[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 155.890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:35
GOTSent
Een Tweakers tool om makkelijk en snel x264 .MKV bestanden (AC3/DTS/OGG) naar PS3 (en dus ook de 360) compatible MP4 bestanden converteren via een remux (dus veel sneller dan transcoden).
Waarom: naar aanleiding van een aantal posts op GOT heb ik een tooltje gemaakt om een aantal zaken van het omzetten van MKV naar PS3 MP4 te vereenvoudigen/verbeteren.
Homepage/download page
Bekende fouten/problemen
Vragen kunnen ook gemaild worden naar mailto:sentry23@gmail.com
Dit topic is bedoelt om het PS3 topic schoon te houden, en de mogelijkheid te hebben fouten te vinden, verbeteringen voor te stellen, en ervaringen uit te wisselen in het gebruik van GOTSent wat er uit komt.

Hoe: start de tool op, en open een MKV bestand om te converteren.
De tool leest de settings uit, en zet de eerste video en audio track die hij tegen komt als default, het audio type, en de fps (frames per second) settings (belangrijk voor het synchroniseren van video en audio)
Open de AC3 filter settings om zeker te zien dat de output een 2 channel 16 bit formaat is (2.0, Dolby Surround of Dolby prologic II). Indien je Nero gebruikt voor AAC encoding kan dit ook 24 bit zijn (wat de kwaliteit van 5.1 -> 2.0 kan verbeteren.)

Sinds de PS3 2.0 firmware update wordt ook AAC 5.1 ondersteund en automatisch naar een stereo signaal gemixed op de PS3, of, indien een AAC decoder aanwezig op de SPDIF/toslink/HDMI, dan kan het formaat AAC geselecteerd worden in de output opties, en wordt het digitale AAC signaal doorgestuurd naar de versterker. Niet veel versterkers ondersteunen dit echter, maar als je een HDMI versterker hebt dan is het goed dit even te controleren.

Om dit te configureren via GOTSent stel je 5.1 output in in AC3filter, en zorg je dat je Nero gebruikt als audio encoder.

Overige opties:
Mux to Vob.
Een optie die een mpg bestand aanmaakt met de originele AC3 track (DTS wordt nog niet ondersteund) en h264 bron. Dit bestand kan en mag groter zijn dan 4 GB. (alleen kan je het dan niet vanaf een externde FAt32 disk afspelen, omdat daar de max grootte van een file 4GB is). Het nadeel is dat deze bestanden niet goed vooruit of terug te spoelen zijn.

SafeSync.
Sla de directshow audio decoding over, en gebruik ffmpeg om een ac3 bron bestand te converteren naar AAC. Deze optie is bedoeld om probleem-bestanden waar de audio out-of-sync raakt met de video te proberen te fixen omdat ffmpeg iets anders om gaat met fouten in de bron.

Er kan nu op de Convert knop worden gedrukt om het bestand te converteren, en eventueel te splitten als het bestand groter is dan 4 GB. (in tegenstelling wat veel gezegd wordt is dit geen FAT32 beperking, maar een bestands-specifieke PS3 beperking, aangezien bijvoorbeeld .ts bestanden van > 4GB zonder problemen worden gelezen. Deze beperking zit trouwens ook in de 360 als je daar de bestanden naar toe kopieert. Streamen van grotere bestanden kan wel op de 360).

Verder worden MP4 bestanden > 4GB netjes naar de PS3 gekopieerd, en wordt de ruimte geallocceerd, dus het filesystem kan het wel aan, alleen geeft het systeem de melding dat het bestand niet ondersteund wordt.

Dit wijst erop dat alleen 32 bit pointer mp4 bestanden kunnen worden gebruikt. En firmware update van de MP4 routine zou dus genoeg moeten zijn, en niet een update van het gehele filesysteem.
Vanaf v0.23 Beta 6 workt MKVmerge gebruikt voor het splitsen, die problemen met gesplitste bestanden op de Xbox 360 oplost (alleen het eerste deel werkte).

Dit topic-start zal verder nog worden uitgebreid met andere veel voorkomende vragen en problemen, maar voorlopig staat er een verwijzing naar de engelstalige webpage.
(Uit de site-stats blijkt dat op het ogenblik de meeste gebruikers uit Italie, Spanje en de VS lijken te komen :? )

[ Voor 32% gewijzigd door Sentry23 op 07-01-2008 15:37 ]

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:45
Ik zal het eens gaan proberen.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als je niet genoeg ruimte op je schijf hebt houd je een bestand van 0kb over. Maar dat wist je al :)
Verder doet het met de bestanden waar ik het mee geprobeerd heb prima. d:)b

PSN: Shiver23

• Sentry23
Op het ogenblik ligt 0.23 op de testbank, en heeft deze minder van de geplande nieuwe features, maar met name meer tests of alles goed op het systeem ingesteld staat (waar 99% van de problemen door komen).
Verder nog wat bugfixes om alternate audio treams in MKV's goed te ondersteunen..
Maar goed, verder gaat nu de aandacht vooral uit naar de enkele 720p h264 stream die zich maar niet wil laten zien op het scherm..
Mocht iemand een goede verzameling h264 benchmark files weten om de verschillende compatibility mogelijkheden te onderzoeken, dan hoor ik dat dus graag. :)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34

Sorcerer8472

Mens sana?

Hey, leuk initiatief, ook handig voor de XBOX360 :)

Heb je deze forumthread @ Doom9 al gezien? :: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=125337

Heb je wellicht wat aan. Je tool heb ik nog niet geprobeerd, maar met deze pointers is het wellicht mogelijk voor je om te demuxen ipv alles te transcoden. Als je demuxt hoef je namelijk alleen nog maar de audio te transcoden. Alleen het sync houden van beide kan tricky zijn, maar het moet wel mogelijk zijn.

Dit gaat trouwens inhouden dat je een .mkv van 1,5 GB in ongeveer 10 minuten moet kunnen omzetten naar mp4 (omdat alleen 5.1-audio naar stereo moet worden omgezet). Ik weet niet of je tool dat nu ook al doet, maar misschien heb je er wat aan :)

Succes iig! Je initiatief wordt zeker gewaardeerd en straks ook gebruikt hier! :D

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:43
Dat doet deze tool op dit moment al dacht ik. Tenminste dat was wel de bedoeling toen er de eerste keren over werd gesproken in ps3 topic?

• Sentry23
Inderdaad. Deze doet al remuxen ipv recoden zodat de beperking vooral op HD speed en mp4box zit.
Vandaar dat ik nog op zoek ben naar een snelle (free) mp4 directshow muxer, zodat het allemaal nog sneller kan.
Verder mag je het op de 360 natuurlijk ook altijd gebruiken ;)
Zijn er daar nog speciale wensen voor ?
De split in max 4GB parts gaat nu bijvoorbeeld altijd. Is dit makkelijk als het gewoon een checkbox is ?
(de tool doet inderdaad vooral het naar stereo omzetten, evt dus ook in prologic om surround te behouden, level aanpassen in h264 (byte set) en daarna muxen)

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sentry23 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:06:
Inderdaad. Deze doet al remuxen ipv recoden zodat de beperking vooral op HD speed en mp4box zit.
Vandaar dat ik nog op zoek ben naar een snelle (free) mp4 directshow muxer, zodat het allemaal nog sneller kan.
Verder mag je het op de 360 natuurlijk ook altijd gebruiken ;)
Zijn er daar nog speciale wensen voor ?
De split in max 4GB parts gaat nu bijvoorbeeld altijd. Is dit makkelijk als het gewoon een checkbox is ?
(de tool doet inderdaad vooral het naar stereo omzetten, evt dus ook in prologic om surround te behouden, level aanpassen in h264 (byte set) en daarna muxen)
In dat geval heb ik niks gezegd en: _O_ _O_ _O_
Zal het proberen op de 360 één dezer dagen (hangt nog niet aan het netwerk nu) en in geval van problemen zo gedetailleerd mogelijk bugs reporten! :)

Er zijn verder geen eisen voor de xbox geloof ik. Gewoon mp4 zou hij aan moeten kunnen sinds de update in mei ergens... :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Dat hangt er maar weer niet van af wat je in die mp4-container stopt. Zie ook http://blogs.msdn.com/xbo...7-video-playback-faq.aspx :).

• Sentry23
thanx voor de info, zo te zien is die split dus ook goed voor de 360 als je het lokaal neer zet.
Verder doet ie inderdaad dus netjes level 4.1 zetten (veel encoders maken er een zootje van en zetten overal 5.1 in) alleen die max bitrate van 10 Mbps op de 360 daar kan ik niet veel aan doen.
Kwestie van proberen lijkt me.. :)
De meeste DVD5 versies van een film blijven daar redelijk onder, maar veel 8-12 GB 720p versies willen wel eens ver daar boven komen. (1080p versies eigenlijk veel altijd)

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

@Sentry23

Je schrijft in de TS dat de file limiet van 4 GB door de PS3 wordt veroorzaakt, omdat andere file typen groter kunnen zijn dan die 4 GB. Dat zou betekenen dat de PS3 niet van FAT32 gebruikt maakt, want FAT32 heeft wel degelijk een limiet van 4 GB (-1 byte).

Zit net even te googlen.. en dat klopt, de PS3 heeft een file system dat "SPUFS" of "Synergistic Processing Unit File System" heet :?

Wel weer kinderachtig dat je zo gedwongen bent om de bestanden te splitsen, alhoewel dat toch al moet als je gebruikt maakt van een externe usb disk want die moet wel met FAT32 geformatteerd zijn.

Ik hoop dat die beperking in een toekomstige firmware update ongedaan gemaakt wordt, evenals de beperkingen met bestanden in 1080p resolutie (wel audio, geen beeld).

• Sentry23
@DCFreak: SPUfs is weer heel wat anders. dat is het virtuele file systeem waarmee de SPU's met elkaar en de PPU kunnen communiceren onder Linux. (zie http://www.ibm.com/developerworks/power/library/pa-cell/ )
Het interne filesystem on het gameOS is niet echt bekend. Maar wat dat betreft kan eigenlijk elk OS vanaf 1990 wel andere filesystemen mounten. (en dit wordt ook gedaan aangezien de CD's bijvoorbeeld gebruik maken van een ISO 9660 fs i.p.v. FAT32) maar de vraag is of het de moeite en ruimte waard is om NTFS disk mounts te ondersteunen. (niet voor mij trouwens ;) read-only zou al super zijn).
Verder moet ik maar eens de standaard in duiken of het niet soms een MP4 beperking in de standaard is, aangezien dus exact dezelfde limiet op de 360 zit. (verder moet ik onder windows trouwens ook al rare truken uit halen om de filesize/freediskspace op te vragen als deze groter is dan 4 Gb ;) )

ISO file format (MP4's base format) allows two versions, version 0 for 32 bit data (sizes, offsets, duration etc. in MP4 boxes) and version 1 for 64 bit data. Version 0 file cannot be bigger than MAX(int) bytes. Version 1 has no such limit.
(volgens mij moet dat versie 1 en 2 zijn, maar goed..)

Nu zou het dus makkelijk zijn om met iemand bij Sony contact op te kunnen nemen over iets diepere specificaties, maar dit lijkt mij toch wel iets..

Wat betreft dat zwarte beeld, daar heb ik de hoop nog niet helemaal opgegeven, en ben ik bezig wat diepere analyses te doen op de files die het wel en niet doen. (ook veel 720p versies van een bedrijf met een grote muis als symbool doen het niet, dus dit is wel iets om dieper in te duiken.)

[ Voor 16% gewijzigd door Sentry23 op 27-09-2007 09:36 ]

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Jeuj, werkt perfect! :) Duurt alleen toch langer dan ik dacht; op een P4 2.4 een half uur voor een mkv van 1.2 GB (720p aflevering van 45 mins).

Xbox speelt het echter perfect af, gewoon op standaard settings (met AAC)! Alleen jammer dat ik de beeldversoepeling van de tv moet uitzetten omdat die niet goed om kan gaan met 23.97fps-binnen-25fps, maar dat heeft niks te maken met deze app :)

Als je er nog een installer omheen zou bouwen die alles auto installt dan is het nog eens super gebruiksvriendelijk ook! Nu werkte het al in 1 keer, en dat maak ik niet vaak mee bij dit soort tools. Goed werk dus! :)

MP4 heeft trouwens geen beperkingen qua grootte files die erin mogen zitten. Het probleem zit hem in de filesystems die worden gebruikt helaas. FAT32 doet max. 4 GB en NTFS is niet mogelijk op de Xbox. Tja, dan houdt het snel op :+

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 27-09-2007 10:21 ]

• Sentry23
Mooi te horen dat ie werkt :)
Ik zal de 360 iets prominenter (staat nu nog niets van op) ook vermelden op de website.
Een makkelijk manier van versnellen is je mkv en je mpv op verschillende schijven zetten. Dat scheelt meestal aardig wat. Verder zal je dus merken dat mp4box niet het gevoel geeft 'de snelste optie' te zijn, vandaar nog de zoektocht naar een snellere mp4 muxer (ik heb er al een stel getest, maar niet alles werkt even betrouwbaar) ;)

Een installer komt waarschijnlijk als v1 uit komt (dus als alles echt stabiel werkt) maar die zal dan de filters eerst downloaden en installeren. (ik kan deze helaas niet bundelen in de app).
Toch ben ik niet overtuigt dat het een FAT32 beperking is, maar ik ben ondertussen voor de PS3 al een paar stapjes verder met de zwarte beelden, en heb een aardige referentie site gevonden (http://iphome.hhi.de/suehring/tml/) , zodat daar even de nadruk ligt.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ach, het werkt snel genoeg en ik ben allang blij dát het werkt :) O+

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:38
Heeft iemand toevallig GOTSent al geprobeerd met de mkv van Knocked up en Chuck? Ik krijg iedere keer bij stap 2 van 2 dat het programma crasht :'(

"Better ask questions before you shoot"

• Sentry23
Heb je toevallig een NZB hiervan ?
En doet hij dit alleen bij die file en andere niet ?
Meestal ligt in crash na de extraction van de audio in verkeerd geinstalleerde filters. (nieuwe versie komt er waarschijnlijk dit weekeinde aan, met wat meer debug info.)

