Het kleine-mismoderatietopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.456 views

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ja. :) +2

bozotheclown in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' is geen +1 vind ik. Het lijkt heel wat, maar in feite zegt hij helemaal niets en zwamt alleen maar wat. Een 0 vind ik.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-12 00:51
Cloud schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:21:

bozotheclown in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' is geen +1 vind ik. Het lijkt heel wat, maar in feite zegt hij helemaal niets en zwamt alleen maar wat. Een 0 vind ik.
Ja hoewel het wel relavant was met de reactie eronder, nulletje danmaar :P

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is natuurlijk waar, maar een 0 is ook wel genoeg voor 'relevant'. ;) De reactie erop is inderdaad heel informatief. De tweede reactie vat eigenlijk mijn punt in de eerste zin al samen:
Wat is je punt...
Ik kon het ook niet vinden namelijk. :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd in 'nieuws: Twee Europeanen aangeklaagd wegens dos-aanval in VS' is een onschuldig grapje wat door mij op 0 is gemod ... Ik begrijp het grapje misschien anders als degenen die hem ongewenst verklaarden, maar 0 moet toch kunnen hier... beetje de humor op normaal lees nivo houden is ook een streven van het moderatie beleid meen ik mij te herinneren. D'r staat trouwens duidelijk een knipoog achter, dus tis duidelijk dat het om een grapje gaat als je tenminste emoticons kan lezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ulysses op 07-10-2008 19:38 ]

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Soms worden emoticons ook gebruikt om trolls of flames te proberen iets anders te laten zijn dan het is: ongewenst. Ik zeg niet dat dit hier het geval is maar ik vond deze reactie erg overbodig en heb dus ook -1 gegeven!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Dan sluit ik me daar bij aan, want het was dus een twijfelaartje, anders had ik hem niet hier gepost.

Nijn in 'nieuws: AMD stoot chipproductie af - update'
Het lijkt heel wat voor de niet zo bekende IT'ers onder ons, maar het is complete onzin hoe goed bedoeld dan ook. 0 nivo max naar mijn inzicht.

[ Voor 30% gewijzigd door Ulysses op 07-10-2008 19:46 ]

• Dirk
  • Laatst online: 01:53

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:44:
Nijn in 'nieuws: AMD stoot chipproductie af - update'
Het lijkt heel wat voor de niet zo bekende IT'ers onder ons, maar het is complete onzin hoe goed bedoeld dan ook. 0 nivo max naar mijn inzicht.
Inderdaad onzinnig geblaat.

Jasper Janssen in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' is een onschuldig geintje imho => 0
Verwijderd in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' is zeer informatief => +2
Aikon in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' is nou niet echt bijzonder, 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

De eerste twijfel ik, maar ik snap de grap en heb em ook 0 gewaardeerd.
De tweede en derde ben ik met je eens heb accordingly gemod.

• Dirk

Dirk

Bij dat geintje is de parent ook wel handig idd: Verwijderd in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' dan staat ie beter in zijn verband.

Nog wat anders: een vage offtopic reactie Verwijderd in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' op een troll: nutty in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad''

[ Voor 28% gewijzigd door Dirk op 07-10-2008 21:15 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Crytek maakt Crysis Wars gratis speelbaar via lan' is toch niet zo bijzonder dat het een +1 verdiend? Heb zelf een 0 gegeven.

Muta in 'nieuws: Crytek maakt Crysis Wars gratis speelbaar via lan' heb het een -1 geven omdat het over illegale praktijken begint. Vraag me af of je dit soort dingen mag posten op de FP, het zet een beetje aan tot illegale dingen of denk ik nu te ver?

Na de reactie van ApexAlpha in nieuws: Crytek maakt Crysis Wars gratis speelbaar via lan ontstaat er een hele offtopic discussie. Waarbij iemand darkpluisje in 'nieuws: Crytek maakt Crysis Wars gratis speelbaar via lan' reactie met een +1 heeft gemod. Waarbij ik kan zien dat het niet helemaal goed zit, misschien dat een powermod het kan overnemen?

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik had de parent gelezen, en snapte de grap dus wel redelijk.
Heb mijn mod aangepast naar nul voor de offtopic, want ik vind hem niet volledig ongewenst ... hierdoor kwam hij wel uit op -1, maar so be it, met een modbot marge van 0,15 kan ik best wat hebben...
Regeneration schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:29:
Verwijderd in 'nieuws: Crytek maakt Crysis Wars gratis speelbaar via lan' is toch niet zo bijzonder dat het een +1 verdiend? Heb zelf een 0 gegeven.

Muta in 'nieuws: Crytek maakt Crysis Wars gratis speelbaar via lan' heb het een -1 geven omdat het over illegale praktijken begint. Vraag me af of je dit soort dingen mag posten op de FP, het zet een beetje aan tot illegale dingen of denk ik nu te ver?

Na de reactie van ApexAlpha in nieuws: Crytek maakt Crysis Wars gratis speelbaar via lan ontstaat er een hele offtopic discussie. Waarbij iemand darkpluisje in 'nieuws: Crytek maakt Crysis Wars gratis speelbaar via lan' reactie met een +1 heeft gemod. Waarbij ik kan zien dat het niet helemaal goed zit, misschien dat een powermod het kan overnemen?
Op alle punten met je eens, heb de offtopic bier discussie consequent -1 gemod omdat het echt nix toevoegt en gewoon een vorm van slow-chatten is, wat niet is gewenst op T.net.

Maar dan iets anders
Waarom zitten hier promods en FP admins hun vragen voor te stellen? Tis wel aardig enzo, en getuigt van een gezond zelf wantrouwen ... maar WIJ (de normale en expert mods) vertrouwen juist op JULLIE oordeel om ons moderatie beleid op aan te passen. Lijkt mij.
Zou er niet gewoon een "Het onmogelijke mismod topic" kunnen komen voor de Crewleden en Power en Pro mods in een voor hun alleen leesbaar gedeelte van het forum? Want zo lijkt het alsof jullie je eigen "authoriteit" in twijfel stellen ... just my 2ct.

[ Voor 49% gewijzigd door Ulysses op 07-10-2008 22:03 ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Een of andere expert heeft mij omlaag gemod en ik doe nu huilie huilie ;) want iemand anders vond het meerwaarde waardoor ik nu op nul sta:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2780688
Als ik los van mezelf ga kijken naar deze reply is het een eigen ervaring, die bijdraagt aan de discussie en dus +1 verdient ... maar een expert vond het ongewenst (Waarschijnlijk vanwege het DOOS in de reply, maar zonder verder gelezen te hebben dus)

edit:
Waarom wordt mijn link niet automagisch geparsed?

