[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 155.894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:35
x Gotcha x schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:15:
Aha, nouja, dat is wel jammer dan, want dat probleem zullen we dan nog wel behouden, tenzij we gaan recoden, wat me net even te lang duurt.
Het probleem wordt gelukkig wel minder aangezien steeds meer 1080p encodes in 4.1 high profile komen. Zodoende zijn ze ook op andere Blu-Ray stand-alones in AVCHD formaat te spelen, of op de PC met hardware acceleration.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Hoi, niet om lastig te doen, maar ik heb een paar feature requests (of misschien mis ik gewoon wat?):

- is het mogelijk om avi's te maken in plaats van mp4's? Ik merk (zoals ook genoemd op de site) dat WMP11 niet echt mp4 files wil sharen.. als ik de mp4 rename naar .avi werkt het wel
- ik kan geen configuratieschermpje vinden, weet niet of dat er is, maar het zou leuk zijn als ik de output folder wat permanenter kon instellen, heb niet het idee dat 'ie momenteel opgeslagen wordt
- zijn er betere commandline options beschikbaar dan "gotsent.exe filename"? Ik zou graag de output directory willen opgeven, en bij voorkeur ook alle tools in hetzelfde windowtje draaien (zodat 'ie blocked en ik de commando's dus kan queuen, als ik er nu meerdere start draait 'ie ze volgens mij tegelijk). Zou graag al m'n mkv's converten naar mp4 (en dan renamen naar avi ;)) zodra ze binnenkomen. Ook opent nu alsnog het gotsent windowtje wanneer het converten via commandline klaar is..

Ik hoop dat hier iets mee te doen is, zo niet dan alsnog bedankt voor het maken van deze mooie tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Sentry23 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:53:
*zwaai*

Ik ben er weer.. erg druk geweest met werk, en met coden.
VC1 naar AVCHD is vaag, en gaat bijna altijd goed, maar soms niet. Ik gooi de nieuwe versie er gewoon binnenkort uit, met deze beperking. (VC1 heeft andere profiles dan h264. 5.1 profile gaat alleen op bij h264)
Streaming met vc1 in m2ts zou "in theorie" moeten werken, maar ik heb het iig nog niet aan de gang kunnen krijgen. In AVCHD met subs dus wel. :)

Naast VC1 mkv, doet VC1 WMV het op precies dezelfde manier trouwens (naar AVCHD), en gaat WMApro -> AC3 recoding iig op XP perfect, maar moet ik nog testen met vista versies, maar door een paar fixes in de directshow extraction zou dit goed kunnen gaan..
NIce!
We wachten geduldig af tot er een nieuwe versie staat... :)

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:29
pfff ik wordt een beetje gek van het streamen / converten van media voor de ps3 en xbox360...krijg het allemaal voor geen meter werkend...

een 720p bestandje van 1u15m voorzien van subtitles (mkv -> mp4) duurt gewoon 20+ uur?

(verkeerde topic: verder lukt het me ook niet om een mp4 te streamen met ondertiteling naar de ps3... volgens tversity moet het kunnen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik 3sec vloeiend beeld heb en dan 5 seconden niks enz enz)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Phusebox schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:57:
pfff ik wordt een beetje gek van het streamen / converten van media voor de ps3 en xbox360...krijg het allemaal voor geen meter werkend...

een 720p bestandje van 1u15m voorzien van subtitles (mkv -> mp4) duurt gewoon 20+ uur?

(verkeerde topic: verder lukt het me ook niet om een mp4 te streamen met ondertiteling naar de ps3... volgens tversity moet het kunnen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik 3sec vloeiend beeld heb en dan 5 seconden niks enz enz)
Gek worden? :P

20 uur encoden voor 1u.15m aan 720p video betekend waarschijnlijk dat je een trage pc, en H.264 als encoding codec gekozen hebt. Als je dan toch MOET encoden ivm subs kies dan mpeg2 ofzo.

Ondertiteling toevoegen met tversity betekend dat hij gaat transcoden (decoden en encoden on the fly), ook met 720p video is een behoorlijk snelle processor nodig om dit zonder problemen uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DCFreak schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:13:
[...]

Gek worden? :P

20 uur encoden voor 1u.15m aan 720p video betekend waarschijnlijk dat je een trage pc, en H.264 als encoding codec gekozen hebt. Als je dan toch MOET encoden ivm subs kies dan mpeg2 ofzo.

Ondertiteling toevoegen met tversity betekend dat hij gaat transcoden (decoden en encoden on the fly), ook met 720p video is een behoorlijk snelle processor nodig om dit zonder problemen uit te voeren.
tja zal dan inderdaad wel traag zijn, athlon 64 3500+ met 2gb ram?
en ook video die hij niet hoeft te transcoden speelt niet vloeiend, terwijl ik wel gewoon met speedtest 1,5megabyte per seconde haal over het draadloze netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:32:
[...]

tja zal dan inderdaad wel traag zijn, athlon 64 3500+ met 2gb ram?
en ook video die hij niet hoeft te transcoden speelt niet vloeiend, terwijl ik wel gewoon met speedtest 1,5megabyte per seconde haal over het draadloze netwerk
HD streamen over een draadloos netwerk gaat bij 99 van de 100 mensen niet goed met een 54Mbps wlan verbinding dus dat is echt geen verrassing.

Daarnaast moet je ook niet gaan streamen met Tversity. Ik vind dat je alle onnodige schakels er tussen uit moet halen dus gewoon het videobestand direct streamen naar je PS3 vanaf een netwerkshare.

Als je een draadloze verbinding hebt dan raad ik je ook aan om het bestand gewoon naar je PS3 te kopieren en dan pas af te spelen. Dan kun je ook fatsoenlijk scenes doorspelen etc...

Welke tools probeer je allemaal dan en waar haal je je films vandaan? Op de nieuwsgroepen kun je namelijk al kant en klare formaten downloaden en als je wmv's download hoef je alleen maar de audiocodec om te zetten naar WMA 9.1 geloof ik....

Daarnaast zegt speedtest helemaal niets over je snelheid van je interne netwerk want daarmee test je je internetsnelheid. Daarmee gaat je draadloze verkeer naar je router en van daaruit naar buiten. Bij intern netwerkverkeer moet je er rekening mee houden dat je met een shared verbinding te maken hebt. Dus zowel je ps3 en je pc vragen 27Mbps van de router.

Daarnaast zitten je buren waarschijnlijk net als jij op kanaal 11 dus die snoepen ook nog wat van elkaar weg.

Ik heb zelf een Linksys router met dd-wrt firmare. Die heb ik geboost naar een zendvermogen van 200mw en ingesteld op kanaal 4. De Ps3 staat dicht bij de router dus die is gewoon met kabel verbonden.Het loopt nu redelijk maar als mn vriendin op de laptop aan het msn-en is dan kan ik het al vergeten.

Geef mij maar gewoon weer kabel in huis.....

[ Voor 26% gewijzigd door Kenny_026 op 23-06-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:01:
[...]

HD streamen over een draadloos netwerk gaat bij 99 van de 100 mensen niet goed met een 54Mbps wlan verbinding dus dat is echt geen verrassing.

Daarnaast moet je ook niet gaan streamen met Tversity. Ik vind dat je alle onnodige schakels er tussen uit moet halen dus gewoon het videobestand direct streamen naar je PS3 vanaf een netwerkshare.

Als je een draadloze verbinding hebt dan raad ik je ook aan om het bestand gewoon naar je PS3 te kopieren en dan pas af te spelen. Dan kun je ook fatsoenlijk scenes doorspelen etc...

Welke tools probeer je allemaal dan en waar haal je je films vandaan? Op de nieuwsgroepen kun je namelijk al kant en klare formaten downloaden en als je wmv's download hoef je alleen maar de audiocodec om te zetten naar WMA 9.1 geloof ik....
alles is bijna in mkv formaat, ik gebruik gewoon een bin search...
en kopieren gaat niet want dan heb ik geen subs

en wlan streamen vanaf hd die aan de router hangt werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:05:
[...]

alles is bijna in mkv formaat, ik gebruik gewoon een bin search...
en kopieren gaat niet want dan heb ik geen subs

en wlan streamen vanaf hd die aan de router hangt werkt ook niet?
Zet hier even een screenshot neer van je configuratie als je gaat converten. Mischien zien we iets wat je fout doet...

Waarom sluit je die hd niet gewoon op je PS aan dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 23-06-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:14:
[...]

Zet hier even een screenshot neer van je configuratie als je gaat converten. Mischien zien we iets wat je fout doet...

Waarom sluit je die hd niet gewoon op je PS aan dan?
ik kan of converten ZONDER subs: 20 minuten voor 5gb h264 mkv
converten MET subs: 20 uur voor 5gb h264 mkv

omdat de ps3 geen bestanden groter dan 4gb ondersteunt? en omdat ik dan geen ondertiteling kan afspelen. Normaal kijk ik liever zonder subs maar sinds ik mijn ps3 als dvdspeler gebruik moet ik overal de ondertiteling bij aanzetten omdat spraak zo ontzettend zacht is en de rest van de muziek/effecten de buren wegblazen

er was ook ergens zo'n optie om spraak harder te krijgen maar merk geen verschil

[ Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 23-06-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:17:
[...]

ik kan of converten ZONDER subs: 20 minuten voor 5gb h264 mkv
converten MET subs: 20 uur voor 5gb h264 mkv

omdat de ps3 geen bestanden groter dan 4gb ondersteunt? en omdat ik dan geen ondertiteling kan afspelen. Normaal kijk ik liever zonder subs maar sinds ik mijn ps3 als dvdspeler gebruik moet ik overal de ondertiteling bij aanzetten omdat spraak zo ontzettend zacht is en de rest van de muziek/effecten de buren wegblazen

er was ook ergens zo'n optie om spraak harder te krijgen maar merk geen verschil
Als je zelf subs gaat hard in het videobestand gaat encoden dan is ie even bezig ja. En als dit al gebeurd is met bijv een wmv voor de xbox 360 dat gaat dat allemaal wat sneller. Ik zou op zoek gaan naar de wmv-hd bestanden op de nieuwsgroepen.

Als ik zelf mijn versterker instel op stereo surround dan kan ik de spraak prima volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:17:
[...]
Normaal kijk ik liever zonder subs maar sinds ik mijn ps3 als dvdspeler gebruik moet ik overal de ondertiteling bij aanzetten omdat spraak zo ontzettend zacht is en de rest van de muziek/effecten de buren wegblazen

Check je AC3-settings op je PC. Zet het geluid daar wat harder (+8 ofzo).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:37:
[...]

Check je AC3-settings op je PC. Zet het geluid daar wat harder (+8 ofzo).
ik heb dit probleem dus ook bij blurays en dvd's, ligt verder niet aan het bestand dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:01:
[...]

-knip-
-knip-
Heb ik iets gemist? Zover ik weet kan de ps3 alleen met een dlna server (zoals tversity) verbinding maken om media te streamen.
Geef mij maar gewoon weer kabel in huis.....
Zeer mee eens, wlan is leuk voor surfen&emailen maar niet voor streamen.

@Phusebox
Doe twee dingen voordat je verder gaat:

1. Leg een netwerkkabel naar je ps3/xbox
2. Schakel transcoding uit in tversity

Daarna ga je je pas druk maken over wat de meest efficiente manier is om mkv's te converteren voor de ps3/xbox.

[ Voor 17% gewijzigd door DCFreak op 23-06-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DCFreak schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:07:
[...]

[...]

Zeer mee eens, wlan is leuk voor surfen&emailen maar niet voor streamen.
true maar goed, waar ga ik met die lelijke kabel heen, wordt nu al gek van de stroom + av kabels rondom mijn tv.
Helaas heb ik geen makkelijke manier om van de meterkast ongezien naar boven en naar de tv te gaan

Ow en zonder transcoding geen subs...geloof dat ik in herhaling val :+

Ben trouwens helemaal geen reguliere downloader maar koop alles zoveel mogelijk origineel. Sommige dingen zijn hier nou eenmaal niet in de winkel verkrijgbaar dus dan wil ik nog wel eens wat downloaden. (maar met het geld dat ze aan mij verdienen qua originele games/films en bioscoopbezoeken mogen ze niet ontevreden zijn (ooit eens een jaar gehad met 100+ bioscoopbezoeken in 1 jaar)

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 23-06-2008 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DCFreak schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:07:
Heb ik iets gemist? Zover ik weet kan de ps3 alleen met een dlna server (zoals tversity) verbinding maken om media te streamen.
Ik heb gewoon media sharing aangezet in Windows en ga dan via de PS3 naar de shared folder op mijn pc. Werkt prima op die manier en je hebt geen extra software nodig.

Hoop dus dat niet dat je Tversity netjes gekocht hebt :)

@Phuse

Ik ben bang dat je dan problemen blijft houden met HD streaming....

[ Voor 7% gewijzigd door Kenny_026 op 23-06-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Phusebox schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:14:
[...]

true maar goed, waar ga ik met die lelijke kabel heen, wordt nu al gek van de stroom + av kabels rondom mijn tv.
Helaas heb ik geen makkelijke manier om van de meterkast ongezien naar boven en naar de tv te gaan

Ow en zonder transcoding geen subs...geloof dat ik in herhaling val :+

Ben trouwens helemaal geen reguliere downloader maar koop alles zoveel mogelijk origineel. Sommige dingen zijn hier nou eenmaal niet in de winkel verkrijgbaar dus dan wil ik nog wel eens wat downloaden. (maar met het geld dat ze aan mij verdienen qua originele games/films en bioscoopbezoeken mogen ze niet ontevreden zijn (ooit eens een jaar gehad met 100+ bioscoopbezoeken in 1 jaar)
Je zou nog kunnen overwegen om zo'n homeplug systeem (ethernet via stopcontact) te kopen, ik las paar weekjes geleden positieve ervaringen van mensen hier op het forum icm ps3.
Verder kan je wel stellen dat zonder transcoding geen subs mogelijk zijn, maar wat heb je daaraan als het beeld om de paar seconden stil blijft staan?

Verder ben ik met je eens.. films die ik leuk vind koop ik graag origineel. Gisteren zat ik nog te denken dat ik Van Helsing wel in hd wil hebben, blijkt alleen op hd-dvd uitgebracht te zijn en er is geen bekende release datum voor blu-ray. Wat moet je daar nu mee?
kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:22:
[...]

Ik heb gewoon media sharing aangezet in Windows en ga dan via de PS3 naar de shared folder op mijn pc. Werkt prima op die manier en je hebt geen extra software nodig.

Hoop dus dat niet dat je Tversity netjes gekocht hebt :)
Was Tversity niet gratis dan? :X

Anyway, volgens mij bedoel jij de ingebouwde dlna server van windows media player oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
DCFreak schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:35:
[...]

Was Tversity niet gratis dan? :X

Anyway, volgens mij bedoel jij de ingebouwde dlna server van windows media player oid?
Is die gratis ja? 8)7 .

Maar goed... Ik ga in Media Player naar Media Sharing en daar autoriseer ik de PS3 om verbinding te maken. That's all :) Volgens mij heet dat dlna inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59
kbloem schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:38:
[...]

Is die gratis ja? 8)7 .

Maar goed... Ik ga in Media Player naar Media Sharing en daar autoriseer ik de PS3 om verbinding te maken. That's all :) Volgens mij heet dat dlna inderdaad....
Dat is iets wat ik met geen mogelijkheid aan de gang krijg.... :?

Met Twonky en Tversity gaat het prima, maar met WMP ziet hij de PS3 gewoon niet (ook niet als onbekend apparaat).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.20 | PV 4720WP Zuid | PIB Marstek Venus E 5.12 kWh V151.212.0.0 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
volgende probleem; een h264 mkv omgezet naar mp4 (zonder subtitles). Beeld loopt goed, maar geluid lijkt slowmotion...?

hmm nu maar eens op 2.0 gezet, eerder nooit problemen mee gehad, waarschijnlijk altijd geluk gehad. hopelijk werkt dit wel nu

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 23-06-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

A3-D schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:07:
[...]

Dat is iets wat ik met geen mogelijkheid aan de gang krijg.... :?

Met Twonky en Tversity gaat het prima, maar met WMP ziet hij de PS3 gewoon niet (ook niet als onbekend apparaat).
Firewall die in de weg zit?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265873

Hmm, de ondertitels zijn of helemaal out of synch of het videobestand werkt niet als ik de embedded subs gebruik... Het duurt ook 10x zo lang met wat subs.

Verder heel mooi programma!

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 265873 op 23-06-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Shiver23 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:15:
[...]
Firewall die in de weg zit?
Nee, dat kan het niet zijn, zelfs als ik de Firewall van mijn router volledig uitschakel en die van XP ook, zie ik niets. Op zich niet zo'n heel groot probleem, Twonky voldoet prima aan mijn verwachtingen en werkt zonder problemen.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.20 | PV 4720WP Zuid | PIB Marstek Venus E 5.12 kWh V151.212.0.0 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
A3-D schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:50:
[...]

Nee, dat kan het niet zijn, zelfs als ik de Firewall van mijn router volledig uitschakel en die van XP ook, zie ik niets. Op zich niet zo'n heel groot probleem, Twonky voldoet prima aan mijn verwachtingen en werkt zonder problemen.
Je moet je netwerkinstellingen op Private Network zetten en Network Centrum denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
kbloem schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:21:
[...]
Je moet je netwerkinstellingen op Private Network zetten en Network Centrum denk ik....
Zou je aan kunnen geven waar dit ongeveer zit in XP?

Als ik ga zoeken op "private network AND XP" dan kom ik op deze site uit: http://helpdesk.ugent.be/vpn/xp.php

Bedoel je dan ook daadwerkelijk een VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nee niet echt. Ik ging er vanuit dat je vista hebt draaien. Ik weet dat ik toen voor XP met de 360 wel iets moest installeren.

Ik denk dat je net als velen van ons XP niet helemaal volgens de regeltjes hebt draaien? Is wel even belangrijk om te weten namelijk ;) Als je media player 10 installeerd dan krijg je ook wat sharing mogelijkheden die je met mp9 niet hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
kbloem schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:05:
Nee niet echt. Ik ging er vanuit dat je vista hebt draaien. Ik weet dat ik toen voor XP met de 360 wel iets moest installeren.

Ik denk dat je net als velen van ons XP niet helemaal volgens de regeltjes hebt draaien? Is wel even belangrijk om te weten namelijk ;) Als je media player 10 installeerd dan krijg je ook wat sharing mogelijkheden die je met mp9 niet hebt.....
Wat XP betreft kan ik je melden dat deze "retestrak" draait ;) en dus niet volgens de regeltjes heb draaien... :X

WMP versie 11 heb ik draaien en waarschijnlijk zal dus de XP versie de boosdoener zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
A3-D schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:53:
[...]

Wat XP betreft kan ik je melden dat deze "retestrak" draait ;) en dus niet volgens de regeltjes heb draaien... :X

WMP versie 11 heb ik draaien en waarschijnlijk zal dus de XP versie de boosdoener zijn?
Sorry bedoel wmp11 idd 8)7

Kijk nog even naar onderstaande link.....

http://www.tomkiss.net/ga...dows-xp-to-playstation-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
kbloem schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:48:
[...]

Sorry bedoel wmp11 idd 8)7

Kijk nog even naar onderstaande link.....

http://www.tomkiss.net/ga...dows-xp-to-playstation-3/
Op basis van die link (en vele anderen) heb ik het destijds ook geprobeerd maar krijg het via WMP niet aan de gang. Zoals gezegd werken Twonky, TVersity en Nero Mediahome wel alle drie zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:48
Beide links naar de final werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ff bijwerken.

De laatste checks moeten trouwens vandaag gedaan zijn, dan gaat 24b1 online.
(helaas zijn er voor wmv conversie toch nog problemen op Vista, maar het is een begin)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212447

Ik heb een probleempje wnr ik aflevering van stargate atlantis converteer nl. dat het geluid niet syncroon loopt. Ik heb safesync aan maar dit helpt niet echt. Ofwel is er de andere mogelijkheid dat het beeld sneller loopt dan het geluid want ik denkt dat de ondertitels gelijk lopen met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
dexon: er komt een offset functie bij om dit te corrigeren (final 24 gepland)

all: Ik ben nu nog ff bezig met wat meer informatie voor 24b1 voordat deze online gaat, omdat er wel een uitleg nodig is voor de AVCHD output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo Sentry23,
Tot nu toe heb ik al veel films moeiteloos omgezet. Maar nu heb ik een probleem. Bij het converteren van T2 met AAC geluid krijg ik een error nadat het programma het geluid gedaan heeft. Ik weet niet hoe de error er uit mijn hoofd uitziet, maar het zegt dat er iets fout ging, en dat het voorlopige bestand(het geluid) nog niet verwijderd is. Ik ga dus kijken naar de plek waar het omgezette bestand zou moeten zijn, en ik zie alleen maar een movie.ac3 met 0 bytes. Nutteloos dus :P .

Het geluidsbestand van de mkv is AAC. Weet u of dit de reden van het probleem is, en hoe je het moet oplossen?
Het vreemde is dat tijdens het encoderen er niks lijkt fout te gaan, geen error's, geen 'unknown' zooi en dergelijke.
Oja, als het probleem niet te verhelpen is, is er dan een bepaald programma waarmee ik de .aac eruit kan halen én kan converteren naar AC3 én er dan weer in terug kan stoppen? Ik zelf ben hier nog niet zo in thuis.

[ Voor 22% gewijzigd door Tharoy op 29-06-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tharoy schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:27:
Hallo Sentry23,
Tot nu toe heb ik al veel films moeiteloos omgezet. Maar nu heb ik een probleem. Bij het converteren van T2 met AAC geluid krijg ik een error nadat het programma het geluid gedaan heeft. Ik weet niet hoe de error er uit mijn hoofd uitziet, maar het zegt dat er iets fout ging, en dat het voorlopige bestand(het geluid) nog niet verwijderd is. Ik ga dus kijken naar de plek waar het omgezette bestand zou moeten zijn, en ik zie alleen maar een movie.ac3 met 0 bytes. Nutteloos dus :P .

Het geluidsbestand van de mkv is AAC. Weet u of dit de reden van het probleem is, en hoe je het moet oplossen?
Het vreemde is dat tijdens het encoderen er niks lijkt fout te gaan, geen error's, geen 'unknown' zooi en dergelijke.
Oja, als het probleem niet te verhelpen is, is er dan een bepaald programma waarmee ik de .aac eruit kan halen én kan converteren naar AC3 én er dan weer in terug kan stoppen? Ik zelf ben hier nog niet zo in thuis.
Je kan met mkvextract het audiobestand uitpakken en vervolgens omzetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.videohelp.com/toolsimages/mkvextractgui_691.jpg

Link naar Progje

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 30-06-2008 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
Bedankt:), dat heb ik ondertussen ook al gedaan, maar dit is nou het rare: geen enkel programma wil het omzetten. De meeste programma's lopen gewoon spontaan vast?! Uit de info over de film zie ik dat de audio 'AAC 5.1 VBR 360K' is. Op internet wordt ik niet veel wijzer als ik op deze woorden zoek.
Erg vervelend dit, maar goed, dan probeer ik wel een andere versie van Terminator 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tharoy schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:26:
Bedankt:), dat heb ik ondertussen ook al gedaan, maar dit is nou het rare: geen enkel programma wil het omzetten. De meeste programma's lopen gewoon spontaan vast?! Uit de info over de film zie ik dat de audio 'AAC 5.1 VBR 360K' is. Op internet wordt ik niet veel wijzer als ik op deze woorden zoek.
Erg vervelend dit, maar goed, dan probeer ik wel een andere versie van Terminator 2.
Ik zou inderdaad even het eea gaan proberen met een andere film. Het kan zijn dat er natuurlijk een corrupte audiostream in de film zit. Als de programma's vast lopen bij dezelfde film dan is dat denk ik geen toeval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
In VLC mediaplayer geen problemen bij het afspelen van het geluid, maar goed, VLC speelt zowat alles af dus dat is geen verrassing. Het is gewoon de vraag wat voor exotische codec er in deze AAC is gebruikt. Ach, anders huur ik T2 wel een keertje.
Bedankt voor je reactie trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Tharoy op 30-06-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
  • Laatst online: 07-04 10:45
Ik heb dit topic een tijdje in de gaten gehouden met name voor de ondersteuning voor ondertitels.
Alleen krijg ik het zelf niet voor elkaar. Als ik een mkv bestand omzet naar mpeg2 om zo de ondertiteling in de video mee te encoderen dan is de ondertiteling nooit meegenomen.
niet de interne subs van mkv
niet de ge-extracte .srt
niet de ge-extracte .ass

ook heb ik geen geluid bij het afspelen op de PC. ik denk dat het ligt aan een codec probleem. Heb alleen nog geen werkende voor mpeg2 kunnen vinden. Ik gebruik ffdshow, maar die wil geen geluid weergeven.

Hoe kan ik met GOTSent er voor zorgen dat de ondertitels wel in de video komen?

Ik heb een Xbox 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-01 23:29
Binos schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:50:
Ik heb dit topic een tijdje in de gaten gehouden met name voor de ondersteuning voor ondertitels.
Alleen krijg ik het zelf niet voor elkaar. Als ik een mkv bestand omzet naar mpeg2 om zo de ondertiteling in de video mee te encoderen dan is de ondertiteling nooit meegenomen.
niet de ge-extracte .srt
niet de ge-extracte .ass

ook heb ik geen geluid bij het afspelen op de PC. ik denk dat het ligt aan een codec probleem. Heb alleen nog geen werkende voor mpeg2 kunnen vinden. Ik gebruik ffdshow, maar die wil geen geluid weergeven.

Ik heb een Xbox 360
Wil ik ook wel eens weten, want mij is dit ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
niet de ge-extracte .srt
niet de ge-extracte .ass

Ik heb een Xbox 360
Sla je de ondertiteling wel op als UTF8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Voor de testers: 24b1
http://www.mediafire.com/?k9ydnnrwsjo

(docs duurt me te lang om af te maken anders ;) )

Toch lijken er rare dingen te zitten in de AVCHD softsubs support, want in veel gevallen werkt het niet (probeer eerst met een sample)

En brand altijd op UDF 2.5 (met Nero of ImgBurn) als je AVCHD op disk brandt, of gebruik nog AVCHD_me.exe voor het op disk zetten. (die funcie is binnenkort ingebouwd).

Bugfixes: error in AVI mux met kleine parts in split AVI (maakte 4 MB parts in plaats van 4 GB parts aan.. duh). MKV info reading. MP4 mux issue, + many many more.

Known issues: WMV audio extraction onder Vista. Still limited AVCHD support (no recoding 5.1 to 4.1 AVC yet).
In veel gevallen komen zijn soft-subs niet zichtbaar op de PS3, en laat hij een groene balk zien onderin de video.

[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 02-07-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
niet de ge-extracte .srt
niet de ge-extracte .ass

Ik heb een Xbox 360
Voor 360 kan je trouwens beter Xvid gebruiken. Die werken een stuk makkelijker voor de 360, anders moet je de media center extensions gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
kbloem schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:15:
[...]

Sla je de ondertiteling wel op als UTF8?
Dat doet hij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
Sentry23 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:03:
[...]

Voor 360 kan je trouwens beter Xvid gebruiken. Die werken een stuk makkelijker voor de 360, anders moet je de media center extensions gebruiken.
Kan je in Xvid wel in HD resoluties gebruiken dan?
En ik dacht dat de Xbox 360 wel Divx deed maar geen Xvid... heb zelf namelijk vaak dat het geluid bij Xvid wel werkt, maar beeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Binos schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:33:
[...]

Dat doet hij standaard.
Het is niet altijd zo dat een srt bestand in dat formaat is opgeslagen. Of zet de laatste versie van GotSent dit automatisch om?

Sentry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
kbloem schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 07:42:
[...]

Het is niet altijd zo dat een srt bestand in dat formaat is opgeslagen. Of zet de laatste versie van GotSent dit automatisch om?

Sentry?
Ik bedoel dat als ik een subtitle rip dat die standaard in UTF8 wordt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2023
Klopt het dat als ik een blueray mkv bestand omzet naar mp4, hem niet kan streamen op mijn xbox 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Binos schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:36:
[...]

Kan je in Xvid wel in HD resoluties gebruiken dan?
En ik dacht dat de Xbox 360 wel Divx deed maar geen Xvid... heb zelf namelijk vaak dat het geluid bij Xvid wel werkt, maar beeld niet.
Werkt prima op zowel 360 als PS3 :)
(kwestie van de gebruikte encoding.. geen QPEL, geen custom matricces, geen GMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Binos schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:47:
[...]

Ik bedoel dat als ik een subtitle rip dat die standaard in UTF8 wordt opgeslagen.
Als je hem uit de MKV haalt, en het is een SRT.. dan klopt dat. (het wordt ook UTF8/TEXT genoemd in de MKV header, geen SRT)
Als je een SRT download van een subtitle site, dan is hij vaak ANSI encoded.

wat betreft andere sub formaten: ssa wordt ook goed omgezet voor Divx en Xvid, maar moet ik nog toevoegen voor AVCHD. Ass (wat een extension..) werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
OK, dan ga ik xvid met srt proberen, tnx voor de tip.
en ik haal de subs uit de mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
Ik zie nog geen optie om aan te geven dat het convert-proces niet in de Low-priority-mode draait.
Of kijk ik er soms overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
Gister geprobeerd naar Xvid om te zetten met externe .srt. Hij lijkt dan alsnog de interne .ass sub te rippen en die te gebruiken.
Iets anders vreemds: toen ik vanmorgen weer keek of de conversion klaar was bleek GOTsent vast te zitten met een error: Expression: SET OPTION MaxFileSize OFF. Unknown: MaxFileSize.
In de output folder stond
gotsent.amg
movie.ac3
movie.avi
movie.ass
en 200 opeenvolgend genummerde .avi's van de film in stukken van rond de 20 a 20 mb.

Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Binos op 04-07-2008 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
x Gotcha x schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:29:
Ik zie nog geen optie om aan te geven dat het convert-proces niet in de Low-priority-mode draait.
Klopt, deze versie heeft die optie nog niet.
Ik doe eerst basis functionaliteit in de eerste beta, de rest komt langzaam er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Binos schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:10:
Gister geprobeerd naar Xvid om te zetten met externe .srt. Hij lijkt dan alsnog de interne .ass sub te rippen en die te gebruiken.
Iets anders vreemds: toen ik vanmorgen weer keek of de conversion klaar was bleek GOTsent vast te zitten met een error: Expression: SET OPTION MaxFileSize OFF. Unknown: MaxFileSize.
In de output folder stond
gotsent.amg
movie.ac3
movie.avi
movie.ass
en 200 opeenvolgend genummerde .avi's van de film in stukken van rond de 20 a 20 mb.

Doe ik iets verkeerd?
Zou je eens met de 24 beta 1 kunnen proberen ?
Ik heb deze fout in 23 ook wel eens gezien, maar zou in 24 opgelost moeten zijn.
(spelfout: MaxFileSize moest MAXFILESIZE zijn)

Verder zou de prioriteit van subs moeten zijn (van laag naar hoog:)
Interne subs
Externe subs met dezelfde naam
Externe subs waar naar gebrowsed wordt.

ik kijk het even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
x Gotcha x schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:29:
Je kan dit zelf ook doen door naar taakbeheer te gaan en dan met de rechtermuisknop de prioriteit in te stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
verder nog een kleine update over firmware 2.40 voor de PS3 en het effect op Xvid files die uit GOTSent komen:
AC3 5.1 geluid in Xvid > 2 GB loopt nu ook prima (eerder klapte de output steeds terug naar 2.0 na een paar seconden) . Verder zijn de frame en block noise removal functies te gebruiken in Xvid files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
Chrisjuh1 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:32:
Klopt het dat als ik een blueray mkv bestand omzet naar mp4, hem niet kan streamen op mijn xbox 360?
Kan kloppen, heb ik ook vaak. Ligt aan welke codecs gebruikt zijn in de mkv. Als dat codecs zijn die de Xbox 360 niet ondersteund dan maakt het niet uit of je die in een mkv of mp4 zet.
Je kan dan proberen om te zetten naar mpeg2 of xvid.
En als je mp4 groter is dan 4gb dan speelt ie ook niet af.
Sentry23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:36:
[...]

Zou je eens met de 24 beta 1 kunnen proberen ?
Ik heb deze fout in 23 ook wel eens gezien, maar zou in 24 opgelost moeten zijn.
(spelfout: MaxFileSize moest MAXFILESIZE zijn)

Verder zou de prioriteit van subs moeten zijn (van laag naar hoog:)
Interne subs
Externe subs met dezelfde naam
Externe subs waar naar gebrowsed wordt.

ik kijk het even na.
Ik ga het vanmiddag met de beta proberen. Kan ik zelf de prioriteit instellen ergens?

[ Voor 35% gewijzigd door Binos op 04-07-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
kbloem schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Je kan dit zelf ook doen door naar taakbeheer te gaan en dan met de rechtermuisknop de prioriteit in te stellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
kbloem schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:21:
ik bedoel niet de prioriteit van de conversie zelf, maar of een externe sub de prioriteit boven een embedded subs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Binos schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:04:
[...]

ik bedoel niet de prioriteit van de conversie zelf, maar of een externe sub de prioriteit boven een embedded subs heeft.
Externe subs zouden altijd prio moeten hebben boven geselecteerde emdedded subs.
(leek me logisch.. als je subs selecteerd met een file selector dan zullen die wel belangrijker zijn dan de interne subs)

als dat niet goed gaat. mail ff, dan zoeken we uit wat er fout gaat..

verder.. mods: tijd voor een nieuwe topic start ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
Sentry23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:24:
[...]

Klopt, deze versie heeft die optie nog niet.
Ik doe eerst basis functionaliteit in de eerste beta, de rest komt langzaam er bij.
Oooh oke, lovely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
Het Xvid 200 bestanden probleem lijkt opgelost te zijn met de .024b1. Heb een mkv met interne srt subs om kunnen zetten, werkt prima op de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hey,

GOTSent blijft bij mij hangen op "Adjusting header" met h264info. Hij heeft dan een .mkv (waarover hij meteen zei dat de PS3 hem niet kon afspelen dus dat de output werd aangepast) gesplit in 2 files. Hij opent h264info wel maar verder gebeurt er niks. De files die bij input en output staan bestaan niet. Als ik op Start of Abort klik gebeurt er niks. Het progressbar ding onderaan doet ook niks (heb de laptop zelfs de hele nacht aan laten staan, maar 's ochtends was er nog niks veranderd). Als ik h264info afsluit dan krijg ik vervolgens de melding dat aften.exe gecrashed is en dan doet hij alles nog een keer voor de tweede file uit de split, maar ook die crasht dan.

Split > 4Gb staat dus aan evenals Mux to Vob, verder geen dingen veranderd.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
RickJansen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:18:
Hey,

GOTSent blijft bij mij hangen op "Adjusting header" met h264info. Hij heeft dan een .mkv (waarover hij meteen zei dat de PS3 hem niet kon afspelen dus dat de output werd aangepast) gesplit in 2 files.
Doe ik iets verkeerd?
Ik controleer wat er exact moet gebeuren in de code.
Verder heb ik wel gezien dat aktieve screensavers op het moment dat h264info opstart de applicatie vast kunnen laten slaan.

Even nog een andere vraag over de conversie: is dit een recode naar h264 4.1 ? Dan weet ik wat beter in welke hoek ik de oorzaak moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 19:25

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik probeer zojuist een mkv om te zetten naar mp4 dmv gotsent
Hij zegt dat hij klaar is, echter in de output directory zie ik niks staan ?

Wat doe ik verkeerd ? |:(

Tijdens het converten komt wel netjes de split map in de output dir te staan , maar als hij klaar is is alles weeg ?

P.S. Waar vind ik subs voor de films ergens online ?, me vriendin zal jullie eeuwig dankbaar zijn

[ Voor 43% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-07-2008 12:20 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Defiance: Zou je me de debug.log kunnen mailen (en evt kunnen controleren of je genoeg diskruimte hebt ?)
Ik heb een bug gezien in mp4 aanmaken als je geen Neroaacenc.exe gebruikt, en ac3filter op 5.1 output staat (of iig een niet 2.0 setting) (dan klapt de ffmpeg AAC encoding er uit, die kan alleen met 2.0 bronnen overweg)

Verder, voor subs zijn er zat goede sites, zoals bijvoorbeeld opensubtitles.org.

[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 08-07-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Gemaild, en diskruimte is er zeker weten zat (+-300GB)

Kan het niet liggen dat ik een netwerkdrive de source ophaal om om te zetten en die dan als output op een hdd op me lokale pc zet ? (maw ik convert ze vanuit een netwerkstation)

Hier lijkt het aan te liggen, als ik de mkv lokaal trek, en dan omzet werkt het wel :?

lol , nu duurt het ook een flink stuk langer

Waarom kan ik geen mkv omzetten vanuit een netwerkshare en deze lokaal opslaan(output dir)
Als ik via het netwerk zou kunnen dan zou ik de hele map in 1x kunnen doen ? (alle mkv's staan in 1 map : HD)

Ben nu de eerste mkv aan het testen inclusief gedownloade srt, echter ga ik bang zijn dat die niet sync gaat lopen (sub voor Xvid - film is HD)

Heb je geen manier om dit op een linux bak uit te voeren ? , dan kan ik alles lokaal op me library omzetten ipv dat mijn pc dit moet doen.
btw respect voor je werk hoor _/-\o_

huh?
Na de conversie heb ik een gesplitte film ? das wel klote, hoe voorkom ik dit ?
Ik heb nu crank omgezet en heb nu de bestanden Crank-001.mp4 en Crank-002.mp4
gerenamed naar avi, en ze spelen idd in xbox360, maar nu zit ik met losse files :(

LEZEN Def!ance , LEZEN B) ( ik zag de optie split 4gb files over het hoofd lol )

Tevens heb ik een srt toegevoegd in de film via je app, maar ook deze is niet te zien ?

Maar : nogmaal R-E-S-P-E-C-T _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-07-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:59:
Gemaild, en diskruimte is er zeker weten zat (+-300GB)

Kan het niet liggen dat ik een netwerkdrive de source ophaal om om te zetten en die dan als output op een hdd op me lokale pc zet ? (maw ik convert ze vanuit een netwerkstation)

Hier lijkt het aan te liggen, als ik de mkv lokaal trek, en dan omzet werkt het wel :?

lol , nu duurt het ook een flink stuk langer

Waarom kan ik geen mkv omzetten vanuit een netwerkshare en deze lokaal opslaan(output dir)
Als ik via het netwerk zou kunnen dan zou ik de hele map in 1x kunnen doen ? (alle mkv's staan in 1 map : HD)

Ben nu de eerste mkv aan het testen inclusief gedownloade srt, echter ga ik bang zijn dat die niet sync gaat lopen (sub voor Xvid - film is HD)

Heb je geen manier om dit op een linux bak uit te voeren ? , dan kan ik alles lokaal op me library omzetten ipv dat mijn pc dit moet doen.
btw respect voor je werk hoor _/-\o_

huh?
Na de conversie heb ik een gesplitte film ? das wel klote, hoe voorkom ik dit ?
Ik heb nu crank omgezet en heb nu de bestanden Crank-001.mp4 en Crank-002.mp4
gerenamed naar avi, en ze spelen idd in xbox360, maar nu zit ik met losse files :(

LEZEN Def!ance , LEZEN B) ( ik zag de optie split 4gb files over het hoofd lol )

Tevens heb ik een srt toegevoegd in de film via je app, maar ook deze is niet te zien ?

Maar : nogmaal R-E-S-P-E-C-T _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
:)

Goed, ik ga nog even aan de gang met de shares, dit is goed te testen, en zou theoretisch gewoon goed moeten gaan, en desnoods voer ik stiekem toch eerst een copy uit als hij van een share komt.

Er is iemand aan het knutselen aan een linux versie, maar daar heb ik al 2 weken niets van gehoord. eens tjekken.

Verder zijn softsubs in mp4 helaas niet ondersteund (op 360 en PS3), dit moet echt via een recode naar mpeg2, xvid of h264 gedaan worden, en is dus een behoorlijk stuk trager.

oftopic:Verder probeerde ik een reply te sturen op je mail, maar die kwam direct met een relay error terug in gmail. (heb ik al vaker gezien met mail vanaf gmail die naar een barracuda o.i.d werd gestuurd)

[ Voor 7% gewijzigd door Sentry23 op 08-07-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Sentry23 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:56:
[...]

:)

Goed, ik ga nog even aan de gang met de shares, dit is goed te testen, en zou theoretisch gewoon goed moeten gaan, en desnoods voer ik stiekem toch eerst een copy uit als hij van een share komt.

Er is iemand aan het knutselen aan een linux versie, maar daar heb ik al 2 weken niets van gehoord. eens tjekken.

Verder zijn softsubs in mp4 helaas niet ondersteund (op 360 en PS3), dit moet echt via een recode naar mpeg2, xvid of h264 gedaan worden, en is dus een behoorlijk stuk trager.

oftopic:Verder probeerde ik een reply te sturen op je mail, maar die kwam direct met een relay error terug in gmail. (heb ik al vaker gezien met mail vanaf gmail die naar een barracuda o.i.d werd gestuurd)
offtopic :
ghehe kan goed ja , eerste keer van een unknown sender zal hij hem bouncen met de melding dat je het over een paar minuten nog eens moet proberen, als gmail correct werkt zal die dat ook gewoon doen

Je noemt een recode naar xvid bijv, maar kan er in xvid dan nog HD reso gebruikt worden (ik heb er echt 0.0 verstand van)
(en hoe doe ik dit het makkelijkst/snelst (snel is een relatief begrip hier :P ) )

Ontopic :

Heeft GotSent schrijfrechten nodig bij het inladen verwerken van een film ? (dus de bron dir ?)
Zo ja dan is dat het probleem waarschijnlijk

[ Voor 14% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-07-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:11:
[...]
Je noemt een recode naar xvid bijv, maar kan er in xvid dan nog HD reso gebruikt worden (ik heb er echt 0.0 verstand van)
(en hoe doe ik dit het makkelijkst/snelst (snel is een relatief begrip hier :P ) )
Xvid op HD is geen probleem (1080p voor PS3 (ik heb tot 30 MBps getest op 1920 x 1080), 720p voor 360 (official specs: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps, al gaat 10 MBps ook prima) ) inclusief 5.1 AC3 audio.

Het makkelijkste om te re-coden is door in GOTSent in de dropdown list met mpeg2, h264 en xvid, xvid te selecteren, en daarna het vinkje hier voor aan te zetten. Als er dan verder nog subs zijn dan kan je die nog selecteren of los toevoegen.

Daarna kan je ook gewoon op convert drukken en dan zou het allemaal goed moeten gaan.

over schrijfrechten op de share: alle schrijfakties zouden in de temp en de exe dir plaats moeten vinden, maar misschien wil de mkvinfo of een andere tool wel schrijven.. Ik ga er even achter aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Sentry23 op 08-07-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Sentry23 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:20:
[...]

Xvid op HD is geen probleem (1080p voor PS3 (ik heb tot 30 MBps getest op 1920 x 1080), 720p voor 360 (official specs: 5 Mbps with resolutions of 1280 × 720 at 30 fps, al gaat 10 MBps ook prima) ) inclusief 5.1 AC3 audio.

Het makkelijkste om te re-coden is door in GOTSent in de dropdown list met mpeg2, h264 en xvid, xvid te selecteren, en daarna het vinkje hier voor aan te zetten. Als er dan verder nog subs zijn dan kan je die nog selecteren of los toevoegen.

Daarna kan je ook gewoon op convert drukken en dan zou het allemaal goed moeten gaan.

over schrijfrechten op de share: alle schrijfakties zouden in de temp en de exe dir plaats moeten vinden, maar misschien wil de mkvinfo of een andere tool wel schrijven.. Ik ga er even achter aan.
Dan is het dus vreemd
Want die optie had ik dus gekozen, recode, en dan Xvid , en dan de srt geselecteerd.

maar kan de 360 ze nog wel afspelen als ze xvid zijn ?

Ik zal het zo nogmaals proberen voor de zekerheid.

omfg , je was geen grapje aan het maken dat het dan langer duurt (naar xvid)

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-07-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
Dit is niet iets voor het GOTSent topic. Als je een probleem hebt kun je een eigen topic openen met een uitgebreidere beschrijving van wat er mis is en waarom precies jij het niet gerepareerd krijgt.

Let wel op dat je dit in het juiste subforum doet, ik gok op CSA.

[ Voor 86% gewijzigd door TheZeroorez op 09-07-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
Het ging over GOTSent, net als mijn eerdere posts. Ik begrijp niet zo goed wat er anders is aan deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SGD en de grote topics daarin zijn niet bedoeld voor problemen, enkel voor ervaringen en discussies. Vragen/commentaar op mij of het beleid kun je trouwens beter per mail of DM sturen, in dit topic is het een beetje onhandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binos
Ok, mail ik verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

TheZeroorez schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:49:
SGD en de grote topics daarin zijn niet bedoeld voor problemen, enkel voor ervaringen en discussies.
Nu wil ik niet tegen je ingaan, so dont take it the wrong way :

Maar is het niet zo dat als je GoTsent voor het eerst gebruikt en een foutmelding/error doemt op, dat dat dan ook een ervaring is ? :+

Ontopic :

Is er een manier om subs te syncen als ik ze reencode naar xvid ?
Ik heb dus Crank zoals gezegd omgezet naar xvid incl ingebakken sub(die voor de xvid) maar zoals verwacht liep die niet sync.

Zijn er ergens nl subs voor HD films ?

[ Voor 30% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-07-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
CrankyGamerOG schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:43:
[...]

Ik heb dus Crank zoals gezegd omgezet naar xvid incl ingebakken sub(die voor de xvid) maar zoals verwacht liep die niet sync.

Er zijn diverse manieren om subs gesynced te krijgen, maar dit is over het algemeen langdurig en handmatig werk. (en buiten de scope van GoTSent trouwens ;) )
Er zijn veels tool voor zoals bijvoorbeeld Subtitle processor http://www.videohelp.com/tools/SubtitleProcessor

[ Voor 3% gewijzigd door Sentry23 op 09-07-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

CrankyGamerOG schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:43:

Je weet als je xvid in een avi container stopt dat je dan ook softsubs (xsub) kan gebruiken? Op die manier is de .srt snel in de container te muxen en kan je makkelijk testen of hij in sync is.

Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie, die zijn vrijwel altijd in sync met elkaar. Mocht je geen goede versie vinden, dan kan je altijd kijken of er in de originele mkv een engelse sub meegemuxed is, en die start en eindtijden gebruiken om de nederlandse .srt te re-syncen (bijvoorbeeld met subsync)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-03 20:38
Wanneer ik met mkvmerge de subtitle (srt) charset wijzig naar windows 1254 ipv UTF 8, dan muxed hij t wel maar het blijft gewoon UTF 8 volgens Mediainfo.

Is hier wat aan te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Sentry23 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:43:
verder nog een kleine update over firmware 2.40 voor de PS3 en het effect op Xvid files die uit GOTSent komen:
AC3 5.1 geluid in Xvid > 2 GB loopt nu ook prima (eerder klapte de output steeds terug naar 2.0 na een paar seconden) . Verder zijn de frame en block noise removal functies te gebruiken in Xvid files.
Dit is trouwens heel goed nieuws :) Had je dit zelf uitgevonden ofzo, want ik heb het nog nergens anders gelezen (maar het klopt idd wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
DCFreak schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:46:
[...]

Dit is trouwens heel goed nieuws :) Had je dit zelf uitgevonden ofzo, want ik heb het nog nergens anders gelezen (maar het klopt idd wel).
Er moet toch iemand zijn die niet zeurt, maar kijkt wat er verbeterd is ? ;)
(m2ts en mp4 hebben ook upscaling en noise removal)

Maar ik test inderdaad bij elke firmware de video updates.
(het streaming buffer lijkt ook groter te zijn zodat HD via wireless verbindingen een stuk beter gaat, en wired nu helemaal goed gaat, ook bij MP4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Sentry23 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:34:
[...]

Er moet toch iemand zijn die niet zeurt, maar kijkt wat er verbeterd is ? ;)
(m2ts en mp4 hebben ook upscaling en noise removal)

Maar ik test inderdaad bij elke firmware de video updates.
(het streaming buffer lijkt ook groter te zijn zodat HD via wireless verbindingen een stuk beter gaat, en wired nu helemaal goed gaat, ook bij MP4).
Pfff.. wat ik doe is klagen, niet zeuren :P Maar je hebt gelijk, er zijn ook verbeteringen in de nieuwe FW en ik had dit niet verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

DCFreak schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:18:
[...]

Je weet als je xvid in een avi container stopt dat je dan ook softsubs (xsub) kan gebruiken? Op die manier is de .srt snel in de container te muxen en kan je makkelijk testen of hij in sync is.

Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie, die zijn vrijwel altijd in sync met elkaar. Mocht je geen goede versie vinden, dan kan je altijd kijken of er in de originele mkv een engelse sub meegemuxed is, en die start en eindtijden gebruiken om de nederlandse .srt te re-syncen (bijvoorbeeld met subsync)
hooo, sloowww down horsie :?
Ik heb :

1x mkv
1x gotsent
1x xvid srt

Dus ik zet hem eerst om met gotsent en hierna ga ik dan met xsub ? aan de slag ?
Zelf gebruik ik voor 1080p films meestal de 720p subtitle versie
En waar tover jij HD subs vanaf dan ?

damn 1 film naar xvid inc sub duurt 4uur ongeveer , dat gaat leuk worden bij 200+ films :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:22:
hooo, sloowww down horsie :?
Ik heb :

1x mkv
1x gotsent
1x xvid srt

Dus ik zet hem eerst om met gotsent en hierna ga ik dan met xsub ? aan de slag ?
Ik ging er vanuit dat je een ps3 hebt, ik dacht niet dat xsubs op de 360 werken. Maar om je vraag te beantwoorden, als GOTsent de xvid in een avi container stopt na conversie, dan is het alleen een kwestie van met AVIAddXSubs de .srt erbij muxen.
En waar tover jij HD subs vanaf dan ?
Er staat een linkje in mijn vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Thnx DC Freak
Maar ik geef de sub quest op, ik heb echt geen zin om 100+HD om te gaan zetten met 4uur per film. leert me vriendin maar beter engels :P

Hey sentry nog iets gehoord van het linux broertje van GoTsent ?

[ Voor 58% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-07-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 09:29
Sentry23 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:20:
[...]
Sentry23, ik ben bezig geweest met het recoden van planet.earth.ep01 1080p naar xvid dmv Gotsent (024b1). Dit gaat prima en de output file zit prima in orde in elkaar. Tijdens het afspelen op de xbox360 had ik het idee dat de xbox360 veel moeite had met decoderen (bij detail intensieve scenes erg schokkerig). Kreeg zelf een keer tijdens het afspelen de melding dat het bestand niet ondersteund werd.
Nu ben ik even aan het rekenen geslagen, avi bestand is 4.07gb, episode duurt 51m. dan kom ik gemiddeld op een datarate van 10Mbit 1080p video. Gemiddeld dus, de intensieve scenes zullen zeker over deze 10Mbit gaan, wat wellicht de haperingen verklaard. Zit ik hier tegen de capaciteiten van de xbox aan?

Zou het dan nuttig zijn om in Gotsent een xbox optie te hebben, welke bijvoorbeeld een max bitrate hanteert en/of scaled naar 720p(xvid is toch al recoden, waarom optie tot resizen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Rayures schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:45:
[...]

Sentry23, ik ben bezig geweest met het recoden van planet.earth.ep01 1080p naar xvid dmv Gotsent (024b1). Dit gaat prima en de output file zit prima in orde in elkaar. Tijdens het afspelen op de xbox360 had ik het idee dat de xbox360 veel moeite had met decoderen (bij detail intensieve scenes erg schokkerig). Kreeg zelf een keer tijdens het afspelen de melding dat het bestand niet ondersteund werd.
Nu ben ik even aan het rekenen geslagen, avi bestand is 4.07gb, episode duurt 51m. dan kom ik gemiddeld op een datarate van 10Mbit 1080p video. Gemiddeld dus, de intensieve scenes zullen zeker over deze 10Mbit gaan, wat wellicht de haperingen verklaard. Zit ik hier tegen de capaciteiten van de xbox aan?

Zou het dan nuttig zijn om in Gotsent een xbox optie te hebben, welke bijvoorbeeld een max bitrate hanteert en/of scaled naar 720p(xvid is toch al recoden, waarom optie tot resizen)?
Dat is een goeie optie, en ik zat er al aan te denken deze misschien te implementeren, maar nu er om gevraagd wordt.. ik zal er mee aan de slag gaan :)
En het lijken inderdaad de 360 limieten te zijn (volgens MS in ieder geval). Je speelt ze ook lokaal van disk af ? (anders zou het eventueel een streaming probleem kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Sentry23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Dat is een goeie optie, en ik zat er al aan te denken deze misschien te implementeren, maar nu er om gevraagd wordt.. ik zal er mee aan de slag gaan :)
En het lijken inderdaad de 360 limieten te zijn (volgens MS in ieder geval). Je speelt ze ook lokaal van disk af ? (anders zou het eventueel een streaming probleem kunnen zijn)
dat het een streaming/banbreedte probleem kan zijn betwijfel ik tho, als ik op me server kijk onder een HD film wat de 360 pakt aan bandbreedte dan is dit net krap aan 10mbit op een 720p
een 1080 zal dan hoogstens 30mbit vragen ? heb je nog 70 over ?

en waarom in godsnaam geen gbit nic op die xbox :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 09:29
Sentry23 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Eerst instantie speelde ik de video af dmv tversity icm 1Gb netwerk, om te testen heb ik de video ook gekopieerd naar de xbox zelf. Hier ondervond ik dezelfde issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Rayures schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Eerst instantie speelde ik de video af dmv tversity icm 1Gb netwerk, om te testen heb ik de video ook gekopieerd naar de xbox zelf. Hier ondervond ik dezelfde issues.
OK, dat is dus duidelijk een performance issue.
Ik ga een ps3/360 selection maken en bij een xvid recode voor 360 de resolutie naar 720p zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Sentry23 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:01:
[...]

OK, dat is dus duidelijk een performance issue.
Ik ga een ps3/360 selection maken en bij een xvid recode voor 360 de resolutie naar 720p zetten.
kun je het wel optioneel maken dan ? want ik heb nergens last van met mijn xbox ;) , en zou dus logischerwijs hoger dan 720p willen kunnen recoden

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-07-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 22:41

WiXX

Kijk uit malloot een...

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:04:
[...]

kun je het wel optioneel maken dan ? want ik heb nergens last van met mijn xbox ;) , en zou dus logischerwijs hoger dan 720p willen kunnen recoden
Ik heb menig 1080P film op mijn xbox 360 afgespeeld en ALLEMAAL is er ergens wel een happering te zien omdat het te zwaar word voor het ding. Ik kijk liever 720P materiaal, dat loopt namelijk vloeiend. Ook lijkt hij erger te jutteren op 1080P, maar dat heeft volgens mij met hetzelfde te maken.

Dus voor mijn part kan de 360 versie gewoon 720P worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267883

Ik zet nu MKV x264 over naar MP4, maar mijn xbox ziet de MP4 bestanden niet. Als ik er MPG/WMV van maakt ziet hij ze wel maar kan hij ze niet af spelen.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Las vanmiddag nog iets over een update voor MP4 af te spelen welke je op Xbox Live Marktplace kon downloaden. Heb je die geïnstalleerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Elect op 15-07-2008 21:28 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is er hier een vrijwilliger in de zaal op een nieuw deel te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x Gotcha x
WiXX schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:03:
[...]

Ik heb menig 1080P film op mijn xbox 360 afgespeeld en ALLEMAAL is er ergens wel een happering te zien omdat het te zwaar word voor het ding. Ik kijk liever 720P materiaal, dat loopt namelijk vloeiend. Ook lijkt hij erger te jutteren op 1080P, maar dat heeft volgens mij met hetzelfde te maken.

Dus voor mijn part kan de 360 versie gewoon 720P worden.
Tsja, 360 en 1080p..
Is dat ding daar eigenlijk ook echt voor gemaakt?
Volgens mij kwam ondersteuning voor 1080p ook pas later om de PS3 te counteren, denk niet dat het helemaal in zijn bereik ligt, als ik te horen krijg dat hij een film al niet goed af kan spelen, hoe moet het dan bij een game gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 21:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Sinds een paar dagen AVCHD ontdekt en las net dat gotsend dit nu ook supporten en verdomd zeg, dit programma doet precies wat in ripbot264 en tsmuxer zelf (gek genoeg) niet lukt. Alleen dacht ik dat ik eerst alles moest reencoden wat ik jammer vond bij een avc naar avchd, blijkt je gewoon het vinkje bij de encoder uit te kunnen zetten. Nu eens kijken of deze rare versie van zwartboek het wel wil doen en daarna kijken of de split naar bd-5 het ook goed wil doen.
Sentry bedankt voor dit geweldige programma alvast, was al bang dat ik dit (http://forum.doom9.org/showthread.php?t=135795) allemaal al moest gaan doen.

[edit]
Helaas, hier ook hetzelfde probleem, na het omzetten wel geluid maar geen beeld in powerdvd, dan maar ff splitten en dan kijken of ie het in de ps3 wel doet. Gotsend geeft aan het begin wel aan dat de AVC niet werkt op de ps3, maar het profile word wel aangepast van 5.1 naar 4.1, ben bang dat het toch reencoden gaat worden.

[edit2] Is het misschien mogenlijk om een optie op te nemen dat je een reencode krijgt op dvd5 formaat zonder te hoeven splitten? Ik heb een hoop dvd5 mkv's die net te groot worden voor een dvd5 en vind het wel heel erg zonde om daar een dvd9 voor te gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-07-2008 09:51 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
*zwaait naar mod*
ik ga er later vandaag mee aan de gang.

Eerst nog wat antwoorden: De 720p fix zit al in de test code voor divx encoding (werkt prima..) en voor AVCHD en mux to vob zijn er een aantal fixes versnellingen en verbeteringen (mux to vob loopt nu ongeveer 2-3 x zo snel).
Verder, voor AVCHD blijkt dat als de resolutie niet full 1080p of 720p is(dus alle bestanden waar de zwarte randen van een letterbox formaat zijn weggeknipt) er op PS3 vaak een groene balk onder het scherm komt te staan. Ook dit is in de recode aangepast (als deze naar h264 en AVCHD gedaan wordt) door de resolutie weer op een valide formaat te zetten.
(als je recode aanzet op h264, en AVCHD/mp4 of mux to vob geselecteerd hebt, dan wordt de h264 speelbaar gemaakt voor 360/PS3 en daarna in de juiste container gestopt.)

[ Voor 11% gewijzigd door Sentry23 op 21-07-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
En we kunnen hier weer verder in deel2:

\[PS3/360] GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter (deel 2)

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste