Playstation 3 als mediacenter Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 130.655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Ik heb een ps3 aangesloten op een Acer X222W.

Nou kan ik wel hd-dvd's kijken maar geen gewone dvd's (komt door de resolutie).

Ik heb firmware 1.9 en heb dvd upscalen op volledig beeld staan, dan zou de ps3 het toch moeten upscalen naar het formaat dat mijn monitor wel ondersteund of heb ik dat nou mis?

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169123

PlayTV: View, Record & Rewind TV

Afbeeldingslocatie: http://www.threespeech.com/blog/wp-content/uploads/2007/01/PlayTV_SonyBrandEnvironment1.1.jpg

Further to the earlier posting, here’s a more in depth report on PlayTV, PlayStation 3’s new software that turns yours machine into the hub of your televisual experience. David Reeves, President of Sony Computer Entertainment Europe, is quoted as saying “PS3 already provides High Definition gaming, Blu-ray Disc movies, music, video, photo album, web browsing and PLAYSTATION Network support. With the introduction of PlayTV’s state of the art TV tuner and PVR functionality, PS3 is now the best choice of home entertainment hub for the whole family.” Good news for all PlayStation 3 owners. Release is scheduled for early 2008.

For the official Sony press release read on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 15:16
rickhansen schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:39:
[...]
Ik heb firmware 1.9 en heb dvd upscalen op volledig beeld staan, dan zou de ps3 het toch moeten upscalen naar het formaat dat mijn monitor wel ondersteund of heb ik dat nou mis?
[...]
Helaas niet als deze beschermd zijn, een illegale kopie zal wel geupscaled worden wat dus opnieuw mensen uitlokt om het niet helemaal netjes te doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192323

Ik kwam dit toevallig vandaag voor me Wii tegen maar is ook voor de PS3
http://www.redkawa.com/mediacenters/wiimediacenterx/
http://www.redkawa.com/mediacenters/ps3mediacenterx/
Komt erop neer dat je het kan instaleren en dat er een gedeelde map komt die je kan bereiken via de Wii/PS3 ik heb helaas geen wii points om het uit te proberen.

Weet niet of het al genoemd is, geen zin om deze hele lap text door te lezen het blijft weekend. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 192323 op 25-08-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 13:32
ik vroeg me af of je ook op de playstation 3 een externe harde schijf kan aansluiten, en zo ja of je op die schijf films van dvd formaat kan afspelen via de ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

bounto schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:16:
ik vroeg me af of je ook op de playstation 3 een externe harde schijf kan aansluiten, en zo ja of je op die schijf films van dvd formaat kan afspelen via de ps3
Ja. Nee, je moet ze converteren naar mp4.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206849

Ik heb Gladiator 1080p binnen van piratebay via azureus. Nu wil ik hem via Nero mediahome streamen op mn ps3 maar mn ps3 ziet hem simpelweg niet. Hij staat in dezelfde map als een divx file van ocean's twelve, die wel gezien wordt. Hij is al gescout door nero. Als ik met mn ps3 in die map kom zegt ie dat alleen ocean's twelve erin staat. Op de pc staat hij er wel gewoon tussen bij Nero scout. Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 11:29

denivan

de enige

Heb deze topic met grote interesse gelezen en allerlei verschillende tooltjes via google gevonden om films te converteren naar PS3 formaat, maar het lukt me toch niet echt.

Ik gebruik vista ultimate (64bit) en Video 9 crashed als ik het wil opstarten, PSP video convertor lijkt een tijd goed te gaan , maar geeft na een tijd een melding dat het converteren mislukt is.

Wat ik graag zou hebben is een tool die verschillende input formaten (bvb .mkv container met x264 of .avi met xvid of divx, ...) kan omzetten samen met losse subitles (srt formaat) naar een file die af te spelen is op de PS3.

Na heel veel verschillende (al dan niet freeware) tools geprobeerd te hebben, heb ik er nog geen enkele gevonden die flexibel is qua input formaten (ook HD films) en qua subtitles.

Wat gebruiken jullie om films op de PS3 te kunnen afspelen (zonder kwaliteitsverlies bij het converteren liefst) ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Zelf krijg ik het in mijn netwerk niet voor elkaar dat de laptop de ps3 ziet of andersom. Heb van alles geprobeerd maar van poorten op de router heb ik geen kaas gegeten als dat het mocht zijn. (linksys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 10:52
Ik heb sinds gisteravond YDL erop gezet. Leuk, ben benieuwd hoe het allemaal werkt.
Ik weet nog niet wat makkelijker is, mediacenter op de PS3 of een DNLA server op een pc..
Maar hoe kom ik weer in XMB? Zonder de power-knop 5 sec. in te houden :/

Leeg

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 20:41
/sbin/boot-game-os :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175931

Weet iemand of je in de PS3 de buffergrootte in kan stellen voor streaming audio/video. Werkt prima bij mij dat Nero Mediahome alleen heel af en toe een haperingetje. Wil dus de buffer vergroten, maar weet niet hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 13:19

Dxue

PSN:EvilDrunk

denivan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 20:38:
Heb deze topic met grote interesse gelezen en allerlei verschillende tooltjes via google gevonden om films te converteren naar PS3 formaat, maar het lukt me toch niet echt.

Ik gebruik vista ultimate (64bit) en Video 9 crashed als ik het wil opstarten, PSP video convertor lijkt een tijd goed te gaan , maar geeft na een tijd een melding dat het converteren mislukt is.

Wat ik graag zou hebben is een tool die verschillende input formaten (bvb .mkv container met x264 of .avi met xvid of divx, ...) kan omzetten samen met losse subitles (srt formaat) naar een file die af te spelen is op de PS3.

Na heel veel verschillende (al dan niet freeware) tools geprobeerd te hebben, heb ik er nog geen enkele gevonden die flexibel is qua input formaten (ook HD films) en qua subtitles.

Wat gebruiken jullie om films op de PS3 te kunnen afspelen (zonder kwaliteitsverlies bij het converteren liefst) ?
ik gebruik nero mediahome, hoef ik alleen maar te streamen, de pc converteert zelf dan voor het streamen en ik heb geen kwaliteitsverlies gezien.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:17
Als ik nu een externe harde schijf op mijn PS3 aansluit.
Kan ik hier dan HD-films van afspelen als ze de juiste codec hebben?
Maakt het dan ook niet uit hoeveel Gig de film is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-06 10:56
Dxue schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 01:06:
[...]

ik gebruik nero mediahome, hoef ik alleen maar te streamen, de pc converteert zelf dan voor het streamen en ik heb geen kwaliteitsverlies gezien.
Dan heb je of geen goede ogen of een hele kleine TV.

Een erg goede XVID (hdtv tv-aflevering in resolutie verlaagd) ziet er stukken blokkeriger uit als het naar MPEG2 geconverteerd is door zoiets als Nero Mediahome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 08:11
robert22nh schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:19:
Als ik nu een externe harde schijf op mijn PS3 aansluit.
Kan ik hier dan HD-films van afspelen als ze de juiste codec hebben?
Maakt het dan ook niet uit hoeveel Gig de film is?
Probleem hierbij is dat de ps3 alleen schijven pakt die FAT32 geformatteerd zijn. Beperking van FAT32 is dat je er geen bestanden groter dan 4 gig op kwijt kan. HD films wordt dus lastig, tenzij je ze in 2en hakt, dan moet het geen probleem zijn om ze af te spelen als ze het goede formaat zijn.

Maar ik als je een HD film streamt via Nero home moet het dus altijd werken? Heb nu wel tversity maar ik ga dan ook wel ff spelen met nero home, aangezien ik binnenkort een HDTV heb wordt het nu wel interessant. Anders wordt het gewoon een VGA kabeltje van de laptop naar de tv.

Hmmm veel vragen weinig antwoorden.. hoop dat ps3 hier wat aan gaat doen qua mediacenter..

• Dxue

Dxue

las laatst ergen dat HOME een divx logo had bijgekregen. bied toch hoop voor de toekomst :)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• jap85
Dxue schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:44:
las laatst ergen dat HOME een divx logo had bijgekregen. bied toch hoop voor de toekomst :)
Aangezien DivX bekend staat als iets wat vrijwel alleen voor piraterijdoeleinden wordt gebruikt zou ik er niet al teveel op rekenen, als ze het zouden willen had het allang bij de release gekund (technisch gezien stelt het niets voor) en dit ook bij de marketing kunnen gebruiken.. Ik kan me niet voorstellen dat het toegevoegd wordt iig.

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-03 09:20

quexy

/quit

http://xmbcdev.blogsome.com/

't Is een oude post, maar zodra PS3MC uit is, ga ik een playstation 3 kopen :P

jap85 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:08:
[...]

Aangezien DivX bekend staat als iets wat vrijwel alleen voor piraterijdoeleinden wordt gebruikt zou ik er niet al teveel op rekenen, als ze het zouden willen had het allang bij de release gekund (technisch gezien stelt het niets voor) en dit ook bij de marketing kunnen gebruiken.. Ik kan me niet voorstellen dat het toegevoegd wordt iig.
er is een oorlog tussen 360 en ps3 :) .. als ps3 divx ondersteund geloof me dan zijn er hoop mensen blij en schaffen ze ook ps3 als mediacenter...

• Dxue

Dxue

[...]

Ik snap je punt, maar als dat zo is, waarom zijn er dan zoveel dvd-spelers met ondersteuning van divx? het wordt dan misschien wel vaak in de downloadscene gebruikt, maar ze zouden het zelf ook heel goed kunnen gebruiken.(divx / xvid filmpjes op hoge kwaliteit (ja ik weet klinkt stom) spaart toch heel wat hdd ruimte en bandbreedte als ze het oversturen.)
en zoals hierboven ook al aangegeven, er zouden een hele hoop mensen de ps3 willen aanschaffen, omdat ze dan direct kunnen streamen van films en alles zonder dat de pc ertussen moet komen om te decoderen of te converten naar een formaat die de sp3 wel ondersteunt

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-06 14:59

scorpie

Supra Addict

quexy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:13:
http://xmbcdev.blogsome.com/

't Is een oude post, maar zodra PS3MC uit is, ga ik een playstation 3 kopen :P
is er ergens nog een officiele site waar inmiddels meer informatie te vinden is? Op Google zoeken naar ps3mc levert ook niet echt veel op..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• quexy
  • Laatst online: 23-03 09:20

quexy

/quit

scorpie schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:21:
[...]

is er ergens nog een officiele site waar inmiddels meer informatie te vinden is? Op Google zoeken naar ps3mc levert ook niet echt veel op..
Klopt.. ik zie nu ook dat dit bericht gepost is op 1 april.. helaasch :|

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 15:23
quexy schreef op donderdag 20 september 2007 @ 00:46:
[...]

Klopt.. ik zie nu ook dat dit bericht gepost is op 1 april.. helaasch :|
Kom, kom. Niet zo negatief.

Zoals jullie weten zijn de jongens van Xbox Media Center hard bezig om hun product te porten naar Linux. Niet dat de huidige prijs mij een PS3 laat halen voor XBMC, maar tegen de tijd dat het uit is en stabiel is de prijs wel wat gedaald zijn.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 11:29

seninha

god's right foot

In de XBMC topic heb ik hier ook over gesproken, en daar kreeg ik te horen dat dit niet gaat lukken
Hier een quote:

Een developer van XBMC voor Linux zei dat de PS3 niet zou werken aangezien linux op de ps3 niet van de 3d functies gebruik kan maken.

En hier de link:
http://gathering.tweakers...ps3&data%5Bboolean%5D=AND

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207462

Arx schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:32:
[...]

Ja. Nee, je moet ze converteren naar mp4.
Ik heb ontdekt dat media waar VIDEO_TS map in zit, je in die map de VOB files kan bekijken iig.
(Ik had een animatie gemaakt en als losse DVD als VIDEO_TS map geback up-t, een van de VOB's was het filmpje zelf)

DivX Avi's is me nog niet gelukt te bekijken

MediaCenterX is niet super gebruiksvriendelijk; ik heb een Mac; Ik kon na uren gefriemel alleen bij 'files' mijn Osx mappen inkijken en een jpeg afbeelding opslaan op de PS3.

PS3 webbrowser is sowieso zéér ongebruiksvriendelijk en er ontbreekt heel veel; baal er van dat je überhaupt niet gewoon een willekeurig bestand er mee kan opslaan.

Linux blijft zeer hobby achtig en echt voor experts (heel veel gevogel) en VLC 0.8.5 speler speelt video's niet goed af; zwarte modderblokjes als beeld.

Momenteel is de PS3 een spelcomputer , een Blu Ray/Dvd/Cd speler en daarnaast handig om (HD) filmpjes en foto's direct te kunnen terugkijken.

Een echt compleet en gebruiksvriendelijk Mediacenter vind ik het nog niet.

Maar wat niet is kan noh komen hè ;)

Sanne

Momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Weet iemand hoeveel de PS3 aan energie verbruikt?

- Tijdens "internet browsen"
- Tijdens HD films kijken
- Tijdens divx/mpeg/avi kijken
- Tijdens jpeg/plaats kijken
- Tijdens Idle

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Volgens mij gebruikt ie altijd rond de 180 a 190 watt

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Xu schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:33:
Weet iemand hoeveel de PS3 aan energie verbruikt?

- Tijdens "internet browsen"
- Tijdens HD films kijken
- Tijdens divx/mpeg/avi kijken
- Tijdens jpeg/plaats kijken
- Tijdens Idle
Alledrie de consoles: hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Jammer.. :( als htpc.. of een media center wil.. ik toch meer richting 60 ... ipv 170/190 8)

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-01 09:29
Ik ben een absolute "beginner" wat media centers betreft.

Nu wil ik graag eentje bouwen en ben ik informatie aan het zoeken. Ik bezit momenteel geen PS3, maar dat is de eerste optie die ik aan het bekijken ben, omdat de "game-functionaliteit" van een PS3 mij ook aanspreekt.

Dus ik zou de PS3 willen gebruiken om te gamen, als hij ook als media center kan dienen.

Het OS op mijn computers in het netwerk, wil ik niet laten afhangen van mijn media center. Linux, XP, Vista, OS X, ... alles moet gaan.

Wat wil ik dat mijn media center kan: (misschien interessante conclusie voor andere lezers)
- ik wil MP3's afspelen op mijn TV, van op andere computers in mijn netwerk. Ik zou bovendien graag mijn iTunes libaries gebruiken die ik momenteel aangemaakt heb. (incl bijwerken wanneer laatste geluisterd, etc). Volgens dit topic is het mogelijk om mp3s aan te maken, maar er is geen link met iTunes mogelijk. Het zou bovendien traag gaan. Klopt dat? Valt dat te omzeilen?

- ik wil foto's kunnen zien op mijn TV, van op andere computers in mijn netwerk. Ik wil alle mogelijke exotische formaten kunnen openen. Dat zou 'out of the box' werken? Is er een handige volgende/vorige knop?

- ik wil video kunnen streamen op mijn TV, van op andere computers in mijn netwerk. Ik wil alle mogelijke exotische formaten kunnen openen (DIVX, XVID, ... hell ik wil realmedia files afspelen als ik daar zin in heb). Dat geeft blijkbaar veel problemen. Als ik dit topic goed begrepen heb, speelt de PS3 "standaard" (via UPnP) enkel MPEG2 af? Met een firmware update, wordt ook h264 ondersteund? Standaard gaat er met andere woorden bijzonder weinig. Dan lees ik hier 4 mogelijkheden:
a) linux installeren op de PS3 en VLC gebruiken.
Werkt dit goed? Kan hij dan alles afspelen? Speelt mijn PC dan af of speelt mijn PS3 dan af? Indien mogelijk heb ik nl. slechts 1 apparaat dat ligt moeite te doen. Ik veronderstel dat ik dan ook zelf kan kiezen welke software ik installeer voor foto's en mp3s? Kan ik op YDL ook MythTV installeren?
b) Media Player 11.
Dat is geen optie voor mij. Ik wil niet werken met Media Player.
c) Nero MediaHome.
Dit zou werken. Streamt dit alles? Ik lees berichten dat dit traag gaat? Framedrops? Ik wil geen halve seconde wachten voor een MP3 begint te spelen, dus zeker geen 20 seconden. Bovendien is dit niet gratis.
d) TVersity
Werkt dit? Sommige mensen zeggen dat het werkt, andere zeggen dat het niet werkt? Als het bij iemand werkt, zal het bij de rest ook wel lukken mits configuratie? Ik lees dat dit sneller werkt dan Nero MediaHome en bovendien gratis is?

Daaruit besluit ik dat er 2 goeie oplossingen zijn: Linux en TVersity, waar Linux mij meer mogelijkheden biedt, omdat ik zelf kan software bij-installeren. De belangrijkste vraag voor mij: hoeveel harde schijf ruimte neemt YDL in? Ik ben nl. van plan de PS3 te kopen met kleinere harde schijf en ik wil ook nog gamedemos downloaden en savegames bewaren. Er komen geen mp3s, films, foto's op de harde schijf van de PS3 zelf.

Ik wil geen bijkomstige toestellen in de buurt van mijn TV, PS3 plaatsen. Ik wil alles via 1 toestel. Als de PS3 daarvoor niet geschikt is, koop ik er geen.

Ik begrijp dat ik zeer veel vragen stel. Ik zou het heel erg op prijs stellen als ik daar antwoord op zou krijgen. Als ik er mee doorga, zal ik uiteraard ook helpen waar ik kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 15:36

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Je moet het iig niet laten vanwege de hardeschijf ruimte.
Je kan namelijk zelf een andere hardeschijf erin zetten.

Volgens mij kan elke 2,5 " S-ata schijf in de ps3

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 24-06 22:53

FaceDown

Storende factor.

[...]

Wat Divx is voor video is MP3 voor audio en dat zit er ook gewoon standaard op. Dat lijkt me dus niet de reden om het niet te implementeren.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
FaceDown schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:33:
[...]

Wat Divx is voor video is MP3 voor audio en dat zit er ook gewoon standaard op. Dat lijkt me dus niet de reden om het niet te implementeren.
Dat vind ik wel een beetje overdreven, mp3 is een stuk gebruiksvriendelijker dan divx aangezien iedere mp3 speler vrijwel alle mp3's probleemloos afspeelt. Dat kun je van standalone dvd spelers die divx ondersteunen niet zeggen. Gedoe met codecs enz. MP3 heeft tov een cdtje ook weinig kwaliteitsverlies (voor de meeste mensen). Divx tov dvd wel. Verder zijn er genoeg sites waar je legaal mp3 kan downloaden, voor divx is dit een heel ander verhaal.

Wat denk jij dan dat de reden is dat het niet geimplemeneerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Zijn er nog meer mensen die de PS3 als media center gebruiken? Het is een van de dingen waarvoor ik het apparaat gekocht heb (te samen met de functies als bluray speler en gameconsole uiteraard). Maar aangezien dit topic nou niet zo hard loopt, weet ik niet of er wel veel mensen deze functie gebruiken. Misschien een idee om de startpost uit te breiden met een handleiding zodat meer mensen geinteresseerd raken?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 18:42

Arm1n

Zeven over half twee

scorpie schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:26:
Zijn er nog meer mensen die de PS3 als media center gebruiken? Het is een van de dingen waarvoor ik het apparaat gekocht heb (te samen met de functies als bluray speler en gameconsole uiteraard). Maar aangezien dit topic nou niet zo hard loopt, weet ik niet of er wel veel mensen deze functie gebruiken. Misschien een idee om de startpost uit te breiden met een handleiding zodat meer mensen geinteresseerd raken?
Ik gebruik hem ook wel als mediacenter maar dan vooral voor de muziek (alle films staan toch op dvd). Surfen gaat overigens ook prima. Ik heb een paar gig aan muziek op de ps3 zelf staan, en sinds kort heb ik ook Nero MediaHome (en wmp11, maar die werkt niet zo goed) aan het werk gekregen, alle muziek die op m'n pc staat is nu ook toegankelijk vanaf mn ps3 :) . Als je wil, kan je ook linux instaleren, lekker typen achter je tv :P

Evt handleiding voor linux zou kunnen, en eentje voor de mediaserver.

[ Voor 3% gewijzigd door Arm1n op 17-10-2007 17:03 ]

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nou kijk, al meerdere manieren zelfs die bekend zijn te werken. Ik gebruik bijvoorbeeld Tversity + ffdshow + haali splitter en dat werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-06 08:41
Misschien een stom iets ... Maar TVersity werkt bij mij domweg niet.
Als ik de server wil starten, zegt hij dat 't niet lukt,
Als ik 'm wil stoppen zegt hij dat 't niet lukt,
Als ik media wil toevoegen, kan niet want de server draait niet...
Maar als ik de FAQ volg, en vanuit de media command prompt "mediaserver -debug" uitvoer, gebeurt er niets (wat volgens de FAQ duid op een draaiende server ....) Alleen lukt het dus niet om er een verbinding op te maken.

Zonealarm draait, maar zowel Tversity als MediaServer.exe hebben volle toegang, dus de firewall lijkt mij 't probleem niet ... Maar wat dan wel...???

edit:

Of je killed de 2 mediaserverers die draaien, en start er 1 opnieuw ... :)

Nu dat ding nog aan m'n PS3 zien te krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door Zilverdael80 op 18-10-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

tversity werkte pas na een 3de poging. installeer der laatst versie met ffdshow erbij. het werkt maar kan naar mijn gevoel sneller inladen... kan ook aan mijn bagger netwerk liggen. soit met beetje prutswerk kom je er wel. best wel met een admin account werken vr de service denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Tutorial in het kort:
1) Men deinstalled alle codecpacks die op de pc staan.
2) Men download TVersity, en installeert die, tevens de TVersity codec pack, wat niets meer is als de ffdshow filters.
3) Men laat de TVersity service starten onder de eigen account, en voegt port 41592 en MediaServer.exe toe aan alle draaiende firewalls.
4) Men configt TVersity zo dat hij niks compressed, op 1920*1080 z'n videos doorstuurt, en codeert met windows media codec 9.
5) Men installeert de Matroska Splitter van Haali.
6) Even wat media sharen op de pc.
7) Zoeken op je PS3 naar media servers, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 23:58
In mijn zoektocht hoe je AVCHD DVD's kunt maken vond ik dit:
http://www.redkawa.com/forums/showthread.php?t=1906
http://forum.doom9.org/sh...75&highlight=avchd&page=3 (scroll naar beneden)
Dan behoud je dus je AC3 audio :)

[ Voor 24% gewijzigd door blu-fox op 19-10-2007 01:30 ]

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

The DenMan schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:17:
Je moet het iig niet laten vanwege de hardeschijf ruimte.
Je kan namelijk zelf een andere hardeschijf erin zetten.

Volgens mij kan elke 2,5 " S-ata schijf in de ps3
Klopt zolang het niet meer is dan 5400 rpm. Eentje met 'veel' cache is beter gebleken dan eentje met meer rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Anoniem: 178057 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:46:
[...]

Klopt zolang het niet meer is dan 5400 rpm. Eentje met 'veel' cache is beter gebleken dan eentje met meer rpm.
Maar dat ligt niet aan de HD, maar aan de PS3 ;)
Een 7200 RPM schijfje werkt overigens ook prima .
Je tweede zin, spreekt zo doende dus ook je eerste zin tegen.
Hoe moeten ze het anders getest hebben?

In de PS3's zitten overigens verschillende HD's
4200 RPM schijnt ook voor te komen, alleen is voor mij nog geen feit, i.v.m onbetrouwbare bronnen.

Je kan overigens ook middels een convertertje normale SATA schijven aansluiten. ( extern )
Het OS van de PS3 stelt echter een limit van 750 GB.
Of het 2,5 , 3,5" of whatever is, maakt daarbij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Check de comment
http://www.gamersreports....dd-replacement-mini-guide
Nog een

Zoals ik zei, 5400 rpm is beter omdat die iets minder hitte vrijkomt. Dit kan op de langere termijn beter zijn. Ik weet niet hoe mijn 2de zin de eerste dan tegen spreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

Ik heb dus laatst hier op tweakers een topic gezien waarin een tool stond die door een tweaker was gemaakt, daarmee kon je je huidige films omzetten naar een formaat die speelbaar was op de PS3, alleen kan ik dit topic nu nergens meer vinden. Weet iemand waar ie is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Anoniem: 90180 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:18:
Ik heb dus laatst hier op tweakers een topic gezien waarin een tool stond die door een tweaker was gemaakt, daarmee kon je je huidige films omzetten naar een formaat die speelbaar was op de PS3, alleen kan ik dit topic nu nergens meer vinden. Weet iemand waar ie is ?
Deze bedoel je denk ik? [PS3] GOTSent, PS3 compatible MKV to MP4 converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 13:44
scorpie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:28:
Tutorial in het kort:
2) Men download TVersity, en installeert die, tevens de TVersity codec pack, wat niets meer is als de ffdshow filters.
3) Men laat de TVersity service starten onder de eigen account, en voegt port 41592 en MediaServer.exe toe aan alle draaiende firewalls.
4) Men configt TVersity zo dat hij niks compressed, op 1920*1080 z'n videos doorstuurt, en codeert met windows media codec 9.
Wat doet Matroska precies? Waarom nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

http://en.wikipedia.org/wiki/Matroska
Haali Media Splitter can be used which allow playback of Matroska files in all DirectShow based players.
Zorgt ervoor dat de movie player van de playstation het HD signaal begrijpt om het maar even simpel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdejongh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-01 13:06
Arm1n schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:01:
[...]

Ik gebruik hem ook wel als mediacenter maar dan vooral voor de muziek (alle films staan toch op dvd). Surfen gaat overigens ook prima. Ik heb een paar gig aan muziek op de ps3 zelf staan, en sinds kort heb ik ook Nero MediaHome (en wmp11, maar die werkt niet zo goed) aan het werk gekregen, alle muziek die op m'n pc staat is nu ook toegankelijk vanaf mn ps3 :) . Als je wil, kan je ook linux instaleren, lekker typen achter je tv :P

Evt handleiding voor linux zou kunnen, en eentje voor de mediaserver.
kan je de handleiding posten?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Bedoelt ie niet de Nero oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

scorpie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:49:
Bedoelt ie niet de Nero oplossing?
Nja dat is heel simpel, gewoon nero MediaHome opstarten, kijken of de ps3 in de lijst staat zo ja --> server starten, en zorgen dat de ps3 niet geblokkeerd is. En zo nee dan weet ik het ook niet.

Ik eindigde met evt handleiding voor linux, dus ik denk dat hij die bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja, dat het simpel is weet ik ja, maar ik kan niet voor chrisdejongh spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
scorpie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:28:
Tutorial in het kort:
Allemaal gedaan, maar bij een aantal files blijft de PS3 roepen 'unsupported data type'.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Probeer je dan niet toevallig je films / videos via het "music" xmb menu te bereiken? Dat vind ik wel slecht van de DNLA client (of van tversity), je ziet in photos / music / videos via je xmb _altijd_ de 3 mapjes audio files / photos / video files.

In het begin dacht ik ook dat dat gewoon zou werken, maar er zit dus wel degelijk verschil in (namelijk naar het soort files waar hij naar gaat zoeken).

Hoop dat het bij jou ook zo'n klein dom iets is ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nee, dat is het niet. Ik zit wel degelijk in de juiste folder, maar sommige files spelen wel en anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Staan alle tversity instellingen goed? Media player 9 codec, geen compressie etc?
Een vriend van mij had hetzelfde, en moest het zooitje helemaal uninstallen en opnieuw installeren, en toen werkte het wel. Dus dat kun je nog proberen. Het voelt niet solide aan, dat geef ik je na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:03

KillerB

______

Bij mij werkt het hele mediagebeuren wel via Tversity en een draadloos netwerk. Alleen overkomt het me regelmatig dat de verbinding verbroken wordt en dus je filmpje/muziek beëindigt en dat is vrij vervelend.

Ik zie ook tijdens het gamen wel eens connection lost rechtsbovenin staan (online heb ik nog niet gedaan). Iemand een idee of ik een setting moet wijzigen om de verbinding stabieler te krijgen? Met me laptop op ongeveer dezelfde plek in huis heb ik nooit last van connectie/snelheidsproblemen via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165002

Dr. Strangelove schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Allemaal gedaan, maar bij een aantal files blijft de PS3 roepen 'unsupported data type'.
Ik heb deze stappen ook gedaan (bedankt daarvoor!).
Echter ziet mn ps3 geen media bestanden. Als ik een connection check doe in het ps3 system menu krijg ik ook een error melding bij het upnp gebeuren.

Mijn thuis netwerk is bedraad, via een linksys BEFSR41 router. Zover ik het zie heb ik de juiste poort geforward..., maar helaas geen verbinding tussen mn pc en de ps3.
Iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

OMD

scorpie schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:05:
Probeer je dan niet toevallig je films / videos via het "music" xmb menu te bereiken? Dat vind ik wel slecht van de DNLA client (of van tversity), je ziet in photos / music / videos via je xmb _altijd_ de 3 mapjes audio files / photos / video files.

In het begin dacht ik ook dat dat gewoon zou werken, maar er zit dus wel degelijk verschil in (namelijk naar het soort files waar hij naar gaat zoeken).

Hoop dat het bij jou ook zo'n klein dom iets is ;p
Hoe moet ik dan mijn laptop bereiken? Ik begrijp er niets van hahaha...

Ik heb alle stappen doorlopen, PS3 ziet mijn laptop, dan naar My audio, all audio files maar dan zegt die dat er geen tracks zijn :'(

Uiteraard staat er wel wat geshared.

Staat ook niets in de library van TVersity

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat ik ook niet begrijp is dat de PS3 mijn folderstructuur negeert; ik krijg gewoon een lange lijst van alle files die in de subfolders van de gesharede folder zitten. Erg nuttig voor een MP3-verzameling met duizenden tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Wanneer je in het XMB menu kiest voor audio, en daarna je tversity share, dan krijg je iets van 4 subfolders te zien, my audio, favorites, en nog wat. Als je dan my audio kiest, krijg je weer iets van 20 subfolders te zien, all audio, folders, genre, artists, albums, added by date, etc etc. Als je dan folders kiest, dan krijg je gewoon prima de boomstructuur te zien zoals je die geshared hebt staan via tversity. Dan moet je uiteraard wel de hoofd-mp3 map op je pc sharen, en niet alsnog alle folers los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01-2021
@OMD

Als je shared moet je de PS3 en de laptop/PC een redelijke tijd geven om de lijst aan te passen. Bij mij duurde het een half uur voordat de nieuw toegevoegde files (TVersity) werden toegevoegd in de lijst van PS3.

Bij mij werkt het goed via mijn laptop (wireless), maar ik krijg niks aan de praat op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

@StarscreamNL en OMD
Ja, dan moet je de library rescan optie van TVersity anders instellen, of zelf even op de rescan / refresh knop drukken als je wat nieuws in je library hebt gegooid.

Dit zijn toch best wel de standaard weetjes die tweakers snappen of ben ik nou gek?

edit:
TVersity -> Settings -> Media Library -> refresh the library every x hours.

Echt geen rocket science mensen.. gewoon wat langer / beter in de instellingen kijken

[ Voor 24% gewijzigd door scorpie op 30-10-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 13:44
scorpie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:23:
@StarscreamNL en OMD
Ja, dan moet je de library rescan optie van TVersity anders instellen, of zelf even op de rescan / refresh knop drukken als je wat nieuws in je library hebt gegooid.

Dit zijn toch best wel de standaard weetjes die tweakers snappen of ben ik nou gek?

edit:
TVersity -> Settings -> Media Library -> refresh the library every x hours.

Echt geen rocket science mensen.. gewoon wat langer / beter in de instellingen kijken
Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Heeft iemand al geprobeerd om HD bestanden met 5.1 audio te branden op een AVCHD disc (Blu-ray structuur op DVD9 of DVD5)?
Ik heb oa dit daarover gevonden:
http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1055522
I found theses directions in another forum for encoding a mkv video into an m2ts file:

You need (do a search on the usual sites):
MKVtoolnix
h264info_alpha0007
ffmpeg rev. 9260
Nero or any burn program that can create UDF 2.50 discs

1. Start MKVextractGUI.exe from MKVtoolnix

2. Insert your mkv file > click on sound and video stream and press extract. You will get a "track1" and a "track2.ac3" file.

3. Rename "track1" file to "track1.h264"

4. Start h264info_alpha0007 and insert the "track1.h264" file. In the small box on the right side (level 1-5.1) type "4.1". Select an output folder, an output name and press start.

5. Rename the new *.h264 file to "input.h264" and the *.ac3 file to *input.ac3"

6. Create a folder with a short and easy name in c:\

7. Put ffmpeg.exe, ffplay.exe, pthreadGC2.dll and the two video and sound files into this folder.

8. Go to the windows command line (I think it is "start" > "run" > "CMD" in english systems). Navigate to your folder.

9. type exactly the following (you can copy&paste from here):
ffmpeg -r 23.976 -f h264 -i input.h264 -f ac3 -i input.ac3 -vcodec copy -acodec copy -f vob output.vob

10. Press enter and don´t care about the error messages you are seeing in the DOS box. Just let the program finish.

11. You will have a *.vob file now. Simply rename this file to *.m2ts

12. Start Nero > data DVD > UDF > settings > UDF 2.50
Drag the *.m2ts into Nero and burn.

13. Insert this disc in your PS3 and you will have a movie with untouched video quality and ac3 sound.

I followed all of the directions and it played good on my PS3, except for one problem, the audio is out of sync. I cannot figure out why.

Also, I have read a lot of topics on getting mkv files to play in a PS3, does anyone know what is the best way to accomplish this? The only thing I care about is the PQ. Stereo sound, resulting file size, encoding time, etc... I do not care about.

If someone could help me out, that would be awesome, thx.
toon volledige bericht
Dit programma kan van oa ts en m2ts bestanden een Blu-ray structuur maken: TSremux

Dit is iets anders, het schijnt dat je ook je H264 en AC3 in een vob bestand kan zetten en dan streamen (of kopiëren?) naar de PS3. http://www.redkawa.com/forums/showthread.php?t=1906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik heb het gelezen, maar ik begrijp sowieso niet waarom dit uberhaupt kan werken :?
Ik bedoel... een dvd (en ook een cd, en blu-ray disc, etc etc.) bestaat uit cellen, die worden verwarmd door de laser, zodat ze een 0 of 1 kunnen aannemen afhankelijk van hoelang de laser dat celletje heeft verwarmd. Maar hoe kun je nu die bestaande cellen indelen in meer cellen? (Ik neem aan dat het aantal tracks gelijk blijft?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
scorpie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:58:
Ik heb het gelezen, maar ik begrijp sowieso niet waarom dit uberhaupt kan werken :?
Ik bedoel... een dvd (en ook een cd, en blu-ray disc, etc etc.) bestaat uit cellen, die worden verwarmd door de laser, zodat ze een 0 of 1 kunnen aannemen afhankelijk van hoelang de laser dat celletje heeft verwarmd. Maar hoe kun je nu die bestaande cellen indelen in meer cellen? (Ik neem aan dat het aantal tracks gelijk blijft?).
Een High Definition video hoeft niet perse groter te zijn dan een DVD9.
Een mkv bestand van 3 GB kun je toch ook gewoon op een DVD5 branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja, dat snap ik, maar een blockbuster film van 2,5 uur red je nooit in HD kwaliteit op een DVD9, of je moet em gaan re-encoden naar een lagere bitrate, met alle gevolgen vandien (lagere kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
De kwaliteit blijft goed hoor, ik heb zoveel HD films gezien op usenet ed die 7-8 GB zijn.
Zelf heb ik er ook een paar op de pc staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
Ik heb van de trailer van National Treasure: Book of Secrets (komt in januari) een AVCHD schijf gemaakt. Kan iemand met een PS3 testen of deze wil afspelen op de PS3?
Hier kun je het downloaden: http://www.filefactory.com/file/f9f4e4/ (Size: 167.96 MB)
Het is de bedoeling dat de bestanden IN de AVCHD map gebrand worden op een DVD met UDF2.50.
Info:
Videocodec: AVC, Codec-profiel: Main@L4.0, Bitrate: 9048 Kbps, Breedte: 1920 pixels, Hoogte: 800 pixels
Audiocodec: AC3, Speeltijd: 2mn 30s, Bitrate: 192 Kbps, Bitrate-modus: CBR, Kanalen: 2 kanalen

Ik heb deze guide gevolgd: http://www.hdtvtotal.com/...ntpub-tid-1-pid-1051.html
Als dit nou werkt kan ik misschien ook complete films proberen 8)
Iemand tijd/zin om dit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

ik wil het best wel uitproberen, maar ik weet niet of mijn pc het allemaal gaat trekken om te 'decoderen'.
moet nog wel alles doorlezen, dus geef me ff tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaskraker
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 18:28
Hallo,

Zoals velen heb ik ook problemen met het streamen via TVersity (op mijn pc) naar de Playstation 3 en dan met name met de codecs. Er wordt geopperd om alle codecs van de pc te verwijderen en dan CCCP of K-lite of i.d. te installeren. Hier heb ik een aantal vragen over:
1) Wat is een handige tool om de codecs te verwijderen?
2) Moet je echt ALLE codecs verwijderen, dus ook windows-codecs als quartz.dll?
3) Hoe kun je zien welke codec de MediaServer van TVersity gebruikt voor het afspelen van een bepaald bestand?

Alvast bedankt voor een eventuele response!

[ Voor 5% gewijzigd door Kaskraker op 06-11-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239219

Na veel gezeur heb ik eindelijk voor elkaar gekregen dat Tversity gevonden wordt als mediacenter op mijn Ps3. Nu is het probleem als ik een mkv bestand wil streamen hij zegt dat het unsupported data is. In Tversity kan ik de film gewoon afspelen, omdat de codecs wel goed geïnstalleerd zijn.

O wie o wie zou weten wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Hoe zit het met de kabel (of wireless)? Hebben jullie de PS3 met kabels aan het netwerk hangen of is het standaard wifi? Dan vraag ik me af hoe het zit met het aantal MB/s die je moet kunnen streamen.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
Kaskraker schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:59:
Hallo,

Zoals velen heb ik ook problemen met het streamen via TVersity (op mijn pc) naar de Playstation 3 en dan met name met de codecs. Er wordt geopperd om alle codecs van de pc te verwijderen en dan CCCP of K-lite of i.d. te installeren. Hier heb ik een aantal vragen over:
1) Wat is een handige tool om de codecs te verwijderen?
2) Moet je echt ALLE codecs verwijderen, dus ook windows-codecs als quartz.dll?
3) Hoe kun je zien welke codec de MediaServer van TVersity gebruikt voor het afspelen van een bepaald bestand?

Alvast bedankt voor een eventuele response!
Dit zijn precies de vragen die ik ook wilde stellen ... _/-\o_
vooral vraag 1 8)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

pvdlaan schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:14:
[...]

Dit zijn precies de vragen die ik ook wilde stellen ... _/-\o_
vooral vraag 1 8)
wil je zeker zijn van alle codecs weg? format c: en reinstall windows :P:P:P

ik heb in mijn configuratiescherm en dan bij software de optie om 1 voor 1 de codecs te verwijderen. misschien jullie ook? moet je natuurlijk wel weten welke je hebt geinstalleerd. het gaat (denk ik) alleen om zelfgeinstalleerde codecs omdat de windowscodecs nergens voor worden gebruikt (tenminste ik kan niks afspelen zonder zelf codecs voor films te installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 17:19
Ik gebruik TVersity om media op mijn PS3 te bekijken. Video's spelen gewoon af, maar ik krijg de subtitles niet werkend.Hoe kan ik er voor zorgen dat deze ook met TVersity werken? Tevens kan ik geen MKV bestanden bekijken, iemand hier een oplossing voor?
Wat me opgevallen is dat tijdens het draaien van TVersity, ik geen ffdshow pictogram zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Razer schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:30:
Ik gebruik TVersity om media op mijn PS3 te bekijken. Video's spelen gewoon af, maar ik krijg de subtitles niet werkend.Hoe kan ik er voor zorgen dat deze ook met TVersity werken? Tevens kan ik geen MKV bestanden bekijken, iemand hier een oplossing voor?
Wat me opgevallen is dat tijdens het draaien van TVersity, ik geen ffdshow pictogram zie.
voor mkv: S-Cript in "[PS3] GOTSent, PS3 compatible MKV to MP4..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:17
hesr schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:03:
De kwaliteit blijft goed hoor, ik heb zoveel HD films gezien op usenet ed die 7-8 GB zijn.
Zelf heb ik er ook een paar op de pc staan.
Volgens de scene rules van HD geldt voor 720p dat ze gereleased worden op DVD5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Om even die vragen over die codecs te beantwoorden:
Je moet geen andere codecpacks geinstalleerd hebben, dus geen CCCP + K-lite + ffdshow etc. Maar, er zijn programma's die hun eigen codecpacks hebben (Nero is zo'n nare bijvoorbeeld), dus dat soort programma's zou je moeten verwijderen en installeren zonder die troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaskraker
scorpie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:15:
Je moet geen andere codecpacks geinstalleerd hebben, dus geen CCCP + K-lite + ffdshow etc. Maar, er zijn programma's die hun eigen codecpacks hebben (Nero is zo'n nare bijvoorbeeld), dus dat soort programma's zou je moeten verwijderen en installeren zonder die troep.
Scorpie, bedankt voor je antwoord!
Nu heb ik het streamen wel aan de praat voor een aantal divX/Xvid, maar nog niet voor alle. Bij sommige krijg ik nog de melding 'beschadigde data'.

Het is dus wel mogelijk dat echte ALLE divX/Xvid via TVersity goed gestreamd worden, zodat ik ze via de Playstation 3 kan zien op mijn tv?

PS: Ondertiteling werkt nu ook met TVersity! Hoe ik het heb gedaan?
1) Ondertitelingsbestand (in mijn geval: srt-bestand) dezelfde naam geven als het avi-bestand en ook in dezelfde map zetten. (dus bijv: toffe_film.avi en toffe_film.srt)
2) De 'video decoder configuration' van ffdshow openen en daar in het linkergedeelte 'Subtitles' aanvinken. Ook even in het rechtergedeelte kijken of er in de goede mappen wordt gekeken om het ondertitelbestand te vinden.
3) MediaServer herstarten en je hebt ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nouja, als iets met divx / xvid is encoded, dan zou je codec pack (in mijn geval ffdshow) die gewoon aan moeten kunnen. Maar een veelvoud aan codecs geinstalleerd hebben staan zorgt ervoor dat ze ruzie krijgen (wie moet em nou decoden?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
scorpie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 07:15:
Oke thanks, dus nero moet ik eerst verwijderen, want die staat op de pc.
dan TVesirty installeren en kan ik dan Nero weer installeren ?
Of kan TVeserity niet overweg met Nero :?

Aangezien ik Nero toch regelmatig gebruik en anders opzoek moet gaan naar een alternatief ;(

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nero kan prima overweg met TVersity, maar niet als je next, next, next, next, next, next, next, next, finish drukt :P
Gewoon custom install type kiezen, en er dan voor kiezen om geen codecs van Nero te installeren. (Of alleen Nero Burning Rom, zoals ik dat ook bij m'n pa heb gedaan, de rest heb je toch niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaskraker
scorpie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:04:
Nouja, als iets met divx / xvid is encoded, dan zou je codec pack (in mijn geval ffdshow) die gewoon aan moeten kunnen. Maar een veelvoud aan codecs geinstalleerd hebben staan zorgt ervoor dat ze ruzie krijgen (wie moet em nou decoden?).
Scorpie, wederom dank voor je reactie.

Er is geen tool om te zien met welke codec een bepaalde avi wordt gedecodeerd door TVersity?
Dan zou ik dus de codec kunnen verwijderen die nu ffdshow 'in de weg loopt'.

Je kunt geen 'preferred codec' instellen ?

Helaas is het nu een beetje 'trial and error' wat veel tijd (en frustratie) kost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Codecs zijn nou eenmaal een bitch. In ffdshow weet ik dat je aan kunt geven welke codecs die allemaal moet decoden, maar ik zou niet weten hoe dat bij andere codecpacks werkt. Verder bestaat er wel zoiets als een codec indexer die je hele pc naloopt om te zoeken naar bekende codecfiles.

Maar wat vaak helpt is gewoon alle codecpacks deinstallen, en dan eentje kiezen en die houden.

Maar ik weet niet of er een tool bestaat die uitzoekt welke codec TVersity op het moment gebruikt, misschien kun je dat zoeken op het TVersity forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235181

Dr. Strangelove schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:38:
[...]

Ik heb een iets andere tutorial gevolgd op het internet (ander codecpack), maar ik krijg dezelfde foutmelding!!
Ik ga straks thuis nog wel even testen of hij het mischien wel doet als ik via de ingebouwde webbrowser het bestand probeer af te spelen (naar de FlashGUI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Laatst online: 17:19
Op welke reso moet ik TVersity zetten om het beste resultaat te krijgen? Mijn TV draait op 720P of 1080i.
Kaskraker schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:55:
[...]

Scorpie, bedankt voor je antwoord!
Nu heb ik het streamen wel aan de praat voor een aantal divX/Xvid, maar nog niet voor alle. Bij sommige krijg ik nog de melding 'beschadigde data'.

Het is dus wel mogelijk dat echte ALLE divX/Xvid via TVersity goed gestreamd worden, zodat ik ze via de Playstation 3 kan zien op mijn tv?

PS: Ondertiteling werkt nu ook met TVersity! Hoe ik het heb gedaan?
1) Ondertitelingsbestand (in mijn geval: srt-bestand) dezelfde naam geven als het avi-bestand en ook in dezelfde map zetten. (dus bijv: toffe_film.avi en toffe_film.srt)
2) De 'video decoder configuration' van ffdshow openen en daar in het linkergedeelte 'Subtitles' aanvinken. Ook even in het rechtergedeelte kijken of er in de goede mappen wordt gekeken om het ondertitelbestand te vinden.
3) MediaServer herstarten en je hebt ondertiteling.
toon volledige bericht
Zie jij als je iets afspeelt op de PS3 onder het ffdshow icoontje in je taskbar?

[ Voor 83% gewijzigd door Razer op 07-11-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaskraker
Razer schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:19:
Op welke reso moet ik TVersity zetten om het beste resultaat te krijgen? Mijn TV draait op 720P of 1080i.
[...]

Zie jij als je iets afspeelt op de PS3 onder het ffdshow icoontje in je taskbar?
Ja, ook het TVersity logo als ik TVersity benader via de desktop-applicatie (en niet via de webbrowser).
Resolutie 1920x1080 gebruik ik, voor zowel Video als Image.

Update vrijdag 9-11-2007 8:40:
Het streamen via TVersity naar de PS3 werkt nu bij mij voor alle xvid's/divx's die ik heb! In eerste instantie deden de avi's met de audio in mp3-codering het alleen en degene met een AC3-codering niet. Hier een aantal gevonden tips:
- AC3 codec uitzetten in 'ffdshow audio decoder configuration' (werkte voor mij niet, maar werd als mogelijkheid geopperd in een forum ergens) en de output van AC3 laten omzetten in "Stereo 1/0" via AC3Filter interface.
- Met 'Codecsniper' alle codes bekijken: bij mij bleek er eentje 'broken' te zijn namelijk mpeg2data.ax. Dit opgelost met de codec analyzer GSpot, door dit filter te 're-registeren'. GSpot vertelde op zijn beurt weer (alle codecs laten controleren) dat er een probleem was met ac3filter.ac, maar volgens de 'geleerden' kun je dit negeren (GSpot kan geen versie-info vinden in de header van de file ac3filter.ac).
- 'MPEG16' vervangen door 'MPEG2' in de profiles.xml.
- Bekijken welke codecs een file gebruikt voor 'renderen' met 'CCCP Insurgent' -> Tools -> Render en dan een avi-file selecteren.
- De mediaserver in debug-mode opstarten: Start -> Run (of Uitvoeren): "Mediaserver -debug" invoeren (zonder quotes). Uiteraard wel eerst de lopende TVersityMediaServer-Service stoppen: Rechtermuisklik op 'My Computer'-> Manage -> Services -> TVersitymediaserver selecteren -> rechtermuisklik -> stop.

Het laatste (de mediaserver opstarten in debug-mode) zorgde ervoor de ik nu alle xvid's divx's via de PS3 kan zien op mijn TV! Erg vaag dat er een verschil is in het draaien in debug-mode en normal-mode, maar het werkt. Naast films ook al enkele digitale radio stations afgespeeld via TVersity en de PS3.

Overigens werkt het geluid voor de specifieke avi's met AC3-codering nog niet in de 'Library'-tab van TVersity, maar dus wel via de PS3. Waar het aan ligt? Geen idee, maar daar gaat het mij ook niet om, als ik een divx op de pc wil kijken dan gebruik ik wel VideoLan of ander programma.

Iedereen bedankt voor de info in dit forum!

[ Voor 73% gewijzigd door Kaskraker op 09-11-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Kan je nou uberhaubt filmpjes streamen in welk formaat dan ook naar de ps3 vanaf je computer aangezien er wel netjes de sectie films is in de menu van de ps3 en ook die van de computer ziet?
Divx jes doet die niet, maar doet die helemaal niks afspelen met software 2.0?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ik heb TVersity geinstalleerd op m'n pc (macbook), en ik heb bijna elke codec geprobeerd maar m'n PS3 wil absoluut geen .MKV bestanden afspelen (hij zegt dat de data beschadigd is). Maar als ik het bestand via de webbrowser (flashGUI) afspeel dan doet ie het wel!! Ik heb een herstelpunt aangemaakt bij syteemherstel zodat ik niet telkens Windows XP opnieuw hoef te installeren om een nieuwe codec te testen. Ik hoop dat dat geen problemen opleverd?

Heeft iemand nog suggesties want ik sta op het punt om het op te geven namelijk ;( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Heb je TVersity al gerestart? Doet soms wonderen.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arx schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:35:
Heb je TVersity al gerestart? Doet soms wonderen.
Ja dat wel, maar dat heb ik niet altijd gedaan. Dus ik ga nog wel eff verder met testen.

Edit: nee hoor wat ik ook probeer, hij wil niet m'n .MKV bestand afspelen (ik zal al m'n andere .MKV bestanden eens proberen).

2e edit: nope, ook die doen het niet. kortom hij wil dus niet .MKV bestanden afspelen (allemaal dus niet) |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 235181 op 11-11-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Anoniem: 235181 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:03:
[...]

Ja dat wel, maar dat heb ik niet altijd gedaan. Dus ik ga nog wel eff verder met testen.

Edit: nee hoor wat ik ook probeer, hij wil niet m'n .MKV bestand afspelen (ik zal al m'n andere .MKV bestanden eens proberen).

2e edit: nope, ook die doen het niet. kortom hij wil dus niet .MKV bestanden afspelen (allemaal dus niet) |:(
voortaan eerst even wat meer berichten lezen voordat je begint te schreeuwen ;). het staat allemaal op dezelfde pagina. maar goed, .mkv bestanden zijn zover bekend nog niet te streamen en je moet dus ook omzetten naar mp4. onze mede gotter heeft er een prachtig programma voor geschreven (je moet hem dus maar bedanken) om automatisch je mkv naar mp4 om te zetten. hoe je kunt downloaden? in de topic die ik quote kan je hem vinden. het heet GOTsend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaskraker
Wie heeft er nog meer problemen met update 2.00?

Bij mij gaat het kopieren vanaf de TVersityMediaServer (mijn pc dus) naar de PS3 niet meer goed. Van een film van 1:10 uur kopieert de PS3 maar 41:41 minuten naar zijn harde schijf. De eerste keer dacht ik nog dat het misschien aan de verbinding lag (wifi), maar de tweede keer werden er ook exact 41:41 minuten gekopieerd. Op de server (mijn pc) duurt deze film (avi) wel gewoon 1:10 uur. Erg vaag!

Iemand hetzelfde probleem, of beter nog: een oplossing?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Viperke schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:34:
[...]

Zal de gemiddelde mens de reet roesten wat een paar l33te kiddies en russische criminelen vinden :) Ik pak gewoon wat er goed uit ziet. Dat het dan niet aan een of andere standaard voldoet... tja... Dat.is.dan.heel-JaMMeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 11:14
Vanavond weer een nieuwe poging doen om alles aan de praat te krijgen zoals ik al in het centrale PS3 topic deed. Het bleek bij mij ook uit te maken welke release ik downloadde van een serie in HD. Meer mensen dat probleem?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Viperke schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:34:
[...]

euhm, dus een dvd wordt altijd op een dvd5 gereleased welke max de grootte van een dual layer heeft. en nu wil je mij vertellen dat films die 720p zijn ook op dvd5 moeten? wat is dan het nut van het upgraden? zie je alsnog allemaal blokjes. ik mag er toch vanuit gaan dat 720p films groter zijn dan dvd9 en dat je dus nog meer moet comprimeren. en ik geloof niet dat de .264 codec zoveel beter is dat die zoveel kan comprimeren. dan hadden vast nog wel meer groepen dvd9 daarmee gecodeerd aangezien dvd9 films altijd blokkerig uitzien op dvd5.

mocht het niet groter zijn dan dvd9 dan hou ik mijn mond en ga me bedenken waarom ze de hd-dvd en blu ray uitgebracht hebben.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.