• Chocovla
Sentry23 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:54:
Heb je toevallig een NZB hiervan ?
En doet hij dit alleen bij die file en andere niet ?
Meestal ligt in crash na de extraction van de audio in verkeerd geinstalleerde filters. (nieuwe versie komt er waarschijnlijk dit weekeinde aan, met wat meer debug info.)
Heb er geen nzb van maar die is vrij vlot weer op te scharrelen. Heb de haai splitter en ac3 filter van je website gehaald en geinstalleerd. Heb het zowel op mijn XP als mijn Vista bak trouwens. Zal het eens op een volledig schone machine proberen.

• Sentry23
Ik zal ff een stukje tekst voor het testen van de directshow filters posten (heb ik al eens in't engels geschreven):
Verder moet de output folder bestaan. Dit kan ook errors geven.

link voor graphedit:
http://www.digital-digest...ftware_graphedit_141.html

You can try to test with graphedit to see what happens when you try to convert the audio by hand:
in graphedit:
Select from the file menu: render media file.
(for mkv, you have to select the wildcard filter)

It now builds the stream to display.

Delete the video path.
(just select and delete the video filters behind the video pin on the mkv file)

delete the default directsound device in the audio path

Add the filters, from graph, insert filters, expand the directshow filters, select the 'Wav dest' filter, click on insert filter, select the 'File writer' filter, click on Insert filter, and select the location where you want the wav output to be stored, under a xxx.wav name.

link the filters together by clicking on the output of the ac3 filter, and drag it to the Wav Dest in pin.
Do the same with the output of the wav dest to the file writer in pin.

Now click on the play button, and it should write the file to disk.

If this doesn't work, or you are missing one of the filters, it should show up directly (either in the filter select box, or in the writing)

• Chocovla
Wav file wordt met graphedit keurig geextract. Krijg in dit geval een .wav bestand van dik 400 mb. Hij lijkt iedere keer de mist in te draaien als het programma de haali mediasplitter probeert aan te roepen dus ik vermoed dat ik de oorzaak daar ergens moet zoeken.

• Sentry23
Ik zal je zo ff een beta van 0.23 sturen naar je gmail contact in je profiel, die wat meer feedback moet geven..
Eens zien wat die er van vindt..
Anders heb ik ook nog een 'schoonmoeder' versie, die zo'n beetje bij elke stap zeurt wat er moet gebeuren en wat er wel niet allemaal fout gaat.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:48
Hoi,

ik vind het een erg handig en fijn programma, heb er al een aantal keer gretig van gebruik gemaakt :+. Ik heb nog twee featurerequests, namelijk het mogelijk te maken om dat als een bestand in de downloadmap van bijv. uTorrent staat en dus klaar is deze meteen om te zetten en het mee"branden" van een subtitle.

• Sentry23
Subtitles meebranden komt er aan, al wordt het ff lastig met splitten, maar goed. dat wordt ff puzzelen ;)

Wat betreft folders watchen. ik was al bezig met het uitdenken hoe ik dat met rarred spul moet doen, maar full files, dat zou moeten lukken.. hoop ik. (nog meer denkwerk ;) )

Als het zo is dat het alleen in de folder komt als het klaar is, dan heb ik wel een idee. (moet je wel de mp4 laten staan, anders blijft ie bezig)

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Helaas werkt het niet onder linux met wine, lijkt me een erg mooi programma!

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Misschien dat de oude 0.19 het wel doet onder wine (al is die wel wat meer buggy dan de nieuwere).
Die gebruikt geen directshow om de audio te converteren.
(Wat dat betreft zou het ook bijna in een bash script kunnen, op een enkele file manipulatie na)

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-03 20:38
Beste Sentry23 ik vroeg me af of je met de update 0.23 met subtitle ondersteuning , de subtitles op je tv zichtbaar wordt als je met je ps3 afspeelt nadat je de mkv in mp4 hebt geconverteerd?

• Sentry23
Helaas zullen subs (nog?) niet zichtbaar zijn op de PS3. Op een PC werkt het wel, en als het misschien in de toekomst wel ondersteund wordt, hoef je in ieder geval niet allles opnieuw te doen.
(subs worden in ttxt\srt\ssa formaat toegevoegd, niet in de videostream ge-encode)

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-04 21:19
Top programma!
Ik heb wel wat problemen met geluid.
Geluid loopt goed mee alleen op een gegeven moment stopt het geluid. Tot dit moment loopt het geluid goed. 2x Pearl Harbor gedaan; 2x op hetzelfde moment.
Tevens bij Waterworld (1080p trouwens, meer als de helft wel met geluid en BEELD volledig) en King Kong.
2 andere films zijn wel goed gegaan.
En onder Vista x64 werkt het programma niet.

Leeg

• Sentry23
Bedankt voor de feedback. Heel goed te horen dat die 1080 rip het wel doet... Ik ga een feature maken om de header van de h264 te saven trouwens, om te kijken wat er nu precies in staat en wat het wel of niet doet.
wat betreft geluid, dat is nieuw.. Zou je tijdens conversie eens de wav willen kopieren om te zien of die het wel doet ?
De vista 64 ondersteuning lijkt in het directshow filter te zitten. Eens kijken of we daar nog wat aan kunnen doen, al is het voor mij lastig om zonder vista 64 te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 18:12
ik heb dit eens getest, standaard mkv'tje omgezet naar mp4. Speelt op mijn pc perfect af. PS3 zegt echter als ik naar mijn mediaserver ga: unsupported data ???

mijn xbox360 speelt het ook niet af trouwens

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 04-10-2007 18:28 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
phuse; heb je een naam/sample van die MKV ? Ik ben wel benieuwd wat er fout gaat namelijk. De laatste weken heb ik dat met geen enkele MKV meer gezien. Dan kan ik evt direct een fix inbouwen in de nieuwe versie die er toch snel aan moet komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Sentry23 op 05-10-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sentry23 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:28:
phuse; heb je een naam/sample van die MKV ? Ik ben wel benieuwd wat er fout gaat namelijk. De laatste weken heb ik dat met geen enkele MKV meer gezien. Dan kan ik evt direct een fix inbouwen in de nieuwe versie die er toch snel aan moet komen.
het vreemde is dat als ik hem kopieer naar de ps3, via mijn psp, dan werkt ie wel

(vaag gedoe overigens, mijn ms pro duo van mijn psp leest ie niet op de ps3 (ook niet met ms pro adapter. Als ik mijn psp via usb aansluit kan ik het wel gewoon kopieren. Zijn er andere manier om een file te kopieren naar de ps3? ftp server?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
FTP is lastig(ik dacht niet dat dat kon met de PS3), http kan wel makkelijk (ff IIS met folder browsing aan zetten, en via de browser naar het IP van je PC gaan) maar zelf kopieer ik of speel ik meestal direct met Tversity of nero media-home (tversity dropt nog wel eens verbindingen bij mij) maar voor nero media-home komt er nog een kleine fix die de naam van de video track goed zet (in plaats van de gpac standaard naam voor een video stream).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sentry23 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:18:
FTP is lastig(ik dacht niet dat dat kon met de PS3), http kan wel makkelijk (ff IIS met folder browsing aan zetten, en via de browser naar het IP van je PC gaan) maar zelf kopieer ik of speel ik meestal direct met Tversity of nero media-home (tversity dropt nog wel eens verbindingen bij mij) maar voor nero media-home komt er nog een kleine fix die de naam van de video track goed zet (in plaats van de gpac standaard naam voor een video stream).
hmm tja mijn netwerk trekt het blijkbaar niet (of mijn pc) want het hapert altijd enorm, 3sec goede playback, dan weer een hapering van een halve seconde etc.

waarom kun je 5.1 geluid van een mkv eigenlijk niet overzetten naar de mp4? las dat je perse 2.0 moet kiezen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
De standaard in Mp4 ondersteund wel multichannel AAC audio, maar de PS3 (en de 360) helaas (nog?) niet. Vandaar dat het dus een 2.0 formaast moet zijn.
Verder ontbreekt er nog wel wat meer, zals subtitles, chapters, index pictures en nog veel meer uit de MP4 standaard, maar volgens mij is er geen een player of apparaat dat dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Volgens mij ben ik echt een pechvogel.. zelfs geconverteerde mkv's in 720p geven bij mij een zwart scherm :'( (maar wel audio).

