet zie ik 0,0 verschil. Maarja omdat mijn scherm zelf geen scaler heeft denk ik dat de kaart sowieso scaled of ik dat nou aanzet in CCC of niet.
hmmmm, game jij met je monitor en speel je fps games zoals cod waw ?Anoniem: 4629 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:28:
Het ligt wel aan je scherm. Mijn 3007WFP heeft intern geen scaler. Ik ben bekend met de optie in CCC om de GPU te laten scalen maar heb dat uitstaan. Want .. als ik het aanzet zie ik 0,0 verschil. Maarja omdat mijn scherm zelf geen scaler heeft denk ik dat de kaart sowieso scaled of ik dat nou aanzet in CCC of niet.
|Ben dan wel even benieuwd wat jou instellingen zijn.
btw bedankt knightwolf voor je zeer nette uitleg.
Kan een 3007WFP dan alleen maar 2560x1600 weergeven en geen andere resolutie? Zo ja, vreemd, zo nee, heeft ie dus wél een scaler...Anoniem: 4629 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:28:
Sorry dat ik zo e*kel over dat scalen maar het lijkt wel of iemand hier het ei van Columbus heeft ontdekt terwijl er helemaal niks nieuws is: lagere resoluties dan native worden nog altijd brak weergegeven, inputlag wordt niets aan gedaan (de monitor moet nog steeds het beeld 'vertalen'; anders zou je op native ook nooit last van lag hebben en dat is er dus wel bij bijv. de 2408) en de fps en kwaliteit gaan niks omhoog.
Dus waar hebben we het hier over?
Zooo even een glaasje warme melk pakken of zo 
Ik heb nooit gedaan alsof ik het ei van Columbus heb uitgevonden, dat heb jij er blijkbaar zelf van verwacht
Wat je wel even duidelijk moet weten, lagere resoluties zijn nog steeds niet "brak" op een 3008 scherm. Ook niet als het scherm de scaling doet. Er zijn heel wat monitors die een lagere resolutie dan native slechter/onscherper weergeven. Het ging mij er vooral om dat als je al last van inputlag hebt, dat het op lagere resoluties dan native in ieder geval niet erger wordt wanneer je de videokaart laat scalen.

Ik heb nooit gedaan alsof ik het ei van Columbus heb uitgevonden, dat heb jij er blijkbaar zelf van verwacht

Wat je wel even duidelijk moet weten, lagere resoluties zijn nog steeds niet "brak" op een 3008 scherm. Ook niet als het scherm de scaling doet. Er zijn heel wat monitors die een lagere resolutie dan native slechter/onscherper weergeven. Het ging mij er vooral om dat als je al last van inputlag hebt, dat het op lagere resoluties dan native in ieder geval niet erger wordt wanneer je de videokaart laat scalen.
Waarom ga je niet eens gewoon de specs lezen van dat schermwoelders schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:40:
Kan een 3007WFP dan alleen maar 2560x1600 weergeven en geen andere resolutie? Zo ja, vreemd, zo nee, heeft ie dus wél een scaler...

Hij heeft geen scaler. Ook geen OSD.
Edit: ik game er mee ja. UT3, NFS, GRID, GTA, TR, TDU, enz. Er valt aan het scherm niks in te stellen. Ja helderheid. Die staat niet op z'n allerlaagst maar wel een heel eind omlaag. Ik heb er nu een HD4870 aanhangen. Dus ik speel alles wat het ondersteund op native resolutie. Voorheen een X9150 Pro. Daarmee speelde ik recente spellen op kwart-native. 1280 x 800 dus.
Dan ziet het beeld er netjes uit, alleen is elke pixel 4 pixels. Of ik nu de GPU scaler aanzet of niet. Hij interpoleert er niet meer of minder om. Hij past elke pixel keurig op 4 pixels. Dat is echt niet lelijk. En van input lag heb ik echt nog nooit last van gehad. Nog niet in de meest heftige deathmatches. En hiervoor had ik een 22" CRT IIyama Vision Master Pro 510 dus ik ben zeer bekend met grote CRT schermen en gamen. De Dell overklast de CRT's overal in. Heel misschien als je de hele dag super-kleurecht aan het photoshoppen bent, dat je er niet 100% tevreden mee bent. Maar ik soep bijna dagelijks en dat gaat meer dan prima. Met fatsoenlijke calibratie op de ruimte en het licht waar hij in staat, kom je een heel eind. Ik durf te zeggen dat 99% van de mensen liever dit scherm heeft staan dan een grote CRT.
En gamen op full native 2560 x 1600 met alle opties maxxed out: teh shizzle

[Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 17-01-2009 04:57]
Kijk, een man naar mijn hartAnoniem: 4629 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 04:47:
[...]
Ik heb er nu een HD4870 aanhangen.
Met fatsoenlijke calibratie op de ruimte en het licht waar hij in staat, kom je een heel eind. Ik durf te zeggen dat 99% van de mensen liever dit scherm heeft staan dan een grote CRT.
En gamen op full native 2560 x 1600 met alle opties maxxed out: teh shizzle

ff over die kalibratie, ik zat te denken om een spyder te kopen weet je daar iets van of zeg je zo'n ding is niet nodig als je hem voor gamen af en toe wat soepen en normaal internet gebruik gebruikt.
En tja......... gamen op 2560x1600 owned de pan uit ja daar kan ik inkomen.
Cod waw ook in die res. ?
Ik shop vooral voor de lol of wat eigen meuk. Dus geen calibratie gedaan. Alleen wel afgesteld op mijn voorkeur en het feit dat mijn PC in een donkere ruimte staat. Het enige licht is het scherm zelf. En nee ik krijg er geen koppijn van.
Zie m'n sig. Ik heb er een Club3D HD4870 OC 1GB aan hangen. Leuke kaart, zeker met HardOCP rivaratuner-mod lekker stil. Alleen wordt de VRM te heet tenzij je een idioot goed gekoelde kast hebt. En dan is het de boel niet stil meer. Ik draai nu op 780 / 925 en alles behalve furmark is stabiel. 't is wel goed zo.
COD speel ik niet. Ik heb WAW niet, en COD4 heb ik van m'n PC gegooid omdat ik er niet veel aan vond.
Een 30" is ook niet geschikt voor elke game. Ik speel wel eens een potje Zuma of zo, en dan raak je dus gewoon overzicht kwijt
Zie m'n sig. Ik heb er een Club3D HD4870 OC 1GB aan hangen. Leuke kaart, zeker met HardOCP rivaratuner-mod lekker stil. Alleen wordt de VRM te heet tenzij je een idioot goed gekoelde kast hebt. En dan is het de boel niet stil meer. Ik draai nu op 780 / 925 en alles behalve furmark is stabiel. 't is wel goed zo.
COD speel ik niet. Ik heb WAW niet, en COD4 heb ik van m'n PC gegooid omdat ik er niet veel aan vond.
Een 30" is ook niet geschikt voor elke game. Ik speel wel eens een potje Zuma of zo, en dan raak je dus gewoon overzicht kwijt

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 17-01-2009 19:53]
Ik hoor het al, jij bent net zo'n tevreden gebruiker als ik, wat een scherm he
een genot voor het oog. zal wel niet groter komen voor mij de komende 2 jaar.

Hey mensen,
hoe zit het eigenlijk met tv kijken op een van deze schermen? Ik zit er zelf namelijk aan te denken om een 2408 of 3008 wfp te kopen. Maar ik wil deze dan misschien meteen gebruiken als tv (digitenne ofzo). Weet iemand of dit mogelijk is? en of het er dan ook nog een beetje uitziet? desnoods als ik de resolutie verlaag ofzo?
hoe zit het eigenlijk met tv kijken op een van deze schermen? Ik zit er zelf namelijk aan te denken om een 2408 of 3008 wfp te kopen. Maar ik wil deze dan misschien meteen gebruiken als tv (digitenne ofzo). Weet iemand of dit mogelijk is? en of het er dan ook nog een beetje uitziet? desnoods als ik de resolutie verlaag ofzo?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Het zijn PC-monitoren, dus je moet wel een apparaat hebben dat een TV-tuner en een DVI of HDMI aansluiting heeft. Qua beeld zal het prima TV kijken zijn, aangezien op de PC video afspelen en games er ook super uit zien. Dat zal met TV weinig andes zijn. Ik gebruik m'n scherm ook om TV op te kijken, maar dan via de composiet-aansluiting. Dat TV-beeld via composiet (gebruik een goeie VCR als tuner) is van zichzelf niet geweldig door de lage resolutie, maar kijkt nog steeds prima op 30" 

ja, naar zon apparaat was ik dus op zoek (misschien een tv kaart ofzo) maar heb hier nog totaal geen ervaring mee. Digitenne (bijvoorbeeld) leek me dan wel makkelijk maar daar komen nog een bult kosten over de 7.50 heen die overal geadverteerd worden geloof ik. en van alle tv kaarten wat ik zo snel heb opgezocht kon ik niet vinden of digitenne daarop kon/kan aansluiten (of hoort dit in het digitenne topic)
Maar als tv kijken goed gaat op zon ding ben ik misschien ook nog wel bereid om (meer dan) het dubbele voor de 30" te betalen.
Wat zijn volgens jullie de voordelen van de 30" dan (opgesomd en afgezien van de resolutie)?
Maar als tv kijken goed gaat op zon ding ben ik misschien ook nog wel bereid om (meer dan) het dubbele voor de 30" te betalen.
Wat zijn volgens jullie de voordelen van de 30" dan (opgesomd en afgezien van de resolutie)?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik weet niet of het al eerder gemeld is, kon het zo niet vinden in dit topic, en heb helaas de vorige 11 delen niet volledig gelezen.
Ik ben sinds bijna 2,5 jaar gelukkige bezitter van twee 2407WFP'tjes (gekocht bij qsix). Na een jaar ging van 1 van deze schermen het power knopjes stuk. Gewoon stukje plastic afgebroken of iets dergelijk, ik kon hem in ieder geval niet meer indrukken. Gemaild, ik woonde in Amersfoort, dus kon die dag nog even langsrijden en heb meteen een nieuwe (A03 in plaats van mijn oude A01) mee kunnen nemen. Kreeg te horen dat dit probleem zich vaker had voorgedaan bij de 2407... Een jaar later gebeurt hetzelfde met de andere monitor. Gemaild, door drukte in de kerstvakantie en een verhuizing duurde het allemaal wat langer dit keer, maar inmiddels ook deze omgeruild gekregen. Ben nog steeds heel tevreden met mijn schermen, ik hoop dat in de nieuwe revisies ook iets degelijkere knopjes zitten. Je scherm niet meer aan kunnen zetten door een stukje gebroken plastic is namelijk erg irritant
Ik ben sinds bijna 2,5 jaar gelukkige bezitter van twee 2407WFP'tjes (gekocht bij qsix). Na een jaar ging van 1 van deze schermen het power knopjes stuk. Gewoon stukje plastic afgebroken of iets dergelijk, ik kon hem in ieder geval niet meer indrukken. Gemaild, ik woonde in Amersfoort, dus kon die dag nog even langsrijden en heb meteen een nieuwe (A03 in plaats van mijn oude A01) mee kunnen nemen. Kreeg te horen dat dit probleem zich vaker had voorgedaan bij de 2407... Een jaar later gebeurt hetzelfde met de andere monitor. Gemaild, door drukte in de kerstvakantie en een verhuizing duurde het allemaal wat langer dit keer, maar inmiddels ook deze omgeruild gekregen. Ben nog steeds heel tevreden met mijn schermen, ik hoop dat in de nieuwe revisies ook iets degelijkere knopjes zitten. Je scherm niet meer aan kunnen zetten door een stukje gebroken plastic is namelijk erg irritant

