Games forum splitsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakerts...

Zou het niet eens tijd worden om de games sectie te veranderen?

Bijvoorbeeld:

- PC games
- X360 consoles + games
- PS 3 consoles + games
- Wii consoles + games
- Andere consoles

Zou een stuk overzichtelijker zijn, want nu loopt alles zo'n beetje door elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat is al vaker voorgesteld: [search=splitsen games] (of gebruik een andere combinatie) :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het grote Spielerij feedback-topic

We zijn op het moment overigens bezig met een oplossing voor de grootte van SGD. Dat is inderdaad zo druk dat het het nummer één subforum is qua posts/views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Wat ga je doen met multiplatform games? Meerdere topics aanmaken voor hetzelfde spel?
1 fora naar 5 verschillende splitsen lijkt me wat teveel van het goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tofu schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:54:
Wat ga je doen met multiplatform games? Meerdere topics aanmaken voor hetzelfde spel?
Lijkt me wel, het zijn immers misschien dezelfde spellen maar ze werken vaak toch anders qua controls en de graphics zijn ook al anders. En met problemen etc. is dat ook bij ieder platforum anders dus het is niet zo handig als PC + console door elkaar loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk je dan ook even dat je hier net een maandje rondhangt. En aan wat voor jou misschien niet helemaal handig is, is de rest misschien wel gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:03:
Bedenk je dan ook even dat je hier net een maandje rondhangt. En aan wat voor jou misschien niet helemaal handig is, is de rest misschien wel gewend.
Ach, aan de andere kant ziet een nieuweling misschien de inconsistentie waar de regulars niet anders gewend zijn ;) . Al denk ik dat je uit moet kijken voor teveel opdeling waardoor je miniatuur, overlappende forumdelen krijgt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:03:
Hoho, de mods zijn er ook van overtuigd dat er een betere manier moet zijn, alleen welke zijn ze nog niet uit :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:06:

Ach, aan de andere kant ziet een nieuweling misschien de inconsistentie waar de regulars niet anders gewend zijn ;) . Al denk ik dat je uit moet kijken voor teveel opdeling waardoor je miniatuur, overlappende forumdelen krijgt.
Ik zeg ook niet dat er niet gesneden moet worden, ik probeer alleen een beetje te relativeren ;)
Niet alle splitsingen zijn in het verleden succesvol gebleken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Tofu schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:54:
We gaan helemaal niets met platformen doen, omdat dat een enorm overlappende, onhandige en onlogische 'oplossing' is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TheZeroorez schreef op maandag 12 mei 2008 @ 08:28:
[...]
We gaan helemaal niets met platformen doen, omdat dat een enorm overlappende, onhandige en onlogische 'oplossing' is :P
Misschien iets met genre's, sport/racing, shooters, mmo, overig/centraal b.v. ?
In die laatste kunnen dan de "<insert console> ervaringen" topics.
Het voordeel van genre's is dat je wat gerichter kunt zoeken/lezen/volgen.
3 of 4 subfora lijkt me meer dan genoeg. :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:04

sanzut

It's always christmas time

Ik zou het opsplitsen naar grofweg genre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar genre opsplitsen lijkt me niet handig. Hoeveel topics over FPS'en, racegames of RPG's zijn er nou helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
- "Teokomstige games & geruchten"
- "Huidige games"
- "Consoles en Accessoires"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
sanzut schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:45:
Ik zou het opsplitsen naar grofweg genre?
Dat is zo'n beetje het plan ja.
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:36:
Naar genre opsplitsen lijkt me niet handig. Hoeveel topics over FPS'en, racegames of RPG's zijn er nou helemaal?
Best veel eigenlijk. Prima opsplitsing dus.
Speed24 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:38:
- "Teokomstige games & geruchten"
- "Huidige games"
- "Consoles en Accessoires"
Gezien de verdeling van de huidige actieve topics gaat dat niet echt werken / nuttig zijn. Een nieuwe indeling hebben we al over gedacht, maar het heeft nog even de tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben nog altijd voor een apart peripheral forum. Eentje waar je gewoon een topic kunt starten over een nieuwe controller voor de Xbox 360 bijvoorbeeld, zonder dat je dat in Het grote Xbox 360 topic deel 2542346 hoeft te posten, waar je door 100 verschillende users de melding krijgt dat dat al eerder is voorbij gekomen en dat je dus maar moet zoeken in de overige 2542345 topics.
Gezien de verdeling van de huidige actieve topics gaat dat niet echt werken / nuttig zijn. Een nieuwe indeling hebben we al over gedacht, maar het heeft nog even de tijd nodig.
Je moet niet alleen denken in de huidige actieve topics, maar ook in nieuwe topics die dan aangemaakt gaan worden die nu nog niet aangemaakt worden. Zoals het voorbeeld wat ik net al gaf.

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 12-05-2008 15:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Indeling naar platform (pc, xbox, playstation) lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee, omdat veel games op meerdere platforms uitkomen en het denk ik handiger is om dan 1 topic aan te houden, ipv. 3 losse waar voor 99% hetzelfde instaat. Of je moet het forum aanpassen zodat er met tags gewerkt kan worden en topics in meerdere subfora kunnen staan (idee dat onlangs in dit topic besproken is: \[forum/feat] Tags in plaats van categorieën)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 12-05-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

.oisyn schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:10:
Ik ben nog altijd voor een apart peripheral forum. Eentje waar je gewoon een topic kunt starten over een nieuwe controller voor de Xbox 360 bijvoorbeeld, zonder dat je dat in Het grote Xbox 360 topic deel 2542346 hoeft te posten, waar je door 100 verschillende users de melding krijgt dat dat al eerder is voorbij gekomen en dat je dus maar moet zoeken in de overige 2542345 topics.
Dat is natuurlijk om de levensvatbaarheid van de grote topics in stand te houden. Iets waar de reagerende users schijnbaar baat bij hebben. Wat mij betreft zou het geen probleem moeten zijn om een dergelijk topic aan te maken. En daar is een policy voor om het aan de users kenbaar te maken hoe men er mee moet omgaan.

Maargoed, ik begrijp dat de Spielerij mensen al druk bezig zijn met denken. Al hoeft het voor mij niet anders kan verandering ook wel eens goed zijn :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wom schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:33:
Wat mij betreft zou het geen probleem moeten zijn om een dergelijk topic aan te maken.
Dergelijke topics zouden nu worden ondergesneeuwd. Het PS3 forum van destijds is een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Je krijgt lichtere kleine topics over specifieke onderwerpen, en daardoor ook veel meer reacties omdat mensen de titels van dergelijke lezen en dan erop klikken omdat ze er ook iets vanaf (willen) weten. Zo weet ik zelf ook wel wat van verschillende dingen van de consoles, maar ik ga echt niet de grote Xbox 360 en PS3 topics bijhouden, omdat ik daarin niet kan filteren op de dingen die ik interessant vindt. En zulke topics kun je ook niet terugvinden in SGD omdat de gametopics daar gewoon de overhand hebben.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 98% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:07 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ruudjah schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:11:
Allereerst lijkt het me dat de oplossing voor het probleem gezocht moet worden vanuit de gebruiker beredeneerd. De gebruiker moet immers het forum gebruiken en een logische indeling voor z'n neus krijgen.
Dat is een wat beperkende/beperkte visie. Het moet ook modereerbaar zijn om de het kaf van het koren te kunnen blijven scheiden; dus zal er bij de indeling ook met die modereerbaarheid rekening moeten worden gehouden. Verder zullen gebruikers snel alleen vanuit hun console redeneren, iets wat sneller in beperkte oplossingen resulteert :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

.oisyn schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:59:
[...]

Dergelijke topics zouden nu worden ondergesneeuwd. Het PS3 forum van destijds is een goed voorbeeld van hoe het ook kan. Je krijgt lichtere kleine topics over specifieke onderwerpen, en daardoor ook veel meer reacties omdat mensen de titels van dergelijke lezen en dan erop klikken omdat ze er ook iets vanaf (willen) weten. Zo weet ik zelf ook wel wat van verschillende dingen van de consoles, maar ik ga echt niet de grote Xbox 360 en PS3 topics bijhouden, omdat ik daarin niet kan filteren op de dingen die ik interessant vindt. En zulke topics kun je ook niet terugvinden in SGD omdat de gametopics daar gewoon de overhand hebben.
Dat is natuurlijk ook wel een beetje oorzaak <> gevolg. Als iedereen "makkelijk" denkt en het gewoon in het grote xxx topic gooit dan zal dat ook altijd de bron voor dergelijke informatie blijven. Als er een nieuw topic wordt geopend waarbij de titel bijvoorbeeld "Nieuwe logitech joystick voor X360, iemand ervaring?" kan ik me niet voorstellen dat het topic ondergesneeuwd gaat worden, of het moet zijn dat er niemand inderdaad iets zinnigs over heeft te zeggen.

Of denk je dat de mensen die wel nuttig voor dat topic zouden kunnen zijn enkel het Grote Xbox 360 topic doorlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Er wordt hard nagedacht aan een oplossing voor grote topics. Dat is echter niet zo heel eenvoudig, zeker niet als je ook de informatie nog enigszins overzichtelijk wil houden zonder een massa van losse topicjes.

In ieder geval zijn we voorlopig van plan om de games op te splitsen naar soort/genre en niet naar console. Omdat de gemplay veelall hetzelfde is voor de consoles. Voor de specifieke console eigen titels is ook altijd een genre indeling te maken :) Maar mocht iemand nog een briljant ander idee hebben dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zich logisch, maar ik denk dat vanuit een community oogpunt verdeling in de drie consoles en pc platform meer voor de hand ligt. Die mensen voelen zich al verbonden met elkaar (zie de grote topics). Daarnaast open je dan altijd even het forum van de console waarin jij geinteresseert ben en waarvan jij alles wilt weten.

Nu ben je echt als beheerder een indeling die voor het beheer misschien handiger is aan het 'opleggen'. Een weinig gebruikersgerichte houding zou ik zeggen.

Het enige echt grote nadeel is volgens mij dat er dan van 1 spel maximaal 4 topics lopen. Of dat nou echt heel erg is... Ik zou zeggen van niet. Naast het feit dat die spellen soms gewoon verschillen (in online dingetjes enzo), kan je als de spellen echt heel erg gelijk zijn mooi aliassen gebruiken.

Maar ik ben het ook erg eens met Ruudjahh hierboven. Hoe doen andere gamesfora het? Je hoeft hier toch niet het wiel opnieuw uit te gaan vinden? Beter goed gejat dan slecht bedacht. Kijk hoe het fora eruit ziet en kijk eens in de feedbackfora of daar veel problemen mee zijn. Lijkt me uitstekend. Als de consequentie dan is dat er topics dubbel komen, dan zou je ervoor kunnen kiezen om even die GoT traditie van 'elk topic is er een teveel' (:P) even moeten loslaten en eens kijken hoe dat zou werken ;).