Hier even een uitdraai van de geconverteerde file (dus niet de mkv).
Zelf zie ik geen vreemde zaken, iemand anders misschien wel?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
[ About file ]

Name: 101 - 33.mp4
Date: 6/10/2007 17:22:53
Size: 2,016,801,366 bytes (1923.372 MB)

[ Generic infos ]

Play duration: 00:43:47 (2626.623333 s)
Container type: MP4/MOV
Major brand: ISO Base Media version 1
Compatible brands: JVT AVC
Creation time: 5/10/2007 15:16:58 UTC
Modification time: 5/10/2007 15:16:58 UTC
Number of streams: 2
Type of stream nr. 1: audio (AAC Low complexity) {GPAC ISO Audio Handler}
Type of stream nr. 2: video (avc1) {GPAC ISO Video Handler}
Audio streams: 1

[ Relevant data ]

Resolution: VERY HIGH (1280 x 720)
Width: multiple of 32 (GOOD)
Height: multiple of 16 (GOOD)

[ Video track ]

Codec: avc1
Resolution: 1280 x 720 (*)
Frame aspect ratio: 16:9 = 1.777777
Pixel aspect ratio: 1:1 = 1
Display aspect ratio: 16:9 = 1.777777
Framerate: 23.976023 fps
Number of frames: 62976
Bitrate: 5976.345450 kbps

[ Audio track ]

Codec: AAC Low complexity
Bitrate: 162.795533 kbps
Channels: 2
Sample rate: 48000 Hz

[ About H.264 encoding ]

User data: x264
User data: core 45 svn-474
User data: H.264/MPEG-4 AVC codec
User data: Copyleft 2005
User data: http://www.videolan.org/x264.html
User data: cabac=1
User data: ref=16
User data: deblock=1:-2:-1
User data: analyse=0x3:0x133
User data: me=umh
User data: subme=6
User data: brdo=1
User data: mixed_ref=1
User data: me_range=16
User data: chroma_me=1
User data: trellis=2
User data: 8x8dct=1
User data: cqm=0
User data: chroma_qp_offset=0
User data: slices=4
User data: nr=0
User data: bframes=3
User data: b_pyramid=1
User data: b_adapt=1
User data: b_bias=0
User data: direct=1
User data: wpredb=1
User data: bime=1
User data: keyint=250
User data: keyint_min=25
User data: scenecut=40
User data: rc=2pass
User data: bitrate=6000
User data: ratetol=50.0
User data: rceq='blurCplx^(1-qComp)'
User data: qcomp=0.40
User data: qpmin=10
User data: qpmax=51
User data: qpstep=4
User data: cplxblur=20.0
User data: qblur=0.5
User data: ip_ratio=1.40
User data: pb_ratio=1.30
SPS id: 0
  Profile: High@L4.1
  Num ref frames: 16
PPS id: 0
  Entropy coding type: CABAC
  Weighted prediction: No

This report was created by AVInaptic (29-09-2007) on  6 ott 2007, h 17:58:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
apart.. Ik zie zo ook geen rare zaken er in staan.. CABAC en brdo moeten het gewoon doen, de rest, daar moet ik even de tijd voor nemen.. :)
Is dit bij al je MKV's en zo ja, heb je een linkje voor me ? (evt private msg kan ook)

edit: ff ter vergelijking iets wat zonder problemen speelt:
(ook anderen met 8x8dct=1 trouwens)
[ About file ]

Name: tg1.mp4
Date: 29/09/2007 17:33:58
Size: 2,195,111,545 bytes (2093.422 MB)

[ Generic infos ]

Play duration: 00:58:41 (3520.98 s)
Container type: MP4/MOV
Major brand: ISO Base Media version 1
Creation time: 28/09/2007 15:14:03 UTC
Modification time: 28/09/2007 15:14:03 UTC
Number of streams: 2
Type of stream nr. 1: audio (AAC Low complexity) {GPAC ISO Audio Handler}
Type of stream nr. 2: video (avc1) {GPAC ISO Video Handler}
Audio streams: 1

[ Relevant data ]

Resolution: 1280 x 528
Width: multiple of 32
Height: multiple of 16

[ Video track ]

Codec: avc1
Resolution: 1280 x 528 (*)
Frame aspect ratio: 80:33 = 2.424242
Pixel aspect ratio: 1:1 = 1
Display aspect ratio: 80:33 = 2.424242
Framerate: 23.976023 fps
Number of frames: 84419
Bitrate: 4821.156628 kbps

[ Audio track ]

Codec: AAC Low complexity
Bitrate: 162.796146 kbps
Channels: 2
Sample rate: 48000 Hz

[ About H.264 encoding ]

User data: x264
User data: core 56 svn-667C
User data: H.264/MPEG-4 AVC codec
User data: Copyleft 2005
User data: http://www.videolan.org/x264.html
User data: cabac=1
User data: ref=5
User data: deblock=1:-3:-2
User data: analyse=0x1:0
User data: me=umh
User data: subme=7
User data: brdo=1
User data: mixed_ref=1
User data: me_range=16
User data: chroma_me=1
User data: trellis=1
User data: 8x8dct=0
User data: cqm=2
User data: deadzone=21,11
User data: chroma_qp_offset=0
User data: threads=4
User data: nr=0
User data: decimate=1
User data: mbaff=0
User data: bframes=3
User data: b_pyramid=1
User data: b_adapt=1
User data: b_bias=0
User data: direct=1
User data: wpredb=1
User data: bime=1
User data: keyint=250
User data: keyint_min=25
User data: scenecut=40(pre)
User data: rc=2pass
User data: bitrate=5065
User data: ratetol=1.0
User data: rceq='blurCplx^(1-qComp)'
User data: qcomp=0.60
User data: qpmin=10
User data: qpmax=51
User data: qpstep=4
User data: cplxblur=20.0
User data: qblur=0.5
User data: ip_ratio=1.40
User data: pb_ratio=1.30
SPS id: 0
Profile: High@L4.1
Num ref frames: 8
PPS id: 0
Entropy coding type: CABAC
Weighted prediction: No

[ Voor 83% gewijzigd door Sentry23 op 06-10-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Hee.. ik zie in jou lijstje de tag 'compatible brand' niet staan, nou las ik juist een paar dagen geleden ergens op het doom9 forum dat deze tag problemen kan veroorzaken op de ps3. Of heb jij toevallig een andere versie van AVInaptic?