De 3008WFP heeft aluminium knopjes, die ook zeer degelijk aan voelen. Dacht dat de 2408 nog wel plastic had. De 2709W heeft een soort van sensoren wat gewoon niet goed werkt naar mijn ide.Kurkentrekker schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:49:
Ik weet niet of het al eerder gemeld is, kon het zo niet vinden in dit topic, en heb helaas de vorige 11 delen niet volledig gelezen.
Wat is iedereen toch negatief over de 2709w? Werkt allemaal prima hoor.Anoniem: 160457 schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:44:
[...]
De 3008WFP heeft aluminium knopjes, die ook zeer degelijk aan voelen. Dacht dat de 2408 nog wel plastic had. De 2709W heeft een soort van sensoren wat gewoon niet goed werkt naar mijn ide.

Hierbij mag je als eerste weten dat UT2004 in welke resolutie gewoon gespeeld kan worden. Open ut2004.ini in de system folder van de game en edit de resolutie. Full widescreen!Knightwolf schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:37:
Hierbij mag je als eerste weten dat je UT2004 maximaal op 1920x1200 kan instellen, dus de game op native 2560x1600 instellen is zowiezo al onmogelijk.
Lol ok, wist ik niet. Maar in de game is niet hoger dan 1920x1200 te kiezen en met ini's loop ik over het algemeen niet te rotzooien 

Zou eens een keer kijken op http://www.widescreengami.../wiki/index.php/Main_PageKnightwolf schreef op maandag 19 januari 2009 @ 08:09:
Lol ok, wist ik niet. Maar in de game is niet hoger dan 1920x1200 te kiezen en met ini's loop ik over het algemeen niet te rotzooien
Je kunt elke game op elke gangbare resolutie spelen door inderdaad ini files aan te passen of de shortcut van een game. Staat allemaal daar uitgelegd per game;)
Zeg knightwolf, heb je ook gewoon een kabel tv aansluiting dan? of digitale tv? En als je er een vcr tussen hebt staan hoe heb je het dan met het geluid geregeld?
zou de 2408 of de 3008 beter kijken?
zou de 2408 of de 3008 beter kijken?
Ok thanx voor de link, maar dat gaat nu een beetje offtopic hierAnoniem: 160457 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:18:
[...]
Zou eens een keer kijken op http://www.widescreengami.../wiki/index.php/Main_Page
Je kunt elke game op elke gangbare resolutie spelen door inderdaad ini files aan te passen of de shortcut van een game. Staat allemaal daar uitgelegd per game;)

