[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 43.609 views

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
G-ZeS schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:28:
[...]

Hoe heb je hem aangesloten als ik vragen mag?

Tevens loont het bij deze monitor zeker de moeite om hem te (laten) kallibreren.
Ja inderdaad waar kun je dat laten doen dan ?

Specs

Ik weet niet of je dat kan laten doen. Die tools en hardware moet je op je eigen PC installeren en dan moet je hem zelf calibreren. Of het werkt om dat op een andere PC te doen weet ik niet, elke videokaart geeft vaak toch ook weer wat andere kleuren...

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Bestaan er geen kleurkaarten waarmee je zelf de kleuren kan afstellen, gewoon kaart bij je monitor houden en monitor afstellen via het menu?
Ik heb nu een dag of wat lopen klooien met de profielen uit het menu icm het op de CD bij geleverde 2408WFP.icm bestand in windows maar het is allemaal niks. Als je denkt dat alles redelijk staat en vervolgens in Photoshop wat foto's gaat bekijken lijkt het weer nergens op dan maar weer met de kleurprofielen in Photoshop in de weer.... het blijft allemaal behelpen, hoe kan je nou ooit kleurcorrecties doorvoeren op foto's.
Hele Windows omgeving is non-colormanaged. Dat wil dus zeggen dat al je kleurmangeament niks doet met de hele Windows-omgeving. Alleen Photoshop en andere specifieke programma's gebruiken colormanagement, alleen daarin zul je wel verschil zien.

Dat is momenteel nou net het grote probleem met Wide-gamut schermen :)

Mijn 3008 geeft het beste fatsoenlijke beeld in zowel Windows als Photoshop als ik in Windows het kleurenprofiel "AdobeRGB1998" kies en de monitor op "Desktop" mode zet. Ik heb mijn scherm niet met zo'n spider-dinges gecalibreerd, maar vind het ook niet nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 25-12-2008 18:56 ]

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
@Le_Freak!
Ik wil je 3008 wel calibreren mits je niet tever van Zwolle woont.

Tevens kan ik dan jou 3008 aanschouwen en misschien kan ik wat foto's bekijken.
(mijn iiyama 19" Viewmaster 450 is net kaduuk gegaan, en ben opzoek naar een goede
monitor voor zowel kleurweergave (photoshoppen) als ook wat gaming (o.a. phoenix en painkiller).

mvg, Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Heeft iemand ervaring met het calibreren van een 2408? ik ben niet tevreden met mijn nieuwe (A01) scherm nu zijn er een aantal opties, calibreren, ruilen voor een 2709 maar weet niet of deze veel beter zal zijn (komt wel zeer goed uit de test op prad.de) of anders gewoon een cheapy TN scherm kopen want zoals dit scherm nu is vind ik hem zijn geld niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 20:59
Weet iemand of Qsix volgende week open is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Donderbij schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 17:13:
Weet iemand of Qsix volgende week open is?
Je zou het aan Qsix kunnen vragen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Ja al gedaan. Hij kan alleen verzenden deze komende dagen (dus niet ophalen), dus dan doen we dat maar. :)

Ik heb ook een 2408 besteld (komt naast mijn huidige 2407 te staan w00t!). Heb jij inmiddels al betere kleurweergave druup?

Heeft er iemand toevallig zowel een 2407 als een 2408 naast elkaar staan? Ik zometeen wel. :D Is er veel verschil qua beeld? En welke ervaar je als de betere?

@Z900: Dat is nog eens een flinke vooruitgang, van 19 naar 30 inch! Je kan ook kiezen voor dual 24 inch (nog goedkoper ook). Zelf vind ik dual screen erg fijn werken, vooral met Photoshop en Illustrator (tegelijkertijd).

[ Voor 91% gewijzigd door Donderbij op 29-12-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
@ Donderbij

Ik heb momenteel zo'n twee schermen naast elkaar staan ;)
Het verschil dat ik zie in beide schermen zijn de kleuren.
De 2407 geeft natuurlijke kleuren weer, terwijl de kleuren van de 2408 intensiever zijn. Beide in default mode.
Mijn voorkeur gaat naar de 2407, maar dat is een kwestie van smaak.

[ Voor 42% gewijzigd door papichulo op 29-12-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Nee ik zit er aan te denken om een calibreerset te kopen Spyder of X-rite weet alleen niet wat er van moet verwachten. Ik heb een paar berichten hoger al de vraag gesteld of iemand ervaring heeft met het calibreren van een 2408 maar helaas geen reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 14:37
druup schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:16:
Nee ik zit er aan te denken om een calibreerset te kopen Spyder of X-rite weet alleen niet wat er van moet verwachten. Ik heb een paar berichten hoger al de vraag gesteld of iemand ervaring heeft met het calibreren van een 2408 maar helaas geen reacties.
Persoonlijk nog geen ervaring, aangezien ik zelf nog op het moment sta om een monitor aan te schaffen voor bij mijn macbook.

Ik verwijs je echter graag door naar de onderstaande link, waar je een overzicht kunt vinden van de verschillende kalibratie apparaten, hun gebruik en testresultaten.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews.htm

Zoek daarnaast nog even naar testresultaten in combinatie met de monitor die je hebt, wilt hebben.
Het ene apparaat geeft bijvoorbeeld een beter resultaat bij de ene monitor en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07-2020
Ik heb zondagavond een 2408 besteld bij qsix, ben heel erg benieuwd naar dit scherm.

@Donderbij heb jij al een bericht gehad dat je scherm verzonden is? Als ik inlog krijg ik bij "bestellingen die ik geplaatst heb" niets te zien. Behalve uw eerdere bestellingen - U heeft nog niets besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Rouser schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:44:
Ik heb zondagavond een 2408 besteld bij qsix, ben heel erg benieuwd naar dit scherm.

@Donderbij heb jij al een bericht gehad dat je scherm verzonden is? Als ik inlog krijg ik bij "bestellingen die ik geplaatst heb" niets te zien. Behalve uw eerdere bestellingen - U heeft nog niets besteld.
Gwn direct naar qsix mailen rob antwoord altijd netjes en snel :), teminste bij mij wel kom je verder mee dan de website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
@Rouser Ik heb het scherm ook zondag besteld en direct betaald. Ik kreeg vandaag (dinsdag) een mailtje dat hij verzonden was. Dus morgen (woensdag) zou ik hem moeten ontvangen per pakketdienst. Als jij ook al betaald hebt, dan zal die van jou ook wel verstuurd zijn.

De status op de site klopt overigens helemaal niet, staat bij mij nog steeds op 'waiting'. Ik ken overigens geen sites waar dit wel heel erg goed werkt, zit altijd een vertraging in (tenzij het volledig automatisch werkt, zoals bij een TNT ofzo).

Staat jouw bestelling er wel bij als je inlogt op de site Rouser?

Anders Rob ff een mailtje sturen, hij beantwoordt ook mailtjes midden in de nacht. _/-\o_

[ Voor 129% gewijzigd door Donderbij op 30-12-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie weinig mensen praten over de SP2309W? 23", resolutie van 2.048 x 1.152 en 2ms en dat voor 280 euro? Is het scherm minder als de 2408 b.v.? Vind het leuke schermen, maar kan er weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 2408WFP heeft een S-PVA paneel en de 2309 heeft een TN-paneel. Daar zit een gigantisch kwaliteits en prijsverschil in :) TN-panelen zijn niet geweldig en dus ook goedkoop.

