De posts die ik quote staan niet in de originele volgorde, maar dan loopt mijn 'verhaal' iets beterRegeneration schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:12:
[...]
Goed.

Het is een actief subforum waar veel gepost wordt.
[...]
Goed.

Er wordt goed en snel ingegrepen waar nodig. Maar ... (zie volgende punt)
[...]
Het zou soms wel iets beter kunnen met het sluiten van grote topics. Ik weet dat vroeger grote topics zouden kunnen zorgen voor een trage forum en dat het nu zo goed als niet meer het geval is, wilde ik het toch even zeggen. De regels zijn hier dat een topic dicht gaat als het meer dan 1000 post heeft. Dan moet het topic ook wel dicht gaan als het de 1000 post heeft overschreden. (Of je zou het beleid iets moeten aanpassen.)
Dit is wel een extreem voorbeeld, dat zou dus in het vervolg iets sneller moeten kunnen. Ik bedoel nu niet dat er gelijk bij 1000 post het topic onherroepelijk gelijk dicht moet, dat niet, maar misschien zou hier iets meer aandacht moeten krijgen.
Daar heb je gelijk in, ik heb er de afgelopen week al extra op gelet (en nu pas reageer ik hierop

) en het is zeker iets om te blijven letten. Wel zou ik zeggen: liever een topic iets langer door laten lopen, dan een nieuw topic met een niet bijgewerkte startpost.
Ook (als voorbeeld)
dit,
dit en
dit soort post, is eigenlijk gewoon een vorm van (zwaar) offtopic gaan. TheZeroorez zegt er wat van en diegene gaat er nog op in. Misschien moet naar dit soort situaties ook nog gekeken worden, alhoewel ik het gevoel heb dat het de laatste tijd wel beter gaat.
Dat was even een aparte situatie

[...]
Uuhm, niet dat ik zo snel kan bedenken.

Naast die twee kleine opmerkingen vind ik het wel goed zo.

Mooi
Jobbie schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:37:
[...]
Mijns inziens is dat juist geen probleem.
Bijvoorbeeld: ik speel op m'n X360 CoD4. Daarbij probeer ik regelmatig het topic hier op tweakers te volgen. Het probleem met dit topic is dat daar ook veel PC mensen posten. Resultaat: veel posts over tweaks, servers, setups, updates en alles wat bij PC gamen hoort. Voor een X360/PS3 speler allemaal n.v.t. Dit leest er onhandig en daar stoor ik me in dat topic dan ook veevuldig aan.
Daar heb je gelijk in, maar zodra het spel even loopt werkt het bij iedereen en gaat het bijna alleen over de gameplay. Het is wel even vervelend als de release date van de PC-versie wat later is.
Maar gepraat over updates is ook niet meer iets wat exclusief is voor de PC. Met Assassin's Creed waren er bijvoorbeeld ook een schep posts over de bugs die de PlayStation 3 versie had. Dat is voor Xbox 360 spelers misschien niet relevant, maar het houdt je wel op de hoogte over het en de gebeurtenissen in de game-wereld.
Overigens heb je bij het idee van de fora te splitsen op console-fabrikant wel meer dan twee dezelfde discussies lopen, omdat je voor iedere console een eigen topic zou hebben. Technisch is het niet mogelijk om op een fijn werkbare manier één topic in meerdere fora te plaatsen, dus dat valt af.
Mij lijkt een scheiding van iig. consoles en PC een stap in de goede richting in het overzichtelijk maken van het spielerij subforum.
Een splitsing voor alle verschillende consoles is hierbij wellicht overbodig: veel multiplatform games zijn vrijwel gelijk en kunnen daarom in 1 topic besproken worden.
We zijn, onder andere aan de hand van de reacties in dit topic, aan het kijken naar hoe Spielerij anders ingedeeld zou kunnen worden.
Wij neigen niet naar een apart PC-forum, omdat de gameplay immers gelijk is en technische problemen in
Spielerij - Problemen & Vragen thuishoren. Het zou zonde zijn als er twee identieke discussies over de gameplay zouden lopen puur en alleen om posts over tweaks en setups te scheiden. Misschien dat we daar nog iets op kunnen bedenken.
Dat is natuurlijk alleen zo als we ook "Het Grote ... Topic"-topics blijven gebruiken. Want dat vind ik ook in aanmerking komen voor een "make over". Dit soort topics zijn erg onoverzichtelijk waardoor veel vragen tientalle keren voorbij komen.
Een oplossing hiervoor zouden subforums zijn voor grote games en een algemeen forum voor kleinere games.
Zodra een topic over een bepaald spel te groot wordt: verhuizen naar zijn eigen forum waar iedereen losse topics over dit spel kan maken.
Ik vrees dat dat niet mogelijk zou zijn. Dan zou je van Spielerij een eigen website moeten maken