[ Voor 6% gewijzigd door Ulysses op 07-10-2008 22:13 ]

• Regeneration
  • Niet online
Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:55:
[...]

Maar dan iets anders
Waarom zitten hier promods en FP admins hun vragen voor te stellen? Tis wel aardig enzo, en getuigt van een gezond zelf wantrouwen ... maar WIJ (de normale en expert mods) vertrouwen juist op JULLIE oordeel om ons moderatie beleid op aan te passen. Lijkt mij.
Zou er niet gewoon een "Het onmogelijke mismod topic" kunnen komen voor de Crewleden en Power en Pro mods in een voor hun alleen leesbaar gedeelte van het forum? Want zo lijkt het alsof jullie je eigen "authoriteit" in twijfel stellen ... just my 2ct.
Hoe bedoel je precies? Je kan als pro- of powermod hier net als iedereen de volgens jou verkeerde reactie aandragen om het goed te laten zetten. Of bedoelde je mijn laatste vraag: "Waarbij ik kan zien dat het niet helemaal goed zit, misschien dat een powermod het kan overnemen?" Ik heb dan wel de status Powermod, maar ben daar niet officieel voor aangesteld, ik laat het echte Powermod werk dan ook aan de "echte" Powermods over. :) Of bedoel je nog iets anders?

Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:11:
Een of andere expert heeft mij omlaag gemod en ik doe nu huilie huilie ;) want iemand anders vond het meerwaarde waardoor ik nu op nul sta:
Als ik los van mezelf ga kijken naar deze reply is het een eigen ervaring, die bijdraagt aan de discussie en dus +1 verdient ... maar een expert vond het ongewenst (Waarschijnlijk vanwege het DOOS in de reply, maar zonder verder gelezen te hebben dus)

edit:
Weet ook niet waarom de link niet automagisch veranderd, maar je komt er iig wel.

Over je reactie. Je kan het zien als een lichte flame op de groep mensen die jij bedoeld met "OUWE DOOS (sorry, kan ook een man zijn)". Dat in hoofdletters schrijven is niet nodig en maakt het wellicht ook wat agressiever (dan je bedoeld). Een -1 kan ik be daarbij dus wel voorstellen maar een 0 zou ook kunnen. Polls hoeven ook niet zo streng worden gemod. Een +1 vind ik persoonlijk wat veel, dat neigt ook naar mijn mening naar een "mee eens"-mod.

[ Voor 34% gewijzigd door Regeneration op 07-10-2008 22:49 ]

• Dirk

Dirk

Regeneration schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:29:
Op zich worden hier niet de hacks en cracks zelf besproken. De constatering dat het kan heb ik geen probleem mee eerlijk gezegd. Een 0 van mij dus.
Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:55:
Maar dan iets anders
Ook voor een promod (of powermod) is het wel eens handig om een bevestiging te krijgen. Dat je pro bent betekend nog niet dat je alles weet, alleen dat je het goed doet en dat kan ook met hulp van anderen zijn. We zijn er om elkaar te helpen. En tegelijkertijd ook de andere mods.
Voor een FP admin is het verhaal nog anders. Het powermodden zit bij het pakket knopjes in dat ze krijgen wanneer ze admin worden. Dit betekend niet persé dat ze goed kunnen modden, daar worden ze niet direct op geselecteerd. Over het algemeen zijn ze er om de pricewatch en de V&A bij te houden en voor dat laatste hebben ze de powermodknopjes nodig. Maar daarbij worden totaal andere criteria gehanteerd dan bij de artikelen op de FP. Dus hij heeft zijn powermodknopjes wel, maar met een ander doel.
Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:11:
Moah, zo bijzonder vindt ik hem niet, maar op 0 vind ik hem prima staan, op -1 hoeft hij echt niet.
edit:
Deze komt bij de polls vandaan, die worden niet geparsed. :) Ik heb er nog een oud topic over staan in LD, hopelijk komt crisp die nog tegen in zijn huidige opschoonactie.

[ Voor 18% gewijzigd door Dirk op 07-10-2008 22:56 ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Regeneration schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:42:
[...]
Of bedoel je nog iets anders?
Ik bedoel waarschijnlijk precies wat ik zei. Namelijk dat er een apart forum zou moeten zijn voor Pro en Powermods en andere Crewleden (Was dat er niet allang trouwens?) Waarin een topic als deze opgenomen zou moeten worden voor de pro's de powered en de crew ... en lijkt namelijk alsof de autoriteit op moderatie zo zelf twijfelt aan moderaties, en dat lijkt me geen goede indruk geven ... maar dat is mijn mening... kan zijn dat het al jaren zo gebeurt hier en dat het gewoon werkt ... in dat geval heb ik niets gezegd.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Crewleden hebben eigen fora ja.

Echter, Pro's en Power's zijn niet per definitie juist als het gaat om een moderatie. Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van de ModFAQ, en dat geldt ook voor Pro/Power-mods. Hun oordeel is dus niet "de juiste". Jij mag daar best vanaf wijken als het oordeel van een Pro/Power-mod niet strookt met jouw interpretatie van de ModFAQ. ProMods zijn verder gewoon users met veel ervaring met het modden. Het wil dus absoluut niet zeggen dat hun oordeel beter is dan dat van jou! Hoe juist een oordeel is gaat op basis van argumenten, en niet op basis van de titel die iemand draagt. PowerMods zijn verder ook "gewone" modders, maar zijn daarnaast onderdeel van de T.net crew, die ervoor zorgt dat het beleid van T.net goed tot uiting komt. Dit zijn dus dingetjes zoals de modrechten uitschakelen, reacties verwijderen (op -2 zetten), etc.

Wat betreft het modden is het imo simpel: ieders oordeel telt. Het gaat om de argumenten die je er voor geeft. Daarbij kan een Pro/Power-mod het best eens fout hebben, en een "simpele" expert-mod het goed hebben.
* RoD doet ook wel eens stomme moderaties.

Verder, Pro's en Power's kunnen ook twijfelen, en dan is het goed om een reactie hier te posten en iemand anders zijn oordeel te bekijken. Dat kan altijd tot nieuwe inzichten leiden. Ook crewleden zijn slechts gewone stervelingen :P

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 07-10-2008 23:00 ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Regeneration:
Ik heb de terminologie aangepast, klopt mijn redenatie/manier van posten zo beter?

DirkW en RoD
Willen jullie niet zo snel reaguren met mij tegelijk ... maargoed, jullie hebben mijn vraag beantwoord... ik snap het nu beter. Case closed.

[ Voor 7% gewijzigd door Ulysses op 07-10-2008 23:02 . Reden: nog een snelle reaguurder tegelijk met mij... ff aangepast ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sommige meuk kan achter de schermen..... maar veruit de meeste meuk kan gewoon hierzo. Ook crew bestaat uit mensen en ook deze hebben een klankbord nodig.

• Dirk

Dirk

Promods kunnen niet in de crewfora komen, of het moet vanwege andere rechten zijn (zoals RoD), powermods wel. Er bestaat dan ook naast verscheidene andere een crewforum waar onder andere de slechte moderators waarvan de rechten moeten worden uitgeschakeld gemeld worden.

• Regeneration
  • Niet online
Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:59:
Regeneration:
Ik heb de terminologie aangepast, klopt mijn redenatie/manier van posten zo beter?
Zo is het imho een stuk beter. Je zegt nu eigenlijk hetzelfde alleen ben je nu neutraal en heb je geen "agressieve toon" in je reactie. :) Een -1 zou nu dus niet meer gerechtvaardigd zijn.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Bedankt Regeneration! :)

Okay, deze dan:
Verwijderd in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad''
Is imho niet bijzonder ongewenst ... okay de volledige nul (of hogere) score is misschien ook niet op zijn plaats maar -1 is nogmaals imho onterecht, als deze uit levelt op -0,2 denk ik dat we een goede moderatie hebben. Mee eens?

[ Voor 3% gewijzigd door Ulysses op 08-10-2008 00:51 ]

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Dat hele subtopic (toch al snel 2 posts :p) is wat mij betreft zo offtopic als dat het maar kan. Een onboard videokaart in combinatie met een dergelijke processor, puur omdat het woord 3d rendering in het artikel voor komt? Een -1 voor die reactie is misschien niet geheel terecht, maar het nutteloze van de post in combinatie met het feit dat een processor geen grafische kaart is in combinatie met de irriterende spelfouten (imho) maakt het voor mij toch echt (net) een -1. Een -0.6 zou ik mij dan ook meer in kunnen vinden, waarbij een -1 moderatie voor mij op zijn plaats is omdat ik anders aan het compensatiemodden zou zijn :p

edit:
buiten dat die lui eens moeten leren hoe ze threaded kunnen reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door Arne op 08-10-2008 01:09 ]

When you only live once, try not to die?

• Jorrit
special18 weet dat wel, ik heb de aangedragen post ook een 0 gegeven deze: nutty in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' en deze denan in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' lijkten met wel ongewenst, de eerste in onbegrijpelijk zonder zinsbouw of leestekens, de 2e is gewoon inhoudsloos als op het onderwerp aankomt.

[ Voor 1% gewijzigd door Jorrit op 08-10-2008 01:26 . Reden: Verkeerde linkje zie onder ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Jorrit schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:16:
special18 weet dat wel, ik heb de aangedragen post ook een 0 gegeven deze: nutty in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' en deze nutty in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' lijkten met wel ongewenst, de eerste in onbegrijpelijk zonder zinsbouw of leestekens, de 2e is gewoon inhoudsloos als op het onderwerp aankomt.
Special18 heeft bij nader inzien van mij alsnog -1 gekregen
Verder: Je draagt twee keer het zelfde reaguursel aan... die ook op -1 is geplakt door mij.

• Dirk

Dirk

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Die is 28x unaniem op -1 gemod ... lijkt me duidelijk dus.

Potentiële -2?
weeraanmelden in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht''
Is gewoon ongefundeerd, nodeloos tendentieus en buitengewoon grievend voor de reguliere bezoeker. Hij zegt toch zelf al dattie niet meer gaat reageren ... Nou doe dat dan ook niet lullo ... wegmieteren die reply want hij is niet threaded dus reactie op het topic en dus ... nou gewoon opzouten ermee imho.

[ Voor 27% gewijzigd door Ulysses op 08-10-2008 01:34 ]

• Dirk

Dirk

Jorrit schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:16:
special18 weet dat wel, ik heb de aangedragen post ook een 0 gegeven deze: nutty in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' en deze denan in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad'' lijkten met wel ongewenst, de eerste in onbegrijpelijk zonder zinsbouw of leestekens, de 2e is gewoon inhoudsloos als op het onderwerp aankomt.
Wat betreft denan: een beetje verduidelijking vragen is niet verkeert, da's de reden dat ik hem nog een 0 gegeven heb.

• Jorrit
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht'' waarom 29 mensen dit een +1 vinden vind ik nogal vreemd, het eerste deel is een typische mee eens reactie op de parent en het 2e deel is een nare flame naar de community, -1 wmb.

EDIT: Verwijderd in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht'' +2 wmb, gaat netjes in op de argumenten van de ander. Goed beargumenteerd en netjes opgebouwd.

EDIT2: t-h in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht'' -1 gegeven, nare toon met wat flames, veel drogredenen en niets meer over van bovengenoemde +2 post helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door Jorrit op 08-10-2008 02:05 ]

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ulysses schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:32:
[...]

Die is 28x unaniem op -1 gemod ... lijkt me duidelijk dus.

Potentiële -2?
weeraanmelden in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht''
Is gewoon ongefundeerd, nodeloos tendentieus en buitengewoon grievend voor de reguliere bezoeker. Hij zegt toch zelf al dattie niet meer gaat reageren ... Nou doe dat dan ook niet lullo ... wegmieteren die reply want hij is niet threaded dus reactie op het topic en dus ... nou gewoon opzouten ermee imho.
Kennelijk faalt het moperatiesysteem hier toch redelijk hard, want hoe die user ooit een +0.5 gemiddelt heeft weten te krijgen is mij echt een raadsel wanneer je in zijn posthistory kijkt...

voorbeeldjes:
How the hell is dit een +1? http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2764158
Een 0?! http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2766013
same here: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2754984

When you only live once, try not to die?

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Jorrit schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:49:
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht'' waarom 29 mensen dit een +1 vinden vind ik nogal vreemd, het eerste deel is een typische mee eens reactie op de parent en het 2e deel is een nare flame naar de community, -1 wmb.
Feedback is een cadeautje zeiden ze bij mij op de HTS ... ik vind het geen flamen, maar meer een mening verkondigen over hoe hij de reacties omtrent dit onderwerp ervaart m.b.t. dit onderwerp +0,49 imho ... dus nog net groen.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

arne schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 02:10:
[...]

Kennelijk faalt het moperatiesysteem hier toch redelijk hard, want hoe die user ooit een +0.5 gemiddelt heeft weten te krijgen is mij echt een raadsel wanneer je in zijn posthistory kijkt...

voorbeeldjes:
How the hell is dit een +1? http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2764158
Een 0?! http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2766013
same here: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2754984
De voorbeelden die je aan draagt kunnen niet meer gemod worden ... jij hebt je er duidelijk beter in verdiept en staat hoger in de mod pikorde als ik, dus het lijkt me correct als jij de crew op de hoogte brengt van je bevindingen. Daarbij suggereert zijn nick een kloon ... reden voor imediate ban. maar dat kan alleen de crew uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ulysses op 08-10-2008 02:26 ]

• Jorrit
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht'' lijkt mij gewoon een -1, arraganto houding zoals hij zelf zegt, Trollen zoals het bedacht is. Overigens hulde voor de reactie op deze reactie, zeer beheerst zonder in te gaan op de trolls.

Overigens, het kan zijn dat ik te streng wordt hier, ik probeer heel hard zo objectief mogelijk te blijven modereren ondanks dat ik me aardig irriteer aan de grote schare fanboys. En dan vooral degenen die op een onderbouwde manier reageren maar door hun woordkeuze net wat verdekte flames leggen, ik geef er geen punten aftrek voor maar de neiging is wel erg groot dus zeg het als het merkbaar is.

[ Voor 36% gewijzigd door Jorrit op 08-10-2008 02:45 ]

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

@Jorrit:
Uit de post distilleer ik het volgende:
Deze mensen gaan vervolgens de tekortkomingen van de iPhone onder een vergrootglas leggen om het slappe aftreksel dat zij bezitten minder slap te laten lijken....
Lijk me dat je dus niet te streng bent in dit geval, dit IS gewoon een flame. Ik heb em ook op -1 gezet

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

d3x in 'nieuws: 'Intel Core i7 is de helft sneller dan Core 2 Quad''
Ik twijfel, aan de ene kant valt hij de redactie aan, wat em op -1 zou moeten zetten aan de andere kant is het geen totale flame en volgt er ook nog wel een wat meer zinnige bijdrage/mening (hoewel die imho ook niet getuigt van vakkennis) ... tjah, ik heb voordeel van de twijfel gegeven met een 0 mod ... Mee eens?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iemand die niet van geruchten houdt maar vervolgens zelf ook aan geruchten bezig is (want onbewezen).

Ik doe een 0-neutraal.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Okay, dit gaat misschien een beetje arrogant lijken, maar ik neem mezelf graag als testcases als het gaat om het moderatie beleid:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2781084
Ik heb duidelijk dieper gezocht naar een wetenschappelijk onderzoek dat in zekere zin aansluit op het artikel, ik heb daarmee toevoeging gedaan die niet eerder in dat topic werd gepost, en ik heb een lang verhaal gedaan om mijn standpunt uiteen te stellen. Het lijkt allemaal een zijweg (Cruise Controll) maar het wetenschappelijke document dat ik aandraag heeft wel degelijk raakvlakken met het oorspronkelijke artikel... Ik zou hier graag een +2 zien, ik heb ruim een half uur de tijd genomen om die post zo goed mogelijk te maken namelijk. Mee eens? Of zeur ik om punten?

• Dirk

Dirk

Ik vind het een mooie informatieve post, maar een must read wil ik het nog niet noemen. Een goede +1 dus van mij. De tijd die het je kost om zo'n post te maken maakt me daarbij niet uit. Je kun twee uur bezig zijn met een baggerpost die ik op het eerste gezicht op -1 zet of 5 minuten met een hele goede post die direct op +2 gaat, tijd zegt mij niets. Voor deze post geldt dat hoewel het zeker nuttige informatie is, niet voor niets geef ik je een +1, er tegelijkertijd weer niet zoveel informatie in zit dat ik hem een +2 waard vind.

En het vragen van een +2 voor je eigen post is inderdaad niet echt netjes, het is wel iets anders dan vragen om een 0 ipv -1.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

@DirkW
Okay, dan leg ik me bij jouw oordeel neer... Ik ben natuurlijk subjectief in deze. Toch bedankt dat je er inhoudelijk op in bent gegaan.

• Dirk

Dirk

Verwijderd in 'nieuws: Drie deeltjesonderzoekers winnen Nobelprijs fysica' is een vraag die bij dit onderwerp altijd weer terug komt en vrij negatief is gesteld, maar daarom vind ik hem eerlijkgezegt nog niet ongewenst. Een 0 dus wat mij betreft.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa ik vind het wel heel negatief gesteld. Ik blijf denk ik bij een -1 maar kan me je overweging wel voorstellen. :)

• RoD
  • Niet online

RoD

lometje in 'nieuws: Apple-oprichter: iPod heeft zijn langste tijd gehad'
Ik vraag me af waarom deze op 15x-1 stond met geen enkele 0 mod. Kan nog een tikje gebruiken naar de 0.

• Dirk

Dirk

fixed :)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ulysses schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 01:32:
[...]
Potentiële -2?
Ik vind het wel een zwaar nutteloze reactie , maar een -2 gebruik ik echt voor de erge dingen. Nu is het gewoon verborgen door de -1 en daar staat hij wat mij betreft goed.

/laat :)

☻/
/▌
/ \

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-12 21:30

QkE

In your face Gnagna

Even een vraagje: Als ik me afvraag hoe een onderwerp binnen tweakers past, waar moet ik dat dan posten? Blijkbaar niet bij het artikel: QkE in 'nieuws: Drie deeltjesonderzoekers winnen Nobelprijs fysica'

En als ik dan toch aan het vragen ben. Hoe kan ik zien waar het mis is gegaan met mijn moderator rechten?

• RoD
  • Niet online

RoD

Commentaar op artikelen zelf hoort in Geachte Redactie :)

Wat betreft je rechten. Als het goed is krijg je een bericht als ze uitgezet zijn. Heb je die niet gekregen? Is het ook niet mogelijk om je rechten weer aan te zetten? Kijk anders ook eens in ModBot / Modstatus klachtenloket

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 08-10-2008 14:25 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

QkE schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:22:
Even een vraagje: Als ik me afvraag hoe een onderwerp binnen tweakers past, waar moet ik dat dan posten? Blijkbaar niet bij het artikel: QkE in 'nieuws: Drie deeltjesonderzoekers winnen Nobelprijs fysica'
In Geachte Redactie :)
En als ik dan toch aan het vragen ben. Hoe kan ik zien waar het mis is gegaan met mijn moderator rechten?
Te grote afwijking denk ik. :) Je kunt altijd je ModPerformance bekijken, waar het precies mis ging.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 08-10-2008 14:27 ]

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-12 21:30

QkE

In your face Gnagna

TNX! Zal daar vanaf volgende maand eens wat vaker op gaan kijken tijdens het modden. Ik kan me namelijk soms alleen niet bedwingen als ik een, welliswaar uitgebreid, non-verhaal zie wat voor mijn gevoel onterecht omhoog gemod wordt. Zal dat soort gevoelens ook vaker hier komen melden. Ff alles bookmarken.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
QkE schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:39:
TNX! Zal daar vanaf volgende maand eens wat vaker op gaan kijken tijdens het modden. Ik kan me namelijk soms alleen niet bedwingen als ik een, welliswaar uitgebreid, non-verhaal zie wat voor mijn gevoel onterecht omhoog gemod wordt. Zal dat soort gevoelens ook vaker hier komen melden. Ff alles bookmarken.
Volgens mij krijg je je rechten wel terug als je het even meldt in het ModBot / Modstatus klachtenloket. Zo in eerste instantie ziet het er wel uit dat je erg laag modereert, maar als je daar een goede reden voor hebt dan is er niks mis mee. De voornaamste reden waarom je automatisch op inactief bent gezet is omdat je maar 15 moderaties hebt gedaan deze maand en op die manier zal een afwijking sneller invloed hebben op de totaalscore.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Dirk schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:04:
En het vragen van een +2 voor je eigen post is inderdaad niet echt netjes, het is wel iets anders dan vragen om een 0 ipv -1.
Dat lijkt me nogal een vreemde redenatie. Als je denkt dat een post +2 verdient (al is het je eigen), dan vind ik dat je dat moet kunnen melden. Wat is nu het verschil tussen +1 en +2? Het is een kwestie van waarde voor de draad, geen beloning. :P

Ik vind dat zoiets best op +2 mag. Het is relevant, inzichtvol en met bron. Het was overigens een reactie op mij. Mijn post mag natuurlijk ook op +1, aangezien het niet "niks toevoegt" :P

Ik ben nu al een tijdje aan het proberen de +1 minder waard te maken. Als een reactie iets toevoegt krijgt-ie van mij al gauw een +1. Een +2 komt er dan ook al gauwer aan.

Een vuistregel voor mij is: zet de draad op +1 en kijk welke reacties je niet wilt missen. Dat er af en toe gaten in de discussie vallen zal niet uitmaken voor de score.

Om de draad-niveaus trouwens zinvoller te maken voor moderators, is een vinkje nodig met "baseer op eigen score". Als ik de draad op +1 heb staan, en ik zet een post op +1 (maar eindscore is nog altijd 0), dan wil ik 'm natuurlijk wel zien op dat niveau.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 15:24 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom wordt woekele in 'meuk: Realtek HD Audio 2.05' omlaag gemod? Is toch nuttig om te melden dat er alweer een nieuwe versie is???

• Dirk

Dirk

woekele schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:36:
Waarom wordt woekele in 'meuk: Realtek HD Audio 2.05' omlaag gemod? Is toch nuttig om te melden dat er alweer een nieuwe versie is???
In zo'n jong draadje en wanneer de meukpost van de volgende versie er nog niet is, wat mij betreft wel.
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:19:
Dat lijkt me nogal een vreemde redenatie. Als je denkt dat een post +2 verdient (al is het je eigen), dan vind ik dat je dat moet kunnen melden. Wat is nu het verschil tussen +1 en +2? Het is een kwestie van waarde voor de draad, geen beloning. :P
Hoewel het inderdaad in essentie gewoon een waardering is, komt de -1 toch echt over als een straf en een +2 als een (ruime) beloning (en +1 is dan een bescheiden beloning). Het vragen om het opheffen van de 'straf' (-1 => 0) komt dan ook anders op mij over dan het vragen om de 'beloning' (+1 => +2).

• RoD
  • Niet online

RoD

Als jij echt je best op een post hebt gedaan, en van mening bent dat deze wel op +2 thuishoort (uiteraard met steekhoudende argumentatie) dan mag je dat wmb best melden. Goede posters mogen best beloond worden. Ik maak het onderscheid niet tussen iemand die om een 0 komt vragen of iemand die om een +2 komt vragen.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Je moet natuurlijk niet overdreven komen smeken en het moet wel redelijk duidelijk zijn dat je een +2 kan verdienen. Als dit zo is vind ik het ook niet erg om een eigen post hier te melden.

☻/
/▌
/ \

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

RoD schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:00:
Als jij echt je best op een post hebt gedaan, en van mening bent dat deze wel op +2 thuishoort (uiteraard met steekhoudende argumentatie) dan mag je dat wmb best melden. Goede posters mogen best beloond worden. Ik maak het onderscheid niet tussen iemand die om een 0 komt vragen of iemand die om een +2 komt vragen.
Hmmm dan hebben we hier dus 2 ProMods met een verschillende mening ... Eigenlijk vind ik het laatste argument ook het beste, dit heet "het kleine mismoderatie topic" en een kleine mismoderatie kan ook zijn een +1 die je op +2 vind thuis horen ... ook al istie van jezelf. ... Maar ik zal er voor mezelf niet veel vaker meer om vragen, want dan lijkt het wel een beetje eigen belang in plaats van het belang van het moderatie systeem consequent houden.
Ik vind namelijk wel dat er meer +2's moeten komen, want op dit moment krijgt bijna niemand +2. Ik heb in de afgelopen dagen meer dan 600 moderaties verricht en ben geloof ik 3 gevallen tegengekomen die +2 verdienden en kregen... maar een heleboel meer waarvan ik dacht dat +2 wel ok geweest was maar twijfel geval ... ik zal meer potentiële +2's gaan melden iig (en dan niet die van mezelf :P)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ulysses schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:11:
Hmmm dan hebben we hier dus 2 ProMods met een verschillende mening ...
Dat is helemaal niet zo zeldzaam hoor :) Een van de redenen dat zij ProMods zijn, ís dat zij zaken ter discussie stellen. We hebben immers niets aan mensen die blind de moderaties van anderen volgen. En ja uiteindelijk leidt dat wel eens tot meningsverschillen. Dat is helemaal niet erg en houdt juist iedereen scherp :)
Vergeet niet, de ModFAQ is een richtlijn en géén wetboek. Er zullen altijd reacties geplaatst worden waarbij meerdere scores te verantwoorden zijn.

Wat betreft het +2 verhaal:
Ik vind het niet erg als iemand hier zijn eigen reactie op +2 probeert te krijgen, maar dan moet de reactie het wel echt waard zijn natuurlijk. Als jij zeker denkt te weten dat je reactie het waard is, dan is het prima als je hier je reactie aandraagt. Zolang het maar met mate gebeurt, anders wordt het wel wat opvallend natuurlijk. ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Ulysses schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:11:
[...]

Hmmm dan hebben we hier dus 2 ProMods met een verschillende mening ...
Wen er maar aan :P
Ik vind namelijk wel dat er meer +2's moeten komen, want op dit moment krijgt bijna niemand +2. Ik heb in de afgelopen dagen meer dan 600 moderaties verricht en ben geloof ik 3 gevallen tegengekomen die +2 verdienden en kregen... maar een heleboel meer waarvan ik dacht dat +2 wel ok geweest was maar twijfel geval ... ik zal meer potentiële +2's gaan melden iig (en dan niet die van mezelf :P)
Daar hebben we ook een speciaal topic voor: Het kleine +2 posts topic:

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Cloud schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:18:
En ja uiteindelijk leidt dat wel eens tot meningsverschillen.
Dat ben ik niet met je eens....... waarmee ik direct je punt heb bewezen.

Ja, ieder voor zich ontwikkeld het wiel en vreemd genoeg is dat verrassend vaak vrijwel unaniem.

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

BarôBarôZZa in 'nieuws: Google voegt 'koop nu'-functie toe aan Youtube'
Imho een -1 waard dit is verkapt flamen Shut The Fuck Up en Get The Fuck Outtahere zijn niet goed leesbaar omdat hij ze strategisch als afkortingen neer zet, maar tis flamen imho.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verkapt flamen? Dit is een directe flame naar een andere user. Hoogst ongewenst en imo niets anders dan een -1.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zo die staat redelijk solide op de 0 zegt. Maar inderdaad, gewoon een flame en een -1 waard.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zéér duidelijke -1 idd. Nog één mod en hij staat daarop.

Die +1 is overigens gewoon modmisbruik te noemen.

Virussen? Scan ze hier!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Hij staat nu wat vaster op die -1. Heeft trouwens wel 5x +1 gekregen!?
Ik wil nog wel even terugkomen op de volgende post die door Escovan als +1 (+0,59 geloof ik?) werd beoordeeld:
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht''
Ik snap best dat je deze een positieve score wil geven maar juist zinssnedes zoals: "(een horror toestel)" en "hoe hypocriet sommige tweakers wel niet zijn" geven mij eerder een -1 gevoel.
De rest van zijn betoog ziet er netjes uit en ik heb begrip voor wat hij zegt, ik kan me in die mening nog wel vinden, maar juist die stukjes halen alles onderuit!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grappig dat die reactie geen enkele 0 mod heeft gekregen. Alleen maar -1 en +1 en zelfs enkele +2's. Zitten dus waarschijnlijk een hoop meningmods tussen. Ik vind zelf die reactie totaal geen meerwaarde hebben.. hij is vrij offtopic en niet echt zinvol. En dan komen die halve rants er ook nog bij. Ik denk dat voor zowel de 0 als -1 wel wat te zeggen valt. Hij is toch ook wel weer een beetje onschuldig.

* RoD twijfelt nog.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 08-10-2008 20:08 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De modmisbruiker die deze reactie een +2 gaf mag imho zijn modrechten wel inleveren. Is gewoon een keiharde rant -> -1.

Virussen? Scan ze hier!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oei, die had ik gemist. Die snapt niet echt veel van het moderatiesysteem inderdaad. :o

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:50:
Verkapt flamen? Dit is een directe flame naar een andere user. Hoogst ongewenst en imo niets anders dan een -1.
Onzin, ik zou m op 0 zetten. Deze man heeft een punt en zegt daarna 'hou je mond' en 'ga weg' op een scherpe manier. Niet netjes, maar wel terecht.

• RoD
  • Niet online

RoD

Oftewel een "mee eens" mod. Dat is niet bepaald de bedoeling. Deze reactie is puur op de persoon gericht en heeft verder geen enkele inhoudelijke boodschap. Vertellen dat iemand zijn mond moet houden en weg moet gaan (om het maar eens héél voorzichtig uit te drukken) is niets anders dan flamen wat het geheel niets anders dan een -1 maakt.
0 is imo een mismod.

Verwijderd

Ik zou zeggen dat ie op de 'lllegale r4 gebruiker in het algemeen' is gericht.

oftewel:

-waarom moet ie weg? omdat hij een piraat is!
-waarom moet hij zijn mond houden? omdat hij hypocriet is als je de 2 posts met elkaar vergelijkt!

Geen flame dus.

• Dirk

Dirk

Hij gaat hier persoonlijk achter een andere user aan om hem neer te halen = flame.

• RoD
  • Niet online

RoD

Of iets een flame is of niet hangt er niet vanaf hoe terecht het is.

En hoe kun je nou zeggen dat ie in het algemeen gericht is? :? De user wordt in de reactie specifiek genoemd en direct toegesproken middels gtfo/stfu.

[ Voor 52% gewijzigd door RoD op 08-10-2008 21:48 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het idd ook een flame, en dus een duidelijke -1 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

mag ik jullie even hypocriet noemen met een eigen geheime agenda?

Als jullie willen nazoeken waarom jullie dat zijn lees dan even mijn post en jullie reacties op deze pagina van dit draadje: Het kleine-mismoderatietopic deel X

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:52:
Kunnen we dit soort laagvloerse flames misschien achterwege laten en op een normale, volwassen manier discussieren, met onderbouwing en al?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:47:
Of iets een flame is of niet hangt er niet vanaf hoe terecht het is.

En hoe kun je nou zeggen dat ie in het algemeen gericht is? :? De user wordt in de reactie specifiek genoemd en direct toegesproken middels gtfo/stfu.
Maar hij wordt niet aangepakt omdat hij perse die user is. Alleen omdat hij een piraat is en ook nog eens hypocriet... Elke andere hypocriete piraat zou waarschijnlijk die reactie krijgen...

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:52:

Als jullie willen nazoeken waarom jullie dat zijn lees dan even mijn post en jullie reacties op deze pagina van dit draadje: Het kleine-mismoderatietopic deel X
Welke post? Wees specifiek want pagina 17 kan voor iedereen anders zijn. Voor mij het gewoon de laaste pagina waar je wel meer hebt gepost.

En sowieso zijn zulke beschuldigingen nogal... lomp. Op zijn zachts gezegd.
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

Maar hij wordt niet aangepakt omdat hij perse die user is. Alleen omdat hij een piraat is en ook nog eens hypocriet... Elke andere hypocriete piraat zou waarschijnlijk die reactie krijgen...
Hij speelt op de man, dat is voldoende. Of het nou terecht is of onterecht, het is en blijft een flame. Of hij gelijk heeft interesseert me dus ook geen barst!

[ Voor 89% gewijzigd door Dirk op 08-10-2008 21:57 ]

• Jorrit
Verschil is dat deze poster niets toevoegd aan de thread en een andere poster persoonlijk aanvalt. De andere post komt tot een conclusie over de persoon waarover het artikel gaat en ook nog met een goede onderbouwing.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het verschil tussen Jack Thomson afzeiken en een user is toch wel dat Jack Thomson er zelf bijna om bedelt. Dat maakt uiteindelijk echt verschil uit en zo subtiel is dat verschil niet.

Ik wil ook wel doen alsof iedereen een lieverd is en met alle egards behandeld dient te worden, maar dat leent zich maatschappelijk gezien niet, een dief is een dief, een moordenaar is een moordenaar en Jack = Jack. Een pleidooi om een dief geen dief te noemen, een moordenaar geen moordenaar of een Jack geen advocaat slaat nergens op want ze zijn het alle, ondanks de negatieve connotatie. Wanneer het om users gaat is het vaak wel een ordinarie flamewar.

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, het verschil tussen de reacties:

Die reactie op Thompson is ontopic, want het is het onderwerp van het artikel. Die andere reactie is niet ontopic en specifiek gericht om een andere user af te vallen. Ten tweede, in de Thompson-reactie is er een onderbouwing, en in de andere reactie wordt alleen maar geflamed.

En het is hier not-done om zomaar op andere users te gaan flamen. Ook niet als het terecht is doordat iemand iets anders gepost heeft in een ander artikel wat hypocriet overkomt. Dan stuur je maar een DM ofzo. Publiekelijk tegen een andere user zeggen in een totaal ongerelateerd draadje dat hij zijn mond moet houden en op moet zouten is een keiharde flame, en alle andere moderaties dan een -1 is een mismod.

Verwijderd

Jorrit schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:59:
Verschil is dat deze poster niets toevoegd aan de thread en een andere poster persoonlijk aanvalt. De andere post komt tot een conclusie over de persoon waarover het artikel gaat en ook nog met een goede onderbouwing.
Tja, maar dan gaat dat 'flame = flame' dus niet meer op en zijn de fpmods partijdig (de geheime agenda waar ik het over had, omdat iemand ver gaat in het proberen te verbannen van een game maakt hem een zak, maar tegen een piraat gtfo roepen is ok).

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Je kunt de ene reactie natuurlijk niet zomaar met een andere vergelijken. Het is goed mogelijk dat een reactie +2 materiaal is, maar door een 'slecht' gedeelte een lager punt krijgt (bijvoorbeeld een gedeelte wat als een lichte flame opgevat kan worden). Wanneer een reactie zelf voornamelijk een 0 waard is zal het samen met een lichte flame wel sneller een -1 krijgen. Modereren is niet zwart-wit en dat wordt het ook niet.

Door hypocriet te noemen met een geheime agenda helpt natuurlijk niks als je je punt duidelijk wilt maken. Als je gewoon eens normaal reageert bereik je veel meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 08-10-2008 22:06 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:02:
En het is hier not-done om zomaar op andere users te gaan flamen.
Wie weet heeft Thomson wel een t.net acct... (Ok vergezocht ;)) Maar, het is dus ok om iemand te flamen, zolang ie maar niet op t.net zit begrijp ik?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:04:
[...]

Wie weet heeft Thomson wel een t.net acct... (Ok vergezocht ;)) Maar, het is dus ok om iemand te flamen, zolang ie maar niet op t.net zit begrijp ik?
Nee, dan is flamen ook niet OK. Flamen hoort niet in een reactie op de FP, en gebeurt dat wel, hoort dat op -1 thuis.

Check de mod-FAQ.

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

[...]

Nee, het is ok om het onderwerp van een artikel onderuit te halen, zolang dit goed onderbouwd gebeurd. Het is niet ok om een user die boven je post onderuit te halen. Dat is offtopic en vraagt om flamewars.

[ Voor 41% gewijzigd door Dirk op 08-10-2008 22:08 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:02:
[...]

Tja, maar dan gaat dat 'flame = flame' dus niet meer op
Heb je uberhaubt de onderbouwing gelezen? Er zijn behoorlijke verschillen tussen die twee reacties, namelijk de onderbouwing en de ontopicheid.
en zijn de fpmods partijdig (de geheime agenda waar ik het over had, omdat iemand ver gaat in het proberen te verbannen van een game maakt hem een zak, maar tegen een piraat gtfo roepen is ok).
Fpmods partijdig noemen omdat er een verschil in moderatie bestaat tussen twee reacties, waarvoor notabene een onderbouwing gegeven wordt (die je weer vakkundig negeert), is gewoon onzin. Kom aub met een steekhoudende argumentatie of hou dat soort opmerkingen gewoon voor je. Dit is namelijk trollen, wat je doet.
[...]

Lees eens mijn hele reactie in plaats van er een stukje uit te pikken en daar een totaal ononderbouwde conclusie aan te verbinden. Dit soort drogredeneringen helpen je betoog niet vooruit.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 08-10-2008 22:09 ]

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:05:
[...]

Nee, dan is flamen ook niet OK. Flamen hoort niet in een reactie op de FP, en gebeurt dat wel, hoort dat op -1 thuis.

Check de mod-FAQ.
dus die oude post over Thomson zou op -1 moeten, dat is ie niet, dus deze post zou op het zelfde niveau moeten worden gemod als die over Thomson, dat is ie niet, dus de fpmods zijn partijdig.

Om het maar even simpel te zeggen.

• Dirk

Dirk

Er staan 3 posts boven je, pak niet alleen degene die je het beste past. RoD en ik halen jouw argument al duidelijk onderuit.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:09:
[...]

dus die oude post over Thomson zou op -1 moeten, dat is ie niet, dus deze post zou op het zelfde niveau moeten worden gemod als die over Thomson, dat is ie niet, dus de fpmods zijn partijdig.

Als er één reactie op de een of andere manier verkeerd staat wil dat écht nog niet zeggen dat álle reacties in de toekomst dan ook maar verkeerd gezet moeten worden.

Het modsysteem (en het leven in zijn algemeenheid) is niet zo zwart-wit als jij lijkt te denken. Echt niet? Nee, echt niet!

Simpel is dan ook niet het woord wat ik zou gebruiken, eerder simplistisch (en vooral: onjuist).

Om dan de mods van partijdigheid te beschuldigen neigt naar flamen, en dan vind ik dat nog mild uitgedrukt.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 08-10-2008 22:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:09:
[...]

Als je jezelf blijft herhalen, weigert de bovenstaande reacties te lezen, weigert een onderbouwing te geven, en daarbij doorgaat met trollen richting de modders dan is elke vorm van discussie onmogelijk.

Ik vraag me af wat je hiermee wilt bereiken.

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:08:
[...]

Heb je uberhaubt de onderbouwing gelezen? Er zijn behoorlijke verschillen tussen die twee reacties, namelijk de onderbouwing en de ontopicheid.
Qua ontopicheid heb je inderdaad een punt. Het slaat niet op het artikel. het snijdt wel degelijk hout als reactie op de post erboven. Het geeft dus een toevoeging, namelijk hoe serieus de user erboven genomen moet worden!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

k1n8fisher schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:04:
Ik wil nog wel even terugkomen op de volgende post die door Escovan als +1 (+0,59 geloof ik?) werd beoordeeld:
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht''
Ik ben het enerzijds met je eens en heb mijn moderatie bijgesteld naar nul, aan de andere kant vind ik niet dat iemand die kritiek geeft op Tweakers in het algemeen meteen aan het flamen is. Feedback is een cadeautje zeg ik maar... Zolang er een beetje onderbouwing is vind ik dat je je mening moet kunnen geven over Tweakers.

Sorry dat ik zo laat reageer, ik ga nu in deze post alle voorgaande replies sinds mijn laatste afwerken waar nodig, maar ik was effe tv aan het kijken met mijn vriendin.

Edit: Ohh, tis alleen matiov die voor veel discussie zorgt om niets. Niets te zien hier, gewoon iemand die dit topic misbruikt voor zijn eigen subjectieve beleving van de moderatie wereld te pushen. Gelukkig, ik was effe bang dat ik 20 reacties moest gaan herbeoordelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ulysses op 08-10-2008 22:21 ]

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:11:
[...]

Als er één reactie op de een of andere manier verkeerd staat wil dat écht nog niet zeggen dat álle reacties in de toekomst dan ook maar verkeerd gezet moeten worden.
Klopt, als de vorige goed was, zoals jullie zo vurig daar betogen, zet deze dan ook even goed :)
wildhagen schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:11:
Om dan de mods van partijdigheid te beschuldigen neigt naar flamen, en dan vind ik dat nog mild uitgedrukt.
Geen flame... Gewoon een constatering...

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:15:
[...]

Qua ontopicheid heb je inderdaad een punt. Het slaat niet op het artikel. het snijdt wel degelijk hout als reactie op de post erboven. Het geeft dus een toevoeging, namelijk hoe serieus de user erboven genomen moet worden!
Dat mag hij doen, aangeven hoe serieus de poster boven hem genomen moet worden. Maar dan wel op inhoud en niet door hem voor wat dan ook uit te maken. Als je iemands ongelijk wil bewijzen in een discussie doe je dat op feiten en niet door modder te gooien zoals hier gebeurd.
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:17:
Geen flame... Gewoon een constatering...
Een constatering op hetzelfde niveau als de reactie waar we over discussiëren. En dat classificeren we hier dus als flame.

[ Voor 56% gewijzigd door Dirk op 08-10-2008 22:20 ]

Verwijderd

Dirk schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:18:
[...]

Dat mag hij doen, aangeven hoe serieus de poster boven hem genomen moet worden. Maar dan wel op inhoud en niet door hem voor wat dan ook uit te maken. Als je iemands ongelijk wil bewijzen in een discussie doe je dat op feiten en niet door modder te gooien zoals hier gebeurd.
en... het feit is dat het een piraat is (zoals blijkt uit de gelinkte post) en daarom geen recht van spreken heeft. Dus geen modder gooien maar met feiten om de oren slaan is wat hier aan de hand is!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:21:
[...]

en... het feit is dat het een piraat is (zoals blijkt uit de gelinkte post) en daarom geen recht van spreken heeft. Dus geen modder gooien maar met feiten om de oren slaan is wat hier aan de hand is!
Alleen is de manier (bewoording, op de man spelend) waarop hij die "feiten" (geen idee of ze waar zijn, dus zet het even tussen aanhalingstekens) presenteert maar op één manier te betitelen: flamebait.

Virussen? Scan ze hier!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:21:
[...]

Hey. ik heb net een paar van mijn kostbare minuten verspild aan jouw nutteloze doordrammen van je eigen mening. Het is de bedoeling dat je hier een mismoderatie oppert, de reacties van de Pro's en de PowerMods afwacht en je daar dan of bij neerlegt en niets doet of op aan past en je moderatie veranderd. Verdere discussie is ZINLOOS. Dus ga es effe heen *knip*.. |:(

[ Voor 2% gewijzigd door Cloud op 08-10-2008 22:59 ]

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:23:
[...]

Alleen is de manier (bewoording, op de man spelend) waarop hij die "feiten" (geen idee of ze waar zijn, dus zet het even tussen aanhalingstekens) presenteert maar op één manier te betitelen: flamebait.
En dat was de post over Thomson niet? Redelijk op de man spelend volgens mij hoor...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:26:
[...]

En dat was de post over Thomson niet? Redelijk op de man spelend volgens mij hoor...
Lees dit nog eens: wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel X"

Dat er één reactie fout staat wil nog niet zeggen dat we allerlei soortgelijke reacties in de toekomst ook maar fout moeten wegzetten...

Virussen? Scan ze hier!

• Dirk

Dirk

Ulysses schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:25:
[...]

Hey. ik heb net een paar van mijn kostbare minuten verspild aan jouw nutteloze doordrammen van je eigen mening. Het is de bedoeling dat je hier een mismoderatie oppert, de reacties van de Pro's en de PowerMods afwacht en je daar dan of bij neerlegt en niets doet of op aan past en je moderatie veranderd. Verdere discussie is ZINLOOS. Dus ga es effe heen *knip*... |:(
Wij hebben ook niet altijd gelijk hoor... Al mag het gedram nu wel afgelopen zijn, als niemand je gelijk geeft doe je toch iets fout als de discussie al zoveel posts duurt...

[ Voor 1% gewijzigd door Cloud op 08-10-2008 22:59 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Matiov, jij hebt onze mening hierover gehoord dus het heeft geen zin om te proberen die van jou op te dringen op deze manier. Als je op een normale manier een discussie met ons kan voeren dan mag dat, maar niet op een moddergooi-manier, zoals ons beschuldigen dat we een geheim agenda hebben en hypocriet noemen. Zolang een moderator zich aan de richtlijnen houdt van de ModFAQ is het mogelijk dat ieder op een andere manier modereert

De rest zou er ook goed aan doen zich niet zo erg mee te laten slepen :)

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.