[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 43.492 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Inderdaad, ik heb er nog eens over nagedacht en het is de pixeldichtheid en niet de pixelgrootte die in een game het niet gebruiken van AA minder zal laten opvallen, ongeacht de schermgrootte.
Klopt dus wat je zegt Knightwolf, qua beeldscherpte maakt het niks uit alleen bij games zonder gebruik van AA valt op dat de karteling een stuk minder aanwezig is door de hoge pixeldichtheid zoals bij een 30" monitor.
Pixeldichtheid...had ik even over het hoofd gezien... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 05-12-2008 23:17 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Levert QSix de 2408 ref A00 of A01?

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is de A01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
ja klopt A01, iemand nog een idee waar ik de display drivers kan vinden van de 2707W ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er moet een CD bij zitten waar ze op staan. En anders even googelen :)
Desnoods kan ik je die van de 2707WFP ook mailen want die heb ik als het goed is nog wel ergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

jonbeton1 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:19:
Levert QSix de 2408 ref A00 of A01?
Wat is dan het verschil tussen deze 2? Wellicht al x aantal keer gevraagd, maar ik weet alleen maar iets te vinden over de firmware update G286 o.i.d. Daarmee is de inputlag iets ingeperkt, maar ik heb er met mijn 1ste versie geen last van. Ik vind het niet hinderend. Waar ik wel enorm mee zit is de oversaturated kleuren die ik maar NIET wegkrijg en de irritante banding problemen.

Ik heb dit scherm bij Qsix vandaan. Goeie kerel enzo, hoor, maar de 2407wfp die ik hiervoor had was beter dan de 2408 die ik nu al een maand of 5 in mijn bezit heb.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 2407 is geen wide-gamut scherm, de 2408 wel, daar zit al je grote verschil in oversaturated kleuren :)
En de G286 update is niet hetzelfde als een A01 revisie. Welke wat precies inhoudt zou je in dit of in het vorig topic moeten teruglezen, dat weet ik niet uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik heb nu de 2709W en ik zie idd wel dat de kleuren ietwat oversaturated zijn, heb al wat lopen tweaken met de instellingen maar kun je daar iets aan doen met een monitor calibratie programma en zo ja welke is daar goed voo ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Anoniem: 131383 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:51:
Ik heb een beetje last van 'banding" op 24inch dell.

Hoe kan ik dit oplossen en zijn er verschillende programma's om dit beter te krijgen :9

Het gaat om een Dell lcd 24" 2407 wfp rev a03
Ik zit nog steeds met het probleem ze zeggen dat het bij mijn revisie geen banding meer hoort, maar ik heb er erg last van in powerpoint en word.

Hoe kan dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 131383 schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:21:
[...]

Ik zit nog steeds met het probleem ze zeggen dat het bij mijn revisie geen banding meer hoort, maar ik heb er erg last van in powerpoint en word.

Hoe kan dit precies?
banding kun je niet oplossen, alleen iets verbeteren door de juiste kleurinstellingen toe te passen, ik had er met mijn vorige monitor ook last van.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Knightwolf schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:34:
De 2407 is geen wide-gamut scherm, de 2408 wel, daar zit al je grote verschil in oversaturated kleuren :)
En de G286 update is niet hetzelfde als een A01 revisie. Welke wat precies inhoudt zou je in dit of in het vorig topic moeten teruglezen, dat weet ik niet uit m'n hoofd.
De verklaring waarom ik nergens last van had (geen oversaturering) bij mijn 2407 is voor mij wel duidelijk. Hoe ik dit probleem kan oplossen echter niet. Een mogelijke oplossing was om het scherm om te ruilen met een revisie A01, maar zoals ik eerder al was achter gekomen houdt de nieuwe revisie slechts een verbetering van de inputlag in. Daar heb ik geen problemen met met mijn huidige 2408 A00 CX(nog iets) mee. De A01 is een A00 maar dan met een firmwareupgrade. That's it.

http://www.gballard.net/p...mbeddedJPEGprofiles.html# Geeft mij enige wegwijs in de wereld van kleuren en lcd schermen, en ik heb mijn scherm ook wel mooi gecalibreerd, maar ik krijg nog steeds last van mijn ogen als ik veel rood/groen. op mijn scherm heb. De Banding problemen krijg ik nog steeds niet weg.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Anoniem: 131383 schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:21:
[...]

Hoe kan dit precies?
Het schijnt dat het scherm niet overweg kan met het grote kleurenverschil van kleur 1 naar kleur 2. Echter hoe meer de kleuren van elkaar afwijken, hoe minder banding problemen. Hoe dichter de kleuren bij elkaar komen, hoe meer banding. Het verschil is dan te subtiel om een smooth overgang te kunnen maken. Als je 2 dezelfde kleuren hebt, heb je natuurlijk geen banding meer. 8)7

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 05:05
De overgang van A00 naar A01 is niet alleen de inputlag hoor, standaard staat het scherm veel beter afgesteld vanuit de fabriek, en is de saturation veel subtieler.

Aldus Dell, en reviews van gebruikers die beide schermen hebben mogen aanschouwen/gebruiken.
Kan even niet snel een link opzoeken, maar er zijn wel degelijk grote verschillen hoor.

Maandag krijg ik ook mijn 2408wfp A01 binnen, zal hier wel even mijn bevindingen plaatsen :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

kaos- schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:41:
De overgang van A00 naar A01 is niet alleen de inputlag hoor, standaard staat het scherm veel beter afgesteld vanuit de fabriek, en is de saturation veel subtieler.

Aldus Dell, en reviews van gebruikers die beide schermen hebben mogen aanschouwen/gebruiken.
Kan even niet snel een link opzoeken, maar er zijn wel degelijk grote verschillen hoor.

Maandag krijg ik ook mijn 2408wfp A01 binnen, zal hier wel even mijn bevindingen plaatsen :)
Waar heb je die besteld?

Zou ik mijn scherm om kunnen ruilen bij Qsix?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Younes schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:40:
[...]

Waar heb je die besteld?

Ja dat kan. Bel hem op of stuur hem een email :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Younes schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:40:
[...]

Waar heb je die besteld?

Ik heb em bij Dell zelf besteld met 25% november korting (komt uit op ongeveer dezelfde prijs als bij QSix)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jericho NutS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Had een mail gestuurd naar qsix met dus de vraag of ze de A00 of A01 leveren

Antwoordt:

In Europa zijn helaas nog geen A01's leverbaar. Zodra die er wel zijn,hebben wij die ook snel op voorraad.De A01's worden/werden alleen in de fabriek in Mexico gemaakt voor deAmerikaanse markt etc.Hier hebben we het G286H model, welke de opvolger is van het CX model.Het enige wat niet is geüpgrade is juist die scherpinstelling van 10stappen...Dat zou dan ook het enige 'probleem' zijn, de rest is ten opzichte van hetCX-model dus wel geüpgrade! Garantie dient u dan via ons via email te doen. Wij zorgen er dan voor dat(meestal) de volgende werkdaguw monitor wordt omgeruild door een UPS koerier.

