Wel in Resistance heb je niet enkel sci-fi guns hoor, de helft van de guns zijn jaren '50 wapens (machinegeweren, sniper, ...) en na een tijdje krijg je wapens van je vijanden, vernieuwende sci-fi guns die me toch aardig verrastten want ik ben zelf kieskeurig op vlak van sci-fi. En het zijn geen snelle wapens met low damage, behalve de standaard gun van de Chimeara, wat ook mag aangezien hij bij hen dienst doet als soort machinegeweer. De speciale kogels van elk wapen is ook goed gedaan. Dat schild dat je krijgt bij de Auger is lekker handig, je bent zelf beschermd (tenzij je tegenstander ook een Auger heeft
Veel monsters op 1 beeldscherm valt ook goed mee, de 'normale' chimaera komen regelmatig met veel, maar deze moet je dan ook gewoon zien als infanterie met geweren. In 1 scene heb je veel monstertjes (de alien facehugger-lookalike) in de kathedraal van Manchester, en dat is een level waar ik graag aan terugdenk.
Ik zou zeggen, huur hem eens want reviews zeggen ook niet alles. Het verhaal zit uitstekend in elkaar, gameplay zoals het moet zijn, varierende levels ( normale infanterie levels, dan bestuur je een tank, later een sci-fi Robot), en zelfs enkele boss battles. Als er een spel zeker een kans verdient is het deze wel.