Ik ben blij dat jullie vragen om feedback. Hopelijk komen jullie met een goed ontwerp waardoor het hele Spielerij forum verbeterd wordt.
Succes.
Dank
Jejking schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:58:
Heb zelf zoiets van: het gaat wel okee in SGD, SPV kom ik eigenlijk nauwelijks behalve als ik zelf een probleem heb. Sterker nog: dan pak ik de Search en kijk niet direct in SPV.
SPV mag wat mij betreft meer aandacht krijgen, een FAQ-update mag wel waar de heren moderators het nodig vinden. Voor de rest: SGD splitsen? Don't think so. Ik zou er echter wel iets van kleuren bij aangeven, een soort indexlijstje.
Geel = XBox
Rood = PC
Groen = Wii
Blauw = PS3
Paars = Multiplatform.
Deze optie zal de topicstarter zelf aan moeten vinken zodat het duidelijk is, want nu vind ik het een grote brei waarin het overzicht snel zoek raakt.
Nu wordt het nogal een brei
Het mooiste zou zijn als je een persoonlijk filter op kon geven, maar zowel een kleurcodering als zo'n filter is helaas ook technisch niet haalbaar.
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:26:
Hmm, een feedback topic... meteen maar eens mijn grootste 'probleem' neerplempen...
[...]
Niet alleen het zoeken wordt op die manier problematisch. Het is idd zo dat zoeken niet werkt in topics van 1000 posts. Als het topic 150 posts heeft, en je wordt afgeflaimed omdat je iets vraagt wat op het einde van het vorig topic aan bod komt, is dat niet terecht. Niet iedereen kan continu elke post en elk deel helemaal gelezen hebben.
Als je dan ook eens effectief op zoek gaat naar de vorige delen, blijkt dat ook nog niet zo evident te zijn. (tenzij ze gelinkt staan in de TS, maar dat is ook vaak niet het geval) Probeer maar is via de algemene SGD search een ouder 'groot PS3' topic terug te vinden. In de lijst die je dan krijgt staan ze 'raar' geordend, sommige vind je niet terug, enz...
Eén oplossing (als je het linken wil vermijden).
Laat, AUB, de topics eens verder lopen dan 1000 posts!!!. Een topic is in no time vol, waardoor vragen ondergesneeuwd worden en er niet echt iets binnen een topic kan opgebouwd worden (aan relevante info). Terugkerende vragen zijn namelijk vaak een tijdelijk fenomeen. Het gaat over iets wat in een bepaalde tijdspanne 'hot' is en daarna weer wegzakt. Een topic van 1000 posts is echter te kort om dat te omvatten.
Denk aan vragen over bepaalde games. (komen en gaan), bepaalde nieuwe bundles, nieuwe hardware, enz... Allemaal erg tijdelijk.
edit: behalve de vragen zoals: welke tv moet ik gebruiken met m'n ps3. Die zijn van alle tijden en die zijn ook gewoon lomp 
Ik zou juist zeggen: als het 'te kort is om samen te vatten', is het juist makkelijker om zo'n samenvatting te maken en de startpost iets bij te werken. Dat is voor de topic starter makkelijker te doen dan wanneer het vorige topic de omvang heeft van een encyclopedie
Terugkerende vragen zijn inderdaad vervelend, maar helemaal uitbannen doe je het nooit. Zelfs in andere fora, waar ieder probleem in een eigen topic komt, zie je dubbele vragen.
Wat volgens mij al zou schelen is als spellen niet meer in de console-topics worden besproken, maar in een apart topic over het desbetreffende spel (en dus alle informatie op een logische plek terecht komt) en de startpost of de 'extra informatie post' daarna bij ieder deel even bijgewerkt wordt. Dat hoeft niet allemaal mooi en flitsend eruit te zien, een eenvoudige opsomming zou al schelen.
Een kortere doorlooptijd van topics helpt ook bij aan het up-to-date houden van informatie. Als er een nieuwe bundel is, dan staat die sneller op een centrale plaats vermeld en is die ook weer sneller weg als de actie is afgelopen.
Voorwaarde is wel dat je binnen de topicreeks iemand (of een groepje mensen) nodig hebt die zo enthousiast over het spel / console zijn dat leuk vinden om te doen

Waarom ik specifiek dan een probleem heb met die 1000 posts:
Ik volg 'mijn' topics die ik vaak lees door gewoon op mijn eigen profiel te klikken. Dan zie ik alle topics waar ik zelf in gereageerd heb (en dus interessant vind). Ik reageer echter niet zo vaak in het PS3 topic, maar volg het wel met aandacht. Nu, voor je het weet wordt het topic gesloten en valt het uit die lijst, waardoor ik het nieuwe topic mag gaan zoeken en één of andere post mag gaan bedenken om het terug in m'n lijst te krijgen. (terugvind post, maar ik kleed het dan wel wat in

)
Andere topics lopen prima met >1000 posts (motor-topic, horloge topic, ...) Ik denk niet dat er tegenwoordig nog zoveel technische beperkingen zijn? En laat het ook niet voor elk topic toe, maar maak een uitzondering voor de consoletopics en typische grote topics, dat zou al een eerste stap zijn...
Technische beperkingen zijn er inderdaad niet meer. Vroeger had de forumsoftware er inderdaad problemen mee, nu gebeurt het uit een praktisch oogpunt. In de game-wereld verandert er in korte tijd meer dan in de horloge-wereld, dus af en toe moet je de oude dingen gewoon even achter je laten (muv de interessante info voor in de startpost

)
Bedankt voor alle feedback tot nu toe trouwens, er zitten goede suggesties tussen