Toon posts:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 12 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 42.118 views
Bij Qsix is de 3008WFP (A02) juist afgeprijst, van 1249 naar 1190 :P
Dus wie nou nog bij Dell zelf besteld is echt niet goed bij z'n hoofd :X da's meer dan 1000 euro over de balk smijten...

[Voor 47% gewijzigd door Knightwolf op 01-02-2009 13:56]

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:02
Ik heb de Dell 2209WA ook sinds vrijdag in bezit en ik ben er zeer tevreden over.

Even een opsomming van pluspunten:
- Geen backlight bleeding
- Geen zichtbare ghosting
- Kleuren worden goed getoond, de monitor heeft geen moeite met bepaalde kleuren
- Contrast verhouding erg goed, contrast en brightness staan standaard op 75 en dat is al meer dan genoeg
- De kijkhoek is echt 178 kleuren veranderen bijna niet als je in een hoek kijkt
- De kleuren staan standaard goed ingesteld, je hoeft hem zelf niet af te stellen.
- strak en stevig monitor

minpunt:
-Er is soms wat reflectie te zien bij lamp verlichting, wanneer het beeld zwart is.

Ik gebruik de monitor voor games(COD4, L4D, EVE-ONLINE) en hij is er uitermate geschikt voor, ook media ziet er fantastisch uit.
Kleurverloop is nauwelijks zichtbaar, als je oranje pakt zie je het een beetje, bij andere kleuren (bijna) niet.
http://redclan.nl/files/2209wa/thumb/IMG_0830.jpg
http://redclan.nl/files/2209wa/thumb/IMG_0814.jpg
http://redclan.nl/files/2209wa/thumb/IMG_0817.jpg
http://redclan.nl/files/2209wa/thumb/IMG_0818.jpg
http://redclan.nl/files/2209wa/thumb/IMG_0819.jpg
http://redclan.nl/files/2209wa/thumb/IMG_0824.jpg

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 01:46
Le_Freak ! schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:35:
[...]

Tja sorry hoor maar wie koopt er nog bij DELL dan. ;)
Ik bedoel hiermee, dat er de kans is dat qsix meegaat in verhoging.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Le_Freak !
  • Laatst online: 27-01 12:01
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 01:25:
Oh .. die 3007 heeft dat wel degelijk gekost. Daarom heb ik toen ook gewacht tot ze wat gezakt waren én er een speciale actie was.
Vraagje, ik zit er aan te denken om een spyder 2 of 3 aan te schaffen om de kleuren perfect op elkaar af te stemmen en een nog mooier beeld te krijgen.
Aangezien jij er ongeveer hetzelfde meedoet als ik vroeg ik me af of jij hem nog op de fabriekswaarde's heb staan of dat je ook al wat gecalibreerd hebt zelf en zo ja ben ik benieuwd wat je gedaan hebt. :)

Specs

Anoniem: 264336

Hi,
Ik heb me suf gelezen over de Ultrasharp 2408WFP rev A01, maar wat ik niet tegen kom is hoe het komt dat wanneer ik op de Power button van het scherm druk om de monitor uit te zetten en deze daarna weer aan wil doen er geen beeld meer komt. De Pc lijkt even actief te worden, maar er verschijnt tenslotte alleen maar de melding krijg:

Entering Powersave en vervolgens:

"There is no signal coming from you computer"
Press any key on the keyboard of mouse to awake it or press the
Imput button on your display to switch to another source."
.

Ik moet de pc dan opnieuw opstarten en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ook als ik een uurtje weg ben geweest en op een toets druk gebeurt er niets anders dan dat alleen bovenstaande melding die in beeld komt.

Maar wat ik ook probeer het lukt me niet er verandering in te brengen. Ik doe iets verkeerd natuurlijk maar wat?

Ik heb een ATI Sapphire Radeon HD3650,512MB, DDR3, PCI Express videokaart in de pc zitten.

Wie wil of kan me helpen.

Mvg,
Methusalem.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-03 13:30
Gewoon powersave functie in Win XP/Vista uitzetten. Als je dan weggaat zet je gewoon je monitor uit. Het signaal blijft dan wel gewoon in takt. Als powersave aanstaat stuurt de videokaart geen signaal meer na een x-aantal minuten.

In jouw geval lijkt hij het signaal niet meer "aan" te kunnen zetten.
Is vaak een lastig probleem om op te lossen, maar makkelijk om dus te omzeilen 8)

Soundcloud

kaos- schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:46:
Gewoon powersave functie in Win XP/Vista uitzetten. Als je dan weggaat zet je gewoon je monitor uit. Het signaal blijft dan wel gewoon in takt. Als powersave aanstaat stuurt de videokaart geen signaal meer na een x-aantal minuten.

In jouw geval lijkt hij het signaal niet meer "aan" te kunnen zetten.
Is vaak een lastig probleem om op te lossen, maar makkelijk om dus te omzeilen 8)
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp. Bedoel je dan in Vista "Het gedrag van de Aan/Uit knop bepalen" en deze op "Afsluiten" of bedoel je iets anders en waar vind ik die? Ik heb nu alle energie functies op "Nooit" staan.

• Anoniem: 4629
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:24:
[...]

Vraagje, ik zit er aan te denken om een spyder 2 of 3 aan te schaffen om de kleuren perfect op elkaar af te stemmen en een nog mooier beeld te krijgen.
Aangezien jij er ongeveer hetzelfde meedoet als ik vroeg ik me af of jij hem nog op de fabriekswaarde's heb staan of dat je ook al wat gecalibreerd hebt zelf en zo ja ben ik benieuwd wat je gedaan hebt. :)
Ik heb de helderheid flink teruggeschroefd. Verder staan de kleuren op default. Ik heb het scherm in een kamer staan die 99% van de tijd verduisterd is. Als ik werk aan de PC, dan is het scherm zelf het enige licht op de kamer. Ik typ bij het licht van het scherm alleen.

De kleuren vind ik prima. Wit is wit. Daar hoef ik geen correctie op. Maar wil ik dat, dan kan ik dat gewoon via het kleurbeheer van de videokaart.

• kaos001
Anoniem: 264336 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp. Bedoel je dan in Vista "Het gedrag van de Aan/Uit knop bepalen" en deze op "Afsluiten" of bedoel je iets anders en waar vind ik die? Ik heb nu alle energie functies op "Nooit" staan.
Als alle functies op "nooit" staan vind ik het wel een raar iets eigenlijk. Het signaal van je videokaart naar je scherm zou dan niet mogen stoppen, en doet dat dus wel.
Heb je het al eens met WinXP geprobeerd? of op een andere machine? Ben benieuwd of het een Vista issue is.

Soundcloud

kaos- schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:22:
[...]