Op m'n kamer waar m'n computer staat heb ik alleen anloge coax-kabel liggen. De VCR gebruik ik als tuner, en via de SCART gaat video via composiet rechtstreeks naar m'n monitor en audio gaat naar de Line-in van m'n geluidskaart zodat ik dat via m'n PC-speakers kan horen.superwashandje schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:09:
Zeg knightwolf, heb je ook gewoon een kabel tv aansluiting dan? of digitale tv? En als je er een vcr tussen hebt staan hoe heb je het dan met het geluid geregeld?
Maar net wat je gewend bent denk ik, maar als ik zo de verhalen hier lees is de kans dat je meer kijkplezier hebt op de 3008 een stuk groter.zou de 2408 of de 3008 beter kijken?
ik ben nog geen van beide gewend eerlijk gezegd (nu nog 19" en een hd ready tv bij mijn ouders) maar ik twijfel nog steeds doordat de prijs meer dan 2 keer zo hoog ligt. Van de andere kant spaart het wel een tv uit.
Nou het gaat lekker bij qsix mijn 3008 zou vorige week donderdag geruild worden en er is nog niemand geweest ik heb er speciaal op zitten wachten de hele dag en de dag erna.
Ik heb al meerdere malen Rob gemaild maar heb nog geen reactie gehad (net weer gemaild)
Ik heb ook heel vaak moeten mailen om antwoord te krijgen wanneer ik mijn factuur zou krijgen. Nadat ik zei dat ik nog geen antwoord had gehad zei die dat ik die nog kreeg van de boekhoudster.
Ik had dit eigenlijk niet verwacht van qsix, in december had ik een paar vragen gemaild en kreeg ik heel snel antwoord.
Nu heb ik 7 januari een monitor besteld en gaat alles zo traag en klopt het niet wat die zegt.
Ik hoop dat het snel is opgelost.
Ik heb al meerdere malen Rob gemaild maar heb nog geen reactie gehad (net weer gemaild)
Ik heb ook heel vaak moeten mailen om antwoord te krijgen wanneer ik mijn factuur zou krijgen. Nadat ik zei dat ik nog geen antwoord had gehad zei die dat ik die nog kreeg van de boekhoudster.
Ik had dit eigenlijk niet verwacht van qsix, in december had ik een paar vragen gemaild en kreeg ik heel snel antwoord.
Nu heb ik 7 januari een monitor besteld en gaat alles zo traag en klopt het niet wat die zegt.
Daar had ik dus ook last van. Ben ondertussen een tevreden gebruiker van een 2408, het enige wat ik nog moet nagaan is of mijn tafel iets scheef staat (wat ik betwijfel) of dat mijn monitor een milimeter of 2 scheef staat. Zijn er meer mensen die daar last van hebben (gehad)?pimpimmers schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:03:
Heeft bijna elk schermRouser schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:32:
[...]
Daar had ik dus ook last van. Ben ondertussen een tevreden gebruiker van een 2408, het enige wat ik nog moet nagaan is of mijn tafel iets scheef staat (wat ik betwijfel) of dat mijn monitor een milimeter of 2 scheef staat. Zijn er meer mensen die daar last van hebben (gehad)?

Heb ik ook last van, van niet reageren en nog geen factuur hebben ontvangen, maar Rob regelt het uiteindelijk wel altijd, ik heb alleen het idee dat hij het ene beetje niet aankan soms alleen.pimpimmers schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:03:
Nou het gaat lekker bij qsix mijn 3008 zou vorige week donderdag geruild worden en er is nog niemand geweest ik heb er speciaal op zitten wachten de hele dag en de dag erna.
Hier ook al meerdere mails naar Rob verzonden met het verzoek een factuur te willen ontvangen en ook nog steeds geen reactie.Le_Freak ! schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:03:
[...]
Heb ik ook last van, van niet reageren en nog geen factuur hebben ontvangen, maar Rob regelt het uiteindelijk wel altijd, ik heb alleen het idee dat hij het ene beetje niet aankan soms alleen.
Slechte zaak!!!!
Ik heb nog niets gehoord wel weer gemaild.
Morgen maar weer afwachten
Morgen maar weer afwachten
[Voor 58% gewijzigd door pimpimmers op 23-01-2009 11:45]
Ik heb nou bijna een jaar later ook nog steeds geen factuur. Ik heb hier afgelopen jaar meerdere keren over gemaild, maar geen factuur gekregen. Het heeft een paar maanden in een vergeethoekje gelegen, maar heb Rob hier zojuist weer even over gemaild. Ben benieuwd.
Veel positiefs gelezen over Qsix maar zoals ik nu lees en ook in het verleden in andere threats lijkt hij toch behoorlijk wat steken te laten vallen, vooral ook wat facturen betreft, blijkbaar... Denk dat geen van jullie beseft waar die man mee bezig is..
Maar ach, degenen die goede ervaringen hebben met hem willen geen kwaad woord horen, over hem maar het blijkt toch niet altijd rozegeur en maneschijn te zijn met deze persoon...
Bedoel, correct is ...correct en daar bestaat geen tussenweg voor...
Maar ach, degenen die goede ervaringen hebben met hem willen geen kwaad woord horen, over hem maar het blijkt toch niet altijd rozegeur en maneschijn te zijn met deze persoon...
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Ach heb geen kwaad woord over hemhosee schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:49:
Veel positiefs gelezen over Qsix maar zoals ik nu lees en ook in het verleden in andere threats lijkt hij toch behoorlijk wat steken te laten vallen, vooral ook wat facturen betreft, blijkbaar... Denk dat geen van jullie beseft waar die man mee bezig is..

Mijn probleem bij Qsix is waarschijnlijk opgelost.
Het lag aan Dell hij heeft voor mijn monitor 30min aan de telefoon gezeten.
Te veel om allemaal uit te leggen maar het wordt opgelost morgen of overmorgen moet ik een nieuwe hebben.
Alleen had Qsix mij even moeten mailen na al mijn berichtjes, dan wist ik waar ik aan toe was.
Het lag aan Dell hij heeft voor mijn monitor 30min aan de telefoon gezeten.
Te veel om allemaal uit te leggen maar het wordt opgelost morgen of overmorgen moet ik een nieuwe hebben.
Alleen had Qsix mij even moeten mailen na al mijn berichtjes, dan wist ik waar ik aan toe was.
Ik vind geen shopsurvey van Qsix. Maar ik heb interesse in de Ultrasharp 2408wfp (http://www.qsix.eu/produc...cPath/21/products_id/33). Die staat daar voor een veel goedkopere prijs dan op dell.nl. Hoe kan dit? Is dit te vertrouwen
?