De mijne is dus 0.99.67

[ Voor 5% gewijzigd door DCFreak op 06-10-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
apart.. ik heb ook de versie van 29-9 gebruikt.. eens kijken waar ik die tags kan zetten/aanpassen...
Heb je toevallig een linkje naar die thread ?
(hopelijk is't niet te lastig te zetten)
Bedankt voor de tip in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ik heb even die thread opgezocht en het blijkt juist de 'major brand' tag te zijn die problemen geeft en de 'compatible brand' tag waar de PS3 zich niets van aantrekt. Precies andersom dus.

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=126912

Blijft het vreemd dat die tag in jou lijstje niet voorkomt, overigens zijn er wel meer tags die aan- en afwezig zijn in de lijstjes, en daarbij ook genoeg tags die andere waarden hebben. Wie zal zeggen wat de oorzaak is, van de meeste tags weet ik de betekenis niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
is er ook een optie om het splitten uit te zetten?

(hmm streaming kan de ps3 ook niet meer aan dan 4gb??)

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
De split optie wordt een select box in de nieuwe versie, maar ook streaming op PS3 gaat fout met files > 4 GB

(edit:) de compatible/major brand tag is trouwens niet het probleem. (/edit)

[ Voor 26% gewijzigd door Sentry23 op 07-10-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
kleine update..
zo te zien heb ik bij analyse van de h264 alleen de encoding parameters bekeken met avinaptic, maar niet de echte h264 stream data zoals die er in staat.. dat wordt dus nog wat meer werk om de header decoder af te maken en echt goed de streams te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-04 21:38
Ik heb gisteren twee test gedaan met x.264 versies van TV series maar beide wilden niet lukken.
Het gaat om:
Friday.Night.Lights.S02E01.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv
Gossip.Girl.S01E03.720p.HDTV.x264-HDQ.mkv
(beide via BitMeTV)

De 360 'ziet' de files niet en op de PS3 krijg ik 'unsupported data'.
Ik stream vanaf mij PC met Windows Media Connect, zou dat het probleem kunnen zijn?
Van Friday Night Lights doen zowel de orginele mkv als de mp4 het ook niet op mijn PC (VLC) maar van Gossip Girl spelen het origineel en de mp4 wel goed.

Ik kan het vanavond nog wel eens proberen via een USB stick of een gebrande DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
PeterPan: Ik zal eens even kijken of het aan het origineel ligt, aan de conversie of de mediaserver.
Ik heb met windows media connect eigenlijk geen ervaring, maar ik zal de bronbestanden wel bekijken of die het doen.
Een kopie via USB zou in ieder geval moeten werken, maar zou je eventueel met bijv Nero MediaHome of tversity kunnen proberen ?

[ Voor 27% gewijzigd door Sentry23 op 08-10-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PeterPan: Windows Media Connect is denk ik het probleem bij jou. Probeer het eens op een externe hdd te zetten ofzo, dan heb je geen andere software ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik heb er tot nu toe slechts 1 aan de praat gekregen (de eerste aflevering van 'Life is wild') via een USB stick op de 360. De PS3 bakt er helemaal niets van en via Windows Media Connect krijg ik het ook niet voor elkaar.
Wat me opvalt is dat files die er heel lang over doen om te converteren het nooit doen, ook niet op mijn PC of Mac. De file die het nu wel doet converteerde in een paar min terwijl de andere files er bijna een uur over doen.
Doen die jongens die de T.V. files maken iets anders qua settings dan de mensen die de HD DVD en Blu-ray rips maken ofzo?

Als ik er niet verder mee kom ga ik toch maar een Tvix 4100 speler kopen want de beeldkwaliteit die ik nu gezien heb komt toch wel in de buurt van HD DVD qua scherpte :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
apart.. hier werkt het dus wel.. (aflevering 2 van gossip girl getest)
'k zal ook nog een friday night lights doen dan. (edit: gelukkig, een sample :) gaat wel zo snel)
Ik heb vrij veel tv series zonder problemen om kunnen zetten hier, hoogstens af en toe iets wat zwart beelt geeft, maar geen unsupported.
Ik ben dus echt heel benieuwd wat er fout gaat, en met name waarom.

[ Voor 17% gewijzigd door Sentry23 op 08-10-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
PeterPan: De FNL sample deed het hier ook gewoon zonder problemen. Het lijkt toch alsof er op je systeem iets verkeerd gaat.. nu nog uitvinden wat..

(edit: als eentje wel en de ander niet werkt, gaan in ieder geval wel je filters goed.. je hebt toevallig geen gebrek aan diskruimte ? Ik kan echt weinig bedenken verder wat fout kan gaan)

[ Voor 39% gewijzigd door Sentry23 op 08-10-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Alle drie de afleveringen van Gossip Girl werken, na nog een keer converteren, nu allemaal wel. Maar alleen op de 360 via een USB stick. De PS3 ziet de files gewoon niet op de USB stick (ook niet na een rename naar een b.v. 'gg101.mp4').

Wat is het verschil tussen files die binnen een minuut of 5 al klaar zijn en files die er veel langer over doen? Zijn sommige files als voorzien van AAC audio en hoeft er alleen een remux plaats te vinden i.p.v. ook nog eens een audio transcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Heb je ook al geprobeert op driehoekje te drukken om alle bestanden weer te geven op de memory stick ? (anders moeten ze in speciale folders staan namelijk).

Verder hebben alle bestanden DTS/AC3/OGG geluid dat wordt omgezet naar AAC, en over het algemeen duurt het omzetten van het geluid max 10 minuten ongeveer bij mij. Ik probeer te bedenken wat de oorzaak kan zijn, maar buiten memory restriction of een issue met AC3filter kan ik niet veel bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Sentry23 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:14:
Heb je ook al geprobeert op driehoekje te drukken om alle bestanden weer te geven op de memory stick ? (anders moeten ze in speciale folders staan namelijk).
Dat helpt idd wel om de files op een USB stick zichtbaar te maken. Ik kijk naar Heroes s02e02 terwijl ik dit typ :9
Voor browsen naar mijn share met Windows Media Connect is dit helaas niet mogelijk.
Verder heb ik vandaag allerlei T.V. afleveringen getest en ze doen het allemaal goed en snel nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Dat klint heel mooi :)
Misschien tijd om eens naar tversity of nero mediahome te kijken ?
Dat gaat nog makkelijker :)
Have fun in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 09-10-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235941

Wat een geweldig programmaatje. Zeer snel en een super resultaat.
Nu alleen de subs nog. Kun je op de een of andere manier de subs niet in de mkv muxen of branden en daarna converteren naar mp4. Zou super zijn.
Ik heb tot nu toe altijd omslachtig wmvhd bestanden geconverteerd naar mp4.
Zeer tijdrovend en kwaliteit niet altijd even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bij mij werkt het ook nu; lag aan bestandsnaam, ff alle rare dingen en extra tekst eruit gehaald en dan werkt het wel

