[feat] Uitgebreide topictitel

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK kreeg net een idee om de optie mbt. de topictitel wat uit te breiden.

Ik zal mijn idee uitleggen dmv. een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/465/nieuwtopicreq5kv.jpg
Plaatje is gesoept door mijzelf

Wat ik dus in gedachten had is om 3 extra opties toe te voegen.
Dus als je het volgende invult:

Titel: Dit is een topictitel
Platform: HTML
Deel: 12

Dan krijg je al topictitel bij in versturen van de gegevens het volgende:

[HTML] Dit is een topictitel - Deel 12

Hij genereerd dus voor jouw een mooie topic titel, wat het overzicht in de topictitel lijst alleen maar goed zal doen.

Waarom deze feature?
Regelmatig zie ik topictitels voorbijkomen waar een fout in staat of waar het platform niet vermeld staat en dat soort dingen. Dus leek het mij wel handig om een dergelijke functie in te voeren.

Uitleg over de opties:

Platform:
Hier zet je het platform neer waarvoor jouw topic bedoeld is. In Complete Systemen & Laptops kan dit bijvoorbeeld zijn: Ervaringen of Advies. In Webdesign, Markup & Clientside Scripting kan dit zijn: HTML, CSS of Flash, etc....

Deel:
Spreekt voor zich. Als je een nieuw deel van een bepaald topic wilt maken, zet je hier het nieuwe deel nummer.

Vorig deel:
Hier zet het topic nummer. Te vinden door in de url te kijken,
bijv.:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/[b]1141915[/]

Als topic verstuurd is dan zou de bedoeling zijn dat je het vorige deel kunt bereiken door op een knopje te drukken dat naast de topictitel staat. Tussen/ernaast van de knopjes: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/bookmark.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/bookmark-todo.gif

IK heb ff gezocht naar vorige topics die hierover gingen. Ik vond deze:
Ideetje voor [..] in topictitel
Aangezien dit topic zo'n 4 jaar oud, wilde ik het idee nog maar een keer onder de aandacht brengen.

Hoe denken jullie over dit idee?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als ik dit zie verwacht ik in bijna iedere topictitel een tag :X

Nee dank je ;) Wat is er trouwens mis met het lezen van de subforum faq en op basis daarvan een fatsoenlijke titel verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Niks, maar dit maakt het net ff wat makkelijker ;)
Daarnaast zou je het niet perse hoeven te gebruiken, alleen daar waar het nodig is.

offtopic:
Ik kreeg dit idee en ik vond dat ik het moest melden :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Misschien zou het zo beter zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/3337/nieuwtopicreq5kvv21hh.jpg
Dat je dus uit een aantal keuzes kunt kiezen.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alleen dat onderdeel met dat je aan kan geven wat het vorige deel was zou handig kunnen zijn (en overigens kan je dan dat vakje "Deel" weglaten, je doet gewoon this.deelCount = vorig.deelCount + 1;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ook een idee, maar ik zou van deel geen dropmenu van maken. Denk grote topics die al aan de 70/80 delen zitten. Dan schuif je je een ongeluk.

@ Erkens
Hoe zou GoT dan moeten weten wat het nieuwe deel is? Dat gaat niet door een + 1.

@Seatrider
Jij vind dit idee niks. Aan je post te zien :|

[ Voor 37% gewijzigd door Zeror op 21-06-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik dacht zelf aan een optie om een topicstart te genereren, de poster kan kiezen uit een aantal voor gedefinieerde berichten (door middel van een combobox):

1. HELP MIJN COMPUTER DOET NIETS MEER
2. WAT IS DIT NOG WAARD?
3. WAT KAN IK HIER AAN UPGRADEN?

Optioneel kan de topic na de post direkt automatisch gesloten worden zonder tussenkomst van een mod.

Edit: En nu serieus; je moet er vanuit kunnen gaan dat mensen zelf wel een topictitel kunnen bedenken. De mensen die dat niet snappen gaan ook die extra velden verkeerd invullen; denk aan [HELP] MIJN COMPUTER DOET NIETS MEER - Deel 69. :)

[ Voor 29% gewijzigd door SeatRider op 21-06-2006 20:22 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rakkerzero schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:19:
@ Erkens
Hoe zou GoT dan moeten weten wat het nieuwe deel is? Dat gaat niet door een + 1.
natuurlijk wel, je geeft toch het topic nummer van het vorige deel op, alwaar staat welk deel dat was ;)

maar afgezien daarvan ben ik het wel eens met een aantal andere, dat het niet echt super nuttig is. Die delen zijn ook niet echt nodig imo (grote topics met veel delen zijn een ramp om te doorzoeken, ongeacht dat er daarvoor nu wat features zijn) en verder komt het niet heel erg vaak voor dat er een nieuw deel geopend wordt, dat het best wel handmatig kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
SmartDoDo schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:09:
Als ik dit zie verwacht ik in bijna iedere topictitel een tag :X

Nee dank je ;) Wat is er trouwens mis met het lezen van de subforum faq en op basis daarvan een fatsoenlijke titel verzinnen?
Voordeel is wel dat als je de tag in een apart dbase veld opslaat ( dus niet nieuwe titel, maar gewoon opgesplitste titel opslaan ) dat je :
a : Tags per forum aan / uit kunt zetten dmv een pref
b : je bij grote topics een historie kunt tonen ( dmv zoeken naar topics met dezelfde titel en dan numeriek de delen weergeven )

Maar het probleem wat ik er mee zie is dat het grote topics bevordert en ik een hekel heb aan grote topics ( ik heb een vraag over world of warcraft, mag ik nu 79 topics doorploeteren ??? ) + het feit dat er genoeg fora zijn waarbij je geen zinnige tag kan meegeven ( hele GC groep volgens mij )

Per fora instelbaar zie ik er wel voordelen in, dus in spielerij de delen functie, in devschuur de tagfunctie etc etc.
Maar forum breed dit als standaard implementeren lijkt me alleen maar ellende oproepen ( nog daargelaten dat jij het in jouw voorbeeld als geavanceerde optie weergeeft ( dus standaard uit ) waardoor de meeste mensen er geen gebruik van zullen maken en gewoon eigen tag-methodes bedenken etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gomez12 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:33:
[...]
b : je bij grote topics een historie kunt tonen ( dmv zoeken naar topics met dezelfde titel en dan numeriek de delen weergeven )
Ik dacht dat dit in React 1.9.4 komt....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 20:56:
[...]

Ik dacht dat dit in React 1.9.4 komt....
1.9.4 biedt wel wat mogelijkheden, maar daar gaan we vooralsnog hier geen gebruik van maken

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
crisp schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:10:
[...]

1.9.4 biedt wel wat mogelijkheden, maar daar gaan we vooralsnog hier geen gebruik van maken
:o
iedereen smeekt er al jaren om, nu zit het erin en gebruiken jullie het niet. Leg uit :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:46:
[...]

iedereen smeekt er al jaren om, nu zit het erin en gebruiken jullie het niet. Leg uit :+
Of: ze zijn nu zo druk bezig met testen van 1.9.4 dat deze nieuwe feature te veel tijd kost om het er nu in te bouwen ;)

Voor de rest, om mijn post nog enigzinds nuttig te maken, denk ik dat het gedeeltelijk wel ok is. Om nu tags te gaan toepassen lijkt me iets te overdreven. Er komen dat teveel. Tegenwoordig zie je al steeds meer modjes tags verwijderen omdat die toch zinloos zijn :)
Maar die van de delen lijkt me nuttiger. Vaak moet je, als je een eerder deel zoekt, dmv de search zoeken. Als er nu een drop-down komt met de vorige delen (bijv naast het kruimelpad) kan je gemakkelijk terugbladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maverick schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:46:
[...]

het is nog niet getest, de templates moeten erop aangepast worden en 10 tegen 1 zal blijken dat het te belastend is voor een forum als GoT; een linkje naar 'simular topics' verwerken in de template en/of een searchlink op basis van titel zijn wel een optie waar ik nog eens naar wil kijken

voor de rest: tags: no
methode voor bijhouden van delen van grote topics: teveel werk voor een relatief klein voordeel

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Die functionaliteit is i.d.d. wel grappig, maar da's een veel te zware query, zelfs voor aphrodite en de volgende versie van Apollo :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1