Dat is te vertrouwen, en ja het is goedkoper maar dat komt omdat hij ze massaal inkoopt bij dell en leuke prijzen kan aanbiedenSteX schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:24:
Ik vind geen shopsurvey van Qsix. Maar ik heb interesse in de Ultrasharp 2408wfp (http://www.qsix.eu/produc...cPath/21/products_id/33). Die staat daar voor een veel goedkopere prijs dan op dell.nl. Hoe kan dit? Is dit te vertrouwen?

Heb zelf mijn 27 inches daar gekocht en een 19 ultrasharp, levering is goed en snel ook garantie's zijn prima want die lopen via hem bij dell...
Alleen een factuur krijgen duurt soms even soms helemaal niet maar verder deugen de producten zeker want het is niks anders als je bij dell krijgt + bij Qsix heb je geloof ik langer garantie, en bij dell moet je het bijkopen
Qsix is te vertrouwen, mijn Dell monitor komt er ook vandaan en die zat gewoon verpakt in de originele doos en had geen enkele dooie pixel. Bovendien was hij snel binnen en hij reageert ook tamelijk vlot op emails.
Als ik weer aan een nieuwe monitor toe ben en ik wil een Dell, dan ga ik weer naar hem toe.
Als ik weer aan een nieuwe monitor toe ben en ik wil een Dell, dan ga ik weer naar hem toe.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Heb nog geen tijd gehad sinds m'n vorige post hier te posten. Ik heb van de week Rob na een half jaar geen contact meer te hebben gehad smorgens vroeg nog eens een mail geforward waarin ik vraag om een factuur. Toen ik smiddags thuis kwam zag ik dat hij binnen een uur al gereageerd had, MET factuur PDF in de mail erbij. Hij dacht dat ik de factuur allang gehad heb. Klein foutje dus. Niet erg, en nou heb ik m'n factuur alsnog 

Als je deze topicreeks doorleest had je geweten dat Qsix gewoon te vertrouwen isSteX schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:24:
Ik vind geen shopsurvey van Qsix. Maar ik heb interesse in de Ultrasharp 2408wfp (http://www.qsix.eu/produc...cPath/21/products_id/33). Die staat daar voor een veel goedkopere prijs dan op dell.nl. Hoe kan dit? Is dit te vertrouwen?

[Voor 34% gewijzigd door Knightwolf op 23-01-2009 08:06]
Anoniem: 95166
Rob belde mij van de week dat hij het boekjaar 2008 aan het afsluiten was. Wellicht krijgen de meeste nu wel een factuur. Die van mij is iig binnen, maar die had hij ook nodig voor een verzekeringskwestie, dus is dat niet echt een maatstaf.
Mooi dingetjes zo'n 2408
Mooi dingetjes zo'n 2408
Qsix is zeker te vertrouwen.Knightwolf schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:05:
Heb nog geen tijd gehad sinds m'n vorige post hier te posten. Ik heb van de week Rob na een half jaar geen contact meer te hebben gehad smorgens vroeg nog eens een mail geforward waarin ik vraag om een factuur. Toen ik smiddags thuis kwam zag ik dat hij binnen een uur al gereageerd had, MET factuur PDF in de mail erbij. Hij dacht dat ik de factuur allang gehad heb. Klein foutje dus. Niet erg, en nou heb ik m'n factuur alsnog
[...]
Als je deze topicreeks doorleest had je geweten dat Qsix gewoon te vertrouwen is![]()
Hij heeft het alleen druk maar hij heeft er een nieuwe collega bij heeft die mij vertelt

Bij mij was gewoon alles even mis gegaan komt door Dell.
Maar ik heb als het goed is volgende week wel weer een nieuwe monitor staan

Ik bedoelde ook meer hoe de prijzen zo kunnen verschillen. Grote inkoopacties dus... vind het nog steeds appartKnightwolf schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 08:05:
[...]
Als je deze topicreeks doorleest had je geweten dat Qsix gewoon te vertrouwen is![]()

Heb nog wat reviews doorgenomen van de 2408wfp, maar veel klachten zijn er over de inputlag. Bij A01 zou dit worden verholpen, maar daar heb ik gek genoeg geen reviews over kunnen lezen. Heeft iemand ervaring met deze monitor, en is het inderdaad een verbetering tegenover het A00 model?
Nou daar wil ik toch wel even op reageren. als eerste vraag ik me af of je zelf weleens wat gekocht heb bij hem, want anders vind ik speculeren over hem niet netjes. als tweede wil ik zeggen dat je wel gelijk hebt over hem dat hij steekjes laat vallen maaaar ik moet er dan meteen achteraan zeggen dat hij buiten de factuur om absoluut geen steekjes laat vallen en hij de zaken wel netjes met je regelt.hosee schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:49:
IK heb overigens een mailtje van hem ontvangen deze week waarbij hij me uitlegd waarom ik de factuur nog niet heb.
Natuurlijk wil ik de factuur, maar daar kan ik heel geergerd en een soort van negatief gevoel over hem gaan kweken hier maar dat vind ik te simpel voor woorden.
HIj heeft me geantwoord en dat wacht ik eerst even af.
EDIT: as we speak heb ik dus net mijn factuur ontvangen.
Ik heb 2 maal een Dell 2007WFP bij hem gekocht, wel reeds enige tijd geleden met een maand of 2 er tussen ongeveer. Gewoon alles keurig in orde, alleen de factuur iets later bij 1 bestelling. Nou voor dat prijsverschil mag de factuur 2 maanden later komen bij wijze van, Rob weet precies als je hem mailt wie je bent en wat je hebt gekocht bij hem.
Dus dat is allemaal dik in orde. Zou geen moment twijfelen om er nog een scherm te bestellen mocht ik er een tripple setup van willen maken. Dan wel iemand zou me een shop vragen waar je gewoon tegen een scherpe prijs een Dell monitor kunt bestellen
Dus dat is allemaal dik in orde. Zou geen moment twijfelen om er nog een scherm te bestellen mocht ik er een tripple setup van willen maken. Dan wel iemand zou me een shop vragen waar je gewoon tegen een scherpe prijs een Dell monitor kunt bestellen

