Spielerij opdelen per console?

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 16:58
Deze topic is afgesplitst van Over het PS3-forum

Ik heb niet heel de thread gelezen, maar 1 ding snap ik niet goed :
Als een bepaald forum echt bulkt van de posts met threads met duizenden posts, zoals dus het geval is in Spielerij, waarom wordt die niet gewoon opgesplitst ? Niemand heeft er baat bij dat dat allemaal in 1 forum blijft zitten. Het is onoverzichtelijk voor de tweakers, en het is onoverzichtelijk voor de mods. En technisch kan er m.i. ook al geen bezwaar zijn tegen een opsplitsing van dat forum.
Snap ik dus echt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 28-03-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Twixie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:41:
Ik heb niet heel de thread gelezen, maar 1 ding snap ik niet goed :
Als een bepaald forum echt bulkt van de posts met threads met duizenden posts, zoals dus het geval is in Spielerij, waarom wordt die niet gewoon opgesplitst ? Niemand heeft er baat bij dat dat allemaal in 1 forum blijft zitten. Het is onoverzichtelijk voor de tweakers, en het is onoverzichtelijk voor de mods. En technisch kan er m.i. ook al geen bezwaar zijn tegen een opsplitsing van dat forum.
Snap ik dus echt niet.
Fora worden afaik ook opgesplitst als dit nodig is. Maar in het geval van de PS3 was dit dus niet de reden voor de oprichting van een apart PS3-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Fora worden afaik ook opgesplitst als dit nodig is. Maar in het geval van de PS3 was dit dus niet de reden voor de oprichting van een apart PS3-forum.
Dat begrijp ik ook wel, maar ik vond het eindelijk fijn dat er een forum was voor 1 bepaalde console ipv dat ik alles tussen de rest in Spielerij moest gaan zoeken.
Dat dit forum nu terug verdwijnt, vind ik gewoon terug een verarming. Als de reden dan bovendien is omdat het een tijdelijke campagne van Sony was, dan vind ik dat nog erger. Omdat Sony niet verder betaalt, moeten wij terug naar een slechtere situatie ?! Ik zou het dan ook veel beter vinden mocht er nu ook voor XBox, Wii e.d. aparte forums komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:05
Twixie schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:56:
[...]

Omdat Sony niet verder betaalt, moeten wij terug naar een slechtere situatie ?! Ik zou het dan ook veel beter vinden mocht er nu ook voor XBox, Wii e.d. aparte forums komen.
Hier wil ik toch even op reageren zonder me verder al te veel in de discussie te mengen.
Hoezo een slechtere situatie :? Zowel SGD als SPV bieden alle ruimte voor de PS3 discussies, vragen en problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Crash schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:02:
[...]

Hier wil ik toch even op reageren zonder me verder al te veel in de discussie te mengen.
Hoezo een slechtere situatie :? Zowel SGD als SPV bieden alle ruimte voor de PS3 discussies, vragen en problemen :)
Klopt, maar op zich zou dit wel een mooi idee zijn voor de toekomst. Houden we er toch nog iets goeds aan over. Gewoon i.p.v. de twee spielerij fora; vier fora maken. Hierbij kun je denken aan Nintendo (Wii/DS/daarvoor), Sony (PS3/PSP/daarvoor), Microsoft (Xbox/Xbox360) en tot slot een PC (en overigen forum).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat lijkt me niet handig, waar ga je dan de multiplatform games plaatsen? Wat me wel handig lijkt is dat wat in het PS3 forum al werd gesuggereerd - een apart forum over console hardware. En of dat dan verschillende fora (Nintendo - Sony - MS) moeten zijn of 1 forum (een "Spielerij - Hardware" dus) laat ik even in het midden. De games kunnen dan in SGD blijven, en de hardware vragen hoeven niet meer in "Het grote [insert console] topic - deel 234234" maar kunnen op zichzelf in aparte kleine topics leven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hoedje schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:07:
[...]

Hierbij kun je denken aan Nintendo (Wii/DS/daarvoor), Sony (PS3/PSP/daarvoor), Microsoft (Xbox/Xbox360) en tot slot een PC (en overigen forum).
Ik wilde iets tikken maar Terr verwoord het elders beter :)
Terr schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:11:
[...]

Ondanks dat het PS3-forum er bij mij wel voor gezorgd heeft dat ik anders tegen zo'n constructie aan ben gaan kijken, weet ik niet nog steeds niet zeker of het voor langere termijn een wenselijk idee is. Mijn angst is dat je al snel gebrek aan gespreksstof krijgt en slechts achterblijft met de topics over individuele spellen + een algemeen topic en de leuke/unieke/opmerkelijke topics wegvallen.

Wanneer een console nog niet uitgebracht is, is er volop te speculeren over de mogelijkheden ervan. Zeker als bepaalde dingen veranderen of onzeker zijn zoals het geval was met de Europese PlayStation 3.

Na een tijdje, als iedereen het apparaat in zijn handen heeft en de eerste hype/rage voorbij is, zijn er een stuk minder onderwerpen die besproken hoeven worden. Iedereen 'weet' de belangrijkste dingen dan al, want het fundament van de console zal niet meer veranderen.

Ik ben bang dat je dan geen losstaand forum voor een console meer kan rechtvaardigen. Met rechtvaardigen bedoel ik dat er echte voordelen aan het feit dat het een apart forum is zitten, want het op een rij hebben van je favoriete topics is een taak voor je bookmarks.

Desalniettemin lijkt het mij ons (hoor ik net :P) zeker iets om te overwegen. We gaan er intern naar kijken. Mocht je hierop reageren, open dan met z'n allen één topic in Lieve Adjes. Dit topic gaat namelijk eigenlijk over het PS3-forum, niet over de Softe Goederen hoofdgroep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:11:
Dat lijkt me niet handig, waar ga je dan de multiplatform games plaatsen?
Aparte draadjes per forum...
Wat me wel handig lijkt is dat wat in het PS3 forum al werd gesuggereerd - een apart forum over console hardware. En of dat dan verschillende fora (Nintendo - Sony - MS) moeten zijn of 1 forum (een "Spielerij - Hardware" dus) laat ik even in het midden. De games kunnen dan in SGD blijven, en de hardware vragen hoeven niet meer in "Het grote [insert console] topic - deel 234234" maar kunnen op zichzelf in aparte kleine topics leven.
Het lijkt me wat mager om een heel forum mee te vullen, alhoewel ik de huidige splitsing van Spielerij ook niet echt optimaal vind en de grote console topics (alhoewel erg gezellig iig in geval van Wii/NGC) werken ook niet optimaal. Overigens worden in die topics ook veel games besproken die geen eigen topic hebben...

Overigens is een groot voordeel van de huidige structuur, de topicstart, die staat namelijk (in geval van Wii/DS/360) vol met nuttige informatie, bij aparte subfora raak je dat helaas snel kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 28-03-2007 21:25 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:22:
[...]

Lijkt me niet handig. Er bestaat namelijk geen verschil per draadje want de games zijn inhoudelijk toch veelal precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:37:
[...]

Lijkt me niet handig. Er bestaat namelijk geen verschil per draadje want de games zijn inhoudelijk toch veelal precies hetzelfde.
En dan zul je ook de verschillende topics bij moeten gaan houden als je niets wilt missen. Dan zie ik toch meer in het idee van een apart games-hardware forum.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op verzoek:
Desalniettemin lijkt het mij ons (hoor ik net :P) zeker iets om te overwegen. We gaan er intern naar kijken. Mocht je hierop reageren, open dan met z'n allen één topic in Lieve Adjes. Dit topic gaat namelijk eigenlijk over het PS3-forum, niet over de Softe Goederen hoofdgroep :)
Er lopen nu een aantal discussies over hetzelfde onderwerp door elkaar heen, het lijkt me handig dit even centraal te doen.

Na het daverende succes van het PS3 forum ;) lijkt er nogal wat draagkracht voor een bepaalde opsplitsing van het huidige Spielerij - Games & Discussies. Er zijn een aantal ideeen naar boven gekomen in Over het PS3-forum en Dit forum na 30 maart....

• Een apart console forum voor alle consoles en hun games
• Elke console / merk console een apart forum, voor hardware en games
• Een apart console forum enkel voor console hardware
• Elk console-merk een apart hardware forum

Mijn persoonlijk mening is dat een apart forum / aparte fora waar ook games in kunnen niet handig is. Dan zit je weer met de multiplatform games die geen ideale plek hebben. Of ze worden gedupliceerd over de fora, wat natuurlijk ook niet gewenst is. Wat dat betreft zie ik meer in een apart forum over de console hardware. Maar dan wel alle consoles op 1 hoop, want ik denk niet dat er genoeg vulling is voor een apart forum per merk, laat staan per console.

Andere meningen:
[...]

[...]

Het lijkt me wat mager om een heel forum mee te vullen, alhoewel ik de huidige splitsing van Spielerij ook niet echt optimaal vind en de grote console topics (alhoewel erg gezellig iig in geval van Wii/NGC) werken ook niet optimaal. Overigens worden in die topics ook veel games besproken die geen eigen topic hebben...

Overigens is een groot voordeel van de huidige structuur, de topicstart, die staat namelijk (in geval van Wii/DS/360) vol met nuttige informatie, bij aparte subfora raak je dat helaas snel kwijt.
SinergyX schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:21:
Apart hardware forum zou te snel crossposting gaan krijgen, zeker als hardware technische vragen overgaan in discussies over het spel zelf. (of visa versa). 1 groot (evt 2) topics over de PS3 als apparaat (en de mogelijkheden) zou imho genoeg zijn, net zoals het grote Vista topic of <insert mobiele telefoon>topic.
Rakkerzero schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:03:
[... over een console hardware forum... ]

Dat zou nog niet eens zo'n gek idee zijn eigenlijk.
Daar zou dan inkunnen:
- consoles (playstation, xbox, nintendo)
- gamecontrollers
- gamestuurtjes
- etc..
Sentry23 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:02:
[... over aparte fora per merk ...]

Op het ogenblik gaat het in ieder geval niet samen.
Het lijkt me vragen om flamewars als je 360/Wii/PS3 topics mixt.

Verder zou het 'overige' topic misschien nog aangevuld kunnen worden met retro.. misschien.. ?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja moeten jullie mods niet ineens zelf een topic gaan opsplitsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Doe ik eens iets goed... ;)

Ik heb je post even gemerged :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het nut echter niet zo in, er kunnen toch prima losse threads aan grote diversiteit over verschillende consoles in het bestaande forum gepost worden? Dat er één groot PS3/Xbox360 topic is vind ook ik niet handig (is waanzin) gezien de diversiteit aan onderwerpen binnen 1 thread (het is wat anders als het één grote draad over precies hetzelfde zonder weinig onderscheid). In de SG staan nu ook tientallen verschillende topics, dat moet in SGD toch ook gewoon kunnen en dan zonder 1 grote blabla 'waar staat de reactie op mijn vraag tussen de 100+ posts in.'

Maar goed een reden om het NIET te testen is er niet, zoals ik al zei:
[...]

Ondanks dat het PS3-forum er bij mij wel voor gezorgd heeft dat ik anders tegen zo'n constructie aan ben gaan kijken, weet ik niet nog steeds niet zeker of het voor langere termijn een wenselijk idee is. Mijn angst is dat je al snel gebrek aan gespreksstof krijgt en slechts achterblijft met de topics over individuele spellen + een algemeen topic en de leuke/unieke/opmerkelijke topics wegvallen.
Nou tijd voor wederom een experiment dus! Laat dit forum maar open en we zien wel of jouw gedacht al dan wel of niet terecht is. Het forum bestaat immers al - dus veel moeite om het uit te proberen kost het niet. (een mooie testcase voor de rest van de consoles ook nog)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn mening.. :P Hoewel mijn interesse voor games zo'n beetje voorbij is, heb ik afgelopen tijd regelmatig topics in het PS3 forum gelezen terwijl ik nooit uit mezelf het grote PS3 topic zal kijken. Een apart forum maakt het een en ander toegankelijker voor de niet-diehard denk ik :). Aan de andere kant zijn er nu al gigantisch veel forums, het overzicht is mij al regelmatig zoek, ik denk dat er vrij terughoudend gereageerd moet worden wat betreft het toevoegen van nieuwe fora.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Informatie uit de verschillende topics zou samengevat kunnen worden in een stucky (een sticky waar ook in gereageerd kan worden). Dat zou geen probleem hoeven zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:37:
[...]

Topics van multiplatform spellen was altijd een belangrijk punt bij eerdere discussies hierover. Het probleem zou tegenwoordig gedeeltelijk opgelost kunnen worden met behulp van aliases, maar ideaal is het niet omdat users dat zelf niet kunnen. Dat zou de rol van moderators veranderen van 'content controleurs' tot een tussenstation in het mogelijk maken van discussies over een multiplatform spel.
.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:51:
Op verzoek:

[...]

Er lopen nu een aantal discussies over hetzelfde onderwerp door elkaar heen, het lijkt me handig dit even centraal te doen.

Na het daverende succes van het PS3 forum ;) lijkt er nogal wat draagkracht voor een bepaalde opsplitsing van het huidige Spielerij - Games & Discussies. Er zijn een aantal ideeen naar boven gekomen in Over het PS3-forum en Dit forum na 30 maart....

• Een apart console forum voor alle consoles en hun games
• Elke console / merk console een apart forum, voor hardware en games
• Een apart console forum enkel voor console hardware
• Elk console-merk een apart hardware forum

Mijn persoonlijk mening is dat een apart forum / aparte fora waar ook games in kunnen niet handig is. Dan zit je weer met de multiplatform games die geen ideale plek hebben. Of ze worden gedupliceerd over de fora, wat natuurlijk ook niet gewenst is. Wat dat betreft zie ik meer in een apart forum over de console hardware. Maar dan wel alle consoles op 1 hoop, want ik denk niet dat er genoeg vulling is voor een apart forum per merk, laat staan per console.

Andere meningen:

[...]
Daverend succes? Ja, maar dat komt volgens mij deels ook door de input van Sony en Guerilla Games, en de launch natuurlijk.

De mate van splitsing is iets waar goed over na gedacht moet worden. Ik twijfel tussen een scheiding tussen pc's en consoles of een scheiding per consolefabrikant.

Het laatste is misschien mooier, maar dan moet er wel genoeg content zijn. En wanneer verdient een fabrikant zijn eigen forum? Waarschijnlijk krijg je zo ook zoveel forums, dat je een aparte Spielerij hoofdgroep moet oprichten zoals dat voor Fotografie gebeurd is.
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:14:
[...]

Nou tijd voor wederom een experiment dus! Laat dit forum maar open en we zien wel of jouw gedacht al dan wel of niet terecht is. Het forum bestaat immers al - dus veel moeite om het uit te proberen kost het niet. (een mooie testcase voor de rest van de consoles ook nog)
Of het PS3-forum blijft bestaan zal afhangen van het MT en de afspraken die zij met Sony gemaakt. Maar als je het goed wil testen, dan moet er besloten zijn in welke vorm de boel opgedeeld wordt en die hele constructie vervolgens opzetten. Anders is je experiment niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:49:
Daverend succes? Ja, maar dat komt volgens mij deels ook door de input van Sony en Guerilla Games
Ik hoop maar dat je dit net zo sarcastisch bedoelt als ik met mijn opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik begrijp de nadelen wel van losse forums, maar waarom dan niet :
* Nintendo forum : hardware en exclusive titles
* Sony forum : hardware en exclusive titles
* MS forum : hardware en exclusive titles
* PC forum : hardware en exclusive titles
* Multiplatform games

Tuurlijk zal in de praktijk wel vaak een games-discussie verkeerd staan, maar de hardware discussies zullen op zijn minst allemaal juist staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Twixie wat is de toegevoegde waarde? Kijk niet raar op dat je antwoord tegen gesproken wordt (heet kritiek)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Waarom niet gewoon de softe en de harde splitsen?

Een Games Discussie forum, Console Discussie forum volgens mij heb je meer niet nodig want a. Hardware problemen hebben we een groep voor, Harde Waren. Hardware problemen mbt Consoles kunnen prima in het console gedeelte, en zo houd je alle discussies over games etc (iig het "software" voer) apart en netjes gerangschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Falcon schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:51:
Twixie wat is de toegevoegde waarde? Kijk niet raar op dat je antwoord tegen gesproken wordt (heet kritiek)
De toegevoegde waarde is dat je vermijd dat er zaken komen als het 'grote PS3 topic' waar zowat vanalles besproken wordt. De reden van zo een grote PS3 topic, is eenvoudigweg omdat losse topics gewoon direct verloren zouden gaan omdat er zo een massa posts is. Ik vind het niet fijn om, wanneer ik iets post, de dag erna al naar pagina 10 te moeten gaan om te zien of er een antwoord was.
Een opsplitsing moet m.i. louter gebeuren in functie van het aantal posts : zijn er 'te veel' posts, dan moet er gesplitst worden, zijn er 'te weinig' dan wordt er beter gemerged (of had er niet gesplitst moeten worden). Een voorbeeld van de laatste is Spielerij - Problemen die dus gewoon overbodig is.
Bovendien is een opsplitsing per platform nogal zinvol omdat er nu eenmaal veel mensen maar in 1 of 2 platforms geïnteresseerd zijn. Nu moet je gewoon nogal ferm zoeken in die Spielerij threads.

Uiteraard is dat maar mijn persoonlijke mening. Ik zit echter op redelijk wat forums, en Tweakers is het forum met de meeste traffiek en tegelijk het forum met de grofste onderverdeling (of zo je wil: met het meeste aantal posts per forum) en dus ook onoverzichtelijkst.
Ik ben er zeker van dat sommigen het best ok vinden zoals het nu is, maar ik ben nog zekerder dat velen het ook met mij eens zijn. ;)

Hoedanook, ik ga er nu ook niet wakker van liggen als er niets gebeurt hoor... Maar met het PS3 forum is de discussie in elk geval terug aangewakkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:47:
[...]

Ik hoop maar dat je dit net zo sarcastisch bedoelt als ik met mijn opmerking ;)
Oh, ik bedoelde het niet sarcastisch, maar ik vind het forum zeker geen mislukking. Ook al was het niet echt een experiment en op alle ophef na, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:58:
[...]

Oh, ik bedoelde het niet sarcastisch, maar ik vind het forum zeker geen mislukking. Ook al was het niet echt een experiment en op alle ophef na, natuurlijk.
Het forum is een "succes" omdat de users dat ervan gemaakt hebben, niet omdat de feedback en inzet van Sony nou zo geweldig was. Eigenlijk had het hele Sony gedeelte dus ook wel achterwegen kunnen blijven, dan was het net zo'n "succes". En dát is dan ook de reden van deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 12-09 13:36
Als ik zo door de topiclisting van deze week kijk in /12: Spielerij - Games & Discussies dan zie ik vooral [PC] topics. Als je nou die eens afsplitst omdat die er enorm veel zijn en daardoor dus de console topics overschaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat lijkt me niet handig, waar ga je dan de multiplatform games plaatsen? Wat me wel handig lijkt is dat wat in het PS3 forum al werd gesuggereerd - een apart forum over console hardware. En of dat dan verschillende fora (Nintendo - Sony - MS) moeten zijn of 1 forum (een "Spielerij - Hardware" dus) laat ik even in het midden. De games kunnen dan in SGD blijven, en de hardware vragen hoeven niet meer in "Het grote [insert console] topic - deel 234234" maar kunnen op zichzelf in aparte kleine topics leven.
Hier ben ik zelf op persoonlijke titel echt een groot voorstander van! Op die manier kan je elke game gewoon in een eigen topic bespreken en heb je PC hardware in de rest van het forum en een mooi forum voor consoles!

Ik vond het PS3 forum een verademing, aangezien je in specifieke topics specifieke vragen en discussies kwijt kon, zonder in een groot deel XXIIVIXX te moeten neuzen (waar zes onderwerpen door elkaar heen lopen).

Ik denk dat je met aliasses een heel eind kan komen door de forums te verdelen in consoles en PC, en als er dan multi-platform spellen uitkomen, dan kan je een topic voor de PC en een voor de consoles, of gewoon een topic dat in beide forums staan (aliasses). Dus verdeling als volgt:

Spielerei PC Gaming: PC games,
Spielerei Consoles: Console hardwarediscussie en console exclusive games
Spielerei PC problemen: Zoals huidige problemen forum
Alisses: Multi platform spellen (door mods even in een alias omzetten, niet al teveel werk).

Eigenlijk vind ik alles best zolang de grote topics minder worden gebruikt dan dat ze nu worden (voor ongeveer een compleet forum)
Ik zie het nut echter niet zo in, er kunnen toch prima losse threads aan grote diversiteit over verschillende consoles in het bestaande forum gepost worden? Dat er één groot PS3/Xbox360 topic is vind ook ik niet handig (is waanzin) gezien de diversiteit aan onderwerpen binnen 1 thread (het is wat anders als het één grote draad over precies hetzelfde zonder weinig onderscheid). In de SG staan nu ook tientallen verschillende topics, dat moet in SGD toch ook gewoon kunnen en dan zonder 1 grote blabla 'waar staat de reactie op mijn vraag tussen de 100+ posts in.'
Dit kan ook. Een nadeel is dat veel mensen kicken op "groot" en dat in die topics vaak mnsen trots zijn op het volgende deel enzo... Dat zou nog weleens op weerstand kunnen stuiten. Door een apart forum te openen, denk ik dat mensen eerder geneigd zijn losse topics te openen en door de 'erkenning' minder boos zullen worden om het afschaffen avn die (inderdaad waanzinnige) grote topics.

[ Voor 38% gewijzigd door JvS op 29-03-2007 13:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik denk toch echt dat je hard en software in spielerij gescheiden moet houden...

Ik zou Discussies Games ([X360] Game, [Multi]Game), Discussie Consoles, Vragen Games zoiets)

Ik zou het véééél fijner vinden om één forum voor games te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 29-03-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
wat veel mensen hier zeggen is hard en software scheiden...
maar wat bedoelt men nu met hardware? is dat dan de consoles? want de pcHarware staat overigens uitgebreid besproken...
In dit geval zou het wel goed zijn, een apart consoleforum en een apart PC forum, dat vergroot de overzichtelijkheid gigantisch denk ik... En als je SPV dan laat vallen zodat ze dat in de specifieke fora kan stellen, dan zal dat nog overzichtlijker gebeuren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand verhindert trouwens om in een eventueel subforum "spielerij: consoles" nog steeds threads te maken zoals "het grote xxx topic deel yyy". Daar kan dan centraal over de console gebabbeld worden. Maar het geeft ruimte om allerei sub threads en secundaire threads te kunnen starten waarin dan leuk kan gediscussieerd worden over aparte zaken. Overzichtelijk en netjes zoals nu in het ps3 forum gebeurt.

Want als een opsplitsing er zou komen dan gaan alle bestaande "grote console topics" naar het desbetreffende subforum. Dus ze zullen er zijn en bestaan, die traditie kan verdergezet worden. Dus het hele idee van een startpost per console kan dan nog steeds. (als het echt zo is dat mensen daar 'trots' op zijn, op 'hun' thread. Vreemde gedachte trouwens, maar goed).

Desnoods kan zo een flashy, regelmatig up to date gehouden start post ook in een sticky bvb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Is het zo druk in Spielerij dan? Valt reuze mee m.i.

Wat de problemen rondom de "grote xxx topics", dat soort topics zijn een soort subforum opzich. Omdat we tegenwoordig prima binnen een topic kunnen zoeken lijkt me een betere oplossing die topics niet meer in delen te knippen maar gewoon 1 megadraad te laten worden. Hou je alles bij elkander.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik ben over het algemeen wel hiervoor. Dit aangezien dan alles overzichtelijker wordt voor ons en de mods. Ik vraag me echter wel af of het dan ook wordt toegelaten om een soort ruil/koop topic te starten voor games, zodat er een vertrouwde band is en je dus games kan uitwisselen. Hoe staat de rest hier tegen over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Breepee schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:40:
Wat de problemen rondom de "grote xxx topics", dat soort topics zijn een soort subforum opzich. Omdat we tegenwoordig prima binnen een topic kunnen zoeken lijkt me een betere oplossing die topics niet meer in delen te knippen maar gewoon 1 megadraad te laten worden. Hou je alles bij elkander.
Het vervelende is dat hoe langer de draad wordt, hoe erger hij de servers gaat belasten. Met 1k posts zie je dat nog niet echt, maar er zijn een paar topics in de crewfora van 30k+ posts, en dan zit je toch echt een paar seconden te wachten op die laatste pagina :). En dat is slechts een crewtopic, kun je nagaan als er een hele horde users op zo'n topic zit te refreshen :)

Een ander nadeel van de grote topics is dat je ze echt moet volgen om een bijdrage te kunnen leveren. Nu kan iemand in PS3 de topiclijst afstruinen en toevallig een topic zien wat hem interesseert en waar diegene ook een goede bijdrage aan kan leveren. Terwijl hij in een "het grote [x] topic" wellicht nooit doorgelezen had. Een grote [x] topic heeft een te globaal onderwerp en trekt dus ook niet de aandacht van de mensen die wel geinteresseerd zouden kunnen zijn in een van de subdiscussies in de draad.

Overigens is de reden van dit voorstel ook niet dat SGD te druk zou zijn. Het is eerder dat het aparte PS3 forum dermate goed is bevallen bij veel users dat de vraag ontstaat waarom er niet gewoon een (of meerdere) console fora bij komen. Je ziet ook een heel ander slag topics in het PS3 forum dan dat je standaard in SGD ziet. Veel lichtere topics, met vraagjes die in een "het grote ps3 topic" totaal ondergesneeuwd worden. Leuke discussies met alleen geinteresseerden ipv 10 discussies door elkaar waarvan de ene helft zich niet interesseert in de discussies van de andere helft

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goede een reden om het NIET te testen is er niet, zoals ik al zei:

[...]
Terr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Breepee schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:40:
Ja maar je kan er niets fatsoenlijk in terugvinden. Als ik informatie of discussie over een leuke gamecube spelletje wil opzoeken, kom ik hier met de search alleen maar 18 grote topics tegen. En ik kan dan af en toe een losse post vinden over dat spel, niet echt een samenhangende discussie, wat met een topic per spel wel kan.

Zo ook met discussies over techniek. Zo tijdens de discussie is het alleen maar een beetje jammer dat er mogelijk 4 discussies door elkaar lopen. Dat is wel te overleven. MAar later info terugvinden is echt een crime. Met de topicsearch kan je hooguit losse posts vinden, moeilijk een leuke discussie over een bepaald onderwerp. Dat vind ik eigenlijk zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:14:
Ik denk toch echt dat je hard en software in spielerij gescheiden moet houden...

Ik zou Discussies Games ([X360] Game, [Multi]Game), Discussie Consoles, Vragen Games zoiets).

Ik zou het véééél fijner vinden om één forum voor games te houden.
Dat lijkt mijn geen ideale constructie, er zijn namelijk nogal veel multiplatform spellen tegenwoordig en het zal verwarring scheppen als men een Xbox 360 spel niet in het Xbox-forum terug kan vinden. Hetzelfde zie ik gebeuren bij een apart alias-forum, wat JvS voorstelt. Als we toch met aliases zouden gaan werken, waarom dan geen aliases in ieder forum voor het platform waar het voor uitkomt?
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 06:58:
Maar goede een reden om het NIET te testen is er niet, zoals ik al zei:

[...]

[...]

Terr?
Heb je mijn een-na-vorige (foutief Nederlandsch^2) post gelezen? Meer dan dat is er nu nog niet over te zeggen.

Ik ga me nu nog even concentreren op mijn tentamenweek. Na maandag wil ik de discussie hierover binnen de Softe Goederen-crew aangaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kickje om te laten weten dat we er nog steeds mee bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik ben ook voor een opsplitsing in forums.

Met name om de dingen wat overzichtelijker te krijgen. Als je kijkt in het PS3 forum zie je dat over elk onderwerp wel een topic te vinden is.

Als je kijkt naar het grote xbox 360 topic, dan zie je dat veel vragen steeds weer tot vervelens toe opnieuw worden gesteld, omdat mensen te lui zijn om langer als 30 seconden te zoeken naar een antwoord.

Als iedere consoles (ieder merk apparts, of alle tesamen) een appart forum zouden krijgen en voor ieder onderwerp een apparte topic geopend zou worden dan zou het een stuk overzichtelijker zijn. Daarnaast zal je zien dat de discussies ook wat effiecienter worden, als ik 2 dagen niet in een topic kijk en men is al 3 pagina's verder en over een ander onderwerp bezig dan reageer ik al niet meer.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:51
HW en SW opdelen lijkt mij ook het handigst. Zo blijven de multiplatform topics gewoon bestaan, en ook grote console topics hebben een kans.
Iets van;

Spielerij - Games & Discussies
Spielerij - Consoles & Hardware
Spielerij - Problemen & Vragen

Lijkt me dan het handigst.
Waar console games in SGD worden besproken. ben er alleen zelf niet uit of een probleem met je console dan in SCH of SPV moet komen, maar daar kan vasy wel een keuze in gemaakt worden :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dit was mijn idee exactly.

waarom ik dan commmentaar krijgt dat je een xbox speld an niet meer terug kan vinden :? Alle spellen staan in 1 forum. Niet één spel hier, één spel daar. Dat is pas lekker onoverzichtelijk..

Dus precies zoals hierboven is ruim voldoende denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:41:
HW en SW opdelen lijkt mij ook het handigst. Zo blijven de multiplatform topics gewoon bestaan, en ook grote console topics hebben een kans.
Iets van;

Lijkt me dan het handigst.
Waar console games in SGD worden besproken. ben er alleen zelf niet uit of een probleem met je console dan in SCH of SPV moet komen, maar daar kan vasy wel een keuze in gemaakt worden :P
Alles samen op die manier in één subforum is een goed idee, want dat laat nog steeds de mogelijkheid open om één console apart eruit te lichten om in een gesponserd apart forum te plaatsen. Indien de fabrikanten als vragende partij dit zouden willen (zoals het nu is bvb). Want als er al een forum: "Spielerij - Xbox 360" - " Spielerij - PS3" enz bestaat dan heeft het weinig zin voor sony, ms, .. om betaald een apart subforum te laten openen.

Misschien kan "spielerij" dan ook nog eens vervangen worden door "games" of iets dergelijks. Heb spielerij altijd al wat bizar en 'niet op z'n plaats' gevonden als naam van een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Spielerij is gewoon de benaming van het forum, ik denk niet dat daar verandering in zal komen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Wat ik me altijd zit af te vragen is wat moet er in een console hardware forum komen. Elke dag een topic over wat wie moet kopen en om de zoveel tijd een update voor een console. Dat lijkt me niet echt erg discussie waardig.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
aangezien het wii/gc en 360 topic resp. 82 en 32 delen hebben lijkt het me dat er genoeg gespreksstof is. Maar ook topics over stuurtjes, kabels, joysticks en console modding/sw updates/mods zijn daar op hun plaats. Je hebt het dan ook niet alleen over console-hardware, maar ook game peripherals voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:42
Twixie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:47:
* Multiplatform games
Deze opdeling lijkt mij ook een erg goed idee.

Ik gebruik bijvoorbeeld geen [Wii] en 1 of meerdere andere consoles maar 1 concole en de pc gebruik ik wil.

Nu zie ik een lijst met topics over spellen die mij helemaal niet intresseren daar ik niet die console gebruik. Het lijkt mij dan ook fijner dat als ik info zoek voor een nieuw spel voor mijn console (bijv x-box) dat ik makkelijk naar de topics in het MS-forum kan kijken.

Ook zou ik in het Sony forum kunnen vinden welke intresante dingen er nog voor die console te koop zijn. Deze informatie gaat snel verloren in "het grote deel.." maar is wel interessant om te lezen.

Waar het een beetje op neer komt is dat ik niet meer door een lijst met topics hoef te gaan die geen betrekking hebben op mijn intresse gebied qua console of pc. En als ik niet gericht informatie wil vergaren of de PS3 dan hoef ik niet het "het grote.." door te spitten maar pak ik een topic uit het Sony-forum die mij interressant lijkt, bijvoorbeeld hoe goed ik de ps3 als mediacenter kan gebruiken playstation 3 als mediacenter kan gebruiken.

Ik moet ook zeggen dat ik door de opsplitsing van het ps3 forum meer topics daarin heb bekeken dan wat ik heb gedaan over de Wii. ( ik vind lezen van topics erg interessant) Dit komt omdat ik nu beter aantrekkelijk onderwerpen kon zien dan in "het grote Nitendo topic deel..".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik zie zo'n onderverdeling van Twixie beter zitten dan een apart hardware forum. Want wat moet daar besproken worden? Als je kijkt in de grote console topics en zelfs in het PS3 forum dan zie je dat de hoeveelheid topics daarover zeer beperkt is. Het gaat hooguit over het mediacenter gedeelte en de andere extra functies van een console. Maar in tegenstelling tot een PC en de games evalueren die nu eenmaal niet zo snel. In het begin kun je daar wat discussie over hebben, maar vervolgens krijg je alleen maar steeds dezelfde vragen zoals disjfa al aangeeft.

Ik blijf dan toch meer voelen voor gecombineerde hardware/software fora. Liever geen problemen forum meer en aliasen of een apart forum voor multiplatform spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Alle games toesplitsen lijk mij geen optie hoor jongens.

Heb je in 5 forum's een game staan.

En wat denk je vand e misplaatste games? Iemand plaatst game in xbox360 terwijl ze multiplatform zijn. Op deze manier hebben de modjes héél wat te checken, te veel om in goede banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

RedHat schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 07:34:
Heb je in 5 forum's een game staan.
Of gewoon 1 alias die in alle forums staat. Daar heb je niet echt last van.
En wat denk je vand e misplaatste games? Iemand plaatst game in xbox360 terwijl ze multiplatform zijn. Op deze manier hebben de modjes héél wat te checken, te veel om in goede banen te leiden.
Nou, elke dag 3 topics verplaatsen is niet echt veel werk. Mijn mening is dat het modden van die grote topics veel meer werk en meeleeswerk vraagt (waar je vaak geen tijd voor hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Een nieuw subforum "Spielerij - Hardware" lijkt mij het handigste. De situatie zoals nu is eigenlijk prima. Helemaal niet vervelend. Over het algemeen worden alle topics toch wel gemarkeerd met een tag waarin de console/platform/genre staat vermeld. In mijn ogen geen probleem.

Ik gok dat spielerij alleen maar verder dood zou gaan als je de boel zou gaan opsplitsen. Er worden over het algemeen niet zo heel veel topics geplaatst en om in leven te houden zou er meer gespam komen om dat op te lossen. Dat is ook niet echt ideaal.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grens van 'Hardware' en 'Software' is vrij klein. Welke onderdelen van consoles zouden volgens jullie onder 'hardware' en welke onder 'sofware' vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:21:
De grens van 'Hardware' en 'Software' is vrij klein. Welke onderdelen van consoles zouden volgens jullie onder 'hardware' en welke onder 'sofware' vallen?
Joysticks, controllers, lightguns, stuurtjes, speciale gamemuizen/toetsenborden.
En de consoles zelf, de cartridges, de bedrading en aansluitingen etc..

En zo zijn er genoeg spul speciaal voor gamers.

Maar dan de vraag: Wat gebeurd er dan met het subforum "Overige hardware" dat in harde waren staat?
Omdat wat ik hierboven noem daar namelijk ook terecht kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Zeror op 10-04-2007 10:25 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:21:
Je kunt de scheiding beter bij "Games" leggen ipv software, alles wat geen game is hoort dus onder Consoles & hardware. Kunnen geen misverstanden over bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Om het nog even iets scherper te stellen: Ik zou dan de inhoudelijk discussie over gameplay, hoe mooi is het, hoe bestuurt het enzo apart doen. Als iemand dan een technische discussie wil starten over een engine van een spel, dan past dat mooi bij Consoles en Hardware (lijkt mij ook logischer)

Dus:
Consoles: Techniek & Hardware
Games: Gameplay en ervaring met spellen (wat mij betreft alle platforms bij elkaar).

oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

For what it's worth: met JvS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Serieus, hoe vaak wordt er in spielerij gediscussieerd over hardware en game engines? En dan heb ik het nog nieteens over hoe er dan door sommige mensen gediscussieerd wordt.
edit:
Ik bedoel dus op technisch vlak. Het ontstijgt zelden het vlak van "wow, prachtige graphics" of "ps3/xbox360/wii is toch beter/mooier/leuker"

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 11-04-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Over de cell van de PS3 is anders aardig wat gesproken.

Anyway, denk dat als je gaat opslitsen dit sowieso dus hardware en software moet worden, like JvS. SGD zonder de Grote Console topics is al een stuk duidelijker. Elke game heeft z'n topic, en posts daarover staan niet verspreid over xx delen met allerlei andere random zut ertussen. Je krijgt alleen wel meer game topics, aangezien de kleinere games nu vaak alleen posts in de console topics hebben.

In het hardware gedeelte ben ik alleen bang dat een groot topic per console wel nodig is. Waar stel je vragen als waar deze aanbieding nog te krijgen etc.? Daar ga je echt geen nieuw topic voor openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 21:07

Wom

Ik kom al een aantal jaar in Spielerij, en ook een grote tijd een volger van één van die "grote" topics geweest. Echter moet ik eerlijk bekennen dat het huidige PS3 forum aangeeft hoe het ook zou kunnen. En als ik eerlijk ben is een dergelijke opzet in mijn ogen vele malen duidelijker dan zoals het nu er aan toe gaat. Er wordt veel gerichter gepost, het terugvinden van informatie gaat veel soepeler en het geheel is vele malen overzichtelijker.

Hoewel op dit moment de "grote" topics wel een flinke buffer zijn wat nieuwe topics betreft denk ik dat een andere opzet geen kwaad zou kunnen. Op wat voor manier dat opgesplitst moet worden durf ik niet direct te zeggen, maar een scheiding van hardware en software zou niet direct mijn voorkeur hebben. De doelgroep is toch dezelfde en ik ben bang dat het aantal topics in geen verhouding zou staan tot bij hardware tegenover software.

Persoonlijk denk ik dat wanneer men zou stimuleren om topics gericht op één game te openen je een soort automatische filtering krijgt vanuit die "grote" topics. Alle gamediscussies worden er uit weggehaald en enkel de kleine vragen mbt. bijv. aanbiedingen, garantievragen etc. blijven dan over. In mijn ogen zou dat sowiezo een beter opzet zijn dan de huidige.

Het valt ook op dat het probleem enkel bij de consoles zich voordoet, omdat voor de PC voor elke game al een topic gemaakt wordt. Alhoewel dit ook deels komt omdat men voor PC gerelateerde vragen ook in andere subfora terecht kan.

In mijn ogen zouden de grote topics meer een soort van algemene informatie moeten bevatten en de specifiekere dingen (welke 99% toch game gerelateerd zijn) in een topic wat gericht is op deze game. Misschien dat dan de "eisen" voor een topicstart dan ook wat omlaag kunnen omdat ik merk dat voor sommige bezoekers de drempel hoog is om een topic te openen en men sneller naar de grote topics grijpt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:01:
Ik kom al een aantal jaar in Spielerij, en ook een grote tijd een volger van één van die "grote" topics geweest. Echter moet ik eerlijk bekennen dat het huidige PS3 forum aangeeft hoe het ook zou kunnen. En als ik eerlijk ben is een dergelijke opzet in mijn ogen vele malen duidelijker dan zoals het nu er aan toe gaat. Er wordt veel gerichter gepost, het terugvinden van informatie gaat veel soepeler en het geheel is vele malen overzichtelijker.
Klopt. Het is er bij de modjes nu zo ingeslopen dat alles maar in het 'grote topic' moet, dat de overzichtelijkheid van het PS3 forum aantoont hoe het eigenlijk zou moeten.

Kijk hier maar eens, gelijk al weer een slotje:

[Xbox360] Geluidssetje aanhangen

Ik denk echter dat de hoofdreden moet zijn dat er meer ruimte moet ontstaan voor specifieke topics i.p.v. alles in het 'grote xxxxx topic deel 386'. Want opsplitsing in Consoles ZONDER dat het huidige stomme beleid van grote topics wordt verbannen - de opsplitsing nog niet zo'n succes wordt. In 'programmeren' bv wordt ook niet gezegd: 'vraag dat maar in het grote C++ topic'.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Twixie schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:47:
* Multiplatform games

Tuurlijk zal in de praktijk wel vaak een games-discussie verkeerd staan, maar de hardware discussies zullen op zijn minst allemaal juist staan.
Da's leuk, maar waar wil je dan iets als MSX(2), Commodore, Sega en andere hard/software combo's kwijt :?
Of zit je te denken aan een retro-subforum? Wat dan op zich wel weer zou kunnen, ware het niet dat de definitie van retro vrij breed is. Is een (probleem met een) game die het op een 286 PC al deed retro genoeg om in het retrosubforum te mogen, of moet dat juist in het PC-spellen subforum :?

Grote probleem zit hem imho in het feit dat er voor spellen zo ontzettend veel hardwareplatforms zijn (en waren) dat er onmogelijk een opspiltsing gemaakt kan worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:42
Dan maak je van de laatste * Multiplatform en overige.

Zo kan je dat probleem oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Gewoon een spielerij - hardware erbij. En gewoon het huidige systeem om topic met tags te voorzien werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[multiplatform] is imho niet duidelijk genoeg, beter zou zijn gewoon alle platformen in de tag te zetten [pc/xbox/xbox360/etc], en nu hebben vrijwel alle topics wel een behoorlijke topicstart maar een minifaq waarin staat wat de minimale eisen voor een nieuw topic in SGD zou moeten zijn staat ook wel netjes. Genre/officiële website/systeemeisen etc.

En een verbod op 100% copy/paste bij een vervolg topic, dat de laatste patches ook vermeld worden bijvoorbeeld en direct linken naar die patches zonder wachtrij/betaal/reclame websites, vrijwel iedere serieuze developer/uitgever heeft dat beschikbaar.

En een vast lijstje voor SPV maken waar een topicstart aan moet voldoen, zodat men dat kan copy/pasten en invullen en aanvullen mocht dat nodig zijn.

Maar goed is ietwat offtopic denk ik, maar met het idee voor verbetering van SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:58:
En een verbod op 100% copy/paste bij een vervolg topic, dat de laatste patches ook vermeld worden bijvoorbeeld en direct linken naar die patches zonder wachtrij/betaal/reclame websites, vrijwel iedere serieuze developer/uitgever heeft dat beschikbaar.
Verbod op 100% copypasten vind ik een beetje onzin. Als je een topicstart goed in elkaar zet, dan hoef je weinig te updaten en kan ie gewoon hetzelfde blijven.
Zie bijv. het huidige wow topicstart. Die heb samen een andere Gotter, helemaal geupdate etc.. Daar is voorlopig geen grote update voor nodig. Hoogstens een klein dingetje wat aangepast moet worden.

Als je er iig voor zorgt dat de altijd up to date is, kan een ts best vele topics lang hetzelfde blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 13-04-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

Een apart 'gameshardware' subforum zou ik me kunnen voorstellen, maar een volledige scheiding van PC en console games kan gewoon niet op een praktische manier. Stel dat je dan een spel hebt dat op alle consoles en op de PC en Mac uit komt, dan heb je daar een stuk of 5 aliassen voor nodig?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:28:
Even een kickje om te laten weten dat we er nog steeds mee bezig zijn :)
En welke kant neigt de consensus op binnen de crew als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:57:
[...]

Klopt. Het is er bij de modjes nu zo ingeslopen dat alles maar in het 'grote topic' moet, dat de overzichtelijkheid van het PS3 forum aantoont hoe het eigenlijk zou moeten.

Kijk hier maar eens, gelijk al weer een slotje:

[Xbox360] Geluidssetje aanhangen

Ik denk echter dat de hoofdreden moet zijn dat er meer ruimte moet ontstaan voor specifieke topics i.p.v. alles in het 'grote xxxxx topic deel 386'. Want opsplitsing in Consoles ZONDER dat het huidige stomme beleid van grote topics wordt verbannen - de opsplitsing nog niet zo'n succes wordt. In 'programmeren' bv wordt ook niet gezegd: 'vraag dat maar in het grote C++ topic'.
Ja dat denk ik ook. Op deze manier worden grote topics gestimuleerd, terwijl daar volgens mij juist het grootste probleem zit.

Wat mij betreft komt er ook net zo goed geen los consoleforum, als er maar gestimuleerd wordt dat die grote topics niet zo massaal ingezet worden. Ik vermoed dat de enige manier om dat voor elkaar te krijgen is om er een los forum voor te maken (zoals het PS3 forum waar dat wel lekker liep).

Sterker nog: In plaats van een los consoleforum zie ik nog veel liever een los forum waarin games besproken worden (dat kan gecombineerd worden zoals in mijn voorbeeld hierboven).

Het grootste probleem met de huidige structuur vind ik namelijk dat ook games in de grote topics besproken worden zodat je daar nooit fatsoenlijk iets leuks over kan vinden. Dat vind ik jammer ;(.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 18-04-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoewel ik het met je eens ben dat de grote topics moeten sterven, om het maar even hard te brengen, denk ik dat dat in het huidige SGD nogal voor een topicoverload zorgt. Ik denk dat topics als [Xbox360] Geluidssetje aanhangen al vrij sneeuw ondergesneeuwd worden door de rest en daardoor niet de aandacht krijgen die ze wellicht verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:25:
[...]

En welke kant neigt de consensus op binnen de crew als ik vragen mag? :)
We zijn het er allemaal over eens dat de boel anders ingedeeld moet worden, maar we zijn er nog niet uit in welke vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Om toch naar even een tegengeluid te laten horen. De grote topics kunnen ook heel waardevol zijn. In de startposts staat namelijk een verzamelijk met waardevolle informatie, die ook heel nuttig kan zijn voor de leek. Anders moet je dat bij elkaar gaan zoeken uit losse topics via de search. Daarbij voorkomt dat ook een hoop topics en vragen. Aan de andere kant zie ik ook wel wat in de subfora. Maar grote topics afschaffen en alles in een grote hoop in Spielerij lijkt me helemaal slecht. Dan raak je namelijk volledig het overzicht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat het voornamelijk gaat over de grote verzameltopics (Het grote x360 topic) en niet per se de individuele gametopics :). Want die laatste zijn idd wel grote topics, maar het zijn gewoon normale topics over een enkel onderwerp met heel veel posts. Als je het hebt over [insert console], dan is dat niet een enkel onderwerp.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 18-04-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt het hier over de grote algemene topics, zoals gamecube, PS3 en Xbox360 topics? Dan ben ik het totaal niet met je eens. Iets in een groot topic stoppen is juist alles op een grote hoop gooien. En een overzicht in een topic met daarin alle onderwerpen die door elkaar heen lopen (games, specifieke hardware vragen, discussie, vergelijkingen, release data) is naar mijn mening een stuk minder overzichtelijk dan wanneer al die zaken in een los topic met een passende topictitel besproken worden.
Die FAQ's zijn natuurlijk wel erg mooi, maar die kunnen eventueel ook in de FAQ of in een stucky gezet worden.

Zo gebeurt dat met alle onderwerpen. Kijk in het PS3 forum. Daar kan je specifieke zaken makkelijk terugvinden omdat ze specifieke topictitels hebben. Nee, het argument dat het overzichterlijker is in een groot topic kan ik me echt totaal niet in vinden?

Even voor de duidelijkheid: Er is niets mis met topics die groot groeien. Als een topic over een spel 5000 reacties oplevert, prima natuurlijk! Alleen de alle-onderwerpen-in-een-topic-topics zijn vervelend. Ik vind zelf vooral omdat er ook game-discussies in plaatsvinden. Leuk tijdens de discussie zelf, maar ik kan hier op dit forum nooit leuke info vinden over oude gamecube spelletjes, omdat ik dan altijd het grote 1 t/m 47 topic vind. En via topicsearch posts met een trefwoord eruit filteren is ook een lapmiddel. Dan mis je de discussie en vaak ook posts enzo (plus dat he in veel verschillende topics staat).

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 18-04-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
@Jvs

Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 5

dubbele post want der is al en een aparte forum gedeelte ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
BlackAss schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:21:
@Jvs

Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 5

dubbele post want der is al en een aparte forum gedeelte ervoor?
PS3 forum was een 'tijdelijk' iets los van het grote PS3 topic vandaar dat het grote PS3 topic nog altijd bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
JvS schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:53:
Even voor de duidelijkheid: Er is niets mis met topics die groot groeien. Als een topic over een spel 5000 reacties oplevert, prima natuurlijk! Alleen de alle-onderwerpen-in-een-topic-topics zijn vervelend. Ik vind zelf vooral omdat er ook game-discussies in plaatsvinden. Leuk tijdens de discussie zelf, maar ik kan hier op dit forum nooit leuke info vinden over oude gamecube spelletjes, omdat ik dan altijd het grote 1 t/m 47 topic vind. En via topicsearch posts met een trefwoord eruit filteren is ook een lapmiddel. Dan mis je de discussie en vaak ook posts enzo (plus dat he in veel verschillende topics staat).
En hoe zou dat dan beter zijn met losse topics? Bij geen intresse zal er helemaal niet over het spel gepost worden, omdat er geen animo is om een heel topic aan te maken. Daarbij kun je juist de info terugvinden in de startpost. Evt. kijk je naar de releasedate en dan kun je zo heel simpel de info uit het grote topic terughalen. Als het een populair spel is dan krijg je een groot topic.

Ik ben vooral bang voor de vele kleine loze topics. Als je dan geen aparte subfora hebt, maar alles in Spielerij gooit dan is het overzicht helemaal voorgoed weg. Dan krijg je alleen nog maar vragen over kabels enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:40:
[...]

We zijn het er allemaal over eens dat de boel anders ingedeeld moet worden, maar we zijn er nog niet uit in welke vorm.
Spielerij uit softe waren halen en terug laten komen als apart forum
Met als indeling:

- hardware (consoles en andere gamehardware)
- games: console gaming - gameplay en ervaringen (Nintendo, Playstation, XBOX, MSX etc...)
- games: desktop gaming - gameplay en ervaringen (PC, MAC, andere desktop computers die gaming toestaan)
- games: mobile gaming - gameplay en ervaringen (Gameboy, DS, PSP, JAVA-games op GSM, etc...)
- Games: problemen en vragen
(- games: Howto's & guides) <-- optioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoedje schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:14:
[...]

En hoe zou dat dan beter zijn met losse topics? Bij geen intresse zal er helemaal niet over het spel gepost worden, omdat er geen animo is om een heel topic aan te maken. Daarbij kun je juist de info terugvinden in de startpost. Evt. kijk je naar de releasedate en dan kun je zo heel simpel de info uit het grote topic terughalen. Als het een populair spel is dan krijg je een groot topic.

Ik ben vooral bang voor de vele kleine loze topics. Als je dan geen aparte subfora hebt, maar alles in Spielerij gooit dan is het overzicht helemaal voorgoed weg. Dan krijg je alleen nog maar vragen over kabels enzo :/
Hoezo loze topics? Zo werkt het hele forum toch? Aparte onderwerpen in aparte topics. Onderwerpen die bij elkaar horen in subforums. In grote topics heb je dezelfde onderwerpen, maar dan in her en der geplaatste losse posts. Zo kan je ze nooit terugvinden. In losse topics kan je ze wel heel makkelijk terugvinden. Of vind je dat in het hele forum alles in grote topics moet? Dus in AV een "het grote LCD televisie topic" waar alles in besproken wordt? etc?

Het enige echte nadeel is denk ik dat er in die grote topics mensen zitten die daar trots op zijn en het jammer vinden dat 'hun' reeks niet meer groot is.

Kijk in AV bijvoorbeeld. Daar lopen wel wat grote topics, maar niet een groot "Home theatre topic" waar alle onderwerpen over HT worden behandeld door elkaar heen worden behandeld. Dat resulteert zeer zeker ook in af en toe loze topics, maar ook in goed vindbare informatie.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 19-04-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoedje schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:14:

Lees nog eens goed, zowel JvS als ik hebben gezegd dat de game topics juist niet aan opsplitsing voldoen, omdat ze over 1 onderwerp gaan: dat spel. Als je echter het grote PS3 topic neemt, dan staat daar alle subonderwerpen over de PS3 in een grote verzamelbak die amper terug te vinden zijn. Subonderwerpen die prima voldoen als aparte topics, zoals wel bleek uit het PS3 forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zeg, hoe staat het hier eigenlijk mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:33:
Zeg, hoe staat het hier eigenlijk mee? :)
Dat is een beetje ingezakt. Er zijn plannen gemaakt om Spielerij op te delen in drie delen:
• Consoles en andere (game) randapparatuur (we moeten er nog een scherpe, duidelijke naam voor verzinnen)
• Games
• Problemen & Vragen

Het is vastgelopen op het naam-punt en een concrete planning voor de uitvoering hiervan.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 12:51 . Reden: Hardware -> randapparatuur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik vraag me dan toch wel heel sterk af, wat dan de verbetering zou zijn t.o.v. de huidige situatie? Misschien kun je het nog wat meer toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:41:
[...]

Dat is een beetje ingezakt. Er zijn plannen gemaakt om Spielerij op te delen in drie delen:
• Consoles en andere gamehardware (we moeten er nog een scherpe, duidelijke naam voor verzinnen)
• Games
• Problemen & Vragen

Het is vastgelopen op het naam-punt en een concrete planning voor de uitvoering hiervan.
ik had
al eens genoemd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:41:
• Consoles en andere gamehardware (we moeten er nog een scherpe, duidelijke naam voor verzinnen)
Maak er een contest van. Winnaar krijgt Tweakers spullen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:42:
Ik vraag me dan toch wel heel sterk af, wat dan de verbetering zou zijn t.o.v. de huidige situatie? Misschien kun je het nog wat meer toelichten?
Er is dan meer ruimte om de verzameltopics zoals ze nu op te splitsen in losse topics zonder dat ze ondergesneeuwd raken door alle game topics.

Als voorbeeld van losse topics zou je kunnen denken aan een algemeen Xbox 360 topic, misschien eentje voor Xbox Live! (Arcade) en de HD-DVD speler, consoles als mediacenters etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:44:
[...]
ik had
[...]
al eens genoemd O-)
^^ alleen dan zonder de '& Discussies', dat je discussies kan voeren op een forum snappen we inmiddels wel. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Voutloos schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:51:
[...]
^^ alleen dan zonder de '& Discussies', dat je discussies kan voeren op een forum snappen we inmiddels wel. :P
zo heet het nu toch ook al, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Spielerij - Problemen & Vragen. Dat is ook wel erg breed. Installatie problemen op je windows PC van COD 4 is iets anders dan een incompatible NAS voor je PS3 en je apple.

Deze zouden beide wel weer op te delen zijn in:
  • Spielerij - Games
  • Spielerij - Consoles & Hardware
Het is niet mogelijk om consoles en hardware dan weer op te splitsen in de meest voorkomende:
  • PC
  • PS3
  • Xbox 360
  • Wii
  • PsP
  • DS
  • Andere systemen.
Ik weet niet hoeveel 'animo' er is voor deze subonderwerpen, maar misschien moet je de 4 populairste pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ma_rK schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:24:
Spielerij - Problemen & Vragen. Dat is ook wel erg breed. Installatie problemen op je windows PC van COD 4 is iets anders dan een incompatible NAS voor je PS3 en je apple.

Deze zouden beide wel weer op te delen zijn in:
  • Spielerij - Games
  • Spielerij - Consoles & Hardware
Tja, en dan weer een uitbreiding voor de PC gezien dat geen console is? Ik zie op dit moment weinig tot geen voordelen in een opsplitsing, het maakt het totaal alleen maar onoverzichtelijk in het forumoverzicht en ik zie op dit moment niet echt een heel groot aantal topics die gebaad zouden zijn bij het opsplitsen.

Bij deze voorgestelde onderverdeling:
heb je een grote kans dat de problemen en vragen onderbelicht blijven gezien veel mensen die geen probleem hebben dat forum niet zullen bezoeken denk ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:31:
Bij deze voorgestelde onderverdeling:

Ik vind dit geen goede verdeling: Problemen & Vragen liggen te dicht op Games en Consoles & Hardware. Een vraag of probleem heeft al snel met hardware te maken of met een spel. Daarom is het SPV ook niet zo'n succes volgens mij.

Het is jammer dat de GoT-crew niet de ballen heeft om gewoon een maand een subforum te maken en het uit te proberen. Het opsplitsen is inmiddels zo vaak voorgesteld dat nieuwe discussies eigenlijk telkens spuit 11 zijn.

Want ik snap niet dat er voor Operating System-platforms:

- Windows Clients
- Window Servers
- Non-Windows

Wel drie categorieen kunnen zijn. Maar dat voor 4+ Gameplatforms alles in 1 categorie moet. Of dat er voor Apple hard- en software wel een eigen categorie kan zijn naast de PC; maar dat naast de PC er niet een aparte categorie voor console hard- en software kan zijn. Ik zou er van maken:

Spielerij - PC Gaming
Spielerij - Handheld & Console Gaming

Klaar. En ZO veel multiplatform-games die OOK de PC meepakken zijn er niet. Het is meestal of allemaal of alleen multiplatform over alle consoles, excl. PC. En dan voor die paar games die ook multiplatform op de PC zijn, is een eigen topic soms nog best gerechtvaardigd aangezien de PC anders speelt (keyboard + muis) en andere tweaks(configfile tweaking) / mods kent. Dat voor die paar best een uitzondering gemaakt kan worden.

Het probleem zit 'm ook nog steeds in die grote topics: Als ik een topic zou openen: "Welke controller vinden jullie het prettigst?" in het Spielerij, zou die geheid gesloten worden met als mededeling: "daarvoor is het grote Xbox360 topic". Terwijl dat best een eigen interessant topicje zou kunnen zijn. Als je nu al ziet dat Xbox360 aan z'n 44ste (!) grote topic bezig is - dan verbaast het mij dat je nog steeds kunt beweren dat een apart subforum voor de Xbox niet gerechtvaardigd zou zijn. Als er kennelijk zo veel over te praten is..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:50:
[...]
Ik zou er van maken:

Spielerij - PC Gaming
Spielerij - Handheld & Console Gaming

Klaar.
Dat vind ik helemaal geen goede verdeling eigenlijk. Je noemt zelf de cross platform spellen al. Persoonlijk vind ik het, met zowel een console, 2 handhelds en een PC wel makkelijk dat ik alles in 1 forum kan bijhouden ipv elke keer te moeten switchen.

Wat zien jullie nu echt als voordeel in een opsplitsing behalve meer het gevoel " een eigen plekje " te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:02:
[...]

Dat vind ik helemaal geen goede verdeling eigenlijk. Je noemt zelf de cross platform spellen al.
Dan wordt het gewoont tijd dat de Spielerij-crew z'n verantwoordelijkheid neemt en eens gaat schoppen tegen de devvers, om softlinks voor topics mogelijk te maken. Dan is het probleem in 1x opgelost.
Persoonlijk vind ik het, met zowel een console, 2 handhelds en een PC wel makkelijk dat ik alles in 1 forum kan bijhouden ipv elke keer te moeten switchen.

Wat zien jullie nu echt als voordeel in een opsplitsing behalve meer het gevoel " een eigen plekje " te hebben?
Probeer jij maar eens in de grote - inmiddels 44 stuks ! - Xbox360 topics te vinden:

a. Wat een goede thirdparty controller is.
b. Of de herrie die jouw Xbox360 maakt normaal is.
c. Wat de beste Xbox360 aanbiedingen zijn.

Dit soort dingen zijn niet geweldig makkelijk te vinden in alle 44 topics (c - misschien nog net wel), dat terwijl dit soort zaken in losse topics IMHO een betere oplossing was geweest, maar juist die grote topics promoten nu alles op de grote hoop. Misschien dat jij het makkelijk vindt om dingen te kunnen vinden in grote topics, maar ik dus niet. Ik kijk er zo af en toe eens in, maar als je het niet iedere dag volgt is het bijna ondoenlijk.

Verder heb ik nog steeds niet gehoord over SPV: Dat is eigenlijk een grote grap. Bijna alle vragen & problemen worden toch in de grote topics gepost en niet in SPV. Desondanks blijft SPV er maar bij hangen terwijl het eigenlijk een bijna dode subcategorie is, die juist daarom mooi voor iets anders gebruikt zou kunnen worden: zoals een aparte categorie voor Console gaming.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:17:
[...]

Probeer jij maar eens in de grote - inmiddels 44 stuks ! - Xbox360 topics te vinden:

a. Wat een goede thirdparty controller is.
b. Of de herrie die jouw Xbox360 maakt normaal is.
c. Wat de beste Xbox360 aanbiedingen zijn.

Dit soort dingen zijn niet geweldig makkelijk te vinden in alle 44 topics (c - misschien nog net wel), dat terwijl dit soort zaken in losse topics IMHO een betere oplossing was geweest, maar juist die grote topics promoten nu alles op de grote hoop. Misschien dat jij het makkelijk vindt om dingen te kunnen vinden in grote topics, maar ik dus niet. Ik kijk er zo af en toe eens in, maar als je het niet iedere volgt is het bijna ondoenlijk.
Het wel of niet gebruiken van grote topics staat imho los van een los forum. Is het geen idee een soort sticky met bookmarks oid te gebruiken naar interessante zaken in de grote topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:19:
Het wel of niet gebruiken van grote topics staat imho los van een los forum. Is het geen idee een soort sticky met bookmarks oid te gebruiken naar interessante zaken in de grote topics?
Die twee zijn wel degelijk voldoende met elkaar verbonden om deze in de discussie te betrekken.

1. Losse fora met alleen grote topics is geen oplossing, dan is het simpelweg verspilling van de ruimte van een separaat forum.

2. Daarentegen is losse topics in 1 forum ook niet ideaal, want dan raakt alles in 1 forum weer zo snel ondergesneeuwd en dus kan het beter maar allemaal bij elkaar geconcentreerd (en dus 1 groot topic) zo luidt dan het argument van de crew.

Maar het hele opdelen is al zo vaak gesproken: Ik geef het op. Het beste zou zijn gewoon het eens uit te proberen. Het PS3 subforum toonde aan dat de users het wel degelijk kunnen laten werken. De SPV-crew doet het echter al jaren nu zoals het is - dus die ziet geen grond voor verbetering. Er zijn gewoon 2 type strijders: die er geen moeite mee hebben met grote topics (meestal de dagelijkse gebruikers, tip: kijk ook eens naar de slow-chat in dat soort topics) en die het prima vinden dat alles in 1 staat en die er wel moeite mee hebben (die gewoon snel iets willen kunnen vinden). Voor beiden is iets te zeggen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Persoonlijk vind ik het, met zowel een console, 2 handhelds en een PC wel makkelijk dat ik alles in 1 forum kan bijhouden ipv elke keer te moeten switchen.
Een steeds terugkerend argument bij het splitsen van forums, maar het is kul. Topics in category 'Softe goederen'. Kun je evt ook nog je forumfilter op toepassen zodat je alleen nog de topics uit de fora ziet waarin jij geinteresseerd bent.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je de topic niet danwel slecht gelezen hebt. Er zijn zat argumenten genoemd, die ik niet nog eens allemaal ga herhalen. Of heb je het specifiek op de splitsing die Holoris voorstelt (ik denk het niet want je zegt immers "een splitsing")? Daar zie ik idd ook geen heil in. Er is geen enkele reden om bij games een onderverdeling te maken in het platform. En als je dat doet, dan snap ik niet waarom PC een apart platform is, maar de consoles op een grote hoop gegooid worden. Dat gaat gewoon nergens over. Het grote Xbox 360 topic zal daardoor niet verdwijnen, maar gewoon in een ander forum terecht komen. Het idee is juist dat je de subonderwerpen van zo'n topic juist als aparte topic kunt openen, want niet gaat als er in datzelfde forum ook duizenden gametopics staan zodat de vragen worden ondergesneeuwd.

Het voorstel wat al eerder gemaakt is, en waar Terr (Verwijderd in "Spielerij opdelen per console?") ook mee ging werken, pakt die problemen juist wel aan, door hardware en games van elkaar te scheiden. Het grote Xbox 360 topic kan dan verdwijnen en specifieke vragen / nieuwtjes kunnen gewoon als aparte topics geopend worden.
[...]

Dan wordt het gewoont tijd dat de Spielerij-crew z'n verantwoordelijkheid neemt en eens gaat schoppen tegen de devvers, om softlinks voor topics mogelijk te maken. Dan is het probleem in 1x opgelost.
Die zogenaamde "topic alias" feature bestaat allang ;)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 13-01-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:34:
[...]

Een steeds terugkerend argument bij het splitsen van forums, maar het is kul. Topics in category 'Softe goederen'. Kun je evt ook nog je forumfilter op toepassen zodat je alleen nog de topics uit de fora ziet waarin jij geinteresseerd bent.

Wel grappig dat juist een FP Promod dat nu zegt trouwens. Want wat Bor zegt is strijdig met het nieuwe FP-beleid: die is nu juist over naar opsplitsing van nieuws: ' core ', ' life ' en ' pro ' ipv alles op 1 opslag kunnen lezen / alles in 1. Waarom dat dan ook niet gewoon consistent doorvoeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Probeer jij maar eens te zoeken welke class/race nu het beste speelt in de 145 delige topicreeks van World of Warcraft. :z
Helemaal een zooitje, omdat vooral de inhoud steeds terugkerende informatie is. Ieder deel maar weer.

Ik vind dat de grote topics van consoles/games wel opgesplitst mogen worden in verschillende onderwerpen wat met die grote topics te maken heeft. Zonder dat een moderator gaat roepen van "Post maar in het grote <insert onderwerp> topic" > sluit topic. Tenminste voor een groot topic zou het onterecht zijn, omdat het zoekwerk te groot is om daar nog wijs uit komen, maar voor een kleine topicreeks is het verwijzen naar het centrale topic wel wenselijk.

Maar ik zou eerder een oplossing vinden het controleren van topicstarts door moderators. Ik vind dat een moderator een topicstart moet checken of ie wel topicstartwaardig is volgens de GoT faq. Daarnaast zou het ook handig als ze de Ts controleren op algemene faq-waardigheid van zo'n topicstart (staat er genoeg info in om een startende speler of speler met een probleem verder te kunnen helpen zonder dat ie hoeft te posten over zijn probleem??). Veel informatie is niet altijd goed namelijk.
Bovenstaande is denk ik wel belangrijk en kan het probleem om topics te gaan onderverdelen goed mee opgelost worden.

Ben wel benieuwd hoe de moderators momenteel over de indelingssituatie denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[Nvm, verkeerde interpretatie]

[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 13-01-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

.oisyn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:34:
[...]
Of heb je het specifiek op de splitsing die Holoris voorstelt (ik denk het niet want je zegt immers "een splitsing")? Daar zie ik idd ook geen heil in.
Daar doelde ik inderdaad wel op, ik had duidelijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Rakkerzero schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:46:
[...]

Maar ik zou eerder een oplossing vinden het controleren van topicstarts door moderators. Ik vind dat een moderator een topicstart moet checken of ie wel topicstartwaardig is volgens de GoT faq. Daarnaast zou het ook handig als ze de Ts controleren op algemene faq-waardigheid van zo'n topicstart (staat er genoeg info in om een startende speler of speler met een probleem verder te kunnen helpen zonder dat ie hoeft te posten over zijn probleem??). Veel informatie is niet altijd goed namelijk.
Bovenstaande is denk ik wel belangrijk en kan het probleem om topics te gaan onderverdelen goed mee opgelost worden.

Ben wel benieuwd hoe de moderators momenteel over de indelingssituatie denken....
Bedoel je voordat de post daadwerkelijk online gezet wordt? Dat voorkomt praktisch 100% slechte topics, alleen kun je niet verwachten dat de (vrijwillige!) mods 24/7 beschikbaar zijn om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Exorcist schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Bedoel je voordat de post daadwerkelijk online gezet wordt? Dat voorkomt praktisch 100% slechte topics, alleen kun je niet verwachten dat de (vrijwillige!) mods 24/7 beschikbaar zijn om dat te doen.
Nee, ik bedoel dat nadat een topic geopend is dat er dan door een moderator wordt bepaald of de topicstart genoeg info om een groot topic te kunnen zijn. Want naar mijn idee wordt daar met betrekking op faq-waardigheid etc.. nog te weinig op gelet. Geld overigens dit niet alleen voor Spielerij, maar voor heel GoT!

Als je bijv in de GoT FAQ kijkt...
Discussie en stellingen

Mocht je een topic willen openen waarin je niet zozeer een probleem aankaart maar een bepaald onderwerp wilt bespreken: Het is de bedoeling dat je dan een duidelijke beargumenteerde stelling of mening in je topicstart verwerkt zodat er discussie kan ontstaan. Topics die slechts andere gebruikers uitnodigen hun mening over een bepaald onderwerp te geven zonder stellingname worden over het algemeen dus niet gewaardeerd.
... is bovenstaande het enige wat er staat over discussie topics. Dat mag best wel wat aangevuld worden om bijv. faq waardigheid en dat soort dingen te gaan eisen. Ik snap dat het bijvoorbeeld niet altijd mogelijk om een faq-achtige topicstart te maken, maar het faq stukje wat er momenteel staat over discussies is datgene wat je nodig hebt om dat dus goed te doen.
Er staat dus helemaal niks over grote topics in de hele faq. Ik vind dat daar dus weleens iets aan gedaan mag worden.

En door bovenstaande te doen, zal een deel van de problemen waarvoor dit topic dus geopend is ook verdwijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 14-01-2008 16:00 ]

Pagina: 1