Jammer alleen dat mijn netwerk blijkbaar te traag is om vloeiend af te kunnen spelen (PS3 wlan en pc op wlan :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Aai em ron: Subs blijven een probleem. Ze komen er wel gewoon bij binnenkort, maar niet hard-coded in de film, maar gewoon als srt/ttxt in de mp4. Het hard encoden van subs kan helaas alleen door de h264 te decoden, subs te layeren, en dan weer opnieuw te encoden naar h264. Ik blijf hopen op een firmware fix voor subs..
Phuse: bedankt voor de tip dat de bestandsnamen problemen kunnen geven.. Ik zal daar ook naar kijken wat er fout kan gaan.
Wat betreft wireless streamen.. yep, dat probleem heb ik ook ondervonden. Je deelt de 54Mbit tenslotte met elkaar, en met de overhead van DLNA erbij is dat vaak net te veel. Ik heb het opgelost door de PS3 wired aan te sluiten op de router, maar daarvoor kopieerde ik alles eerst naar de PS3 via DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Ik heb een feature request:
Batch conversie met de optie de files in de directory van de source file te plaatsen of allemaal in een aan te geven directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:26:
Aai em ron: Subs blijven een probleem. Ze komen er wel gewoon bij binnenkort, maar niet hard-coded in de film, maar gewoon als srt/ttxt in de mp4. Het hard encoden van subs kan helaas alleen door de h264 te decoden, subs te layeren, en dan weer opnieuw te encoden naar h264. Ik blijf hopen op een firmware fix voor subs..
Phuse: bedankt voor de tip dat de bestandsnamen problemen kunnen geven.. Ik zal daar ook naar kijken wat er fout kan gaan.
Wat betreft wireless streamen.. yep, dat probleem heb ik ook ondervonden. Je deelt de 54Mbit tenslotte met elkaar, en met de overhead van DLNA erbij is dat vaak net te veel. Ik heb het opgelost door de PS3 wired aan te sluiten op de router, maar daarvoor kopieerde ik alles eerst naar de PS3 via DLNA.
wired aansluiten is voor mij geen optie, heb nu alles mooi zonder kabels :)
ik doe het dan maar met een externe hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Is er buiten Tversity, Nero Mediahome en Windows Media Connect nog een andere manier om een share van een Windows XP PC beschikbaar te maken voor de PS3?
Het liefst met een zo simpel mogelijk programmatje. Is directe connectie naar de share met het SMB protocol niet mogelijk?

Edit: ik lees net dat de stand alone versie van Windows Media Connect niet meer supported is dus ik zal toch over moeten stappen op Windows Media Player 11 of een ander programma.
Wel programma is het minst belastendvoor de PC?

[ Voor 29% gewijzigd door PeterPan op 10-10-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Phusebox schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:41:
[...]

wired aansluiten is voor mij geen optie, heb nu alles mooi zonder kabels :)
ik doe het dan maar met een externe hd
Ook al eens een speedtest gedaan op een of andere manier? Ik had vroeger een leuke situatie waarbij bleek dat alle interne verkeer via m'n internetprovider ging (2 externe IP's). Da's niet handig voor de snelheid natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sorcerer8472 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:58:
[...]

Ook al eens een speedtest gedaan op een of andere manier? Ik had vroeger een leuke situatie waarbij bleek dat alle interne verkeer via m'n internetprovider ging (2 externe IP's). Da's niet handig voor de snelheid natuurlijk :+
speedtest en dan? hoe kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
PeterPan: De feature request is opgenomen in de lijst, en zal hoogstwaarschinlijk in .24 komen.
(deze weken nogal druk geweest met andere zaken, maar .23 komt er hopelijk toch dan dit weekeinde aan, en als het niet te lastig is te doen, dan komt het nog in .23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
PeterPan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:43:
Edit: ik lees net dat de stand alone versie van Windows Media Connect niet meer supported is dus ik zal toch over moeten stappen op Windows Media Player 11 of een ander programma.
Op zich draai ik tversity eigenlijk zonder problemen en zonder hoge belasting op een PC. Het programma hoeft alleen maar data door te sturen, en niet te transcoden o.i.d. als het MP4 doorstuurt.
Verder is Nero Mediahome misschien nog wat makkelijker te starten/stoppen en te draaiien, maar ook hier heb ik nauwelijks systeem belasting.
(edit)SMB is helaas niet mogelijk.. alleen DLNA of http(/edit)

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 10-10-2007 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Werkt snel en goed ... alleen als ik het uiteindelijke mp4 bestand open met de Zune software (die het beste werkt om xbox360 bestanden mee te delen) cracht hij bij het openen.

via Wmp11 doen ze het wel.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Misschien dat de Zune software een aantal metatags zoekt in de stream.. Ik zal eens kijken wat ik daar aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:28:
Misschien dat de Zune software een aantal metatags zoekt in de stream.. Ik zal eens kijken wat ik daar aan kan doen.
aight thnx ... zal zelf ook ff gaan testen maar zit nu niet thuis, post vindingen hier wel.

misschien een feature requestje :P soort queue voor als je een hele serie wil omzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Muppet op 10-10-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
soort queue voor als je een hele serie wil omzetten.

Is die bovengenoemde feature request niet genoeg ? Dan kan je alles in een folder klaar zetten, en kannie zijn gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:26:
Kan GOTSend op de een of andere manier niet overweg met ffdshow om daarmee de subs er vast in te zetten.
Ik gebruik ook wel eens ultra video converter in combinatie met ffdshow . Mkv converteren naar een h264 mp4 formaat en de subs zitten er dan wel vast in. Alleen bij dat programma duurt het converteren vrij lang, maar resultaat is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 235941 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:40:
[...]

Kan GOTSend op de een of andere manier niet overweg met ffdshow om daarmee de subs er vast in te zetten.
Ik gebruik ook wel eens ultra video converter in combinatie met ffdshow . Mkv converteren naar een h264 mp4 formaat en de subs zitten er dan wel vast in. Alleen bij dat programma duurt het converteren vrij lang, maar resultaat is wel goed.
dat kan alleen met helemaal opnieuw re-encoden, en dat doet GoTsent niet... vandaar dat het ook veeeeel sneller gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:25:

Is die bovengenoemde feature request niet genoeg ? Dan kan je alles in een folder klaar zetten, en kannie zijn gang gaan.
Oh het staat er al. Sorrie dat bedoel ik ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Sentry23 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:25:

Ik bedoelde het zelf iets anders: Ik heb voor elke serie een subdir (het zijn er nog al veel aangezien ik zo'n 70% van alle mainstream series kijk, ik heb geen leven :/ ) dus ik zou een lijst van filenames bij elkaar willen klikken. Met dan de keuze om het geconverteerde bestand bij het orgineel in de dir te plaatsen, of alle geconverteerde bestanden in 1 dir.
Ik bewaar namelijk de orginele mkv files om op DVD te kunnen archiveren, de mp4 conversies gooi ik na het kijken weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
PeterPan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:55:
[...]

Ik bedoelde het zelf iets anders ....
Goed.. dat is inderdaad ietsje meer werk, dus ik zal beginnen met de folder conversie, en dit later waarschijnlijk uitbreiden naar jouw voorstel.
Een van de doelstellingen is alleen wel om de tool zo eenvoudig mogelijk te houden. Ik zal kijken op wat voor manier dat te implementeren is zodat het toch zeer eenvoudig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Dit is de code in zune die ik krijg als ik hem wil afspelen..

C00D119A
Zune software either does not support the file type or does not support the codec that was used to create the file.

bummer dus denk ik :P Jammer want dit is een STUK sneller dan opnieuw encoden.

Als ik ze hernoem naar wmv doen ze het wel trouwens. Alleen geluid loopt zwaar uit sync. (kan ook aan de mkv liggen dus ga nog met andere even proberen ook.)

[ Voor 22% gewijzigd door Muppet op 10-10-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Als het werkt met een rename naar wmv moet je het ff zeggen, dan maak ik er een optie voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Ik heb wat zitten proberen met meerdere instellingen. Dit heb ik gekregen:
NoChange: geluid in slowmotion en stopt op een punt (op 2/3 duur), beeld is normaal.
Zet ik hem op Dolby, krijg ik goed geluid, maar stopt ook halverwege.
Met 2/stereo is het wel goed gegaan bij Vacancy, maar met Pearl Harbor weer niet.
Snap er niks van..... 8)7 |:( 8)7 |:(

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
PeterPan schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:43:
Is er buiten Tversity, Nero Mediahome en Windows Media Connect nog een andere manier om een share van een Windows XP PC beschikbaar te maken voor de PS3?
Het liefst met een zo simpel mogelijk programmatje. Is directe connectie naar de share met het SMB protocol niet mogelijk?

Ik heb TVersity nu draaien op mijn server. Het is niet echt stabiel.
Sinds kort is er ook een nieuwe versie. Hier zit de codecs mee geinstalleerd en hoeven bijv. MP4's niet gecodeerd. Dat werd wel eerst gedaan.
Nero is te zwaar, denk ik, voor de AMD 1,3Ghz.
Sinds kort ken ik TwonkyMedia. Deze is verdomd klein, niet gratis, maar wel trail. Weet niet voor hoe lang. Bevalt me erg goed.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Gisteren Windows Media Connect eraf en Windows Media Player 11 erop. Helaas zijn de mp4 files ook nu niet te zien, zowel op de 360 als de PS3 :/
Het vreemde is dat Windows Media Player de mp4 files zelf ook niet kan spelen en zal ze daarom waarschijnlijk ook niet doorgeven/sharen/streamen aan andere apparaten.
Moet Windows Media Player 11 wel h.264 in mp4 kunnen afspelen op XP? Als dat zo is dan zou ik wel eens een codec probleem o.i.d. kunnen hebben. VLC speelt ze wel (met schokken, te trage PC) maar die heeft volgens mij voor alles ingebouwde codecs.

Vanavond misschien eens kijken naar Nero, TVersity of TwonkyMedia.

Sentry23 bedankt voor je mooie programma en support hier _/-\o_
Ik download sinds deze week alleen nog maar x.264 encoded HDTV rips i.p.v. HR.HDTV. Desnoods blijf ik prutsen met een USB stick, terug naar <720p ga ik niet meer ;)

[ Voor 15% gewijzigd door PeterPan op 11-10-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Thanx voor de support ook allemaal :)

@Blackie: wil je eens kijken wat er gebeurt als je de instructies van pagina 1 gebruikt om met graphedit de audio te extracten ? Als dat goed gaat stuur ik nog wel een scriptje om via ffmpeg naar AAC te encoden, en te zien wat er dan gebeurt. Misschien dat de versie van ffmpeg functies ondersteund die je processor niet aankunnen (sse2 oid)

@blackie en Peterpan: op een 1.8 Centrino draai ik zonder problemen tversity en nero. Zolang deze alleen maar streamen (hebben ze geen codecs of wat dan ook voor nodig) valt bij mij CPU gebruik reuze mee, maar ik zal nog kijken hoeveel precies.
(en voor Nero zit in 0.23 dus een fix om de namen goed weer te geven)

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 11-10-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Kleine update: folder conversie komt in 0.23.
Je kan aangeven of je de MP4's in de bron folder of in een andere output folder wil hebben, daarna pakt hij alle MKV's, checkt of die al als mp4 in de destination bestaan (makkelijk als je al wat mp4's hebt staan), en daarna rammelt hij ze allemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Mooi compromis ;) Ik kan de bron files die ik wil converteren tijdelijk moven naar een conversie dir op dezelfde harde schijf (moven op dezelfde disk gaat zeer snel).
En dan na conversie weer terug moven naar de eigen directory.

Maakt het qua performance nog uit of je de mp4 bestanden ook op een andere disk laat schrijven?
Het valt me op dat alle temp files in de destination folder komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Als je op een andere disk schrijft gaat het inderdaad een stuk sneller.
En inderdaad de temp files staan in de destination folder.
(spieken tijdens conversie heh ? ;) )
Dat maakt alles wat makkelijker voor de gebruiker. Misschien komt er nog een advanced tab om zo de niet noodzakelijke aan te passen parameters toch te kunnen veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sentry23 op 12-10-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
Ik heb GOTsent nu ook voor het eerst gebruikt en ik moet zeggen dat het met het eerste bestand goed werkt! Ben nu bezig met een 2GB bestand van Las Vegas en hij lijkt te zijn vastgelopen, maar ik laat em nog gewoon even zijn gang gaan.
Wat wel apart is, is dat een aflevering van 1,07 GB naar 2,0 GB is gegaan qua grootte en Private Practice van 1,07 naar 1,0... Apart. Straks na Las Vegas even kijken of alle bestanden werken op de PS3!

Maar voor nu _/-\o_ bedankt voor deze tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Graag gedaan :)
De tool is ook gebouwd omdat ik zelf ook een makkelijke snelle tool hier voor wou hebben ;)
Tijdens conversie reageert de interface nog niet als de dos-tools lopen, dus misschien is dat aan de hand.
De bedoeling is om dit in de .30 versies op te gaan lossen door de dos windows niet meer zichtbaar weer te geven en de status in de tool zelf weer te geven.
Dattie alleen groter is geworden, da's wel apart.
Misschien was de source audio in hele lage bitrate ? (hij converteert naar max 224 kbps AAC), maar om dan zo veel groter te worden.. (daarom wordt de file meestal eigenlijk kleiner, als de source audio bijvoorbeeld 640kbps AC3 is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:30
Ik snapte het ook niet helemaal. Het zijn allemaal dezelfde bestanden CTU x264 of zoiets. Het werkt tot nu toe allemaal prima dus ben erg tevreden. Kleine harddisk aan de ps3 koppelen is toch net iets makkelijker dan je laptop aan de tv met een HDMI - DVI kabel en kabels in en uittrekken. Verder heb ik de moeite nog niet genomen om naar streaming te kijken, maar dit gaat zo prima werken!

Blijf benieuwd naar de nieuwe versies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
De nieuwe versie komt ietsje later.. :-/
Er zijn nog wat problemen met sommige subtitled files, maar hopelijk is dit snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demirdag
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01 14:45
Hallo Sentry,

Allereerst bedankt voor je moeite!!

Ik heb wel een feature request:
SRT ondertitels toevoegen aan de MP4.

Ik heb vaak MKV files waar ik apart subs bij download. Als ik deze nou kon converteren naar MP4 waarbij in hetzelfde proces de subs eronder gecodeerd worden (met opties voor grootte etc...), zou alles perfect werken...

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:48
Hoi Sentry,

Ik heb nu een MP4, op de PC geeft hij perfect beeld, alleen mijn PS3 geeft hem (over het netwerk streamend) alleen geluid. Ik heb het van te voren nog nooit gehad. Waar kan dit aan liggen?

Edit: Ik heb even gechecked, en andere MP4's doen het wel gewoon.
Edit2: Als ik hem recompile werkt het ook niet, kan ik ergens een log vinden die ik hier voor je kan plaatsen?

[ Voor 31% gewijzigd door --Christiaan-- op 16-10-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

demirdag schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:35:
Hallo Sentry,

Allereerst bedankt voor je moeite!!

Ik heb wel een feature request:
SRT ondertitels toevoegen aan de MP4.

Ik heb vaak MKV files waar ik apart subs bij download. Als ik deze nou kon converteren naar MP4 waarbij in hetzelfde proces de subs eronder gecodeerd worden (met opties voor grootte etc...), zou alles perfect werken...

Bedankt!!
Ja mijn wens ook. Rest werkt perfect. Supersnel en topkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Voor mij ook :)
Helaas is het er een principe probleem, en dat is dat subs er wel bij kunnen als srt/ttxt maar dat dat nog niet werkt op de PS3/360.
Als de subs in de stream ge-encode moeten worden, dan moet alles echt decoded/encoded worden, en ben je het hele snelheidsvoordeel weer kwijt :-/
(ik ben trouwens nog steeds druk aan het experimenteren met m2ts/ts/mpeg ps formaten waar misschien wel op een of andere manier subs bij kunnen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-03 20:38
Ik had op een forum gelezen dat ps3 wel bitmap subs leest maar geen srt. Is dit waar Sentry23?

Hoe zit het eigenlijk met 6 channel audio (5.1 ac3) Wordt dit automatisch omgezet naar stereo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Tiger: in sommige gevallen worden bitmap subs gelezen op een PS3 (DVD PS streams) maar in mp4 is het mij nog niet gelukt. (aan de andere kant, een consequent werkende PS (program stream) met h264 ook niet..)
De mp4 standaard ondersteund ook geen bitmap subtitles voor zover ik weet (vob/sub iig niet) en dat maakt het lastig dus in combinatie met h264 streams. De standaard voor MP4 is ttxt, een soort XML formaat, maar ook dit wordt, net als >2 channel AAC nog niet op PS3/360 ondersteund.
Verder kan GOTSent 5.1 AC3/DTS wel automatisch omzetten naar stereo of Dolby Surround (II) (dat kan je zelf instellen).

verder.. vandaag heb ik nog een paar grote bugs uit de .23 code weten te vissen.. vanwege drukte op werk is dat niet echt snel gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Kleine vraag dit programma draaid op 1 core of zit er ook dual core of zelfs quad ondersteuning zo niet komt dat er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 13:00
Kan dit programma ook iets zoals dit doen? Dan behoud je de AC3 audio :)

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@zoetermeer: Het enige waar dual/multicore ondersteuning zou helpen is bij de AAC encoding, en dat is maar een fractie van de totale tijd. Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of FFMPEG multithreaded draait als hij AAC encode. Voor de overige stappen is het bijna helemaal gelimiteerd door disk snelheid.

@hesr: in de .1 tree zat in een versie een test button in die exact datzelfde deed (experimental mux to vob) , maar ik heb het niet betrouwbaar zien werken (zeg maar nooit).. De optie is zo weer toe te voegen, maar ik vond het persoonlijk niet de moeite waard als het niet betrouwbaar werkt.
Als iemand andere ervaringen hiermee heeft, dan hoor ik het natuurlijk graag, want het is denk ik 5 minuten werk om er weer in te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er nog weer nieuws omtrent het hele GOTSent gebeuren?
Dan met name met betrekking tot het toevoegen van subs.
Ik las dat er weer een nieuwe ps3 firmware update komt eind oktober. Versie 2.0 als het goed is. Ik heb helaas niets gezien over het uitbreiden van afspeelbare videoformaten, alleen maar standaard dingen die er eigenlijk al in hebben moeten zitten. Ik had gehoopt om meer video mogelijkheden, want om elke keer naar mp4 te moeten converteren is ook een gedoe.
Weet iemand trouwens nog het ideaale convert programma om mkv's naar mp4 te converteren met subs. Gebruik zelf vaak Ripbot 264 maar heb vaak last dat of subs of audio out of sync zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:59
Anoniem: 235941 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:24:
Weet iemand trouwens nog het ideaale convert programma om mkv's naar mp4 te converteren met subs. Gebruik zelf vaak Ripbot 264 maar heb vaak last dat of subs of audio out of sync zijn.
Wat ik zelf het beste programma vind is MeGui. Deze is automated en heeft een speciale PS3/XBOX360 profile voor h264.
Daarna hoef je alleen nog maar op start te drukken en hij doet zijn werk, het duurt alleen wel lang, maarja coverten duurt nou eenmaal lang.

@Sentry, ik had een vraagje over het omzetten van geluid naar AAC. Waarom wordt er gebruik gemaakt van ac3filter? kan dat niet op een andere manier, een betere? Je hoeft toch niet persé naar stereo te encode. Als het goed is speelt hij multi channel AAC af, en AC3 ook, en convert je ps3 het gewoon naar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
@aaiemron: met een beetje geluk staat de beta voor .23 vandaag online.
@bokkoman: ik gebruik ac3filter om naast AC3 ook DTS goed te kunnen spelen. Verder is het resultaat van de PS3 downmix niet echt optimaal en doet hij geen matrix mix voor surround. (multichannel AAC werkt trouwens niet op de PS3 en AC3 alleen in een mpeg PS)
In .24 zal trouwens de aac encoding parallel gaan lopen met de h264 extract, zodat het eigenlijk geen extra tijd meer kost.

[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 21-10-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:59
Sentry23 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:32:
@aaiemron: met een beetje geluk staat de beta voor .23 vandaag online.
@bokkoman: ik gebruik ac3filter om naast AC3 ook DTS goed te kunnen spelen. Verder is het resultaat van de PS3 downmix niet echt optimaal en doet hij geen matrix mix voor surround. (multichannel AAC werkt trouwens niet op de PS3 en AC3 alleen in een mpeg PS)
In .24 zal trouwens de aac encoding parallel gaan lopen met de h264 extract, zodat het eigenlijk geen extra tijd meer kost.
Maar de kwaliteit van nero AAC encoder is beter dan die van ffmpeg vind ik zelf.
Met MeGui kan dat, mss dat je dat programma even kan bekijken? Heb het net nog even geprobeerd en vond het ook een stuk sneller gaan. Je kan daarmee ook met dat programma zelf downmixen inplaats van me de ac3filter, en daardoor heb je die dus niet meer nodig.
Ik hoop dat het je wat helpt, want ik raad het zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Bokkoman: Nero AAC encoder is alleen geen free programma voor zover ik weet (indien dat niet zo is hoor ik het ook graag), dus ik kan het wel ondersteunen (geen probleem :) ), maar het zal nooit gebundeld kunnen worden met het programma.
Kan die trouwens wel met DTS omgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
b.t.w de beta van 0.23 staat op de pagina.

http://sentry23.googlepages.com/

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste