grote topics indelen in subtopics ?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral : proficiat met GoT !! Met voorsprong een van de betere fora _/-\o_ .

Maar nu to the point : Omdat een zoekfunctie voor het zoeken binnen een topic ontbreekt, is het soms moeilijk om de juiste informatie terug te vinden in een groot topic. Zelfs als dit lukt (hele topic doorlezen tot je iets tegenkomt of de 999-replies-ineens-bekijken-met-ctrl-F methode) wordt er nogal wat door elkaar getikt.

Een voorbeeld : Het grote waterkoelingvragen topic. Iemand stelt een vraag, er antwoordt iemand. Dan stelt er nog iemand een vraag en dan antwoordt er iemand op vraag 1. Gevolg : beetje verwarde structuur.

Is het niet mogelijk om een topic onder te verdelen in verschillende subtopics ?
Zoiets ongeveer dus :

>Grote waterkoelingvragen topic
>alle vragen ivm slangdiameters
>vragen over pompjes
>vragen over koelblokjes
> enz....

Idee ? Ik besef dat dit misschien moeilijk uit te voeren is, maar ik vraag het toch maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Is al eens eerder langs geweest mbt Spielerij. Kan zo gauw geen link vinden , maar conclusie was dat het niet haalbaar was.... :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je hebt gelijk dat 'het grote topic's zeer irritant zijn als je een probleem hebt. Deze topics zullen we dan ook zoveel mogelijk vermijden. Als je een serieuze vraag hebt, dan moet het mogelijk zijn om deze in een apart topic te plaatsen, mits het aan de policy voldoet (zelf proberen, zoeken, goede topicstart etc).

Alleen echt noodzakelijke grote topics zullen wel altijd blijven bestaan, om bepaalde dingetjes die eigenlijk niet echt thuishoren op GoT, maar wel erg vaak langskomen af te vangen en toch te gedogen (in NOS is het 'welke distributie moet ik gebruiken' grote topic daar een goed voorbeeld van).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer. Maar als het niet kan, dan kan het niet (wijze woorden dacht ik zo :) ).

Maar misschien kan het ook zo :
huidige situatie :
GoT > Die-Hard Overclocking & Cooling > [WC] Het grote waterkoelingvragen topic.

toekomstmuziek ? :
GoT > Die-Hard Overclocking & Cooling > [WC] Het grote waterkoelingvragen topic > pompjes.

dus gewoon volgens de bestaande structuur nog een extra niveau aan GoT toevoegen. De nieuwe/actieve topics kunnen gewoon getoond worden in de 'map' Die-Hard Overclocking & Cooling zodat je, om de actieve topics snel even te bekijken, niet alle subniveaus hoeft af te lopen. Dat geeft dan dit :

//we bevinden ons nu gewoon onder "GoT > Die-Hard Overclocking & Cooling "

subniveau 1 (pompjes bv.)
subniveau 2
subniveau 3
subniveau 4

actief topic 1
actief topic 2
actief topic 3
actief topic 4
actief topic 5

dus de actieve topics blijven gewoon rechtstreeks onder "Die-Hard Overclocking & Cooling " te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Is er dan een andere oplossing, nl. dat je per pagina kan zoeken?

Voorbeeld
Je wilt weten hoe je een watercooling aansluit :)

Search geeft:
Grote [WC] topic 388 - 1,2,3,4,5
Grote [WC] topic 387 - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Is het dan mogelijk dat je in het topic "Grote [WC] topic 388" kunt zoeken in de pagina's, net zo als je op een forum kunt zoeken in de topic's? Dus dat je als zoekresultaat bijv. dit krijgt:

Grote [WC] topic 388 - 1,2,3,4,5
Grote [WC] topic 387 - 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
Dikgedrukt is dus waarbij het antwoord zit :)

Dat het een globaal voorbeeld is snappen jullie natuurlijk ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens op de search gekeken, en blijkbaar kan dat niet. Wat als noodoplossing voorgesteld werd is het aantal replies dat op één pagina wordt weergegeven op 999 zetten en dan een ctrl F erop los laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ikzelf volg wel eens wat grote topics in Spielerij en heb er ook een aantal gemaakt.
Als ik een vraag heb, kijk ik snel wel even of het niet een paar replys voor me is gevraagt of het in de startpost staat, zo niet: Dan vraag ik het gewoon :)
Blijk je toch de zoveelste te zijn die die vraag hebt gesteld, is het naar mijn mening een taak voor de topicstarter om ervoor te zorgen dat het in de startpost komt te staan, zodat je in feite een FAQ krijgt. :)

Dit is voor vragers en beantwoorders(/lezers) een handige manier. De lezers/beantwoorders die houden zo'n topic in de gaten aangezien het voor hun een interresant onderwerp is en beantwoorden vragen van personen die wat vraagjes hebben, of voeren mini-discussies.

Echter, grotere problemen/discussies passen vaak inderdaad beter in een apart topic, aangezien er anders te veel onderwerpen te lang door elkaar gaan, waardoor het overzich weg is.

Hierdoor is zo'n uitbreiding voor de search ook niet nodig, heb je een probleem, kijk je in de startpost of vraag je het gewoon. Voor grote problemen search je wel gewoon, wat ook te doen is aangezien er aparte topics voor grotere problemen worden geopend en anders start je er zelf één :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O_ Databeest :) Binnen SGD/SPV ligt er een taak voor de TS om de startpost bij te houden :)

TS: problemen en vragen die wel met het onderwerp van een groot topic van doen hebben horen in een apart topic. Waarbij wel geldt dat zo'n topic dient te voldoen aan de standaard eisen van een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben nu toevallig ook bezig met een forum waar ook een optie voor sub-topics zit. Men kan dan als het te ver offtopic gaat tot 3 niveau's (moet ik even kijken, het moet niet te gek worden, anders kan er beter een nieuw topic worden gestart) sub-topics openen. Het 'hoofdtopic' wordt dan een beetje ontlast en de discussie is niet gestoord.

Maar dit soort dingen zul je denk ik met Parse moeten overleggen.
edit:
zo ziet dat er dan uit:
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/rommel/st.PNG

[ Voor 17% gewijzigd door LauPro op 03-03-2003 22:36 . Reden: ik heb helaas alleen maar Paint bij de hand :'( ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1