[ Voor 42% gewijzigd door JvS op 17-05-2008 01:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

dat het splitsen van een forum ook slecht kan gaan bewijst hele gsm forum wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
JvS schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:02:
Op zich logisch, maar ik denk dat vanuit een community oogpunt verdeling in de drie consoles en pc platform meer voor de hand ligt. Die mensen voelen zich al verbonden met elkaar (zie de grote topics). Daarnaast open je dan altijd even het forum van de console waarin jij geinteresseert ben en waarvan jij alles wilt weten.

Nu ben je echt als beheerder een indeling die voor het beheer misschien handiger is aan het 'opleggen'. Een weinig gebruikersgerichte houding zou ik zeggen.

Het enige echt grote nadeel is volgens mij dat er dan van 1 spel maximaal 4 topics lopen. Of dat nou echt heel erg is... Ik zou zeggen van niet. Naast het feit dat die spellen soms gewoon verschillen (in online dingetjes enzo), kan je als de spellen echt heel erg gelijk zijn mooi aliassen gebruiken.

Maar ik ben het ook erg eens met Ruudjahh hierboven. Hoe doen andere gamesfora het? Je hoeft hier toch niet het wiel opnieuw uit te gaan vinden? Beter goed gejat dan slecht bedacht. Kijk hoe het fora eruit ziet en kijk eens in de feedbackfora of daar veel problemen mee zijn. Lijkt me uitstekend. Als de consequentie dan is dat er topics dubbel komen, dan zou je ervoor kunnen kiezen om even die GoT traditie van 'elk topic is er een teveel' (:P) even moeten loslaten en eens kijken hoe dat zou werken ;).
Ik ben het helemaal met je eens. De meeste logische oplossing is gewoon splitsing op console. Daarbij zou je prima met aliassen of meerdere topics kunnen werken voor multiplatformgames. Het grootste punt is immers het opsplitsen van de discussie in de 'grote' console topics. Dat doe je volgens mij het beste door voor hun subfora te maken, niet door ze van je te vervreemden met allerhande bijzondere genre subfora :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

zeef schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:52:
Er wordt hard nagedacht aan een oplossing voor grote topics. Dat is echter niet zo heel eenvoudig, zeker niet als je ook de informatie nog enigszins overzichtelijk wil houden zonder een massa van losse topicjes.

In ieder geval zijn we voorlopig van plan om de games op te splitsen naar soort/genre en niet naar console. Omdat de gemplay veelall hetzelfde is voor de consoles. Voor de specifieke console eigen titels is ook altijd een genre indeling te maken :) Maar mocht iemand nog een briljant ander idee hebben dan hoor ik dat graag.
Volgens mij is op Console splitsen toch handiger voor het overzicht, als je vervolgens in Console evt opsplitst in genre en/of titel is de boel een stuk duidelijker
en als je op console sorteert wie zegt dat er dan geen 'gemengde' console topic/forum kan komen waar dus de spellen die crossplatform zijn in terecht kunnen

PC
PS(X/2/3)
Xbox (360)
Gamecube/Wii
Crossplatform

Of nog algemener:
PC
Sony
Microsoft
Nintendo
Crossplatform

en dat je in deze mappen op titel en/of genre sorteert: FPS/RTS/MMORPG/RPG etc. of juist in crossplatform: Assassin's Creed maar als er een titel eerst voor de PC uit komt en vervolgens geport wordt naar een console of andersom kan je keurig dat topic moven naar het crossplatfom gedeelte als deze eerst in een 'hoofdgenre' stond.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Doe alsjeblieft niet in genres :X

Dat is de slechtste indeling die er bestaat. Waar plaats je GTA IV? Actie, Racen, Shooter? De MediaMarkt werkt sinds kort ook met een dergelijke indeling, en je kan amper spellen normaal vinden omdat ze bij het verkeerde Genre staan.

Doe het dan op alfabet :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Wiethoofd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:32:
[...]

Volgens mij is op Console splitsen toch handiger voor het overzicht, als je vervolgens in Console evt opsplitst in genre en/of titel is de boel een stuk duidelijker
en als je op console sorteert wie zegt dat er dan geen 'gemengde' console topic/forum kan komen waar dus de spellen die crossplatform zijn in terecht kunnen

PC
PS(X/2/3)
Xbox (360)
Gamecube/Wii
Crossplatform

Of nog algemener:
PC
Sony
Microsoft
Nintendo
Crossplatform

en dat je in deze mappen op titel en/of genre sorteert: FPS/RTS/MMORPG/RPG etc. of juist in crossplatform: Assassin's Creed maar als er een titel eerst voor de PC uit komt en vervolgens geport wordt naar een console of andersom kan je keurig dat topic moven naar het crossplatfom gedeelte als deze eerst in een 'hoofdgenre' stond.
Dat is ook een mooie oplossing. Vooral de tweede dan, zou ik zeggen. Alle fabrikanten hebben immers inmiddels meerdere generaties consoles en dan heb je ook nog de portables als de PSP en de DS. Dan hoef je ook inderdaad ook niet moeilijk te doen voor crossplatform spellen met aliassen o.i.d. Daarnaast zou je als policy op kunnen nemen dat je topics moeten taggen met het soort spel, dus [MMORPG] World of Warcraft, [FPS] Halo 3 etc.

Maar desondanks zie ik meer voor de huidige manier van taggen, dus de console ervoor. Dat is ook wel handig, immers in een Sony subforum kunnen spellen voor de Playstation, Playstation 2, Playstation 3 en PSP besproken worden. Maar goed, als je toch graag iets wilt doen met genres...

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 17-05-2008 01:53 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoezo, mooie oplossing :?. Geen oplossing eerder. Want de meeste games zijn crossplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik vond m'n tweede oplossing met de fabrikant namen ook het meest logisch.
Je zit dan vervolgens idd met de onderverdeling in die fora als je bijvoorbeeld counter strike source hebt die zou dan moeten naar PC en dan heten: [FPS] Counter Strike: Source
GTA IV zou dan naar Crossplatform moeten (of een andere logische naam) en dan met [PC/Xbox 360/PS3] GTA IV heten, omdat deze, zoals Angeloonie terecht opmerkte, vrijwel niet valt in te delen in 1 enkele categorie zonder zelf een nieuw genre te verzinnen. Als je dan Mario Kart hebt (ongeacht welke versie in dit voorbeeld) dan gaat deze naar de map: Nintendo en heet vervolgens: [Wii] Mario Kart... of [GC] Mario Kart: Double Dash. (of je moet gamecube voluit willen schrijven)

Kort samengevat: Als je precies weet wat voor genre het is en hij kan in 1 categorie ingedeeld worden omdat hij niet geport is, dan zet je de afkorting van het genre tussen blokhaken voor de titel van het spel. Multi platform (is trouwens een goede naam waar ik nu Crossplatform heb staan ;)) waar het genre van vast staat en de typen consoles waarop het spel te spelen is krijgt dan het genre tussen blokhaken, de titel en daarachter welke platformen tussen ronde haken (of dit moet ook tussen de blokhaken na het genre) ik denk hier ook de tweede optie

Je zou Crysis dus nu in PC plempen, het genre FPS meegeven en zodra hij dan ook op de xbox en/of PS3 uitkomt em naar multi platform (een woord?) moven en de consoles toevoegen aan de blokhaken bij het genre.
PC only: [FPS] Crysis
Multi: [FPS PC/Xbox 360/PS3] Crysis
Of zoals nu: [FPS Multi] Crysis (of je moet het genre weglaten als dat niet precies te bepalen valt al ben ik niet helemaal voor om alleen 'multi' te laten staan)
.oisyn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:54:
Hoezo, mooie oplossing :?. Geen oplossing eerder. Want de meeste games zijn crossplatform.
We zijn nog bezig een goed systeem op te zetten ;) Meedenken, of goede ideeën uitwerken (waar ik mee bezig was toen jij je reactie postte) wil ook helpen! ookal ben je mod, meedenken kan altijd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 17-05-2008 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
.oisyn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:54:
Ja en dan. Ik vind niet dat dat het startpunt moet zijn. Ik vind dat je vanuit de gebruiker moet redeneren.

Ik ben persoonlijk van mening dat je het per platform juist bij elkaar moet houden en niet moet opsplitsen. Nogmaals de grote topics voor de consoles zijn niet ideaal en daarom zou ik daar eerder een subforum van maken waar je plaats biedt aan alles wat anders in de grote topics besproken zou worden.

Uit de reactie van TheZeroorez blijkt duidelijk dat de Spielerij crew dat niet van plan is en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel jammer vindt. Op vrijwel alle andere fora en sites wordt ook het onderscheidt naar platform gemaakt en niet naar genre. Dat is natuurlijk niet voor niets :). Er worden daarnaast genoeg andere argumenten gegeven waarom je voor zo'n constructie zou moeten gaan en niet voor een onderverdeling op genres.

Stel dat je het per platform (of meer generiek merk/fabrikant) opsplitst dan blijf je inderdaad met de multiplatform games zitten. Ik vraag me af of dat echt zo'n probleem is. Verschillende topics voor een spel lijken me helemaal niet zo ongewenst. Bijv. PES voor de Wii is heel anders dan voor de PC. Daarbij krijg je dan ook niet de zo nu en dan oplaaiende fanboy reacties zoals in het GTA IV topic. Natuurlijk zal er wat overlap zijn, maar het is de vraag of de gebruiker daar wat van merkt. Immers weinig mensen zullen van een spel de Xbox 360 en PS3 versie hebben (er vanuit gaande dat bij die crossplatform spellen, het verschil het kleinst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wiethoofd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:05:
We zijn nog bezig een goed systeem op te zetten ;) Meedenken, of goede ideeën uitwerken (waar ik mee bezig was toen jij je reactie postte) wil ook helpen! ookal ben je mod, meedenken kan altijd :)
Anders zoek je even op mijn naam in de talloze SGD splitsingtopics die op GoT ronddwarrelen ;). Ik heb geen zin me 100.000x te herhalen.
En je hoeft mij echt niet te vertellen hoe het werkt hoor :P. Het is wellicht voor jouw tijd geweest gezien je registratiedatum, maar ik heb als Mod PRG (toen nog P&W) en Admin Devschuur behoorlijk wat achter de schermen meegedraaid en met collega's de devschuur splitsing op touw gezet ;)
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:19:

Ja en dan. Ik vind niet dat dat het startpunt moet zijn. Ik vind dat je vanuit de gebruiker moet
redeneren.
Exact. En wat is momenteel het probleem? Veel teveel posts in 1 forum. En eureka, de oplossing: verplaats 1% van de topics naar een ander forum 8)7. Ik breng het een beetje bot, maar daar komt de "oplossing" natuurlijk wel op neer :). Je verplaatst het probleem alleen maar naar het crossplatform forum. Hoeveel PC, Xbox 360 en PS3 exclusives zijn er nou eigenlijk? Vrij weinig.

Als je een splitsing overweegt (die imho idd nodig is), dan moet je die zo toepassen dat je een relatief gebalanseerde splitsing hebt zodat alle betrokken fora rustiger worden. En niet eentje waarbij het overgrote meerendeel van de topics alsnog in hetzelfde forum terecht komt, waardoor je meteen weer het volgende splitsingsplan voor dat nieuwe forum kunt verzinnen aangezien dat forum nog steeds te druk is :).

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 17-05-2008 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je het niet opdelen per platform, en dan cross-platform games in 1 topic doen, welke in alle subforums zichtbaar is, vergelijkbaar met Oneens met de actie van een moderator? Post het hier welke in CSA, WOS, WWS en OFF staat? Als je dan nog een filteroptie toevoegt als de forumsoftware kan onthouden vanuit welk forumdeel het werd geplaatst, dan kunnen mensen in het hele topic zoeken of alleen het specifieke platform waarin ze geinteresseerd zijn.

Zal waarschijnlijk wel wat Dev-werk voor nodig zijn? :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 17-05-2008 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
.oisyn schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 03:03:
[...]
Exact. En wat is momenteel het probleem? Veel teveel posts in 1 forum. En eureka, de oplossing: verplaats 1% van de topics naar een ander forum 8)7. Ik breng het een beetje bot, maar daar komt de "oplossing" natuurlijk wel op neer :). Je verplaatst het probleem alleen maar naar het crossplatform forum. Hoeveel PC, Xbox 360 en PS3 exclusives zijn er nou eigenlijk? Vrij weinig.
Dan hebben we het inderdaad over een ander probleem. Ik denk eerder aan de opsplitsing van de grote topics. De mogelijkheid voor de gebruiker om bepaalde informatie te vinden. De crew is het er in het algemeen over eens dat de grote topics onwenselijk zijn, omdat alle informatie op een grote hoop komt, vaak dezelfde vragen terugkomen en het voor een nieuw persoon vrijwel onmogelijk is om bepaalde informatie terug te vinden. Bij een subforum per platform/fabrikant maak je het mogelijk om dat op te splitsen, zodat niet alle discussies door elkaar lopen in een topic. Alle aspecten van een platform/console kunnen dan in een apart topic besproken worden. Daarbij is die 1% natuurlijk overdreven, want de 'grote' console topics lopen over het algemeen wel het hardst en moet je natuurlijk kijken naar de hoeveelheid posts.
Als je een splitsing overweegt (die imho idd nodig is), dan moet je die zo toepassen dat je een relatief gebalanseerde splitsing hebt zodat alle betrokken fora rustiger worden. En niet eentje waarbij het overgrote meerendeel van de topics alsnog in hetzelfde forum terecht komt, waardoor je meteen weer het volgende splitsingsplan voor dat nieuwe forum kunt verzinnen aangezien dat forum nog steeds te druk is :).
Daarom stel ik (en de anderen die hier posten) ook meerdere mogelijkheden voor bij crossplatform games. Ik ben het met je eens dat alles op een hoop gooien ook geen oplossing is. Maar om nu het doel (waar ik het overigens niet mee eens ben ;)) zo voor alles te trekken, vind ik ook niet handig. Daarbij past een splitsing op platform veel beter in de al bestaande structuur voor andere fora op GoT. Het is immers ook zo opgedeeld in Softe Goederen (WOS, NOS etc.) en Telecommunicatie (WBM, NBM etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als forums op de GMail manier zouden werken dan zou je games kunnen taggen voor platforms. Je kunt dan een Xbox/WII/PS forum maken waar dezelfde topics in staan als er een overlap is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 03:17:
Kun je het niet opdelen per platform, en dan cross-platform games in 1 topic doen, welke in alle subforums zichtbaar is, vergelijkbaar met Oneens met de actie van een moderator? Post het hier welke in CSA, WOS, WWS en OFF staat? Als je dan nog een filteroptie toevoegt als de forumsoftware kan onthouden vanuit welk forumdeel het werd geplaatst, dan kunnen mensen in het hele topic zoeken of alleen het specifieke platform waarin ze geinteresseerd zijn.

Zal waarschijnlijk wel wat Dev-werk voor nodig zijn? :)
..Dan blijf je vanwege de enorme hoeveelheid aan multiplatform-games nog steeds die ontiegelijk lange topiclist hebben ;)
Marzman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:21:
Als forums op de GMail manier zouden werken dan zou je games kunnen taggen voor platforms. Je kunt dan een Xbox/WII/PS forum maken waar dezelfde topics in staan als er een overlap is.
Buiten wat ik hierboven noemde (waar het om ghost topics ging) is dat met tags sowieso niet te doen. Het zal voor enorme serverloads zorgen, en om er nu een heel rack bij te leasen voor SGD alleen? Ik denk niet dat dat handig is :P
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:19:
Uit de reactie van TheZeroorez blijkt duidelijk dat de Spielerij crew dat niet van plan is en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel jammer vindt. Op vrijwel alle andere fora en sites wordt ook het onderscheidt naar platform gemaakt en niet naar genre. Dat is natuurlijk niet voor niets :).
Waarom precies wel dan? Dat anderen dat handig lijkt wil niet zeggen dat het ons ook handig lijkt als oplossing voor ons 'probleem' ;)
Stel dat je het per platform (of meer generiek merk/fabrikant) opsplitst dan blijf je inderdaad met de multiplatform games zitten. Ik vraag me af of dat echt zo'n probleem is. Verschillende topics voor een spel lijken me helemaal niet zo ongewenst. Bijv. PES voor de Wii is heel anders dan voor de PC.
SGD (of de fora na de splitsing) blijft enkel en alleen voor discussie over het spel, teveel techniek is niet gewenst. Qua gameplay, objectives, etc. zijn games die op meerdere platformen komen soms wat verschillend, maar het verschil is nu echt niet zo groot om het nuttig te maken om twee topics voor eenzelfde spel te maken. Een nadelig effect hiervan zou ook zijn dat je eigenlijk twee topics moet volgen als je het een en ander over een spel wil weten. Een patch bij CoD4 op de Xbox bijvoorbeeld, is nog niet op de PC. Wel is het zo dat je kunt zien welke features erin zitten en dat deze ook naar de PC komen. Hoe speel je op een bepaalde map, wat zijn je favoriete wapens, hoe moet dat stukje in de singleplayer nu? Etc. Er lijkt veeel meer overlap te zijn dan niet-overlap. Dan is het gewoon niet handig om dat uit elkaar te rukken.
Daarbij krijg je dan ook niet de zo nu en dan oplaaiende fanboy reacties zoals in het GTA IV topic.
Oh zeker wel hoor, kijk maar in het PS3, Xbox360 of 'PC gaming dood?' topic. Ik denk dat je er in APL ook vast wel wat mee te maken hebt :+
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:17:
[...]

Dan hebben we het inderdaad over een ander probleem. Ik denk eerder aan de opsplitsing van de grote topics.
Bij het opsplitsen per genre willen we ook een subforum maken voor discussies en hardware, waar dus automatisch bijna alle kleine topics zullen komen (en in SPV natuurlijk, wat gewoon behouden zal blijven).
De mogelijkheid voor de gebruiker om bepaalde informatie te vinden. De crew is het er in het algemeen over eens dat de grote topics onwenselijk zijn, omdat alle informatie op een grote hoop komt, vaak dezelfde vragen terugkomen en het voor een nieuw persoon vrijwel onmogelijk is om bepaalde informatie terug te vinden. Bij een subforum per platform/fabrikant maak je het mogelijk om dat op te splitsen, zodat niet alle discussies door elkaar lopen in een topic. Alle aspecten van een platform/console kunnen dan in een apart topic besproken worden.
Eén groot topic opsplitsen in 3 kleinere die over vrijwel hetzelfde gaan zie ik niet echt als een oplossing eigenlijk. Feit is dat de game-topics echt veel en veel meer over het algemene gamen gaan dan de platform-specifieke onderdelen.
Het is immers ook zo opgedeeld in Softe Goederen (WOS, NOS etc.) en Telecommunicatie (WBM, NBM etc.).
Da's natuurlijk een hartstikke scheve vergelijking. Hoeveel genres OS'en ken je (op servers na, die bij Windows al een eigen subforum hebben)? En hoeveel OS'en zijn er zowel NOS als WOS? ;)

[ Voor 57% gewijzigd door TheZeroorez op 17-05-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:17:
[...]

Dan hebben we het inderdaad over een ander probleem. Ik denk eerder aan de opsplitsing van de grote topics. De mogelijkheid voor de gebruiker om bepaalde informatie te vinden. De crew is het er in het algemeen over eens dat de grote topics onwenselijk zijn, omdat alle informatie op een grote hoop komt, vaak dezelfde vragen terugkomen en het voor een nieuw persoon vrijwel onmogelijk is om bepaalde informatie terug te vinden. Bij een subforum per platform/fabrikant maak je het mogelijk om dat op te splitsen, zodat niet alle discussies door elkaar lopen in een topic. Alle aspecten van een platform/console kunnen dan in een apart topic besproken worden. Daarbij is die 1% natuurlijk overdreven, want de 'grote' console topics lopen over het algemeen wel het hardst en moet je natuurlijk kijken naar de hoeveelheid posts.
En daarom ben ik altijd al geweest voor een splitsing op games en peripherals/hardware. Ik zie niet in waarom een topic over het Wii steeringwheel niet inhetzelfde forum kan staan als een topic over de 512MB Xbox 360 memory unit (ik noem maar wat). Goed, als dat dermate veel topics worden dat er draagkracht is voor een forum per console dan moeten we dat denk ik doen. Maar ik denk niet dat het zinnig is om de gametopics daar ook onder te scharen. Punt is alleen wel dat je er daarmee nog niet bent - je hebt nu slechts de grote console topics uitgekleed. Nou moet er nog wat gedaan worden aan die grote gametopics. Ik weet niet of genre nou zo'n goede verdeling geeft. Maar op platform lijkt me niet echt zinnig omdat, zoals ik al zei, veruit de meeste games gewoon crossplatform zijn. Zelfs typische PC games (FPS, RTS) zie je veel vaker ook op de console uitgebracht worden. En daarnaast ontbind je daar nog niet de grote gametopics mee, hoewel voor de gametopics dat wellicht minder gewenst is dan bij de console topics. Het is toch veel slowchat en community-vorming, en niet zozeer specifieke problemen zoals je in de consoletopics ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Los van welke indeling er ook komt, geeneen zal er voor zorgen dat er geen grote topics aangemaakt worden. En als ik het goed begrijp zijn die voor een groot deel verantwoordelijk voor het lastig vinden van bepaalde informatie. Ligt het dan in de lijn der verwachting dat de policy mbt. grote topics aangepast gaat worden wanneer de nieuwe structuur daar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

TheZeroorez schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:49:
Buiten wat ik hierboven noemde (waar het om ghost topics ging) is dat met tags sowieso niet te doen. Het zal voor enorme serverloads zorgen, en om er nu een heel rack bij te leasen voor SGD alleen? Ik denk niet dat dat handig is :P
Het is zwaarder omdat elke keer als een lijst opgevraagd wordt het een soort search is? Dat is nu toch eigenlijk ook zo als je een subforum of de active topics aanklikt? Ook zouden de resultaten gecached kunnen worden zolang er geen nieuw topic geplaatst wordt met dezelfde tags.