Heb je het al eens met WinXP geprobeerd? of op een andere machine? Ben benieuwd of het een Vista issue is.
Nee, dat nog niet ik zal dat anders maar eens gaan proberen. Thnks.
Je videokaart heeft 2 DVI-connectors. Sluit je DVI-kabel eens aan op de andere connector van de videokaart. Als mijn scherm van het net af is geweest (stroom stekker eruit) wilde deze ook geen beeld meer geven, totdat ik de DVI kabel van de videokaart lostrok en op de andere DVI-connector aansloot. Sinds ik die kabel altijd op die andere connector heb zitten heb ik dit probleem niet meer meegemaakt :)

Edit:
Ik had een HIS HD2600XT 512 MB AGP kaart. Monitor DeLL 3008WFP (de 2707 die ik eerst had had dat probleem volgens mij ook, zou dus betekenen dat het toch aan de kaart ligt en niet aan het scherm)

[Voor 19% gewijzigd door Knightwolf op 02-02-2009 20:17]

• steven2
Heeft iemand al eens een monitor op gehaald bij Qsix nu ze in Rotterdam zitten?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Knightwolf schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:16:
Je videokaart heeft 2 DVI-connectors. Sluit je DVI-kabel eens aan op de andere connector van de videokaart. Als mijn scherm van het net af is geweest (stroom stekker eruit) wilde deze ook geen beeld meer geven, totdat ik de DVI kabel van de videokaart lostrok en op de andere DVI-connector aansloot. Sinds ik die kabel altijd op die andere connector heb zitten heb ik dit probleem niet meer meegemaakt :)

Edit:
Ik had een HIS HD2600XT 512 MB AGP kaart. Monitor DeLL 3008WFP (de 2707 die ik eerst had had dat probleem volgens mij ook, zou dus betekenen dat het toch aan de kaart ligt en niet aan het scherm)
Ik blijf het ronduit vreemd vinden. Ik heb je suggestie opgevolgd en de DVI kabel op de andere connector aangesloten en toen kwam mij schermresolutie niet meer boven de 1024x 960 uit. Scherm uit en vervolgens weer aanzetten en weer foute boel. Daarna heb ik drie keer in de veilige modus opnieuw moeten opstarten en moest ereen systeemherstel aan te pas komen om weer beeld te krijgen, omdat het scherm elke keer overging naar de Power Safe. Wat een ongelofelijk rommeltje. Ik betwijfel of het aan de Grafische kaart ligt, wel frappant dat het bij de Dell schermen gebeurt en niet bij andere.

Sowieso ronduit beschamend dat het probleem dat al lange tijd bestaat nog steeds niet is opgelost door Dell. kan niemand op deze manier een Dell aanraden, zonder eerst eens te testen of goed na te zoeken op internet of de Grafische kaart en de Dell wel in één bed kunnen liggen!

Heb ook al hier http://en.community.dell.com/forums/t/18936626.aspxgekeken. Daar staat ook veel droefenis zonder echt goede oplossingen.

Ik heb er trouwens een Sapphire Radeon HD3650 512 MB, DDR2, PCI Express videokaart met 2 DVI aansluitingen in zitten.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Juni vorig jaar was m'n defecte 2408WFP omgerolen voor een andere, die op zijn beurt weer een of ander 'vuiltje' tussen het (glas)plaat en het paneel zat. Daar had ik toendertijd ook een e-mail over gestuurd waarop helaas geen antwoord kwam. Ik maar denken van.. nahjah, ik zal kijken of ik er aan kan wennen, maar zelfs een klein 'spatje' midden in het beeld blijft toch de aandacht trekken en is gewoon vervelend.

Dus weer een e-mailtje gestuurd. Ben benieuwd of er hier zinnig antwoord op komt...

Ding werkt verder perfect gelukkig. Wel heb ik gemerkt dat er soms sterke constrast'artifacts' in beeld komen bij Component vanaf de digitale kabel-decoder. Of dat aan de decoder ligt of aan het scherm zelf ben ik nooit achter gekomen.

Klopt het trouwens dat de HDMI input geen 1080i wil accepteren? Als ik dat probeer krijg ik iig altijd een melding alsof niet eens een signaal binnen komt.

C:\>_

Anoniem: 264336 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 17:43:
[...]

Ik blijf het ronduit vreemd vinden. Ik heb je suggestie opgevolgd en de DVI kabel op de andere connector aangesloten en toen kwam mij schermresolutie niet meer boven de 1024x 960 uit. Scherm uit en vervolgens weer aanzetten en weer foute boel. Daarna heb ik drie keer in de veilige modus opnieuw moeten opstarten en moest ereen systeemherstel aan te pas komen om weer beeld te krijgen, omdat het scherm elke keer overging naar de Power Safe. Wat een ongelofelijk rommeltje. Ik betwijfel of het aan de Grafische kaart ligt, wel frappant dat het bij de Dell schermen gebeurt en niet bij andere.

Sowieso ronduit beschamend dat het probleem dat al lange tijd bestaat nog steeds niet is opgelost door Dell. kan niemand op deze manier een Dell aanraden, zonder eerst eens te testen of goed na te zoeken op internet of de Grafische kaart en de Dell wel in één bed kunnen liggen!

Heb ook al hier http://en.community.dell.com/forums/t/18936626.aspxgekeken. Daar staat ook veel droefenis zonder echt goede oplossingen.

Ik heb er trouwens een Sapphire Radeon HD3650 512 MB, DDR2, PCI Express videokaart met 2 DVI aansluitingen in zitten.
Dit verhaal vind ik helemaal bizar. Verder denk ik toch dat dit (deels) aan je videokaart ligt aangezien je zegt dat het beeld niet boven 1280 resolutie uit wilde komen. Dit mag voor bedeide DVI-connectors namelijk helemaal niet uitmaken. Softwarematig kun je vanuit de driver (Catalyst Control Center) wel een 2e monitor aansturen, maar als die uitgeschakeld staat zoals bij mij (heb maar 1 scherm), blijven toch beide DVI-connectors werken, mits er maar 1 aangesloten is. Welke maakt in feite niet uit.

Maar als je dit probleem met andere schermen niet hebt maakt dat het verhaal weer vaag en dubieus over waar nou de echte oorzaak ligt... Ik hoop dat je systeem intussen weer een beetje op orde hebt kunnen krijgen?

• BigBangVampa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 19:56
Anoniem: 264336 schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:39:
Hi,
Ik heb me suf gelezen over de Ultrasharp 2408WFP rev A01, maar wat ik niet tegen kom is hoe het komt dat wanneer ik op de Power button van het scherm druk om de monitor uit te zetten en deze daarna weer aan wil doen er geen beeld meer komt. De Pc lijkt even actief te worden, maar er verschijnt tenslotte alleen maar de melding krijg:

Entering Powersave en vervolgens:

"There is no signal coming from you computer"
Press any key on the keyboard of mouse to awake it or press the
Imput button on your display to switch to another source."
.

Ik moet de pc dan opnieuw opstarten en dat kan nooit de bedoeling zijn. Ook als ik een uurtje weg ben geweest en op een toets druk gebeurt er niets anders dan dat alleen bovenstaande melding die in beeld komt.

Maar wat ik ook probeer het lukt me niet er verandering in te brengen. Ik doe iets verkeerd natuurlijk maar wat?

Ik heb een ATI Sapphire Radeon HD3650,512MB, DDR3, PCI Express videokaart in de pc zitten.

Wie wil of kan me helpen.

Mvg,
Methusalem.
Het probleem ligt aan de videokaart (in mijn geval een 9800AIW). Met mijn 2407 was er geen probleem. Door een monitorprobleem is die vervangen door een 2408 en sindsdien had ik hetzelfde probleem. Die monitor is toen zelfs nog vervangen geweest, zonder resultaat.

Nu zit er een Geforce in en het probleem is opgelost.
Op internet zijn er al verschillende klachten, zonder een oplossing.

Anoniem: 101642

mensen met een 2209WA,hebben jullie er ook lats van dat het scherm scheef hangt in de steun,die van mij leunt naar rechts.Nu krijg ik een ander van Dell,maar ik wel zekerheid dat de volgende er geen last van heeft.

Ik zal wel even mijn ervaringen met het scherm geven:

+Geen backlight bleeding,een mooi egaal.heel zwart scherm)
+Erg mooie naruurlijk ogende kleuren
+Zeer goed met games
+voet is erg goed verstebaar
+kijkhoek is zeer goed
+ondanks de grootte totaal niet vermoeiend om een tijd lang naar het beeld te kijken.

