Ik heb juist het tegenovergestelde met mijn 2709's...die hangen meer naar Rood dan blauw met wit, zoals ook bekend is maar met wat calibratie is dat al wat minder , mijn 1908wfp die is heeel erg blauw maar goed dat is ook voor me server of als er bezoek is die even erop kan, heb ik niet veel baat bij ^^Astennu schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 08:16:
[...]
Zet er maar eens een 2405 naast of een CRT dan zie je wat ik bedoel. De 2709's die ik eerst had staan hadden het nog erger. BV in resident evil een doctors jas was echt licht blauw. Het zand had wat groen er in zitten vergeleken met de 2405 en de crt. CRT bleef het mooiste beelt geven. De kleuren klopte daar gewoon beter met de werkelijkheid.
Als je de pixels stuk voor stuk ziet zitten is dat heel irritant en vermoeiend voor je ogen. Vandaar dat er genoeg mensen zijn (ik ook) die een monitor willen met een 0,25(5)mm pixelpitch en niet de 0,26 of hoger.Knightwolf schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 00:19:
[...]
Je kan hem te duur vinden, maar te groot?te groot kan niet
Dan heb ik toch andere ervaringen. Heb hier nog verschillende keren m'n oude iiyama VMPro 510 A201HT 22" CRT naast m'n 3008WFP gezet, en daarbij vond ik het juist andersom, dat de CRT blauwer wit gaf dan de 3008. Enige dat de 3008 wat rodere gloed had overal (ook in het wit, maar vooral rode oversaturatie natuurlijk, bekend verschijnsel), maar zeker niet blauwer.Astennu schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 08:16:
[...]
Zet er maar eens een 2405 naast of een CRT dan zie je wat ik bedoel. De 2709's die ik eerst had staan hadden het nog erger. BV in resident evil een doctors jas was echt licht blauw. Het zand had wat groen er in zitten vergeleken met de 2405 en de crt. CRT bleef het mooiste beelt geven. De kleuren klopte daar gewoon beter met de werkelijkheid.
En ook een kleiner ouder Sony 15" TFT'tje en Dell 19" TFT (beide met TN panel) heb ik hier wel es naast gehad, en vergeleken die schermpjes nog steeds geen rare idiote kleuren, en ook geen blauwe gloed of tint in het wit.
Ik geloof nooit dat dat een argument punt is... misschien voor jou. Maar hoor het wel meer, en vooral van mensen die nog nooit van pixelpitch gehoord hebben. Ze zijn gewoon alleen niet de fysieke grootte van het schermoppervlak gewend. Heeft niks met pixelpitch te maken. Wat ze echter niet beseffen is hoe snel je aan een groter oppervlak, ofwel hogere resolutie, went... en eenmaal aangewend, wil je echt niet meer kleinerjcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:51:
[...]
Als je de pixels stuk voor stuk ziet zitten is dat heel irritant en vermoeiend voor je ogen. Vandaar dat er genoeg mensen zijn (ik ook) die een monitor willen met een 0,25(5)mm pixelpitch en niet de 0,26 of hoger.

[Voor 26% gewijzigd door Knightwolf op 21-02-2009 13:57]
In dit geval blijft de resolutie gelijk.
Bij mij gaat het wel degelijk om de pixelpitch. Hele kleine schermpjes met een te lage pixelpitch vind ik ook vervelend. Ik heb op m'n laptop een pixelpitch van 0,21mm; heerlijk. Ik had liever gehad dat 1680x1050 ook een optie was geweest, maar helaas. En afgeziend daarvan had ik liever 4:3 gehad. Widescreen zuigt gewoon zwaar voor nagenoeg elke nuttige toepassing die ik kan bedenken.
Ik ben dan ook meer benieuwd naar een 2009FP dan naar een WFP.
Bij mij gaat het wel degelijk om de pixelpitch. Hele kleine schermpjes met een te lage pixelpitch vind ik ook vervelend. Ik heb op m'n laptop een pixelpitch van 0,21mm; heerlijk. Ik had liever gehad dat 1680x1050 ook een optie was geweest, maar helaas. En afgeziend daarvan had ik liever 4:3 gehad. Widescreen zuigt gewoon zwaar voor nagenoeg elke nuttige toepassing die ik kan bedenken.
Ik ben dan ook meer benieuwd naar een 2009FP dan naar een WFP.
Dat blijft jouw persoonlijke voorkeur
waar natuurlijk niks mis mee is.
Ben het met je eens dat kleine pixelgrootte de voorkeur heeft, maar verschil tussen 0,258 en 0,282 mm (20 vs 22" TFT) ga je met het blote oog echt niet zien. We hebben het hier wel over 0,024 mm, ofwel 24 micrometer verschil
da's maar 11% van de pixelbreedte van 0,282.
Ik moet ook eerlijk zeggen... toen widescreen-schermen begonnen te komen moest ik er bij voorbaat ook niks van hebben. Toen ik eind 2007 een nieuw scherm moest hebben moest deze minimaal 22" 4:3 zijn, maar liefst iets groter. Ik had vrijwel geen andere keus dan een widescreen. En intussen had ik bij enkele kennissen al vaker grote widescreens in gebruik gezien, zelf ook wat mee gewerkt... en het viel me alles mee. Nu wil ik geen 4:3 meer
ook geen 16:9 trouwens, vind het erg belangrijk dat ik genoeg pixels in de hoogte heb. 1080 vind ik echt te weinig voor PC-werk (wat ik bijna alleen maar doe, speel maar weinig games en kijk maar weinig films). Maar ook in geval van een 30" 16:9 zou dat neerkomen op 2560x1440, en relatief vind ik dat net zo goed te weinig.
Wat de verhoudingen betreft mogen ze van mij zelfs wel 16:11 introduceren
Dan krijg je 1920x1320 en 2560x1760.

Ben het met je eens dat kleine pixelgrootte de voorkeur heeft, maar verschil tussen 0,258 en 0,282 mm (20 vs 22" TFT) ga je met het blote oog echt niet zien. We hebben het hier wel over 0,024 mm, ofwel 24 micrometer verschil

Ik moet ook eerlijk zeggen... toen widescreen-schermen begonnen te komen moest ik er bij voorbaat ook niks van hebben. Toen ik eind 2007 een nieuw scherm moest hebben moest deze minimaal 22" 4:3 zijn, maar liefst iets groter. Ik had vrijwel geen andere keus dan een widescreen. En intussen had ik bij enkele kennissen al vaker grote widescreens in gebruik gezien, zelf ook wat mee gewerkt... en het viel me alles mee. Nu wil ik geen 4:3 meer

Wat de verhoudingen betreft mogen ze van mij zelfs wel 16:11 introduceren

[Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 22-02-2009 14:57]
11% in 1 richting ja...
Dat is 1,11^2 = 23% meer oppervlak
Dat is 1,11^2 = 23% meer oppervlak

Misschien, maar fysiek blijft het micrometer-werk 

Hoezo "misschien"?
11% groter in elke van de twee richtingen is gewoonweg 1,11^2 keer meer oppervlak.
11% groter in elke van de twee richtingen is gewoonweg 1,11^2 keer meer oppervlak.
Ik bedoel dat het dan wel 23% meer oppervlakte is, maar dat je dat nog steeds niet met het blote oog zal kunnen onderscheiden omdat het fysiek nog steeds om micrometers gaat. Echt, waar heb je het in hemelsnaam over

[Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 22-02-2009 02:38]
Meer oppervlak zonder meer resolutie = minder scherp beeld.
Als de resolutie niet anders is, dan heeft imo meer oppervlak ook geen zin. Of je moet sowieso een lagere resolutie draaien omdat je slechtziend bent of zo.
Als de resolutie niet anders is, dan heeft imo meer oppervlak ook geen zin. Of je moet sowieso een lagere resolutie draaien omdat je slechtziend bent of zo.
Je hebt op zich gelijk. Het is alleen nog steeds een verschil van 24 micrometer per pixel tussen een 20 en 22" scherm. Daarvan zeg ik dat je dat met het blote oog niet zal zien, laat staan echt last van hebben. Heel misschien als je er zeer specifiek op let en naar zoekt als je ze allebei tegen elkaar aan hebt staan. Anders niet. Het is leuk om te weten wat de specs van je scherm zijn, maar echt boeiend voor normaal dagelijks gebruik is het niet.
De 24" en 27" hebben dezelfde nativ res van 1920x1200. Toch gaat mijn voorkeur verreweg het meest uit naar de 27" omdat die fysiek gewoon groter is. Van alle monitors heeft de 27" zo'n beetje de grootste pixels, toch heb ik dat scherm (2707WFP) als zeer prettig en haarscherp ervaren. M'n neefje heeft de 2408WFP met dus dezelfde resolutie, maar kleinere pixels. We hebben ze niet nast elkaar gehad, maar ik vond ze beiden even scherp. Het was natuurlijk wel prettig geweest als de 27" een hogere resolutie had (2240x1400 bv), maar dat heeft niks met de pixelgrootte te maken, maar puur alleen met hoeveel je qua windows en tekst op je scherm kwijt kan.
Maar waar het eigenlijk over ging is dat mensen een 22" te groot vinden. Dat hoor ik vaker, maar dat komt omdat ze hun leven niet groter dan 15 of 17" gewend zijn. Dan is 22 relatief aardig wat groter. Maar da's puur gewenning. Die paar tiental micrometer verschil die er in de grootte van de pixels zelf kan zitten doen er totaal niet toe. Mensen zien dat echt niet. En letten daar ook helemaal niet op. Ok op een zeldzaam persoon na dan. Echt, je bent binnen no-time aan een groter scherm gewend.
Ik had dus een 22" CRT 4:3. Op feestjes waar familie ff op m'n kamer kwam hoorde ik vaker zeggen "Jezus wat een groot scherm :o". Dan dacht ik van, uhhhh, groot??
Toen ik die 2707WFP 16:10 voor m'n neus had staan viel het wennen me heel erg mee, en na een paar dagen... wilde ik niet meer kleiner
Toen ik die inwisselde voor de 3008WFP was dat wel echt even wennen zoveel groter, vooral zoveel meer op m'n desktop kwijt kunnen. Maar dat ik wilde juist omdat ik 1920x1200 fysiek gewoon nog te laag vond

De 24" en 27" hebben dezelfde nativ res van 1920x1200. Toch gaat mijn voorkeur verreweg het meest uit naar de 27" omdat die fysiek gewoon groter is. Van alle monitors heeft de 27" zo'n beetje de grootste pixels, toch heb ik dat scherm (2707WFP) als zeer prettig en haarscherp ervaren. M'n neefje heeft de 2408WFP met dus dezelfde resolutie, maar kleinere pixels. We hebben ze niet nast elkaar gehad, maar ik vond ze beiden even scherp. Het was natuurlijk wel prettig geweest als de 27" een hogere resolutie had (2240x1400 bv), maar dat heeft niks met de pixelgrootte te maken, maar puur alleen met hoeveel je qua windows en tekst op je scherm kwijt kan.
Maar waar het eigenlijk over ging is dat mensen een 22" te groot vinden. Dat hoor ik vaker, maar dat komt omdat ze hun leven niet groter dan 15 of 17" gewend zijn. Dan is 22 relatief aardig wat groter. Maar da's puur gewenning. Die paar tiental micrometer verschil die er in de grootte van de pixels zelf kan zitten doen er totaal niet toe. Mensen zien dat echt niet. En letten daar ook helemaal niet op. Ok op een zeldzaam persoon na dan. Echt, je bent binnen no-time aan een groter scherm gewend.
Ik had dus een 22" CRT 4:3. Op feestjes waar familie ff op m'n kamer kwam hoorde ik vaker zeggen "Jezus wat een groot scherm :o". Dan dacht ik van, uhhhh, groot??

Voor desktop gebruik zou ik als het kon m'n 2408WFP meteen inruilen voor een 30" model, maar in spelletjes (en dan vooral fullscreen) is het gewoon zo idioot zwaar, vooral de nieuwe dan. De scaler doet z'n werk erg goed, dat wel, maar toch ziet het er wat minder uit. En gezien de inputlag ook niet misselijk is...
Daarin blijft CRT tot op heden gewoon superieur, het afbeelden van fullscreen media op lagere resoluties terwijl je met TFT techniek echt eigelijk aan native resolutie vastzit als je alles haarscherp wil zien.
Daarin blijft CRT tot op heden gewoon superieur, het afbeelden van fullscreen media op lagere resoluties terwijl je met TFT techniek echt eigelijk aan native resolutie vastzit als je alles haarscherp wil zien.
C:\>_
Hallo,
Zelf zit ook te denken om de 2209WA te bestellen bij Qsix, ik had eerst al een HP LP2475W gehad, maar die had nog al wat issues qua kleur uniformiteit, dus die ging terug.
Toen leek me de Philips 240PW9ES wel een goed alternatief, maar tot nu toe is deze niet leverbaar.
Nu deze Dell al een poosje uit is, lijkt me dit ook wel een fijne monitor te zijn, hoewel hij wel 2" kleiner is.
Ik zat zojuist nog effe de bestelprocedure te bekijken bij Qsix, maar ik kan helemaal geen rembours optie vinden bij verzenden/betalen?
Op de website staat dat een remboursverzending prima mogelijk is, weet iemand waar ik dit kan aangeven?
Zelf zit ook te denken om de 2209WA te bestellen bij Qsix, ik had eerst al een HP LP2475W gehad, maar die had nog al wat issues qua kleur uniformiteit, dus die ging terug.
Toen leek me de Philips 240PW9ES wel een goed alternatief, maar tot nu toe is deze niet leverbaar.
Nu deze Dell al een poosje uit is, lijkt me dit ook wel een fijne monitor te zijn, hoewel hij wel 2" kleiner is.
Ik zat zojuist nog effe de bestelprocedure te bekijken bij Qsix, maar ik kan helemaal geen rembours optie vinden bij verzenden/betalen?
Op de website staat dat een remboursverzending prima mogelijk is, weet iemand waar ik dit kan aangeven?
Waarom zou je rembours willen? Dan moet je een berg contant geld thuis hebben, en er komen ook nog een hoop rembourskosten bij die je niet hebt met normale verzending en vooruitbetaling...
Er zijn mensen, die in deze financieel onzekere tijden liever geen geld vooruitbetalen. Zeker als je in het verleden door een faillissement je geld al eens bent kwijt geraakt.Knightwolf schreef op zondag 22 februari 2009 @ 23:27:
Waarom zou je rembours willen? Dan moet je een berg contant geld thuis hebben, en er komen ook nog een hoop rembourskosten bij die je niet hebt met normale verzending en vooruitbetaling...
Daar heb je wel een punt. Het was ook maar een vraag
al denk ik dat het in geval van Dell/Qsix best zal meevallen met die 'onzekere tijden'.

Plus dat een aantal keer rembours net zo veel kost als het hele pakket.
[Voor 39% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 23-02-2009 01:55]
Heeft die foute-pixelcontrole die je voor een meerprijs kunt krijgen bij QSix echt meerwaarde? M.a.w. hebben jullie dat gedaan of niet?
Nee en ik heb het ook niet nodig gehad./\/\|) schreef op maandag 23 februari 2009 @ 09:49:
Heeft die foute-pixelcontrole die je voor een meerprijs kunt krijgen bij QSix echt meerwaarde? M.a.w. hebben jullie dat gedaan of niet?
Waarom zou je ook? Je mag immers altijd retourneren binnen 7 dagen..
Plus premium panel garantie , bij 1 defecte pixel omruilen
daar staat ultrasharp ook voor dus nee niet erbij nemen tenzij je de rompslomp van omruilen etc niet wil

Dus een 52" Full HD TV heeft ook geen zin ten opzichte van een 32" Full HD TVAnoniem: 4629 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 02:39:
Meer oppervlak zonder meer resolutie = minder scherp beeld.

The devil is in the details.
Dat bedoel ik.
Verder is het gewoon zo (feit) dat zeker het film kijken op een groter scherm fijner is. Een neef van mij heeft een 46" Full HD TV, en dat kijkt gewoon echt geweldig. Hij gebruikt hem ook als PC-monitor (heeft verder geen ander scherm), maar de enige reden waarom ik dat minder fijn vind is omdat je er echt verder af moet zitten vanwege de fysieke grootte (dus ook kwestie van wennen), en dat ik 1080 pix in de hoogte gewoon te weinig vind. Heeft nog steeds niks met pixel-grootte te maken.
Ook voor het TV/film kijken moet je er verder af zitten natuurlijk. Het scherm staat tegen de ene muur en hij zit met z'n (lig)bank tegen de andere muur er tegenover. Metertje of 3,5 gok ik. In die situatie wil je ook geen kleiner scherm om fatsoenlijk film te kunnen kijken. Daarom heeft hij juist voor zo'n 46" gekozen.
Maar terug naar Dell... zijn scherm heeft met 46" 1920x1080 dus heel veel grotere pixels dan mijn 30" 2560x1600... toch stoort het helemaal niet. Iets met wensen/eisen en wat je doel en situatie is.
Verder is het gewoon zo (feit) dat zeker het film kijken op een groter scherm fijner is. Een neef van mij heeft een 46" Full HD TV, en dat kijkt gewoon echt geweldig. Hij gebruikt hem ook als PC-monitor (heeft verder geen ander scherm), maar de enige reden waarom ik dat minder fijn vind is omdat je er echt verder af moet zitten vanwege de fysieke grootte (dus ook kwestie van wennen), en dat ik 1080 pix in de hoogte gewoon te weinig vind. Heeft nog steeds niks met pixel-grootte te maken.
Ook voor het TV/film kijken moet je er verder af zitten natuurlijk. Het scherm staat tegen de ene muur en hij zit met z'n (lig)bank tegen de andere muur er tegenover. Metertje of 3,5 gok ik. In die situatie wil je ook geen kleiner scherm om fatsoenlijk film te kunnen kijken. Daarom heeft hij juist voor zo'n 46" gekozen.
Maar terug naar Dell... zijn scherm heeft met 46" 1920x1080 dus heel veel grotere pixels dan mijn 30" 2560x1600... toch stoort het helemaal niet. Iets met wensen/eisen en wat je doel en situatie is.
Zo, ik heb net te horen gekregen dat mijn 2209WA ook binnen is, via mijn lieftallige assistente (lees: vriendin)!
Ik heb hem woensdag besteld. Donderdag kreeg ik via de mail te horen dat de monitor pas vrijdag verstuurd zou worden, omdat Rob zn magazijnmedewerker niet aanwezig was op donderdag. Zaterdag was ik -uiteraard- teleurgesteld dat er nog niets was, maar maandag is nog steeds netjes.
Ik zal mijn indrukken hier achter te laten als er geinteresseerden zijn.
Ik heb hem woensdag besteld. Donderdag kreeg ik via de mail te horen dat de monitor pas vrijdag verstuurd zou worden, omdat Rob zn magazijnmedewerker niet aanwezig was op donderdag. Zaterdag was ik -uiteraard- teleurgesteld dat er nog niets was, maar maandag is nog steeds netjes.
Ik zal mijn indrukken hier achter te laten als er geinteresseerden zijn.
Anoniem: 252616
Ik heb een dell 2407WFP icm een macbook pro. Nu is het handig, of beter: zou het handig zijn, om men toetsenbord, ipod, externe hd via de usb hub van het dell scherm aan te sluiten. Probleem is dat de usb hub precies enkel wil werken op usb 1,1(12mb/s) wat gigantisch veel te traag is. Normaal is die usb hub toch 2.0 ?
Ik heb het scherm nog niet zo lang(2ehandsje) en had wel de indruk dat hij in het begin wel op usb 2.0 werkte maar nu blijkbaar dus niet meer.
Iemand enig idee hoe dit komt?
Ik heb het scherm nog niet zo lang(2ehandsje) en had wel de indruk dat hij in het begin wel op usb 2.0 werkte maar nu blijkbaar dus niet meer.
Die 3,5meter is ook de afstand als hij het beeld voor de pc gebruikt. Als dat zo is dan zou ik het waarschijnlijk ook niet zien, dus ook niet aan storenKnightwolf schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:21:

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Da's wel raar. Maar weet je zeker dat de snelheid wel eerst 2.0 was?Anoniem: 252616 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:21:
Ik heb een dell 2407WFP icm een macbook pro. Nu is het handig, of beter: zou het handig zijn, om men toetsenbord, ipod, externe hd via de usb hub van het dell scherm aan te sluiten. Probleem is dat de usb hub precies enkel wil werken op usb 1,1(12mb/s) wat gigantisch veel te traag is. Normaal is die usb hub toch 2.0 ?
Gaat bij jou ook de USB-hub in het scherm uit als je het scherm uit zet? Want voor muis/toetsenbord en hardeschijven lijkt me dat niet echt handig.
Weet niet hoe hij normaal zit, als ik bij hem ben en wat op de PC doe (dat is ook zijn alles-apparaat, hij heeft geen losse radio, video/dvd, enz) zit ik er maar 1-1,5 m vanaf omdat ik anders de lettertjes niet goed meer kan lezensteven2 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:11:
[...]
Die 3,5meter is ook de afstand als hij het beeld voor de pc gebruikt. Als dat zo is dan zou ik het waarschijnlijk ook niet zien, dus ook niet aan storen

[Voor 23% gewijzigd door Knightwolf op 23-02-2009 18:20]
Snel ff gezocht en via: http://www.google.nl/sear...+usb+hub&btnG=Zoeken&meta
gestuit op:
@ rob2809
Heb je er toevallig nog een aparte hub aan hangen? Kan zijn dat díe USB 1.1 is..
gestuit op:
Inputs include one upstream and two downstream USB 2.0 ports, DVI-D and VGA [...]
Lijkt me dus dat het idd USB 2 is.- Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-2-kaartlezer : 4 downstream-poorten, 1 upstream-poort

@ rob2809
Heb je er toevallig nog een aparte hub aan hangen? Kan zijn dat díe USB 1.1 is..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Anoniem: 252616
Thx voor de moeite! Het is idd usb 2.0 hoor. Er hangt en Mybook 500gb HD aan, men ipod en een apple toetsenbordje(dat zelf ook 2 usb aansluitingen heeft...maar als ik het uittrekt blijft de snelheid op 12mb/s)Scipionyx schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:24:
Snel ff gezocht en via: http://www.google.nl/sear...+usb+hub&btnG=Zoeken&meta
gestuit op:
[...]
[...]
Lijkt me dus dat het idd USB 2 is.
@ rob2809
Ja eigelijk ben ik vrij zeker dat het toen ik het scherm net had wel usb 2.0 snelheden deed. Ik merkte gisteren op toen ik enkele cd's naar de ipod wou zetten dat het echt supertraag ging. Vandaag dan een backup gedaan van 6GB...heeft wel een dagje geduurd wat dus niet normaal is.
Zijn die hub drivers wel goed geinstalleerd? Verwijder es die usb drivers en start opnieuw op. is maar een ideeAnoniem: 252616 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:37:
[...]
Thx voor de moeite! Het is idd usb 2.0 hoor. Er hangt en Mybook 500gb HD aan, men ipod en een apple toetsenbordje(dat zelf ook 2 usb aansluitingen heeft...maar als ik het uittrekt blijft de snelheid op 12mb/s)
Ja eigelijk ben ik vrij zeker dat het toen ik het scherm net had wel usb 2.0 snelheden deed. Ik merkte gisteren op toen ik enkele cd's naar de ipod wou zetten dat het echt supertraag ging. Vandaag dan een backup gedaan van 6GB...heeft wel een dagje geduurd wat dus niet normaal is.
Life is like living only without the peaches
Ik heb de dell 2209wa inmiddels ook ontvangen via qsix. Netjes op tijd. Bij het uitpakken van de monitor voel je dat het kwaliteit is. De stand voelt erg degelijk aan en het in hoogte verstellen en kantelen is toch wel ideaal heb ik al direct gemerkt. Bovendien gelukkig geen enkele dode pixel op het scherm.
Helaas heb ik nog wel wat probleempjes met het aansluiten. Ik had er een hdmi naar dvi kabel bijgekocht, omdat mijn laptop een hdmi aansluiting heeft. Als ik als resolutie 1680 bij 1050 instel knipperen er wat groene en rode puntjes en wat rode lijnen in beeld. Het gekke is alleen dat ze niet op een vast plaats op het scherm zitten, maar meebewegen als ik scroll in een webpagina. Bij lagere resoluties treden deze verschijnselen niet op, maar lager draaien is geen optie.
Helaas heb ik nog wel wat probleempjes met het aansluiten. Ik had er een hdmi naar dvi kabel bijgekocht, omdat mijn laptop een hdmi aansluiting heeft. Als ik als resolutie 1680 bij 1050 instel knipperen er wat groene en rode puntjes en wat rode lijnen in beeld. Het gekke is alleen dat ze niet op een vast plaats op het scherm zitten, maar meebewegen als ik scroll in een webpagina. Bij lagere resoluties treden deze verschijnselen niet op, maar lager draaien is geen optie.
Zijn er hier mensen die de 2209WA gebruiken icm Apple? Ik vond het scherm onrustig ogen als ik het aan mn Macbook Pro hing. Het leek op een soort ruis die ik waarnam. Daar schrok ik best wel van.
Onder Windows is alles perfect, en heb ik strak beeld.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Onder Windows is alles perfect, en heb ik strak beeld.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Heb je dit probleem ook met een DVI-DVI kabel en het aansluiten op een DVI-poort van een PC?wouter3 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:17:
Ik heb de dell 2209wa inmiddels ook ontvangen via qsix. Netjes op tijd. Bij het uitpakken van de monitor voel je dat het kwaliteit is. De stand voelt erg degelijk aan en het in hoogte verstellen en kantelen is toch wel ideaal heb ik al direct gemerkt. Bovendien gelukkig geen enkele dode pixel op het scherm.
Hmmz... daar hoor ik graag ook wat ervaringen over. Zou dit scherm ook wellicht willen kopen en gebruiken met m'n MBP.
Canon, Apple & Samsung spul
Dat zou ik dan een keer bij iemand anders moeten proberen. Ik heb alleen een laptop.Knightwolf schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:37:
[...]
Heb je dit probleem ook met een DVI-DVI kabel en het aansluiten op een DVI-poort van een PC?
Heb jij het scherm inmiddels binnen? Voor die prijs neem ik er twee.BramSd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 18:10:
Ik heb de 2209WA besteld bij pcbuyit.co.uk in Engeland voor een totaalprijs van € 250,79, inclusief verzendkosten...
[Voor 3% gewijzigd door et36s op 24-02-2009 14:04]
Ik dacht precies hetzelfde (zit serieus 2x de 2209WA te overwegen) en ben dus ook wel benieuwd hoe het is verlopen met BramSd z'n bestellinget36s schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:04:
[...]
Heb jij het scherm inmiddels binnen? Voor die prijs neem ik er twee.

Op Ebay-NL, Verkoper: pcbuyit( 5326) : Feedback: 99,9 % positief.
Op Ebay 10 pond(205) duurder!!
http://cgi.ebay.nl/New-UK...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A4|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Op Ebay 10 pond(205) duurder!!
http://cgi.ebay.nl/New-UK...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A4|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
[Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 24-02-2009 16:37]
Gisteren een 2408 bij qsix.eu besteld, vandaag binnen. Het beeld ziet er bijzonder goed uit. Van de week even kalibreren voor de puntjes op de i.
Tot nu toe in ieder geval bijzonder tevreden over beeldscherm en leverancier.
Handig trouwens dat het scherm een CF slot heeft.
Tot nu toe in ieder geval bijzonder tevreden over beeldscherm en leverancier.
Handig trouwens dat het scherm een CF slot heeft.
Heb ook de gok genomen, en besteld bij pcbuyit de 2209WA-218,35 Pond, ca € 243,-, betaald met VisaCard, werd gelijk verzonden(je heb nog 15 minuten om te annuleren na je bestelling).
Wilde graag ook even inbreken in deze topic 8)7! Zou graag een mening willen horen van een van jullie;
Op dit moment heb in bezit gehad, veelal voor gamen (0.0 ghosting) en media, films, hobbyistisch webdesign etc.
- Een Samsung 205BW (Niet slecht)
- Een Samsung 226CW (Ook niet slecht)
Ter vervanging van bovenstaand had ik een Acer AL2623 gekocht bij MM. Panel was uitstekend, echter was er nog wat mis, 3x geruild omdat het leek alsof er een jumbo opsteeg, vooral in een hoek in niet al te grootte kamer.
Heb nu een Samsung 2443NW gekocht, echter kwam ik bij het afrekenen erachter dat deze geen HDCP laat staan DVI heeft. Ik was ook aan het kijken naar de Iiyama ProLite E2407HDS-B1, naast dat deze nergens te leveren is, heb ik eigenlijk het gesjeur met slepen etc. wel gehad
.
Ik heb zelf niet de kennis (ondanks poging tot) om hier een besluit in te vormen, graag zou ik jullie advies, tips en ideeën horen, ik wil minimaal aan de 24".
- Iiyama ProLite E2407HDS-B1
- Dell UltraSharp 2408WFP A01
- Dell UltraSharp 2709W A02
Greetz van een schermnab!
.
Op dit moment heb in bezit gehad, veelal voor gamen (0.0 ghosting) en media, films, hobbyistisch webdesign etc.
- Een Samsung 205BW (Niet slecht)
- Een Samsung 226CW (Ook niet slecht)
Ter vervanging van bovenstaand had ik een Acer AL2623 gekocht bij MM. Panel was uitstekend, echter was er nog wat mis, 3x geruild omdat het leek alsof er een jumbo opsteeg, vooral in een hoek in niet al te grootte kamer.
Heb nu een Samsung 2443NW gekocht, echter kwam ik bij het afrekenen erachter dat deze geen HDCP laat staan DVI heeft. Ik was ook aan het kijken naar de Iiyama ProLite E2407HDS-B1, naast dat deze nergens te leveren is, heb ik eigenlijk het gesjeur met slepen etc. wel gehad

Ik heb zelf niet de kennis (ondanks poging tot) om hier een besluit in te vormen, graag zou ik jullie advies, tips en ideeën horen, ik wil minimaal aan de 24".
- Iiyama ProLite E2407HDS-B1
- Dell UltraSharp 2408WFP A01
- Dell UltraSharp 2709W A02
Greetz van een schermnab!

Wow!
Heb vanmiddag m'n 3007WFP-HC binnengekregen. Huge!
Ik was 2(
) 20" 1600x1200 monitoren gewend, maar een 30" met twee keer 20" ernaast in portrait mode is echt groooot! 4960x1600 
Heb vanmiddag m'n 3007WFP-HC binnengekregen. Huge!
Ik was 2(

Weet jij of je via deze weg ook eventueel aanspraak kunt maken op de garantie via Dell Nederland? Op de site kon ik helaas niets terugvinden, enkel het onderstaande:brommer1 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:37:
Heb ook de gok genomen, en besteld bij pcbuyit de 2209WA-218,35 Pond, ca € 243,-, betaald met VisaCard, werd gelijk verzonden(je heb nog 15 minuten om te annuleren na je bestelling).
b) Where goods carry a manufacturers extended warranty it is the sole responsibility of the purchaser to liaise directly with the manufacturer of the product for full details of the warranty agreement.
Ongeduldig als ik ben heb ik vandaag ook maar ff besteld bij PCBuyit. En betaald via Mastercard. Ik kreeg direct een bevestiging en daarnet een mail dat mijn bestelling verzonden is 

De garantie was de gok wat ik schreef en ik ken alleen maar een beetje engels, ik vond dit op hun site:
3 year on-site next business day replacement warranty - direct with Dell UK
All of our Dell monitors are sold with a pixel perfect guarantee for the duration of the warranty period, in the unlikely event your monitor has ANY pixel defect we will arrange for the monitor to be replaced next working day, to arrange this simply email us the monitor serial number, order reference or invoice number, the address and a contact mobile of where you would like it replaced. Calls must be logged before 4pm qo qualify.
To make a warranty call with Dell simply call 0844 338 1200 ask for the monitor department quoting the works order number and serial number. The warranty is logged against the monitor serial number and does not need registering. Dell works order number can be found on the original box outer packaging (The number at the top of the Dell packing label), the serial number is on the back of the monitor.
All items sold are covered under Distance Selling regulations, you can return the item for any reason within 7 days (Consumer customers only)
3 year on-site next business day replacement warranty - direct with Dell UK
All of our Dell monitors are sold with a pixel perfect guarantee for the duration of the warranty period, in the unlikely event your monitor has ANY pixel defect we will arrange for the monitor to be replaced next working day, to arrange this simply email us the monitor serial number, order reference or invoice number, the address and a contact mobile of where you would like it replaced. Calls must be logged before 4pm qo qualify.
To make a warranty call with Dell simply call 0844 338 1200 ask for the monitor department quoting the works order number and serial number. The warranty is logged against the monitor serial number and does not need registering. Dell works order number can be found on the original box outer packaging (The number at the top of the Dell packing label), the serial number is on the back of the monitor.
All items sold are covered under Distance Selling regulations, you can return the item for any reason within 7 days (Consumer customers only)
[Voor 10% gewijzigd door brommer1 op 24-02-2009 21:47]
Wat is het verschil tussen de 2408wfp en de 2709wfp ? Ik weet dat de 2408wfp een probleem heeft met kleurenbanding en ghosting, ghosting is voor mij niet zon probleem maar ik heb liever geen kleurbanding omdat ik ook grafisch werk wil doen. Heeft de 2709wfp hier ook last van ? ik ben nog aan het beslissen of ik de 24 of de 27inch wil, de 27inch voor een klein beetje meer toch een betere keuze maar als ze allebei last hebben van kleurbanding moet ik denk ik verder gaan kijken.
Ik wil een extern scherm om mijn macbook op aan te sluiten. Omdat ik een klein scherm gewend ben wil ik niet meteen een 24 inch. Mijn oog is gevallen op de:
Dell Ultra Sharp 2009W.
Omdat deze in hoogte verstelbaar is, HD, 4 usb poorten heeft. Ik wil er namelijk ook een los toetsenbord op aansluiten en muis.
Heeft heeft er ervaring met dit scherm?
Dell Ultra Sharp 2009W.
Omdat deze in hoogte verstelbaar is, HD, 4 usb poorten heeft. Ik wil er namelijk ook een los toetsenbord op aansluiten en muis.
Kleurbanding is me eigenlijk nog niet opgevallen op de 2408wfp.Nutral schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:52:
Wat is het verschil tussen de 2408wfp en de 2709wfp ? Ik weet dat de 2408wfp een probleem heeft met kleurenbanding en ghosting, ghosting is voor mij niet zon probleem maar ik heb liever geen kleurbanding omdat ik ook grafisch werk wil doen. Heeft de 2709wfp hier ook last van ? ik ben nog aan het beslissen of ik de 24 of de 27inch wil, de 27inch voor een klein beetje meer toch een betere keuze maar als ze allebei last hebben van kleurbanding moet ik denk ik verder gaan kijken.
Komende vanaf een 17" was ik binnen een kwartier gewend aan een 24". De weg terug is er echter niet meer.beccie schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:31:
Ik wil een extern scherm om mijn macbook op aan te sluiten. Omdat ik een klein scherm gewend ben wil ik niet meteen een 24 inch. Mijn oog is gevallen op de:
Dell Ultra Sharp 2009W.

Is 24 inch niet veel te groot voor in de huiskamer? Zijn er goede opties onder de 400 euro?
Ik wil zowiezo 3 usb poorten, HD en draaibaar.
Ik wil zowiezo 3 usb poorten, HD en draaibaar.
Uuh...anders kijk je even naar een 22inch
De 2209WA bijvoorbeeld. Of je stapt even een willekeurige pc winkel/mediamarkt binnen.

Canon, Apple & Samsung spul
Mijn eerste ervaring dan van de 2209WA (gisteren binnen gekomen)
Heerlijk scherm, de voet voelt idd erg lekker degelijk en stabiel aan.
Toen ik de doos open maakte, zat er idd een soundbar bij
toppie Qsix!
Heb nog niet veel kunnen ontdekken qua instellingen. Heb m via DVI-D aangesloten aan mn PC.
Ik heb m onder Vista draaien, maar weet iemand hoe ik het beeld doe kantelen? Dus wat in XP kan met ctrl + alt + pijltje rechts etc.
Verder zijn de kleuren echt mooi te noemen, alleen vind ik de kijkhoek wel meevallen. Misschien is dit een kwestie van instellingen nog? Of caliberen? (ik heb hier namelijk nog niet zoveel verstand van)
Kom van een 17 inch af, en dit scherm is echt een verademing voor games, films, maar vooral Photoshop, wat een ruimte
Heerlijk scherm, de voet voelt idd erg lekker degelijk en stabiel aan.
Toen ik de doos open maakte, zat er idd een soundbar bij

Heb nog niet veel kunnen ontdekken qua instellingen. Heb m via DVI-D aangesloten aan mn PC.
Ik heb m onder Vista draaien, maar weet iemand hoe ik het beeld doe kantelen? Dus wat in XP kan met ctrl + alt + pijltje rechts etc.
Verder zijn de kleuren echt mooi te noemen, alleen vind ik de kijkhoek wel meevallen. Misschien is dit een kwestie van instellingen nog? Of caliberen? (ik heb hier namelijk nog niet zoveel verstand van)
Kom van een 17 inch af, en dit scherm is echt een verademing voor games, films, maar vooral Photoshop, wat een ruimte

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Kijkhoek kan je niet echt iets aan instellen, maar als je zegt dat de kijkhoek 'meevalt', dan bedoel je eigenlijk dat het tegenvalt? Dus dat de kijkhoek minder groot is dan je had gedacht/verwacht?
Ja dat bedoel ik ermee idd.. Ik had gedacht dat de kijkhoek groter zou zijn. 

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ben erachter wat het is, het ligt aan de kabel. Het beeld via mijn dvd speler is ook gestreept en verspringt. Dat wordt dus even omruilen.Knightwolf schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:37:
[...]
Heb je dit probleem ook met een DVI-DVI kabel en het aansluiten op een DVI-poort van een PC?
Ik heb goed nieuws: het is gelukt. Vandaag is de monitor geleverd en ik ben meer dan tevreden. Ik heb de monitor woensdag de 18e besteld en meteen geld over gemaakt, geen spoedbetaling. Op maandag de 23e werd ik gemaild met de vraag of ik nog ging betalen, het bleek namelijk dat het bedrag dat ze hadden ontvangen niet precies klopte (waarschijnlijk een verschil in de wisselkoers ofzo) en dat ze daarom niet doorhadden dat het om mijn bedrag ging. Na een tijdje over en weer gemaild te hebben (had telkens binnen 5-10 minuten antwoord) heb ik het resterende bedrag betaald (7 pond, met een spoedbetaling = 25 euro alles inclusief) en kreeg ik een uur of 2, 3 later bericht dat alles in orde was en de bestelling werd verzonden.Hahn schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:05:
[...]
Ik dacht precies hetzelfde (zit serieus 2x de 2209WA te overwegen) en ben dus ook wel benieuwd hoe het is verlopen met BramSd z'n bestelling
Dit was maandagmiddag rond 16:00 uur. Op woensdagochtend 9:00 uur stond er een man met een pakketje voor de deur...
Al met al ben ik tevreden. Alleen jammer dat het bedrag niet juist is overgemaakt. Hoe dat komt weet ik nog niet.
De monitor vertoont geen enkel defect en geeft prachtig beeld. In eerste instantie vond ik dat mijn bureaublad achtergrond wat minder scherp was, maar dat was verholpen door een 1680x1050 wallpaper te downloaden. Domme vergissing dus.
Iedereen die overweegt via pcbuyit.co.uk deze monitor aan te schaffen: doen.
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Woei mijn vervangende 2209WAf is binnen, nu zit ik 1,5 week met 2 monitors
wel handig hoor zo tijdens het aandelenhandelen

Waarom neem jij niet een 3008, nog veel handiger en als je in aandelen handelt kun je het betalen.Vinnienerd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:50:
Woei mijn vervangende 2209WAf is binnen, nu zit ik 1,5 week met 2 monitorswel handig hoor zo tijdens het aandelenhandelen
btw: OFFTOPIC, hoe verander ik mijn specs zoals hieronder vermeld staan ? (kan het niet vinden waar)
[Voor 12% gewijzigd door Le_Freak ! op 26-02-2009 08:14]
Ik ben nu niet thuis, dus ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij was het GBL of GPL of zoiets. Ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.brommer1 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:06:
Met welke firma verstuurd pcbuyit.co.uk het pakket?
Overigens moest ik wel even opkijken toen ik zag dat er een Britse voedingskabel bijzat, die krijg je natuurlijk met geen mogelijkheid in je stopcontact geduwd. Hij heeft 3 pinnen namelijk. Gelukkig had ik nog een stuk of 4, 5 andere voedingskabels liggen.
Edit: even gegoogled en volgens mij is het GLS die de pakketdienst verzorgde.
[Voor 6% gewijzigd door BramSd op 26-02-2009 11:18]
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Die voedingskabel is inderdaad wel even opletten, daar had ik nog niet aan gedacht
Maar verder ging het allemaal vlekkeloos dus? Wat was je uiteindelijk kwijt voor de monitor? En zoals ik begreep uit eerdere posts hoef je dus geen extra belasting / invoerrechten o.i.d. te betalen omdat hij van binnen de EU is? 
Voor +/- 250 euro is het namelijk wel een aantrekkelijk scherm, alleen 'slechts' 1680x1050.. *twijfel

Voor +/- 250 euro is het namelijk wel een aantrekkelijk scherm, alleen 'slechts' 1680x1050.. *twijfel
De ultieme UltraSharp setup: (nu ook te bewonderen bij jcv)Vinnienerd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:50:
Woei mijn vervangende 2209WAf is binnen, nu zit ik 1,5 week met 2 monitorswel handig hoor zo tijdens het aandelenhandelen

4960x1600

[Voor 7% gewijzigd door jcvjcvjcvjcv op 26-02-2009 15:01]
Je kan ook de Lenovo ThinkVision L220x nemen. Die is ook 22", heeft een S-PVA panel en een resolutie van 1920x1200. De monitor kost ca. 400 euro, maar is erg slecht verkrijgbaar.Cyclonist schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:01:
Die voedingskabel is inderdaad wel even opletten, daar had ik nog niet aan gedachtMaar verder ging het allemaal vlekkeloos dus? Wat was je uiteindelijk kwijt voor de monitor? En zoals ik begreep uit eerdere posts hoef je dus geen extra belasting / invoerrechten o.i.d. te betalen omdat hij van binnen de EU is?
De 2209WA kost je, inclusief verzendkosten, zo'n 245-250 euro als je met een creditcard betaald. De levering is vervolgens erg snel.
Ik was zelf iets meer kwijt omdat ik een bankoverschrijving deed (extra kosten van 5,50 euro) en ik later nogmaals 7 pond moest overmaken omdat ze te weinig geld hadden ontvangen. Totaal was ik ca. 270 euro kwijt.
Dat komt omdat je bankkosten op OUR moet zetten, niet SHA....
ik heb net qsix aan de lijn gehad.
maandag ga ik mijn 2209wa ophalen.
eindelijk van dat blok op mijn bureau af.
ze werken daar echt tot laat!
maandag ga ik mijn 2209wa ophalen.
eindelijk van dat blok op mijn bureau af.
ze werken daar echt tot laat!
Ik heb mijn 3008 WFP met een Spyder3 Pro weten te calibreren en het beeld blijft uitermate teleurstellend. Rood en groen is net als voor de calibratie veel te veel aanwezig waardoor ik knallende hoofdpijn krijg. Wat je doet maakt dus niets uit, het zit 'm kennelijk in mijn scherm
Maar eens RMA zien te regelen dan...

Een 3008 hoeft eigenlijk al niet eens gecalibreerd te worden. Als het bij jou zo beroerd is dat het zelfs na calibratie nog verschrikkelijk is zou ik idd eens gaan RMA'en, want dat hoort niet. (of jouw eisen/wensen zijn niet realistisch haalbaar maar daar kan ik pas over oordelen als ik jouw scherm zelf live gezien heb)
Da's mooi, da's een relatief goedkoop probleem/oplossingwouter3 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 20:47:
[...]
Ben erachter wat het is, het ligt aan de kabel. Het beeld via mijn dvd speler is ook gestreept en verspringt. Dat wordt dus even omruilen.

