Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
ymmv schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:43:
[...]

Dan vraag je toch een CC aan bij je bank? Wat is het probleem in hemelsnaam ... :O
Tjah ik denk niet dat het mogelijk is voor een 16jarige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso houd je een beter overzicht op je aankopen en geld spenderen met prepaid kaartjes. Niet dat ik er aan twijfel of ik mezelf wel onder controle kan houden, maar gevoelsmatig heb ik het toch liever prepaid.

Je geeft eerst geld uit (een bepaald bedrag x) en gaat dan met dat krediet shoppen. Vooral voor virtuele en digitale diensten vind ik het voor mezelf beter zo. Zo koop ik ook prepaid kaartjes voor apple store, en betaal ik m'n gsm gebruik prepaid. Dus om nu speciaal voor de psn store CC aan te schaffen, nee bedankt. Tot zover kon ik altijd zonder, en heb er verder ook geen nood aan.

In België is CC totaal niet ingeburgerd, en ik vind het ook niet veilig overkomen. Als je in het journaal hoort over problemen met bepaalde betalingsmethoden is het in 9/10 gevallen met creditcards. En ja, dan mag alles wel potdicht verzekerd zijn, het is toch weer gedoe als er misbruik van je kaart wordt gemaakt. En ik haat gedoe, ik spendeer m'n tijd liever anders.

Voor mij ook geen CC, dus kom maar op met die prepaid cards sony. Wanneer ik m'n ps3 aanschaf wil ik wipeout kunnen kopen :/ Apple kan het wel (met echte bedragen, dus geen punten) dan moet sony dat ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oké, dit is niet het 'waarom ik wel/geen CC wil'-topic. Erg jammer dat de PSN alleen maar CC ondersteund ja. Kunnen we verder ook weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

E2TK schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:51:
[...]

Als je nog een student bent kun je bij sommige banken geen CC aanvragen.
Dan ga je toch naar een bank die dat wel doet?

[Ontopic]Is er al een update voor fifa09 uit? In de demo zitten nog wat foutjes en heb mijne nog niet binnen (play).

[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 09-10-2008 21:52 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
De demo van Valkyria Chronicles is trouwens te downloaden. Ziet er leuk uit, maar het is helaas veel te kort zonder enige uitdaging. De demo bestaat uit een tutorial en 1 beginnerslevel waarin je eigenlijk nauwelijks iets fout kunt doen. Het speelt wel heel erg makkelijk en heeft veel potentieel. Ik zou graag het volledige spel willen spelen, wat dat betreft heeft de demo zijn doel al bereikt.

Afbeeldingslocatie: http://images.gamersyde.com/gallery/public/7765/1329_0002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
MeNTaL_TO schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:51:
[...]

Dan ga je toch naar een bank die dat wel doet?

[Ontopic]Is er al een update voor fifa09 uit? In de demo zitten nog wat foutjes en heb mijne nog niet binnen (play).
De demo is niet 100% representatief voor de full game. Ze hebben in de tussentijd nog veel kleine bugs eruit gehaald en de volledige versie voelt veel beter aan, meer gepolished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linger in Shadows uit nieuwsgierigheid toch maar gedownload. Ziet er hooguit "okay" uit. Mijn middelmatige oude pc trekt dat soort dingen ook nog wel. Zitten wat dingen in van Debris.

Wat op zich wel geestig is is dat je de demo kan pauzeren waarbij je dan boven in het scherm de toetsen/controls te zien krijgt waarmee je wat effecten kunt beinvloeden. Dus je kan sommige objecten roteren, licht aan en uit zetten, rewinden en fast forwarden etc. Ook kan je soms schudden met je controller. Als je teveel schudt zie je weer een ander kort tussen"filmpje".

Al met al de 3 Euro IMHO niet waard. Moet geen gewoonte gaan worden, dat ze voor dit soort dingen geld gaan vragen. Als er nu maar niet meer idioten zoals ik zijn! |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

ymmv schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:41:
De demo van Valkyria Chronicles is trouwens te downloaden. Ziet er leuk uit, maar het is helaas veel te kort zonder enige uitdaging. De demo bestaat uit een tutorial en 1 beginnerslevel waarin je eigenlijk nauwelijks iets fout kunt doen. Het speelt wel heel erg makkelijk en heeft veel potentieel. Ik zou graag het volledige spel willen spelen, wat dat betreft heeft de demo zijn doel al bereikt.

[afbeelding]
Inderdaad, ik moest er even in komen, maar ik kan dergelijke old school strategie met een modern jasje wel erg waarderen. Ik zag ook een paar stukjes van cutscenes voorbij komen en zat me echt te verbazen over de prachtige cell-shaded graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Toch nog heel even over dat CC verhaal... ik _heb_ een CC, daar ging het niet om maar doelde juist op het feit dat de store zo leeg was, en was de mensen voor die zouden zeggen dat er in The States veel meer CC's zouden zijn dan in Europa en dat het daardoor zou komen. Okay, enough about that.

Maargoed, ga dit weekend wel even Valkyria Chronicles proberen, het lijkt me een leuke RPG, alleen zie ik al aan de reacties hierboven dat de demo eigenlijk heel erg kort is.

Is er op de TGS inmiddels al wat meer spectaculair nieuws verschenen? Tot nu toe alleen maar niet zo heel spannende rumors bekrachtigd zien worden.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Iemand onlangs de ervaring gehad met het opsturen van een PS3 60 GB? Ken de horrorverhalen van 8-12 weken. Klopt dat?
Mijn PS3 is nu volgens mij 13 maanden oud. Is het bij iemand bekend dat dan ook echt de garantie verlopen is, of maak ik nog een kansje dat Playstation zo netjes is om deze te repareren zonder kosten... Zou graag willen weten waar ik aan toe ben. Voordat ik vanmiddag een RMA ga aanmaken... :'(

Ik ben namelijk echt bang dat de mijne er mee opgehouden is. Was met MGS4 bezig en ineens las hij de disc niet meer. Herstarte zichzelf, en kreeg met geen mogelijkheid hem weer werkend. Heeft verder de hele dag uit gestaan en gister weer verder met MGS en vervolgens hetzelfsde probleem. Daarna wilde hij geen een disc meer lezen.

Echt verschrikkelijke timing. Heb van de week een Full HD gekocht, heb er een dag mee kunnen spelen.

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

scorpie schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 07:17:
Maargoed, ga dit weekend wel even Valkyria Chronicles proberen, het lijkt me een leuke RPG, alleen zie ik al aan de reacties hierboven dat de demo eigenlijk heel erg kort is.
Ik zie het meer als een soort turn based strategy game met wat RPG elementen erin (denk aan Fire Emblem in een andere setting), desalniettemin een erg leuke game. De (inderdaad wat aan de korte kant zijnde) demo geeft een goede indruk van de game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
P.E.No.1 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 08:26:
Nou, datgene waar ik altijd zo voor vreesde is nu helaas waarheid geworden. Mijn PS3 is volgens mij stuk. :'( Gister LBP key weten te bemachtigen en geinstalleerd. Even gespeeld en vanmorgen deed ik hem weer even aan en onder het spelen van het eerste level plots zwart beeld. Hij reageerde nergens meer op. Vervolgens een aantal keer geprobeerd een gamedisc op te starten (burnout) en hij liep elke keer vast op een gegeven moment. Ik kwam niet eens in de game zelf. Ik baal ontzettend want ik heb een launch PS3 en net langer dan een jaar. Dus dat wordt denk ik opsturen, dat ding 5 tot 6 weken kwijt zijn en dan ook nog betalen voor de reparatie. S@$%zooi. :( Ik heb een beetje het vermoeden dat het aan de installatie ligt van die LBP-beta. Ik zal vanmiddag als ik thuis ben van werk eens proberen om een backup te maken en de boel te herinstalleren. Misschien help dat...[/baalmode]
Weet iemand hoe duur de reparatie is of kan zijn trouwens?

Iemand die een soortgelijk probleem gehad heeft misschien? En is dat opgelost door eigen toedoen of toch opgestuurd??
Nou, gistermiddag de PS3 thuis weer aangezet en plots loopt ie weer als een zonnetje (net zo warm ook trouwens) en geen vastlopers meer gehad. LBP opnieuw geinstalleerd en draaide ook gewoon en ook BurnOut deed het ook weer gewoon. Heel vreemd vind ik dit. Eerst loopt hij dus 5 keer achterelkaar vast 's ochtends, en vervolgens 's middags en s' avonds loopt hij niet meer vast. Zou het dan te maken hebben gehad met een corrupt databestand ofzo. Ik vind het wel heel vaag en weet ook niet of ik dat ding zog moet vertrouwen zo. Heeft iemand dit wel eens gehad?

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 23:56:
Al met al de 3 Euro IMHO niet waard. Moet geen gewoonte gaan worden, dat ze voor dit soort dingen geld gaan vragen. Als er nu maar niet meer idioten zoals ik zijn! |:( ;)
Bedankt! Ik zat te twijfelen of ik hem wilde kopen. Nu weet ik het zeker, 3 dollar is te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
P.E.No.1 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:26:
[...]

Nou, gistermiddag de PS3 thuis weer aangezet en plots loopt ie weer als een zonnetje (net zo warm ook trouwens) en geen vastlopers meer gehad. LBP opnieuw geinstalleerd en draaide ook gewoon en ook BurnOut deed het ook weer gewoon. Heel vreemd vind ik dit. Eerst loopt hij dus 5 keer achterelkaar vast 's ochtends, en vervolgens 's middags en s' avonds loopt hij niet meer vast. Zou het dan te maken hebben gehad met een corrupt databestand ofzo. Ik vind het wel heel vaag en weet ook niet of ik dat ding zog moet vertrouwen zo. Heeft iemand dit wel eens gehad?
Nou ik had soort gelijke probleem. M'n ps3 liep om de haverklap vast (vooral bij Battlefield maar ook bij Uncharted ). Gewoon een volledige systeem herstel gedaan ( die van 3 uur :X ), en vervolgens nooit meer problemen gehad ( ff afkloppen :P ) .

Dus kan best dat het een corrupte databestand was , ik heb verder geen idee. Maar voordat je hem opstuurt raad ik toch een volledige systeem herstel aan :) (volgens mij raad sony dat zelfs aan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Laatst online: 25-12-2019
ik heb een garantie vraagje, namelijk in welke winkel in België kan je de PS3 (80 gb) kopen met de langste commerciele garantie? (NIET: wettelijke garantie, maar commerciële garantie) dus de garantie die uitgaat van de winkel zelf is dit. (de wettelijke garantie is 2 jaar, eigenlijk een paar maand, 4 of 6, en daarna moet je het zelf bewijzen) En de Fabrieksgarantie van Sony is 1 jaar dacht ik.
Maar in welke winkel krijg je de langste commerciele garantie, zijn er geen winkels die 2 jaar geven?

ik denk dan aan Fnac, Freerecordshop, Game Mania, Makro, Dreamland, Mediamarkt,...anderen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Laatst online: 25-12-2019
blijkt dat men 2 jaar commerciele garantie geeft (dus vanuit de winkel uit, en dat los staat van die wettelijke garantie, dus je moet niets bewijzen na 4 of 6 maand zoals bij die 2 jaar wettelijke garantie) 2 jaar volle garantie dus in de Makro (website), Dreamland en Mediamarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
WTF???
http://www.nu.nl/news/178...eedspel%27_op_de_PS3.html

'Dress'? De PS3 is toch geen causal platform???

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Vandaag dus me password proberen te laten resetten(Had een fake d.o.b. ingevuld op het webform) bel ik Sony, Krijg ik de opmerking"Maak maar een nieuwe account,Het geld en de downloads krijg je niet terug op je nieuwe account"

Wtf? Ze kunnen passwords resetten maar doen het plots niet meer?Ik heb 2 weken geleden nog het password van me broer gereset door te bellen.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E2TK schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:51:
[...]
Als je nog een student bent kun je bij sommige banken geen CC aanvragen.
Onzin, of je moet al bij een aparte bank zitten, van ING en Rabo weet ik zeker dat het kan. Overstappen is ook geen grote moeite. Bij rabo kost het je geloof ik maar een paar euro per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:00:
[...]

Onzin, of je moet al bij een aparte bank zitten, van ING en Rabo weet ik zeker dat het kan. Overstappen is ook geen grote moeite. Bij rabo kost het je geloof ik maar een paar euro per kwartaal.
Jah en bij de postbank gewoon een studenten rekening openen.
-Sander schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:18:
[...]

Ik zie het meer als een soort turn based strategy game met wat RPG elementen erin (denk aan Fire Emblem in een andere setting), desalniettemin een erg leuke game. De (inderdaad wat aan de korte kant zijnde) demo geeft een goede indruk van de game. :)
Een beetje zoals Front Mission 3?Die was echt meesterlijk!, ga hem ook maar eens donwloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
FireBladeX schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:31:
[...]

Nou ik had soort gelijke probleem. M'n ps3 liep om de haverklap vast (vooral bij Battlefield maar ook bij Uncharted ). Gewoon een volledige systeem herstel gedaan ( die van 3 uur :X ), en vervolgens nooit meer problemen gehad ( ff afkloppen :P ) .

