Het grote Spielerij feedback-topic

Pagina: 1
Acties:
  • 5.524 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Spielerij-ers,

Wij als moderators zijn benieuwd naar jullie mening over de gang van zaken in Spielerij (Games & Discussies en Problemen & Vragen). Spielerij is een behoorlijk oud forum en de policies zijn in de loop van de jaren weinig veranderd. Onder het mom van "don't fix what isn't broken" kan dat heel goed zijn, maar misschien vind je dat er wel iets beter kan.

Bijvoorbeeld: Hoe vind je de sfeer in Spielerij? Wat vind je van het gehanteerde beleid? Zijn er dingen waar we als crew beter op moeten letten? Mis je topics over bepaalde dingen of horen sommige dingen hier juist niet thuis? Andere ideeën of opmerkingen?

Je hart over de gang van zaken kan je, mits onderbouwd en het liefst met voorbeelden, hier luchten.

Let wel even op het volgende:
• Dit topic is bedoeld om de algemene staat van Spielerij te bespreken. Individuële gevallen zoals je gesloten topic of gemodbreakte post kun je, zoals altijd, met de moderator zelf bespreken.
• Omdat dit topic een peiling is van 'hoe het nu gaat', is het in deze opzet niet iets permanents. Een einddatum is er niet maar hij gaat ooit een keer op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Volgens mij gaat het prima, moderators grijpen waar nodig in, en illegale dingen worden snel verwijderd.

Keep up the good work!

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 11-02-2008 20:29 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Even voor de duidelijkheid, is deze topic ook bedoeld om SPV te peilen?

[ Voor 28% gewijzigd door DeX op 11-02-2008 20:31 . Reden: Argh! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:44
er zijn al topics over in lieve adjes maar wat ik wel graag zou veranderd zien is het scheiden van de platforms en de pc oid.
vroeger moest dat mijn inziens niet gebeuren,maar tegenwoordig heb je zoveel verschillende platformen: ps2,3,psp, xbox(360), wiiii, gameboy, dat andere spul van nintendo met touchscreen, ...
het wordt denk ik een beetje te onoverzichtelijk.
maar voor de rest is het wel waarheid dat er heel goed gemodereerd word hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeX schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:30:
Even voor de duidelijkheid, is deze topic ook bedoeld om SPV te peilen?
Ja, dat valt immers ook onder Spielerij. Ik zal het er voor de duidelijkheid nog even bijzetten.
Fr!st! schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:34:
er zijn al topics over in lieve adjes maar wat ik wel graag zou veranderd zien is het scheiden van de platforms en de pc oid.
vroeger moest dat mijn inziens niet gebeuren,maar tegenwoordig heb je zoveel verschillende platformen: ps2,3,psp, xbox(360), wiiii, gameboy, dat andere spul van nintendo met touchscreen, ...
het wordt denk ik een beetje te onoverzichtelijk.
maar voor de rest is het wel waarheid dat er heel goed gemodereerd word hier
Bedoel je een scheiding van het forum met een apart onderdeel voor consoles?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:28:
[...]

Bijvoorbeeld: Hoe vind je de sfeer in Spielerij?
Goed. Wordt eigenlijk nooit geflamed en als dat wel plaats vindt, wordt het gauw geblust door de modjes. Ook wordt er niet raar gekeken als je een oud topic (bewust) omhoog schopt omdat een oud onderwerp je interesseert.
Wat vind je van het gehanteerde beleid?
Vaag. Ik merk in veel zaken dat moderators vaak een oogje dichtknijpen. Vaak zijn dit onderwerpen die net wel/niet besproken kunnen worden. Niet dat deze vaagheid erg is: een gedoogbeleid is er niet voor niets, zolang het maar niet uit de hand loopt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het praten over het draaien van homebrew software op een PSP met een firmware versie hoger dan 1.0 of het geven van een URL naar de website van een persoon die firmwares modificeert (waarvan de site geen copyrighted code bevat of naar linkt anders dan dat van de eigen auteur).
Zijn er dingen waar we als crew beter op moeten letten? Mis je topics over bepaalde dingen of horen sommige dingen hier juist niet thuis? Andere ideeën of opmerkingen?
Er worden vaak in grote topics technische vragen/problemen behandeld, ondanks dat dit niet het doel zou zijn van dit forum. Ik kan mij wel voorstellen dat weinigen het Spielerij - Problemen & Vragen-forum controleren. Hierom zullen mensen met problemen eerder hier hun heil zoeken, vooral in een goed actief topic. Op de kleine problemen zou ik niet inspelen, maar al wordt het een 'hey, kijk mijn specs en mijn 1337 5 frames meer per seconde'-feest dan moet het snel afgelopen zijn.
Je hart over de gang van zaken kan je, mits onderbouwd en het liefst met voorbeelden, hier luchten.
Net gedaan. :? ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
Het is wel 1 grote brij :+
Verder zie ik geen noodzaak tot aanpassen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Het zou misschien handig te zijn om bepaalde dingen die in 1 topic worden besproken te splitsen. Als voorbeeld neem ik dan het Playstation 3 topic, als ik hier even 3 dagen niet ben geweest kan ik weer 20 pagina's gaan lezen en als ik bijvoorbeeld een discussie volg over de harddisk dan staan er steeds 10 posts tussen over games van de PS3. Dus het lijkt mij handig om met consoles bijvoorbeeld een topic te hebben die over de hardware gaat en een topic die over de software (waaronder de games) gaat. Als er een game populair is dan kan die weer een eigen topic krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:43:
[...]

Bedoel je een scheiding van het forum met een apart onderdeel voor consoles?
ja dit bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:46
1shot1kill schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:07:
Het zou misschien handig te zijn om bepaalde dingen die in 1 topic worden besproken te splitsen. Als voorbeeld neem ik dan het Playstation 3 topic, als ik hier even 3 dagen niet ben geweest kan ik weer 20 pagina's gaan lezen en als ik bijvoorbeeld een discussie volg over de harddisk dan staan er steeds 10 posts tussen over games van de PS3. Dus het lijkt mij handig om met consoles bijvoorbeeld een topic te hebben die over de hardware gaat en een topic die over de software (waaronder de games) gaat. Als er een game populair is dan kan die weer een eigen topic krijgen.
Mee eens.. Meestal zijn dit de grote brijen

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

En hoe zou je dat met multi-platform spellen doen? Meerdere topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Ik zou dit idd doen, daar dat hoewel het wel multiplatform is, het toch eigenlijk een verschillende belevenis denk ik. Ik heb dit gemerkt aan GTA:SA op pc of op ps2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Multiplatform spellen zijn denk ik beter op te splitsen in meerdere topics naar hun eigen subforum (Ik vind aparte subfora voor de consoles helemaal zo'n slecht idee niet). Misschien 1 startpost die naar de verschillende platformtopics wijst? (Sticky waarbij 1 user een topicstart maakt maar hem wel moet kunnen wijzigen, zodat dat topic ook maar 1 post heeft). Zo kan de topicstart ook onafhankelijk van het aantal replies vernieuwd worden zonder eerst op 1000 replies te hoeven wachten (wat nu wel vaak gebeurt). Ow, het is weer tijd voor een nieuw topic, want deze is vol, ow laat ik maar gelijk de topicstart opschonen / updaten / aandikken. Misschien ook weer niet zo'n erg goed idee, want nu worden de topicstarters nog wel eens aangespoord om de topicstart te updaten omdat er weer een nieuw deel geopend moet worden.

Nu zie je vaak dat multiplatform spellen niet als 1 spel onderhouden worden, zoals bijvoorbeeld Call of Duty 4. Er zijn 3 platforms waar de game op uitgebracht is (PC / X360 en PS3), en ze hebben allemaal verschillende patches (versies althans). Als iemand het over patches heeft is het erg verwarrend wanneer er niet expliciet bijstaat voor welk platform hij het heeft.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Splitsing lijkt me niets. Neem een doorsnee multi platform, natuurlijk zijn er platform specifieke vragen, maar komt meestal toch neer op ervaringen en vragen welke op elk platform in het spel zitten. Moet je weer 3(4?) topics doorspitten of je vraag toevallig is langsgeweest.

Splitsing PC / Console is dan nog een twijfel, maar imho blijft dit een tech forum, geen PU gameforum.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
scorpie schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:39:
Multiplatform spellen zijn denk ik beter op te splitsen in meerdere topics naar hun eigen subforum (Ik vind aparte subfora voor de consoles helemaal zo'n slecht idee niet). Misschien 1 startpost die naar de verschillende platformtopics wijst? (Sticky waarbij 1 user een topicstart maakt maar hem wel moet kunnen wijzigen, zodat dat topic ook maar 1 post heeft). Zo kan de topicstart ook onafhankelijk van het aantal replies vernieuwd worden zonder eerst op 1000 replies te hoeven wachten (wat nu wel vaak gebeurt). Ow, het is weer tijd voor een nieuw topic, want deze is vol, ow laat ik maar gelijk de topicstart opschonen / updaten / aandikken. Misschien ook weer niet zo'n erg goed idee, want nu worden de topicstarters nog wel eens aangespoord om de topicstart te updaten omdat er weer een nieuw deel geopend moet worden.
Dat gaat echt niet werken, al is het alleen maar omdat we Crisp dan een week in een hermetisch afgesloten ruimte moeten zetten :+ Daarbuiten lijkt het ons juist -niet- handig om op te splitsen per console, omdat de strekking van de game over het algemeen toch wel hetzelfde is. Het grote verschil zit 'm in de techniek, en daar willen we nu juist geen vragen over in grote topics van spellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Dat zou je van game tot game moeten bekijken, er zijn games die op console x heel anders zijn dan op console y. En als je van meerdere consoles veel posts krijgt in hetzelfde topic zou je dat ook kunnen splitsen, om het overzichtelijker te houden voor de gebruiker, ik denk dat je zoiets met GTA 4 kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat hier, net als op de rest van tweakers, nogal een dubbele moraal is tov modchips en dat soort zaken. Er is bv wel een topic over DS copiers, maar als ergens het woord crack valt is het forum te klein. Etc. etc. etc. Je mag ook opscheppen over met hoeveel mbits je je illegale shit uit "nieuws"groepen binnenhaalt, maar je mag dan weer niet noemen wat je precies aan illegale shit binnenhaalt. (nfo's enzo, release names).

Kortom ik vind het beetje dubbele moraal. Ik wil er verder niet over zeiken ofzo, maar in deze topic wordt expliciet naar onze mening gevraagd. Hierbij dus de mijne.

Ohja, ik vind spielerij-problemen/vragen zelf ook beetje overbodig.. kan mijns inziens ook hier prima.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nog even over het idee van 1shot1kill. Is het niet beter om in 'Harde waren' een extra afdeling te maken voor gaming. Zodat hard- en software dus gescheiden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe zit het met de ideeen gegeven in dit topic?

Spielerij opdelen per console?

Dat is eigenlijk het enige wat ik graag zou willen weten eigenlijk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Een apart subforum per console lijkt mij ideaal, ik moet nog regelmatig terugdenken aan de (korte) tijd dat Sony het PS3 subforum sponsorde. Ik heb nu regelmatig dat ik een discussie staak omdat anderen daar misschien last van hebben. Tevens is het zo dat topics waar iets minder vaak in gepost wordt al snel uit het zicht verdwijnt, waardoor posts voor zo'n topic toch weer in een algemeen (groot) topic komen.

Multiplatform games kunnen dan ook gescheiden worden, mede omdat de verschillende platformen online toch niet met/tegen elkaar kunnen spelen en zoals boven al aangegeven is, discussie over specs, patches voor verwarring kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

DCFreak schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 01:55:
Multiplatform games kunnen dan ook gescheiden worden, mede omdat de verschillende platformen online toch niet met/tegen elkaar kunnen spelen en zoals boven al aangegeven is, discussie over specs, patches voor verwarring kunnen zorgen.
Er zijn bepaalde multiplatform spellen die je wel tegen elkaar kan spelen met behulp van verschillende consoles. En wat over single player spellen? Heb je een vraag over hoe/wat je ergens moet doen in het spel, moet je eerst drie topicseries doorspitten voordat je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:28:
Ik vind dat hier, net als op de rest van tweakers, nogal een dubbele moraal is tov modchips en dat soort zaken. Er is bv wel een topic over DS copiers, maar als ergens het woord crack valt is het forum te klein. Etc. etc. etc. Je mag ook opscheppen over met hoeveel mbits je je illegale shit uit "nieuws"groepen binnenhaalt, maar je mag dan weer niet noemen wat je precies aan illegale shit binnenhaalt. (nfo's enzo, release names).
Het is nog nooit toegestaan geweest om te patsen met je warez. Het dubbel moraal klopt wel een beetje ja, we kijken nog wat/of we daar aan gaan doen.
Ohja, ik vind spielerij-problemen/vragen zelf ook beetje overbodig.. kan mijns inziens ook hier prima.
En je onderbouwing daarbij is? Kijk hoeveel actieve topics SGD heeft in de afgelopen 24 uur, als je daar met een klein topicje voor problemen komt raakt 1. het overzicht kwijt, en 2. krijg je nooit een oplossing omdat er altijd een 'CoD4, XBox, PS3 en WoW' boven je staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het enige waar ik me aan erger is het feit dat bv in het PS3 ervaringen topic WEL mensen die lopen te OH-en over hun TV etc. worden afgekapt als zijnde off-topic door moderators, maar het standaard groepje trolls met een XBox360 NIET. M.a.w.: het kan best zijn dat de eerstgenoemde groep idd offtopic babbelt, maar dat neemt niet weg dat de 2e groep dat niet doet, terwijl die wel zn gang mag gaan, althans, veel te lang naar mijn mening. Ik zou het liever andersom zien, dus dat de policy wordt opgerekt dat het zeiken in topics van producten die concurreren met het door jouw aangehangen product zeer offtopic is en meteen wordt aangepakt.

Voor de rest geen klachten ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:40:
[...]
En je onderbouwing daarbij is? Kijk hoeveel actieve topics SGD heeft in de afgelopen 24 uur, als je daar met een klein topicje voor problemen komt raakt 1. het overzicht kwijt, en 2. krijg je nooit een oplossing omdat er altijd een 'CoD4, XBox, PS3 en WoW' boven je staan.
Ik heb zelf het idee dat je in het "spielerij problemen" forum (naam ff kwijt :) ) juist minder snel een antwoord krijgt omdat er minder mensen even daar gaan kijken wat voor problemen iedereen nu weer heeft.

Een oplossing heb ik niet; maar ik heb het idee dat een opsplitsing naar xbox360 / pc / ps2-3 subforums al helpt omdat de topics dan minder snel uit het zicht verdwijnen.

Wat je trouwens zelf aanhaalt over overzicht vind ik ook van toepassing op de "het grote <...> topic" topics. Als je daar een halve dag niet in gelezen hebt loop je soms al een paar pagina's achter. Dat hou je ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:23
Veel belangrijker nog dan het splitsen per platform, vind ik het splitsen van technische en software vragen, zoals bijvoorbeeld 1shot1kill aangeeft. Eigenlijk is dit natuurlijk hoe het nu ook al is georganiseerd, echter hier wordt nauwelijks gebruik van gemaakt. Ik vind het inderdaad soms behoorlijk vervelend om mij door pagina's framerate discussies, lock ups, freezes etc heen te worstelen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb trouwens nog wel iets.

In Spielerij zie, hoe kan het ook anders, een hele rits met topics over spellen staan. Bij speltopic staan in de topicstart altijd een kleine faq hoe het spel in zijn werk gaat, en waar je meer info kunt vinden enzo.

Het lijkt mij wel leuk om daar iets mee te doen. Dus waarom niet een apart subforum openen waar enkel een soort van wiki-topics staan over een spel die dan door GoT'ers(/spelers) aangevuld kan worden.
Een game wikipedia binnen GoT dus waar dan alle belangrijke informatie staat over de game en wat GoT ermee te maken heeft (wie er van GoT spelen etc..).

Zo hoef je niet meer iedere keer de topicstart te kopieren. Zo heb je ook niet last van topicstarters die niet reageren. En je behoud goed overzicht van wat GoT'ers allemaal spelen.

Wat vinden jullie ervan?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Ik zou het vragen en problemen subforum wegdoen, en de 2 spielerij subfora veranderen in PC en Console's (want multiplatform is vooral op console's belangrijk en vooral PC is de meest verschillende game bij multiplatform games).
En dan zou ik bij PC gewoon alles doen zoals het nu gaat, behalve dat er een algemeen probleem & vragen topic is, want zoals nu te zien is in problemen en vragen zijn dat echt niet veel posts die passen makkelijk allemaal in één grote topic.
Bij Console's subforum iets meer opgesplitste 'grote' topics, dus PS3 ervaringen, PS3 problemen en PS3 mediaserver zoals het nu ongeveer gaat maar dus met een extra voor problemen, misschien dat die bij ervaringen kan, misschien nog zien.
En multiplatform games lekker door elkaar laten lopen in een topic over een specifieke game is het toch niet zo druk over het algemeen dus verschillende consoles kunnen wel door elkaar lopen.

Zo zou ik het doen, ik post hier niet zo veel dus misschien is mijn mening niet zo belangrijk maar ik lees wel een hoop en zo lijkt het mij het meest ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Grannd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:11:
Bij Console's subforum iets meer opgesplitste 'grote' topics, dus PS3 ervaringen, PS3 problemen en PS3 mediaserver zoals het nu ongeveer gaat maar dus met een extra voor problemen, misschien dat die bij ervaringen kan, misschien nog zien.
Hier zou je dan juist weer tegen problemen aanlopen. Begin je in de ervaring topic met je kersverse PS3, heb je een probleem wordt je doorgestuurd naar Problemen topic. Daar klaar vertel je weer in Ervaring topic hoe je de PS3 ervaart, waarna je dan in mediaserver gaat om dat te testen. Weer een probleem terug naar Problemen, via Ervaring (slechte service Sony oid) weer naar Mediaserver.

Voordeel imho nu is, je hoeft in principe enkel de 'grote PS3 topic deeltje XXX' door te lezen.

In games mag er wel iets uniformer met titels om worden gegaan, of in iedergeval afkortingen.

[Xbox 360, playstation 3] kan makkelijk [X360/PS3], het [gratis] tag mag van mij achter de [MMORPG] tag (waarom er dan weer PC bij moet... 99% is PC, juist bij niet-PC zou je platform erbij kunnen vermelden). Net als die web-based games ook een tag te geven, dat wordt ook niet altijd uniform toegepast. Waarom dan expleciet een WoW geen MMORPG tag krijgt.. :?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Alles gaat prima vind ik! ;)
Echter graag meer letten op slow-chat topics en wat SinergyX net zegt: de tags. De tags zijn soms zo onduidelijk en meoten universeel worden. Dus dat alles gelijk is qua tags, dat kunnen de mods dan eventueel editen als de TS zich er niet aan houdt. Ook de "Gratis" tags zijn nogal onzin in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
SinergyX schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:25:
[...]
Voordeel imho nu is, je hoeft in principe enkel de 'grote PS3 topic deeltje XXX' door te lezen.
Laat dat woordje enkel maar weg, topics zoals over de consoles groeien zo snel dat er geen mogelijk is een goede discussie te voeren over 1 onderwerp omdat er ondertussen al 15 andere vragen tussen staan, door het te splitsen krijg je die verdeelt over meerdere topics en daarmee blijven discussies langer in beeld, is het makkelijker terug te vinden en heb je niet elke 2 weken een nieuwe thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
EfBe schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:36:
Het enige waar ik me aan erger is het feit dat bv in het PS3 ervaringen topic WEL mensen die lopen te OH-en over hun TV etc. worden afgekapt als zijnde off-topic door moderators, maar het standaard groepje trolls met een XBox360 NIET. M.a.w.: het kan best zijn dat de eerstgenoemde groep idd offtopic babbelt, maar dat neemt niet weg dat de 2e groep dat niet doet, terwijl die wel zn gang mag gaan, althans, veel te lang naar mijn mening. Ik zou het liever andersom zien, dus dat de policy wordt opgerekt dat het zeiken in topics van producten die concurreren met het door jouw aangehangen product zeer offtopic is en meteen wordt aangepakt.
Apart is ook dat ik bij het PS3-topic regelmatig TR's aantref, terwijl dat bij het Xbox-topic eigenlijk zeer zelden het geval is...
Een wiki is niet iets wat hier erg relevant is: Zelfs al zouden we het zomaar willen implanteren is dat niet 1, 2, 3 gedaan.
Grote topics worden over het algemeen juist als vervelend gezien: Er is geen duidelijkheid, het overzicht is zoek, alles staat door elkaar, en er worden veel te snel simpele vragen gedumpt. We willen echt niet alle game-topics wegdoen, maar grote topics stimuleren is het andere uiterste :o

Over de tags: Daar is nu niet echt een regeling voor.. Een TS bepaald zelf of 'ie tags gebruikt of niet, en hoe. Misschien iets om wat aan te doen ja.

Quotes heb ik even ingeknipt om deze reply enigzinds kort te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

TheZeroorez schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:21:[...]

Grote topics worden over het algemeen juist als vervelend gezien: Er is geen duidelijkheid, het overzicht is zoek, alles staat door elkaar, en er worden veel te snel simpele vragen gedumpt. We willen echt niet alle game-topics wegdoen, maar grote topics stimuleren is het andere uiterste :o
Daarom iets meer opsplitsen imo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

TheZeroorez schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:21:
Apart is ook dat ik bij het PS3-topic regelmatig TR's aantref, terwijl dat bij het Xbox-topic eigenlijk zeer zelden het geval is...
Wat zijn TR's?

Ik vind juist het grote PS3 of 360 ervaringen topic wel tof omdat je vooral bij de PS3 nu veel nieuwe gebruikers tegenkomt die veel vragen stellen, veel willen weten en veel ervaringen delen. Juist doordat het zo'n groot topic is lijkt het een soort cummunity van PS3 gebruikers waar allerhande PS3 nieuwtjes en ervaringen worden gepost waardoor je in 1 topic heel veel informatie voor je kiezen krijgt die je met afzonderlijke topic wellicht niet tegen zou komen.

Het 360 of PS3 ervaringen topic splitsen naar games, hardware pdates, problemen, games en nieuwtjes lijkt me niet zo'n goed idee als het aankomt op de (positieve) diversheid van deze topics.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Als er wat mis is met een topic of bepaalde reacties (in dat geval dan met een linkje naar de betreffende reactie) kun je dat aan de mods doorgeven via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif (links bovenaan de pagina, naast de topictitel en de bookmark icoontjes). Dit zien zij vervolgens terug in de topiclijst en kunnen vervolgens bepalen of er wat mee gedaan wordt en zo ja, op welke manier. Zie voor verdere uitleg Lieve Adjes (bijvoorbeeld Topic Reports: hoe werken ze nou voor de user en de crew?).
Ik vind juist het grote PS3 of 360 ervaringen topic wel tof omdat je vooral bij de PS3 nu veel nieuwe gebruikers tegenkomt die veel vragen stellen, veel willen weten en veel ervaringen delen. Juist doordat het zo'n groot topic is lijkt het een soort cummunity van PS3 gebruikers waar allerhande PS3 nieuwtjes en ervaringen worden gepost waardoor je in 1 topic heel veel informatie voor je kiezen krijgt die je met afzonderlijke topic wellicht niet tegen zou komen.

Het 360 of PS3 ervaringen topic splitsen naar games, hardware pdates, problemen, games en nieuwtjes lijkt me niet zo'n goed idee als het aankomt op de (positieve) diversheid van deze topics.
Het probleem met de grote topics in hun huidige vorm vind ik dat het juist zo divers is. Nu worden regelmatig randzaken besproken die waarschijnlijk beter tot hun recht komen in een eigen topic. Op die manier heb je een breder platform om over zaken te discussiëren en ook kun je ook uitgebreider op bepaalde zaken ingaan.

Ook komen er in de grote topics regelmatig dezelfde soort vragen langs. Iets dat wordt veroorzaakt door de diversheid van de topics, maar het heeft waarschijnlijk ook te maken met dat het lastig is om in een groot topic een antwoord te vinden op een vraag. Als dergelijke vragen een eigen topic krijgen, zijn ze achteraf veel gemakkelijker terug te vinden.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Grannd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:09:
[...]

Daarom iets meer opsplitsen imo :Y)
Wat jij wilt lijkt me nogal omslachtig: Opsplitsen per console, maar tegelijkertijd problemen in de grote topics doen. Het overzicht ben je dan juist nog meer zoek dan nu, omdat elk probleem in hetzelfde topic komt, en de algemene discussie (die eigenlijk bij elk platform om hetzelfde gaat) óók.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Ooit eens een suggestie gadaan voor een splitsing, zie het weer naar boven komen dus plemp hem maar weer eens neer... Vertel gerust waarom het een slecht idee is hoor :+
Maverick schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:41:
HW en SW opdelen lijkt mij ook het handigst. Zo blijven de multiplatform topics gewoon bestaan, en ook grote console topics hebben een kans.
Iets van;

Spielerij - Games & Discussies
Spielerij - Consoles & Hardware
Spielerij - Problemen & Vragen

Lijkt me dan het handigst.
Waar console games in SGD worden besproken. ben er alleen zelf niet uit of een probleem met je console dan in SCH of SPV moet komen, maar daar kan vasy wel een keuze in gemaakt worden :P
SGD dan voor de games en SCH voor consoles (dus de machines zelf, niet de games ervoor) stuurtjes controllers joystocks wiimotes balanceboards etc. en SPV blijft dan wat het is. :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Maverick schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:24:
Ooit eens een suggestie gadaan voor een splitsing, zie het weer naar boven komen dus plemp hem maar weer eens neer... Vertel gerust waarom het een slecht idee is hoor :+
Ook de suggestie waar uiteindelijk wat mee gedaan is en wat mij betreft ook de beste suggestie die ik voorbij heb zien komen. Het is alleen nooit tot uitvoering gekomen, maar ik neem aan dat er nog steeds plannen zijn voor het opnieuw indelen van Spielerij.

Hoe dan ook zal het wel moeilijk zijn om een ideale situatie te creëren, aangezien er altijd topics zijn die in meerdere fora ondergebracht zouden kunnen worden. Zie bijvoorbeeld de grote console topics waar zowel over de hardware als over de software gesproken wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 12-02-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

swopdark schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:22:
[...]
-knip-
-knip-
Ondanks dat ik voor aparte subfora per console ben, moet ik je gelijk geven wat betreft dat community gevoel in het grote ervaringen topic. Dit zou je kunnen combineren door in zo'n subforum een algemeen (sticky) topic te maken, waar ook de uitgebreide startpost in zit.

Zo kan iedereen die vragen of opmerkingen heeft, waar geen apart topic voor loopt, dit hierin plaatsen en mocht het een grote discussie worden kan er simpel een apart topic voor aangemaakt worden.

• 1shot1kill
swopdark schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:22:
[...]

Je moet ze ook niet in zoveel topics opsplitsen, maar een verdeling met een dedicated hardware en een dedicated software topic zou al helpen, beide topics zouden heel actief blijven en je zal minder hebben dat de ene discussie de andere onzichtbaar maakt. Met die 2 splitsingen bij de consoles zou het al helpen en als er dan iets is dat langere tijd word besproken of heel veel replies krijgt zou dat weer een aftakking naar een eigen thread kunnen krijgen. (bv de ps3 media center thread)

Ik heb zelf de afgelopen 10 jaar verschillende game forums gerunt (groot en klein) en dit forum is goed omdat er veel activiteit is maar hebt ontbreekt een beetje aan de organisatie van topics, met dan als enig pluspunt de topic starts.
Maverick schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:24:

[...]

SGD dan voor de games en SCH voor consoles (dus de machines zelf, niet de games ervoor) stuurtjes controllers joystocks wiimotes balanceboards etc. en SPV blijft dan wat het is. :)
Je zou dat iets moeten aanpassen want waar wil je de vragen laten over bijvoorbeeld de webbrowsers van de consoles en dat soort software dat geen game is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

TheZeroorez schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:40:
[...]
Het is nog nooit toegestaan geweest om te patsen met je warez. Het dubbel moraal klopt wel een beetje ja, we kijken nog wat/of we daar aan gaan doen.

[...]
Dubbel moraal, ja en nee, copiers voor de ds is op zich niks illegaals aan, je mag toch een kopie maken van je eigen game, om het origneel te beschermen tegen stukgaan. Tuurlijk zijn er mensen die dan het kopie online zetten en daar mogen we het niet over hebben, dat is toch goed dan, volgens mij hebben we dat aardig afgevangen zo. Voor de rest denk ik dat afsplitsing van het topic per console inderdaad alleen per geval kan bekijken en niet zomaar elk topic per console kunnen splitsen, zeker niet in de toekomst als je met de xbox bijvoorbeeld tegen de pc kan spelen etc...

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
opdelen maakt het denk ik een stuk overzichtelijker:

T.net
->Console Gaming
-->Playstation 3
-->PSP
-->Nintendo DS
-->Xbox360
-->Wii
-->overige

PC gaming kan dan in principe wel bij softe goederen blijven staan

zo krijg je niet meer alles in 1 post maar kun je gewoon een specifiec topic maken en als er dan 1 sticky per subforum word gemaakt die dient als een soort van startpost met verwijzingen naar de diverse interessante topics word het veel duidelijker

[ Voor 11% gewijzigd door iwaarden op 15-02-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 13-09 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Subfora per console werkt toch niet. Hoe doe je dat dan met GTA 4 bijvoorbeeld? Aparte topics voor de PC versie, de PS3 en de Xbox versie? Of link je de topics aan elkaar vast, zodat je via het PC subforum naar hetzelfde topic wordt gelinkt dat in eerste instantie in het PS3 forum is aangemaakt?

Bovendien wordt het in bepaalde subfora (PSP, Wii) dan wel bijzonder rustig. Zo rustig dat je na 3 maanden de stekker er uit kunt trekken.. heb je daarvoor alle moeite gedaan om alle topics te splitsen (als moderator zijnde).

Om dit probleem te tacklen zou je bij het aanmaken van het topic vinkjes moeten kunnen zetten voor welke console / platform het spel wordt uitgebracht. Vervolgens kun je binnen het subforum SGD filteren.

Sinds bijvoorbeeld een website als Gamer.nl dit systeem hanteert, is het veel prettiger lezen. Nu kan ik met 1 klik alleen de PC-onderwerpen lezen. Het interesseert mij immers niets dat er een demo uit is voor een XboX spel.

Voor de grote topics is er volgens mij maar 1 goede oplossing. Maar dat is geen oplossing die binnen bereik ligt van de SGD/SPV crew. De topic-delen zouden via React aan elkaar gelinkt moeten kunnen worden. Een grote array met alle topic-id's van alle delen. Dit koppelen gebeurd door mods.

Vervolgens krijg je een extra zoekoptie naast 'zoeken in dit topic', namelijk 'zoeken in alle delen'.
Dat vergemakkelijkt het zoeken in grote delen in zeer grote mate, waardoor een vraag niet in alle delen terugkomt en de grote topics weer wat overzichtelijker worden, op termijn.

Tot slot nog een suggestie waar de crew misschien wel iets mee kan. Het gaat over spellen die alleen gespeeld kunnen worden als je daar eerst door een bestaande member voor wordt uitgenodigd. Het vragen om invites wordt hierbij als hinderlijk gezien, evenals het aanbieden van invites. Toch denk ik dat het best samen kan gaan, de inhoudelijke discussie en het vragen om invites, want het gaat immers in het begin om de invites.

Een voorbeeld waar het zeer goed is verlopen is bijvoorbeeld het Paiq topic (HK, sorry).

[ Voor 5% gewijzigd door PromWarMachine op 15-02-2008 14:58 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Subfora per console is inderdaad niet handig en niet echt werkbaar. Jouw idee iets daaronder echter, is ook niet echt iets waar we op zitten te wachten..; dagen devwerk voor Crisp en mods die de hele dag gaan topickoppelen.. We willen het overzichtelijker, niet omslachtiger.
Tot slot nog een suggestie waar de crew misschien wel iets mee kan. Het gaat over spellen die alleen gespeeld kunnen worden als je daar eerst door een bestaande member voor wordt uitgenodigd. Het vragen om invites wordt hierbij als hinderlijk gezien, evenals het aanbieden van invites. Toch denk ik dat het best samen kan gaan, de inhoudelijke discussie en het vragen om invites, want het gaat immers in het begin om de invites.

Een voorbeeld waar het zeer goed is verlopen is bijvoorbeeld het Paiq topic (HK, sorry).
Verschil is, dat HK opsomtopics wel toestaat, omdat veel van de discussie aldaar toch niet echt bijzonder nuttig is en teruggezocht gaat worden. Spielerij is een publiek forum, en komt in zoekmachines ver omhoog, net als in de search, wanneer iemand weer eens iets wil weten. Invites regelen is niet echt iets wat de bedoeling is van een topic, en dan dus vooral om de reden dat *niemand* anders dan jij iets aan die postings heeft. Opsomtopics zijn verboden, en zullen verboden blijven. Dat 'het goed gaat' is niet het punt erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er over nagedacht maar ik zou eigenlijk niet weten hoe de boel verbeterd kan worden. De meeste discussie vind plaats in: Het grote Wii/Xbox360/PS3 topic ervaringen ding of hoe dat tegenwoordig heet. :P. Daarnaast nog wat posts wat betreffende de populairste PC game en dat is het. Ik zou persoonlijk voor zo'n subforum niks voelen omdat er bijzonder weinig te beleven valt in bepaalde subfora. Het Wii gedeelte is actief en het PS3 en Xbox gedeelte ook, maar als we kijken naar DS en PSP dan wordt er nauwelijks gepost. Als we de boel gaan opdelen met meer topics ook voor losse games dan worden die over het hoofd gezien. Ik zie nu namelijk ook geen Lost Oddysey, Devil May Cry 4, Battalion Wars 2 etc. topics. Ik denk dat er weinig vraag is naar een subforum met herhalende vragen zullen we moeten leren leven. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die naar de bekende weg vraagt diezelfde vraag zal stellen in het goede subforum.

Het is jammer als je na een weekje afwezigheid alle grote topics moet doorpluizen maar een goed geupdate TS kan dat probleem al oplossen. Conclusie: Laten zoals het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik denk dat een (eventueel gedeeld?) subforum per platform wel wat aan de diepgang in bepaalde discussies zal toevoegen, wat mijn inziens positief is.
Op dit moment worden de meeste dingen in de "ervaringen" topics besproken en doordat er veel onderwerpen tegelijk de revu passeren merk je dat het weinig zin heeft om ergens verder op in te gaan, omdat er ondertussen vaak al weer 10 posts over andere onderwerpen zijn. Voor diepgang of verdere discussie bestaat natuurlijk de mogelijkheid om een apart topic te starten, maar tenzij daar heel veel animo voor is (bijv. zoals bij WoW of CoD4) loopt zo'n topic meestal op niets uit doordat het desbetreffende topic weinig op de frontpage te vinden is (S: G&D is vrij druk volgens mij). Daardoor is niet iedereen op de hoogte van het bestaan van dat specifieke game topic en dat resulteert erin dat die mensen hun game ervaring dan dus ook het de "ervaringen" topics posten. Een voorbeeld hiervan is het Burnout Paradise Topic, de game is redelijk vaak besproken in het PS3 ervaringen topic, terwijl het Burnout Paradise topic zelf niet echt actief gebruikt werd.
Door het forum op te splitsen per platform kan je ook makkelijker de multiplatform games per platform een topic geven, waar ik zelf voorstander van ben. CoD4 is bijvoorbeeld op elk platform in principe wel dezelfde game, maar de ervaringen en discussies zijn toch anders. Als iemand die CoD4 op de PS3 speelt heb ik geen behoefte om alle posts te lezen van PC CoD4 spelers die IP adressen en configs uitwisselen. Dat is voor mij totaal niet relevant of interessant en als ik weer 4 of 5 pagina's moet doorspitten aan PC gerelateerde posts op zoek naar PS3 relevante info, dan hoeft het van mij al niet zo nodig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

nioz schreef op zondag 17 februari 2008 @ 18:13:
Ik denk dat een (eventueel gedeeld?) subforum per platform wel wat aan de diepgang in bepaalde discussies zal toevoegen, wat mijn inziens positief is.
Dat zeker, maar opdelen per console lijkt me geen optie. Hooguit zou je een apart pc gerelateerd forum kunnen maken, maar dan nog blijf je met topics over spellen zitten die rechtstreeks overgezet zijn van/naar de pc.
Voor diepgang of verdere discussie bestaat natuurlijk de mogelijkheid om een apart topic te starten, maar tenzij daar heel veel animo voor is (bijv. zoals bij WoW of CoD4) loopt zo'n topic meestal op niets uit doordat het desbetreffende topic weinig op de frontpage te vinden is (S: G&D is vrij druk volgens mij). Daardoor is niet iedereen op de hoogte van het bestaan van dat specifieke game topic en dat resulteert erin dat die mensen hun game ervaring dan dus ook het de "ervaringen" topics posten. Een voorbeeld hiervan is het Burnout Paradise Topic, de game is redelijk vaak besproken in het PS3 ervaringen topic, terwijl het Burnout Paradise topic zelf niet echt actief gebruikt werd.
Je zou de betreffende users er dan natuurlijk op kunnen wijzen dat het betreffende spel een eigen topic heeft en misschien wil een mod er ook nog wel een opmerking over maken als er teveel over gesproken wordt, maar het lijkt me niet het grootste probleem. Een groter probleem vind ik dat er teveel randzaken worden besproken in de grote console topics.

Zoals in het PS3 topic werd er vanaf hier weer een tijd gesproken over het aansluiten, hd beeld/films. Dergelijke zaken horen wat mij betreft toch wat minder in een console topic thuis. En soms komen dezelfde zaken ook echt tig keer langs, maar dat kun je ze ook niet kwalijk nemen omdat dingen moeilijk terug te vinden zijn. Aparte topics is vaak geen optie aangezien in de huidige vorm een los topic nogal snel over het hoofd gezien wordt vanwege de vele grote topics. Maar als er meer ruimte gecreëerd wordt en die randzaken wat meer ondergebracht worden in aparte topics verhoogt dat de vindbaarheid. Dan is het enkel te hopen dat men het juiste topic opzoekt en zo niet kan er in ieder geval strenger op gemodereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opdelen per console lijkt mij overbodig. Hooguit een extra forum voor alle consoles. Maar blijft het probleem wat je met spellen moet die voor de PC uitkomen en ook op consoles. Twee topics?

Sowieso kan ik mij weinig voorstellen dat er voldoende goed/nuttig materiaal kan komen over spellen voor op de console (behalve slowchat van welk level zit je nou of welk item heb je). Bovendien is het publiek voor console spellen niet enorm klein op GoT? Geen gamemods mogelijk bijvoorbeeld.

Dit zal niet de plaats zijn maar het zou wel handig zijn als er automatisch aliassen zouden komen in SGD van SPV topics, maar dat moet ook technisch gerealiseerd worden als het al een idee is.
Net als een wiki achtig systeem op een startpost...

Imho valt er weinig te verbeteren met de mogelijkheden die er nu zijn, het gaat goed zo :)

//edit:
herinner ik mij nu ineens de 'beruchte' Battlefield 2 topics waar een tijdje geleden het weer even geprobeerd is maar snel weer gesloten werd. Veel zinnigs kan ik momenteel even niet bedenken maar misschien brengt het iemand op ideeën.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 13-09 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

TheZeroorez schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:34:
Subfora per console is inderdaad niet handig en niet echt werkbaar. Jouw idee iets daaronder echter, is ook niet echt iets waar we op zitten te wachten..; dagen devwerk voor Crisp en mods die de hele dag gaan topickoppelen.. We willen het overzichtelijker, niet omslachtiger.
Dat devwerk van Crisp klopt wel, maar dat 'hele dag koppelen' zal denk ik wel meevallen. Je kunt er zelfs code voor maken. "Het World of Warcraft topic deel 145" zal wel een vervolgn zijn van een titel die daar op lijkt, namelijk "Het World of Warcraft topic deel 144". Je zou zelfs het deelnummer in een apart veld bij het aanmaken van een topic kunnen laten invullen, zodat de koppeling helemaal automatisch gaat.

Het voordeel is dat je harder kunt optreden tegen dubbele vragen, omdat het zoeken een stuk beter gaat. Als een vraag nu in deel 1, 2, 3, 6, 8 & 9 staat kun je daar de 6e keer (in deel 9) eigenlijk niets aan doen, omdat het voor het eerst wordt gesteld in dit deel. Met zoeken binnen alle delen kan dat wel. :)
Verschil is, dat HK opsomtopics wel toestaat, omdat veel van de discussie aldaar toch niet echt bijzonder nuttig is en teruggezocht gaat worden. Spielerij is een publiek forum, en komt in zoekmachines ver omhoog, net als in de search, wanneer iemand weer eens iets wil weten. Invites regelen is niet echt iets wat de bedoeling is van een topic, en dan dus vooral om de reden dat *niemand* anders dan jij iets aan die postings heeft. Opsomtopics zijn verboden, en zullen verboden blijven. Dat 'het goed gaat' is niet het punt erachter.
Dat is wel een valide redenering waar ik het wel mee eens kan zijn. Een alternatief zou zijn dat DMs standaard aan zouden moeten staan, in plaats van uit. Dat idee heb ik echter al meermaals voorgesteld, maar dat zou volgens de beslissingsbevoegden ongewenst zijn.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

PromWarMachine schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:07:
Dat devwerk van Crisp klopt wel, maar dat 'hele dag koppelen' zal denk ik wel meevallen. Je kunt er zelfs code voor maken. "Het World of Warcraft topic deel 145" zal wel een vervolgn zijn van een titel die daar op lijkt, namelijk "Het World of Warcraft topic deel 144". Je zou zelfs het deelnummer in een apart veld bij het aanmaken van een topic kunnen laten invullen, zodat de koppeling helemaal automatisch gaat.
Lang geleden heb ik voor een bijna gelijk iets een topic geopend in LA. Het idee werd niet direkt helemaal afgekeurd, maar mijn idee zou te zwaar als query voor de T.net servers toendertijd.

[feat] Uitgebreide topictitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

De boel update niet goed in de lijst van het forum, zie bijv. topic:

In de index:
[PC] Battlefield 2142 - Deel 4 1 2 3 last Stronkie 66 19-02-2008 12:44
In het echt:
[PC] Battlefield 2142 - Deel 4

De laatste reactie was niet van stronkie, dat was ik, het tijdstip klopt wel.

[ Voor 13% gewijzigd door notsonewbie op 19-02-2008 12:50 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
notsonewbie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:48:
[...]

De boel update niet goed in de lijst van het forum, zie bijv. topic:

In de index:
[PC] Battlefield 2142 - Deel 4 1 2 3 last Stronkie 66 19-02-2008 12:44
In het echt:
[PC] Battlefield 2142 - Deel 4

De laatste reactie was niet van stronkie, dat was ik, het tijdstip klopt wel.
De naam die je naast een topic ziet is de naam van degene die hem gestart heeft ;)

M.u.v. topics die gemerged zijn, maar dat is zeldzaam en niet relevant verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
De tags die nu al bij enkele topics gebruikt worden verplicht stellen, en dan meteen een functie maken om deze te filteren zodat je bijv. alleen all topics met de ps3 of met de multi-platform tag ziet.
Voor de rest is alles wel oke eigenlijk :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb zelf zoiets van: het gaat wel okee in SGD, SPV kom ik eigenlijk nauwelijks behalve als ik zelf een probleem heb. Sterker nog: dan pak ik de Search en kijk niet direct in SPV.

SPV mag wat mij betreft meer aandacht krijgen, een FAQ-update mag wel waar de heren moderators het nodig vinden. Voor de rest: SGD splitsen? Don't think so. Ik zou er echter wel iets van kleuren bij aangeven, een soort indexlijstje.

Geel = XBox
Rood = PC
Groen = Wii
Blauw = PS3
Paars = Multiplatform.

Deze optie zal de topicstarter zelf aan moeten vinken zodat het duidelijk is, want nu vind ik het een grote brei waarin het overzicht snel zoek raakt.
Nu wordt het nogal een brei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, een feedback topic... meteen maar eens mijn grootste 'probleem' neerplempen... ;)
PromWarMachine schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:56:

Voor de grote topics is er volgens mij maar 1 goede oplossing. Maar dat is geen oplossing die binnen bereik ligt van de SGD/SPV crew. De topic-delen zouden via React aan elkaar gelinkt moeten kunnen worden. Een grote array met alle topic-id's van alle delen. Dit koppelen gebeurd door mods.

Vervolgens krijg je een extra zoekoptie naast 'zoeken in dit topic', namelijk 'zoeken in alle delen'.
Dat vergemakkelijkt het zoeken in grote delen in zeer grote mate, waardoor een vraag niet in alle delen terugkomt en de grote topics weer wat overzichtelijker worden, op termijn.
Niet alleen het zoeken wordt op die manier problematisch. Het is idd zo dat zoeken niet werkt in topics van 1000 posts. Als het topic 150 posts heeft, en je wordt afgeflaimed omdat je iets vraagt wat op het einde van het vorig topic aan bod komt, is dat niet terecht. Niet iedereen kan continu elke post en elk deel helemaal gelezen hebben.

Als je dan ook eens effectief op zoek gaat naar de vorige delen, blijkt dat ook nog niet zo evident te zijn. (tenzij ze gelinkt staan in de TS, maar dat is ook vaak niet het geval) Probeer maar is via de algemene SGD search een ouder 'groot PS3' topic terug te vinden. In de lijst die je dan krijgt staan ze 'raar' geordend, sommige vind je niet terug, enz...

Eén oplossing (als je het linken wil vermijden). Laat, AUB, de topics eens verder lopen dan 1000 posts!!!. Een topic is in no time vol, waardoor vragen ondergesneeuwd worden en er niet echt iets binnen een topic kan opgebouwd worden (aan relevante info). Terugkerende vragen zijn namelijk vaak een tijdelijk fenomeen. Het gaat over iets wat in een bepaalde tijdspanne 'hot' is en daarna weer wegzakt. Een topic van 1000 posts is echter te kort om dat te omvatten.
Denk aan vragen over bepaalde games. (komen en gaan), bepaalde nieuwe bundles, nieuwe hardware, enz... Allemaal erg tijdelijk.

edit: behalve de vragen zoals: welke tv moet ik gebruiken met m'n ps3. Die zijn van alle tijden en die zijn ook gewoon lomp :p

Waarom ik specifiek dan een probleem heb met die 1000 posts:
Ik volg 'mijn' topics die ik vaak lees door gewoon op mijn eigen profiel te klikken. Dan zie ik alle topics waar ik zelf in gereageerd heb (en dus interessant vind). Ik reageer echter niet zo vaak in het PS3 topic, maar volg het wel met aandacht. Nu, voor je het weet wordt het topic gesloten en valt het uit die lijst, waardoor ik het nieuwe topic mag gaan zoeken en één of andere post mag gaan bedenken om het terug in m'n lijst te krijgen. (terugvind post, maar ik kleed het dan wel wat in :p )

Andere topics lopen prima met >1000 posts (motor-topic, horloge topic, ...) Ik denk niet dat er tegenwoordig nog zoveel technische beperkingen zijn? En laat het ook niet voor elk topic toe, maar maak een uitzondering voor de consoletopics en typische grote topics, dat zou al een eerste stap zijn...

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nu pas valt dit topic me op :o. Nou ja.

- Misschien betere moderatie in bepaalde consoletopics? In het ps3 topic zie ik dat er dagelijks heel wat modder geworpen wordt naar de 360, waarbij het gemakkelijk reacties uitlokt (ik weet dat ik ook regelmatig bijt bij deze flamebaits)? Zelf over de 360 klagen en vervolgens klagen dat er over de 360 gepraat wordt in "hun" topic omdat hun argumenten bediscussiëerd worden: het is een oneindige cyclus :|

- het is al genoeg aangeklaagd geweest: de dubbele standaarden en de laksheid wat betreft het illegaal copiëren op de nintendo DS, waarbij er al veel te lang een welgekend topic openstaat, waar een heleboel illegale zaken verdoken besproken worden. Dit valt extra op doordat diezelfde mensen in het "gewone" DS topic dan komen spreken over "ja ik heb dit en dat spel gespeeld", dezelfde dag dat het in de US of JP uitkomt (maw: ze KUNNEN het gewoon niet offiëel hebben).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Jejking schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:58:
Heb zelf zoiets van: het gaat wel okee in SGD, SPV kom ik eigenlijk nauwelijks behalve als ik zelf een probleem heb. Sterker nog: dan pak ik de Search en kijk niet direct in SPV.

SPV mag wat mij betreft meer aandacht krijgen, een FAQ-update mag wel waar de heren moderators het nodig vinden. Voor de rest: SGD splitsen? Don't think so. Ik zou er echter wel iets van kleuren bij aangeven, een soort indexlijstje.

Geel Groen = XBox
Rood Paars = PC
Groen Blauw = Wii
Blauw Rood = PS3
Paars Geel = Multiplatform.

Deze optie zal de topicstarter zelf aan moeten vinken zodat het duidelijk is, want nu vind ik het een grote brei waarin het overzicht snel zoek raakt.
Zo kleuren geupdate zodat de kleur ook bij de console past :Y)

Dit zou dan kunnen in soort van bolletjes (bijv. deze Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/bullets/bullet_life.gif zoals ook de frontpage gebrukt wordt) voor elke topicnaam.

Verder vindt ik dit wel een erg goed idee. En volgens mij is dit niet zo heel moeilijk uit te werken voor het devteam om dit op hele of enkel het Spielerij forum toe te passen.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 21-02-2008 18:39 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:26:
Eén oplossing (als je het linken wil vermijden). Laat, AUB, de topics eens verder lopen dan 1000 posts!!!.
En dan blijven ze langer in m'n posthistory staan. Iets waar ik weinig behoefte aan heb, als een bepaald topic me op een gegeven moment niet meer interesseert. Daarnaast komt het nog wel 's voor dat de topicstart een update moet krijgen en door iemand anders gedaan wordt. Voor beide is op dit moment geen andere oplossing dan het sluiten van het huidige topic en het openen van een nieuw deel. Technische beperkingen zijn overigens inderdaad niet het probleem.
Ik volg 'mijn' topics die ik vaak lees door gewoon op mijn eigen profiel te klikken. Dan zie ik alle topics waar ik zelf in gereageerd heb (en dus interessant vind). Ik reageer echter niet zo vaak in het PS3 topic, maar volg het wel met aandacht. Nu, voor je het weet wordt het topic gesloten en valt het uit die lijst, waardoor ik het nieuwe topic mag gaan zoeken en één of andere post mag gaan bedenken om het terug in m'n lijst te krijgen. (terugvind post, maar ik kleed het dan wel wat in :p )
Waarom maak je geen gebruik van de bookmarks optie? Die optie is er niet voor niets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:28:
Beste Spielerij-ers,

[...]

Bijvoorbeeld: Hoe vind je de sfeer in Spielerij?
Goed. :) Het is een actief subforum waar veel gepost wordt.
Wat vind je van het gehanteerde beleid?
Goed. :) Er wordt goed en snel ingegrepen waar nodig. Maar ... (zie volgende punt)
Zijn er dingen waar we als crew beter op moeten letten?
Het zou soms wel iets beter kunnen met het sluiten van grote topics. Ik weet dat vroeger grote topics zouden kunnen zorgen voor een trage forum en dat het nu zo goed als niet meer het geval is, wilde ik het toch even zeggen. De regels zijn hier dat een topic dicht gaat als het meer dan 1000 post heeft. Dan moet het topic ook wel dicht gaan als het de 1000 post heeft overschreden. (Of je zou het beleid iets moeten aanpassen.) Dit is wel een extreem voorbeeld, dat zou dus in het vervolg iets sneller moeten kunnen. Ik bedoel nu niet dat er gelijk bij 1000 post het topic onherroepelijk gelijk dicht moet, dat niet, maar misschien zou hier iets meer aandacht moeten krijgen.

Ook (als voorbeeld) dit, dit en dit soort post, is eigenlijk gewoon een vorm van (zwaar) offtopic gaan. TheZeroorez zegt er wat van en diegene gaat er nog op in. Misschien moet naar dit soort situaties ook nog gekeken worden, alhoewel ik het gevoel heb dat het de laatste tijd wel beter gaat.
Mis je topics over bepaalde dingen of horen sommige dingen hier juist niet thuis? Andere ideeën of opmerkingen?

[...]
Uuhm, niet dat ik zo snel kan bedenken. :P
Naast die twee kleine opmerkingen vind ik het wel goed zo. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 23-02-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik ben zeker een groot voorstander van een opsplitsing van het forum.

Je hoeft niet per se het op te splitsen op console type maar misschien op merk.

Nintendo ( alle consoles en gameboys )
PC
Playstation ( alle consoles )
Microsoft Xbox ( alle consoles )
Sega ( alle consoles )

Ik vind het nu zeker onoverzichtelijk en lastig om een specifiek topic met een oogopslag te vinden.

Ook mag van mij het spielerij vragen/problemen forum verdwijnen. De problemen worden altijd hier besproken en dat forum lijkt mij dus overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Dan blijf je met het probleem van de multiplatfrom games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

master007 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:53:
Dan blijf je met het probleem van de multiplatfrom games
Mijns inziens is dat juist geen probleem.

Bijvoorbeeld: ik speel op m'n X360 CoD4. Daarbij probeer ik regelmatig het topic hier op tweakers te volgen. Het probleem met dit topic is dat daar ook veel PC mensen posten. Resultaat: veel posts over tweaks, servers, setups, updates en alles wat bij PC gamen hoort. Voor een X360/PS3 speler allemaal n.v.t. Dit leest er onhandig en daar stoor ik me in dat topic dan ook veevuldig aan.

Mij lijkt een scheiding van iig. consoles en PC een stap in de goede richting in het overzichtelijk maken van het spielerij subforum.
Een splitsing voor alle verschillende consoles is hierbij wellicht overbodig: veel multiplatform games zijn vrijwel gelijk en kunnen daarom in 1 topic besproken worden.

Dat is natuurlijk alleen zo als we ook "Het Grote ... Topic"-topics blijven gebruiken. Want dat vind ik ook in aanmerking komen voor een "make over". Dit soort topics zijn erg onoverzichtelijk waardoor veel vragen tientalle keren voorbij komen.
Een oplossing hiervoor zouden subforums zijn voor grote games en een algemeen forum voor kleinere games.
Zodra een topic over een bepaald spel te groot wordt: verhuizen naar zijn eigen forum waar iedereen losse topics over dit spel kan maken.

Ik ben blij dat jullie vragen om feedback. Hopelijk komen jullie met een goed ontwerp waardoor het hele Spielerij forum verbeterd wordt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De posts die ik quote staan niet in de originele volgorde, maar dan loopt mijn 'verhaal' iets beter
Regeneration schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:12:
[...]

Goed. :) Het is een actief subforum waar veel gepost wordt.

[...]

Goed. :) Er wordt goed en snel ingegrepen waar nodig. Maar ... (zie volgende punt)

[...]

Het zou soms wel iets beter kunnen met het sluiten van grote topics. Ik weet dat vroeger grote topics zouden kunnen zorgen voor een trage forum en dat het nu zo goed als niet meer het geval is, wilde ik het toch even zeggen. De regels zijn hier dat een topic dicht gaat als het meer dan 1000 post heeft. Dan moet het topic ook wel dicht gaan als het de 1000 post heeft overschreden. (Of je zou het beleid iets moeten aanpassen.) Dit is wel een extreem voorbeeld, dat zou dus in het vervolg iets sneller moeten kunnen. Ik bedoel nu niet dat er gelijk bij 1000 post het topic onherroepelijk gelijk dicht moet, dat niet, maar misschien zou hier iets meer aandacht moeten krijgen.
Daar heb je gelijk in, ik heb er de afgelopen week al extra op gelet (en nu pas reageer ik hierop :P) en het is zeker iets om te blijven letten. Wel zou ik zeggen: liever een topic iets langer door laten lopen, dan een nieuw topic met een niet bijgewerkte startpost.
Ook (als voorbeeld) dit, dit en dit soort post, is eigenlijk gewoon een vorm van (zwaar) offtopic gaan. TheZeroorez zegt er wat van en diegene gaat er nog op in. Misschien moet naar dit soort situaties ook nog gekeken worden, alhoewel ik het gevoel heb dat het de laatste tijd wel beter gaat.
Dat was even een aparte situatie :P
[...]

Uuhm, niet dat ik zo snel kan bedenken. :P
Naast die twee kleine opmerkingen vind ik het wel goed zo. :)
Mooi :)

Jobbie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:37:
[...]

Mijns inziens is dat juist geen probleem.

Bijvoorbeeld: ik speel op m'n X360 CoD4. Daarbij probeer ik regelmatig het topic hier op tweakers te volgen. Het probleem met dit topic is dat daar ook veel PC mensen posten. Resultaat: veel posts over tweaks, servers, setups, updates en alles wat bij PC gamen hoort. Voor een X360/PS3 speler allemaal n.v.t. Dit leest er onhandig en daar stoor ik me in dat topic dan ook veevuldig aan.
Daar heb je gelijk in, maar zodra het spel even loopt werkt het bij iedereen en gaat het bijna alleen over de gameplay. Het is wel even vervelend als de release date van de PC-versie wat later is.

Maar gepraat over updates is ook niet meer iets wat exclusief is voor de PC. Met Assassin's Creed waren er bijvoorbeeld ook een schep posts over de bugs die de PlayStation 3 versie had. Dat is voor Xbox 360 spelers misschien niet relevant, maar het houdt je wel op de hoogte over het en de gebeurtenissen in de game-wereld.

Overigens heb je bij het idee van de fora te splitsen op console-fabrikant wel meer dan twee dezelfde discussies lopen, omdat je voor iedere console een eigen topic zou hebben. Technisch is het niet mogelijk om op een fijn werkbare manier één topic in meerdere fora te plaatsen, dus dat valt af.
Mij lijkt een scheiding van iig. consoles en PC een stap in de goede richting in het overzichtelijk maken van het spielerij subforum.
Een splitsing voor alle verschillende consoles is hierbij wellicht overbodig: veel multiplatform games zijn vrijwel gelijk en kunnen daarom in 1 topic besproken worden.
We zijn, onder andere aan de hand van de reacties in dit topic, aan het kijken naar hoe Spielerij anders ingedeeld zou kunnen worden.

Wij neigen niet naar een apart PC-forum, omdat de gameplay immers gelijk is en technische problemen in Spielerij - Problemen & Vragen thuishoren. Het zou zonde zijn als er twee identieke discussies over de gameplay zouden lopen puur en alleen om posts over tweaks en setups te scheiden. Misschien dat we daar nog iets op kunnen bedenken.
Dat is natuurlijk alleen zo als we ook "Het Grote ... Topic"-topics blijven gebruiken. Want dat vind ik ook in aanmerking komen voor een "make over". Dit soort topics zijn erg onoverzichtelijk waardoor veel vragen tientalle keren voorbij komen.
Een oplossing hiervoor zouden subforums zijn voor grote games en een algemeen forum voor kleinere games.

Zodra een topic over een bepaald spel te groot wordt: verhuizen naar zijn eigen forum waar iedereen losse topics over dit spel kan maken.
Ik vrees dat dat niet mogelijk zou zijn. Dan zou je van Spielerij een eigen website moeten maken :P
Ik ben blij dat jullie vragen om feedback. Hopelijk komen jullie met een goed ontwerp waardoor het hele Spielerij forum verbeterd wordt.

Succes.
Dank :)

Geel = XBox
Rood = PC
Groen = Wii
Blauw = PS3
Paars = Multiplatform.

Het mooiste zou zijn als je een persoonlijk filter op kon geven, maar zowel een kleurcodering als zo'n filter is helaas ook technisch niet haalbaar.

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:26:
Hmm, een feedback topic... meteen maar eens mijn grootste 'probleem' neerplempen... ;)

[...]

Niet alleen het zoeken wordt op die manier problematisch. Het is idd zo dat zoeken niet werkt in topics van 1000 posts. Als het topic 150 posts heeft, en je wordt afgeflaimed omdat je iets vraagt wat op het einde van het vorig topic aan bod komt, is dat niet terecht. Niet iedereen kan continu elke post en elk deel helemaal gelezen hebben.

Als je dan ook eens effectief op zoek gaat naar de vorige delen, blijkt dat ook nog niet zo evident te zijn. (tenzij ze gelinkt staan in de TS, maar dat is ook vaak niet het geval) Probeer maar is via de algemene SGD search een ouder 'groot PS3' topic terug te vinden. In de lijst die je dan krijgt staan ze 'raar' geordend, sommige vind je niet terug, enz...

Eén oplossing (als je het linken wil vermijden). Laat, AUB, de topics eens verder lopen dan 1000 posts!!!. Een topic is in no time vol, waardoor vragen ondergesneeuwd worden en er niet echt iets binnen een topic kan opgebouwd worden (aan relevante info). Terugkerende vragen zijn namelijk vaak een tijdelijk fenomeen. Het gaat over iets wat in een bepaalde tijdspanne 'hot' is en daarna weer wegzakt. Een topic van 1000 posts is echter te kort om dat te omvatten.
Denk aan vragen over bepaalde games. (komen en gaan), bepaalde nieuwe bundles, nieuwe hardware, enz... Allemaal erg tijdelijk.

edit: behalve de vragen zoals: welke tv moet ik gebruiken met m'n ps3. Die zijn van alle tijden en die zijn ook gewoon lomp :p
Ik zou juist zeggen: als het 'te kort is om samen te vatten', is het juist makkelijker om zo'n samenvatting te maken en de startpost iets bij te werken. Dat is voor de topic starter makkelijker te doen dan wanneer het vorige topic de omvang heeft van een encyclopedie :P

Terugkerende vragen zijn inderdaad vervelend, maar helemaal uitbannen doe je het nooit. Zelfs in andere fora, waar ieder probleem in een eigen topic komt, zie je dubbele vragen.

Wat volgens mij al zou schelen is als spellen niet meer in de console-topics worden besproken, maar in een apart topic over het desbetreffende spel (en dus alle informatie op een logische plek terecht komt) en de startpost of de 'extra informatie post' daarna bij ieder deel even bijgewerkt wordt. Dat hoeft niet allemaal mooi en flitsend eruit te zien, een eenvoudige opsomming zou al schelen.

Een kortere doorlooptijd van topics helpt ook bij aan het up-to-date houden van informatie. Als er een nieuwe bundel is, dan staat die sneller op een centrale plaats vermeld en is die ook weer sneller weg als de actie is afgelopen.

Voorwaarde is wel dat je binnen de topicreeks iemand (of een groepje mensen) nodig hebt die zo enthousiast over het spel / console zijn dat leuk vinden om te doen :)

Andere topics lopen prima met >1000 posts (motor-topic, horloge topic, ...) Ik denk niet dat er tegenwoordig nog zoveel technische beperkingen zijn? En laat het ook niet voor elk topic toe, maar maak een uitzondering voor de consoletopics en typische grote topics, dat zou al een eerste stap zijn...
Technische beperkingen zijn er inderdaad niet meer. Vroeger had de forumsoftware er inderdaad problemen mee, nu gebeurt het uit een praktisch oogpunt. In de game-wereld verandert er in korte tijd meer dan in de horloge-wereld, dus af en toe moet je de oude dingen gewoon even achter je laten (muv de interessante info voor in de startpost ;))

Bedankt voor alle feedback tot nu toe trouwens, er zitten goede suggesties tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij het beste lijkt is een forum per consolebouwer en een extra forum voor multi-console spellen en één voor pc games, zo heb je ineens spellen per console in de juiste fora en heb je niet het probleem dat er meerdere topics nodig zijn voor de multiconsole spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:53:
Wat mij het beste lijkt is een forum per consolebouwer en een extra forum voor multi-console spellen en één voor pc games, zo heb je ineens spellen per console in de juiste fora en heb je niet het probleem dat er meerdere topics nodig zijn voor de multiconsole spellen.
En vervolgens heb je een multi console spel waar je 5 fora voor door moet spitten.

Ik heb nog wel een klein klachtje over de modjes in bijvoorbeeld het wow forum. Een bericht verwijderd door een mod met de boodschap 'stoppen jongen jullie weten wel waarom' waar ik als lezer dus niets van snap en het staat in de weg. Verwijder dan het bericht of laat het staan zodat ik snap wat er verwijderd word of meld wat er verwijders is en waar gestopt mee moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:20:
Het mooiste zou zijn als je een persoonlijk filter op kon geven, maar zowel een kleurcodering als zo'n filter is helaas ook technisch niet haalbaar.
Op Fok! lukt dat prima, daar hebben ze dat blijkbaar al door ;)

Het splitten per console is geen oplossing, en ook nergens voor nodig. Het maakt het alleen maar onoverzichtelijker en onduidelijker. En het voegt ook niks toe.
Laten we nu gewoon de consoletopics alleen over het apparaat gaan, dan gooien we de games in een apart topic. En als een spel dan niet zo populair is, dan krijg je een kleiner topic.
Dan dient de TS van de console-topics ervoor te zorgen dat er duidelijke links naar alle aanverwante spellen in de openingspost staan.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:34:
[...]

Op Fok! lukt dat prima, daar hebben ze dat blijkbaar al door ;)
Heb je ook gemerkt hoe traag Fok! is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Laatst online: 09-07 21:46
Ik ben eigenlijk ook voor het opsplitsen van SGD in een apart forum voor alle consoles.

Ik kan me nog herinerren dat er een jaar geleden een apart ps3 forum was en dit had grote voordelen. Er was toen veel meer variatie binnen de topics. Je had toen uiteraard nog de algemene topics over de playstation maar ook een speciaal topic over waarom de ps3 nou niet goed verkocht of een ps3 linux topic.

Het is nog steeds mogelijk om deze aparte topics te starten maar omdat je deze topics moet vinden tussen 20-30 andere topics waar dagelijks tientallen berichten worden gepost kan het lastig zijn om meerdere topics te volgen. Het komt voor mij ontzettend vaak voor dat iemand iets schrijft in bijv ps3 als mediacenter topic of ps3 linux topic zonder dat ik het doorheb omdat ik gewoon het grote playstation topic in mijn favourieten heb gezet.

Ik denk dat je bij opslitsing een veel grotere verscheidenheid aan topics gaat krijgen en meer 1 onderwerp krijgt binnen een topic. Nu is het bijna onmogelijk om in grote ps3 topic een discussie te volgen omdat er continu andere dingen doorheen komen zoals problemen, vragen of als er gewoon meerdere discussie tegelijk plaats vinden. Dit zou je allemaal oplossen door apart console forum.

Verder is het jammer van multiplatform games. Ik denk dat het opzich niet dramatisch is omdat er toch veel verschillen zijn tussen verschillende versies. Bij de grote multiplatform topics krijg je weer zelfde probleem dat discussie over achievements tegelijk worden gevoerd met bugs op de pc en slechte prestaties op de ps3. Vaak ook niet echt overzichtelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door zerokill op 06-05-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerokill schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:59:
Ik ben eigenlijk ook voor het opsplitsen van SGD in een apart forum voor alle consoles.

Ik kan me nog herinerren dat er een jaar geleden een apart ps3 forum was en dit had grote voordelen. Er was toen veel meer variatie binnen de topics. Je had toen uiteraard nog de algemene topics over de playstation maar ook een speciaal topic over waarom de ps3 nou niet goed verkocht of een ps3 linux topic.

Het is nog steeds mogelijk om deze aparte topics te starten maar omdat je deze topics moet vinden tussen 20-30 andere topics waar dagelijks tientallen berichten worden gepost kan het lastig zijn om meerdere topics te volgen. Het komt voor mij ontzettend vaak voor dat iemand iets schrijft in bijv ps3 als mediacenter topic of ps3 linux topic zonder dat ik het doorheb omdat ik gewoon het grote playstation topic in mijn favourieten heb gezet.

Ik denk dat je bij opslitsing een veel grotere verscheidenheid aan topics gaat krijgen en meer 1 onderwerp krijgt binnen een topic. Nu is het bijna onmogelijk om in grote ps3 topic een discussie te volgen omdat er continu andere dingen doorheen komen zoals problemen, vragen of als er gewoon meerdere discussie tegelijk plaats vinden. Dit zou je allemaal oplossen door apart console forum.

Verder is het jammer van multiplatform games. Ik denk dat het opzich niet dramatisch is omdat er toch veel verschillen zijn tussen verschillende versies. Bij de grote multiplatform topics krijg je weer zelfde probleem dat discussie over achievements tegelijk worden gevoerd met bugs op de pc en slechte prestaties op de ps3. Vaak ook niet echt overzichtelijk.
Hoi Zero,

Post het ook hier even: Games forum splitsen? daar loopt een uitgebreide discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ga aub niet opsplitsen op de consoles. Nu heb je er al 5. (Xbox360, Ps3, Wii, Psp, Ds). Wat als er nu weer een console erbij komt? en over 2jaar misschien alweer een opvolger van de Wii, Xbox360 en een nieuwe Ds? Je blijft dan subtopics krijgen. En wanneer vervallen de subtopics dan en waar moet je dan je vraag of je ervaring kwijt :p ?

Graag ook niet opsplitsen onder genre, omdat er veel games al overlappende genres zijn en dit wordt alleen maar erger in de toekomst. En dan krijg je weer discussie weer nu een game onder valt.

Ik vind de Spielerij: games en discussies prima en erg leuk. Houden zo.

Eventueel als splitsing: alle games topic in 1 forum en de game-gerelateerde topics in een ander forum. Topic zoals: "PC gamen nu echt dood?" en "Werken bij een gameontwikkelaar" etc.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:28

NoTimeRemains

I know

wat ik gewoon heel irritant vind en ik weet dat je het niet kan tegen houden zijn de fan boy flammertjes...
PS3 mannetje gaat in 360 topc zeggen dat dit en dit kut is en blabla...\

je zou trouwens kunnen zeggen Sony / Microsoft / Nintendo / PC

[ Voor 15% gewijzigd door NoTimeRemains op 23-06-2008 21:06 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Per genre is gewoon een goeie methode om de boel een beetje te onderscheiden van elkaar. En je hoeft echt niet veel genres te hebben. 5 ofzo is al meer als zat. En om dit vervolgens goed te doen, is het wellicht een idee om Spielerij uit Softe goederen te halen en er een aparte forumgroep van te maken.

Dus dan zou je zoiets krijgen:
  • [u][b]Spielerij[/b][/u]
  • Games Algemeen
    Algemene discussietopics over bijv. ontwikkelaars, 3d technieken binnen games etc...
  • Games per genre:
  • Actiegames
    Spellen als Call of Duty, Hitman, Alone in the Dark etc... kunnen hierin.
  • Avonturenspellen
    Spellen als (MMO)RPG's (WoW, Guild Wars, Final Fantasy, ...), Platformers (Super Mario enzo), Point'n'Click-games etc... kunnen hierin.
  • RTS en management games
    Denk aan Age of Empires, Dungeon Keeper, Rollercoaster tycoon etc.. kan hier.
  • Sport- en racegames
    Sport als EA Sports reeks, PES, NBA-games etc... en Race games als Need for Speed, Burnout, Trackmania etc.. kunnen hierin.
  • Arcade-, Socializing- en Retrogames
    Spreekt voor zich, alle oude videohall + oude games kunnen hierin gezet worden. Denk aan Street Fighter-reeks, Dead or Alive (vechtspellen dus) en oude games als Diablo II, NES of Sega klassiekers (you name it) kunnen hier. Plus games als The Sims, Second Life kunnen ook hier terecht.
• Problemen en Vragen
Al je problemenen van installeer problemen tot vastlopende spellen zegmaar. Zoals SPV altijd al geweest is eigenlijk.
[/list]

Dit zou wat mij betreft een aardig overzichtelijke indeling zijn voor spielerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Misschien heb je dit topic gemist? Games forum splitsen?
Geen idee of ze nu het hele 'genre idee' laten vallen, maar het kan zomaar zijn dat ze toch nog weer, met behulp van de devvers, een andere richting op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:31
PromoX schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:33:
Misschien heb je dit topic gemist? Games forum splitsen?
Geen idee of ze nu het hele 'genre idee' laten vallen, maar het kan zomaar zijn dat ze toch nog weer, met behulp van de devvers, een andere richting op gaan.
Zelf ben ik een fanatieke PS3 gamer en erger ik me soms dood om bepaalde PS3 topics tussen ALLES moet zoeken, zou het niet makkelijker zijn om 4 subforums te maken onder spielerij, met daarin Nintendo,Sony,Microsoft en PC, en onder de namen van de ontwikkelaars dan een subforum met hun handhelds te plaatsen dus:

Spielerij----- PC
Sony - PSP
Nintendo - DS/GBA
Microsoft - ???

Of iig iets in deze trent spreek mij zeer aan, en uiteraard de multigames maar los in het forum laten oid? Omdat het ZOO groot is, is het allemaal nog best lastig. Maar dat zoeken naar sommige topics is echt vervelend.

Zo mijn zegje gedaan, of er iets mee gedaan word is natuurlijk niet aan mij, het is maar een ideetje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 13-09 11:34
Bookmarks? Maak even een bookmark van een bepaald topic dat je graag wil volgen en je hoeft in het vervolg niet meer te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:31
JanW schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:47:
Bookmarks? Maak even een bookmark van een bepaald topic dat je graag wil volgen en je hoeft in het vervolg niet meer te zoeken ;)
Nee, maar sommige topics gaan ZO hard dat je blijft updaten met de delen, en ook voor ''nieuwe'' GoTers is het dan een stuk overzichtelijker, plus heb je dan minder kans op verkeerd geplaatste posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Geel = XBox
Rood = PC
Groen = Wii
Blauw = PS3
Paars = Multiplatform.

Is dit nou nog steeds technisch niet mogelijk? Zo ja, waarom niet dan? Je kunt toch een sticky van een topic maken bijvoorbeeld, waarom dan geen andere categorien?
Erg jammer als die nog steeds niet mogelijk is, want het lijkt mij een verademing.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat doe je dan met kleurenblinde mensen of afwijkende layouts? Je beperkt de toegankelijkheid, wat mi niet de bedoeling is. (visueel is het namelijk wel atijd te zien of er nieuwe posts zijn oid).

Nee, dan liever gewoon de [tags], mogelijk een 'achter de schermen' tag. Alles onder de 1 grote SGD noemer, met daaronder wel 'filters' die netjes de [tags] sorteren naar soort.

simpel voorbeeld:
SGD
[PS3]bla bla
[XBOX]yadiya
[PS3]gaap
[PC]nogwat

dan 4 linkjes, PS3/Xbox/PC etc. Klik je op PS3, krijg je:
[PS3]blabla
[PS3]gaap

Zelf zie ik game naar genre niet zo zitten, zeker niet als je er ook nog moderatie op moet gaan toepassen (is bv NWN een RPG of een adverture, is GW nu een MMO of niet etc)

Het probleem blijft cross-platform games. Simpele voorbeeld was Testdrive Unlimited, waar de PC en Xbox versie online konden,bergen auto's etc had, was de PS2 versie dus maar een zwak aftreksel van dit spel. Zelf over de content kon je niet gemakkelijk praten. Andere kant zit je weer bij een CoD of soortgelijke, dat veelal PC meer problemen heeft dan een console versie, of dat de vragen te specifiek voor het platform worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Ik irriteer me (in mijn geval WII) in de ervaringen topics over de breedte van het topic en specifiek over de vele opmerkingen over nieuwe dingen.
Is het niet beter om een topic te maken over de console en een topic over nieuwe releases? De helft van zo'n topic is "hebben jullie dit spel al gezien, check deze filmpjes, ed.".

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
zerokill schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:59:
Amen.

In feite proberen we hier een compleet forum met honderden topics in een paar grote console-ervaringen-topics te gieten. Dat werkt niet, omdat discussies binnen een paar pagina's doodbloeden door de vloed aan andere onderwerpen in diezelfde thread. Die superthreads zijn volstrekt onoverizchtelijk en slecht te doorzoeken waardoor continu dezelfde vragen en onderwerpen weer voorbij komen.

Veel beter is om:

1 - Subfora voor elke console te gaan gebruiken

of

2 - Af te stappen van de grote console-ervaringen-threads. Ga ook niet subjects voorzien van [PS3] [360] tags of zo. Laat de mensen gewoon posten zonder continu op hun vingers te kijken of ze niet beter in een andere thread hadden moeten posten of dat postje x eigenlijk niet in thread y had gemoeten. Op een forum als Neogaf werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Modbreak: OpsplitsingHallo lieden :w

Wat betreft de nieuwe indeling van Spielerij zijn we er (zoals al eerder gemeld) wel een tijdje uit. Aangezien er nu weer reacties over komen, laat ik het maar eens duidelijk zeggen. Je kunt er nog prima over nadenken en posten, maar dat heeft eigenlijk niet zoveel nut meer, tenzij je een enorm revolutionair idee hebt. Bedankt voor de moeite, maar laat het dus maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Waar is het Algemene Xbox 360 ervaringen topic gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 13-09 14:52

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

shoombak schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:25:
Waar is het Algemene Xbox 360 ervaringen topic gebleven?
lol dus ik ben niet de enige die hem mist

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

sekeroglan schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:27:
[...]

Ik zie 'm anders gewoon staan hoor :Y).

Het topic is tijdelijk verplaatst, ik denk vanwege minder gewenste reacties. Het topic zal vanzelf wel weer terugkomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het xbox 360 ervaringen Topic#51

:) zo gevonden toch

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien getroffen door de RROD? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:22
Hier ook een gebruiker dat het Xbox 360 ervaringen topic mist :P
Ben blij dat er aan gewerkt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:34:
[...]

Misschien getroffen door de RROD? :+
Die is dan weer vlot hersteld. Het topic staat er weer :).

Verwijderd

Hoi,

Ik las op de FP dat de nieuwe layout 25-9 van start gaat - met helaas nog de verouderde Spielerij indeling..Valt er inmiddels al wat meer over te melden?

• TheZeroorez
  • Niet online
Als er iets te melden is doen we dat heus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Dat dit topic me vandaag pas opvalt. :)
EfBe schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:36:
TheZeroorez schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:21:
[...]
Yup, ik bezoek het PS3 topic ook regelmatig, maar ik post er nog maar zelden is omdat ik dan meteen verwijten naar mijn hoofd geslingerd krijg.
Boeboe schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:56:
Nu pas valt dit topic me op :o. Nou ja.

- Misschien betere moderatie in bepaalde consoletopics? In het ps3 topic zie ik dat er dagelijks heel wat modder geworpen wordt naar de 360, waarbij het gemakkelijk reacties uitlokt (ik weet dat ik ook regelmatig bijt bij deze flamebaits)? Zelf over de 360 klagen en vervolgens klagen dat er over de 360 gepraat wordt in "hun" topic omdat hun argumenten bediscussiëerd worden: het is een oneindige cyclus :|
Ik denk dat Boeboe het hier bij het juiste eind heeft, het zijn vaak juist de PS3 eigenaren die in het PS3 topic beginnen te trollen over de 360. En als er dan een 360 eigenaar antwoord en onwaarheden weerlegt, dan beginnen de PS3 fanboys moord en brand te schreeuwen.

Als je naar het 360 topic kijkt, dan zie je dat daar zelden negatief wordt gedaan over de PS3, met als resultaat dat het topic ook veel schoner blijft.

Verder is er weinig te klagen over de indeling. Van mij mag het blijven zoals het is.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

TheZeroorez schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:13:
[modbreak=Opsplitsing]Hallo lieden :w

Wat betreft de nieuwe indeling van Spielerij zijn we er (zoals al eerder gemeld) wel een tijdje uit. Aangezien er nu weer reacties over komen, laat ik het maar eens duidelijk zeggen. Je kunt er nog prima over nadenken en posten, maar dat heeft eigenlijk niet zoveel nut meer, tenzij je een enorm revolutionair idee hebt. Bedankt voor de moeite, maar laat het dus maar ;)[/]
KUCH*Wanneer gaan we hier wat van zien?*KUCH O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Rakkerzero schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:45:
[...]

KUCH*Wanneer gaan we hier wat van zien?*KUCH O-)
Wat TheZeroorez al eerder aangaf: "Als er iets te melden is doen we dat heus wel." Op dit moment is er nog niets over te melden :).
yzf1kr schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:12:
[...]

Ik denk dat Boeboe het hier bij het juiste eind heeft, het zijn vaak juist de PS3 eigenaren die in het PS3 topic beginnen te trollen over de 360. En als er dan een 360 eigenaar antwoord en onwaarheden weerlegt, dan beginnen de PS3 fanboys moord en brand te schreeuwen.

Als je naar het 360 topic kijkt, dan zie je dat daar zelden negatief wordt gedaan over de PS3, met als resultaat dat het topic ook veel schoner blijft.
Ik lees in beide consoletopics redelijk goed mee en er vinden over het algemeen maar weinig modacties plaats. Enkel wanneer zaken echt ongewenst zijn, langere tijd offtopic gaan of wanneer zaken veel beter thuishoren in een ander (apart) topic wordt er naar mijn idee ingegrepen. Aangezien ik ook weinig tot geen TR's zie met betrekking tot de beide topics mag ik toch aannemen dat beide topics op dit moment prima lopen.

Over de discussies over de verschillende consoles: Deze zie ik liever niet gevoerd worden in de grote consoletopics, maar in een apart topic dat er speciaal voor bedoeld is. Datzelfde geldt eigenlijk vooral alle andere zaken die min of meer offtopic zijn, maar op dit moment is er gewoon weinig ruimte voor kleinere topics aangezien deze nogal snel ondersneeuwen tussen alle gametopics.

Wat de console/pc-wars discussie betreft zijn er in het verleden diverse topics geweest bijvoorbeeld:
Waarom verkoopt de Playstation 3 zo slecht?
PC gaming uiteindelijk toch dood?

Als iemand deze discussie via een nieuwe topicstart met wat discussiepunten een nieuw leven in wil blazen is dat prima.

[ Voor 73% gewijzigd door PromoX op 07-10-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Voor FIFA 09 zijn we momenteel bezig met een eigen 'club' voor mensen hier van GoT, zodat we samen in een voetbalteam tegen anderen kunnen spelen.
In de policy staat dat je op het forum niet mag ronselen voor een clan, wat zeer begrijpelijk is. Ons initiatief is nou niet echt een clan, dus op Clanbase oid kunnen we niks maar het lijkt er natuurlijk wel wat op, ook al is het GoT-only.

Er is net een modbreak geweest waarin opgeroepen wordt om niet te veel te praten over online teams (zowel PS3 als de 360). Is het toegestaan om een apart topic hiervoor te maken zodat het FIFA topic zelf overzichtelijk blijft? Ik zie namelijk geen andere mogelijkheid om GoT-ers te spreken en uberhaupt om ze attent te maken op het bestaan van een GoT-team.

Volgens mij zag ik vroeger ook weleens voor Battlefield een soortgelijk topic, maar vanwege de policy vraag ik het eerst even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het mischien niet makkelijk alvast een ruwe schets oid te geven hoe de nieuwe indeling gaat worden?

Mogelijk zijn er aantal knelpunten die mischien over het hoofd worden gezien, of mischien wat extra feedback van de gebruikers is nooit mis toch? :) Moet natuurlijk wel een beetje future-proof zijn (zeker met steeds vaker voorkomende multi-platforming - en dan echt multi-platform in dezelfde game).

Zo blijf ik bijvoorbeeld het Apple deel nog steeds twijfelachtig vinden.. maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:21:
Is het toegestaan om een apart topic hiervoor te maken zodat het FIFA topic zelf overzichtelijk blijft? Ik zie namelijk geen andere mogelijkheid om GoT-ers te spreken en uberhaupt om ze attent te maken op het bestaan van een GoT-team.
Hiervoor mag je een apart topic openen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:36:
[...]

Hiervoor mag je een apart topic openen :).
Ok, doe ik. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Ik moet zeggen dat het FarCry2 topic op dit moment echt overspoeld wordt met pc-gerelateerde vragen. Allemaal gedoe over slechte performance, gedoe met resoluties en dergelijke. Als dit in een apart topic zou komen, dan zou er vooral game-gerelateerde postings overblijven. Ik als PS3-gebruiker vind het niet zo boeiend om te lezen. Iemand anders die hier zo'n licht op kan laten schijnen?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Murcielago schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:09:
Ik moet zeggen dat het FarCry2 topic op dit moment echt overspoeld wordt met pc-gerelateerde vragen. Allemaal gedoe over slechte performance, gedoe met resoluties en dergelijke. Als dit in een apart topic zou komen, dan zou er vooral game-gerelateerde postings overblijven. Ik als PS3-gebruiker vind het niet zo boeiend om te lezen. Iemand anders die hier zo'n licht op kan laten schijnen?
Maak een topic report aan: hiervoor is SPV (Problemen & Vragen) bedoeld.
Maar misschien dat er *standaard* onder *ieder* PC topic een warning kan komen dat (technische) problemen en vragen in SPV thuishoren - want vrijwel niemand leeft deze regels in de grote topics na....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 23:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.