Over het PS3-forum

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.492 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik wilde even melden dat ik het belachelijk vind dat er een apart forum wordt geopend over de PS3, terwijl dit in vele andere gevallen (terecht) werd afgewezen. Wat is er mis met een topic / reeks topics in SGD? En waarom is er dan bijvoorbeeld geen Vista forum?

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2007 14:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

:D
In samenwerking met Sony...
Need i say more? Heeft Sony wat over de tafel geschoven om dit ineens mogelijk te maken?

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 14:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Need i say more?
Ja

[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2007 14:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heee.... waar blijft het Wii forum ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind dat het best een kans mag krijgen. Natuurlijk is het allemaal gesponsorde zooi, maar als het wat toevoegt hoeft het geen belemmering te zijn.

Lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Zie de med: Nieuw forum in Softe Goederen :) . Er wordt simpelweg op de een of andere manier, ik weet niet exact hoe het commercieel zit, geld voor gegeven.

[ Voor 44% gewijzigd door JHS op 16-02-2007 14:41 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Omdat MS, of welke commerciéle partij dan ook, nog nooit eerder met dit idee is gekomen. Sony is de eerste, en misschien de laatste? Dit is experimenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:40:
heee.... waar blijft het Wii forum ???
nintendo wil waarschijnlijk niet betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Maar waarom staat het onder Softe Goederen? Ik had het dan eerder onder SGD verwacht? (Dus net iets verder weggestopt? :))

[ Voor 17% gewijzigd door Roamor op 16-02-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Roamor schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:41:
Maar waarom staat het onder Softe Goederen? Ik had het dan eerder onder SGD verwacht?
Alleen is SGD geen hoofdgroep?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:41:
Maar waarom staat het onder Softe Goederen? Ik had het dan eerder onder SGD verwacht?
Omdat SGD geen categorie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:46

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik ben het hier mee eens

als er dan een appart forum komt voor een spelcomputer verwacht ik bij deze ook een xbox sub forum en een wii/nintendo subforum

zoals ik het nu zie is het er in feite omdat er een deal waaran verdient word, is.

ik hoop op een goede reactie vanuit de crew hierop
(of en dat hoop ik dat het een grap blijkt te zijn)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Die user Playstation3 hé, zit Sony daar ook achter?
HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:42:
ik hoop op een goede reactie vanuit de crew hierop
(of en dat hoop ik dat het een grap blijkt te zijn)
't is nog geen 1 april, dus denk van niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt redelijk voor de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Vroege 1 april grap dit jaar \o/

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:42:
(...) als er dan een appart forum komt voor een spelcomputer verwacht ik bij deze ook een xbox sub forum en een wii/nintendo subforum. zoals ik het nu zie is het er in feite omdat er een deal waaran verdient word, is. ik hoop op een goede reactie vanuit de crew hierop
Het komt er inderdaad op neer dat het er is omdat er aan verdiend wordt :) . De gedachte is echter dat het voor alle partijen, Sony, Tweakers B.V. en de community, uiteindelijk een positief resultaat heeft.
Ja :) . Hij heeft echter dezelfde positie als een normale user.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Mensen, leesch nou eensch! Die user is van Sony, en waarom er geen andere fora (van andere merken ed is), komt doordat Sony dit als eerste heeft voorgesteld.
kamstra schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:44:
Vroege 1 april grap dit jaar \o/
Scherp :P

[ Voor 34% gewijzigd door Nik op 16-02-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

MS heeft natuurlijk al z'n eigen forum. Het Windows-forum. En de overige MS-producten worden al verdeeld over de overige softe goederenfora.

Het verschil tussen MS en Sony is dat beide bedrijven nu allebei een eigen forum hebben, maar dat MS 'm gratis heeft. :)
Maar goed, het is een gesponserd forum wat wel de gebruikelijke GoT-vrijheden heeft, Sony kan er geen extra rechten aan ontlenen (gelukkig).

Ik hoop eigenlijk dat er geen virale markteing wordt gedaan dmv betaalde (anonieme) GoT-users om de PS3-hype te voeden.

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 16-02-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:40:
Zie de med: Nieuw forum in Softe Goederen :) . Er wordt simpelweg op de een of andere manier, ik weet niet exact hoe het commercieel zit, geld voor gegeven.
Die stond er nog niet toen ik mijn topic opende ;). Maar dan nog. Experimenteel of niet, ik vind het belachelijk dat een commerciëel bedrijf dergelijke invloeden uit kan oefenen op een onafhankelijk forum. Het modden heeft daar natuurlijk niets mee te maken, het feit dat Sony werknemers als "autoriteit" op het gebied van PS3-kennis rondlopen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
In aanvulling op mijn eerste post, ik hoop wel dat men objectief blijft en dat enigszins negatieve uitingen richting de PS3 direct de kop in worden gedrukt (bijv. omdat de sponsor in verlegenheid wordt gebracht.....)

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 16-02-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
ecteinascidin schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:44:
MS heeft natuurlijk al z'n eigen forum. Het Windows-forum. En de overige MS-producten worden al verdeeld over de overige softe goederenfora.
Wat gebaseerd is op de userbase en de vragen daaromtrend, niet als een request van MS. Als er net zoveel PS3 topics zijn als er algemene SGD topics zijn - by all means, open een PS3 forum. Maar niet omdat een bedrijf daarom heeft gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Zij zullen alvast meer autoriteit hebben dan users die het ding nog nooit irl gezien hebben. Los daarvan hebben ze geen enkele autoriteit want geen mod-rechten, geen beslissingsbevoegdheid en that's it. Het enige wat ze hebben, is de overeenkomst dat af en toe een topic van hen (zeven in totaal) stucky gemaakt wordt.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maar goed, het is een gesponserd forum wat wel de gebruikelijke GoT-vrijheden heeft, Sony kan er geen extra rechten aan ontlenen (gelukkig).
Dus met een (extra, boven op m'n Full abo) financiele injectie kan ik ook m'n eigen subforum kopen neem ik aan?
.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:44:
[...]

Die stond er nog niet toen ik mijn topic opende ;). Maar dan nog. Experimenteel of niet, ik vind het belachelijk dat een commerciëel bedrijf dergelijke invloeden uit kan oefenen op een onafhankelijk forum. Het modden heeft daar natuurlijk niets mee te maken, het feit dat Sony werknemers als "autoriteit" op het gebied van PS3-kennis rondlopen wel.
Helemaal mee eens. Dit gaat me echt wat te ver om zodoende de focus op je product te leggen op een onafhankelijk forum als GoT

* Gunner heeft het inmiddels uit z'n AT gehaald.

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Maar dan nog. Experimenteel of niet, ik vind het belachelijk dat een commerciëel bedrijf dergelijke invloeden uit kan oefenen op een onafhankelijk forum.
Onafhankelijk? Ten eerste is het van VNU tegenwoordig en ten tweede is het runnen van elk forum ook een balans van inkomsten en uitgaven. Het managementteam zal vast de belangen wel hebben afgewogen van credibility vs inkomsten. Het feit dat "onze" mods het voor het zeggen blijven hebben, lijkt mij voldoende reden om het met vertrouwen een kans te geven. :)

Is "Playstation3" trouwens een kloon van een andere user?

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 16-02-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

[...] Die stond er nog niet toen ik mijn topic opende ;). Maar dan nog. Experimenteel of niet, ik vind het belachelijk dat een commerciëel bedrijf dergelijke invloeden uit kan oefenen op een onafhankelijk forum. Het modden heeft daar natuurlijk niets mee te maken, het feit dat Sony werknemers als "autoriteit" op het gebied van PS3-kennis rondlopen wel.
Die 'autoriteit' valt voor iedereen aan te vechten, natuurlijk :) . Er wordt slechts betaald voor de exposure, doordat de topics in een apart forum staan en er een reeks topics stucky worden gemaakt. Dat die posts in enige mate een reclametekst zullen zijn is dan onvermijdelijk, en ik zie het grote gevaar ervan ook niet.
Palomar schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:45:
In aanvulling op mijn eerste post, ik hoop wel dat men objectief blijft en dat enigszins negatieve uitingen richting de PS3 direct de kop in worden gedrukt (bijv. omdat de sponsor in verlegenheid wordt gebracht.....)
Natuurlijk niet, zoals ook duidelijk aangegeven staat in de MED en de PlayStation 3 Policy.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]
ik vind het belachelijk dat een commerciëel bedrijf dergelijke invloeden uit kan oefenen op een onafhankelijk forum.
Welke invloeden bedoel je precies? Het is niet alsof er alleen maar lovend over de PS3 gesproken moet worden ofzo :)
Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Dus met een (extra, boven op m'n Full abo) financiele injectie kan ik ook m'n eigen subforum kopen neem ik aan?
In de wereld van vraag en aanbod is veel mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Daarvoor moet je bij Daniel zijn, maar ik zou er maar vanuit gaan dat je héééééééééééééél wat jaartjes abo kunt bekostigen voor je een forum betaald hebt. En bovendien is het wèl de bedoeling dat dit niet alleen positief is voor het imago van Sony en de beurs van T.net, maar dat ook de community hier wat aan heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

Het verschil tussen MS en Sony is dat beide bedrijven nu allebei een eigen forum hebben, maar dat MS 'm gratis heeft. :)
MS maakt meer dan alleen softe goederen he ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
proller schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:44:
Mensen, leesch nou eensch! Die user is van Sony, en waarom er geen andere fora (van andere merken ed is), komt doordat Sony dit als eerste heeft voorgesteld.
Nee, trek jij nou eens geen conclusies om wat ik (en anderen wellicht hier, maar de topic is nog vroeg) vind :). Er zijn talloze users geweest die een Vista forum hebben gerequiest, maar omdat het in dit geval een bedrijf is mag het wel? Ja, Sony is nu als eerst, maar betekent dat maar meteen dat het toegelaten moet worden, terwijl je weet dat dit als aantasting van de onafhankelijkheid van t.net kan worden gezien (even daargelaten of het ook daadwerkelijk de onafhankelijkheid aantast). Als MS kwam met een request voor een Vista of 360 forum had ik er net zo hard tegen geargeerd. En ik vind het ook terecht dat er geen Vista forum is gekomen terwijl er toch vraag naar was door bepaalde users. Er is gewoon geen draging voor - het aantal users dat er topics voor opent is veel te beperkt om het een eigen forum te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nou nee - er is wel vaker gesproken geweest (of gevraagd om) een specifiek MS sub forum maar dat is altijd afgewezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

elevator schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:52:
[...]

Nou nee - er is wel vaker gesproken geweest (of gevraagd om) een specifiek MS sub forum maar dat is altijd afgewezen :)
Maar als er een zak met geld over tafel gaat is het ineens wel mogelijk? Met andere woorden, users zijn ondergeschikt aan commerciele belangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:54:
[...] Maar als er een zak met geld over tafel gaat is het ineens wel mogelijk? Met andere woorden, users zijn ondergeschikt aan commerciele belangen?
Waarom zijn users gelijkt ondergeschikt aan commerciëele belangen :) ? In welke zin ondervind jij hier enorm nadeel van? Ja, het klopt dat er in principe voor geld een kleine inbreuk op een deel van het beleid wordt gemaakt - namelijk dat ten aanzien van het openen van fora. Maar er kan, in de aanwezigheid van mensen van Sony, ook voor de community iets inzitten. Ik zie sowieso al helemaal niet hoe je er door benadeeld wordt..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Maar als er een zak met geld over tafel gaat is het ineens wel mogelijk? Met andere woorden, users zijn ondergeschikt aan commerciele belangen?
Er staat toch, en daar mag je vanuit gaan :), is er heus wel een afweging gemaakt tussen commercieel zijn (bedrijf moet toch ergens geld vandaan krijgen) en toegevoegde waarde voor de community danwel afbreuk van geloofwaardigheid :)

Als jij tientallen miljoen biedt voor tweakers.net, dan kan je theoretisch je eigen Gunner subfora maken hoor ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Nou nee - in het geval van een MS forum is er gewoon een praktisch bezwaar, namelijk dat het niet zou werken (lees: >600 topics per week, oftewel ongeveer heel de Fotografie, Feedback, Programming en Tweaking hoofdgroepen gecombineerd in één forum) :)

In dit geval is het doel dat het zowel voor de community, Tweakers.net als bedrijf en Sony voordeel zou moeten opleveren (of dat zo is, moeten we nog maar zien natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:50:
[...]

Nee, trek jij nou eens geen conclusies om wat ik (en anderen wellicht hier, maar de topic is nog vroeg) vind :). Er zijn talloze users geweest die een Vista forum hebben gerequiest, maar omdat het in dit geval een bedrijf is mag het wel? Ja, Sony is nu als eerst, maar betekent dat maar meteen dat het toegelaten moet worden, terwijl je weet dat dit als aantasting van de onafhankelijkheid van t.net kan worden gezien (even daargelaten of het ook daadwerkelijk de onafhankelijkheid aantast). Als MS kwam met een request voor een Vista of 360 forum had ik er net zo hard tegen geargeerd. En ik vind het ook terecht dat er geen Vista forum is gekomen terwijl er toch vraag naar was door bepaalde users. Er is gewoon geen draging voor - het aantal users dat er topics voor opent is veel te beperkt om het een eigen forum te geven.
Simpel, T.net krijgt een leuk bedrag, dus, waarom proberen we het niet even? Nogmaals lees eens goed, dit is een test, een tijdelijk iets, kijken hoe het loopt. Geef het een kans zou ik zeggen. Werkt het niet, dan werkt het niet, en dan pakt Sony zijn spullen weer en en dan is het weer gebeurd.

Mij maakt het geen reet uit welke sponsor men aantrekt, ik vind het juist interessant dat we nu eens met vragen terecht kunnen bij iemand direct van Sony. Wel zo fijn in een discussie, of bij onduidelijkheden. Van mij mag er ook een XBOX, en Wii topic komen hoor. Alleen vraag ik me dan weer af of die zo interessant zijn. Sony doet nu iets extra voor de release van zijn console, en dat kan ik wel waarderen. Overigens, als je het subforum niet boeiend vind, dan haal je 'm toch uit je voorkeuren, of kijk je er toch niet naar? Ik zie ook forums op GoT waarvan ik denk, nou wat doet dat op GoT, of wat moet ik daar mee? Maar daar klaag ik toch ook niet over? Even instellen dat je dat forum niet wil zien, en klaar ben je.

Moeilijk doen om iets experimenteels, tja, ik kan het niet helemaal volgen. Maar we zullen over een maand wel zien hoe of wat, ik denk dat de crew zich zeker bezig gaat houden met een dergelijke discussie (over het wel of niet toepassen van dergelijke fora).

Overigens, van mij had er best een Vista forum mogen komen hoor. Alleen snap ik wel waarom dat niet gedaan wordt. Vanwege dit soort topics. Dan moet iedere release van een niet-Windows systeem, ook zijn eigen forum krijgen. En dan krijgen we dus iedere maand een forum erbij. Een (grote!) console komt slechts één in de 5(?) jaar... En het zijn er op dit moment 3 (PS3, Wii, Xbox), hooguit 4 of 5...

Komt MS morgen dus met het idee om T.net geld te geven voor een Xbox topic, nou, waarom niet dan?

[ Voor 0% gewijzigd door Nik op 16-02-2007 15:01 . Reden: overigens verdedig ik hier noch Sony, noch T.net, maar is dit volledig mijn eigen mening! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:56:
Ik zie sowieso al helemaal niet hoe je er door benadeeld wordt..
Ik wordt niet benadeeld, ik vind het alleen jammer dat omwille van een paar centen, er ineens van beleids afspraken afgeweken kan worden. Nu is het wel zo dat T.net al jaren een commerciele partij is, en daar is helemaal niets mis mee, integendeel. Ik vind het gewoon jammer dat er zo met principes omgegaan kan worden.
BtM909 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:56:
Als jij tientallen miljoen biedt voor tweakers.net, dan kan je theoretisch je eigen Gunner subfora maken hoor ;)
Sweeet... vanmiddag maar even naar de bank dan :+
SmartDoDo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:01:
Je bedoelt dat als users om subforum X vragen ze het niet krijgen en wanneer bedrijf A met een zak geld zwaait ze opeens wel subforum Y krijgt?

In begrijp iig van je dat je dat bedoeld :)
Dat is correct

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Je bedoelt dat als users om subforum X vragen ze het niet krijgen en wanneer bedrijf A met een zak geld zwaait ze opeens wel subforum Y krijgt?

In begrijp iig van je dat je dat bedoeld :)

Ik denk niet dat je het zo moet zien. Er is hier uiteraard een financieel belang, maar zou zonder belang voor de userbase niet tot stand zijn gekomen. Waarom iets doen waar je eigen community niets aan heeft :) En laten we eerlijk zijn, er zijn wel degelijk tijdelijke subfora gestart vanuit verzoeken van de community. Er zal altijd worden gekeken naar het nut van zo'n subforum voor de community en soms kan die balans idd negatief uitvallen. Ik geloof niet dat een zak met geld die balans om kan laten slaan als er geen voordeel bestaat voor de community zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:44:
[...]
Het komt er inderdaad op neer dat het er is omdat er aan verdiend wordt :) . De gedachte is echter dat het voor alle partijen, Sony, Tweakers B.V. en de community, uiteindelijk een positief resultaat heeft.
Ah, en als dat resultaat dan positief is, dan kunnen we hier binnenkort aparte forums over allerlei verschillende producten te zien krijgen? Dat lijkt me allerminst een goede zaak, die compleet ingaat tegen de consensus die te zien was in het grote discussietopic over de nieuwe GoT indeling in PD (en die consensus was: niet voor elk wissewasje een forum openen) :)
Ja :) . Hij heeft echter dezelfde positie als een normale user.
In feite wel, maar jij weet net zo goed als ik dat dat niet zo hoeft te worden geinterpreteerd door de gebruikers. Zeker niet als hij stucky topics kan maken (lees: de topics die hij maakt stucky worden).
Roamor schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Onafhankelijk? Ten eerste is het van VNU tegenwoordig
Ja, en zie jij hier VNU forums of berichtgeving over VNU? Nee, de onafhankelijkheid is dus gewaarborgd. Natuurlijk hebben ze geld en sponsoring nodig, maar dat kan ook op andere manieren dan op een dergelijke intrusive manier speciale forums te openen :)
SmartDoDo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Welke invloeden bedoel je precies? Het is niet alsof er alleen maar lovend over de PS3 gesproken moet worden ofzo :)
Reclame is reclame. Normale users mogen niet eens een topic openen om hun product aan te prijzen, maar als er betaalt wordt mag er wel een heel speciaal forum worden geopend? Dat vind ik op z'n zachtst gezegd een beetje krom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dit is wel een nieuwe weg zeg...
Straks gaat er echt geld verdiend worden met het forum.
Wordt moderator straks een betaalde baan?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:02:

Ja, en zie jij hier VNU forums of berichtgeving over VNU? Nee, de onafhankelijkheid is dus gewaarborgd. Natuurlijk hebben ze geld en sponsoring nodig, maar dat kan ook op andere manieren dan op een dergelijke intrusive manier speciale forums te openen :)
Inderdaad, sinds de overname is het gelukkig geen VNU promotie-machine geworden, maar je kunt niet stellen dat GoT nog een onafhankelijk forum is. Het scheelt daarin wel dat VNU een uitgeversconcern is en niet bijvoorbeeld een hardwareproducent. Als bijvoorbeeld Intel hier aan het roer had gestaan, dan was het een stuk lastiger geweest om Tweakers.net "credible" te houden.

Zolang het tijdelijk is en er duidelijk wordt aangegeven dat het hier om een gesponsorde aangelegenheid gaat, zie ik er niet zoveel problemen van komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

[...] Ah, en als dat resultaat dan positief is, dan kunnen we hier binnenkort aparte forums over allerlei verschillende producten te zien krijgen? Dat lijkt me allerminst een goede zaak, die compleet ingaat tegen de consensus die te zien was in het grote discussietopic over de nieuwe GoT indeling in PD (en die consensus was: niet voor elk wissewasje een forum openen) :)
Als dat zo zou zijn lijkt me dat een bijzonder slechte zaak. In mijn ogen heeft dit initiatief kans van slagen als er én een voldoende grote zak geld is, én er door het bedrijf in de vorm van topics / posts een toegevoegde waarde voor de community wordt geboden, én zolang het tot iets zeer incidenteels wordt beperkt.
[...] In feite wel, maar jij weet net zo goed als ik dat dat niet zo hoeft te worden geinterpreteerd door de gebruikers. Zeker niet als hij stucky topics kan maken (lees: de topics die hij maakt stucky worden).
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik vraag me af of het onoverkomelijke problemen oplevert. Zeker zolang in de med, de policy en door de modererende crew duidelijk over gecommuniceerd wordt.
[...] Reclame is reclame. Normale users mogen niet eens een topic openen om hun product aan te prijzen, maar als er betaalt wordt mag er wel een heel speciaal forum worden geopend? Dat vind ik op z'n zachtst gezegd een beetje krom :).
Natuurlijk is dat krom :) . Die user betaald echter niet voor de exposure, en Sony wel.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
proller schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:59:
[...]

Simpel, T.net krijgt een leuk bedrag, dus, waarom proberen we het niet even? Nogmaals lees eens goed, dit is een test, een tijdelijk iets, kijken hoe het loopt. Geef het een kans zou ik zeggen. Werkt het niet, dan werkt het niet, en dan pakt Sony zijn spullen weer en en dan is het weer gebeurd.
Het gaat me er ook niet om wat er gebeurt als het niet werkt, het gaat erom wat er gebeurt als het wél werkt. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin in een GoT dat, naast de huidige forumset, bestaat uit allerlei verschillende forums over een enkel product waarvan het achterliggende bedrijf zin had om t.net geld te betalen. Ik snap dat dat een makkelijke bron van inkomsten is van t.net, maar ik snap niet dat ze dat een onafhankelijke community als GoT dat aan willen doen. Forums moeten geopend worden op basis van draagkracht, niet op basis van geld.
Van mij mag er ook een XBOX, en Wii topic komen hoor. Alleen vraag ik me dan weer af of die zo interessant zijn.
Van mij niet, er is geen draagkracht voor, net als bij de PS3.
Moeilijk doen om iets experimenteels, tja, ik kan het niet helemaal volgen.
Ah, dus niemand mag moeilijk doen (want het is immers experimenteel), waardoor de uitkomst alleen maar positief kan zijn? Rare instelling heb jij ;). Ik wil mijn mening kenbaar maken, ook dat is belangrijk voor de uitkomst van een dergelijk experiment (niet mijn mening an sich natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SmartDoDo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:01:
Ik geloof niet dat een zak met geld die balans om kan laten slaan als er geen voordeel bestaat voor de community zelf :)
Dan mag je me toch eens het voordeel voor de community uitleggen waarom een apart subforum beter is dan een losse draad in het Softe Goederen gedeelte.

Voordeel voor Sony; meer exposure in een apart subforum dan een losse draad wat commercieel natuurlijk niet interessant genoeg is.

Voordeel voor de Community: degene die geen interesse hebben in een PS3; het uitschakelen van dit commerciele gedrocht in je AT en/of Forum index.

Voordeel voor T.net; tsjah, ik kan mezelf blijven herhalen natuurlijk ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Roamor schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:07:
[...] Inderdaad, sinds de overname is het gelukkig geen VNU promotie-machine geworden, maar je kunt niet stellen dat GoT nog een onafhankelijk forum is. Het scheelt daarin wel dat VNU een uitgeversconcern is en niet een hardwareproducent. Als bijvoorbeeld Intel hier aan het roer had gestaan, dan was het een stuk lastiger geweest om Tweakers.net "credible" te houden.
Dat zou dan ook raar zijn. En ja, dit subforum is in mijn ogen wel een inbreuk op de onafhankelijkheid van het forum als geheel. Het beleid ten aanzien van het forum is in zijn algemeenheid uitbesteed aan de forumadmins, maar in dit geval wordt daar vanuit commerciëele redenen door het MT een uitzondering op gemaakt. Ik denk en hoop echter niet dat zolang het gaat om extra exposure voor zaken op een incidentele basis er echt iets mis mee is :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De financiele belangen moeten idd even terzijde geschoven worden. Over krap een maand wordt de PS3 gelanceerd en bij wijze van test heeft Sony Tweakers.net opgezocht. Binnen dat forum wil Sony uiteraard de PS3 promoten maar op GoT zitten geen reclame-klapveemensen maar kritische users. En deze users willen dus gewoon weten wat de meerwaarde enzo van Sony zijn op de PS3. Sony heeft nu een podium/zeepkist gekregen om te laten zien wat de PS3 is en verder precies inhoudt. Voor users zou dat een voordeel kunnen zijn door de informatie uit Sony te zuigen en dan zelf een beslissing te nemen. Want het uservoordeel is toch duidelijk dat er nu een zeer kort lijntje tussen de user en Sony-HQ gevormd is.
1 van de duidelijke voordelen is dat een eventueel PS3-nadeel op dat forum gepost kan worden zodat je niet alleen via reguliere GoT-medewerking opgelost kan worden maar dat Sony zelf direct weet dat er iets mis is en zo features/patches kan toepassen. Niet denken dat Sony dat niet zal doen want de investering (in /93) is immers al gemaakt.

Er is een duidelijke synergetische winstfactor wanneer bedrijven zich op deze manier op GoT begeven, daarom hoop ik dat de fora een goede bron voor nieuwsgaring worden. Geef het tenminste een kans, want het forum is tijdelijk en de moderatoren zijn feitelijk ook users met ongetwijfeld deels dezelfde userbezwaren. Ik ben iig bereidt het minstens positief aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:07:
[...]
én zolang het tot iets zeer incidenteels wordt beperkt.
Maar dát slaat dus nergens op. Want als het niet incidenteel blijkt, en er blijken morgen een hele rits bedrijven voor de stoep te staan (ik vermoed dat iig MS hier ook wel oren naar heeft), wat dan? Gaan jullie er dan maar random bedrijven uitpikken om het incidenteel te houden, of zeggen jullie dan: ok, dit doen we niet?
Natuurlijk is dat krom :) . Die user betaald echter niet voor de exposure, en Sony wel.
Alsof een user wel mag als hij betaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Goed, Sony betaald er dus voor. Dan sta ik er niet gek van te kijken als Sony wat extra betaald als negatieve replies/topics weggemod worden.

Sorry, maar ik vind dit echt geen goed idee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:08:
Voordeel voor de Community: degene die geen interesse hebben in een PS3; het uitschakelen van dit commerciele gedrocht in je AT en/of Forum index.
In dit forum zullen medewerkers van Sony topics openen en antwoord geven op alle mogelijke vragen rondom de PS3. Verder zal een aantal acties gedaan worden waarbij gebruikers goodies en dergelijke kunnen verdienen.
Lijken mij de voordelen te zijn voor de community? :)
Voordeel voor T.net; tsjah, ik kan mezelf blijven herhalen natuurlijk ;)
Geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Achja, als je geld hebt, is alles mogelijk.

En dat goodies kunnen winnen -> d:)b
Altijd leuk :P

[ Voor 40% gewijzigd door Zeror op 16-02-2007 15:15 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Palomar schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:45:
Ik hoop dat je hier ergens het woordje 'niet' bent vergeten want neem aan dat je hier geen censuur voorstelt :+

Geld maakt mij en de SP mods niet uit. Wij krijgen er toch geen cent van *. Vertrengeling van commerciele belangen kan zo niet eens, de mensen met modrechten hebben helemaal geen commerciele belangen.

Toen het gevraagd werd, vond ik het een leuk iets dat er "inside" kennis van zaken kwam. Nu gebeurt dat wel vaker (verschillende mods werken of werkten bij grote leveranciers in hun desbetreffende branches), maar op een dergelijke manier kennis krijgen leek mij interessant. Randvoorwaarde was natuurlijk dat er niet getoornd kan worden aan de policy van (ion dit geval) Softe Goederen. Als bedrijf X hetzelfde zou vragen maar niet toestemt dat ze geen modrechten krijgen etc, komt er (IMHO) ook geen subforum. Sony was het daar mee eens :)

* Al houd ik ons aanbevolen voor een PS3, Daniel :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:11:
[...] Maar dát slaat dus nergens op. Want als het niet incidenteel blijkt, en er blijken morgen een hele rits bedrijven voor de stoep te staan (ik vermoed dat iig MS hier ook wel oren naar heeft), wat dan? Gaan jullie er dan maar random bedrijven uitpikken om het incidenteel te houden, of zeggen jullie dan: ok, dit doen we niet?
Het is iniedergeval niet 'we', want 'wij' maken die beslissing niet maar het MT :) . Maar ik zou zeggen dat de prijs dan in zo'n mate verhoogd zou kunnen worden zodat het incidenteel blijft.
[...] Alsof een user wel mag als hij betaalt :)
Als hij genoeg betaald wel :P . Zolang maar duidelijk is dat dat gebeurt, zijn ook dan de consequenties denk ik beperkt :) .
Kaap schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:12:
Goed, Sony betaald er dus voor. Dan sta ik er niet gek van te kijken als Sony wat extra betaald als negatieve replies/topics weggemod worden.
Zoals gemeld is dat expliciet niet het geval. De aldaar modererende crew heeft geen enkel (financieel) voordeel bij het modereren..
[...] Dan mag je me toch eens het voordeel voor de community uitleggen waarom een apart subforum beter is dan een losse draad in het Softe Goederen gedeelte.
Er zit een verschil tussen de absentie van een voordeel en de aanwezigheid van een nadeel :) .
Daarnaast zitten er, zoals ectei* al aangeeft, voordelen in de mogelijkheid met 'directe' communicatie met Sony en in het feit dat het uitgesplitst kan worden in aparte topics in plaats van allemaal in één draad te moeten lopen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Sorry, maar ik vind dit echt geen goed idee. :/
Dat zouden wij ook niet raar vinden - vandaar dat er dus ervoor gekozen is om de moderatie door onze eigen moderators te laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:07:
[...]

Forums moeten geopend worden op basis van draagkracht, niet op basis van geld.
Mjah, er zijn wel vaker (tijdelijke) subfora geopend zonder dat duidelijk was of er nu een grote basis voor was of niet. Het blijft een experiment en de tijd zal leren of het voor herhaling vatbaar is of niet :)
[...]

Dan mag je me toch eens het voordeel voor de community uitleggen waarom een apart subforum beter is dan een losse draad in het Softe Goederen gedeelte.
Exposure van de PS3 betekend inkomsten voor T.net wat gebruikt kan worden ten goede van de community. Los daarvan kun je als gamer in PS3 "duiken" en daar al je lof/gal etc. spuien. Dat lijkt me interessanter dan het in een algemeen SGD doen.
Schat je onze moderators dan zo in dat je verwacht dat ze zo werken? Het zijn gekke lui in SGD maar dat lijkt me stug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

offtopic:
Ik dacht dat de vrijdag middag rel altijd in de HK plaatsvond, maar LA is ook een keer een aardige verandering :+

En kunnen we als T.net community nog korting krijgen op aankoop van van een PS3, want die krengen zijn me toch een partij duur :D

Of alleen voor /63? :+

Of alleen voor users met >10K posts :+

[ Voor 46% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:20:
offtopic:
Ik dacht dat de vrijdag middag rel altijd in de HK plaatsvond, maar LA is ook een keer een aardige verandering :+

En kunnen we als T.net community nog korting krijgen op aankoop van van een PS3, want die krengen zijn me toch een partij duur :D
Wie weet:
Verder zal een aantal acties gedaan worden waarbij gebruikers goodies en dergelijke kunnen verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Laros op 16-02-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Poeh, toen ik crew was was het forum nog een onafhankelijke plaats vrij van commerciele invloeden op de content.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:09

botoo

💀 too old to die young

Ah, en als dat resultaat dan positief is, dan kunnen we hier binnenkort aparte forums over allerlei verschillende producten te zien krijgen? Dat lijkt me allerminst een goede zaak, die compleet ingaat tegen de consensus die te zien was in het grote discussietopic over de nieuwe GoT indeling in PD (en die consensus was: niet voor elk wissewasje een forum openen) :)

Reclame is reclame. Normale users mogen niet eens een topic openen om hun product aan te prijzen, maar als er betaalt wordt mag er wel een heel speciaal forum worden geopend? Dat vind ik op z'n zachtst gezegd een beetje krom :).
Als het resultaat positief is voor GoT, waarom zou je dat dan niet overwegen? Omdat vroegâh alles anders was hoeven we toch niet in het verleden te blijven?
Expirimenteel is net wat het zegt: een expiriment. Na een expiriment volgt een evaluatie en mogelijk een conclusie, het is imo te vroeg om u over een mogelijke conclusie te gaan speculeren.

Users kunnen ook reclame maken en zullen daar net als reguliere adverteerders (en Sony naar ik vermoed, want ik heb geen harde gegevens) de poeplap voor moeten trekken.

Volgens mij zijn er veel meer sites die (veel zwaarder) op sponsors leunen en toch objectieve content bieden.

* botoo kijkt het experiment nog even aan :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:24:
Poeh, toen ik crew was was het forum nog een onafhankelijke plaats vrij van commerciele invloeden op de content.
Het doet je pijn hé dat het allemaal commercieler is geworden?

Maar voor sentiment is geen plaats in deze business, dat blijkt maar weer.

Ik denk overigens niet dat Microsoft een sub forum wil sponsoren gezien de uitlatingen uit het verleden 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:24:
Sterker nog, als ik nog admin was was ik dat na vandaag niet meer geweest. Dit had ik niet aan mijn crew en users willen verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:16:
[...]

Ik hoop dat je hier ergens het woordje 'niet' bent vergeten want neem aan dat je hier geen censuur voorstelt :+
offtopic:
Tja, dat krijg je als je achteraf een zin verandert en de rest niet meer doorleest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:25:
[...]
Sterker nog, als ik admin was was ik dat na vandaag niet meer geweest. Dit had ik niet aan mijn crew en users kunnen verkopen :)
Kun je nagaan, er is nog niemand opgestapt dus blijkbaar is er wel over nagedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:25:
[...]

Sterker nog, als ik admin was was ik dat na vandaag niet meer geweest. Dit had ik niet aan mijn crew en users kunnen verkopen :)
Same here. Jarenlang DT-werk om duidelijk te maken dat we echt onafhankelijk zijn als crew, en vervolgens gaan we onsubtiel gewoon hele stukken van het forum verhuren ter commerciele uitbuiting.

Ja doei 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
SmartDoDo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:26:
[...]
Kun je nagaan, er is nog niemand opgestapt dus blijkbaar is er wel over nagedacht ;)
Misschien zegt dat meer over de huidige crew. Ik tel nu al twee oud-leden die er anders over denken ;). Mag ik je er bovendien op wijzen dat beide heren bovenaan stonden? :P

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:25:
[...]

Het doet je pijn hé dat het allemaal commercieler is geworden?
Nee het doet me pijn om een bolwerk van onafhankelijke kwaliteit waar ik jaren bloed zweet en tranen in heb zitten met zo'n dreun te zien instorten tot een verpauperd sponsorhok.

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 16-02-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Nee het doet me pijn om een bolwerk van onafhankelijke kwaliteit waar ik jaren bloed zweet en tranen in heb zitten met zo'n dreun te zien instorten tot een verpauperd sponsorhok.
Er zit ook nog iets tussen zwart en wit in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
ecteinascidin schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:10:
De financiele belangen moeten idd even terzijde geschoven worden. Over krap een maand wordt de PS3 gelanceerd en bij wijze van test heeft Sony Tweakers.net opgezocht. Binnen dat forum wil Sony uiteraard de PS3 promoten maar op GoT zitten geen reclame-klapveemensen maar kritische users. En deze users willen dus gewoon weten wat de meerwaarde enzo van Sony zijn op de PS3. Sony heeft nu een podium/zeepkist gekregen om te laten zien wat de PS3 is en verder precies inhoudt. Voor users zou dat een voordeel kunnen zijn door de informatie uit Sony te zuigen en dan zelf een beslissing te nemen. Want het uservoordeel is toch duidelijk dat er nu een zeer kort lijntje tussen de user en Sony-HQ gevormd is.
Maar dat is dan toch per definitie gekleurde informatie die bij Sony vandaan komt. Die informatie is "waardeloos" en omdat de user "playstation 3" geen speciaal kleurtje heeft is hij verder ook helemaal niet te onderscheiden van een gewone user. Verder is het namelijk op het forum niet toegestaan om vanuit je bedrijf reclame te maken. Ik zie persoonlijk in een constructie zoals Head-fi veel heil. Als bedrijf kun je één afgevaardigde op het forum aanmelden, die heeft dat duidelijk in z'n ondertitel staan, en wijkt dus duidelijk af van de rest. Die kan dan betrouwbare informatie geven (hij spreekt immers namens zijn bedrijf) en daarnaast is het ook duidelijk dat het de "propoganda" van het bedrijf is en niet zomaar een user. Het probleem is dat hiervan nu geen sprake is.
1 van de duidelijke voordelen is dat een eventueel PS3-nadeel op dat forum gepost kan worden zodat je niet alleen via reguliere GoT-medewerking opgelost kan worden maar dat Sony zelf direct weet dat er iets mis is en zo features/patches kan toepassen. Niet denken dat Sony dat niet zal doen want de investering (in /93) is immers al gemaakt.
Dan mag jij me uitleggen hoe dat moet gaan werken. Het punt is namelijk dat het forum op 23 maart (dus op de launchdag) weer dicht gaat. Als dat inderdaad klopt, dan kunnen de users nog helemaal geen problemen hebben, omdat ze nog helemaal geen PS3 hebben 8)7 . Daaruit blijkt ook meteen het echte doel van het subforum. Het maken van publiciteit voor de PS3...
Er is een duidelijke synergetische winstfactor wanneer bedrijven zich op deze manier op GoT begeven, daarom hoop ik dat de fora een goede bron voor nieuwsgaring worden. Geef het tenminste een kans, want het forum is tijdelijk en de moderatoren zijn feitelijk ook users met ongetwijfeld deels dezelfde userbezwaren.
Dan mag jij me gaan uitleggen hoe daar nieuwsgaring uit voorkomt. Wat is er dan feitelijk anders aan, dan het grote PS3 topic wat al een tijdje loopt in SGD.
JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:09:
[...]
Dat zou dan ook raar zijn. En ja, dit subforum is in mijn ogen wel een inbreuk op de onafhankelijkheid van het forum als geheel. Het beleid ten aanzien van het forum is in zijn algemeenheid uitbesteed aan de forumadmins, maar in dit geval wordt daar vanuit commerciëele redenen door het MT een uitzondering op gemaakt. Ik denk en hoop echter niet dat zolang het gaat om extra exposure voor zaken op een incidentele basis er echt iets mis mee is :) .
Ik ben het helemaal met je eens, alleen hoe gaat dit nu verder. GoT wordt wel een zootje als er allerlei commerciele subfora geopend worden, die geen bestaansrecht hebben. Dit is immers niet een google bannertje die op een bepaalde plek zit. Dit gaat over de structuur van het forum, die is nu opgedeeld naar behoefte (min of meer). De structuur begint al enigzins onoverzichtelijk te worden, omdat er enerzijds veel subfora zijn en anderzijds gewoon een groot forum is. Volgens mij gaat GoT er dus op achteruit, als je dit soort subfora gaat toevoegen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Misschien zegt dat meer over de huidige crew. Ik tel nu al twee oud-leden die er anders over denken ;). Mag ik je er bovendien op wijzen dat beide heren bovenaan stonden? :P
Of het zegt meer over jou natuurlijk? ;)
Als dit met de crew die ermee te maken krijgt doorgenomen is en zij hebben er geen probleem mee, waarom zou jij er dan een probleem van moeten maken in hun plaats?

Voordelen
Voor users:
- Rechtstreeks contact met Sony
- Mogelijkheid tot spuien van zowel positief als negatief commentaar
Voor Sony:
- Exposure
Voor Tweakers.net
- Inkomsten
- Een experiment waarvan achteraf geëvalueerd kan worden hoe het werkt

Nadelen
Tjah... volgens sommigen het te grabbel gooien van objectiviteit en geloofwaardigheid. Daartegen valt alleen in te brengen dat Sony geen zeggenschap heeft over moderaties of policy, dus ik zie het nadeel niet zo.

Dit topic lijkt voor mij vooral op een 'ik riek commercie! RELLUUUUUUUUUUH'-gevalletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik ben het er lichtelijk mee oneens dat er nu een speciaal forum voor de PS3 komt. Juist omdat GoT zo neutraal is vind ik het een goed forum (alles komt aan bod, iedereen heeft een andere mening over speciale apparaten) en nu vind ik dat de Xbox/Wii een beetje achtergesteld worden. Dit klinkt vrij dramatisch, maar ik vind het jammer dat er speciaal een betaald forum dóór Sony over de PS3 wordt neergezet. Want het blijft hoe dan ook een soort reclame. Hoe neutraal de discussie daar ook blijft, en hoe neutraal er ook gemoddereerd wordt (waar ik ook het volste vertrouwen in heb though).

Ik vind het jammer om te zien dat er er nu meer aandacht voor de PS3 is, alleen maar om financiele redenen (uiteraard ook voor de discussie, maar waarom wel PS3 en geen Xbox? Juist, omdat Sony wel betaalt en MS niet)

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:28:
[...] Nee het doet me pijn om een bolwerk van onafhankelijke kwaliteit waar ik jaren bloed zweet en tranen in heb zitten met zo'n dreun te zien instorten tot een verpauperd sponsorhok.
Ja, als je het hard wil stellen is er vanwege geld een inbreuk gemaakt ten aanzien van de onafhankelijkheid van de crew en het beleid. Maar zolang dat op incidentele basis gebeurd en slechts plaatsvind op het vlak van exposure en niet op het vlak van de moderatie is dat in mijn ogen wel verdedigbaar :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
André schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:32:
[...]

salmiak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kom net thuis en zie ook dat er opeens een PS3-forum is :/

Kan iemand niet gewoon die ondertitel 'powered by Sony' onder Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 zetten?
Want wat is er mis met dat topic dan? :?

Sony blij, VNU blij, wij blij.

en dat zogenaamde 'subforum' mogen ze lekker de TC inkieperen, imho.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

André schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:32:
[...]

Bull. Zodra je 1 onderdeel verkoopt verdien je geen vertrouwen meer voor de rest. Who's to know wie er nog meer op wiens payroll staat.

Gaat de forumcrew nu ook betaald krijgen nu het forum officieel en openlijk de status van commerciele beerput heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoedje schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:33:
Dan mag jij me uitleggen hoe dat moet gaan werken. Het punt is namelijk dat het forum op 23 maart (dus op de launchdag) weer dicht gaat. Als dat inderdaad klopt, dan kunnen de users nog helemaal geen problemen hebben, omdat ze nog helemaal geen PS3 hebben 8)7 . Daaruit blijkt ook meteen het echte doel van het subforum. Het maken van publiciteit voor de PS3...
Oh my God. Well spotted. Het grootste voordeel is eigenlijk direct de grond in gestampt door degene die het geopend hebben.
anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:34:
Kan iemand niet gewoon die ondertitel 'powered by Sony' onder Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 4 zetten?
Sonsored by Sony more like it.
Want wat is er mis met dat topic dan? :?
Het levert geen geld op?
Yoeri schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:33:

Dit topic lijkt voor mij vooral op een 'ik riek commercie! RELLUUUUUUUUUUH'-gevalletje
Bullshit. De GoT community gaat me aan het hart, vandaar dat ik één van de eerste was die een ABO afsloot bijna 5 jaar geleden. Dus met m'n betrokkenheid zit het wel goed durf ik wel te stellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]

Nadelen
Tjah... volgens sommigen het te grabbel gooien van objectiviteit en geloofwaardigheid. Daartegen valt alleen in te brengen dat Sony geen zeggenschap heeft over moderaties of policy, dus ik zie het nadeel niet zo.

Lul niet :) Iedere WL-moderator zal je kunnen vertellen dat je jezelf niet geloofwaardiger maakt door een ad-hominem tegen gefundeerde klagers aan te slingeren waarmee je ze belachelijk tracht te maken.

En leuk, jij zegt dat ze geen zeggenschap hebben. Maar ze betalen wel om er te mogen staan. Hoeveel naievelingen van de 200k geregistreerde gebruikers denk je dat serieus niet A en B bij elkaar kunnen optellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:37:
[...]

Oh my God. Well spotted. Het grootste voordeel is eigenlijk direct de grond in gestampt door degene die het geopend hebben |:(
Er staat niet dat het meteen dezelfde dag gesloten wordt. Een maand na de introductie bv is ook na de introductie.

Waar is die |:( smilie goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:34:
(...) Want wat is er mis met dat topic dan? :?
Niks :) .
Sony blij, VNU blij, wij blij.
Ik gok minder blij, aangezien het minder exposure voor Sony, en minder geld voor T.net B.V. oplevert.
curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:34:
[...] Bull. Zodra je 1 onderdeel verkoopt verdien je geen vertrouwen meer voor de rest. Who's to know wie er nog meer op wiens payroll staat.
Er staat van de crew niemand op de payroll, natuurlijk. Maar ik zou niet weten waarom geld voor exposure betekend dat je acuut je recht op de status van onafhankelijkheid verliest.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:34:Bull. Zodra je 1 onderdeel verkoopt verdien je geen vertrouwen meer voor de rest. Who's to know wie er nog meer op wiens payroll staat.
Sorry hoor, maar hier ga je ongelooflijk kort door de bocht. Was het je al opgevallen dat Sony geen inspraak heeft in het mod-beleid? Moet je me ff uitleggen hoe het forum hierdoor 'verkocht' is. Get real.

Het enige wat hier gebeurt is het tegen betaling openen van een forum, met dien verstande dat men verwacht dat het ook voor de community wat kan bijdragen. Blijkt dat achteraf niet zo te zijn, dan is het experiment mislukt en komt er geen vervolg. Maar da's vast niet zeikerig genoeg gedacht he?
Gaat de forumcrew nu ook betaald krijgen nu het forum officieel en openlijk de status van commerciele beerput heeft gekregen?
Dat lijkt me de zaak te zijn van de mods die dat forum gaan modereren. Ik herhaal: als zij er geen probleem van maken, wie ben jij dan om dat in hun plaats te doen? Los daarvan had ik uitgerekend van jou wel opbouwender bewoordingen verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:34:
Bull. Zodra je 1 onderdeel verkoopt verdien je geen vertrouwen meer voor de rest. Who's to know wie er nog meer op wiens payroll staat.
Jij weet net zo goed als ik dat we al veel langer users hebben rondlopen hier op GoT met op zich commerciele belangen, zowel in de crew als buiten de crew :)

Natuurlijk is dit een grote trend breuk en ik ben het er ook helemaal mee eens dat we dit met argus ogen moeten bekijken, aan de andere kant zie ik er potentieel voor alle drie de partijen voordeel in en zie ik op zich geen nadelen *juist* omdat wij als crew de moderatie vast houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Top idee mensen! Serieus, dit vind ik een voorbeeld (mits het braaf volgens jullie regels uitgevoerd blijft worden) van hoe commercialisering toch een plek kan krijgen op een onafhankelijke community.

Ik vind het vreemd dat alle klagers dit erger vinden dan de banners bijvoorbeeld, die krijg je namelijk altijd om je oren (als free member), terwijl je het PS3 forum gewoon kunt negeren als je je eraan stoort.

Op deze manier is het ook veel transparanter wat reclame praat is en wat niet, want de PS3 user is duidelijk te herkennen en heeft zijn eigen hoekje, in plaats van dat hij/zij stiekem incognito andere draadjes gaat lopen spammen.

Ik zie het zo: op een congres dat in principe door een onafhankelijke groep wordt georganiseerd worden ook commerciële sprekers uitgenodigd, zo werkt de markt tegenwoordig nou eenmaal. In Second Life bijvoorbeeld gebeurt net zoiets en niemand vindt dat erg.

Nogmaals: slim idee en zolang het duidelijk is wat wat is, geen probleem wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
JHS schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:34:
[...]
Ja, als je het hard wil stellen is er vanwege geld een inbreuk gemaakt ten aanzien van de onafhankelijkheid van de crew en het beleid. Maar zolang dat op incidentele basis gebeurd en slechts plaatsvind op het vlak van exposure en niet op het vlak van de moderatie is dat in mijn ogen wel verdedigbaar :) .
Het scheelt ook dat het duidelijk een tijdelijk forum is volgens de policy ervan.

Het heeft wel wat weg van die advertentieactie op de frontpage van een paar jaar terug waarbij de achtergrond werd voorzien van Microsoftlogo's.

Nu geloof ik best dat T.net niet hiermee haar objectiviteit op straat gooit, als de beloftes in de policy waargemaakt worden.
De vraag is: kun je (als crew van T.net) ons gebruikers garanderen dat dat de volgende keer OOK nog zo is?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat zal ik je uitleggen. Wat voor zin heeft het om een forum vrij snel na de NL release dicht te gooien als je primaire doel is om Sony feedback te laten geven en vragen te stellen over hun product. Zonder het product gezien en mee gespeeld te hebben kan ik iig geen feedback geven.

Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:37:
En leuk, jij zegt dat ze geen zeggenschap hebben.
Dat zèg ik niet, dat is zo. Geloof jij lekker wat je zelf wil, ik had je hoger ingeschat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
[...]

Of het zegt meer over jou natuurlijk? ;)
Óf door het feit dat ik nu geen mod meer ben en dat ik dus geen plaat voor m'n mond hoef te nemen, itt de mods die hier niet mee eens zijn maar beter niets kunnen zeggen vanwege de regel om het team als één geheel naar de users toe te presenteren? Wie zal het zeggen :).
Als dit met de crew die ermee te maken krijgt doorgenomen is en zij hebben er geen probleem mee, waarom zou jij er dan een probleem van moeten maken in hun plaats?
Nou heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit niet echt is besproken met de algehele crew, maar meer werd medegedeeld (de SGD crew uitgezonderd weliswaar). Dat vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd :).
Voordelen
Voor users:
- Rechtstreeks contact met Sony
- Mogelijkheid tot spuien van zowel positief als negatief commentaar
Wat niet kan in een apart topic omdat..?
Voor Sony:
- Exposure
Wat niet kan in reguliere banners omdat..?
Voor Tweakers.net
- Een experiment waarvan achteraf geëvalueerd kan worden hoe het werkt
Je kunt niet alle beslissingen verkopen door te zeggen dat het een experiment is. Een experiment moet wel gegrond zijn, dus hou het argument "het is een experiment" alsjeblieft buiten die discussie want dat is irrelevant :).
Fijn dat dat voor jou lijkt, maar dat is niet zo. Maar zie het maar zo: mijn topic is een experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:38:
[...]

Er staat niet dat het meteen dezelfde dag gesloten wordt. Een maand na de introductie bv is ook na de introductie.

Waar is die |:( smilie goed voor?
Na de Europese introductie van de console op 23 maart zal het forum weer gesloten worden.
Dan mag Daniël dat wel iets duidelijker opschrijven, ik neem aan dat wat je zegt klopt, dan is dat nu wel erg onduidelijk. Immers dan kun je ook zeggen, ja 5 jaar na de introductie is er de Playstation 4 en sluiten we het subforum ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoedje schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:33:
Maar dat is dan toch per definitie gekleurde informatie die bij Sony vandaan komt. Die informatie is "waardeloos" en omdat de user "playstation 3" geen speciaal kleurtje heeft is hij verder ook helemaal niet te onderscheiden van een gewone user.
Een kleurtje zou aangeven dat het een speciale positie betreft en dat is dus niet zo. Ook zijn er vele users die een erg gekleurde mening hebben. Anders moet iedere opensource hippie en AMD fanboy ook een eigen kleurtje.

Zoals gezegd: wat vond je van het feit dat we een moderator B&V hadden die bij Kaspersky werkt. Sterker nog, de enige mod. Topics waar KAV niet alles tegenhield werden echt niet geweerd hoor. En als er een mod in WOS is die toevallig MS-medewerker is, wordt niet alles dat geen hoera-verhaal is gesloten.
curry684 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:27:
Same here. Jarenlang DT-werk om duidelijk te maken dat we echt onafhankelijk zijn als crew, en vervolgens gaan we onsubtiel gewoon hele stukken van het forum verhuren ter commerciele uitbuiting.
offtopic:
Ik meen me te herinneren dat jij nooit een kerstpakket of uitje hebt geweigerd? Dacht je dat dat van bollepelgeld van Femme kwam? ;)

We zijn IMHO ook onafhankelijk. Maar dat neemt niet weg dat zoiets best het proberen is.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 16-02-2007 15:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:42:
[...]

Dat zal ik je uitleggen. Wat voor zin heeft het om een forum direct na de NL release dicht te gooien als je primaire doel is om Sony feedback te laten geven en vragen te stellen over hun product. Zonder het product gezien en mee gespeeld te hebben kan ik iig geen feedback geven.

Vandaar.
Dat baseer jij op een uitspraak die helemaal niet is gemaakt. Jij blijft hier dus een situatie schetsen die helemaal niet aan de orde is. Het slaat dus nergens op om |:( te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
Ik denk dat er enkel PS3 fanboys gaan komen en er weinig negatiefs gezegd gaat worden, omdat niet-fanboys het allemaal toch niet kan boeien.

maarja, de upside is het extra en dat is goed. Voor de rest kan ik er niets positiefs over zeggen.. Hopen dat het geen gebruik gaat worden

Microsoft met een zak geld: Hier voor een Vista forum
Nintendo met een zak geld: Hier, voor een Wii forum
Lotus met een zak geld: Hier, voor een notes forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:42:
De vraag is: kun je (als crew van T.net) ons gebruikers garanderen dat dat de volgende keer OOK nog zo is?
Nee, want de crew gaat hier niet over :) (en omdat de crew een constant veranderend geheel is ) :)

In dit specifieke geval heeft het MT in het softegoederen crew forum een voorstel gedaan (waar vervolgens flink op geschoten) - uiteindelijk is daar vanuit SGC uit dit voorstel gekomen juist omdat we het in potentie een interessante vorm van content verschaffing/participatie in zo'n product zien en het MT/Sony hebben dit voorstel overgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:43:
Dat baseer jij op een uitspraak die helemaal niet is gemaakt
Die is er wel gemaakt in de MED. Enige tijd, tsjah dat is idd rekbaar, wees dan op z'n minst duidelijk daarin. Want je kan op je klompen aanvoelen dat er mensen over gaan struikelen, want jij weet ook dat de T.net community bijzonder kritisch is op dit gebied. En dat toont imho betrokkenheid tot wat er gebeurt.

En omdat je er blijkbaar zo'n big deal van maakt heb ik de smiley maar even weggehaald hoor. Geen probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 16-02-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het enige wat hier gebeurt is het tegen betaling openen van een forum, met dien verstande dat men verwacht dat het ook voor de community wat kan bijdragen.
Ik zou bijna een inzamelingsactie starten in de HK voor een warez- en/of pr0nforum :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:42:vanwege de regel om het team als één geheel naar de users toe te presenteren?
Sedert wanneer is er zo'n regel dan? Ik vind het eigenlijk behoorlijk onder de gordel dat je zoiets insinueert, terwijl je als ex-HGA (toch?) héél goed weet dat die regel er niet is.
Nou heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit niet echt is besproken met de algehele crew, maar meer werd medegedeeld (de SGD crew uitgezonderd weliswaar). Dat vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd :).
Aangezien de andere crew er niet zal modden, boeit het ook geen flikker of die er problemen mee zouden hebben vrijwillig te modden in een commercieel forum. [/bot gesteld]
Wat niet kan in een apart topic omdat..?
Wat niet kan in reguliere banners omdat..?
Ik zeg niet dat dat niet kan, ik zeg alleen dat dit voordelen zijn. Niet dat er geen andere manieren zijn. Los daarvan snap je zelf ook wel dat een topic / banners qua exposure in het niet vallen bij een apart forum mag ik hopen
Je kunt niet alle beslissingen verkopen door te zeggen dat het een experiment is. Een experiment moet wel gegrond zijn, dus hou het argument "het is een experiment" alsjeblieft buiten die discussie want dat is irrelevant :).
Zo ken ik er nog een paar:
Dat het ook in een apart topic of in banners kan, is irrelevant want het gaat hier om een forum
Dat de overige crew niet geraadpleegd is, is irrelevant want het zijn slechts de SGD-mensen die er rechstreeks mee te maken krijgen
Dat het om onze objectiviteit gaat is irrelevant want Sony heeft geen zeggenschap in het modbeleid

Hou dat er dus allemaal buiten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Yoeri op 16-02-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:42:
Óf door het feit dat ik nu geen mod meer ben en dat ik dus geen plaat voor m'n mond hoef te nemen, itt de mods die hier niet mee eens zijn maar beter niets kunnen zeggen vanwege de regel om het team als één geheel naar de users toe te presenteren? Wie zal het zeggen :).
:D kom op zeg, je weet zelf net zo goed dat dat in onze crew niet zo werkt :)

Verder zou ik het persoonlijk anders aangepakt hebben in de manier waarop dit forum naar de rest van de crew gecommuniceerd werd, maar daar worden wel vaker fouten mee gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yoeri schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:47:
Dat het om onze objectiviteit gaat is irrelevant want Sony heeft geen zeggenschap in het modbeleid
Nee, maar Sony heeft zo wel meer exposure boven de rest (dat is ook het doel) en dat gaat imho ook tegen objectiviteit in.

Dat is net zoiets als een land met 2 politieke partijen, waarbij de pers objectief zegt te zijn, maar de ene partij 90% zendtijd krijgt (omdat ze meer geld betalen) en de andere partij 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:42:
(...) De vraag is: kun je (als crew van T.net) ons gebruikers garanderen dat dat de volgende keer OOK nog zo is?
Een werkelijke garantie kan ik niet geven, natuurlijk, aangezien ik er niets over te zeggen heb. Maar ik zou geen deel willen zijn van de crew van een forum waarbij het daadwerkelijke moderatiebeleid door een derde partij bepaald wordt.
.oisyn schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:42:
[...] Óf door het feit dat ik nu geen mod meer ben en dat ik dus geen plaat voor m'n mond hoef te nemen, itt de mods die hier niet mee eens zijn maar beter niets kunnen zeggen vanwege de regel om het team als één geheel naar de users toe te presenteren? Wie zal het zeggen :).
Als crewleden het er niet mee eens zijn dan mag ik hopen dat ze die ontevredenheid gewoon ventileren, zowel intern als extern :) .
[...] Nou heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen dat dit niet echt is besproken met de algehele crew, maar meer werd medegedeeld (de SGD crew uitgezonderd weliswaar). Dat vind ik op z'n zachtst gezegd vreemd :).
Hoe het intern gecommuniceerd wordt is niet echt een zaak van de users :) .
[...] Wat niet kan in een apart topic omdat..?
Natuurlijk kán dat wel, maar dan levert het geen of veel minder geld op, zo vermoed ik :) .
[...] Wat niet kan in reguliere banners omdat..?
Omdat banners straal genegeerd worden en je veel minder exposure oplevert dan een apart subforum?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:43:
[...] Dat baseer jij op een uitspraak die helemaal niet is gemaakt. Jij blijft hier dus een situatie schetsen die helemaal niet aan de orde is. Het slaat dus nergens op om |:( te doen.
Naja, ik kan er wel inkomen dat je de opmerking in de med zo interpreteerd hoor :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
* TheZeroorez is van mening dat we maar even moeten wachten met zeiken.

Ik denk dat het met de opzet die het nu heeft, en zoals het in het Mededelingenforum staat wel goed is. Zolang er geen users worden betaald (Sony, ik ben opzich wel geïnteresseerd :P ), en het allemaal ongecensureerd blijft (zoals het nu is), vind ik het best.

Mac en Windows fora zijn er ook, niet gesponsord inderdaad, maar je kunt er denk ik wel een beetje hetzelfde van verwachten. Áls het dan nog eens mis zou lopen, is dat dan, en niet nu. Het is experimenteel, dus ik denk niet dat je er nu teveel over moet zeiken..

Ook vind ik dat mensen weer héél gemakkelijk zeggen dat ze op (zouden) stappen, net als dat ze niet meer op de FP zouden lezen enzo. Dat vind ik altijd een erg zwak iets om te doen (of alleen te zeggen natuurlijk), en het slaat totaal nergens op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
TheLemon schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:41:
Ik vind het vreemd dat alle klagers dit erger vinden dan de banners bijvoorbeeld, die krijg je namelijk altijd om je oren (als free member), terwijl je het PS3 forum gewoon kunt negeren als je je eraan stoort.
Ik vind het vreemd dat jij het verschil tussen banners en daadwerkelijke content niet snapt :). Abo's hebben overigens geen banners, toch hebben ze wel het PS3 forum (een vergelijking die natuurlijk nergens op slaat, maar wel volgens jouw redenatie).
In Second Life bijvoorbeeld gebeurt net zoiets en niemand vindt dat erg.
SL presenteert zich niet als een onafhankelijke plaats waar gediscussieerd kan worden over allerlei zaken. Waarom denk je dat het in de journalistiek niet verkoopbaar is dat bedrijven het Nieuws sponsoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:46:
Die is er wel gemaakt in de MED. Enige tijd, tsjah dat is idd rekbaar, wees dan op z'n minst duidelijk daarin.
Mja. Het is een expiriment. Ik weet er ook de details niet van (laat dat even duidelijk zijn).
Ik mag toch aannemen dat na verloop van tijd de topic geintegreerd zullen worden in Spielerij oid. En dan kan daar alsnog de feedback verder verlopen. Ik lees nergens dat het forum meteen nadien dichtgaat. Maar zelfs als dat wel zo is (wat niet logisch lijkt) dan nog is er geen vuiltje aan de lucht. Dan gaan die topics elders verder en krijgen users nog gewoon hun antwoord op vragen.

Vooralsnog praat je over een beetje extra exposure vooraf. Big deal.
Wij als crew krijgen geen cent voor ons modwerk. En wij laten ons dan ook geen strobreed in de weg liggen als het aankomt op het moderatiewerk. Geloof maar dat dat al uitvoerig intern besproken is. Er is en zal geen censuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gunner schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:46:
[...]

Enige tijd, tsjah dat is idd rekbaar, wees dan op z'n minst duidelijk daarin.
Is het bezwaarlijk dat er geen specifieke eindtijd is aangegeven? Ik snap de opmerking best, mochten de eerste gebruikers minder positief zijn dan wordt dat gepost en de beste plek is dan in PS3. Als dan nét dat subforum is gesloten dan valt dat minder op. Of het zo'n vaart loopt is afwachten :)
anandus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:46:
[...]
Ik zou bijna een inzamelingsactie starten in de HK voor een warez- en/of pr0nforum :X
Nou, mocht IKEA nog eens langskomen dan houden mOrPhie en ik ons aanbevolen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equalized
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-03-2021
F_J_K schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:43:
[...]

Een kleurtje zou aangeven dat het een speciale positie betreft en dat is dus niet zo. Ook zijn er vele users die een erg gekleurde mening hebben. Anders moet iedere opensource hippie en AMD fanboy ook een eigen kleurtje.

Zoals gezegd: wat vond je van het feit dat we een moderator B&V hadden die bij Kaspersky werkt. Sterker nog, de enige mod. Topics waar KAV niet alles tegenhield werden echt niet geweerd hoor. En als er een mod in WOS is die toevallig MS-medewerker is, wordt niet alles dat geen hoera-verhaal is gesloten.
Dit vind ik geen goede vergelijking. Nu is er een héél nieuw forum geopend in een neutrale forumcategorie waar de inhoud over games/consoles/etc gaat Een forum speciaal voor de PS3, speciaal geregeld door Sony. Dit vind ik echt wat anders aangezien dit toch echt wat commercieler is dan een moderator die Kapersky verdedigt (wat dus niet gebeurd :) ) Dit is imho regelrechte reclame op het forum.

sar·cas·me (het ~)
1. bittere, bijtende spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:44:
Ik denk dat er enkel PS3 fanboys gaan komen en er weinig negatiefs gezegd gaat worden, omdat niet-fanboys het allemaal toch niet kan boeien.
Not to worry, ik ga erop toezien dat ik de Sony users met feiten om de oren ga slaan als ze met onjuiste info komen. Voor zover ik daarop kan toezien uiteraard. :)
maarja, de upside is het extra en dat is goed. Voor de rest kan ik er niets positiefs over zeggen.. Hopen dat het geen gebruik gaat worden

Microsoft met een zak geld: Hier voor een Vista forum
Nintendo met een zak geld: Hier, voor een Wii forum
Lotus met een zak geld: Hier, voor een notes forum
Exacly my point.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.