Dus kan best dat het een corrupte databestand was , ik heb verder geen idee. Maar voordat je hem opstuurt raad ik toch een volledige systeem herstel aan :) (volgens mij raad sony dat zelfs aan )
Duurt dat drie uur!? Tsjong, maarja sowieso zou ik dat eerst proberen idd voordat ik hem opstuur. Ik kijk het iig nog even aan.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Heeft iemand tips hoe je in contact komt met mensen op het playstation network?
Heb zelf 2 vrienden die de PS3 hebben maar spelen niet zoveel of hebben andere games.
Nu zijn games als GTA4 geniaal om met bekenden te spelen maar tis mij nooit gelukt om echt met mensen in contact te komen en toe te voegen als Friend.
Mijn PSN nickname is overigens Manic_NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:46:
Heeft iemand tips hoe je in contact komt met mensen op het playstation network?
Heb zelf 2 vrienden die de PS3 hebben maar spelen niet zoveel of hebben andere games.
Nu zijn games als GTA4 geniaal om met bekenden te spelen maar tis mij nooit gelukt om echt met mensen in contact te komen en toe te voegen als Friend.
Mijn PSN nickname is overigens Manic_NL :)
Hhm ja dit is wel erg lastig :X , klik op 'vriend toevoegen' vul de psn naam van je vriend in en klaar. Hij moet hem wel accepteren natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:57:
[...]

Hhm ja dit is wel erg lastig :X , klik op 'vriend toevoegen' vul de psn naam van je vriend in en klaar. Hij moet hem wel accepteren natuurlijk. 8)7
Dan moet je wel nicks "hebben" om toe te voegen, daar gaat het hem om als ik het goed begrijp.

voeg mij maar toe, nick staat in mijn sig. Ik speel de laatste tijd wel minder GTA, een vriend van me heeft zijn PS3 nu net een paar weken, die speelt het meer, kunnen we een keer met een paar man spelen, dat is altijd leuk!

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Svennie, Ik heb jou nog nooit online zijn komen in GTA4. Ja je komt wel eens online, maar je bent meestal wat anders aan het doen volgens mij. Maar goed, je zegt het zelf al.

Mijn nick is: Futuremaker

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:57:
[...]

Hm... dat is, uiteraard, het probleem niet.
Het probleem is juist om in contact te komen met mensen die je later mogelijk als vriend kunt toevoegen.
Svennie schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:02:
[...]

Dan moet je wel nicks "hebben" om toe te voegen, daar gaat het hem om als ik het goed begrijp.

voeg mij maar toe, nick staat in mijn sig. Ik speel de laatste tijd wel minder GTA, een vriend van me heeft zijn PS3 nu net een paar weken, die speelt het meer, kunnen we een keer met een paar man spelen, dat is altijd leuk!
Ik zal je binnenkort eens toevoegen, thanks!
Nog meer mensen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

M@NIC schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:31:
[...]

Ik zal je binnenkort eens toevoegen, thanks!
Nog meer mensen? :)
Snippertje1989 voeg mij maar toe, weet alleen niet zeker of het nou met hoofdletter was en weet niet of dat uitmaakt :P

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Laatst online: 04-08 10:22
Ja hoor, voeg mij ook maar toe. Tag in mijn onderschrift.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Svennie schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:02:
[...]

De "Players met" wordt toch bijgehouden?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

M@NIC schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:31:
Hm... dat is, uiteraard, het probleem niet.
Het probleem is juist om in contact te komen met mensen die je later mogelijk als vriend kunt toevoegen.
Je komt toch met die mensen in contact in het spel dat je speelt? Komt ze toevallig tegen, dan nog een keer en na de derde keer denk je, best een goede speler, friendslist zodat je egen elkaar kunt spelen. Doe ik bij SC IV en heb onder tussen wel een leuk lijstje aan goede spelers om tegen te sparren wanneer ik niet ranked matches wil doen. De mensen die je ontmoet hebt kun je vinden onder het "players met".

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Halfkakkende schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:07:
[...]

De "Players met" wordt toch bijgehouden?
Jazeker, maar ik kan en ga niet zomaar willekeurige mensen toevoegen.
Zoals ik al zei, het gaat erom hoe je met andere in contact komt.
Maar goed inmiddels heb ik dus al een lijstje van 5 extra mensen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Mij mag je ook nog toevoegen, ik speel bijna nooit GTA IV (online) maar met paar tweakers, waarom ook niet :P
<-- staat me psn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Bovenstaande berichten voegen weinig toe aan het topic. Ik neem aan dat M@NIC voorlopig wel even vooruit kan met z'n nieuwe vrienden (worden er meer gezocht, dan graag verder in dit topic, zodat we hier weer wat meer on-topic verder kunnen :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
PromoX schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:21:
Bovenstaande berichten voegen weinig toe aan het topic. Ik neem aan dat M@NIC voorlopig wel even vooruit kan met z'n nieuwe vrienden (worden er meer gezocht, dan graag verder in dit topic, zodat we hier weer wat meer on-topic verder kunnen :).
Wis dit bericht maar als het nodig is maar ik vind het echt behoorlijk BS al die aparte topics over feitelijk nog steeds: "playstation 3 ervaringen" zijn op het gebied van de store, de community en de mediafuncties. Ook als er een nieuwe game is mag er bijna niet over gesproken worden omdat er een apart topic over is. Ik heb het idee dat er heel veel overlappende berichten worden geplaatst die dan weer nergens echt thuis kunnen horen. Ik vind het juist best fijn dat er hier zoveel verschillende dingen voorbij komen: Van hardware (storingen), game ervaringen, online gebeuren tot media playback mogelijkheden en ervaringen.

Ook hierdoor komen veel nieuwe gebruikers in aanraking met heel veel facetten van de machine welke voor veel leken als onbekend te boek zouden staan. Ik noem PC programma's voor streaming maar ook, onbekende en onbeminde games.

Ik plaats dit niet in het "klachten en opmerkingen" gedeelte juist omdat het de PS3 gebruikers en posters aangaat. De PS3 is zo'n breed systeem met bizar veel mogelijkheden dat het soms moeilijk wordt posts in de juiste hokjes te krijgen.

Uiteindelijk moeten sommige discussies over betaalmogelijkheden op de PSN en de bekende 360 vs PS3 discussies een keer een einde vinden.

Dan nu weer een ps3 ervaring:

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

swopdark schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:49:
[...]

Wis dit bericht maar als het nodig is maar ik vind het echt behoorlijk BS al die aparte topics over feitelijk nog steeds: "playstation 3 ervaringen" zijn op het gebied van de store, de community en de mediafuncties.
In het kort: als er een apart topic over een bepaald onderwerp is passen uitgebreide discussies erover daar beter. Maar los daarvan: reacties met enkel een bericht 'Voeg mij ook maar even toe' en dergelijke en zo een aantal achter elkaar zijn sowieso minder gewenst. Probeer dan op z'n minst wat meer van je reactie te maken. Zo moeilijk is dat niet.

Wil je (of iemand anders) hier dieper op ingaan doe dat dan via DM of in Het grote Spielerij feedback-topic. Sorry dat ik weer doorverwijs naar een ander topic, maar dat topic is er nu eenmaal voor. Ook omdat het niet enkel de PS3 gebruikers aangaat maar het alle (console)topics betreft en al helemaal niets te maken heeft met de PS3 op zich.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Nou Superstardust heeft ook een leuke prijs, en die Valkery Chronicles is opzicht wel een leuke game, maar denk dat het na een tijdje gaat vervelen dat Turn based, weinig actie zeg maar, vond ik dat Front Mission 3 ook had.

Eternal Sonata heeft dat niet, maar trekt me toch minder. Wacht op de Final Fantasy, Dragon Quest, Wild Arms, of andere PS3 rpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 14:04
Voor de mensen die regelmatig vastlopers hebben met hun PS3. Zoals hierboven al gemeld, gewoon compleet opnieuw installeren. Ding liep bij mij ook zeer regelmatig vast. Op aanraden van een paar Tweakers heb ik een aantal maanden terug een nieuwe install gedraaid (ook meteen maar op een nieuwe HDD :)). Sindsdien maar 1 vastloper gehad en dat was met LBP (is natuurlijk niet voor niets een beta ;) )

Edit: Je mag me btw ook toevoegen op PSN: Deismyna. Speel nu regelmatig Burnout maar voor een potje GTA4 met ze allen ben ik ook wel een keer te vinden. Heb helaas nog geen headset :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Deismyna op 10-10-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Deismyna schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:33:
Voor de mensen die regelmatig vastlopers hebben met hun PS3. Zoals hierboven al gemeld, gewoon compleet opnieuw installeren. Ding liep bij mij ook zeer regelmatig vast. Op aanraden van een paar Tweakers heb ik een aantal maanden terug een nieuwe install gedraaid (ook meteen maar op een nieuwe HDD :)). Sindsdien maar 1 vastloper gehad en dat was met LBP (is natuurlijk niet voor niets een beta ;) )
Maar omdat je twee dingen hebt veranderd, weet je nog niks ;)
Het is óf de install, óf de harde schijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
UltraSub schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:30:
[...]
Maar omdat je twee dingen hebt veranderd, weet je nog niks ;)
Het is óf de install, óf de harde schijf :P
Het zou wel heel raar zijn als de standaard 40GB HDD niet goed compatibel zou zijn met de PS3 he :>

Tenzij je bedoeld dat er er probleem was met de HDD, dit is ook niet het geval want die draait nu prima in me server (lekker stil :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Bedoel je dan ook zonder backup?

Dus echt helemaal met een schone lei, of toch je gamedata, saves en thropies mee kopieren
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Aight! schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:02:
Bedoel je dan ook zonder backup?

Dus echt helemaal met een schone lei, of toch je gamedata, saves en thropies mee kopieren
?
Ik had alleen backups gemaakt van me savegames en wat media bestanden die ik er op had staan. Trophies gaan gewoon automatisch mee (wel eerst even online syncen :)) en de gamedata komt vanzelf wel weer als je een game wilt spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E®nst
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09-2011
Na al jullie verhalen ben ik ook enthousiast geworden voor een PS3. Zeker nu ik een goede aanbieding via via gekregen heb. Het gaat alleen om een UK model. Voor zover ik weet levert dit geen beperkingen op. Ik weet dat de PS3 ongeacht zijn afkomst alle games afspeelt, maar dat sommige films wel regio locked zijn. Mijn zoekwerk zegt me dat UK in dezelfde regiocode zit als Nederland. Ik voorzie dus totaal geen problemen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 22:09
E®nst schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:50:
Na al jullie verhalen ben ik ook enthousiast geworden voor een PS3. Zeker nu ik een goede aanbieding via via gekregen heb. Het gaat alleen om een UK model. Voor zover ik weet levert dit geen beperkingen op. Ik weet dat de PS3 ongeacht zijn afkomst alle games afspeelt, maar dat sommige films wel regio locked zijn. Mijn zoekwerk zegt me dat UK in dezelfde regiocode zit als Nederland. Ik voorzie dus totaal geen problemen of zie ik iets over het hoofd?
UK is inderdaad net als Nederland R2, dus dat zou geen problemen moeten opleveren. En de Games zijn inderdaad Regio Vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:34
E®nst schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:50:
Andere stekker waarschijnlijk. Maar dit is eenvoudig op te lossen met een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde Folding at Home opstarten, even uitproberen komt er opeens een update en bezit nu over een heel vreemde applicatie met een wereldbol en wat nieuwsberichten :? .... wat moet je hier nu mee? Meehelpen met onderzoek was tenminste nog nuttig.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Dat is Playstation Life, een soort nieuwe schil om Folding@Home heen. Op de achtergrond draait F@H echter nog vrolijk door dus je hoeft je geen zorgen te maken! ;) Volgens mij kun je ook weer terug naar de oude "schil". Hoe dit werkt moet je denk ik zelf maar even uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Helaas worden er steeds minder splitscreen spellen gemaakt waardoor je met je vrienden kan battle'n. Dat vind ik namelijk veel leuker dan multieplayer. De nadeel van multiplayer vind ik altijd dat de andere ook het spel moet hebben. Dat is jammer.
Spellen waarvan ik op uitkeek die splitscreen waren maar toch gecancelled of niet gemaakt

Killzone 2 :( shooter :(
Recistance 2
Vitua Fighter
Soul Calibur 4
Grand Tourismo Prologue :( alleen garage auto's
Metal gear solid 4

en vast nog meer.....

Maar goed,

Hebben jullie suggesties voor een leuke splitscreen spel wat je offline kan doen met je vrienden? Liever geen voetbal, of NBA of sportachtig. Fight games vind ik wel leuk om met z'n 2 te spelen, en ook shooters, en race games.
(call of duty 4 heb ik reeds in bezit, is een erg leuke spel om met je maten te spelen)

Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport spelletjes.. Fifa, NBA, Tekken, ..

GT:P kun je trouwens wel doet op splitscreen ;) (ook al is het alleen maar met de auto's uit je garage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, was vergete te vermelde dat ik niet echt een sport fan ben, maar toch bedankt.
Tekken 6 Bloodline is uitgesteld naar 2009 :( Daar kijk ik het meest naar uit :) maar nog andere suggesties?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:26:
hey,

Helaas worden er steeds minder splitscreen spellen gemaakt waardoor je met je vrienden kan battle'n. Dat vind ik namelijk veel leuker dan multieplayer. De nadeel van multiplayer vind ik altijd dat de andere ook het spel moet hebben. Dat is jammer.
Spellen waarvan ik op uitkeek die splitscreen waren maar toch gecancelled of niet gemaakt

Killzone 2 :( shooter :(
Resistance 2
Vitua Fighter
Soul Calibur 4
Gran Turismo Prologue :(
Metal Gear Solid 4
De coop-campagne in Resistance 2 is met split screen te spelen. En waarom zou je eigenlijk Virtua Fighter of Soul Calibur in split screen willen spelen? Ik kan me daar niks bij voorstellen. Dat heb je helemaal niet nodig als je lokaal tegen elkaar wil spelen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:44:
[...]

De coop-campagne in Resistance 2 is met split screen te spelen. En waarom zou je eigenlijk Virtua Fighter of Soul Calibur in split screen willen spelen? Ik kan me daar niks bij voorstellen. Dat heb je helemaal niet nodig als je lokaal tegen elkaar wil spelen... :?
Nee, dat bedoelde ik ook niet, maar ik bedoel gewoon dat je offline soul calibur of virtua fighter tegen elkaar kan spelen. Is dan lokaal mogelijk om tegen elkaar te spelen bij soul calibur 4?

Resistance 2 splitscreen lijkt me wel leuk maar het is natuurlijk veel leuker als je tegen elkaar speelt. Zoals call of duty 4 modern warfare.
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:53:
[...]
Nee, dat bedoelde ik ook niet, maar ik bedoel gewoon dat je offline soul calibur of virtua fighter tegen elkaar kan spelen. Is dan lokaal mogelijk om tegen elkaar te spelen bij soul calibur 4?
Dat is standaard in elk vechtspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:05:
[...]

Dat is standaard in elk vechtspel.
Ow dankjewel, dat wist ik niet. Ik keek gisteren op de achterkant van virtua fighter box en ook op die van soul calibur en ik zag 1 player staan. En bij de wereldbolletje meerdere. Maar ik heb me vast vergist. Virtua fighter lijkt me wel leuk als die dan voor meerdere players is offline :)
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Wat ook wel erg grappig is om samen te spelen: LittleBigPlanet, Lego Indiana Jones, Lego Batman, Lego Star Wars, Super Stardust HD en Toy Home.
Kan misschien zijn dat dit niet jouw types games zijn.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er ook 60 GB PAL versies die geen BC hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:46:
Bestaan er ook 60 GB PAL versies die geen BC hebben?
Nee. Een kort maar krachtig antwoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nou al meer bekend over de LBP Pack? tijdje terug had ik er rumours over gehoord. Maar werd verder geen concrete datum opgegeven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

In Japan zijn er nieuwe Gran Turismo 5 Prologue: Spec III en LBP bundles te preorderen, te vinden op diverse sites, maar hoe dat in Europa / USA zit weet ik niet.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik ben deze week even met Ratchet&Clank:Quest for Booty bezig geweest. Ik had meer van hetzelfde verwacht, maar de gameplay is duidelijk anders dan R&C:ToD. Het bevalt mij erg goed. Het is wat meer puzzelen en adventure-achtig. Paar opdrachten doen in een open gebied voordat je verder kan, dat soort werk. Ook zit er wat nieuwe gameplay in zoals over balken lopen en krijg je een soort 'zaklamp' voor in het donker. Erg leuk en zeker voor 15 euro een goede aanvulling.

Het hele upgraden van wapens en armor mist wel een beetje, maar dat vind ik zelf niet zo erg.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 11-10-2008 16:59 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:58:
Ik ben deze week even met Ratchet&Clank:Quest for Booty bezig geweest. Ik had meer van hetzelfde verwacht, maar de gameplay is duidelijk anders dan R&C:ToD. Het bevalt mij erg goed. Het is wat meer puzzelen en adventure-achtig. Paar opdrachten doen in een open gebied voordat je verder kan, dat soort werk. Ook zit er wat nieuwe gameplay in zoals over balken lopen en krijg je een soort 'zaklamp' voor in het donker. Erg leuk en zeker voor 15 euro een goede aanvulling.

Het hele upgraden van wapens en armor mist wel een beetje, maar dat vind ik zelf niet zo erg.
Ik vind het ook een erg leuk deel. Alleen het heeft totaal geen replay waarde voor mij eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over PS3 HDD"s... ik heb een 100GB 7200RPM disk in mijn laptop zitten die ik in mijn PS3 wil gaan monteren. Maar ik lees dat 7200RPM discs worden afgeraden. Wat zijn precies de nadelen dan? Over herrie kan ik niet zo inzitten aangezien mijn PS3 bijna altijd tegelijk met mijn lawaaierige PC aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Killzone online beta fpptage (youtube)

Wat een vette clip. kan het niet laten op te vallen dat het spel meesterlijk soepel loopt en de lichteffecten er heel stoer uitzien! Deze game gaat er, naast Resistance 2 zeker komen!!!

Deze clip is van de E3 en singleplayer maar toont wat meer details in de textures... MUST HAVE!

Sony zou hier een pakket van moeten maken.. 299,- incl Killzone 2 zou een ware stormloop betekenen

[ Voor 28% gewijzigd door swopdark op 11-10-2008 18:13 . Reden: linkje toegevoegd ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:07:
Even een vraagje over PS3 HDD"s... ik heb een 100GB 7200RPM disk in mijn laptop zitten die ik in mijn PS3 wil gaan monteren. Maar ik lees dat 7200RPM discs worden afgeraden. Wat zijn precies de nadelen dan? Over herrie kan ik niet zo inzitten aangezien mijn PS3 bijna altijd tegelijk met mijn lawaaierige PC aanstaat...
De nadelen zouden zijn dat de PS3 er iets warmer door wordt. Een 7200 rpm maakt immers meer hitte dan en 5400rpm... Hierdoor zou je PS3 sneller in stofzuigermodus kunnen geraken.

verder kan het volgens mij geen kwaad. Mocht je voor de keuze staan neem dan een 5400 rpm versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:09:
Killzone online beta fpptage (youtube)

Wat een vette clip. kan het niet laten op te vallen dat het spel meesterlijk soepel loopt en de lichteffecten er heel stoer uitzien! Deze game gaat er, naast Resistance 2 zeker komen!!!

Deze clip is van de E3 en singleplayer maar toont wat meer details in de textures... MUST HAVE!

Sony zou hier een pakket van moeten maken.. 299,- incl Killzone 2 zou een ware stormloop betekenen
Damn, als ik dat Mp filmpje zie wil ik er zo een PS3 voor kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hij is er alweer afgehaald. Jammer, het lijkt me zeker een dikke topgame te gaan worden die ook als showcase van het kunnen van de PS3 flink gebruikt kan worden. Lijkt me tof om te zien wat ze met die techniek kunnen doen als straks God of War eraan komt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 17:01

Snippertje

Light up your life

Video van killzone MP is alweer weg :(

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

is het al mogelijk om de sixaxis controller onder vista x64 te gebruiken?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:09:
De PS3 kost 399,-, en de nieuwe Killzone heeft een adviesprijs van 79,99. Dan zou een pakket van 299,- inderdaad wel mooi zijn :+

Ik zit zelf te wachten op een LPB pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

kronk schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:22:
[...]

Ik vind het ook een erg leuk deel. Alleen het heeft totaal geen replay waarde voor mij eigenlijk.
Heeft het ook niet. Maar het is wel leuk om 'm nog een x te spelen vlak voordat het nieuwe deel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik op de website van het Playstation Network achterhalen of een ID al in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

https://store.playstation...s/register/reg_explain.vm

Nee, maar als je je registreert (en dat kan zoals je ziet op de pc), kun je zien of je gewenste naam al in gebruik is. (Scheelt weer, want op het ps3 iets intypen duurt langer ;p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Little Big Planet is gold, dus de release dates zijn bekend gemaakt :)

* North & Latin America: 21st October
* Europe, Australia & New Zealand: 22nd October
* UK & Ireland: 24th October
* 80GB PS3 Bundle in Europe: 29th October
* Japan: 30th October
* 80GB PS3 Bundle in UK & Ireland: 31st October

Leuk om te zien dat wij hem zelfs nog eerder als de UK krijgen, terwijl eerst werd afgevraagd als wij hem juist later zouden krijgen als de UK..
Dit haal ik uit het vorige PS3 ervaringen topic.
Neem aan dat dit gewoon waar is :)

29 oktober ps3 bestellen dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
De dure dagen beginnen eraan te komen. Ik heb vandaag Little Big Planet, Mirror's Edge en Valkyria Chronicles besteld, titels als Resistance 2 en Prince of Persia komen daar binnenkort nog bij. Met de (net) iets mindere goden als Dead Space, Brothers in Arms en Far Cry 2 wacht ik denk ik tot ze 30 euro of minder zijn, anders wordt het wel heel kostbaar in 2 maanden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Far Cry is €50 bij Movie Max geloof ik , LBG kost wel 70.

Man ik heb me net een home cinema set gehaald voor zowel mijn LCD en PS 3, eindelijk eens met fatsoenlijk geluid gamen. Alleen nu komen al die games eraan, Eternal Sonata (koop hem denk ik toch, rpg, enzo), Far Cry 2, LBG, Valkyria Chronicles ....

Dure maand die oktober :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 21:17:
[...]

Dit haal ik uit het vorige PS3 ervaringen topic.
Neem aan dat dit gewoon waar is :)

29 oktober ps3 bestellen dus :*)
Hopelijk volgt de pack snel daarna. Ik wil wel een ps3 maar koop die alleen in een bundle. Als je toch geld gaat uitgeven kan je net zo goed dat voordeel nog meepakken dat a+b < a en b apart ;)

Een bundle met een andere goede game is ook goed, maar ik zie zometeen geen andere bundles in het verschiet. En de MGS bundle is waarschijnlijk overal uitverkocht (en komt met sixaxis en dual shock)

TV wordt zeer binnenkort geleverd, dus ben bijna 'all set'...

yes! bundle wordt op 31 oktober verwacht volgens de site van bartsmit. Dat is goed genoeg...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 09:50
mensen help!

ik heb deze week een import blu-ray gehuurd bij de videoland (nooit eerder problemen mee gehad). mijn ps3 pakt de blu-ray in het menu en loopt daarna gewoon vast. zwart scherm, cd lampje blijft maar knipperen, afsluiten werkt niet. krijg een melding "this video can not be played plus een foutmeldingscode" dvd wil er niet meer uit. Na de stroom eraf gehaald te hebben en de ps3 weer opnieuw te hebben aangezet wou de dvd er weer uitkomen. Dit nog 2 of 3 keer herhaal, goed ik dacht het zal wel aan de dvd liggen. dus ik stop call of duty 4 uit verveling erin , pakt de playstation uberhaupt het spel niet meer. Nou tijdje de ps3 uit gezet en daarna weer cod 4 erin gedaan, gelukkig pakte de ps3 het spel wel, maar na 10 a 15 min spelen, loopt mij ps3 volledig vast... heeft ie ook nog nooit eerder gedaan. En de volgende dag weer bij pes2008 loopt gewoon vast midden in potje pes. Toen maar weer uitgezet. Ik heb een dvd lenscleaner gekocht gister, die start wel op maar als het op afspelen aankomt maakt ie een beetje geluid alsof de ps3 de dvd niet aan het draaien krijgt. op een gegeven moment krijg ik weer opnieuw de melding "this video can not be played" dus weer afgelsoten en uitgezet. En nu gisteravond weer 2 normale dvds gehuurd en die speelt hij zonder enkel probleem gewoon weer af. Heb niet echt meer gegamed na gister avond. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb mijn ps3 ongeveer een jaar, weet iemand toevallig hoelang ik garantie heb en hoe het eventuele opsturen in zijn werk gaat ? of een eventuele andere tussen oplossing ? heb hem bij de free record shop gekocht. oude 60 gig versie. kan het er mee te maken hebben dat blu-ray lezen een probleem is en een gewone cd/dvd niet ? of is dit heel raar om te denken!?!

ik heb idd het forum even doorgespit en er zijn wel mensen met vastlopers, en dat een volledige reset eventueel een optie is, maar aangezien dat 3 uur! duurt en je dan alles kwijt bent... heb ik daar barweinig zin in. Ben benieuwd om mensen ook problemen met bepaalde cd/dvd lezen problemen hebben gehad

[ Voor 11% gewijzigd door paulmp op 12-10-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
PWM schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:37:
[...]

De PS3 kost 399,-, en de nieuwe Killzone heeft een adviesprijs van 79,99. Dan zou een pakket van 299,- inderdaad wel mooi zijn :+

80 euro adviesprijs voor KillZone2? Volgens mij 70 euro hoor, maar dan nog... Een beetje te duur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Verwijderd schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:07:
Wellicht is het volgende artikel iets voor jou:
http://www.gamepro.com/ar...-hard-drive-speed-matter/

Samengevat worden 7200 rpm's ietsje warmer dan 5400 rpm's echter is dat verschil te verwaarlozen. Aan de andere kant kun je je opvragen of de hogere prijs van 7200 rpm harde schijven opwegen tegen de marginale performanceverbeteringen ten opzichte van 5400 rpm schijven.

[ Voor 11% gewijzigd door OCTheEagle op 12-10-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
AvanCade schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:27:
[...]

80 euro adviesprijs voor KillZone2? Volgens mij 70 euro hoor, maar dan nog... Een beetje te duur :'(
Gewoon bestellen in het buitenland, dan betaal je rond de 40 euro per nieuwe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

OCTheEagle schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:30:
[...]

Wellicht is het volgende artikel iets voor jou:
http://www.gamepro.com/ar...-hard-drive-speed-matter/

Samengevat worden 7200 rpm's ietsje warmer dan 5400 rpm's echter is dat verschil te verwaarlozen. Aan de andere kant kun je je opvragen of de hogere prijs van 7200 rpm harde schijven opwegen tegen de marginale performanceverbeteringen ten opzichte van 5400 rpm schijven.
Hij heeft hem in zijn laptop zitten, dus hij heeft er al voor betaald :)

Ik denk dat ik binnenkort ook mijn 40GB ga uitbreiden, kan ik hem als media center gebruiken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Aight! op 12-10-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Laatst online: 13:00
paulmp schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 11:23:
mensen help!

ik heb deze week een import blu-ray gehuurd bij de videoland (nooit eerder problemen mee gehad). mijn ps3 pakt de blu-ray in het menu en loopt daarna gewoon vast. zwart scherm, cd lampje blijft maar knipperen, afsluiten werkt niet. krijg een melding "this video can not be played plus een foutmeldingscode" dvd wil er niet meer uit. Na de stroom eraf gehaald te hebben en de ps3 weer opnieuw te hebben aangezet wou de dvd er weer uitkomen. Dit nog 2 of 3 keer herhaal, goed ik dacht het zal wel aan de dvd liggen. dus ik stop call of duty 4 uit verveling erin , pakt de playstation uberhaupt het spel niet meer. Nou tijdje de ps3 uit gezet en daarna weer cod 4 erin gedaan, gelukkig pakte de ps3 het spel wel, maar na 10 a 15 min spelen, loopt mij ps3 volledig vast... heeft ie ook nog nooit eerder gedaan. En de volgende dag weer bij pes2008 loopt gewoon vast midden in potje pes. Toen maar weer uitgezet. Ik heb een dvd lenscleaner gekocht gister, die start wel op maar als het op afspelen aankomt maakt ie een beetje geluid alsof de ps3 de dvd niet aan het draaien krijgt. op een gegeven moment krijg ik weer opnieuw de melding "this video can not be played" dus weer afgelsoten en uitgezet. En nu gisteravond weer 2 normale dvds gehuurd en die speelt hij zonder enkel probleem gewoon weer af. Heb niet echt meer gegamed na gister avond. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb mijn ps3 ongeveer een jaar, weet iemand toevallig hoelang ik garantie heb en hoe het eventuele opsturen in zijn werk gaat ? of een eventuele andere tussen oplossing ? heb hem bij de free record shop gekocht. oude 60 gig versie. kan het er mee te maken hebben dat blu-ray lezen een probleem is en een gewone cd/dvd niet ? of is dit heel raar om te denken!?!

ik heb idd het forum even doorgespit en er zijn wel mensen met vastlopers, en dat een volledige reset eventueel een optie is, maar aangezien dat 3 uur! duurt en je dan alles kwijt bent... heb ik daar barweinig zin in. Ben benieuwd om mensen ook problemen met bepaalde cd/dvd lezen problemen hebben gehad
Heb ik ook. De BR speler is gewoon naar de klote. Hoe lang heb jij je PS3 al? Je hebt namelijk één jaar garantie. Meestal gaat de BR speler kapot na iets meer dan een jaar, zodat je mag dokken ( 200 euro reparatie kosten )

Kijk voor de gein eens op http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje_maus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
een 7200rpm is zeker wel sneller zeker met spellen die meer op de HDD weg zetten wat tegenwoordig heel veel ps3 games doen. Dan zit er toch wel een verschil in van +/- 10% en de temp is zeker geen probleem kijk in de link voor bewijs helaas zijn de video's die hij er bij had weg gehaald. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
en wat over de 10.000 rpm variant ? Of kan dat niet? ( ik heb er geen verstand van :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Laatst online: 28-04 11:58
mausje_maus schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:30:
een 7200rpm is zeker wel sneller zeker met spellen die meer op de HDD weg zetten wat tegenwoordig heel veel ps3 games doen. Dan zit er toch wel een verschil in van +/- 10% en de temp is zeker geen probleem kijk in de link voor bewijs helaas zijn de video's die hij er bij had weg gehaald. link
Hoe zit het met het geluid van een 7200rpm-schijf, is dat harder dan dat van een 5400-schijf?
Ik wil binnenkort een 320 of 500Gb schijf erin doen (alleen is de 500-schijf nog 120 euro volgens de pw, en das veel geld).

Maar nou zag ik dat er zo goed als alleen nog maar SATA2 (ipv SATA) schijven te koop zijn, kan ik die zonder problemen in de ps3 zetten?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PWM schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:37:

Wauw, gaat het dan echt gebeuren PWM? Kom je eindelijk over naar de dark (shiny black) side?

Die 79,- waar je over praat is een hele hoop geld. Zulke adviesprijzen hanteren ze idd bij de free record shop of Dixons maar bij een meer game gerichte winkels zal het meer op 69,- lijken of zelfs 64,99.

Ik heb (incl Uncharted) nooit meer dan 65,- voor een game betaald. kwestie van goed zoeken of gewoon lekker importeren...

Toen ik de laatste paar gameplay filmpjes heb gezien van RE5 was ik een beetje bang dat de filmpjes van de 360 versie waren en dat ze expres niet de PS3 versie lieten zien. In het verleden betekende dit dat de PS3 versie gewoon slecht geport was waardoor deze er slechter uitzag als de 360 versie. Nu heb ik een filmpje gevonden was duidelijk de PS3 versie toont die er gelukkig net zo adembenement en vloeiend uitziet als eerdere filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
Snippertje schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:04:
Video van killzone MP is alweer weg :(
Niemand nog een nieuwe link voor dit filmpje kunnen vinden? Zou hem toch wel graag willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb een paar pagina's terug een live broadcast linkje gepost, was op justin.tv zoals alle leaks gestreamed worden tegenwoordig. Misschien dat je daar nog iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l00pz
scorpie schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:22:
Ik heb een paar pagina's terug een live broadcast linkje gepost, was op justin.tv zoals alle leaks gestreamed worden tegenwoordig. Misschien dat je daar nog iets kan vinden.
Thanks gaan we daar maar eens even rondkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
is er ergens een lijst met bekende bugs voor de ps 3 ?

heb nu al 2 keer gehad dat als ik de ps3 uitzet van uit een game (ps toets ingedruk houden en in menu systeem uitschakelen kiezen ) als de ps3 uit is en ik hem weer aan zet dan is hij zijn beedschem instelling kwijt hij staat dan ipv HDMI op de laagste resolution (niet hdmi)

en vervolgens loop ik te klooien om hem weer aan de praat te krijgen op HDMI. iemand een idee ?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb ff een vraag, welke ik zo niet op GoT en Google heb kunnen vinden.....Bestaat er ook zoiets als een stofkap voor de ps3? Ik had destijds ook zo'n kap bij de Amiga 500, zou wel prettig zijn als er ook eentje zou bestaan voor de ps3. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Snowwie schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:48:
Ik heb ff een vraag, welke ik zo niet op GoT en Google heb kunnen vinden.....Bestaat er ook zoiets als een stofkap voor de ps3? Ik had destijds ook zo'n kap bij de Amiga 500, zou wel prettig zijn als er ook eentje zou bestaan voor de ps3. :)
Ze bestaan in ieder geval wel: http://www.amazon.com/Vid...Playstation/dp/B000UI22CQ

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41-Tia9OtbL._SCLZZZZZZZ_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Snowwie schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:48:
Ik heb even voor je gezocht op dust cover ps3 in google en ja hoor die zijn er. Link

Afbeeldingslocatie: http://digitaldeckcovers.com/images/ps3-clear-black-front_000.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
diehard889 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:41:
is er ergens een lijst met bekende bugs voor de ps 3 ?

heb nu al 2 keer gehad dat als ik de ps3 uitzet van uit een game (ps toets ingedruk houden en in menu systeem uitschakelen kiezen ) als de ps3 uit is en ik hem weer aan zet dan is hij zijn beedschem instelling kwijt hij staat dan ipv HDMI op de laagste resolution (niet hdmi)

en vervolgens loop ik te klooien om hem weer aan de praat te krijgen op HDMI. iemand een idee ?
Dan houd je de aan knop te lang vast op de ps3 als je die namelijk lang ingedrukt houd reset hij de beeldinstellingen van je ps3. Die knop kort aanraken dan start hij normaal op.

hier een stukje uit de user manual:

If the video output settings do not match those required for the TV in use, the screen may go blank when the resolution is changed. The screen should, however, automatically go back to its original resolution after a while. If the screen remains blank for more than 30 seconds, turn off the system. Then touch the power button on the system front for at least five seconds to turn the system on again. The video output settings will automatically be reset to the standard resolution.

[ Voor 26% gewijzigd door Kimo op 12-10-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ymmv schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:41:

[afbeelding]
Ik heb Valkyria Chronicles in Japan in actie gezien en het ziet er inderdaad errrg lekker uit. Releasedatum van dat ding? Samen met disgaea 3 in Januari ga ik als rpg liefhebber mijn nieuwjaarsbonus misschien wel eens aan een nieuwe console spenderen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
Kimo schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:22:
[...]

Dan houd je de aan knop te lang vast op de ps3 als je die namelijk lang ingedrukt houd reset hij de beeldinstellingen van je ps3. Die knop kort aanraken dan start hij normaal op.

hier een stukje uit de user manual:

If the video output settings do not match those required for the TV in use, the screen may go blank when the resolution is changed. The screen should, however, automatically go back to its original resolution after a while. If the screen remains blank for more than 30 seconds, turn off the system. Then touch the power button on the system front for at least five seconds to turn the system on again. The video output settings will automatically be reset to the standard resolution.
Ik weet dat aan knop ook gelijk de rest knop is, daarom gebruik ik de aankonp nooit. Ik zet de ps3 altijd aan met de controller. ik heb meer de indruk dat ik een bug gevonden heb. als ik namelijk het spel eerst afsluit en dan pas de ps3 zelf dan gaat het wel goed.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Boeboe schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:19:
[...]

Ik heb Valkyria Chronicles in Japan in actie gezien en het ziet er inderdaad errrg lekker uit. Releasedatum van dat ding? Samen met disgaea 3 in Januari ga ik als rpg liefhebber mijn nieuwjaarsbonus misschien wel eens aan een nieuwe console spenderen :)
Valkyria Chronicles komt in Europa op 31 oktober uit, in de VS een week later. Disgaea is al te koop in de VS. Gewoon importeren, bijv bij Videogameplus.ca voor ongeveer 36 euro incl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Kimo schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:20:
Ik heb even voor je gezocht op dust cover ps3 in google en ja hoor die zijn er. Link

[afbeelding]
Ah super... Bedankt, ik zat te veel te zoeken op "stofkap"......"dust cover" was nog niet eens in me opgekomen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Snowwie op 12-10-2008 22:46 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben ik nu de enige die PES 09 er beter uit vind zien op de ps3 dan Fifa 09? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
diehard889 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:22:
[...]

Ik weet dat aan knop ook gelijk de rest knop is, daarom gebruik ik de aankonp nooit. Ik zet de ps3 altijd aan met de controller. ik heb meer de indruk dat ik een bug gevonden heb. als ik namelijk het spel eerst afsluit en dan pas de ps3 zelf dan gaat het wel goed.
Ik zet hem zo goed als altijd direct vanuit het spel uit (ook gewoon via het menu) zonder dat de beeldscherm instellingen gereset worden. (zet hem ook gewoon met controller weer aan)
Heb je dit bij een bepaald spel of bij elk spel? Kan het zijn dat de PS3 nog met iets anders bezig is terwijl je hem uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
ymmv schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:34:
[...]

Valkyria Chronicles komt in Europa op 31 oktober uit, in de VS een week later. Disgaea is al te koop in de VS. Gewoon importeren, bijv bij Videogameplus.ca voor ongeveer 36 euro incl verzendkosten.
Ik heb de demo gespeeld en deze gaat op m'n "to buy list". Ik hoop wel dat het echte spel wat uitdadigender is want dat skirmish level bij de demo was echt super gemakkelijk.Maar ik ga niet verklappen hoe. :P

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.