5120 x 1600 > 4960 x 1600jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 13:52:
[...]
De ultieme UltraSharp setup: (nu ook te bewonderen bij jcv)
[afbeelding]
4960x1600

Klikbaar natuurlijk

OK OK het was maar voor een dag, maar toch gaaf

En nee ik zou zelf ook eerder voor 3 panelen gaan, zodat ik niet tegen randen hoef te kijken recht voor mijn snufferd
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 26-02-2009 21:30]
Nice! Zal ik m'n 3e 20" ook nog even aansluiten
?
Drie stuks is inderdaad fijner, dan heb je er eentje gewoon recht voor je neus. Zeker als je een game speelt over alle monitoren heen is dat fijn, anders heb je een balk middenin alle dialoogvensters

Drie stuks is inderdaad fijner, dan heb je er eentje gewoon recht voor je neus. Zeker als je een game speelt over alle monitoren heen is dat fijn, anders heb je een balk middenin alle dialoogvensters

Ik heb em naast een Sony G420 van vroeger 1600 gulden gezet. En daar was het verschil overduidelijk. Sowieso vind ik dat dat widegamut soms toch wat nadelen heeft. Ik hoop dat de aansturing van wide gamut schermen in de toekomst gaat verbeteren.Knightwolf schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:54:
[...]
Dan heb ik toch andere ervaringen. Heb hier nog verschillende keren m'n oude iiyama VMPro 510 A201HT 22" CRT naast m'n 3008WFP gezet, en daarbij vond ik het juist andersom, dat de CRT blauwer wit gaf dan de 3008. Enige dat de 3008 wat rodere gloed had overal (ook in het wit, maar vooral rode oversaturatie natuurlijk, bekend verschijnsel), maar zeker niet blauwer.
En ook een kleiner ouder Sony 15" TFT'tje en Dell 19" TFT (beide met TN panel) heb ik hier wel es naast gehad, en vergeleken die schermpjes nog steeds geen rare idiote kleuren, en ook geen blauwe gloed of tint in het wit.
[...]
Ik geloof nooit dat dat een argument punt is... misschien voor jou. Maar hoor het wel meer, en vooral van mensen die nog nooit van pixelpitch gehoord hebben. Ze zijn gewoon alleen niet de fysieke grootte van het schermoppervlak gewend. Heeft niks met pixelpitch te maken. Wat ze echter niet beseffen is hoe snel je aan een groter oppervlak, ofwel hogere resolutie, went... en eenmaal aangewend, wil je echt niet meer kleiner
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Anoniem: 285005
dat plaatje van het scherm in het midden en 2 gekantelde aan de zijkant is dat de 2209WAf met in het midden de 3008WFP? Ik zit te denken aan deze setup te kopen voor een pokeropstelling heb nu een 24 en 22 inch naast elkaar maar dat vind ik niet heel handig. En bestaat er een enkele videokaart waar je 3 beeldschermen op kan aansluiten. Bij voorbaat dank.
Je kan met de Matrox TripleHead2Go (http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/) heel simpel 3 monitoren op 1 videokaart aansluiten. Werkt perfect in games.
Voor multimonitor 2D opstellingen zou ik een quadro NVS kopen, die kunnen vaak tot 4 of meer monitoren aan.Anoniem: 285005 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:24:
dat plaatje van het scherm in het midden en 2 gekantelde aan de zijkant is dat de 2209WAf met in het midden de 3008WFP? Ik zit te denken aan deze setup te kopen voor een pokeropstelling heb nu een 24 en 22 inch naast elkaar maar dat vind ik niet heel handig. En bestaat er een enkele videokaart waar je 3 beeldschermen op kan aansluiten. Bij voorbaat dank.
Even topic lezenAnoniem: 285005 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:24:

Middelste is een 3007WFP-HC
De 2 andere zijn 20" dus geen 2209.
LED verlichting op een nieuwe DELL 24" @ nieuws: Dell voorziet 24"-lcd van zuinige verlichting
Zit wel enorm te twijfelen trouwens.. 24" nemen of 2,4285714x meer betalen en 30" nemen.. lastig!
Opzich heb ik nu een meevaller van E750,- en laat dat nou net (bijna) het verschil zijn tussen die 2. <--- dat maakt het zo verleidelijk om toch voor de 30" te gaan..
Zit wel enorm te twijfelen trouwens.. 24" nemen of 2,4285714x meer betalen en 30" nemen.. lastig!

Opzich heb ik nu een meevaller van E750,- en laat dat nou net (bijna) het verschil zijn tussen die 2. <--- dat maakt het zo verleidelijk om toch voor de 30" te gaan..
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
All the way voor die 30" gaan
geen twijfel mogelijk

Ik zou even wachten op de 3009 die zal dit jaar ook nog uitkomen. Als je dan toch al zo veel uitgeeft kun je beter zorgen dat je meteen het nieuwste model hebt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ja, want als je nu een nieuwe monitor wilt kan je best nog 5, 6, 7 of misschien wel 10 maanden wachten.
Het heeft z'n voors en tegens om meteen het nieuwste model te nemen. Het grote nadeel is dat er nog geen ervaringen mee zijn en je met problemen te kampen kan krijgen, zoals blijkt nu ook met de 2408, 2709 en 3008 schijnen te zijn... kleurproblemen, inputlag, enz...
Wat dat betreft kun je beter het huidige model nemen op het moment dat het nieuwe geintroduceerd wordt.
Wat dat betreft kun je beter het huidige model nemen op het moment dat het nieuwe geintroduceerd wordt.
Ik heb mijn 30 inch nog voor een tientje minder dan jouw meevaller gekochtScipionyx schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:16:
LED verlichting op een nieuwe DELL 24" @ nieuws: Dell voorziet 24"-lcd van zuinige verlichting
Zit wel enorm te twijfelen trouwens.. 24" nemen of 2,4285714x meer betalen en 30" nemen.. lastig!![]()

Tja als je het nu wilt moet je de hooftprijs voor iets ouds gaan betalen. Ik zou het zelf niet meer doen. Dan zou ik voor een cheap scherm gaan en daar na iets beters nemen. Een scherm gaat toch zeker een jaar of 3 mee. Als niet 10.Hahn schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:59:
Ja, want als je nu een nieuwe monitor wilt kan je best nog 5, 6, 7 of misschien wel 10 maanden wachten.
En ik vind die 2709's bagger qua kleur. Dat is de rede dat ik die 2x2709 geruild heb tegen een 3008. Maar ook die is qua kleur nog niet helemaal wat ik van zo'n duur scherm verwacht (in vergelijking met de 2405 en mijn Sony G420 CRT)
[Voor 20% gewijzigd door Astennu op 27-02-2009 18:05]
Wat is jullie ervaring met gamen op 30" ? Ik zit normaliter zo'n 40 tot 50 cm verwijdert van mijn scherm. Geen hoofdpijn ofzo in fps e.d. door zo'n groot oppervlak?
Verder heb je 2 graka's nodig toch voor 30"? Wat zijn jullie setups?
Ik zit er denk ik net wat verder van af. Maar dan moet ik al wel eens naar links en recht kijken. Voor 40 cm er af is het eigenlijk wat te groot dat heb ik nu ook al met iets van 70cm er van af zitten.Kingpinda schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:05:
Wat is jullie ervaring met gamen op 30" ? Ik zit normaliter zo'n 40 tot 50 cm verwijdert van mijn scherm. Geen hoofdpijn ofzo in fps e.d. door zo'n groot oppervlak?
En HD4870 X2 of soortgelijk is wel aan te raden voor games. Ik had eerst een 24" dan is een single kaart voldoende. Maar 2560x1600 is 4 MP tov 2.3 MP van de 24" met 1920x1200. En dat merk je in de FPS. Sommige games draaien prima op een kaart. Maar de wat nieuwere hebben de power maar al te hard nodig. Zeker als je ook AA en AF open zet. CPU power is totaal geen probleem een Athlon X2 kan dat ook nog wel trekken het is echt de video kaart die het zwaar krijgt.
Heb mijn scherm ook al binnen. Afgelopen woensdag besteld bij PCBuyit en vandaag (vrijdagochtend) geleverd. Dus zoals beloofd binnen 2-3 werkdagen. Betaling verliep via Mastercard en ze verzenden met GLS. Mijn 1e indruk is zeer positief.
Het scherm voelt kwalitatief stevig aan en het beeld is schitterend. Al wijken de kleuren 'out of the box' enigsinds af.

Nee, je hebt geen twee videokaarten nodig voor 30"-monitoren. Het enige wat je nodig hebt is een dual link DVI-poort.Kingpinda schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:05:
Lol, je kan nogal overdrijvenKingpinda schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:05:

Korte versie:
Het enige vereiste voor 2560x1600 is 1 DualLink DVI kabel en een videokaart die DualLink DVI ondersteunt. Dit heeft puur alleen met de bandbreedte te maken, Single Link DVI gaat maar tot 1920x1200.
Een X1*** of HD2000-serie is daarvoor al meer dan genoeg.
Lange versie:
Ik moest voor m'n P4 dus een nieuwe videokaart hebben. Dat is een simpele goeikope HD2600XT 512MB AGP kaart geworden. Enige is dat je dan de allernieuwste games niet meer in hoge resolutie kan draaien. Maar gewoon normaal applicatiegebruik en films gaan perfect op 2560x1600 hoor. Dat ik geen HD-films kon afspelen lag niet aan het scherm of de videokaart maar omdat een P4 CPU daarvoor gewoon te weinig capaciteit heeft. Toch kon ik enkele niet eens hele oude games prima op 2560x1600 draaien.
Met een wat modernere PC heb je ook genoeg aan een enkele videokaart. Heb zelf een 4870 1 GB Overclocked Edition, maar met een 3800-serie kom je ook al een heel eind. Na natuurlijk, als je mega top prestaties in de aller allernieuwste games wil dan is de hoogstverkrijgbare CPU en videokaart (of meer kaarten) wel aan te raden... maar dat is naar mijn mening geld over de balk smijten.
Een 4870X2 is naar mijn mening al overdreven, laat staan een crossfire-opstelling van een 4800-serie kaart.
[Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 27-02-2009 22:09]
Ligt er aan wat je er mee gaat doen. Als je gaat gamen heb je die HD4870 X2 echt wel nodig op 2560x1600.
Voor 2D heb je helemaal niets nodig alleen Dual link DVI.
Anoniem: 160457
Ik zal ook een andere kaart moeten aanschaffen wil ik 2560x1600 blijven behouden met fatsoenlijke FPS.
Momenteel bezit ik een 9800GTX OC die het niet trekt met de nieuwere games (icm een Q9450/4GB ram).
Twijfel over een 4870 of een GTX285.
Momenteel bezit ik een 9800GTX OC die het niet trekt met de nieuwere games (icm een Q9450/4GB ram).
Ligt er ook weer helemaal aan welke games je gaat spelen.Astennu schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:10:
Ligt er aan wat je er mee gaat doen. Als je gaat gamen heb je die HD4870 X2 echt wel nodig op 2560x1600.
Ik speel Left4Dead, Team Fortress 2 en Fallout 3 gewoon op 2560x1600 met mijn 8800GTS 640MB van een paar jaar oud. Als je iemand bent die vooral sourcegames en dergelijke speelt is dat zat.
De stelling dat je meteen een HD4870 X2 nodig hebt als je games speelt is wel heel zwart/wit

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dat is zoals ik zei zwaar overdreven. ik heb een Club3D HD4870 1 GB Overclocked Edition en die trekt tot nu toe alles prima op 2560x1600. Daar heb je echt geen zeer dure X2 voor nodig.Astennu schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:10:
Ik zeg niet dat je het meteen nodig hebt maar wel dat het extreem handig is. Ik weet niet welke games jullie spelen en welke eisen jullie stellen maar ik wil 50-60 FPS met AA en AF aan. En er zijn nog steeds games waar die X2 dat niet eens kan waarmaken en waar ik dan AA uit moet zetten.
Met een HD4670 kun je ook op een 30" scherm spelen. het licht er aan wat voor een eisen je stelt maar ik wil alles max en dan met een goede fps dat ik geen gestotter krijg of laggy gameplay.
Met een HD4670 kun je ook op een 30" scherm spelen. het licht er aan wat voor een eisen je stelt maar ik wil alles max en dan met een goede fps dat ik geen gestotter krijg of laggy gameplay.
We zitten trouwens al aardige tijd over de 500 posts.
Tijd voor een nieuw deel. Met een startpost update qua modellen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Precies wat ik zei, voor games op een 30" heb je helemaal geen X2 nodig.Astennu schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:24:
Ik zeg niet dat je het meteen nodig hebt maar wel dat het extreem handig is. Ik weet niet welke games jullie spelen en welke eisen jullie stellen maar ik wil 50-60 FPS met AA en AF aan. En er zijn nog steeds games waar die X2 dat niet eens kan waarmaken en waar ik dan AA uit moet zetten.
Je hebt alleen een X2 nodig als je zo extreem hoge eisen stelt. Da's een heel andere kwestie en heeft weinig met 30" te maken

OkidokiUltraman schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 17:34:
We zitten trouwens al aardige tijd over de 500 posts.
KIjk daar zit ik nu ook mee, ik heb een 8800GTX 712MB en een DELL 30 inch, kan nu cod5 niet op de resolutie van 2560x1600 spelen, ben erg benieuwd wat nou de beste oplossing is om met (het liefst) 1 kaart te kunnen spelen. en met alles op high. iemand ?Anoniem: 160457 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:14:
Ik zal ook een andere kaart moeten aanschaffen wil ik 2560x1600 blijven behouden met fatsoenlijke FPS.
HD4870 X2 is wel een mooie kaart of de GTX295. Maar dat zijn beide eigenlijk twee kaarten in een. ATi komt rond april geloof ik ook met de HD4890. Dat is ook een leuke optie.
* Knightwolf heeft bij deze het nieuwe deel geopend: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13
Nog ff snel reply hier betreffende het bovenstaande
Bedankt voor alle uitleg over gamen op 30" met videokaartings etc. Ik blijf dan toch bij de 24" for now.

Vind dit wel een gevaarlijke uitspraak. Er staat nergens iets aangekondigt en Dell komt eerst met LED TN panelen. Dat er uberhaupt een 3009WFP komt is niet eens duidelijk. Vind het niet eens een gerucht. Dell had al moeten komen met de G serie, maar tot op heden nog niets gezien. En LED + TN is na mijn idee een goed begin, maar niet iets om aan te schaffen. Blijven TN panelen helaas.Astennu schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 14:56:
Ik zou even wachten op de 3009 die zal dit jaar ook nog uitkomen. Als je dan toch al zo veel uitgeeft kun je beter zorgen dat je meteen het nieuwste model hebt.
Daar verder dusKnightwolf schreef op zondag 01 maart 2009 @ 02:52:
* Knightwolf heeft bij deze het nieuwe deel geopend: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.