Het is wel iets wat steeds meer gebruikt wordt. GMail gebruikt het, Flickr, FTD. Het voordeel is dat je dan ook meerdere tags aan een game kan hangen zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of hij het op genre of op platform uit wil splitsen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Is het trouwens een idee om console forum te plaatsen in HW?
Daar kun je het dan hebben over de kabeltjes, controlers, geheugenkaarten, hardeschijven voor de bestaande consoles etc.
Lijkt me dat je dan al een hap uit de "grote console" topics haalt en is het makkelijker zoeken naar specifieke dingen.
Je zit dan wel met de "console ervaringen" topics die dan opgesplitst moeten worden en dat is haast een onmogelijke opgave lijkt me.

Wat betreft die genre indeling, voor spellen die nergens of in meerdere passen kun je toch een "overige genres/games" maken.
In de omschrijving van de [brede] genres kun je toch wat duidelijke voorbeelden geven welke spelletjes daar in horen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:50:
[...]
Het is zwaarder omdat elke keer als een lijst opgevraagd wordt het een soort search is? Dat is nu toch eigenlijk ook zo als je een subforum of de active topics aanklikt? Ook zouden de resultaten gecached kunnen worden zolang er geen nieuw topic geplaatst wordt met dezelfde tags.
Ik ken de details niet in geuren en kleuren, maar het zou lastiger te cachen zijn. Wanneer je gebruikers niet laat filteren maar het weer in indexen gaat stoppen zal het anders zijn, maar de lijst die je dan weer zult krijgen zal weinig verschillen van de huidige topiclist in SGD.
Het is wel iets wat steeds meer gebruikt wordt. GMail gebruikt het, Flickr, FTD. Het voordeel is dat je dan ook meerdere tags aan een game kan hangen zodat iedereen voor zichzelf kan bepalen of hij het op genre of op platform uit wil splitsen.
... Ik denk dat het 'redelijk' wat devtijd gaat kosten om zoiets in react werkend te krijgen, bovendien zal het weinig resultaten opleveren.
LoneRanger schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:13:
Is het trouwens een idee om console forum te plaatsen in HW?
Daar kun je het dan hebben over de kabeltjes, controlers, geheugenkaarten, hardeschijven voor de bestaande consoles etc.
Als je dat gaat doen moet je games naar CSA schoppen, en SPV wegmikken omdat dat dan heel vaak in VB, PMG of CSA hoort. Veel Spielerij zal er niet over blijven, want Spielerij is nu eenmaal veel overlap.
Lijkt me dat je dan al een hap uit de "grote console" topics haalt en is het makkelijker zoeken naar specifieke dingen.
Je zit dan wel met de "console ervaringen" topics die dan opgesplitst moeten worden en dat is haast een onmogelijke opgave lijkt me.
We zijn wel van plan om de console topics weer meer naar ervaringen te 'forceren' ja.
Wat betreft die genre indeling, voor spellen die nergens of in meerdere passen kun je toch een "overige genres/games" maken.
In de omschrijving van de [brede] genres kun je toch wat duidelijke voorbeelden geven welke spelletjes daar in horen.
Dat zal een vrij ongeorganiseerde bende worden dan, dat 'overigen'. Eigenlijk zijn bijna alle spellen wel in één genre te proppen, dus het lijkt me niet echt nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 17-05-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie toch meer in:

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Wii Hardware & Exclusives
>> PS3 Hardware & Exclusives
>> Xbox360 Hardware & Exclusives
>> Portable Hardware & Exclusives
Overigen

voor multi hoeft er in mijn indeling evt. slechts 1 softlink te worden gemaakt, of nog beter gewoon voor PC gaming een apart topic voor dat ene spel, omdat PC vs Console meer verschilt multiplatform, dan xbox360/ps3. zo erg is dat niet. Desktop gaming is incl. Mac, Linux enz

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Holoris: Het is misschien handig als je dit ook onderbouwt ;) :) . Een opsomming van wat iedereen het beste vindt biedt niet zo heel erg veel :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
TheZeroorez schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:49:
Waarom precies wel dan? Dat anderen dat handig lijkt wil niet zeggen dat het ons ook handig lijkt als oplossing voor ons 'probleem' ;)
Blijkbaar werkt dat op bijna alle andere fora prima, waarom zou het hier dan niet werken. Daarnaast geef ik dat als hulpargument bij alle andere argumenten die al gegeven zijn. Ik zeg niet dat als iemand de sloot in springt jullie dat ook moeten doen, maar ik zeg waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden ;) .
Er lijkt veeel meer overlap te zijn dan niet-overlap. Dan is het gewoon niet handig om dat uit elkaar te rukken.
Eén groot topic opsplitsen in 3 kleinere die over vrijwel hetzelfde gaan zie ik niet echt als een oplossing eigenlijk. Feit is dat de game-topics echt veel en veel meer over het algemene gamen gaan dan de platform-specifieke onderdelen.
Dat ben ik met je eens :).
Oh zeker wel hoor, kijk maar in het PS3, Xbox360 of 'PC gaming dood?' topic. Ik denk dat je er in APL ook vast wel wat mee te maken hebt :+
Tuurlijk, maar juist door het uit elkaar te trekken voorkom je het ook voor een groot gedeelte.
Bij het opsplitsen per genre willen we ook een subforum maken voor discussies en hardware, waar dus automatisch bijna alle kleine topics zullen komen (en in SPV natuurlijk, wat gewoon behouden zal blijven).
Ik vind SPV ook niet echt een daverend succes, maar dat komt volgens mij omdat je het daarmee op een verkeerde manier uit elkaar trekt :P . Maar goed, er is ook zeker wat voor te zeggen en bij een verdere opsplitsing zoals jullie die voorstellen past het subforum er wel in.
Da's natuurlijk een hartstikke scheve vergelijking. Hoeveel genres OS'en ken je (op servers na, die bij Windows al een eigen subforum hebben)? En hoeveel OS'en zijn er zowel NOS als WOS? ;)
Ik denk dat je mijn vergelijking verkeerd interpreteert. Ik snap niet helemaal waar de genres vandaan komen. Nogmaals als je per platform opdeelt dan doe je toch hetzelfde wat ook gebeurd in andere fora. Windows Mobiles hebben hun eigen subforum, Windows heeft z'n eigen subforum etc. Dat is prima te doen in Spielerij aangezien er maar vier fabrikanten/platforms zijn (PC/Microsoft/Nintendo/Sony). Als je de games als startpunt neemt dan werkt het inderdaad niet zo ;).

Je hoeft hier overigens alleen op de reageren als je wil, ik weet dat zo'n discussie veel tijd kost en zeker als jullie de knoop al hebben door gehakt, maakt het weinig uit. Ik kom gewoon graag in Spielerij en ik heb mijn eigen opvatting over hoe ik het graag zou willen opdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hoedje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:00:
Ik denk dat je mijn vergelijking verkeerd interpreteert. Ik snap niet helemaal waar de genres vandaan komen. Nogmaals als je per platform opdeelt dan doe je toch hetzelfde wat ook gebeurd in andere fora. Windows Mobiles hebben hun eigen subforum, Windows heeft z'n eigen subforum etc. Dat is prima te doen in Spielerij aangezien er maar vier fabrikanten/platforms zijn (PC/Microsoft/Nintendo/Sony). Als je de games als startpunt neemt dan werkt het inderdaad niet zo ;).
...Aangezien het Spielerij betreft (en er ook veel meer over games dan over hardware gepost wordt) lijkt het dus toch veel logischer om van games uit te gaan. Je koopt een console om op te gamen, niet een game omdat die console zo stoer is. Al gebeurde dat bij de PS3 en gebeurd dat bij de Wii nogal eens :P
Je hoeft hier overigens alleen op de reageren als je wil, ik weet dat zo'n discussie veel tijd kost en zeker als jullie de knoop al hebben door gehakt, maakt het weinig uit. Ik kom gewoon graag in Spielerij en ik heb mijn eigen opvatting over hoe ik het graag zou willen opdelen :)
Door dit topic word ik wel weer geforceerd erover na te denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
TheZeroorez schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:14:
[...]
...Aangezien het Spielerij betreft (en er ook veel meer over games dan over hardware gepost wordt) lijkt het dus toch veel logischer om van games uit te gaan. Je koopt een console om op te gamen, niet een game omdat die console zo stoer is.
Toch zijn bezitters van een PC of console toch vooral geneigd om binnen het eigen straatje te kijken. Daarom wordt er op alle sites (kom ik weer me dat argument :P) een onderverdeling gedaan op de hardware en niet op genre van de software. Daarbij sluit het één natuurlijk niet het ander uit. Het is niet zo, dat als je de games centraal stelt, dat dat dan een onderverdeling op platform meteen uitsluit.
Daarbij zit je met het probleem van de 'verborgen' discussie in de grote console topics. Daar worden een heleboel games besproken (veel meer dan de hardware) die (nog) geen eigen topic hebben. Hoe doe je dat bijv. bij een onderverdeling op genres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:58:
[...]

Lijkt me wel, het zijn immers misschien dezelfde spellen maar ze werken vaak toch anders qua controls en de graphics zijn ook al anders. En met problemen etc. is dat ook bij ieder platforum anders dus het is niet zo handig als PC + console door elkaar loopt.
ben ik niet met je eens, vaak is de opbouw toch voor een zeer groot deel 't zelfde en qua controls zit er behalve de Wii ook weer niet zo heel veel verschil bij de consoles, en vaak komt in de topics de control's kwestie amper aan bod omdat het geen onderwerp is (behalve de Wii natuurlijk weer, omdat dat zijn unique selling point is)
Dan moet het wel zoals meerdere mensen al zeggen mogenlijk zijn een topic in meerdere categorieën terug te laten komen :)

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 17-05-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan kan je wel een topic in meerdere categorieën terug laten komen, maar dan zit je dus in eerste instantie met je categorieverdeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Categorieën is misschien nog wel het beste. Minder populaire genres kun je ook samenvoegen onder 1 subfora om niet een hele waslijst te krijgen.

Kun je een spel als GTA IV niet onder de genre sandbox plaatsen? Heb je bijvoorbeeld simcity/transport tycoon/the sims/spore. Vallen ook min of meer onder sandbox of zogenaamde godgames. Bijvoorbeeld sandbox/godgames als 1 subforum eventueel simulatie er nog bij. TAGS wel verplicht blijven stellen voor welk systeem het beschikbaar is.