-kan maar 1 input tegelijk worden aangesloten???
-de coating,het zorgt voor een soort sinaasappel effect op het beeld
-bij mij hangt het scherm dus scheef...
-brightness level is wat laag,maar ik had hiervoor een Samsung BF 930,die had een beduidend harder,helderder beeld.

ondanks die minpunten ben ik toch tevreden over het beeld.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Iemand ervaringen met de Dell UltraSharp 2208wfp?

Bij Qsix staat ie voor 275 euro.. is dit scherm goed om te werken met Photoshop?

En doet Qsix leveren trouwens?

Bedankt

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Raimond2: het scheef hangen is op te lossen, staat ergens in dit topic. Ik ben nu even niet wakker genoeg om het terug te vinden, maar het wordt meerdere keren genoemd. Waarom maar een input tegelijk?
Vis: zoek eens op Qsix in dit topic, het halve topic gaat over dit bedrijf. Het antwoord is trouwens ja.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03 19:58

quelake

PSN Quelake

Vis;

het scherm waar je op doelt is volgens mij een TN paneeltje. Die is dus niet heel nauwkeurig met kleuren; dit ivm je werkzaamheden in Photoshop.

Qsix is betrouwbaar. Maar dat had je inderdaad overal in dit topic kunnen lezen...

Milmoor schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:49:
Raimond2: het scheef hangen is op te lossen, staat ergens in dit topic. Ik ben nu even niet wakker genoeg om het terug te vinden, maar het wordt meerdere keren genoemd. Waarom maar een input tegelijk?
Vis: zoek eens op Qsix in dit topic, het halve topic gaat over dit bedrijf. Het antwoord is trouwens ja.
ow excuses dat wist ik dus niet,dan ga ik het maar eens opzoeken.

Wat betreft de input,in de handleiding staat dat er maar 1 kabel teelijk aangesloten mag worden,tenminste zoals ik het lees.

En als ik wat beter gekeken had ik dus ook beter de monitor bij Qsix kunnen kopen |:(
edit:wat voel ik me naab,staat zelfs in de start post hoe ik de monitor recht moet krijgen |:(

anyway bedankt voor de tip :)

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 05-02-2009 08:51]

• Vis
  • Nu online
quelake schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:59:
Vis;

het scherm waar je op doelt is volgens mij een TN paneeltje. Die is dus niet heel nauwkeurig met kleuren; dit ivm je werkzaamheden in Photoshop.

Qsix is betrouwbaar. Maar dat had je inderdaad overal in dit topic kunnen lezen...
Hmm.. klopt, maar een Ultrasharp serie is toch altijd beter te noemen niet? Ze zeggen tenminste: Dell TrueColor Technology - Richer, life-like imagery that has accurate colour representation better tones and hues. Reds, greens and blues are deeper and more vibrant.

En mijn budget, wil het liefst niet meer als 250 uitgeven, maar toch een monitor kopen die redelijk tot goed is met Photoshoppen (kleurechtheid)

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04:35
Raimond2: Qsix heeft de 2209WA nog niet in het assortiment. Wel de 2208wfp.

Canon, Apple & Samsung spul

• quelake

quelake

PSN Quelake

Tja Vis, als kleurechtheid echt iets is dat je verlangt, zul je toch naar iets anders moeten kijken dan een TN paneel. Maar die panelen zijn gewoon een stuk duurder. Zo simpel is het. Ik zou wel even wachten hoe duur Qsix de 2209WA gaat aanbieden, wellicht is dat een interessante voor je (Rob is bezig om dit scherm op te nemen in zijn assortiment).

edit; overigens is de Ultrasharp serie vnl in het leven geroepen vanwege de monitor die kan draaien en tilten, en extra zaken zoals USB poorten etc. De naam is wellicht wat misleidend.

[Voor 30% gewijzigd door quelake op 05-02-2009 10:49]

• Vis
  • Nu online
quelake schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:46:
Tja Vis, als kleurechtheid echt iets is dat je verlangt, zul je toch naar iets anders moeten kijken dan een TN paneel. Maar die panelen zijn gewoon een stuk duurder. Zo simpel is het. Ik zou wel even wachten hoe duur Qsix de 2209WA gaat aanbieden, wellicht is dat een interessante voor je (Rob is bezig om dit scherm op te nemen in zijn assortiment).

edit; overigens is de Ultrasharp serie vnl in het leven geroepen vanwege de monitor die kan draaien en tilten, en extra zaken zoals USB poorten etc. De naam is wellicht wat misleidend.
Ah oke, bedankt voor de info, hier heb ik wat aan!

En interessant om te horen dat ze bezig zijn om de 2209WA in het assortiment te plaatsen bij Qsix.. ben benieuwd naar de prijs dan. We zullen afwachten, tot die tijd nog even genoegen nemen met mijn CRT Samsung 17" :)

Anoniem: 66444

Vis schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Ah oke, bedankt voor de info, hier heb ik wat aan!

En interessant om te horen dat ze bezig zijn om de 2209WA in het assortiment te plaatsen bij Qsix.. ben benieuwd naar de prijs dan. We zullen afwachten, tot die tijd nog even genoegen nemen met mijn CRT Samsung 17" :)
Ik volg jouw zoektocht op de voet. Ik zit ongeveer met hetzelfde eisenpakket en budget. Hoewel de 2209WA op de Dell site nog goed aan de prijs is (400 euro) heb ik de goede hoop dat daar nog minstens 50 euro af kan..

De reviews spreken over de 2209WA als de deemed king of 22-inchers. Ook vind ik het design een stuk mooier dan de gebogen poot van andere Dell modellen. We wachten af!

• nadroJ
Hij heeft helaas wat minder connecties dan de 2408, maar goed, dat is de monitor vergeven.

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 00:14
Anoniem: 66444 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:43:
[...]

Ik volg jouw zoektocht op de voet. Ik zit ongeveer met hetzelfde eisenpakket en budget. Hoewel de 2209WA op de Dell site nog goed aan de prijs is (400 euro) heb ik de goede hoop dat daar nog minstens 50 euro af kan..

De reviews spreken over de 2209WA als de deemed king of 22-inchers. Ook vind ik het design een stuk mooier dan de gebogen poot van andere Dell modellen. We wachten af!
Je hebt het over 1 review, die op meerdere sites gequote wordt.

G-ZeS schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:52:
[...]

Je hebt het over 1 review, die op meerdere sites gequote wordt.
Goh.

Anoniem: 61137

Ik heb een kort vraagje over de 19" Ultrasharp monitor als het mag. Deze is in hoogte verstelbaar alleen staat niet in de specificaties wat zijn maximale hoogte is. Iemand enige idee daarvan?

nadroJ schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:08:
Raimond2: Qsix heeft de 2209WA nog niet in het assortiment. Wel de 2208wfp.
dat had ik gezien :) ,maar dan had ik wel even gewacht totdat ie daar leverbaar was,een verschil van zo'n 100 euro met dell zou zo maar mogelijk zijn.Dus dan was het wel waard geweest om even te wachten.

Ach na ja ik kan nu in ieder geval genieten van mijn scherm en dat doe ik zeker,ik ben er content mee,zekers nu het scheef hang probleem op te lossen is :)
quelake schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 10:46:

Zover ik weet staat de UltraSharp-reeks juist voor schermen met S-PVA en S-IPS panelen vanwege het enorme zichtbare kwaliteitsverschil met TN-panelen... TN is er volgens mij later pas bij gekomen, en uitsluitend in de kleinere (19-22") versies. De Ultrasharp-reeks bestond verder allang voordat er meerdere inputs en USB-aansluitingen/cardreaders geïntegreerd werden, dus in zoverre staat de UltraSharp wel degelijk voor beeldkwaliteit en niet (alleen) voor random extra features. Waarom TN-panelen aan de UltraSharpreeks zijn toegevoegd snap ik daarom ook niet.

[Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 05-02-2009 19:18]

• quelake

quelake

PSN Quelake

Tja, ik citeerde enkel wat ik had gelezen; heb niet gecontroleerd of dit waarheid was. Maar de naam "Ultrasharp" slaat dus kant nog wal op dit moment, kijkende naar beeldkwaliteit. Over zoveel kunnen we het eens zijn. De serie bevat gewoon simpelweg TN, PVA en IPS panelen. Misschien dat het van oudsher gebruikt werd voor de monitoren lijn met duurde panelen erin, en dit later is omgegooid naar een garantie voor extra features. Dat zou wel verklaren waarom de naam nu niet altijd meer doel treft...eens?

BigBangVampa schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:46:

Nu zit er een Geforce in en het probleem is opgelost.
Op internet zijn er al verschillende klachten, zonder een oplossing.
Als dat zo is en ik aan een nieuwe videokaart moet, kan ik er beter eentje nemen die het doet, dus zou je willen aangeven welke je precies hebt gekocht, dan is die misschien voor mij ook het overwegen waard.

Dacht ik bij Qsix goedkoop uit te zijn, maar heb ik uiteindelijk nog een dure monitor.
quelake schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:04:
Maar de naam "Ultrasharp" slaat dus kant nog wal op dit moment, kijkende naar beeldkwaliteit. Over zoveel kunnen we het eens zijn.
De beeldkwaliteit op zich is wel erg goed te noemen, alleen hebben de laatste types schermen 'problemen' door overmatige kleurverzadiging omdat Windows nog niet met Wide-Gamut om kan gaan. Dat ligt niet perse alleen aan het scherm zelf.
Alleen wat de beeldkwaliteit is vergeleken soortgelijke moderne schermen van de niet-UltraSharp reeks en van andere merken weet ik niet, heb ik geen vergelijkings ervaring mee. Maar echt veel verschil met andere kwaliteits merken zal er niet zijn. Zo heeft elk merk wel een naam voor z'n top-reeks monitors.
Dat zou wel verklaren waarom de naam nu niet altijd meer doel treft...eens?
Ligt er aan hoe je het bekijkt, gezien de aanwezigheid van TN-panels in de Ultrasharp reeks niet meer altijd idd. Maar voor de PVA/IPS panelen is die naam wel degelijk nog van toepassing hoor :)

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Wie heeft ervaring in Duitsland/Oostenrijk kopen.

Op Ebay kan je de Dell UltraSharp 2709WA kopen bij een Dell verkoper met 20 EUR verzendkosten.

Anoniem: 66444 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:43:
[...]

Inmiddels heeft iemand van Qsix aangegeven dat de 2209WA binnenkort voor 325 euro beschikbaar is!

• Vis
  • Nu online
Anoniem: 66444 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Inmiddels heeft iemand van Qsix aangegeven dat de 2209WA binnenkort voor 325 euro beschikbaar is!
Wow dat is wel een leuke prijs :)
Ben benieuwd per wanneer!

• nadroJ
Zeker nice! Nu nog wat reviews lezen (die hopelijk snel meer online zullen staan).

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Knightwolf schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:54:
De beeldkwaliteit op zich is wel erg goed te noemen, alleen hebben de laatste types schermen 'problemen' door overmatige kleurverzadiging mdat Windows nog niet met Wide-Gamut om kan gaan. Dat ligt niet perse alleen aan het scherm zelf.
Alleen wat de beeldkwaliteit is vergeleken soortgelijke moderne schermen van de niet-UltraSharp reeks en van andere merken weet ik niet, heb ik geen vergelijkings ervaring mee. Maar echt veel verschil met andere kwaliteits merken zal er niet zijn. Zo heeft elk merk wel een naam voor z'n top-reeks monitors.
Bedoel je hiermee Windows in het algemeen, of alleen t/m XP? Ik weet dat Vista iets meer met Colormanagement doet dan voorgaande versies van Windows. Ik kan trouwens niet zeggen dat ik echt last heb van de Wide-gamut eigenschappen van mijn 2408WFP. Wel vindt ik het beeld nogal 'overbelicht/contrast' bij de Component ingang, maar of dat ligt aan het scherm, of aan de receiver (DVB-C)...

C:\>_

Vis schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:06:
[...]

Wow dat is wel een leuke prijs :)
Ben benieuwd per wanneer!
het scherm is van harte aanbevolen,echt heel mooi :)

overgens een paar games geprobeerd(FPS),geen merkbare inputlag,ghosting en veel schaduw detail,wat ik nogal miste op mijn Samsung BF930 :O

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 06-02-2009 19:26]

Vinnie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:15:
[...]

Bedoel je hiermee Windows in het algemeen, of alleen t/m XP? Ik weet dat Vista iets meer met Colormanagement doet dan voorgaande versies van Windows.
Ik bedoel wel Windows in het algemeen. Ik wee dat Vista idd wat meer met het colormanagement doet, maar zover ik altijd begrepen heb nog niet noemenswaardig om helemaal geen last meer te hebben van kleuroververzadiging door het wide-gamut. (zelf geen ervaring mee overigens)

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 21:21
Kijk ik net op de Dell site, zie ik de E2209W staan met 20% korting. Een prijs van E 260,61. Zie ik dat goed of ben ik het spoor nu helemaal bijster?

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-03 19:09
lpetersen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 02:39:
Kijk ik net op de Dell site, zie ik de E2209W staan met 20% korting. Een prijs van E 260,61. Zie ik dat goed of ben ik het spoor nu helemaal bijster?
De 2209W is een ander scherm, met TN paneel. De prijs voor de 2209WA is momenteel €403,41.

lpetersen schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 02:39:
das is het leuke ervan 8)7 er zijn 3 types met de type aanduiding 2209,echter de 2209WA is de enige goede met IPS panel :) .

• Vis
  • Nu online
Haha, het blijft tricky :)

• lpetersen
  • Laatst online: 18-01 21:21
Dacht ik even een primeur te hebben ;)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:54
M'n 2209WA heeft een stuck pixel (rood) :'( .Ik laat nu JScreenFix lopen, maar gelukkig is het gedekt door m'n 3Y Premium Panel Exchange Service (1 pixel of meer 8) )

Weet iemand hoe Dell zijn producten vervangt? Komt er iemand van UPS je nieuwe apparaat brengen en de oude ophalen?

[Voor 24% gewijzigd door Vinnienerd op 07-02-2009 15:22]

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 05:49

Kingpinda

Citizenship is earned.

Anoniem: 61137 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:07:
Ik heb een kort vraagje over de 19" Ultrasharp monitor als het mag. Deze is in hoogte verstelbaar alleen staat niet in de specificaties wat zijn maximale hoogte is. Iemand enige idee daarvan?
Ik heb zelf nog de Ultrasharp 1907fp

Deze is bij mij zo'n 13cm in hoogte verstelbaar.
Als ik de monitor helemaal naar beneden "lock" (voor vervoer bijvoorbeeld) meet ik van mijn bureau tot bovenkant monitor 37 cm en als ik hem helemaal omhoog zet meet ik 50 cm.

Maximale hoogte van monitor is dus bij mij 50 cm. hmm.. ik ga nog ff meten in portrait mode :p

Maximale hoogte is dus 53,5 cm :p

Als je nog een usbstick in de monitor hebt dan word ie nog hoger in portrait maar da gak nie meten :p

edit:
De voet tussen deze beiden verschilt nogal dus hopenlijk heb je hier uberhaupt iets aan

[Voor 5% gewijzigd door Kingpinda op 07-02-2009 18:54]

Life is like living only without the peaches

Knightwolf schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:54:
[...]

De beeldkwaliteit op zich is wel erg goed te noemen, alleen hebben de laatste types schermen 'problemen' door overmatige kleurverzadiging omdat Windows nog niet met Wide-Gamut om kan gaan. Dat ligt niet perse alleen aan het scherm zelf.
Ik heb zelf de 3008wfp en ben er niet bepaald tevreden over. De kleuren krijg ik voor geen meter correct, er is altijd teveel rood en teveel groen. Blauw is daarentegen weer prima in balans. Met name rood is gigantisch fel met als gevolg dat ik er aardig wat hoofdpijn van krijg na ± een kwartier en het scherm dan nu ook niet meer gebruik. Het lijkt haast wel of mijn MacBook Pro er ook al niet echt lekker mee om kan gaan. Al aardig wat zitten zoeken maar dat wat je vind is helaas allemaal voor Windows en niet voor MacOS X. Een gamma waarde van 1.8 ipv 2.2 maakt het trouwens wat prettiger maar lost het probleem niet op. Iemand nog wat aanraders/tips?

[Voor 5% gewijzigd door ppl op 08-02-2009 15:50]

• SteX
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-03 23:11
ppl schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:48:
[...]

Ik heb zelf de 3008wfp en ben er niet bepaald tevreden over. De kleuren krijg ik voor geen meter correct, er is altijd teveel rood en teveel groen. Blauw is daarentegen weer prima in balans. Met name rood is gigantisch fel met als gevolg dat ik er aardig wat hoofdpijn van krijg na ± een kwartier en het scherm dan nu ook niet meer gebruik. Het lijkt haast wel of mijn MacBook Pro er ook al niet echt lekker mee om kan gaan. Al aardig wat zitten zoeken maar dat wat je vind is helaas allemaal voor Windows en niet voor MacOS X. Een gamma waarde van 1.8 ipv 2.2 maakt het trouwens wat prettiger maar lost het probleem niet op. Iemand nog wat aanraders/tips?
Heb je het scherm gekalibreerd met een stukje hardware? Lijkt me sterk al je daarna nog steeds dezelfde problemen ondervindt.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik kan je aanraden het scherm te kalibreren met een daarvoor geschikt apparaat. Zelf heb ik mijn 3008WFP gekalibreerd met de Spyder Pro 3 en dat heeft erg veel geholpen. Mijn scherm was standaard veel te blauw/groen.

Dit zijn mijn instellingen:
Preset Mode: Custom (R,G,B)
Waarden: Red 96, Green 72, Blue 83
Brightness: 27
Contrast: 50
Kleurenprofiel: http://www.2shared.com/fi...GB_96-72-83_BC_27-50.html
Ik heb helaas niet zo'n hardwarematig ding dus dat zou dan aangeschaft moeten worden met als risico dat het daarna alsnog niet werkt. Gezien het geld vind ik dat een nogal groot risico, anderzijds komt zo'n ding altijd wel van pas. Ik had dat al in overweging. Ik heb alleen sterk het idee dat de saturaties wel heel erg ver doorslaat bij groen en rood en dat je dat ook niet met een hardwarematige kalibratie rechttrekt. Maar eens opzoek naar zo'n ding dan...

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Misschien is dit interessant. Er is nog veel meer leuks te vinden op calibratiegebied. Maar wide-gambit blijft een uitdaging voor de meeste OS'en.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

@ ppl, welke kleur-presets in je monitor gebruik je? Dat maakt namelijk nogal veel verschil uit.

Ik heb hem op "desktop" staan en de kleuren zijn hier niet-gecalibreerd gewoon erg goed. Net met een nieuwe PC en dus nieuwe videokaart en verse install van XP, en het ziet er nog exact hetzelfde uit, dus het is ook niet de PC/videokaart waardoor het er bij mij gewoon goed uit ziet.

@ Jorick: Als ik de door jou genoemde RGB 96/72/83 waardes hier instel ziet alles er echt heel raar uit. Misschien na langere tijd dat je er aan kan wennen maar ik zou hier toch niet mee verder willen werken. Brightness op 27 geeft vrijwel geen verbetering, normaal werk ik met brightness op 0 omdat dat al meer dan fel genoeg is 8)

[Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 08-02-2009 23:29]

• Jorick
Knightwolf schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:26:
@ Jorick: Als ik de door jou genoemde RGB 96/72/83 waardes hier instel ziet alles er echt heel raar uit. Misschien na langere tijd dat je er aan kan wennen maar ik zou hier toch niet mee verder willen werken.
Die instellingen zijn in combinatie met het kleurenprofiel. Zonder dit profiel ziet het er bij mij niet zo uit zoals het er uit hoort te zien wat ook logisch is want daar is het kleurenprofiel tenslotte voor. Ik weet niet precies wat het effect is als je dit profiel gebruikt in combinatie met een andere videokaart (ik heb een 8800gt) want misschien dat dat ook van invloed kan zijn.

Wat betreft de verandering in kleur was het voor mij ook een paar dagen wennen maar nu weet ik niet beter maar oogt alles een stuk natuurlijker.

[Voor 9% gewijzigd door Jorick op 08-02-2009 23:49]

Alle Windows t/m XP doet in alle desktop-gebruik, gewone applicaties en games nog altijd niets met een ingesteld kleurenprofiel (Vista geloof ik wel iets maar weet niet precies wat), je hebt daar pas wat aan in applicaties die zelf wel met kleurenprofielen werken zoals Photoshop.

Het maakt niets uit wat je in aan kleurenprofielen in Windows instelt, alles blijft er in desktop/applicaties/games exact hetzelfde uit zien. Alleen in Photoshop en zo zul je verschil zien. Zo is het hier bij mij onder XP iig.

Als kleurenprofiel in Windows gebruik ik trouwens AdobeRGB1998, dat geeft met Photoshop het beste resultaat.

[Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 09-02-2009 00:42]

• Jorick
Ik draai zelf Vista en Ubuntu en gebruik bij beide systemen hetzelfde profiel maar daar is het duidelijk zichtbaar op de gehele desktop.

• Vis
  • Nu online
Inmiddels is de 2209WA bij Qsix in het assortiment!

329,- is de adviesprijs

Knightwolf schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:26:
@ ppl, welke kleur-presets in je monitor gebruik je? Dat maakt namelijk nogal veel verschil uit.

Ik heb hem op "desktop" staan en de kleuren zijn hier niet-gecalibreerd gewoon erg goed. Net met een nieuwe PC en dus nieuwe videokaart en verse install van XP, en het ziet er nog exact hetzelfde uit, dus het is ook niet de PC/videokaart waardoor het er bij mij gewoon goed uit ziet.
Tja, welke preset heb ik nou niet gebruikt... De desktop versie geeft bij mij 1 van de slechtste resultaten. De Custom RGB preset kan ik nog wel dermate instellen dat dingen als een rode/groen waas nog wel weg te halen is maar de felle rode/groene kleuren blijven nog bestaan.
Jorick schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:37:
Die instellingen zijn in combinatie met het kleurenprofiel. Zonder dit profiel ziet het er bij mij niet zo uit zoals het er uit hoort te zien wat ook logisch is want daar is het kleurenprofiel tenslotte voor. Ik weet niet precies wat het effect is als je dit profiel gebruikt in combinatie met een andere videokaart (ik heb een 8800gt) want misschien dat dat ook van invloed kan zijn.

Wat betreft de verandering in kleur was het voor mij ook een paar dagen wennen maar nu weet ik niet beter maar oogt alles een stuk natuurlijker.
Kleurprofielen zijn vrij persoonlijk. Ze worden op het scherm en de computer zelf afgesteld zodat je de juiste weergave krijgt. Aangezien ieder panel nogal uniek is heeft het weinig zin om profielen te gaan delen. Het wil soms nog wel wat verbetering brengen maar het kan even goed de kleuren volledig door elkaar gooien. Het kan vriezen, het kan dooien zeg maar.

Qua gewenning dat er meer kleur op het scherm is dan op mijn MacBook Pro kan ik me indenken, dat had ik met mijn vorige scherm ook wel een beetje (het zag er toch wel wat mooier uit met meer kleurtjes, niet zo faal). Als je echter met zonnebril achter de computer moet gaan zitten omdat rood en groen gigantisch fel zijn dan hebben we het imho niet bepaald meer over gewenning. Het zijn ook echt alleen die kleuren, de rest ziet er prima uit en ook foto's zien er erg mooi uit op dit scherm. Ze komen meer tot hun recht.

• kaos001
Weet iemand hoe het toevallig zit met de kleuren van de 2209WA? En dan heb ik het over dat hele wide-gamut gezeur :) En ohja, de input-lag.. ik kan het nergens vinden, kan iemand dit testen?

Soundcloud

• G-ZeS
Vis schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:48:
Inmiddels is de 2209WA bij Qsix in het assortiment!

329,- is de adviesprijs
Ik heb de monitor zojuist besteld, na o.a. de onderstaande review gelezen te hebben:
A Chinese website took apart the 2209wa and found out the panel is a LM220WE4 made by LGDNJ in China.

They also found the pixel structure is the same as H-IPS like you did and were guessing LGD has overstock H-IPS panels so they figured they can get rid of them by putting these H-IPS with normal TN CCFL tube minus the Polarizer, call these E-IPS and selling them at a discounted price.

6bit vs 8bit myth solved:
They review site also confirmed 2209wa is indeed using a 8-bit capable chip - TSUMU58EHJ-LF-2

vertaalde bron: http://translate.google.c...-CN&tl=en&history_state0=

Verder kan ik de thread op hardforum ook aanraden voor reviews e.d die nu langzaam beginnen te komen van de verschillende gebruikers daar. : http://www.hardforum.com/...ead.php?t=1387587&page=25

• Puck
  • Laatst online: 15:25
Ik heb net de Dell 2408WFP Rev A01 binnen (besteld bij Qsix, afgelopen zaterdag - snelle levering!). Prachtig ding, heel helder en scherp! Moet 'em helaas nog wel goed calibreren (helaas geen Spyder oid tot mijn beschikking.

Ik lees net echter dat er in Australie een A02 revisie is opgedoken (zie hier), die waarschijnlijk het brightness verschill link & rechts oplost. Ik wist niet eens dat dit probleem aanwezig was en als ik zo kijk lijkt mijne daar ook last van te hebben.

Wel raar, want ik dacht dat de A01 revisie (in EU iig) pas net is uitgegeven, en er is alweer een nieuwe? Enig idee of Dell mijn A01 gratis kan updaten?

Blackhand.w32 Long Live Great SERBIA

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:01
Weet iemand waarom Qsix niet in de pricewatch staat? Dat had mij toch 150 euro gescheeld. 8)7 Ik krijg morgen m'n 2408WFP binnen. :P

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:04
RichieB schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:35:
Weet iemand waarom Qsix niet in de pricewatch staat? Dat had mij toch 150 euro gescheeld. 8)7 Ik krijg morgen m'n 2408WFP binnen. :P
en 2 jaar meer garantie dan dell zelf

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:30
Ik ben op zoek naar een mooi 22" scherm om op mijn laptop aan te sluiten als ik thuis ben, en ben via wat speurwerk ook terecht gekomen bij de Dell 2209WA. Het e-IPS scherm schijnt erg goede prestaties te leveren, en idd bij Qsix te krijgen voor 329,- (!). Bij Dell zelf gaan ze voor 400+ weg, dat is natuurlijk wel een aardig verschil. Wel 'leuk' om te lezen dat ze in de US hetzelfde scherm kunnen bestellen voor 200 dollar.. grmbl ;)

• Hahn
  • Nu online
Cyclonist schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:13:
Ik ben op zoek naar een mooi 22" scherm om op mijn laptop aan te sluiten als ik thuis ben, en ben via wat speurwerk ook terecht gekomen bij de Dell 2209WA. Het e-IPS scherm schijnt erg goede prestaties te leveren, en idd bij Qsix te krijgen voor 329,- (!). Bij Dell zelf gaan ze voor 400+ weg, dat is natuurlijk wel een aardig verschil. Wel 'leuk' om te lezen dat ze in de US hetzelfde scherm kunnen bestellen voor 200 dollar.. grmbl ;)
Op Dell.com staat ie voor $370, niet voor $200?

The devil is in the details.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:30
Hahn schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:17:
[...]

Op Dell.com staat ie voor $370, niet voor $200?
Jawel.. maar: http://forums.slickdeals....hp?sduid=306795&t=1181717

Schijnbaar weet 'Marcus' er mooie deals van te maken ;) Meerdere gebruikers hebben deze schermen kunnen bestellen voor +/- 200 dollar, tot vandaag aan toe.

• Vis
  • Nu online
Ja hoe die Marcus dat doet is mij een raadsel, was het maar in Nederland :p

Ik heb waarschijnlijk de knoop doorgehakt, en ga morgen (of in de loop van de week) ook de 2209WA bestellen. :) Lijkt me echt zo'n heerlijk schermpje, als ik alle reviews mag geloven!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 15:41
FYI, Rev A02 rumor is true...

[/quote]
Yes there is an A02 it address:

1. Input lag.
2. Not coming out of standby with some video cards.
3. Changes the Sharpness settings to increments of 10 rather then 25.
[quote]

http://en.community.dell.com/forums/t/19257239.aspx

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:59

Bacosjaco

Under constuction

Asprine schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:37:
FYI, Rev A02 rumor is true...

[/quote]
Yes there is an A02 it address:

1. Input lag.
2. Not coming out of standby with some video cards.
3. Changes the Sharpness settings to increments of 10 rather then 25.
[quote]

Dat wordt nog even wachten dan, wil graag een 2408WFP aanschaffen maar dat moet dan maar wachten tot de A02 bij Qsix verschijnt.

Vinnienerd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:16:
Weet iemand hoe Dell zijn producten vervangt? Komt er iemand van UPS je nieuwe apparaat brengen en de oude ophalen?
Ben ik ook even benieuwd naar. Heb vandaag het scherm binnengekregen maar heb helaas aan de achterkant een kleine beschadiging. Nu kijk ik verder toch niet naar de achterkant, maar als UPS direct een nieuwe meeneemt en de oude ophaalt dan laat ik hem wel omruilen.

• steven2
Wie weet wat alles betekend in het servicemenu van de 3008wfp. Ik heb daar namelijk gekeken en daar staan ook meerdere waarden op off.

Tevens lijkt mijn monitor niet op kleurenprofielen te reageren, wie weet hoe dit komt?

steven2 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:03:

Tevens lijkt mijn monitor niet op kleurenprofielen te reageren, wie weet hoe dit komt?
Het is handig als je het topic een beetje doorleest voor je dergelijke vragen stelt. ik heb het antwoord hierop een paar posts terug nog neergezet:
Knightwolf schreef op maandag 09 februari 2009 @ 00:41:
Alle Windows t/m XP doet in alle desktop-gebruik, gewone applicaties en games nog altijd niets met een ingesteld kleurenprofiel (Vista geloof ik wel iets maar weet niet precies wat), je hebt daar pas wat aan in applicaties die zelf wel met kleurenprofielen werken zoals Photoshop.

Het maakt niets uit wat je in aan kleurenprofielen in Windows instelt, alles blijft er in desktop/applicaties/games exact hetzelfde uit zien. Alleen in Photoshop en zo zul je verschil zien. Zo is het hier bij mij onder XP iig.

Als kleurenprofiel in Windows gebruik ik trouwens AdobeRGB1998, dat geeft met Photoshop het beste resultaat.
Of je hebt een ander probleem, maar dat moet je dan wel specifieker omschrijven.

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-03 15:47
Heb mijn 2408 nu sinds augustus, maar maandag toch maar gebeld ivm de inputlag.
Heb vandaag een A01 binnen gekregen en hoewel de lag er nog steeds is, lijk ik wel een stuk minder over mijn "doel" heen te schieten met mijn muis. Ik had voorheen als ik tekst wilde selecteren etc vaak dat ik te ver erover heen ging.
Netjes gedaan van Dell in ieder geval. Geen moeilijke vragen etc, maar gewoon nieuw scherm. Ze zullen wel weten dat ze de teruggekomen schermen gewoon een firmware update kunnen geven en weer kunnen verkopen.

Even iets anders.
Zijn er nog meer mensen die moeite hebben met het scherm te kalibreren?
Als ik het scherm op sRGB zet en vervolgens met mijn Spyder3 kalibreer, lijkt het voor mij de beste kleuren weer te geven.
Als ik echter met Custom RGB aan de gang ga, krijg ik volgens mij Spyder een beter resultaat, maar de basis kleuren lijken wel erg fel. Het Firefox icoontje in mijn Dock is echt KNAL oranje.
Iemand hier ervaring mee?

• Vis
  • Nu online
Weet iemand of je de Wii op een 2209WA kan aansluiten?

Vis schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:05:
Weet iemand of je de Wii op een 2209WA kan aansluiten?
nope,dat is niet mogelijk

• kaos001
Niet rechtstreeks nee, maar je kan door middel van een VGA kabel gewoon je Wii (en PS3) aansluiten hoor

Bron : maxconsole.net

edit : ander plaatje gepakt, mocht niet hotlinken van maxconsole blijkbaar.

[Voor 18% gewijzigd door kaos001 op 12-02-2009 08:13]

Soundcloud

Vinnienerd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:16:
Vanmiddag gebeld voor mijn scherm. Dell levert een nieuw scherm bij mij af, voor de oude moet ik dan bellen voor een ophaalafspraak. Da's nog eens service. :)

• Puck
Sillymidget schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:48:
Even iets anders.
Zijn er nog meer mensen die moeite hebben met het scherm te kalibreren?
Als ik het scherm op sRGB zet en vervolgens met mijn Spyder3 kalibreer, lijkt het voor mij de beste kleuren weer te geven.
Als ik echter met Custom RGB aan de gang ga, krijg ik volgens mij Spyder een beter resultaat, maar de basis kleuren lijken wel erg fel. Het Firefox icoontje in mijn Dock is echt KNAL oranje.
Iemand hier ervaring mee?
Zie hier

Met juiste profiel krijg je dus goede resultaten in applicaties die wat met het profiel doen (Safari, Firefox mits ingesteld, Photoshop) maar alle andere krijgen hele felle kleuren. Ik weet het zelf ook niet exact, maar die website legt een hoop uit. Ik heb zelf mijn monitor op het ook 'gecalibreerd' en heb hier ook last van. Ik wil heel graag met een Spyder oid caliberen, maar heb er geen...

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-03 15:47
Anoniem: 61137 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 18:18:
[...]

Vanmiddag gebeld voor mijn scherm. Dell levert een nieuw scherm bij mij af, voor de oude moet ik dan bellen voor een ophaalafspraak. Da's nog eens service. :)
Ik heb vandaag mijn monitor omgeruild en even met de bezorger gesproken. Die zei dat Dell niet echt goed naar de klant communiceert mbt het omruilen van producten.
Ik had een afspraak met Dell om donderdag het nieuwe scherm te krijgen, en vrijdag het oude scherm te laten ophalen. Woensdag stond de bezorger echter al gewoon voor de deur en kon gelukkig gewoon de afspraak "verzetten" naar donderdag.
Donderdag haalde hij mijn nieuwe scherm uit de doos en nam hij meteen mijn oude scherm mee.
Dat was ook een stuk handiger voor hun omdat ze dan maar 1 keer langs hoeven te komen. En ook handiger voor mij, omdat ik dan niet 2 dagen thuis hoeft te wachten (met een tijd schatting tussen 9:00 en 17:00)

Hmm, ik vroeg haar nog of er direct een afhaalafspraak moest worden gemaakt. Neenee, eerst wachten totdat het nieuwe scherm binnen is en daarna bellen voor afhalen. Er kon geen schatting worden gemaakt wanneer het scherm zou worden afgeleverd. M'n oude scherm had ik al na één dag binnen, de vervanger gaat wat langer duren schijnt.

kaos- schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:55:
[...]

Niet rechtstreeks nee, maar je kan door middel van een VGA kabel gewoon je Wii aansluiten hoor

[afbeelding]

Bron : maxconsole.net
ok,bedankt voor de tip,dan ga ik even zo'n kabel ophalen :),ik wist niet dat dat mogelijk was,maar eigenlijk stom,component is hetzelfde als VGA,alleen met een andere stekker

• tracker72
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-03 07:33
"Op het moment van schrijven heb ik helaas nog geen grafiekje waar de allernieuwste schermen in staan...."

Op deze link kan je een groot aantal TFT's met elkaar vergelijken, oa op "lag compared to a CRT", "quality of grays" etc.

De vraag is natuurlijk hoe "goed" deze bron is...

• Vis
  • Nu online
En de bestelling van de 2209WA is een feit :p

Vanmorgen om half 8 besteld via Ideal, dus kan ik hem morgen verwachten.. (ik moet werken, maar gelukkig is mijn ma thuis in de middag)
Ben echt benieuwd.. Wat ik wel raar vind bij Qsix, is dat je niet kan zien of een artikel op voorraad is..
Maar goed, heb iig al een bevestigingsmailtje gekregen met bestelnummer.

Kan niet wachten tot het weekend is :D

• kaos001
Denk dat je hem morgen niet binnen hebt. Rob vertelde me dat de schermen pas volgende week binnenkomen :/

Maargoed, als je em toch krijgt, laat ons even weten wat je ervan vind, of er inputlag aanwezig is, etc.
Ben namelijk erg benieuwd :)

Soundcloud

• Vis
  • Nu online
Hmm meen je niet :(

Mja kan nog hopen..
Ja is goed ik laat wel wat weten ;)

kaos- schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:50:
Denk dat je hem morgen niet binnen hebt. Rob vertelde me dat de schermen pas volgende week binnenkomen :/

Maargoed, als je em toch krijgt, laat ons even weten wat je ervan vind, of er inputlag aanwezig is, etc.
kan ik je wel zeggen,merkbare input lag is er naar mijn mening niet

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 22:56

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb ook net mijn 2408fpw binnen (A01 ofzo), mooi scherm, alleen nu nog iemand te pakken te krijgen die hem kan calibreren :P

PSN & XBL: Denkoyugo

• G-ZeS
kaos- schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:50:

Hmm, hij mailde mij dat hij dinsdag dezelfde dag nog verzonden zou worden..

• Vis
  • Nu online
Ik heb zojuist gebeld, en kreeg ik een dame aan de telefoon, die vertelde me dat Rob in een meeting zat. Ik wilde graag weten of de 2209WA op voorraad was. Dat wist ze niet te vertellen, ook niet wat de status van mijn bestelling was. Weet die Rob dat alleen?
Maar goed.. ik heb mijn email adres nogmaals achtergelaten, en hij zou me dan mailen etc.

Blijft raar dat je zo weinig info krijgt nadat je iets besteld hebt (ideal) waardoor je geld meteen eraf is.
Heb enkel een mailtje gekregen met een bestelnummer.. Maar als ik dan op de site inlog, en kijk bij Mijn Bestellingen, staat er dat ik nooit iets besteld heb...
Maar goed.. het komt wel goed ben ik van overtuigt :)

Er zijn blijkbaar goede ervaringen met die winkel,dus lijkt me dat het wel goed komt:).
Alleen even geduld hebbben,ik weet het van mezelf ,das soms erg lastig,maar wel het wachten waard.

Ik heb trouwens wel een opmerking over het scherm,wat betrerft HD materiaal,maar het valt mij op dat er met 720p materiaal b.v best wat ruis zichtbaar is.Deelt iemand hier deze ervaring?.

En zo nee,wat voor HD media afspeel programma's,codecs gebruiken jullie.Ik gebruik nu VLC.

Anoniem: 290430

Hoi, ik volgde al geruime tijd dit topic en heb een paar weken terug besloten om een 2408 te bestellen. Ondertussen is die ook aangekomen en in gebruik. Ik was een beetje sceptisch naar de prestaties van het scherm omwille van de soms nogal wisselende ervaringen maar ...

Ik had hiervoor twee versleten 19" crts die dringend vervangen moesten worden (je kan er dan alleen maar op vooruit gaan hé). Uiteindelijk heb ik het besteld bij Qsix en een week later heb ik een zeer degelijk scherm in huis. Ik heb dit vandaag nog even gekalibreerd met de "eye-one" maar merk echter niet zoveel verschil. Bij mijn bestelling had ik ook bij Qsix die "pixel-controle" besteld en dit zit ook ok.

Ik ga het vooral gebruiken voor mijn studie in de richting van industrieel ontwerpen, dus grafisch werk zoals: Photoshop, Illustrator, ... en ook wel het nodige 3d werk: Solidworks, Lightwave. Het is wel een beetje wennen terug op één scherm te werken maar ik vind eigenlijk niet dat ik aan schermopp. heb ingeboed. ( 2x 1280-1024 => 1920-1200). Naar mijn gevoel is dit scherm precies wat ik nodig had, groot genoeg om overzichtelijk te werken, er kan al eens een filmpje op gekeken worden tussen het "harde werken" door en de kleuren lijken mij aardig in orde. Ook naar later toe, oude desktop buiten en een nieuw laptopje, zijn er genoeg aansluit mogelijkheden.

BTW: zonder die oude crts op m'n bureau krijg ik bijna pleinvrees :)

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Iemand hier laatste weken bij dell een 2408 met revisie a02 ontvangen? Ik hoop dat qsix die ook snel heeft dan. Wil al een jaar dit scherm dus wacht denk ik nog maar even af hehe.

• G-ZeS
Vis schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 15:11:
Ik heb zojuist gebeld, en kreeg ik een dame aan de telefoon, die vertelde me dat Rob in een meeting zat. Ik wilde graag weten of de 2209WA op voorraad was. Dat wist ze niet te vertellen, ook niet wat de status van mijn bestelling was. Weet die Rob dat alleen?
Maar goed.. ik heb mijn email adres nogmaals achtergelaten, en hij zou me dan mailen etc.

Blijft raar dat je zo weinig info krijgt nadat je iets besteld hebt (ideal) waardoor je geld meteen eraf is.
Heb enkel een mailtje gekregen met een bestelnummer.. Maar als ik dan op de site inlog, en kijk bij Mijn Bestellingen, staat er dat ik nooit iets besteld heb...
Maar goed.. het komt wel goed ben ik van overtuigt :)
Ik had hier naar verstaan, en Rob mailde dat dit kwam door een verhuizing en dat de site nog niet helemaal naar behoren werkt. Bestelling was wel goed aangekomen etc. (ik had net als jou betaald middels ideal)

Anoniem: 95166

Kingpinda schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 03:50:
Iemand hier laatste weken bij dell een 2408 met revisie a02 ontvangen? Ik hoop dat qsix die ook snel heeft dan. Wil al een jaar dit scherm dus wacht denk ik nog maar even af hehe.
Ik vraag my af of er een A02 is. De eerdere post of het dell-forum waar naar gelinkt is wordt nu door dezelfde poster herroepen.

• Puck
Volgens mij bestaat deze ook niet (ik heb een A01):
Input lag
Deze verbetering was al in A01
Not coming out of standby with some video cards
Zelf geen last van
Changes the Sharpness settings to increments of 10 rather then 25
Ik heb increments van 10

Oftewel: er is geen A02 want bovenstaanden punten zijn al in A01 doorgevoerd.

• Vis
  • Nu online
Ik heb een mailtje gekregen van Qsix (Rob), dat mijn bestelling ontvangen was. Maar de 2209WA nog niet op voorraad is.
Ze verwachten hem volgende week.. Jammer, had m al graag dit weekend in huis willen hebben..

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Heh verdikkie stomme internet ook met die ongegronde geruchten hehe. Nou dan ga ik binnenkort toch maar zo'n a01 schermpje bestellen. Dacht ik wacht nog voor de zekerheid, maar zelfs als dat gerucht waar is dat er een a02 opgedoken is in australie kan het nog wel maanden duren voordat Dell in Europa ze kan leveren.

Was gisteren toevallig in Amsterdam en dacht kom ik ga ff naar de showroom. Had geen afspraak maar gelukkig had de manager van de verkoop afdeling even tijd voor mij :) Die zei iig dat Europa vaak achter loopt op amerika e.d. met leveren van nieuwe revisies.

Zit nu in dubio... Weet niet of ik nou toch bij dell of bij Qsix ga bestellen.. Was zo'n leuk gesprek met die manager en hij was compleet objectief dat ik me schuldig zou gaan voelen als ik bij Qsix zou bestellen :p

@Hieronder: Nou het fijne was dat hij hem totaal niet aan het verkopen was... Omdat ik zo'n groot scherm wilde hebben en ik veel game vroeg hij aan mij of een sony bravia tv niet iets was voor mij en hij drukte mij op het hart dat zo'n sound module ECHT heel erg blikkerig is en een 5.1 of goede headset betere optie is.
Hij was hem dus totaal niet aan het verkopen maar echt met mij aan het meedenken en daar heb ik een zwak voor :p

Besides... Ik ben maar 1 visje heh... een consument. Directeuren die daar komen om weet ik het hoeveel dingen af te nemen dan kan ik me voorstellen dat er een praatje gaat komen.

Maar bij mij was het totaal geen verkoop praatje. Meer een praatje zoals ik dat met vrienden heb van.. Wat is het beste voor mij om te kopen. En dan vliegen je de merken om de oren. Nou zo was het hier dus ook.

Maarja.. ik denk er nog ff over na :p

[Voor 36% gewijzigd door Kingpinda op 14-02-2009 14:55]

Kingpinda schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:01:

Zit nu in dubio... Weet niet of ik nou toch bij dell of bij Qsix ga bestellen.. Was zo'n leuk gesprek met die manager en hij was compleet objectief dat ik me schuldig zou gaan voelen als ik bij Qsix zou bestellen :p
Lol, wat een slijmbal. Hij wil graag dat je bij hun bestelt zodat ze daar veel meer op verdienen :o Dat soort verkooppraatjes trap ik niet in. Gewoon naar Qsix gaan :Y)
Zelfde scherm, 2 jaar meer garantie, tientalle zoniet honderden euro's goedkoper... ;)
Je gaat spijt hebben als je hem bij Dell zelf haalt.

[Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 14-02-2009 14:29]

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee