.oisyn schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:11:
Dat lijkt me niet handig, waar ga je dan de multiplatform games plaatsen? Wat me wel handig lijkt is dat wat in het PS3 forum al werd gesuggereerd - een apart forum over console hardware. En of dat dan verschillende fora (Nintendo - Sony - MS) moeten zijn of 1 forum (een "Spielerij - Hardware" dus) laat ik even in het midden. De games kunnen dan in SGD blijven, en de hardware vragen hoeven niet meer in "Het grote [insert console] topic - deel 234234" maar kunnen op zichzelf in aparte kleine topics leven.
Hier ben ik zelf op persoonlijke titel echt een groot voorstander van! Op die manier kan je elke game gewoon in een eigen topic bespreken en heb je PC hardware in de rest van het forum en een mooi forum voor consoles!
Ik vond het PS3 forum een verademing, aangezien je in specifieke topics specifieke vragen en discussies kwijt kon, zonder in een groot deel XXIIVIXX te moeten neuzen (waar zes onderwerpen door elkaar heen lopen).
Ik denk dat je met aliasses een
heel eind kan komen door de forums te verdelen in consoles en PC, en als er dan multi-platform spellen uitkomen, dan kan je een topic voor de PC en een voor de consoles, of gewoon een topic dat in beide forums staan (aliasses). Dus verdeling als volgt:
Spielerei PC Gaming: PC games,
Spielerei Consoles: Console hardwarediscussie en console exclusive games
Spielerei PC problemen: Zoals huidige problemen forum
Alisses: Multi platform spellen (door mods even in een alias omzetten, niet al teveel werk).
Eigenlijk vind ik alles best zolang de grote topics minder worden gebruikt dan dat ze nu worden (voor ongeveer een compleet forum)
Ik zie het nut echter niet zo in, er kunnen toch prima losse threads aan grote diversiteit over verschillende consoles in het bestaande forum gepost worden? Dat er één groot PS3/Xbox360 topic is vind ook ik niet handig (is waanzin) gezien de diversiteit aan onderwerpen binnen 1 thread (het is wat anders als het één grote draad over precies hetzelfde zonder weinig onderscheid). In de SG staan nu ook tientallen verschillende topics, dat moet in SGD toch ook gewoon kunnen en dan zonder 1 grote blabla 'waar staat de reactie op mijn vraag tussen de 100+ posts in.'
Dit kan ook. Een nadeel is dat veel mensen kicken op "groot" en dat in die topics vaak mnsen trots zijn op het volgende deel enzo... Dat zou nog weleens op weerstand kunnen stuiten. Door een apart forum te openen, denk ik dat mensen eerder geneigd zijn losse topics te openen en door de 'erkenning' minder boos zullen worden om het afschaffen avn die (inderdaad waanzinnige) grote topics.
[
Voor 38% gewijzigd door
JvS op 29-03-2007 13:40
]