[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 30-12-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Daarnaast heeft het scherm ook nog eens een hele rare resolutie, het is echt letterlijk een breeeeedbeeldmonitor. Ik vind het totaal geen aantrekkelijk scherm.

Ik kan overigens prima gamen op mijn huidige 2407 met 16ms (6ms g2g). Dus op die ms moet je je ook niet blindstaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:47:
Ik zie weinig mensen praten over de SP2309W? 23", resolutie van 2.048 x 1.152 en 2ms en dat voor 280 euro?
Is ook geen UltraSharp en daar gaat dit topic over gaat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door druup op 31-12-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

kaos- schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:16:
Het is zelfs zo erg dat ik via vraag en aanbod een 22inch IIyama CRT ga kopen binnenkort.
Ik kan er gewoon niet tegen dat mijn muis traag reageert, en daarbij vind ik de kleuren van een TN scherm ronduit klote.
Op mijn 3007WFP geen last van inputlag, ook gecontroleerd middels 2e CRT. Let wel, ik heb de HC en niet-HC versie, beiden zijn volgens mij gelijk qua beeldberekening. 3008 kan ik helaas weinig over melden, wel dat ik het design een stuk lelijker vindt tov de 3007, zeker met betrekking tot de gebruikte voet.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Mijn oog is inmiddels ook gevallen op de Dell 2408WFP (A01). In de eerste instantie oriënteerde ik mezelf op de TN panelen van Samsung, maar nu ik de winkel Qsix en hun prijzen voorbij zie komen overweeg ik toch om deze Dell monitor aan te schaffen. Zeker omdat de meerprijs aanzienlijk is gedaald.

Momenteel werk ik met een oude NEC Multisync 2080UX (oude monitor met een erg slechte brightness) en een Eizo FlexScan L685. Ik kan niet echt vinden welke panelen dit zijn (TN, VA, etc) , maar ik vond wel op internet dat de L685 een prima monitor is voor fotobewerking. Deze monitor was toen erg prijzig dus ik ga er maar van uit dat er iets anders inzit dan een TN.

Het inputlag-verhaal; ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb de flash animatie geprobeerd op 40ms en ik kon het verschil wel merken. Aangezien ik nu met relatief oude monitors werk, vraag ik me af of ik uberhaubt de inputlag van de 2408WFP zal merken. Helaas heb ik geen CRT om het e.e.a. te testen. Omdat World of Warcraft (het spel wat ik regelmatig speel) nou niet echt een FPSmonster is, denk ik dat de inputlag te verwaarlozen is. Zeker omdat ik het speel op een 'oude' monitor. Wellicht dat hier mensen zijn die dit spel ook spelen op een 2408WFP en er wat meer over kunnen vertellen. Echte FirstPersonShooters speel ik nauwelijks.

Terugkomend op Qsix, hoe zit het met de garantie afhandeling? Ik begrijp dat Qsix een retailer is voor Dell en dat de garantieclaims via Qsix verlopen. Nou bieden ze standaard 5jaar pixelgarantie aan op de Ultrasharp monitoren, maar wie kan mij garanderen dat Qsix deze dienst over 5 jaar kan leveren? Kan ik dan rechtstreeks bij Dell terecht of is het dan een kwestie van "jammer maar helaas".

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
@Donderbij Ik heb via neem contact op hem gisteren (eind van de middag) een bericht gestuurd. Of zou het neem contact op gedeelte nog niet werken en heb ik eigenlijk niemand wat gestuurd? Ik heb ook nog geen verzendmelding gehad. Hopelijk komt hij gewoon vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Nou ik heb de 2408 inmiddels voor me staan (snel bezorgd). Ik moet wel echt even wennen aan de kleuren, die zijn 'anders' dan bij mijn huidige 2407. Veel feller en harder zeg maar. Ik zit al een beetje met de instellingen te spelen, maar ik krijg ze nog niet zo mooi als de 2407, die heeft hele rustige natuurlijke kleuren.

Vast ook gewoon weer even wennen, want dat heb je met elke nieuwe monitor. :)

@druup Hoe heb jij de instellingen staan? Qua contract etc? Ik stel ze in via NVIDIA control panel en ze staan op:
Brightness: 50%
Contract: 65%
Gamma: 25%

@Rouser Ik had ook via de site contact met hem opgenomen, dus dat werkt wel gewoon hoor. Heb je wel een bestelbevestiging gehad? En ik heb ook een verzendbevestiging ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Donderbij op 31-12-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
@Donderbij ik heb een "Verwerking bestelling‏" ontvangen maar geen verzendbericht. Misschien heb ik pech en moet ik op een nieuwe lading wachten. Past hij mooi naast je andere scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Ah met een beetje mazzel krijg je hem zaterdag dan nog. Zover ik weet heeft hij altijd schermen op voorraad. Hij zit momenteel ook in een verhuizing, dus dat zal ook meespelen. ;)

Ja hij past heel mooi, ze vormen een lief stel samen! Veel mooier dan met die lelijke 17 inch die er eerst stond, met een heel slecht contract. Het past allemaal net op mijn bureau haha. Ik red het maar net met die stroomkabel, ik moet eigenlijk eentje hebben die 20cm langer is, dan staat hij niet zo gespannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deadsy33 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:11:

Terugkomend op Qsix, hoe zit het met de garantie afhandeling? Ik begrijp dat Qsix een retailer is voor Dell en dat de garantieclaims via Qsix verlopen. Nou bieden ze standaard 5jaar pixelgarantie aan op de Ultrasharp monitoren, maar wie kan mij garanderen dat Qsix deze dienst over 5 jaar kan leveren? Kan ik dan rechtstreeks bij Dell terecht of is het dan een kwestie van "jammer maar helaas".
Zover ik weet gaat de garantie dan via Dell zelf. Het is een Dell-product en Dell zelf levert ook 5 jaar garantie, dus dat is niks nieuws. Alleen Qsix levert die 5 jaar er standaard bij waar je bij Dell er 2 jaar bij moet 'kopen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Normaal gesproken is je leverancier je eerste aanspreekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat klopt, normaalgesproken wel. Maar daarom een antwoord op de vraag van deadsy33 als de leverancier er bv mee ophoudt en dus niet meer bestaat en dus niet meer je garantie kan afhandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Donderbij schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:30:

@druup Hoe heb jij de instellingen staan? Qua contract etc? Ik stel ze in via NVIDIA control panel en ze staan op:
Brightness: 50%
Contract: 65%
Gamma: 25%
Ik heb alles weer gereset en heb hem nu op desktop staan! Voor normaal computer gebruik, beetje internetten e.d., merk je niet zo veel van de onechte kleuren. Ga eerst ff sparen voor een colorimeter dat is mijn inziens de enige methode om een LCD kleurecht te krijgen.
G-ZeS schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:34:
[...]

Ik verwijs je echter graag door naar de onderstaande link, waar je een overzicht kunt vinden van de verschillende kalibratie apparaten, hun gebruik en testresultaten.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews.htm
Deze link geeft veel inzicht in kwaliteit colorimeters en monitoren, heb wel spijt dat ik niet de HP 2475w heb gekocht ipv de Dell 2408 :'( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gelukkig is het design van die 2408 wel vele malen mooier dan die HP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Heb onlangs een Dell sp2208wfpt A03 gehaald maar merk dat de kleuren niet echt goed worden weergegeven
Heb al 'User preset' kleuren gekozen en dit maakt het iets beter maar nog niet helemaal goed naar mijn inziens.

Daarnaast merk ik dat teksten erg veel afgeraffelde hoeken hebben, ongeacht de ClearType gebeuren.
Is dit nog te verhelpen?

Zijn er andere mensen met dit model en welke settings gebruiken jullie voor de kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik twijfel nog voor de 2709 (27") of de 2408 (24"). Van het weekend ben ik maar eens gaan kijken bij de lokale computerboer (informatique). De meeste schermen die daar stonden waren TN schermen. Gezien het feit dat mijn NEC2080UX een xIPS scherm heeft, wil ik absoluut niet terug naar TN. De hoofdreden was eigenlijk om te kijken wat de meerwaarde is van een 27" tov een 24". Feit is wel dat de 2709 een identieke resolutie heeft als de 2408 maar omdat ik toch ruim een armlengte van mij scherm afzit denk ik dat de pixelpitch weinig uitmaakt.
De HP met IPS paneel (2475w)kwam ik ook nog tegen op tftcentral. Deze is iets goedkoper dan de 27" van Dell (maar duurder dan de 24") maar daar tegenover staat geen 5 jaar premium garantie (op bijna alles) die je bij Qsix krijgt. En dat telt ook wel voor mij (geen gezeur met dode pixels e.d.).
PVA panelen zijn bijna net zo goed als de IPS panelen maar hun negatieve eigenschap is hun responsetijd/inputlag. Al is het laatste relatief te noemen; iedereen zal het anders ervaren. Persoonlijk denk ik dat het voor mij wel mee zal gaan vallen. Helaas kan je het nergens behoorlijk testen.

Mijn gevoel neigt naar de Dell 2709, of het 'verstandig' is...ik weet het niet. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Om maar even snel te reageren : heb een 2408wfp gehad, en vond het een vreselijk scherm.
Inputlag als een gek (nog nooit zoiets meegemaakt), vreselijke oversaturated kleuren, en sowieso het plaatje an sich was ik zeer zeker niet te spreken over.
De A01 revisie heb ik nog niet mogen bewonderen, maar ik denk dat die niet zo heel veel beter is.
Surf eens wat rond en je zal zien dat behoorlijk wat mensen over die 2408wfp zitten te klagen.

(sorry als ik hiermee 2408 gebruikers tegen de schenen trap :+ )

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Wat kaos- van die kleuren zegt klopt wel ja bij de 2408, de kleuren zijn 'vrij fel'. Inputlag merk ik zelf niets van (heb al een tft sinds de eerste generaties, ben er denk ik aan gewend). Waar en wanneer kan je dat het makkelijkst zien?

@deadsy33 Een armlengte afstand tussen je scherm is niet heel erg veel. Zelf zit ik ook ongeveer 50cm van mijn scherm af (eigenlijk te dichtbij, maar gaat helaas niet anders) en ik heb een 24 inch (dual). Iets minder dan een meter is een mooie afstand. Bedenk dus wel dat een 27 inch dan echt enorm groot is op die afstand. Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van monitors met een 'hoge dotpitch', het voelt voor mij zo 'uitgerekt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Donderbij schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:42:
Waar en wanneer kan je dat het makkelijkst zien?
Je ziet het niet, je merkt het.
Het is lastig uit te leggen als je het niet "voelt". Je kan het beste omschrijven als een draadloze muis van de eerste generatie, als je een beweging maakte, dan bewoog je pijltje echt een heel stuk later.
Hier heeft de 2408wfp echt heel erg veel last van (de rev A00 althans).

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@deadsy33 Een armlengte afstand tussen je scherm is niet heel erg veel. Zelf zit ik ook ongeveer 50cm van mijn scherm af (eigenlijk te dichtbij, maar gaat helaas niet anders) en ik heb een 24 inch (dual). Iets minder dan een meter is een mooie afstand. Bedenk dus wel dat een 27 inch dan echt enorm groot is op die afstand. Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van monitors met een 'hoge dotpitch', het voelt voor mij zo 'uitgerekt'.
Ik heb het nogmaals opgemeten en de maximale afstand tussen scherm en hoofd is 1.25 meter. Momenteel heb ik een 20" (1600*1200) en regelmatig moet ik echt naar het scherm turen om de tekst goed te kunnen lezen. Ik heb de afmetingen van zowel de 2408 als de 2709 op een stuk papier uitgeknipt en deze op mijn huidige monitor geplakt om vervolgens een paar minuten eens ervoor te zitten.
De vooruitgang van 20 naar 24" vond ik -persoonlijk- niet echt gigantisch qua formaat. De 27"daarentegen kon mij meer bekoren. De extra grote dotpitch neem ik dan maar voor lief, maar gezien de afstand tussen monitor en mijn hoofd zal ik daar weinig van merken (hoop ik).

Gisteravond alles op een rijtje gezet resulteerde in een bestelling v/d 2709. Als het even meezit komt deze as. donderdag/vrijdag binnen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar en wanneer kan je dat het makkelijkst zien?
Met een CRT er naast en beide schermen in Clone-mode draaien.
Blijft toch persoonlijke voorkeur. Ik zit vaak nog geen 40 cm van mijn 30" af.
deadsy33 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:29:
[...]

Ik heb de afmetingen van zowel de 2408 als de 2709 op een stuk papier uitgeknipt en deze op mijn huidige monitor geplakt om vervolgens een paar minuten eens ervoor te zitten.
De vooruitgang van 20 naar 24" vond ik -persoonlijk- niet echt gigantisch qua formaat. De 27"daarentegen kon mij meer bekoren. De extra grote dotpitch neem ik dan maar voor lief, maar gezien de afstand tussen monitor en mijn hoofd zal ik daar weinig van merken (hoop ik).
Dat heb je slim gedaan met dat papier :) Zo heb ik ook wel es een stuk papier gebruikt om in te kunnen schatten hoe groot iets nou werkelijk is.

De dotpitch hoef je echt geen zorgen over te maken. Heb ook een maand of 2-3 een 2707 27" gehad en die was gewoon geweldig. Ook van nog geen 30 cm afstand heb ik er niks van kunnen merken. Ik heb destijds ook de 27" gekozen boven de 24" puur vanwege het formaat dat fijner is bij games en films.

Maarja had binnen notime toch liever een 30", dus ben ik toen daar voor gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
@deadsy33: Dat "turen" op de afstand die je opgeeft verwonderd mij niets want dat is in princiepe te ver om tekst comfortabel te kunnen lezen als de monitor op zijn native reso. staat, wel te verstaan. Verder wil ik ook opmerken dat dat ook geldt voor alle schermgroottes, of het nu een 19" scherm is of een 30". Menigeen denkt: Hoe groter het scherm, hoe verder ik ervan moet zitten (of staan) maar zo is dat niet want zoals reeds opgemerkt is de scherpte en de tekstgrootte die bepaalt hoever je van je monitor moet zitten.
Dus het individu bepaalt de afstand tussen ogen en scherm en niet de grootte van de monitor.

Moest toch FF een vuiltje wegwerken (maar veel te traag)... :+

Edit: Bij mij zal dat ook niet meer zijn dan 40cm.... :P

[ Voor 5% gewijzigd door hosee op 06-01-2009 16:06 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
Heeft er iemand in de afgelopen week bij qsix nog wat besteld en ontvangen? Ik heb vorige week zondag besteld en nog steeds niets gehad. Ook al mailtjes gestuurd (gisteren weer) en geen reactie. Zal nog even bellen maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben? Kan ook niets op de site vinden dat er niet gereageerd zou worden vanwege vakantie (vorige week) of door iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Nog steeds niets gehad Rouser, dat is wel erg vreemd. Je staat toch niet toevallig op 'de zwarte lijst' hé hahahaha! :P

@deadsy33 Meer dan een meter, dan is een groter beeld niet eens zo heel onaardig nee. Als ik op ruim een meter afstand ga zitten, dan worden de letters wel wat 'klein'. Lijkt me verder een prima keuze dan. Ik denk dat je die dotpitch van die afstand niet eens ziet. Vast ook weer een kwestie van wennen.

Een 27 inch is trouwens ook prijstechnisch erg interessant, slecht 100 euro meer dan een 24 inch. Ik zou em ook niet eens kwijtkunnen hier haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik zal anders wel wat foto's maken zodra ik hem binnen heb. Wellicht maak ik ook gelijk een review als ik er tijd voor kan vinden. :)

@rouser;
De afgelopen dagen heb ik regelmatig emailcontact gehad met qsix. Meestal kwam zijn antwoord vrij vlot aan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
@Donderbij zover ik weet sta ik niet op een zwarte lijst ;) Kan ook niet, heb nog nooit eerder besteld bij qsix. Ik heb wel een welkomsmailtje gehad en 1 met het bestelnr. op dat adres. Mijn account zit niet vol dus dat kan het ook niet zijn. Misschien heb je toch gelijk en sta ik op de zwarte lijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
hey allemaal

nog snel een berichtje schrijven

heb na veel lezen (vooral minder positieve zaken) toch de 2408 gekocht bij Qsix (de A01) hij is gisteren toegekomen (had hem al besteld op 24 dec. en pas op 6 jan ontvangen tzal wel aan de feestdagen liggen)

out of the box (geen defecte pixels :*) ) stonden de kleuren niet super maar had dit veel erger verwacht na al de reacties hier op het forum. Na wat aanpassingen ben ik tevreden over het resultaat.

In clone mode gezet met een crt en heb een inputlag van 31 milli sec waar ik dus zeker mee kan leven.

groeten

een tevreden 2408 gebruiker

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
Wat ik me afvraag is hoeveel mensen hebben eigenlijk wel last gehad van dode pixels bij een recentelijk gekocht Dell scherm? Omdat er bij dell staat dat ze getest worden op dode pixels (soort quality check). Ik vraag me ook af wat ze met schermen doen die terugkomen vanwege teveel dode pixels? Worden die vernietigd of gaan die naar bijv. kantoren waarbij ze eigenlijk alleen maar tekstverwerken enz (iig iets met een achtergrond waarbij je het toch niet echt snel ziet).

@jonbeton1 heb je een verzendbericht gehad? Of stond de bezorger ineens voor je deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rouser schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:51:
Wat ik me afvraag is hoeveel mensen hebben eigenlijk wel last gehad van dode pixels bij een recentelijk gekocht Dell scherm?
Ik heb er letterlijk meer dan 500, allemaal blauwe puntjes, en dit is mijn 3e 3008wfp. Zie vorige posts van mij hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Rouser al wat van je monitor gehoord?
Ik heb vandaag (s' nachts) een 3008 besteld en betaald met iDEAL maar er staat op de site "U heeft nog niets besteld" ook vanmiddag gemaild om 15:00 maar nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Vijfhonderd waajoo!?!?! Dat is wel extreem sneu, testen zij die dingen zelf niet dan. Dan schaam je je toch dood als producent/leverancier?!??!

Mijn beide schermen zijn pixelperfect gelukkig.

Ik krijg zo het idee dat het niet helemaal goed gaat met het bestelsysteem van Qsix. Ik had overigens op 27 december (zaterdag) besteld en het scherm op 31 december ontvangen (woensdag). Drie werkdagen dus. En rond de feestdagen ook nog eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
@pimpimmers Nee ik heb nog niets gehoord. Bij mij staat precies hetzelfde als bij jou. Al staat er na het inloggen aan de rechterkant boven meest verkocht, "Eerdere bestellingen Dell 2408wfp A01 Ultrasharp -Upgraded Model-". Ik heb er ook al 2 mailtjes aan gewaagd maar nog steeds niets terug ontvangen. Hoop dat je meer geluk hebt dan ik. Ik denk dat ik morgen maar ga bellen. Als ik meer weet laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Bij mij staat er dan Dell UltraSharp 3008wfp A02 -TOPMODEL- en hij staat ook in het winkelmandje.
Zal wel goed zijn dan. Alleen raar dat die niet op mail reageert.
Ik heb hem in december een paar keer gemaild en toen ging het juist zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:55:
[...]

Ik heb er letterlijk meer dan 500, allemaal blauwe puntjes, en dit is mijn 3e 3008wfp. Zie vorige posts van mij hierover.
Zeker weten dat dit aan het scherm ligt? Klinkt allemaal ERRUG vaag.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb StrikeEagle al een keer voorgesteld dat hij iemand in zijn directe omgeving een second opinion laat doen. Het lijkt er wat mij betreft op dat hij OF ontzettend pech heeft, OF een eigenschap van de monitor/techniek als een defect ziet. Het is zeker niet gebruikelijk.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
@Rouser ik heb nog niets gehoord van Rob maar heb de monitor net binnen. (moet hem nog uit pakken)
Gister besteld vandaag in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

pimpimmers schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:53:
@Rouser ik heb nog niets gehoord van Rob maar heb de monitor net binnen. (moet hem nog uit pakken)
Gister besteld vandaag in huis
Same story for me.. (maandag besteld, vandaag op verzoek geleverd)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
Rouser schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 18:51:

@jonbeton1 heb je een verzendbericht gehad? Of stond de bezorger ineens voor je deur?
had betaald via overschrijving en had gehoopt mijn scherm nog voor nieuwjaar te hebben niet dus. Had Rob dan een mail gestuurd met de vraag wanneer ik mijn scherm ging ontvangen en
maandag 5 jan kreeg ik een mail van hem dat het verzonden was en dinsdag 6 jan stond er iemand aan de deur (ik moest zelf niet tekenen voor ontvangst)

Nu zat er geen factuur bij dus heb ik zonet een mail gestuurd met de vraag of factuur achteraf verzonden wordt.

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
en op de website van qsix sta ik nog steeds op "wachten"

dus daar niet teveel naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb ook geen factuur zie ik net of hij moet in de doos zitten maar denk het niet omdat die helemaal dicht zit.
Ik had er een extra doos om de dell doos heen dus goed verpakt.
Straks uitpakken ben eerst hier de zooi aan het opruimen :) dus doos zit nog dicht.
Maar ik heb mijn 3007 ook bij Rob gekocht alleen toen via een inkoop actie en toen kreeg ik mijn factuur 1,5 maand later :) onder de bedrijfsnaam Renox dus ik denk dat we die achteraf krijgen alleen zou het wel niet zo lang duren.
Wel grappig dat ik pas sinds kort er acht ben gekomen dat mijn 3007wfp ook bij Rob vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
Heb daarstraks gebeld met qsix. Verhaal uitgelegd en het zou doorgegeven worden. Zou gebeld of gemailed worden, het werd uiteindelijk een mailtje. Hierin stond een verhaal met excuses ed. en dat het scherm opgestuurd zou worden met een soundbar voor het ongemak. Hopelijk is het scherm er morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Kan gebeuren ze verkopen denk ik ook wel heel veel.
Wel netjes dat je een soundbar er bij krijgt.

Ik heb ff mijn doos open gemaakt zie geen factuur wel een mooie pen met een lampje er in :)
Verder heb ik de boel nog dicht zitten heb te veel zooi hier.
Moet mijn andere 30" ook nog van de mount afhalen gebruik namelijk niet die er bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had er ook geen factuur bij zitten... en ondanks meermalig mailen daarover heb ik die nu meer dan een half jaar later nog steeds niet :') Aangezien ik m'n scherm zelf bij hem opgehaald heb en daar dus gepind heb en daar wel de bonnetjes van heb maak ik me nog niet meteen zo'n zorgen, er is zo ook bewijs van m'n aankoop.

Kzal hem nog es mailen of die factuur niet alsnog kan komen.

Edit: ow en wbt die soundbar... die geeftie wel vaker zo weg in dat soort situaties, dus volgens mij raaktie die dingen aan de straatstenen niet kwijt :+

[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 08-01-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Persoonlijk vind ik die dingen ook zo lelijk als de pest. Zit er meteen een blok onder het dunne frame.

En er zijn wel betere geluidssetjes te koop :p Maargoed, voor specifieke oplossingen zou het wel handig kunnen zijn.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderbij
Haha die 'disco pen' is superstrak he! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
Ey mensen,

Nu heb ik heel dit onderwerp doorgekeken en zie zeer interessante informatie.
Zelf zit ik te denken om een nieuw dell scherm te komen. Maarja als kieskeurig als ik ben, wil ik wel het beste voor mijn geld en ook geen miskoop kopen..

Al een tijd je keek ik naar de 24", maar naar mijn mening wil ik toch iets groter en zat aan 27" te denken. Dit laat het budget ook toe. Echter Dell UltraSharp™ 2709WFP wordt door de meeste in het onderwerp niet voor zo goed beoordeeld.

Op Qsix vond ik de Dell UltraSharp 2709w A01. Is dit al een betere versie van het scherm? Of is het nog steeds een slecht scherm.

Veel mensen vertellen hier dat ze eerst een 27" hadden en deze hebben in geruild voor een 30". De 30" beviel hun meer. Alleen komt dit net buiten mijn budget.

Doelen zijn er mee:
- Design / Beeldbewerking (Photoshop, Illustrator, Flash, Premiere ect)
- Enkele games (CoD4, Counterstrike Source, TF2 & Opentdd :P)

Wellicht kunnen jullie mij keuze beetje helpen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog iets langer sparen en definately voor een 30" gaan 8) 24" en ook zelfs 27" heeft nog steeds maar 1200 pixels in de hoogte. Als je veel met beeldbewerking doet zul je er veel baat bij hebben als je dat getalletje hoger kan instellen. Bij de 30" gaat die tot 1600 :D En als ik heeel eerlijk ben, zou het van mij nog wel meer mogen zijn dan die 'luttele' 2560x1600 :P

Een 27" boven een 24" heeft gezien de resolutie eigenlijk geen nut, behalve met films en games waarbij dat kleine verschil toch niet uitmaakt. Zelf zou ik zeker een 27" boven een 24" verkiezen. Wat ik wel weet is dat de 2707WFP, de voorganger van de 2709WFP dus, een erg goed scherm is, van hetzelfde design en (bouw)kwaliteit als de 3008WFP.

Ik heb zelf iig geen ervaringen met de 2408 en 2709. Wat ik hier wel lees is dat de laatste versies toch wel een verbetering hebben gegeven qua kleurenweergave en inputlag, maar kan daar zelf dus niet over oordelen.

Echt, als je een 30" hebt wil je niet meer kleiner 8) en elk 24" en 27" schermpje vindt je dan schattig en klein :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tjsa, je hebt altijd baas boven baas. Vergelijk de stap van 24/27" naar 30" met de overgang van een Volkswagen naar een mooie Audi. Het is allemaal net wat strakker, scherper etc etc. En duurder. De 2709w kost 599 euro en de 30" ongeveer 1200 euro.
Ik heb sinds een dag een Dell 2709w (A01). Deze heeft dezelfde native resolutie als de 2408, echter is de dotpitch een stuk groter (logisch, want de pixels staan verder uit elkaar omdat het scherm groter is).

De eerste indrukken zijn positief. Even wat korte puntjes:

Het scherm is dodepixel vrij en na kalibreren een (voor mij) perfecte kleurenweergave. Ik heb wel iets van backlightbleeding ontdekt, maar niet in die mate dat het voor mij storend is.

Ik zie wel verschil in de dotpitchafstand. Ik kwam van een 20" af wat perfect is voor een native resotie van 1600x1200. Omdat er helaas geen 'nieuwe' resolutie zit tussen 1900x1200 en 2560x1600, zal je afhankelijk van de afstand toch de pixels kunnen 'zien'. Voor mij is het niet storend te noemen, maar ik kan me voorstellen dat andere personen dit een nadeel vinden.

Het inputlagverhaal; ja en nee.
Met het spelen van World of Warcraft merk ik absoluut geen inputlag. Het zal er vast wel zijn maar ik merk er weinig van. Wellicht dat FPSers er meer 'last' van hebben.
In de windows omgeving merk ik wel dat ik meer met mijn muis moet 'mikken' om iets te selecteren. Wellicht dat de afstanden groter zijn geworden waardoor ik opnieuw moet leren mikken. Misschien een kwestie van gewenning of toch het al eerder genoemde inputlag verhaal. Ik ben er nog niet helemaal achter.

Het OSD laat zich eenvoudig bedienen met de 'benaderings'knoppen. Het zal nog moeten blijken in de toekomst of dit niet kapot gaat.

De monitorstandaard is wel degelijk. Je kan de monitor prima in de hoogte verstellen. Daarnaast kan je het scherm nog beperkt draaien. Helaas heeft deze monitor geen pivot mogelijkheid (of ik moet er gigantisch overheen kijken) 8)7

Al met al geen perfecte monitor (alsof die er zijn voor dat geld) maar zeker geen miskoop. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet voor de 24" ben gegaan (qua grootte).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb net mijn nieuwe 30"uitgepakt eindelijk tijd maar ik heb een pixel kapot :( hij is rood geloof ik of het is paars en hij zit bijna in het midden (bij zwart scherm) ik heb niet eens meer gekeken of er meer zijn zo flauw ben ik alweer.
En hij lijkt wel of de zon boven in mijn monitor schijnt er schijn behoorlijk veel backlight door en daarnaast is het juist weer heel donker. Dus niet goed.
Ga maandag wel even mailen nu heeft toch niet veel zin omdat het bijna weekend is.
Wel k#t kan alles weer in de doos en kan ik weer wachten op een nieuwe.
Ik snap niet dat dell niet beter controleert deze pixel is zo duidelijk zichtbaar.
Hoe gaat dat eigenlijk bij qsix komt er iemand langs met een nieuwe en kan je hem dan omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
Erg vervelend voor je dat er een dode pixel aanwezig is. Als je niet op je mailtje snel reactie krijgt, dan zou ik meteen bellen. Dan wordt het doorgegeven en zelf heb ik de indruk dat het veel sneller dan is afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik ben nu aan het twijfelen tussen een 2e hands 2407WFP rev A03 of een nieuwe 2408WFP rev A01. De laatste is uiteraard duurder, het scheelt in dit geval meer dan 200 euro.

Of die 200 euro de verbeterde kleurdiepte (102/110% t.o.v. 72%) waard is moet ik natuurlijk zelf bepalen, maar als ik nou de 2407WFP netjes calibreer, wat merk ik dan in bijv. Lightroom van de lagere kleurdiepte? De kleuren zijn dan nog wel 'echt' of is rood gewoon echt minder rood dan in werkelijkheid bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
MineMine schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:19:
Ey mensen,

Nu heb ik heel dit onderwerp doorgekeken en zie zeer interessante informatie.
Zelf zit ik te denken om een nieuw dell scherm te komen. Maarja als kieskeurig als ik ben, wil ik wel het beste voor mijn geld en ook geen miskoop kopen..

Al een tijd je keek ik naar de 24", maar naar mijn mening wil ik toch iets groter en zat aan 27" te denken. Dit laat het budget ook toe. Echter Dell UltraSharp™ 2709WFP wordt door de meeste in het onderwerp niet voor zo goed beoordeeld.

Op Qsix vond ik de Dell UltraSharp 2709w A01. Is dit al een betere versie van het scherm? Of is het nog steeds een slecht scherm.

Veel mensen vertellen hier dat ze eerst een 27" hadden en deze hebben in geruild voor een 30". De 30" beviel hun meer. Alleen komt dit net buiten mijn budget.

Doelen zijn er mee:
- Design / Beeldbewerking (Photoshop, Illustrator, Flash, Premiere ect)
- Enkele games (CoD4, Counterstrike Source, TF2 & Opentdd :P)

Wellicht kunnen jullie mij keuze beetje helpen 8)
Waar jij hem voor gaat gebruiken weet ik nu al dat die 2709W je nietr gaat bevallen.
Ik heb hem een paar dagen in huis gehad en heb toen toch maar gekozen voor de 3008WFP, Veeeeeel beter en gewoon een perfecte monitor.

Je komt er gewoon van terug van die 2709W als je scherpte gewend bent en een beetje kritisch ingesteld bent.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
deadsy33 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:43:

Het inputlagverhaal; ja en nee.
Met het spelen van World of Warcraft merk ik absoluut geen inputlag. Het zal er vast wel zijn maar ik merk er weinig van. Wellicht dat FPSers er meer 'last' van hebben.
In de windows omgeving merk ik wel dat ik meer met mijn muis moet 'mikken' om iets te selecteren. Wellicht dat de afstanden groter zijn geworden waardoor ik opnieuw moet leren mikken. Misschien een kwestie van gewenning of toch het al eerder genoemde inputlag verhaal. Ik ben er nog niet helemaal achter.

(qua grootte).
idd met fps games merk je het duidelijk, zelf getest omdat ik zoals hierboven al omschreef deze monitor getest heb en te licht bevonden heb voor games en scherpte.
De 30 inch die ik heb van dell gamed prima.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 weken geleden een 2408 gekocht bij Qsix. Zat jammer genoeg een pixelprobleem in het scherm. Hij werd opgehaald (heb bewijsje) en ik zou een nieuwe krijgen. Mooi!

En nu 2 weken later. Sinds maandag staat hij in het systeem als zijnde in een loods bij de transporteur DPD. Ik had vandaag gebeld en die medewerker zegt dat hij maandag bij Qsix geleverd zou worden, omdat Qisx eerst niet instaat was het pakket aan te nemen. Toen ik dat al hoorde dacht ik bij mijzelf of die kerel deze bullshit uitleg zelf geloofde. Zeker toen ik hem melde dat ik met Qsix had gemaild.

En net voor sluitingstijd van DPD melden ze doodleuk dat ze het pakket niet kunnen vinden. Ze spraken al meteen over een schadeclaim die maar ingediend moet worden.

Stelletje @#%&*() !!

Ik heb Rob, van Qsix, al op de hoogte gesteld. Jullie horen hoe het afloopt. Dan weten jullie ook meteen hoe de service is bij ernstige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als een pakket bij de DPD zoek raakt kun je daar Qsix niet de schuld van geven. En een pakket zoek raken kan helaas gebeuren, niet fijn.. ik hoop dat je alsnog snel je scherm terug hebt :)
woelders schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 18:38:

Of die 200 euro de verbeterde kleurdiepte (102/110% t.o.v. 72%) waard is moet ik natuurlijk zelf bepalen, maar als ik nou de 2407WFP netjes calibreer, wat merk ik dan in bijv. Lightroom van de lagere kleurdiepte? De kleuren zijn dan nog wel 'echt' of is rood gewoon echt minder rood dan in werkelijkheid bijv.?
Je hebt heel misschien iets aan die grotere kleurdiepte wanneer je scherm gecalibreerd is en je applicaties gebruikt die colormanaged zijn en daar goed mee om gaan. Anders kun je net zo goed een 72% gamut scherm hebben, ziet er ook gewoon goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
Le_Freak ! schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:36:
[...]
Waar jij hem voor gaat gebruiken weet ik nu al dat die 2709W je nietr gaat bevallen.
Ik heb hem een paar dagen in huis gehad en heb toen toch maar gekozen voor de 3008WFP, Veeeeeel beter en gewoon een perfecte monitor.

Je komt er gewoon van terug van die 2709W als je scherpte gewend bent en een beetje kritisch ingesteld bent.
Als ik eerlijk ben, ik heb maar een hp 1740 staan, die me wel goed bevalt met aansluitingen. Maar door TN scherm kwa kleuren weer tegenvalt. Tja Gamen werkt tie wel redelijk op. Maar volgens mij ben ik ook altijd te laat er in.

Ik vind jouw redelijk wel recht door zee en daadkrachting van nee een afrader.
Echter vind ik op dit moment een 30" voor die prijs te duur als ik kijk naar mijn bankrekening. :9

Dus beter 27" laten staan en voor 30" sparen. Of uiteindelijk genoeg nemen met een 24"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Le_Freak ! schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:36:
[...]

Moet toch zeggen het mij prima bevalt gamen op de 2709W met name WoW CoD4 en andere games zoals GTA4 etc
Heb er nu tegenwoordig 2 staan en 1 19" in pivot erbij en heb echt geen probleem gevonden behalve dat ze iets te "rood"zijn

Verder zal het vast wel kunnen hoor maar ik heb absoluut geen last van input lagg en ja de 30" is inderdaad leuk maar 2 van die 30" is me net weer te duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:20:
Als een pakket bij de DPD zoek raakt kun je daar Qsix niet voor aanklagen. En een pakket zoek raken kan helaas gebeuren, niet fijn.. ik hoop dat je alsnog snel je scherm terug hebt :)
Waar heb ik gezegd dat ik Qsix zou aanklagen? Ik weet wel wie ik moet aanspreken in zo'n situatie. En aanklagen, dan wordt het waarschijnlijk een verzekeringsverhaal.

Ik heb net een mail gekregen van Qsix. Ze hadden die middag al een nieuwe monitor gestuurd als reactie op mijn telefoongesprek met DPD (voor de vermissing). Heel professioneel. Hopelijk komt het z.s.m. binnen. Ze vragen mij te helpen bij een schadeclaim, wat natuurlijk geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
MineMine schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:29:
[...]

Dus beter 27" laten staan en voor 30" sparen. Of uiteindelijk genoeg nemen met een 24"?
Ja absoluut, als je nog even kunt wachten dan kan ik uit ervaring zeggen dat dat zeker de moeite waard is, ik zeg het niet zomaar maar mijn ervaring gaat anders de jouwe worden denk ik.
Die 24 inch zou nog een optie zijn want die is beter dan de 27 inch.
Ik had zelf dus ook die 24 inch en de overgang naar die 27 inch met die wide gamut is gewoon een stap terug, ook al stel je hem goed in dan nog.
Als ik mocht kiezen een nieuwe 24 of een nieuwe 27 dan 100% voor die 24

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:23:
[...]

Waar heb ik gezegd dat ik Qsix zou aanklagen? Ik weet wel wie ik moet aanspreken in zo'n situatie. En aanklagen, dan wordt het waarschijnlijk een verzekeringsverhaal.

Ik heb net een mail gekregen van Qsix. Ze hadden die middag al een nieuwe monitor gestuurd als reactie op mijn telefoongesprek met DPD (voor de vermissing). Heel professioneel. Hopelijk komt het z.s.m. binnen. Ze vragen mij te helpen bij een schadeclaim, wat natuurlijk geen probleem is.
Ik bedoelde niet aanklagen in de zin van rechtzaak, bedoelde alleen wie de schuld heeft. Was alleen het juiste woord ff kwijt :P Maar klinkt erg goed dat Qsix meteen al een nieuwe opgestuurd heeft :) hoop dat het goed afloopt en je dat scherm snel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Le_Freak ! schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:36:
[...]

Ja absoluut, als je nog even kunt wachten dan kan ik uit ervaring zeggen dat dat zeker de moeite waard is, ik zeg het niet zomaar maar mijn ervaring gaat anders de jouwe worden denk ik.
Die 24 inch zou nog een optie zijn want die is beter dan de 27 inch.
Ik had zelf dus ook die 24 inch en de overgang naar die 27 inch met die wide gamut is gewoon een stap terug, ook al stel je hem goed in dan nog.
Als ik mocht kiezen een nieuwe 24 of een nieuwe 27 dan 100% voor die 24
Je doet voorkomen alsof de 2709 een k#tmonitor is. Zover ik kan zien zijn de panelen die gebruikt worden identiek en verder is de 2408 ook een wide gamut monitor. De vergelijking tussen de 2709 en de 2408 wat betreft kleurverschil is niet redelijk.
Ook de 2408 MOET je kalibreren, anders zal je ook met deze monitor overgesatureerde kleuren zien.
Met gebruik van de juiste kleurprofielen kom je al een heel eind. Gebruik Firefox met een coloraddon en op http://forums.dpreview.co...rum=1004&message=24998798 staat precies uitgelegd hoe je winxp in de Adobe RGB kleuromgeving kan gebruiken. Hetzelfde verhaal met Lightroom/photoshop.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:49:
[...]

Ik bedoelde niet aanklagen in de zin van rechtzaak, bedoelde alleen wie de schuld heeft. Was alleen het juiste woord ff kwijt :P Maar klinkt erg goed dat Qsix meteen al een nieuwe opgestuurd heeft :) hoop dat het goed afloopt en je dat scherm snel hebt.
Aha...als iemand die werkt op een rechtbank spring ik meteen op dat soort 'versprekingen'. ;)

De schuld ligt volledig bij DPD. Doch is Qsix de opdrachtgever van het transport. Dus als het goed is moeten zij de claim indienen.

Ik kan niet wachten op mijn nieuwe monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
deadsy33 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 12:38:
[...]

Je doet voorkomen alsof de 2709 een k#tmonitor is. Zover ik kan zien zijn de panelen die gebruikt worden identiek en verder is de 2408 ook een wide gamut monitor. De vergelijking tussen de 2709 en de 2408 wat betreft kleurverschil is niet redelijk.
Ook de 2408 MOET je kalibreren, anders zal je ook met deze monitor overgesatureerde kleuren zien.
Met gebruik van de juiste kleurprofielen kom je al een heel eind. Gebruik Firefox met een coloraddon en op http://forums.dpreview.co...rum=1004&message=24998798 staat precies uitgelegd hoe je winxp in de Adobe RGB kleuromgeving kan gebruiken. Hetzelfde verhaal met Lightroom/photoshop.
Nee hoor, dat wil jij me nu in de mond leggen dat het een k#tmonitor is, ik leg alleen maar mijn ervaring uit en aangezien hij hem voor dezelfde doeleinden gaat gebruiken weet ik dus uit ervaring wat hij tegen gaat komen en misschien tegenaan gaat lopen.

Kijk bij die 2408 is alles in balans qua scherpte en kleuren en bij de 2709 heb je gewoon minder scherpte (met scherpte bedoel ik de lettertjes en foto's etc de je op internet bekijkt, het normale gebruik zeg maar) en overgesatureerde kleuren.

Laat ik het zo zeggen, als je voor de 2408 kiest, kies je voor een monitor waarbij alles gewoon veel meer in balans is, met alles bedoel ik dus de natuurgetrouwe kleuren, de scherpte van de lettertjes bij het lezen (lijkt me toch ook niet onbelangrijk) en de kleuren zijn veel beter dan bij de 2709.
JIj geeft min of meer aan dat de monitors gelijk zijn, dan wil ik graag van je weten hoe je dan verklaard dat de 2709W dezelfde resolutie heeft met een groter paneel.
Allebei 1920x1200, alleen de 2709W is groter, dus dat betekent dat het toch nooit zo scherp kan zijn als 1920x1200 op 24 inch de dotpitch is toch groter en het scherm is groter dus dan kan het wel hetzelfde paneel zijn maar alles wordt toch"als het ware gerekt"
Kijk ik heb ze allebei gehad en als je voor een monitor zit dan wil je toch gewoon natuurgetrouw beeld hebben en scherpte zien. dat zie je niet bij de 2709 en wel bij de 2408.

Toen ik mijn 24 inch had was alles in balans en bij die 2709W duidelijk niet, bij de 3008WFP die ik nu heb is dat wel weer zo, is ook niet zo raar want die heeft weer een kleinere dotpitch.

Rob van Qsix vertelde me ook dat de 2709W eerste te duur was en dat ze die toen goedkoper hebben gemaakt d.m.v. bovenstaande modificaties.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik mijn advies duidelijk en alleen wil doorgeven omdat het mijn eigen ervaring is, maar ja dan kun jij zeggen ja jou ervaring hoeft niet de mijne te zijn, maar als jij de twee monitors naast elkaar ziet staan dan zie je echt heel duidelijk verschil.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Le_Freak ! schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:25:
[...]

Laat ik het zo zeggen, als je voor de 2408 kiest, kies je voor een monitor waarbij alles gewoon veel meer in balans is, met alles bedoel ik dus de natuurgetrouwe kleuren, de scherpte van de lettertjes bij het lezen (lijkt me toch ook niet onbelangrijk) en de kleuren zijn veel beter dan bij de 2709.
Veel niet-professionele gebruikers ervaren de kleuren van de 2408 als onpretttig en zeker niet als natuurgetrouw. Dat je dan allerlei calibratie tools nodig hebt om er 'iets' van te maken is bijzonder jammer.

Deze topics staan vol met die ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 11-01-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees vrijwel alleen maar negatieve reacties over de 2408 wat betreft kleuren, dus hoe kun jij die dan wel helemaal in balans vinden?

Ik heb een 2707 gehad, die dezelfde dotpitch als de 2709 heeft, en die 2707 was echt mega f*cking haarscherp, net zo scherp als de 3008 die ik nu heb. Dus snap niet wat er 'onscherp' aan de 2709 kan zijn? :? Verder lees ik ook eigenlijk geen negatieve reacties over scherpte bij de 2709... Dus misschien is jouw exemplaar niet lekker geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Hier een errug tevreden gebruiker van de 2709 :)

Toepassing is games en verder het normal computergebruik.
Ben geen purist op gebied van kleuren, misschien dat ik het daarom prachtig vind!
(net als alle kennissen die het scherm zien)

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Ik heb hier een tijdje twee 24"Dell schermen staan in Dual-screen.
De ene is een 2407 rev04 de andere is een 2408 rev00.
Op beide schermen staat op het bureaublad een zelfgemaakte foto, dus kan ik op deze manier een goede vergelijking maken van beide schermen.
En ik moet melden dat de 2408 qua scherpte en natuurlijke kleuren zeker de mindere is tegenover de 2407.
Dus qua kleuren en scherpte is de 2408 zeker niet in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
peeweeherman schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:56:

Ben geen purist op gebied van kleuren, misschien dat ik het daarom prachtig vind!
Amen :), ik heb er ook 2 prima niks aan de hand :D

- punt iets te Rood
- punt scheef op de voet ( kan je zelf bij stellen dus + )

heb de 30" ook in actie gezien bij me broer en collega, stuk grooter ofc maar ook duurder en minder scherp nee kleuren vond ik erg zelfde maar goed ben geen kritiek

Heb ook een 1908fpw ? die in pivot mode er bij staat als je die kleuren vergelijkt met een 2709 of 2408, dan ga je pas huilen :P, 1908fpw is volgens mij een Ultrasharp met TN paneel maar kan nergens terug vinden of dat zo is of niet

Als het geen TN paneel is vind ik de kleuren alsnog erg slecht na calibratie ook, waarom breng je hem niet terug denk je dan..
Gebruik hem alleen om me server data en alles op te bekijken thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Ik heb hier een 2408wfp via de vga aansluiting aan mijn laptop met een intel 945GMA grafische chipset hangen. Normaal had ik nooit problemen mee, maar nu ik toen ik vandaag thuiskwam en de monitor weer op mijn laptop aansloot kon ik hem ineens niet meer op de native resolutie van 1900*1200 instellen (windows).
1600*1200 is wel mogelijk en 1920*1200 ook, maar de native resolutie dus niet :(.
Ik heb al geprobeerd om opnieuw de monitordriver en de graphics driver te installeren, maar dat mocht niet baten. Heeft iemand een idee hoe ik dit weer goed krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiskyPhreak schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:02:
Ik heb hier een 2408wfp via de vga aansluiting aan mijn laptop met een intel 945GMA grafische chipset hangen. Normaal had ik nooit problemen mee, maar nu ik toen ik vandaag thuiskwam en de monitor weer op mijn laptop aansloot kon ik hem ineens niet meer op de native resolutie van 1900*1200 instellen (windows).
1600*1200 is wel mogelijk en 1920*1200 ook, maar de native resolutie dus niet :(.
Ik heb al geprobeerd om opnieuw de monitordriver en de graphics driver te installeren, maar dat mocht niet baten. Heeft iemand een idee hoe ik dit weer goed krijg?
1920*1200 is toch de native resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
1900 is native, niet 1920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet hoor.

Kijk maar naar de specs.

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=bedhs1&sku=147256

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1900 in de breedte is een niet-bestaande resolutie. Het is echt 1920. Weet niet hoe je bij 1900 komt??

[ Voor 19% gewijzigd door Knightwolf op 11-01-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
.

[ Voor 98% gewijzigd door Raymond op 11-01-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
ik ook niet, ik was zeker niet wakker ofzo, maar dacht echt 1900 te hebben zien staan op de us site. raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's dus een heel makkelijk opgelost "probleem" :P :)

[ Voor 28% gewijzigd door Knightwolf op 12-01-2009 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Nou het is voor mij dus de 2e hands 2407WFP geworden; helaas zonder originele bon, dus weet iemand hoe het zit met de garantie bij Dell? Ik kan ook geen 'servicetag' vinden, maar als ik ze zou bellen, zou het serienummer dan ook voldoende zijn? Deze monitor heeft namelijk het bekende 'powerbutton' euvel...

Verder lijken de kleuren aardig goed, maar mijn vorige (CRT-)monitor was ook niet gecalibreerd dus ik wil het zeker weten. Nu vind ik het aanschaffen van een colorimeter van 130 euro een beetje veel van het goede.
Wil iemand met een colorimeter in de buurt van Apeldoorn eens langs komen en de monitor goed kalibreren? PM me maar in dat geval. Wat mij betreft hoeft dat niet voor niets (of is dit iets voor in V&A?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
peeweeherman schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:56:

Wat voor games speel je? Snelle schietspellen of spellen zoals WoW?

---
Wat ik wel vergeten ben is, dat op het scherm wel 2x dvi moet zitten, om een computer en een laptop aan te sturen :P.
Nu zag ik dat de 24 inch dat helemaal niet heeft.. Als ik goed heb.
27" en 30" toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
Na mijn telefoontje en het mailtje terug dat hij verzonden zou worden, zit ik NOGSTEEDS te wachten op mijn monitor. Ik had de hoop dat het scherm er vrijdag zou zijn maar nee. Hopelijk komt hij vandaag maar om eerlijk te zijn heb ik er weinig vertrouwen in. Ik hoop echt dat er geen dode pixels zijn want ondertussen heb ik weinig vertrouwen meer in de afhandeling. Hoe gaat het met het omruilen? Staat er iemand voor de deur die de monitor met dode pixels inneemt? Of moet je hem zelf opsturen en hopen dat je er snel weer 1 terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft een ultrasharp 19" wat is verschil tegen over de widescreen versie's waar dit topic overgaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:29:
Mijn broertje heeft een ultrasharp 19" wat is verschil tegen over de widescreen versie's waar dit topic overgaat ?
Ehmm.... heb je het topic wel gelezen? Zelf tussen de ene 24" ultrasharp en de andere kan een wereld van verschil zitten. Dus afgezien van de grootte van het scherm en de beeldverhouding kan er in kleur ook nog allerlei verschillen zitten tussen jouw broertjes 19" en de schermen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat die 19" geen widescreen is? :+ Jah, eh, zonder specs valt er weinig te zeggen.... en dan nog, specs kan je zo opzoeken op de Dell site.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouser
Schijnbaar moet ik vaker even flippen. 5 minuten later stond dpd voor de deur met een mooi scherm. Tot nu toe ziet alles er echt super uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Rouser schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:35:
Schijnbaar moet ik vaker even flippen. 5 minuten later stond dpd voor de deur met een mooi scherm. Tot nu toe ziet alles er echt super uit. :)
_/-\o_ goed om te horen.

Ik heb vandaag rond 12:30 gemaild vandaag even afwachten anders moet ik morgen maar eens bellen.
Wel raar dat Qsix niet meer zo snel is met mailen.
Ik hoop dat ik direct een nieuwe krijg aan de deur en dat ze de andere met de kapotte pixel in het midden dan mee nemen.
Zelfde heb ik gedaan met een 52" Samsung TV (bij een andere web winkel). We kregen namelijk een nieuwe TV die niets deed (ging niet aan) paar dagen later kwamen ze met een nieuwe en namen dan defecte weer mee.

Edit: Net mail van Rob gehad.
Hij wordt bij thuis omgeruild. Of ik krijg eerst een andere en dan later wordt mijn huidige opgehaald.
d:)b Goed geregeld dus :Y

[ Voor 11% gewijzigd door pimpimmers op 12-01-2009 16:33 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.