Als de (SGD) crew nu eens een beslissing maakte dan zou er een nieuw topic kunnen komen om te discussiëren wat de genres zouden moeten zijn en welke samen in 1 subforum zouden kunnen?

En tot slot misschien nog wel 1 algemeen hardware console subforum voor bijvoorbeeld alle hardware die te gebruiken is op consoles.

En SPV toegankelijker maken door bijvoorbeeld een standaard voorbeeld lijstje te maken (van het os/hardware/temperaturen/eventueel wijzen op screenshot die het kan uitleggen/iig wat algemene info om de topicstarter het makkelijker te maken en uiteindelijk voor de users die het probleem beter kunnen analyseren en eventueel oplossen) die men dan kan overnemen in een topicstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:42:
Categorieën is misschien nog wel het beste. Minder populaire genres kun je ook samenvoegen onder 1 subfora om niet een hele waslijst te krijgen.

Kun je een spel als GTA IV niet onder de genre sandbox plaatsen? Heb je bijvoorbeeld simcity/transport tycoon/the sims/spore. Vallen ook min of meer onder sandbox of zogenaamde godgames. Bijvoorbeeld sandbox/godgames als 1 subforum eventueel simulatie er nog bij. TAGS wel verplicht blijven stellen voor welk systeem het beschikbaar is.

Als de (SGD) crew nu eens een beslissing maakte dan zou er een nieuw topic kunnen komen om te discussiëren wat de genres zouden moeten zijn en welke samen in 1 subforum zouden kunnen?

En tot slot misschien nog wel 1 algemeen hardware console subforum voor bijvoorbeeld alle hardware die te gebruiken is op consoles.

En SPV toegankelijker maken door bijvoorbeeld een standaard voorbeeld lijstje te maken (van het os/hardware/temperaturen/eventueel wijzen op screenshot die het kan uitleggen/iig wat algemene info om de topicstarter het makkelijker te maken en uiteindelijk voor de users die het probleem beter kunnen analyseren en eventueel oplossen) die men dan kan overnemen in een topicstart.
Per type spel heeft geen enkele zin om van de grote topic af te raken. In FPS gaat iedereen natuurlijk gewoon de Grote Counter-Strike Thread blijven gebruiken. Het is nu juist rommelig omdat alle hardware en games door elkaar staan. Daarom is mijn indeling (zie hieronder) een goede oplossing om orde te scheppen in de rommel. Ik denk dat veel mensen die een Wii hebben liever alle Wii-games bij elkaar zien, dan alle FPS. Of iedereen met een PSP de PSP games bij elkaar, dan alle racegames. Dat hele genres gedoe zie ik echt niets in.

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
Overigen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:37:
[...]
Per type spel heeft geen enkele zin om van de grote topic af te raken. In FPS gaat iedereen natuurlijk gewoon de Grote Counter-Strike Thread blijven gebruiken. Het is nu juist rommelig omdat alle hardware en games door elkaar staan. Daarom is mijn indeling (zie hieronder) een goede oplossing om orde te scheppen in de rommel. Ik denk dat veel mensen die een Wii hebben liever alle Wii-games bij elkaar zien, dan alle FPS. Of iedereen met een PSP de PSP games bij elkaar, dan alle racegames. Dat hele genres gedoe zie ik echt niets in.
True
Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
Overigen
Niet logisch, wat dan als je een PSx of een XBox hebt? GBA en Nintendo DS vallen onder Portable, maar is de door mij eerder gesugereerde optie niet logischer door het op merk/fabrikant te sorteren en dan pas topics/genres toe te gaan passen. Sony/Nintendo/Microsoft en dan nog Desktopgaming voor linux/os/x en windows (het door jou geopperde Games toe te voegen en achter de console (in mijn variant dan fabrikant) Hardware & Exclusives toe te voegen is geen slecht idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Ten eerste: Ga niet de multiplatform game topics splitsen. Dat is echt zonde! Zoals TheZeroorez ook zegt, je moet dan alle topics gaan lezen om te zoeken naar dingen als gameplay (storyline, hulp bij missies, enz). Dan wordt het helemaal een bende, en zeker onoverzichtelijk.

Ten tweede mijn gedachte over de sub genres:
Op consoles sorteren kan handig zijn, maar vergis je niet: 80% van de games zijn multiplatform, en 18% die dat niet zijn zijn voor de PC (kijk maar naar de vele MMORPG's die er zijn). Als je op console sorteert, dan krijg je een PS3/XBox/Wii forum, dat maar 3 actieve topics bevat (evt. meer door hardware), en een alsnog heel groot forum over cross platform. Hiermee verplaats je dus (zoals eerder ook is gezegt) het probleem naar een ander forum, en er worden alleen maar meer forums ge creeërd, wat ook niet erg goed is lijkt mij.

Op Genre selecteren is lastig, aangezien het veel forums vereist:
FPS
Racing
RTS (?)
(MMO)RPG
Simulation
En dan vergeet ik er nog een paar.

Ik zou dit dan doen:
- PC Gaming (aangezien veel games als RTS en MMORPG games alleen op de PC komen)
- Console (veel multiplatform games komen alleen uit op XBox en PS3 en evt Wii. Ook voor portable)
- Console HW (evt. met PC HW erbij, als stuurtjes/joysticks/gamepads)
- Multiplatform (dit dus voor de games die op álle platforms uitkomen)

Problemen en vragen eruit mikken, daar wordt te weinig gepost, maak dan een topic aan in het desbetreffende forum (evt in een topic als: ''Groot PS3 topic'' in Console HW).

Just my thoughts. Mij lijkt dit het handigst:
- Niet teveel forums.
- mooie verdeling, ik denk dat in elk forum er evenveel zal worden gepost.
- Geen problemen met meerdere topics. Wanneer een spel een jaar later op PC wordt uitgebracht, wordt het forum verplaatst naar Multi.

EDIT: Ik heb even een screentje gemaakt met de huidige topics in de lijst, en waar ze dan in zullen komen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yBY3Pv0VfKGwokzjAr27DOSz/thumb.jpg
Rood = Console
Geel = PC (dit is dus het meeste, dus zeker PC apart houden)
Blauw = Console HW
Zwart = Multi

Dit is dus vrij goed verdeeld, en ook nog eens logisch!

[ Voor 10% gewijzigd door TheJVH op 18-05-2008 01:43 . Reden: Screentje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wiethoofd: die mix van jou en mijn idee lijkt me idd een van de beste alternatieven. Maar dan niet alsnog een subverdeling (dat is onzin omdat de PS2, Xbox enz toch zo goed als end-of-life zijn, dus gewoon Nintendo/Sony/Microsoft en niet onderverdelen in modelen van consoles aangezien die oudere toch al bijna eol zijn).
Killzone schreef op zondag 18 mei 2008 @ 01:26:
Ik zou dit dan doen:

- PC Gaming (aangezien veel games als RTS en MMORPG games alleen op de PC komen)
- Console (veel multiplatform games komen alleen uit op XBox en PS3 en evt Wii. Ook voor portable)
- Console HW (evt. met PC HW erbij, als stuurtjes/joysticks/gamepads)
- Multiplatform (dit dus voor de games die op álle platforms uitkomen)

Dit is dus vrij goed verdeeld, en ook nog eens logisch!
Ik vind dit niet handig. Iemand met een Xbox360 heeft er niets aan om in de lijst van 20 actieve topics (die meestal bovenaan in je browser staan) ook allemaal threads te zien over Wii-spelletjes, DS spelletjes, PSP-spelletjes enz. Ook bij Console HW houdt je die rommel dat je met tags dus zult moeten blijven werken [PS3] Welke 3rd party-gamepad? Ik zie toch echter liever exclusieve games en hardware van een fabrikant in 1 categorie; dan alle consolespelletjes (van de PSP,Xbox t/m 360, PS3, DS) bij elkaar gepropt en alle hardware van consoles doorelkaar gepropt.

En wat versta je onder Multiplatform? Alleen PC/Xbox360/PS3/Wii; of ook de DS en PSP? Ik zou het andersom doen: standaard alle games bij elkaar, tenzij het een exclusive van een bepaald platform is -> dan in het betreffende console forum.

Bovendient ontbreekt bij jou ook nogeens een Overigen categorie, voor meer algemene discussies over gamen (Is een computerspel kunst? Ik zoek de naam van een spel.. Show je gamecollectie..Algemeen budget game topic enz).

Ik zou er dan dit van maken:

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Nintendo Hardware & Exclusives
>> Sony Hardware & Exclusives
>> Microsoft Hardware & Exclusives
Overigen

(zo erg is het niet voor desktopgaming een eigen topic te hebben; evt. kan de TS gekopieerd worden van een reeds bestaande console TS - vaak maar weinig aanpassing nodig. En Anders Games boven Destkop en Console)

Wat ik nu nog mis (en dat is het probleem met een aanpassing van wiethoofd en mij) is dat portable gaming ontbreekt. Die zou ik wel graag apart zien, omdat deze net zoveel recht heeft op een aparte cat; aangezien deze league net zo veel verschilt als desktop en gewoon console gamen. Dus toch liever dan:

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Portable Gaming & Exclusives
Oldskool, Retro en Overigen

(aangezien Xbox en PS2, GC toch eol zijn; dus die kunnen wel in 1 groot topic blijven en onder de laatste categorie).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 02:01:
Wat ik nu nog mis (en dat is het probleem met een aanpassing van wiethoofd en mij) is dat portable gaming ontbreekt. Die zou ik wel graag apart zien, omdat deze net zoveel recht heeft op een aparte cat; aangezien deze league net zo veel verschilt als desktop en gewoon console gamen. Dus toch liever dan:

Desktop Gaming
Console Gaming
>> Games
>> Portable Gaming & Exclusives
Oldskool, Retro en Overigen

(aangezien Xbox en PS2, GC toch eol zijn; dus die kunnen wel in 1 groot topic blijven en onder de laatste categorie).
Dat is dus niet echt logisch, nog niet iedereen met een xbox en/of PSX/PS2 is overgestapt naar een next-gen console of heeft er een naast de oude console, ook het aantal mensen dat nog met een gameboy color/advance speelt is nog redelijk hoog (het is dan niet álleen die GBC/GBA, maar er naast dan nog een extra console oid). Ik zou toch gewoon de portables ook in de categorie bij de desbetreffende fabrikant plakken om zo het globale zoeken makkelijker te maken.

voor de gameboy color/advance kan dan bijvoorbeeld wel één groot forum waar dan de spellen, hardwarevragen/-problemen, winkels, garantie, (cheats?), tips etc aan bod komen, in de categorie Nintendo Hardware & Exclusives

PSX en PS2 zouden dan in 1 topic kunnen omdat een deel van de spellen van de PSX ook op de PS2 te spelen zijn, maar dit dan wel in de categorie: Sony Hardware & Exclusives

en wat jij als categorie 'games' hebt waarom daar niet alle multiplatformspeltopics dumpen en de console-only bij de goede fabrikant

Of:
Desktop Gaming
 > Games
 > Hardware & Exclusives
Console Gaming
 > Games
 > Nintendo Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (Wii/DS)
   >> Retro (GBC/GBA/GC)
 > Sony Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (PSP/PS3)
   >> Retro (PSX/PS2)
 > Microsoft Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (Xbox360)
   >> Retro (Xbox)
Overigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Wiethoofd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:26:

Of:
Desktop Gaming
 > Games
 > Hardware & Exclusives
Console Gaming
 > Games
 > Nintendo Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (Wii/DS)
   >> Retro (GBC/GBA/GC)
 > Sony Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (PSP/PS3)
   >> Retro (PSX/PS2)
 > Microsoft Hardware & Exclusives
   >> Nextgen (Xbox360)
   >> Retro (Xbox)
Overigen
Dan krijg je erg veel forums, het is denk ik dan beter om Retro en Nextgen bij elkaar te doen. Sowieso zijn er weinig retro topics meer, dus dat lijkt mij overbodig.
Doe het dan zo:

Desktop Gaming
> Games
> HW & Exclusives
Console gaming
> Nintendo (HW & Exclusives)
> Sony (HW & Exclusives)
> Microsoft (HW & Exclusives)
> Games
Overal Multiplatform.

Ook raad ik jullie aan eens te kijken in de huidige lijst, en dat in te delen waar alles komt. Zo kan je makkelijk zien welk topic evt. erg druk wordt, en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denkt men dat het nodig is voor elke console een apart hardware subforum te maken?

Een apart subforum voor elke console kan altijd nog als blijkt dat het toch te groot is. Bovendien gaat het om de games niet de hardware en zoveel hardware is er nou ook weer niet beschikbaar voor een console.

Overigens is er voor PC hardware genoeg andere subforums op GoT beschikbaar, als je daar 1 speciaal voor spielerij en games gaat maken krijg je alleen maar 'legitieme' newbies topics.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Killzone schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:47:
[...]

Dan krijg je erg veel forums, het is denk ik dan beter om Retro en Nextgen bij elkaar te doen. Sowieso zijn er weinig retro topics meer, dus dat lijkt mij overbodig.
Doe het dan zo:

Desktop Gaming
> Games
> HW & Exclusives
Console gaming
> Nintendo (HW & Exclusives)
> Sony (HW & Exclusives)
> Microsoft (HW & Exclusives)
> Games
Overal Multiplatform.

Ook raad ik jullie aan eens te kijken in de huidige lijst, en dat in te delen waar alles komt. Zo kan je makkelijk zien welk topic evt. erg druk wordt, en welke niet.
Dit lijstje lijkt me al redelijk bruikbaar, maar toch zou ik nog wat aanpassingen maken en schrappen.

Hardware voor PC gaming? Als het over de gitaar gaat voor Guitar Hero kan dat wel in het topic en voor de echte PC's heb je CSL al, dat hoeft dus niet Spielerij.

Het probleem ligt gewoon bij het feit dat er veel multiplatform games zijn, dat is nou eenmaal zo. Om dan in te gaan delen in genre vind ik geen oplossing, de meeste mensen zijn geïnteresseerd in een bepaald platform, en ze willen dan ook alleen topics daarover zien.

Ik zie het meeste in een verdeling als:
-PC games
-Microsoft (HW & Games)
-Sony (HW & Games)
-Nintendo (HW & Games)
-Multiplatform
-Overige (andere platformen, retro)

Multiplatform games worden geplaatst in het multiplatform gedeelte en geghost naar bijvoorbeeld de categorie PC en Microsoft. Hierdoor zal multiplatform dus wel een grote categorie worden, maar daar valt niks aan te doen. En als je in bijvoorbeeld het Sony gedeelte kijkt, zie je nog steeds alleen maar topics die te maken hebben met een PS3 en wat minder over de PSP en PS2 (vandaar ook geen speciaal handheld gedeelte, daar heb je dan DS & PSP door elkaar lopen, wat imo nog 'irritanter' is als PS3 en PSP door elkaar of DS en Wii doorelkaar).

In ieder geval vind ik dat er nou echt eens een besluit moet worden genomen, whatever it is (hoewel indelen in genres me echt een ramp lijkt, want dan moet ik dus weet ik het veel categorieën doorlopen om alle topics over 360 games tegen te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:19:
[...]

Dit lijstje lijkt me al redelijk bruikbaar, maar toch zou ik nog wat aanpassingen maken en schrappen.

Hardware voor PC gaming? Als het over de gitaar gaat voor Guitar Hero kan dat wel in het topic en voor de echte PC's heb je CSL al, dat hoeft dus niet Spielerij.

Het probleem ligt gewoon bij het feit dat er veel multiplatform games zijn, dat is nou eenmaal zo. Om dan in te gaan delen in genre vind ik geen oplossing, de meeste mensen zijn geïnteresseerd in een bepaald platform, en ze willen dan ook alleen topics daarover zien.

-PC games
-Microsoft (HW & Games)
-Sony (HW & Games)
-Nintendo (HW & Games)
-Multiplatform

Multiplatform games worden geplaatst in het multiplatform gedeelte en geghost naar bijvoorbeeld de categorie PC en Microsoft. Hierdoor zal multiplatform dus wel een grote categorie worden, maar daar valt niks aan te doen. En als je in bijvoorbeeld het Sony gedeelte kijkt, zie je nog steeds alleen maar topics die te maken hebben met een PS3 en wat minder over de PSP en PS2 (vandaar ook geen speciaal handheld gedeelte, daar heb je dan DS & PSP door elkaar lopen, wat imo nog 'irritanter' is als PS3 en PSP door elkaar of DS en Wii doorelkaar).

In ieder geval vind ik dat er nou echt eens een besluit moet worden genomen, whatever it is (hoewel indelen in genres me echt een ramp lijkt, want dan moet ik dus weet ik het veel categorieën doorlopen om alle topics over 360 games tegen te komen).
Zo kan het ook idd. Ik zou er alleen nog wel voor willen pleiten dat 'multiplatform' zó geinterpreteerd wordt dat zodra een spel op meer dan één platform verschijnt in het 'multiplatform' gedeelte terecht kan. Dus niet enkel voor games die op PC én PS3 én Xbox360 én Wii uitkomen. Er zijn ook games die alleen verschijnen op Xbox360 en de PC, of games die enkel op de PS3 en Xbox360 uitkomen. Dan zou je weer met softlinks moeten werken wat onhandig is. Dus hoofdregel: in 'multiplatform', tenzij het spel slechts op één console is uitgebracht (=exclusive) -> dan onder dat betreffende forum.

Ik zou de volgorde wel aanpassen, door multiplatform bovenaan te zetten (=immers meest populair waarschijnlijk).

Spielerij Algemeen

>> Multiplatform Gaming

>> Desktop Gaming (= PC, Mac, Linux)

>> Console Gaming
-Microsoft Gaming (HW & Games)
-Nintendo Gaming (HW & Games)
-Sony Gaming (HW & Games)

>> Overigen (andere platformen, retro)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mods. *kick* het wordt dus geen opdeling in genres, aangezien zo'n beetje iedereen hier tegen is? ! Ik hoop dat jullie EINDELIJK een keer naar de gebruikers luisteren (die al jaren roepen om opsplitsing !!!!) en niet je eigen mening doordrukken en nu EINDELIJK eens een keertje actie ondernemen. SGD & SPV hinken al gigantisch achter op de rest van de fora die wel mee gegaan zijn met hun tijd (SPV is echt al jaren bijna dood). En iedere keer wordt wel weer eens over gesproken, maar nooit is komt het er van. :'(

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:07:
[...]

Zo kan het ook idd. Ik zou er alleen nog wel voor willen pleiten dat 'multiplatform' zó geinterpreteerd wordt dat zodra een spel op meer dan één platform verschijnt in het 'multiplatform' gedeelte terecht kan. Dus niet enkel voor games die op PC én PS3 én Xbox360 én Wii uitkomen. Er zijn ook games die alleen verschijnen op Xbox360 en de PC, of games die enkel op de PS3 en Xbox360 uitkomen. Dan zou je weer met softlinks moeten werken wat onhandig is. Dus hoofdregel: in 'multiplatform', tenzij het spel slechts op één console is uitgebracht (=exclusive) -> dan onder dat betreffende forum.
Tuurlijk, meerdere platforms = multiplatform, en het is natuurlijk logisch zoals je zegt dat je een Xbox 360 exclusive in de Xbox 360 (Microsoft) categorie zet. Blijkt ie later toch niet zo exclusive te zijn en komt hij bijvoorbeeld op de PC uit, move naar multiplatform, ghosten naar PC en MS (voorbeeldje).
Ik zou de volgorde wel aanpassen, door multiplatform bovenaan te zetten (=immers meest populair waarschijnlijk).
Details ;)

Mods: dit lijkt mij de beste oplossing. Als iemand nog nadelen kan bedenken besides het grote multiplatform gedeelte (waar imo zonder andere rare oplossingen niks aan te doen valt) hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Holoris: Het kicken van topics in LA na zo'n korte tijd is niet erg zinnig - discussies lopen intern vaak nog een tijdje door en het duurt soms ook wel even voor iemand tijd heeft gevonden een reactie te geven ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

zeef schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:52:

Opsplitsen is goed, een deel van de oplossing is zeker in die hoek te vinden.

Een oplossing voor de grote topics heb ik misschien. Voor die oplossing is echter wel wat dev-werk nodig. Het probleem bij grote topics is dat er vaak hetzelfde wordt gevraagd. In ieder deel komt dezelfde vraag terug en de regulars storen zich daar uiteraard aan. Oplossing: zorg dat je in alle delen kunt zoeken!

Een gebruiker zou in het meest extreme geval nu in alle 157 delen van het World of Warcraft-topic moeten gaan zoeken om te zien of zijn vraag al eens gesteld is. Uiteraard maakt hij dan liever een nieuwe post aan, want dat zoeken is onbegonnen werk.

Maar zouden die vragen niet enorm afnemen als je de delen aan elkaar kunt knopen (achter de schermen) en dan de gebruiker de optie geven om te zoeken in alle delen?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Zouden veel van de vragen uit de grote topics niet in SPV thuishoren eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als we toch aan het devven gaan, dan lijkt het mij handiger als je in een topic gewoon subtopics kunt openen, en dat je zo'n subtopic kunt vlaggen als beantwoord. Onbeantwoordde subtopics kunnen dan in een tracker bovenaan in de topic blijven staan, en uitklapbaar onder de topictitel in de topiclijst van het forum. En subtopics moeten uiteraard makkelijk doorzoekbaar zijn. In de main topic kan dan de reguliere discussie over het onderwerp plaatsvinden. Door de specifieke vragen in subtopics onder te brengen zorg je er tevens voor dat de main topic niet zo hard gaat. En een moderator kan bij een main topic van 1000 posts eventueel de hele main topic converteren naar een subtopic, zodat je in de main topic weer verder kunt reageren. Dan heb je dus geen aparte 23423 delige topics, en het blijft toch enigszins overzichtelijk door het archief wat in de topic zelf opgeslagen staat.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ .oisyn: Dus dat je bijvoorbeeld 1 groot WoW topic krijgt waarin je subtopics hebt
als je dan dus dat topic zoekt moet je als volgt:

Desktop gaming
>World of Warcraft
>>"Het grote Wow topic deeltje xxx"
>>*Subtopics met beantwoorde vragen en de eerdere delen van 'het grote topic'*

Bij Console/multiplatform games krijg je dus (een onderverdeling op fabrikant en dan) op game, wat mij een logische verdeling lijkt, waarna je per game meerdere topics kan openen of doorzoeken om je vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wiethoofd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:42:
@ .oisyn: Dus dat je bijvoorbeeld 1 groot WoW topic krijgt waarin je subtopics hebt
als je dan dus dat topic zoekt moet je als volgt:

Desktop gaming
>World of Warcraft
>>"Het grote Wow topic deeltje xxx"
>>*Subtopics met beantwoorde vragen en de eerdere delen van 'het grote topic'*
Wat "moet je als volgt"? Ik snap niet goed wat je bedoelt. Het idee is dat je zoekt in de subtopics van een topic. Dus je krijgt een lijst van subtopics die voldoen aan je searchquery. En aan de hand van de titels van die subtopics kun je voor jezelf bepalen waar het antwoord mogelijk in staat. Misschien vind je ook wel de archiefdelen, maar die zijn minder interessant omdat het wel de bedoeling is dat specifieke vragen in subtopics geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik bedoelde met 'als volgt' welk pad je moest lopen/volgen om bij die subtopics uit te komen die je boven mijn post suggereerde, maar als je dit alleen doet met de search is mijn post eigenlijk nutteloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja als je ze gewoon wilt browsen dan doe je dat idd op dezelfde manier zoals je nu bij een topic komt, maar dan nog een niveau dieper :). Maar dan imho wel liefst via een apart linkje in de topiclijst van een forum of een knopje in het topic. Het lijkt me namelijk wel gewenst dat als je op een topic klikt in het forum dat je dan gewoon in de main thread uitkomt en je niet in een berg van subtopics terecht komt :)

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 19-05-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
.oisyn schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:47:
Als we toch aan het devven gaan, dan lijkt het mij handiger als je in een topic gewoon subtopics kunt openen, en dat je zo'n subtopic kunt vlaggen als beantwoord. Onbeantwoordde subtopics kunnen dan in een tracker bovenaan in de topic blijven staan, en uitklapbaar onder de topictitel in de topiclijst van het forum. En subtopics moeten uiteraard makkelijk doorzoekbaar zijn. In de main topic kan dan de reguliere discussie over het onderwerp plaatsvinden. Door de specifieke vragen in subtopics onder te brengen zorg je er tevens voor dat de main topic niet zo hard gaat. En een moderator kan bij een main topic van 1000 posts eventueel de hele main topic converteren naar een subtopic, zodat je in de main topic weer verder kunt reageren. Dan heb je dus geen aparte 23423 delige topics, en het blijft toch enigszins overzichtelijk door het archief wat in de topic zelf opgeslagen staat.
Het idee is aardig en verdient absoluut een nadere uitwerking. Nu ben ik deze week niet @ HQ dus geen gedegen overleg met de _o_ devvers _o_ maar ik kom hier zeker op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

[ Voor 98% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:08 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee is idd goed. Er hangen nog wel wat praktische bezwaren aan, zoals:

Wie gaat beoordelen of een subtopic toegestaan wordt (want je wil niet voor ieder klein wissewasje een subtopic hebben) én wie bepaalt de naam van de subtopics (want die moeten wel gelijk duidelijk zijn - zodat modjes ook niet nog eens topics moeten gaan renamen om het te verduidelijken) ?

En er moet dan ook nog een apart topic bijkomen, want anders krijg je weer discussies over de vraag: "Zal ik hiervan een subtopic maken of niet?" in de main-topic en dat wil je niet.

Ik denk dat het wel wat meer werk voor de mods zo gaat opleveren.

Want bijvoorbeeld als er 10 replies in de maintopic staan over onderwerp Y, en dus misschien wel een subtopic waard is, moeten die replies weer eerst 1 voor 1 gelinked worden aan het subtopic (de rest van de responses daarna uiteraard niet.

Tenzij ik je idee natuurlijk verkeerd begrijp.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Dat is aardig wat dev-werk en hoewel het natuurlijk best snel kan worden uitgevoerd, is mijn ervaring dat dat hier allemaal niet zo snel gaat (devvers zijn natuurlijk ook druk met andere zaken) :)

Sowieso heeft het niet echt te maken met waar hier over praten, het opsplitsen van Spielerei. Dit idee-tje heeft alleen invloed op de grote druk bezochte topics, niet op de topiclist waar ze in staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Het kan, maar het kan ook heel snel onoverzichtelijk worden. Teveel suptopic kan de leesbaarheid niet echt bevorderen. Ik zou onder 1 topic maar 1 subtopic zetten, en niet een subsubtopic. Dat wordt erg lastig, voor zowel de lezers als de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SYQ schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:05:
dat het splitsen van een forum ook slecht kan gaan bewijst hele gsm forum wel
Jammer dat ik deze opmerking nu pas zie.

Onderbouw het eens, want nu is het een niets-zeggende uithaal zonder concrete voorbeelden waar we niets mee kunnen.

@ hieronder: klopt, heb je gelijk in ; ik zal hem een DM sturen :)

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 02-06-2008 18:09 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
pven schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:11:
[...]

Jammer dat ik deze opmerking nu pas zie.

Onderbouw het eens, want nu is het een niets-zeggende uithaal zonder concrete voorbeelden waar we niets mee kunnen.
^ niet teveel hier though, want dan raak je al snel offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

[ Voor 94% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:08 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik weet dat het de bedoeling is topics in LA niet te kicken en dat jullie adjes er altijd mee bezig zijn en dan wel een update plaatsen, maar het zou nogal fijn zijn als er nu even een bevestiging hier van kwam. Het splitsen van het games forum is namelijk al meer dan een jaar aan de gang maar SPD-modjes leiden volgens mij nogal aan besluiteloosheid. Als jullie niet tot een besluit kunnen komen zou ik graag horen waarom, misschien dat nog wat meer user-input jullie kan helpen. Afgelopen pagina's zijn hier (naar mijn idee) een aantal goede ideeën geplaatst en ik heb er nog geen kritiek op gevonden. Het dev-voorstel wat natuurlijk tijd zal kosten heeft verder ook geen invloed op de topiclist dus dat is geen excuus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Muthas schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:19:
[...]
de meeste mensen zijn geïnteresseerd in een bepaald platform, en ze willen dan ook alleen topics daarover zien.
Helemaal mee eens.

Deze indeling vind ik ook een erg mooie:
-PC games
-Microsoft (HW & Games)
-Sony (HW & Games)
-Nintendo (HW & Games)
-Multiplatform
Spielei wordt zo eigenlijk een hoofdgroep. Ik denk niet dat dat erg is. Misschien zou je problemen specifiek met pc games nog in een los forum kan (weet niet of het nodig is).
Multiplatform games worden geplaatst in het multiplatform gedeelte en geghost naar bijvoorbeeld de categorie PC en Microsoft.
Lijkt me ook prima. Aliassen bestaan al op het forum, dus die zou je daar prima voor kunnen gebruiken. Misschien moet er technisch wat aangepast worden, maar tot die tijd zou je zonder aliassen kunnen werken of het voor erg populaire games met de hand doen (is niet bizar veel werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:53:
Het grote Spielerij feedback-topic

We zijn op het moment overigens bezig met een oplossing voor de grootte van SGD. Dat is inderdaad zo druk dat het het nummer één subforum is qua posts/views.
Op 11 mei waren jullie al bezig met een oplossing voor de grootte van de SGD. Het is nu al 3+ weken verder. Zijn jullie na 3 weken nog steeds met diezelfde oplossing bezig,of zijn jullie ermee gestopt? Hoeveel meer weken denken jullie nog nodig te hebben voor het bedenken van een ons inziens gemakkelijke oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het gaat nog wel even duren. Het is niet het bedenken van een oplossing, maar het uitvoeren van een deel ervan wat niet 1, 2, 3 gedaan is.

[ Voor 141% gewijzigd door TheZeroorez op 05-06-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:38:
Het gaat nog wel even duren. Het is niet het bedenken van een oplossing, maar het uitvoeren van een deel ervan wat niet 1, 2, 3 gedaan is.
Nou dan kan ik alleen maar hopen dat er weer snel een sponsor langskomt, dan is een geheel eigen subforum voor een console openen zo uitgevoerd 8) En een eigen forum voor Sony werkte goed! Toen werd er niet moeilijk gedaan over console-specifieke subfora en iedereen was blij (op de objectiviteitsvrees na).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Nofi; maar het klinkt als een slap excuus. Je zegt dat een oplossing bedenken niet veel tijd kost, ik neem aan dat er dan besloten is wat de indeling wordt? Hoe ziet die er uit? :) En eenmaal gekozen is het een kwestie van die forums aanmaken en de zooi moven, eventueel lock je SPD terwijl dat gebeurd maar lijkt mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wellicht heeft hij het over het devwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Overleg gaat niet op het snelst in een forum, waarbij een select aantal mensen meedoet. Als de meningen verschillen, kan dat lang duren.

Verder willen ze misschien zoeken naar nieuwe moderators. Dat kan soms ook even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Muthas schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:20:
Nofi; maar het klinkt als een slap excuus. Je zegt dat een oplossing bedenken niet veel tijd kost, ik neem aan dat er dan besloten is wat de indeling wordt? Hoe ziet die er uit? :) En eenmaal gekozen is het een kwestie van die forums aanmaken en de zooi moven, eventueel lock je SPD terwijl dat gebeurd maar lijkt mij niet nodig.
Er is een oplossing bedacht, alleen is die op dit moment gewoon niet haalbaar in React zoals we die draaien, aka, er moet wat devwerk verricht worden en aangezien er genoeg te doen is voor de devvers, is dat ergens op de grote stapel belandt.
Dit betekend niet dat er niet over nagedacht is, alleen dat de uitvoering nog op zich laat wachten.

Oftewel: doe de volgende keer even je best om niet zo hard van leer te trekken want je slaat volledig de plank mis..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:11:
[...]

Er is een oplossing bedacht, alleen is die op dit moment gewoon niet haalbaar in React zoals we die draaien, aka, er moet wat devwerk verricht worden en aangezien er genoeg te doen is voor de devvers, is dat ergens op de grote stapel belandt.
Dit betekend niet dat er niet over nagedacht is, alleen dat de uitvoering nog op zich laat wachten.

Oftewel: doe de volgende keer even je best om niet zo hard van leer te trekken want je slaat volledig de plank mis..
Zo raar is z'n reactie ook weer niet. SGD (en bovenal SPV die nauwelijks bestaansrecht heeft gezien het weinige gebruik) loopt al tijden achter op de ontwikkelingen in gamesland, o.a. vanwege het steeds groeiende bezit van consoles. Telkens is er duidelijk door een redelijk aantal GoTers gevraagd naar een oplossing. Dit is niet nieuw. Iedere zoveel maanden duikt de discussie over opsplitsen en grote topics in SGD weer op. Daar is toen volgens mij nooit voldoende aandacht aan besteed, behalve het feedback-topic.wat alweer van februari dateert zonder dat er vervolgens weer concrete grote ingrepen worden gedaan. Een aantal GoTers is het wachten inmiddels denk ik wel redelijk beu, dus ik kan het zeker wel begrijpen. Er ligt gewoon een duidelijk breuk tussen de groep die het allemaal wel best vindt en de mensen die al jaren roepen om verbetering waar niet goed bij aangehaakt is. Wat zich op een moment gaat ophopen tot frustatie ('wéér wordt verteld dat ze graag verbeteringen willen, maar wéér vindt er vervolgens concreet geen ingreep plaats - er wordt wel aantekening van genomen maar er gebeurt telkens gewoon niks).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Holoris, je kan tot de tijd dat er iets aan gedaan is ook de 'search' functie gebruiken.
1. Je zit niet met de 'verkeerde' indeling van de gamesfora
2. De Devvers zijn er mee bezig alleen niet in tempo waarin jij dat verwacht (zelf meehelpen een idee?)
3. Je hoeft, omdat je met de search alles kunt vinden, hier niet pissed te reageren uit naam van anderen (ik heb er namelijk (nog) geen probleem mee dat gamesfora 'onoverzichtelijk' zijn)

Ik snap best dat het vervelend is dat je niet direct op je wenken bedient wordt, maar GoT is groter dan alleen Spielerij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

moto-moi schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:11:
[...]

Misschien worden er wel geen uitspraken over gedaan, maar hoe lang gaat dat nog duren? Ik mag toch wel aannemen dat er voor een oplossing gekozen is die geen jaren op zich laat wachten, maar binnen een redelijke termijn haalbaar is.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:22:
[...]

en bovenal SPV die nauwelijks bestaansrecht heeft gezien het weinige gebruik
Ondertussen worden er wel veel te veel problemen en vragen in de grote topics gedumpt die in SPV best een eigen topic waard zijn. Of SPV bestaansrecht heeft kan ik moeilijk beoordelen, maar er kan zeker veel beter gebruik van gemaakt worden.
Wiethoofd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:43:
Holoris, je kan tot de tijd dat er iets aan gedaan is ook de 'search' functie gebruiken.
2. De Devvers zijn er mee bezig alleen niet in tempo waarin jij dat verwacht (zelf meehelpen een idee?)
Ik denk dat de gewone stervelingen op dit forum weinig anders kunnen doen dan meedenken over een oplossing. Iets dat Holoris overigens ook voldoende gedaan heeft en hij spreekt ook zeker niet voor alleen voor zichzelf.

Geen idee of het van voor jouw tijd is, maar deze discussie loopt al erg lang en is na het gesponsorde PS3 forum goed op gang gekomen, wat uiteindelijk ook geleid heeft tot een nooit uitgevoerde oplossing. Die zal er nu vast wel komen op redelijke termijn en ik kan enkel hopen dat het een mooie oplossing is; er is in ieder geval lang genoeg over nagedacht :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Wiethoofd,
Wiethoofd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:43:
3. Je hoeft, omdat je met de search alles kunt vinden, hier niet pissed te reageren uit naam van anderen (ik heb er namelijk (nog) geen probleem mee dat gamesfora 'onoverzichtelijk' zijn)

Ik snap best dat het vervelend is dat je niet direct op je wenken bedient wordt, maar GoT is groter dan alleen Spielerij!
Zoals hierboven al aangegeven uit mei 2007: Verwijderd in "Spielerij opdelen per console?" , n.a.v. een vraag uit februari 2007. Dit speelt al veel langer Wiethoofd. Veel langer dan jij denkt. En het is (zie de post) iedere keer hetzelfde. Nog nooit is er van de kant van Tweakers verontschuldigen aangeboden, dat wat er gezegd en gevraagd wordt nooit is nagekomen. Nog nooit is er gezegd, jongens het is de 10e keer dat jullie dit vragen en het spijt me dat we er nog steeds niets aan hebben kunnen doen.

Over punt 3, wat heb je niet begrepen uit mijn post: "Er ligt gewoon een duidelijk breuk tussen de groep die het allemaal wel best vindt en de mensen die al jaren roepen om verbetering waar niet goed bij aangehaakt is". Ik zeg toch duidelijk dat dit niet voor iedereen geldt? Er staat toch duidelijk dat dit niet voor iedereen geldt, waaronder kennelijk jou.

En volgens mij zijn er redelijk wat users die wél wat zien zitten in de opsplitsing per consolefabrikant en een multiplatform subforum. Maar let maar op, die komt er niet! Omdat Zeroz liever zijn eigen plan trekt. Want voor opdeling in consolefabrikanten en een multiplatforum subforum is helemaal geen devwerk nodig! _/-\o_

En als ze een veel beter plan hebben waar schijnbaar devwerk voor nodig is, dan vraag ik me af waarom ze niet hier gewoon vertellen wat er dan onder voorbehoud staat te gebeuren. Zoveel tijd kan een besluit (al voor februari 2007) nooit kosten, of liever gezegd mag ook eigenlijk niet gebeuren.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:16:
En volgens mij zijn er redelijk wat users die wél wat zien zitten in de opsplitsing per consolefabrikant en een multiplatform subforum. Maar let maar op, die komt er niet! Omdat Zeroz liever zijn eigen plan trekt. Want voor opdeling in consolefabrikanten en een multiplatforum subforum is helemaal geen devwerk nodig! _/-\o_
Dat niet, maar misschien dat ze aan de slag gaan met het idee van de subtopics (lang geleden ook al 's voorgesteld) en dat zal wel de nodige tijd kosten om te bouwen. En als ze dan toch iets nieuws willen introduceren doen ze het liever misschien in één keer goed ipv in verschillende fases?

En dat TheZeroorez hier reageert hoeft niet te betekenen dat hij in z'n eentje besluit hoe de games-sectie eruit komt te zien, dat zul je toch zelf ook wel beseffen. Het valt te prijzen dat hij hier reageert, maar je mag er toch vanuit gaan dat men een keuze probeert te maken waar de betrokken crew achter staat en waar de users blij mee zijn.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik wist niet dat de kwestie al zo lang speelde, mijn excuses voor de semi-flame ;)

En is er al een Devtrack aangemaakt? die ziet de volledige crew/devvers/mods etc en als daar genoeg in gereageerd wordt zoals hier ook in dit topic zal er (eindelijk?) iets mee gedaan worden.

Het eerst splitsen per fabrikant/console en een deel multiplatform is a piece of cake en zal qua schuiven een half uur tot 4 uur in beslag kunnen nemen (aan de hoeveelheid topics te zien). Eventueel 2 of 4 devvers die schuiven moet het helemaal turbo gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Laat ik vooropstellen dat iedereen die meedenkt van harte welkom is en blijft. Jullie input is waardevol, wij hebben niet de wijsheid in pacht. Dat we niet altijd iets met de ideeën kunnen doen is een tweede, dat zeg ik er maar gelijk bij. In ieder geval wordt jullie input absoluuto p prijs gesteld en neem ik er zeker notie van.

De splitsing upgrading van Spielerij naar eigen hoofdgroep is iets dat we zeker niet onderkennen. De problematiek is helder, de oplossing nog niet ;) Wat gaan we nu doen aan Spielerij? Op dit moment is er druk overleg achter de schermen gaande. Een voorkeursrichting is qua denkwerk in ieder geval ingezet.

Waarom nog zo vaag? Omdat we nog volop bezig zijn met ontwikkelen van idee en bijbehorende uitvoering & werkwijze. Het doel is om eerste de problemen van Spielerij oplossen, daarna rollen we het waarschijnlijk uit over het hele forum.

Wanneer? De devvers zitten tot over hun oren in het werk. Ik kan hier wel een datum noemen maar die is er gewoonweg nog niet. Veel hangt af van de planning en beschikbaarheid. Meer info is er op dit moment niet dus vragen kan ik helaas niet beantwoorden. Zijn er updates te melden dan lezen jullie ze las eerste

Fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:16:
Laat ik vooropstellen dat iedereen die meedenkt van harte welkom is en blijft. Jullie input is waardevol, wij hebben niet de wijsheid in pacht. Dat we niet altijd iets met de ideeën kunnen doen is een tweede, dat zeg ik er maar gelijk bij. In ieder geval wordt jullie input absoluuto p prijs gesteld en neem ik er zeker notie van.

De splitsing upgrading van Spielerij naar eigen hoofdgroep is iets dat we zeker niet onderkennen. De problematiek is helder, de oplossing nog niet ;) Wat gaan we nu doen aan Spielerij? Op dit moment is er druk overleg achter de schermen gaande. Een voorkeursrichting is qua denkwerk in ieder geval ingezet.

Waarom nog zo vaag? Omdat we nog volop bezig zijn met ontwikkelen van idee en bijbehorende uitvoering & werkwijze. Het doel is om eerste de problemen van Spielerij oplossen, daarna rollen we het waarschijnlijk uit over het hele forum.

Wanneer? De devvers zitten tot over hun oren in het werk. Ik kan hier wel een datum noemen maar die is er gewoonweg nog niet. Veel hangt af van de planning en beschikbaarheid. Meer info is er op dit moment niet dus vragen kan ik helaas niet beantwoorden. Zijn er updates te melden dan lezen jullie ze las eerste

Fijn weekend!
Kijk daar kan we wat mee. Bedankt voor je heldere eerlijke post.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Het opsplitsen van spielerij zou een deel van de oplossing kunnen zijn.
Ik weet niet of hier al eerder over gepraat is of iets dergelijks maar ik bedacht me net dat een soort van Tag systeem zoals google heeft misschien niet eens zo'n slecht idee is.
Dan zou je in de search voor het forum spielerij kunnen zoeken op tag. Hiermee maak je verschillende type topics direct toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Daar is over nagedacht, en daar wordt nog steeds over nagedacht :) . Dat zou alleen een boel werk zijn, en hoe het precies vorm zou moeten krijgen is natuurlijk iets wat een hoopdenkwerk zou vergen. Kortom, daar doen we nog even geen uitspraken over anders dan dat we enorm ons best aan het doen zijn met oplossingen bedenken ;) .

DM!

Pagina: 1