Lol, je kan nogal overdrijven
Korte versie:
Het enige vereiste voor 2560x1600 is 1 DualLink DVI kabel en een videokaart die DualLink DVI ondersteunt. Dit heeft puur alleen met de bandbreedte te maken, Single Link DVI gaat maar tot 1920x1200.
Een X1*** of HD2000-serie is daarvoor al meer dan genoeg.
Lange versie:
Ik moest voor m'n P4 dus een nieuwe videokaart hebben. Dat is een simpele goeikope HD2600XT 512MB AGP kaart geworden. Enige is dat je dan de allernieuwste games niet meer in hoge resolutie kan draaien. Maar gewoon normaal applicatiegebruik en films gaan perfect op 2560x1600 hoor. Dat ik geen HD-films kon afspelen lag niet aan het scherm of de videokaart maar omdat een P4 CPU daarvoor gewoon te weinig capaciteit heeft. Toch kon ik enkele niet eens hele oude games prima op 2560x1600 draaien.
Met een wat modernere PC heb je ook genoeg aan een enkele videokaart. Heb zelf een 4870 1 GB Overclocked Edition, maar met een 3800-serie kom je ook al een heel eind. Na natuurlijk, als je mega top prestaties in de aller allernieuwste games wil dan is de hoogstverkrijgbare CPU en videokaart (of meer kaarten) wel aan te raden... maar dat is naar mijn mening geld over de balk smijten.
Een 4870X2 is naar mijn mening al overdreven, laat staan een crossfire-opstelling van een 4800-serie kaart.
[
Voor 3% gewijzigd door
Knightwolf op 27-02-2009 22:09
]