Playstation 3 als mediacenter Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 130.551 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242991

Anoniem: 1074 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:31:
Toch weer erg jammer dat de PS3 niet divx met ac3 support heeft.

Edit: de divxjes bleken divx 3.11 te zijn, wat dus niet werkt op de PS3.
oh? ik heb allerlei xvid bestanden (scene release :o ) op de ps3 hd gezet - spelen prima af! incl dolby digital / ac3.

mp3 VBR speelt ook perfect af.

hooray sony! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91822

Is het mogelijk om met tversity alleen de audio file om te zetten.

het gaat om een volgende hd file:
wmv file waarvan de video codec is vc-1 en mijn audio codec is wma3 6 channels.
ps3 kan niet overweg met de wma3 6 channel dus wou ik alleen de audio omzetten naar wma 2 channel.

ik moet hiervoor tversity transcoding uitzetten anders zet die het direct om naar mpeg2 wat ik niet wil.

is dit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Azqi schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:40:
[...]

Wel de juiste instellingen gedaan in Nero MH? Directory toegewezen, te delen bestanden geindexeerd met Nero Scout?
Yup allemaal netjes gedaan.

Maar ik denk toch dat ik er geen ruk aan heb.
Ik bedoel, divx kijken ? Hallo, ik kijk liever 1080i of 720p via mijn laptop-->HDMI-->LCD.....

Het heeft toch geen enkele nut, een beetje divx, of mp3 op me externe hd zetten
dan de hd op me PS3 aansluiten, en dan gaan kijken 8)7

Kan ik toch gewoon beter via me laptop afspelen met PowerDVD Ultra 7.3 ?

Heb wel ff de .mts bestandjes van me Full HD camera op me usb stick gezet, en dat
speelt de PS3 mooi af, maar niets beter dan wat me lappie doet....

En dan dit nog, kom op FAT32 |:( .....
Net als of daar een fatsoenlijke HD film op kan, een beetje geripte HD film is toch wel ten
grote van een duall layer dvd, zit je dan met je FAT32...

Mis ik nou het groter plaatje?
Of is dit allemaal achterhaald ?

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik lees allemaal hele nuttige dingen hier alleen is het een beetje iritant om het hele topic door te bladeren.
Kan iemand een overzichtelijke startpost maken?

Ik krijg mijn ps3 aan het begin van 2008 ivm hdtv actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:28

scorpie

Supra Addict

Kom op zeg, 1 topic van 17 pagina's... als dit nou het 40e deel zou zijn, zou ik zeggen, ok, dat is wat veel om door te lezen...

Maar ik had ook al geopperd voor een nieuwe startpost. Ik denk dat als iemand de moeite neemt, en een goed topic opent, dat deze wel gesloten kan worden met een verwijzing naar de nieuwe, maarja ik heb geen tijd om een mooie topicstart te maken...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Tweak15KW schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:36:
Ik lees allemaal hele nuttige dingen hier alleen is het een beetje iritant om het hele topic door te bladeren.
Kan iemand een overzichtelijke startpost maken?

Ik krijg mijn ps3 aan het begin van 2008 ivm hdtv actie
Waarom begin daaraan zelf niet? Liever lui dan moe? ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Laatst online: 28-01 12:45
Arx schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:51:
[...]

Waarom begin daaraan zelf niet? Liever lui dan moe? ;)
Bijna alles wat hier staat wil ik ook gaan doen als ik hem binnen heb alleen weet ik nu nog niet waar ik dan over praat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

PK schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:04:
[...]

Heb geen tip voor je. Maar bedoel je met dat kopieren dat de files naar je ps 3 harddisk gaan en dat je ze van daar af kan spelen?
Ja, en dat werkt dus prima.

@ kbloem: Dat moet niet uit maken, aangezien het alleen om een stream gaat en niet iets wat als een slave aan de PS3 hangt.

Blijkbaar zit het ergens in Mac OS (of iets in de richting). Heb sinds 2 dagen nu een LaCie Netwerk Disk (LaCie Ethernet Disk Mini, Home Edition) staan met een Home Server (HipServ). Best wel een leuk ding, streamt perfect naar m'n PS3. Probleem is alleen dat dat dan alleen geldt voor MP3's, foto's en video in mpeg2 formaat. Alle divx, wmv, mov, mp4, avi etc. bestanden worden wel correct herkent door de HipServ (upnp/dlna software), maar bij doorgifte naar m'n PS3 gaat er iets fout. Allemaal verschijnen ze als 'not suppported', maar ik heb toch echt de laatste update voor de PS3.

Ben dus wel een stapje verder, maar nog niet waar ik wil zijn. Die LaCie disk gaat mooi terug aangezien er totaal geen support voor is bij Axentra (fabrikant HipServ software), de links van LaCie naar niet bestaande pagina's verwijzen en er niet iets anders op te zetten is. :/

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230486

beste mensen, ten eerste ben ik helemaal van tversity afgestapt omdat er hierbij te veel kwaliteits verlies is van de hd content. Wat ik zelf heb gedaan is opletten met het downloaden van de hd films, wat voor bestand het is. MKV bestanden kan je via de GOTsent converter, netjes converten naar mp4 die vlekkeloos en in goede beeld kwaliteit af te spelen is op je ps3 (gewoon even externe schijf aan hangen, streamen kan ook maar maak je bestanden dan wat kleiner dmv een film splitter(zijn mijn ervaringen)). Alleen het euvel WMV heb ik nog niet kunnen oplossen, beeld werkt wel, maar zodra er 5.1 geluid bij zit heeft het ook geen zin te kijken, want dan heb je geen geluid. Mocht er dus iemand zijn die via een makkelijke manier van wmv naar mp4 kan gaan, laat het aub weten.

Verder, mochten er mensen geinteresseerd zijn in linux op de ps3... ik heb het er op staan (ubuntu) en het werkt als een zonnetje, totdat je films wil gaan bekijken, streamend is dit een drama, ook van een externe hd lukt hd content absoluut niet. De juiste codecs zijn wel aanwwzig, maar het lijkt er op dat sony de helft van de capaciteit van het ps3 systeem heeft geblokt voor linux.

Verder maak ik dus bijna geen gebruik meer van een mediaserver, dit voorkomt een hoop irritatie als je op 50% van de film bent en tversity kapt er in een keer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Anoniem: 230486 schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:41:
...
Verder, mochten er mensen geinteresseerd zijn in linux op de ps3... ik heb het er op staan (ubuntu) en het werkt als een zonnetje, totdat je films wil gaan bekijken, streamend is dit een drama, ook van een externe hd lukt hd content absoluut niet. De juiste codecs zijn wel aanwwzig, maar het lijkt er op dat sony de helft van de capaciteit van het ps3 systeem heeft geblokt voor linux.

Verder maak ik dus bijna geen gebruik meer van een mediaserver, dit voorkomt een hoop irritatie als je op 50% van de film bent en tversity kapt er in een keer mee.
Klopt. Onder Linux zit inderdaad een hypervisor, maar dat geldt alleen voor de grafischekaart. Wat de Cell betreft is het onder Linux gewoon een 3.2Ghz RISC als de SPE's niet worden gebruikt. Dat betekend in praktijk dat de PS3 niet sneller zal zijn als een 3Ghz Power Mac G5. Het is wachten op software decoders die ook de SPE's gaan gebruiken, en ik ben pessimistisch ingestemd dat dit gaat gebeuren op korte termijn. :)

Wat TVersity betreft, heb je dit met de laatste versie? Er is namelijk ondertussen een patch uit. Daarmee blijf je natuurlijk wel kwaliteitsverlies houden, maar dat komt natuurlijk door het transcoden.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230486

Arx schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:19:
[...]

Klopt. Onder Linux zit inderdaad een hypervisor, maar dat geldt alleen voor de grafischekaart. Wat de Cell betreft is het onder Linux gewoon een 3.2Ghz RISC als de SPE's niet worden gebruikt. Dat betekend in praktijk dat de PS3 niet sneller zal zijn als een 3Ghz Power Mac G5. Het is wachten op software decoders die ook de SPE's gaan gebruiken, en ik ben pessimistisch ingestemd dat dit gaat gebeuren op korte termijn. :)

Wat TVersity betreft, heb je dit met de laatste versie? Er is namelijk ondertussen een patch uit. Daarmee blijf je natuurlijk wel kwaliteitsverlies houden, maar dat komt natuurlijk door het transcoden.
Ik heb inmiddels alle versies geprobeerd, maar ik vind het gewoon niet fijn werken, en zonde van het kwaliteits verlies... met een gewone tv zal het misschien meevallen, maar je merkt het echt goed op een hd tv... daarnaast ben ik xbmc gewent en misschien een beetje verwend in beeld kwaliteit.. :) ik hou het gewoon op iets kieskeuriger dan me blauw ergeren aan de pixelvlakken die ik zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Anoniem: 242991 schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:29:
[...]

oh? ik heb allerlei xvid bestanden (scene release :o ) op de ps3 hd gezet - spelen prima af! incl dolby digital / ac3.

mp3 VBR speelt ook perfect af.

hooray sony! :)
Zie ook mijn edit, de PS3 ondersteunt geen divx 3.11, maar ik dacht in eerste instantie dat het aan het ac3 geluid lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 09:38
Zo ik heb eingelijk ook alles gedeeld staan via Tversity. WM11 werkte net niet helemaal lekker, eerste keer vond hij alles maar daarna waren de mappen leeg en kon de PS3 geen bestanden hierin vinden. HEEEL vaag.

Nu met Tversity had ik dit probleem ook in het begin maar met custom Library Menu's werkt het allemaal bijna perfect :)

ja bijna haha nog even een vraagje aan iemand die dit herkent:

Ik heb de mappen Muziek Foto's Video gedeeld staan. Met custom folders Muziek Foto's Video's.
De XMB ziet er als volgt uit:
Folders
Foto's
Muziek
Video's

In de map Foto's op mijn pc staan ook video's (ook in tversity aangegeven). Nu het volgende:

Als ik (XMB Video's) VIA Folders ga zie ik al mijn folders en subfolders Muziek Foto's Video's met alle bestanden. Ook in elke map zie ik elk video bestand.
Maar als ik direct naar de map Foto's ga zie ik video's tot een bepaalde letter H in dit geval (17 stuk). Alles verder dan H wordt niet weergegeven, heel bizar want als ik echt via Folders ga en alle submappen zelf opzoek zie ik wel alle video bestanden.

Iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 07:39
Heeft er iemand ervaring met het streamen van video en mp3`s via een netwerk hdd ?

Bij de Makro is een Conceptronic 500gb externe hdd met netwerkaansluiting in de aanbieding voor € 154,- incl. BTW (Model CHD3NET500) en deze overweeg ik aan te schaffen.

Lijkt me makkelijker dat via Tversity en een usb externe hdd (welke ik nu heb 320 GB ntfs) :?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Momenteel kijk ik HD-films in het x264 formaat van internet. Ook zie ik daar aparte PS3 HD-films staan. Heb ik de volgende vragen:
1. Kan de PS3 zelf x264 decoderen vanaf een externe harde schijf/PC? Of kan ik enkel deze speciale PS3 versies er op afspelen?
2. Moet ik daarvoor Linux installeren?
3. Loop ik hierbij het risico dat Sony, net als Microsoft met de Xbox 360, mijn online account blokkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door FrankNLD op 28-12-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Frank76NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:06:
Momenteel kijk ik HD-films in het x264 formaat van internet. Ook zie ik daar aparte PS3 HD-films staan. Heb ik de volgende vragen:
1. Kan de PS3 zelf x264 decoderen vanaf een externe harde schijf/PC? Of kan ik enkel deze speciale PS3 versies er op afspelen?
2. Moet ik daarvoor Linux installeren?
3. Loop ik hierbij het risico dat Sony, net als Microsoft met de Xbox 360, mijn online account blokkeerd?
1. Speciale PS3 versies spelen iig goed af. De anderen zijn zeer waarschijnlijk MKV bestanden die moet omzetten. Bijv. met Gotsent.
2. Nee Linux gaat je hierbij niets helpen
3. Waarom zou Sony je account blokkeren? Linux installeren mag gewoon van Sony.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Shiver23 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:20:
[...]

1. Speciale PS3 versies spelen iig goed af. De anderen zijn zeer waarschijnlijk MKV bestanden die moet omzetten. Bijv. met Gotsent.
2. Nee Linux gaat je hierbij niets helpen
3. Waarom zou Sony je account blokkeren? Linux installeren mag gewoon van Sony.
Bedankt Shiver23!
Maar na het lezen van dit artikel heb ik grote twijfels over de toegevoegde waarde t.o.v. mijn PC. Ik was het constante upgraden en wachten op juiste hardware zat, nu ik dit lees lijk ik er op dat vlak niet veel op vooruit te gaan: http://www.hardcoreware.n...-xbox-360-one-year-later/ :?
Ik zou namelijk een console kopen voor het mediacenter gebeuren en voor het gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankNLD op 28-12-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

In welke zin zou je er niet op vooruit gaan? Of wat is precies je bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Shiver23 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:45:
In welke zin zou je er niet op vooruit gaan? Of wat is precies je bezwaar?
Nou, dat is een discussie voor een ander topic. Het gaat dan om het uitblijven van (geoptimaliseerde) games (Edit: zie: http://www.hardcoreware.n...-xbox-360-one-year-later/ of http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm). Daarnaast zijn de games twee keer zo duur. Voor gebruik als HTPC, moet ik eerst het één en ander bewerken, wat ook weer een nadeel is t.o.v. de pc.

[ Voor 12% gewijzigd door FrankNLD op 28-12-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Frank76NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:38:
[...]

Nou, dat is een discussie voor een ander topic. Het gaat dan om het uitblijven van (geoptimaliseerde) games. Daarnaast zijn de games twee keer zo duur. Voor gebruik als HTPC, moet ik eerst het één en ander bewerken, wat ook weer een nadeel is t.o.v. de pc.
Uitblijven van geoptimaliseerde games? Die volg ik niet helemaal.
Maar een console is inderdaad niet vergelijkbaar met een HTPC, omdat je niet zonder meer ieder codec kan installeren. Met allerlei exotische formaten die buiten de standaarden liggen of gewoonweg illegaal zijn blijft dat toch een probleem wat niet heel makkelijk op te lossen is. Ik kan er momenteel prima mee uit de voeten. Bijna al mijn divx-bestanden werken en MKV's zet ik vrij snel om (helaas wel omzetten). Mp3's en foto's afspelen gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Voor mensen die net als ik wat problemen hebben met de zichtbaarheid van TVersity kan de volgende tutorial uitkomst bieden:
The TVersity Media Server will not be able to access content on the network unless the Windows service that corresponds to it has a log-on account of an administrative user of your choice. By Default the TVersity Media Server is installed such that it uses the system account. This account is very limited when it comes to networking and therefore it is necessary to modify it to a different account that is not limited in that respect. You can use your own account or if you prefer you can set-up a separate account for the media server. Here are the steps involved in changing the log-on account on Windows XP/2K:

* Go to the Start menu / Settings / Control Panel. The control panel window should open.
* Double click the Administrative Tools icon. The administrative tools window should be displayed.
* Double click the Services icon from this window. The Services window should open.
* Locate the TVersityMediaServer in the list of service and double click on it. A properties window should open. Select the Log On tab at the top of the property window. The Log On options should be displayed.
* In this window, the Local System Account should appear as selected, and you should change it to This account. Enter your user name (or the user name of the account you wish the TVersity Media Server to use) in the text box next to the This Account label. Enter your password and confirm it and the click OK. This should close the properties window and the Services windows should now be visible again.
* In the service window, make sure the TVersityMediaServer is still selected and click the underlined Restart (or if not available click the Start) on the top left corner of this window. This should restart the server using the newly entered account. If no error occurs you have successfully completed the process.
* If some error occured please repeat the entire process and make sure you follow each step carefully.
* On Windows Vista, if file virtualization is turned off, you may need to change the value of the registry key HKLM->Software->TVersity->Media Server->HOME to the path of the user account assigned to the TVersity Media Service (for example: C:\users\thetversityuseraccount\Media Server)
toon volledige bericht
http://tversity.blogspot....re-18-of-sony-ps3-is.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 09:28

scorpie

Supra Addict

Maar dat zei ik hier natuurlijk ook al:

scorpie in "Playstation 3 als mediacenter"

Zie punt 3. Niet zo uitgebreid als hierboven, maar dat maakt het niet minder waar.
Ik denk dat er beter een nieuw topic gemaakt kan worden, want heel veel dingen staan toch echt in dit (toch echt wel korte, dus goed doorzoekbare) topic uitgelegd, maar als men problemen heeft, zoekt men niet ff in dit topic, er wordt direct een vraag gepost.

(Niet voor jou bedoeld Shiver23, was meer een algemene opmerking).

Ik heb in januari weer tentamens, dus ik ben vrij druk (of hoor dat te zijn anyway...) met studeren, maar anders zal ik wel tijd proberen te maken om een ietwat betere topicstart te maken dan waar we het nu mee moeten doen ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

pvdlaan schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:02:
Heeft er iemand ervaring met het streamen van video en mp3`s via een netwerk hdd ?

Bij de Makro is een Conceptronic 500gb externe hdd met netwerkaansluiting in de aanbieding voor € 154,- incl. BTW (Model CHD3NET500) en deze overweeg ik aan te schaffen.

Lijkt me makkelijker dat via Tversity en een usb externe hdd (welke ik nu heb 320 GB ntfs) :?
mja, ik dus... (een paar posts hierboven).

De vraag is natuurlijk wel of die Conceptronic over een upnp/dlna media server beschikt of gewoon alleen over een netwerk interface. Indien het laatste heb je er natuurlijk helemaal niks aan.

De mediaserver die ik dus op mijn LaCie Ethernet Disk Mini Home Edition heb zitten vind ik redelijk brak. MP3's gaan prima, plaatjes ook. Video dus alleen in MPEG2 formaat, al het andere (divx, wmv, etc.) wordt gewoon niet goed doorgegeven. PS3 zegt al meteen 'Media not supported', terwijl wanneer ik exact dezelfde bestanden aanbied vanuit m'n iMac (hoe brak ook de tools) loopt het wel.

Ga van de week maar eens kijken of ik andere HDD's kan vinden met een mediaserver... indien gevonden en aangesloten post ik m'n bevindingen wel.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Seraphus-Y schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:41:
[...]

mja, ik dus... (een paar posts hierboven).

De vraag is natuurlijk wel of die Conceptronic over een upnp/dlna media server beschikt of gewoon alleen over een netwerk interface. Indien het laatste heb je er natuurlijk helemaal niks aan.

De mediaserver die ik dus op mijn LaCie Ethernet Disk Mini Home Edition heb zitten vind ik redelijk brak. MP3's gaan prima, plaatjes ook. Video dus alleen in MPEG2 formaat, al het andere (divx, wmv, etc.) wordt gewoon niet goed doorgegeven. PS3 zegt al meteen 'Media not supported', terwijl wanneer ik exact dezelfde bestanden aanbied vanuit m'n iMac (hoe brak ook de tools) loopt het wel.

Ga van de week maar eens kijken of ik andere HDD's kan vinden met een mediaserver... indien gevonden en aangesloten post ik m'n bevindingen wel.
Lijkt erop dat deze dezelfde beperkingen heeft als de windows media server. Ik vind het toch wel vreemd dat hetzelfde bestand via het ene programma wel en het andere niet gestreamd kan worden. Veranderen de programma's iets in headers van bestanden of wat zou de reden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 20:51
Ik heb een asus wl-500g premium met usb hd als netwerk storage.
zelfde verhaal.. mp3 en foto's werken goed maar divx speelt ie niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Nieuw deel ivm een veel betere topic start -> Playstation 3 als media center - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.