[Voor 36% gewijzigd door Apoca op 23-01-2009 21:59]
Asus C6E / Ryzen 7 5700X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 16GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Anoniem: 252616
Komt er elke jaar een nieuwe versie van de 24" inch ultrasharp? 2007 de 2407WFP, 2008 de 2408WFP en dit jaar een 2409WFP ? Of kan dat makkelijk nog een jaar duren?
Anoniem: 195305
Heeft hij niet bij Dell gewerkt in het verleden? Het massaal inkopen geloof ik niet. Volgens mij koopt hij schermen op die mensen weigeren aan te nemen en waarvan Dell de kosten te hoog vind om ze terug te nemen.Mektheb schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:37:
[...]
Dat is te vertrouwen, en ja het is goedkoper maar dat komt omdat hij ze massaal inkoopt bij dell en leuke prijzen kan aanbieden
Maakt verder ook niet uit, prijzen zijn oke en de extra garantie is mooi meegenomen.
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 23-01-2009 23:22]
Ik heb nou meer dan een half jaar geen telefonisch of email-contact met hem gehad, ik stuurde hem van de week 1x een mail (wel een forward) en kreeg in de reactie zelfs ook nog dingen als "ja da's lang geleden, hoe gaat het nou met je" en zoApoca schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 21:41:
Nou voor dat prijsverschil mag de factuur 2 maanden later komen bij wijze van, Rob weet precies als je hem mailt wie je bent en wat je hebt gekocht bij hem.

Dit vind ik heel raar, dat geloof ik echt niet. Ben je wel es bij hem op de zaak geweest? Wel es z'n magazijn van binnen gezien? Dat staat vol met splinternieuwe niet-opengemaakte dozen van PC's en monitoren. En dat al jaren. Zoveel mensen weigeren een bestelde monitor echt niet hoor.Anoniem: 195305 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:21:
[...]
Heeft hij niet bij Dell gewerkt in het verleden? Het massaal inkopen geloof ik niet. Volgens mij koopt hij schermen op die mensen weigeren aan te nemen en waarvan Dell de kosten te hoog vind om ze terug te nemen.
Maargoed, ik denk dat het hier weer genoeg over Qsix gaat ipv inhoudelijk over Dell-monitoren

[Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 26-01-2009 13:31]
Inderdaad. Terug naar de monitoren.Knightwolf schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 00:01:
Maargoed, ik denk dat het hier weer genoeg over Qsix gaat ipv inhoudelijk over Dell-monitoren
[Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 24-01-2009 11:52]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Jou beredenering klopt, er komt elk jaar een nieuwe versie uit of een versie die verbeterd is ten op zichte van het jaar daarvoor.Anoniem: 252616 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:01:
Komt er elke jaar een nieuwe versie van de 24" inch ultrasharp? 2007 de 2407WFP, 2008 de 2408WFP en dit jaar een 2409WFP ? Of kan dat makkelijk nog een jaar duren?
Dat moet ook wel want zo houd DELL zijn sterke positie en zijn naam in de markt, doorontwikkeling is DELL natuurlijk niet vreemd.
Om mezelf maar eventjes opnieuw te quoten...SteX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:04:
Heb nog wat reviews doorgenomen van de 2408wfp, maar veel klachten zijn er over de inputlag. Bij A01 zou dit worden verholpen, maar daar heb ik gek genoeg geen reviews over kunnen lezen. Heeft iemand ervaring met deze monitor, en is het inderdaad een verbetering tegenover het A00 model?

http://aphnetworks.com/re..._lag_and_you_dell_2408wfp
ga hier eens kijken
het betreft css op de 2408 A01
ik zelf heb op mijn scherm (2408 A01) 31msec input lag gemeten
I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408
Hallo,
Ik overweeg om twee keer een Dell 2709W aan te schaffen. Alleen ik ben ook op zoek naar een monitorstand waar je twee van deze schermen aan kunt monteren. Ik heb al gekeken op de Dell website bij de bevestigingsproducten, maar hier staat niet veel tussen vind ik
Is deze geschikt?
http://accessories.euro.d...&cs=nlbsdt1&sku=452-10831
Aanraders?
Ik overweeg om twee keer een Dell 2709W aan te schaffen. Alleen ik ben ook op zoek naar een monitorstand waar je twee van deze schermen aan kunt monteren. Ik heb al gekeken op de Dell website bij de bevestigingsproducten, maar hier staat niet veel tussen vind ik
Is deze geschikt?
http://accessories.euro.d...&cs=nlbsdt1&sku=452-10831
Aanraders?
[Voor 7% gewijzigd door Mannekino op 25-01-2009 19:38]
Sinds kort heb ik een vreemd probleem met mijn Dell UltraSharp 2208WFP. Zodra ik het scherm aan zet doet deze alles zoals het moet, maar er komt ook een hoge toon uit het scherm erg irritant.
Zijn hier al meer mensen die dit probleem hebben gehad? En zoja hoe heb je het opgelost/garantie?
Op google was er erg weinig over te vinden namelijk
Zijn hier al meer mensen die dit probleem hebben gehad? En zoja hoe heb je het opgelost/garantie?
Op google was er erg weinig over te vinden namelijk
Waar is bij een monitor de revisie te vinden? ik heb hier op het werk namelijk een 2408 wfp staan waarin ik ook nog wel geinteresseerd was maar ik moet zeggen dat ik de input lag in windows al merk (ophouden met de muis bewegen en even later de cursor tot stilstand zien komen), games lijken me dus dan niet echt geschikt. mocht dit de A00 versie zijn kan de A01 toch misschien wat zijn?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
ah bedankt! ik moet wel zeggen dat ik dus niet alle 3000000000 replies heb gelezen van de eerdere topics. maar ik zal vandaag eens even kijken dan. 
edit: kan een niet native resolutie er ook voor zorgen dat er meer inputlag is/ontstaat? misschien omdat de monitor dan meer werk moet verrichten om het goed op het beeld te krijgen?
edit2: het was dus wel degelijk een A01 Revisie en ook op native resolutie merk ik de lag blijkbaar. Jammer maar dan gaat de 2408 wfp over voor mij.

edit: kan een niet native resolutie er ook voor zorgen dat er meer inputlag is/ontstaat? misschien omdat de monitor dan meer werk moet verrichten om het goed op het beeld te krijgen?
edit2: het was dus wel degelijk een A01 Revisie en ook op native resolutie merk ik de lag blijkbaar. Jammer maar dan gaat de 2408 wfp over voor mij.
[Voor 56% gewijzigd door superwashandje op 27-01-2009 13:13]
Het is idd geen UltraSharp, tenminste, dat lijkt me sterk. Volgens mij maakt Dell zelf ook de fout. Op de site staat namelijk type Dell S2409W. Maar helemaal beneden lees je ineens "De prestaties van de UltraSharp S2409W zijn nog een extra reden waarom Dell de nummer 1 leverancier van flatpanels ter wereld is.". Maar dat moet wel een fout zijn, kan niet anders.mushia schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:20:
Ik heb mijn oog laten vallen op de S2409W, ik weet dat het een TN paneel betreft en dus eigenlijk niet echt thuis hoort in de Ultrasharp serie.
Gezien de resolutie op 16:9 draait in, tegenstelling tot de meeste breedbeeld schermpjes (16:10) ben ik benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers met het gewonen desktop gebruik. Ik ben geen fanatieke gamer of film kijker!
Ik heb gelezen dat het scherm geen 1:1 pixel mapping heeft. Heeft iemand ervaring met dit scherm? Ziet het beeld er een beetje fatsoenlijk uit bij normaal gebruik? Of is het één en al rekkie en stretchy?
Ja dat kan.superwashandje schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 10:41:
Weet iemand of de prijs van deze monitor wel klopt?
Dell UltraSharp 2209WA: 417 euro
http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=198653
Een kleine week geleden zag ik deze monitor nog voor 2.500 euro staan dacht ik.
2500 euro!!?? Zul je wel ff verkeerd hebben gekeken.... 

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Dat moet OF een lelijke fout van Dell geweest zijn, OF je hebt idd verkeerd gekeken. Zelfs een 3007WFP / 3008WFP hebben heeft nooit zoveel gekost. Sterker, het is nog hoger dan de Eizo 30" 

[Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 28-01-2009 02:13]
Oh .. die 3007 heeft dat wel degelijk gekost. Daarom heb ik toen ook gewacht tot ze wat gezakt waren én er een speciale actie was.
Dat klopt dat heb ik ook gezien, maar dat was overduidelijk een fout ;-)REDSD schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:22:
Weet iemand of de prijs van deze monitor wel klopt?
Overigens stond hij laatst voor +/- 350 euro op de Belgische Dell website, maar dat is ook weer veranderd naar 424 euro
Ja ook weinig gelezen over a01 revisies. Nu dus wel die review gelezen waarin hij counterstrike gebruikt om te testen. Seems ok dus.SteX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:04:
[...]
Gisteren een verkoper aan de lijn gehad van dell omdat ik dus al een jaar aan het dubben ben om die ultrasharp 2408wfp te kopen.
Hij verzekerde mij dat revisie 2 nu uit is. a02 dus. en dat hij geen klachten heeft gekregen over input lag en nodigde me uit om in amsterdam te komen kijken omdat hij natuurlijk beseft dat het zijn woord tegen het mijne was. Toen begon hij over de prijs en ik zei in respons: ja hij is inderdaad duur maar ik weet dat hij zo nu en dan in de aanbieding staat en dat ik daar ook op let. Hij vroeg mij of ik hem snel wilde hebben want dan zou hij kijken of er wat van de prijs af kon. Ik zei daarop neu ik weet op het moment voldoende ik laat het nog ff malen in mijn hoofd

Volgende dag staat hij in de aanbieding

Weet iemand hoe lang die aanbiedingen meestal gelden? een maand ofzo? damn... Kan het eigenlijk nog niet missen maar voelt wel bijzonder tempting... hehe
edit:
Er achter gekomen dat deze aanbieding geldig is t/m 25 februari door het in winkelmandje te stoppen en alle stappen behalve betalen door te lopen.
Er achter gekomen dat deze aanbieding geldig is t/m 25 februari door het in winkelmandje te stoppen en alle stappen behalve betalen door te lopen.
[Voor 5% gewijzigd door Kingpinda op 30-01-2009 22:17]
Life is like living only without the peaches
Er is van de 2408 nu een A02? Dat is voor het eerst dat ik dat lees hier. Hier ben ik erg benieuwd naar!
Maar ze zullen ook beseffen dat het vrij grote uitgaven zijn voor de meeste mensen dus er nog ff over nadenken is niks raars 
Aanbieding is dacht ik meestal een paar weken, maar weet het niet precies, let er nooit zo op eigenlijk.
Dat is idd wel heel toevallig jaKingpinda schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:45:
[...]
Volgende dag staat hij in de aanbieding150 euries eraf dus. nu 639 If i'm not mistaken..

Aanbieding is dacht ik meestal een paar weken, maar weet het niet precies, let er nooit zo op eigenlijk.
[Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 30-01-2009 19:51]
Dat is wat de verkoper mij vertelde. Hij noemde het niet A02 maar zei wel dat ze de 2de revisie nu hadden en dat dus de meeste kinderziektes er uit zouden zijn.Knightwolf schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:50:
Er is van de 2408 nu een A02? Dat is voor het eerst dat ik dat lees hier. Hier ben ik erg benieuwd naar!
[...]
Nog gevraagd of ik er zeker van kon zijn dat als ik nu zou kopen ik daadwerkelijk revisie 2 zou krijgen of dat ze eerst de oude revisies zouden verkopen. Hij verzekerde mij dat alles wat over de toonbank zou gaan de 2de revisie zou hebben.
Een 2e revisie zou idd A02 moeten heten, maar eerder is er ook al verwarring geweest over de A01 en G286H. Zou hij daar niet die G286H mee kunnen bedoelen?
Aha na wat gesurfed te hebben begrijp ik dus dat A02 een firmware update zou moeten zijn en G286H ander part n0. maar is het een hardware verschil dan tussen CX268 en G286H? of is dat toch ook softwarematig
Die G286H was er al in september heb ik begrepen en verkoper zei toch echt dat er "net" een nieuwe revisie is. Maarja misschien is zijn perceptie van tijd wel anders dan die van mij. Net is voor mij vorige week en misschien voor hem paar maanden geleden.
Ik ga zeker nog een keer bellen aankomende maand of het daadwerkelijk om A02 gaat.
Als dit zo is zet ik hem in de bestelling medio feb. Extra lief voor mijn vriendin geweest vandaag
Die G286H was er al in september heb ik begrepen en verkoper zei toch echt dat er "net" een nieuwe revisie is. Maarja misschien is zijn perceptie van tijd wel anders dan die van mij. Net is voor mij vorige week en misschien voor hem paar maanden geleden.
Ik ga zeker nog een keer bellen aankomende maand of het daadwerkelijk om A02 gaat.
Als dit zo is zet ik hem in de bestelling medio feb. Extra lief voor mijn vriendin geweest vandaag

Op Ebay Duitsland: Dell UltraSharp 2209WA € 349,-(http://cgi.ebay.de/Dell-U...0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318).
Met bieden begint de monitor bij € 269,-(http://cgi.ebay.de/Dell-U...0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318)
De verzendkosten naar Nederland € 20,-
Met bieden begint de monitor bij € 269,-(http://cgi.ebay.de/Dell-U...0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318)
De verzendkosten naar Nederland € 20,-
[Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 31-01-2009 16:58]
Nice alleen baal ik van die voet netzoals een 2709....wil die hoekige niet dat blok maja moet ik maar mee levenVinnienerd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:28:
Ik heb de 2209WA sinds vrijdag in het bezit. (Bij Dell besteld voor 417,69,- bezorgd)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

De voet is wel lekker massief, je draait de monitor makkelijk zonder dat de voet gaat schuiven.Mektheb schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:05:
[...]
Nice alleen baal ik van die voet netzoals een 2709....wil die hoekige niet dat blok maja moet ik maar mee leven
Anoniem: 240181
Dell heerlijke desktop schermen, heb zelf een WFP2007 heerlijk met dat picture in picture .....
Ik vind die zwarte zware glazen voet ook fijn, en past mooi bij het design. Toch wel fijn als je scherm een beetje stabiel staat 

De prijs is bij Dell weer verhoogd voor de 3008wfp, namelijk €2.319,31
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Tja sorry hoor maar wie koopt er nog bij DELL dan.steven2 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:41:
De prijs is bij Dell weer verhoogd voor de 3008wfp, namelijk €2.319,31

Dit topic is gesloten.