Het hele verhaal van de PS3 die games installeert op je HDD is wereldwijd op het internet zwaar overdreven neergezet. Natuurlijk ben je een paar gig kwijt maar absoluut niet zo heel veel als dat sommige mensen je willen laten geloven. met een 80 gig versie zit je nog ruim in de opslag na 10 demo's en 10 games.
Een demo weegt gemiddeld 1 gig. Er zijn uitschieters met files van 1,8 of 1,6 gig maar ook kleinere van slechts 600 mb. al met al zal je de meeste demo's niet oneindig op je HDD laten staan waardoor je er misschien een stuk of 10 gemiddeld hebt staan. Dus 10 gig aan demo's
Het lijkt nodig te zeggen: Niet alle games hebben een installatie nodig. Wel hebben veel games een soort data bestand dat soms wel 300 - 500mb zwaar is incl patch of updates. Daarnaast zijn de meeste games met een verplichte installaties ongeveer 3 gig zwaar.
SITUATIESCHETS:
Ik heb een 60 gig PS3 en heb de volgende spellen:
- Call of Duty 4
- MGS4
- GT Prologue (op de HDD)
- WipeOut HD (op de HDD)
- Uncharted
- Heavenly Sword
- GTA 4
- Super Stardust (op de HDD)
- Dark Mist (op de HDD)
- WarHawk (op de HDD)
- Pixeljunk: Monsters (op de HDD)
- Pixeljunk: Eden (op de HDD)
- Viking: Battle of Asgard
- Battlefield: Bad Company
- Resistance
- Motorstorm
+
Zeker 4 demo's op de HDD
Al met al een aantal spellen op Blu ray en en aantal op de HDD. Daarnaast ook nog zo'n 40 albums op MP3 en nog heb ik 25 gig aan ruimte over.
Wat ik probeer te schetsen: Met een 80 gig uitvoering ben je helemaal klaar en hoef je je voorlopig geen zorgen te maken over ruimtegebrek.
[
Voor 0% gewijzigd door
swopdark op 19-10-2008 21:35
. Reden: warhawk toegevoegt ]
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop