Playstation 3 als mediacenter Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 130.517 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocram
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10-2023
Wie heeft er meer informatie / ervaring met het gebruik van de nieuwe playstation als mediacenter. Wat zijn de mogelijkheden en hoe is bv de configureerbaarheid. Kan je bv dvd films afspelen vanaf een netwerkshare/sambashare? En geld het zelfde voor foto’s en mp3’s.

Op de Sony playstation site zelf kan ik hier weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 21:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Interessant, een ps3 als mediacenter kan een beetje de brug tussen een hd recorder en een pc mediacenter vormen. Dat ding is krachtig genoeg om VC1 en h.264 enzo af te spelen, dus HD materiaal moet wel lukken (waarvoor je een bizar snelle pc nodig hebt).

Ik denk dat het niet lang duurt voordat daar een of andere linux-mediacenter komt die dat prima gaat kunnen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145719

doets001 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:06:
Wie heeft er meer informatie / ervaring met het gebruik van de nieuwe playstation als mediacenter. Wat zijn de mogelijkheden en hoe is bv de configureerbaarheid. Kan je bv dvd films afspelen vanaf een netwerkshare/sambashare? En geld het zelfde voor foto’s en mp3’s.

Op de Sony playstation site zelf kan ik hier weinig over vinden.
Daar is een goede reden voor, het kan namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Via Linux kun je MythTV goed draaien.
Ook in het Linux-topic staat daar wat over beschreven.

De PS3 kan uit zichzelf al best veel formaten afspelen en je kunt er ook via USB externe dataopslag aan gooien. Het is alleen in de basis geen extender (zoals de 360). Wel is het mogelijk om via een soort website spul naar je PS3 te streamen vanaf je PC.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
Zou mooi zijn als ze XBMC herschreven voor de PS3 :)

Streamen via een website lijkt me niets om eerlijk te zijn. Weet iemand al of je xvid/divx ermee af kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 20:06
Als er iets bestond als een XBMC voor de PS3 (met dezelfde functionaliteiten), dan ging ik hem morgen halen. Maar zolang het er nog niet is, wacht ik nog wel tot PS3 goedkoper geworden is. Het zelf doen met MythTV, daar heb ik helemaal geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

De PS3 kan van zichzelf een redelijk aantal formaten aan, volgens IGN. Wel ben ik erg benieuwd in hoeverre er formaten bijkomen.

Kan de PS3 uberhaubt bij Samba shares (niet vanuit Linux)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
nog niet vanuit de media bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Al dat gehannes, daar zit ik niet op te wachten hoor :/

Ik wil gewoon een apparaat met een simpel front-endje, waar ik games op kan spelen en network-shared videos en muziek op kan afspelen.
Zonder dat ik allerlei rotzooi moet gaan installeren of uitzoeken.
Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Blijkbaar wel.
Sony ziet de PS3 als centraal systeem.
MS de 360 als extensie van je PC. Daar kun je dat dus wel mee doen, maar zit je wel vast aan de formaten van MS (wat je via software ook wel weer kunt omzetten).

Op de PS3 kun je standaard een ander OS installeren. Hiermee kun je zonder problemen dus je media streamen. En anders is het gewoon niet. Sony bied een 'basisfunctionaliteit' die voor een console al erg uitgebreid is. Alles wat daar niet mee kan, zul je via een alternatief OS moeten realiseren.

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 22-03-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

LDenninger schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:43:
Al dat gehannes, daar zit ik niet op te wachten hoor :/

Ik wil gewoon een apparaat met een simpel front-endje, waar ik games op kan spelen en network-shared videos en muziek op kan afspelen.
Zonder dat ik allerlei rotzooi moet gaan installeren of uitzoeken.
Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn ?
Dat zal het zeker niet zijn. Ik denk alleen dat Sony problemen kan ondervinden met patenten. Ook moet je niet vergeten dat Sony producten in haar assortiment heeft die deze functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
DarkShadow schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:53:
Zou mooi zijn als ze XBMC herschreven voor de PS3 :)
Via Linux is MythTV mogelijk, dus dan kun je nog meer dan met XBMC.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik las hier of op insidegamer / gamers.nl dat er tegelijkertijd met de release hier in europa een TiVo module uit zou komen....
Alleen heb ik hier tot op het heden niets van terug kunnen vinden.... Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
Shiver23 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:06:
Blijkbaar wel.
Sony ziet de PS3 als centraal systeem.
Juist daarom lijkt het me niet teveel gevraagd dat ie mogelijkheden biedt om 'm ook echt "centraal" te laten zijn.
Wat houdt "centraal" in als je 'm niet op andere dingen aan kunt sluiten ?
Op de PS3 kun je standaard een ander OS installeren. Hiermee kun je zonder problemen dus je media streamen. En anders is het gewoon niet.
Dat vind ik dus precies het idiote.
Als ik een receiver koop (ook een "centraal systeem") hoef ik toch ook geen delen te vervangen als ik 'm op m'n tv wil aansluiten ?
Sony bied een 'basisfunctionaliteit' die voor een console al erg uitgebreid is.
Ja, maar sony biedt geen "console" aan maar een "centraal apparaat".
Want zeg nou zelf, 550 euro voor alleen een console zou absurd zijn, toch..? ;)

Ze zetten het zelf in de markt als het ultieme home-entertainment apparaat, maar voor mij persoonlijk zou het dat pas echt zijn als ik out-of-the-box ook makkelijk m'n mp3's en video's vanaf m'n server zou kunnen afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:09
Kan iemand mij vertellen of ik nu via mijn pc naar mijn ps3 hd files als h.264 kan streamen enz?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 09:24

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ik vindt het zo'n gemis dat ze geen "tv-in" hebben, dat ding heeft een HD, en wordt gepositioneerd als mediacenter, dan wil ik ook op kunnen nemen.

Wanneer deze er wel een had was ik dit niet aan het typen geweest, maar was ik nu naar de winkel aan het rennen.

Ik heb nu maar een centraal MCE machine, en 2 xboxen met extender software

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 17-03 14:34
hully schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:58:
Kan iemand mij vertellen of ik nu via mijn pc naar mijn ps3 hd files als h.264 kan streamen enz?
Niet officieel, maar wel via een tooltje op www.pimpware.org

[ Voor 63% gewijzigd door Blaurens op 23-03-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

LDenninger schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:52:
[...]

Juist daarom lijkt het me niet teveel gevraagd dat ie mogelijkheden biedt om 'm ook echt "centraal" te laten zijn.
Wat houdt "centraal" in als je 'm niet op andere dingen aan kunt sluiten ?

[...]

Dat vind ik dus precies het idiote.
Als ik een receiver koop (ook een "centraal systeem") hoef ik toch ook geen delen te vervangen als ik 'm op m'n tv wil aansluiten ?

[...]

Ja, maar sony biedt geen "console" aan maar een "centraal apparaat".
Want zeg nou zelf, 550 euro voor alleen een console zou absurd zijn, toch..? ;)

Ze zetten het zelf in de markt als het ultieme home-entertainment apparaat, maar voor mij persoonlijk zou het dat pas echt zijn als ik out-of-the-box ook makkelijk m'n mp3's en video's vanaf m'n server zou kunnen afspelen...
PS3 = server. Dat is centraal en dat is wat Sony voor ogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
Shiver23 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:38:
[...]

PS3 = server. Dat is centraal en dat is wat Sony voor ogen heeft.
Dus ik kan mijn mp3's, avi's en DIVX'en erop zetten en afspelen, en ik kan er extra HD's bijprikken ?
(Ik wil er toch wel een terabytje aan hangen)
Prima, in dat geval doe ik mijn mediacenter-pc weg !

[ Voor 12% gewijzigd door LDenninger op 23-03-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, ja, nee (niet de nieuwste divx) en ja.
Alleen vanwege FAT32 zit je wel vast aan max 4GB per bestand. En de PS3 ondersteunt geen grotere schrijven dan 750GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:54:
Alleen vanwege FAT32 zit je wel vast aan max 4GB per bestand. En de PS3 ondersteunt geen grotere schrijven dan 750GB.
Ik mag hopen dat de PS3 een ander filesystem dan FAT32 gebruikt..? :X

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Zoals? Is namelijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Shiver23 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:54:
Volgens dit filmpje is 1TB echter geen probleem.
Datafeest schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:15:
[...]

Ik mag hopen dat de PS3 een ander filesystem dan FAT32 gebruikt..? :X
Best een effectieve 'backup' tegenmaatregel als je het mij vraagt. Iso's overschrijden namelijk met gemak de 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 21-04 21:54
JvS schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:30:
Dat ding is krachtig genoeg om VC1 en h.264 enzo af te spelen, dus HD materiaal moet wel lukken (waarvoor je een bizar snelle pc nodig hebt).
Wat versta jij onder een bizar snelle pc ?
Full HD draait hier prima met een dualcore E6600 en een standaard 7300GT kaartje

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

kaos- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:31:
[...]

Wat versta jij onder een bizar snelle pc ?
Full HD draait hier prima met een dualcore E6600 en een standaard 7300GT kaartje
T.o.v. een DVD afspelen op een pc, vind ik wel dat je voor HD films een krachtige pc nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Blaurens schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:36:
[...]

Niet officieel, maar wel via een tooltje op www.pimpware.org
Kun je mij vertellen hoe ik dat doe? Snap er namelijk niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bizar snelle pc voor hd tv : inderdaad mijn htpc heeft een Sempron 3000 en die draait zonder problemen full hd h.264. De ati 1600pro grafische kaart helpt natuurlijk wel.

Kortom zonder problemen hdtv uit een budget cpu. Je hebt dus i.t.t. wat hier geschreven wordt helemaal geen snelle/prijzige pc nodig voor hd formaten.

[ Voor 18% gewijzigd door HaseMike op 24-03-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169230

I don't think so ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Crash op 24-03-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Probeer het en houd ons op de hoogte is mijn voorstel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip

[ Voor 80% gewijzigd door Crash op 24-03-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip

[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 24-03-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
*knip
Dit soort zaken bespreken we hier _niet_

[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 24-03-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189049

Hey,

Van wat ik hier lees, gaat bepaalde bestanden streamen dus niet of moeilijk. Maar is het dan ook niet mogelijk om avi bestanden op een USB stick te zetten en die vervolgens op de PS3 af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:36

DoctorV64

Cosmopoliet

Welke bestanden speelt de PS3 nou eigenlijk out of the box meteen af?
MP4 sowiso, maar avi's van mijn digitale camera weer niet. Maar VOB files bv?

[ Voor 6% gewijzigd door DoctorV64 op 24-03-2007 17:32 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184171

Web server to ease the transfer of files to and from your PS3 and PSP.
Transfer files to and from your PC and network using the PSP and PS3's built in web
browsers. View entire picture albums, transfer your music collection using the power
of your own network. No more USB disks, cars or drives.
Wellicht interessant voor hij die zijn PlayStation 3 als mediacenter wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Op een mp3 speler en een memorystick heb ik mp3 bestanden gezet. Alleen de ps3 gaf een melding dat er geen mp3 bestanden aanwezig waren. van een cd leest ie ze wel.

Hoort dit zo? volgens mij zou hij zel wel moeten kunnen lezen/herkennen. Of moet ik ze in een bepaalde map zetten (ze zaten nu gewoon zegmaar in F:/ en in /music (mmstick))

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Slapdaddy, thx!

Weet je of je er ook HD files mee kunt streamen zoals Mpeg2, H.264 enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45438

Ik heb hem gisteren gekocht. Op dit moment vindt ik het jammer dat je niet via je windows PC erbij kan (of andersom). Je kan er wel mee webbrowsen (youtube werkt ook).
Ik weet bijna zeker dat er updates aan zullen komen die dit soort dingen mogelijk gaan maken. PS3 is niet zo'n gesloten systeem als de Xbox dus :) Kortom ik ben blij met mijn nieuwe mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184171

hully schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:07:
[...]

Slapdaddy, thx!

Weet je of je er ook HD files mee kunt streamen zoals Mpeg2, H.264 enz?
Weet ik niks vanaf, ik kwam de link tegen op een andere site, maar heb zelf (nog) geen intenties om dit programmaatje te installeren of te downloaden. Kun je 't niet zelf proberen? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 184171 op 25-03-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Arm1n schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:33:
Op een mp3 speler en een memorystick heb ik mp3 bestanden gezet. Alleen de ps3 gaf een melding dat er geen mp3 bestanden aanwezig waren. van een cd leest ie ze wel.

Hoort dit zo? volgens mij zou hij zel wel moeten kunnen lezen/herkennen. Of moet ik ze in een bepaalde map zetten (ze zaten nu gewoon zegmaar in F:/ en in /music (mmstick))
Je moet ze in de folder "Music" in de root van de stick zetten. Je kunt onder Music maar 1 folder naar beneden gaan. \Music\Band\NaamCD gaat dus niet, want dan roept de PS3 dat hij geen bestanden kan vinden. Dat betekent dat ik niet een van mijn MP3-CDs/DVDs met de PS3 kan gebruiken omdat die directories anders zijn ingericht.

Verder ondersteunt de PS3-media-player geen MP3s met variabele bitrates en is het niet mogelijk om tijdens het afspelen van een MP3 verder te browsen of de mediastore in te gaan. Vergeleken met de Xbox 360-dashboard biedt het veel minder mogelijkheden. Het valt me verder ook tegen dat hij geen WMVs en AVIs kan afspelen. Je kunt ook al geen connectie met je PC maken dus als mediacenter is hij maar zeer beperkt inzetbaar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-04 19:07
ymmv schreef op zondag 25 maart 2007 @ 18:06:
[...]

en is het niet mogelijk om tijdens het afspelen van een MP3 verder te browsen of de mediastore in te gaan.
Volgens een vriend die sinds vrijdag een PS3 heeft kun je gewoon muziek door blijven luisteren als je bijvoorbeeld de internet browser opent, snap dus niet echt wat nou zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
mauricedb schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:51:
[...]

Volgens een vriend die sinds vrijdag een PS3 heeft kun je gewoon muziek door blijven luisteren als je bijvoorbeeld de internet browser opent, snap dus niet echt wat nou zegt...
Ah, ik ben erachter. Als je een MP3 vanaf een USB-stick of een geimporteerde track van de CD afspeel en je wilt verder gaan, moet je op de PS-button drukken. Heeft me flinke tijd gekost om erachter te komen dat dit kon. 8)7 Zoiets duidt overigens niet op een logische interface maar vooruit..

De muziek speelt verder alleen in het opstartscherm en de browser, maar niet in de PS-store of folding@home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Laatst online: 20-02 09:35
Anoniem: 45438 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:41:
Ik heb hem gisteren gekocht. Op dit moment vindt ik het jammer dat je niet via je windows PC erbij kan (of andersom). Je kan er wel mee webbrowsen (youtube werkt ook).
Ik weet bijna zeker dat er updates aan zullen komen die dit soort dingen mogelijk gaan maken. PS3 is niet zo'n gesloten systeem als de Xbox dus :) Kortom ik ben blij met mijn nieuwe mediacenter
Als workaround kan je altijd je webserver op XP/2000/NT/95/Linux/Solaris etc etc. instellen op je shared directorie(s), en directory browsing toestaan.
Zo kan je (met een wel erg simpele GUI met alleen maar file names) toch bij je bestanden komen.
Daarna gewoon je webbrowser op de PS3 naar het IP van je computer wijzen.

Hopelijk leest Sony dit forum dus ook (al zal dit niet de eerste keer deze request zijn) en komen ze met SMB ondersteuning en vooral MPEG4 ASP support. (waarom alleen maar SP maar wel H264?)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

hully schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:07:
[...]Slapdaddy, thx!Weet je of je er ook HD files mee kunt streamen zoals Mpeg2, H.264 enz?
Moet je deze file (ps3portal) starten op de ps3 of op je windows pc 8)7
Je start op je windows pc een webserver en je ps3 kan via deze pagina media "aanvragen". zoiets moet het zijn, toch?

Heeft iemand ervaring met die ubuntu / Myth TV combi op de ps3?
Kun je dit installeren via de optie install OS (en is dit aan te raden of bestaat de kans dat je hem helemaal vermeubelt...) :X

[ Voor 11% gewijzigd door Ermo op 26-03-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:13
Hmm als ik het goed begrijp kun je dus geen externe hdd via usb aan de ps3 hangen en lekker je mp3 luisteren/fotos bekijken etc?

Als je bijvoorbeeld fotos wilt bekijken van een cd of usb stick gaat dit wel goed neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Laatst online: 20-02 09:35
jap85 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:10:
Hmm als ik het goed begrijp kun je dus geen externe hdd via usb aan de ps3 hangen en lekker je mp3 luisteren/fotos bekijken etc?
USB disks kunnen er natuurlijk ook gewoon aan hangen, zolang ze maar niet NTFS geformatteerd zijn.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-04 21:16
Sentry23 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 11:38:
[...]

USB disks kunnen er natuurlijk ook gewoon aan hangen, zolang ze maar niet NTFS geformatteerd zijn.
Dat is weer lekker, die is dus NTFS en staat helemaal vol met MP3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
  • Laatst online: 03-04-2017
Ik heb YDL op de ps3 gezet, ben alleen geen linux man. Kan iemand mij vertellen hoe ik YDL moet instellen om mijn PC te browsen, of welk extra programma ik moet installeren daarvoor. Ik wil het niet via het web configureren, aangezien ik dat een te groot beveiligingsrisico vind.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb mij externe schijf er aan gehangen en hij doet het perfect!

schijf moet fat32 zijn!!!

gewoon via usb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:13
Anoniem: 169230 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:05:
ik heb mij externe schijf er aan gehangen en hij doet het perfect!

schijf moet fat32 zijn!!!

gewoon via usb!
Hmm daar heb ik dus niets aan met mn NTSF schijf, maarja kan dan wel een partititietje voor de ps3 op FAT32 formatteren, dan moet ie die wel kunnen lezen lijkt me.

En je kunt dus ook gewoon alle bestanden en mappen bekijken? (omdat ik iets las dat je niet verder dan 2 lagen diep kon in mappen oid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik krijg HFS (PS3Portal) niet aan de praat. Als ik de zelf test doe dan is dat succesvol, maar als ik het IP adres van mijn PC invul in de browser van de PS3 kan hij de pagina niet weergeven.

Ik gebruik draadloos internet en dat werkt verder normaal. Moet ik nog iets instellen op de PS3?
Firewall heb ik uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114719

Vinden jullie Yellow Dog linux niet langzaam lopen? het voelt echt alsof je op een celeron pc linux zit te draaien en wat me trouwens ook nog opviel is dat de resolutie erg raar is, het ziet er wel goed uit maar hij moet toch hoger kunnen? 1366x768?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199761

Kun je een ps3 alleen via optische kabel op je audio systeem aansluiten of kan het ook met gewone bekabeling? En heeft optische kabel voordelen, zo ja wat zijn die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 199761 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:00:
Kun je een ps3 alleen via optische kabel op je audio systeem aansluiten of kan het ook met gewone bekabeling? En heeft optische kabel voordelen, zo ja wat zijn die.
Dat is wel heel basic. Via de gewone bekabeling heb je alleen stereogeluid. Met optisch kun je ook 5.1/7.1 geluid krijgen. En afhankelijk van je verterker geeft het ook een beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Kan iemand mij vertellen of je Linux moet installeren op je PS3 om je PC te kunnen aanspreken via PS3portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
StarscreamNL schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:37:
Kan iemand mij vertellen of je Linux moet installeren op je PS3 om je PC te kunnen aanspreken via PS3portal?
ja dat kan ik: nee dat hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Vanaf de ps3 kan ik de webserver van hfs bereiken maar als ik op een mp3 bestand klik dan probeert ie dat op te slaan en dat gaat / mag niet. Weet iemand hoe dit te realiseren is (exteren disk of zo noodzakelijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Heeft iemand enig idee waarom ik niet op de webserver kan komen via de PS3?

Pingen naar PS3 werkt.
Zelf test PS3portal werkt.
softwarematige firewall uitgeschakeld.
router poort voor HFS op PC open, maar ik zou niet weten of er ook een poort open moet voor de PS3.

Als ik het ip adres van mijn PC opgeef in de adresbalk van de PS3 browser dan geeft hij na een halve minuut: can't display page. Waarschijnlijk vergeet ik iets heel simpels, maar misschien kunnen jullie me er aan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979

crazyx schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:39:
Als er iets bestond als een XBMC voor de PS3 (met dezelfde functionaliteiten), dan ging ik hem morgen halen. Maar zolang het er nog niet is, wacht ik nog wel tot PS3 goedkoper geworden is. Het zelf doen met MythTV, daar heb ik helemaal geen zin in.
Hier ben ik het 100% mee eens. XBMC (of iets anders om files te sharen via netwerk)voor de ps3 en ik ga hem meteen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
Na lang googelen ben ik er achter gekomen hoe je een verbinding tot stand brengt tussen de PS3 en de PC, zonder dit via het web te doen, maar gewoon intern. Tevens heb ik nu VLC player erop gezet, waardoor ik gewoon films vanaf de PC kan streamen. Werkt perfect, alleen nog geen HD. Binnenkort volgens de auteur betere ondersteuning voor de PS3, waardoor HD streaming ook in een hoge frame rate wordt gerealiseerd. KLIK _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Wolfjemidas schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:04:
Na lang googelen ben ik er achter gekomen hoe je een verbinding tot stand brengt tussen de PS3 en de PC, zonder dit via het web te doen, maar gewoon intern. Tevens heb ik nu VLC player erop gezet, waardoor ik gewoon films vanaf de PC kan streamen. Werkt perfect, alleen nog geen HD. Binnenkort volgens de auteur betere ondersteuning voor de PS3, waardoor HD streaming ook in een hoge frame rate wordt gerealiseerd. KLIK _/-\o_
tja, als je HD formaten kunt afspelen dan is het te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Heb je YDL erop gezet?
Hoe is dat gegaan...weet je misschien een link naar een handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Ermo schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:13:
[...]

Heb je YDL erop gezet?
Hoe is dat gegaan...weet je misschien een link naar een handleiding?
Hier kan je linux downloaden: http://www.terrasoftsolutions.com/resources/downloads.shtml
Hier is de engelse manual: http://www.terrasoftsolut...tion/ydl5.0_ps3_guide.pdf
En tenslotte nog een nederlandse handleiding http://www.xgn.nl/forum/showthread.php?t=716
Moet genoeg zijn toch? ;)

Ik heb YDL zelf ook geinstaleerd, ben geen expert op computergebied, en ik weet bijna niks van linux af, maar het was me toch zonder problemen gelukt, de handleiding is heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
Yep, handleiding is idd. duidelijk genoeg, en vergeet niet een partitie te maken voor YDL. Het duurt ca. een uur voor je het er op hebt, maar is zeker de moeite waard. Nog een uur om VLC player erop[ te zetten en verbinding met PC te maken, maar YDL's interface ziet er wel een beetje anders uit dan windows, maar nadat je deze dingen hebt gedaan weet je al redelijk wat van nautilus, en dat is de browser die je het meest gaat gebruiken. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Heeft iemand enig idee waarom ik PS3 portal (HFS) en Pimpstreamer niet geopend krijg in mijn PS3 browser?

RedKawa lukt wel.

Ik heb nog geen Linux geinstalleerd.

Kan het te maken hebben met het feit dat de PS3 wireless is aangesloten op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
Kan iemand mij vertellen of je je achtergrond van je startup screen van je PS3 kunt veranderen in een andere kleur en / of background?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:04

Spotmatic

Ken sent me

hully schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:30:
Kan iemand mij vertellen of je je achtergrond van je startup screen van je PS3 kunt veranderen in een andere kleur en / of background?
Ik heb niet eens een PS3, maar de kleuren van de achtergrond bij de PS3 veranderen vanzelf. Morgen kan de kleur zomaar anders zijn ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 22-04 23:19

Convoy

g44p

hully schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:30:
werkt dat niet net als met de psp? plaatje op je stick zetten, naar plaatje browsen en dan op driehoekje drukkken en "set as background" selecteren? mss een optie, nog niet geprobeert though....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68786

Als ik een USB stick in mijn PS3 stop waar wat mp3's opstaan, dan ziet dat apparaat de mp3's helemaal niet. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171353

StarscreamNL schreef op woensdag 04 april 2007 @ 00:28:
Heeft iemand enig idee waarom ik PS3 portal (HFS) en Pimpstreamer niet geopend krijg in mijn PS3 browser?

RedKawa lukt wel.

Ik heb nog geen Linux geinstalleerd.

Kan het te maken hebben met het feit dat de PS3 wireless is aangesloten op het netwerk?
Ik heb geen Linux en wel wireless en hij (PS3 portal (HFS)) doet het perfect :)
(Vergeet niet de mappen te benoemen die hij moet weergeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 68786 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:29:
Als ik een USB stick in mijn PS3 stop waar wat mp3's opstaan, dan ziet dat apparaat de mp3's helemaal niet. Waar ligt dit aan?
Ze moeten in de map \Music staan, maximaal 1 level diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

ymmv schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:24:
[...]

Ze moeten in de map \Music staan, maximaal 1 level diep.
Je kan ook op de stick in het menu op driehoekje drukken en dan alles weergeven kiezen, dan kan je door alle mappen heenbladeren en hoeft het niet in /music te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Anoniem: 171353 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:32:
[...]

Ik heb geen Linux en wel wireless en hij (PS3 portal (HFS)) doet het perfect :)
(Vergeet niet de mappen te benoemen die hij moet weergeven)
mappen zijn toegewezen op mijn PC, maar de PS3 lijkt niet te kunnen "connecten". Als ik het IP adres van mijn PC in de browser van de PS3 toets gaat hij lang zoeken om daarna met de melding "can't display page" te komen. Firewall heb ik al uitgezet. Ik heb ook al verschillende poorten geprobeerd. Ik word er gek van.

hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 10-04 22:42

Dxue

PSN:EvilDrunk

heb je er wel '\\' voor gezet(zonder de '')? anders gaat hij zoeken op het web en niet op het netwerk.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-03 14:08
Als ik het goed begrijp moet je wel VLC bedienen vanuit Linux, je kunt niet vanuit de crossbar je films aanklikken en klaar? Zou mooi zijn als er wel een soort van gui voor zou komen (nee, ik ben geen linux man dus ik heb een gui nodig :P) om je 'mediacenter' te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Dxue schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:15:
heb je er wel '\\' voor gezet(zonder de '')? anders gaat hij zoeken op het web en niet op het netwerk.
Dit zou alleen kunnen werken als de PS3 standaard al Windows-shares zou kunnen benaderen. Ik verwacht alleen niet dat het PS3-OS out of the box het SMB/CIFS-netwerk-protocol ondersteunt. Als je die functionaliteit wil hebben kun je beter Linux op je PS3 installeren en dan Media-centersoftware erop draaien die overweg kan met Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979

Wat speelt hij dan al wel af? En geeft hij het beeld gewoon weer of moetie eerst transcoden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Iemand al iets gezien over een samenwerken tussen de Playstation3 en de LocationFree Base Stations van Sony ? Ik kwamdeze dingen toevallig tegen.

De station streamen je tv-signaal over netwerk of internet. Het werkt nu al samen met de PSP (sinds firmware 3.10 geloof ik), dus zou je verwachten dat er later (volgende firmwares) ook wel support voor de PS3 zal komen.

Alsje TV op je PS3 kan bekijken (en evt opnemen) dan is het apparaat voor mij compleet!

Voor info over de LocationFree Base Stations:
http://www.learningcenter...locationfreetv/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216774

Hai ben nieuw hier, ook met de spelcomputers, denk er wel sterk aan om een PS3 te kopen ook vanwege het feit dat deze de BluRay ondersteund.
Heb alleen een vraag over de aansluitingen, de PS3 bied de mogelijkheid om via HDMI een 7.1 kan aantesluiten op je surround systeem, als ik dit doe heb ik dan nog een HDMI uitgang om naar de HDtv te gaan, of is het het 1 of het ander?
Kan eigenlijk nergens de aansluitingen( backplane ) vinden, vraag me af iemand hier al ervaring mee heeft,

Groet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

JvS schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:30:
Interessant, een ps3 als mediacenter kan een beetje de brug tussen een hd recorder en een pc mediacenter vormen. Dat ding is krachtig genoeg om VC1 en h.264 enzo af te spelen, dus HD materiaal moet wel lukken (waarvoor je een bizar snelle pc nodig hebt).

Ik denk dat het niet lang duurt voordat daar een of andere linux-mediacenter komt die dat prima gaat kunnen.
Ik heb hier een paar animefilms in h.264 en die draaien zelfs bijna soepel op een 1ghz thunderbird, of is dit weer anders? want het is geen 1080p reso, alleen die codec?

Hoe dan ook ik blijf erbij dat consoles gewoon te beperkt zijn als goed mediacenter. Ten eerste speelt de ps3 standaard al veel te weinig af kwa formats dus dan moet je alweer naar linux gaan kijken wat weer eventueele extra problemen met zich meebrengt. Wat mij betreft is een HTPC of een simpele tv out kabel nog altijd de beste oplossing als je een mediacenter achtig iets wil. Ik heb een 1ghz pc'tje als mediacenter en die speelt gewoon alles af behalve HD content (wat toch nog een beetje een niche zal blijven de komende tijd). Een beetje nieuwe pc kan ook wel HDcontent afspelen dus dan ben je zelfs met een tv out kabel van 10 euro klaar en als je er een MCE remote bijkoopt van 30 tientjes is het nog relaxed te gebruiken ook. Het enige voordeel van de ps3 is dat je een relatief goedkope BR speler in huis haalt (al valt het nog te bezien hoelang dat nog duurt want bv walmart heeft al HDdvd spelers voor 300dollar in de planning staan voor dit jaar) maar buiten BR om vind ik het een te beperkt en onhandig systeem. Als je een MCE wilt kan je beter 600 euro in een pc steken IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 216774 schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:33:
Hai ben nieuw hier, ook met de spelcomputers, denk er wel sterk aan om een PS3 te kopen ook vanwege het feit dat deze de BluRay ondersteund.
Heb alleen een vraag over de aansluitingen, de PS3 bied de mogelijkheid om via HDMI een 7.1 kan aantesluiten op je surround systeem, als ik dit doe heb ik dan nog een HDMI uitgang om naar de HDtv te gaan, of is het het 1 of het ander?
Kan eigenlijk nergens de aansluitingen( backplane ) vinden, vraag me af iemand hier al ervaring mee heeft,

Groet. O-)
Als je de PS3 via HDMI op je versterker aansluit dan kan je via de versterker het beeld naar je tv sturen via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
wat ik dus niet begrijp he, ik heb een psp, maar als ik mijn memory stick van de psp in de ps3 stop kan ik niet mijn muziek afspelen, noch mijn foto's bekijken, en ook geen video's zien.

was misschien wel handig als ze daar beter over hadden nagedacht?
op mijn psp moet je namelijk al een achterlijke bestandsstructuur hanteren om iets te laten werken, en op de ps3 is het dan dus weer anders :S :S

en kan de ps3 ook verbonden met je pc via wifi om te streamen? vind ik nergens terug in de handleiding, zie ook niks van een icoontje in mijn ps3 wat daarop lijkt

dat kan mijn xbox360 wel en die pretendeerde geen full home theater experience te zijn

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Druk eens driehoekje en kies alles weergeven voor andere mappen.

En de 360 is een extender. De PS3 niet. Als je dat wilt moet je het via Linux doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Een E6600 is idd bizar snel tov een pentium 4 @ 3 ghz ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184481

je moet om iets van een externe geheugenopslag af te laten spelen eerst alles een een map stoppen. Ik weet niet waarom maar het werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Shiver23 schreef op zondag 22 april 2007 @ 20:22:
Druk eens driehoekje en kies alles weergeven voor andere mappen.

En de 360 is een extender. De PS3 niet. Als je dat wilt moet je het via Linux doen.
mag je mij dat eens voor komen doen... want dat werkt dus niet; ik kan alleen driehoekje drukken als er een bestand weergegeven wordt door de ps3, en dan kan ik niks kiezen van "view all" ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:39:
[...]

mag je mij dat eens voor komen doen... want dat werkt dus niet; ik kan alleen driehoekje drukken als er een bestand weergegeven wordt door de ps3, en dan kan ik niks kiezen van "view all" ofzo
Je woont een beetje uit de richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Shiver23 schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:42:
[...]

Je woont een beetje uit de richting :)
nee maar serieus, hoe werkt dat dan want hier werkt het dus niet

en die *PEEP* handleiding die erbij zit heb ik ook niks aan

normaal lees ik ze nooit, en nu wil ik em es lezen staat er niks nuttigs in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ik ben er inmiddels achter dat als ik een SD kaart erin stop, en mijn ps3 10x opnieuw uit- en aanzet ik wel es een icoontje krijg van SD card, en dan kan ik doen wat jij zei...

echter werkt dit bijna nooit, en met de ms pro duo krijg ik het helemaal niet aan de gang

ik zou toch verwachten dat ik zo'n ding on the go erin kan stoppen en dat het werkt???
op mijn psp werkt de ms pro duo perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:59:
ik ben er inmiddels achter dat als ik een SD kaart erin stop, en mijn ps3 10x opnieuw uit- en aanzet ik wel es een icoontje krijg van SD card, en dan kan ik doen wat jij zei...

echter werkt dit bijna nooit, en met de ms pro duo krijg ik het helemaal niet aan de gang

ik zou toch verwachten dat ik zo'n ding on the go erin kan stoppen en dat het werkt???
op mijn psp werkt de ms pro duo perfect
niemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Heel vreemd. Bij mij werkt het altijd. Waar het aan ligt? Geen idee. Het is een mysterie.

En over die PS2 memorycard lezer moet je anders maar even een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Shiver23 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:54:
Heel vreemd. Bij mij werkt het altijd. Waar het aan ligt? Geen idee. Het is een mysterie.

En over die PS2 memorycard lezer moet je anders maar even een DM sturen.
ben er wel achter dat een 512mb pro duo van sandisk die bij mijn psp zat origineel, niet past in de slot?

is het soms niet geschikt voor pro duo?

en hoe kom ik godsnaam aan een losse adapter? op internet nergens te vinden zonder memory stick erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Uhm, there comes the monkey out of the sleave zullen we maar zeggen.
De cardreader is inderdaad niet geschikt voor pro-duo. Je hebt een pro-pro duo adapter nodig.
Zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://static.vergelijk.nl/fotos/108x88/sony_2GBMemoryStickPRODuo_109459.jpg
Google is je vriend

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 24-04-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216774

dank je wel voor de reacties, heb alleen op duitse site gelezen dat de HDMI van de PS3 nog wel problemen wil geven, niet gelijk beeld, moet eerst geselecteerd worden via een component aansluiting, ook hebben ze het erover dat er alleen stereo geluid is met het afspelen van DVD's, de spellen zijn ok.....

maar het is te mooi om te laten staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14712

Is er al een mogelijkheid om films zonder linux naar je ps3 te streamen vanaf een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Anoniem: 14712 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:51:
Is er al een mogelijkheid om films zonder linux naar je ps3 te streamen vanaf een pc?
dat zou ik ook graag willen weten :) films/foto's/muziek een soort van iTunes plugin voor de PS3 zou super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Afgelopen weekend YDL geïnstalleerd op de ps3. Dat gaat in principe vrij soepel. Ik heb nog een tweetal vraagjes. Ik heb het scherm ingesteld op 1080p dat gaat prima (via kboot.conf). Ik kan hierbij echter geen resolutie kiezen, mijn desktop is wel volledig bruikbaar maar de achtergrond staat rechts beneden "gecentreerd". Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Verder zou ik graag een "simpele" handleiding hebben om bv MythTV te installeren of quicktime e.d.
Als iemand me hier verder mee zou kunnen helpen (verder geen Linux kennis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:56
quicktime en mythtv weet ik niet maar is het je al wel gelukt om vlc te installeren? Ik denk dat je daar ook wel een aantal quicktime bestanden mee kan afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

zerokill schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:38:
quicktime en mythtv weet ik niet maar is het je al wel gelukt om vlc te installeren? Ik denk dat je daar ook wel een aantal quicktime bestanden mee kan afspelen
nee helaas niet. ik weet namelijk niet hoe ik onder linux iets moet installeren...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.