Playstation 3 als mediacenter Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 130.660 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 10:28
Hoe gaat dat streamen met bijvoorbeeld nero in z'n werk? (ik heb nero maar nog geen PS3 ;) )
Zie je op je tv dan een soort remote desktop of is je pc enkel een soort netwerkschijf?

Ik vraag me namelijk af of ik een blu-ray film kan streamen waarvan ik weet dat de pc niet snel genoeg is om weer te geven. Gebeurt de rendering op de pc of op de PS3?

Zodra DTS geluid streamen ook mogelijk wordt, ga ik de PS3 zeker halen.

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:35
pieter: streamen gaat van PC naar PS3. Je ziet een klein ikoontje boven de film/foto/muziek ikonen op de PS3, en afhankelijk van je media server kan je op verschillende manieren door de bestanden bladeren (als het formaat ondersteund wordt).
De server draait op de PC, en stuurt de raw data naar de PS3 (in een verbasterd http formaat), die alles verder rendert (vandaar dat het een ondersteund formaat moet zijn.
Somige servers omzeilen deze beperking door alles 'on-the-fly' op de PC om te zetten naar een ondersteund formaat op de PS3 (transcoding servers).
Andere manieren zijn offline conversie te doen (mkv->mp4, avi->mp4) om zo betere kwaliteit te krijgen dan de nu vaak gebruikte mpeg2 conversie.
Voor het kijken van echte Blu-ray films kan je al m2ts formaat streamen, of natuurlijk gewoon een disc in de PS3 stoppen ;)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 19:42
Sentry23 (e.a.)

ik had een LaCie netwerkschijf (inmiddels kapot) als mediaserver en heb nu een zelf een netwerkschijf in elkaar gezet (een sidecom bracket UpnP met een WD HDDschijf) om zo weer als mediaserver media te kunnen streamen naar mijn PS3. Helaas kan ik nu alleen nog maar foto's (.jpg files) streamen; mp3's en videobestanden (mpg2 hdfiles etc) doet hij niet meer.... :( De ps3 geeft aan dat die bestanden niet worden ondersteunt of corrupt zijn.???? terwijl bij die LaCie schijf ik alles kon streamen. Overigens kan ik streamt hij de mp3 en videobestanden wel correct naar mijn pc, dus de bestanden zelf zijn goed.

Snap er niet veel van. Kan het te maken hebben met het feit dat deze schijf is geformateerd als EXT2 terwijl dat eigenlijk FAT32 moet zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door hully op 27-11-2007 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Sentry23 schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:59:...
De server draait op de PC, en stuurt de raw data naar de PS3 (in een verbasterd http formaat), die alles verder rendert (vandaar dat het een ondersteund formaat moet zijn...
Hierbij is 5.1DD niet mogelijk he?
Somige servers omzeilen deze beperking door alles 'on-the-fly' op de PC om te zetten naar een ondersteund formaat op de PS3 (transcoding servers).
Oke, dit is dus niet mogelijk als m'n pc nu al niet een 1080p film kan weergeven?
Andere manieren zijn offline conversie te doen (mkv->mp4, avi->mp4) om zo betere kwaliteit te krijgen dan de nu vaak gebruikte mpeg2 conversie.
Dit is dus ook gewoon enkel data verzenden? (oftewel: geen snelle pc nodig)

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@ Hully: Geen idee, maar het klinkt als een Sitecom probleem. hebben ze een support forum o.i.d. ?

@Pieter: DD5.1 is op sommige manieren mogelijk. DTS heb ik nog niet zien werken, behalve in echt DVD formaat.
(AC3 5.1 in vob of m2ts, maar met de beperking dat spoelen niet goed gaat, en AAC 5.1 in MP4, maar daar zijn lang niet alle versterkers voor geschikt. Hopelijk komt er dus nog AAC5.1-> AC3 output.)

Als je PC niet snel genoeg is om 1080p weer te geven wordt het lastig om realtime te transcoden, dat klopt. Voor re-coded data heb je inderdaad niet zo'n snelle PC nodig. (ik heb zonder problemen van een 1.2 GHz systeempje 720p MP4's in hoge bitrate kunnen streamen, al is er nu dus alleen een firmware probleempje waardoor mp4 streaming begint te haperen en de network load naar 100% schiet als hij door zijn pre-buffer heen is.)

[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 27-11-2007 16:32 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Hmm, ik zit me echt af te vragen of het al verstandig is om een PS3 te kopen om er hd films mee te gaan streamen.
M'n dure Full-HD tv en DTS surroundset heb ik namelijk uiteraard niet om alleen 720p films met stereogeluid af te spelen.

Bedankt voor je duidelijke en snelle antwoorden op m'n vragen!! _/-\o_

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
pieter: Originele BR's spelen natuurlijk altijd in 1080p af (inclusief DD en dergelijke) dus dat zal het bezwaar niet zijn.

Gaat het over films in downloadbare formaten dan is toch 99% van de audio in AC3 formaat.
Verder is de firmware nog aan het upgraden, dus wat niet is kan nog komen.
Wat betreft de nabije toekomst komt daar dus ook Divx bij, waar hoogstwaarschijnlijk wel bitstream AC3/DTS support in komt.(en ik neem aan ook Divx HD)
(er zijn verder gewoon weinig formaten die DTS kunnen bevatten: een MP4 stream kan volgens de standaard in combinatie met een H264 stream bijvoorbeeld alleen maar AAC audio bevatten)
1080p kan hij verder ook prima streamen, maar om dat succesvol te doen moet je naar h264 main profile encoden. (je praat over niet meer dan 40 Mbit per seconde bij 1080p met 5.1 AAC)

[ Voor 14% gewijzigd door Sentry23 op 27-11-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197

Ik word krankzinnig van het hele streaming gebeuren. :)
Windows Vista werkt sowieso voor geen meter met Tversity, daar krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat.
Op mijn XP laptop ging het met horten en stoten, de ene keer werkte het wel, andere keer weer niet. Daarna alles er weer afgegooid en cccp codecs + nieuwste versie van tversity geinstalleerd en warempel, mijn ps3 vind mijn laptop en ik kan streamen.
Helaas gaat er iets mis zodat ik mijn films in een soort negatief beeld gestreamd, erg donker en rare kleuren.

Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen? ik heb dit topic meerdere malen doorgelezen en google levert ook weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 22:53

FaceDown

Storende factor.

pieter87 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:59:
Hmm, ik zit me echt af te vragen of het al verstandig is om een PS3 te kopen om er hd films mee te gaan streamen.
M'n dure Full-HD tv en DTS surroundset heb ik namelijk uiteraard niet om alleen 720p films met stereogeluid af te spelen.

Bedankt voor je duidelijke en snelle antwoorden op m'n vragen!! _/-\o_
Ten eerste zul je weinig verschil zien tussen 720p en 1080p tenzij je minstens een 50" tv hebt. Ten tweede kun je bluray spelen, beter is er niet te krijgen (HDDVD is ook goed natuurlijk). Ten derde is trouwens stereogeluid echt niet inferieur ofzo. Ik luister nog altijd liever naar goede stereo dan naar een flut-dts systeem van een paar honderd euro.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
stevesel: controleer iig met het programma 'graphedit' welke filers er gebruikt worden, en of je een goeie ffdshow versie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Uiteraard kun je blu-ray op een PS3 afspelen (sorry had er niet bijgezet dat ik dat al wist; leek me te vanzelfsprekend).

Mijn vraag was eigenlijk meer over hoe goed ik een PS3 kan afspelen voor 1080p videomateriaal wat ik van internet heb gedownload (vind die blu-ray schijfjes namelijk echt (te) duur!).
Ik denk dat ik gewoon een PS3 ga aanschaffen (o.a. voor de nieuwe serie Planet Earth!!) en dan gewoon zelf ga klooien om te kijken wat mogelijk is! :*)

Ik heb dit topic trouwens in m'n bookmarks geplaatst O+
Dus ik houd het in de gaten (firmware updates etc.).

Owja; we hebben een 42" (107cm) Full-HD tv dus ik ben wel benieuwd hoe 1080p videomateriaal eruit ziet op dat ding! :9~

PvOutput

Anoniem: 91822

Ik kan niet vinden wat ik zoek.

Ik zoek een converter die een mpeg2.wmv bestand kan omzetten naar zeg maar H.264.
De wmv bestand is wmvHD van 720p. via TVersity streamen gaat niet goed, PC is te langzaam, schokkerig beeld.

Dus ik dacht ik ga hem dan omzetten. maar kan de juiste tool hiervoor niet vinden.

heeft iemand een goede sugesstie.

• Sentry23
janhaag: Heb je al geprobeerd met het programma Super ? http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Pieter: 1080p ts files (mpeg) zouden geen enkel probleem moeten geven, en h264 main profile 1080p mp4 files ook. Veel 1080p MKV bestanden kunnen helaas niet op een snelle manier omgevormd worden naar 1080p MP4 bestanden (de meeste 720p mkv bestanden wel) omdat het AVC high profile level 5.1 bestanden zijn (fast converts van deze bestanden laten meestal een zwart scherm zien), maar een recode naar H264 main profile via bijvoorbeeld Super of PS3video9 gaat perfect.
P.S. Planet Earth is echt heel erg de moeite waard (en goed te importeren, de BR is niet region locked).. en op jouw scherm.. nice :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sentry23 op 29-11-2007 09:32 ]

sentry23:

bedankt voor je link, ik gebruik het nu voor het omzetten en lijkt te lukken.
ik ben weer een blij man d:)b _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Als ik een map met films via het netwerk wil toevoegen in Tversity dan zegt hij dat ik een admin account moet maken in Tversity. Hoe moet ik dit doen? Mijn computer werkt verder met Vista en de map waarvan ik uit wil stream staat op een XP computer.

[ Voor 121% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 30-11-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuKiE_NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:14
@ Sentry23
Ik zou ook graag Planet Earth op BR willen importeren, waar kan je dat het best doen ? En werkt dat goed? Want volgens mij geeft zon originele BR disc toch veel betere kwaliteit dan het geklooi met .mkv en .mpeg2 bestandjes enzo.
Want ik zou ook graag Planet Earth willen zien in HD, nu heb ik al zitten klooien met mn laptop aansluiten op mn hdtv alleen heb ik een analoge aansluiting op mn laptop en tv dus ik kan niet het maximale eruit halen.

Nu heb ik sinds kort dus een PS3 gekocht, en ik was me daar eigelijk op aan het verheugen zodat ik ook films kan kijken en streamen, wat ik wel een stoere optie vond, alleen ben ik wel zwaar teleurgesteld in de weinige codecs die de PS3 ondersteund. Tsjonge jonge zo'n lijp ding, 1 van de beste computers (laat ik het maar zo zeggen) van het moment en het ondersteund alleen mpeg4 mpeg2 en ik geloof x264 ofzo. Echt een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
lukie: ik heb planet Earth bij amazon besteld, daar is ie ook regelmatig in de aanbieding. Dat doe ik regelmatig en gaat eigenlijk zo goed als probleemloos voor mij. Alleen af en toe dus extra importheffingen, maar dat heb ik alleen bij grote paketten gehad.
Wat kwaliteit betreft gaat er natuurlijk niets boven het origneel (echt om te kwijlen), en dit is ook een serie die het geld meer dan waard is.

Wat betreft codecs. sja, dat blijft altijd lastig bij embedded systemen, hoe veel moeite is een codec waard.. Als ze mpeg2, mpeg4 sp, AVC en binnenkort ook asp (divx/xvid) ondersteunen heb je het gros van de films wel gehad. Maar inderdaad, hopelijk blijft het wel door groeiien met nieuwe codecs en containers.

[ Voor 13% gewijzigd door Sentry23 op 03-12-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuKiE_NL
  • Laatst online: 12-06 22:14
@ sentry23
Ok, ja ik had al gekeken op amazon, daar hebben ze de full BR set voor 66 dollar nu, dus die aanbieding kan ik niet laten liggen. Beetje naar dat ze geen paypal of wiretransfer accepteren aangezien ik geen creditcard heb, hou niet zo van in het rood staan zeg maar.

Ja ik hoorde dat er divx support bijkwam bij de volgende patch, ik ben benieuwd. Maar .asp dat is geen .avi neem ik aan he ? Aangezien divx een omvattende naam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Lukie: je kan even kijken naar de shops die weer onder amazon zitten, sommige van hen accepteren weer wel paypal.

Verder is avi als container al wel ondersteund, dus ik denk dat we er wel zeker van kunnen zijn dat Divx (een mpeg asp implementatie) in avi's wel wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 20:09
Nou, ik heb dus ook een PS3, en hij is dus als Media Center ABSOLUUT niet geschikt!

Zit je ff met 6(?) cell procs te werken.. kan mn pc het alsnog transcoden..
Belachelijk.. het is gewoon een spelcomputer... meer niet,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

scorpie

Supra Addict

Je doet nu net alsof de PS3 het zelf niet zou kunnen transcoden met z'n Cell. Het is alleen een kwestie van tijd..

Beetje onzinreply wmb.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Animal schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:28:
Nou, ik heb dus ook een PS3, en hij is dus als Media Center ABSOLUUT niet geschikt!

Erm dat is jouw enige argument. Draai hem hier met WMP 11. Geen probleem. Muziek, foto's, film(pjes) alles word gedaan. En via Wifi. Alleen HD content wil niet vanwege de 1,1 Mb/s van draadloos. Met je PSP op de WC ff kijken naar de nieuwste trailer die net op je PC staat. Binnen kot PlayTV.

Media Center?! Zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:58
Animal schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:28:

Wacht maar tot er of software voor de PS3 uitkomt die alle formaten ondersteund of een firmware versie die alle formaten ondersteund. dan zal je zien hoe goed een mediacenter dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 27-06 20:01

zAo

GPLv2 Fanboy

zAo schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:31:
Eerste video's van Linux op de PS3 waarbij deels gebruik gemaakt wordt van de RSX.

XBMC here we come :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

(jarig!)
Dat is niet in Linux maar rechtstreeks op de hypervisor.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Is zit er aan te denken nu snel een ps3 aan te schafffen en YDL te installeren. Is het niet gewoon mogelijk om daarin Windows Media Center te emuleren en op die manier te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Shiver23 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 11:33:
[...]

Dat is niet in Linux maar rechtstreeks op de hypervisor.
Niet helemaal..
De code loopt gewoon op Linux. (er is al een kernel module voor gemaakt)
De manier waarop de PS3 werkt met het screenbuffer is dat het scherm geheugen in XDR staat, en via een hypervisor call naar het DDR2 geheugen van de RSX wordt gekopieerd. Daar is een FIFO access met een bepaald commando voor nodig. Door op het juiste moment dit FIFO buffer aan te spreken kan je je eigen gegevens daar in schrijven, en raw NV40 commando's schrijven naar de RSX. (low-level RSX access dus) Het is geen hypervisor hack, en kan dus lastig met een firmware update 'gefixt' worden door Sony.
De demo die je ziet zet een bitmap in RSX memory, en laat dit met NV40 commando's draaiien e.d.

De coders zijn ondertussen bezig om dus de RSX direct aanstuurbaar te maken voor Xserver (veel sneller grafisch dus) en een gedeelte van het RSX geheugen als RAMdisk te kunnen gebruiken.
Goeie ontwikkelingen dus die nodig zijn om de PS3 als HD mediacenter onder Linux te kunnen gebruiken, omdat de huidige screen updates veel te langzaam zijn voor full HD content. Als je zaken zoals scaling e.d. door cd RSX kan af laten handelen wordt het een heel stuk leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huipie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-01-2018
Hallo allen,

Heb net tversity(09.11.03) met de ps3 aan de gang en kan diverse divx afspelen.
De kwaliteit is niet echt enorm, avi op dvd branden in dvd speler is beter.

De diverse HD divx doen 't wel, danwel niet. ps3 meldt "beschadigde data"
het geluid is blikkerig dus geen ac3.

Ik heb alleen TVersity geinstalleerd en verder geen andere codepacks e.d. ( wel die ffd...)
wie helpt me met goed HD beeld ( niet schokkerig) en goed geluid.

m'n tv is met 720p al tevreden ( 32" / 80cm)

groet

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193728

Hallo mensen.
Ik heb ook Ps3 _O_
Maar er is probleem met films streamen via Tveristy.
Ik kan films enzo via mijn eigen pc zien maar afspellen gaat heel traag.
Ik heb een Linksys router(wrt54g :r met Tomato firmwire en 54mb)
Gaat gewoon via lan dus niet draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 193728 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:03:
Hallo mensen.
Ik heb ook Ps3 _O_
Ben je niet ook gelijkertijd aan het downloaden? Heb je het met HD alleen of ook met niet HD filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Hallo mensen.
Ik heb ook Ps3 _O_
Doe je een transcode van je film of alleen het streamen van data? In het eerste geval kan het zijn dat je pc te traag is of dat hier iets anders mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand enige idee wat de ps3rsx driver nu wel en niet kan? Ik kom er maar niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

Sentry23 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:07:
lukie: ik heb planet Earth bij amazon besteld, daar is ie ook regelmatig in de aanbieding. Dat doe ik regelmatig en gaat eigenlijk zo goed als probleemloos voor mij. Alleen af en toe dus extra importheffingen, maar dat heb ik alleen bij grote paketten gehad.
Wat kwaliteit betreft gaat er natuurlijk niets boven het origneel (echt om te kwijlen), en dit is ook een serie die het geld meer dan waard is.

Wat betreft codecs. sja, dat blijft altijd lastig bij embedded systemen, hoe veel moeite is een codec waard.. Als ze mpeg2, mpeg4 sp, AVC en binnenkort ook asp (divx/xvid) ondersteunen heb je het gros van de films wel gehad. Maar inderdaad, hopelijk blijft het wel door groeiien met nieuwe codecs en containers.
ik heb de blu ray bij MM in Amsterdam gehaald
het is de uitgebreide uitvoering van 5 disks

Kosten : 69,99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hallo mensen.
Ik heb ook Ps3 _O_
Lijkt mij niet echt iets voor dit topic, daar kun je beter even een apart topic voor openen in NT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Anoniem: 238992 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:35:
[...]

ik heb de blu ray bij MM in Amsterdam gehaald
het is de uitgebreide uitvoering van 5 disks

Kosten : 69,99 euro
Wat staat er op de 5e disc dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 11:13
Ik heb het volgende probleem...

Ik heb gister een reinstall gedaan van Vista. Prima is allemaal gelukt. Daarna wilde ik Tversity wee rinstalleren en instellen. Echter vind de PS3 de Tversity media server niet meer. Voor de reinstall wel.

Het gekke is dat voor het installeren de PS3 ALLEEN Tversity kon vinden en in WM11 kon ik geen PS3 vinden. Nu is het na het installeren van Vista andersom. Ik vind met WM11 de PS3 en de Ps3 vind de Windows media server echter Tversity vind ie niet.

Wel staan beide mediaservers in mn lijstje in Vista...een router probleem lijkt het me niet aangezien die instellingen niet zijn gewijzigd dus ik doe of iets fout in Tversity...of iets in de netwerkinstellingen in Vista...iemand enig idee?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Heb je je firewall aangepast voor TVersity? (mediaserver.exe toestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
8)7 8)7 8)7
het werkt bizar...
thanks had t daar straks ook al geprobeerd maar zag dat ik Tversity als programma had toegevoegd en niet mediaserver.exe
Held! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Ik liep met hetzelfde te klooien, dus held gaat wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Shiver23 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:07:
Ik liep met hetzelfde te klooien, dus held gaat wat ver.
Ik was er al een 25 uur meebezig...Snap niet dat Vista m niet even automatisch aan die lijst toevoegd...maar goed. Eindelijk weer normaal filpmjes kijken zonder mn bestanden eerst te converteren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is er ergens een bron van wat de PS3 nu native kan afspelen via TVersity? Dus met alle ondersteunde container formaten en de ondersteunde video- en audiocodecs binnen deze containers.

Heb wat zitten testen, maar los van een HD MPEG2 kreeg ik werkelijk niets native aan de praat. Zelfs een MP3 afspelen lukte niet. Beetje vaag dat ze zo'n feature inbouwen en dat je dan vervolgens nagenoeg niets kan afspelen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

Shiver23 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:34:
[...]

Wat staat er op de 5e disc dan?
Je heb de Amerikaanse uitvoering:

Planet Earth - The Complete Series (Blu-Ray)
Import USA, 4 Blu-Ray Discs, 11 episodes
Blu-Ray

en de Engelse uitvoering:

Planet Earth - The Complete Series (Blu-Ray)
Import UK
Blu-Ray

het is een Bonus blu ray schijf, die volgens mij niet HD is.
Ik heb het nog niet gezien,het is een kado.

het verschil in prijs heeft met invoerrechten re maken.
De Amerikaanse uitvoering is duurder

dit nog even gevonden.

Disc 1: From Pole to Pole, Mountains, Fresh Water.
Disc 2: Caves, Deserts, Ice Worlds
Disc 3: Great Plains, Jungles, Shallow Seas
Disc 4: Seasonal Forests, Oceans Deep
Disc 5: Desert Lions, Snow Leopards (2 episodes from the BBC Natural World series - looks like upconverted SD to me).

en dit

Standaard
Ik heb de UK versie net binnen en deze zijn 1080i maar daar is het waarschijnlijk ook in opgenomen (ziet er echt belachelijk mooi uit). De enige extra's zijn twee afleveringen van een andere serie ook die staan er in 1080i op (deze staan dus niet op de US versie). Aangezien de UK versie ook nog goedkoper is lijkt mij de keus voor diegene die hem nog niet hebben duidelijk al blijft het jammer dat de extra's van de dvd niet zijn overgenomen.

ik zou altijd de UK versie nemen.
goedkoper en meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Als we nou eens een mini tutorial in de startpost konden gooien, dan zouden minder mensen moeite hebben met het aan de praat krijgen van TVersity. Het wordt wel wat vervelend om steeds maar weer te horen dat mensen het niet aan de praat krijgen, terwijl het bijvoorbeeld wel in een post van mij in dit topic staat, dus men zoekt ook gewoon niet. En zo groot is dit topic ook niet, dus erg spijtig, maarja. En nee, ik blijf geen one liners naar die post gooien. Misschien als iedereen nou doorblaat, kunnen we een 2e topicstart maken, die *iets* uitgebreider en nuttiger is dan deze ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huipie
  • Laatst online: 25-01-2018
Hoi Scorie,

je post had ik gebruikt ook zoals je meld heb ik stap 4 uitgevoerd.
Stap 5 heb ik niet gedaan. Diverse avi (mpeg2) spelen wel Mpeg4 speelt niet, trailers danwel complete films.

ik blijf de melding beshadigde data krijgen.

Graag hulp

huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb het zelf in het begin ook gehad, en met meerdere vrienden ook gehad, oplossing: Begin opnieuw. Dus zoals in dat korte stappenplan staat: alles wat kan streamen, decoderen, verwijderen, en begin echt opnieuw. Als laatste opmerking wil ik nog maken: check met tversity via "View -> Browse library in new window", of het daar wel werkt. Dan streamt tversity gewoon naar je eigen computer. Werkt dat slecht, niet, belabberd beeld, dan hoef je het op je ps3 nieteens te proberen, want het moet op deze manier namelijk altijd werken. Dus, eerst zorgen dat alles goed is ingesteld, share wat media, check of je naar je eigen computer kan streamen, en kijk dan pas of het op het apparaat waar je het uiteindelijk mee wilt gebruiken, ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245048

Sinds een paar weken stream ik via Nero Mediahome icm Windows XP. Foto's worden perfect weergegeven en mp3 ook. Filmpjes speelt hij niet allemaal af, maar wat hij afspeelt is zonder meer goed.
Voorheen gebruikte ik TVersity. Werkte ook prima, maar gaf helaas een conflict met mijn Pinnacle TV kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

weet iemand of er een mogelijkheid is om vanaf de mac videobestanden / foto's te streamen naar de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ermo schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:23:
weet iemand of er een mogelijkheid is om vanaf de mac videobestanden / foto's te streamen naar de ps3?
Er komt binnenkort een PS3-versie van Connect360.

Edit: EyeConnect kan ook streamen, maar doet niet aan transcoding. FUPPES doet dit wel, maar is nog zeer nieuw.

[ Voor 20% gewijzigd door zAo op 17-12-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Ermo schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:23:
Check dit even: http://www.avsforum.com/a...p=10629908&&#post10629908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
Verse firmware voor PS3 voegt divx ondersteuning toe:
nieuws: Verse firmware voor PS3 voegt Divx-ondersteuning toe

Zie ook de playstationblog:
http://blog.us.playstatio.../17/firmware-update-v210/

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Laatst online: 28-06 10:54
Sta op het punt om morgen een PS3 te halen, weet iemand nog een winkel (internet) waar ze een mooie aanbieding hebben? Net zoals een starter pack?
En kan ik aan de PS3 ook een netwerkschijf hangen en vanaf daar al mijn media streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
kaos- schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:31:
[...]

Wat versta jij onder een bizar snelle pc ?
Full HD draait hier prima met een dualcore E6600 en een standaard 7300GT kaartje
ja maar jouw 7300GT heeft dus een HDCP-chip aan boord die alles voor je doet (en de processor ontlast), heb je een systeem met een E6600 en bijv. een 8800GTX, dan moet de E6600 al dat werk van die HDCP-chip op zich nemen, wat een constant processorverbruik van zo'n 80-100% oplevert met een originele blu-ray schijf. Dus vandaar: als een processor het signaal moet decoderen kost dat ontzettend veel CPU-kracht, wat de PS3 blijkbaar in huis heeft, gezien die geen HDCP-chip aan boord heeft voor zover ik weet, dus daar doet de cell-processor al het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

DubbelU schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:29:
Sta op het punt om morgen een PS3 te halen, weet iemand nog een winkel (internet) waar ze een mooie aanbieding hebben? Net zoals een starter pack?
En kan ik aan de PS3 ook een netwerkschijf hangen en vanaf daar al mijn media streamen?
Als die schijf UPNP ondersteunt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
pieter87 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:35:
Verse firmware voor PS3 voegt divx ondersteuning toe:
Heb de update binnengehaald, maar het blijkt dat ze de audio-ondersteuning niet verbeterd hebben. De meeste divx bestanden spelen nu wel af, maar zonder geluid 8)7 Lekker weer Sony

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Ik krijg het streamen vanaf m'n Mac gewoon niet goed voor elkaar.
Heb al gebruik gemaakt van Eye-Connect, Twonky en wat andere losse zut, maar op een of andere manier krijg ik altijd een netwerk error of een DLNA-protocol fout of ergens halverwege een netwerk time-out.

MP3'tjes gaan soms wel, na 3x proberen. En qua videobestanden is het ook gewoon maar random.
Kopiëren daarentegen lukt prima. Ik kan dus uit de Mediashare gewoon files selecteren en dan op 'copy' drukken, dat gaat als een speer.

Ook al verschillende routers geprobeerd (Linksys WRT54G met DD-WRT en een US-Robotics), vanaf m'n alu iMac en m'n Powerbook...

aargh.. iemand tips?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Toch weer erg jammer dat de PS3 niet divx met ac3 support heeft.

Edit: de divxjes bleken divx 3.11 te zijn, wat dus niet werkt op de PS3.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 19-12-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 11:14
Gebruikt iemand nog de custom library van tversity en heeft het werkend? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar... elke keer als ik de stappen doe die aangegeven staan op het tversity forum krijg ik "er zijn geen tracks" nadat mn library opnieuw gescand is.... hulp?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Seraphus-Y schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:22:
Ik krijg het streamen vanaf m'n Mac gewoon niet goed voor elkaar.
Heb al gebruik gemaakt van Eye-Connect, Twonky en wat andere losse zut, maar op een of andere manier krijg ik altijd een netwerk error of een DLNA-protocol fout of ergens halverwege een netwerk time-out.

MP3'tjes gaan soms wel, na 3x proberen. En qua videobestanden is het ook gewoon maar random.
Kopiëren daarentegen lukt prima. Ik kan dus uit de Mediashare gewoon files selecteren en dan op 'copy' drukken, dat gaat als een speer.

Ook al verschillende routers geprobeerd (Linksys WRT54G met DD-WRT en een US-Robotics), vanaf m'n alu iMac en m'n Powerbook...

aargh.. iemand tips?
Probeer eens FAT32 ipv NTFS. Je router is duidelijk het probleem niet aangezien je er al meerdere geprobeerd hebt. Je zou dus even een partitie kunnen installeren als Fat32 om te kijken of dat beter gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 19-12-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Laatst online: 21:01
Ik heb hetzelfde probleem sinds gister werkt TVersity bij mij ook niet meer terwijl het voor gister altijd goed gewerkt heeft. Komt het misschien door de nieuwe ps3 firmware? Op Tversity forum kan ik niks vinden.

edit: opgelost, alles opnieuw geinstalleerd en het werkt weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Timminator op 19-12-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 09:12
Ik heb met tversity dat de ps3 vaak hapert bij hd content. Mijn pc trekt dat prima, en ik stuur het als 1280x720 door aangezien ik een hdready panel heb.

Als ik op de ps3 pauzeer, en dan terugspoel naar het begin, dan speelt hetzelfde stuk vloeiend af. Het lijkt dus iets met bufferen te maken te hebben. De settings die ik heb zijn volgens de handleiding hier. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Oeps, verkeerde topic........

[ Voor 87% gewijzigd door Chrasher op 19-12-2007 20:59 ]

PSN-id: Chrasher

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

jaspov schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:46:
Ik heb met tversity dat de ps3 vaak hapert bij hd content. Mijn pc trekt dat prima, en ik stuur het als 1280x720 door aangezien ik een hdready panel heb.

Als ik op de ps3 pauzeer, en dan terugspoel naar het begin, dan speelt hetzelfde stuk vloeiend af. Het lijkt dus iets met bufferen te maken te hebben. De settings die ik heb zijn volgens de handleiding hier. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Netwerk snelheid. Als het eenmaal in de buffer staat werkt het wel vloeiend. Wireless toevallig?

Anoniem: 230486

Heeft iemand hier al dat linuxmythtv draaien op de ps3?

Anoniem: 187803

zAo schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:50:
[...]

Netwerk snelheid. Als het eenmaal in de buffer staat werkt het wel vloeiend. Wireless toevallig?
Ik heb het zelfde probleem met wmvhd files. afspelen lukt wel maar vooruit spoelen niet.
Mijn ps3 is via gigabit switch verbonden met mijn pc dus aan de verbinding ligt het niet.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 09:12
Ik heb een devolo 200 setje, powerline. Om uit te sluiten dat het daar aan lag een 30 meter utp kabel gehaald, en ook daarmee heb ik dat gestotter. Specs in mijn sig kloppen niet meer, ik heb een c2d 2.2GHZ met 2GB, en geen bijzonder cpu verbruik als ik tversity draai. Is denk ik toch nog iets met settings oid.
Anoniem: 187803 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:18:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met wmvhd files. afspelen lukt wel maar vooruit spoelen niet.
Mijn ps3 is via gigabit switch verbonden met mijn pc dus aan de verbinding ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-06 13:16

PK

Seraphus-Y schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:22:

Heb geen tip voor je. Maar bedoel je met dat kopieren dat de files naar je ps 3 harddisk gaan en dat je ze van daar af kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
jaspov schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:46:

Stream je de data of transcode je de data ?
Als je niet transcode, maar MP4 streamt, dan is het probleem opgelost in de 2.10 firmware. :)
maar als je aan het transcoden bent, dan zou ik toch eens naar de buffer size in tversity kijken, of kijken wat de performance op het moment van transcoden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Als ik een xvid bestand wil afspelen, stopt hij op willekeurige momenten met afspelen en geeft hij de foutmelding: Content can not be displayed. Daarna kan je niet op hetzelfde punt weer verder gaan, de betreffende bestanden zijn nieuwe bestanden van de heer axxo, gevonden via het piratenschip.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik krijg helemaam geen files te zien via NERO MediaHome, wel krijg ik via de ps3 te zien
dat Nero MH draait, en en kan in de standaard mapjes kijken maar ik zie geen files, ook niet als
ik een partitie FAT32 maak, en TVersity snap ik helemaal de ballen van, de server wil maar niet opstarten....Wil ik een files sharen krijg ik een melding, server draait niet o.i.d, en wanneer ik hem
handmatig start, kan ik nog geen files sharen, omdat de server niet draait...herstarten van lappie helpt ook niet :(

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Backstage schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:01:
Ik krijg helemaam geen files te zien via NERO MediaHome, wel krijg ik via de ps3 te zien
dat Nero MH draait, en en kan in de standaard mapjes kijken maar ik zie geen files, ook niet als
ik een partitie FAT32 maak, en TVersity snap ik helemaal de ballen van, de server wil maar niet opstarten....Wil ik een files sharen krijg ik een melding, server draait niet o.i.d, en wanneer ik hem
handmatig start, kan ik nog geen files sharen, omdat de server niet draait...herstarten van lappie helpt ook niet :(
Wel de juiste instellingen gedaan in Nero MH? Directory toegewezen, te delen bestanden geindexeerd met Nero Scout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Tversity werkte eerst redelijk goed ( alleen met bestanden van mijn eigen computer...via het netwerk lukte niet ) maar na firmware 2.1 kan de ps3 tversity niet meer vinden. Hoe kan ik dit werkend krijgen. Of wie weet er een programma die zonder problemen gewoon in 1x werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246028

Als ik met gotsent een mkv met dts naar mp4 converteer, heeft het uiteindelijke mp4 formaat vertraagde/verstoorde audio. Nu wordt gedurende het converteren een tijdelijk movie.dts bestand aangemaakt. Als ik deze afspeel is het geluid wel goed. Er lijkt dus iets mis te gaan in het samenbrengen van de audio en video, nodig voor het uiteindelijk op te leveren mp4-bestand.

Als ik mkv met ac3 converteer heb ik dit probleem niet. Voorts gebruik ik de optie safe sync. Als ik deze optie niet aanvink, krijg ik de foutmelding 'Runtime Error 2147024770'.

Iemand enig idee waarom de audio bij dts conversie verstoord is?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Ik gebruik TVersity, maar heb toch wel een aantal 'klachten'. Nadat ik mijn computer heb opgestart werkt Windows media meteen, maar het duurt een tijd voordat TVersity herkend wordt/opgestart is, maar ik heb echt geen idee waar dat aan ligt. Ten tweede is het lastig dat je handmatig de directories moet updaten. Kan dit niet automatisch, net zoals bij de mediaserver van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242991

Anoniem: 1074 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:31:
Toch weer erg jammer dat de PS3 niet divx met ac3 support heeft.

Edit: de divxjes bleken divx 3.11 te zijn, wat dus niet werkt op de PS3.
oh? ik heb allerlei xvid bestanden (scene release :o ) op de ps3 hd gezet - spelen prima af! incl dolby digital / ac3.

mp3 VBR speelt ook perfect af.

hooray sony! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mogelijk om met tversity alleen de audio file om te zetten.

het gaat om een volgende hd file:
wmv file waarvan de video codec is vc-1 en mijn audio codec is wma3 6 channels.
ps3 kan niet overweg met de wma3 6 channel dus wou ik alleen de audio omzetten naar wma 2 channel.

ik moet hiervoor tversity transcoding uitzetten anders zet die het direct om naar mpeg2 wat ik niet wil.

is dit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Azqi schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:40:
[...]

Wel de juiste instellingen gedaan in Nero MH? Directory toegewezen, te delen bestanden geindexeerd met Nero Scout?
Yup allemaal netjes gedaan.

Maar ik denk toch dat ik er geen ruk aan heb.
Ik bedoel, divx kijken ? Hallo, ik kijk liever 1080i of 720p via mijn laptop-->HDMI-->LCD.....

Het heeft toch geen enkele nut, een beetje divx, of mp3 op me externe hd zetten
dan de hd op me PS3 aansluiten, en dan gaan kijken 8)7

Kan ik toch gewoon beter via me laptop afspelen met PowerDVD Ultra 7.3 ?

Heb wel ff de .mts bestandjes van me Full HD camera op me usb stick gezet, en dat
speelt de PS3 mooi af, maar niets beter dan wat me lappie doet....

En dan dit nog, kom op FAT32 |:( .....
Net als of daar een fatsoenlijke HD film op kan, een beetje geripte HD film is toch wel ten
grote van een duall layer dvd, zit je dan met je FAT32...

Mis ik nou het groter plaatje?
Of is dit allemaal achterhaald ?

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik lees allemaal hele nuttige dingen hier alleen is het een beetje iritant om het hele topic door te bladeren.
Kan iemand een overzichtelijke startpost maken?

Ik krijg mijn ps3 aan het begin van 2008 ivm hdtv actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Kom op zeg, 1 topic van 17 pagina's... als dit nou het 40e deel zou zijn, zou ik zeggen, ok, dat is wat veel om door te lezen...

Maar ik had ook al geopperd voor een nieuwe startpost. Ik denk dat als iemand de moeite neemt, en een goed topic opent, dat deze wel gesloten kan worden met een verwijzing naar de nieuwe, maarja ik heb geen tijd om een mooie topicstart te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Tweak15KW schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:36:
Ik lees allemaal hele nuttige dingen hier alleen is het een beetje iritant om het hele topic door te bladeren.
Kan iemand een overzichtelijke startpost maken?

Ik krijg mijn ps3 aan het begin van 2008 ivm hdtv actie
Waarom begin daaraan zelf niet? Liever lui dan moe? ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Laatst online: 28-01 12:45
Arx schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:51:
[...]

Waarom begin daaraan zelf niet? Liever lui dan moe? ;)
Bijna alles wat hier staat wil ik ook gaan doen als ik hem binnen heb alleen weet ik nu nog niet waar ik dan over praat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

PK schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:04:
[...]

Heb geen tip voor je. Maar bedoel je met dat kopieren dat de files naar je ps 3 harddisk gaan en dat je ze van daar af kan spelen?
Ja, en dat werkt dus prima.

@ kbloem: Dat moet niet uit maken, aangezien het alleen om een stream gaat en niet iets wat als een slave aan de PS3 hangt.

Blijkbaar zit het ergens in Mac OS (of iets in de richting). Heb sinds 2 dagen nu een LaCie Netwerk Disk (LaCie Ethernet Disk Mini, Home Edition) staan met een Home Server (HipServ). Best wel een leuk ding, streamt perfect naar m'n PS3. Probleem is alleen dat dat dan alleen geldt voor MP3's, foto's en video in mpeg2 formaat. Alle divx, wmv, mov, mp4, avi etc. bestanden worden wel correct herkent door de HipServ (upnp/dlna software), maar bij doorgifte naar m'n PS3 gaat er iets fout. Allemaal verschijnen ze als 'not suppported', maar ik heb toch echt de laatste update voor de PS3.

Ben dus wel een stapje verder, maar nog niet waar ik wil zijn. Die LaCie disk gaat mooi terug aangezien er totaal geen support voor is bij Axentra (fabrikant HipServ software), de links van LaCie naar niet bestaande pagina's verwijzen en er niet iets anders op te zetten is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beste mensen, ten eerste ben ik helemaal van tversity afgestapt omdat er hierbij te veel kwaliteits verlies is van de hd content. Wat ik zelf heb gedaan is opletten met het downloaden van de hd films, wat voor bestand het is. MKV bestanden kan je via de GOTsent converter, netjes converten naar mp4 die vlekkeloos en in goede beeld kwaliteit af te spelen is op je ps3 (gewoon even externe schijf aan hangen, streamen kan ook maar maak je bestanden dan wat kleiner dmv een film splitter(zijn mijn ervaringen)). Alleen het euvel WMV heb ik nog niet kunnen oplossen, beeld werkt wel, maar zodra er 5.1 geluid bij zit heeft het ook geen zin te kijken, want dan heb je geen geluid. Mocht er dus iemand zijn die via een makkelijke manier van wmv naar mp4 kan gaan, laat het aub weten.

Verder, mochten er mensen geinteresseerd zijn in linux op de ps3... ik heb het er op staan (ubuntu) en het werkt als een zonnetje, totdat je films wil gaan bekijken, streamend is dit een drama, ook van een externe hd lukt hd content absoluut niet. De juiste codecs zijn wel aanwwzig, maar het lijkt er op dat sony de helft van de capaciteit van het ps3 systeem heeft geblokt voor linux.

Verder maak ik dus bijna geen gebruik meer van een mediaserver, dit voorkomt een hoop irritatie als je op 50% van de film bent en tversity kapt er in een keer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Anoniem: 230486 schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:41:
...
Verder, mochten er mensen geinteresseerd zijn in linux op de ps3... ik heb het er op staan (ubuntu) en het werkt als een zonnetje, totdat je films wil gaan bekijken, streamend is dit een drama, ook van een externe hd lukt hd content absoluut niet. De juiste codecs zijn wel aanwwzig, maar het lijkt er op dat sony de helft van de capaciteit van het ps3 systeem heeft geblokt voor linux.

Verder maak ik dus bijna geen gebruik meer van een mediaserver, dit voorkomt een hoop irritatie als je op 50% van de film bent en tversity kapt er in een keer mee.
Klopt. Onder Linux zit inderdaad een hypervisor, maar dat geldt alleen voor de grafischekaart. Wat de Cell betreft is het onder Linux gewoon een 3.2Ghz RISC als de SPE's niet worden gebruikt. Dat betekend in praktijk dat de PS3 niet sneller zal zijn als een 3Ghz Power Mac G5. Het is wachten op software decoders die ook de SPE's gaan gebruiken, en ik ben pessimistisch ingestemd dat dit gaat gebeuren op korte termijn. :)

Wat TVersity betreft, heb je dit met de laatste versie? Er is namelijk ondertussen een patch uit. Daarmee blijf je natuurlijk wel kwaliteitsverlies houden, maar dat komt natuurlijk door het transcoden.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arx schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:19:
[...]

Klopt. Onder Linux zit inderdaad een hypervisor, maar dat geldt alleen voor de grafischekaart. Wat de Cell betreft is het onder Linux gewoon een 3.2Ghz RISC als de SPE's niet worden gebruikt. Dat betekend in praktijk dat de PS3 niet sneller zal zijn als een 3Ghz Power Mac G5. Het is wachten op software decoders die ook de SPE's gaan gebruiken, en ik ben pessimistisch ingestemd dat dit gaat gebeuren op korte termijn. :)

Wat TVersity betreft, heb je dit met de laatste versie? Er is namelijk ondertussen een patch uit. Daarmee blijf je natuurlijk wel kwaliteitsverlies houden, maar dat komt natuurlijk door het transcoden.
Ik heb inmiddels alle versies geprobeerd, maar ik vind het gewoon niet fijn werken, en zonde van het kwaliteits verlies... met een gewone tv zal het misschien meevallen, maar je merkt het echt goed op een hd tv... daarnaast ben ik xbmc gewent en misschien een beetje verwend in beeld kwaliteit.. :) ik hou het gewoon op iets kieskeuriger dan me blauw ergeren aan de pixelvlakken die ik zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Anoniem: 242991 schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:29:
[...]

oh? ik heb allerlei xvid bestanden (scene release :o ) op de ps3 hd gezet - spelen prima af! incl dolby digital / ac3.

mp3 VBR speelt ook perfect af.

hooray sony! :)
Zie ook mijn edit, de PS3 ondersteunt geen divx 3.11, maar ik dacht in eerste instantie dat het aan het ac3 geluid lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 19:55
Zo ik heb eingelijk ook alles gedeeld staan via Tversity. WM11 werkte net niet helemaal lekker, eerste keer vond hij alles maar daarna waren de mappen leeg en kon de PS3 geen bestanden hierin vinden. HEEEL vaag.

Nu met Tversity had ik dit probleem ook in het begin maar met custom Library Menu's werkt het allemaal bijna perfect :)

ja bijna haha nog even een vraagje aan iemand die dit herkent:

Ik heb de mappen Muziek Foto's Video gedeeld staan. Met custom folders Muziek Foto's Video's.
De XMB ziet er als volgt uit:
Folders
Foto's
Muziek
Video's

In de map Foto's op mijn pc staan ook video's (ook in tversity aangegeven). Nu het volgende:

Als ik (XMB Video's) VIA Folders ga zie ik al mijn folders en subfolders Muziek Foto's Video's met alle bestanden. Ook in elke map zie ik elk video bestand.
Maar als ik direct naar de map Foto's ga zie ik video's tot een bepaalde letter H in dit geval (17 stuk). Alles verder dan H wordt niet weergegeven, heel bizar want als ik echt via Folders ga en alle submappen zelf opzoek zie ik wel alle video bestanden.

Iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
Heeft er iemand ervaring met het streamen van video en mp3`s via een netwerk hdd ?

Bij de Makro is een Conceptronic 500gb externe hdd met netwerkaansluiting in de aanbieding voor € 154,- incl. BTW (Model CHD3NET500) en deze overweeg ik aan te schaffen.

Lijkt me makkelijker dat via Tversity en een usb externe hdd (welke ik nu heb 320 GB ntfs) :?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Momenteel kijk ik HD-films in het x264 formaat van internet. Ook zie ik daar aparte PS3 HD-films staan. Heb ik de volgende vragen:
1. Kan de PS3 zelf x264 decoderen vanaf een externe harde schijf/PC? Of kan ik enkel deze speciale PS3 versies er op afspelen?
2. Moet ik daarvoor Linux installeren?
3. Loop ik hierbij het risico dat Sony, net als Microsoft met de Xbox 360, mijn online account blokkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door FrankNLD op 28-12-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Frank76NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:06:
Momenteel kijk ik HD-films in het x264 formaat van internet. Ook zie ik daar aparte PS3 HD-films staan. Heb ik de volgende vragen:
1. Kan de PS3 zelf x264 decoderen vanaf een externe harde schijf/PC? Of kan ik enkel deze speciale PS3 versies er op afspelen?
2. Moet ik daarvoor Linux installeren?
3. Loop ik hierbij het risico dat Sony, net als Microsoft met de Xbox 360, mijn online account blokkeerd?
1. Speciale PS3 versies spelen iig goed af. De anderen zijn zeer waarschijnlijk MKV bestanden die moet omzetten. Bijv. met Gotsent.
2. Nee Linux gaat je hierbij niets helpen
3. Waarom zou Sony je account blokkeren? Linux installeren mag gewoon van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Shiver23 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:20:
[...]

1. Speciale PS3 versies spelen iig goed af. De anderen zijn zeer waarschijnlijk MKV bestanden die moet omzetten. Bijv. met Gotsent.
2. Nee Linux gaat je hierbij niets helpen
3. Waarom zou Sony je account blokkeren? Linux installeren mag gewoon van Sony.
Bedankt Shiver23!
Maar na het lezen van dit artikel heb ik grote twijfels over de toegevoegde waarde t.o.v. mijn PC. Ik was het constante upgraden en wachten op juiste hardware zat, nu ik dit lees lijk ik er op dat vlak niet veel op vooruit te gaan: http://www.hardcoreware.n...-xbox-360-one-year-later/ :?
Ik zou namelijk een console kopen voor het mediacenter gebeuren en voor het gamen.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankNLD op 28-12-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
In welke zin zou je er niet op vooruit gaan? Of wat is precies je bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Shiver23 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:45:
In welke zin zou je er niet op vooruit gaan? Of wat is precies je bezwaar?
Nou, dat is een discussie voor een ander topic. Het gaat dan om het uitblijven van (geoptimaliseerde) games (Edit: zie: http://www.hardcoreware.n...-xbox-360-one-year-later/ of http://www.hardcoreware.net/reviews/review-348-1.htm). Daarnaast zijn de games twee keer zo duur. Voor gebruik als HTPC, moet ik eerst het één en ander bewerken, wat ook weer een nadeel is t.o.v. de pc.

[ Voor 12% gewijzigd door FrankNLD op 28-12-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Frank76NL schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:38:
[...]

Nou, dat is een discussie voor een ander topic. Het gaat dan om het uitblijven van (geoptimaliseerde) games. Daarnaast zijn de games twee keer zo duur. Voor gebruik als HTPC, moet ik eerst het één en ander bewerken, wat ook weer een nadeel is t.o.v. de pc.
Uitblijven van geoptimaliseerde games? Die volg ik niet helemaal.
Maar een console is inderdaad niet vergelijkbaar met een HTPC, omdat je niet zonder meer ieder codec kan installeren. Met allerlei exotische formaten die buiten de standaarden liggen of gewoonweg illegaal zijn blijft dat toch een probleem wat niet heel makkelijk op te lossen is. Ik kan er momenteel prima mee uit de voeten. Bijna al mijn divx-bestanden werken en MKV's zet ik vrij snel om (helaas wel omzetten). Mp3's en foto's afspelen gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Voor mensen die net als ik wat problemen hebben met de zichtbaarheid van TVersity kan de volgende tutorial uitkomst bieden:
The TVersity Media Server will not be able to access content on the network unless the Windows service that corresponds to it has a log-on account of an administrative user of your choice. By Default the TVersity Media Server is installed such that it uses the system account. This account is very limited when it comes to networking and therefore it is necessary to modify it to a different account that is not limited in that respect. You can use your own account or if you prefer you can set-up a separate account for the media server. Here are the steps involved in changing the log-on account on Windows XP/2K:

* Go to the Start menu / Settings / Control Panel. The control panel window should open.
* Double click the Administrative Tools icon. The administrative tools window should be displayed.
* Double click the Services icon from this window. The Services window should open.
* Locate the TVersityMediaServer in the list of service and double click on it. A properties window should open. Select the Log On tab at the top of the property window. The Log On options should be displayed.
* In this window, the Local System Account should appear as selected, and you should change it to This account. Enter your user name (or the user name of the account you wish the TVersity Media Server to use) in the text box next to the This Account label. Enter your password and confirm it and the click OK. This should close the properties window and the Services windows should now be visible again.
* In the service window, make sure the TVersityMediaServer is still selected and click the underlined Restart (or if not available click the Start) on the top left corner of this window. This should restart the server using the newly entered account. If no error occurs you have successfully completed the process.
* If some error occured please repeat the entire process and make sure you follow each step carefully.
* On Windows Vista, if file virtualization is turned off, you may need to change the value of the registry key HKLM->Software->TVersity->Media Server->HOME to the path of the user account assigned to the TVersity Media Service (for example: C:\users\thetversityuseraccount\Media Server)
http://tversity.blogspot....re-18-of-sony-ps3-is.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Maar dat zei ik hier natuurlijk ook al:

scorpie in "Playstation 3 als mediacenter"

Zie punt 3. Niet zo uitgebreid als hierboven, maar dat maakt het niet minder waar.
Ik denk dat er beter een nieuw topic gemaakt kan worden, want heel veel dingen staan toch echt in dit (toch echt wel korte, dus goed doorzoekbare) topic uitgelegd, maar als men problemen heeft, zoekt men niet ff in dit topic, er wordt direct een vraag gepost.

(Niet voor jou bedoeld Shiver23, was meer een algemene opmerking).

Ik heb in januari weer tentamens, dus ik ben vrij druk (of hoor dat te zijn anyway...) met studeren, maar anders zal ik wel tijd proberen te maken om een ietwat betere topicstart te maken dan waar we het nu mee moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y

Seraphus-Y

pvdlaan schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:02:
Heeft er iemand ervaring met het streamen van video en mp3`s via een netwerk hdd ?

Bij de Makro is een Conceptronic 500gb externe hdd met netwerkaansluiting in de aanbieding voor € 154,- incl. BTW (Model CHD3NET500) en deze overweeg ik aan te schaffen.

Lijkt me makkelijker dat via Tversity en een usb externe hdd (welke ik nu heb 320 GB ntfs) :?
mja, ik dus... (een paar posts hierboven).

De vraag is natuurlijk wel of die Conceptronic over een upnp/dlna media server beschikt of gewoon alleen over een netwerk interface. Indien het laatste heb je er natuurlijk helemaal niks aan.

De mediaserver die ik dus op mijn LaCie Ethernet Disk Mini Home Edition heb zitten vind ik redelijk brak. MP3's gaan prima, plaatjes ook. Video dus alleen in MPEG2 formaat, al het andere (divx, wmv, etc.) wordt gewoon niet goed doorgegeven. PS3 zegt al meteen 'Media not supported', terwijl wanneer ik exact dezelfde bestanden aanbied vanuit m'n iMac (hoe brak ook de tools) loopt het wel.

Ga van de week maar eens kijken of ik andere HDD's kan vinden met een mediaserver... indien gevonden en aangesloten post ik m'n bevindingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

(jarig!)
Seraphus-Y schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:41:
[...]

mja, ik dus... (een paar posts hierboven).

De vraag is natuurlijk wel of die Conceptronic over een upnp/dlna media server beschikt of gewoon alleen over een netwerk interface. Indien het laatste heb je er natuurlijk helemaal niks aan.

De mediaserver die ik dus op mijn LaCie Ethernet Disk Mini Home Edition heb zitten vind ik redelijk brak. MP3's gaan prima, plaatjes ook. Video dus alleen in MPEG2 formaat, al het andere (divx, wmv, etc.) wordt gewoon niet goed doorgegeven. PS3 zegt al meteen 'Media not supported', terwijl wanneer ik exact dezelfde bestanden aanbied vanuit m'n iMac (hoe brak ook de tools) loopt het wel.

Ga van de week maar eens kijken of ik andere HDD's kan vinden met een mediaserver... indien gevonden en aangesloten post ik m'n bevindingen wel.
Lijkt erop dat deze dezelfde beperkingen heeft als de windows media server. Ik vind het toch wel vreemd dat hetzelfde bestand via het ene programma wel en het andere niet gestreamd kan worden. Veranderen de programma's iets in headers van bestanden of wat zou de reden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:35
Ik heb een asus wl-500g premium met usb hd als netwerk storage.
zelfde verhaal.. mp3 en foto's werken goed maar divx speelt ie niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Nieuw deel ivm een veel betere topic start -> Playstation 3 als media center - deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.