Ten eerste: Ga niet de multiplatform game topics splitsen. Dat is echt zonde! Zoals TheZeroorez ook zegt, je moet dan alle topics gaan lezen om te zoeken naar dingen als gameplay (storyline, hulp bij missies, enz). Dan wordt het helemaal een bende, en zeker onoverzichtelijk.
Ten tweede mijn gedachte over de sub genres:
Op consoles sorteren kan handig zijn, maar vergis je niet: 80% van de games zijn multiplatform, en 18% die dat niet zijn zijn voor de PC (kijk maar naar de vele MMORPG's die er zijn). Als je op console sorteert, dan krijg je een PS3/XBox/Wii forum, dat maar 3 actieve topics bevat (evt. meer door hardware), en een alsnog heel groot forum over cross platform. Hiermee verplaats je dus (zoals eerder ook is gezegt) het probleem naar een ander forum, en er worden alleen maar meer forums ge creeërd, wat ook niet erg goed is lijkt mij.
Op Genre selecteren is lastig, aangezien het veel forums vereist:
FPS
Racing
RTS (?)
(MMO)RPG
Simulation
En dan vergeet ik er nog een paar.
Ik zou dit dan doen:
- PC Gaming (aangezien veel games als RTS en MMORPG games alleen op de PC komen)
- Console (veel multiplatform games komen alleen uit op XBox en PS3 en evt Wii. Ook voor portable)
- Console HW (evt. met PC HW erbij, als stuurtjes/joysticks/gamepads)
- Multiplatform (dit dus voor de games die op álle platforms uitkomen)
Problemen en vragen eruit mikken, daar wordt te weinig gepost, maak dan een topic aan in het desbetreffende forum (evt in een topic als: ''Groot PS3 topic'' in Console HW).
Just my thoughts. Mij lijkt dit het handigst:
- Niet teveel forums.
- mooie verdeling, ik denk dat in elk forum er evenveel zal worden gepost.
- Geen problemen met meerdere topics. Wanneer een spel een jaar later op PC wordt uitgebracht, wordt het forum verplaatst naar Multi.
EDIT: Ik heb even een screentje gemaakt met de huidige topics in de lijst, en waar ze dan in zullen komen:

Rood = Console
Geel = PC (dit is dus het meeste, dus zeker PC apart houden)
Blauw = Console HW
Zwart = Multi
Dit is dus vrij goed verdeeld, en ook nog eens logisch!
[
Voor 10% gewijzigd door
TheJVH op 18-05-2008 01:43
. Reden: Screentje ]