Met vriendelijke groet,

Modbreak:privé-gegevens verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel op 08-12-2008 14:47 ]

I7 920 D0 @ 4,0 / Asus P6T Deluxe V2 / 3x2 GB OCZ Gold @ 1600 C8 / HD5770 1 GB Sapphire / 2x Spinpoint F3 1TB (raid1) / Scythe Mugen 2 / Antec 300 / CM real power 620M / Dell 2408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het is werkelijk waar ongelofelijk.
Voordat ik de 2408WFP ging bestellen heb ik expliciet aan Dell gevraagd of het aan A01 revisie betreft.
"Ja" kreeg ik als antwoord.

Wat krijg ik vandaag binnen? Je raadt het natuurlijk al : een A00 :(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Goed, thuis gekomen, scherm aangesloten;

- half uur lopen rotzooien want scherm ging niet aan
- scherm aan, kleuren helemaal flets. geen probleem even aanpassen
- inputlag
- inputlag
- inputlag
- inputlag

etc.

Vind de kleuren ronduit vreselijk, inputlag vreselijk irritant, en ik weet dus 100% zeker dat dit scherm terug gaat. Ik had verwacht dat de A00 niet zo goed zou zijn, maar dit had ik niet verwacht.
Zit er zelfs sterk aan te twijfelen om een totaal ander merk te gaan halen, want dit is niet normaal meer.

Sorry voor de negativiteit misschien, maar dat een scherm van over de 500 euro zo'n slechte kwaliteit heeft vind ik beetje gek.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 19:53
Is het een beetje vergelijkbaar met Wikipedia: Image:Input lag animated.gif? Ik ken het namelijk niet van mijn tft scherm waar ik spellen op speel, maar als dit bij alle A00's zo is, dan wacht ik nog een tijdje met bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door winkelwagen op 08-12-2008 20:53 . Reden: gifje was wat groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
winkelwagen schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:52:
Is het een beetje vergelijkbaar met Wikipedia: Image:Input lag animated.gif? Ik ken het namelijk niet van mijn tft scherm waar ik spellen op speel, maar als dit bij alle A00's zo is, dan wacht ik nog een tijdje met bestellen.
Ik zou zeker wachten, want hier worden we dus echt niet vrolijk van.
Heb mijn "oude" crt er maar weer ff achter gehangen en wat een genot :)
Waarschijnlijk ben ik gewoon nog niet klaar voor TFT ofzo :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160457

Wel vreemd dat jij dat zo goed opmerkt. Op mijn stage hadden we van de zomer die 2408WFP's en had daar totaal niks van inputlag gemerkt (gewoon windows werk).
Ook op mijn toenmalige 2709W (die een vergelijkbare lag zou moeten hebben) had ik daar totaal geen last van, ook niet in BF2. Misschien dat je daar in CS 1.6 iets van zou kunnen merken...

Btw, met de 3008 natuurlijk ook nergens last van. Over de kleuren, dat zou best kunnen, was met de 2709W ook verschrikkelijk in Crysis;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ja inputlag merk ik heel erg. Vroeger heb ik 8 jaar lang Unreal Tournament gespeeld, en elk klein stukje lag, of dit nu door de verbinding kwam, of door een v-sync die aanstond, ik merkte het.
En om eerlijk te zijn, ik vind het juist vervelend dat ik het merk. Was ik maar gewoon een standaard huis-tuin-keuken-computermannetje, dan had ik er waarschijnlijk niets van gemerkt (no offence, naar de mensen die het ook niet voelen hoor B) )

Maar dit scherm gaat meteen weer terug.
Het punt is dus dus nu alleen, hoe verder?
Want dit scherm heeft wel vrij goede beoordelingen gehad. Werk op mijn werk achter een apple cinema display en het liefst zou ik dus ook zo'n scherm halen. Punt is alleen, je kan er niets aan afstellen, je moet alles softwarematig doen door je videokaart ;(

Misschien moet ik maar gewoon opzoek gaan naar een stoer Eizo CRT scherm voor een paar tientjes, want zoals ik al eerder zei; "ik ben gewoon nog niet klaar voor een TFT" :X

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Op Marktplaats, EBay etc. zijn er nog wel 24" breedbeeld Sony CRT's te vinden (Sony GDM-FW900). Beetje groot, maar wel lekker. 1900x1200 native resolution, geen lag, 55 kg.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Milmoor schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:37:
Op Marktplaats, EBay etc. zijn er nog wel 24" breedbeeld Sony CRT's te vinden (Sony GDM-FW900). Beetje groot, maar wel lekker. 1900x1200 native resolution, geen lag, 55 kg.
Say what? 55kg? de tering zeg.
Hoe zit het met de kont van achter? als hij niet zo diep is, en betaalbaar, dan wordt dat 100% zeker mijn opvolger :o

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Hij is bijna net zo diep als breed, het is een joekel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46

soap

diskoers.

Weet iemand toevallig of die 3008WFP bijna end of life is?
Qsix verkoopt hem nu voor 1200 euro terwijl Dell hem nog voor 2200 (!) over de virtuele toonbank laat gaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 3008 is zeker weten nog niet EOL :o

Qsix is altijd (veel) goedkoper geweest dan direct bij Dell zelf. Ik heb mijn 3008 voor 1400 bij Qsix terwijl die op dat moment voor ruim 1900 bij Dell verkocht werd. Wel bizar datie nou een half jaar later 400 euro duurder is :o 2200 zeg je? Ik zie nu op de Dell-site 2319,- staan :X

[ Voor 24% gewijzigd door Knightwolf op 09-12-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46

soap

diskoers.

Ok; zoiets dacht ik misschien al, vond alleen het prijsverschil belachelijk.
Zit nu achter een Samsung 245Bplus (TN) maar daar word ik alles behalve vrolijk van (helderheid, kleuren en kijkhoek zijn niet om over naar huis te schrijven).

[ Voor 18% gewijzigd door soap op 09-12-2008 12:03 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TN wordt je idd niet vrolijk van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
Dell bood nog niet zo lang geleden de 3008WFP met korting aan op hun site voor 1630 euro of zo. Zou je hem via Dell zou willen kopen is het gewoon wachten tot dat ze hem weer in de aanbieding doen of je belt ze even. Echter kan ik je Qsix beter aanraden, is goedkoper en geeft topservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

kaos- schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:09:
Misschien moet ik maar gewoon opzoek gaan naar een stoer Eizo CRT scherm voor een paar tientjes, want zoals ik al eerder zei; "ik ben gewoon nog niet klaar voor een TFT" :X
Zet je DM eens aan... ik heb namelijk nog 4 22" Iiyama schermen hier staan, de Pro512 serie, echte topschermen. Misschien wat voor jou? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Han schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:16:
[...]

Zet je DM eens aan... ik heb namelijk nog 4 22" Iiyama schermen hier staan, de Pro512 serie, echte topschermen. Misschien wat voor jou? :)
Staat aan. Ben zeker geïnteresseerd :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Heb met mijn 3007WFP-HC geen enkel probleem met inputlag, in geen enkele game maar zoals wordt aangegeven is dat vrij persoonlijk en voor iedereen verschillend. Toch wil ik wel benadrukken dat vanaf het uitkomen van de 3008 al direct inputlag werd geconstateerd op deze monitor en in die van de 3007 reviews daar nauwelijks of geen zelfs geen commentaar op was. Weet niet wat voor "verbeteringen" Dell in deze nieuwe monitoren heeft weten te implementeren maar tot hiertoe lijkt het negeatief uit te pakken, zo ook bij de 24" exemplaren, blijkbaar.
@Kaos- : Spijtig dat je zo ver weg woont want anders zou ik je uitnodigen om mijn monitor eens aan de tand te voelen. ;)
Kwestie van het oordeel van een kritisch iemand op dit vlak te weten.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ja ik zou es graag willen weten welke "high-end" schermen geen inputlag hebben, want ik game niet eens op mijn pc, ik voel gewoon dat de muis door de stroop gaat.
Heb gewoon een Logitech MX500 met een draadje eraan, dus geen draadloos gezeur.

Het is zelfs zo erg dat ik via vraag en aanbod een 22inch IIyama CRT ga kopen binnenkort.
Ik kan er gewoon niet tegen dat mijn muis traag reageert, en daarbij vind ik de kleuren van een TN scherm ronduit klote.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Heb zelf ook een zo'n muis maar als je bedoelt dat deze bij het snel bewegen over het scherm vervormd en een beetje wazig wordt, ja dan is dat bij mij ook zo. Toch moet ik zeggen dat ik bij snelle bewegingen in games (FPS) daar geen hinder van ondervind. Bedoel, dat ik geen wazig beeld ondervind bij snelle draaibewegingen. Moet wel zeggen dat ik al verscheidene jaren met LCD werk en het dus kan zijn dat ik op één of andere manier daar aan gewend ben geraakt. Wel ff toevoegen dat mijn eerste LCD scherm van Acer een ramp was qua laggen en of inputlag en mijn daarop volgende Iiyama (Beide 19") een verademing was in FPS games. (TN-paneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Nee nee, ik heb het puur over lag.
Dat je muis door de stroop gaat, alsof het aan een touwtje zit.
Zet maar eens Vsync aan, en ga dan een first person shooter spelen, dan weet je wat ik bedoel.

(let wel; sommige mensen voelen er niets van, sommigen wel)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
hosee schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:09:
Heb met mijn 3007WFP-HC geen enkel probleem met inputlag, in geen enkele game maar zoals wordt aangegeven is dat vrij persoonlijk en voor iedereen verschillend. Toch wil ik wel benadrukken dat vanaf het uitkomen van de 3008 al direct inputlag werd geconstateerd op deze monitor en in die van de 3007 reviews daar nauwelijks of geen zelfs geen commentaar op was. Weet niet wat voor "verbeteringen" Dell in deze nieuwe monitoren heeft weten te implementeren maar tot hiertoe lijkt het negeatief uit te pakken, zo ook bij de 24" exemplaren, blijkbaar.
@Kaos- : Spijtig dat je zo ver weg woont want anders zou ik je uitnodigen om mijn monitor eens aan de tand te voelen. ;)
hmmm dat klinkt beter, ik heb sinds enkele dagen de 2709W maar die gamed niet echt lekker, maar kun je mij vertellen hoe je dan gamed en op welke resolutie want de game die ik speel (call of duty WAW) ondersteund tot 1920x1200, daarom kocht ik oa ook deze monitor.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ooit gelezen, maar ik heb geen bronvermelding: De 3007 heeft geen OSD met menu, beeld bijstellen etc. Er waren toen nog geen chips die de resolutie aan konden. Daardoor is er ook geen vertraging die bij dat soort functionaliteit hoort. Ik weet niet of de 1:1 mode van de 3008 ook de lag heeft, maar bij opschalen in de TFT is vertraging zowiezo onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milmoor schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:54:
Ooit gelezen, maar ik heb geen bronvermelding: De 3007 heeft geen OSD met menu, beeld bijstellen etc. Er waren toen nog geen chips die de resolutie aan konden. Daardoor is er ook geen vertraging die bij dat soort functionaliteit hoort. Ik weet niet of de 1:1 mode van de 3008 ook de lag heeft, maar bij opschalen in de TFT is vertraging zowiezo onvermijdelijk.
Hier kan ik op antwoorden dat ik met zowel upschalen door de monitor als 1:1 weergave geen enkel verschil in 'inputlag' kan bemerken. Ik bemerk bij mijn 3008 zowiezo vrijwel geen inputlag, zelfs niet met een CRT in clone mode er naast, laat staan zodanig dat het storend is.

Het klopt verder dat de 3007-serie geen OSD heeft en alle instellingen met de videokaart moeten gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 10-12-2008 22:43 ]

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu een 3007WFP maar wil eigenlijk een 3008WFP kopen.
Heeft iemand beide gehad en is de 3008 veel beter als de 3007.
En hoe kan qsix het voor bijna voor bijna de helft goedkoper verkopen, maakt dell zoveel winst?

• Le_Freak !
pimpimmers schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:57:
En hoe kan qsix het voor bijna voor bijna de helft goedkoper verkopen, maakt dell zoveel winst?
Goede vraag, ik denk dat Qsix het gewoon slim doet. btw ik ga straks mijn 2709W die ik net een week heb omruilen voor een 3008WFP :9~

Specs

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In een vorig deel was er een filmpje gepost waarin je 2x30" kon zien.. Dacht dat hlpdsk het had gepost..

Alstu! :*) Anoniem: 4629 in "[TFT] Dell UltraSharp Serie (20,1", 24",..."

[ Voor 10% gewijzigd door Scipionyx op 11-12-2008 11:10 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Dat laatste lijkt me een vrij goeie kans hebben...

Anoniem: 4629

Ik weet van niks :P

100MB Video: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/Dual30.avi

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/dual30a.jpg

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/dualscreen1_thumb.jpg

Ik vind het beide fijne schermen om mee te werken. De 8 heeft ws een nog net wat beter kleurbereik, maar de 7 is geenszins beperkt in het bereik imo. OSD is ook niet zo'n probleem .. alles doe je toch via de videokaart. Het significante verschil is eerder het aantal aansluitingen dat de 8 heeft. De 7 doet DVI. De 8 vanalles.

Maarja als je net als ik het ding gewoon als PC-monitor gebruikt dan boeit dat dus niet.

• hosee
@kaos- : Heb ik al geprobeerd met Vsync maar nee, ik merk persoonlijk geen vervelende soort blurr of één of ander geschokkel. Wel ff bij vermelden dat ik de muis wel een 8 maal zie als ik echt supersnel van links naar rechts ga (wat verder ook niet boeit) maar bij gewoon gebruik is dat niet. Verder wil ik ook melden dat mijn broer recent ook een 2408 heeft en verder geen probleem ondervind in games. Zal ook zijn dat ie reeds aan LCD-traagheid is gewend geraakt.

@Le_Freak!: Ik game op de nativ resolutie. (altijd)

Zoals HlpDsK al vermeld heb ik zelf ook geen boodschap dat er geen OSD voorhanden is of andere aansluitingen, gewoon gebruiken waar voor hij dient,.. PC-monitor.

Het is natuurlijk bijzonder moeilijk om je bevindingen met een LCD monitor in woorden te uiten, eigenlijk zou je met een groepje mensen (zeer gematigd tot zeer kritisch) elkaars monitor onder verschillende omstandigheden moeten kunnen testen en zodoende begrijpen wat ieders ervaring is. Maar ja.... :)

• kaos001
hosee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:24:
@kaos- : Heb ik al geprobeerd met Vsync maar nee, ik merk persoonlijk geen vervelende soort blurr of één of ander geschokkel.
Zucht.. ik heb het niet over wazig beeld, schokken of wat dan ook, zoals ik in mijn vorige post zei : "lag"
Ik zal het even uitleggen dan, want volgens mij snap je het niet (no offence) :) :

Lag is een vertraging, in wat dan ook.
Inputlag bij een scherm wil dus zeggen; Op het moment dat jij een actie doet met je muis/toetsenbord of dat de pc zelf een actie doet, bijvoorbeeld een film afspelen, dan zit er tijd tussen de actie en het daadwerkelijke beeld. Dit is dus lag.

Op het moment dat ik met mijn muis beweeg en pas 60ms later de muis ook daadwerkelijk zie bewegen op het scherm is bijzonder hinderlijk. Zoals eerder gezegd, het is per persoon verschillend, en niet iedereen merkt het. Ik dus wel, en niet zo'n beetje ook.
Lag heeft dus niets te maken met blur / responstijd / schokkend beeld of whatever.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 11-12-2008 16:49 ]

Soundcloud

• Le_Freak !
hosee schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:09:
Zo nou, ik heb mijn 2709W dus omgeruild voor de 3008WFP en wat een wereld van verschil zeg :)

Ik ben alleen wel benieuwd naar hoe je hem insteld als je gaat gamen, moet bv vsync aan en aa, iemand die mij kan vertellen hoe je het beste beeld krijgt zonder blurring ghosting etc etc. ?

Specs

• kaos001
Le_Freak ! schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:23:
[...]

Zo nou, ik heb mijn 2709W dus omgeruild voor de 3008WFP en wat een wereld van verschil zeg :)
Wereld van verschil in welke zin van het woord? :)
Puur de grootte? of zitten er nog meer grote zichtbare verschillen in

Soundcloud

• Le_Freak !
Scherpte, gaming,kleuren,input lag en design van de monitor zelf, ik ben er erg tevreden mee.

Specs

• hosee
kaos- schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:47:
[...]
.........................................................................................................................................................

Op het moment dat ik met mijn muis beweeg en pas 60ms later de muis ook daadwerkelijk zie bewegen op het scherm is bijzonder hinderlijk. Zoals eerder gezegd, het is per persoon verschillend, en niet iedereen merkt het. Ik dus wel, en niet zo'n beetje ook.
Lag heeft dus niets te maken met blur / responstijd / schokkend beeld of whatever.
Ik snapte het inderdaad niet 100% omdat wat jij ervaart , met de muis bijv., ik bij al de LCD's die ik heb gehad nooit zo ervaren heb. Wat ik dus wel ervaar is dat ik bij snel heen en weer bewegen van de muis een stuk af 8 pijltjes zie als ik mijn ogen fixeer op één punt op het scherm, volg ik de pijl mee tijdens het bewegen dan zie ik er maar één. Weet niet of dat ook met inputlag te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hosee schreef op donderdag 11 december 2008 @ 21:18:
[...]

Wat ik dus wel ervaar is dat ik bij snel heen en weer bewegen van de muis een stuk af 8 pijltjes zie als ik mijn ogen fixeer op één punt op het scherm, volg ik de pijl mee tijdens het bewegen dan zie ik er maar één. Weet niet of dat ook met inputlag te maken.
Ik durf het nou niet met zekerheid te zeggen, maar dat heb je met een CRT monitor net zo goed. Dat is de input/verwerkingstraagheid van de PC, en/of een lage 'resolutie' van de muis-instellingen. Ik geloof nie dat het door jou beschreven fenomeen iets met een monitor te maken heeft. Kan het morgen wel ff testen, maar niet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:57:
[...]

Ik durf het nou niet met zekerheid te zeggen, maar dat heb je met een CRT monitor net zo goed. Dat is de input/verwerkingstraagheid van de PC, en/of een lage 'resolutie' van de muis-instellingen. Ik geloof nie dat het door jou beschreven fenomeen iets met een monitor te maken heeft. Kan het morgen wel ff testen, maar niet nu.
Heb daar met mijn 3008 iig geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de Ultra Sharp 2009WFP? Graag uw ervaring indien dit zo is.

Groeten

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 160457 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:00:
[...]

Heb daar met mijn 3008 iig geen problemen mee.
Het beschreven 'probleem' zie ik hier op mijn 3008 ook, maar ik vind het niks vreemds of zo aangezien ik het al vele jaren herken op allerlei PC's en monitoren, en kan me er ook niet aan storen :) Met langzaam-normaal bewegen is er niks aan de hand, alleen met heeeeeeeeeeeel snel bewegen.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 12-12-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Nou die TFT draait wel op 60 Hz. Dus het effect is meer zichtbaar dan bij bv. 85 of 100 Hz.
Maarja dit is normaal. Je beweegt de muis sneller heen en weer dan het scherm gerefreshed wordt.

Daarbij moet je overigens ook niet onderschatten dat de manier waarop het menselijk brein iets waarneemt ook meespeelt. Als je om en om links en rechts op je scherm iets laat zien, wat als je in slow motion terug zou kijken duidelijk maar 1 ding tegelijk is, dat je hersens gewoon 2 dingen op het beeld zien. Flikkerend. Maarja dat is dus een illusie. Net als dat je een film kijkt op 25 fps en het vloeiend lijkt. Dat is ook maar een illusie. En ook dat werkt op hetzelfde principe.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 12-12-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zeg, waar let je dan eigenlijk nog op... kan me er niet aan storen;)
Die 3008wfp is gewoon een prachtscherm, 1200 euro is ie zeker wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Volledig mee eens, mijn HC is ook zijn geld zeker waard en deze stoort mij ook niks, qua beeld, inputlag, of whatever... :)

[ Voor 41% gewijzigd door hosee op 13-12-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hosee schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:44:
Volledig mee eens, mijn HC is ook zijn geld zeker waard en deze stoort mij ook niks, qua beeld, inputlag, of whatever... :)
Hmm, als ik iets op zou kunnen merken dan zijn het wel de blauwe puntjes, maargoed, moet ik wel op 5-10cm van het scherm gaan zitten op een volledig donkere achtergrond/veruisterde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 160457 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:39:
Ja zeg, waar let je dan eigenlijk nog op... kan me er niet aan storen;)
Die 3008wfp is gewoon een prachtscherm, 1200 euro is ie zeker wel waard.
Ja...is ie zeker waar en als je op de site kijkt van DELL en de prijs daarmee vergelijkt dan ren je als het ware naar Qsix toe om hem te halen.
FF serieus er is geen betere monitor voor die prijs te krijgen in 30"

Geniet er nu al een paar dagen met volle teugen van, wat een monster van een monitor en zo schitterend met alles erop en eraan.
Deze monitor kun je gewoonweg niet negatief beoordelen.

Zie ook hier: http://www.prad.de/en/mon...-dell-3008wfp-part12.html

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Le_Freak ! schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:49:
[...]

Ja...is ie zeker waar en als je op de site kijkt van DELL en de prijs daarmee vergelijkt dan ren je als het ware naar Qsix toe om hem te halen.
FF serieus er is geen betere monitor voor die prijs te krijgen in 30"

Geniet er nu al een paar dagen met volle teugen van, wat een monster van een monitor en zo schitterend met alles erop en eraan.
Deze monitor kun je gewoonweg niet negatief beoordelen.

Zie ook hier: http://www.prad.de/en/mon...-dell-3008wfp-part12.html
Had voorheen dus ook die 2709w en het is een verschil van dag en nacht. Ik heb het dan niet alleen over de beeldkwaliteit, maar ook de afwerking (de alluminium behuizing, glazen voet, arm, etc).
Ook de menu-knopjes van de 2709w was niet handig, die touch-sensitive buttons reageerden niet altijd even goed. En dan voor ca 400 euro verschil ofzow.... gewoon gaan voor die 30'' zou ik dan zeggen, ook door de monsterlijke resolutie van 2560x1600.

Btw, er valt hues wel iets negatiefs over te zeggen, de bleeding of ips glow is gewoon minder, maar ok, blijkt een IPS verschijnsel te zijn. Heb er eigenlijk geen last van, maar het valt op met een donkere achtergrond en donkere ruimte. Maargoed, zo heeft iedere techniek wel iets, of het nu TN/PVA of een IPS is. Al met al komt IPS gewoon het beste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S-PVA doet niet veel onder voor S-IPS hoor :)

Het kan aan het wide-gamut verschijnsel liggen dat de 2709WFP wat minder goed beoordeeld wordt, maar de 2707WFP die ik had was gewoonweg subliem met z'n S-PVA paneel. De kleuren (geen wide gamut, 98% ipv 117%), helderheid, contrast, kijkhoek, zwartweergave... was allemaal perfect. Afwerking van het scherm is van dezelfde kwaliteit als de 3008. Dat is zeker wel jammer dat dat bij de 2709WFP wat minder is...

Als ik zo uit m'n hoofd een grove schatting moet maken en een cijfer geven aan de panelen op een schaal van 1-10 dan geet ik op dit moment:
- TN: 5
- S-PVA: 8
- S-IPS: 9

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 14-12-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knightwolf schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:23:
S-PVA doet niet veel onder voor S-IPS hoor :)

Het kan aan het wide-gamut verschijnsel liggen dat de 2709WFP wat minder goed beoordeeld wordt, maar de 2707WFP die ik had was gewoonweg subliem met z'n S-PVA paneel. De kleuren (geen wide gamut, 98% ipv 117%), helderheid, contrast, kijkhoek, zwartweergave... was allemaal perfect. Afwerking van het scherm is van dezelfde kwaliteit als de 3008. Dat is zeker wel jammer dat dat bij de 2709WFP wat minder is...

Als ik zo uit m'n hoofd een grove schatting moet maken en een cijfer geven aan de panelen op een schaal van 1-10 dan geet ik op dit moment:
- TN: 5
- S-PVA: 8
- S-IPS: 9
Ik heb ook het vermoeden dat qua kwaliteit de 2709 een aftreksel is van de oudere 2707.
Alleen het uiterlijk al, maargoed deze 2709 is dan ook een stuk goedkoper meteen al.
En idd, TN is gewoon geen doen, tenminste als je Super IPS gewend bent al helemaal niet :)

Lijkt mij niet dat Dell het ook zo zal doen met de 30'' monitoren, dit zijn toch een beetje de paradepaartjes van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Anoniem: 160457 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:46:
[...]

Ik heb ook het vermoeden dat qua kwaliteit de 2709 een aftreksel is van de oudere 2707.
Alleen het uiterlijk al, maargoed deze 2709 is dan ook een stuk goedkoper meteen al.
En idd, TN is gewoon geen doen, tenminste als je Super IPS gewend bent al helemaal niet :)

Lijkt mij niet dat Dell het ook zo zal doen met de 30'' monitoren, dit zijn toch een beetje de paradepaartjes van Dell.
Nou wat ik gehoord heb van de leverancier is dat de 2709W te duur was in eerste instantie en toen hebben ze de omranding idd van plastic gemaakt en idd die touch knoppen die niet helemaal adequaat reageren en daarbuiten hebben ze er een wide gamut van gemaakt en de pixelpitch groter gemaakt. (om nog maar niet te spreken over de input lag)
Al dit bovenstaande heb ik als zeer negatief ervaren met mijn eigen 2709W die ik door bovenstaande punten heb ingeruild voor de 3008WFP.

Van de regen in het zonnetje kan ik niet vaak genoeg zeggen over de 3008WFP :9~

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Sinds een paar dagen heb ik een 'spelcomputer', zo'n Sega-controller met 10 ingebouwde MegaDrive-spellen. Deze komt met een composite-aansluiting. Moet geen probleem zijn dacht ik, ik heb een composite-aansluiting op mijn Dell 2007WFP. Ik druk hem erin, en het scherm gaat uit stand-by, maar blijft dan soort van knipperen, waarbij steeds de input-stekker even in beeld komt en dan weer verdwijnt, weer in beeld komt en verdwijnt, etc.

Als ik hem op PiP-mode zet (met DVI als standaard en composite rechtsboven), geeft hij een foutmelding weer: 'Signal Out Of Range - change you computer display settings to 1680x1050x60Hz'. Een verloopstekker van composite naar S-video geeft geen soelaas, dezelfde foutmelding.

Voor de zekerheid de Sega even op een beamer aangesloten, en daar doet hij het prima. Mijn DVD-speler geeft gewoon beeld als ik hem via composite aansluit, dus de aansluiting werkt goed. Maar mijn 2007WFP wil het beeld van de spelcomputer niet weergeven. In de handleiding zie ik staan dat de 2007WFP PAL & NTSC ondersteunt, dus dat zou het probleem niet moeten zijn (spelcomputer is gewoon PAL neem ik aan, bij de Bart Smit gekocht).

Wat zou het probleem zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door TerraGuy op 20-12-2008 15:25 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke resoluties kunnen je DVD-speler en beamer aan? Als je SEGA een te hoge resolutie uitstuurt zal je monitor die niet kunnen weergeven. Zelfde verschijnsel als dat je een te hoge refresh-rate naar een een CRT-scherm stuurt, "out of range"... Dus de vraag is welke resolutie en bijbehorende refreshrate je SEGA uitstuurt?

[ Voor 13% gewijzigd door Knightwolf op 20-12-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:07
Le_Freak ! schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:03:
[...]

Nou wat ik gehoord heb van de leverancier is dat de 2709W te duur was in eerste instantie en toen hebben ze de omranding idd van plastic gemaakt en idd die touch knoppen die niet helemaal adequaat reageren en daarbuiten hebben ze er een wide gamut van gemaakt en de pixelpitch groter gemaakt. (om nog maar niet te spreken over de input lag)
Al dit bovenstaande heb ik als zeer negatief ervaren met mijn eigen 2709W die ik door bovenstaande punten heb ingeruild voor de 3008WFP.

Van de regen in het zonnetje kan ik niet vaak genoeg zeggen over de 3008WFP :9~
Die toetsen werken bij mij gelijk je moet alleen weten wat de juiste manier is :P, input lag heb ik ook geen last van temisnte in die zin van merkbaar

En pixel pitch boeit me niet zo heel erg veel zit er toch anderhalf meter van af :D

verder probeer ik volgend jaar alleen me 3008wfp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Knightwolf schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:29:
Welke resoluties kunnen je DVD-speler en beamer aan? Als je SEGA een te hoge resolutie uitstuurt zal je monitor die niet kunnen weergeven. Zelfde verschijnsel als dat je een te hoge refresh-rate naar een een CRT-scherm stuurt, "out of range"... Dus de vraag is welke resolutie en bijbehorende refreshrate je SEGA uitstuurt?
De Sega geeft het niet aan in de handleiding, maar ik neem aan dat hij gewoon een standaard PAL-signaal uit zou moeten zenden. Anders kunnen andere tv's er ook niet mee overweg, lijkt me. Of zijn er nog signalen die door de meeste PAL tv's wel geaccepteerd worden, die net iets anders zijn?

De DVD-speler zendt ook een standaard PAL-signaal uit naar mijn monitor. Hij kan wel NTSC & PAL-signalen uitsturen, als er een NTSC-DVD ingestopt wordt, schakelt hij over naar NTSC. Dit heb ik overigens niet getest, maar de handleiding zegt het. :)

Hetgeen wat ik vreemd vind in de handleiding van de 2007WFP, is dat hij minimaal 56Hz uit kan zenden. Maar PAL is 50Hz, dus 6Hz te weinig. En hij geeft aan dat hij PAL uit moet kunnen zenden, dus dan is dat weer tegenstrijdige info.

Is er een methode om te testen wat de Sega uitstuurt, met een multimeter ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door TerraGuy op 20-12-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
@Le_FREAK
Indien je ook belang hecht aan een goede service in geval van een defect aan het toestel tijdens de garantie periode is het best aan te raden om het scherm rechtstreeks bij Dell te bestellen. En niet via één of andere onlineshop of winkel, zoals u vermeld Qsix.
Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

papichulo schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:51:
@Le_FREAK
Indien je ook belang hecht aan een goede service in geval van een defect aan het toestel tijdens de garantie periode is het best aan te raden om het scherm rechtstreeks bij Dell te bestellen. En niet via één of andere onlineshop of winkel, zoals u vermeld Qsix.
Ik spreek uit ervaring.
Bedoel je dat je ervaring hebt met Qsix qua slechte service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Op internet kwam ik overigens een soortgelijk probleemgeval tegen met een knipperend icoontje bij een Sega Saturn:
I’ve got a Dell 2007WFP 20? Widescreen LCD and it seems it’s having trouble syncing or something. Panzer Dragoon Zwei plays fine but it won’t sync Nights, just displays a flashing S-Video icon in the top left of the screen. Must only like 60Hz or something?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TerraGuy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:44:
[...]

Is er een methode om te testen wat de Sega uitstuurt, met een multimeter ofzo?
Een monitor op aansluiten die kan weergeven wat het ingangssignaal is (resolutie en refreshrate), er zijn volgens mij best veel schermen die dat kunnen in het OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
TerraGuy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:36:
[...]

Bedoel je dat je ervaring hebt met Qsix qua slechte service?
Nee, dat bedoel ik niet. Ik ken Qsix helemaal niet.
Het gaat erom dat je een Dell product het best bij Dell zelf koopt en niet in één of ander winkel of onlineshop.
In geval van defect binnen de garantieperiode van het toestel contact opneemt met Dell, kan het wel eens tegenslagen.
Ik heb het zelf meegemaakt.
Normaal gezien mag enkel Dell hun eigen producten verkopen en geen enkele andere zaak met uitzondering dat het gebruikte (tweedehands) toestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

papichulo schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:10:
[...]

Nee, dat bedoel ik niet. Ik ken Qsix helemaal niet.
Het gaat erom dat je een Dell product het best bij Dell zelf koopt en niet in één of ander winkel of onlineshop.
In geval van defect binnen de garantieperiode van het toestel contact opneemt met Dell, kan het wel eens tegenslagen.
Ik heb het zelf meegemaakt.
Normaal gezien mag enkel Dell hun eigen producten verkopen en geen enkele andere zaak met uitzondering dat het gebruikte (tweedehands) toestellen zijn.
..maar als je het toestel bij de webshop koopt, moet je je gewoon vervoegen bij de die webshop. Díe heeft het contact met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
TerraGuy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:22:
[...]

..maar als je het toestel bij de webshop koopt, moet je je gewoon vervoegen bij de die webshop. Díe heeft het contact met Dell.
Inderdaad, maar....
Ik wil enkel een goede raad geven, maar verder wil ik er liever niet op ingaan.
In mijn geval is het intussen na een maand en heeel veeeeel telefoons toch in orde gekomen, maar leuk was het zeker niet.
Als ik het had geweten had ik het scherm rechtstreeks bij Dell gekocht. Heb je dan een probleem? Dan kan je het rechtstreeks met Dell oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

papichulo schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:39:
[...]

Inderdaad, maar....
Ik wil enkel een goede raad geven, maar verder wil ik er liever niet op ingaan.
In mijn geval is het intussen na een maand en heeel veeeeel telefoons toch in orde gekomen, maar leuk was het zeker niet.
Als ik het had geweten had ik het scherm rechtstreeks bij Dell gekocht. Heb je dan een probleem? Dan kan je het rechtstreeks met Dell oplossen.
Mijn broer heeft anders heel wat heibel met Dell gehad, dus in dat opzicht is het ook niet zaligmakend. Als Qsix gewoon goede service levert, wat hij blijkt te doen, dan kun je prima bij hem bestellen.

Als je een winkel verder niet kent en dus niet kunt peilen of het goed is, zou ik inderdaad naar Dell gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Het is niet dat ik Qsix slecht beoordeel. Ik heb met deze shop geen ervaring, dus kan ik er ook niet over oordelen. Indien u goede referenties hebt bij Qsix geloof ik u bij uw woord. U zal dit niet zomaar meldden.
Het gaat mij om eender welke shop die Dell producten verkoopt.
Ik heb enkel in mijn eerste reactie Qsix genoemd omdat deze ook werd genoemd in een reactie van Le_FREAK. Thats All.

Mijn scherm heb ik niet gekocht bij Qsix maar een ander onlineshop, waarvan ik nu de naam niet ga noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je geen ervaring met Qsix hebt zou ik daar idd geen oordeel over geven, wat je nu toch doet in feite. Je spreekt jezelf een beetje tegen, ene moment zeg je dat je er zo'n ervaring mee hebt wat Dell betreft, andere moment zeg je Qsix niet te kennen. Het klopt dat Dell normaal alleen zelf verkoopt, maar Qsix is een vaste retailer van Dell en Eizo. En van Dell zover ik weet de enige in NL. Dus als je niet Dell zelf bedoelt kun je weinig anders dan toch Qsix bedoelen?

Qsix is ook niet "zomaar een online shop". Je kan er op afspraak gewoon langs gaan, zoals ik gedaan heb. Heb je z'n magazijn wel es van binnen gezien? Ik dus wel, meermalig, toen ik m'n scherm bij hem ging ophalen, en later omruilen voor een ander (garantiekwestie), enz. Daar staan meer Dell schermen dan je waarschijnlijk ooit in je bezit zal hebben ;)

Geen enkele shop is perfect, zo heeft ook Qsix z'n 'gebreken', maar dat heeft Dell zelf net zo goed. Ik lees zowel goeie en slechte verhalen over Qsix, maar die lees ik net zo goed over Dell.

Ik heb m'n scherm dus bij Qsix vandaan, en er zijn in de levering en afhandeling van garantiegevallen wat moeilijkheden geweest, maar dat was niet alleen aan Qsix te wijten. Qsix is op zich verder prima zaak, zou niet weten waarom je daar niet zou kopen :) En zeker gezien het prijsverschil zou ik zelf dus echt niet naar Dell gaan.

Maar het Dell/Qsix verhaal gaat verder beetje offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Ok, dan zal ik verder betreffende dit voorval niet meer reageren. En inderdaad, het verhaal is wel een offtopic. Was niet mijn bedoeling, mijn bedoeling was enkel om mensen te behoeden waarmee ik te kampen heb gehad.
Blijkbaar is er ergens een misverstand ontstaan. Het zal waarschijnlijk aan mij liggen.

Nu ontopic. Ik ben zeer tevreden geweest van mijn 2407WFP en ben nu tevreden van mijn 2408WFP.
Enkel, de kleuren van mijn eerste vind ik natuurlijker dan de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
papichulo schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:12:
Het is niet dat ik Qsix slecht beoordeel. Ik heb met deze shop geen ervaring, dus kan ik er ook niet over oordelen. Indien u goede referenties hebt bij Qsix geloof ik u bij uw woord. U zal dit niet zomaar meldden.
Het gaat mij om eender welke shop die Dell producten verkoopt.
Ik heb enkel in mijn eerste reactie Qsix genoemd omdat deze ook werd genoemd in een reactie van Le_FREAK. Thats All.

Mijn scherm heb ik niet gekocht bij Qsix maar een ander onlineshop, waarvan ik nu de naam niet ga noemen.
Hoho ik heb helemaal niks verkeerds gezegd over Qsix, sterker nog ik ben zeer te spreken over hem, ik had een week de 2709W in huis toen ik toch maar besloot om voor de 3008WFP te gaan vanwege de redenen die ik in mijn posts beschrijf.
Rob van Qsix is een prima gast en laten we wel zijn hij is de goedkoopste in nederland en ook nog eens goed met zijn service.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223331

Ik zie dat je bij Qsix nu ook de Dell 2408wfp rev. A01 kunt bestellen.

http://www.qsix.eu/product_info.php/cPath/21/products_id/33

Is er iemand die deze al in huis heeft? En hoe zit het met de lag bij deze revisie? Is deze nog steeds aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 19:23
Anoniem: 223331 schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:26:
Ik zie dat je bij Qsix nu ook de Dell 2408wfp rev. A01 kunt bestellen.

http://www.qsix.eu/product_info.php/cPath/21/products_id/33

Is er iemand die deze al in huis heeft? En hoe zit het met de lag bij deze revisie? Is deze nog steeds aanwezig?
Lag zal er altijd zijn, de A01 versie schijnt op tussen 30-40 ms te zitten volgens een paar sites. Ik hoop hem woensdag te ontvangen, heb er zojuist een besteld bij qsix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
ja klopt, ik heb nu de 2407 gehad en de 2709W en nu dus de 3008WFP maar moet zeggen dat bij de 3008WFP dat absoluut niet te merken is met gamen. veel beter dan mijn vorige monitors. maar ja dat ,mag ook wel voor dat geld.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op het moment is de 3008WFP 'maar' 1600 euro bij Dell;
http://accessories.euro.d...6761&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

Valt nog mee vergeleken met 2300 euro een week geleden, die prijzen zijn wel er dynamisch daar bij Dell.

Heb btw een NEC3090 mogen bezichtigen, hij is drie keer dikker (diepte) dan de 3008 maar het lijkt net of de Dell een hoger contrast heeft met dezelfde instellingen. Als ze beide even duur zouden zijn zou ik nog voor de 3008 gaan, terwijl die NEC toch 1000 euro duurder is gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Bij Qsix is ie 'maar' 1199, dat scheelt een kleine 400 euro, niet niks zou ik zo zeggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Kan iemand mij vertellen of er en zo ja welke kabels er bij een 2408 geleverd worden. Kan hier niets over vinden op de site van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zit eigenlijk te popelen om een 24 inch TFT te gaan kopen en mijn 19 inch te vervangen.
Echter word ik helemaal gek van de verdeling van de meningen wat betreft veelverkochte/veelgebruikte modellen.
En in dit geval ga ik altijd liever uit van de kritische en negatieve reacties/reviews.

Ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 400-450 euro voor een nieuw scherm en mijn intresse gaat ook merendeels uit naar de (in mijn ogen) wat betere merken.

Ik heb het dan over Samsung, Dell, Lacie en ViewSonic. (Eizo zit eigenlijk altijd boven mijn budget).

Mijn oog had ik eerst laten vallen op de Samsung 2443BW en de Dell 2408WFP maar naarmate ik steeds meer reviews lees, zie ik verhalen over Ghosting bij de 2443BW in games als CSS (welke ik veel speel) en bij de Dell schermen lees ik weer verhalen over input lag. (Uiteraard zal dit bij de Samsung ook aanwezig zijn).

Ik zie dus eigenlijk door de bomen het bos niet meer en sta ook open voor interessante suggesties.
(Ik ben verder ook een heel stuk minder bekend met het assortiment van Lacie en ViewSonic).

Een scherm wat ik ook heb gezien maar eigenlijk zwaar boven mijn budget zit is de Samsung 245T.
Maar als iemand mij zou kunnen garanderen dat dit wel een vrij ultieme TFT is, is hij misschien nog het overwegen waard.

Het probleem is dat ik geen Eizo van 1500 euro wil, maar wanneer ik een scherm koop van 300-400 euro dan moet het natuurlijk wel goed zijn en wil ik niet achteraf spijt krijgen als een scherm wat 450-500 euro zou kosten echt vele malen beter zou zijn geweest.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Als gamen voor jou belangrijk is ga dan voor Samsung maar ja is wel een TN paneel en die van DELL is gewoon qua kleur veel beter en scherper.
Heb zelf veel gegamed op de 2407 (cod) zijn voorganger en dat ging prima.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
druup schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:30:
Kan iemand mij vertellen of er en zo ja welke kabels er bij een 2408 geleverd worden. Kan hier niets over vinden op de site van Dell.
De volgende kabels worden geleverd bij een 2408: Stroomkabel, Usb Kabel, Vga Kabel, DVI kabel en Diplayport kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Le_Freak ! schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:58:
Als gamen voor jou belangrijk is ga dan voor Samsung maar ja is wel een TN paneel en die van DELL is gewoon qua kleur veel beter en scherper.
Heb zelf veel gegamed op de 2407 (cod) zijn voorganger en dat ging prima.
Bedankt voor de info!

Weet iemand hier toevallig of er een review op internet te vinden is waar zeer veel 24 inch TFT schermen met elkaar worden vergeleken?
(Het gebeurd met videokaarten, HDD's en processoren maar ik krijg een TFT review van die grootte eigenlijk niet gevonden..).

[Edit]

Op Anandtech kan ik toch een eind uit de voeten merk ik, met alle reviews en roundups.

[ Voor 43% gewijzigd door Da_maniaC op 23-12-2008 15:24 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Da_maniaC schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:21:
[...]

Bedankt voor de info!

Weet iemand hier toevallig of er een review op internet te vinden is waar zeer veel 24 inch TFT schermen met elkaar worden vergeleken?
(Het gebeurd met videokaarten, HDD's en processoren maar ik krijg een TFT review van die grootte eigenlijk niet gevonden..).

[Edit]

Op Anandtech kan ik toch een eind uit de voeten merk ik, met alle reviews en roundups.
Niet echt vergeleken maar wel veel tests! -> www.prad.de tekst standaard in het duits maar ook engels is te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Ben een paar uurtjes met mijn nieuwe 2408 A01 aan het spelen maar hij kan mij nog niet helemaal overtuigen. De kleuren ben ik nog niet helemaal uit welke van de verschillende instellingen het beste resultaat geven. Video weergave vallen mij erg tegen ik heb wat HD content (720p en 1080p) gedownload maar had hier toch iets meer van verwacht, bij normale DVD's is het beeld echt slecht wat een domper.

Morgen maar weer verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
druup schreef op woensdag 24 december 2008 @ 01:14:
Ben een paar uurtjes met mijn nieuwe 2408 A01 aan het spelen maar hij kan mij nog niet helemaal overtuigen. De kleuren ben ik nog niet helemaal uit welke van de verschillende instellingen het beste resultaat geven. Video weergave vallen mij erg tegen ik heb wat HD content (720p en 1080p) gedownload maar had hier toch iets meer van verwacht, bij normale DVD's is het beeld echt slecht wat een domper.

Dat is ook precies de reden waarom ik voor zijn grotere broertje ben gegaan, de 3008WFP. Wat een scherm :9~

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 07:56

Hoe heb je hem aangesloten als ik vragen mag?

Tevens loont het bij deze monitor zeker de moeite om hem te (laten) kallibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
... bij normale DVD's is het beeld echt slecht wat een domper.
Dat ligt niet aan het scherm maar aan de DVD kwaliteit-standaard, die is gewoon veel lager dan je denkt. Op elk TFT scherm ziet een DVD er lelijk en blokkerig uit, ook op mijn verder geweldige 3008WFP (al kan het op 19" en kleiner nog enigszins meevallen). Alleen op normale oude CRT TV's ziet een normale DVD er prima uit. Dit moet je dus niet als argument gebruiken om je nieuwe scherm op af te keuren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 24-12-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
G-ZeS schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:28:
[...]

Hoe heb je hem aangesloten als ik vragen mag?

Tevens loont het bij deze monitor zeker de moeite om hem te (laten) kallibreren.
Hij is via de DVI kabel welke er bij zat aangesloten op mijn ATI Radeon HD 2600 XT.

Dat laten kalibreren waar kan je dat laten doen en wat kost het? moet dat trouwens icm je eigen PC of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Knightwolf schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:42:
[...]
Dat ligt niet aan het scherm maar aan de DVD kwaliteit-standaard, die is gewoon veel lager dan je denkt. Op elk TFT scherm ziet een DVD er lelijk en blokkerig uit, ook op mijn verder geweldige 3008WFP (al kan het op 19" en kleiner nog enigszins meevallen).
Heb jij wel eens Apple trailers bekenen in 1080p formaat zien die er bij jou wel goed uit? deze zijn bij mij wel veel beter dan DVD maar had daar toch iets meer van verwacht.
Misschien ben ik wel te kieskeurig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een standaard DVD ziet er inderdaad gewoon niet uit op zelfs de 3008WFP. Beetje logisch niet dan? 2560x1600 en dan zijn die DVD's iets van 640x480 ofzow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
druup schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:14:
[...]

Heb jij wel eens Apple trailers bekenen in 1080p formaat zien die er bij jou wel goed uit? deze zijn bij mij wel veel beter dan DVD maar had daar toch iets meer van verwacht.
Misschien ben ik wel te kieskeurig!
Wat denk je zelf? :P DVD is geen HD kwaliteit, Apple-trailers van 720 en 1080p wel. Dus ja die Apple trailers zien er bij mij veel beter uit dan welke normale DVD dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 07:56
druup schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:12:
[...]

Hij is via de DVI kabel welke er bij zat aangesloten op mijn ATI Radeon HD 2600 XT.

Dat laten kalibreren waar kan je dat laten doen en wat kost het? moet dat trouwens icm je eigen PC of is dat niet nodig?
Ik weet dat de semi-professionele apparaten voor 200-300 euro over de toonbalk van de webhops gaan. Heb zelf geen ervaring met het laten kalibreren van een monitor, maar dat kun je prima laten doen aangezien er gewoon een profiel aangemaakt wordt. (zou gezien de prijs van de doe het zelf kits niet meer dan 75-100 euro mogen kosten).

Let wel op dat de kallibratie er voornamelijk zorgt dat de monitor, kleuren correcter weergeven.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.